All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Yep alles kijken, vrijdag vrij, en daarna gelijk door naar de MotoGP in de zondag avond en misschien zelfs nog tussendoor UFC live kijken.... kijk er nu al naar uit !trion75 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:50:
6:30 pas? ik zit 2:30 al voor de buis hoor
Wordt inderdaad weinig slapen, dan maar een week vroeger op de zomertijd omschakelen
[ Voor 6% gewijzigd door Sniffels op 14-03-2016 10:33 ]
Ik maak me vooral druk over het op zaterdag wegkomen en zondag aankomen op het circuit. Maar dat is dus best te doen.Bigfoot schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:29:
Het is vooral extreem druk op de terugweg na de race. Dat is eigenlijk niet te doen dan.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zaterdag wegkomen gaat wel ok, en zondag aankomen ook.SnowDude schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:35:
[...]
Ik maak me vooral druk over het op zaterdag wegkomen en zondag aankomen op het circuit. Maar dat is dus best te doen.
maar inderdaad zondag terug zijn de eerste 40kilometer zo'n 4uur.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen hoor, heb zelf een huisje vlakbij het circuit. Maar over het algemeen komen en gaan mensen op heel verschillende tijden verspreid over het weekend. Alleen na de race wil iedereen gelijktijdig weg. De toegang tot de snelweg wordt dan ook vaak gewoon gesloten door de politie.SnowDude schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:35:
[...]
Ik maak me vooral druk over het op zaterdag wegkomen en zondag aankomen op het circuit. Maar dat is dus best te doen.
.Axente schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:40:
Ik ga dit jaar ook naar Spa en zit op de 17-27 tribune iemand ervaring? Ik hou waarschijnlijk een parkeerkaart over. Krijgen er 2 bij de kaartjes en gaan met zn drieen en is maar 1 auto.
Dan heb ik wel interesse!! Wil mijn zoon graag meenemen dit jaar.
bron: Telegraaf
Ik krijg in mei de kaartjes (geen idee hoe nog) maar dan kan ik de parkeerkaart wel sturen.Bigfoot schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:03:
[...]
.
Dan heb ik wel interesse!! Wil mijn zoon graag meenemen dit jaar.
edit. Iemand nog tips voor hotel/huisje om daar in de buurt te bivakeren?
[ Voor 11% gewijzigd door Axente op 14-03-2016 11:23 ]
En hij zou de plek van Rosberg of Raikonen innemen bij Ferrari. RightBigfoot schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:12:
Beetje rare quote, in feite wordt er niks nieuws gezegd.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Begrijpend lezen is ook een kunst.JvS schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:19:
[...]
En hij zou de plek van Rosberg of Raikonen innemen bij Ferrari. Right
" Vorig seizoen werd al duidelijk dat Mercedes en Ferrari de jonge Limburger als een serieuze optie beschouwen om in 2017 eventueel de plaats van respectievelijk Nico Rosberg of Kimi Räikkönen in te nemen."
Verwijderd
- Ferrari werkt altijd met 1ste en 2de rijders. Met Vettel als 1ste rijder krijgt Verstappen de rol van een Barrichello.
- Mercedes heeft nu een aantal zeer succesvolle jaren achter de rug maar mijn gevoel is dat er minder rek inzit. Ik verwacht dat ze het in 2016 prima doen, maar in 2017 het een stuk lastiger krijgen.
- Red Bull is nog steeds heer en meester op aero vlak, en met óf voortzetting van de Renault PU of nog beter een leverancier als Honda voor 2017 zit hier veel meer potentie op een wereldtitel.
In de F1 is elk contract afkoopbaar (en dat geld niet alleen in de F1)
helemaal niets nieuws; is altijd al zo geweest, heeft jost al diverse malen uitgesproken; zit clausule in contract dat bij een aanbod van team met potentie op titel max mag o-verstapenBestla schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:11:
Verstappen mag weg na dit seizoen, als hij wil.
bron: Telegraaf
Verstappen doet er goed aan vooral goed naar zijn vader te luisteren in plaats van blind het advies van ons te volgenVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:35:
Verstappen zou er verstandig aan doen om lekker bij Red Bull te blijven.
- Ferrari werkt altijd met 1ste en 2de rijders. Met Vettel als 1ste rijder krijgt Verstappen de rol van een Barrichello.
- Mercedes heeft nu een aantal zeer succesvolle jaren achter de rug maar mijn gevoel is dat er minder rek inzit. Ik verwacht dat ze het in 2016 prima doen, maar in 2017 het een stuk lastiger krijgen.
- Red Bull is nog steeds heer en meester op aero vlak, en met óf voortzetting van de Renault PU of nog beter een leverancier als Honda voor 2017 zit hier veel meer potentie op een wereldtitel.
Maar je hebt wel een punt dat hij geen tweede rijder moet worden. Hij moet of blijven zitten of een eerste stoeltje bij een top team pakken. De vraag is alleen of RB zonder eigen motor een echt top team kan worden of toch gedwongen blijft tweede viool te spelen.
alles kan off-topic
Ben het met je eens hoor, beste is voor hem eerst naar Red Bull, zeker met de puinhoop die 2017 gaat veroorzaken. Dan zit je bij een team als RB met Newey gewoon goed, ongeacht de krachtbron.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:35:
Verstappen zou er verstandig aan doen om lekker bij Red Bull te blijven.
Ben het alleen niet eens met je opmerking over tweede rijder bij Ferrari. Als hij daar begonnen was, ja, maar met 2 jaar ervaring onder zijn riem kan Max de strijd met Vettel wel aan denk ik.
