[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
Als je ziet waar mensen in de normale auto hun tomtom op de ruit plakken, dan is die halo geen enkel probleem :+

Ik blijf het een raar dingen vinden.
En dan eigenlijk vooral omdat het voor de meest recente ongelukken waarschijnlijk zo goed als niets had uitgemaakt. Bij een enorme impact zoals Bianchi had dit niet veel gedaan. En bij kleinere elementen zoals bij Massa ook niet.

Ik begrijp de drang om meer aan de veiligheid te willen doen, maar ik begrijp niet waarom andere concepten zoals het hierboven al genoemde Lola concept geen kandidaat lijken te zijn.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Dit heeft mijn inziens totaal geen nut. Het enige wat daadwerkelijk zou kunnen helpen is een straaljager-cockpit achtig iets.

Net wat hierboven gezegd wordt. Een veer zoals bij Massa houdt dit niet tegen, en bij een klap zoals Bianchi versplintert die halo gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Snapt iemand trouwens hoe het liveverslag van Gpupdate werkt?

Ik zie op http://www.gpupdate.net/nl/ rechts wel de tekstlinkjes naar voorgaande dagen, maar nooit de huidige dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

staat links bij de nieuwsberichten

http://www.gpupdate.net/n...e-catalunya-3-maart-2016/

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
sanderb schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:10:
Als je ziet waar mensen in de normale auto hun tomtom op de ruit plakken, dan is die halo geen enkel probleem :+
Hahaha, dit is zo erg idd.. Ik lach me kapot dagelijks op de snelweg bij (meestal) dames die hun tomtom letterlijk recht boven hun stuur plakken 8)7
En dan eigenlijk vooral omdat het voor de meest recente ongelukken waarschijnlijk zo goed als niets had uitgemaakt. Bij een enorme impact zoals Bianchi had dit niet veel gedaan. En bij kleinere elementen zoals bij Massa ook niet.

Ik begrijp de drang om meer aan de veiligheid te willen doen, maar ik begrijp niet waarom andere concepten zoals het hierboven al genoemde Lola concept geen kandidaat lijken te zijn.
De F1 wordt ook nogal geleefd de laatste jaren, ik heb het idee dat dit soort ideeën meer symbolisch worden bedacht. Feit is idd dat dit totaal geen oplossing is maar nu kunnen ze wel aan de buitenwereld laten zien dat er 'iets mee gedaan is'. En daarmee is de zaak ws. weer afgedaan, treurig maar waar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
Roamor schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:19:
Snapt iemand trouwens hoe het liveverslag van Gpupdate werkt?

Ik zie op http://www.gpupdate.net/nl/ rechts wel de tekstlinkjes naar voorgaande dagen, maar nooit de huidige dag?
Op de feloranje balk klikken die boven in beeld staat: LIVE - Formule 1-test op Circuit de Catalunya, 3 maart 2016

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Devian schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:25:
[...]

Op de feloranje balk klikken die boven in beeld staat: LIVE - Formule 1-test op Circuit de Catalunya, 3 maart 2016
De feed van gpupdate werkt bij mij trouwens niet helemaal correct, geen automatische updates met chrome. Meer mensen die hier last van hebben?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AzzKickah schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:16:

Net wat hierboven gezegd wordt. Een veer zoals bij Massa houdt dit niet tegen, en bij een klap zoals Bianchi versplintert die halo gewoon.
Als deze dezelfde sterkte heeft als de monocoque dan weet ik niet of die zo makkelijk kapot gaat.
Ook voor onder een barrier schieten zou dit kunnen helpen.

(maar het blijft lelijk, en het zal de airflow bovenop de auto ook wel flink vernaggelen)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Ik denk dat bij die oplossing van Lola een probleem hebt dat het ruitje het beeld vertekent. Dat is lastiger dan een paal van 1-2cm breed voor je neus. Ze hebben ook altijd een antenne recht voor hun neus gehad, daar leek ook niemand last van te hebben.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
McBoom schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Als je dwars door je hand kan kijken zou ik maar even wat aan dat gat in je hand doen :P

Maar alle gekheid op een stokje... Je hand is ook niet zo dik als de steun.
Tuurlijk zie je dat ding, maar doordat je stereo kijkt met 2 ogen is er nooit een dode hoek in het midden van gezichtsveld, ip moet je gewoon alles waar kunnen nemen. Dat het irritant zou kunnen zijn is een ander verhaal, maar ip belemmert het niet je zicht, want je kijkt in de verte ook in een F1 wagen en niet wat op de voorkant van je auto zit.

[ Voor 11% gewijzigd door bvbal79 op 03-03-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Grimmie187 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Hahaha, dit is zo erg idd.. Ik lach me kapot dagelijks op de snelweg bij (meestal) dames die hun tomtom letterlijk recht boven hun stuur plakken 8)7
Als het niet zo gevaarlijk was, zou ik d'r ook om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Das de manier van de desbetreffende dames om een OSD te construeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 23:14
Uit de GPUpdate livestream: "Van Toro Rosso hebben we begrepen dat Verstappen vandaag op de supersofts gaat rijden. We zijn benieuwd!"

