M.I. werd dat gestuntel door de pitcrew veroorzaakt omdat Sainz plots binnenkwam en snel daarop weer klaar moest staan voor Max. Daardoor hadden ze nauwelijks tijd om klaar te staan voor de (geplande!) stop van Max.himlims_ schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:55:
[...]
afgezien van het gestuntel van de pitcrew, had hij rede tot pissed zijn? hij ree immers voor carlos, als hij na binnen wilde had hij dat moeten doen die lap.
The ramblings of an idiot
De ongeschreven regel is ook dat de team genoot die voorop rijd eerst de pits in gaat, dus dat geklungel is niet het enigste.himlims_ schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:55:
[...]
afgezien van het gestuntel van de pitcrew, had hij rede tot pissed zijn? hij ree immers voor carlos, als hij na binnen wilde had hij dat moeten doen die lap.
Terecht dat hij geen punten krijgt, ik vond het niet terecht dat Verstappen ze wel kreeg.RoyK schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:03:
Wat vinden jullie van de beslissing dat er geen strafpunten worden uitgedeeld bij de crash van Alonso? Ik meen vorig jaar dat Max erg makkelijk strafpunten kreeg bij ieder wissewasje.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Max moest toch zijn ronde nog afmaken dus dat Sainz in die tijd ging heeft Max geen nadeel van ondervonden.
Aan de andere kant, als Sainz op dat moment echt zijn banden aan gort heeft gereden toen hij voor Hamilton reed heeft hij de juiste keuze gemaakt door dat direct te doen, anders had hij nog 2 ronden daarmee door moeten rijden omdat Max in de pits staat.
Het uiteindelijke resultaat daarvan zou zijn Max op 9 en Sainz nog veel verder naar achter.
Ik zal de enige wel zijn met deze mening, maar van mij mogen ze de ervaren coureurs wel een hardere tik op de vingers geven bij dit soort akkefietjes, Daarvan zou je toch kunnen verwachten dat die beter weten.RoyK schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:03:
Wat vinden jullie van de beslissing dat er geen strafpunten worden uitgedeeld bij de crash van Alonso? Ik meen vorig jaar dat Max erg makkelijk strafpunten kreeg bij ieder wissewasje.
RoyK schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:03:
Dubbel, Max kreeg ze dus nu Alonso ook vind ik dan.SnowDude schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:05:
[...]
Terecht dat hij geen punten krijgt, ik vond het niet terecht dat Verstappen ze wel kreeg.
Maar overal is het gewoon een race incident dus geen strafpunten.
Inschattings foutje kan gebeuren, wel balen dan voor de gene bij wie het gebeurd. (maar die krijgt zijn race niet terug door strafpunten/penalties)
Wat ik begreep uit het radio verkeer was dat Max eerder naar binnen wilde maar niet mocht van het team.Altijdgriep schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:07:
Nu ik er wat langer over nadenk is het toch een beetje Max zijn eigen schuld, als hij zoveel nadeel had van die oude banden had hij gewoon de pits in moeten gaan, maar dat deed hij niet dus ging Sainz.
Max moest toch zijn ronde nog afmaken dus dat Sainz in die tijd ging heeft Max geen nadeel van ondervonden.
Aan de andere kant, als Sainz op dat moment echt zijn banden aan gort heeft gereden toen hij voor Hamilton reed heeft hij de juiste keuze gemaakt door dat direct te doen, anders had hij nog 2 ronden daarmee door moeten rijden omdat Max in de pits staat.
Het uiteindelijke resultaat daarvan zou zijn Max op 9 en Sainz nog veel verder naar achter.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Als Verstappen, zoals hij zelf zegt al een tijd lang aangeeft dat hij binnen wilt komen maar niet kan en dan zn teamgenoot wel komt is dat toch wat raar. Als je banden dan ook nog niet klaar staan zou bij mij ook het stoom uit mijn oren komen.himlims_ schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:55:
[...]
Alles erna; als je sneller bent dan Sainz moet je er maar langs met een actie. Ik snap de frustratie als je dan toch en een rotgevoel hebt maar dat is gewoon racen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Het lijkt er nu zo op voor mij:
*VES wil stoppen, maar team zegt No!
*Carlos blokkeerd heel vaak en verknalt zijn banden
*Carlos zegt halverwege de ronde ik moet nu naar binnen (En komt ook binnen)
*Team denkt misschien lekke band ofsow
*VES moet buiten blijven en zit net als Carlos over de klif, VES verliest veel tijd in zijn laatste rondje en daarna nog de pitstop verklooied.
Tevens vermoed ik dat (gezien de boardradio), VES MED wou uitrijden na Rood.
Team zegt nee dat halen we niet en gaan op soft-medium, terwijl iedereen op MED na de Rode vlag kon uitrijden.

Ook weer jammer dat Mercedes inderdaad weer veeeel sneller is dan welk ander team dan ook en reken er maar op dat ze volgende race echt wel weer wat vermogen bijschroeven, want Ferrari kwam vooral in het begin te dichtbij voor ze denk ik. Het zal me niks verbazen als ze de volgende race er 10-15pk bijschroeven en zo nog makkelijker naar een 1-2 cruisen. Ben wel benieuwd hoe en of dit in het hoofd van Hamilton gaat spelen, vooralsnog leek hij rustig en tevreden
Mooie binnenkomer van Haas! Je ziet wel dat Force India en Sauber er minder rooskleurig voor staan dit jaar. Torro Rosso leek aardig, maar dat was vooral geluk tijdens de kwalificatie zo denk ik er nu over. Torro Rosso gaat helaas nog veel verder afzakken als de andere teams vermogen weten te winnen.
