[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.577 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Je blijft lachen met Toro Rosso...
Net als Verstappen in Singapore gaf de Spanjaard in Australië geen gehoor aan de opdracht om van positie te ruilen met zijn teamgenoot. Op de vraag van Motorsport.com of hij op dat moment even terug moest denken aan het moment in Singapore, antwoordde Sainz: Ja, dat was het geval. Maar we zijn allemaal tot de conclusie gekomen dat ik niets verkeerd heb gedaan. Terugkijkend op de race, weten we dat het een verkeerde beslissing is geweest om die teamorder te geven.

http://nl.motorsport.com/...s-no-in-singapore-681368/
...ze zijn dus weer een keer tot de conclusie gekomen dat het een verkeerde beslissing was.

Alleen nu ben ik wel in de war, wil Sainz plotseling een bad-boy imago hebben ?

Dat kan nog leuk worden wanneer geen van beide zich nog aan teamorders gaat houden. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Turbo-Puppy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:33:
Wat vinden we eigenlijk van de PK-strijd dit jaar? Ik zie tegenvallers en meevallers ... zal ik gewoon eens beginnen met mijn mening per team ? Gebaseerd op vermogen in de race.

Mercedes - Mercedes - geen wereld stap, maar die hadden het al op orde
Ferrari - Ferrari - behoorlijke stap weten te zetten richting Mercedes
Williams - Mercedes - teleurstellend vooralsnog.
Red Bull - Renault - lijkt eindelijk een goede stap gemaakt te hebben, maar zijn er nog niet
Renault - Renault - waar Lotus een Mercedes voor nodig had, doen ze daar nu met de Renault motor
Toro Rosso - Ferrari - duidelijk een flinke stap gemaakt, maar minder sterk dan de 2016 Merc&Fer
Force India - Mercedes - slecht, de auto doet die motor te kort.
Haas - Ferrari - komt nog niet tot zijn recht, behalve rechtuit.
McLaren - Honda - beter, maar nog lang niet wat het wezen moet. Renault motor is sterker.
Sauber - Ferrari - dramatisch. zonde van die motor.
Manor - Mercedes - dramatisch, geen snelheid in te vinden.

Dingen die me opvielen;

- Ferrari 2016 spec motor van onderuit gelijk power, haalt tot de 300km/h net zo hard door als de Merc ( bocht 3 naar 4 was dat steeds goed te zien)

- Honda motor van onderuit juist niet goed, eenmaal op gang leek die wel te gaan.

- Renault, mist top end vermogen, maar ook van onderuit trekt die motor wel.

- Ferrari 2015spec (STR) onderuit goed, maar ergens tussen low end en top end zit er een punt in waar i.i.g. de 2016 Mercedes echt veeeel sneller is. (echter niet vergeleken bij de Williams of FI)

- Mercedes overal gewoon top, maar die Ferrari 2016spec heeft wat sterke eigenschappen waarop de Mercedes net even te kort komt lijkt het, kan niet echt lekker plaatsen welk punt dat is.

Dat is mijn indruk ... ik hoor graag jullie indruk. ;)
Er loopt al een tijd het gerucht dat Ferrari een diesotto motor heeft. Het gerucht gaat ook rond dat ze het proces nog niet helemaal onder controle hebben, maar dat zou deels in het afgelopen weekend al zijn opgelost door nieuwe brandstof van Shell. Het geluid van de Ferrari is laag in de toeren heel vreemd, vooral hoorbaar op de onboards als ze uit een bocht accelereren. Het is opmerkelijk anders dan bij de rest. Wat overigens ook raar is, zijn de fluctuaties in toerental als ze op de pitlimiter rijden. Deze schiet tussen de 6100 en 6900 rpm heen en weer. Wat mij ook opviel, is dat op de livetiming te zien was dat de snelheden op de speedtraps vele malen lager waren dan bij de andere motoren. Ook Haas had lage topsnelheden.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fynrd1 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 04:15:
[...]

Wat mij ook opviel, is dat op de livetiming te zien was dat de snelheden op de speedtraps vele malen lager waren dan bij de andere motoren.
Vele malen lager?
Je bedoelt een paar % minder snel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

fynrd1 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 04:15:
[...]

Er loopt al een tijd het gerucht dat Ferrari een diesotto motor heeft. Het gerucht gaat ook rond dat ze het proces nog niet helemaal onder controle hebben, maar dat zou deels in het afgelopen weekend al zijn opgelost door nieuwe brandstof van Shell. Het geluid van de Ferrari is laag in de toeren heel vreemd, vooral hoorbaar op de onboards als ze uit een bocht accelereren. Het is opmerkelijk anders dan bij de rest. Wat overigens ook raar is, zijn de fluctuaties in toerental als ze op de pitlimiter rijden. Deze schiet tussen de 6100 en 6900 rpm heen en weer. Wat mij ook opviel, is dat op de livetiming te zien was dat de snelheden op de speedtraps vele malen lager waren dan bij de andere motoren. Ook Haas had lage topsnelheden.
Dit is wel een flink gerucht, waar ik nog niet over gelezen heb dat ze het volledig onder de knie hebben. Dat de wens leeft is zeker. Mercedes is hier ook volop mee bezig. Ik ga vanavond een terugkijken of er wat zaken zijn die er op wijzen, maar eigenlijk durf ik wel te stellen dat het hier geen volwaardige HCCI motor bevat. Een HCCI motor heeft namelijk voorop gesteld geen bougies of andere ontstekingsvormen, dus het kan in het beste geval een HCSI motor wezen, Ook is het geluid van de HCCI motoren die bestaan en ik ken totaal anders. Heel erg zenuwachtig en inconsistent, maar dat noem jij ook al. Wat me wel opviel is dat in het dataoverzicht van de motor van Haas er bij tab "fuel" 3 opties staan die voor conventionele motoren wellicht niet direct noodzakelijk zijn, maar bij een HC-X-I motor allesbepalend zijn en wel, "sauter" (spray grote en patroon van injector) brandstof warm en koud. Een dergelijk zelfontbrander valt of staat met de benzine temperatuur.....

Een ander dingetje is, dat HC-x-I motoren kopzorgen bezorgen als het om hoge toeren gaat. ( je zou juist andersom verwachten) Dit krijgt men totaal niet onder de knie. Misschien is Ferrari voor 80% geslaagd met HCSI, en lopen ook hun tegen dat probleem aan, wat een relatief lage topsnelheid zou kunnen verklaren. Dat HC-x-I motoren veel harder van onderuit trekken is een zeer specifieke eigenschap...wederom een aanwijzing dat ze er wellicht deels in geslaagd zijn.

Ik ga vanavond eens letten op die pit limiter en dat geluid. Het was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen, althans, niet refererend aan HCSI. Niet dat ik de steen boven water zal krijgen, maar mijn interesse is groot voor dit soort zaken. ;)

Heeft niemand trouwens het brandstofverbruik tabelletje? Als Ferrari 2016 motoren opeens 10 liter minder gebruiken per race dan bijvoorbeeld een Renault, dan heb je daarmee wel een zeer sterke aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

FireSonus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:53:
Wat mij vooral verbaasde was Ricciardo in z'n Red Bull, die ging op een gegeven moment zó hard, waar komen die PK's opeens vandaan?! Weken lang hoor je in de media dat de Toro Rosso's de eerste helft van het seizoen sneller zullen zijn (want ong 85pk winst wegens Ferrari motor) en toch rijdt Ricciardo Max er gewoon uit :o. Ik had verwacht dat ie STR hoogstens bij zou kunnen houden, maar sneller? Hij liep op een gegeven moment bijna een seconde per rondje uit!
Je bedoelt die paar rondjes vlak voor het stilleggen van de race? Die heeft Ricciardo op verse supersofts kunnen doen, terwijl max daarvoor 12 ronden op gebruikte supersofts heeft gereden en 5-6 zelfde ronden reed hij op 'softs''. Logisch dat Ric harder ging. Ricciardo heeft dus ook veel voordeel gehad van dat stil leggen, want na 6 ronden is het grootste voordeel van die SS er ook wel af.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 15:03
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:04:
[...]