Waarom niet? Red Bull heeft nooit een eigen motor gehad en toch 4 titels binnen gesleept.Ankona schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:45:
[...]
Verstappen doet er goed aan vooral goed naar zijn vader te luisteren in plaats van blind het advies van ons te volgen![]()
Maar je hebt wel een punt dat hij geen tweede rijder moet worden. Hij moet of blijven zitten of een eerste stoeltje bij een top team pakken. De vraag is alleen of RB zonder eigen motor een echt top team kan worden of toch gedwongen blijft tweede viool te spelen.
Als Renault de zaakjes op orde krijgt, is er best wel potentie. Het blijft een klantenteam, maar met de kennis op aero gebied zie ik ze zeker in 2017 wel stappen maken.
Een hele andere vraag: Toro Rosso rijdt nu met een 2015 Ferrari, omdat Ferrari niet meer 2016 units kon leveren. Gaat Toro Rosso in 2017 dan wel met een 2017 Ferrari blok rijden (als het contract blijft bestaan)?
MassaSnowDude schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:48:
Voor zover ik weet is er bij Ferrari nog nooit een tweede rijder doorgeschoven naar eerste rijder.
Omdat ze nooit rijders aannemen zonder ervaring en er dus relatief weinig groei zit in de rijders die ze hebben.SnowDude schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:48:
Voor zover ik weet is er bij Ferrari nog nooit een tweede rijder doorgeschoven naar eerste rijder.
Met een ervaren Max vs Vettel in een Ferrari zou ik niet zonder nadenken op Vettel inzetten.
Ik zou niet weten waarom de rek uit de wagen zou zijn, puur omdat ze het een paar jaar goed doen.
Verder is Toto heel lovend over Max, in het verleden kun je gerust zeggen dat er geflirt is geweest.
En binnen Mercedes zijn er geen stalorders (aan het begin van het seizoen). Max kan Hamilton denk ik beter op de staart zitten dan Rosberg nu doet. Ik denk dat Rosberg ergens wel geïntimideerd is door Hamilton en Max heeft daar denk ik minder last van.
[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 14-03-2016 11:52 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Weet niet of Max zo'n voorbeeld van vrolijkheid zal zijn als hij verslagen wordt door Lewis in een raceJackBol schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:51:
Ik denk dat Verstappen grote kansen zou hebben bij Mercedes.
Ik zou niet weten waarom de rek uit de wagen zou zijn, puur omdat ze het een paar jaar goed doen.
Verder is Toto heel lovend over Max, in het verleden kun je gerust zeggen dat er geflirt is geweest.
En binnen Mercedes zijn er geen stalorders (aan het begin van het seizoen). Max kan Hamilton denk ik beter op de staart zitten dan Rosberg nu doet. Ik denk dat Rosberg ergens wel geïntimideerd is door Hamilton en Max heeft daar denk ik minder last van.
Moet je blij zijn als je verliest dan? Laat ze maar racen, jammer van alles dat social media gezeik tegenwoordig.Bosmonster schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:52:
[...]
Weet niet of Max zo'n voorbeeld van vrolijkheid zal zijn als hij verslagen wordt door Lewis in een race
...
Als net-niet-rookie is het geen schande om achter een 3xWC te finishen.Bosmonster schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:52:
[...]
Weet niet of Max zo'n voorbeeld van vrolijkheid zal zijn als hij verslagen wordt door Lewis in een race
Zo kan hij lekker vanuit de luwte aanvallen.
Verwijderd
Omdat Mercedes bewust de keuze heeft gemaakt voor een 'conventionele opzet' van de PU, met de ontwikkelingen eerder zijn gestart (deels voorkennis) dan de andere leveranciers, en bewust de keuze hebben gemaakt voor een eenvoudigere opzet met minder technische risico's. Je ziet nu al dat de afstand tot Ferrari aanzienlijk kleiner is, want de marges zijn minder.JackBol schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:51:
Je kunt capaciteit verhogen door het vergroten van diverse onderdelen maar dat heeft in de F1 zijn limieten. Honda is de enige leverancier die een totaal eigen richting volgt met een opzet die technisch complexer is maar theoretisch in staat zou zijn veel meer performance te leveren met minder lag.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 12:09 ]
Die heeft het ook nooit waargemaakt, nooit écht indruk gemaakt imho.
di resta (een vna mijn favoriete) kan zeker wel raceTleilaxu schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:15:
Di Resta weer terug als "reserve" coureur bij Williams.
Die heeft het ook nooit waargemaakt, nooit écht indruk gemaakt imho.
En dat stukje hebben ze ook nog eens zelf toegevoegd bij de Telegraaf. Ze verwijzen naar het interview in speedweek. Daarin staat helemaal op het einde 1 paragraafje waarin de naam Verstappen 1 keer genoemd wordt:Bestla schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:24:
[...]
Begrijpend lezen is ook een kunst.
" Vorig seizoen werd al duidelijk dat Mercedes en Ferrari de jonge Limburger als een serieuze optie beschouwen om in 2017 eventueel de plaats van respectievelijk Nico Rosberg of Kimi Räikkönen in te nemen."
vrij vertaald:Hoch im Kurs stehen weiter die eigenen Fahrer – auch wegen der Loyalität nach der schwierigen Saison 2015. Die Perspektive, einen Daniel Ricciardo oder Max Verstappen an ein Werkteam zu verlieren, lässt Mateschitz offensichtlich kalt: «Ich kümmere mich nicht um die Dauer von Verträgen. Wenn einer unbedingt weg will, kann ich ihn ohnedies nicht aufhalten.»
