[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.577 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:00
Geloof dat er hier een aantal pagina's terug wel een plaatje voorbij gekomen is met topsnelheden van vandaag, waarbij zowel Max als Carlos knap hoog stonden! Kijk nu al weer uit naar de volgende race! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 19:18
Martinspire schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:51:
[...]

Mwoah, er was uiteindelijk 1 band te laat, maar de overige 3 waren wel klaar. Dat neigt eerder te geloven dat het team gewoon een fout heeft gemaakt. Kunnen ze wel zeggen dat ze niet klaar waren, maar dat was alleen die ene band. En ook al was de rest ook iets later, dat had hem alsnog voor het groepje geplaatst en was ie in ieder geval 6e geworden.
Als je goed kijkt zie je dat rechtsvoor ook te laat kwam... scheelde enkele tienden van een seconde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
Martinspire schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:51:
[...]
Overigens zal het in Bahrein wat minder gaan omdat daar toch vooral topsnelheid telt en die was nu ook al niet geweldig.
Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2016/3/20/259c4f00-d449-48f9-b886-f9e9eda2f99e_800.jpg

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:09

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:44:
[...]

Ik dacht dat er naar aanleiding van het gebeuren in Monaco jaren geleden, waarin ook zo'n situatie ontstond, en Vettel ongestraft zijn versleten banden had gewisseld en zodoende zeer waarschijnlijk de race kon winnen, het later via een regelwijziging niet meer zou zijn toegestaan. Als het werkelijk nog mag dan snap ik Ferrari niet (en flink wat andere teams), dat ze die rode banden er niet af hebben gehaald?
Tsja, gewoon prutswerk gok ik. Net als dat er gedacht werd dat er met allebei de Pirelli keuzes gebruikt moest worden. Misschien moeten ze de regels eens wat simpeler maken :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:58:
Tsja, gewoon prutswerk gok ik. Net als dat er gedacht werd dat er met allebei de Pirelli keuzes gebruikt moest worden. Misschien moeten ze de regels eens wat simpeler maken :P
Die regels zijn nou net het resultaat van het gaten dichten in wat ooit simpele regels waren. Er is altijd wel een of andere slimmerik die een maas ziet en hop, je hebt weer een extra pleisterreglement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]

Ik dacht dat er naar aanleiding van het gebeuren in Monaco jaren geleden, waarin ook zo'n situatie ontstond, en Vettel ongestraft zijn versleten banden had gewisseld en zodoende zeer waarschijnlijk de race kon winnen, het later via een regelwijziging niet meer zou zijn toegestaan. Als het werkelijk nog mag dan snap ik Ferrari niet (en flink wat andere teams), dat ze die rode banden er niet af hebben gehaald?
Bijna alle rijders hebben gewisseld, maar lang niet allemaal naar een ander type. Pirelli-stats van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cd--y07WIAA1n8d.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cd_As-aWwAALvHo.jpg:large

[ Voor 10% gewijzigd door Tralapo op 20-03-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:58:
[...]
In onderstaand artikel staat dat de banden verwisseld mochten worden voor de herstart. Of dat dit nu door FIA als uitzondering werd toegestaan (door al die zooi op de baan), of dat het nog steeds binnen de standaard regels valt heb ik nog niet kunnen vinden.

http://www.foxsports.com/...ns-ferrari-falters-032016

...
Under the red flag, all of the drivers were allowed to change tires before the safety car led them around for a restart.
...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:50

McBoom

Broem

Tralapo schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:00:
[...]

Bijna alle rijders hebben gewisseld, maar lang niet allemaal naar een ander type:

[afbeelding]
Als ik dit staatje zo bekijk moet Sainz maar eens leren om zuiniger met z'n banden om te springen. Magnussen is de uitzondering (puncture?), maar voor de rest zitten ze allemaal rond ronde 12 dat ze een nieuw setje kregen. Misschien moet ie wat minder lering trekken uit de rally-video's van z'n pa :+

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:50

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]Als het werkelijk nog mag dan snap ik Ferrari niet (en flink wat andere teams), dat ze die rode banden er niet af hebben gehaald?
Ik vermoed dat zij de verwachting hadden dat Rosberg niet zou kunnen volgen. Indien Vettel 1s per ronde sneller zou zijn dan de Mercedes op hardere banden dan had hij wel degelijk de mogelijkheid gehad om een bijna gratis pit stop te krijgen, mogelijks in P2 terug de baan op te komen. Alleen deed de Mercedes het een stuk beter op de Medium. Bijkomend had Ferrari vermoedelijk niet gedacht dat hun wagen tot het einde van de race zou kunnen gaan op de Medium.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Het team ging de mist in met de strategie tijdens code rood, alleen Verstappen was toch nog gewoon sneller dan Massa en Grosjean, en het was dus niet handig van hem om naar binnen te komen...Sainz was toch vast blijven zitten achter Palmer

Zo te zien had Max gewoon nog even door moeten rijden op de softs om vervolgens gewoon weer naar de softs te gaan, dan was hij vlak achter het treintje GRO, HUL en BOT gekomen, maar wel nog eens met veel snellere banden en had hun nog in kunnen halen.

Hij had duidelijk zijn emoties niet genoeg onder controle....nah ja, een leermomentje.

Verstappen - Grosjean

http://en.mclarenf-1.com/...pen&dr2=Romain%20Grosjean

[ Voor 10% gewijzigd door nazuzed op 20-03-2016 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 19:18
Tja, aan de andere kant moeten we blij zijn dat iemand tenminste eens zegt wat hij denkt. De F1 is vaak al veel te klinisch en dan is het ook wel eens leuk om de echte emoties te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Conclusie, Max moet leren z'n team meer te vertrouwen met de veel beperktere radio communicatie, en hij moet z'n emoties beter onder controle krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Nu ik er een dagje over na heb kunnen denken, en de diverse nieuwsbronnen en reacties heb kunnen lezen.. Blijven er twee verhalen boven.

1) Sainz handelde op eigen houtje met zijn pit en schopte de boel in de war. Het team verprutsts Max zijn pitbeurt. Het gevecht dat daarna ontstond had niet hoeven te zijn. De FIA filterde maar wat te graag Max zijn gesprekken terwijl er nog 21 andere jongens rondrijden. Er wordt zo natuurlijk ook een karakter van je neergezet.