Dit is wel een flink gerucht, waar ik nog niet over gelezen heb dat ze het volledig onder de knie hebben. Dat de wens leeft is zeker. Mercedes is hier ook volop mee bezig. Ik ga vanavond een terugkijken of er wat zaken zijn die er op wijzen, maar eigenlijk durf ik wel te stellen dat het hier geen volwaardige HCCI motor bevat. Een HCCI motor heeft namelijk voorop gesteld geen bougies of andere ontstekingsvormen, dus het kan in het beste geval een HCSI motor wezen, Ook is het geluid van de HCCI motoren die bestaan en ik ken totaal anders. Heel erg zenuwachtig en inconsistent, maar dat noem jij ook al. Wat me wel opviel is dat in het dataoverzicht van de motor van Haas er bij tab "fuel" 3 opties staan die voor conventionele motoren wellicht niet direct noodzakelijk zijn, maar bij een HC-X-I motor allesbepalend zijn en wel, "sauter" (spray grote en patroon van injector) brandstof warm en koud. Een dergelijk zelfontbrander valt of staat met de benzine temperatuur.....

Een ander dingetje is, dat HC-x-I motoren kopzorgen bezorgen als het om hoge toeren gaat. ( je zou juist andersom verwachten) Dit krijgt men totaal niet onder de knie. Misschien is Ferrari voor 80% geslaagd met HCSI, en lopen ook hun tegen dat probleem aan, wat een relatief lage topsnelheid zou kunnen verklaren. Dat HC-x-I motoren veel harder van onderuit trekken is een zeer specifieke eigenschap...wederom een aanwijzing dat ze er wellicht deels in geslaagd zijn.

Ik ga vanavond eens letten op die pit limiter en dat geluid. Het was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen, althans, niet refererend aan HCSI. Niet dat ik de steen boven water zal krijgen, maar mijn interesse is groot voor dit soort zaken. ;)

Heeft niemand trouwens het brandstofverbruik tabelletje? Als Ferrari 2016 motoren opeens 10 liter minder gebruiken per race dan bijvoorbeeld een Renault, dan heb je daarmee wel een zeer sterke aanwijzing.
Ehm, ben ik nou net wakker of gaat dit gewoon boven mijn pet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Sniffels schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Lees waar HCCI staat 'Diesotto'
Dit is een verbrandingsmotor techniek die nog door weinig(zo niet geen) autofabrikanten optimaal bewerkstelligd is.

Wikipedia: DiesOtto

NB: Als dit de trekkracht flink zou verbeteren, dan zou dit die sublieme start van VET/RAI t.o.v. HAM/ROS verklaren :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

HCCI is homogenous charge compression ignition
het is, voor het gemak, te zien als een benzine motor die zich gedraagt als een diesel motor.

SI (spark ignition): fuel/air mengsel gaat de cylinder in, zuiger gaat omhoog, bougie vonkt, bang
hier is vaak al een HC (homogenous charge) hoewel ik denk dat in de F1 erg leane mengsels gebruikt worden, in combinatie met stratified injectie
CI (compression ignition): lucht gaat de cylinder in, zuiger gaat omhoog, diesel injectie, bang.
bij CI zorgt alleen al de compressie van de lucht in de cylinder voor de hoge temperatuur die nodig is voor de ontbranding van het fuel/air mengsel.

HCCI is het diesel idee (daarom noemt Mercedes het ook DiesOtto) in een benzine motor.
Je laat een mengsel van benzine en lucht de cylinder inlopen en door de hoge compressie (= hoge temperatuur, immers P*V = n*r*T volgens de gaswet) ontbrandt het mengsel zonder bougie.

Voordelen:
je kunt erg mager (lage verhouding benzine/lucht) lopen, daardoor gaat je efficientie omhoog
'throttle losses' worden lager, daardoor gaat je efficientie omhoog (hoewel de variable inlet trumpets misschien al heel wat doen)

In de huidige F1 is efficientie alles, door de lage fuel flow volgens de regels (100kg/uur).

Nadelen zijn er ook bij HCCI:
hoge belasting en slijtage door de hoge cylinder drukken
enorm moeilijk te reguleren, je kunt erg moeilijk 'on the fly' je fuel/air ratio aanpassen.
kleine powerband

Bij de huidige PU ontwerpen heb je ook nog een turbine aan de achterkant van je uitlaatsysteem zitten, die ook nog een backpressure kan geven, waardoor het hele afregelen van de zelf-ontbranding nog lastiger is.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Sniffels schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:04:
[...]

---EDIT--- IIchel en ik posten tegelijk zie ik.

Op z'n aller eenvoudigst uitgelegd;

HCCI - homogeneous charge compression ignition
HCSI - homogeneous charge spark ignition.

hcci - geen ontsteking nodig, door compressie ontstaat de explosie
hcsi - wel ontsteking, vaak puls systemen, de tussenweg

Kort door de bocht, een benzinemotor met diesel eigenschappen.
Bij benzinemotoren staat detonatie (= ongecontroleerde ontsteking die je motor vermoord) aan de voet van dit, de truc is om detonatie onder de knie te krijgen, dus het ongecontroleerde aspect, toch te controleren.

voordelen, veel vermogen onderin, zuiniger bij gelijke prestaties, mogelijk meer potentie bovenin.
nadelen, genereert veel warmte in de motor, extreem gevoelig voor variabelen.

Makkie heh? ...alleen lukt het fabrikanten niet echt om dit voor elkaar te krijgen. Dit is wel zo verschrikkelijk complex, dat engineers hier echt van wakker liggen. Er zijn reeds wat tussenstappen gezet, maar ook dat is allemaal nog onbewezen of net niet....Als je HCCI onder de knie hebt, dan....ehm, ja dan is the sky the limit denk ik. :D

Makkelijker kan ik het niet uitleggen. Dit is grofweg het basisbeginsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:21:
Oftewel, Ferrari zal waarschijnlijk geen HCCI motor hebben. Ze hebben al weinig koeling door die kleine sidepods.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

soulcrusher schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Oftewel, Ferrari zal waarschijnlijk geen HCCI motor hebben. Ze hebben al weinig koeling door die kleine sidepods.
mhm...wie ben ik om daar over te oordelen, want HCCI of HCSI is nog behoorlijk onbegonnen terrein. Tot op heden was warmteontwikkeling wel een dingetje, maar wellicht heeft Ferrari daar wat op gevonden. Overigens is HCCI wel reglementair uitgesloten, HCSI zou het dan zijn. Neemt niet weg dat het al revolutie ansicht zou zijn als ze dat hebben weten te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Ik heb nog maar even F1 2015 de game gekocht om toch wat te spelen rond de races ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Mars18 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:31:
Ik heb nog maar even F1 2015 de game gekocht om toch wat te spelen rond de races ;)
Rij ook elke race voordat het race-weekend gaat beginnen. Je kent de bochten, de hobbeltjes, de plaatsen waar je tevroeg op het gas gaat en spint. Vind het echt een verrijking van het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

