‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hahaha I lol'edRivanov schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:15:
[...]
Het is 8:14 op een zaterdagochtend.. en je bent nu al zo in mineur? Fijn weekend!
Alles wat je opnoemt is feitelijk strategie van de teams. Ik denk dat er voor hen nog een hoop te leren valt. Nu heb ik 4 rijders gezien die verkeerd hadden getimed. Best wel knullig. Volgende keer zullen de drie traagste rijders direct moeten gaan strijden. Geen tijd voor getreuzel, waardoor de gevechten hoop ik wat heviger worden.Requiem19 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:11:
Het probleem met dit systeem:
Er valt 1 auto af per 90 seconden, maar in praktijk vallen er 3 auto's af:
Auto 2 kan niet reageren omdat hij nog een auto lap moet doen (meer dan 90 sec).
Auto 3 valt af omdat hij nog op de baan is en eerst moet pitten, plus outlap (meer dan 180 sec).
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Dit denk ik ook, Q3 oud formaat. Nu werd er niet meer gereden met nog 2:30 op de klok.Krukar schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:10:
[...]
Ben het helemaal met je eens, ik denk als ze het nieuwe systeem voor Q1/Q2 doen en het oude systeem voor Q3 dat het perfect is.
Wel een statement van Vettel, genoeg tijd om om te kleden tijdens de kwalificatie.
Inderdaad! Als het een beetje meezit en die Mercedessen gaan er onderling hard in, zit een P3 misschien zelfs erin.alwaysleft schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:16:
Max Verstappen geeft zijn visitekaartje duidelijk weer eens af. Wat een held met hoofdletter H. Morgen? Lekker eindigen op 5 en vechten met Raikkonen.
Jezus, wat ben jij zuur.Phusebox schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:14:
Ik dacht overigens niet dat ik een grotere hekel zou kunnen krijgen aan iemand in de sport dan Schumacher maar het is Hamilton inmiddels gelukt met zijn wannabe Hollywood allures, denken dat ie kan zingen, halve gangster rapper/hipster mix en overall spoilt brat attitude. En dan dat doen van ja wie weet Ferrari is snel het wordt spannend. Bla bla bla
Maar de spanning was er al af.Krukar schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:14:
[...]
Njah, Hamilton was nu het langste op de baan in Q3![]()
Zette nog even die 1:23 neer toen iedereen al binnen was.
Als je gewoon Q3 begint met timer versie dan moet iedereen naar buiten. Dan laat je het vanaf p5/p6 het weer uitvechten zonder de timer. Dan Krijg je de oude situatie weer.
Ik denk dat ze dan namelijk vierkant voorbij zouden zijn gereden door Verstappen en Sainz.
Dat betekent, stam + t .
Ik zou het niet te hard roepen. Saint maakte een klein foutje maar was overall meestal de snellere deze kwalificatie.alwaysleft schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:19:
Mark my words, Max gaat Sainz met dit nieuwe kwaliticatie format zijn oortjes wassen. Why? Slimmere rijder Max.
En Torro Rosso zakt dadelijk toch als een pudding in elkaar als ze weer in Europa zijn.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nieuwe of oude format maakt niet uit.
Volgens mij kun jij beter gaan slapen ofzo om dat humeur weg te krijgenPhusebox schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:20:
[...]
Ik zou het niet te hard roepen. Saint maakte een klein foutje maar was overall meestal de snellere deze kwalificatie.
En Torro Rosso zakt dadelijk toch als een pudding in elkaar als ze weer in Europa zijn.
Ja en nee:wcduck schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:17:
[...]
Alles wat je opnoemt is feitelijk strategie van de teams. Ik denk dat er voor hen nog een hoop te leren valt. Nu heb ik 4 rijders gezien die verkeerd hadden getimed. Best wel knullig. Volgende keer zullen de drie traagste rijders direct moeten gaan strijden. Geen tijd voor getreuzel, waardoor de gevechten hoop ik wat heviger worden.
Als jij tijd 9 neerzet, en P10 wordt geelimineerd, heb jij sowieso geen kans meer: immers val jij over 90 seconde af. In het oude systeem had je nog een kans om je tijd te verbeteren, die kans is nu weg.
Daar zit toch geen strategie in?
- Christian Horner, 19-3-2016 @ 8:20am GMT+1
Boem.
De gene waar de timer staat en de plek er boven strijden als het ware tegen elkaar.Requiem19 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:21:
[...]
Ja en nee:
Als jij tijd 9 neerzet, en P10 wordt geelimineerd, heb jij sowieso geen kans meer: immers val jij over 90 seconde af. In het oude systeem had je nog een kans om je tijd te verbeteren, die kans is nu weg.