2) Max heeft zijn eigen pit verprutst door stil de pits in te rijden. Het team was onvoorbereid met de gevolgen van dien. Dit is wat Tost verteld.

Ergens zit er iets te broeien.. Of Max heeft het zelf verprutst, of zijn team is aan het liegen. Hoe dan ook.. Is dit misschien een kras in de relatie tussen beide coureurs? (Zoals het hoort haha)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

Nadat het hele topic over Max gaat, iets anders...
Op AMuS staat dat de auto van Guitierrez aan het einde van het rechte stuk voor T3 naar 'charge' stand ging, om de batterijen op te laden. Hierdoor miste hij 150pk tov voor 'charge' stand en daardoor remde de Haas vroeger af dan verwacht.
Reddit draadje: https://www.reddit.com/r/..._power_reduction_mode_to/

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

iichel schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:47:
Nadat het hele topic over Max gaat, iets anders...
Op AMuS staat dat de auto van Guitierrez aan het einde van het rechte stuk voor T3 naar 'charge' stand ging, om de batterijen op te laden. Hierdoor miste hij 150pk tov voor 'charge' stand en daardoor remde de Haas vroeger af dan verwacht.
Reddit draadje: https://www.reddit.com/r/..._power_reduction_mode_to/
Ja, dat is toch niets nieuws? Je zag zijn achterlicht rood knipperen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
heerlijk dit...blijkt Max zonder toestemming van het team de pits in zijn gereden, terwijl iedereen hier Sainz beschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
bvbal79 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:01:
heerlijk dit...blijkt Max zonder toestemming van het team de pits in zijn gereden, terwijl iedereen hier Sainz beschuldigd.
"Toestemming" van het team kan niet meer, dat is nu verboden met die nieuwe communicatieregels.
Dat Max onverwacht binnengereden zou zijn lijkt meer op puinruimen van Tost dan dat hij daadwerkelijk iets fout deed, want Sainz zat wel degelijk fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:03:
[...]

"Toestemming" van het team kan niet meer, dat is nu verboden met die nieuwe communicatieregels.
Dat Max onverwacht binnengereden zou zijn lijkt meer op puinruimen van Tost dan dat hij daadwerkelijk iets fout deed, want Sainz zat wel degelijk fout.
blaat....welke complotten geloven we nu allemaal. waarom moet een team gaan liegen...tjonge. Max geef zelf toe dat hij gewoon naar binnen gereden is terwijl het team niet klaar stond. Nog altijd overleg je over een pitstop en dat mag gewoon ook met de nieuwe regels.

en je maakt het nog mooier als Sainz zonder toestemming naar binnen rijdt is het zijn fout..en als Max het doet hoeft hij opeens geen toestemming te vragen want dat kan niet.

[ Voor 12% gewijzigd door bvbal79 op 20-03-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
bvbal79 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:09:
[...]

blaat....welke complotten geloven we nu allemaal. waarom moet een team gaan liegen...tjonge. Max geef zelf toe dat hij gewoon naar binnen gereden is terwijl het team niet klaar stond. Nog altijd overleg je over een pitstop en dat mag gewoon ook met de nieuwe regels.
Nee, overleggen mag dus niet. Je mag één richting op aangeven dat je naar binnen komt, daar houdt het op.
Het team stond niet klaar omdat Sainz naar binnen ging op het moment dat de banden van Verstappen klaarstonden (die gaf al enkele ronden aan te willen pitten). Dat heeft niets met complot te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:11:
[...]

Nee, overleggen mag dus niet. Je mag één richting op aangeven dat je naar binnen komt, daar houdt het op.
Het team stond niet klaar omdat Sainz naar binnen ging op het moment dat de banden van Verstappen klaarstonden (die gaf al enkele ronden aan te willen pitten). Dat heeft niets met complot te maken.
nou dan was het een richting van Sainz toch duidelijk...ik ga naar binnen. niks fout aan volgens je eigen beredenering. Het team mocht namelijk niet overleggen en zeggen dat Verstappen binnenkwam toch? maar goed ook dat zal je wel weer verdedigen in het voordeel van Max.

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 20-03-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:11:
[...]

Dan snap ik de regels niet, of je spreekt je misschien tegen?
Als je alleen mag aangeven dat je naar binnen komt, en het team er dus niets tegen kam doen, hoe kan Verstappen dan al enkele rondes aan het vragen zijn om naar binnen te komen? Waarom veegt hij dan niet een paar rondes eerder de pits in (bij voorkeur in dezelfde ronde als sainz)

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
bvbal79 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:13:
[...]

nou dan was het een richting van Sainz toch duidelijk...ik ga naar binnen. niks fout aan volgens je eigen beredenering. maar goed ook dat zal je wel weer verdedigen in het voordeel van Max.
Begrijpend lezen voor beginners.
1. Verstappen geeft aan dat hij naar binnen wil.
2. Team zet banden klaar voor Verstappen.
3. Sainz roept op allerlaatste moment, vlak voor de pit, "ik kom naar binnen", alsof hij een probleem heeft met de auto.
4. Team zet de banden op Sainz z'n auto en is flabbergasted.
5. Verstappen komt naar binnen en het team is daar nu niet klaar voor (dat is het team aan te rekenen, niet sainz).

Dat Tost vervolgens niet openlijk Sainz gaat affikken maar het op miscommunicatie gooit is niet meer dan normaal in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 06:41:
[...]

Dat viel mij ook op, maar kan aan veel dingen liggen. Niet goed afgestemd, of een constructie om overig geluid te weren die niet helemaal lekker uitpakt. Ik vermoed dat dat wel beter gaat worden.
Leek alsof hij met zijn gsm inbelde, misschien WiFi (?) verbinding toegewezen gekregen?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
ThaStealth schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:16:
[...]

Dan snap ik de regels niet, of je spreekt je misschien tegen?
Als je alleen mag aangeven dat je naar binnen komt, en het team er dus niets tegen kam doen, hoe kan Verstappen dan al enkele rondes aan het vragen zijn om naar binnen te komen? Waarom veegt hij dan niet een paar rondes eerder de pits in (bij voorkeur in dezelfde ronde als sainz)
Nee, Verstappen geeft een tijd van te voren aan dat hij naar binnen gaat komen, juist om de situatie die nu is ontstaan te voorkomen, zie post boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:16:
[...]

3. Sainz roept op allerlaatste moment, vlak voor de pit, "ik kom naar binnen", alsof hij een probleem heeft met de auto.
5. Verstappen komt naar binnen en het team is daar nu niet klaar voor (dat is het team aan te rekenen, niet sainz).

