[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.576 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Grimmie187 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:51:
Niet om vervelend te doen, maar als Max de kans gehad om Carlos in te halen door stiekem voor zijn beurt de pits in te duiken had hij dat toch ook 100% gedaan? >:)
De regel is dat degene die vooraan rijdt eerste keus heeft. Aangezien dat in de regel Max is, speelt dit nooit ;) .

Overigens ben ik van mening dat Sainz aan het over-driven is. Zijn besluit een ongeplande pitstop te nemen kwam op het moment dat hij onder druk kwam te staan van Hamilton en zich daarbij ook verremde. Ook toen Max later de druk opvoerde had hij bijkans elke ronde een geblokkeerd wiel.

Tijdens de rode vlag fase leek hij wel in paniek.

[ Voor 3% gewijzigd door alexbl69 op 20-03-2016 09:00 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Rivanov schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:55:
Hij was een stuk netter bij Sky. :+
Wat zei die...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:53:
Dat Alonso en Button niet veel meer klaar spelen heeft toch ook met de auto te maken? Laat Alonso en Hamilton van auto wisselen en Hamilton is opeens ook een ouwe lul.
Hoe Hamilton het dan zou doen is wel duidelijk. Hoe Alonso het zou doen is de vraag :) Puur voor het idee zou je iedereen aan het begin of einde van het seizoen eigenlijk een rondje moeten laten rijden in dezelfde standaardauto :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

daaaaarvoor hadden we top gear - star in a reasonably priced car

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iichel schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:59:
daaaaarvoor hadden we top gear - star in a reasonably priced car
Wellicht niet helemaal het juiste referentiemateriaal voor F1-vergelijkingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
alexbl69 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:58:
[...]

De regel is dat degene die vooraan rijdt eerste keus heeft. Aangezien dat in de regel Max is, speelt dit nooit ;) .

Overigens ben ik van mening dat Sainz aan het over-driven is. Zijn besluit een ongeplande pitstop te nemen kwam op het moment dat hij onder druk kwam te staan van Hamilton en zich daarbij ook verremde. Ook toen Max later de druk opvoerde had hij bijkans elke ronde een geblokkeerd wiel.
Die 'regel' is een ongeschreven afspraak die ieder team anders hanteert en misschien wel vaker niet hanteert. Zo heilig is die afspraak niet, zeker niet als iemand (zogenaamd) per direct moet pitten vanwege flatspots o.i.d.

Carlos zit hier fout hoor, laat dat duidelijk zijn. Ik geef alleen aan dat het niet echt een doodzonde is en veel vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Gezien het staatje met topsnelheden dat eerder gepost is, is het vreemd dat Carlos zegt dat ze snelheid missen om in te kunnen halen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:01:
Gezien het staatje met topsnelheden dat eerder gepost is, is het vreemd dat Carlos zegt dat ze snelheid missen om in te kunnen halen.
Topsnelheid kan nogal vertekenen, aangezien dat een momentopname is en inhalen over gemiddelden gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:52:

De gemiddelde leeftijd was in 2014 26 jaar en er zijn er dit seizoen maar vier die boven de 30 uit komen. Als je dat combineert met de statistieken qua reactiesnelheid, spiermassa, conditie en noem-maar-op ontkom je niet aan de conclusie dat leeftijd wel degelijk een grote, zo niet allesbepalende factor is. Als coureurs wat ouder worden zie je ze doorgaans wegzakken in het klassement, of verhuizen naar een andere raceklasse. Qua rijden zijn het dan nog steeds halfgoden, vergeleken met het gewone publiek, maar in de koningsklasse, de F1, kom je simpelweg steeds slechter mee. Vergeet ook niet dat je risico-inschatting verandert als je wat ouder wordt. Een 17-jarige is statistisch gezien bereid veel meer te wagen dan een 35-jarige.

Dat wordt alleen nog maar bevestigd door hoe de oudere heren het doen - Button was een topcoureur, maar speelt niet veel meer klaar. Alonso idem dito. Over Massa ga ik niets zeggen :+ Alleen Raikkönen rijdt nog regelmatig serieus mee, maar die is - als je het mij vraagt - ook wel scherper geweest. Hij is tegelijk de oudste coureur die nog F1 rijdt.

Je ziet eigenlijk precies datzelfde verloop bij bijvoorbeeld voetbal - voorbij de 35 of zelfs 30 spelen er nog maar weinig. Men gaat dan vaak naar clubs die op een iets rustiger niveau spelen om de portemonnee nog even te spekken. Daar is in de F1 uiteraard minder ruimte voor.
Nog een keer Lewis heeft net 2 kampioenschappen op z`n naam gezet en Lewis zelf heeft altijd gezegd dat Fernando sneller is dan hem.

Daarbij in Indycar (iedereen in dezelfde auto) trekken ze op de ovals dubbel zoveel G als in de F1, maw dubbel zo vermoeiend.
En TOCH staat Juan Pablo op 0 puntenverschil net niet het kampioenschap te winnen.

Dat leeftijd argument is dan dus per definitie ontkracht, en dus een fashionable thing to say, omdat iedereen het de hele tijd herhaalt.

Daarbij is F1 wat fitheid absoluut niet vergelijkbaar met Voetbal en al zeker niet met iets als Wielrennen wat lichamelijke belasting.

Autorijden is lichamelijk makkelijker dan de echt zware sporten "no matter what people say".

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:02:
[...]

Topsnelheid kan nogal vertekenen, aangezien dat een momentopname is en inhalen over gemiddelden gaat.
Dat is waar. Beide heren houden het trouwens erg netjes in de reviews. Ik zou graag een camera (ook met geluid natuurlijk) willen zien bij de teamevaluatie. :D

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 20-03-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:39
enchion schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:02:
[...]

Nog een keer Lewis heeft net 2 kampioenschappen op z`n naam gezet en Lewis zelf heeft altijd gezegd dat Fernando sneller is dan hem.

Daarbij in Indycar (iedereen in dezelfde auto) trekken ze op de ovals dubbel zoveel G als in de F1, maw dubbel zo vermoeiend.
En TOCH staat Juan Pablo op 0 puntenverschil net niet het kampioenschap te winnen.

Dat leeftijd argument is dan dus per definitie ontkracht, en dus een fashionable thing to say, omdat iedereen het de hele tijd herhaalt.

Daarbij is F1 wat fitheid absoluut niet vergelijkbaar met Voetbal en al zeker niet met iets als Wielrennen wat lichamelijke belasting.

Autorijden is lichamelijk makkelijker dan de echt zware sporten "no matter what people say".
Indy trekt minder G dan F1, juist door de oval. En al helemaal geen 10G, het feit alleen al dat Montoya daar makkelijk mee kan komen bewijst juist al dat het minder van een coureur vraagt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
SnowDude schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:05:
[...]

