Ik denk dat het management van Max nu bezig is met een nieuw Red Bull contract voor 2 of 3 jaar bij het hoofdteam.Bosmonster schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:34:
Red Bull heeft een idee achter het opleidingstraject. Als iemand goed is in de STR, dan willen ze die in de RBR. Als ze iemand weg laten gaan na STR, dan is de hele investering voor niks geweest en Max is daar geen uitzondering in.
Er is nog nooit iemand vanuit STR naar een ander team dan RBR gegaan volgens mij? Max volgend jaar bij RBR is voor mij 90% zeker, en gezien de wijzigingen, het ijzersterke chassis en vast een stuk betere motor, gaat RBR in 2017 gewoon weer mee doen voor het podium verwacht ik.
Ik heb eigenlijk ook geen idee waarom ze hem zouden laten gaan, het lijkt me ook stug dat dat gebeuren zal. Probleem is dan wel dat ze met Sainz zitten. Als RB nu Max gaat vastleggen, dan is voor Sainz dat stoeltje vergeven. Je kunt vast wel invullen hoe zo'n situatie er dan uit komt te zien bij STR.nazuzed schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:33:
[...]
Waarom zou Red Bull Max later gaan, het zou de concurrentie alleen maar versterken, hoe goed Ricciardo ook is ?
En mocht Red Bull weer een behoorlijke motor krijgen, dan zit hij bij Red Bull nog wel zo goed, je weet namelijk nooit hoe de zaken er voor staan wanneer de nieuwe chassis regels voor wat opschudding gaan zorgen...
...het ziet er alleen wel goed uit voor 'm, rechts om of links om, dat top team zit er hoe dan ook voor 'm aan te komen.
Wat betreft de wijzigingen denk ik dat je bij RB wel goed zit. Adrian Newey is toch wel DE man die je dan wilt hebben, en motorisch zal RB een stuk verder vooruit hebben gekeken afgelopen jaar dan ze deden. Dus ook daar heb ik wel (ongefundeerd) vertrouwen in.
Het kan voor Max eigenlijk alleen maar beter worden, en dat is gunstig.
Ah nu al een Silly Season.
Mijn verwachtingen: Max volgend jaar naar RBR naast Ricciardo, Kvyat naar Williams en Bottas naar Ferrari.
Bottas naar Ferrari ??? Is er een motivatie te nomen waarom Ferrari geïnteresseerd zou zijn in Bottas?
Sainz kan dan in ieder geval proberen ergens anders nog een plaats te bemachtigen (die tijd hadden sommige andere Red Bull rijders niet), maar dan moet hij wel ophouden met z'n banden op te branden en consistentie laten zien. Probleem voor Sainz kan dan ook nog zijn dat hij mentaal zich niet weer zo moet laten kennen als in '14 nadat Max "z'n stoeltje" kreeg bij Toro Rosso, anders gooit hij z'n eigen glazen in...veel zal ook voor Carlos afhangen of een paar "oudjes" het voor gezien houden of niet (Massa en Button klinken in ieder geval nog heel strijdlustig, Kimi niet, maar dat heeft hij nooit gedaanTurbo-Puppy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:40:
[...]
Ik heb eigenlijk ook geen idee waarom ze hem zouden laten gaan, het lijkt me ook stug dat dat gebeuren zal. Probleem is dan wel dat ze met Sainz zitten. Als RB nu Max gaat vastleggen, dan is voor Sainz dat stoeltje vergeven. Je kunt vast wel invullen hoe zo'n situatie er dan uit komt te zien bij STR.
Bij gebrek aan beter (Verstappen en Ricciardo niet beschikbaar), en consistent is hij wel.Turbo-Puppy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:53:
Bottas naar Ferrari ??? Is er een motivatie te nomen waarom Ferrari geïnteresseerd zou zijn in Bottas?
Om even je 2e quote te beantwoorden ... dat zou kunnen. Ik had eerlijk gezegd zelf niet direct de link kunnen leggen tussen die 2. Wie weet...nazuzed schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:55:
[...]
Sainz kan dan in ieder geval proberen ergens anders nog een plaats te bemachtigen (die tijd hadden sommige andere Red Bull rijders niet), maar dan moet hij wel ophouden met z'n banden op te branden en consistentie laten zien. Probleem voor Sainz kan dan ook nog zijn dat hij mentaal zich niet weer zo moet laten kennen als in '14 nadat Max "z'n stoeltje" kreeg bij Toro Rosso, anders gooit hij z'n eigen glazen in...veel zal ook voor Carlos afhangen of een paar "oudjes" het voor gezien houden of niet (Massa en Button klinken in ieder geval nog heel strijdlustig, Kimi niet, maar dat heeft hij nooit gedaan).
Wat betreft Sainz....nou ja, we gaan het zien. Ik denk zelf dat de kans groot is dat we die na dit jaar niet meer zullen zien.
Dit dus, en hij is vaker in verband gebracht met Ferrari als opvolger van Raikkonen.nazuzed schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:56:
[...]
Bij gebrek aan beter (Verstappen en Ricciardo niet beschikbaar), en consistent is hij wel.
Ik blijf het trouwens jammer vinden dat Shell niet hun stem geven aan Max bij Ferrari. Moet toch te doen zijn voor zo'n bedrijf van Hollandse bodem (of nouja, dat was het
)
Overigens zie ik hem ook liever gewoon een jaartje bij Red Bull ipv Kvyat. Die vind zijn plek wel elders. Mogelijk Williams, maar denk eerder andere teams waar ze wel raad weten met de Russische olie-dollars/roebels. Force India, Sauber of Manor zie ik ook nog wel. Maar Max moet daar absoluut niet heen gaan.
Overigens zie ik hem ook liever gewoon een jaartje bij Red Bull ipv Kvyat. Die vind zijn plek wel elders. Mogelijk Williams, maar denk eerder andere teams waar ze wel raad weten met de Russische olie-dollars/roebels. Force India, Sauber of Manor zie ik ook nog wel. Maar Max moet daar absoluut niet heen gaan.
[ Voor 50% gewijzigd door Martinspire op 29-03-2016 01:10 ]
Ik verwacht zelf Alex Lynn op de plek (nadat hij 2de is geworden in de GP2 met DAMS) van Massa bij Williams, en dan Kvyat op de plek van Bottas.
