"When you grow up your heart dies"
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Je kunt niet 2x een Q rondje achter elkaar rijden en je hebt niet genoeg tijd om nieuwe banden te halen (en daar komt de rondetijd dus wel degelijk om de hoek kijken).
En dus inderdaad minder actie op de baan. Jammer.
Sowieso schrijf je zo!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Komt omdat de rest toch niks om pole kan doen. Mooi statement naar Mercedes.Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:54:
Haha dit is wel zuur voor FOM.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat zou best een oplossing kunnen zijn.sjaool schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:55:
Dit wordt nog wel geëvalueerd en indien nodig aangepast. Het zou zomaar kunnen dat Q3 volgens de oude regels gaat gebeuren.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Zonde van de bandenHarrie schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:56:
Raikkonen mag ook Vettel niet challengen voor P3?!
En daarmee bedoel ik de top 4 dus
[ Voor 14% gewijzigd door kevz op 19-03-2016 07:57 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Geef dan onbeperkt banden voor de kwalificatie ofzo. Maar zelfs dat gaat niet helpen.
zee hebben toch een speciaal setje extra banden alleen voor Q3?
at your service
Page intentionally left blank.
Banden sparen denk ik, volgens mij zijn er geen extra banden voor de kwalificatie.Harrie schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:00:
Ik denk dat het nu ook raar verloopt. Waarom deed Raikkonen niet nog een run? En zelfde voor Rosberg? Er was nog tijd om hun teammate te pakken..
Met het oude systeem waren er ook niet altijd autos op de baan maar de finish was in elk geval erg spannend.
[ Voor 39% gewijzigd door Goron op 19-03-2016 08:01 ]
want tijdens het oude systeem zag je wel continue actiePhusebox schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:00:
Het hele systeem werkt in alledrie de sessies niet. We zien steeds een paar minuten actir en daarna telkens een vrijwel leeg circuit.
Geef dan onbeperkt banden voor de kwalificatie ofzo. Maar zelfs dat gaat niet helpen.

Hij heeft zijn bril niet opRivanov schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:01:
LOL. HAM gooit z'n dure klokje even op de grond
Ach, nog tien anderen...Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:01:
LOL. HAM gooit z'n dure klokje even op de grond
Rondjes die de lanzamere teams kunnen gebruiken om de auto gedurende het jaar te verbeteren.
Verschil zal dus door dit alleen nog weer groter worden.
How do you save a random generator ?
Sowieso schrijf je zo!
Wehehehe, wat een hipster ook die Hamilton met z'n sterkte 0 glazen
Nou dan word het toch eens tijd om af te stappen van die artificieel super snel slijtende banden... ^^SpaceAce schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:02:
Probleem is denk ik ook dat je maar één snel rondje kunt doen op supersofts en je daarna niet meer de tijd zult hebben om een vers setje te halen, of men wil geen setje opofferen.
[ Voor 47% gewijzigd door kevz op 19-03-2016 08:03 ]
Welke kwalificatie heb jij gezien dan? Q1 en q2 hadden ook veel minder actief dan normaal. Niemand die nog do or die acties doet om er nog een snel rondje uit te persen en de volgende sessie te halen..FabiandJ schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:59:
Q1 en Q2 waren leuk, alleen Q3 is een faal geworden wat betreft het format.
Maak er gewoon weer 1 sessie van. Gebruikbaar de uitslag van de Q van de vorige race in omgekeerde volgorde en geef de laatste daar dus de meeste tijd en de polesittee het minste.
Dan heb je zeker actie tijdens de hele sessie.
Haha ja toch wel beetje triest.kevz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:02:
[...]
Wehehehe, wat een hipster ook die Hamilton met z'n sterkte 0 glazen
Dear f1,
its one way to shoot you in the foot but another to shoot you in the testical
Blij dat ik de tijd met vrouw en kind en baby tv heb besteed.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Eens, mensen die nu gaan klagen over weinig actie.... Nee in het oude systeem zat lekker veel actieknol_02 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:03:
Dit systeem is echt een grote verbetering op een systeem wat al goed werkte, nu geen spanning op het eind omdat Mercedes te dominant is. Systeem is super!