En wat een klap van Alonso! Ik denk dat die nog wel eens goed gaat nadenken of hij volgend seizoen nog verder wil, voor het geld hoeft het niet meer en zoals hij zegt leeft hij nu 'in reservetijd'.
Volgens jou redenatie is Hamilton dus niet sneller dan Verstappen?Cubic X schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:18:
Max, wat een huillie zeg, wil hij een tweede Rosberg worden? Ook al zo'n jankbek![]()
. Als je sneller bent (denk je) ga er dan voorbij, als je er niet voorbij kan ben je dus niet sneller...simpel as that. Jammer van zijn pitstop maar shit happens, geen reden om te janken. Het zal me niks verbazen als hij met dit gedrag zijn carrière goed geschaad heeft.
En zijn carriëre heeft geen schade opgelopen, want als een paar keer vloeken bepalend is ziet het er niet best uit voor de toekomst van de F1.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dat moet je toch even in perspectief zien, ik hoor mijzelf in het normale verkeer ook wel eens schelden en dan is het niet eens een wedstrijd.Cubic X schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:18:
Max, wat een huillie zeg...
Dat de boordradio direct live uitgezonden word is PR-technisch niet zo handig in dit geval maar ik denk niet dat je op dat moment daar over nadenkt.
Blijkt wel dat Max een agressief mannetje kan zijn, en gelukkig maar!
Hamilton was op dat moment niet sneller inderdaad, anders was hij er wel voorbij gegaan.Lekker Ventje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:21:
[...]
Volgens jou redenatie is Hamilton dus niet sneller dan Verstappen?
En zijn carriëre heeft geen schade opgelopen, want als een paar keer vloeken bepalend is ziet het er niet best uit voor de toekomst van de F1.
Rio kreeg ook 2 strafpunten voor een unsafe release net zoals Grosjean vorig jaar, terwijl Bottas in Abu Dhabi voor precies hetzelfde niks kreeg...het is echt een aanfluiting die steward beslissingen.RoyK schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:03:
Ik kan het me niet behelpen dat er met dubbelen maten wordt gewogen idd.nazuzed schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:25:
[...]
Rio kreeg ook 2 strafpunten voor een unsafe release net zoals Grosjean vorig jaar, terwijl Bottas in Abu Dhabi voor precies hetzelfde niks kreeg...het is echt een aanfluiting die steward beslissingen.
Weleens aan gedacht dat er niet veel mogelijkheden tot inhalen zijn daar? Op bv Monaco zegt snelheid ook niet alles.Cubic X schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:24:
[...]
Hamilton was op dat moment niet sneller inderdaad, anders was hij er wel voorbij gegaan.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
De boordradio wordt juist niet live uitgezonden. Daar zit nogal wat editing achter. Het kan zomaar zijn dat je boordradio hoort die al een paar rondjes oud is enzo.Altijdgriep schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:21:
[...]
Dat moet je toch even in perspectief zien, ik hoor mijzelf in het normale verkeer ook wel eens schelden en dan is het niet eens een wedstrijd.
Dat de boordradio direct live uitgezonden word is PR-technisch niet zo handig in dit geval maar ik denk niet dat je op dat moment daar over nadenkt.
Blijkt wel dat Max een agressief mannetje kan zijn, en gelukkig maar!
Nee, merp!
Tijdens de live uitzending uitgezonden bedoel ik.PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:30:
[...]
De boordradio wordt juist niet live uitgezonden. Daar zit nogal wat editing achter. Het kan zomaar zijn dat je boordradio hoort die al een paar rondjes oud is enzo.
Klopt.. Als je tegen Grosjean aanrijdt, krijg je een strafpunt. Met ieder ander niet.RoyK schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:28:
[...]
Ik kan het me niet behelpen dat er met dubbelen maten wordt gewogen idd.
-
Sainz kreeg ook geen strafpunten na z'n Monza start (bewust inhalen door de chicane) en inhalen Grosjean Singapore (ook inhalen buiten de baan) en dat terwijl Max dat wel kreeg voor Button Abu Dhabi...ze doen dan ook gewoon maar wat.RoyK schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:28:
[...]
Ik kan het me niet behelpen dat er met dubbelen maten wordt gewogen idd.
Fitness-Peak ja, maar de vraag was hoeverre dit relevant is voor F1 waar de lichaamsbelasting een stuk lager is.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:37:
[...]
Lees de discussie maar terug (onder andere de huidige poel coureurs en bijbehorende leeftijden en de grafiek wat betreft reactietijd), dat bespaart mij en onze topic-genoten de nodige herhaalde inhoudMocht dat nog niet overtuigen, kijk dan nog even kort naar een artikel als dit. Het lange verhaal kort is dat voor fysieke sporten de piek halverwege de twintiger jaren ligt, bij mentale sporten eerder iets voorbij de 30. Als we dat dan langs de eerdere vaststelling dat formule 1 een combinatie van stevige fysieke en mentale belasting is, strookt dat prachtig met de stelling dat een coureur het richting de 35 moeilijker en moeilijker gaat krijgen en de vaststelling dat coureurs van 35 en ouder een zeldzaamheid zijn. Kijken we naar de gemiddelde leeftijd van een F1-coureur (26 jaar) en de algemene piekleeftijd (26 jaar), dan vallen die netjes samen. Hoewel de poel coureurs klein is, is de gemiddelde leeftijd de afgelopen 15-25 jaar niet ontzettend veranderd. De gaten die nog overblijven vul ik graag voor je in, maar dan wel per DM.
