[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.575 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Requiem19 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:01:
Max krijgt van mij een 5- deze race.

- huilen op de radio
- Vragen of Sainz aan de kant kan
- opgefokt rondrijden en paar keer bijna crashen
- tegen z'n teamgenoot aanrijden.

Deze race laat goed zien dat Max nog niet klaar is voor de volgende stap. Zodra hij tegenslag heeft, gaat hij alles en iedereen de schuld geven en verliest hij z'n hoofd.

Flinke minpuntjes wat mij betreft.
Mjah, ik geef hem wel een voldoende, maar ook maar net.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:52
Die ferrari race pace is bij lange na niet slecht!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04

- huilen op de radio

Deze race laat goed zien dat Max nog niet klaar is voor de volgende stap. Zodra hij tegenslag heeft, gaat hij alles en iedereen de schuld geven en verliest hij z'n hoofd.

Eens. Hij is nog jong en heeft dus ook nog een hoop te leren. Talent is er wel, nu dit gebruiken op de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:25
Al met al een gelukje en een tactisch goede zet van Mercedes, mooi debut van Haas, pech voor Max en Sainz, al met al wat meer pech voor Max, maar wel potentie voor in ieder geval een deel van het seizoen afhankelijk van hoe snel de motoren ontwikkel gaan worden bij de andere teams en hoeveel invloed dit gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:42
Och bekijk het positief, TR leert hiervan en we hebben vandaag gezien dat ze top5 kunnen rijden als het wel goed loopt :)

Haas erg indrukwekkend ook verder, moet ook gezegd worden!
en Ricciardo natuurlijk een prima resultaat (beetje geholpen door die rode vlag, maar toch netjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ja dat gehuil op de radio was wel jammer hoor, laat het gewoon zien op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

- huilen op de radio

Ben het met je eens, maar vind niet dat ie iets kon doen aan het feit dat ie Sainz raakte. Die verremde zich gewoon. Alsnog een 5- van mij desalniettemin :-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:21

- huilen op de radio

Ik noem het leermomenten in plaats van minpunten, hij is net 18 jaar en moet nog met zijn frustraties om leren gaan. Niets bijzonders voor iemand van die leeftijd.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anyway, Lots & Lots & Lots to Talk About.

Which is what F1 is All About.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14
Janken over Sainz en Verstappen is blijkbaar wel sociaal geaccepteerd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:34
sjaool schreef op zondag 20 maart 2016 @ 07:57:
[...]
Andere coureurs zullen net zo jammeren op de radio... we horen helaas of misschien gelukkig ook niet alles. Alonso kon net zo zeuren, Hamilton kan het... dus ja, hij is echt niet de enige...
Gedreven zijn is niets mis mee. Een beetje temperament ook niet :)

Wat mij betreft kreeg Max vandaag de prijs voor zijn NO op Sainz van vorig jaar. Carlos wil en moet zich misschien nog wel meer bewijzen dan Max. Die gaat geen tweede viool willen spelen.

Er zal echt wel een gesprekje volgen over die pitstop en de keuze van SAI om eerst binnen te komen. Hij deed het voorkomen alsof hij een probleem had. Was nog vol aan het verdedigen op HAM op dat moment en schoot ineens naar binnen leek het.
Max moet gewoon volgende keer weer sneller kwalificeren en zorgen dat hij het eerste recht heeft op die pitstop. Hij moet Sainz niet eens in de buurt laten komen.

P7 was goed mogelijk geweest vandaag zonder dat foutje in de pits. Meer had er denk ik niet ingezeten.

Top strategisch werk van Merc weer... Als je het zo kan verkloten als HAM en door de perfecte strategie te pakken bij de race stop... petje af. Niet alleen de beste auto, maar ook het beste team.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:17
Hij is toch ook gewoon genaaid door sainz met die 1e stop. Daarnaast gewoon een mut circuit qua inhalen, jammer en maar snel door naar de volgende gp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Phusebox schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:04:
Janken over het janken ook hoor. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
TR heeft vorig jaar ook al diverse malen een pitstop slecht uitgevoerd, dus hierin zal TR MOETEN verbeteren, want dit is gewoonweg triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
In Max teleurgesteld. Hij moet langs Sainz. Niet zo zeuren Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 21:15
Juncto schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:05:
TR heeft vorig jaar ook al diverse malen een pitstop slecht uitgevoerd, dus hierin zal TR MOETEN verbeteren, want dit is gewoonweg triest.
Nou ja, Ferrari verprutste vandaag ook een stop (vettel stond 5.9s stil).