Dat Tost vervolgens niet openlijk Sainz gaat affikken maar het op miscommunicatie gooit is niet meer dan normaal in de F1.
Stap 4 kan niet, dan zou Sainz gediskwalificeerd zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:19:
[...]

Stap 4 kan niet, dan zou Sainz gediskwalificeerd zijn.
Dat is dus ook het vreemde, ben benieuwd of de FIA hier nog iets over gaat zeggen (of dat de banden laatste moment toch gewisseld zijn :?).
Er is in ieder geval iets goed mis gegaan in de pit, of je dat Sainz helemaal kunt aanrekenen denk ik niet, de schuld ligt hier meer bij het pit-team.

[ Voor 19% gewijzigd door Krukar op 20-03-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Dat is dus ook het vreemde, ben benieuwd of de FIA hier nog iets over gaat zeggen (of dat de banden laatste moment toch gewisseld zijn :?).
Ik denk dat ze gewisseld zijn want ze hadden niet alle banden klaar staan voor de auto van Sainz.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

En jij weet de regels zo goed...moet je effe punt 4 nog nalezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
bvbal79 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:26:
[...]

En jij weet de regels zo goed...moet je effe punt 4 nog nalezen....
Zucht.... lees misschien eerst de rest van het topic voordat je reageert?
Lekkere inhoudelijke reactie ook weer :/

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 20-03-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als ik dat pirelli plaatje zie, snap ik ook wel dat sainz naar binnen wilde. Hij reed al 4 laps langer op softs terwijl hij ook nog aan het verdedigen was.

Daarnaast weet hij ook dat hoe langer hij wacht met de wissel naar medium, hoe minder kans hij had om tijd goed te rijden.

Puntje bij paaltje heeft de strategie van max gewoon niet gewerkt... Of hij had met rood naar de mediums gemoeten, of hij had 3 laps later moeten wisselen naar zijn laatste setje softs... (Zoals VET)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
JackBol schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:29:
Als ik dat pirelli plaatje zie, snap ik ook wel dat sainz naar binnen wilde. Hij reed al 4 laps langer op softs terwijl hij ook nog aan het verdedigen was.

Daarnaast weet hij ook dat hoe langer hij wacht met de wissel naar medium, hoe minder kans hij had om tijd goed te rijden.

Puntje bij paaltje heeft de strategie van max gewoon niet gewerkt... Of hij had met rood naar de mediums gemoeten, of hij had 3 laps later moeten wisselen naar zijn laatste setje softs... (Zoals VET)
Tsja, ongeschreven regel is toch dat de voorste rijder eerst naar binnen gaat. Dat die banden er zo uitzagen kwam hoofdzakelijk door de remfouten van Sainz zelf.
Nogmaals, ik reken hem niet aan dat ie uiteindelijk naar binnen toe gaat, maar wel de manier waarop hij dat doet.
Dat Verstappen z'n banden vervolgens niet klaar staan is natuurlijk gewoon een dikke faal van het pit-team.

[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 20-03-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:32:
[...]

Tsja, ongeschreven regel is toch dat de voorste rijder eerst naar binnen gaat. Dat die banden er zo uitzagen kwam hoofdzakelijk door de remfouten van Sainz zelf.
Nogmaals, ik reken hem niet aan dat ie uiteindelijk naar binnen toe gaat, maar wel de manier waarop hij dat doet.
We hebben nog niet alle boordradio gehoord, dus het is nog moeilijk om commentaar te geven op de manier waarop, maar je kan van sainz niet verwachten dat hij maar blijft 'hangen' met z'n oude banden totdat verstappen naar binnen komt. Hij zat met 23 laps redelijk op het einde vd band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
JackBol schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:36:
[...]

We hebben nog niet alle boordradio gehoord, dus het is nog moeilijk om commentaar te geven op de manier waarop, maar je kan van sainz niet verwachten dat hij maar blijft 'hangen' met z'n oude banden totdat verstappen naar binnen komt. Hij zat met 23 laps redelijk op het einde vd band.
Ben ik zeker met je eens, het dubieuze is alleen dat hij al ongeveer bij de pitlane rijdt, met Hamilton er vlak achter, en dan ineens paniekerig roept "ik kom naar binnen" en vervolgens de pit inrijdt.
Dat riekt toch meer naar kans zien om eerst te pitten en zo een plaats te pakken op Verstappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 20-03-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:38:
[...]

Ben ik zeker met je eens, het dubieuze is alleen dat hij al ongeveer bij de pitlane rijdt, met Hamilton er vlak achter, en dan ineens paniekerig roept "ik kom naar binnen" en vervolgens de pit inrijdt.
Dat riekt toch meer naar kans zien om eerst te pitten en zo een plaats te pakken op Verstappen.
Het is wel zo dat je in je achterhoofd moet houden dat boordradio met vertraging erin wordt ge-DJ'd door de FIA. Het kan dus best zo zijn dat Sainz dat al een minuut geleden in al zijn paniek heeft gegild :+

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als ik zo de reacties van Max lees doet het me toch sterk denken aan hoe zijn vader zijn loopbaan verpest heeft door met iedereen ruzie te gaan maken.

En wat betreft Sainz.... Als Max zo veel beter is en wel aan kan vallen, waarom hoekt hij hem dan niet gewoon om zijn teamgenoot heen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:24
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:38:
[...]

Volgens mij is dit al best vaak gezegd; maar er zit toch een behoorlijke vertraging in het moment wat wij als publiek dit soort radioberichten horen en ze daadwerkelijk worden gezegd?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
*knip* doe eens niet zo vervelend

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 21-03-2016 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ankona schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:42:
Als ik zo de reacties van Max lees doet het me toch sterk denken aan hoe zijn vader zijn loopbaan verpest heeft door met iedereen ruzie te gaan maken.

En wat betreft Sainz.... Als Max zo veel beter is en wel aan kan vallen, waarom hoekt hij hem dan niet gewoon om zijn teamgenoot heen?
Om dezelfde reden dat Hamilton niet voorbij de Toro Rossos kwam: dirty air en inhalen op Melbourne is ouderwets lastig.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04

Belachelijk !!

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 18:04

backupdevice

No Risk , Full Push

Twee possible redenen.