En het uitzicht van de coureur met de halo:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcnZUpWXIAA5YrE.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcnbaEYXEAA4t-Z.jpg:large

[ Voor 65% gewijzigd door Herax10NL op 03-03-2016 11:19 . Reden: Halo stuk toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Was dat de eerste 24'er voor STR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
StevoMark10 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:57:
Uit de GPUpdate livestream: "Van Toro Rosso hebben we begrepen dat Verstappen vandaag op de supersofts gaat rijden. We zijn benieuwd!"

[afbeelding]
Zal lastig zijn om Webber langs te zien vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Tethtoril schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:17:
Was dat de eerste 24'er voor STR?
Yes, nette prestatie hoor op mediums!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
StevoMark10 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:57:
[afbeelding]Uit de GPUpdate livestream: "Van Toro Rosso hebben we begrepen dat Verstappen vandaag op de supersofts gaat rijden. We zijn benieuwd!"

[afbeelding]
Tja helaas is een foto ook niet 3D stereo he......zegt dus niks dit, alhoewel je later geplaatste plaatje al laat zien dat de belemmering weinig is als je al de kast op een paar cm gewoon goed kunt zien.

[ Voor 11% gewijzigd door bvbal79 op 03-03-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Oei die halo is wel erg lelijk zeg. Maar ja als het helpt...

Vraag me wel af of het de winst van bescherming tegen rondvliegende banden het waard is in vergelijking met de extra moeite die het nu kost om uit de auto te stappen. Wat als je motor in de brand vliegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Zicht vanuit de cockpit is idd niet veel anders dan met een flinke antenne:

https://twitter.com/ScarbsF1/status/705336074898374656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
VES nu op Softs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Goron schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:22:
Oei die halo is wel erg lelijk zeg. Maar ja als het helpt...

Vraag me wel af of het de winst van bescherming tegen rondvliegende banden het waard is in vergelijking met de extra moeite die het nu kost om uit de auto te stappen. Wat als je motor in de brand vliegt?
wellicht dat hier nog naar gekeken wordt of al over na gedacht is. De halo is extra veiligheid maar als het ten kosten gaat van de veiligheid bij uitstappen zullen ze er vast nog wel over nadenken. misschien een knopje waarbij het ding gelanceerd wordt van de wagen ergens waar je niet makkelijk tegen aan kan stoten of per ongeluk op kan drukken.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Martin0 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:29:
[...]

wellicht dat hier nog naar gekeken wordt of al over na gedacht is. De halo is extra veiligheid maar als het ten kosten gaat van de veiligheid bij uitstappen zullen ze er vast nog wel over nadenken. misschien een knopje waarbij het ding gelanceerd wordt van de wagen ergens waar je niet makkelijk tegen aan kan stoten of per ongeluk op kan drukken.
Heeft weinig zin. Kijk maar toen vorig jaar Sainz onder de bandenstapel belandde. Dan krijg je die er dus ook nooit meer uit.

Verder vind ik een groter raam aan de voorkant al beter (dan stuitert puin gewoon weg), maar de rest is echt zo'n kans van 1 op 100000000 dat het een keer fout gaat. Dan moet je gewoon accepteren dat het een onmogelijk te voorkomen risico is.

Verder blijf ik erbij: iets neerzetten voor opruimingswerkzaamheden om de gang ernaar te blokkeren, heeft veel meer zin dan alles wat ze nu bedenken om de situatie van Bianchi te voorkomen. Dat moet je niet op de auto oplossen, maar op de baan.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 03-03-2016 11:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Daar gaat Max op de super-softs :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e6bxPMy.png

[ Voor 43% gewijzigd door Trackerfire op 03-03-2016 11:50 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Martinspire schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Heeft weinig zin. Kijk maar toen vorig jaar Sainz onder de bandenstapel belandde. Dan krijg je die er dus ook nooit meer uit.

Verder vind ik een groter raam aan de voorkant al beter (dan stuitert puin gewoon weg), maar de rest is echt zo'n kans van 1 op 100000000 dat het een keer fout gaat. Dan moet je gewoon accepteren dat het een onmogelijk te voorkomen risico is.

Verder blijf ik erbij: iets neerzetten voor opruimingswerkzaamheden om de gang ernaar te blokkeren, heeft veel meer zin dan alles wat ze nu bedenken om de situatie van Bianchi te voorkomen. Dat moet je niet op de auto oplossen, maar op de baan.
Mee eens inderdaad. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit meer bedoeld is voor de band/ophanging die eventueel los kan komen en daarom tegen de helm stuitert. Zoals het helaas met Senna afgelopen is. Daar lijkt deze oplossing wel degelijk uitkomst te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Racierox schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:52:
[...]

Mee eens inderdaad. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit meer bedoeld is voor de band/ophanging die eventueel los kan komen en daarom tegen de helm stuitert. Zoals het helaas met Senna afgelopen is. Daar lijkt deze oplossing wel degelijk uitkomst te bieden.
Dit systeem is inderdaad om het hoofd te beschermen tegen rondstuiterend puin, voornamelijk wiel maar het zal een veer zoals bij massa gebeurt was in hongarije niet tegenhouden mits deze op de halo zelf vliegt. wellicht dat dit een tussenfase is. waarbij we meer richting de indy car gaan maar dan met gesloten cockpit.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Straks met de zelfrijdende auto maakt het allemaal niets meer uit :)