maar die van TR was wel wat extremer :)

Ach ja, nog 20 grand prixs te gaan, dus tijd zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:03
Juncto schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:05:
Hier ligt zeker nog winst voor TR idd. Auto's bouwen kunnen ze wel als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14
Ferrari lijkt het vooral beter te doen dan Mercedes op de supersofts (dat viel tijdens de kwalificatie ook al op).
Ik denk dat Ferrari een goede kans maakt op circuits waar de supersofts en de nieuwe nog zachtere banden veel gebruikt worden. Op de wat hardere banden lijkt Mercedes nog steeds erg sterk.

Maar ik laat me graag verrassen de rest van dit seizoen:
Een Haas op het podium in een regenrace?
Hamilton-Rosberg taferelen bij Max en Carlos?
Ferrari dat echt meedoet om de winst?
Red Bull met hun "TAG Heuer" achterin wat ook weer mee dan doen om de winst?

Van mij mag het allemaal ... dan wordt het een heel leuk seizoen dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Toro Rosso verloor de race ook omdat ze echt door de softs heen brandden. Verstappen ging echt over de cliff dat laatste rondje op softs. Verloor 1.5 sec opnrondje ervoor.

Hopelijk is de TR geen bandenvreter....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
Tis wel weer erg Nederlands om ons te focussen op wat mindere punten.

Het is nog steeds dezelfde jongen die net op P4 rondreed, en een ijzersterke race aan het rijden was. Dat vervolgens Sainz onaangekondigd naar binnen gaat, de crew daardoor niet meer op tijd klaarstond voor Max, het team hem de verkeerde banden doet, kan hij niet zo heel veel aan doen.

Daarnaast verremde Sainz zich waardoor Max hem raakte.

Dat tie vervolgens knetterhard met de auto rijd, af en toe over de max heen en een keer vloekt over de boordradio vind ik alleen maar mooi. Laat maar wat emotie zien, er zijn er al genoeg die saai rondrijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Heerlijk al die score bord reacties hier.... Het was duidelijk te zien dat Max behoorlijk door zijn team benadeeld werd tijdens zijn stop.... De banden hadden ze nog niet eens de pits uit....

Die paar seconden die hij daar verloren heeft kost hem gewoon een aantal plaatsen.
Dan heb hebben we nog niets eens over de team radio waar Max in aangeeft dat er keuzes zijn gemaakt die niet de zijne waren. (type banden, volgorde van pitten)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36

scorpie

Supra Addict

De kop is eraf guys! Over 2 weken Bahrein! :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
STR trouwens definitief nu 4de team. Red Bull is gewoon sneller in racepace in vergelijking met STR. Renault goede stap voorwaarts gemaakt. Top race

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

pinda powerrr

Slow down...

Er zijn meer dingen die over de radio worden gezegd he, alleen horen wij niet alles. Dit wordt uiteraard wel uitgezonden, want lekker sappig.
VES heeft voor mij laten zien dat hij toch echt beter is dan SAI, hoe dat zich verhoudt tot de rest van het veld is een ander verhaal.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Phusebox schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:04:
Daar is gewoon een strategische fout gemaakt. En verstappen zit te zeiken op de radio, daar kan ik best begrip voor hebben.

Jij blert dat het allemaal kut en kommer en kwel is voor een coureur die voor de winst heeft meegereden en die nu op het podium staat, met meest veelbelovende seizoenstart in jaren....

En je zet ook alleen maar negatief gezeik neer. Ik denk soms dat het je om de aandacht (die ik nu ook geef) te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wel top dat Max gewoon vloekt over de radio. Hij was een heerlijke heethoofd vandaag. Mooi die emotie, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
Webber :D
Waarschijnlijk gaat hij gelijk naar het vliegtuig om naar Frankrijk te gaan (Paul Richard, test voor Le Mans)

[ Voor 86% gewijzigd door Ryur op 20-03-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Hoor ik boo's bij HAM?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:10
Devian schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:06:
Tis wel weer erg Nederlands om ons te focussen op wat mindere punten.