Belangrijk zijn ook de eigen rijders - vooral vanwege de loyaliteit na een moeilijk 2015 seizoen.
De mogelijkheid om bijvoorbeeld Daniel Ricciardo of Max Verstappen aan een fabrieksteam te verliezen laat Mateschitz ogenschijnlijk koud: "Ik hou me niet bezig met de duur van contracten. Als iemand echt wil, kan ik 'm toch niet tegenhouden"
Als Max de mogelijkheid krijgt om in te stappen bij Mercedes of Ferrari, dan moet hij die kans met beiden handen grijpen. Nog een jaar STR gaat niet helpen. En Bij RBR heb je geen idee waar je aan toe bent.
Hij is net 18.. Als hij het dan een Vettel of Hamilton moeilijk kan maken, dan moet hij dat doen.
Dit is niet te vergelijken met een Verstappen sr die naast Schumacher mocht instappen.
Je weet niet welk team er over 2 of 3 jaar de boventoon voert. En je weet al helemaal niet of er mogelijkheden komen bij de top-teams. RAI er na dit jaar uit lijkt voor de hand te liggen. ROS is maar afwachten.
Ik denk dat de vraag eerder is wie van de 2 kampioenen - HAM of VET- het aandurft om naast VES te rijden.
Volgens mij zijn ze echter beiden arrogant genoeg om er van overtuigd te zijn dat ze dat broekie op de baan een lesje zullen leren.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ik vraag me wel af of ze dan ook de ballen hebben om hun setups te delen met Verstappen.sanderb schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:26:
[...]
Ik denk dat de vraag eerder is wie van de 2 kampioenen - HAM of VET- het aandurft om naast VES te rijden.
Volgens mij zijn ze echter beiden arrogant genoeg om er van overtuigd te zijn dat ze dat broekie op de baan een lesje zullen leren.
Waarom setups van hun ? Dacht dat Max er ook wel goed in is.. en mischien wel beter..SnowDude schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:33:
[...]
Ik vraag me wel af of ze dan ook de ballen hebben om hun setups te delen met Verstappen.
Als Red Bull dit jaar geen enkele podium finish haalt, zie ik ze de F1 bye bye zeggen na dit jaar. Dan moet Verstappen wel gaan verhuizen 😜.sanderb schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:26:
[...]
En dat stukje hebben ze ook nog eens zelf toegevoegd bij de Telegraaf. Ze verwijzen naar het interview in speedweek. Daarin staat helemaal op het einde 1 paragraafje waarin de naam Verstappen 1 keer genoemd wordt:
[...]
vrij vertaald:
Belangrijk zijn ook de eigen rijders - vooral vanwege de loyaliteit na een moeilijk 2015 seizoen.
De mogelijkheid om bijvoorbeeld Daniel Ricciardo of Max Verstappen aan een fabrieksteam te verliezen laat Mateschitz ogenschijnlijk koud: "Ik hou me niet bezig met de duur van contracten. Als iemand echt wil, kan ik 'm toch niet tegenhouden"
Als Max de mogelijkheid krijgt om in te stappen bij Mercedes of Ferrari, dan moet hij die kans met beiden handen grijpen. Nog een jaar STR gaat niet helpen. En Bij RBR heb je geen idee waar je aan toe bent.
Hij is net 18.. Als hij het dan een Vettel of Hamilton moeilijk kan maken, dan moet hij dat doen.
Dit is niet te vergelijken met een Verstappen sr die naast Schumacher mocht instappen.
Je weet niet welk team er over 2 of 3 jaar de boventoon voert. En je weet al helemaal niet of er mogelijkheden komen bij de top-teams. RAI er na dit jaar uit lijkt voor de hand te liggen. ROS is maar afwachten.
Raikkonen doet het niet meer goed, Rosberg haalt belangrijke punten voor Mercedes en doet zijn taak naar behoren. Dus Ferrari zou met veel geluk kunnen in 2017. De vraag is idd. of Vettel het wel aandurft met Mad Max naast zich.
Dit najaar wordt spannend qua rijderswissels.
Idd.. Denk niet dat Max met andermans setup wil rijden. Hij zorgt zelf wel voor zijn ideale instellingen.QSYS schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:36:
[...]
Waarom setups van hun ? Dacht dat Max er ook wel goed in is.. en mischien wel beter..
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
_ALS_ Max zou moeten switchen omdat RB er uit stapt, zie ik eerder FI of McLaren als kanshebber, dan Ferrari. Mercedes is ook een optie, maar ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren. Ik vind het iets teveel een juppen/ballen team.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat dat betreft is het lijstje kort: Red Bull, Ferrari, Mercedes, Renault of McLaren. En daarin is Red Bull momenteel al een vreemde eend in de bijt, aangezien het nu ook gedegradeerd is tot klantenteam. Zij het met mega-budget.
[ Voor 74% gewijzigd door Bosmonster op 14-03-2016 13:23 ]
Dat viel toch wel mee met die pech? Ik ben niet geheel objectief. De DiResta show op BBC maakte me geen fan van die man.himlims_ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:16:
[...]
di resta (een vna mijn favoriete) kan zeker wel racemaar hij heeft zo veel pech gehad, of verkeerde keuzes, maar vooral veel pech. maar, had liever een van de volgende generatie in dat stoeltje gezien
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Thanks, dat is inzicht die ik niet had.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:08:
[...]
