[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.577 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

SnowDude schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:43:
Even een vrolijke noot voor deze maandag morgen:

[[url="http://tweakers.net/ext/f/T64XwHJVE3ppz1XklXTsRYVH/full.jpg"]afbeelding[url]]
Laten we maar blij zijn dat we er nu om kunnen glimlachen. Toch bekroop mij gelijk het beeld van Brundle destijds. Deze bocht heeft niet de allermooiste geschiedenis v.w.b. crashes.

*snip* Dit is wel heel erg offtopic, stuur anders een DM naar hem. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2016 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 12:12
Leuk leesvoer voor tijdens de lunchpauze:

http://www.limburger.nl/c...-de-deuren-bij-toro-rosso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:17

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:44

rammes

koekebakker 1e klas

Het zou zomaar eens het laatste seizoen kunnen zijn van Alonso, dat hij na dit seizoen denkt: 't is goed geweest geen risico's meer.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
Turbo-Puppy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:03:
[...]

Laten we maar blij zijn dat we er nu om kunnen glimlachen. Toch bekroop mij gelijk het beeld van Brundle destijds. Deze bocht heeft niet de allermooiste geschiedenis v.w.b. crashes.

ps, ik drukte per ongeluk op je - dit is mijn Supra- Die blauwe MK4 ...volgens mij is dat mijn oude Supra haha. Ik ga zo even wat foto's zoeken. Komt dat ding van ATS - Veenendaal soms? (ben er bijna zeker van dat het hem is) :D
Tja, ik vind dat zeker als er geen slachtoffers zijn je er altijd om moet lachen. Als je wil dat er minder ongelukken gebeuren moet je of langzamer rijden, of de autos als achtbaan karretjes op rails zetten.

Deze Supra heeft in zijn leven maar 3 eigenaars gehad, de volledige historie is bekend. Het is een orginele LHD twin turbo handbak uit de US, De eerste eigenaar is verhuisd naar Engeland en heeft hem mee genomen en na een paar jaar verkocht aan een Nederlander, die heeft er nog een jaar of 8 mee gereden en toen is hij bij mijn broer terecht gekomen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

SnowDude schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:13:
[...]
Tja, ik vind dat zeker als er geen slachtoffers zijn je er altijd om moet lachen. Als je wil dat er minder ongelukken gebeuren moet je of langzamer rijden, of de autos als achtbaan karretjes op rails zetten.

Deze Supra heeft in zijn leven maar 3 eigenaars gehad, de volledige historie is bekend. Het is een orginele LHD twin turbo handbak uit de US, De eerste eigenaar is verhuisd naar Engeland en heeft hem mee genomen en na een paar jaar verkocht aan een Nederlander, die heeft er nog een jaar of 8 mee gereden en toen is hij bij mijn broer terecht gekomen.
Heb een foto toegevoegd.

dit was overigens mijn motivatie.
Laatste tenaamstelling 25 augustus 2008

(Ik weet waar die al die tijd gestaan heeft, althans de mijne....net treft dat de datum redelijk overeenkomt)

[ Voor 11% gewijzigd door Turbo-Puppy op 21-03-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
alexbl69 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:02:
Eindelijk is het plaatje duidelijk inderdaad, en ook logisch ;) . Doordat iedereen de pits in moest heeft ook iedereen volgens Pirelli's logica een bandenwisseling gedaan.

Iedereen waarbij de banden niet fysiek gewisseld zijn ging na deze stop met gebruikte banden de baan weer op, wat door de computers van Pirelli als een bandenwisseling geregistreerd is.
Goede conclusie! Dat is inderdaad wat er is gebeurd. Ik kan me ergens herinneren dat de banden aan het einde van de pits automatisch worden geregistreerd.
De jouwe lijkt me een Japanner, met het stuur rechts (Of er zat een Japanse achterklep op). En jij had geen targa dak.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

asing schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:42:
[...]

Tijdens een normale pitstop wordt een nieuwe band gemonteerd. Dan komt de code rood. Alle auto's gaan de pit weer in en velen rijden er weer uit op dezelfde set. Die is op het moment dat ze weer in de pit gemarkeerd als gebruikt.

Magnussen kan een eerder gebruikte set gekregen hebben :) . Dat kan je alleen niet zien want er staat geen identificatie van de set bij.
Ik vind dat helemaal niet zo logisch, aangezien ze tijdens die code rood formeel juist niet in de pits stonden. Dat mag immers niet. Ze stonden in de fastlane van de pits, voor de gelegenheid "de grid" genoemd. Ik heb ze ook wel eens op de normale startgrid zien staan met een code rood. Wat mij betreft zouden auto's die niet van band gewisseld zijn in die periode niet gemarkeerd moeten zijn als gewisseld van nieuw naar gebruikt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Requiem19 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:34:
Nog een foutje van Max wat ik niet doorhad: hij kwam binnen omdat zijn zachte banden steeds slechter werden en hij (kennelijk) gemerkt had dat Carlos de undercut kreeg.

Echter reed hij op z'n zachte banden nog steeds snellere rondetijden dan het groepje Grosjean/Hulk/Palmer etc.

Kortom, als Max niet naar binnen was gegaan en nog beetje doorgereden had, had hij voor dit groepje de baan op kunnen komen. Lijkt er dus op dat Max ook nog eens een tactische fout gemaakt heeft door niet naar het team te luisteren en zélf besluiten om binnen te komen terwijl dit niet de optimale strategie was.

Dom dom.... je wint samen en je verliest samen.
Dat heb je met 17-23 jarigen, die hebben een fase waarin dat ze denken dat ze alles al weten, totdat ze er achter komen dat dat niet het geval is...een paar keer flink op de bek gaan en dan weten ze het wel.

Hij was er ook nog eens van overtuigd na de kwalificatie dat Toro Rosso nu het 3e team is, alleen heeft RBR wel een heel sterk chassis en die zijn in race pace ongeveer net zo goed zo niet marginaal beter. Hij was dus bezig met tegen Ricciardo te racen, alleen die was net even iets sneller en reed bij hem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ATS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:25:
[...]

Ik vind dat helemaal niet zo logisch, aangezien ze tijdens die code rood formeel juist niet in de pits stonden. Dat mag immers niet. Ze stonden in de fastlane van de pits, voor de gelegenheid "de grid" genoemd. Ik heb ze ook wel eens op de normale startgrid zien staan met een code rood. Wat mij betreft zouden auto's die niet van band gewisseld zijn in die periode niet gemarkeerd moeten zijn als gewisseld van nieuw naar gebruikt.
Slechte redenatie, die zichzelf tegenspreekt: "Ze stonden niet in de pits, maar in de fastlane van de pits."

Volgens die redenatie gaat een drivethrough penalty ook niet door de pits heen? :)
Is de pits dan alleen de pitbox? want dan komen ze ook bij een pitstop niet in de pits ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Als Max dit echt heeft verteld in een interview, is die niet slim bezig.

I don't care about team orders http://www.motorsport.com...rosso-team-orders-681315/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
alwaysleft schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:37:

I don't care about team orders http://www.motorsport.com...rosso-team-orders-681315/
Hij zegt alleen maar dat de team orders niet nodig zijn om dat hij toch ver voor Sainz rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
SnowDude schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Hij zegt alleen maar dat de team orders niet nodig zijn om dat hij toch ver voor Sainz rijdt
Tsja. Dat zijn arrogante uitspraken die Max niet nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
SnowDude schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Dat hebben we gisteren gezien ja :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
Het komt op mij een beetje over dat Max en co bij de start van dit seizoen er vanuit zijn gegaan dat hij o.b.v. vorig seizoen direct 1e rijder binnen het team is geworden, vandaar de frustratie/teleurstelling.