Site geeft in elke geval netjes credits aan hasmaldonadocrashedtodayApache4u schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:15:
Kwam net deze website tegen![]()
http://www.hasverstappenovertakentoday.com/
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Yep. Je kunt nu ook concloderen gaan dat STR een top 3/4 chassis( qua teamvolgorde) auto in handen heeft. Geweldig😀Apache4u schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:20:
Begrijp wel steeds beter dat zowel Mercedes als Ferrari geen 2016 motor wilde leveren aan STR.
Ik denk dat ze dan namelijk vierkant voorbij zouden zijn gereden door Verstappen en Sainz.
Zo heilig is hij niet hoor.Phusebox schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:20:
[...]
Ik zou het niet te hard roepen. Saint maakte een klein foutje maar was overall meestal de snellere deze kwalificatie.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja, de onderliggende verschillen zijn van belang. Als er 5 rijders dicht op elkaar zitten zijn ze alle 5 elke 90seconden in gevaar.knol_02 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:22:
[...]
De gene waar de timer staat en de plek er boven strijden als het ware tegen elkaar.
Williams have failed to submit suspension setup sheets to the stewards before qualifying. They have been referred to the stewards #AusGP
het wachten is op een hasHaryantodonesomethingstupidtoday.com ....ATS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:24:
[...]
Site geeft in elke geval netjes credits aan hasmaldonadocrashedtoday
Mja, zou hij dat zeggen omdat beide Red Bulls er hinder van ondervonden?AzzKickah schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:22:
"It was done for the promoters. To give them a better show."
- Christian Horner, 19-3-2016 @ 8:20am GMT+1
Boem.
Het is in ieder geval nogal een ander statement dan onderstaande quote uit februari
"Let's see, let's give it a go. We shouldn't be afraid of change."
Bron
[ Voor 8% gewijzigd door Toewan op 19-03-2016 08:30 ]
Christian Horner tells BBC that #F1 should apologise to fans. He calls for immediate scrapping of elimination qualifying.Toewan schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:27:
[...]
Mja, zou hij dat zeggen omdat beide Red Bulls er hinder van ondervonden?
Het is in ieder geval nogal een ander statement dan onderstaande quote uit februari
Hij is een beetje boos denk ik
Sterker nog als je p8 of zelfs P7 zet precies als p10 wordt geëlimineerd ben je op dat moment ook klaar. Inlap + bandenwissel + outlap + snelle ronde haal je niet voor "jouw" timer verloopt.Requiem19 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:21:
[...]
Ja en nee:
Het negatieve is dat ik vrees dat het weer fijn Mercedes 1-2tjes worden met een seconde per lap
Gelukkig zijn er nog 21 plaatsen te verdelen dit seizoen.alwaysleft schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:31:
Voorzichtige conclusie, Ferrari heeft nog net zo een grote achterstand als eind vorig jaar. Lachwekkend. Jammer voor de sport. Hamilton WK 2016 it is.
"You haven't seen these few cars at the start of the race have you?"
It's getting better, still 4 more to go!
In ieder geval veel leuker seizoen om plaatsen 3-10, en of Hamilton weer kampioen wordt weet ik nog niet, je hebt kans dat er rare dingen gaan gebeuren als je weer zo'n kemphanen-situatie krijgt tussen hem en Rosberg, misschien is Vettel straks wel de lachende derdealwaysleft schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:31:
Voorzichtige conclusie, Ferrari heeft nog net zo een grote achterstand als eind vorig jaar. Lachwekkend. Jammer voor de sport. Hamilton WK 2016 it is.
Yep. Max gaat de eerste paar races vechten voor het podium. Ik zie hem Raikkonen morgen wel pakken. Uhm, maar Mercedes voorsprong is opgelopen. Lewis lacht zich dood. En Mercedes heeft lopen sandbaggen in de winter.Goron schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:33:
Het positieve is dat Toro Rosso een hele goede auto heeft, leuk voor Verstappen.
Het negatieve is dat ik vrees dat het weer fijn Mercedes 1-2tjes worden met een seconde per lap
En voor dat nieuwe Quali systeem... Een extra set softs toestaan, of stoppen met artificieel slechte banden in de naam van entertainment, en de softs wat langer functioneel maken.
In ieder geval zal er iets moeten veranderen waardoor coureurs langer kunnen blijven door rijden om meer Quali actie te krijgen denk ik zo.
Smiling as the shit comes down...
We mogen trots zijn op Max. Het is een volwassen kerel op dit moment, vorig jaar was het een broekie rookie.Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:35:
Max weer lekker mediageniek op Sky Sports
"You haven't seen these few cars at the start of the race have you?"