Bottas richting Ferrari.
Bottas richting Ferrari.
Ik zie nog eerder Grosjean naar Ferrari gaan dan Bottas eerlijk gezegd na afgelopen jaar en de huidige rijdersituatie.
De Bottas-geruchten zijn alweer uit het 2014 tijdperk en hebben daarna eigenlijk geen navolging meer gehad, nadat zijn prestaties naast Massa tegenvielen.
De Bottas-geruchten zijn alweer uit het 2014 tijdperk en hebben daarna eigenlijk geen navolging meer gehad, nadat zijn prestaties naast Massa tegenvielen.
Nogsteeds als Mol de stand/positie van alle rijders opnoemt krijg ik een naar gevoel dat we naar de reclames moeten (heb ik dat alleen?)kevlar01 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:38:
[...]
Ben zelf allang blij dat Ziggo Sport de race zonder reclameblokken toont, en niet zoals een paar jaar terug RTL deed met de race in zo'n klein schermpje elke 10 minuten... Olav Mol die telkens verontschuldigend een nieuw reclameblok aankondigde
Toen Bottas goed presteerde ja, daarna is hij ingekakt en presteerde hij nauwelijks beter dan Massa en die kennen ze nog wel in Maranello...Bart-Willem schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:06:
[...]
Dit dus, en hij is vaker in verband gebracht met Ferrari als opvolger van Raikkonen.Zeker toen Bottas goed presteerde, en het is iemand die Vettel niet voor de voeten zal lopen.
Bottas naar Ferrari zie ik echt niet gebeuren, dan verlengen ze Kimi gewoon nog een jaar.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Tenzij Kimi de hoofdprijs gaat vragen, dan is de beslissing snel gemaakt. Ze hebben gewoon een 2e rijder nodig en dat kan Bottas volgens mij prima. Ik zie hem ook niet echt als alpha-rijder.XyritZz schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:26:
[...]
Toen Bottas goed presteerde ja, daarna is hij ingekakt en presteerde hij nauwelijks beter dan Massa en die kennen ze nog wel in Maranello...
Bottas naar Ferrari zie ik echt niet gebeuren, dan verlengen ze Kimi gewoon nog een jaar.
De "visie" van Ferrari bij het aantrekken van Kimi was juist dat ze wilden breken met die duidelijke eerste/tweede rijder verdeling en twee toppers wilden hebben. Dat heeft iets anders uitgepakt omdat Kimi gewoon minder presteert dan verwacht, maar ik sluit niet uit dat ze wanneer Kimi vervangen gaat worden alsnog een coureur zoeken die het Vettel moeilijk kan maken.Martinspire schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:33:
[...]
Tenzij Kimi de hoofdprijs gaat vragen, dan is de beslissing snel gemaakt. Ze hebben gewoon een 2e rijder nodig en dat kan Bottas volgens mij prima. Ik zie hem ook niet echt als alpha-rijder.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Mwah, zo werd het misschien naar de buitenwereld gebracht. Maar vanaf het moment dat Kimi terug kwam bij Ferrari was het m.i. intern vrij helder wat zijn positie naast Alonso was en nu naast Seb is.XyritZz schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:44:
[...]
De "visie" van Ferrari bij het aantrekken van Kimi was juist dat ze wilden breken met die duidelijke eerste/tweede rijder verdeling en twee toppers wilden hebben. Dat heeft iets anders uitgepakt omdat Kimi gewoon minder presteert dan verwacht, maar ik sluit niet uit dat ze wanneer Kimi vervangen gaat worden alsnog een coureur zoeken die het Vettel moeilijk kan maken.
Precies: een oud wereldkampioen die nog best mee kan komen. Was ten slotte ook het idee bij Schumi. Brengt ook veel kijkers met zich mee, ook al zijn ze niet de snelste op de baan.Grimmie187 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:54:
[...]
Mwah, zo werd het misschien naar de buitenwereld gebracht. Maar vanaf het moment dat Kimi terug kwam bij Ferrari was het m.i. intern vrij helder wat zijn positie naast Alonso was en nu naast Seb is.
Ik zou zelf Verstappen graag in het stoeltje van Rosberg zien... En dan Hamilton er niet voorbij laten: "No!" Geweldig!
Ik hoop wel dat hij dit seizoen ergens een podiumplek pakt. Dan is hij helemaal verzekerd van een stoeltje bij een topteam...
Interessante discussie over de toekomst van Verstappen. Eerst nog maar zien welke prestaties hij gaat neerzetten voor het komende F1 seizoen. De eerste race was er één van uitersten rondom als je kijkt naar de harde cijfers. Wel een topkwalificatie neerzetten, maar slechts als 10e eindigen.
Dat er wordt gesproken over zijn contract en mogelijkheid rondom de clausule kan je in het kader van dit bericht bij autosport.com (over of Verstappen met zijn houding/attitude zijn F1 toekomst vergooid) ook negatief uitleggen. Genoeg nieuwe talenten als Vandoorne, etc aanwezig die ook een stoeltje willen bemachtigen in F1.
Dat er wordt gesproken over zijn contract en mogelijkheid rondom de clausule kan je in het kader van dit bericht bij autosport.com (over of Verstappen met zijn houding/attitude zijn F1 toekomst vergooid) ook negatief uitleggen. Genoeg nieuwe talenten als Vandoorne, etc aanwezig die ook een stoeltje willen bemachtigen in F1.
Laten we nou eerst even wachten wat Max dit seizoen gaat doen. Persoonlijk vind ik zijn huidige opstelling in de media een stuk minder prettig dan vorig jaar. Misschien ligt het aan mij en ben ik nu een beetje aan het bezinken dat we nu een Hollandse topper hebben rijden wat het natuurlijk erg leuk maakt. Maar kijk ik nu wat nuchterder dan vorig seizoen. Hij zal dit seizoen echt echt echt moeten bewijzen wat een talent hij is. We weten het allemaal, maar de uitvoering gebeurd op de baan. En daar kan een bal altijd raar rollen. Hij heeft een boel puntjes gescored bij velen. Maar de afgelopen race was geen visitekaartje voor Max als persoonlijkheid. Vind ik.