De afgelopen race + de reactie van Tozt/STR laat zien dat dit duidelijk (nog) niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:17
Weet iemand wat er gebeurd is tijdens de eerste stop en hoe lang deze geduurd heeft? Kan me namelijk herinneren dat hij ruim los was van alles wat achter hem lag en ook snellere tijden reed op dat moment. De stop werd niet uitgezonden en toen hij terug op de baan was lag hij achter ricciardo en nog maar vlak voor Sainz. Volgens mij had hij voor de stop van sainz iets van 15 seconden op hem.

Hij reed ook rap weg bij massa en die 4e plek leek tot die stop ook echt tot de mogelijkheden te behoren, weet alleen niet of hij voor Ricciardo had kunnen blijven in de laatste stint maar op dat moment was hij gewoon simpel het snelste na Merc en Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed

Ik ben het met je eens dat zulke uitspraken niet echt slim zijn. Volgens mij is het tijd dat Jos hem even tot de orde roept mocht hij dit inderdaad gezegd hebben...

...hij heeft de aanval nu duidelijk op Carlos geopend, daar waar hij vorig jaar het met de mantel der liefde probeerde te bedekken (Singapore/Japan, heeft hij het nu wel gehad met de streken van Carlos).

Ik verheug me nu al op de rest van het seizoen, dit is een klassieke F1 vete tussen rijders. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
nazuzed schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Ik ben het met je eens dat zulke uitspraken niet echt slim zijn. Volgens mij is het tijd dat Jos hem even tot de orde roept mocht hij dit inderdaad gezegd hebben...

...hij heeft de aanval nu duidelijk op Carlos geopend, daar waar hij vorig jaar het met de mantel der liefde probeerde te bedekken (Singapore/Japan, heeft hij het nu wel gehad met de streken van Carlos).

Ik verheug me nu al op de rest van het seizoen, dit is een klassieke F1 vete tussen rijders. >:)
Als je de reacties onder het bericht leest dan blijkt dat het allemaal erg uit zijn verband is gerukt door de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Malt007 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Als je de reacties onder het bericht leest dan blijkt dat het allemaal erg uit zijn verband is gerukt door de media.
Ik hoop het. Ik vind het niks voor de normaal zo nuchtere Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Geen bron vermelding in het stuk, daarbij heeft Max alleen interviews af aan geselecteerde media.
Dit is iemand geweest die op een aantal quotes van Max een verhaal geschreven heeft...

Gewoon naast je neer leggen en door....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 15:03
Bullet NL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:50:
[...]

Geen bron vermelding in het stuk, daarbij heeft Max alleen interviews af aan geselecteerde media.
Dit is iemand geweest die op een aantal quotes van Max een verhaal geschreven heeft...

Gewoon naast je neer leggen en door....
Het is verkeerd vertaald vanuit het nederlands.. sensatie zoekerij artikel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:25

Player1S

Probably out in the dark

Nou ja, misschien verkeerd vertaald maar tijdens de race had ie ook al paar uitspraken richting het team waarvan ik dacht "jochie, klep houden en racen. Je bent nog geen Vettel/Alonso/Hamilton/Schumacher/Prost/Senna"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Ja, bij het icoontje dat verstappen weer wat ging zeggen dacht ik ook "ohoh, nu mag het wel wat minder"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wie weet wat die groten allemaal gezegd hebben naar het team toen ze in seizoen 2 zaten.

Er wordt m.i. hier (en elders) van een mug een olifant gemaakt.

Lekker laten gaan die jonge honden, weg met de marketing bla bla en gewoon zeggen wat je denkt; een verademing!

Wat wil je nu nog meer?
Mooi de boel op scherp, onderlinge strijd, een goede auto, goede coureurs.

Ik zeg, prima voor de rest van het seizoen. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Die radio berichten geven vaak ook een heel krom beeld van de werkelijkheid. Ze pakken er snippets uit die ze uitzenden dus je krijgt niet het complete plaatje mee.

Daarnaast kan het zomaar zijn dat dit veel vaker voorkomt, maar gewoon niet wordt uitgezonden omdat de coureur in kwestie na z'n mislukte pitstop in niemandsland rondrijdt. Wat dat betreft was gisteren natuurlijk makkelijk scoren op TV; Twee jonge coureurs die beiden indruk willen maken, last minute strategie wijziging, mislukte pitstop waardoor ze van positie wisselen en vlak achter elkaar rijden... Denk dat dit in 9 van de 10 teams voor verhitte discussies op de radio zou zorgen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lol
Max Verstappen is the Justin Bieber of F1. He will fall hard this year.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Nou, waar kan ik tekenen voor zo'n val? :P

Nog een ongefundeerde opmerking dan :) :
Alonso to retire after Bahrain race, welcome Stoffel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ach, mister Bieber is anders best een flinke gast aan het worden met zijn muziek die over de hele wereld wordt gedraaid. Wat je er ook van vind! ;)

Best een succes dus haha

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

YakuzA schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Slechte redenatie, die zichzelf tegenspreekt: "Ze stonden niet in de pits, maar in de fastlane van de pits."

Volgens die redenatie gaat een drivethrough penalty ook niet door de pits heen? :)
Is de pits dan alleen de pitbox? want dan komen ze ook bij een pitstop niet in de pits ;)
Nee, dat is het niet. Tijdens een code rood mogen de auto's namelijk helemaal niet naar de pits. Dat wil zeggen, ze mogen niet bij hun eigen pitbox stoppen zoals ze dat bij een pitstop wel mogen. Daar kwam ook de verwarring vandaan bij veel mensen hier over het wel of niet banden mogen wisselen tijdens een code rood: ze mogen niet een pitstop maken, maar ze werden bij deze code rood stilgezet in de fastlane van de pitstraat, en daar mogen ze dus wel werken aangezien dat de grid is op dat moment.

En inderdaad: een drivethrough is geen bezoek aan de pit, het is een verplichte detour via een stuk van het circuit waar alleen langzaam gereden mag worden. Dat daar ook de garages zijn eigenlijk niet relevant.

[ Voor 16% gewijzigd door ATS op 21-03-2016 13:02 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ATS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Nee, dat is het niet. Tijdens een code rood mogen de auto's namelijk helemaal niet naar de pits. Dat wil zeggen, ze mogen niet bij hun eigen pitbox stoppen zoals ze dat bij een pitstop wel mogen. En inderdaad: een drivethrough is geen bezoek aan de pit, het is een verplichte detour via een stuk van het circuit waar alleen langzaam gereden mag worden. Dat daar ook de garages zijn eigenlijk niet relevant.
Als je wat langer F1 kijkt dan weet je dat ook een drive through door de timing systemen wordt gezien als een pitstop.

De reden waarom ze tijdens code rood banden mogen wisselen is simpel. Een code rood wordt normaliter alleen gegeven als er of heel veel water of heel veel vuil op de baan ligt. Als het hele veld door de puin van een crash is gereden is het gewoon veiliger dat ze na de code rood op andere banden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
ATS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Nee, dat is het niet. Tijdens een code rood mogen de auto's namelijk helemaal niet naar de pits. Dat wil zeggen, ze mogen niet bij hun eigen pitbox stoppen zoals ze dat bij een pitstop wel mogen. Daar kwam ook de verwarring vandaan bij veel mensen hier over het wel of niet banden mogen wisselen tijdens een code rood: ze mogen niet een pitstop maken, maar ze werden bij deze code rood stilgezet in de fastlane van de pitstraat, en daar mogen ze dus wel werken aangezien dat de grid is op dat moment.