It's getting better, still 4 more to go!
Dat denk ik ook, hoe RIC eruit ging moet erg veel pijn gedaan hebben bij hem.alwind schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:28:
[...]
Christian Horner tells BBC that #F1 should apologise to fans. He calls for immediate scrapping of elimination qualifying.
Hij is een beetje boos denk ik
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Het gaat mij om het woord 'promoters'. Daar had 'fans' moeten staan.Toewan schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:27:
[...]
Mja, zou hij dat zeggen omdat beide Red Bulls er hinder van ondervonden?
Bron
En zie daar het hele probleem wat ten grondslag ligt aan de instortende F1 van dit moment.
Good callTurbo-Puppy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:55:
Wekker staat. Max voor P5. Durft iemand die prognose met me te delen?
Of Pirelli moet de allerbeste band (gaat lang mee en kan continu on the limit mee gereden worden) ontwikkelen en beschikbaar stellen voor de Q sessies, vervolgens alle coureurs tijdens de start op een nieuw setje naar keuze.kevz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:36:
Ja ik denk ook dat we weer een heel seizoen gaan krijgen waarbij het beter is als we net doen alsof Mercedes niet bestaat, dan kan het wel leuk worden.
En voor dat nieuwe Quali systeem... Een extra set softs toestaan, of stoppen met artificieel slechte banden in de naam van entertainment, en de softs wat langer functioneel maken.
In ieder geval zal er iets moeten veranderen waardoor coureurs langer kunnen blijven door rijden om meer Quali actie te krijgen denk ik zo.
Ik vind F1 echt weer de goede kant op gaan, helaas ben ik 1 van de weinigen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Gewoon iedereen verplicht op de harde band laten rijden. Deze blijft het langste goed en dus kunnen er meerdere ronden achter elkaar goede tijden mee gezet worden.knol_02 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:43:
[...]
Of Pirelli moet de allerbeste band (gaat lang mee en kan continu on the limit mee gereden worden) ontwikkelen en beschikbaar stellen voor de Q sessies, vervolgens alle coureurs tijdens de start op een nieuw setje naar keuze.
Ik vind F1 echt weer de goede kant op gaan, helaas ben ik 1 van de weinigen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik denk dat dat ook mede te maken had met het gebrek aan power van de Renault toen.Lasmibalsingh schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:46:
Hopelijk heeft Max wat extra getraind op zijn starts want vorig jaar waren die niet om over naar huis te schrijven. Ik zie bijvoorbeeld Carlos na de eerste paar bochten al voor Max rijden. Maar wel een uitstekende kwalificatie, verdient hij alle waardering voor.
"Nadeel van een goede kwalificatie van #MaxVerstappen is dat we minder inhaalacties gaan zien van max, slechts 4"
Daar heb je meerdere ronden voor nodig om ze warm te krijgen. Dat werkt averechts dus.friggler schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:45:
[...]
Gewoon iedereen verplicht op de harde band laten rijden. Deze blijft het langste goed en dus kunnen er meerdere ronden achter elkaar goede tijden mee gezet worden.
Red Bull reveals its canopy alternative to Halo
http://www.f1fanatic.co.u...-alternative-halo-design/
Ziet er veel beter uit vraag me alleen af of je wel de spiegels kan zien zo.nazuzed schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:17:
Dat ziet er een stuk beter uit...
Red Bull reveals its canopy alternative to Halo
http://www.f1fanatic.co.u...-alternative-halo-design/
Misschien had Massa nog Max kunnen pakken, tijdtechnisch had ie m.i. nog wel tijd om een ronde te doen, maar door deze regels moet iedereen de gehele kwali op softs rijden. (correct me if i'm wrong, maar ik kan me niet herrineren iemand op een andere band gezien te hebben). Dat terwijl eerder in Q1 mensen toch op de prime nog doorkwamen. Dat geeft een extra set om in Q2/Q3 te kunnen gebruiken.
Al met al denk ik dat het systeem zoals we vandaag gezien hebben niet werkt, ik heb meer mensen in de box uit zien vallen dan dat ze bezig waren met een snelle ronde. En dat was toch de bedoeling van dit systeem.
Dat kan wel opgelost worden met camera's mocht het nodig zijn.Axente schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:20:
[...]
Ziet er veel beter uit vraag me alleen af of je wel de spiegels kan zien zo.