Van wat ik op de foto's zie zou ik het zwaar irritant vinden dat het zicht naar boven mij ontnomen zou worden. Ik ben benieuwd naar de reacties van de testrijders als ze een uur of langer met dat ding hebben rondgereden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

in Oostenrijk werd Raikkonen bijna gekeeld door Alonso... meer geluk dan wijsheid.. daar zou zo'n ding wel zijn kansen wel vergroot hebben om zonder echte schade uit de auto te stappen (ja dat is nu ook gebeurd, maar zoals ik al zei: meer geluk dan wijsheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Lekker Ventje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:59:
Straks met de zelfrijdende auto maakt het allemaal niets meer uit :)

Van wat ik op de foto's zie zou ik het zwaar irritant vinden dat het zicht naar boven mij ontnomen zou worden. Ik ben benieuwd naar de reacties van de testrijders als ze een uur of langer met dat ding hebben rondgereden.
Je moet ook niet naar de vogeltjes kijken maar naar het asfalt.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

met een beetje pech zit dat ding alleen in de weg bij de start, verdwijnen de lampen net achte die balk afhankelijk van waar je staat

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

[...]

Maar er is alsnog zoveel wat erdoor kan gaan. Het is geen 100% oplossing, hoogstens 35%. Verder zorgt het ervoor dat je de coureur ook minder goed kunt zien als publiek zijnde.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Wat dacht je van eau rouge, volgens mij kan je er wel goed mee vooruit kijken, maar bij een heuvel hangt het in je zicht.

Crash in eau rouge en door dat ding zie je het volgens mij veels te laat.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Zo'n Halo, ik vind het maar niets.. je zou bijna eerder een "neerklappende" bodemplaat moeten hebben waar je als coureur extra ruimte hebt om in te zakken bij een ongeluk.

Maarja, ook een stom idee natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sniffels schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:10:
Zo'n Halo, ik vind het maar niets.. je zou bijna eerder een "neerklappende" bodemplaat moeten hebben waar je als coureur extra ruimte hebt om in te zakken bij een ongeluk.

Maarja, ook een stom idee natuurlijk :)
Of een airbag om de cockpit heen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Bouw er dan een schietstoel in :D wel mooi als er bij een crash opeens een paar coureurs hoog door de lucht vliegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Ik vraag me af hoe de zichtbaarheid is als je kop opzij wordt gedrukt door g-krachten in een bocht.

Zou de zichtbaarheid verminderd zijn, dan kan dat wel eens ongelukken veroorzaken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09 12:18
[...]
Ik meen me te herinneren dat Senna doorboort was door zijn stuurwielpin. Daar gaat geen halo tegen helpen ;)

Halo's gaan niet alleen helpen tegen rondvliegende banden/ophanging, maar ook tegen overvliegende auto's, zoals Grosjean bij Alonso in Spa, wat wonder boven wonder goed ging.

Maar goed, ik ben er geen voorstander van. Het ziet er niet uit en past niet bij het openwiel racen. Maak er dan een andere klasse van a la WEC. Echter, het laatste woord zou wat mij betreft aan de coureurs moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Tja, 'enkele' jaren geleden hoorden gordels niet bij openwiel racen, helmen waren ook niet nodig en een visor ook niet...

Het hoort er gewoon een beetje bij, eea zal afhangen van reacties van de coureurs, als die er geen problemen in zien en ze kunnen nog steeds binnen dezelfde verplichte tijd uit de cockpit ontsnappen dan is het alleen visueel wat jammer.

Wel zou het mooi zijn als die halo's wat meer in de helmkleuren van de coureur gemaakt zouden worden oid, zodat die beter herkenbaar zouden zijn, omdat de helm nu minder zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
cranebird schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:20:
[...]

Ik meen me te herinneren dat Senna doorboort was door zijn stuurwielpin. Daar gaat geen halo tegen helpen ;)

Halo's gaan niet alleen helpen tegen rondvliegende banden/ophanging, maar ook tegen overvliegende auto's, zoals Grosjean bij Alonso in Spa, wat wonder boven wonder goed ging.

Maar goed, ik ben er geen voorstander van. Het ziet er niet uit en past niet bij het openwiel racen. Maak er dan een andere klasse van a la WEC. Echter, het laatste woord zou wat mij betreft aan de coureurs moeten zijn.
Je hebt gelijk, het was niet het wiel. Ik kan me een onboard filmpje herinneren waarbij een wiel los komt en richting de coureur slingert. In veel gevallen zal een halo niet helpen, alleen voor grote objecten zoals wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Uiteindelijk komt het gewoon neer op risicomanagement. Persoonlijk denk ik dat er geen maatregelen te nemen zijn om freak accidents zoals Senna, Massa, Bianchi te voorkomen.

Het zijn vreselijke gebeurtenissen maar het valt niet te managen zonder 1. heel veel geld uit te geven en 2. de sport onherkenbaar te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:11

Player1S

Probably out in the dark

Grimmie187 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:45:
Uiteindelijk komt het gewoon neer op risicomanagement. Persoonlijk denk ik dat er geen maatregelen te nemen zijn om freak accidents zoals Senna, Massa, Bianchi te voorkomen.

Het zijn vreselijke gebeurtenissen maar het valt niet te managen zonder 1. heel veel geld uit te geven en 2. de sport onherkenbaar te veranderen.
Precies maar de FIA raakt al in paniek als een coureur tijdens een interview een ingescheurde nagel op loopt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Stel er komt iets zwaars op (andere auto, of de auto gaat over de kop) en dat ding breekt los van de body, vormt dat apparaat zelf dan niet juist een gevaar voor de coureur?

