[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

133+ rondjes.

Gewoon 2x GP Barcelona gereden vandaag...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
En nu is hij naar buiten op softs :)

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 01-03-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Adlermann schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:45:
En nu is hij naar buiten op softs :)
Wel een beetje laat met een baantemperatuur die 20C lager is geworden, ach ja, dan kunnen nu in ieder geval kijken naar dat Monaco banden opwarm probleem van vorig jaar (zelfde baantemperatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
nazuzed schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:49:
[...]

Wel een beetje laat met een baantemperatuur die 20C lager is geworden, ach ja, dan kunnen nu in ieder geval kijken naar dat Monaco banden opwarm probleem van vorig jaar (zelfde baantemperatuur).
Ach, het gaat helemaal niet om tijden nu, dus of ze nu met soft op de baan komen met een baantemperatuur van 30 graden, of dat ze op de baan komen met een baantemperatuur van 5 graden...

Ze zullen ongetwijfeld rekenmodellen hebben wat de tijd zou zijn geweest als het bijvoorbeeld 15 graden warmer zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazuzed
Code rood door Magnussen, dan denk je van de Renault problemen af te zijn, en dan weten ze hem nog te pakken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Gelukkig pas het 2e of 3e blok dat deze test er aan gaat, Problemen lijken goed opgelost. Vermogen lijkt ook dik in orde. Magnussen op soft 1.25.7. komt helemaal goed. Honda trouwens niet veel beter. Ook weer problemen. Ik geloof er niet zo zeer meer in dat de problemen opgelost zijn aldaar. Honda heeft wel een stap in vermogen gemaakt denk ik, maar zolang de boel stuk gaat, koop je daar ook weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Honda / McLaren goed bezig. 1:24.735 door Alonso is een mooie tijd, zeker aangezien ze nog niet voluit zijn gegaan dus er zit nog meer in. :)

Ze hadden vandaag alleen een issue dat de telemetry plotseling was weggevallen.

http://www.mclaren.com/fo...cial&utm_campaign=Testing

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:00
Zit nog eens goed naar de foto's/video's van de nieuwe Toro Rosso te bekijken. Die Sidepods <3

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/12771748_10156628202515352_8127498373364844694_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Het is zeer zeker een -voor zover mogelijk onder de huidige reglementen- erg sexy-looking bolide.
Ik heb er dan ook geen twijfel over dat de auto een verbetering is ten opzichte van vorig jaar :)

Over 3 dagen nog maar 2 weekjes wachten *O* :)F
Ik heb de 18e toch maar vrij genomen, kan het niet laten :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik vind deze foto echt gruwelijk. Die kont...(welke kont?) Prachtige lijnen zeg.

Afbeeldingslocatie: http://i1373.photobucket.com/albums/ag363/peterrieketom/lgZd7f0_zpse9vchden.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Turbo-Puppy op 01-03-2016 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat nog mooier is. De ruimte onder de kont, specifiek onder de versnellingsbak.

Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2016/3/1/4f5d95e9-5352-46a8-839e-fd346b552116_800.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Als je dit ziet begin je vanzelf te begrijpen waarom Ferrari per definitie geen 2016spec kwijt wilde aan STR. ;) (verhaal Alfa buiten beschouwing gelaten... Dat lag kennelijk nogal complex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Palmer en Magnussen hebben maar een 1 jarig contract.

http://www.grandprix.com/ns/ns33195.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

En Stoffel was eigenlijk eerste keus...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:14:
Honda / McLaren goed bezig. 1:24.735 door Alonso is een mooie tijd, zeker aangezien ze nog niet voluit zijn gegaan dus er zit nog meer in. :)

geen tijd gehad afgelopen week, maar dit lijkt wel positief nieuws over honda *O* gunfactor :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:14
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:24:
Ik vind deze foto echt gruwelijk. Die kont...(welke kont?) Prachtige lijnen zeg.

[afbeelding]
Denk dat ik de foto's niet allemaal goed bekeken had voorheen.
Damm wat is die achterkant klein, dit was bij de Ferrari teams vorig jaar toch niet zo?
Dit zal zeker voordelen gaan geven met aero, je kan nu zelf bepalen waar je wel en geen flow wilt hebben.