FireSonus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:53:
Wat mij vooral verbaasde was Ricciardo in z'n Red Bull, die ging op een gegeven moment zó hard, waar komen die PK's opeens vandaan?! Weken lang hoor je in de media dat de Toro Rosso's de eerste helft van het seizoen sneller zullen zijn (want ong 85pk winst wegens Ferrari motor) en toch rijdt Ricciardo Max er gewoon uit :o. Ik had verwacht dat ie STR hoogstens bij zou kunnen houden, maar sneller? Hij liep op een gegeven moment bijna een seconde per rondje uit!
Melbourne is niet echt een baan waar je hoge topsnelheid nodig hebt. Met acceleratie is die Renault dik in orde en tel daar de snelle bochten bij en je ziet dat de RB gewoon als de brandweer gaat. Vorige jaren was Renault daar ook altijd snel.
Dat ie echter het ronderecord ging pakken en niet Rosberg, verbaasde me wel.

Over de discussie van de agressie van Max vind ik het opvallend dat er niet wordt gekeken naar hoe andere coureurs zich hebben gedragen in het verleden. Daar lijkt Max dus niet heel veel anders. Hell, zelfs Hamilton zat te zeuren afgelopen race, maar dat maakt dan ineens niets uit.

En van de crash van Alonso lijkt het me duidelijk: Guiterrez remde onverwacht af en Alonso kon hem niet meer ontwijken. Dat lijkt me een prima reden om het een race incident te noemen. Daar waar nooit bewezen was dat Grojean eerder remde dan daarvoor waardoor Max erop knalde. Zo simpel is het.

Verder vind ik het niet verwonderlijk dat ze rookies wat zwaarder straffen dan de rest. Daar moet je even goed in stampen dat ze beter moeten beseffen waar ze mee bezig zijn. Al vond ik het incident sowieso al raar overkomen. Ik denk dat ze met deze straf bedoelden dat de rookie dus wat anders uit zijn pitbox moet komen om te zorgen dat ie beter zicht heeft en zo dus niet meer botst. Zeggen dat je het niet kon zien heeft natuurlijk wel wat waarde, maar waarom kon je niks zien dan? Fout ingestuurd en daarbij teveel snelheid gemaakt dus.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Smultie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 06:28:
[...]
Vele malen lager?
Onderstaand is de piek per sector, en dan lijkt Vettel toch aardig mee te kunnen komen?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cd_U4QVWoAAUnMy.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik durf wel te zeggen dat TR in de top 2/3 van de chassis heeft in het veld op dit moment en misschien nog wel beter dan ferrari of mercedes. En puur op motor vermogen slechter zitten op deze partijen hetzelfde eigenlijk voor RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Turbo-Puppy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:21:
[...]

---EDIT--- IIchel en ik posten tegelijk zie ik.

Op z'n aller eenvoudigst uitgelegd;

HCCI - homogeneous charge compression ignition
HCSI - homogeneous charge spark ignition.

hcci - geen ontsteking nodig, door compressie ontstaat de explosie
hcsi - wel ontsteking, vaak puls systemen, de tussenweg

Kort door de bocht, een benzinemotor met diesel eigenschappen.
Bij benzinemotoren staat detonatie (= ongecontroleerde ontsteking die je motor vermoord) aan de voet van dit, de truc is om detonatie onder de knie te krijgen, dus het ongecontroleerde aspect, toch te controleren.

voordelen, veel vermogen onderin, zuiniger bij gelijke prestaties, mogelijk meer potentie bovenin.

Makkie heh? ...alleen lukt het fabrikanten niet echt om dit voor elkaar te krijgen. Dit is wel zo verschrikkelijk complex, dat engineers hier echt van wakker liggen. Er zijn reeds wat tussenstappen gezet, maar ook dat is allemaal nog onbewezen of net niet....Als je HCCI onder de knie hebt, dan....ehm, ja dan is the sky the limit denk ik. :D

Makkelijker kan ik het niet uitleggen. Dit is grofweg het basisbeginsel.
Thanks voor de uitleg!
Nog korter uitgelegd, het 'gecontroleerd' laten pingelen van de motor. Klopt dit of is dit te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Axente schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:29:
Ik durf wel te zeggen dat TR in de top 2/3 van de chassis heeft in het veld op dit moment en misschien nog wel beter dan ferrari of mercedes. En puur op motor vermogen slechter zitten op deze partijen hetzelfde eigenlijk voor RB.
Jammer genoeg zijn ze vaak tactisch niet sterk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Señor Sjon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:43:
[...]

Jammer genoeg zijn ze vaak tactisch niet sterk.
Dat is wel jammer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Axente schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:29:
Nouja als we er vanuit gaan dat RB een beter chassis heeft, moeten ze dus volgens je stelling ook wel een beter chassis hebben dan ofwel ferrari, ofwel mercedes (indien top 3) of dan allebei (indien top 2). Denk dus dat de stelling nog wat werk kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

kevlar01 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Thanks voor de uitleg!
Nog korter uitgelegd, het 'gecontroleerd' laten pingelen van de motor. Klopt dit of is dit te kort door de bocht?
Dat is wel redelijk goed samengevat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Snowdog schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Nouja als we er vanuit gaan dat RB een beter chassis heeft, moeten ze dus volgens je stelling ook wel een beter chassis hebben dan ofwel ferrari, ofwel mercedes (indien top 3) of dan allebei (indien top 2). Denk dus dat de stelling nog wat werk kan gebruiken :)
Dat is mijn stelling ook dat mogelijk is dat chassis beter is dan mercedes of ferrari of zelfs dan allebei. Het is niet voor niets dat mercedes geen motoren wil leveren aan RB/TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:19
James Key zei in een interview afgelopen winter dat de STR10 veel problemen had met bandenslijtage maar dat ze hierin stappen hebben gemaakt met de STR11 om dit te verminderen. Gezien de race van afgelopen weekend lijkt het er meer op dat de bandenslijtage een tikje erger is geworden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 08-10 14:50
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:04:
James Key zei in een interview afgelopen winter dat de STR10 veel problemen had met bandenslijtage maar dat ze hierin stappen hebben gemaakt met de STR11 om dit te verminderen. Gezien de race van afgelopen weekend lijkt het er meer op dat de bandenslijtage een tikje erger is geworden.
Is niet helemaal waar, De STR11 heeft afgelopen weekend veel in de vuile lucht van een ander gereden waardoor banden sneller slijten. Dus het is een beetje een vertekend perspectief.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:39
En vergeet de lockups van Sainz niet. Ik vond de slijtage bij Verstappen niet opvallend eigenlijk, hij kon redelijk makkelijk een gaatje laten vallen en weer aansluiten. Aan het eind van de stint op de mediums kon hij volgens mij nog prima tijden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Racierox schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:25:
En vergeet de lockups van Sainz niet. Ik vond de slijtage bij Verstappen niet opvallend eigenlijk, hij kon redelijk makkelijk een gaatje laten vallen en weer aansluiten. Aan het eind van de stint op de mediums kon hij volgens mij nog prima tijden rijden.
Een paar rondjes na zijn spin zette hij zelfs nog een snelste ronde neer (van dat moment).
In de grafiek na de piek (zijn spin) zie je Max zijn lijn vrij laag. (Scrollen zoomt trouwens in.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sainz heeft het lastig, omdat Verstappen beter is, en dat kan hij niet goed hebben. Als je in zijn schoenen staat is het vast begrijpelijk, maar het is wel vervelend uiteindelijk. Ik blijf er een rotgevoel aan over houden, die gele vlag (dat gebeurd nou eenmaal) en de manier hoe Sainz precies op dat moment naar binnen gaat, niet gepland. Daarna loopt Verstappen zijn pitstop mis, en waren zij vervolgens niet goed voorbereid (verkeerde banden?) en duurt zijn pitstop te lang. Echt balen. Dat had echt veel beter uit kunnen pakken.