[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 03-03-2016 12:58 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

rally

Deyterra Consultancy

Roamor schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:34:
Zou wel erg jammer zijn gezien de concurrentie met Mercedes.

Als Ferrari terug moet grijpen op de 2015 versie, dan heeft Toro Rosso ineens bijna weer de "2016" versie. En een stuk betrouwbaarder zo te zien. :)
Als dat zomaar kan. De motor is redelijk ingrijpend gewijzigd, dus dat zou wellicht ook het 2015 chassis betekenen. Dus ik denk niet dat het zo eenvoudig is...

Wat ik niet begrijp... met all extra testen die ze via Haas hebben kunnen doen.... waarom is dit niet eerder aan het licht gekomen?

[ Voor 12% gewijzigd door rally op 03-03-2016 13:01 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rally schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Als dat zomaar kan. De motor is redelijk ingrijpend gewijzigd, dus dat zou wellicht ook het 2015 chassis betekenen. Dus ik denk niet dat het zo eenvoudig is...

Wat ik niet begrijp... met all extra testen die ze via Haas hebben kunnen doen.... waarom is dit niet eerder aan het licht gekomen?
context?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
rally schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Het motorblok+versnellingsbak in de Haas is gewoon Ferrari-merk toch, dus dat hebben ze dan niet extra mogen testen.

Alleen delen die onder Haas label/merk vallen mochten ze dan testen lijkt me, zoals bv chassis en aero testen in de windtunnel.

Maar pin me er niet op vast.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Het gerucht van gisteren dat de nieuwe Ferrari PU grote problemen zou hebben, wat overigens inmiddels alweer ontkracht is door Ferrari zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grimmie187 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Het gerucht van gisteren dat de nieuwe Ferrari PU grote problemen zou hebben, wat overigens inmiddels alweer ontkracht is door Ferrari zelf.
ferrari zal hun naam ook niet in een zin noemen met woord problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
himlims_ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:09:
[...]

ferrari zal hun naam ook niet in een zin noemen met woord problemen :+
Idd maar het lijkt achteraf een beetje sensatiebericht. Gisteren 150+ ronden gereden en vandaag in de 1.22's dus ik denk (hoop) dat het wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb niets met ferrari, maar ik hoop wel dat ze nu eindelijk eens competatief kunnen zijn met mercedes. bedoel die droogte van dit merk is wel triest. net als mclaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
himlims_ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:12:
ik heb niets met ferrari, maar ik hoop wel dat ze nu eindelijk eens competatief kunnen zijn met mercedes. bedoel die droogte van dit merk is wel triest. net als mclaren.
Ik weet niet hoelang jij al F1 volgt maar zo bijzonder is deze droogte niet hoor van Ferrari. Tussen 1983 en 1999 hebben ze ook niets gewonnen, en bij de rijders zelfs niets tussen 1979 en 2000.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SnowDude schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:18:
[...]

Ik weet niet hoelang jij al F1 volgt maar zo bijzonder is deze droogte niet hoor van Ferrari. Tussen 1983 en 1999 hebben ze ook niets gewonnen, en bij de rijders zelfs niets tussen 1979 en 2000.
gaat altijd met ups en downs, dat is met alles, de economie, klimaat, odol etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

himlims_ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:20:
[...]
gaat altijd met ups en downs, dat is met alles, de economie, klimaat, odol etc.
Odol = alleen maar up ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Wacht maar tot je een paar jaartjes ouder bent... <+:)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
ATS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:26:
[...]

Wacht maar tot je een paar jaartjes ouder bent... <+:)
Hij bedoelt denk ik dat een odol per definitie up is. Anders is het geen odol O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
SnowDude schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:18:
[...]

Toch werden ze toen veel minder gehinderd door ontwikkelmogelijkheden dan nu.
Even uit een andere post van mij op Autosport:
2007 (17 races): 9 wins, 4 doubles and 22 podiums (incl. wins) WDC & WCC champion
2008 (18 races): 8 wins, 3 doubles and 19 podiums WCC champion
TEST BAN
2009 (17 races): 1 win, 6 podiums.
2010 (19 races): 5 wins, 2 doubles, 14 podiums.
2011 (19 races): 1 win, 10 podiums
2012 (20 races): 3 wins, 14 podiums
2013 (19 races): 2 wins, 10 podiums
2014 (19 races): 0 wins, 2 podiums
2015 (19 races): 3 wins, 16 podiums
They still have 2 race wins to go before they have equaled the number of '07 and '08 wins. That has taken them 7 seasons thus far, or 132 races where they first needed only 35. The last 1-2 finish is eons ago (Germany 2010).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens de reacties her en der zou Kimi gezegd hebben dat dat geval voor en boven zijn hoofd "wel oke" was. Als je zijn reactie aan het einde van onderstaand filmpje ziet dan zou je toch wat anders kunnen vermoeden. Maar de meeste coureurs zijn tegenwoordig, v.w.b. uitspraken m.b.t. hun sport, vaak politiek correct.