Omdat Mercedes bewust de keuze heeft gemaakt voor een 'conventionele opzet' van de PU, met de ontwikkelingen eerder zijn gestart (deels voorkennis) dan de andere leveranciers, en bewust de keuze hebben gemaakt voor een eenvoudigere opzet met minder technische risico's. Je ziet nu al dat de afstand tot Ferrari aanzienlijk kleiner is, want de marges zijn minder.
Je kunt capaciteit verhogen door het vergroten van diverse onderdelen maar dat heeft in de F1 zijn limieten. Honda is de enige leverancier die een totaal eigen richting volgt met een opzet die technisch complexer is maar theoretisch in staat zou zijn veel meer performance te leveren met minder lag.
Dus met de huidige motor-opzet en regels, zou alleen Honda sterker kunnen verbeteren dan de rest van het veld?
Yes, maar dat geldt voor elke coureur. Dan rijdt Hamilton volgend jaar misschien wel voor Manor.Sniffels schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:29:
Ligt ook beetje wat hij kan laten zien dit jaar.. met veel pech, uitval en simpelweg niet in de picture rijden, dan is hij een stuk minder interessant.
Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat de coureurs ongeveer blijven presteren zoals ze tot nu toe gedaan hebben, anders valt er verdomd weinig te discussieren over een 2017 silly season
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 14-03-2016 13:36 ]
alles kan off-topic
Eens. Ik zie het niet snel gebeuren. Ik nam FI mee, omdat ze het niet verkeerd doen in de middenmoot en volgens mij een prima leerschool zijn?Bosmonster schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:18:
FI gaat Max nooit willen, want die gaan nooit een kampioenschap winnen. Het blijft een low-budget klantenteam.
Wat dat betreft is het lijstje kort: Red Bull, Ferrari, Mercedes, Renault of McLaren. En daarin is Red Bull momenteel al een vreemde eend in de bijt, aangezien het nu ook gedegradeerd is tot klantenteam. Zij het met mega-budget.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Firesphere schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:06:
[...]
Eens. Ik zie het niet snel gebeuren. Ik nam FI mee, omdat ze het niet verkeerd doen in de middenmoot en volgens mij een prima leerschool zijn?
Waarom een opleidingsteam/leerschool (wat ie mijns inziens helemaal niet meer nodig heeft in z'n derde jaar), als hij gewoon bij Red Bull kan rijden volgens z'n contract.Ankona schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:02:
Ferrari heeft net geinvesteerd in een "eigen" sateliet/opleidingsteam. Zouden ze daar geen talenten klaar willen stomen voor hun premium stoeltjes?
De vraag is, is het Red Bull of iets anders. Dan moet dat "iets anders" wel beter zijn of gelijkwaardig aan Red Bull natuurlijk. Niet een stap terug!
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 14-03-2016 14:16 ]
alles kan off-topic
We bejubelen vaak het opleidingssysteem van Red Bull en Toro Rosso, maar dat is inderdaad de keerzijde van de medaille.Ankona schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:17:
Ik bedoel daarmee te zeggen dat de weg naar een Ferrari stoeltje een extra hindernis heeft gekregen. Zoals Max vrij zeker naar RB door kan schuiven zal Ferrari een meerjaren plan hebben met Haas talenten.
Red Bull haalt praktisch geen rijders meer van buiten. Als alle grote teams dit gaan doen wordt het lastig om van topteam te wisselen.
alles kan off-topic
Begin dit seizoen verwacht ik Max nog wel met een mazzeltje op het podium.
En volgend jaar gaat Max gewoon voorin mee rijden met Red Bull en het Hamilton en Vettel heel lastig maken.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Toch is dat imho wel een belangrijke optie die we niet moeten vergeten.Bosmonster schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:35:
[...]
Yes, maar dat geldt voor elke coureur. Dan rijdt Hamilton volgend jaar misschien wel voor Manor.
Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat de coureurs ongeveer blijven presteren zoals ze tot nu toe gedaan hebben, anders valt er verdomd weinig te discussieren over een 2017 silly season
Kvyat kwam ook als supertalent/jongste F1 coureur ooit binnen en ondanks een prima eerste seizoen zie ik hem niet meer genoemd worden in de geruchten voor Mercedes of Ferrari.
Dat lijkt me eigenlijk wel de leukste optie. Dat hij door kan met het team dat hem de kans gaf.trion75 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:28:
Eind van dit seizoen, rijdt Red Bull gewoon al dicht bij de top 3 verwacht ik en zullen ze regelmatig wat podiums pakken.
Begin dit seizoen verwacht ik Max nog wel met een mazzeltje op het podium.
En volgend jaar gaat Max gewoon voorin mee rijden met Red Bull en het Hamilton en Vettel heel lastig maken.
[ Voor 28% gewijzigd door Tleilaxu op 14-03-2016 16:08 ]
Kvyat. Wat mensen in hem zagen verbaast me tot op de dag van vandaag. Een redelijke coureur met 0,0 uitstraling. Leuk voor een subtopper zoals FI of Williams misschien.Tleilaxu schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:07:
[...]
Toch is dat imho wel een belangrijke optie die we niet moeten vergeten.
Kvyat kwam ook als supertalent/jongste F1 coureur ooit binnen en ondanks een prima eerste seizoen zie ik hem niet meer genoemd worden in de geruchten voor Mercedes of Ferrari.
Vergelijken met Max vind ik erg kort door de bocht.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 14-03-2016 16:22 ]
precies dat - ik heb altijd de indruk dat hij het helemaal niet leuk vind, maar als ie dat zegt en terug gaat naar rusland dat Putin 'not amused' zal zijn. dus blijft ie voorlopigBosmonster schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:21:
[...]