Je bent zo goed als je laatste race, dus als Max gewoon weer in zijn element zit zoals het eerste gedeelte van de race, dan komt het allemaal goed. (zeker hoe hij erbij stond met de rode vlag situatie)
Van persoonlijkheid van het jaar naar verguisd en onbegrepen kan dus inderdaad in 1 race ja...Sniffels schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:27:
Je bent zo goed als je laatste race, dus als Max gewoon weer in zijn element zit zoals het eerste gedeelte van de race, dan komt het allemaal goed. (zeker hoe hij erbij stond met de rode vlag situatie)
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ze weten bij STR dat ze een tiener hebben binnengehaald.. hoe volwassen hij zich vorig jaar ook gedroeg, ook dit soort akkefietjes horen erbij.
En we hebben genoeg voorbeelden gezien van andere grote namen die in hun carrière een te grote bek hadden op de radio af en toe.
Dit jaar heeft ie gewoon een prima stoeltje en de buit wordt nog lang niet verdeeld. Tijd genoeg om zich weer positief in de kijker te rijden dus. En dat komt vast helemaal goed.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Kimi: Shut up and let me drive, I know what I am doingsanderb schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:34:
[...]
En we hebben genoeg voorbeelden gezien van andere grote namen die in hun carrière een te grote bek hadden op de radio af en toe.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Het is wel heel erg overtrokken om te denken dat die uitval het einde van z'n carrière zou betekenen, want in dat geval zou geen enkele top rijder er nog één hebben gehad.
Gewoon een zootje aasgieren die hun kans schoon zagen en nu over elkaar heen vallen om 'm te grazen te nemen, en als ze zo door gaan, dan krijgen mensen gewoon medelijden en gaan juist achter hem staan...ieder nadeel heb z'n voordeel.
Gewoon een zootje aasgieren die hun kans schoon zagen en nu over elkaar heen vallen om 'm te grazen te nemen, en als ze zo door gaan, dan krijgen mensen gewoon medelijden en gaan juist achter hem staan...ieder nadeel heb z'n voordeel.
Ach bijvoorbeeld een Hamilton kan zich ook zo gedragen (Monaco 2015 anyone?). Vlak na de race hoor je dan ook alle 'tegenstanders' roepen dat hij arrogant is, hij niet de juiste houding heeft etc. etc.
Maar na de volgende race is iedereen dat alweer vergeten en doet hij weer iets briljants. Ik vond ook dat Max zich niet netjes gedroeg op de radio, maar schijnbaar hoort het er wel een beetje bij. Je bent coureur, je bent in de volle overtuiging dat je sneller bent dan iedereen op de baan en als er dan iets gebeurt waar jij last van hebt maar geen invloed op, ga je lopen zeuren. Dat hebben ze allemaal, daar ben ik van overtuigd. Alleen bewaren sommigen dat voor na afloop (Button, Rosberg, Massa to name a few) en anderen melden dat direct (Hamilton, Alonso, Verstappen). Ik weet echter ook welk rijtje meer wereldkampioenen bevat...
Maar na de volgende race is iedereen dat alweer vergeten en doet hij weer iets briljants. Ik vond ook dat Max zich niet netjes gedroeg op de radio, maar schijnbaar hoort het er wel een beetje bij. Je bent coureur, je bent in de volle overtuiging dat je sneller bent dan iedereen op de baan en als er dan iets gebeurt waar jij last van hebt maar geen invloed op, ga je lopen zeuren. Dat hebben ze allemaal, daar ben ik van overtuigd. Alleen bewaren sommigen dat voor na afloop (Button, Rosberg, Massa to name a few) en anderen melden dat direct (Hamilton, Alonso, Verstappen). Ik weet echter ook welk rijtje meer wereldkampioenen bevat...
Bij Ferrari is de verhouding nu duidelijk, een 1e rijder en zijn sidekick. Als botas naar Ferrari gaat word hij ook gewoon sidekick. Dat is mogelijk voor Ferrari de meest optimale configuratie. Als max naar Ferrari gaat dan heb je denk ik een andere verhouding, mogelijk dat max het kan accepteren om 1 jaar 2e viool te spelen, maar zal een kans niet laten liggen.
Een 2e jaar word er dan zeker gewoon om gevochten. Lijkt mij wel leuk om te zien, maar ik heb niet zo veel met ferrari en zie hem liever bij rb
Een 2e jaar word er dan zeker gewoon om gevochten. Lijkt mij wel leuk om te zien, maar ik heb niet zo veel met ferrari en zie hem liever bij rb
www.scinus.com
Ik heb ze nog niet voorbij zien komen, dus bij deze: high-res foto's van qualifying en de race!
imgur album van qualifying
imgur album van de race
Zoals altijd, credits gaan naar /u/IncredibleThings en de F1 Subreddit
imgur album van qualifying
imgur album van de race
Zoals altijd, credits gaan naar /u/IncredibleThings en de F1 Subreddit
Wat denken we van Sainz naar Ferrari?
Als hij een sterk seizoen heeft (en daarmee bedoel ik niet per sé beter dan Max) dan kan Ferarri wel eens denken, wij hebben een stoeltje vrij, Max rijdt nog een jaar bij Red Bull (langer als hij voor meer bijtekend) dus waarom niet Carlos?
Als hij een sterk seizoen heeft (en daarmee bedoel ik niet per sé beter dan Max) dan kan Ferarri wel eens denken, wij hebben een stoeltje vrij, Max rijdt nog een jaar bij Red Bull (langer als hij voor meer bijtekend) dus waarom niet Carlos?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dan zullen ze eerder voor bv Grosjean gaan denk ik. Meer ervaring, heeft zich al bewezen een goede rijder te zijn en is momenteel natuurlijk gewoon in het "B-team" van Ferrari aan het rijden.
Waiting on the world to change
Bij F1Today was je nu verguisd.NitroX infinity schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:04:
Wat denken we van Sainz naar Ferrari?
Maar ik persoonlijk denk dat je dat nooit moet uitsluiten. Sainz is helemaal niet slecht en zie ik zelf nog wel een tijdje in de F1 rondrijden.
Als je de rode vlag situatie bekijkt en vergelijkt, was Saints echt een "deer staring in the headlights"kevlar01 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:22:
[...]
Bij F1Today was je nu verguisd.
Maar ik persoonlijk denk dat je dat nooit moet uitsluiten. Sainz is helemaal niet slecht en zie ik zelf nog wel een tijdje in de F1 rondrijden.