Het is nog steeds dezelfde jongen die net op P4 rondreed, en een ijzersterke race aan het rijden was. Dat vervolgens Sainz onaangekondigd naar binnen gaat, de crew daardoor niet meer op tijd klaarstond voor Max, het team hem de verkeerde banden doet, kan hij niet zo heel veel aan doen.

Daarnaast verremde Sainz zich waardoor Max hem raakte.

Dat tie vervolgens knetterhard met de auto rijd, af en toe over de max heen en een keer vloekt over de boordradio vind ik alleen maar mooi. Laat maar wat emotie zien, er zijn er al genoeg die saai rondrijden.
Als topsporter moet je altijd focussen op de mindere punten om beter te worden. Daarom doen veel fans dat ook.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
alwaysleft schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:08:
Wel top dat Max gewoon vloekt over de radio. Hij was een heerlijke heethoofd vandaag. Mooi die emotie, dat zeker.
Zolang het maar niet ten koste van zijn concentratie gaat en dat is nu wel.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Adlermann schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:05:
[...]
Ach ja, nog 20 grand prixs te gaan, dus tijd zat :)
Aan de andere kant; de Renaul presteerde vandaag al best goed en de Ferrari 2016 motor heeft het ook goed gedaan vandaag (-1 rode draak). Als die motoren verder ontwikkeld worden gaat het nog best lastig worden voor TR.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Maar even serieus. TR heeft elke race minder kansen op punten omdat ze anderen de motor kunnen upgraden. Als je dan in je eerste race maar 3 punten pakt doe je het slecht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

I get drunk really fast these days... Webber... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11
Seb! Old mate.

Hahahaha

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Seb mate haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:03:
Ik noem het leermomenten in plaats van minpunten, hij is net 18 jaar en moet nog met zijn frustraties om leren gaan. Niets bijzonders voor iemand van die leeftijd.
Kijk naar hoe Hamilton vroeger reed - en soms nog steeds een klein beetje rijdt. Die is beduidend beter gaan scoren sinds hij zijn emoties beter weet te beheersen. Hij reed voorheen goed, maar was hij niet betrouwbaar. Sinds de drift er een beetje uit is kan zelfs een topcoureur in dezelfde auto weinig tegenover zijn stuurkunsten zetten.

Al moet ik zeggen dat Toro Rosso het behoorlijk goed gedaan heeft. Misschien niet qua punten, maar wel in camera-tijd, acties en problemen. We hebben vandaag de een crash van Alonso en hier en daar een Haas gezien en verder Mercessen, Ferrari's en, jawel, Toro Rosso's. Mensen vergeten het vaak, maar dat is sponsortechnisch en daardoor weer qua budget, waarde van het team en waarde van de coureurs zelf erg veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Pirelli op twitter :p
Well, it’s clear that @max33verstappen won’t be in favour of a total ban on car to pit radio.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36

scorpie

Supra Addict

alwind schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:09:
Maar even serieus. TR heeft elke race minder kansen op punten omdat ze anderen de motor kunnen upgraden. Als je dan in je eerste race maar 3 punten pakt doe je het slecht,
Dit. Naarmate het seizoen eindigt gaan de andere teams vooruit, terwijl TR (in elk geval qua motorontwikkeling) 100% stilstaat.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze hebben maar 4 motoren he? Dus je wil niet elke race een update op de motor hebben, want dan heb je er elke keer een minder voor de rest van de races.

Eind van het seizoen gaat dit wel spelen, maar ik verwacht tot de zomerstop niet zo heel veel ontwikkeling in de motoren.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 20-03-2016 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Lekker Ventje schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:08:
[...]

Zolang het maar niet ten koste van zijn concentratie gaat en dat is nu wel.
Wel nee, hij laat duidelijk zien dat hij zelfs op het laatste sneller was dan Sai....
Hij is aantoonbaar benadeeld, min of meer een break-test gehad van Sai, waardoor hij weinig anders meer kon dan achter op hem rijden, spinnen en vervolgens weer naar Sai toe rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Die andere motors gaan geen tientallen procenten pakken hoor, je ziet dat die 2015spec nu ook nog goed mee kan komen met de 2016's van de rest. Het is niet alsof Renault straks ineens 60pk meer heeft ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JvS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:07:
[...]