Kvyat. Wat mensen in hem zagen verbaast me tot op de dag van vandaag. Een redelijke coureur met 0,0 uitstraling. Leuk voor een subtopper zoals FI of Williams misschien.
enige memorabele wat ik bij kvyat heb is dat worstelen met ted ... niet best voor een F1 coureur

volgens mij deze; YouTube: The Dannies Do Tokyo
[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 14-03-2016 16:25 ]
Het gaat mij niet zozeer om de vergelijking met Max, maar ook om het feit dat publieke perceptie om kan slaan. En dan is het achteraf makkelijk zeggen dat je dat totaal niet verbaasd, maar vergeet niet dat Verstappen nog heel jong is en ook weer niet zó veel bereikt heeft.Bosmonster schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:21:
[...]
Kvyat. Wat mensen in hem zagen verbaast me tot op de dag van vandaag. Een redelijke coureur met 0,0 uitstraling. Leuk voor een subtopper zoals FI of Williams misschien.
Denk bv ook eens aan zijn vader, die kwam ook als supertalent binnen, maar heeft het nooit gehaald.
Verstappen is heel erg goed en ik hoop met je mee dat hij de top haalt. Toch moet je denk ik soms ook even je oranje bril afzetten.
Je kan het "oranje bril" argument natuurlijk ook gebruiken om niet inhoudelijk te hoeven reageren.Tleilaxu schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:36:
[...]
Het gaat mij niet zozeer om de vergelijking met Max, maar ook om het feit dat publieke perceptie om kan slaan. En dan is het achteraf makkelijk zeggen dat je dat totaal niet verbaasd, maar vergeet niet dat Verstappen nog heel jong is en ook weer niet zó veel bereikt heeft.
Denk bv ook eens aan zijn vader, die kwam ook als supertalent binnen, maar heeft het nooit gehaald.
Verstappen is heel erg goed en ik hoop met je mee dat hij de top haalt. Toch moet je denk ik soms ook even je oranje bril afzetten.
Kan een talent binnenkomen en het niet waarmaken? Tuurlijk. Maar nu al gaan doemdenken, zonder enige aanleiding, is meer een zonnebril met een zwarte rand.
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 14-03-2016 16:49 ]
'Je bent zo goed als je laatste wedstrijd'.Bosmonster schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:47:
[...]
Je kan het "oranje bril" argument natuurlijk ook gebruiken om niet inhoudelijk te hoeven reageren.
Kan een talent binnenkomen en het niet waarmaken? Tuurlijk. Maar nu al gaan doemdenken, zonder enige aanleiding, is meer een zonnebril met een zwarte rand.
Als Max straks 4x achter elkaar zichzelf van de baan kegelt en de rest van het seizoen door Sainz overschaduwt wordt, zal Sainz een mooi plekje bij RB krijgen. Dat is geen doemdenken - dat is beseffen dat je dit seizoen eigenlijk weer op 0 begint en het gewoon moet laten zien.
Ik verwacht ook dat Max dat gaat doen
Vanaf Oostenrijk vorig jaar was hij - naar mijn mening - goed genoeg om Sainz te verslaan. Ik verwacht dan ook het volgende van Max dit jaar:
- Sainz verslaan in de kwalificatie door minimaal 60% van de kwalificaties te winnen (ergo 13-8 ofzo).
- Sainz verslaan in de races door minimaal 70% voor hem te eindigen (14/15-7/6)
- Te kapitaliseren op moeilijke omstandigheden (regen etc - een uitschieter moet dit jaar mogelijk zijn)
- Beter omgaan met banden dan vorig jaar - ging al goed, maar ik wil hem wel weer eens een briljant lange stint zien rijden en een lastige strategie zien werken. Vorig jaar begon hij hier ook goed mee in Aus, maar naar mate het jaar vorderde gokte hij steeds meer op zijn inhaalskills qua strategie en ging hij wat sneller door de banden heen. Ik wil hem (af en toe) gecalculeerde races zien rijden
Hoge eisen, maar ik denk dat ze iets vergelijkbaars bij RB ook wel intern verwachten. Sainz versloeg hij vorig jaar al - nu moet hij Sainz nog net iets harder verslaan.
Ze hebben het satelliet team niet om hun premium stoeltjes te vullen, maar om geen talent mis te lopen wanneer ze de stoeltjes niet hebben.Ankona schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:02:
Ferrari heeft net geinvesteerd in een "eigen" sateliet/opleidingsteam. Zouden ze daar geen talenten klaar willen stomen voor hun premium stoeltjes?
Max Verstappen was voor Mercedes en Ferarri een eye-opener, dat wanneer ze echt talent willen vastleggen, dat ze ook een stoeltje moeten hebben.
Ik sluit me hier bij aan, redelijk realistisch beeld van hoe het seizoen idealiter voor Max zal moeten verlopen.Requiem19 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:23:
[...]
'Je bent zo goed als je laatste wedstrijd'.
Als Max straks 4x achter elkaar zichzelf van de baan kegelt en de rest van het seizoen door Sainz overschaduwt wordt, zal Sainz een mooi plekje bij RB krijgen. Dat is geen doemdenken - dat is beseffen dat je dit seizoen eigenlijk weer op 0 begint en het gewoon moet laten zien.
Ik verwacht ook dat Max dat gaat doen.
Vanaf Oostenrijk vorig jaar was hij - naar mijn mening - goed genoeg om Sainz te verslaan. Ik verwacht dan ook het volgende van Max dit jaar:
- Sainz verslaan in de kwalificatie door minimaal 60% van de kwalificaties te winnen (ergo 13-8 ofzo).