De strekking van het verhaal is niet dat deze race het einde van z'n carriere is.nazuzed schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:43:
Het is wel heel erg overtrokken om te denken dat die uitval het einde van z'n carrière zou betekenen, want in dat geval zou geen enkele top rijder er nog één hebben gehad.
Het punt dat de schrijver maakt is juist dat als Max zichzelf zo blijft opstellen, hij minder interessant wordt voor de top teams, inc. Red Bull.
Punt is dus dat Max dit niet moet blijven doen dit seizoen. Hij zal moeten inzien dat dit de onjuiste benadering was:
1. Niet meer zelf de strategie gaan beslissen vanuit de auto door naar binnen te komen
2. op het team vertrouwen
3. Als het mis gaat, je woede gebruiken voor snelle rondetijden ipv op het radioknopje rammen en klagen.
Ik heb er overigens wel vertrouwen in dat hij dit dit goed oppakt.
Het is lastig om iets zinnigs over te zeggen. Een paar zaken zijn echter wel duidelijk:
-Ferrari is het team vrij snel om Vettel heen aan het bouwen, het geloof dat hij de nieuwe Schumi is is erg sterk. Wie er dus ook naast zal komen te rijden heeft per definitie een bijrol.
-Ferrari is niet erg happig op (hele) jonge rookies.
Dan blijven er een paar coureurs over:
-Grosjean
-Ricciardo
-Bottas
-Hulkenberg
Zolang Kimi trouwens P3/P4 finisht zal hij echt niet zo gauw vervangen worden.
-Ferrari is het team vrij snel om Vettel heen aan het bouwen, het geloof dat hij de nieuwe Schumi is is erg sterk. Wie er dus ook naast zal komen te rijden heeft per definitie een bijrol.
-Ferrari is niet erg happig op (hele) jonge rookies.
Dan blijven er een paar coureurs over:
-Grosjean
-Ricciardo
-Bottas
-Hulkenberg
Zolang Kimi trouwens P3/P4 finisht zal hij echt niet zo gauw vervangen worden.
Seizoen 2016 is net één race onderweg en nu gaat het alweer alleen maar over wie rijdt waar in seizoen 2017... Zondag eerst maar eens kijken naar race 2.
Yes zin in!.. 's-ochtends de MotoGP, en laat in de middag met thuisbezorgd.nl op de bank.. laat maar komen !nachtnet schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:28:
Seizoen 2016 is net één race onderweg en nu gaat het alweer alleen maar over wie rijdt waar in seizoen 2017... Zondag eerst maar eens kijken naar race 2.
Inderdaad, zo denk ik er ook over.Requiem19 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:24:
[...]
De strekking van het verhaal is niet dat deze race het einde van z'n carriere is.
Het punt dat de schrijver maakt is juist dat als Max zichzelf zo blijft opstellen, hij minder interessant wordt voor de top teams, inc. Red Bull.
Punt is dus dat Max dit niet moet blijven doen dit seizoen. Hij zal moeten inzien dat dit de onjuiste benadering was:
1. Niet meer zelf de strategie gaan beslissen vanuit de auto door naar binnen te komen
2. op het team vertrouwen
3. Als het mis gaat, je woede gebruiken voor snelle rondetijden ipv op het radioknopje rammen en klagen.
Ik heb er overigens wel vertrouwen in dat hij dit dit goed oppakt.
Spanningen tijdens de eerste race lopen hoog op, kans op een zeer goede klassering P4-5 wordt door z'n neus geboord door een (in zijn ogen foute) beslissing van het team om Sainz eerst naar binnen te laten gaan. In de hectiek gaat Max ook naar binnen, zonder duidelijke bevestiging van het team. Het team zal wellicht ook terughoudend zijn geweest in het radioverkeer vanwege de nieuwe beperkende regels daaromtrent. Max verliest veel tijd, en komt achter Sainz de baan op. Aangezien hij in het begin van de race sneller was dan Sainz wil hij er snel voorbij, dit lukt echter niet omdat Sainz ook DRS heeft van oa Palmer. Druk + gevoel van genaaid te zijn + er niet voorbij kunnen (lang leve moderne F1) -> ontplofte Max. Max is pas 18, iedereen lijkt dat door zijn optredens tot nu toe te zijn vergeten... Ik denk dat Jos hem na de race ook wel heeft aangesproken dat dit niet de manier is. Ook verwacht ik dat het tijdens de debriefing met het team en Sainz gewoon is uitgesproken, en dat de neuzen weer allemaal dezelfde kant op staan. Max zal de volgende keer zijn woede op een andere manier tonen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Sniffels schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:34:
[...]
Yes zin in!.. 's-ochtends de MotoGP, en laat in de middag met thuisbezorgd.nl op de bank.. laat maar komen !
offtopic:
MotoGP is 's avonds...
MotoGP is 's avonds...
Met de manier waarop Jos zich regelmatig opstelt in de pitbox zal hij de boel hooguit erger gemaakt hebben.. Het feit dat hij nog feller reageert dan Max is een slecht teken, persoonlijk vind ik dat hij zich (veel) minder moet laten zien en bemoeien met de carriere van Max.derx666 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:34:
[...]
Max is pas 18, iedereen lijkt dat door zijn optredens tot nu toe te zijn vergeten... Ik denk dat Jos hem na de race ook wel heeft aangesproken dat dit niet de manier is. Ook verwacht ik dat het tijdens de debriefing met het team en Sainz gewoon is uitgesproken, en dat de neuzen weer allemaal dezelfde kant op staan. Max zal de volgende keer zijn woede op een andere manier tonen.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening maar ik heb absoluut geen hoge pet op van vader Jos als persoon (wel als coureur)..
Volgens mij is Jos er inmiddels wel van doordrongen dat ie in zijn carrière wat rustiger had moeten doen af en toe. Hij laat geregeld doorschemeren Max daar ook op aan te sturen.Grimmie187 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:42:
[...]
Met de manier waarop Jos zich regelmatig opstelt in de pitbox zal hij de boel hooguit erger gemaakt hebben.. Het feit dat hij nog feller reageert dan Max is een slecht teken, persoonlijk vind ik dat hij zich (veel) minder moet laten zien en bemoeien met de carriere van Max.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening maar ik heb absoluut geen hoge pet op van vader Jos als persoon (wel als coureur)..