Rest mij nog te zeggen dat, gezien de data, voor Verstappen mogelijk gouden bergen in het verschiet liggen. Als hij zich netjes volgens de statistieken vormt, heeft hij nog krap een decennium op op stoom te komen
En daarbij mensen ook geselecteerd worden op basis van de Peak wat het dan dus een self-fulfilling prophecy wordt.
Ook erbij genomen dat er in autoracen veel vaker oude lullen winnen dan in vele andere sporten dmv slimme ervaring, en omdat het veld niet competitief is vanwege inkooprijders, en dan ook nog in auto`s zitten met zulke grote verschillen dat fitness toch niet de bepalende factor is.
Verder toon je aan met je Artikel dat ik gelijk heb als ik een aantal sporten als stukken zwaarder beschouw dan de F1, als je nl al ziet dat Zwemmen al een peak heeft van 21 jaar oud (en daar reken ik Wielrennen ook bij, en Voetbal ook enigszins) en jij rekent F1 bij het gemiddelde van 26, dan geef je me dus gelijk dat F1 niet superzwaar is.
Dan ook nog heeft Cadel Evans een Tour de France gewonnen op 34 jaar oud (wat jij als onmogelijk acht.)
Dan (nog 1 keertje dan, laatste keer dat ik dit zeg, dringt niet door schijnt het) heeft Lewis Hamilton net 2 seizoenen gewonnen en hij is nu 31.
Om over Valentino Rossi(37) die net 2 jaar heeft bijgetekend nog maar niet te beginnen.
Leeftijd is een flink minder grote factor dan veelal gesteld wordt omdat sporters in vele sporten slimmer/tactischer worden naarmate ze oud worden.
(bij sporten die 100% fysiek zijn zie je erg vroege falloff (vroeg rond de 20) maar als er enigszins nagedacht moet worden zie je de falloff vaak pas in de midden 30ers.)
Maw Alonso is nog zeker niet afgeschreven, waarmee deze subdiscussie begon.
(Ookal denk ik wel echt dat hij nu rap wil gaan stoppen, z`n crash vandaag lijkt mij daar alleen toe bijgedragen te hebben.)
How do you save a random generator ?
Ah zo, dan ben ik het wel met je eens, maar als je de verschillende radio's zo hoort gaan tijdens een race geeft geen enkel team / coureur er iets omAltijdgriep schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:32:
[...]
Tijdens de live uitzending uitgezonden bedoel ik.
Nee, merp!
En gelukkig maar! Als je tijd hebt om een sociaal wenselijk gesprek te voeren ben je niet aan het racen.PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:34:
[...]
Ah zo, dan ben ik het wel met je eens, maar als je de verschillende radio's zo hoort gaan tijdens een race geeft geen enkel team / coureur er iets om

Buiten dat 99% van de mensne die daar iets posten waarschijnlijk niet eens de race heeft gezien of überhaupt naar F1 kijkt.
Die zijn nog aan het evalueren zeker?Exocet schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:51:
Toch wel opvallend stil qua communicatie vanuit Torro Rosso.
Ach ja, je werkt met twee tieners en die moeten emotioneel ook nog volwassen worden. Laat het ze onderling uitpraten, maak nog eens duidelijk wat de stalorders zijn en vertel ze dat ze pas aan het begin staan en nu moeten investeren in zichzelf in plaats van meteen te denken dat ze het wereldkampioenschap mislopen.
Ik heb het zelf gemerkt met sporten, ik wilde van alles en kwam er door ziekte twee jaar uit te liggen. Ik ben toen anders tegen het sporten aan gaan kijken omdat ik blij was dat ik uberhaupt nog kon sporten. Doordat ik toen veel relaxter was gingen de prestaties juist omhoog. En zo moet het met die twee jonge honden ook zijn.
Verwijderd
Zoals ik al zei, verder per DM. Deze discussie heeft zijn houdbaarheidsdatum in dit topic ver overschreden.

Dat bepaal jij niet. btw heb ik ook nog geen DM van jou ontvangen, maar zet je jouw post ook gewoon hier neer.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:57:
[...]
Zoals ik al zei, verder per DM. Deze discussie heeft zijn houdbaarheidsdatum in dit topic ver overschreden.
How do you save a random generator ?
Heb je hier een bron? of was het hoorbaar op de boardradio dat hij mediums wou??Ithric schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:12:
Het is in iedergeval erg onduidelijk nu nog, hopelijk wordt dit nog opgehelderd.
Het lijkt er nu zo op voor mij:
*VES wil stoppen, maar team zegt No!
*Carlos blokkeerd heel vaak en verknalt zijn banden
*Carlos zegt halverwege de ronde ik moet nu naar binnen (En komt ook binnen)
*Team denkt misschien lekke band ofsow
*VES moet buiten blijven en zit net als Carlos over de klif, VES verliest veel tijd in zijn laatste rondje en daarna nog de pitstop verklooied.
Tevens vermoed ik dat (gezien de boardradio), VES MED wou uitrijden na Rood.
Team zegt nee dat halen we niet en gaan op soft-medium, terwijl iedereen op MED na de Rode vlag kon uitrijden.
Ik vind dit wel interesant.
Op SKY hadden ze het tijdens de rode vlag namelijk al over het zakken van de baan temperatuur..en dat dit het rijden op mediumd waarschijnlijk ten goede kwam.
Achteraf blijkt dus dat MERCEDES hier de juiste strategie heeft toegepast.