En voordat die pitstop geweest was, reed hij steeds ver bij Sainz weg bijvoorbeeld.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:44

Player1S

Probably out in the dark

Luxicon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:51:
Sainz heeft het lastig, omdat Verstappen beter is, en dat kan hij niet goed hebben. Als je in zijn schoenen staat is het vast begrijpelijk, maar het is wel vervelend uiteindelijk. Ik blijf er een rotgevoel aan over houden, die gele vlag (dat gebeurd nou eenmaal) en de manier hoe Sainz precies op dat moment naar binnen gaat, niet gepland. Daarna loopt Verstappen zijn pitstop mis, en waren zij vervolgens niet goed voorbereid (verkeerde banden?) en duurt zijn pitstop te lang. Echt balen. Dat had echt veel beter uit kunnen pakken.

En voordat die pitstop geweest was, reed hij steeds ver bij Sainz weg bijvoorbeeld.
Begon natuurlijk al in 2014. Vergne was zo goed als zeker weg bij STR en hij mocht zijn plekje naast Kvyat innemen in 2015. Toen kwam RB opeens met Max aanzetten en plempte hem naast Kvyat.
Had ie nog geluk dat Vettel vertrok zodat Kvyat naar RBR ging. Maar dat ging ook nog eens bijna mis omdat men toch nog overwoog om Vergne te behouden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:37
Misschien is de hogere slijtage ook te wijten aan het feit dat er minder rubber op de baan lag (vanwege de regen op de eerste dag)?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Smultie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 06:28:
[...]

Vele malen lager?
hardware-lover schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:04:
[...]

Onderstaand is de piek per sector, en dan lijkt Vettel toch aardig mee te kunnen komen?

[afbeelding]
Kijk naar de andere rijders met een Ferrari (2016) PU. Die hoge snelheden van Vettel zijn denk ik, van toen hij op Hamilton aan het jagen was. Aangezien ze toen hebben aangegeven een agressieve map gebruikt te hebben. De data van de andere Ferrari-rijders l, is wat Vettel ook de hele race liet zien.
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:04:
[...]
Hij wilt niet afspelen vanaf 17:41 bij mij, maar daar moet je hem dus hebben. Hij begint via mijn bericht zonder reden op 17:17
[YouTube: https://youtu.be/YzHHbPQLyXE?t=17m41s]
En bij deze 1h38m7s
[YouTube: https://youtu.be/lbwfq6Bear0?t=1h38m7s]
Dit is wat het internet mij te bieden heeft, helaas heb ik geen DVR.

[ Voor 8% gewijzigd door fynrd1 op 22-03-2016 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 05-10 18:19
De bandenkeuzes voor Bahrein:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/0rAVWoP6/s8/f1-bahrain-gp-2016-selected-pirelli-sets-per-driver-for-bahrain-gp.jpg

Één setje mediums maar voor Max, lijkt me niet dat ze die in willen gaan zetten in de race. Of Sainz moet op vrijdag een long run op een medium set doen zodat ze die data kunnen gebruiken voor de bandenkeuze tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Dit had ik nog niet opgemerkt nee. Wederom, ik ben geen kenner van deze techniek, en überhaupt is er heel weinig van bekend, maar de paar werkende motoren die ik heb gezien met HCSI -al dan niet deels- vertonen wel behoorlijke gelijkenis. Het plofferige (geen henggggg, maar plofplofplofplof) geluid en de zenuwachtige loop van de motor zijn wel kenmerkend.

We zulken vast ergens in loop van het seizoen antwoord krijgen op de vraag. Het zal me niet eens verbazen als ze dit deels hebben weten toe te passen. Puur voor vermogen is denk ik nog een brug te ver, maar voor brandstofbesparing op bepaalde momenten kan het zeer zeker. De Mercedes f700 heeft al eerder zo'n dual setup gehad. Bij vermogen op ontsteking, en bij deellast op de HCCI. (was dus HCSI en HCCI gecombineerd)

Thnx voor het plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:38
SpaceAce schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:50:

[afbeelding]

Één setje mediums maar voor Max, lijkt me niet dat ze die in willen gaan zetten in de race. Of Sainz moet op vrijdag een long run op een medium set doen zodat ze die data kunnen gebruiken voor de bandenkeuze tijdens de race.
Dat geeft wat mij betreft wel aan dat ze in ieder geval er vanuit gaan dat slijtage geen issue is.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:39
peeth schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
[...]

Dat geeft wat mij betreft wel aan dat ze in ieder geval er vanuit gaan dat slijtage geen issue is.
Hoewel ik ook denk dat slijtage geen issue is, zijn deze bandenkeuzes natuurlijk ruim voor de laatste grand prix gemaakt. Het zou kunnen dat ze na de laatste grand prix andere keuzes hadden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
Racierox schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:08:
[...]

Hoewel ik ook denk dat slijtage geen issue is, zijn deze bandenkeuzes natuurlijk ruim voor de laatste grand prix gemaakt. Het zou kunnen dat ze na de laatste grand prix andere keuzes hadden gemaakt.
Keuzes zijn zelfs al gemaakt voor de testen, want bahrein moest denk ik eind december doorgegeven worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

het onverwachte element zat hem er vooral in dat op vrijdag in Melbourne er zo weinig gereden is door de regen, daardoor hadden de teams vele minder een idee over hoe snel de banden slijten.
en natuurlijk de code rood, waardoor je hele planning de deur uit kan. Haas bv heeft maar 0 pitstops gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
SpaceAce schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:50:

[afbeelding]

AFAIK had mercedes voor Australie ook maar 1 set mediums.
Dit kan heel weinig zeggen over de strategie.
Ze moeten van pirelli 1 set mee nemen. Een practice run op mediums lijkt me niet nuttig wanneer je geen nieuwe set meer over hebt voor de race daarna. En ook voor de kwali lijkt het me niet interessant.

Ofwel, de medium set van verstappen is sowieso voor de race, mocht zich een bijzondere situatie voor doen zoals in Australie (Safetycar etc.etc.) om zo de race uit te rijden.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Racierox schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:25:
Sainz brande gewoon z'n banden op in een poging Max bij te houden waardoor hij veel eerder naar binnen kwam/moest als afgesproken.

Beide zullen wel flink op hun kop heb gekregen...
Volgens diverse kanalen hebben we vernomen dat er ‘een goed gesprek’ achter gesloten deuren heeft plaatsgevonden. De Toro Rosso leiding zou het gedrag van de rijders onacceptabel vinden.

http://www.racingnews365....verstappen-weer-vrienden/
Het lijkt me dan ook dat beide rijders vrij onvolwassen bezig waren, maar dat neemt niet weg dat de ellende weer begon met Carlos die wel even wilde laten zien dat hij net zo goed is als Max (net als in Singapore).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Arfman

Drome!