Daar is gewoon een strategische fout gemaakt. En verstappen zit te zeiken op de radio, daar kan ik best begrip voor hebben.

Jij blert dat het allemaal kut en kommer en kwel is voor een coureur die voor de winst heeft meegereden en die nu op het podium staat, met meest veelbelovende seizoenstart in jaren....

En je zet ook alleen maar negatief gezeik neer. Ik denk soms dat het je om de aandacht (die ik nu ook geef) te doen is.
Het is ook kommer en kwel. Buiten een goede start van Vettel heb ik niks gezien dat er op wijst dat dit jaar veel spannender gaat worden en bij lange na niet de beste seizoenstart sinds jaren. Ok als je met jaren twee jaar bedoelt geef ik je gelijk.

De tactische blunders bij Ferrari en TR zijn er nog steeds, McLaren suck nog steeds ass en dat in combinatie met het pechduiveltje van Alonso ontneemt ons een van de beste coureurs van het veld.

De race was buiten incidenten zoals de start en rode vlag weinig bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:56

McBoom

Broem

Terwijl het niet nodig was om maar 3 punten te pakken. Ze hebben de auto en de coureurs om (zeker in dit deel van het seizoen) flink wat punten binnen te harken, maar als ze het op strategie en pitstops verkloten... :N

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Max kan trouwens wel heel veel vloeken. Nooit gedacht van de man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:11:
Die andere motors gaan geen tientallen procenten pakken hoor, je ziet dat die 2015spec nu ook al goed mee kan komen met de 2016's van de rest. Het is niet alsof Renault straks ineens 60pk meer heeft ofzo....
Renault is er dan eentje waar ik dat misschien nog wel van verwacht. Maar Mercedes en Ferrari zullen niet zulke grote stappen meer maken.

Overigens zat STR er vandaag op topsnelheid gewoon heel goed bij!
Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2016/3/20/259c4f00-d449-48f9-b886-f9e9eda2f99e_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Red Bull zal aan het einde van dit seizoen nog wel overwinningen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Bullet NL schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:11:
[...]

Wel nee, hij laat duidelijk zien dat hij zelfs op het laatste sneller was dan Sai....
Hij is aantoonbaar benadeeld, min of meer een break-test gehad van Sai, waardoor hij weinig anders meer kon dan achter op hem rijden, spinnen en vervolgens weer naar Sai toe rijden....
Sainz reed vlak achter Bottas op oude banden, dus je weet dat er dan soms harder geremd kan worden.

Een brake test kun je overigens niet zien op tv... Het is hoe dan ook de verantwoordelijkheid van de achterste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:11:
[...]

Het is ook kommer en kwel. Buiten een goede start van Vettel heb ik niks gezien dat er op wijst dat dit jaar veel spannender gaat worden en bij lange na niet de beste seizoenstart sinds jaren. Ok als je met jaren twee jaar bedoelt geef ik je gelijk.

De tactische blunders bij Ferrari en TR zijn er nog steeds, McLaren suck nog steeds ass en dat in combinatie met het pechduiveltje van Alonso ontneemt ons een van de beste coureurs van het veld.

De race was buiten incidenten zoals de start en rode vlag weinig bijzonders.
Waarom zou jij de volgende race nog kijken? Het begin was spannend voor iedereen met een Max-hart... De pitstop van Max is totaal door het team verkloot. Vettel die in het laatste deel richting Ham. weet te rijden, zich zelf door (waarschijnlijk banden die af waren) bijna uit de race rijd...

Heb zelf trouwens het gevoel dat Alonso en Button aardig op hun retour zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Bullet NL schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:15:
[...]

Waarom zou jij de volgende race nog kijken? Het begin was spannend voor iedereen met een Max-hart... De pitstop van Max is totaal door het team verkloot. Vettel die in het laatste deel richting Ham. weet te rijden, zich zelf door (waarschijnlijk banden die af waren) bijna uit de race rijd...

Heb zelf trouwens het gevoel dat Alonso en Button aardig op hun retour zijn....
Denk ook wel dat dit het laatste seizoen wordt voor Alonso, die gaat echt niet nog een keer naar een ander team.