VET op zijn supersofts reed dan ook niet extreem veel harder als ROS op zijn mediums.
Strategisch foute keuze voor STR om niet op mediums verder te gaan..(natuurlijk kwam de rode vlag wel op een heel ongelukkig moment voor STR... net na hun pitstops)
https://f1manager.info/ranking/4605
Schuld van het team was dat dus niet.Na de rode vlag lag Max vijfde en Carlos zesde. Maar in de ronden daarna verloren we het tempo. Carlos verremde zich vaak met de voorbanden. Daarom haalden we hem als eerste naar binnen. De strategie werd gewijzigd en we stuurden hem naar buiten op medium banden. Binnen drie ronden kwam ook Max binnen, maar het team was niet voorbereid op deze stop. We hadden hem niet opgeroepen om binnen te komen. Daardoor verloor hij zeven seconden en kwam als twaalfde de baan op
http://www.gpupdate.net/n...van-max-was-niet-gepland/
En de Driver rating van Sky Sports:
http://www.skysports.com/...tralian-gp-driver-ratings20 races into his F1 career and for the first time Max Verstappen has disappointed. The pace was still there - particularly in qualifying - but the petulance that blighted his performance, as well as turning the air blue over team radio, was as unedifying as it was unnecessary and counter-productive.
His complaining was also entirely misguided: if he was so much quicker than Carlos Sainz, who was merely a tenth slower than qualifying, then why didn't Verstappen overtake his team-mate having been given permission to do so? Expecting Sainz to simply move aside was too much. "I think he showed his age. A calmer head would have finished further up the road," noted Sky F1's Martin Brundle. "That was the first sign of immaturity we've seen from Max," added Damon Hill.
Defying second-season syndrome brings its own pressure and it was curious that Verstappen, a wise head on young shoulders throughout 2015, should have wobbled now.
Rating out of ten: 6
[ Voor 45% gewijzigd door Hoyden op 20-03-2016 12:18 ]
Dat zou erop wijzen dat Max dus zelf besloot naar binnen te komen. Maar, ik meen me te herinneren dat Max via de boordradio na de pitstop meldde dat hij al meerdere keren gezegd had dat de banden het niet volhielden. Als dat klopt, dan kan je het het team ook aanrekenen dat ze niet voorbereid waren.Hoyden schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:12:
De pitstop die niet helemaal vlekkeloos verliep was dus geen call van het team :
[...]
Schuld van het team was dat dus niet.
Je kunt het team sowieso best veel aanrekenen deze race. Tactisch en communicatief hebben ze het gewoon echt verprutst. Los van de controverse rondom de pitstops waarbij ze naar mediums gingen, stonden ze bij beide coureurs niet klaar met de banden waardoor ze allebei onnodig lange stops moesten maken. Dat moet je niet kunnen overkomen als je enigszins vooraan mee wilt doen (p4-6).MailMan schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:15:
[...]
Dat zou erop wijzen dat Max dus zelf besloot naar binnen te komen. Maar, ik meen me te herinneren dat Max via de boordradio na de pitstop meldde dat hij al meerdere keren gezegd had dat de banden het niet volhielden. Als dat klopt, dan kan je het het team ook aanrekenen dat ze niet voorbereid waren.
Nee, merp!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Houdt je er wel rekening mee dat je de radio met een vertraging te horen krijgt? En veel ook niet te horen krijgt?Robsta86 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:23:
Kwam wel anders over op TV vanmorgen... Toen hoorde je Sainz over de boordradio iets in de geest van: "I am gonna come in" oid roepen en zeer kort daarna zagen we hem ook de pits in duiken. Jammer dat ze selectief zijn in wat de kijker aan audio doorkrijgt. Op deze manier klonk het in ieder geval niet als overleg
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Tost heeft het er over dat Max 3 ronden later binnen kwam, maar dat was 1 ronde later.Hoyden schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:12:
De pitstop die niet helemaal vlekkeloos verliep was dus geen call van het team :
[...]
Schuld van het team was dat dus niet.
http://en.mclarenf-1.com/...&dr2=Carlos%20Sainz%20Jr.
Ik vraag me af dit het hele verhaal wel was, het lijkt me meer puinruimen van Tost.
Weet ik, ik zeg ook bewust: " Jammer dat ze selectief zijn in wat de kijker aan audio doorkrijgt ". Daardoor kun je er ook onmogelijk een goed beeld van krijgen. Ze creeeren een beeld door alleen bepaalde stukjes door te laten.ATS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:28:
[...]
Houdt je er wel rekening mee dat je de radio met een vertraging te horen krijgt? En veel ook niet te horen krijgt?
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Waarom liegt Tost dan? Erg raar dit, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.nazuzed schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:46:
[...]
Tost heeft het er over dat Max 3 ronden later binnen kwam, maar dat was 1 ronde later.
http://en.mclarenf-1.com/...&dr2=Carlos%20Sainz%20Jr.
Ik vraag me af dit het hele verhaal wel was, het lijkt me meer puinruimen van Tost.
2 rondes na elkaaralwaysleft schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:56:
[...]
Waarom liegt Tost dan? Erg raar dit, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Als STR medium banden hadden gepakt tijdens rood (net zoals alle andere teams) was die laatste pitstop niet nodig geweest...en dus niet gebeurd.
Hier hadden ze de race weggegeven.
Het team heeft hier gefaalt.
Dit moet niet te vaak voorkomen...anders zie ik verstappen volgend jaar zoiezo niet voor STR rijden.