Indy trekt minder G dan F1, juist door de oval. En al helemaal geen 10G, het feit alleen al dat Montoya daar makkelijk mee kan komen bewijst juist al dat het minder van een coureur vraagt.
T paste allemaal maar net las ik ergens. Heeft Mansell dat ook niet ooit eens gehad, toen hij in zou vallen voor een F1 coureur. Staat me iets van bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

SnowDude schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:05:
[...]

Zolang ik gasten met een bierbuik uit een Indy-car zie stappen zal ik dat hele "fitheid" verhaal wel met een korrel zout nemen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
e.looijenga schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:07:
[...]

T paste allemaal maar net las ik ergens. Heeft Mansell dat ook niet ooit eens gehad, toen hij in zou vallen voor een F1 coureur. Staat me iets van bij.
McLaren 1995, onder andere zijn snor paste toen niet in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Toewan schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:15:
[...]

McLaren 1995, onder andere zijn snor paste toen niet in de cockpit.
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 19:08

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lullige reden om een drive through te krijgen als een bandenwarmer niet los wil komen van de band. Wel een beetje een harde straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
Hoyden schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:18:
[...]

Dat is wel heel kort Max ;)
Vind Carlos er heel ongemakkelijk bij staan, nee hij weet niet meer wat er gezecht is ... Hij weet dat hij een groote oeps gedaan heeft.

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47

Blokker_1999

Full steam ahead

WoutF schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:56:
Toch opvallend hoe de regie van de FOM iemand kan portretteren. Toegegeven, Max was inderdaad flink aan het foeteren op de radio, maar vanaf halverwege de race is dat ongeveer alles wat we hoorden qua radiocommunicatie. Zie op internationale fora dan ook flink wat kritiek op Max waar hij als zeurend kind wordt weggezet.
Er valt natuurlijk een stuk minder radio communicatie uit te zenden ten opzichte van vroeger. Maar het feit blijft wel dat Verstappen in de cockpit telkens lijkt te denken dat hij de absolute nummer 1 is bij STR en dat het team er alles aan moet doen om zijn kansen op de eerste plaats te zetten. Zowel vorig seizoen als vandaag hebben we hem meermaals zijn kamte horen verliezen op momenten dat hij vind dat hem onrecht word aangedaan.

Uiteindelijk heeft, voor zover wij weten, Sainz geen teamorders gekregen en die dus ook niet genegeerd. Maar mocht hij dat wel gedaan hebben, dan zou het inderdaad gewoon payback zijn geweest voor wat Verstappen vorig jaar gedaan heeft met een toen duidelijk snellere Sainz. Als je het spel zelf zo speelt mag je niet verbaasd zijn dat de andere het ook zo doet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:02:
Je kunt er niet wat anekdotische gegevens of een losse uitspraak bij slepen en dan zeggen dat het per definitie ontkracht is. Zo werkt het niet :D Fluctuaties maken de gemiddelden niet opeens ongeldig. Bij eigenlijk alle topsporten zie je de participatie voorbij de 30 snel afnemen. Daar zijn goede redenen voor die vrijwel volledig biologisch van aard zijn.

Die discussie ga ik hier verder niet voeren, want daar valt geen definitief antwoord op te geven - eindeloos emmeren wordt hier al genoeg gedaan. Ik denk echter wel dat het een gevaarlijke uitspraak is. Niet alleen hebben coureurs te maken met behoorlijk zware werkomstandigheden - een ongemakkelijke rijderspositie, een bijzonder warm pak en een heet zitje soms gecombineerd met tropische temperaturen en luchtvochtigheden, maar ook nog met hoge g-krachten die rondje na rondje terugkomen (tot zeker 6 g voor bochten) en niet te vergeten, een concentratie die geen moment mag verzwakken. Je kunt niet even om je heen kijken, je kunt je niet even laten terugzakken, je krijgt geen pauze. Je moet anderhalf uur mentaal maximaal geconcentreerd zijn terwijl je een fysieke uitputtingsslag voert. Rauwe kracht om continu met meerdere malen je lichaamsgewicht om te gaan moet gecombineerd worden met chirurgische precisie - iets dat traditioneel een lastige opgave is (en zelfs één van de redenen dat de mens als soort veel minder gespierd is dan andere mensapen)

Verschillende sporten zijn op verschillende vlakken zwaar. Bij wielrennen moet je urenlang energie uit je benen kunnen pompen, bij sprinten moet je kort een explosieve kracht kunnen leveren, bij voetbal is het een combinatie van sprintjes met enige precisie. Wat is zwaarder? Het valt niet redelijkerwijs te vergelijken. Zeggen dat de F1 niet zo zwaar lijkt echter een onderschattig van wat erbij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
e.looijenga schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:07:
[...]

Een Indycar is/was toen zeker een stuk zwaarder dan een F1 waardoor lichaamsgewicht veel minder invloed heeft.

Dat zegt niet dat een F1 coureur "fitter" is maar alleen dat hij kleiner is.

Zoals eerder in het nieuws is geweest kan dat gewichts-besparings gedrag ook ongezonde resultaten brengen, zoals met Jensen Button wel eens aan de orde is geweest.
Zwaarder zou in dat geval gezonder zijn, en aangezien je voornamelijk je hoofd je handen en je voeten gebruikt is iets meer lichaamsgewicht zeker geen geweldig handvat om te bepalen hoe fit iemand is voor autoracen.

Iemand met laag/onder gewicht kan bv ook eerder moe worden tijdens een lange race.

Dan ook nog, Indycar nu is niet vergelijkbaar met Indycar tijdens Mansell, dan ook heeft Mansell Indycar gewonnen niet omdat het makkelijk was maar omdat Mansell ongelofelijk goed is.
(Als je bij alle F1 rijders ooit de punten per correct finished race telt, (maw de resultaten waar ze uitvielen of ver buiten hun positie finishten wegstreept) dan staat Mansell op de 5e plek ooit met Schumacher op 1, Fangio op 2, Niki Lauda op 3, en Vettel op 4 en Jim Clark op 6, Prost op 7, en Senna op 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
blade08 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Vind Carlos er heel ongemakkelijk bij staan, nee hij weet niet meer wat er gezecht is ... Hij weet dat hij een groote oeps gedaan heeft.
Als op het einde blijkt dat Toro Rosso een paar punten te kort komt, dan zou het het tweede jaar op rij zijn dat Carlos het team 4 miljoen kost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
Blokker_1999 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Uiteindelijk heeft, voor zover wij weten, Sainz geen teamorders gekregen en die dus ook niet genegeerd. Maar mocht hij dat wel gedaan hebben, dan zou het inderdaad gewoon payback zijn geweest voor wat Verstappen vorig jaar gedaan heeft met een toen duidelijk snellere Sainz. Als je het spel zelf zo speelt mag je niet verbaasd zijn dat de andere het ook zo doet.
Volgens mij heeft hij toch echt te horen gekregen dat hij nog even mocht proberen en anders max er in de volgende ronde voorbij moet laten.