[YouTube: https://youtu.be/of10Pes03ks]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

hardware-lover schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:02:
Volgens de reacties her en der zou Kimi gezegd hebben dat dat geval voor en boven zijn hoofd "wel oke" was. Als je zijn reactie aan het einde van onderstaand filmpje ziet dan zou je toch wat anders kunnen vermoeden. Maar de meeste coureurs zijn tegenwoordig, v.w.b. uitspraken m.b.t. hun sport, vaak politiek correct.

[video]
Ah, ze hebben direct een nieuwe plaats voor sponsorstikkers gevonden zie ik. Dat je de helm van de coureur niet meer zit is jammer. :|

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
Jaja...het is maar testen... Maar dit ziet er toch goed uit voor STR:
A bit of a drop of in the middle of the lap, but a good sector one and three is enough to see Max Verstappen improve with a 1:23.382 on the ultrasofts.

That looked like a qualifying simulation from Toro Rosso as it was a out lap, flying lap and in lap for Vestappen.
Dus het had nog ietsje sneller gekund ook :)

Afbeeldingslocatie: https://d2kmm3vx031a1h.cloudfront.net/mV4StrLWT6ep4WcfX06c_Teams%20fastest%20laps.jpg

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik vind dit echt geen gezicht....het is wachten op de marketing afdeling van Jumbo ... Knal gele beugels met "Halo Jumbo" ... alle voorbeelden waarvoor dit niet werkt zijn inmiddels wel genoemd, en daarbij vind ik het directe aanranding van een sport met een open cockpit karakter. Wellicht een kortzichtige mening., maar nee, dit is het gewoon ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ik geloof ook eigenlijk niet dat dit erdoor komt.

Kimi schudt al nee met z'n hoofd in dat filmpje als ie stopt in de pits, en tikt het bovenste gedeelte van de halo aan.

Leuke test maar ik geloof never niet dat deze oplossing 't gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
"Wel okay" is Kimmie speak voor: "Het is shit, maar dat mag ik niet hardop zeggen."

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Señor Sjon schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:53:
[...]

Toch werden ze toen veel minder gehinderd door ontwikkelmogelijkheden dan nu.
Even uit een andere post van mij op Autosport:

[...]
Dat klopt, alleen dat geldt toch voor alle teams? Na de test ban heeft Mercedes ook goed werk verricht, als je hun seizoen van 2010, 2011 en 2012 bekijkt zijn ze er toch redelijk bovenop gekomen (understatement).

Hopelijk wordt het veld in 2017 weer redelijk door elkaar geschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:06
sanderb schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:12:
Jaja...het is maar testen... Maar dit ziet er toch goed uit voor STR:

[...]

Dus het had nog ietsje sneller gekund ook :)

[afbeelding]
Vooral de tijd van force India op superzachte banden is noemenswaardig. Ziet er goed uit voor perez en hulkenberg.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Hiermee slaat Horner naar mijn mening de spijker op zijn kop:

"...Uiteraard moeten we oplossingen evalueren maar ik ben geen voorstander van het Halo-concept. Dat idee levert problemen met de zichtbaarheid op, zoals heuvelop in Monaco of bocht 1 in Austin.”

http://nl.motorsport.com/...ve-batmobiel-halo-677070/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
SnowDude schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:19:
"Wel okay" is Kimmie speak voor: "Het is shit, maar dat mag ik niet hardop zeggen."
Haha precies, standaard Kimi reactie. Die heeft sowieso een pesthekel aan testen dus alles is de hele week al zo:

Nieuwe auto goed? Meh..
De nieuwe cockpitbescherming? Meh..
Lekker weertje toch? Meh..

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rosberg stopt er volgend jaar zeker mee?

https://twitter.com/nico_...05369326648496128/photo/1

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Laatst online: 11-09 06:04
De Halo lijkt zo wel op het kapsel van Nico ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05
Grosjean weer in de grindbak.. gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Boinkie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:55:
Grosjean weer in de grindbak.. gaat lekker.
Maldonado als teamgenoot heeft hem blijkbaar niet veel goed gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Snap werkelijk niets van zijn reactie idd..

1. Hoe weet hij dat het een 'massive' safety improvement is? Ze hebben dat ding bij Mercedes niet eens getest. Ongefundeerde interessant doenerij..
2. Iedereen vind het onzin dus ik doe lekker afwijkend en vind het super prima?

Wat een rare dodo is het ook af en toe, zijn vader zou zich kapot lachen om dat soort 'safety features' trouwens.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht nog even aan de koprol van Perez vorig jaar in Hongarije, toen ie ondersteboven lag. Die kon met die Halo nooit zelfstandig de auto zijn uitgekomen, en ook niet meteen met hulp van buitenaf. Dan moet de auto minimaal eerst op de zijkant worden gezet wil je bij de coureur kunnen komen. Ik neem aan dat dit ook mee is genomen bij de overwegingen voor deze oplossing, ik mag het hopen tenminste. Fijn als je auto in de hens gaat, je volledig ongedeerd bent, maar door het op zijn kop liggen kan je de brandende bolide niet meer uit.

Nu komt brand tegenwoordig gelukkig zelden meer voor, maar het gaat toch om die toevalligheden waar geen rekening mee gehouden kan worden, en die kun je volgens mij nooit werkelijk voorkomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Grimmie187 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:02:
[...]

Snap werkelijk niets van zijn reactie idd..