De V6T's zijn nu een klap sneller dan de door zo veldn verheerlijkte V10's :-).
Natuurlijk als je zeker weet dat je niet sneller kan dan je huidige tijd ga je niet nog eens. Dat is in beide systemen zo. Maar je teammate heeft hetzelfde materiaal, dus die kan je altijd verslaan.
Naar mijn idee zat de spanning ook in Q1 en Q2 meer in "halen ze de timer".FabiandJ schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:59:
Q1 en Q2 waren leuk, alleen Q3 is een faal geworden wat betreft het format.
Ik heb Button zijn helm af zien zetten, vervolgens naar een aftellende timer zitten kijken, om dan vervolgens Alonso uit te zien stappen ... rinse ende repeat.
In Q3 was het dan nog extra opvallend.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Meer dan nu. Er waren altijd nog auto's op de baan om Q2 of Q1 te halen. Nu blijft iedereen maar binnen omdat er geen tijd is om en te tanken en banden te wisselen binnen de beperkte tijd die je hebt.Krukar schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:04:
[...]
Eens, mensen die nu gaan klagen over weinig actie.... Nee in het oude systeem zat lekker veel actie
Heb je vorig jaar überhaupt gekeken naar de kwalificaties? Over het algemeen was Q1 en Q2 2 minuten auto's op de baan en de rest in de pit....Phusebox schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:06:
[...]
Meer dan nu. Er waren altijd nog auto's op de baan om Q2 of Q1 te halen. Nu blijft iedereen maar binnen omdat er geen tijd is om en te tanken en banden te wisselen binnen de beperkte tijd die je hebt.
Sowieso schrijf je zo!
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Het lijkt erop dat je, je hebt verslapen voor de kwalificatie en een beetje gefrustreerd uit bed bent gestapt omdat je de kwalificatie hebt gemist.Phusebox schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:06:
[...]
Meer dan nu. Er waren altijd nog auto's op de baan om Q2 of Q1 te halen. Nu blijft iedereen maar binnen omdat er geen tijd is om en te tanken en banden te wisselen binnen de beperkte tijd die je hebt.

Ik vond het ook leuker alleen de tijd in q3 is tekort om nog eens naar buiten te gaan voor de onderste 4 en de bovenste 4 zit al snel op de maximale plek.wcduck schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:08:
Ik vrees dat ik alleen sta als ik zeg dat ik de kwalificatie aantrekkelijk vond om te bekijken? Hooguit de 3e sessie was een kleine deceptie, maar dat ligt vooral aan het feit dat Mercedes een groot overwicht heeft ten opzichte van de rest. De aftellende klok per individuele rijder vond ik best spannend.
Dat betekent, stam + t .
1e run is nooit de snelste...
Ben het helemaal met je eens, ik denk als ze het nieuwe systeem voor Q1/Q2 doen en het oude systeem voor Q3 dat het perfect is.wcduck schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:08:
Ik vrees dat ik alleen sta als ik zeg dat ik de kwalificatie aantrekkelijk vond om te bekijken? Hooguit de 3e sessie was een kleine deceptie, maar dat ligt vooral aan het feit dat Mercedes een groot overwicht heeft ten opzichte van de rest. De aftellende klok per individuele rijder vond ik best spannend.
Nee, hij heeft op het strand gelegen.AzzKickah schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:09:
Lewis de tandjes laten bleken??
Ja gaap. Wat zou ik dan gemist hebben... had ik maar geslapen was spannender dan dit.knol_02 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:08:
[...]
Het lijkt erop dat je, je hebt verslapen voor de kwalificatie en een beetje gefrustreerd uit bed bent gestapt omdat je de kwalificatie hebt gemist.
Wat een aanfluiting. Wauw een aftellend klokkie. Als je dat zo spannend vind kan ik je een stopwatch aanraden hoef je niet te wachten tot de volgende race.
Ik zie liever geen aftellende klok en rijdende auto's dan iemand die in de pits zit te wachten en naar hetzelfde klokje kijkt als ik.
1e en 2e prima ja. 3e hadden ze vanaf p5/p6 het zelf moeten uitvechten zonder timer.wcduck schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:08:
Net of het oude format spannender was.. Ja de laatste minuut.Phusebox schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:10:
[...]
Ja gaap. Wat zou ik dan gemist hebben... had ik maar geslapen was spannender dan dit.
Wat een aanfluiting. Wauw een aftellend klokkie. Als je dat zo spannend vind kan ik je een stopwatch aanraden hoef je niet te wachten tot de volgende race.
Ik zie liever geen aftellende klok en rijdende auto's dan iemand die in de pits zit te wachten en naar hetzelfde klokje kijkt als ik.