En ja, max is denk ik #1 bij tr.

www.scinus.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:36

PauseBreak

derp!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:10
blade08 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:26:
[...]

Volgens mij heeft hij toch echt te horen gekregen dat hij nog even mocht proberen en anders max er in de volgende ronde voorbij moet laten.

Maar dat was bij Palmer, en die haalde hij in. Bij bottas was dat niet gezegd.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

WoutF schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:56:
Toch opvallend hoe de regie van de FOM iemand kan portretteren. Toegegeven, Max was inderdaad flink aan het foeteren op de radio, maar vanaf halverwege de race is dat ongeveer alles wat we hoorden qua radiocommunicatie. Zie op internationale fora dan ook flink wat kritiek op Max waar hij als zeurend kind wordt weggezet.

Dat Sainz hem er niet langs liet, tja, dat is gewoon payback van vorig jaar. Maar als er een afspraak was dat hij als eerste mocht pitten en Sainz op eigen houtje naar binnen dook, dan was dat minder netjes. Samen met de vertraagde pitstop is het gewoon dood- en doodzonde. Ze hadden makkelijk P5 en P6 kunnen eindigen vandaag.
Absoluut! Knip en plakwerk. Alle coureurs praten maar ze laten maar een beetje horen. Ze hebben misschien onbewust max wel een beetje als zeurkous naar voren laten komen. of misschien is het wel bewust. De wereld van manipulatie is immers overal om ons heen. Ook in de F1.

Wellicht breekt er een nieuwe tijd aan tussen deze twee. Carlos zei in een interview een paar weken geleden dat hij hoopt dat de relatie goed blijft. Misschien is hij een offensief begonnen om Max zijn populariteit te keren.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:23:
Zeggen dat de F1 niet zo zwaar lijkt echter een onderschattig van wat erbij komt kijken.
Is geen onderschatting, sommige andere sporten zijn gewoon nog 2-3 stappen zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:27:
Is geen onderschatting, sommige andere sporten zijn gewoon nog 2-3 stappen zwaarder.
Gelukkig lopen ze niet in de F1, maar hebben ze een auto. Die drie extra stappen zullen het probleem niet zijn :+

offtopic:
Zonder feiten en onderbouwing ook geen relevantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47

Blokker_1999

Full steam ahead

blade08 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:26:
[...]

Niet helemaal, hij heeft een bericht gekregen in de zin van "Doorduwen, of we gaan jullie wissellen". Dat is nog niet hetzelfde als een order geven om hen te doen wissellen als hij er in die ronde niet in zou slagen (de pass gebeurde trouwens pas enkele ronden later geloof ik). Het antwoord van Sainz was dat hij wel degelijk aan het duwen was.

Ik zie dat gewoon als een zoveelste "hurry up", een aanmoediging om het nu toch maar eens wat agressiever te proberen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

Ligt het aan mij of doen die Ziggo video's het de helft van de tijd niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:32

WoutF

Hoofdredacteur
Blokker_1999 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Er valt natuurlijk een stuk minder radio communicatie uit te zenden ten opzichte van vroeger. Maar het feit blijft wel dat Verstappen in de cockpit telkens lijkt te denken dat hij de absolute nummer 1 is bij STR en dat het team er alles aan moet doen om zijn kansen op de eerste plaats te zetten. Zowel vorig seizoen als vandaag hebben we hem meermaals zijn kamte horen verliezen op momenten dat hij vind dat hem onrecht word aangedaan.
Max heeft idd een kort lontje.
Die kreeg Sainz wel, iets in de trant van: "Try to get past this lap, or we'll swap the cars". Was duidelijk te horen op de boordradio. Maar soit, dat Sainz dat niet doet begrijp ik nog wel.

Waar Max' frustratie grotendeels vandaan komt is volgens mij de pitstop. Meteen erna zei hij op de radio dat hij al rondenlang problemen had met zijn banden en eerder binnen had willen komen. Oftewel, hij had al aangegeven dat hij wilde pitten, maar moest buiten blijven. Ondertussen duikt Sainz op eigen houtje eerder naar binnen - terwijl de voorste auto normaal de 'undercut' krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

aicaramba schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Maar dat was bij Palmer, en die haalde hij in. Bij bottas was dat niet gezegd.
Palmer heeft Sainz wat, 5+ rondes achter gezeten? Dat ging nergens over :D
Bosmonster schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:29:
[...]

Geen idee, het halve internet geeft bij mij DNS errors. (fijn joh, Ziggo en IPv6 :+)

[ Voor 35% gewijzigd door PauseBreak op 20-03-2016 09:31 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Deed het op Android Chrome niet goed bij mij.

Hier op Youtube:

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ligt niet aan jou, bij mij start de video ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

"Verstappen has been one hot-headed teenager today, seemingly constantly outraged by his team's strategy in keeping Sainz in front... and he has now barged into his team-mate for good measure"

Skysports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
WoutF schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:29:
[...]

Die kreeg Sainz wel, iets in de trant van: "Try to get past this lap, or we'll swap the cars". Was duidelijk te horen op de boordradio. Maar soit, dat Sainz dat niet doet begrijp ik nog wel.
Dat was bij Palmer die hij uiteindelijk dus wel inhaalde, vervolgens achter Bottas hebben we de teamorder niet gehoord iig. Was ook een andere situatie omdat er voor Bottas nog een treintje autos reed.
Waar Max' frustratie grotendeels vandaan komt is volgens mij de pitstop. Meteen erna zei hij op de radio dat hij al rondenlang problemen had met zijn banden en eerder binnen had willen komen. Oftewel, hij had al aangegeven dat hij wilde pitten, maar moest buiten blijven. Ondertussen duikt Sainz op eigen houtje eerder naar binnen - terwijl de voorste auto normaal de 'undercut' krijgt.
Klopt, dat was waar Sainz fout zat. Netjes was het niet, wel begrijpelijk. Die beslissing had helaas veel meer gevolgen dan alleen de undercut op Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ach ja, het moest er een keer van komen dat ze zoiets gingen zeggen. Toch leuk om er dan bij te zetten dat hij een hot-headed teenager is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Wat was het alarms waar Lewis het over had? Code? Het team antwoorde met "we cannot tell you".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Leuk, strijd is losgebarsten in F1.

Bij STR, bij Mercedes, Mercedes vs Ferrari lijkt dichterbij elkaar, RBR zit goed in elkaar.