Dit alles door voornamelijk research/gokken van STR, petje af! _/-\o_ _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
AzzKickah schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:22:
Het is zeer zeker een -voor zover mogelijk onder de huidige reglementen- erg sexy-looking bolide.
Ik heb er dan ook geen twijfel over dat de auto een verbetering is ten opzichte van vorig jaar :)

Over 3 dagen nog maar 2 weekjes wachten *O* :)F
Ik heb de 18e toch maar vrij genomen, kan het niet laten :P
Heb de 18e ook vrijgenomen, zeker met die trainingen donderdag nacht om 0230h, en door om 0630 ga ik echt niet meer naar werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ithric schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:49:
[...]

Denk dat ik de foto's niet allemaal goed bekeken had voorheen.
Damm wat is die achterkant klein, dit was bij de Ferrari teams vorig jaar toch niet zo?
Dit zal zeker voordelen gaan geven met aero, je kan nu zelf bepalen waar je wel en geen flow wilt hebben.

Dit alles door voornamelijk research/gokken van STR, petje af! _/-\o_ _/-\o_
Het verbaasd mij ook. Ferrari wilde pertinent voor 2016 dat concept ook doorvoeren, en moest de 2016PU herzien om dat te realiseren. Ik had een STR verwacht (omwille de 2015 motor) die tenminste een bredere kont had dan in 2015, maar integendeel. Het overtreft mijn verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:14
Turbo-Puppy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:17:
[...]

Het verbaasd mij ook. Ferrari wilde pertinent voor 2016 dat concept ook doorvoeren, en moest de 2016PU herzien om dat te realiseren. Ik had een STR verwacht (omwille de 2015 motor) die tenminste een bredere kont had dan in 2015, maar integendeel. Het overtreft mijn verwachting.
Misschien is er toch iets drastisch veranderd bij de laatste update(s) van Ferrari, kan niks anders bedenken eigenlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ithric schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Misschien is er toch iets drastisch veranderd bij de laatste update(s) van Ferrari, kan niks anders bedenken eigenlijk.
Dat wordt wel gespeculeerd, maar daar koop je weinig voor. Ik lees wijzigen aan de intercooler A2A naar A2W , toch een aanpassing van de MGU-K positie, Een andere Turbo (honeywell..die er al op zat) dan Ferrari zelf gebruikte, en nog een aantal zaken. Als de kap open gaat kun je een aantal zaken wel bevestigen, maar tot op heden blijft die dicht. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:14:

himlims_ schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:21:
[...]

geen tijd gehad afgelopen week, maar dit lijkt wel positief nieuws over honda *O* gunfactor :)
Ik hoop dat ze terug gaan komen, maar dit is wel op de zachte band gezet. De 2 snellere waren ook op soft (BOT op ultrasoft) en direct een pak sneller. Terwijl de rest net achter hem de tijd op medium heeft gezet. Ik denk dat het gat toch nog wel aanzienlijk gaat zijn.

Ook al kan je van de testdagen nog maar weinig echte conclusies trekken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Ik blijf er bij. Rosberg word die kant op gehaald zoals Irvine richting Jaguar was gehaald destijds.
Irvine had geen zin meer in 2e viool spelen naast Schumacher en dacht na '99 dat ie wel eventjes top dog kon zijn bij Jaguar en Rosberg zal ongetwijfeld wederom gefrustreerd zijn dat hij 2e viool speelt bij Mercedes.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
L1nt schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:01:
[...]
Ik blijf er bij. Rosberg word die kant op gehaald zoals Irvine richting Jaguar was gehaald destijds.
Irvine had geen zin meer in 2e viool spelen naast Schumacher en dacht na '99 dat ie wel eventjes top dog kon zijn bij Jaguar en Rosberg zal ongetwijfeld wederom gefrustreerd zijn dat hij 2e viool speelt bij Mercedes.
Als ROS dit jaar er gewoon weer niet aan te pas komt tot HAM het kampioenschap heeft, dan zie ik hem ook wel vertrekken ja. Maar waarheen? 2017 verandert er weer een boel, dus het zou kunnen dat een ander team dan beter uit de winter komt. Maar vooralsnog lijk je vanaf Mercedes geen stap omhoog te kunnen zetten.
Bij een Mercedes klantenteam gaan rijden biedt per definitie weinig mogelijkheden.
Ferrari en RBR gaat ook niet gebeuren, dus dan is Renault of McLaren de enige optie.