Tja, als ik Carlos was zou ik ook alles op alles zetten om te bewijzen dat ik minstens net zo goed ben, dat kun je hem niet kwalijk nemen.

Max moet zich er boven verheffen door volgende race gewoon voor Carlos te kwalificeren en in de race voor hem te eindigen. Dat doe je een paar keer en dan het heel duidelijk wie de 1e en 2e rijder is bij TR.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Helmut Marko over Max zijn incident gister.
Hij krijgt er best van langs der Max :

"He was angry because his front tires were completely gone and he had found out that Carlos Sainz had pitted first for fresh tires. This is what they call an undercut; the driver who stays out longest loses time. Max wanted to force a pit stop. Then he made a big mistake by driving into the pits unannounced. That is obviously not correct."
"The team may have been too cautious in terms of radio communications, but in their defence the rules regarding radio communication have changed three times this weekend alone. Maybe they should have kept Max on a shorter leash. But he is young, extremely ambitious and emotional. He expressed himself in English in inappropriate terminology. We will discuss this internally."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Max dus een reprimande gekregen van zijn team. Dat is nu wel duidelijk. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Misschien maar goed ook natuurlijk als hij nog een lange carrière ambieert. met alleen goed rijden kom je er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik lees in een heleboel zinnen ... Max, dat mag niet, niet meer doen, en voor de rest vind hij het wel best, maar baalt dat er gefaald is.

Ze zullen daarom ook wel begrijpen in welke F*d' up situatie Carlos dit jaar zit en gaat komen, of ze menen het echt, maar dan bekruipt mij het gevoel dat er voor Max al meer vastligt voor 2017 dan wij, althans ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

alwaysleft schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:50:

"He was angry because his front tires were completely gone and he had found out that Carlos Sainz had pitted first for fresh tires. This is what they call an undercut; the driver who stays out longest loses time. Max wanted to force a pit stop. Then he made a big mistake by driving into the pits unannounced. That is obviously not correct."
"The team may have been too cautious in terms of radio communications, but in their defence the rules regarding radio communication have changed three times this weekend alone. Maybe they should have kept Max on a shorter leash. But he is young, extremely ambitious and emotional. He expressed himself in English in inappropriate terminology. We will discuss this internally."
Eng mannetje die Marko, met zijn shorter leash. Max is geen hond van RB.

Verder vind ik zijn opmerkingen niet echt erg....

Uiteindelijk denk ik, dat als RB en Marko verwachten dat Max zich ook maar iets aantrekt van de opmerking meneer Marko, ze dat verkeerd inschatten. RB heeft Max meer nodig dan andersom.

Jammer dat ze niet inzien dat Max gewoon het maximale van iedereen in het team verwacht, want dat geeft hij ook. Als het team vervolgens verkeerde beslissingen maakt (bandenkeus), afspraken niet nakomt (Sainz eerst naar binnen en de snellere rijder niet voorlaten) en de pitstops verprutst, dan is zijn reactie niet meer dan normaal. Heeft niets met leeftijd te maken, wel met drive en passie.

Ik zie het allemaal in dat licht, misschien onterecht, maar dat mag. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Max moet nu in de aankomende races gewoon laten zien dat hij duidelijk sneller is in de races, het heeft nu de volle aandacht van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
1 ding en ik volg Max zijn carriëre al sinds dat hij kart is opvallend, ik heb Max nog nooit zo kwaad gezien. Hij was echt vol emotie, normaal heeft hij dat totaal niet. Er speelt zich denk ik meer af achter de schermen dan wij weten.

Gokje? Er zijn afspraken gemaakt om zaken zoals Singapore niet nog eens mee te maken, en die zijn niet nagekomen. Of Max weet al stiekem waar hij volgend jaar gaat rijden, en laat nu meer zijn karakter zien. Zo een uitspatting is zeldzaam voor Max, want hij laat zich normaal niet zo opnaaien. Er zit meer achter, 100% zeker. Die woede, mwah niks voor Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nog een opvallende uitspraak van de heer Marko op Servus Tv (oostenrijkse tv) "Ricciardo staat veel meer in belangstelling van Ferrari en Mercedes in vergelijking met Max". Waarom zegt die dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Dat lijkt mij nogal ongeloofwaardig, daar waar Toto Wolf openlijk heeft toegegeven dat Max op zijn wishlist staat en afgelopen weekend nog een flirt tweet stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Olav Mol denkt trouwens ook dat er meer achter zit de woedeuitbarsting. Zie uitzending gister. Om Red Bull onder druk te zetten om snel een beslissing te maken voor volgend jaar http://www.ziggosporttota...as-onder-druk-zetten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Juncto schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:24:
Dat lijkt mij nogal ongeloofwaardig, daar waar Toto Wolf openlijk heeft toegegeven dat Max op zijn wishlist staat en afgelopen weekend nog een flirt tweet stuurt.
Juist ja. Mij ook. Dus lult Marko bewust uit zijn nek. Spelletje spelen dus zodat ze Max niet verliezen aan Mercedes?

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 22-03-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Turbo-Puppy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:50:
Dit had ik nog niet opgemerkt nee. Wederom, ik ben geen kenner van deze techniek, en überhaupt is er heel weinig van bekend, maar de paar werkende motoren die ik heb gezien met HCSI -al dan niet deels- vertonen wel behoorlijke gelijkenis. Het plofferige (geen henggggg, maar plofplofplofplof) geluid en de zenuwachtige loop van de motor zijn wel kenmerkend.

We zulken vast ergens in loop van het seizoen antwoord krijgen op de vraag. Het zal me niet eens verbazen als ze dit deels hebben weten toe te passen. Puur voor vermogen is denk ik nog een brug te ver, maar voor brandstofbesparing op bepaalde momenten kan het zeer zeker. De Mercedes f700 heeft al eerder zo'n dual setup gehad. Bij vermogen op ontsteking, en bij deellast op de HCCI. (was dus HCSI en HCCI gecombineerd)

Thnx voor het plaatsen.
Begrijp ik het trouwens goed dat HCSI geen directe injectie meer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hier Marko zijn uitspraken over Ricciardo. En dat ze hem veel liever willen dan Max. http://www.f1today.net/en...rested-in-ricciardo-marko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
alwaysleft schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:32:
Hier Marko zijn uitspraken over Ricciardo. En dat ze hem veel liever willen dan Max. http://www.f1today.net/en...rested-in-ricciardo-marko
Politiek die via de media wordt gespeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

alwaysleft schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:32:
Joh, die Helmut Marko kan je al lang niet meer serieus nemen, die roept maar wat....
Mercedes en Ferrari zitten publiekelijk met Max te flirten, In het stuk wat jij aanhaalt op F1today laat Marko optekenen dat ze liever Ricciardo hebben dat Verstappen, Maar dat de eerste een contract heeft... Dat is bij Max ook het geval, En als Ricciardo het Red Bull team verlaat wil RB graag Max op zijn plek hebben...