En inderdaad: een drivethrough is geen bezoek aan de pit, het is een verplichte detour via een stuk van het circuit waar alleen langzaam gereden mag worden. Dat daar ook de garages zijn eigenlijk niet relevant.
Heel simpel gezegd, na de start van de race is parc ferme niet meer van toepassing. Dat betekend dat je tijdens de race alles aan de auto mag doen wat je maar wilt. Zolang alle delen op de auto maar gehomolegeerd zijn.

Niet meer en niets minder als dat.

Je mag bijvoorbeeld tijdens de race een versnellingsbak vervangen of ophangingsdelen vervangen (zoals bij WEC). Echter zijn de races zo kort dat een reparatie welke langer duurt als 30~60 seconden vaak geen zin heeft.

De enige beperkingen zijn dat bepaalde werkzaamheden (zoals bijvoorbeeld tanken) niet buiten de garage mogen gebeuren. Dit heeft niets met parc ferme te maken maar met de regels van de rode vlag (de auto's staan officieel op de "baan" en niet in de pitstraat).

[ Voor 7% gewijzigd door kid1988 op 21-03-2016 13:09 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

SnowDude schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:04:
[...]

Als je wat langer F1 kijkt dan weet je dat ook een drive through door de timing systemen wordt gezien als een pitstop.
Right... als je al wat langer F1 kijkt. Alsof dit mijn eerste seizoen is. Whatever. ;w
De reden waarom ze tijdens code rood banden mogen wisselen is simpel. Een code rood wordt normaliter alleen gegeven als er of heel veel water of heel veel vuil op de baan ligt. Als het hele veld door de puin van een crash is gereden is het gewoon veiliger dat ze na de code rood op andere banden staan.
En of het verstandig is om te wisselen: natuurlijk is het dat. Maar dat wil niet zeggen dat het handig als Pirelli in haar overzicht mensen die niet wisselen aangeeft alsof ze wel gewisseld zijn van nieuw naar gebruikt rubber. Dat slaat nergens op. Dáár ging de reactie over.
kid1988 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:07:
De enige beperkingen zijn dat bepaalde werkzaamheden (zoals bijvoorbeeld tanken) niet buiten de garage mogen gebeuren. Dit heeft niets met parc ferme te maken maar met de regels van de rode vlag (de auto's staan officieel op de "baan" en niet in de pitstraat).
Dat zeg ik toch in feite?

Anyway, ik ben wel klaar met deze discussie. Ander onderwerp wat mij betreft.

Wat denken we: gaan Saints en Verstappen elkaar heel laten de komende races, of hebben we binnenkort serieuze brokken bij TR?

[ Voor 24% gewijzigd door ATS op 21-03-2016 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
kid1988 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Heel simpel gezegd, na de start van de race is parc ferme niet meer van toepassing. Dat betekend dat je tijdens de race alles aan de auto mag doen wat je maar wilt. Zolang alle delen op de auto maar gehomolegeerd zijn.

Niet meer en niets minder als dat.

Precies dit, zie ook het repareren/vervangen van de achtervleugel van Hamilton in Monaco tijdens een rode vlag een paar jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ATS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:08:
[...]

Right... als je al wat langer F1 kijkt. Alsof dit mijn eerste seizoen is. Whatever. ;w

[...]
Ik zeg niet dat ik vind dat het een piststop is, maar de timing telt elke pin entry als een pitstop.

Als ze met een rode vlag situatie in de pitlane staan dan wordt dat gewoon beschouwd als een grid opstelling. (zonder parc fermee) Ze mogen niet bij de box stoppen omdat er dan een chaos ontstaat met de volgorde en in en uitvoeren in de pitsstraat. Ook hebben de teams geen ruimte voor twee auto's voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Wat denken we: gaan Saints en Verstappen elkaar heel laten de komende races, of hebben we binnenkort serieuze brokken bij TR?
Ik denk dat de toon tussen Sainz en Verstappen wel gezet is na afgelopen zondag. Die twee zullen elkaar bepaald niet uit de weg gaan, ik denk dat het aan Tozt + het team is om dit heel goed te managen komende tijd. Als je dit op zijn beloop laat gaan er idd serieuze brokken volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:07

PauseBreak

derp!

Grimmie187 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat de toon tussen Sainz en Verstappen wel gezet is na afgelopen zondag. Die twee zullen elkaar bepaald niet uit de weg gaan, ik denk dat het aan Tozt + het team is om dit heel goed te managen komende tijd. Als je dit op zijn beloop laat gaan er idd serieuze brokken volgen.
Tsja, dat is wel een logisch gevolg als je geen duidelijke eerste en tweede rijders aanwijst binnen het team. Afgaande op racepace zou de volgorde logischerwijs zijn 1) Verstappen en 2) Sainz, maar dat is duidelijk nog niet geheel doorgedrongen daar :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
PauseBreak schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Tsja, dat is wel een logisch gevolg als je geen duidelijke eerste en tweede rijders aanwijst binnen het team. Afgaande op racepace zou de volgorde logischerwijs zijn 1) Verstappen en 2) Sainz, maar dat is duidelijk nog niet geheel doorgedrongen daar :P
Eens en ik denk dat de meeste mensen ook wel kunnen zien dat objectief gezien Verstappen de betere is. Maar zolang die keuze niet door het team gemaakt wordt is het ook heel goed te begrijpen dat Sainz er dus alles (incl. illegale pitstops ;)) aan zal doen om voor Max te finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17
Grimmie187 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:27:
[...]

Eens en ik denk dat de meeste mensen ook wel kunnen zien dat objectief gezien Verstappen de betere is. Maar zolang die keuze niet door het team gemaakt wordt is het ook heel goed te begrijpen dat Sainz er dus alles (incl. illegale pitstops ;)) aan zal doen om voor Max te finishen.
Je kan nu gerust concluderen dat er oorlog is. Voor Sainz was het payback time voor de "NO!" van Max. Sainz zijn probleem is echter dat Max duidelijk beter is. Carlos was heel duidelijk bezig met het overdriven van zijn auto terwijl Max erachter zat te stomen onder zijn helm.

Als ze de volgende race wat verder uit elkaar liggen en betere afspraken maken zal het zo'n vaart niet lopen. Als het echt 2 jonge egootjes zijn die tegen elkaar mogen dan voorzie ik dat ze er een keer samen af gaan. Ik zie Max in staat een Sennaatje of een Sjoemeltje te doen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik maak me om dat hele akkefietje amper zorgen als ik eerlijk ben. Wat ik spannender vind is de bandenslijtage op de torro rosso

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47
JvS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:33:
Ik maak me om dat hele akkefietje amper zorgen als ik eerlijk ben. Wat ik spannender vind is de bandenslijtage op de torro rosso
Die is sowieso groter op het moment dat je achter een andere auto vast zit.. En dat was voor zowel Sainz als Max het geval.
En niet alleen door remfoutjes :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
JvS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:33:
Ik niet echt, de slijtage van de super soft was vergelijkbaar met alle andere teams. Ik denk eerder dat de medium band harder ging dan dat de meeste teams hadden ingeschat.