Toch hoop ik dat ROS dit jaar vanaf race 1 het vuur aan de schenen legt bij HAM. En niet voorzichtig zich in zijn rol als tweede rijder neerlegt, maar direct probeert die positie van gelijke te eisen door op de baan gewoon sneller te zijn.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:42:
[...]

[...]

Ik hoop dat ze terug gaan komen, maar dit is wel op de zachte band gezet. De 2 snellere waren ook op soft (BOT op ultrasoft) en direct een pak sneller. Terwijl de rest net achter hem de tijd op medium heeft gezet. Ik denk dat het gat toch nog wel aanzienlijk gaat zijn.

Ook al kan je van de testdagen nog maar weinig echte conclusies trekken natuurlijk!
En met heel weinig brandstof om toch de sponsoren een beetje happy te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Laten we eerlijk blijven, Rosberg heeft het gewoon net niet ten opzichte van Hamilton. Die gaat dit jaar echt geen kampioen worden als Hamilton in gewone doen is en geen races mist.

Afgelopen seizoen kon ie Hamilton pas verslaan toen Hamilton kampioen was en eigenlijk nog maar beetje rond cruisde.

Renault zal zich volledig op 2017 gaan richten omdat 2016 natuurlijk nu al een verloren jaar is door de erg late aankoop van het team wat nauwelijks geld had om te ontwikkelen en dat beetje wat ze konden doen gebaseerd was op een Mercedes krachtbron.

Die willen natuurlijk ook een grote naam voor 2017 en de enige die ik zie toehappen is Rosberg (zoals gezegd ziek van 2e viool spelen) of Alonso (enige echte succes was met Renault). En Alonso zie ik eerder stoppen dan weer in het onbekende te stappen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Allen, ik heb een hele zwik verplaatst naar: [F1] Waar te kijken?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Lewis Hamilton en Fernando Alonso wisselden bijna van team
...
Opmerkelijker is echter dat Alonso nu beweert dat er voor zijn overstap van Ferrari naar McLaren-Honda bevestigd werd, er een andere mogelijke deal op tafel lag. Daarbij zou Alonso van Ferrari naar Mercedes gaan en Hamilton de omgekeerde overstap maken van Mercedes naar Ferrari. Het voorstel lag volgens Alonso op tafel voordat Mercedes voor Hamilton een nieuwe meerjarige overeenkomst aankondigde én voordat Alonso bevestigd werd bij McLaren-Honda.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:05

pinda powerrr

Slow down...

Met het afgelopen seizoen in het hoofd, is dit een interessant dingetje, misschien wel een WTF. Wat als, wat als... En dan Vettel in de Mclaren? :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20
blijkbaar gaat de nieuwe kwalistijl gedeeltelijk ingevoerd worden tijdens Melbourne.
iig Q1 en Q2 , Q3 zou nog op de oude manier blijven

http://www.auto-motor-und...n-melbourne-10594806.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pffff. hopeloos gedoe dit. Er zijn twee grote fansurveys geweest vorig jaar en daar kwam dit niet in voor. Dus dat is blijkbaar een vrijbrief om er weer mee te gaan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:32:
blijkbaar gaat de nieuwe kwalistijl gedeeltelijk ingevoerd worden tijdens Melbourne.
iig Q1 en Q2 , Q3 zou nog op de oude manier blijven

http://www.auto-motor-und...n-melbourne-10594806.html
Q3 hetzelfde, behalve dat het met de top 8 en niet de top 10 is als ik het goed lees.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Is er iets mis met het huidige quali systeem???

Het voorgestelde systeem wordt volgens mij echt een ware hel om het duidelijk over te brengen op TV. Dan willen ze het ook nog eens halverwege het seizoen gaan introduceren.... Waarom niet uitstellen tot 2017 als ze toch al dingen overhoop halen.