Allemaal gelul in de ruimte... Gebakken lucht...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:31
alwaysleft schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:24:
Olav Mol denkt trouwens ook dat er meer achter zit de woedeuitbarsting. Zie uitzending gister. Om Red Bull onder druk te zetten om snel een beslissing te maken voor volgend jaar http://www.ziggosporttota...as-onder-druk-zetten.html
Snap niet zo goed waarom Mol hamert op de pace van Max na zijn spin achter Sainz. Tuurlijk is Max sneller met een vrije baan voor zich en Sainz 'vastzit' achter Bottas... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

fynrd1 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Begrijp ik het trouwens goed dat HCSI geen directe injectie meer heeft?
Zover mij bekend...-en nogmaals, dat is beperkt- heeft DFI juist de voorkeur. Nou zijn er verschillende interpretaties van HCCI door de fabrikanten op papier gezet, maar het handje vol motoren dat ik -uitsluitend in filmpjes- voorbij heb zien komen hadden allemaal directe injectie. Ik denk overigens wel dat dat meer te maken heeft met de hoge nauwkeurigheid van DFI systemen. Piëzo injectors kunnen vele keren per inlaatslag reageren op de positie van de zuiger. Ik neem gemakshalve aan dat de instelling "sauter" daarvoor bedoeld is. Ze zullen dan ook met de andere Fuel (GDI) instellingen wel de temperatuur van de brandstof blijven corrigeren en controleren zodat het process plaatsvindt. (zie data overzicht Haas)

Misschien praat ik wel onzin hoor, maar zo heb ik het begrepen en gelezen. Lees het met de nodige reserves. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Turbo-Puppy op 22-03-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
maussert schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:45:
[...]

Snap niet zo goed waarom Mol hamert op de pace van Max na zijn spin achter Sainz. Tuurlijk is Max sneller met een vrije baan voor zich en Sainz 'vastzit' achter Bottas... 8)7
Rosberg had ook vrij baan, plus wel meer die in niemandsland reden.. geeft aan potentie van Max, banden en TR (plus de oranje bril natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze opmerkingen vallen toch best wel mee? Er wordt erkend dat Verstappen in zijn enthousiasme en met zijn gebrek aan ervaring niet de juiste beslissingen heeft gemaakt - dat hebben we allemaal gezien. Het team heeft daar mogelijk ook een hand in gehad. Er wordt aan nog wat schadebeperking gedaan door te stellen dat Engels niet zijn eerste taal is en dat de gebruikte termen daardoor wellicht te sterk opgevat zijn.

Dat Verstappen de boel professioneler had kunnen aanpakken is evident en ook politiek gezien het antwoord dat gegeven moet worden. De lekkere televisie die het oplevert is misschien niet zo ongewenst als men pretendeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

maussert schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:45:
[...]

Het verschil was wel erg groot, zeker als je kijkt naar dat Max z'n banden ouder waren EN die was gespind. Als je dan bijna 2 seconden per rondje goedmaakt, klopt er iets niet in waarom Sainz achter Palmer blijft hangen. Sainz was een stuk trager, of hij kan gewoon niet zo goed inhalen.

Ik twijfel er niet over dat Max daar binnen 1 a 2 rondes voorbij was gegaan en er echt geen 10 voor nodig had gehad en heel veel "pushgepraat". Max zit er gewoon achter en die ziet ook iedere kans die Sainz laat schieten en dat moet aardig frustrerend geweest zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 22-03-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
albino71 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:08:
Heeft niets met leeftijd te maken, wel met drive en passie.
Ben het met je eens, maar dan nog kan Max wel wat rustiger reageren ipv dat schelden via de radio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06

Hij krijgt ervan langs? Ik vind het allemaal reuze meevallen. Max heeft het niet goed gedaan, maar verder is het vooral vertellen wat er gebeurd is. Iedereen weet binnen dat team hoe gepassioneerd Max is en daardoor kan dit weleens gebeuren.

Daarbij denk ik dat door dit soort dingen Max alleen maar wijzer en sterker wordt. Hij is op scherp gezet en ik denk dat dit soort dingen best een keer mogen gebeuren. Dit moet geen maandelijks puntje worden, maar als hij hiervan leert is er niks aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-03-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Persoonlijk komt het over alsof Max de zwarte piet toegespeeld krijgt, hetgeen niet geheel terecht is, maar het kan zijn dat mijn mening wat gekleurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Juncto schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:59:
Persoonlijk komt het over alsof Max de zwarte piet toegespeeld krijgt, hetgeen niet geheel terecht is, maar het kan zijn dat mijn mening wat gekleurd is.
Carlos kreeg het de vorige keer, dus voor de balans is nu Max aan de beurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Juncto schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:59:
Je team in het openbaar uitfoeteren is natuurlijk nooit een goed idee, oranje bril of niet. Maar we moeten het wel in perspectief zien.
nazuzed schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:01:
[...]

Carlos kreeg het de vorige keer, dus voor de balans is nu Max aan de beurt. ;)
Het verschil is dat beide keren Max simpelweg sneller was. Of je moet wisselen is een andere discussie, maar gelijkwaardig waren de situaties niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 22-03-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 08-10 12:31
Ben het wel met Bullet eens dat het nogal wordt opgeblazen, maar ja hoge bomen vangen veel wind in dit soort situaties (zeker met de mentaliteit van de Nederlandse pers..)

Denk hooguit dat de les voor Max is dat hij zich meer op het circuit moet laten spreken dan op de radio. Zeker een team als Ferrari wil nog wel eens gevoelig zijn voor openlijke kritiek op het team en laten we eerlijk zijn, dat is toch wel het team waar hij naar toe moet!.. O-)

:)F /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Bosmonster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:02:
[...]
Het verschil is dat beide keren Max simpelweg sneller was. Of je moet wisselen is een andere discussie, maar gelijkwaardig waren de situaties niet.
Daar draait het niet om, wat er intern besproken wordt krijgen we nooit te horen. Maar wanneer Carlos nu weer de zwarte piet krijgt toegespeeld, dan gaat de Spaanse media helemaal los. En het kan ook niet zo zijn dat Toro Rosso teveel in een kwaad daglicht komt te staan, die zijn namelijk uithangbord voor Red Bull en andere sponsors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:26
Als Max volgende week gewoon zijn koppie erbij houdt, zijn torro rosso gewoon blijft rijden, het team op blijft letten, dan is er niks aan de hand en kan hij wederom een goed resultaat neerzetten. Het leermomentje van afgelopen weekend is dan weer snel vergeten en zal men weer te spreken zijn over zijn prestaties. Ik zet in met mijn roze bril op p4 (achter ros, ham en rai ... Vet valt helaas uit door motor problemen :0)

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 22-03-2016 19:25 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Grimmie187 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:15:
Zeker een team als Ferrari wil nog wel eens gevoelig zijn voor openlijke kritiek op het team en laten we eerlijk zijn, dat is toch wel het team waar hij naar toe moet!.. O-)

Smaken verschillen zullen we maar zeggen... Ik hoop niet dat hij daar terecht komt, maar als het zover komt, zal ik wellicht over mijn aversie voor die rode roestbakken heen moeten stappen. :)F

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Posts gemoved naar het TV-kijk topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Bosmonster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:55:
[...]

Het verschil was wel erg groot, zeker als je kijkt naar dat Max z'n banden ouder waren EN die was gespind. Als je dan bijna 2 seconden per rondje goedmaakt, klopt er iets niet in waarom Sainz achter Palmer blijft hangen. Sainz was een stuk trager, of hij kan gewoon niet zo goed inhalen.