- Sainz verslaan in de races door minimaal 70% voor hem te eindigen (14/15-7/6)
- Te kapitaliseren op moeilijke omstandigheden (regen etc - een uitschieter moet dit jaar mogelijk zijn)
- Beter omgaan met banden dan vorig jaar - ging al goed, maar ik wil hem wel weer eens een briljant lange stint zien rijden en een lastige strategie zien werken. Vorig jaar begon hij hier ook goed mee in Aus, maar naar mate het jaar vorderde gokte hij steeds meer op zijn inhaalskills qua strategie en ging hij wat sneller door de banden heen. Ik wil hem (af en toe) gecalculeerde races zien rijden
Hoge eisen, maar ik denk dat ze iets vergelijkbaars bij RB ook wel intern verwachten. Sainz versloeg hij vorig jaar al - nu moet hij Sainz nog net iets harder verslaan..
Daarnaast weten wij met zn allen toch hoe lastig/oneerlijk het soms is om de top in de F1 te bereiken? Ook Toro Rosso die een reputatie hebben talenten vrij makkelijk opzij te schuiven (Buemi/Algessauri/Vergne/Bourdais) helpt niet echt mee..
Wel een belangrijk verschil met Max is dat hij imo afgelopen seizoen heeft laten zien een buitengewoon goede racer te zijn, iets wat altijd interesse van de grote teams opwekt.

Hebben kaartjes gekocht voor Gold 3 Eau Rouge. De tribune bovenop Eau Rouge dus! Geweldig!
Laatste keer dat ik live bij een F1 race was, was Hungaroring 1997.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zoals US GP laatste stint ?Requiem19 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:23:
[...]
- Beter omgaan met banden dan vorig jaar - ging al goed, maar ik wil hem wel weer eens een briljant lange stint zien rijden en een lastige strategie zien werken.
Hoge eisen, maar ik denk dat ze iets vergelijkbaars bij RB ook wel intern verwachten.
Ze kijken gewoon wat de snelste strategie is met de long runs van vrijdag, en aangezien de STR10 anders ontworpen was als bv. de RB11 (die was vriendelijker met de banden) werd er juist bewust vanaf België gekozen voor een andere strategie (die ook beter bij Max paste volgens Xevi Pujolar).
US GP was een mooie laatste stint, maar in Abu Dhabi was het iets te druistig. Zelfs al voor de flatspot en ook daarna.nazuzed schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:09:
[...]
Zoals US GP laatste stint ?
Ze kijken gewoon wat de snelste strategie is met de long runs van vrijdag, en aangezien de STR10 anders ontworpen was als bv. de RB11 (die was vriendelijker met de banden) werd er juist bewust vanaf België gekozen voor een andere strategie (die ook beter bij Max paste volgens Xevi Pujolar).
Australië was, achteraf gezien, eigenlijk ook heel bijzonder. Hij bleef op die harde band vlak achter die groep ervoor op de zachtere band.
En al ligt Max een aanvallendere strategie beter, vind ik alsnog dat een echte top coureur zoveel mogelijk facetten moet beheersen.
Abu Dhabi was niet z'n beste race, maar zo erg was het nou ook weer niet.Requiem19 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:19:
[...]
US GP was een mooie laatste stint, maar in Abu Dhabi was het iets te druistig. Zelfs al voor de flatspot en ook daarna.
Australië was, achteraf gezien, eigenlijk ook heel bijzonder. Hij bleef op die harde band vlak achter die groep ervoor op de zachtere band.
En al ligt Max een aanvallendere strategie beter, vind ik alsnog dat een echte top coureur zoveel mogelijk facetten moet beheersen.
Kvyat was behoorlijk agressief (niet de eerste keer) nadat Carlos hem al voorbij was gegaan. Met Button was het niet meer dan inschattingsfout (vanuit Max z'n wagen dacht hij dat Button bewust naar 'm toekwam, alleen vanuit Button z'n onboard kon je zien dat dat kwam door de kerbs), en dan nog een remfout. Hij deed ook nog gewoon 2 hele cleane moves op de beide Saubers...je kunt je wel blindstaren op een paar kleine foutjes en doen of 1 race tekenend is, maar zelf de grootsten hebben er zulke races tussen zitten.
In Brazilië wist hij de bandenfluisteraar z'n banden op te laten roken (en er zat maar 1 ronde verschil met de pit stop tussen beide rijders) door er steeds vlak achter te rijden (iets wat banden vreet) op een manier die de goedkeuring kon dragen van één van de beste coureurs ooit.
Nice! Veel plezier alvast! Eau Rouge is ook wel _de_ plek om te zitten!Rivanov schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:56:
Fantastisch cadeau gekregen van m'n vader deze avond. We gaan samen naar de F1 op Spa-Francorchamps!
Hebben kaartjes gekocht voor Gold 3 Eau Rouge. De tribune bovenop Eau Rouge dus! Geweldig!
Laatste keer dat ik live bij een F1 race was, was Hungaroring 1997.
En laat max nu net de uitzondering zijn. Tot midden 2014 was hij geen onderdeel van het red bull opleidingstraject.Bosmonster schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:18:
[...]
We bejubelen vaak het opleidingssysteem van Red Bull en Toro Rosso, maar dat is inderdaad de keerzijde van de medaille.
Red Bull haalt praktisch geen rijders meer van buiten. Als alle grote teams dit gaan doen wordt het lastig om van topteam te wisselen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik bedoel het RBR team. Die halen al een tijdje al hun rijders uit STR. Als Ferrari voortaan alleen nog maar rijders uit Haas haalt en Mercedes uit Manor, valt er weinig meer te switchen in de top teams.L1nt schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 06:15:
[...]