Hij was ook, net als in US 2015, weer aan het knokken met de top en dat is wat Max volgens mij het allerleukste vindt. Daar hoort hij thuis. In US was het over en weer met Vettel en nu had ie nota bene Hamilton achter zich die niet eens in de buurt kwam.
Ik denk dat het verliezen op deze manier vanuit die positie extra pijnlijk moet zijn geweest.
---
Kleine toevoeging: Voor mij was het gevecht met Vettel ook een van de mooiste momenten van het seizoen '15 trouwens. Hij wist hem gewoon met z'n Renaultje meerdere keren de loef af te steken up pure rijderskwaliteit.
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 29-03-2016 13:56 ]
Max zal nooit voor 'een jaartje' bij RBR rijden.NitroX infinity schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:04:
Max rijdt nog een jaar bij Red Bull (langer als hij voor meer bijtekend) dus waarom niet Carlos?
Of hij gaat volgend jaar naar een ander team, of hij tekent voor 3 jaar voor een stoel bij RBR.
Een jaartje rijden is voor RBR ook niet interessant. Hij kan nog een jaar beter worden en kan vervolgens contract-vrij weg. Dat gaan ze nooit toelaten.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Eén van de dingen die ik eigenlijk (klopt zichzelf niet op de borst) dacht / mezelf afvroeg, was hoe Max zou omgaan met teleurstellingen.
In zijn kartcarriere waren er relatief weinig teleurstellingen. In F3 wel een paar (opgeblazen VW motoren, onterechte penalty's), maar daar ging hij goed mee om.
Zijn snelle promotie naar F1 heeft ervoor gezorgd dat hij minder vaak in situaties is geweest waarin hij onterecht benadeeld werd. De kunst is om vanuit die situatie toch het resultaat te optimaliseren, zonder hierbij de emotie de overhand te laten nemen.
Eigenlijk zagen we vorig seizoen al dat Max nog wel een beetje 'Jos' in zich heeft. Zodra het niet ging zoals hij wilde, kon hij zeer direct en hard zijn. Dat pakte toen nog wel goed uit. Maar het al wel wat doorschemeren over Max' karakter.
De grote vraag is hoe hij een dergelijke situatie in het vervolg gaan aanpakken. Ik hoop dan stiekem ook van harte dat we dit seizoen 1 of 2 x nog zoiets gaan zien. Ben zeer benieuwd of hij nu mentaal tactischer is geworden en emoties op de achtergrond kan plaatsen!
In zijn kartcarriere waren er relatief weinig teleurstellingen. In F3 wel een paar (opgeblazen VW motoren, onterechte penalty's), maar daar ging hij goed mee om.
Zijn snelle promotie naar F1 heeft ervoor gezorgd dat hij minder vaak in situaties is geweest waarin hij onterecht benadeeld werd. De kunst is om vanuit die situatie toch het resultaat te optimaliseren, zonder hierbij de emotie de overhand te laten nemen.
Eigenlijk zagen we vorig seizoen al dat Max nog wel een beetje 'Jos' in zich heeft. Zodra het niet ging zoals hij wilde, kon hij zeer direct en hard zijn. Dat pakte toen nog wel goed uit. Maar het al wel wat doorschemeren over Max' karakter.
De grote vraag is hoe hij een dergelijke situatie in het vervolg gaan aanpakken. Ik hoop dan stiekem ook van harte dat we dit seizoen 1 of 2 x nog zoiets gaan zien. Ben zeer benieuwd of hij nu mentaal tactischer is geworden en emoties op de achtergrond kan plaatsen!
Man o man. Wat een gezeik over Max.
Laat die gozer toch gewoon zijn emoties tonen. Alsof dit een toekomst bij een groot team in de weg zou staan. Als hij gewoon zijn talent laat zien zoals hij dat vorig jaar heeft laten zien en progress aantoont dan zal het geen 1 team uitmaken dat hij zich laat gelden op de manier zoals hij dit vorige week heeft laten zien.
Shut up en geniet van het rauwe talent van Max.
Laat die gozer toch gewoon zijn emoties tonen. Alsof dit een toekomst bij een groot team in de weg zou staan. Als hij gewoon zijn talent laat zien zoals hij dat vorig jaar heeft laten zien en progress aantoont dan zal het geen 1 team uitmaken dat hij zich laat gelden op de manier zoals hij dit vorige week heeft laten zien.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Yes indeed, Max is gewoon een ruwe diamant die al behoorlijk geslepen is maar af en toe zit er nog een scherp randje aan wat hem ook een mens maakt ipv een robot ... mooi toch?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
We zijn ook gewoon een groepje oude wijven die iets te kletsen moeten hebben voordat de volgende race gereden wordtbackupdevice schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:27:
Zullen we het draadje maar sluiten dan?backupdevice schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:27:
Het houdt de gemoederen duidelijk bezig..
Dit is een deja-vu naar vorig jaar: bijv de crash met Grosjean. Als iemand daar dan iets negatiefs over zei was de reactie hier vaak: 'laat die jongen toch lekker met rust'. Guess what, ik laat hem met rust. Ik zit immers niet z'n twitter vol te spammen of enveloppen met persoonlijke boodschappen naar Monaco te sturen.backupdevice schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:27:
Wat op een forum gebeurd is het uitwisselen van meningen. Mijn mening is dat Max een beter perspectief heeft als hij z'n houding aanpast. Als jij een andere mening hebt, nodig ik je uit om die gefundeerd weer te geven. Dat levert een discussie op, precies wat men op een forum poogt te doen.
Als jij een onderbouwde mening als 'gezeik' afwimpelt, kun je het forum wel afschaffen. Immers, elke mening die niet de jouwe is, is dan voor jou gezeik?
Ik vond het ook niet netjes van Max maar om dit nou als het begin van het einde van zijn carrière te zien? Ik snapte zijn frustratie wel maar had hij nou echt verwacht dat hij er nu wel even voorbij werd gelaten na Singapore vorig jaar?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Idd... ze hebben Alonso toch ook niet op straat gezet na dat 'GP2 engine!!'?
Passie hoort erbij als je het mij vraagt, maar goed ieder zijn mening uiteraard.
Passie hoort erbij als je het mij vraagt, maar goed ieder zijn mening uiteraard.