1 . Er naar toe is geen probleem,er langs wel. Kijk maar naar Hamilton die er met een Merc niet eens langs kwam. Lijkt me de meest plausibele.

2. Verstappen staat redelijk op scherp met strafpunten.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:19

Vos

AFCA

Dus jij lokt bewust reacties uit? Dat is ook een manier van discussiëren.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 21-03-2016 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Misschien gaat het fout in het gegeven dat jij Max met zijn vader wil vergelijken. Tijdens zijn race-carrière heeft Jos overigens helemaal niet zoveel ruzie gemaakt. Met deze gedachte haal jij vooral dingen van Jos er bij die buien de baan, na zijn F1 carrière zijn gebeurd.

Ik vindt ook raar dat je op een of andere manier niet wil inzien dat Max jong is en hij direct na de race heel erg het gevoel had dat hij onrecht aan gedaan was. Waar iets voor te zeggen valt gezien Carlos in zijn pitwindow naar binnen ging. Max de volgende ronde naar binnen ging en schijnbaar het team daar nog niet klaar voor was.

Betreffende je laatste alinia; Je hoekt met de aerodynamische verstoringen van een huidige F1 auto "hem" niet zomaar om een achterliggende auto heen. Alonso, een coureur die redelijk ervaren is, heeft vandaag bijvoorbeeld laten zien wat er gebeurd als je te dicht achter je voorganger terecht komt tijdens een inhaalpoging...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

waarom hoekt hij hem dan niet gewoon om zijn teamgenoot heen?
Sainz en Verstappen rijden in een identieke auto. Er is op geen enkel vlak (acceleratie, remmen, bochten, etc.) een significante delta die je kan gebruiken om in te halen.

Het is dan ook veel moeilijker om je teamgenoot in te halen dan een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 21:41

pinda powerrr

Slow down...

^^^^ dat dus

Zelfde reden waarom HAM niet voorbij ROS kwam vorig jaar. Zelfde auto, zelfde aero, zelfde motor met bijbehorend vermogen. Een ander team inhalen kan je nog "forceren" met de pluspunten van jouw auto, gaat het om je teamgenoot, dan is het al een stuk moeilijker.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:32

Player1S

Probably out in the dark

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Aaaahhh, 17 van de 18,
spoiler:
Ik had Mark Blundell fout

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
Same :)

Twijfelde wel bij de vraag over de aziatische coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32
Idem maar dat is geen prestatie. Dan moeten ze dit soort gasten erin opnemen;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/usOlh8jQOy1LMk1jeDgZZul5/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Kijk pas een paar jaar F1 maar zelfs ik had deze nog alle 18 goed, is te makkelijk :D
Of ik heb teveel van die gasten op TV gezien als tiener ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 20-03-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hier staan wel een paar pittige voor de liefhebbers:

http://www.f1fanatic.co.uk/quizzes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Afbeeldingslocatie: http://i1373.photobucket.com/albums/ag363/peterrieketom/Screenshot_2016-03-20-22-29-53_zps7ytehdap.png

Afgelopen 22 jaar toch niet helemaal voor niets gekeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Even wat anders... Alonso rijdt vandaag die hele McLaren aan puinpoeier, maar die motor was tot aan de spruitstukken geraakt. Ik kan me voorstellen dat die motor/bak/ers systemen zoveel schade hebben opgelopen dat die gewisseld gaan worden. Nu de vraag, telt dat dan als 1 van de 5 die je per seizoen mag gebruiken of gaat zoiets in goed overleg met Whitning omdat het hier een bijzondere situatie betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Lijkt me dat dat als een van de motoren telt. Anders had Maldonado 10 motoren per seizoen mogen gebruiken ;)

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Turbo-Puppy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:42:
Even wat anders... Alonso rijdt vandaag die hele McLaren aan puinpoeier, maar die motor was tot aan de spruitstukken geraakt. Ik kan me voorstellen dat die motor/bak/ers systemen zoveel schade hebben opgelopen dat die gewisseld gaan worden. Nu de vraag, telt dat dan als 1 van de 5 die je per seizoen mag gebruiken of gaat zoiets in goed overleg met Whitning omdat het hier een bijzondere situatie betreft?
Dit zal ongetwijfeld "gewoon" 1 van de 5 motoren zijn. Risico van het vak he. Ik kijk nu al uit naar die gridpenalty's op het einde van het seizoen 8)7

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Serieus?...
...
In addition, the FIA has opened up radio communications between teams and their drivers.

Prior to yesterday's race, there was a severe restriction on radio traffic as FIA race director Charlie Whiting felt that the coaching and telling the drivers how to drive their cars had reached an "intolerable level".

However, after the teams' complaints, the FIA is now allowing strategy calls over radio which started in Melbourne. It will be back to business as usual, where teams and drivers are able to discuss options throughout the race.

http://www.straitstimes.c...n-on-team-talk-over-radio

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Was gisteren al gemeld op tv voor de race.

Na het fiasco van de kwali en Rosberg die z'n vleugel eraf reedt omdat het team niet mocht zeggen dat het glad was durfde de FIA geen wijzigingen meer door te voeren en hebben ze het snel terug gedraaid.

Wie neemt de FIA nu nog serieus?

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
trion75 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:59:

Na het fiasco van de kwali en Rosberg die z'n vleugel eraf reedt omdat het team niet mocht zeggen dat het glad was durfde de FIA geen wijzigingen meer door te voeren en hebben ze het snel terug gedraaid.

Terwijl dat van Rosberg wel had gemogen in de regels. Ik denk dat deels express door teams geklaagd oa toto over dat rosberg verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

trion75 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:59:

Ik had al zo'n vermoeden tijdens de race vanmorgen maar ik probeer me, op dagen dat er veel auto-/motorsport is, zoveel mogelijk van de nieuwspagina's te houden om niet met de een of andere uitslag geconfronteerd te worden die ik vannacht nog ga kijken in de herhaling ;)

Yep, de seizoenstart is weer een lachertje.

De Halo gaat er volgend jaar zeker ook in de tweede race alweer af?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:03:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden tijdens de race vanmorgen maar ik probeer me, op dagen dat er veel auto-/motorsport is, zoveel mogelijk van de nieuwspagina's te houden om niet met de een of andere uitslag geconfronteerd te worden die ik vannacht nog ga kijken in de herhaling ;)

Yep, de seizoenstart is weer een lachertje.