En die tijd van Max achter Sainz helpt ook niet. Doordat je daar minder downforce hebt verg je meer van je banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 19:18
SnowDude schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:38:
En die tijd van Max achter Sainz helpt ook niet. Doordat je daar minder downforce hebt verg je meer van je banden.
Die snap ik niet helemaal. Het lijkt mij juist dat het gebrek aan downforce voor een mindere slijtage zorgt, immers als er minder downforce is, dan drukt de auto minder hard op het wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Grappig detail trouwens:
Grosjean heeft zondag aan het bandenreglement voldaan zonder 1 pitstop te maken :+

Race gestart op softs, tijdens de rode vlag geswitched naar mediums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
friggler schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:45:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Het lijkt mij juist dat het gebrek aan downforce voor een mindere slijtage zorgt, immers als er minder downforce is, dan drukt de auto minder hard op het wegdek.
De auto glijd meer door gebrek aan downforce.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
friggler schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:45:
[...]

Daar is veel discussie over, maar concensus is dat het juist andersom werkt (totdat de downforce too much wordt - RB 2013 1e helft seizoen).

Reden:

Meer downforce zorgt voor betere balans: de auto glijdt minder over de banden. Zodra je begint te schuiven over de voor/achterbanden, vindt er een enorme thermische verwarming van het bandoppervlak plaats. Dit zorgt in korte tijd voor een snelle slijtage. Bij meer downforce heb je hier minder last van.

Zodra het karkas van de band echter te slap is, kan teveel downforce ook voor slijtage zorgen. RB had hier in 2013 last van. Mede daardoor werd het design van de banden aangepast, na o.a. Silverstone waar verschillende teams klapbanden hadden door de te zachte wangconstructie.

Je zult dus bijna ook altijd de snelle teams zien die de minste bandenslijtage hebben. Vettel kon bijv veel langer op zijn supersofts rijden dan Max en Carlos (stint 2).

Daarnaast leek het erop alsof de TR teveel overstuur mid corner had, waardoor ze extra last van slijtage hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

SnowDude schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:49:
[...]

De auto glijd meer door gebrek aan downforce.
En je rijdt in warme lucht. Dat helpt vast ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

asing schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Je kan nu gerust concluderen dat er oorlog is. Voor Sainz was het payback time voor de "NO!" van Max. Sainz zijn probleem is echter dat Max duidelijk beter is. Carlos was heel duidelijk bezig met het overdriven van zijn auto terwijl Max erachter zat te stomen onder zijn helm.

Als ze de volgende race wat verder uit elkaar liggen en betere afspraken maken zal het zo'n vaart niet lopen. Als het echt 2 jonge egootjes zijn die tegen elkaar mogen dan voorzie ik dat ze er een keer samen af gaan. Ik zie Max in staat een Sennaatje of een Sjoemeltje te doen.
Zover ik weet kunnen de twee het buiten de baan prima met elkaar vinden. Het is prima dat er op de baan actie is en dat vriendschappen er even niet toe doen.

Persoonlijk krijg ik vaak het gevoel dat Carlos veel met Max bezig is (interviews) , terwijl Max dat andersom niet heeft. Maar, misschien is de toon nu gezet.. wat ik overigens prima vind.. smeuïge wrijvingen! 8)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
[...]
Dit moet je natuurlijk niet vaker gaan hebben de komende races; Wat Sainz niet handig deed was toen ie achter Palmer zat meer bezig te zijn met het blocken van Verstappen, dan Palmer proberen in te halen. Daar kwam de irritatie en comm rage vandaan bij Max, zeker na het debacle met de pitstop.

Max doet het daar dan nog netjes door rustig achter Sainz te blijven hangen, maar op een gegeven moment schiet ie na een paar rondes wel uit zijn slof omdat Sainz Palmer maar niet inhaalt. Waar Max vervolgens maar 2 bochtjes voor nodig heeft.

Max had meteen nadat ie achter Sainz zat er ook de beuk erin kunnen gooien en Sainz voorbij willen gaan, met alle brokken en gevolgen van dien. Wellicht dat dat nog voor wat spektakel gaat zorgen in de toekomst, maar het zou zonde zijn als ze elkaar van de baan af rijden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Je teamgenoot is sowieso je grootste concurrent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 08-10 19:40

Harrie

NederVlaming

Malt007 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:45:
Weet iemand wat er gebeurd is tijdens de eerste stop en hoe lang deze geduurd heeft? Kan me namelijk herinneren dat hij ruim los was van alles wat achter hem lag en ook snellere tijden reed op dat moment. De stop werd niet uitgezonden en toen hij terug op de baan was lag hij achter ricciardo en nog maar vlak voor Sainz. Volgens mij had hij voor de stop van sainz iets van 15 seconden op hem.

Hij reed ook rap weg bij massa en die 4e plek leek tot die stop ook echt tot de mogelijkheden te behoren, weet alleen niet of hij voor Ricciardo had kunnen blijven in de laatste stint maar op dat moment was hij gewoon simpel het snelste na Merc en Ferrari.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het viel mij ook op dat hij slechts 1 seconde voor Sainz weer de baan op kwam, terwijl hij toch wel een veel betere positie op de baan had voor de aanvang van de eerste pitstops. Kunnen we ergens de duur van die stops zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Harrie schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het viel mij ook op dat hij slechts 1 seconde voor Sainz weer de baan op kwam, terwijl hij toch wel een veel betere positie op de baan had voor de aanvang van de eerste pitstops. Kunnen we ergens de duur van die stops zien?
De duur van die eerste stop was 22,3 seconde. Niet slecht, niet goed.

Hier te vinden: http://en.mclarenf-1.com/...results&gp=956&s=7534&p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Harrie schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Hij reed een rondje of 2 te lang door op banden die op waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

nazuzed schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:14:
[...]

Hij verloor veel pace idd, maar daarom was die ook boos. Hij wilde naar binnen, want z'n banden waren op. Vervolgens trekt het team Sainz naar binnen.

Dat was het hele euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Hij heeft inderdaad tussen de eerste stop van Sainz en van hemzelf 4 seconde verloren, omdat hij toen langzamere rondetijden reed dan Sainz op verse banden.
https://gyazo.com/9870161dce97c560a3455d52d3e222dd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Chiron schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:01:
[...]
Waar Max vervolgens maar 2 bochtjes voor nodig heeft.
Geen eerlijke vergelijking. Door wat Sainz deed verloor Palmer positie en snelheid waardoor Verstappen het veel eenvoudiger had om hem voorbij te gaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:07
Het lijkt me sowieso wel handig dat ze bij TR met een eerste en tweede rijder gaan werken. Was Max eerste rijder geweest, dan zou dit allemaal niet gebeurd zijn en was hij 5e of 6e geworden.

Hoewel Sainz af en toe over één ronde sneller is (kwalificatie) is de race pace en met name het inhalend vermogen van Verstappen veel beter. Als Verstappen optimaal van zijn pitstops gebruik had mogen maken was de team-prestatie veel beter geweest.

Hoewel ik me zijn frustratie voor kan stellen, had Verstappen gisteren toch zijn mond moeten houden. Iets niet benoemen en anderen de conclusie laten trekken kan een krachtiger signaal zijn dan er al schreeuwend naar te wijzen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nazuzed schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:14:
[...]