En laat max nu net de uitzondering zijn. Tot midden 2014 was hij geen onderdeel van het red bull opleidingstraject.
Jep! Je zit overdekt, dus in geval van regen zitten we droog en in geval van zon zitten we netjes in de schaduw.Firesphere schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 06:14:
[...]
Nice! Veel plezier alvast! Eau Rouge is ook wel _de_ plek om te zitten!
En het is en blijft Eau Rouge natuurlijk.
Zaten overigens nog te twijfelen tussen deze Gold 3 en Gold 6 (einde Blanchimont bij de pitingang).. dat leek ons ook wel een mooi punt om te zitten wanneer ze volgas aan komen vliegen en daar in de ankers moeten..
Maar uiteindelijk was de kracht van Eau Rouge toch te sterk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De discussie ging over Max' bandenmanagement en niet over z'n inhaalacties op Abu Dhabi, dat is weer een andere discussie.nazuzed schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:04:
[...]
Abu Dhabi was niet z'n beste race, maar zo erg was het nou ook weer niet.
Kvyat was behoorlijk agressief (niet de eerste keer) nadat Carlos hem al voorbij was gegaan. Met Button was het niet meer dan inschattingsfout (vanuit Max z'n wagen dacht hij dat Button bewust naar 'm toekwam, alleen vanuit Button z'n onboard kon je zien dat dat kwam door de kerbs), en dan nog een remfout. Hij deed ook nog gewoon 2 hele cleane moves op de beide Saubers...je kunt je wel blindstaren op een paar kleine foutjes en doen of 1 race tekenend is, maar zelf de grootsten hebben er zulke races tussen zitten.
In Brazilië wist hij de bandenfluisteraar z'n banden op te laten roken (en er zat maar 1 ronde verschil met de pit stop tussen beide rijders) door er steeds vlak achter te rijden (iets wat banden vreet) op een manier die de goedkeuring kon dragen van één van de beste coureurs ooit.
Al voor de remfout en na de remfout, op z'n nieuwe set banden, leek hij teveel bezig zichzelf te willen bewijzen met snelle rondetijden om Sainz voor te blijven en later in te halen. Sainz was toen iets rustiger en kapitaliseerde door z'n banden goed te houden tot het einde van de stint.
Is deze race tekenend? Nee, want Max kan dus wel gecontroleerd rijden. Het lijkt er alleen op dat hij van nature liever aanvalt (gelukkig). Maar als je kleine punten moet aanwijzen waarin hij zich nog kan verbeteren, dan is dit er 1 van. Om kampioen te worden, moet je soms ook saai kunnen winnen.
Hoewel zo'n grand stand etc. wel cool is, moet ik eerlijk zeggen dat een gewone heuvel-plek ook zeker z'n charme heeft. Misschien iets voor een volgende keer om te proberenRivanov schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:57:
[...]
Jep! Je zit overdekt, dus in geval van regen zitten we droog en in geval van zon zitten we netjes in de schaduw.Ook staat er een groot scherm zodat je de race ook gewoon kunt volgen. Hadden we destijds in Hongarije ook en dat is wel erg prettig want na de eerste pitstops heb je anders geen idee meer hoe de race verloopt.
En het is en blijft Eau Rouge natuurlijk.
Zaten overigens nog te twijfelen tussen deze Gold 3 en Gold 6 (einde Blanchimont bij de pitingang).. dat leek ons ook wel een mooi punt om te zitten wanneer ze volgas aan komen vliegen en daar in de ankers moeten..
Maar uiteindelijk was de kracht van Eau Rouge toch te sterk.
Maar dat gaan de andere topteams niet doen. Red Bull is altijd al een vreemd eend in de bijt geweest omdat ze niet mee willen gaan in die wedloop van gigantische salarissen voor de coureurs.Bosmonster schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:47:
[...]
Ik bedoel het RBR team. Die halen al een tijdje al hun rijders uit STR. Als Ferrari voortaan alleen nog maar rijders uit Haas haalt en Mercedes uit Manor, valt er weinig meer te switchen in de top teams.
Red Bull geeft liever 3 miljoen uit aan een coureur dan 40 miljoen, dat ze daardoor een coureur als Hamilton mis lopen... so be it, ze hebben er vertrouwen in dat de eigen talenten ook het maximale uit het materiaal weten te halen.
Vooral Ferrari, maar ik denk ook Mercedes geven minder om het geld maar willen gewoon de nummer 1 coureur van de grid in hun auto. Dat zal met Haas en Manor als B-team niet anders zijn, de B-teams bieden wel meer kansen om een jong talent de F1 in te helpen en kunnen er wellicht voor zorgen dat niet alle grote talenten voor Red Bull kiezen.
Laten we eerlijk zijn, de opleidingsprogramma's van Mercedes, Ferrari en McLaren zijn een lachertje vergeleken met Red Bull.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
En STR haalde alleen maar rijders uit het RB opleidingstraject. En Max zat eigenlijk niet in dat traject.Bosmonster schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:47:
[...]
Ik bedoel het RBR team. Die halen al een tijdje al hun rijders uit STR. Als Ferrari voortaan alleen nog maar rijders uit Haas haalt en Mercedes uit Manor, valt er weinig meer te switchen in de top teams.
Punt is dat ze voor het echte talent echt wel een uitzondering maken.