De Halo gaat er volgend jaar zeker ook in de tweede race alweer af?
De HALO moet er überhaupt al niet op komen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ik vraag me af of Alonso zo makkelijk uit de auto was gekomen met de Halo erop, ik denk dat hij dan vast had gezeten. En dan heb je geluk dat je geen flammen hebt zoals bij Kimi.

Oke de Halo kan soms veiliger zijn, maar het kan ook tegen je werken en de vraag is of de nadelen niet groter zijn dan de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

trion75 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:06:
Ik vraag me af of Alonso zo makkelijk uit de auto was gekomen met de Halo erop, ik denk dat hij dan vast had gezeten. En dan heb je geluk dat je geen flammen hebt zoals bij Kimi.

Oke de Halo kan soms veiliger zijn, maar het kan ook tegen je werken en de vraag is of de nadelen niet groter zijn dan de voordelen.
Ik blijf het zeggen: Als je een veilige auto wilt met een dak die toch snel rondjes kan rijden, zet die mensen dan in een LMP-1 auto. Desnoods voer je die wat op, maar dat is waar het op neerkomt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27

Destruction

(ex-)Automonteur

14 goed. Zaten er een aantal tussen die ik niet ken, maar dat komt met name omdat ze (volgens mij) geen F1 coureurs zijn/waren.

Pedro Diniz, Shinji Nakano, Ricardo Rosset, en vraag 13 wist ik niet. Nou kun je heel flauw zijn en snel ff via Google kijken, maar dat heb ik dus niet gedaan.

@hieronder: Begin '90 was ik 4/5.. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Destruction op 21-03-2016 00:20 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 15:03

Smarron

The bend

Allemaal F1 coureurs geweest. :)

Ik had ze allemaal goed, ben begin jaren 90 begonnen met F1 te kijken, dus ze waren daarom niet echt moeilijk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:09:
[...]

Ik blijf het zeggen: Als je een veilige auto wilt met een dak die toch snel rondjes kan rijden, zet die mensen dan in een LMP-1 auto. Desnoods voer je die wat op, maar dat is waar het op neerkomt.
Niet helemaal, LMP`s hebben eigen bodystyle ontwerp restricties wat resulteert dat de auto er zo uitziet.
F1 zal er dan dus nog steeds erg anders uitzien. (weliswaar 1 tikje minder)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:07
trion75 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:06:

Hoewel F1 duidelijk het hoogst haalbare is in de openwheel catagorie, valt het ook wel op dat daar echt veel en veel meer op de veiligheid word gelet. Juist om die reden zie ik die halo in de F1 niet zo snel komen.
Maar kijkend naar andere openwheel klassen die in vergelijking met de F1 bijna amateuristisch overkomen, die zouden denk ik wel de halo kunnen gebruiken. Daarbij denk ik aan de Indycar series bijvoorbeeld, waar de neus of een wiel eerder de lucht in zal vliegen en iemand kan raken. In de F1 zitten de wielen vast en zijn de autos haast compleet van carbonfiber gemaakt wat in kleine stukjes uiteen spat bij ongevallen.
Niet dat ik tegen die halo's ben voor de veiligheid ofzo, ik denk gewoon dat Indycar een stuk onveiliger is in het algemeen.

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Vettel doet een Hamilton naar Hamilton :D

Hier is je nr 2 petje :D

https://streamable.com/zyvw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:26
kevz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 01:16:
[...]
Hoewel F1 duidelijk het hoogst haalbare is in de openwheel catagorie, valt het ook wel op dat daar echt veel en veel meer op de veiligheid word gelet. Juist om die reden zie ik die halo in de F1 niet zo snel komen.
Maar kijkend naar andere openwheel klassen die in vergelijking met de F1 bijna amateuristisch overkomen, die zouden denk ik wel de halo kunnen gebruiken. Daarbij denk ik aan de Indycar series bijvoorbeeld, waar de neus of een wiel eerder de lucht in zal vliegen en iemand kan raken. In de F1 zitten de wielen vast en zijn de autos haast compleet van carbonfiber gemaakt wat in kleine stukjes uiteen spat bij ongevallen.
Niet dat ik tegen die halo's ben voor de veiligheid ofzo, ik denk gewoon dat Indycar een stuk onveiliger is in het algemeen.
In de F1 is er na Senna 1 dodelijk ongeluk geweest... Bianchi...en daar had die Halo niet geholpen.
Alle andere voorbeelden die genoemd worden in de discussie zijn uit andere klasses. Surtees bijvoorbeeld, waarbij zijn vader nog enigszins boos was dat er F1 coureurs zijn die zich openlijk uitspreken tegen die halo.
Justin Wilson's dood had wellicht met een halo kunnen worden voorkomen, maar een halo in de F1 helpt niet bij een crash in een andere klasse.

Alonso's crash van vandaag liet weer zien dat er 1 ding heel goed werkt: De wheel tethers. Sinds 2011 zijn die in de F1 dubbel uitgevoerd. De F2 in 2009 had die niet....dat zou Henry Surtees wel geholpen hebben.

Niet fatale grote ongelukken/gewonden die recenter zijn?
Massa? Dat veertje was hoogstens toevallig door de halo tegengehouden. 1 keer een klein object dat er alsnog tussendoor vliegt en het wordt een gesloten cockpit?
Kubica? Halo had daar helemaal niets veranderd (hoewel je daar goed ziet hoe die wheel tethers er nog niet waren..

Ik ben absoluut voorstander van een veilige F1. Crashes horen erbij en zijn mooi. Doden en gewonden niet.
Er is heel veel bereikt en er wordt nog steeds hard aan gewerkt. Maar die Halo is een probleem oplossen dat er niet is (in de F1). De harde muren die de klap opvangen zijn nog steeds het grootste probleem. Zelfs met een onverwoestbare gesloten cockpit is een klap met 300 km/u tegen een statische muur erg veel gevraagd.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

powah33 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:40:
[...]

Why not?

Iemand van het team mag niet met zijn headset op aan het begin van de pitstraat staan?
of bedoel je die live stream van de cam van de auto?

Ik geloof dat mercedes juist een hele snelle verbinding met de auto heeft en dat dit al gebeurd aan het begin van de pitstraat.......ik zie het verschil niet? dit is info van de auto naar de pit...en daar kan op worden gereageerd
Ah, ik heb duidelijk de opmerking verkeerd begrepen :) Skoesie!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Begin van de race was leuk, helaas na de safety care was het niet meer spannend.
Wat een crash he, bizar.