Denk dat Haas toch wel de grootste winnaar was vandaag overigens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 20-03-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tja helaas. Had graag Alonso nog een keer de oren zien wassen van Crapilton. Hamilton

Verder geen enkele andere coureur buiten Verstappen die echt de moeite waard is om voor te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 20-03-2016 12:42 . Reden: Gaarne niet namen verhaspelen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

As is verbrandde turf, natuurlijk, maar als max eerst binnen kwam en softs had gekregen, was de wedstrijd anders ontvouwen voor STR...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Triest verhaal inderdaad van Alonso, door velen gezien als de beste van deze generatie. Inmiddels al bijna 10 jaar zonder titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Requiem19 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:14:
[...]

Sainz reed vlak achter Bottas op oude banden, dus je weet dat er dan soms harder geremd kan worden.

Een brake test kun je overigens niet zien op tv... Het is hoe dan ook de verantwoordelijkheid van de achterste auto.
Maar dan nog was er niet zoveel aan de hand, ik denk dat hij een gevoel heeft gehad dat het team hem onrecht heeft aan gedaan. Dan mag hij dat van mij over de radio laten horen...

Net de team radio weer terug gehoord, Max heeft voor zijn stop een aantal keer aangeven dat hij naar binnen moest voor banden.

Ach, over 2 weken een nieuwe kans, Max heeft zich weer laten zien, het is een race... iedereen zijn eigen belang op de baan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krukar
De Formule 1-teambazen zijn het eens geworden om vanaf de Grand Prix van Bahrein terug te keren naar de 2015-opzet van de kwalificatie. Kort voor de Grand Prix van Australië voerde de FIA een nieuw format in, waarbij in elk kwalificatiedeel om de negentig seconden een coureur zou afvallen. Dit om de grid meer door elkaar te gooien.

Echter was er na de kwalificatie veel kritiek op het systeem, omdat de meeste rijders al vrij vroeg terugkeerden naar de pits. Dit leverde een lege baan op en gaf Lewis Hamilton drie minuten voor het einde al de zekerheid van pole. Op zondag kwamen alle teambazen en Charlie Whiting van de FIA samen om te vergaderen over het nieuwe systeem. Tijdens het overleg stemden alle mensen in met de herinvoering van de oude kwalificatie. "We hebben een fout gemaakt en gaan in de volgende race terug naar zoals het was", sprak Christian Horner van Red Bull tegen het Britse Sky Sports.

Mochten de F1 Commission en World Motor Sport Council (WMSC) groen licht geven, dan zien we vanaf de Grand Prix van Bahrein weer het oude systeem.
http://www.gpupdate.net/n...ffen-nieuwe-kwalificatie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Ja, dat is oud nieuws...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
Ok, dankje voor je waardevolle inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:19:
Triest verhaal inderdaad van Alonso, door velen gezien als de beste van deze generatie. Inmiddels al bijna 10 jaar zonder titel.
De vorige generatie, zou ik inmiddels zeggen. Als we eerlijk zijn is het inmiddels waarschijnlijk ook niet alleen de auto meer die hem parten speelt, maar ook de leeftijd. Formule 1 is absolute topsport en dat kleine beetje reactievermogen (en misschien wel agressie) dat je verliest als je wat ouder wordt is in zo'n situatie al erg veel. Om nog maar niet te spreken van het fysieke aspect. In andere sporten is 30-35 vaak ook de maximale houdbaarheidsdatum, al helpt ervaring wel flink bij F1.

Afbeeldingslocatie: http://www.fepsy.com/assets/images/b59e.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Leuke strategist bij Haas F1! 8)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wow, de post is van 05:24 en nu al oud nieuws? Ik wist het in ieder geval nog niet. Valt me een beetje tegen dat ze de qualifying helemaal terugdraaien en niet alleen Q3 op de oude manier doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:31
Hmmm, jammer!

Heb toch het gevoel dat Seb had kunnen winnen vandaag, ik stond op de bank te springen bij de start! _/-\o_

Ben heel benieuwd wat er was gebeurd als Vettel dezelfde strategie als de Mercedessen had aangehouden bij de rode vlag. Maar goed, Mercedes heeft nog steeds een flinke voorsprong als je de pace op 30+ oude mediums zag..