Als ik op een (gezellig) avondje kartbaan al door een langzame word gehinderd of afgesneden dan komt al stoom uit m'n oren.. laat staan in de F1 met alle belangen.Phydomir schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:23:
Ik vond het ook niet netjes van Max maar om dit nou als het begin van het einde van zijn carrière te zien? Ik snapte zijn frustratie wel maar had hij nou echt verwacht dat hij er nu wel even voorbij werd gelaten na Singapore vorig jaar?
Klinkt erg gezellig jaSniffels schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:30:
[...]
Als ik op een (gezellig) avondje kartbaan al door een langzame word gehinderd of afgesneden dan komt al stoom uit m'n oren.. laat staan in de F1 met alle belangen.

Tomorrow is not today!
Alonso ging alleen niet zelf de strategie aanpassen natuurlijk.kevlar01 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:30:
Oeh, toch wel een pittige conclusie:
http://www.autosport.com/...to-be-upset--with-himself
Autosport berekent dat als Max rustig was gebleven en niet onverwacht naar binnen was gegaan, hij gewoon 5de of 6de was geworden.
edit:
Ook Motorsport waagt zich weer aan een stukje: http://www.motorsport.com...both-in-the-right-682515/
Ze raken maar niet uitgepraat over die twee
[ Voor 85% gewijzigd door Bosmonster op 29-03-2016 17:10 ]
Voor de liefhebber herhalen we die even...kevlar01 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:30:

kom eens gezellig karten bij ons; http://www.circuitparkberghem.nl/Sniffels schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:30:
[...]
Als ik op een (gezellig) avondje kartbaan al door een langzame word gehinderd of afgesneden dan komt al stoom uit m'n oren.. laat staan in de F1 met alle belangen.
maar wat voor de rest gezellig is, is voor jou dus aardig serieus.
De anslyse van Autosport is niet best. Rb hsd beste tire wear van het hele veld. Verstappen's pace kakte vlak voor zn pitstop al met 1 seconde in, een indicatie dat z'n banden richting het einde gingen. Hij had nooit zo lamg als Ric kunnen doorrijden.Bosmonster schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:33:
[...]
Alonso ging alleen niet zelf de strategie aanpassen natuurlijk.
Oeh, toch wel een pittige conclusie:
http://www.autosport.com/...to-be-upset--with-himself
Autosport berekent dat als Max rustig was gebleven en niet onverwacht naar binnen was gegaan, hij gewoon 5de of 6de was geworden.
edit:
Ook Motorsport waagt zich weer aan een stukje: http://www.motorsport.com...both-in-the-right-682515/
Ze raken maar niet uitgepraat over die twee
Dit soort berichten probeer ik met wat reserves te lezen eigenlijk. Laat ik voorop stellen dat ik geen enkele kennis heb genoten van down force of ook maar iets in die strekking, maar STR ...specifieker, Verstappen liet wel bijna het gehele weekend de laagste topsnelheden noteren. Iets in mij zegt dat ze daar nog niet helemaal de afstelling te pakken die ze willen.Requiem19 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:03:
[...]
De anslyse van Autosport is niet best. Rb hsd beste tire wear van het hele veld. Verstappen's pace kakte vlak voor zn pitstop al met 1 seconde in, een indicatie dat z'n banden richting het einde gingen. Hij had nooit zo lamg als Ric kunnen doorrijden.
Ook James Key...en dit is lekker handig, want ik ben de bron je even verschuldigd, maar maakte na de race kenbaar op een bijna gelijke vraag aan de stelling die je plaatst dat bandendegradatie geen probleem was / is
Voor zover van enige waarde concludeer ik daaruit dat ze nog zoekende zijn naar de juiste balans daarin, maar dat gezien de afstelling de banden niet harder sleten dan gedacht.
Ik ga even opzoek na de bron , die is wel het melden waard tegenover dit bericht.
Overigens heb ik gewoon een seconde of 20 van max zijn tijd afgehaald nadien, en dan is hij 5e ...Massa had hij goed moeten kunnen hebben. Ricciardo twijfel ik aan. Eenmaal in dat treintje en vrij-uit acht ik het denkbaar, maar zeker weten doe ik het niet.
Hamilton de regels in over seizoen 2017: "Meer mechanische grip, minder aerodynamica"
SPOT ON !!Requiem19 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:03:
[...]
De anslyse van Autosport is niet best. Rb hsd beste tire wear van het hele veld. Verstappen's pace kakte vlak voor zn pitstop al met 1 seconde in, een indicatie dat z'n banden richting het einde gingen. Hij had nooit zo lamg als Ric kunnen doorrijden.
ric reed 24 laps op die banden en ging binnen in ronde 42
ves reed maar 14 laps op zijn banden en ging binnen in ronde 32
sainz reed maar 13 laps met zijn banden
vet reed trouwens 22 ronden op diezelfde banden.
Verstappen had nooit 10 laps meer kunnen draaien op die sloffen.
Bron:https://pbs.twimg.com/media/Cd--y07WIAA1n8d.jpg:large
Gemiddelde is toch plus minus 16 ronden op die banden.
Opvallend zijn dan indd de tire wear van RB en Ferrari die er hoog bovenuit steken.
[ Voor 8% gewijzigd door powah33 op 29-03-2016 22:40 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
Spijker op de kop, zeker een dagje heen en weer rijden waard van de zomer.himlims_ schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:38:
[...]
kom eens gezellig karten bij ons; http://www.circuitparkberghem.nl/![]()
maar wat voor de rest gezellig is, is voor jou dus aardig serieus.
De sfeer is erg goed daar, over algemeen wat serieuzer volk en racen dan bij gemiddelde indoor baan. (de NK/EU kampioenschappen worden ook hier verreden)Sniffels schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:32:
[...]
Spijker op de kop, zeker een dagje heen en weer rijden waard van de zomer.
Lijkt me nog steeds tof om dat met de jongens van hier te doen; wedstrijd/compo doen
HerkenbaarSniffels schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:30:
[...]
Tijdje geleden bedrijfsuitje gehad bij de Kartfabrique. ik werd tijdens de eerste ronde al gemaand rustig aan te doen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
In! Zolang ik wel mijn 100kg als excuus mag gebruiken waarom ik niet gewonnen hebhimlims_ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:53:
[...]