Met het huidige systeem kunnen de top teams nog een beetje op safe gaan en een goede tijd halverwege Q1 en Q2 neerzetten. De midden teams gaan vaak aan het einde van Q1 en Q2 om nog een snelle tijd neer te zetten om door te komen. Genoeg sensatie dus, de topteams rijden niet in de weg als de middenmotor teams een snelle tijd willen zetten (en andersom de manors rijden niet in de weg in Q2 en Q3). Ik zie het probleem niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ook het RBR team heeft een 2016 update gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcjEGpEUcAE9oCp.jpg:large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
VictordeHolland schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:56:

Het voorgestelde systeem wordt volgens mij echt een ware hel om het duidelijk over te brengen op TV. Dan willen ze het ook nog eens halverwege het seizoen gaan introduceren.... Waarom niet uitstellen tot 2017 als ze toch al dingen overhoop halen.

Met het huidige systeem kunnen de top teams nog een beetje op safe gaan en een goede tijd halverwege Q1 en Q2 neerzetten. De midden teams gaan vaak aan het einde van Q1 en Q2 om nog een snelle tijd neer te zetten om door te komen. Genoeg sensatie dus, de topteams rijden niet in de weg als de middenmotor teams een snelle tijd willen zetten (en andersom de manors rijden niet in de weg in Q2 en Q3). Ik zie het probleem niet?
Er is ook geen probleem, maar ik denk dat het doel is om de grid wat door elkaar te schudden. Het wordt lastiger om het juiste moment te kiezen om naar buiten te gaan en ze willen denk ik meer auto's op de baan. Alleen hebben ze dan niet in gecalculeerd dat je maar 1 of 2 ronden voluit kunt gaan op de ultrasoft.

Ik denk niet dat het echt moeilijk is om over te brengen. Je maakt een lijstje van de coureurs en tijden met een grote timer ernaast en degene in de gevarenzone markeer je rood.
Verder een overzichtje van iedereen die nog met een ronde bezig is en diegene volg je dan met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
VictordeHolland schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:56:

Er veranderd niet heel veel, wat het probeert op te lossen is het feit dat sommige teams lang binnen bleven om dan aan het einde 1 rondje te rijden. De Q1 Q2 en Q3 blijven gewoon bestaan, alleen vallen er niet 5 af aan het einde van de sessie, maar om de anderhalve minuut 1 Ik zie ook geen enkel probleem om dit gewoon in beeld te brengen.

Wat je nu zal zien is dat het in de eerste 7 en een halve minuut wat drukker wordt op de baan. De vettels en hamiltons zetten in de eerste 7 en een halve minuut gewoon een goede tijd neer en gaan dan gewoon naar binnen net zoals ze de afgelopen jaren deden. Het kan wel spannend worden als een van de snelle jongens zijn eerste snelle ronde verknalt en naar binnen moet voor verse banden. Die kunnen dan wel eens de pech hebben dat ze dat niet binnen die 7 en een halve minuut halen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:34
SnowDude schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:17:
[...]

De vettels en hamiltons zetten in de eerste 7 en een halve minuut gewoon een goede tijd neer en gaan dan gewoon naar binnen net zoals ze de afgelopen jaren deden.
Precies, dit dacht ik ook direct.

Het nieuwe format is feitelijk gewoon een schijnoplossing voor spanning op de baan. Alleen achterin het veld geeft dit spanning, Hamilton en Rosberg knallen gewoon een superstrakke tijd neer en het zal hun verder boeien om de hoeveel seconden er achteraan iemand af valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
hardware-lover schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:02:
Ook het RBR team heeft een 2016 update gekregen :)

[afbeelding]
Blijf het de mooiste livery vinden van dit jaar. Springt er echt goed uit die fluor + mat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Er veranderd niet heel veel, wat het probeert op te lossen is het feit dat sommige teams lang binnen bleven om dan aan het einde 1 rondje te rijden. De Q1 Q2 en Q3 blijven gewoon bestaan, alleen vallen er niet 5 af aan het einde van de sessie, maar om de anderhalve minuut 1 Ik zie ook geen enkel probleem om dit gewoon in beeld te brengen.

