Wat vinden we eigenlijk van de PK-strijd dit jaar? Ik zie tegenvallers en meevallers ... zal ik gewoon eens beginnen met mijn mening per team ? Gebaseerd op vermogen in de race.
Mercedes - Mercedes - geen wereld stap, maar die hadden het al op orde
Ferrari - Ferrari - behoorlijke stap weten te zetten richting Mercedes
Williams - Mercedes - teleurstellend vooralsnog.
Red Bull - Renault - lijkt eindelijk een goede stap gemaakt te hebben, maar zijn er nog niet
Renault - Renault - waar Lotus een Mercedes voor nodig had, doen ze daar nu met de Renault motor
Toro Rosso - Ferrari - duidelijk een flinke stap gemaakt, maar minder sterk dan de 2016 Merc&Fer
Force India - Mercedes - slecht, de auto doet die motor te kort.
Haas - Ferrari - komt nog niet tot zijn recht, behalve rechtuit.
McLaren - Honda - beter, maar nog lang niet wat het wezen moet. Renault motor is sterker.
Sauber - Ferrari - dramatisch. zonde van die motor.
Manor - Mercedes - dramatisch, geen snelheid in te vinden.
Dingen die me opvielen;
- Ferrari 2016 spec motor van onderuit gelijk power, haalt tot de 300km/h net zo hard door als de Merc ( bocht 3 naar 4 was dat steeds goed te zien)
- Honda motor van onderuit juist niet goed, eenmaal op gang leek die wel te gaan.
- Renault, mist top end vermogen, maar ook van onderuit trekt die motor wel.
- Ferrari 2015spec (STR) onderuit goed, maar ergens tussen low end en top end zit er een punt in waar i.i.g. de 2016 Mercedes echt veeeel sneller is. (
echter niet vergeleken bij de Williams of FI)
- Mercedes overal gewoon top, maar die Ferrari 2016spec heeft wat sterke eigenschappen waarop de Mercedes net even te kort komt lijkt het, kan niet echt lekker plaatsen welk punt dat is.
Dat is mijn indruk ... ik hoor graag jullie indruk.
[
Voor 25% gewijzigd door
Turbo-Puppy op 21-03-2016 23:40
]