Kijkend naar dat plaatje van Pirelli is mij inmiddels wel duidelijk wat er gebeurde:
1) Ongeschreven (?) regel is dat de voorste rijder de eerste aanspraak mag maken op een pitstop.
2) Omdat Sainz in zijn eerste stint al volle bak aan 't trappen was om Hamilton achter zich te houden, waren zijn banden héél erg snel op, dus maakte een hele vroege pitstop.
3) Ook in de tweede stint was Sainz een stuk minder mild voor zijn rubber dan Max.
4) Toen Max nog rustig rondjes reed op zijn Softs, waren de banden van Sainz inmiddels én 5 rondjes ouder én intensiever gebruikt. Die reed toen dus op banden die helemaal naar de klote waren en wilde (begrijpelijk) niet nog eens wachten tot Max had gepit.
5) Gevolg was wel dat de pitstop van Max in de soep liep, veel te lang duurde en achter het rijtje mocht aansluiten.

Alle andere frustratie en acties kwamen voort uit bovenstaande: Sainz die zijn banden in de eerste 7 rondjes aan gort rijdt. Vervolgens pakt hij Max terug voor zijn "NO", maar feitelijk zijn er 2 zaken anders: 1) bij Max' "NO" was Max sneller, niet Sainz. En 2) Max' "NO" kwam niet nadat Sainz eerst Max' een oor had aangenaaid.

Al met al begrijp ik beide posities wel en zou ik - als ik Sainz was - na afloop zeggen: "Sorry, I fucked up. Ik wilde je een koekje van eigen deeg geven na Singapore, maar in retrospect begrijp ik nu dat ik je terug probeerde te pakken voor een situatie die ik zelf creëerde. Da's niet fair, al hangt het van de situatie af of ik je er een volgende keer wel of niet langs laat."

Als Tost daar dan wat goeie afspraken over maakt met de jongens, dan komt het volgens mij allemaal best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:23:
Het lijkt me sowieso wel handig dat ze bij TR met een eerste en tweede rijder gaan werken
Hoeft niet eens; stuur beiden met een andere strategie op pad, afhankelijk van de kwalificatie. Als ze elkaar dan toch tegenkomen kun je dit met teamorders oplossen, zoals vorig jaar in Abu Dhabi bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:39
Al met al begrijp ik beide posities wel en zou ik - als ik Sainz was - na afloop zeggen: "Sorry, I fucked up. Ik wilde je een koekje van eigen deeg geven na Singapore, maar in retrospect begrijp ik nu dat ik je terug probeerde te pakken voor een situatie die ik zelf creëerde. Da's niet fair, al hangt het van de situatie af of ik je er een volgende keer wel of niet langs laat."
Dit lijkt me een zwaar onrealistisch scenario. Sainz heeft ook geen directe team order gehad. Ja, pas op het eind, maar toen werd iets gezegd in de trant van: pushen anders gaan we volgende ronde wisselen. Hij was voor z'n gevoel ook aan het pushen en tegen die tijd kwam hij Palmer ook voorbij.

Verder snap ik wel dat hij hem er niet zomaar voorbij laat, dat zou ik ook niet doen. Ze zaten namelijk inmiddels op dezelfde strategie. Het is vooral het team wat deze situatie veroorzaakt heeft en mogelijk Max zelf die ineens naar binnen kwam (als gevolg van frustratie uit eerdere teamfouten), maar dat is me nog niet helemaal duidelijk. Max had eerder aangegeven dat hij banden wilde wisselen, dat klopt. Maar uiteindelijk was het moment van binnen komen niet aangekondigd, aldus Tost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 10:11
Uitbereiding op post hierboven: Volgens franz tost is het voornamelijk Max zijn schuld. Hij zegt namelijk in de STR press release het volgende:
Both drivers did a good start. Max came back from the first lap in 4th position, Carlos was 7th.
We kept a fast pace in this first stint. Carlos’ pit-stop went well, by undercutting Massa. After
the red flag, when the race was restarted, Max was 5th and Carlos 6th. But in the following laps
we lost the pace. Carlos had a lot of front locking. Therefore we called him for an early pit
stop. We changed our strategy and sent him out on medium tires. Within the next three laps
also Max came into the pits, but the team was not prepared for this stop, as we did not call
him. Therefore he lost 7 seconds, which put him in 12th position. This result is very disappointing
for us, as we had the speed to finish in a much better position. The only positive aspect is the
knowledge that the STR11 is very competitive.
Wat zou betekenen dat Sainz gewoon netjes binnen is gekomen en de team radio FOM manipulatie werk is geweest (mogelijk al 1 of 2 rondes eerder geroepen dan de laatste bocht voor de pits) en is Max zelfstandig naar binnen gegaan.

bron: http://cms.scuderiatororo..._sunday_20-03-2016_v2.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door perpixel op 21-03-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik had ook het gevoel dat ze niet met elkaar mochten racen, Verstappen bleef er heel netjes achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Maar waarom heeft Max dan geen oproep gekregen toen hij (al eerder) naar binnen wilde? En daarna blijkbaar ook niet?

Want die communicatie mis ik een beetje in het hele verhaal...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Sainz doet dit goed. In gesprek met Crash.net extra benadrukken dat hij geen probleem heeft met Max http://www.nu.nl/formule-...bleem-met-verstappen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Op Reddit basht nu iedereen Max en krijgt hij het dus flink te verduren.

Ik hoop dat Max al die haters weer flink op zijn plek zet volgende race, want over het feit dat hij tig ronden Hamilton achter zich liet hoor je niemand meer over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Jongens we zijn hier wel heel erg spijkers op laag water aan het zoeken.... Het lijkt wel alsof het nodig is dat er roering rond Max is.... Die zit nu al lang weer lekker thuis of in zijn hotel kamer zich voor te bereiden op de volgende race.

Als iedereen hier nu elk gerucht als waarheid aan gaat nemen, al kwam het uit een officiële persconferentie, dan bestaat de Formule 1 morgen niet meer, is de aarde vergaan en is je moeder je vader geworden.....

Kom even rustig aan, iedereen is hier zo gossip happig geworden..... het is nog erger dan een koffietafel in een bejaardenhuis.

Misschien moeten we de hele discussie met al zijn speculaties en niet gecheckte bronnen maar achter ons laten en ons bezig gaan houden met de volgende race.

p.s. Ook een officieel persrelease van Franz Tost is niets meer dan een marketingbom....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:08:
Op Reddit basht nu iedereen Max en krijgt hij het dus flink te verduren.

Ik hoop dat Max al die haters weer flink op zijn plek zet volgende race, want over het feit dat hij tig ronden Hamilton achter zich liet hoor je niemand meer over.
Niet alleen op reddit, volgens mij is ook de internationale pers wel redelijk eensgezind: Verstappen stelde zich aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
perpixel schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:52:
Uitbereiding op post hierboven: Volgens franz tost is het voornamelijk Max zijn schuld. Hij zegt namelijk in de STR press release het volgende:

[...]

Wat mij hier opvalt is dat Tost het volgende aangeeft "Within the next three laps
also Max came into the pits", dit terwijl Max de volgende ronde al binnen kwam.

Het klopt, hij kwam "binnen 3 ronden" weer binnen, maar vind het vreemd dat hij niet gewoon "the next lap also Max came into the pits" zegt (misschien zoek ik naar iets wat er niet is hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tleilaxu schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:10:
[...]