Er valt 1 auto af per 90 seconden, maar in praktijk vallen er 3 auto's af:
Auto 2 kan niet reageren omdat hij nog een auto lap moet doen (meer dan 90 sec).
Auto 3 valt af omdat hij nog op de baan is en eerst moet pitten, plus outlap (meer dan 180 sec).
De reden dat het niet werkt: de banden. Pirelli's kunnen max 1 snelle ronden en dan cool down of naar binnen. Je kunt dus niet de auto voor 4/5 rondjes aftanken en dan snelle rondes blijven rijden.
Wie had dit niet vooraf kunnen bedenken... Ongelofelijk intens dom.
Lijkt het wel opAzzKickah schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:09:
Lewis de tandjes laten bleken??
Q1 en Q2 waren wel te pruimen, maar Q3.... Dat sloeg op een gegeven moment helemaal dood.

The ramblings of an idiot
[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 19-03-2016 08:12 ]
OMG ze lijken echt lichtblauwMcBoom schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:12:
[...]
Lijkt het wel opZe zijn zo wit dat ze lichtblauw lijken
In Q3 ook, alleen niet tot het einde (zie mijn eerdere post) want anders kan Mercedes weer tot het einde binnenblijven.Krukar schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:10:
[...]
Ben het helemaal met je eens, ik denk als ze het nieuwe systeem voor Q1/Q2 doen en het oude systeem voor Q3 dat het perfect is.
Spreken nu zelfs over veranderen voor Bahrein. Ik zou het toch nog een kans geven.
Natuurlijk is de spanning een beetje kunstmatig. Die komt pas echt terug als de verschillen tussen de teams kleiner worden.
Maar Verstappen op p5!

WooshKiwi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:44:
Haha lekker Olav!
"Oh, hij is fan van Ferrari... "
Terwijl de fan in beeld op z'n Mercedes petje wijst
Njah, Hamilton was nu het langste op de baan in Q3Marc3l schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:13:
[...]
In Q3 ook, alleen niet tot het einde (zie mijn eerdere post) want anders kan Mercedes weer tot het einde binnenblijven.
Zette nog even die 1:23 neer toen iedereen al binnen was.
Zoiets als dit, of geen limiet aan softs die je mag gebruiken.rik86 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:14:
Gewoon iedreen verplicht op mediums, dan moet meer dan 1 snel rondje wel lukken toch?
Dat hele banden sparen en niet te veel benzine gebruiken is zo anti racen...
[ Voor 13% gewijzigd door kevz op 19-03-2016 08:15 ]
Er was meer actie dan iedere Q van afgelopen jaar, net als elk systeem wordt het nog getweakt en beter in beeld gebracht.Phusebox schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:10:
[...]
Ja gaap. Wat zou ik dan gemist hebben... had ik maar geslapen was spannender dan dit.
Ik verwacht zelf dat er nog een setje banden voor q3 bij komt zodat iedereen voluit kan, het begin is er en het ziet er heel goed uit.
Het is 8:14 op een zaterdagochtend.. en je bent nu al zo in mineur? Fijn weekend!Phusebox schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:14:
Ik dacht overigens niet dat ik een grotere hekel zou kunnen krijgen aan iemand in de sport dan Schumacher maar het is Hamilton inmiddels gelukt met zijn wannabe Hollywood allures, denken dat ie kan zingen, halve gangster rapper/hipster mix en overall spoilt brat attitude. En dan dat doen van ja wie weet Ferrari is snel het wordt spannend. Bla bla bla
En dan ook nog te bedenken dat de hele boeiende qualificaties dmv natte en een opdrogende baan, met dit format nu absoluut verleden tijd zijn.Requiem19 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:11:
Het probleem met dit systeem:
Er valt 1 auto af per 90 seconden, maar in praktijk vallen er 3 auto's af:
Auto 2 kan niet reageren omdat hij nog een auto lap moet doen (meer dan 90 sec).
Auto 3 valt af omdat hij nog op de baan is en eerst moet pitten, plus outlap (meer dan 180 sec).
De reden dat het niet werkt: de banden. Pirelli's kunnen max 1 snelle ronden en dan cool down of naar binnen. Je kunt dus niet de auto voor 4/5 rondjes aftanken en dan snelle rondes blijven rijden.
Wie had dit niet vooraf kunnen bedenken... Ongelofelijk intens dom.
Aangezien een langzamere auto met een goede rijder niet nog een keer naar buiten kan.
How do you save a random generator ?
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1