Daar komt nog bij....carlos had laatste stop gemaakt..welke reden heeft het team om niet klaar te staan voor verstappen? ze wisten immers dat alleen hij nog binnen moest komen.
Het moment van binnenkomen was duidelijk niet afgesproken. De banden lagen nog aan de verwarmers/in de box.powah33 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:03:
Grappig dat iedereen praat over de reacties van verstappen en de pitstop die gestolen werd!!
Als STR medium banden hadden gepakt tijdens rood (net zoals alle andere teams) was die laatste pitstop niet nodig geweest...en dus niet gebeurd.
Dit moet niet te vaak voorkomen...anders zie ik verstappen volgend jaar zoiezo niet voor STR rijden.
Daar komt nog bij....carlos had laatste stop gemaakt..welke reden heeft het team om niet klaar te staan voor verstappen? ze wisten immers dat alleen hij nog binnen moest komen.
Misschien ook wel ergens fout van verstappen. Omdat de communicatie naar de pit nu beperkt is, kunnen ze geen strategie (zoals wanneer te pitten) meer doorgeven aan de rijder. Om deze reden zal de rijder misschien vooraf moeten aangeven dat hij binnen komt, net zoals Sainz gedaan heeft.powah33 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:03:
Grappig dat iedereen praat over de reacties van verstappen en de pitstop die gestolen werd!!
Ik weet niet of andere rijders ook vooraf via de boordradio aangeven dat ze binnen komen?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Zal wat zijn als er eens problemen zijn met de radio verbinding tussen bolide en pit....kan die elke pits 3 min wachten!!
Errr... dat mag dus niet?powah33 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:17:
Je mag toch verwachten in deze sport (koningsklasse) waar er miljoenen worden uitgegeven, dat er iemand met een extra radio verbinding aan het begin van de pit staat? of dat er een livestream van de cam van de auto draait in de pit?
Zal wat zijn als er eens problemen zijn met de radio verbinding tussen bolide en pit....kan die elke pits 3 min wachten!!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dit hadden ze gewoon mogen vertellen. De regels zijn voor de race nog veranderd.JackBol schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:10:
[...]
Misschien ook wel ergens fout van verstappen. Omdat de communicatie naar de pit nu beperkt is, kunnen ze geen strategie (zoals wanneer te pitten) meer doorgeven aan de rijder. Om deze reden zal de rijder misschien vooraf moeten aangeven dat hij binnen komt, net zoals Sainz gedaan heeft.
Ik weet niet of andere rijders ook vooraf via de boordradio aangeven dat ze binnen komen?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Waarom denk je dat? De pitstraat mag niet zomaar met de coureur communiceren, andersom lijkt er meer te mogen. Men kan immers weigeren het juiste antwoord te geven (maar andersom niet) en heeft bovendien een hele jaarvoorraad aan visuele- en datastreams om uit te kiezen
Why not?
Iemand van het team mag niet met zijn headset op aan het begin van de pitstraat staan?
of bedoel je die live stream van de cam van de auto?
Ik geloof dat mercedes juist een hele snelle verbinding met de auto heeft en dat dit al gebeurd aan het begin van de pitstraat.......ik zie het verschil niet? dit is info van de auto naar de pit...en daar kan op worden gereageerd
Correct me if I'm wrong.
Ik weet nu welke frustratie jullie hebben over Kamphues en die andere kwal Doornbos. Had eerst een SKY stream aan staan, maar omdat mijn dochter meekeek en het Engels haar toch ff te snel ging, ben ik overgeschakeld naar een stream van Ziggo (heb geen Ziggo hier). Man man... eerst flink wennen aan de (toch wel vertrouwde) stem van Olav Mol, maar je mist enorm veel info, toch netjes hoe de man het regelt zo alleen. Daarna blijven hangen om het napraten te kijken, dat heb ik niet heel lang volgehouden

Waiting on the world to change
Toen was dat nog de actuele stand van zaken, maar de wereld van F1 beweegt snel en regels die gisteren ingevoerd werden worden vandaag alweer geschrapt. Kennelijk mis je bij Sky ook wel zo af en toe iets.pinda powerrr schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:48:
Ik kan me herinneren dat iemand hier, een 100 pagina's terug of zo, de regels in was gedoken en daar kwam uit, dat de pits tegen de rijder mag zeggen dat er banden gewisseld moeten worden. Maar de regel is wel, dat er dan in dezelfde ronde naar binnen gereden moet worden.
Correct me if I'm wrong.
[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 20-03-2016 13:52 ]
Verwijderd
Wie ze er ook neerzetten, het lijkt nooit goed te zijnpinda powerrr schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:48:
Ik weet nu welke frustratie jullie hebben over Kamphues en die andere kwal Doornbos.

Ik vond 'm juist een beetje bozig en bitter. De sneer naar Grosjean kwam ronduit onsympathiek over, net als het afbranden van bijna iedereen die hij in de F1 was tegengekomen. Het is wel een beetje begrijpelijk, na wat er gebeurd is, maar ik zou me bijvoorbeeld als nieuwe werkgever wel even achter de oren krabben.Giedo vd Garde kwam dan wel weer positief op mij over.
Volgens de BBC maakte de 'moody teenager' het plaatje compleet door nog even met wat deuren te smijten
Ach, dat is typisch Nederlands. In het buitenland is altijd alles beter als het om verslaggeving gaat.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:54:
[...]
Wie ze er ook neerzetten, het lijkt nooit goed te zijn
[...]