Genoeg ingrediënten voor een leuk seizoen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:29:
[...]

offtopic:
Zonder feiten en onderbouwing ook geen relevantie.
Jouw gebagatelliseer ook niet dus.
Je doet dit btw in elke discussie waar ik je tegenkom, begint een beetje saai te worden eerlijk gezegd, altijd het ja-maar-kom-maar-eens-met-bewijs-argument, en jezelf dan op zo`n saai mediacorrecte midden positie te houden wat net zo onbewijsbaar is maar wel een lekker veilig gevoel voor je geeft

Ik kijk al 30 jaar F1 en Wielrennen en ook veel Voetbal gekeken, dat mag ik wel als onderbouwing gebruiken lijkt me.

Ik heb nog nooit iemand in de F1 echt letterlijk zien omvallen van uitputting aan het einde van de race, iets wat ik tenminste ELK jaar zie in de andere twee genoemde sporten. (maarja ik heb een second opinion nodig om deze informatie aan jou te kunnen staven anders tellen mijn observaties niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Erapaz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:38:
Wat was het alarms waar Lewis het over had? Code? Het team antwoorde met "we cannot tell you".
Lewis is nog aan het zoeken in de handleiding... uitleg volgt later. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 10:11
enchion schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:40:
[...]

Je doet dit btw in elke discussie waar ik je tegenkom, begint een beetje saai te worden eerlijk gezegd, altijd het ja-maar-kom-maar-eens-met-bewijs-argument, en jezelf dan op zo`n saai mediacorrecte midden positie te houden wat net zo onbewijsbaar is maar wel een lekker veilig gevoel voor je geeft

Ik kijk al 30 jaar F1 en Wielrennen en ook veel Voetbal gekeken, dat mag ik wel als onderbouwing gebruiken lijkt me.

Ik heb nog nooit iemand in de F1 echt letterlijk zien omvallen van uitputting aan het einde van de race, iets wat ik tenminste ELK jaar zie in de andere twee genoemde sporten. (maarja ik heb een second opinion nodig om deze informatie aan jou te kunnen staven anders telt het niet)
YouTube: Mansell Passes Out - 1984 F1 Season mansell wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

[...]

Ik heb nog nooit iemand in de F1 echt letterlijk zien omvallen van uitputting aan het einde van de race, iets wat ik tenminste ELK jaar zie in de andere twee genoemde sporten. (maarja ik heb een second opinion nodig om deze informatie aan jou te kunnen staven)
Senna, Brazilië '91 meen ik. Ging toch echt wel bijna van zijn stokje en je weet wat voor conditie hij had. Maar goed, uitzonderingen zoals toen hou je altijd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JvS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:10:
[...]
Ze hebben maar 4 motoren he? Dus je wil niet elke race een update op de motor hebben, want dan heb je er elke keer een minder voor de rest van de races.

Eind van het seizoen gaat dit wel spelen, maar ik verwacht tot de zomerstop niet zo heel veel ontwikkeling in de motoren.
Even de aandacht naar wat anders ;)

Ze hebben, door de 21 races die dit jaar op de kalender staan, 5 motoren i.p.v. 4.

http://www.formula1.com/c...s/Power_Unit_and_ERS.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Jouw mening prima, maar verkondig het dan niet als feit. Het is namelijk niet zo, dus dan is het ook niet raar als iemand om bronnen vraagt..
Ik heb nog nooit iemand in de F1 echt letterlijk zien omvallen van uitputting aan het einde van de race, iets wat ik tenminste ELK jaar zie in de andere twee genoemde sporten. (maarja ik heb een second opinion nodig om deze informatie aan jou te kunnen staven anders telt het niet)
Mansell, Senna, Patrese, etc. Zat voorbeelden te vinden op Youtube van coureurs die letterlijk omvallen van uitputting na een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:10
[...]

Volgens mij wordt er in de autosport ook geen doping gebruikt om fitter en sterker te worden. In andere sporten wel. Doet mij vermoeden dat fysiek minder doorslaggevend is.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Bij grote hitte willen ze weleens half uitgedroogd raken. En de meeste F1 coureurs zijn erg fit, zodanig dat ze makkelijk lange sportwedstrijden wielrennen, MTB, hardlopen, etc kunnen doen op redelijk hoog niveau.

Maar een marathon lopen, een bergetappe fietsen, een wedstrijd voetballen is denk ik ook een stuk zwaarder. Bij de F1 zie je alle coureurs 90% van de keren superfris die auto uitstappen. Dat is denk ik ook nodig om ook op het eind gefocussed te rijden (daar gaat het om, niet om conditie).

Daar met een zuigende "bron?" op reageren is IMO gewoon een irritante discussiehouding aannemen. Nee F1 is niet een makkelijke sport, ja coureurs zijn topfitte mensen, maar nee, het is met afstand niet de zwaarste sport die er is. Volgens mij is dat biathlon ofzo :).

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 20-03-2016 09:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

hardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:43:
[...]

Even de aandacht naar wat anders ;)

Ze hebben, door de 21 races die dit jaar op de kalender staan, 5 motoren i.p.v. 4.

http://www.formula1.com/c...s/Power_Unit_and_ERS.html
Detail :P. Mijn punt blijft hetzelfde :). De motoren worden niet elke race iets je beter. De motoren kunnen wel beter worden, maar dat gebeurt meestal in 2 upgrades. Duurt allemaal nog wel eventjes en tot die tijd kan STR prima mee racen :)

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 20-03-2016 09:45 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Grimmie187 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:36:
Klopt, dat was waar Sainz fout zat. Netjes was het niet, wel begrijpelijk. Die beslissing had helaas veel meer gevolgen dan alleen de undercut op Max.
Dit is de reden waarom er een strategie word gemaakt.
In de auto heb je gewoon niet het volledige overzicht op het veld.

Carlos zag een kleine win (1 punt op VES) wat STR wellicht 6 punten heeft gekost (als SAI en VES samen BOT en HUL voorbij zouden rijden).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:18:
Tja helaas. Had graag Alonso nog een keer de oren zien wassen van Crapilton.

Verder geen enkele andere coureur buiten Verstappen die echt de moeite waard is om voor te kijken.
Dan kijk je toch niet? Niet zo pessimistisch man! Het leven is leuk, Ajax of PSV tegen Cambuur of De Graafschap zijn qua voetbal voorspelbaar.

Mercedes heeft nu eenmaal het beste pakket, Ferrari heeft in de tijd met Schumi gehad, Benneton daar voor... Maar ook McLaren heeft een tijd van dominantie gekend. Niets nieuws onder de zon dus...

Ik snap ook niet dat veel mensen daar zo'n punt van maken, genoeg drama achter Rosberg zijn finsch vandaag.... De crach van Alonso (zijn eigen fout), Max die boos is, Kvyat die niet eens aan racen toe komt....

Aan de andere kant, Haas die erg goed voor de dag kwam, Vettel die het gat t.o.v. Mercedes dit jaar toch wel lijkt te hebben verkleind...

Maar nogmaals, Dat geld hier en bijvoorbeeld in het Xbox topic.... Niet zo zwaar op de hand doen man... Het begint nu structureel te worden en het valt meerde mensen op.