Iedereen heeft gedurende de hele quali de supoersofts (rode rand) gebruikt. Niemand heeft op de softs gereden.Jurgen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:21:
Misschien had Massa nog Max kunnen pakken, tijdtechnisch had ie m.i. nog wel tijd om een ronde te doen, maar door deze regels moet iedereen de gehele kwali op softs rijden. (correct me if i'm wrong, maar ik kan me niet herrineren iemand op een andere band gezien te hebben). Dat terwijl eerder in Q1 mensen toch op de prime nog doorkwamen. Dat geeft een extra set om in Q2/Q3 te kunnen gebruiken.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Dat was ook het commentaar bij Sky. En ze hebben nog gelijk ookRyur schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:47:
LOL op Twitter:
"Nadeel van een goede kwalificatie van #MaxVerstappen is dat we minder inhaalacties gaan zien van max, slechts 4"
Het probleem met deze kwalificatie is dat men uitvalt als men in de box zit en niet als men een rondje rijd. Dat probleem had de vorige format ook maar daar viel het veel minder op omdat er meestal nog wel wat auto's rondreden die een lagere plaats probeerden goed te maken. Je had dus gelijktijdig het duel voor pole en plaats 9 aan de gang. Nu heb je in de laatste minuten nog maar een paar auto's rondrijden en die kunnen dan hooguit nog 1 of 2 plekjes verliezen ipv dat ze 8 plekken inleveren.Jurgen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:21:
Al met al denk ik dat het systeem zoals we vandaag gezien hebben niet werkt, ik heb meer mensen in de box uit zien vallen dan dat ze bezig waren met een snelle ronde. En dat was toch de bedoeling van dit systeem.
Voor Q1 en Q2 werkt het wel, maar voor Q3 zou ik liever het oude formaat zien.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
The ramblings of an idiot
De MGU-K zal toch wel meewerken tijdens het afremmen? Zonder de K remt de auto maar 75% oid.Jurgen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:21:
De coureurs moeten ook de hybride systemen weer opladen, tijdens de flying lap laden deze namelijk niet bij. Dat was ook een van de redenen dat we eerder zagen dat er een ronde tussen twee flying laps zat vorig jaar in dezelfde stint.
Mercedes en Honda hebben wel een quali-mode op de PU zitten, waarmee ze de wastegates open zetten en daardoor minder back-pressure hebben (turbo wordt deels omzeild). Nadeel: MGU-H harvest niet zoveel als in race-mode, en de compressor draait grotendeels op de energy storage.
Maar die laden ze vast wel op tijdens de outlapl.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Wel fenomenaal van Torro Rosso! Naast Mercedes en Ferrari best of the rest?
http://www.autosport.com/...lares-new-qualifying-crapBernie Ecclestone declares F1's new qualifying format 'pretty crap'
Bernie Ecclestone has called the debut for Formula 1's new qualifying format "pretty crap" after watching it on television.
The F1 supremo is not in Australia for the opening grand prix of the season, but he spoke to Autosport shortly after the session finished, with Lewis Hamilton taking his 50th career pole position.
"I watched it, but I have to say I wasn't enthusiastic about it from day one," said Ecclestone.
"It was pretty crap. But this is what we've got, until we can change it.
"The only thing about this [format] is that the quick guys could have run off the road, or done anything a little bit silly, and then you would get a mixed-up grid, which is what we wanted.
"It just happens that Mercedes are still very, very good."
Ecclestone said he was "sure" the format could be revised in time for the second round of the season in Bahrain on the first weekend of April, but he warned against simply going back to the previous format.
"If we go back to the old system, I tell you what would happen: Mercedes would be first and second," he said. "Pretty simple.
"What I don't want to see is where you and I could predict how the grid is going to be for the start of a race, and how that race is going to finish.
"You and I could sell everything we've got and put our money on Hamilton winning. It's not what the public want.
"If you are a fan and you are on the way to a race we should be discussing whether or not Hamilton has to push, whether the Ferraris are quick, or maybe somebody else comes through, but they can't do that any more.
"That's what the problem is."
Ecclestone again outlined the idea he put forward to change qualifying for this year, with race winners picking up time penalties to be added to their best laps.
"My idea was a simple one - you leave qualifying alone," he said.
"It's been good for the last 60 years, and it's good for the guy that wants to have more poles than anybody else, and he should be allowed that.
"But I wanted to take the results of the last race, and the guy that won that race, would have so many seconds, or tenths of a second, added to his qualifying time.
"So that might put the guy on pole in sixth or seventh or wherever [on the grid], and then we would get a mixed-up grid and some good racing for at least half the race.
"Obviously the poleman would still have a good chance of winning."
Heheh, slaap even ingehaald.
Wel zonde van m'n tijd om zo vroeg op te staan voor de Mercedes Show.