Gelukkig verder niks aan de hand

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

[...]

Meer fantaseren voor beginners: het team heeft natuurlijk nooit de banden die voor Verstappen waren op de auto van Saints gezet. Dat zou een diskwalificatie opleveren. Dat is niet gebeurt, ergo hij heeft zijn eigen banden gekregen. ;w
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:03:
[...]

Ook onzin. Strategie mocht wel besproken worden. Last minute aanpassing van de regels.

[ Voor 20% gewijzigd door ATS op 21-03-2016 07:01 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
ATS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 06:59:
[...]

Meer fantaseren voor beginners: het team heeft natuurlijk nooit de banden die voor Verstappen waren op de auto van Saints gezet. Dat zou een diskwalificatie opleveren. Dat is niet gebeurt, ergo hij heeft zijn eigen banden gekregen. ;w

[...]
Idd dit waren hun eigen banden maar ze waren bij Sainz ook laat met de banden, omdat ze snel moesten wisselen van de banden van Verstappen naar Sainz. En daardoor waren ze andersom ook later natuurlijk. Sainz is binnen Max rijdt er al voor is in zijn ronden bezig en hadden ze minder dan een minuut om zijn banden te pakken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Axente schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:04:
[...]

Idd dit waren hun eigen banden maar ze waren bij Sainz ook laat met de banden, omdat ze snel moesten wisselen van de banden van Verstappen naar Sainz. En daardoor waren ze andersom ook later natuurlijk. Sainz is binnen Max rijdt er al voor is in zijn ronden bezig en hadden ze minder dan een minuut om zijn banden te pakken denk ik?
Maar dan neem ik aan dat ze de banden van Verstappen niet ergens achter op het circuit in de vrachtwagen leggen, maar dat deze gewoon vooraan in de pitbox staan Dan moet het toch binnen een minuut mogelijk zijn om die te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
True misschien lagen ze te slapen of kwam verstappen een rondje te vroeg voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 21:37
Ook onzin. Strategie mocht wel besproken worden. Last minute aanpassing van de regels.
Het heeft deels met de nieuwe communicatie regels te maken denk ik.
Het team mag enkel de ronde waarin iemand binnenkomt dit doorgeven en mag verder volgens mij niks bespreken hierover.

Carlos maakte hier gebruik van zo lijkt het nu en gaf gewoon aan ik kom binnen. (waar Max wachte op het signiaal om binnen te komen.)

Blijkbaar had Max al vaker doorgeven dat de banden op begonnen te raken/op waren.

Toen Max dus ook binnen kwam waren ze volgens mij nog niet zo lang klaar met Carlos en misschien maakte Max ook een late call? (Hij zag Carlos ineens verdwijnen achter zich en Ham kwam dichterbij)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:53
Wat ze hadden moeten doen is Max tijdens de rode vlag een set mediums geven. Daar had hij de race mee uit kunnen rijden. Tevens was hij na Mercedes de snelste op deze band. Hamilton en Ricciardo waren er wel voorbij gekomen maar Ricciardo pitte nog een keer. Als Ricciardo daarna achter Max terecht was gekomen en er niet meer voorbij was geraakt, dan was Max 4e geworden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
[...]

[...]

Meer topiclezen voor beginners: daar waren we zelf ook al achter, zoals je in het topic kunt lezen.
Dat die regels zijn aangepast heb ik net ook gelezen ja, typisch dat je direct na dat bericht deze opmerking maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Niet zo vitten jongens, anders duurt de maandag nog zo lang.. ;)

Heb even zitten zoeken in de reglementen hoe het zit met elkaars banden gebruiken, kan hier zo gauw niets over vinden dat dit niet toegestaan is. Uiteraard wel dat iedere coureur hun eigen setjes banden kiezen per raceweekend maar nergens expliciet dat het verboden is om gelijke setjes te ruilen onderling (omdat deze bij een nood pitstop dichterbij staan o.i.d.).

Heb echter geen tijd nu om het reglement echt door te spitten, maar ben wel benieuwd nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
asing schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:29:
Wat ze hadden moeten doen is Max tijdens de rode vlag een set mediums geven. Daar had hij de race mee uit kunnen rijden. Tevens was hij na Mercedes de snelste op deze band. Hamilton en Ricciardo waren er wel voorbij gekomen maar Ricciardo pitte nog een keer. Als Ricciardo daarna achter Max terecht was gekomen en er niet meer voorbij was geraakt, dan was Max 4e geworden.
Dit hadden ze inderdaad gewoon moeten doen. Maar, wisten ze wel dat ze de banden mochten wisselen?

Niet slim om nog voor een korte stint te gaan...het veld zit veel te dicht op elkaar na de herstart en ieder ander stond wel op mediums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
StealthyPeanut schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:46:
[...]

Dit hadden ze inderdaad gewoon moeten doen. Maar, wisten ze wel dat ze de banden mochten wisselen?

Niet slim om nog voor een korte stint te gaan...het veld zit veel te dicht op elkaar na de herstart en ieder ander stond wel op mediums.
Zowel Sainz als Verstappen kregen er nieuwe softs onder (dus ze wisten wel dat ze banden mochten verwisselen). Mede doordat de temperatuur gedaald was werkte de softs niet meer goed en de medium band was duidelijk de betere geweest en daarmee hadden ze de race uit kunnen rijden. Klopt het trouwens dat Grosjean enkel tijdens de rode vlag situatie zijn banden gewisseld heeft?

Weet niet of het hier al besproken is, maar het is wel het vermelden waard dat Max een erg goede start had. Vorig jaar kon hij wel eens wat plekken verliezen bij de start. Weet niet of de nieuwe regels betreffende de koppeling en/of Ferrari motor hier parten in spelen. Opvallend daarbij was de matige starts van Mercedessen (of misschien de goede starts van de Ferrari's).

Ondanks dat Melbourne meestal een leuke race (mede denk ik omdat het de eerste race van het seizoen is waarbij er wel eens vreemde dingen gebeuren) is het qua inhalen toch echt een "bagger" baan. Een auto die tot 2 seconde per ronde sneller was kon zijn voorganger niet inhalen.

[ Voor 15% gewijzigd door SpaceAce op 21-03-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
asing schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:29:
Tijdens een rode vlag mag je niet wisselen toch? Anders had Vettel ook wel die supersoft eraf laten halen om op medium verder te gaan. Zonder die extra stop had Vettel kunnen winnen, en de buffer die hij nodig had voor een extra stop had hij niet mede doordat de SC/Rode vlag hem z'n voorsprong heeft gekost.