Wordt wakker met een glimlach!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Pitstop is sneaky gespeeld door SAI, dat was niet netjes. Verder had VES gewoon zijn wagen ernaast moeten zetten. Als het andersom was geweest dan hadden wij ook gezegd: Als SAI echt sneller is dan moet hij hem naar inhalen.

VES was wel sneller, dat was duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-03-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JvS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:44:
[...]
Detail :P. Mijn punt blijft hetzelfde :). De motoren worden niet elke race iets je beter. De motoren kunnen wel beter worden, maar dat gebeurt meestal in 2 upgrades. Duurt allemaal nog wel eventjes en tot die tijd kan STR prima mee racen :)
Die 5 stuks kan ook gunstig uitpakken als het niet een upgrade betreft. Zou die van Raikkonen nog in leven zijn? Daar zat lekker de fik in, aan alle kanten zo te zien. Kan natuurlijk ook alleen een gesprongen olieleiding zijn geweest, olie op het vuur, zoals bij Verstappen vandaag ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

[...]

Ik heb nog nooit iemand in de F1 echt letterlijk zien omvallen van uitputting aan het einde van de race,
Jos, Brazilië met de Arrows zonder stuurbekrachtiging zat er toen dicht tegen aan .... een sterke hoeveelheid leun en steun werk zullen we het maar noemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

JackBol schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Dit is de reden waarom er een strategie word gemaakt.
In de auto heb je gewoon niet het volledige overzicht op het veld.

Carlos zag een kleine win (1 punt op VES) wat STR wellicht 6 punten heeft gekost (als SAI en VES samen BOT en HUL voorbij zouden rijden).
Precies! Strategisch gezien heeft hij zijn team in totaal schade toegebracht. En ik vermoed persoonlijk dat het een prima mollen actie was van Carlos. Ik begrijp uit diverse reacties op andere forums dar brundle (kleinerende) woorden / grapjes gebruikte om aan te stippen dat hij zo jong is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is gelijk al gezegd dat het geen zin heeft om de conditie-discussie te voeren, omdat er geen enkele objectieve manier is om de sporten te vergelijken of te bemeten. Dat blijkt na ettelijke posts dan ook de conclusie te zijn. De conditie van een gewichtheffer en een marathonloper zijn nou eenmaal niet objectief te vergelijken. Dat je een eigen observatie toevoegt is prima.

Qua leeftijd valt er weinig te bediscussiëren, daar zijn de cijfers wat ze zijn. De prevalentie van een leeftijd daalt rap naarmate die hoger wordt. Als je dan de gegevens op het vlak van biologie en wat andere reeds genoemde zaken meeneemt ligt de conclusie voor de hand. Daartegen zijn verder ook geen punten aangebracht. Aan dat het jouw verhaal niet uitkomt kan ik helaas niets doen.

Goed, nu is het weer tijd voor het gemiep van heren die wel kunnen sturen :> Waar stond dat interview nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

StealthyPeanut schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:49:
Pitstop is sneaky gespeeld door SAI, dat was niet netjes. Verder had VES gewoon zijn wagen ernaast moeten zetten. Als het andersom was geweest dan hadden wij ook gezegd: Als SAI echt sneller is dan moet hij hem naar inhalen.

VES was wel sneller, dat was duidelijk.
Het probleem is wel wat groter. Je moet met gelijke auto's meer risico nemen om in te halen omdat je alleen daarmee eigenlijk nog het verschil kunt maken, máár je moet je teamgenoot wel in leven houden. Dan krijg je de situatie dat je in de praktijk eigenlijk niet voorbij je teamgenoot kunt komen. Zeker niet als die teamgenoot ook nog in gevecht is met een andere auto en dus niet strikt de racelijn aanhoudt. Dat zag je in Singapore vorig jaar, waar Sainz het ook niet probeerde bij Max en je zag het nu weer.
Nog afgezien daarvan was ook deze race weer vooral een showcase voor hoe moeilijk het is om in te halen met de huidige auto's en hoe die worden beïnvloed door de aerodynamica van de auto voor ze. Hamilton - Max is een mooi voorbeeld. Die auto van Hamilton is echt wel (veel) beter dan de Toro Rosso, dus hij had er toch relatief makkelijk voorbij moeten kunnen komen, maar je zag duidelijk dat hij er wel bij kon komen maar er niet vóórbij. Hopelijk wordt dat volgend jaar wat beter.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

[...]

Geen van de video's op die site werken voor mij. Ik krijg een speakersymbooltje te zien en dat is het dan.
En de stream resumen van hun bleek ook niet te werken, zodat ik alles van na de race zelf gemist heb (gezin was intussen beneden en er moest ontbeten worden.) :(

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Moah ik vond het met de snelheid van Mercedes eigenlijk wel wat tegenvallen, Ferrari maakte een veel betere indruk, super start, Vettel haalt Ham in (heb deze move niet gezien), Hamilton komt niet om Max heen, komt er eigenlijk niets eens heel kort achter, Vettel haalt beide Merceddessen nog weer bij op het laatst .. en de rondetijden die Vettel zette waren dikwijls sneller. Gezien het verschil in de kwalificatie erg onverwacht maar zeer welkom :)

Jammer dat de race verder zo beroerd uitpakte, er had zoveel meer in kunnen zitten..

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Er is gelijk al gezegd dat het geen zin heeft om de conditie-discussie te voeren,
omdat er geen enkele objectieve manier is om de sporten te vergelijken of te bemeten.
De conditie van een gewichtheffer en een marathonloper zijn nou eenmaal niet objectief te vergelijken.

Qua leeftijd valt er weinig te bediscussiëren, daar zijn de cijfers wat ze zijn.
De prevalentie van een leeftijd daalt rap naarmate die hoger wordt.
Als je dan de gegevens op het vlak van biologie en wat andere reeds genoemde zaken meeneemt ligt de conclusie voor de hand.
Bewijs het maar elke regel alsjeblieft laat me de cijfers dan gewoon zien, jouw post blaakt van generieken.

Kan zo de politiek in, jij. (heel vakkundig precies niks gezegd)

Je mag een aantal Wiki`s gebruiken om jouw argumentatie te staven, vind ik ook goed.
Daartegen zijn verder ook geen punten aangebracht.
Had ik ook niet, maar dat had je natuurlijk niet gelezen.
Leeftijd is in veel sporten Zeker een grote factor, alleen een stuk minder groot in autoracen en dan zeker de F1 aangezien daar de Auto Bepaalt.
(of had je nog niet door dat er verschil tussen de auto`s was, of vind je dat verschil Niet-Aantoonbaar aangezien de renstallen hun informatie/telemetry niet vrijgeven dus moet jij als supergemiddelde persoon dan de politieke positie innemen dat alle auto`s hetzelfde zijn. :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 19:18
Alfa90_Buttje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:06:
Moah ik vond het met de snelheid van Mercedes eigenlijk wel wat tegenvallen, Ferrari maakte een veel betere indruk, super start, Vettel haalt Ham in (heb deze move niet gezien), Hamilton komt niet om Max heen, komt er eigenlijk niets eens heel kort achter, Vettel haalt beide Merceddessen nog weer bij op het laatst .. en de rondetijden die Vettel zette waren dikwijls sneller. Gezien het verschil in de kwalificatie erg onverwacht maar zeer welkom :)

Jammer dat de race verder zo beroerd uitpakte, er had zoveel meer in kunnen zitten..
Inderdaad.... het is dat de rode vlag kwam en daardoor alles weer bij elkaar zat, maar als die niet was geweest, hoe zou het dan gelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 16:42
friggler schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:08:
[...]