Wat betreft Max sta ik er vrij neutraal in. Hij werd idd een beetje genaaid omdat Carlos zogenaamd nu direct moest pitten, maar vervolgens kun je daar wel anders mee omgaan dan miepen op de radio. Het team had eigenlijk gewoon de strategie aan moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/281935.jpg
Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/281934.jpg
Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/281936.jpg

Toch wel wonderbaarlijk dat hij hier ongeschonden is uitgekomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik heb me echt vermaakt, dit was tenminste klassiek F1.

HAHAHAHA die Sainz...

Sainz: “I have to help Toro Rosso reach the top five”

http://www.motorsport.com...op-five-678983/?tp=11&s=1

...en wat doet hij ? :F

Nou Sainz, je bazen zullen onder de indruk zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Krukar schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:29:
Toch wel wonderbaarlijk dat hij hier ongeschonden is uitgekomen :X
Wat geluk en een hoop techniek. Waar Jules Bianchi op het verkeerde moment pech had, gold het omgekeerde voor Alonso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:24:
[...]

De vorige generatie, zou ik inmiddels zeggen. Als we eerlijk zijn is het inmiddels waarschijnlijk ook niet alleen de auto meer die hem parten speelt, maar ook de leeftijd. Formule 1 is absolute topsport en dat kleine beetje reactievermogen (en misschien wel agressie) dat je verliest als je wat ouder wordt is in zo'n situatie al erg veel. Om nog maar niet te spreken van het fysieke aspect. In andere sporten is 30-35 vaak ook de maximale houdbaarheidsdatum, al helpt ervaring wel flink bij F1.

[afbeelding]
Fernando Alonso is 34 jaar oud en dat is helemaal niet oud.
Lewis Hamilton is maar 3 jaar jonger, en Juan Pablo Montoya is zelfs 6 jaar ouder. En JPM wil nog steeds wel eens wat winnen.

Maw leeftijd is ws nog geen enkele factor, wat hij verliest aan ruwe snelheid moet hij meer dan kunnen compenseren met zijn ervaring, en al helemaal aangezien hij 1 van de rijders met de meeste ruwe snelheid was van alle rijders ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max keek echt niet blij... ik ben benieuwd naar het interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
sjaool schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:32:
Max keek echt niet blij... ik ben benieuwd naar het interview.
Ik ook, gezicht stond op onweer. Gelukkig hoeft er op de Nederlandse tv niet zoveel gecensureerd te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Toewan op 20-03-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hij blijft beleefd maar houdt zich zichtbaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
hahah Max is pisssssed..dat heb ik nog niet eerder gezien.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Voor mij maakt dat puntje echt geen zak uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:46
Dus volgens VES heeft Sainz dus wel een order gekregen hem er voorbij te laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Oke, geniaal interview net :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fernando zat bijna met tranen in z`n ogen tijdens het interview op SKY net, met een gezichtsuitdrukking van realisatie dat hij bij Schumacher, Senna, Clark enzo had kunnen liggen.

Het kan denk ik nu wel met zekerheid gesteld worden dat hij dit seizoen stopt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Interview op Ziggo? Net gemist dan want ben alweer op Sky aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:04
Hoyden schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:36:
Dus volgens VES heeft Sainz dus wel een order gekregen hem er voorbij te laten..
Als dat inderdaad zo is heeft Sainz, ook omdat hij door zijn pit-beslissing de race voor beiden verprutst heeft, toch wel een heel grote flater begaan. Max krijgt waarschijnlijk een reprimande omdat hij zich in moet houden op de boordradio, Sainz krijgt echter vandaag een officiële waarschuwing.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Rivanov schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:39:
Interview op Ziggo? Net gemist dan want ben alweer op Sky aan het kijken.
Ja. Ziggo Sport heeft altijd interviews met Max, is een contractje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Max heeft zich keurig gedragen tijdens het interview. Zijn houding vertelde wel meer dan wat hij zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
alexbl69 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:40:
[...]