Ik twijfel er niet over dat Max daar binnen 1 a 2 rondes voorbij was gegaan en er echt geen 10 voor nodig had gehad en heel veel "pushgepraat". Max zit er gewoon achter en die ziet ook iedere kans die Sainz laat schieten en dat moet aardig frustrerend geweest zijn.
Sainz kan ook gewoon niet zo goed inhalen. Hij rijdt te conservatief. Achter Bottas heeft hij ook geen enkele inhaalpoging gedaan. Terwijl hij een paar keer toch wel dichtbij genoeg reed.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Grimmie187 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:15:

Denk hooguit dat de les voor Max is dat hij zich meer op het circuit moet laten spreken dan op de radio. Zeker een team als Ferrari wil nog wel eens gevoelig zijn voor openlijke kritiek op het team en laten we eerlijk zijn, dat is toch wel het team waar hij naar toe moet!.. O-)

Klopt ... Vettel was een lieverdje die nooit een uitspatting had. _/-\o_ Met recht een plek in de top 3 samen met Schumacher die helemaal uit hun plaat kunnen gaan.

Vettel - Webber 2010
YouTube: Vettel angry about Webber - 2010 Turkey (team radio)

Vettel - Ricciardo 2012
YouTube: Vettel angry about Ricciardo - Abu Dhabi 2012

Vettel - Red Bull 2010
YouTube: Sebastian Vettel angry team radio - Hungary 2010

Vettel ...
YouTube: very angry vettel in 2009 ( massa hamilton )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Over Max gesproken, hier komt-ie al in voor:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=y7UXPhfr_9g]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Destruction schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:39:
Over Max gesproken, hier komt-ie al in voor:

[[url="https://www.youtube.com/watch?v=y7UXPhfr_9g"]video[url]]
80% uit je filmpje is reeds wereldkampioen. Ik hou hier wel van. Fanatiek wezen, gedreven, gepassioneerd, uitbarstingen van emoties ... dat is sport op zijn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:14:
[...]

Klopt ... Vettel was een lieverdje die nooit een uitspatting had. _/-\o_ Met recht een plek in de top 3 samen met Schumacher die helemaal uit hun plaat kunnen gaan.

Vettel - Webber 2010
YouTube: Vettel angry about Webber - 2010 Turkey (team radio)

Vettel - Ricciardo 2012
YouTube: Vettel angry about Ricciardo - Abu Dhabi 2012

Vettel - Red Bull 2010
YouTube: Sebastian Vettel angry team radio - Hungary 2010

Vettel ...
YouTube: very angry vettel in 2009 ( massa hamilton )
Je zou het bijna vergeten die Vettel, ja het kenmerkt kampioenen. Max heeft gewoon emoties, top toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

alwaysleft schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 02:35:
[...]

Je zou het bijna vergeten die Vettel, ja het kenmerkt kampioenen. Max heeft gewoon emoties, top toch?!
Dat onderstreept een beetje wat we allemaal al zeggen hier. Als Max volgende race weer topprestaties levert, dan is dit 'incidentje' zo vergeten. Ook een sportman laat zich wel eens gaan...snel vergeten dit soort dingen, en op naar Bahrein.

Mol lijkt overigens aardig overtuigd dat Max met het 'incidentje' bewust het spelletje van Marko meespeelt. (Ziggo Peptalk 21-04) link staat hier boven ergens geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Deze al voorbij gekomen?

Afbeeldingslocatie: http://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/0rAVWoP6/s8/f1-bahrain-gp-2016-selected-pirelli-sets-per-driver-for-bahrain-gp.jpg

Opvallend dat Mercedes (en STR) agressiever lijkt te gaan dan Ferrari. Je zou zeggen dat de bandenslijtage meevalt aangezien het een nachtrace is en je dus liever meer softs en ssofts meeneemt.

Wat mij wel een beetje tegenstaat aan dit nieuwe systeem is dat een deel van de racestrategie al bepaald wordt voordat er ooit een meter gereden wordt op het circuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Grimmie187 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:55:
Deze al voorbij gekomen?

[afbeelding]

Opvallend dat Mercedes (en STR) agressiever lijkt te gaan dan Ferrari. Je zou zeggen dat de bandenslijtage meevalt aangezien het een nachtrace is en je dus liever meer softs en ssofts meeneemt.

Wat mij wel een beetje tegenstaat aan dit nieuwe systeem is dat een deel van de racestrategie al bepaald wordt voordat er ooit een meter gereden wordt op het circuit...
Was al voorbij gekomen,
Echter is het wel zo dat de teams veel informatie hebben over de medium band op een redelijk koel circuit. Ik weet echter niet precies wat verstappen tijdens de testen heeft gedaan met verschillende banden
Ik denk dat Mercedes wellicht weer voor een 1stopper gaat. (Q2 band starten en dan 1 stop naar Medium). Bahrein is volgens mij niet zo ernstig kwa slijtage.

@hieronder
Mee eens; echter ligt de stategie niet vast in december. Daarnaast hebben ze natuurlijk historische data van het circuit.
Ik hoop stiekem dat pirelli iets minder conservatief wordt met hun banden keuzes. Ik zou het bijvoorbeeld een goed idee vinden om de banden sneller te maken en zelfs met de meest harde band nog 2 stops moeten maken. 1 stoppers zijn over het algemeen saai, en het verschil tussen de banden na ~5 ronden is te klein om een echt verschil te maken. Natuurlijk is banden maken geen exact science, maar iets als dit zou mooi zijn;

Race van 60 ronden. Pitstop ~25 sec.
Medium band: 30 ronden
Soft band: 20 ronden, 0.6 sec per ronde sneller gemiddeld.(op race pace 11 sec sneller, niet rekening houdend met outlaps en traffic/inhalen).
Super soft, 15 ronden, 2 seconden per ronde sneller. (op race pace 20 sec sneller, idem als hierboven)

Dan zou in theorie 4x supersoft het snelste zijn. Dan zul je wel het meeste moeten inhalen, leuk voor de kijkers. Voeg hierbij de variatie van de banden regel in : (Supersoft/medium/supersoft) en je heb super gevarieerde races.

[ Voor 34% gewijzigd door kid1988 op 23-03-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vergeet niet dat de banden 14 weken voor de race zijn besteld, dus ~half december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
kid1988 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:07:
[...]