Inderdaad.... het is dat de rode vlag kwam en daardoor alles weer bij elkaar zat, maar als die niet was geweest, hoe zou het dan gelopen zijn?
Vettel was duidelijk gewoon eerste geweest zonder die rode vlag en het voordeel dat Mercedes daaruit haalde (wat ze overigens wel heel slim deden, daar niet van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:10:
[...]

Vettel was duidelijk gewoon eerste geweest zonder die rode vlag en het voordeel dat Mercedes daaruit haalde (wat ze overigens wel heel slim deden, daar niet van).
Hmm ik vraag het me af, Mercedes was vandaag toch wel sterk op de mediums.

Doet niet af dat Ferrari bij de rode vlag ook gewoon mediums had moeten schroeven, dan moet Mercedes er iig op de baan voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Grimmie187 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Hmm ik vraag het me af, Mercedes was vandaag toch wel sterk op de mediums.

Doet niet af dat Ferrari bij de rode vlag ook gewoon mediums had moeten schroeven, dan moet Mercedes er iig op de baan voorbij..
Precies, Vergeet niet dat Vettel 8 seconden had op Rosberg toen die rode vlag kwam. En zelfs daarna was Vettel nog regelmatig per ronde sneller (ook op mediums na die pit), dat hadden ze nooit meer eraf gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:10:
[...]

Weet ik niet zo zeker. Vettel ging van supersoft naar supersoft, zoals de strategie was. Ik denk niet dat het gat groot genoeg zou zijn geweest om dan nog de race te winnen. Bij Ferrari hebben ze wel wat zitten snurken op tactisch gebied. Als Vettel van supersoft naar medium was gegaan onder de rode vlag was het een erg interessant tweede deel geworden denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 20-03-2016 10:17 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik zit heel hard na te denken wat TR beter had kunnen doen. Ook op mediums na de rode vlag en dan track position houden? Ricciardo voor hun reed ook op softs. Is de TR misschien minder zuinig met de banden? Ze gingen vrij vlot naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik vind Vettel ook een tevreden relaxte indruk geven, zo van ..
'tja het ging nu niet helemaal goed, maar ik kan ze wél hebben itt vorig jaar!' :z

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-03-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Erapaz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:16:
Ik zit heel hard na te denken wat TR beter had kunnen doen. Ook op mediums na de rode vlag en dan track position houden? Ricciardo voor hun reed ook op softs. Is de TR misschien minder zuinig met de banden? Ze gingen vrij vlot naar binnen.
Dat viel mij ook op ja. Ik kreeg het idee dat de TR zijn banden verslond vergeleken met andere autos. Sainz zijn softs waren na 10 rondjes aan diggelen, terwijl Vettel hier 20+ rondjes op heeft gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 10:56

McBoom

Broem

Ik weet niet of je wel geschikt bent voor de F1 als je zo vergeetachtig bent :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Vond het radio verkeer van Max nog wel redelijk netjes. Hij was gewoon boos. Schijnbaar geef je al een tijd aan dat de banden eraan zijn, vervolgens knalt je team mate naarbinnen. Dan heeft het team een volle minuut om de banden alsnog klaar te zetten maar verknallen ze de pitstop. Om vervolgens achter je team mate te belanden die duidelijk minder pace heeft en schijnbaar een order heeft gehad. En als kers op de taart blokkeren wederom de remmen van je collega in de bochten waardoor je niets meer kan doen.

Vergelijking maken met Singapore gaat nergens over. De pace van Max was veel hoger en hij liep uit, uiteraard ga je dan niet je positie afstaan.

Sainz enorme fuck ups met het blokkeren van zijn remmen en negeren van de team orders, Toro Rosso heeft de pitstops volledig verkloot. En ja, Max is boos over de radio. Niet zo gek gezien de totale situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik maak me alleen wel zorgen over de bandenslijtage van TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Erapaz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:16:
Ze reden 12 ronden op de softs in de tweede stint, terwijl Vettel er 17 rondes op super softs uit perste.
Verstappen had beter nog 7 rondes op soft kunnen blijven en vervolgens de laatste set softs eronder laten zetten.

Maar op basis van deze race denk ik dat de STR een banden-fretertje is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Op twitter zijn ze niet mild over Verstappen...

http://www.welingelichtek...ppen-toch-al-verwend.html

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat ik mij nog wel afvraag; kán Sainz Verstappen's stop wel hebben gestolen? Worden de banden aan een specifieke rijder toegekend, of kan het team dit zelf verdelen?

Wel genoten van de eerste helft; hopelijk kunnen we de 2e snel achter ons laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Roamor schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:22:
Wat ik mij nog wel afvraag; kán Sainz Verstappen's stop wel hebben gestolen? Worden de banden aan een specifieke rijder toegekend, of kan het team dit zelf verdelen?

Wel genoten van de eerste helft; hopelijk kunnen we de 2e snel achter ons laten.
Het aantal setjes van iedere compound wordt per coureur bepaald maar ik weet niet of de regels verbieden dat je setjes wisselt tussen teamgenoten. Het zou wel verklaren waarom Max zijn banden niet klaar stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 19:18
Roamor schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:22:
Worden de banden aan een specifieke rijder toegekend, of kan het team dit zelf verdelen?