Dit nieuwe systeem doet precies wat het niet moet doen, dat was echt heel saai. De top 4 stond al vast, de onderste 4 ook, en alles ertussen was ook weinig boeiends aan het doen. Velen schatte de timing verkeerd en mistte hun kans op een snel laatste rondje, maar daar zit ook meteen het probleem, RONDJE. "Vroeger" heette dat een stint, een paar ronden waarbij je steeds sneller gaat en de gladiatoren elkaar telkens met honderdsten/tienden verbeterden. Nu is dat een flauw rondje en wordt er met halve secondes gestrooid. De "spanning" zit nu bij plaats 5/6 en 7/8, en vooral vanwege onze oranje bril.
De klok, de banden, het verschil in materiaal (niet klasse), alle ingrediënten om de kwalificatie om zeep te helpen. Nu kunnen we aan materiaal niks veranderen, er moeten nou eenmaal verschillen zijn anders stappen alle teams er uit en zitten we straks met een amateursport waarbij taxichauffeurs en koeriers in opgevoerde Golfjes hun rondjes rijden.
Banden kunnen ze echter wel wat aan doen. Weg met die afschuwelijke supersofts, wat een ellende is dat. Die dingen redden een rondje van 1m25s maar net, met een paar ijstaarten van de Appie om je velgen kom je nog verder voordat ze smelten.
De klok slaat ook nergens op, voor zowel Q1, 2 als 3 mag die van mij weg, terug naar het oude. Eén jaar terug was kwalificatie misschien niet spannend, maar de jaren daarvoor zeker wel. Alles anders of niets anders, niet van die halve oplossingen als "Nou ja, dan doen we Q3 toch op de oude manier?" En dan lekker met twee maten meten, want ach, alles buiten de punten boeit toch niet, die jongens rijden er alleen voor de sier.
Volgende GP kwalificatie hopelijk beter. Nu maar hopen op pech en schade dit seizoen, anders zal de uitslag van morgen waarschijnlijk de uitslag zijn voor het eind van het seizoen.
(Dan uiteraard wel punten toekennen aan de top 10 van de sprint race)
Goed idee anyone?

(Edit Hmm dan is er natuurlijk discussie over kwalificatie startopstelling voor die eerste race...)
[ Voor 22% gewijzigd door Harrie op 19-03-2016 11:24 ]
dacht dat Button/Alonso op juist op softs reden in Q2 omdat de supersofts op waren voor hen?derx666 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:35:
[...]
Iedereen heeft gedurende de hele quali de supoersofts (rode rand) gebruikt. Niemand heeft op de softs gereden.
Nee Bernie, Nee Echt Niet.Rivanov schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:13:
[...]
"But I wanted to take the results of the last race, and the guy that won that race, would have so many seconds, or tenths of a second, added to his qualifying time.
"So that might put the guy on pole in sixth or seventh or wherever [on the grid], and then we would get a mixed-up grid and some good racing for at least half the race.
Qualificatie moet als vanouds/vorig jaar blijven.
Wat aangepakt moet worden zijn de auto`s, en echt grote beslissingen moeten hierbij gemaakt worden.
Grote beslissingen zoals alle rijders in dezelfde auto, per race zou wel een andere auto kunnen zijn natuurlijk.
(elke keer als ik een Indycar race kijk verbaas ik me erover hoe slecht de F1 hedendaags eigenlijk is)
Zolang dat soort beslissingen niet gemaakt worden, moet er keihard GEACCEPTEERD worden dat het nou eenmaal zo is dat elk jaar 1 team met kop en schouders erboven uitsteekt.
En dus niet trucjes gaan uithalen om dat te verdoezelen.
Als er weinig actie op de baan is komt dat door andere redenen dan het qualy format, het qualy format was nl 1 van de weinige dingen die organisatorisch 100% goed functioneerden.
How do you save a random generator ?
Het is nieuw maar het verbaasd mij dat teams met zulke slimme mensen hier niet beter op anticiperen.
Het enige wat beter kan is dat men meer banden nodig heeft.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als je graag ongelukken ziet als Grosjean die over Alonso heenrijdt op Spa in de 1e bocht dan is dat een geweldig plan.Harrie schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:21:
Een sprintrace op zaterdag, en zondag (de top 10?) in omgekeerde volgorde laten starten?
Goed idee anyone?
(Edit Hmm dan is er natuurlijk discussie over kwalificatie startopstelling voor die eerste race...)
Reversed grid is eigenlijk 100% onmogelijk in de F1 aangezien het verschil tussen de auto`s te groot is.
Bij een normale start zitten de snelste rijders in de snelste auto`s vooraan en de langzaamste rijders in de langzaamste auto`s achteraan.