Als dat inderdaad zo is heeft Sainz, ook omdat hij door zijn pit-beslissing de race voor beiden verprutst heeft, toch wel een heel grote flater begaan. Max krijgt waarschijnlijk een reprimande omdat hij zich in moet houden op de boordradio, Sainz krijgt echter vandaag een officiële waarschuwing.
Ja maar waarom zou Sainz naar die order moeten luisteren, dat deed Max ook niet vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Klopt, maar toen was Sainz niet sneller. Nu was Max aantoonbaar sneller en na evaluatie bleek ook nog eens dat hij gelijk had. Dat gaat nu echt niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Even teruggespoeld. Lekker interview. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Rivanov schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:43:
Even teruggespoeld. Lekker interview. ;)
Vooral mooi dat hij zegt dat dat punt hem geen zak kan schelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Goron schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:42:
[...]

Ja maar waarom zou Sainz naar die order moeten luisteren, dat deed Max ook niet vorig jaar
Toen bleek achteraf wel dat die "NO" juist was. Nu leek de situatie duidelijk anders.
Maar duidelijk is dat er wel nagepraat moet worden :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 20-03-2016 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Omdat max sneller was en daarmee samen een kans op bottas en hulkenberg (2.2 sec) hadden.
Dan had STR meer punten gehad.

Hier was duidelijk dat Carlos zich belangrijker vond dan het team.
Misschien is hem gecoached om asstertiever te zijn, maar dit lijkt me niet de manier.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tja ik zou eerder kwaad zijn op het team dan Sainz, die hebben fout op fout gemaakt. Hadden niet softs moeten kiezen bij herstart en Sainz door moeten sturen toen hij te vroeg binnen kwam. Kan me zelfs indenken dat ze de banden van Verstappen bij hem er op gezet hebben als die echt klaar stonden en dan kan er nog wel een straf volgens maar dan hadden we er wel iets over gehoord denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ereaser schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:44:
[...]

Vooral mooi dat hij zegt dat dat punt hem geen zak kan schelen :p
Yep. Sainz heeft Max zijn race verpest. Ik denk dat de liefde die de 2 heren nog hadden, over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Het team op zich heeft gewoon gefaald en dit is ten koste gegaan van max.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Vind dit trouwens wel geniale beelden van Kimi's auto

https://streamable.com/b74v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:04
[...]

In Sainz' verdediging is het inderdaad zo dat hij zich op dat moment niet realiseerde welke consequenties zijn pit-beslissing had, en dat hij de swap-order dus net als Max vorig jaar zonder probleem dacht te kunnen negeren.

Max realiseerde zich echter wel degelijk dat Sainz een grote fuck-up heeft begaan, en is volledig over de zeik dat hij vervolgens ook nog een team-order aan zijn laars lapt met als consequentie dat het team weer benadeeld wordt.

Voor beide op dat moment wellicht begrijpelijk, maar 'achteraf' zal Sainz wel degelijk enorm op zijn kloten krijgen en zal hem te verstaan worden gegeven dat hij de volgende keer maar te luisteren heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

pinda powerrr

Slow down...

Maar even om iets niet te vergeten: RBR zou niet zo snel zijn in het begin, nou RIC ging toch best lekker! Hebben die ook verstoppertje gespeeld? Op deze manier pakken ze vrij snel een keer een podium en anders een heleboel punten, waarvan iedereen riep dat die eerst naar STR zouden gaan.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
pinda powerrr schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:49:
Maar even om iets niet te vergeten: RBR zou niet zo snel zijn in het begin, nou RIC ging toch best lekker! Hebben die ook verstoppertje gespeeld? Op deze manier pakken ze vrij snel een keer een podium en anders een heleboel punten, waarvan iedereen riep dat die eerst naar STR zouden gaan.
Ik denk dat de nieuwe kwali een ietwat verkeerd beeld heeft gegeven van de daadwerkelijke pace van diverse teams. Dat zal met ingang van de volgende race wel anders zijn en de verrassingen zullen minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Red Bull is het derde team qua racesnelheid, voor STR ja. Die gaan voor overwinningen vechten met een nog betere Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Zowel Sainz als Verstappen hebben weer een ervaring achter de rug waar ze later wellicht nog wat aan gaan hebben. Heb je volgende keer een circuit waar makkelijker ingehaald kan worden dan was er wellicht minder aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:31
Niet om vervelend te doen, maar als Max de kans gehad om Carlos in te halen door stiekem voor zijn beurt de pits in te duiken had hij dat toch ook 100% gedaan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toewan schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:34:
Ik ook, gezicht stond op onweer.
Hij moet duidelijk wat emoties wegslikken, maar hij weet het netjes te houden :D
enchion schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:32:
Fernando Alonso is 34 jaar oud en dat is helemaal niet oud.
Lewis Hamilton is maar 3 jaar jonger, en Juan Pablo Montoya is zelfs 6 jaar ouder. En JPM wil nog steeds wel eens wat winnen.