De banden worden aan een rijder toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat kan je verwachten, hopelijk leert ie ervan en houdt ie zich de volgende keer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 10:56

McBoom

Broem

Volgens mij mogen ze niet eens banden van de andere coureur onder de auto schroeven en staan daar zelfs straffen op.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:37
*Heb niet alle 4 de nieuwe pagina's gelezen, dit voorop.*

Eerst maar even negatief:
- Ik keek via Sport1, je kan echt beter het geluid uitzetten. (ik vrat mezelf op)
*Ja Vettel kan Merc weer niet bijhouden, terwijl hij gewoon inloopt op HAM en ROS.
*VES is 1.5s sneller dan SAI, ja duh SAI zat vast achter een groepje

Echt echt, ik neem geen abo daar, ik twijfelde even. (doe mij maar Duits commentaar ofsow)
Echt balen dat BBC niks meer uitzendt, dit was veel beter

Plus puntjes:
*Ferrari was erg sterk in Race trim, maar door de Rode vlag was alles verloren gegaan.
Ik weet niet 100% of mensen nou banden hadden gewisseld of niet, ik meende te zien van niet. (die gingen allemaal direct de pit in toen de crash gebeurde meen ik, of nog on SC?)
Als je wel mocht wisselen, dan hebben enkele teams erg zitten slapen (Feraar/Torro Rosso o.a)

Verder heb ik echt een mooie race gezien, het punt van Max laat ik even in het midden.
Dit zal vast al genoeg besproken zijn en we moeten nog meer details krijgen over wat er precies gebeurde. (want normaal heeft de voorst 1ste keuze en het lijkt erop dat Max binnen wou komen toen Carlos dit ineens deed)

Hopelijk houdt Ferrari/Torro Rosso dit vast, het was zeker niet zo saai. (Top 3 bedoel ik dan eigenlijk) _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Ithric schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:26:
*Heb niet alle 4 de nieuwe pagina's gelezen, dit voorop.*

Eerst maar even negatief:
- Ik keek via Sport1, je kan echt beter het geluid uitzetten. (ik vrat mezelf op)
*Ja Vettel kan Merc weer niet bijhouden, terwijl hij gewoon inloopt op HAM en ROS.
*VES is 1.5s sneller dan SAI, ja duh SAI zat vast achter een groepje

Echt echt, ik neem geen abo daar, ik twijfelde even. (doe mij maar Duits commentaar ofsow)
Echt balen dat BBC niks meer uitzendt, dit was veel beter

Plus puntjes:
*Ferrari was erg sterk in Race trim, maar door de Rode vlag was alles verloren gegaan.
Ik weet niet 100% of mensen nou banden hadden gewisseld of niet, ik meende te zien van niet. (die gingen allemaal direct de pit in toen de crash gebeurde meen ik, of nog on SC?)
Als je wel mocht wisselen, dan hebben enkele teams erg zitten slapen (Feraar/Torro Rosso o.a)

Verder heb ik echt een mooie race gezien, het punt van Max laat ik even in het midden.
Dit zal vast al genoeg besproken zijn en we moeten nog meer details krijgen over wat er precies gebeurde. (want normaal heeft de voorst 1ste keuze en het lijkt erop dat Max binnen wou komen toen Carlos dit ineens deed)

Hopelijk houdt Ferrari/Torro Rosso dit vast, het was zeker niet zo saai. (Top 3 bedoel ik dan eigenlijk) _/-\o_
De pit in tijdens rode vlag mag niet, op de grid mag je wel van alles doen schijnbaar. O.a. bandenwissel en Hamilton kreeg een nieuwe neus op z'n auto tijdens die rode vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Tja, wat moet je ermee? Als sociale media de laatste 30 jaar zo groot waren geweest dan waren er al tientallen coureurs zo afgebrand na races of acties.

In de heat-of-the-moment riep hij gewoon de frustraties van zich af. Waarom ze dan direct weer zijn leeftijd en ervaring erbij nemen is ook wel logisch en lekker makkelijk natuurlijk.

Hij moet gewoon wat minder roepen, aangezien er toch weinig aan gedaan kan worden. En hij moet meer zijn acties laten spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik denk eerlijk gezegd dat hij dit wel kan maken. Als TR hem niet de juiste omgeving biedt dit jaar, dan rijdt hij volgend jaar bij Mercedes of Ferrari. Hij heeft in het begin van de race ook laten zien niet onder te doen voor Hamilton, in een mindere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:21
Ach, als je hier al meteen een waardeoordeel aan geeft. Er zijn genoeg coureurs die je dan af kunt branden. Schumacher was ook niet altijd even sportief door tegenstanders van de baan af te tikken. En die heeft ook weleens races gewonnen doordat zijn teamgenoot op de remmen ging. En toch is iedereen vol lof over hem.

Het was niet handig van Max en hopelijk leert ie er van en scheld ie ze voortaan na de race verrot.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:37
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:30:
[...]

De pit in tijdens rode vlag mag niet, op de grid mag je wel van alles doen schijnbaar. O.a. bandenwissel en Hamilton kreeg een nieuwe neus op z'n auto tijdens die rode vlag.
Neus etc is ook discutable, maar is voor veiligheid misschien gedaan.
Banden ligt toch echt aan jezelf, nu kan iemand gewoon een pitstop uitsparen.
Heb je net gestopt voor Rood, ben je de sjaak erna... :o

Ach ja, snel vergeten (voor sommige) en op naar de volgende race. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Laatst online: 06-10 11:02
Erapaz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:31:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat hij dit wel kan maken. Als TR hem niet de juiste omgeving biedt dit jaar, dan rijdt hij volgend jaar bij Mercedes of Ferrari. Hij heeft in het begin van de race ook laten zien niet onder te doen voor Hamilton, in een mindere auto.
Een loyaliteit aan Red Bull kan hem ook de eerste jaren van zijn carrière kosten. Zo ik het nu zie gaat hij komend seizoen naar Red Bull en dat is op dit moment niet echt een top team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:08:
Bewijs het maar elke regel alsjeblieft laat me de cijfers dan gewoon zien, jouw post blaakt van generieken.
Lees de discussie maar terug (onder andere de huidige poel coureurs en bijbehorende leeftijden en de grafiek wat betreft reactietijd), dat bespaart mij en onze topic-genoten de nodige herhaalde inhoud :) Mocht dat nog niet overtuigen, kijk dan nog even kort naar een artikel als dit. Het lange verhaal kort is dat voor fysieke sporten de piek halverwege de twintiger jaren ligt, bij mentale sporten eerder iets voorbij de 30. Als we dat dan langs de eerdere vaststelling dat formule 1 een combinatie van stevige fysieke en mentale belasting is, strookt dat prachtig met de stelling dat een coureur het richting de 35 moeilijker en moeilijker gaat krijgen en de vaststelling dat coureurs van 35 en ouder een zeldzaamheid zijn. Kijken we naar de gemiddelde leeftijd van een F1-coureur (26 jaar) en de algemene piekleeftijd (26 jaar), dan vallen die netjes samen. Hoewel de poel coureurs klein is, is de gemiddelde leeftijd de afgelopen 15-25 jaar niet ontzettend veranderd. De gaten die nog overblijven vul ik graag voor je in, maar dan wel per DM.

Rest mij nog te zeggen dat, gezien de data, voor Verstappen mogelijk gouden bergen in het verschiet liggen. Als hij zich netjes volgens de statistieken vormt, heeft hij nog krap een decennium op op stoom te komen oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
Ithric schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:34:
[...]