Dat creeert bij de start een uitrekkend veld.
Bij reversed grid krijg je een samentrekkend veld, wat bij F1 dubbel samentrekt omdat niet alleen de rijders achteraan sneller zijn maar hun auto`s ook.
Elke 1-2 races liggen er bij de eerste bocht dus 4-5 auto`s af om vervolgens na nog 1-2 auto`s met motorpech er weer maar 14-15 auto`s te zien rondrijden waarna iedereen weer terecht klaagt dat de race zo saai is.
2 races per weekend is opzich niks structureels tegen. Behalve misschien tijdtekort om de auto`s weer te prepareren voor de zondagrace.
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 19-03-2016 11:34 ]
How do you save a random generator ?
Leuk stuk inderdaad! Dit wist ik helemaal niet.Pierre schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:31:
Leuk stukje bij de NOS over de 1e keer dat Max in een raceauto stapte
Helmut Marko to block Ferrari switch for Daniel Ricciardo
http://www.sportsmole.co....for-ricciardo_268849.html
Dit stuk is wel heel erg opportuun geschreven, Feraari heeft nooit een hint gegeven richting Ricco....nazuzed schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:51:
Ricciardo mag niet weg en heeft nog een contract voor volgend jaar, dus dat wordt Ricciardo-Verstappen volgend jaar bij Red Bull...
Helmut Marko to block Ferrari switch for Daniel Ricciardo
http://www.sportsmole.co....for-ricciardo_268849.html
Dus, Ricciardo naar Ferrari? Denk het niet.... Ik denk eerder dat ze voor een jonger talent gaan, bijvoorbeeld Max of Carlos.
Cogitationis poenam nemo patitur
Hopen dat hij morgen die positie kan vasthouden, veel meer zit er realistisch niet in denk ik.
Jos en Max hebben al zo duidelijk gemaakt dat Max volgend jaar niet nog een jaar bij Toro Rosso zal doen + Max z'n verklaring dat hij Red Bull trouw blijft, die zit ook gewoon bij RBR volgend jaar...en bij Ferrari gaan ze echt niet voor Carlos, ik denk dat het Bottas wordt als 2e rijder mocht Kimi blijven tegenvallen.Bullet NL schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:56:
[...]
Dit stuk is wel heel erg opportuun geschreven, Feraari heeft nooit een hint gegeven richting Ricco....
Dus, Ricciardo naar Ferrari? Denk het niet.... Ik denk eerder dat ze voor een jonger talent gaan, bijvoorbeeld Max of Carlos.
Verwijderd
Inderdaad, daarnaast was de combinatie Vettel en Ricciardo geen succes dus nog minder reden om dat te doen.Bullet NL schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:56:
[...]
Dit stuk is wel heel erg opportuun geschreven, Feraari heeft nooit een hint gegeven richting Ricco....
Niets is zo onzeker in de F1 als een contract.... Wanneer Max volgend jaar bij Ferrari of Mercedes kan rijden zijn Jos en Max hun woorden over volgend jaar bij RB gewoon gebakken lucht.nazuzed schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:03:
[...]
Jos en Max hebben al zo duidelijk gemaakt dat Max volgend jaar niet nog een jaar bij Toro Rosso zal doen + Max z'n verklaring dat hij Red Bull trouw blijft, die zit ook gewoon bij RBR volgend jaar...en bij Ferrari gaan ze echt niet voor Carlos, ik denk dat het Bottas wordt als 2e rijder mocht Kimi blijven tegenvallen.
Terecht overigens, maar op het moment kunnen ze dom weg niets anders zeggen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Omdat er volgend jaar nieuwe regels zijn kunnen de kaarten wel eens heel anders geschud zijn, en dan zit je toch het beste met een team wat goed is met het chassis en die er om bekend staan dat ze problemen snel de baas zijn...Honda komt de problemen wel te boven, en ik zie Red Bull Honda nog steeds als een serieuze mogelijkheid voor volgend jaar, dus bij Red Bull blijven kan wel eens beter zijn dan naar Ferrari gaan.Bullet NL schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:08:
[...]
Niets is zo onzeker in de F1 als een contract.... Wanneer Max volgend jaar bij Ferrari of Mercedes kan rijden zijn Jos en Max hun woorden over volgend jaar bij RB gewoon gebakken lucht.
Keep on dreamingKrukar schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:17:
Zou mij niet eens verbazen als Merc volgend jaar Rosberg ditched en Vettel instapt bij Merc. Dan Ferrari met Bottas en Verstappen?