Wat je nu zal zien is dat het in de eerste 7 en een halve minuut wat drukker wordt op de baan. De vettels en hamiltons zetten in de eerste 7 en een halve minuut gewoon een goede tijd neer en gaan dan gewoon naar binnen net zoals ze de afgelopen jaren deden. Het kan wel spannend worden als een van de snelle jongens zijn eerste snelle ronde verknalt en naar binnen moet voor verse banden. Die kunnen dan wel eens de pech hebben dat ze dat niet binnen die 7 en een halve minuut halen.
Het zorgt er dus voor dat het minder gevaarlijk wordt voor de top.
Als ze hun 1e rondje een fout maken hebben ze nog een kans ipv dat ze in de laatste minuut maar 1 kans hadden op een goede tijd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
YakuzA schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:25:
[...]

Als ze hun 1e rondje een fout maken hebben ze nog een kans ipv dat ze in de laatste minuut maar 1 kans hadden op een goede tijd.
Dat deden ze toch ook zelf om op het laatste moment naar buiten te gaan.
Niemand heeft tegen ze gezegd dat ze niet gelijk bij groen naar buiten mogen om een tijd neer te zetten.
In feite veranderd er dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:13
[...]
De vettels en hamiltons zetten in de eerste 7 en een halve minuut gewoon een goede tijd neer en gaan dan gewoon naar binnen net zoals ze de afgelopen jaren deden
Ik dacht nou juist dat het hele idee was dat ze niet naar binnen mogen tijdens de knockout fase...
Even een bron zoeken...

Edit:
Autosport.com meldde:
Qualifying will remain as a one-hour session, split into three segments, but drivers must be on track throughout each part until they get knocked out.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122937/

[ Voor 22% gewijzigd door Oaquasis op 02-03-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
masterslave schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:24:
[...]

Precies, dit dacht ik ook direct.

Het nieuwe format is feitelijk gewoon een schijnoplossing voor spanning op de baan. Alleen achterin het veld geeft dit spanning, Hamilton en Rosberg knallen gewoon een superstrakke tijd neer en het zal hun verder boeien om de hoeveel seconden er achteraan iemand af valt.
Dat is nu toch ook? Ik denk dat deze oplossing wel spanning kan toevoegen doordat het bijvoorbeeld drukker is op de baan en de top geen kans heeft om een goede ronde neer te zetten. Vervolgens moeten ze weer naar binnen voor nieuwe banden en gaat het toch spannend worden binnen 7,5 minuut (outlap -> hotlap -> cooling down lap -> pitstop -> outlap -> hotlap).
YakuzA schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:25:
[...]

Ze hebben nu toch juist korter de tijd dan voorheen? Het kwam eigenlijk nooit voor dat ze in de laatste minuut naar buiten gingen, tenzij er problemen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
Quote van f1today (voor wat het waard is):
GROTE PROBLEMEN MET NIEUWE FERRARI-MOTOR
Ferrari schijnt grote problemen te hebben met de nieuwe aandrijflijn voor 2016. Dat gerucht zoemt rond in de paddock. De nieuwe motor van Ferrari heeft enorm last van vibraties en daardoor gaan onderhuids allerlei dingen stuk, zoals het brandstofsysteem en de turbo. Dat zou ook de oorzaak zijn voor het stilvallen van Kimi Raikkonen gisteren en de kuren die de auto's van klantenteams Haas F1 Team en Sauber gisteren en vandaag vertonen.
Update geplaatst op 15:22:58
Lekker dan.. Kan er ook nog wel bij naast het feit dat bij Mercedes alles als een trein gaat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Grimmie187 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:31:
Quote van f1today (voor wat het waard is):

[...]

Lekker dan.. Kan er ook nog wel bij naast het feit dat bij Mercedes alles als een trein gaat. :(
En zo ben je ineens spekkoper met een 2015 motor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zou wel erg jammer zijn gezien de concurrentie met Mercedes.

Als Ferrari terug moet grijpen op de 2015 versie, dan heeft Toro Rosso ineens bijna weer de "2016" versie. En een stuk betrouwbaarder zo te zien. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 02-03-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:13
Malt007 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:33:
[...]