Wat een rare dodo is het ook af en toe, zijn vader zou zich kapot lachen om dat soort 'safety features' trouwens.. ;)
Toont imho aan wat ik al langer van Nico vind, het is geen echte racer, hij mist net even dat extra beetje lef dat een Hamilton bijvoorbeeld wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
SnowDude schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:09:
[...]
Toont imho aan wat ik al langer van Nico vind, het is geen echte racer, hij mist net even dat extra beetje lef dat een Hamilton bijvoorbeeld wel heeft.
Bewijst maar weer hoeveel pannenkoeken hier rondlopen op dit forum die even vergeten wat er met Bianchi is gebeurd.

Dus je bent geen echte racer als het te veilig moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hardware-lover schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:02:

[video]
je plaatst een beugel recht in het zichtveld van een coureur :F .... idiots !!
bvbal79 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:37:
[...]

Bewijst maar weer hoeveel pannenkoeken hier rondlopen op dit forum die even vergeten wat er met Bianchi is gebeurd.
...goed we zijn geen doktor (joh) maar, denk je dat het echt iets had uitgemaakt? die klap was zo hard, op een zwaar voertuig (wat daar niet had mogen staan imho) of rode vlag .... daar ligt het echte probleem

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 03-03-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Jij denkt dat dit systeem Jules zijn dood had kunnen voorkomen? Over pannekoek gesproken..

Daarnaast zeg je het zelf al in je reactie: er is kennelijk zoiets als TE veilig, precies waar wij dus bezwaar tegen maken.

Misschien even nadenken voordat je begint te roepen en indirect insinueert dat wij de dood van Bianchi wel best vonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Red Bull gaat volgende maand een batmobiel halo testen

http://www.motorsport.com...ve-batmobile-halo-677069/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:38
[...]

Misschien ook een paar pagina's terug lezen zoals bijvoorbeeld:

daarnaast werd ook al gezegd dat het in bepaalde bochten gewoon in de weg zit (ik kan zo snel dat bericht met bron niet vinden). Als het nu zou werken en niet bepaalde dingen juist onveiliger maakte dan hoorde je waarschijnlijk minder mensen klagen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
himlims_ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:38:
[...]

je plaatst een beugel recht in het zichtveld van een coureur :F .... idiots !!

[...]
...goed we zijn geen doktor (joh) maar, denk je dat het echt iets had uitgemaakt? die klap was zo hard, op een zwaar voertuig (wat daar niet had mogen staan imho) of rode vlag .... daar ligt het echte probleem
Ik wel. En daarom saftey first. Maar ook nog verkondigen dat Rosberg geen echte rijder is omdat hij dit ook wil vind ik echt te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Grimmie187 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Jij denkt dat dit systeem Jules zijn dood had kunnen voorkomen? Over pannekoek gesproken..

Daarnaast zeg je het zelf al in je reactie: er is kennelijk zoiets als TE veilig, precies waar wij dus bezwaar tegen maken.

Misschien even nadenken voordat je begint te roepen en indirect insinueert dat wij de dood van Bianchi wel best vonden!
Hoho...ik heb het niet over DIT systeem. Ik heb het over het verbeteren van veiligheid in het algemeen en ik heb het over het feit dat als iemand voor veiligheid is daar maar gretig gebruik van gemaakt wordt dat het een flut coureur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
bvbal79 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:54:
[...]

Hoho...ik heb het niet over DIT systeem. Ik heb het over het verbeteren van veiligheid in het algemeen en ik heb het over het feit dat als iemand voor veiligheid is daar maar gretig gebruik van gemaakt wordt dat het een flut coureur is.
Zo werd het nooit gezegd, niet door mij en niet door Snowdude..

Wat er wel gezegd werd is dat als een coureur zich op Twitter bezig houd met het bewonderen van een systeem op een andere auto waar nog helemaal niemand van weet wat het doet en of het helpt, dat die coureur niet bepaald de focus/scherpte/prioriteiten heeft van een echte winnaar.

Magoed, we vinden veiligheid met zijn alle erg belangrijk en niemand wil ernstige ongelukken zien. Daar kunnen we het gelukkig allemaal over eens zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Grimmie187 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:00:
[...]

Zo werd het nooit gezegd, niet door mij en niet door Snowdude..

Wat er wel gezegd werd is dat als een coureur zich op Twitter bezig houd met het bewonderen van een systeem op een andere auto waar nog helemaal niemand van weet wat het doet en of het helpt, dat die coureur niet bepaald de focus/scherpte/prioriteiten heeft van een echte winnaar.

Magoed, we vinden veiligheid met zijn alle erg belangrijk en niemand wil ernstige ongelukken zien. Daar kunnen we het gelukkig allemaal over eens zijn!
Als ik de zin van Snowdude lees maak het er toch wel van. Dat het een domme opmerking, twitter bericht is ok, dat is een ieders mening, maar dat je dan gelijk een een coureur bent zonder "lef" omdat je dat zelf vind en dit een goede onderbouwing vind...tja dat vind ik dus niet kunnen.

Het IQ is ook nooit gerelateerd aan WK worden denk ik, daar zijn zat voorbeelden van (inclusief Hamilton die wel lef zou hebben) :)

[ Voor 18% gewijzigd door bvbal79 op 03-03-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

Je gaat met 700 kilo metaal en carbon 350 km/uur, dat kan gewoon niet 100% veilig. Als je het echt veilig wil doe, moet je gaan simracen.