Wel triest trouwens dat vorig jaar iedereen vol lof was over Verstappen en nu is het opeens een verwende tiener en iemand die zijn emoties niet onder controle kan houden. Hopelijk zijn ze bij andere rijders voortaan ook zo consequent om iemand op basis van 1 race af te branden.
[ Voor 32% gewijzigd door Lekker Ventje op 20-03-2016 14:21 ]
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
...
Je merkt dat de buitenlandse media hier wel heel hijgerig opspringen zeg; het is natuurlijk heel makkelijk om Max op zijn leeftijd aan te vallen. Ik heb andere coureurs zo vaak horen zeuren over de radio dat ze erlangs gelaten willen worden of het niet eens zijn met de pitstrategie en achteraf sjaggo zijn (Hamilton anyone?). Maar omdat het Max is, ligt het natuurlijk aan zijn leeftijd. Beetje jammer.Tralapo schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:19:
Volgens de BBC maakte de 'moody teenager' het plaatje compleet door nog even met wat deuren te smijtenhttp://m.bbc.com/sport/formula1/35854819
Al mag Max inderdaad wel wat doen aan dat temperamentje en vingers wijzen. Sierde hem vorig jaar in Monaco niet en vandaag evenmin.
Daarna ergert Verstappen zich terecht aan het feit dat Sainz Palmer maar niet voorbij komt. En dan gaat het communicatietechnisch volgens mij echt mis. Verstappen zegt: "Can I give it a go"... team zegt "Yes"... ik begreep daaruit dat het team bedoelde: probeer Sainz maar in te halen. Verstappen (en de rest van de wereld blijkbaar ook) begreep dat Verstappen van het team de bevestiging kreeg dat Sainz hem voorbij moest laten zodat Verstappen een go kon hebben op Palmer. Ik snap de frustratie van Verstappen als Sainz niet opzij gaat, maar er had beter gecommuniceerd moeten worden.
Vervolgens zegt het team: "Keep pushing Carlos." "I am pushing", "If you don't keep pushing we have to box you" (ofzoiets)... M.a.w. er wordt geen enkele moment tegen Carlos gezegd dat hij opzij moet. Logisch dat Carlos dat ook niet doet dan. Het team suggereert dat Carlos opzij moet voor Max als hij niet genoeg pusht, maar Carlos pusht in zijn ogen, dus gaat logischerwijs niet opzij. Ook hier weer slechte communicatie van het team. Welke coureur zou niet vinden dat hij pusht op zo'n moment? Geen enkele coureur zou n.a.v. deze communicatie opzij gaan voor zijn teamgenoot.
Al met al zonde... ik denk dat het team het beter had kunnen aanpakken en een 5-6 of 6-7 positie had kunnen scoren met beide rijders.
Verder erg jammer dat heel luie-stoel-twitterend-Nederland/Wereld over Max' radio communicatie valt. Ten eerste viel deze nog best mee, maar vooral: de regie kiest ervoor die berichten uit te zenden, ik denk dat er per race voor iedere coureur bijna soortgelijk "zeur"-berichtjes zijn te vinden.
Hopelijk pakt Max over 2 weken iedereen terug
Carlos zit vlak achter Max met de 2e pit stop en Max zegt al een paar rondjes dat hij naar binnen wil komen omdat de banden niet goed werken (de temperatuur was al flink gedaald en dan werken de softs niet zo goed meer), en wat doet het team, die geeft Carlos de "undercut."
Vervolgens is Max kwaad omdat hij Carlos naar binnen ziet gaan en besluit dan zelf maar te gaan, mogelijk ook omdat Max bij de eerste pit stop fors verloor in een paar rondjes (hij wou natuurlijk niet achter Carlos komen (en we hebben gezien waarom))...en toen was het team er niet klaar voor.
Carlos kan natuurlijk vrij goed met nieuwe banden een paar snelle ronden doen, en net als met Singapore, het team roept het weer over zichzelf uit met zulke domme strategische beslissingen.
Het probleem is gewoon dat Max sneller is in de race en dat Carlos graag wil laten zien dat hij net zo snel is. Ze moeten Max steeds als eerste binnenhalen, of hij er nou vlak achter zit of vlak ervoor, alleen zal die die Spanjaard dan wel weer gaan lopen mekkeren.
Die hele ellende is dan ook steeds terug te voeren naar Carlos die wil bewijzen dat hij net zo goed als Max."We were all frustrated with what was going on but I absolutely have no problems with Max. From my side to him, nothing happened."
"Maybe Max and I are closer as team-mates than other team-mates. We are always within half a tenth of each other so it makes it tough for the team. But I think we are both mature enough to handle it. I think it's a healthy rivalry."
http://www.espn.co.uk/f1/...023735/scored-more-points
Wel degelijk. Zijn engineer zei:P.O. Box schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:34:
Vervolgens zegt het team: "Keep pushing Carlos." "I am pushing", "If you don't keep pushing we have to box you" (ofzoiets)... M.a.w. er wordt geen enkele moment tegen Carlos gezegd dat hij opzij moet.
“Yes, otherwise we will swap the next lap”
http://www.motorsport.com...o-s-race-strategy-681045/
[ Voor 10% gewijzigd door Tralapo op 20-03-2016 15:44 ]
Het volledige nabeschouwen van deze race laat ik dit keer maar eens achterwege, genoeg ergernis voor één dag 🙂
Testing, one, two ...