En zo ben je ineens spekkoper met een 2015 motor :-)
Precies, dat is eigenlijk alleen maar goed nieuws voor Max :) maar goed, die problemen lossen ze vast ook wel weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Axente schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:25:
[...]
Blijf het de mooiste livery vinden van dit jaar. Springt er echt goed uit die fluor + mat :9~
Ik bedoelde eigenlijk de mènnekes op die foto ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcjEGz1UYAAvoG2.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
hardware-lover schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:35:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de mènnekes op die foto ;)
[afbeelding]
Tijd voor een spray-over van mn motor helm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Tja ik gun Max natuurlijk alle succes van de wereld maar wat mij betreft is dit toch erg slecht nieuws in de jacht op Mercedes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Grimmie187 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:37:
Tja ik gun Max natuurlijk alle succes van de wereld maar wat mij betreft is dit toch erg slecht nieuws in de jacht op Mercedes..
Scheelt dat Max met de oude motor rijd, dus die problemen niet heeft ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Damian schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:45:
[...]

Scheelt dat Max met de oude motor rijd, dus die problemen niet heeft ;)
Hij bedoelt dat Ferrari daardoor mogelijk geen stappen richting Mercedes kan zetten.
Voor Toro Rosso is dit inderdaad wel goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Oaquasis schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:30:
[...]

Ik dacht nou juist dat het hele idee was dat ze niet naar binnen mogen tijdens de knockout fase...
Even een bron zoeken...

Edit:
Autosport.com meldde:
Qualifying will remain as a one-hour session, split into three segments, but drivers must be on track throughout each part until they get knocked out.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122937/
Dat staat niet op de officiële F1 site:

http://www.formula1.com/c...le-qualifying-format.html.

Maar dan nog, dan gaan ze niet naar binnen als er een goede tijd staan, maar dan gaan ze rustig rond rijden,

Over die mogelijke problemen bij Ferrari: Als dat echt zo is dat ze heel veel last hebben van vibraties, dan had dat toch op de motor testbank ook zichtbaar moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door SnowDude op 02-03-2016 15:53 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat extra rondrijden is helemaal geen rekening gehouden met de bandenkeuze en de mileage van de motoren. Het levert echt niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Ik zie een cartoon voor me met op de achtergrond een rokende Ferrari, en op de voorgrond Arrivabene met een tekstballon: "Ferrari does not have an engine problem, I can say that officially." :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
derx666 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:28:
Ik zie een cartoon voor me met op de achtergrond een rokende Ferrari, en op de voorgrond Arrivabene met een tekstballon: "Ferrari does not have an engine problem, I can say that officially." :P
Tja het is ook weer nieuws om nieuws te maken. Vorige week reden ze ook zonder noemenswaardige problemen.

Ik vind dit ook wel mooi, Gene Haas die toegeeft dat F1 een stuk complexer is dan wat hij dacht. http://www.motorsport.com...hnical-challenges-676853/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
SnowDude schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Tja het is ook weer nieuws om nieuws te maken. Vorige week reden ze ook zonder noemenswaardige problemen.

Ik vind dit ook wel mooi, Gene Haas die toegeeft dat F1 een stuk complexer is dan wat hij dacht. http://www.motorsport.com...hnical-challenges-676853/
Mooiste is dat ze de stap in Nascar moeilijker vonden dan in F1. Wat gek met ferrari die helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
derx666 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:28:
Dat zijn wel een hoop Engelse woorden voor een Italiaan die amper Engels spreekt :+ .
Van mij part mag die James Allison (chief engineer/technical director of wat hij tegenwoordig ook is) voortaan wel het woord doen voor het F1 team van Ferrari :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:52:
[...]

Dat staat niet op de officiële F1 site:

http://www.formula1.com/c...le-qualifying-format.html.

Maar dan nog, dan gaan ze niet naar binnen als er een goede tijd staan, maar dan gaan ze rustig rond rijden,

Over die mogelijke problemen bij Ferrari: Als dat echt zo is dat ze heel veel last hebben van vibraties, dan had dat toch op de motor testbank ook zichtbaar moeten zijn.
Ze schijnen nog te wachten op een nieuwe brandstof van Shell, ze hebben last van pingelen wat te wijten is aan hun HCCi implementatie. Dit was inderdaad zichtbaar op de testbank, aan de oplossing wordt ook al een tijdje gewerkt. Maar zal pas beschikbaar zijn tegen de tijd dat ze richting Melbourne vertrekken. Momenteel is de motor iets geknepen, maar de vol belasting is hoog genoeg om andere onderdelen flink te stressen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
fynrd1 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:51:
[...]