Waarom zou Vettel naast Hamilton 2e rijder willen worden? Volgens mij kan die veel beter bij Ferrari blijven zittenKrukar schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:17:
Zou mij niet eens verbazen als Merc volgend jaar Rosberg ditched en Vettel instapt bij Merc. Dan Ferrari met Bottas en Verstappen?
...dan had Max dus een normale opbouwende progressie in z'n ronde tijden en zat Carlos in Q2 al aan z'n limit.Although Max wasn’t that satisfied with the balance of his car in this morning’s FP3, Carlos was reasonably happy and did a good and competitive lap time. For qualifying, we didn’t know how best to approach it, but we followed our plan and I have to say it worked pretty well. Both drivers did what we needed from them of their first timed lap in Q1. As a precaution, we sent Carlos out again but in the end we didn’t need to. That meant he needed to survive in the first part of Q2 with a used set of tyres, which he did well. Max was on new tyres and the second run for both of them in Q2 put them through quite safely into Q3. With only eight cars being up there, it was great to see that we could achieve it with both of our cars. A P5 for Max is an excellent result, and a P7 is also great for Carlos, even though I feel a little sorry for him because his Q2 lap was extremely competitive and sadly he didn’t quite get that lap time in Q3. I think the track was a bit slower but we know that we could’ve been on the third row today with both drivers, and I think Carlos deserved to be there.
http://f1.co.uk/australia...iver-quotes-qualifying-4/
Carlos was in Q2 sneller dan Max in Q3. Carlos had een beetje pech en Max wat geluk dat het zo is afgelopen.nazuzed schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:33:
Interessant, James Key...
[...]
...dan had Max dus een normale opbouwende progressie in z'n ronde tijden en zat Carlos in Q2 al aan z'n limit.
Of zijn de wagens zoveel verbeterd?
Dat weet ik, maar de baan kan ook langzamer worden tussen de kwalificatie sessies. Dat de Ferrari's en Mercedessen snellere ronde tijden neerzetten hoef niet te betekenen dat de baan niet een klein beetje langzamer was geworden van Q2 naar Q3.Bosmonster schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:40:
[...]
Carlos was in Q2 sneller dan Max in Q3. Carlos had een beetje pech en Max wat geluk dat het zo is afgelopen.
Zo te lezen denkt Key dus dat dit het geval was en dat een goed rondje van Carlos in Q3 ietsjes langzamer zou zijn geweest dan het Q2 rondje.
De wagens/motoren zijn forst verbeterd + de bandensamenstelling + een nog zachter band type voor kwalificatie + (temperatuur/weersomstandigheden kunnen ook altijd van invloed zijn geweest).kevlar01 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:44:
Even wat anders. Vanochtend ff gechecked, de pole tijd van dit jaar is ongeveer 2,5 sec sneller dan vorig jaar. De pole van 2015 in AUS zou dit jaar goed zijn voor een 12e/13e stek. Waren de condities vorig jaar anders?(kan t me niet herinneren eerlijk gezegd)
Of zijn de wagens zoveel verbeterd?
Het social team van Mercedes raakt in ieder geval nooit over 'm uitgepraat. Vanmorgen weer zo'n flirt https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/711036453053198336Bullet NL schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:08:
[...]
Niets is zo onzeker in de F1 als een contract.... Wanneer Max volgend jaar bij Ferrari of Mercedes kan rijden zijn Jos en Max hun woorden over volgend jaar bij RB gewoon gebakken lucht.
Jij kent hem niet? Altijd negatiefRivanov schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:15:
[...]
Het is 8:14 op een zaterdagochtend.. en je bent nu al zo in mineur? Fijn weekend!
Dat was een voorstel van Bernie, totdat zijn mediabaasjes dreigden met het opzeggen van contracten.Harrie schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:21:
Een sprintrace op zaterdag, en zondag (de top 10?) in omgekeerde volgorde laten starten?
Goed idee anyone?
Maar Q was alles wat ik ervan verwachtte, ben er dus ook niet voor opgestaan. Van de week had iemand op het Autosport forum al omschreven wat er ging gebeuren en het is exact zo gegaan. Heb net de rerun gezien.
Hopelijk komt niet dat ballonnetje van Bernie opwaaien met successtrafseconden. Dat slaat ook nergens op.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik denk dat men had gehoopt dat iedereen die ook maar een beetje in de gevarenzone staat gewoon constant rondjes gaat draaien, maar dat kan natuurlijk niet. Nouja..
Aan de andere kant; wat zijn de Renault en Red Bull prachtig zeg!
[ Voor 5% gewijzigd door cheiron op 19-03-2016 15:20 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Jawel. Ken 'm al langer uit de game topics.