Al met al best een leuke race; Haas wel superleuk dat ze punten pakken. Toch een aardige race pace in die auto. Ricciardo deed het goed, knap van Red Bull dat ze met die tragere motor toch zo goed mee kunnen komen.

STR erg slecht, en dan bedoel ik nog geeneens het gestuntel met de pitstop van Max maar gewoon algemeen. Als je bij de rode vlag 5e en 6e ligt en je valt vervolgens terug tot p9 en p10 dan ben je gewoon niet wakker aan de pitmuur. Gemiste kans, juist omdat ze het in de eerste fase van het seizoen moeten doen.

Nog even iets anders; ze gingen toch ook staande starts invoeren na SC situaties? Is dat idee weer afgeschoten? Leek me wel leuk namelijk...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Grimmie187 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:42:
Niet zo vitten jongens, anders duurt de maandag nog zo lang.. ;)

Heb even zitten zoeken in de reglementen hoe het zit met elkaars banden gebruiken, kan hier zo gauw niets over vinden dat dit niet toegestaan is. Uiteraard wel dat iedere coureur hun eigen setjes banden kiezen per raceweekend maar nergens expliciet dat het verboden is om gelijke setjes te ruilen onderling (omdat deze bij een nood pitstop dichterbij staan o.i.d.).

Heb echter geen tijd nu om het reglement echt door te spitten, maar ben wel benieuwd nu..
Iedere band heeft een unieke code, en deze wordt vooraf aan een coureur toegewezen. Het is niet toegestaan om een andere set te monteren.
StealthyPeanut schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:46:
[...]

Max stond 4e in de rij. Ervoor beide Ferrari's en Nico Rosberg. Erachter Lewis Hamilton. Alle 4 wisselden banden. Ze hadden tijd zat om zelf ook te wisselen maar kennelijk hebben ze geen strategisch genie of een lefgozertje die de strategie op dat moment durft om te gooien.

Daarvoor heeft Mercedes een team van 25 man in de remote garage zitten die enkel en alleen aan het number crunchen zijn :9 . Ferrari greep ook het moment aan, maar pakte de verkeerde set. :D

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

asing schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:10:
[...]

Iedere band heeft een unieke code, en deze wordt vooraf aan een coureur toegewezen. Het is niet toegestaan om een andere set te monteren.

[...]

Max stond 4e in de rij. Ervoor beide Ferrari's en Nico Rosberg. Erachter Lewis Hamilton. Alle 4 wisselden banden. Ze hadden tijd zat om zelf ook te wisselen maar kennelijk hebben ze geen strategisch genie of een lefgozertje die de strategie op dat moment durft om te gooien.

Daarvoor heeft Mercedes een team van 25 man in de remote garage zitten die enkel en alleen aan het number crunchen zijn :9 . Ferrari greep ook het moment aan, maar pakte de verkeerde set. :D
Dit kan heel goed de reden zijn. Misschien had STR helemaal geen tijd om de nieuwe strategie door te rekenen. Het enige wat je dan kan doen is 'wat de anderen doen' en ook mediums monteren, of op je eigen strategie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
[...]

[...]

Ah dit beantwoord mijn vraag al, ze mochten dus wisselen. Had de rode vlag situatie doorgespoeld dus gemist. Onbegrijpelijk dan dat Ferrari de keuze maakt om supersofts aan Vettel te geven.

Zonde ook wel dat STR het dan zo laat liggen, hopelijk komende races wat betere beslissingen vanaf de pitmuur daar. Ben benieuwd of ze nog een verhit gesprek hebben gehad na de race met de coureurs.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Ferrari heeft geen banden gewisseld bij de rode vlag, zie commentaar van Arrivabene. Ze gingen er vanuit dat ze het gat met Mercedes konden uitbouwen na de herstart en kozen daarom voor een agressieve strategie ssoft-soft ipv medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Grimmie187 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Ferrari heeft geen banden gewisseld bij de rode vlag, zie commentaar van Arrivabene. Ze gingen er vanuit dat ze het gat met Mercedes konden uitbouwen na de herstart en kozen daarom voor een agressieve strategie ssoft-soft ipv medium.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cd--y07WIAA1n8d.jpg:large

Dan doet Pirelli niet aardig, ze noteren dat er na de rode vlag een gebruikte onder zit. Rosberg, Hamilton, Grosjean, Hulkenberg, Palmer, Nasr en Ericsson wisselden zeker tijdens de rode vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Ferrari heeft ervoor gekozen geen banden te wisselen bij de rode vlag, wat uiteraard wel is toegestaan. Arrivabene gaf achteraf als reden dat ze met het bestaande setje ssoft (en later soft) dachten het gat naar Mercedes te kunnen uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

JackBol schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:26:
[...]

Dit kan heel goed de reden zijn. Misschien had STR helemaal geen tijd om de nieuwe strategie door te rekenen. Het enige wat je dan kan doen is 'wat de anderen doen' en ook mediums monteren, of op je eigen strategie blijven.
Je zou zeggen dat ze redelijk wat informatie hebben verzameld omtrent de slijtage van de medium band tijdens de tests in Barcelona; ze hebben zo'n 99% op die band gereden.

Dat zou er dan weer op kunnen duiden dat ze wisten dat ze de race niet uit konden rijden op de medium, en als dat zo is, dan lijkt de keuze logisch en is het simpelweg een kwestie van 'jammer maar helaas'.

Als dat niet zo is, en ze hadden op de medium uit kunnen rijden, dan moeten de mensen van strategie vervangen worden lijkt me.

Anyway, zou het goed zijn dat de knuppel direct in het hoenderhok is gegooid? Ik hoop het wel en laat ze maar scherper worden daar bij STR. Is net zo belangrijk als een goede motor, een goed chassis, goede aero en een goede rijder.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik was in de veronderstelling dat ze wel gewisseld hadden, maar naar een gebruikt setje. Dat kwam al heel vreemd over. Maar dat ligt dus aan Pirelli.