Deze oplossing is in mijn ogen ook voor de bühne, het is symbool politiek maar het lost het probleem niet op. De twee laatse dodelijke ongelukken met een f1 auto, Bianchi en De Villota, hadden met deze oplossing niet voorkomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:10:
[...]
[knip]

Deze oplossing is in mijn ogen ook voor de bühne, het is symbool politiek maar het lost het probleem niet op. De twee laatse dodelijke ongelukken met een f1 auto, Bianchi en De Villota, hadden met deze oplossing niet voorkomen kunnen worden.
Bianchi beslist niet, de Villota is onbekend, ik heb totaal geen idee hoe sterk die Halo is en wat ie allemaal afkan. Of heeft er iemand ergens al wat crash testen gezien met deze toevoeging?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

hardware-lover schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:13:
Of heeft er iemand ergens al wat crash testen gezien met deze toevoeging?
Dat is wel een goeie... Ik zou inderdaad wel eens wat testen willen zien in verschillende situaties of het ook daadwerkelijk werkt. Hoe het nu is lijkt het voor mij symboolpolitiek.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:11

Player1S

Probably out in the dark

hardware-lover schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:13:
[...]

Bianchi beslist niet, de Villota is onbekend, ik heb totaal geen idee hoe sterk die Halo is en wat ie allemaal afkan. Of heeft er iemand ergens al wat crash testen gezien met deze toevoeging?
Bij Bianchi was de rolbeugel verdwenen. Die is een stuk steviger dan dit gedrocht.

Ben wel benieuwt wat er gebeurd als een band er tegenaan komt. De rijder loopt misschien weg maar hoe reageert de band er op en waar stuitert die dan naar toe?

Men vergeet dat race per definitie gewoon gevaarlijk is ongeacht welke maatregelen je neemt (of je moet gaan simracen idd).
We hoeven ze niet de baan op te sturen in rijdende doodskisten maar we moeten niet uit het oog verliezen dat het een keer mis kan gaan en je sommige dingen gewoon niet kunt voorkomen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het mag best veiliger, maar elke keer als er een risico weggenomen wordt, is het op de een of andere manier minder heroïsch wat ze doen; er moet volgens mij een soort risico blijven.

Dan heb ik het niet over een vliegend onderdeel opvangen met je hoofd of het doorglijden tegen een kraan uiteraard!

Het gaat er om, dat als ik bijv. de ronde van Senna op Monaco zie...
Dat stuiteren over de baan, die ene hand los om te schakelen....
Dat geeft dan een bepaald gevoel. Een soort gevoel dat ik dat nooit zou kunnen. Dat maakt het iets speciaals.

Omdat het nu allemaal zo berekend, zo veilig, zo netjes binnen de lijntjes kleuren is, op alle fronten (media, naar elkaar, etc.), heb ik dat gevoel veel minder.

Ik snap heus wel dat de risico's minder moeten en dat marketing key is, maar wel leveren we nu elke keer meer en meer in van dat rauwe, dat absurd snelle i.c.m. hard jankend geluid, dat gladiatoren gevoel (je snapt wel wat ik bedoel). En, kippenvelmomenten, ik heb ze niet zovaak meer met de huidige F1.

Met Max is F1 voor mij wel weer interessant geworden hoor, maar de rest er omheen jammer genoeg niet.

Ik wil gruwelijke motoren met plakkende banden, ground effect ipv die achterlijke vleugels zodat er wheelbanging ingehaald kan worden op snelheden die ik niet kan bevatten.

Volgens mij willen de meeste coureurs dat ook, Button i.i.g. wel.

Button: Formula 1 should be 10-second leap

http://www.gpupdate.net/e...should-be-10-second-leap/

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Is het zo zeker dat bianchi's dood hiermee niet voorkomen was? nu was het zo dat deze met zijn helm tegen het zwaarste gedeelte van de shovel kwam. Mogelijk had deze beugel het niet 100% voorkomen, maar misschien wel krachten kunnen spreiden waardoor het mogelijk wel binnen overleefbare normen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

perpixel schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:19:
Is het zo zeker dat bianchi's dood hiermee niet voorkomen was? nu was het zo dat deze met zijn helm tegen het zwaarste gedeelte van de shovel kwam. Mogelijk had deze beugel het niet 100% voorkomen, maar misschien wel krachten kunnen spreiden waardoor het mogelijk wel binnen overleefbare normen kwam.
Volgens mij had hij die Halo ook in zijn hoofd gehad, ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat die Halo bij dat soort krachten heel blijft. Daar zullen we jammer genoeg nooit achter kunnen komen.

Interessant artikel; http://www.formula1-dictionary.net/roll_structure.html

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2016 16:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Waarom is de Isle of Man zo fascinerend om te zien: omdat je elk jaar met open mond staat te kijken hoe gestoord die gasten wel niet zijn, wat een risico ze nemen, 1 cm verkeerd is 90% kans op overlijden.. en de F1 krijg een afzichtelijke Halo omdat er letterlijk 4 ongelukken wellicht anders hadden kunnen aflopen, waarbij 2 het alleen de vraag werd gesteld: wat als hij doorgeschoven was over de cockpit.