Bij Sky werd plek 9 nu al als een bonus genoemd.
Als die supersofts niet lang meegaan en iedereen in de top 8 dus vroeg naar binnen moet... dan heb je kans dat FI gewoon voorop komt te rijden omdat ze met verse softs veel langer door kunnen.
Voor ons als kijkers positief. Merc zal dan wellicht wat opgehouden worden om daar eerst voorbij te komen.
Mijn verwachting is dat HAM en ROS er vanaf de start heel hard vandoor gaan. Ferrari erachteraan met misschien een te gekke start van VES waarmee hij RAI pakt...
Met wat pech krijg je dan dat FI tussen Merc en Ferrari terecht komt en ze alleen nog maar harder kunnen weglopen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
mooi!Tralapo schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:27:
[...]
Het social team van Mercedes raakt in ieder geval nooit over 'm uitgepraat. Vanmorgen weer zo'n flirt https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/711036453053198336
Wanneer de top 8 snel naar binnen moet en Perez weer z'n normale strategie van bandensparen, dan kan Max wel eens weer achter Perez kunnen komen op een gegeven moment, alleen dit keer is de motor van Max vrijwel net zo goed...kunnen we Max toch nog zien inhalen.sanderb schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:49:
Ik ben heel benieuwd hoe de banden morgen gaan uitpakken..
Bij Sky werd plek 9 nu al als een bonus genoemd.
Als die supersofts niet lang meegaan en iedereen in de top 8 dus vroeg naar binnen moet... dan heb je kans dat FI gewoon voorop komt te rijden omdat ze met verse softs veel langer door kunnen.
Voor ons als kijkers positief. Merc zal dan wellicht wat opgehouden worden om daar eerst voorbij te komen.
Mijn verwachting is dat HAM en ROS er vanaf de start heel hard vandoor gaan. Ferrari erachteraan met misschien een te gekke start van VES waarmee hij RAI pakt...
Met wat pech krijg je dan dat FI tussen Merc en Ferrari terecht komt en ze alleen nog maar harder kunnen weglopen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bckAfF6ae6A]
En het lijkt erop dat Bottas een straf gaat krijgen voor het niet inleveren van zijn "setup sheet". Rond 11 minuten in de video.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
F1 drivers prohibited from throwing visor tear-off strips on track.
...
It states: "Any tear-offs attached to visors may not be thrown onto the track or the pitlane."
...
The stricter enforcement of the regulations means that drivers may now have to carefully place any tear-off strips inside their cockpits - or only have them removed at pitstops.
Testing, one, two ...
In dezelfde categorie 'goeie ideeen' als de nieuwe quali regels...
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Heb net nog op Veronica de samenvatting van de kwalificatie gekekenBoinkie schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:25:
Iemand die weet wie er een samenvatting gaat maken dit seizoen? Veronica is er mee gestopt dit seizoen.
http://www.formule1.nl/formule1-op-televisie/PWM schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:28:
[...]
Heb net nog op Veronica de samenvatting van de kwalificatie gekeken
Volgens dit artikel stopte ze ermee dit seizoen. Dan weet ik ieder geval dat ik de samenvatting kan volgen. Waar ik op het moment ben is de race om 01.00 uur. Dus lastig
Is dat niet (ook) een resultaat van de verscherpte regels rondom het radioverkeer? Teams mogen veel minder informatie naar de coureur sturen. Daar hoorde ik Olav Mol vanochtend meerdere keren over praten.cheiron schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:08:
Ik zit nu (verlaat) de kwalificatie te kijken, maar het lijkt wel alsof een aantal teams de regels niet begrepen heeft ofwel het expres fout doen -edit- of gewoon weten dat ze niet beter kunnen.). Met nog een minuut op de klok aan je flying lap beginnen is totaal nutteloos.
En toch zie ik hem liever niet bij Mercedes rijden. /onderbuikgevoel
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Je kunt de samenvatting op Channel 4 hier legaal bekijken...Boinkie schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:34:
[...]
http://www.formule1.nl/formule1-op-televisie/
Volgens dit artikel stopte ze ermee dit seizoen. Dan weet ik ieder geval dat ik de samenvatting kan volgen. Waar ik op het moment ben is de race om 01.00 uur. Dus lastig
https://www.filmon.com/group/uk-live-tv
Na een aantal seconden krijg je 1 keer een pop up en moet je even terug doen en opnieuw Channel 4 kiezen...de tijd van uitzenden van de samenvatting is, 15:29-17:59 uur Nederlandse tijd, dus voor jouw om 10:29-12:59 uur, en dat lijkt me prima te doen.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1