Bij Torro Rosso moeten ze echt iets doen aan de tacticus. Max had een heel mooi resultaat kunnen pakken als ze meteen die mediums eronder gezet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik ga er vanuit dat zowel Ferrari als STR het wel overwogen hebben. Ferrari gaf achteraf al aan twijfels te hebben of ze de race hadden kunnen uitrijden op mediums, kijkend naar het bandenverbruik van STR in de beginfase kan ik me goed voorstellen dat zij de race zeker niet op mediums hadden kunnen uitrijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Max kwam op gebruikte softs 1 rondje verder dan Rosberg. Carlos rookte ze meteen op. Maar die rookt alles op als de druk op de ketel staat. Dus ik durf hem met Max wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Grimmie187 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:58:
Ik ga er vanuit dat zowel Ferrari als STR het wel overwogen hebben. Ferrari gaf achteraf al aan twijfels te hebben of ze de race hadden kunnen uitrijden op mediums, kijkend naar het bandenverbruik van STR in de beginfase kan ik me goed voorstellen dat zij de race zeker niet op mediums hadden kunnen uitrijden..
Schijnbaar gaf de Pirelli engineer van ROS ook aan dat de banden 5 ronden voor de finish versleten zouden zijn. Maar Mercedes heeft besloten de race erop uit te rijden. Het had net zo goed kunnen eindigen als Vettel vorig jaar op Spa.
asing schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:07:
Max kwam op gebruikte softs 1 rondje verder dan Rosberg. Carlos rookte ze meteen op. Maar die rookt alles op als de druk op de ketel staat. Dus ik durf hem met Max wel aan.
Dit is eigenlijk ook een heel interessant dilemma. Als Tost weet dat Max wel 39 laps op de mediums kan rijden, maar Carlos niet, geef je beide rijders dan een andere set?

Ik heb bijna al mijn frustratie over Melbourne al uit mijn systeem, ik ben alleen nog benieuwd of Max zelf heeft gekozen voor de softs, of liever op de Mediums door wilde. (Dit nav. zijn commentaar over de radio in de trant van "ik zei het toch", met betrekking tot de banden strategie). Maar waarschijnlijk zullen ze hier nooit publiek iets over gaan zeggen.

[ Voor 37% gewijzigd door JackBol op 21-03-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Grimmie187 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:58:
Kijk het schema van pirelli nog eens.... er zijn zelfs teams die op gebruikte mediums die ze tijdens rood kregen de wedstrijd hebben uit gereden.
In totaal 10 wagens die mediums kregen , en er de race mee uitreden.

Ik denk dan ook dat STR met medium ze had kunnen uitrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Kevin reed volgens Pirelli 41 rondes op Medium.... Dus die band kon wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
En dat ze bij STR er niet veel meer over loslaten is niet meer dan DAMAGE CONTROL.
Check maar eens hun website en dan vergelijk je daar de uitspraken van bvb carlos met wat hij bij sky zei precies na de race.

http://cms.scuderiatororo..._sunday_20-03-2016_v2.pdf

Het stukje waar carlos zegt dat hij twijfelt of het de juiste strategy was dat is op de toro rosso website eruit geknipt.

Achteraf is het ook best begrijpelijk dat ze dit fiasco liever binnenshuis oplossen, of proberen op te lossen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:48
Nog een foutje van Max wat ik niet doorhad: hij kwam binnen omdat zijn zachte banden steeds slechter werden en hij (kennelijk) gemerkt had dat Carlos de undercut kreeg.

Echter reed hij op z'n zachte banden nog steeds snellere rondetijden dan het groepje Grosjean/Hulk/Palmer etc.

Kortom, als Max niet naar binnen was gegaan en nog beetje doorgereden had, had hij voor dit groepje de baan op kunnen komen. Lijkt er dus op dat Max ook nog eens een tactische fout gemaakt heeft door niet naar het team te luisteren en zélf besluiten om binnen te komen terwijl dit niet de optimale strategie was.

Dom dom.... je wint samen en je verliest samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Het bedrieglijke van dat Pirelli plaatje is dat ze waarschijnlijk dezelfde set banden 2 verschillende namen geven. Een nieuw setje uit ronde 16/17 heet na rondje 18 ineens een gebruikt setje...?
Hmm, maar nee, dat verklaart Magnussen niet...

[ Voor 11% gewijzigd door mercapto op 21-03-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mercapto schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:35:
Het bedrieglijke van dat Pirelli plaatje is dat ze waarschijnlijk dezelfde set banden 2 verschillende namen geven. Een nieuw setje uit ronde 16/17 heet na rondje 18 ineens een gebruikt setje...?
Dat klopt toch ook wel weer exact volgens de standaard banden logica.
Met de code rood gingen ze met nieuwe banden naar binnen, en kwamen ze dus uit de pitstraat met een gebruikt setje.

De standaard logica voor nieuw/gebruikt klopt hier gewoon, ik denk dat ze geen speciale checks hebben gebouwd voor een code rood.

(magnussen was de eerste die langs de pit kwam nadat met rood gezwaaid werd, daardoor ging hij al in ronde 17 de pit in)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 21-03-2016 10:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
mercapto schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:35:
Tijdens een normale pitstop wordt een nieuwe band gemonteerd. Dan komt de code rood. Alle auto's gaan de pit weer in en velen rijden er weer uit op dezelfde set. Die is op het moment dat ze weer in de pit gemarkeerd als gebruikt.

Magnussen kan een eerder gebruikte set gekregen hebben :) . Dat kan je alleen niet zien want er staat geen identificatie van de set bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
Even een vrolijke noot voor deze maandag morgen:

Alonso

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:12
Eindelijk is het plaatje duidelijk inderdaad, en ook logisch ;) . Doordat iedereen de pits in moest heeft ook iedereen volgens Pirelli's logica een bandenwisseling gedaan.

Iedereen waarbij de banden niet fysiek gewisseld zijn ging na deze stop met gebruikte banden de baan weer op, wat door de computers van Pirelli als een bandenwisseling geregistreerd is.

Enige uitzondering is Magnussen die één ronde voor de rode-vlag situatie tijdens een reguliere pitstop een setje gebruikte banden liet monteren. De status van deze banden is dus als enige niet gewijzigd tijdens de rode vlag situatie.

Voor wat betreft TR: conclusie is nu dus dat ze het daar tactisch niet helemaal op de rij hadden. En hét leermoment voor Max is dat hij niet zo'n grote waffel moet hebben tijdens de race, en zich na afloop wat diplomatieker op moet stellen.

[ Voor 16% gewijzigd door alexbl69 op 21-03-2016 11:04 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1