Max meldt al rondenlang dat de banden drama zijn en ze moeten wisselen. Sainz kondigt halverwege een ronde aan dat hij onmiddellijk naar binnen komt omdat het zo echt niet meer gaat. Is het dan logisch dat na die pitstop het hele team lekker op de klapstoeltjes naar de TV gaat zitten kijken? Ook dat kan ik me niet voorstellen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Dat geintje dat Hamilton vorig jaar bij Rosberg uithaalde? Heb dat deel niet gezien.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:56:
Ik zag in de herhaling dat Vettel speels een petje naar Hamilton gooide. Hamilton kon de grap wel waarderen, Rosberg kon ik niet helemaal peilen
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Omdat je Box in je naam hebt hoef je dat niet er tussen te wurmen.P.O. Box schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:34:
"Keep pushing Carlos." "I am pushing", "If you don't keep pushing we have to box you" (ofzoiets)... M.a.w. er wordt geen enkele moment tegen Carlos gezegd dat hij opzij moet. Logisch
Het probleem was dus dat Carlos wel aan het pushen was (althans dat dacht hij zelf).Max Verstappen [behind Sainz and Palmer]: “Can I try to get past?”
Xevi Pujolar: “Yes”
MV: “Let me try, because this takes too long”
XP: “Just do it”
MV: “We have to do something”
Marco Matassa: “Carlos, push”
Carlos Sainz: “I am pushing, I am pushing, don’t tell me to push”
MM: “Yes, otherwise we will swap the next lap”
MV [as he battled Sainz in closing stages]: “I always understand that I am pulling away, and now you don’t let me past, it’s a [bleeped]ing joke. Really”
In Hongarije vorig jaar was er hetzelfde aan de hand tussen Ricciardo en Kvyat, alleen ging Kvyat wel aan de kant (na 3 ronden)...
* Simon Rennie ---> Daniel Ricciardo....Are you being held up? What is your status?
* Daniel Ricciardo ---> Simon Rennie....Yeah held up a lot.
* Gianpiero Lambiase ---> Daniil Kvyat....Do not hold Ricciardo behind.
* Daniil Kvyat ---> Gianpiero Lambiase....Well I’m also stuck behind them.
* Gianpiero Lambiase ---> Daniil Kvyat....Yeah, understood. Do not hold Ricciardo though, Danny, please.
Do not hold Ricciardo. Copy?
* Daniil Kvyat ---> Gianpiero Lambiase....Well I do not. I’m stuck behind Hulkenberg, I am trying to pass.
* Gianpiero Lambiase ---> Daniil Kvyat....Danny, Ricciardo is on a different strategy. Let’s fall back into our own race now, please.
* Daniil Kvyat ---> Gianpiero Lambiase....Well my tyres are not great shape. So maybe we might consider switching our strategy as well.
* Gianpiero Lambiase ---> Daniil Kvyat....OK. Let Ricciardo through please Danny.
* Daniil Kvyat ---> Gianpiero Lambiase....Well I am in the DRS of Hulkenberg [censored by FOM] guys.
* Gianpiero Lambiase ---> Daniil Kvyat....Danny please let Ricciardo through.
* Simon Rennie ---> Daniel Ricciardo....OK mate so we’ve got to make the most of it now, let’s get stuck in.
http://www.f1fanatic.co.u...ix-team-radio-transcript/
Je zag dat vorig jaar ook: Tost gaat onhandig om met twee alpha-mannetjes.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
En vice versaMrSleeves schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:03:
Dat geintje dat Hamilton vorig jaar bij Rosberg uithaalde?
Bedoelde u: iedere coureur?gambieter schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:08:
twee alpha-mannetjes.
Niet alleen Tost. Ik weet niet wie bij hun de racestategieën called maar diegene is duidelijk niet op zijn/haar taak berekend. Aan de andere kant, ook Ferrari en McLaren zijn de mist ingegaan met de rode vlag situatie. Dát was hét moment om naar medium compound te gaan. Echt enorm jammer dat ze die kans hebben gemist.gambieter schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:08:
Ach, dit is vooral een fail van Toro Rosso en Tost. Verkeerde bandenkeuze bij de herstart, Sainz de undercut geven gaat je (terecht) heibel geven in het team, en met een auto die achter de Merc/Ferrari's had kunnen eindigen uiteindelijk alleen maar 9e en 10e worden.
Je zag dat vorig jaar ook: Tost gaat onhandig om met twee alpha-mannetjes.
Nee, merp!
Dat is toch afgeschaft, het banden verwisselen tijdens een code rood situatie? Of vergis ik mij nu?PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:12:
[...]
Niet alleen Tost. Ik weet niet wie bij hun de racestategieën called maar diegene is duidelijk niet op zijn/haar taak berekend. Aan de andere kant, ook Ferrari en McLaren zijn de mist ingegaan met de rode vlag situatie. Dát was hét moment om naar medium compound te gaan. Echt enorm jammer dat ze die kans hebben gemist.
Testing, one, two ...
Haas heeft het gedaan. Daarom zijn ze ook zo mooi geëindigd. Officieel dus zonder 1 pitstophardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:22:
[...]
Dat is toch afgeschaft, het banden verwisselen tijdens een code rood situatie? Of vergis ik mij nu?
Nee, merp!
Grosjean staat idd met maar 1 pitstop in de boeken > de code rood situatie. Toch wel apart dat er op dat moment geen 'parc fermé' oid geldt. Coureurs die vlak voor hun stop zitten sparen deze nu uit.PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:23:
[...]