Niet alleen op reddit, volgens mij is ook de internationale pers wel redelijk eensgezind: Verstappen stelde zich aan.
Diezelfde pers moet beter weten. Zeker SkyF1 met voormalige F1 coureurs.

In the heat of the moment heeft Max dingen gezegd waar hij later misschien spijt van heeft, tsja dat willen we toch zien. Emotie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Wat zou betekenen dat Sainz gewoon netjes binnen is gekomen en de team radio FOM manipulatie werk is geweest (mogelijk al 1 of 2 rondes eerder geroepen dan de laatste bocht voor de pits) en is Max zelfstandig naar binnen gegaan.

:Y imho was max gewoon aan het zeiken, en teleurgesteld in hoe het ging ... wat voor gedeelte aan hem zelf lag :X
begrijp me niet verkeerd, ik ben 'fan' van max, en hoopo echt dat hij het gaat maken .. maar dat diva gedrag leek beetje op dat van mijn ex; die dacht ook dat de wereld om haar draaide en niet om de as van.

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 21-03-2016 15:28 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 08-10 22:58
Ach of het verstandig is of niet het is nu gebeurd, Max heeft ondanks zijn leeftijd een cool jaar achter de rug ondanks dat er toen ook momenten genoeg waren om zijn emotie te laten spreken. In dit geval liet hij zich gewoon gaan en dat maakt hem ook een mens en geen politiek verantwoorde pers machine.

Laten we wel zijn, ook de oude garde hebben zich in het verleden laten gaan .... schumacher, villeneuve, hill maar ook de huidige generatie zoals Alonso, Rosberg en Hamilton. De volgende race moet hij er gewoon staan en zijn ding doen en vlammen en dan zijn we (en de pers) dit weer gauw vergeten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat is geen nieuws. Team radio op tv is niet live, wat je hoort is zeker een ronde daarvoor al gezegd.

Het leek dus alsof Sainz zei "ik kom naar binnen" 2 bochten voor die de pits in reed, maar dat had ie dus al ver daarvoor gezegd. Daarom stonden ook al netjes de monteurs klaar met z'n banden.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 21-03-2016 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Max liep te zeiken en het hoort er nou eenmaal bij dat het niet altijd loopt zoals hij het wil. Het doet hem gewoon heel erg veel als hij een inschattingsfout maakt of het niet gaat zoals hij het verwacht had. Tja....welke topcoureur in de F1 heeft niet lopen zeiken en tieren als het niet liep zoals hij het wil? Alle grote (en kleinere ook hoor) zijn gewoon pissed off als het niet gaat zoals ze willen.

Ik vind het ergens ook positief dat het hem zoveel doet. He cares so fucking much. Maar de frustratie moet niet ten kosten gaan van een foutje. Het enige foutje is in de hele snelle chicane gebeurt denk ik. De tik achterop Sainz is minstens ook de schuld van Sainz. Die verremde zich (voor de zoveelste keer) en Max moest daar binnen een honderdste van een seconde op anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:50:
Max liep te zeiken en het hoort er nou eenmaal bij dat het niet altijd loopt zoals hij het wil. Het doet hem gewoon heel erg veel als hij een inschattingsfout maakt of het niet gaat zoals hij het verwacht had. Tja....welke topcoureur in de F1 heeft niet lopen zeiken en tieren als het niet liep zoals hij het wil? Alle grote (en kleinere ook hoor) zijn gewoon pissed off als het niet gaat zoals ze willen.

Ik vind het ergens ook positief dat het hem zoveel doet. He cares so fucking much. Maar de frustratie moet niet ten kosten gaan van een foutje. Het enige foutje is in de hele snelle chicane gebeurt denk ik. De tik achterop Sainz is minstens ook de schuld van Sainz. Die verremde zich (voor de zoveelste keer) en Max moest daar binnen een honderdste van een seconde op anticiperen.
Als achterligger ben jij verantwoordelijk om te anticiperen op foutjes van je voorligger. Tenzij deze natuurlijk een absurde beweging maakt, of opeens van lijn veranderd in de remzone. Maar in geen enkele situatie zou Sainz een 'straf' krijgen hiervoor, terwijl Max die wel had kunnen krijgen als hij Sainz van de baan had getikt.

Dan had Max nu nog meer strafpunten gehad... is gelukkig niet gebeurd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Requiem19 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:54:
[...]

Als achterligger ben jij verantwoordelijk om te anticiperen op foutjes van je voorligger. Tenzij deze natuurlijk een absurde beweging maakt, of opeens van lijn veranderd in de remzone. Maar in geen enkele situatie zou Sainz een 'straf' krijgen hiervoor, terwijl Max die wel had kunnen krijgen als hij Sainz van de baan had getikt.
Dat wil nog niet zeggen dat je altijd straf krijgt of kan krijgen. Max kon hier niks aan doen, het was een doodnormaal race-incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
friggler schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:17:
Hij heeft inderdaad tussen de eerste stop van Sainz en van hemzelf 4 seconde verloren, omdat hij toen langzamere rondetijden reed dan Sainz op verse banden.
https://gyazo.com/9870161dce97c560a3455d52d3e222dd
Maar lag hij voor de stop van Sainz niet al 15 seconden voor op hem?

Toch maar even je link bekeken, was maar dik 6 seconden :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Malt007 op 21-03-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:59:
[...]

Maar lag hij voor de stop van Sainz niet al 15 seconden voor op hem?

Toch maar even je link bekeken, was maar dik 6 seconden :-)
De data van dit plaatje is van de eerste pitstop, niet de tweede waar alles fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Bosmonster schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:57:
[...]

Dat wil nog niet zeggen dat je altijd straf krijgt of kan krijgen. Max kon hier niks aan doen, het was een doodnormaal race-incident.
Klopt maar met de FIA weet je het nooit het is niet dat ze echt duidelijk zijn met de strafpunten of een lijn houden.

[oranjebril]
En misschien is dit mijn visie maar het lijkt of ze max wel harder aan pakken met de strafpunten om een punt te maken.
[/oranjebril]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Axente schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:05:
[...]

Klopt maar met de FIA weet je het nooit het is niet dat ze echt duidelijk zijn met de strafpunten of een lijn houden.

[oranjebril]
En misschien is dit mijn visie maar het lijkt of ze max wel harder aan pakken met de strafpunten om een punt te maken.
[/oranjebril]
Ik ben het met je eens.

Alonso's crash was helemaal gelijk aan die van Max en gezien de ervaring van Alonso zou hij een veel zwaardere straf moeten krijgen dan Max.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
albino71 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:09:
[...]

Alonso's crash was helemaal gelijk aan die van Max en gezien de ervaring van Alonso zou hij een veel zwaardere straf moeten krijgen dan Max.
Erger nog, Gutierrez lag uit de race terwijl Grosjean in Monaco kon doorrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Jos Verstappen says Max's "aggression" positive

Jos Verstappen says that the fighting spirit that his son Max showed in Australia has to be seen as positive.

The youngster was caught on team radio using colourful language while talking to his Toro Rosso team about strategy, and in the closing laps he subsequently collided with teammate Carlos Sainz.
Read Also:

After the race it was clear that there was some tension in the camp.

"I think it's good that we have some drivers with aggression, he's definitely not a driver who says 'yes' and 'amen'," Verstappen Sr told Motorsport.com.

"He wants to go forward and he wants to win, and that's inside of him. That's a very positive thing that he has."

Jos says that both his son and teammate Sainz will learn from what turned into a disappointing race for Toro Rosso after they had qualified fifth and seventh.