De sfeer is erg goed daar, over algemeen wat serieuzer volk en racen dan bij gemiddelde indoor baan. (de NK/EU kampioenschappen worden ook hier verreden)
Lijkt me nog steeds tof om dat met de jongens van hier te doen; wedstrijd/compo doen
Heren, ik weet dat de gemiddelde race kart niet veel langzamer is dan een F1 wagen. En ik voel ook de zelfde irritaties op de meeste kartbanen. maar kunnen we het een beetje on-topic houden?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ja weer terug ontopic.. eh.. word lekker weertje in Bahrein 24-26graden
Op het interwebs staat dat Alonso misschien de Bahrain GP gaat missen vanwege gezondheid. Zou debuut Stoffel Vandoorne betekenen. Laten we het hopen voor de Belgen.
Zal die dat ook niet na Alonso zn crash hebben gehad? de eerste 20 seconden natuurlijk schrikken zoals iedereen, maar daarna wellicht heel klein vuistjes maken?alwaysleft schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:12:
Op het interwebs staat dat Alonso misschien de Bahrain GP gaat missen vanwege gezondheid. Zou debuut Stoffel Vandoorne betekenen. Laten we het hopen voor de Belgen.
Tja de een zn dood...
Zou mooi zijn voor Vandoorne, maar het is uiteindelijk maar tijdelijk tot Alonso terug is.
Maar hij zou dan in dat geval natuurlijk wel kunnen laten zien wat ie waard is.
Zou mooi zijn voor Vandoorne, maar het is uiteindelijk maar tijdelijk tot Alonso terug is.
Maar hij zou dan in dat geval natuurlijk wel kunnen laten zien wat ie waard is.
Dan was mijn ongefundeerde roddel van vorige week dus niet correct. Ik verwachtte Stoffel pas na Bahrein.
Zo breed zie ik het nog niet aangekondigd zijn, maar het zou niet gek zijn na zo'n klap natuurlijk.
Doet me overigens nog steeds wel terugdenken naar wat er nou precies vorig jaar mis ging met testen bij McLaren. Toen was ie ook een tijdje uit de running.
Doet me overigens nog steeds wel terugdenken naar wat er nou precies vorig jaar mis ging met testen bij McLaren. Toen was ie ook een tijdje uit de running.
Vraag me af of Stoffel wel zo blij zou zijn met invallen voor 1 of 2 races. Tuurlijk pak je alle kansen die je krijgt maar met zijn (gebrek aan) ervaring in de auto van dit jaar ga je Button bijvoorbeeld echt niet verslaan..
Lastig om je positief in de kijker te rijden zo, alhoewel de McLaren wel meer kan concurreren met andere teams dit jaar.
Lastig om je positief in de kijker te rijden zo, alhoewel de McLaren wel meer kan concurreren met andere teams dit jaar.
Ik hoop altijd op meer jonge coureurs in de F1. Dus laat Stoffel maar debuteren.
Vandoorne, Ocon, Rowland, Sainz en Verstappen zijn DE nieuwe generatie jonge coureurs die Alonso en co. gaan opvolgen.
Vandoorne, Ocon, Rowland, Sainz en Verstappen zijn DE nieuwe generatie jonge coureurs die Alonso en co. gaan opvolgen.
Niemand zal verwachten dat hij zonder ervaring een wereldkampioen kan verslaan in dezelfde auto.Grimmie187 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:26:
Vraag me af of Stoffel wel zo blij zou zijn met invallen voor 1 of 2 races. Tuurlijk pak je alle kansen die je krijgt maar met zijn (gebrek aan) ervaring in de auto van dit jaar ga je Button bijvoorbeeld echt niet verslaan..
Als Alonso er niet bij is in Bahrein begin ik me af te vragen of we 'm dan de rest van het seizoen nog wel terug gaan zien....
Tja, je gaat het bijna denken....AzzKickah schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:21:
Als Alonso er niet bij is in Bahrein begin ik me af te vragen of we 'm dan de rest van het seizoen nog wel terug gaan zien....
McLaren is niet snel genoeg "snel genoeg", Alonso heeft behoorlijke ongelukken gehad de afgelopen seizoenen en hij heeft dit gezegd naar aanleiding van zijn crash:
I am aware that today I spent some of the luck remaining in life.
Ik zeg dat hij er mee stopt.
[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 30-03-2016 13:48 ]
Waarschijnlijk is hij er nog niet overuit en geeft zichzelf zo wat meer bedenktijd over zijn beslissing.albino71 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:33:
[...]
Tja, je gaat het bijna denken....
McLaren is niet snel genoeg "snel genoeg", Alonso heeft behoorlijke ongelukken gehad de afgelopen seizoenen en hij heeft dit gezegd naar aanleiding van zijn crash:
I am aware that today I spent some of the luck remaining in life.
Ik zeg dat hij er mee stopt.
Stoffel in een McLaren lijkt me wel prima. Zal dat team ook wel een boost geven (even wat positieve media-aandacht erbij). Verder verwacht niemand dat Stoffel het heel goed zal doen meteen, maar ik denk dat ie goed genoeg is om in ieder geval een mooie race te rijden. Ik bedoel, het is ook gewoon een wereldtalent, die valt heus wel goed.
Nee dat is zo idd. Ik geef alleen aan dat het mij klote lijkt om tijdens het seizoen te moeten invallen als je zit te wachten op je F1 debut. Je kunt jezelf nauwelijks fatsoenlijk bewijzen op die manier, maar goed inmiddels is Stoffel wel wat gewend op dat gebied..JackBol schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:54:
[...]
Niemand zal verwachten dat hij zonder ervaring een wereldkampioen kan verslaan in dezelfde auto.

Tijdens het seizoen? We zijn net 1 race onderweg...
Tijdens het seizoen invallen dus ja, meer dan 1 hooguit 2 races gaat Alonso echt niet missen.
Als ze mij bellen, dan val ik zo voor 1 of 2 races in geen probleem.. mooi om jezelf te laten zien.
Volgens mij hadden we het er net over dat Alonso misschien helemaal de pijp aan maarten geeft. In dat geval is er volgens mij niks aan de hand voor Stoffel.Grimmie187 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:16:
Tijdens het seizoen invallen dus ja, meer dan 1 hooguit 2 races gaat Alonso echt niet missen.