Als Max echt zo goed is als wij denken/hopen dan passeert Ferrari of Mercedes echt wel 1 uit hun eigen stal om Max in de auto te krijgen. Die kans laten ze dan niet schieten.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het gaat niet om talent, daar is STR juist voor. Het gaat om het halen van ervaren rijders uit andere teams...L1nt schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:31:
[...]
En STR haalde alleen maar rijders uit het RB opleidingstraject. En Max zat eigenlijk niet in dat traject.
Punt is dat ze voor het echte talent echt wel een uitzondering maken.
Zie de reactie van XyritZz
Deze week weer traditiegetrouw de F1 preview special halen, en dan zondag weer beginnen.
Ben benieuwd dit jaar
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Haas is zeker een team om rekening mee te houden in te toekomst, een professioneel team dat voldoende ervaring combineert met een gezonde dosis ambitie en backup van FerrariWom schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:24:
Begint bij mij toch ook weer goed te kriebelen. Stiekem toch erg benieuwd naar wat HAAS kan klaarspelen. Hoewel ik begrepen heb dat ze flink wat technische issues nog hebben zie ik er een team in wat serieus voor langere tijd mee gaat en wil doen.
Kom maar op me die FP1, de blikjes red-bull staan al in de koelkast klaar om de nacht van donderdag op vrijdag door te komen.
Vorig jaar weer voor het eerst het hele seizoen gekeken. Door Max uiteraard.Mars18 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:22:
Ik probeer het ieder jaar weer te volgen, vorig jaar tot de gp van monaco gekomen.
Deze week weer traditiegetrouw de F1 preview special halen, en dan zondag weer beginnen.
Ben benieuwd dit jaar
Ik kijk ook erg uit naar weer een jaar genieten, maar eigenlijk nog meer naar 2017 (ja nu al...:))
Ha, dus jij betaald Max indirect!SnowDude schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:38:
Kom maar op me die FP1, de blikjes red-bull staan al in de koelkast klaar om de nacht van donderdag op vrijdag door te komen.
Is het al maart? JAAAAA!!!!!
Erg benieuwd of Max het niveau kan houden, wat Ferrari en Merc gaan doen en idd of HAAS de verrassing van het jaar wordt.
Bring it on!
Waiting on the world to change
We praten beetje langs elkaar heen denk ik. Jij stelt, zeer terecht, dat een RBR alleen uit de STR vijver vist en dat een Ferrari en Mercedes dit ook lijkt te gaan doen met Haas en Manor.Bosmonster schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:17:
[...]
Het gaat niet om talent, daar is STR juist voor. Het gaat om het halen van ervaren rijders uit andere teams...
Zie de reactie van XyritZz
Ik geef echter aan dat STR eigenlijk alleen uit de Red Bull opleiding vijver vist maar er voor Max een uitzondering was gemaakt.
Daarmee bedoel ik dat er wel uitzonderingen gemaakt zullen worden als de juiste rijder beschikbaar komt.
Sainz Jr. stond altijd hoog op het lijstje van RB maar werd in eerste instantie aan de kant geschoven voor Max. Het is dat Vettel uiteindelijk laat vertrok (officieel) waardoor Kvyatt alsnog doorschoof en er een plekje naast Max vrij kwam.

Nu heb ik enkele posts terug gelezen dat jij donderdagavond een pilsje drinkt en daar enthousiast van wordt.Turbo-Puppy schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:45:
Ik probeer me ondertussen gewoon voor te stellen hoe de reacties hier zaterdagochtend zullen zijn als Max -tegen alle verwachting in- een P5 kwalificatie rijdt.
Je gaat me toch niet vertellen dat je dit hebt verschoven naar dinsdagochtend!
Ja maar ik verdien er ook aan. ik werk bij Liberty Global en wordt wordt dus ook ook gedeeltelijk betaald door de inkomsten van Ziggo en Ziggo Sport
Hoezo tegen alle verwachtingen in? Iedereen verwacht hier toch minimaal wel dat max op de 1e startrij staatTurbo-Puppy schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:45:
Ik probeer me ondertussen gewoon voor te stellen hoe de reacties hier zaterdagochtend zullen zijn als Max -tegen alle verwachting in- een P5 kwalificatie rijdt.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Ik val door de mand merk ik. Maakt verder niet uit ook. Vond je mijn verwachting niet mooi dan?albino71 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:47:
[...]
Nu heb ik enkele posts terug gelezen dat jij donderdagavond een pilsje drinkt en daar enthousiast van wordt.
Je gaat me toch niet vertellen dat je dit hebt verschoven naar dinsdagochtend!
win win win dusSnowDude schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:47:
[...]
Ja maar ik verdien er ook aan. ik werk bij Liberty Global en wordt wordt dus ook ook gedeeltelijk betaald door de inkomsten van Ziggo en Ziggo Sport
@turbo-puppy: Jazeker, kan niet hoog genoeg zijn wmb. Ennuh...ik ben bang dat dit draadje hoe dan ook explodeert aankomend weekend.
[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 15-03-2016 10:52 ]
Dus ik betaal Max en jou!SnowDude schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:47:
[...]
In ieder geval ikzelf en ik las van nog zeker 1 iemand, dus da's 2.
Who's up?
Yep, uiteraard.AzzKickah schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:52:
Hoeveel mensen hebben hier vrij genomen dan a.s. vrijdag?
Who's up?
Chips, redbull, beamer = check.
+1AzzKickah schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:52:
Who's up?
Hopelijk veel actie tijdens de vrije trainingen.
Aanwezig.AzzKickah schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:52:
Who's up?
Op vrijdag werk ik altijd voor mijzelf, heb mijzelf ook een ochtendje vrij gegeven
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1