Ze schijnen nog te wachten op een nieuwe brandstof van Shell, ze hebben last van pingelen wat te wijten is aan hun HCCi implementatie. Dit was inderdaad zichtbaar op de testbank, aan de oplossing wordt ook al een tijdje gewerkt. Maar zal pas beschikbaar zijn tegen de tijd dat ze richting Melbourne vertrekken. Momenteel is de motor iets geknepen, maar de vol belasting is hoog genoeg om andere onderdelen flink te stressen.
Max zou toch ook op Shell rijden? is dat andere dan als de 2016? (vast wel, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Sniffels schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:01:
[...]

Max zou toch ook op Shell rijden? is dat andere dan als de 2016? (vast wel, maar toch)
Yep. Shell V-power Nitro+ 102 om precies te zijn. Alle Ferrari powered teams.Heeft indirect iets met de Honeywell turbo te maken dat ze met deze motoren naar Shell overstappen..

Zal straks thuis even de bron erbij plaatsen.
Hier de bron .... verkeerd gelezen. sorry.
http://www.f1technical.ne...623193&hilit=fuel#p623193

[ Voor 15% gewijzigd door Turbo-Puppy op 02-03-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Sniffels schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:01:
[...]

Elk type motor heeft zijn eigen brandstof. En hoewel die brandstof heel dicht tegen standaard straat brandstof aanzit zijn het uiteraard die laatste additieven die de laatste paar procenten opleveren.

fnoord, thanks voor die info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
SnowDude schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:04:
[...]
Elk type motor heeft zijn eigen brandstof. En hoewel die brandstof heel dicht tegen standaard straat brandstof aanzit zijn het uiteraard die laatste additieven die de laatste paar procenten opleveren.
Reed STR dan vorig jaar niet met brandstof van Cespa, terwijl dat het groot op de achtervleugel stond? Total verzorgde de brandstof voor Redbull/Reneault vorig jaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
VictordeHolland schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:11:
[...]

Reed STR dan vorig jaar niet met brandstof van Cespa, terwijl dat het groot op de achtervleugel stond? Total verzorgde de brandstof voor Redbull/Reneault vorig jaar toch?
Volgens Wikipedia reed STR afgelopen jaar met Total Excellium 94.25% 102 RON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
SnowDude schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:16:
[...]

Volgens Wikipedia reed STR afgelopen jaar met Total Excellium 94.25% 102 RON
Afbeeldingslocatie: http://vignette3.wikia.nocookie.net/theoffice/images/4/4f/Thisisgoodlogicmart.jpg

Kon het niet laten, sorry _O- .
Beetje scheve vergelijking volgens mij. De hoek is niet hetzelfde zodat het lijkt dat TR meer vrije ruimte heeft. Of lijkt dat alleen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:29
Klopt wel trouwens. Komt bij meerdere teams voor niet alleen bij STR. Williams heeft ook Petrobras als sponsor maar gebruikt Petronas brandstof zoals vrijwel alle Mercedes teams.

Alleen McLaren had in 2014 een exclusieve overeenkomst met Esso, Esso levert nu ook brandstof voor de Honda.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

The meeting between the drivers and the representative of the governing body, Charlie Whiting, has broken up and the headline news is that the drivers are unimpressed with what they have been told about plans for qualifying.

"We are obviously not very happy with the new plans they want to implement," Sergio Perez has told Sky Sports News. "Let's see if they can change it.

"We felt that it could be very complicated for the fans to understand - it's complicated for us already! We also felt that qualifying is really good at the moment and there is no reason to change that."
Let op, de hele mikmak wordt morgen zo weer afgeblazen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:25:
[...]
[knip]

Beetje scheve vergelijking volgens mij. De hoek is niet hetzelfde zodat het lijkt dat TR meer vrije ruimte heeft. Of lijkt dat alleen zo?
Dat ligt eraan. Ben je geheel nuchter of misschien onder invloed van .....?

Kon het ook niet laten, sorry _O- .