Sorry voor deze post, hij hoort meer op een pauper Fok!Forum thuis ik weet het, maar wilde het toch even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:31
Gevaar fascineert, ga je elke vorm van al het gevaar indammen dan is de lol er al snel vanaf. Zo misplaatst vind ik het niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sniffels schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:27:
Waarom is de Isle of Man zo fascinerend om te zien: omdat je elk jaar met open mond staat te kijken hoe gestoord die gasten wel niet zijn, wat een risico ze nemen, 1 cm verkeerd is 90% kans op overlijden.. en de F1 krijg een afzichtelijke Halo omdat er letterlijk 4 ongelukken wellicht anders hadden kunnen aflopen, waarbij 2 het alleen de vraag werd gesteld: wat als hij doorgeschoven was over de cockpit.

Sorry voor deze post, hij hoort meer op een pauper Fok!Forum thuis ik weet het, maar wilde het toch even kwijt.
Beetje het andere uiterste, ik hoef geen garantie op doden of zwaargewonden, maar ik snap je punt.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Isle of Man is een niche sport, omdat het grote brave publiek geen dodelijke ongelukken op tv wil zien. Precies de reden dat F1 wel streeft naar meer veiligheid. Meer veiligheid is ook prima, mits het niet ten koste gaat van andere zaken.

Je kunt je afvragen of de esthetiek wezenlijk belangrijker is dan veiligheid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
perpixel schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:19:
Zoals hier boven al gezegd wordt, bij Bianchi was de rolbeugel weg, dat is zo'n beetje het sterkste onderdeel van de auto.

Ik wil ook niet te hard zijn voor Bianchi, maar als die zich gewoon aan de regels had gehouden dan had hij een stuk langzamer moeten rijden op dat punt, en was er een grote kans dat er niets was gebeurd.

Ik durf bijna wel te stellen dat door de veiligheid de coureurs af en toe te veel risico nemen omdat ze zich onkwetsbaar wanen. En dat is ook een beetje waar ik op doelde met de mentaliteit van Nico, ze worden een keer met de neus op de gevaren van hun werk geduwd en meteen schreeuwen ze om meer veiligheid, terwijl het gevaar niet in de auto zit, maar in hun eigen rechter voet.

Zoals L1nt ook al zegt, je hoeft ze niet in rijdende doodskisten weg te sturen, maar het houdt een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Requiem19 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:34:
Isle of Man is een niche sport, omdat het grote brave publiek geen dodelijke ongelukken op tv wil zien. Precies de reden dat F1 wel streeft naar meer veiligheid. Meer veiligheid is ook prima, mits het niet ten koste gaat van andere zaken.

Je kunt je afvragen of de esthetiek wezenlijk belangrijker is dan veiligheid...
Gelukkig liggen de jaren dat ieder seizoen er wel een coureur omkwam of zwaar gewond raakte wel zo'n 30 jaar achter ons en maar goed ook. Tegen freak-accidents is niet of nauwelijks te wapenen. De huis-tuin-en-keuken ongelukken waarbij een dode/zwaargewonde viel heb je eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Laten we wel wezen: waar oa. Senna en Nicky jarenlang voor gevochten hebben qua veiligheid heeft de sport meer dan goed gedaan. Niemand zit te wachten op doden in welke sport dan ook.

Als ze echt naar zichzelf kijken, dan moet Monaco ook direct van de kalender geschrapt worden, maar dat kan (gelukkig) wel dan door de vingers worden gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Sniffels schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:41:
Laten we wel wezen: waar oa. Senna en Nicky jarenlang voor gevochten hebben qua veiligheid heeft de sport meer dan goed gedaan. Niemand zit te wachten op doden in welke sport dan ook.

Als ze echt naar zichzelf kijken, dan moet Monaco ook direct van de kalender geschrapt worden, maar dat kan (gelukkig) wel dan door de vingers worden gezien
Want er zijn zoveel doden gevallen in Monaco? Zo gevaarlijk is het daar allemaal niet hoor, ze rijden er nauwelijks op topsnelheid.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Vroeger reden ze nog wel eens de haven in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
SnowDude schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:34:
[...]

Ik durf bijna wel te stellen dat door de veiligheid de coureurs af en toe te veel risico nemen omdat ze zich onkwetsbaar wanen. En dat is ook een beetje waar ik op doelde met de mentaliteit van Nico, ze worden een keer met de neus op de gevaren van hun werk geduwd en meteen schreeuwen ze om meer veiligheid, terwijl het gevaar niet in de auto zit, maar in hun eigen rechter voet.
Je hebt het gewoon niet zo met Nico...dat is duidelijk. Want te weinig lef is niet goed, maar te veel lef en daarbij evt roekeloos gedrag is ook niet goed want dat is de oorzaak van gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
bvbal79 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:45:
[...]

Je hebt het gewoon niet zo met Nico...dat is duidelijk. Want te weinig lef is niet goed, maar te veel lef en daarbij evt roekeloos gedrag is ook niet goed want dat is de oorzaak van gevaar.
Daar zit nog een heel groot grijs gebied tussen.

Maar je hebt wel een punt hoor, Nico heeft in mijn ogen de minste uitstraling van alle huidige coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Nico Rosberg heeft twee problemen:

1. Hij is nét niet goed genoeg
2. Hij kan punt 1 niet compenseren met een sterk karakter, zoals sommige andere toppers dat wel konden.

Hij zal dan ook alleen Hamilton verslaan als Hamilton besluit zijn F1 carrière te combineren met een celebrity jaartje in de rap scene ofzo.
Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1