Maw leeftijd is ws nog geen enkele factor, wat hij verliest aan ruwe snelheid moet hij meer dan kunnen compenseren met zijn ervaring, en al helemaal aangezien hij 1 van de rijders met de meeste ruwe snelheid was van alle rijders ooit.
De gemiddelde leeftijd was in 2014 26 jaar en er zijn er dit seizoen maar vier die boven de 30 uit komen. Als je dat combineert met de statistieken qua reactiesnelheid, spiermassa, conditie en noem-maar-op ontkom je niet aan de conclusie dat leeftijd wel degelijk een grote, zo niet allesbepalende factor is. Als coureurs wat ouder worden zie je ze doorgaans wegzakken in het klassement, of verhuizen naar een andere raceklasse. Qua rijden zijn het dan nog steeds halfgoden, vergeleken met het gewone publiek, maar in de koningsklasse, de F1, kom je simpelweg steeds slechter mee. Vergeet ook niet dat je risico-inschatting verandert als je wat ouder wordt. Een 17-jarige is statistisch gezien bereid veel meer te wagen dan een 35-jarige.

Dat wordt alleen nog maar bevestigd door hoe de oudere heren het doen - Button was een topcoureur, maar speelt niet veel meer klaar. Alonso idem dito. Over Massa ga ik niets zeggen :+ Alleen Raikkönen rijdt nog regelmatig serieus mee, maar die is - als je het mij vraagt - ook wel scherper geweest. Hij is tegelijk de oudste coureur die nog F1 rijdt.

Je ziet eigenlijk precies datzelfde verloop bij bijvoorbeeld voetbal - voorbij de 35 of zelfs 30 spelen er nog maar weinig. Men gaat dan vaak naar clubs die op een iets rustiger niveau spelen om de portemonnee nog even te spekken. Daar is in de F1 uiteraard minder ruimte voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Dat Alonso en Button niet veel meer klaar spelen heeft toch ook met de auto te maken? Laat Alonso en Hamilton van auto wisselen en Hamilton is opeens ook een ouwe lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Max nu op Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Ricciardo had al aangeven dat het met de race pace wel goed zat. Ik denk ook niet dat de Renaultmotor een kwalificatie mode heeft.

Renault heeft in de winter gewoon gedaan wat ze vorig jaar al beloofden te zullen doen na een aantal races (en zeker halfweg het seizoen), nml. een goede stap maken met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hij was een stuk netter bij Sky. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JvS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:07:
[...]
JavaScript:
1
$x("//div[@class='message' and ./div/a[@href='http://tweakers.net/gallery/54726']]", document).forEach(acid => acid.setAttribute('hidden', true)); // O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 19:32

WoutF

Hoofdredacteur
Toch opvallend hoe de regie van de FOM iemand kan portretteren. Toegegeven, Max was inderdaad flink aan het foeteren op de radio, maar vanaf halverwege de race is dat ongeveer alles wat we hoorden qua radiocommunicatie. Zie op internationale fora dan ook flink wat kritiek op Max waar hij als zeurend kind wordt weggezet.

Dat Sainz hem er niet langs liet, tja, dat is gewoon payback van vorig jaar. Maar als er een afspraak was dat hij als eerste mocht pitten en Sainz op eigen houtje naar binnen dook, dan was dat minder netjes. Samen met de vertraagde pitstop is het gewoon dood- en doodzonde. Ze hadden makkelijk P5 en P6 kunnen eindigen vandaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoyden
Interview VES bij Ziggo : http://veeds.com/i/interv...ia-f1-2*A83BDxJBucsfQntD/

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 20-03-2016 08:57 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1