Als het voor 1 á 2 races is, is het een andere situatie, maar kan ik me niet voorstellen dat het hem kwaad doet. Auto heel houden, stijgende lijn laten zien in het weekend
Denk niet dat het goed is voor je imago om nu een race in te vallen in een F1 weekendSniffels schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:18:
Als ze mij bellen, dan val ik zo voor 1 of 2 races in geen probleem.. mooi om jezelf te laten zien.
[ Voor 43% gewijzigd door MikeyMan op 30-03-2016 14:19 ]
Als jeje nooit kan laten zien in een auto, dan kan je nieteens bouwen aan een imago.
Verwijderd
Ik weet niet of imago de juiste term is, maar in een race gezien worden is uiteraard veel meer waard dan als testcoureur rondrijden. Ook sponsortechnisch.Sniffels schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:22:
Als jeje nooit kan laten zien in een auto, dan kan je nieteens bouwen aan een imago.
Ik bedoelde meer dat als Sniffels nu achter het stuur kruipt dat ie waarschijnlijk volgende week bij funniest home video's te vinden is
Haha en bedankt (maar oh zo waar, heb wel wat talent, maar niet genoeg)MikeyMan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:25:
Ik bedoelde meer dat als Sniffels nu achter het stuur kruipt dat ie waarschijnlijk volgende week bij funniest home video's te vinden is
Slechter dat Badoer zal het niet zijn...MikeyMan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:25:
Ja, zal voor mij niet anders zijn hoor 
Als je ziet hoe die Richard Hammond in die Renault over het circuit gaat, mag je van geluk spreken als je op 120% van de top rijdt
Als je ziet hoe die Richard Hammond in die Renault over het circuit gaat, mag je van geluk spreken als je op 120% van de top rijdt
Ik vind dat we hier allemaal tegelijk een kans moeten krijgen, wedden dat we meer kijkcijfers trekken?
Ik denk dat het er dan zo uit gaat zien, al klinkt het tegenwoordig wat minder......
YouTube: Richard drives a F1 car round Silverstone - Top Gear - BBC
YouTube: Richard drives a F1 car round Silverstone - Top Gear - BBC
www.scinus.com
Vind dat Wehrlein er ook bij hoort, al heeft hij zijn auto natuurlijk niet mee.alwaysleft schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:31:
Ik hoop altijd op meer jonge coureurs in de F1. Dus laat Stoffel maar debuteren.
Dat blauw/gele monster blijft toch wel het hoogtepunt van Renault voor mij. Die gasten waren echt goed bezig toen.
Verwijderd
Zelfs dat ga je waarschijnlijk bij lange na niet halen. Dat is namelijk al heel erg snel. Vergeet niet dat Hammond jaren ervaring heeft met allerhande supercars. Dan kan je nog zo'n enthousiaste simracer zijn, dan ben je echt een absolute beginner in zo'n auto en met die vermogens.MikeyMan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:30:
Merk het al op de PC met drs + KERS etc, dat ik het al moeilijk genoeg vind om de wagen op de baan te houden.. dus alleen al qua stuur-knopjes -dubbele koppeling flippers-bediening krijg ik hem denk nieteens de pits uit,
Ja, geen idee... Hebben ze die ronde van Hammond getimed?Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:46:
[...]
Zelfs dat ga je waarschijnlijk bij lange na niet halen. Dat is namelijk al heel erg snel. Vergeet niet dat Hammond jaren ervaring heeft met allerhande supercars. Dan kan je nog zo'n enthousiaste simracer zijn, dan ben je echt een absolute beginner in zo'n auto en met die vermogens.
Op een gegeven moment kun je haast alles op een stabiel tempo rijden zonder te pushen natuurlijk.
Doet me overigens wel denken aan al die 'pay drivers' die we met z'n allen uitlachen, maar toch weten te kwalificeren. En aan Luca Badoer, die na jaren in de rondte te zijn geweest met die Ferrari ook stijf achteraan stond
Bekijk het stukje van Hammond maar eens, als je het niet al hebt gezien.
Bij te weinig snelheid wordt de boel niet warm genoeg en werken de remmen niet, de banden niet en is het ding niet te rijden.
Tom Cruise heeft ook een keer in een F1 (Red Bull) gereden trouwens. Dat ging niet verkeerd.
Dan kunnen wij denken dat, als we snel zijn in een kart, we ook in een F1 bolide kunnen sturen, maar dat wordt niks ben ik bang.
Beetje off topic, maar wel leuk is dat zo af en toe een sim racer in een formule auto wordt gestopt.
Gaat verbazingwekkend goed!
Bij te weinig snelheid wordt de boel niet warm genoeg en werken de remmen niet, de banden niet en is het ding niet te rijden.
Tom Cruise heeft ook een keer in een F1 (Red Bull) gereden trouwens. Dat ging niet verkeerd.
Dan kunnen wij denken dat, als we snel zijn in een kart, we ook in een F1 bolide kunnen sturen, maar dat wordt niks ben ik bang.
Beetje off topic, maar wel leuk is dat zo af en toe een sim racer in een formule auto wordt gestopt.
Gaat verbazingwekkend goed!
[ Voor 18% gewijzigd door albino71 op 30-03-2016 15:12 ]
Verwijderd
Je ziet helemaal niets
Overigens gok ik dat zo'n jongen ook virtueel de meeste mensen die zichzelf rijderskwaliteiten toedichten er vierkant uitrijdt.
Ik heb niet het juiste filmpje geloof ik, maar zoek gerust verder.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:15:
[...]
Je ziet helemaal niets
Overigens gok ik dat zo'n jongen ook virtueel de meeste mensen die zichzelf rijderskwaliteiten toedichten er vierkant uitrijdt.
Er is er een die erg dicht op de echte racers zit qua tijd.
Simracen loont!
Lang Lang geleden had Jos Verstappen een lap gereden in Grand Prix 2 (~1995), en die ghost geupload zodat je tegen hem kon rijden.. na uuuuuuuren/weekenden proberen had ik eindelijk een snellere tijdVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:15:
[...]
Je ziet helemaal niets
Verwijderd
Oefenen loont, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat een sim-racer ook een fatsoenlijke coureur maakt. De kans is groot dat deze jongen ook zonder sim-rijden een prima coureur geweest was.albino71 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:17:
Er is er een die erg dicht op de echte racers zit qua tijd.
Simracen loont!
Tl;dr: de causaliteit is wat gammel
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1