Neus etc is ook discutable, maar is voor veiligheid misschien gedaan.
Banden ligt toch echt aan jezelf, nu kan iemand gewoon een pitstop uitsparen.
Heb je net gestopt voor Rood, ben je de sjaak erna... :o

Ach ja, snel vergeten (voor sommige) en op naar de volgende race. >:)
Ja, krankzinnigheid van het F1 reglement.
Als ze tijdens je reguliere pitstop je bandenwarmer een paar seconden te laat loskrijgen heb je meteen een grid penalty te pakken. Maar als er door iemand anders een rode vlag wordt veroorzaakt mag je zonder problemen je hele auto verbouwen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Dat radio verkeer van Max en alle reacties dat dit met zich mee brengt.... Wat een onzin.... Ten eerste komt het radio verkeer geheel geregisseerd bij ons. Iemand zit aan de knoppen, te wachten tot dat ze iets sappigs kunnen laten horen. Reken maar dat andere coureurs net zo lopen te klagen als Max dat doet. Alleen al vanwege de mediageile "No" van vorig jaar is "huilie" Max een goed punt om door de regie uit te zenden... Ze hebben nu precies wat ze hebben willen, discussie en napraterij over één van de coureurs.

Overigens heeft Max een punt als Carlos zijn pitstop heeft gestolen.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Ja, krankzinnigheid van het F1 reglement.
Als ze tijdens je reguliere pitstop je bandenwarmer een paar seconden te laat loskrijgen heb je meteen een grid penalty te pakken. Maar als er door iemand anders een rode vlag wordt veroorzaakt mag je zonder problemen je hele auto verbouwen :)
Zolang je voor de 15s marker maar klaar bent. Moet op zich ook geen probleem zijn. De race ligt toch stil.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Zolang je voor de 15s marker maar klaar bent. Moet op zich ook geen probleem zijn. De race ligt toch stil.
Vind dat dus wel een probleem, het is gewoon competitievervalsing pur sang, voor degenenen die voor de rode vlag de pit zijn ingegaan. De auto's die nog niet binnen waren geweest halen zo een enorm voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:40:
[...]

Vind dat dus wel een probleem, het is gewoon competitievervalsing pur sang, voor degenenen die voor de rode vlag de pit zijn ingegaan. De auto's die nog niet binnen waren geweest halen zo een enorm voordeel.
Tsja, het is niet alsof je een rode vlag-situatie kunt plannen. Als dat wel zo zou zijn, zou ik het met je eens zijn. Hoe kijk je tegen safety car-situaties aan dan? Daar kan je ook veel voordeel behalen door snel te pitten, en degenen die net daarvoor hebben gepit kunnen daardoor flink benadeeld worden. Hoort bij het tactische deel van het spelletje mijns inziens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
PauseBreak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Tsja, het is niet alsof je een rode vlag-situatie kunt plannen. Als dat wel zo zou zijn, zou ik het met je eens zijn. Hoe kijk je tegen safety car-situaties aan dan? Daar kan je ook veel voordeel behalen door snel te pitten, en degenen die net daarvoor hebben gepit kunnen daardoor flink benadeeld worden. Hoort bij het tactische deel van het spelletje mijns inziens.
Dat je mag pitten terwijl er een Safety car op de baan is vind ik zelf ook een waardeloze regel. Als je het echt eerlijk wilt doen moet je bandenwissels tijdens rode vlag verbieden en na een rode vlag de auto's weer laten uitrijden met de interval in seconden die ze voor de rode vlag hadden, maar of dat technisch haalbaar is? Waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Altijdgriep schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:36:
[...] Red Bull en dat is op dit moment niet echt een top team.
De race pace van de RBR was geweldig! Na de Mercs en Ferraris de snelste van 't veld...
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:40:
Tja, onder geel de pits in heeft ook significant voordeel. Moet dat dan ook maar afgeschaft worden?

[ Voor 44% gewijzigd door JackBol op 20-03-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

Statement van Alonso op instagram: https://www.instagram.com/p/BDK3ON7Bmsy/

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:45:
[...]

Dat je mag pitten terwijl er een Safety car op de baan is vind ik zelf ook een waardeloze regel. Als je het echt eerlijk wilt doen moet je na bandenwssels tijdens rode vlag verbieden en na een rode vlag de auto's weer laten uitrijden met de interval in seconden die ze hadden voor de rode vlag hadden, maar of dat technisch haalbaar is? Waarschijnlijk niet.
Dat moet makkelijk te doen zijn. Auto's staan op volgorde in de pitstraat onder rode vlag. Bij een safety car wordt dat wel even wat lastiger, maar om eerlijk te zijn vind ik het juist wel mooi dat er van alles toegestaan blijft. Dat maakt het toch mogelijk voor teams om de strategie/tactiek om te gooien en zo voor een verrassing te (proberen te) zorgen. Ik denk dat de sport nog een stuk saaier zou zijn als je het zo aanpast dat er niks meer mag.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:45:
[...]

Dat je mag pitten terwijl er een Safety car op de baan is vind ik zelf ook een waardeloze regel. Als je het echt eerlijk wilt doen moet je bandenwissels tijdens rode vlag verbieden en na een rode vlag de auto's weer laten uitrijden met de interval in seconden die ze voor de rode vlag hadden, maar of dat technisch haalbaar is? Waarschijnlijk niet.
"Vroeger" was dit inderdaad het geval. Toen was er ook een echte herstart en werden de tijden van race 1 en 2 met elkaar verrekend. Eerlijker? Misschien. Beter te volgen? Niet echt, je kunt achter iemand rijden en er "virtueel" toch voor blijven. (San Marino en Japan 1994 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Zijn dit mensen die er toe doen in de racewereld? Ik herken de namen namelijk niet. En als dit willekeurige twitteraars zijn; who cares?

Max had alle reden om pissed off te zijn, vooral over de situatie rond de pitstop.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:51:
Zijn dit mensen die er toe doen in de racewereld? Ik herken de namen namelijk niet. En als dit willekeurige twitteraars zijn; who cares?
Het is een bekende, maar ietwat luie truc van het journaille - schrijf een opiniërend stuk en illustreer dat naar behoefte vanuit een bron waar altijd wel iets van je gading te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Lekker Ventje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:32:
[...]

Ach, als je hier al meteen een waardeoordeel aan geeft. Er zijn genoeg coureurs die je dan af kunt branden. Schumacher was ook niet altijd even sportief door tegenstanders van de baan af te tikken. En die heeft ook weleens races gewonnen doordat zijn teamgenoot op de remmen ging. En toch is iedereen vol lof over hem.

Het was niet handig van Max en hopelijk leert ie er van en scheld ie ze voortaan na de race verrot.
Laat hem maar lekker wat minder politiek correct zijn. Dat brave overal.. Dat vind ik altijd zo leuk aan Kimi. Karakter! En dat maakt Rosberg zo saai. Een beetje vuurwerk, ook leuk voor ons kijkers toch? :)

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1