Haas heeft het gedaan. Daarom zijn ze ook zo mooi geëindigd. Officieel dus zonder 1 pitstop
Max toch wel benadeeld door verkeerde piststop strategie. Ging heel raar, Sainz eerst is vreemd, daarna bij Max niet klaar staan is vreemd. Erg jammer. Dat Sainz m daarna niet voorbij laat snap ik wel, zou andersom ook niet gebeuren. Maar Sainz deed bijna niet aanvallen leek t wel, dat is dan wel weer heel erg jammer.
Klapper van Alonso gooit wel de race om voor iedereen. Ferrari en Verstappen hebben het daar verloren. Al snap ik niet dat Alonso hier geen straf voor krijgt, is toch een zelfde inschattingsfout als Verstappen vorig jaar. Snap t echt niet.
Verder een mooi start van het seizoen. Met jammer genoeg gewoon weer Mercedes vooraan...
Die krijgt nog wel een douw. Reken maar.majoh schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:27:
Al snap ik niet dat Alonso hier geen straf voor krijgt, is toch een zelfde inschattingsfout als Verstappen vorig jaar. Snap t echt niet.
Het ongeluk was vrijwel identiek aan VES/GRO vorig jaar, toen heeft VES een gridpenalty van 5 plaatsen gekregen. En destijds kon GRO de race nog vervolgen ook.
[ Voor 22% gewijzigd door alexbl69 op 20-03-2016 16:34 ]
Maar Ferrari in de racepace veel dichterbij dan vorig jaar. Geeft hoop.majoh schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:27:
Net herhaling gekeken.
Max toch wel benadeeld door verkeerde piststop strategie. Ging heel raar, Sainz eerst is vreemd, daarna bij Max niet klaar staan is vreemd. Erg jammer. Dat Sainz m daarna niet voorbij laat snap ik wel, zou andersom ook niet gebeuren. Maar Sainz deed bijna niet aanvallen leek t wel, dat is dan wel weer heel erg jammer.
Klapper van Alonso gooit wel de race om voor iedereen. Ferrari en Verstappen hebben het daar verloren. Al snap ik niet dat Alonso hier geen straf voor krijgt, is toch een zelfde inschattingsfout als Verstappen vorig jaar. Snap t echt niet.
Verder een mooi start van het seizoen. Met jammer genoeg gewoon weer Mercedes vooraan...
liever niet, met de wagen van Kimi lijkt het wel alsof hij altijd iets eerder uit elkaar valt dan de wagen van Vettel. Deze race ook weer...loewie1984 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:31:
en volgend jaar Kimi opvolgen in de rode bolide!
Verwijderd
Wellicht dat ons favoriete ijskonijn zijn rode bolide iets steviger aan de tand voelt dan der Seb.vhal schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:36:
liever niet, met de wagen van Kimi lijkt het wel alsof hij altijd iets eerder uit elkaar valt dan de wagen van Vettel. Deze race ook weer...
Hier: https://streamable.com/zyvwMrSleeves schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:03:
[...]
Dat geintje dat Hamilton vorig jaar bij Rosberg uithaalde? Heb dat deel niet gezien.
Ik dacht dat er naar aanleiding van het gebeuren in Monaco jaren geleden, waarin ook zo'n situatie ontstond, en Vettel ongestraft zijn versleten banden had gewisseld en zodoende zeer waarschijnlijk de race kon winnen, het later via een regelwijziging niet meer zou zijn toegestaan. Als het werkelijk nog mag dan snap ik Ferrari niet (en flink wat andere teams), dat ze die rode banden er niet af hebben gehaald?PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:23:
[...]
Haas heeft het gedaan. Daarom zijn ze ook zo mooi geëindigd. Officieel dus zonder 1 pitstop
Testing, one, two ...
In die veronderstelling was ik ook. Die race ging van superspannend naar een enorme anticlimax op die manier. Van het puntje van de bank naar achterover met de laptop op schoothardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:44:
[...]
Ik dacht dat er naar aanleiding van het gebeuren in Monaco jaren geleden, waarin ook zo'n situatie ontstond, en Vettel ongestraft zijn versleten banden had gewisseld en zodoende zeer waarschijnlijk de race kon winnen, het later via een regelwijziging niet meer zou zijn toegestaan. Als het werkelijk nog mag dan snap ik Ferrari niet (en flink wat andere teams), dat ze die rode banden er niet af hebben gehaald?
Mwoah, er was uiteindelijk 1 band te laat, maar de overige 3 waren wel klaar. Dat neigt eerder te geloven dat het team gewoon een fout heeft gemaakt. Kunnen ze wel zeggen dat ze niet klaar waren, maar dat was alleen die ene band. En ook al was de rest ook iets later, dat had hem alsnog voor het groepje geplaatst en was ie in ieder geval 6e geworden.Hoyden schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:06:
[...]
Het moment van binnenkomen was duidelijk niet afgesproken. De banden lagen nog aan de verwarmers/in de box.
Naast het feit dat het team gewoon geen goede strategie had en behoorlijk genaaid werd door de safety car. Met de voorsprong die ze hadden, zat 5 en 6 er al zeker in. Ongeacht welke pitstops ze gingen doen.
Overigens zal het in Bahrein wat minder gaan omdat daar toch vooral topsnelheid telt en die was nu ook al niet geweldig. Dat Max echter Hamilton vele ronden achter hem kon houden, is wel positief. Al moet je daar dan ook wel weer wat geluk bij hebben (dat ie er uberhaupt achter komt). Maar geeft wel aan hoe belabberd enkele auto's zijn om mee in te halen. Wat dat betreft had Ricciardo de beste setup, want die lukte het toch meerdere keren. Naast het behalen van de snelste rondetijd.
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 20-03-2016 16:52 ]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1