"It was not going all to plan, let's say it like that. It was a little bit disappointing in the end with the result.

"They will learn from it. It wasn't an easy race, but they will have to learn from it and come back better. It's good that it happened in the first race."
http://www.motorsport.com...gression-positive-681384/

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 21-03-2016 16:29 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

he's definitely not a driver who says 'yes' and 'amen',
*proest :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Roamor schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:23:
[...]
Erger nog, Gutierrez lag uit de race terwijl Grosjean in Monaco kon doorrijden.
Zou inderdaad wel van enorme klasse-justitie getuigen als dit geen consequenties heeft voor Alonso. Heb het even terug gekeken, Verstappen kreeg direct na de race (artikel van 17u45 destijds) zijn straf al opgelegd.

Het enige ontlastende feit voor Alonso is dat er gesproken wordt dat Gutierrez eerder van zijn gas ging om te coasten. Maar als dat de oorzaak is dient dat coasten onmiddellijk afgeschaft te worden.

Dus: hetzij Alonso minimaal ook 5 gridplaatsen terug (en eigenlijk nog meer aangezien hij Gutierrez uitschakelde), hetzij het coasten verbieden.

Edit: volgens Gpupdate hebben de stewards besloten dat het een race-accident was. Kan natuurlijk, maar dan valt Verstappens crash van vorig jaar daar ook onder en blijft het dus klasse-justitie.

[ Voor 15% gewijzigd door alexbl69 op 21-03-2016 16:43 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
alexbl69 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:41:
[...]

Dus: hetzij Alonso minimaal ook 5 gridplaatsen terug (en eigenlijk nog meer aangezien hij Gutierrez uitschakelde), hetzij het coasten verbieden.
Doe dan maar liever andersom, Max met terugwerkende kracht 5 plaatsen naar voren de volgende race en geen straf voor Alonso :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Louis van Gaal van de Formule 1 lijkt het wel :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 13:47
[...]
Edit: volgens Gpupdate hebben de stewards besloten dat het een race-accident was. Kan natuurlijk, maar dan valt Verstappens crash van vorig jaar daar ook onder en blijft het dus klasse-justitie.
Volgens mij verschillen de stewards per race? Als dat zo is, is het namelijk ook niet gek dat er per race een verschil tussen interpretatie van de regels is en hoe soepel of streng ze zijn..

Alonso was zelf de eerste die meteen zei dat het een race-incident was.. Ook dat is wat anders dan volhouden dat de ander op de rem ging staan natuurlijk.
Ik denk zeker dat meegespeeld heeft dat er rondom VES zoveel te doen was over wel of niet volwassen genoeg zijn en angst voor een roekeloze tiener in een snelle auto.
Het blijft mensenwerk. Het is niet mogelijk om altijd te zeggen: Als je erachterop knalt ben je per definitie schuldig.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ik vraag me af of dit allemaal pr achtig gezien wel slim is. Als die na een topteam zou gaan, zit een Toto Wolff echt niet te wachten iedere keer op Jos zijn mening over Max zijn mening. Jos, houd gewoon eens je mond dicht. Zou in dit soort gevallen heel slim zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
alwaysleft schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:58:
[...]

Ik vraag me af of dit allemaal pr achtig gezien wel slim is. Als die na een topteam zou gaan, zit een Toto Wolff echt niet te wachten iedere keer op Jos zijn mening over Max zijn mening. Jos, houd gewoon eens je mond dicht. Zou in dit soort gevallen heel slim zijn.
Mwa. ;)
Jos Verstappen gespot in gesprek met Toto Wolff

Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff is zeer gecharmeerd van Scuderia Toro Rosso-rijder Max Verstappen, zo liet hij dit weekend aan De Telegraaf weten. Nog geen dag later schoven Jos Verstappen en manager Raymond Vermeulen bij Wolff aan voor een gesprekje.

De Telegraaf heeft een foto geplaatst waarbij het drietal om een tafeltje in de paddock van Albert Park in Melbourne even bijkletst. Waar ze het over gehad hebben is nog een raadsel, maar het onderwerp laat zich raden. Wolff vindt Max Verstappen een interessante coureur voor de toekomst en houdt de contacten met de vader van het jonge talent warm.
http://www.f1today.net/nl...in-gesprek-met-toto-wolff

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Gelukkig kan hij over 2 weken weer rijden en wat hopelijk rekenen op wat meer geluk.. want als afgelopen race net de laatste race voor de winterstop was geweest dan was hij 4 maanden slecht in de pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Axente schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:05:
[...]

[oranjebril]
[/oranjebril]
Bij Alonso was er duidelijke data dat Guitirez eerder vertraagde, dat lieten ze op SkyF1 heel duidelijk zien. Die was er bij Max niet. Daarnaast vind ik het enorme onzin om hier een of ander gelijkheidsprincipe te gaan zitten claimen. "Pietje krijgt een koekje, dus ik moet er ook een" niveau zegmaar....

Max komt er wel. Afgelopen race heeft hij het zelf denk ik mede verprutst en is er veel mis gegaan met communicatie (tussen hem en het team bij de 2e stop, heel vreemd dat hij "zomaar" binnen kwam) en heeft hij behoorlijk gefrustreerd zitten zeuren.

Ik vind het mooi om te zien dat hij gepassioneerd is, maar dit is gewoon niet zo mooi. Hij trekt wel weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
JvS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Bij Alonso was er duidelijke data dat Guitirez eerder vertraagde, dat lieten ze op SkyF1 heel duidelijk zien. Die was er bij Max niet. Daarnaast vind ik het enorme onzin om hier een of ander gelijkheidsprincipe te gaan zitten claimen. "Pietje krijgt een koekje, dus ik moet er ook een" niveau zegmaar....
Gutierrez stuurt ook vlak voor de impact heel lichtjes naar links. Niet express uiteraard maar wel waarneembaar vanaf de onboard.

Daarnaast werken er bij de FIA ook maar mensen.. Incidenten zoals deze zullen nooit helemaal objectief beoordeeld worden en zal er dus eerder een 'waarschuwingsstraf' aan jonge Max worden gegeven dan een straf aan ervaren Alonso die met de schrik vrijkomt. Niet helemaal eerlijk nee, maar zo werkt het vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:07
't Zijn inderdaad 2 verschillende ongevallen. Als Gutierrez bijvoorbeeld iets meer naar rechts had gebleven ipv die subtiele stuurbeweging naar links, en hij coastte minder of helemaal niet, en Alonso had er dan nog bovenop gezeten? Dan kwam het meer overeen met Max zijn crash in Monaco.

Buiten dat om, de F1 is wel net als politiek heh, je weet nooit waar je aan toe bent met dat circus :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
kevz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:59:
't Zijn inderdaad 2 verschillende ongevallen. Als Gutierrez bijvoorbeeld iets meer naar rechts had gebleven ipv die subtiele stuurbeweging naar links, en hij coastte minder of helemaal niet, en Alonso had er dan nog bovenop gezeten? Dan kwam het meer overeen met Max zijn crash in Monaco.

Buiten dat om, de F1 is wel net als politiek heh, je weet nooit waar je aan toe bent met dat circus :P
Helemaal mee eens.