Was al voorbij gekomen,
Echter is het wel zo dat de teams veel informatie hebben over de medium band op een redelijk koel circuit. Ik weet echter niet precies wat verstappen tijdens de testen heeft gedaan met verschillende banden
Ik denk dat Mercedes wellicht weer voor een 1stopper gaat. (Q2 band starten en dan 1 stop naar Medium). Bahrein is volgens mij niet zo ernstig kwa slijtage.
Zonder rode vlag situatie o.i.d. kan ik mij een 1 stopper niet goed voorstellen eigenlijk, 2 of zelfs 3 stops zouden dan theoretisch sneller moeten zijn (mits geen SC, rode vlag, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Toch al zin in 3 april, mooie tijd van de race ook 17:00 uur, lekker live kijken.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10

Wom

We gaan hem hier met wat vrienden op Café kijken. Voordeel van dat tijdstip. Kapsalon eten, bier drinken en F1 kijken. :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Mars18 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:28:
Toch al zin in 3 april, mooie tijd van de race ook 17:00 uur, lekker live kijken.
Idd, eten laten bezorgen, prima avondje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
Heel eerlijk vind ik 's ochtends vroeg een heerlijke tijd. Dan heb je nog wat aan de zondag. 17:00 is zo'n gebroken tijd vind ik. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:00
Ik heb het ook liever 's nachts of 's morgens vroeg. Dan slapen de kinderen over het algemeen nog en kan ik ook nog eens verstaan wat er aan commentaar geleverd wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
Daarvoor heb ik een draadloze koptelefoon zodat ik alles prima kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00

rally

Deyterra Consultancy

DesireHD schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:47:
Ik heb het ook liever 's nachts of 's morgens vroeg. Dan slapen de kinderen over het algemeen nog en kan ik ook nog eens verstaan wat er aan commentaar geleverd wordt :+
Yup... hier ook. S'ochtends is voor mij het beste om dezelfde reden.
Maar ook als het rond 17:00 is het lastig om sociale activiteiten te plannen... rondom de race. Ik heb vaak zat terwijl we op bezoek zaten bij vrienden op mijn mobiele telefoon via de live timing app zitten te kijken naar de kwalificatie :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ga'm maandag maar kijken. Het is dan 3 uur 's nachts hier :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Rivanov schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Heel eerlijk vind ik 's ochtends vroeg een heerlijke tijd. Dan heb je nog wat aan de zondag. 17:00 is zo'n gebroken tijd vind ik. :+
Ja, die tijd is lastiger te combineren met het gezin dan de vroege ochtend. 17:00 is race onder etenstijd, en met een gezin met kleine kinderen is dat niet heel flexibel.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
Firesphere schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Ik ga'm maandag maar kijken. Het is dan 3 uur 's nachts hier :X
wie gaat er dan ook in nieuw-zeeland wonen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:26
Gelezen op sky:

Both Mercedes and Ferrari are keen on luring Daniel Ricciardo from Red Bull, according to Helmut Marko.

The Red Bull team advisor even claims that the Scuderia are more interested in the Australian, who impressed with a fourth-place finish at his home grand prix on Sunday, than highly-rated teenager Max Verstappen.

"Ferrari are much more interested in Ricciardo than Verstappen," Marko is quoted by Auto Motor und Sport.

And he also told Austrian broadcaster Servus TV: "The red and the silver teams are knocking."

Let the transfer rumours commence.

Zo snel kunnen de geruchten gaan... Zegt nog niks natuurlijk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
renzo4000 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:51:
Gelezen op sky:

Both Mercedes and Ferrari are keen on luring Daniel Ricciardo from Red Bull, according to Helmut Marko.

The Red Bull team advisor even claims that the Scuderia are more interested in the Australian, who impressed with a fourth-place finish at his home grand prix on Sunday, than highly-rated teenager Max Verstappen.

"Ferrari are much more interested in Ricciardo than Verstappen," Marko is quoted by Auto Motor und Sport.

And he also told Austrian broadcaster Servus TV: "The red and the silver teams are knocking."

Let the transfer rumours commence.

Zo snel kunnen de geruchten gaan... Zegt nog niks natuurlijk.
Volgens mij werdt dit eergisteren ook al aangehaald.
Laten we maar eens wachten tot de zomerstop om te kijken hoe alles er voor staat. Speculatie over 2017 heeft weinig zin op dit moment :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Ferrari kan ik het me goed voorstellen. De sfeer tussen Vettel en Ricciardo was over het algemeen uitstekend, en die moet er ook zijn als je 2de rijder wordt. Die kan overigens omslaan als Vettel voorbij wordt gereden maar helaas heeft Ferrari een bijzondere historie dat de 2de rijder vaak kampt met problemen.

En Mercedes en Max, de tweets zeggen genoeg. Geen tweets over Ricciardo, wel over Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Yup, Mercedes is openlijk aan het flirten met Verstappen. Maar ik hoop dat-ie blijft zitten waar-ie zit tot een Hamilton ermee stopt. Ferrari idem, pas als-ie Vettel op kan volgen. Anders ben je gedoemd tot een 2e rijder positie en dat lijkt niet bepaald te zijn waarnaar Max op zoek is :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Och, dan is er weer een stoeltje vrij bij RedBull.. ook niet verkeerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
rik86 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:43:
[...]

wie gaat er dan ook in nieuw-zeeland wonen... ;)
Ik zou er morgen naar toe verhuizen als ik de kans zou krijgen, geweldig land!

OT: 2 jaar geleden werd er ook al geflirt tussen Ferrari en Ricciardo toen hij het Alonso af en toe behoorlijk lastig maakte in een aantal races. Denk alleen niet dat hij veel zin heeft om weer 2e viool te spelen naast Vettel.. (Alhoewel, we weten allemaal hoe de verhoudingen lagen in het laatste jaar Red Bull met Vettel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Destruction schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:03:
Yup, Mercedes is openlijk aan het flirten met Verstappen. Maar ik hoop dat-ie blijft zitten waar-ie zit tot een Hamilton ermee stopt. Ferrari idem, pas als-ie Vettel op kan volgen. Anders ben je gedoemd tot een 2e rijder positie en dat lijkt niet bepaald te zijn waarnaar Max op zoek is :+
Ik weet niet hoor, maar Mercedes heeft geen nr 1 en nr 2 coureur. Ze hebben zelfs besloten om personeel te wisselen tussen links en rechts in de garage. Zo krijgen ze geen scheve gezichten omdat de favoriete monteur niet aan je auto werkt.

Bij Ferrari ligt dat ietsjes anders.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En Ferrari neemt geen jonge coureurs aan voor het hoofdteam. Maar als ze aan Ricciardo trekken, dan komt er ook weer een stoeltje in de hoofdmacht van RB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:08:
En Ferrari neemt geen jonge coureurs aan voor het hoofdteam. Maar als ze aan Ricciardo trekken, dan komt er ook weer een stoeltje in de hoofdmacht van RB vrij.
Als je ziet hoe onwijs goed het chassis van RB dit jaar weer is, is RB misschien wel een betere keuze dan Ferrari.

De bandenslijtage van Ricciardo was in Australië het beste van alle coureurs volgens mij. Dat laat vaak wel zien dat het snor zit met de balans van het chassis. Als we ervan uitgaan dat de 2016 Renault nog steeds 50pk oid mist op Mercedes / Ferrari, zitten ze behoorlijk dichtbij qua racepace.

Dus, Max naar RB aub :). Hoewel, een Nederlander ooit in een Ferrari... dat zou toch ook wel wat hebben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Maar dat kan altijd nog natuurlijk, net als VET :D

Ik zie het wel gebeuren ja: RIA exit. RIC naar Ferrari, Max naar RB. Want zowel bij Mercedes als Ferrari is hij gewoon geen eerste rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Runner15 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:16:
Maar dat kan altijd nog natuurlijk, net als VET :D

Ik zie het wel gebeuren ja: RIA exit. RIC naar Ferrari, Max naar RB. Want zowel bij Mercedes als Ferrari is hij gewoon geen eerste rijder.
Ferrari zie ik niet gebeuren, dat past gewoon niet in hoe Ferrari teams samenstelt. Mercedes lijkt me de grootste concurrent, maar ik denk dat ie gewoon lekker naar Red Bull gaat.

Bij Mercedes doen ze niet aan eerste/tweede rijder, die zouden heel gelukkig zijn met Max + Lewis.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 23-03-2016 11:29 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1