En gelijkheidsprincipe zou ik persoonlijk mooi vinden ook al is dat niet haalbaar. Hetzelfde alsscheidsrechters bij voetbal en de straffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
Sniffels schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:00:
Gelukkig kan hij over 2 weken weer rijden en wat hopelijk rekenen op wat meer geluk.. want als afgelopen race net de laatste race voor de winterstop was geweest dan was hij 4 maanden slecht in de pers.
Heb je de laatste race voor de winterstop gemist? :) Daar verknalde Max het ook, gelukkig zitten er 4 maanden winterstop tussen, want zou wat zijn 2 races achter elkaar slecht rijden :)

Maar iets anders...Grosjean blijkt zijn banden gewisseld te hebben tijdens de rode vlag situatie en dus nooit een pitstop gemaakt te hebben. Wisten andere teams niet dat dit mocht, want dan had iedereen effe toch een setje mediums eronder kunnen zetten

[ Voor 18% gewijzigd door bvbal79 op 21-03-2016 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk maar aan één ding en dat is consequent zijn. Als je dat niet bent begrijpt niemand je meer. Dat geldt voor kinderen en voor volwassenen mogelijk nog veel meer. Ik ben erg zwart/wit, als de regels helder zijn en ze worden ook zo toegepast, dan heb ik er geen probleem mee, hoe vervelend het voor mij uit zou pakken. Het achterop rijden door Alonso wordt als race incident afgedaan, het uitrijden vanuit de pitbox door Haryanto en het in aanraking komen met Grosjean wordt met twee punten en drie plaatsen terug op de grid bestraft.

Verstappen kreeg bij de laatste race van vorig seizoen ook nog even 2 punten bijgeschreven op het conto waarvan er minimaal één gegeven punt niet goed te praten was. Met twee (of meer) maten meten, dat valt nooit uit te leggen of goed te praten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Eens of oneens met Max, 1 betere race en niemand praat er meer over. Onderstaand filmpje laat een paar klassiekers horen waar Max ongetwijfeld in een volgend deel aan wordt toegevoegd.

YouTube: F1 (best) ANGRY team radio compilation!!!

Gevonden via deze Tweet van Sophie Kumpen (moeder van Max)Bekijk de Tweet van @sophiekumpen12: https://twitter.com/sophi...s/711973582864326656?s=09

[ Voor 13% gewijzigd door knol_02 op 21-03-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]
Whah... Ik heb liever dat er nu een goede beslissing genomen wordt dan nu een slechte omdat er in het verleden ook een slechte beslissing genomen is. Er worden mij te veel straffen opgelegd voor wat m.i. gewoon race-incidenten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Wat vinden we eigenlijk van de PK-strijd dit jaar? Ik zie tegenvallers en meevallers ... zal ik gewoon eens beginnen met mijn mening per team ? Gebaseerd op vermogen in de race.

Mercedes - Mercedes - geen wereld stap, maar die hadden het al op orde
Ferrari - Ferrari - behoorlijke stap weten te zetten richting Mercedes
Williams - Mercedes - teleurstellend vooralsnog.
Red Bull - Renault - lijkt eindelijk een goede stap gemaakt te hebben, maar zijn er nog niet
Renault - Renault - waar Lotus een Mercedes voor nodig had, doen ze daar nu met de Renault motor
Toro Rosso - Ferrari - duidelijk een flinke stap gemaakt, maar minder sterk dan de 2016 Merc&Fer
Force India - Mercedes - slecht, de auto doet die motor te kort.
Haas - Ferrari - komt nog niet tot zijn recht, behalve rechtuit.
McLaren - Honda - beter, maar nog lang niet wat het wezen moet. Renault motor is sterker.
Sauber - Ferrari - dramatisch. zonde van die motor.
Manor - Mercedes - dramatisch, geen snelheid in te vinden.

Dingen die me opvielen;

- Ferrari 2016 spec motor van onderuit gelijk power, haalt tot de 300km/h net zo hard door als de Merc ( bocht 3 naar 4 was dat steeds goed te zien)

- Honda motor van onderuit juist niet goed, eenmaal op gang leek die wel te gaan.

- Renault, mist top end vermogen, maar ook van onderuit trekt die motor wel.

- Ferrari 2015spec (STR) onderuit goed, maar ergens tussen low end en top end zit er een punt in waar i.i.g. de 2016 Mercedes echt veeeel sneller is. (echter niet vergeleken bij de Williams of FI)

- Mercedes overal gewoon top, maar die Ferrari 2016spec heeft wat sterke eigenschappen waarop de Mercedes net even te kort komt lijkt het, kan niet echt lekker plaatsen welk punt dat is.

Dat is mijn indruk ... ik hoor graag jullie indruk. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Turbo-Puppy op 21-03-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 08:26
Wat mij vooral verbaasde was Ricciardo in z'n Red Bull, die ging op een gegeven moment zó hard, waar komen die PK's opeens vandaan?! Weken lang hoor je in de media dat de Toro Rosso's de eerste helft van het seizoen sneller zullen zijn (want ong 85pk winst wegens Ferrari motor) en toch rijdt Ricciardo Max er gewoon uit :o. Ik had verwacht dat ie STR hoogstens bij zou kunnen houden, maar sneller? Hij liep op een gegeven moment bijna een seconde per rondje uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
hardware-lover schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:44:
Ik denk maar aan één ding en dat is consequent zijn. Als je dat niet bent begrijpt niemand je meer. Dat geldt voor kinderen en voor volwassenen mogelijk nog veel meer. Ik ben erg zwart/wit, als de regels helder zijn en ze worden ook zo toegepast, dan heb ik er geen probleem mee, hoe vervelend het voor mij uit zou pakken. Het achterop rijden door Alonso wordt als race incident afgedaan, het uitrijden vanuit de pitbox door Haryanto en het in aanraking komen met Grosjean wordt met twee punten en drie plaatsen terug op de grid bestraft.

Verstappen kreeg bij de laatste race van vorig seizoen ook nog even 2 punten bijgeschreven op het conto waarvan er minimaal één gegeven punt niet goed te praten was. Met twee (of meer) maten meten, dat valt nooit uit te leggen of goed te praten.
Die inconsequentie is zo irritant, Ik snap ook echt niet waarom die Haryanto daar twee punten voor krijgt. Hij kan daar niets aan doen, voor hem is het blind, als hij een teken krijgt van de engineer draait hij gewoon de pitlane in. Ze zouden daarvoor wel een straf aan het team kunnen geven, die laat hem gaan.

Misschien moeten ze maar eens een strafpunten systeem voor de teams gaan instellen. Voor fouten als unsafe release en los zittende wielen en dergelijke. Aan het einde worden dan de strafpunten van de wk punten afgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
FireSonus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:53:
Wat mij vooral verbaasde was Ricciardo in z'n Red Bull, die ging op een gegeven moment zó hard, waar komen die PK's opeens vandaan?! Weken lang hoor je in de media dat de Toro Rosso's de eerste helft van het seizoen sneller zullen zijn (want ong 85pk winst wegens Ferrari motor) en toch rijdt Ricciardo Max er gewoon uit :o. Ik had verwacht dat ie STR hoogstens bij zou kunnen houden, maar sneller? Hij liep op een gegeven moment bijna een seconde per rondje uit!
Het chassis van Red Bull is top notch. Renault heeft gewoon goede stappen gemaakt deze winter. Zit denk ik op hetzelfde niveau als de Ferrari motor van 2015, dus het chassis van de Res Bull is beter dan de STR...

Maar nog even afwachten tot aan Bahrein voor echte conclusie, denk dat Red Bull en STR nou weer niet zoveel voor mekaar onder doen.
Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1