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

hardware-lover schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:17:
[url="http://en.f1i.com/magazine/44792-a-closer-look-at-the-toro-rosso-str11.html"]A closer look at the Toro Rosso STR11[url]

[afbeelding]
Mooi artikel, waarvoor dank. Alleen net de foto die je er uit pakt vind ik nou het enige wat ik totaal niet zie noch delen kan met de schrijver. Het principe als ook de lijnen zijn zo anders dat er net zo goed een Manor ter vergelijk had kunnen staan. 8)7 Wellicht kun je even toelichten in welke mate jij de overeenkomst ziet? (anders dan het principe van deze koeltunnels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
De STR zit nu met de Ferrari krachtbron gelukkig wat hoger in het rijtje van de snelheidsmeting tov vorig jaar waarin ze samen met RBR en McLaren altijd onderaan te vinden waren:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lTuhpch.jpg

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Lasmibalsingh schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:49:
De STR zit nu met de Ferrari krachtbron gelukkig wat hoger in het rijtje van de snelheidsmeting tov vorig jaar waarin ze samen met RBR en McLaren altijd onderaan te vinden waren:

[afbeelding]
Wow, heel even vroeg ik mezelf af wat Schumacher toch in die blauwe auto doet.

Meer on-topic: die Manor komt leuk mee in topsnelheid :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

http://orig07.deviantart...._by_hungsmong-d3djzku.gif

Kon het niet laten, sorry :P

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 02-03-2016 21:34 ]

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is wel even leuk geweest met de gifjes mensen, het is niet de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lasmibalsingh schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:49:

[afbeelding]
Al met al zegt dat lijstje vrij weinig.

Als je ziet waar Renault vs Red Bull staan bijvoorbeeld. Zelfde motor, maar flink gat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
YouTube: Formula 1 2016 Ferrari Sound - Best of F1 testing Vettel vs Kimi

Fijne beelden (high res) + geluid van de nieuwe Ferrari. Op hetzelfde kanaal meer goeds van andere wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
MikeyMan schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:37:
[...]

Al met al zegt dat lijstje vrij weinig.

Als je ziet waar Renault vs Red Bull staan bijvoorbeeld. Zelfde motor, maar flink gat.
Inderdaad het is maar met welke bril je kijkt. Die zelfde Renault staat nu voor Torro Rosso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt van F1Technical, althans het forum :

Mercedes PU106C Hybrid: 940-950
Ferrari 059/5: 920-925 (Shell developing new fuel for Australia that will narrow the gap to about 10-15hp to Mercedes)
Honda RA106H: 880-890 (910-915hp when new fuel was added today, another 10 when the new Mobil1 Lubricants come)
Renault (Tag Heuer) Energy F1: 870-880
Ferrari 059/4: 860 (This is the end figure for the 2015 power unit to 2015 regulations, but they have updated it with a 2016 TC/Compressor with the Waste gate tubes that brings it to around the 900 figure when Shell puts in its new fuels)

Wat interessant is dat de STR 2015 Ferrari motor dus blijkbaar toch nog 2016 onderdelen heeft gekregen.
Verder is het lijstje qua pk's natuurlijk veel giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

STR heeft voor de 2015 motor in ieder geval gewisseld van turbo (was al bekend). Een iets groter exemplaar van Honeywell. (merk dat er ook al op zat) Blijkt dus uiteindelijk toch om de Ferrari motor te gaan waar de laatste 4 tokens in gegaan zijn, en waar ze zelf niet mee gereden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Al met al, als het klopt, loopt het aardig op elkaar in :)
Hoop ik met de oranje bril op toch een beetje op een paar issues met de Renault, Honda en Ferrari '16!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Overigens ... En dat denk ik, dus speculatie!! Dat Mercedes niet zozeer meer pk's gevonden heeft, maar wel het hele ERS enorm onder de knie heeft. Op iedere live stream die ik tot nu toe gezien heb komt die Mercedes zienderogen beter een bocht uit, en sneller op gang. Zelfs met periscope op een 640x480 stream is dat waar te nemen. Motorsport.com had een soortgelijke observatie. (die hebben het in bocht 1, 2 en 3 beoordeeld)

Ben overigens wel benieuwd of Williams, FI en Manor ook een PU106c krijgen die gelijk is aan die van Mercedes zelf. (qua vermogen)

Hier het citaat en bron;
16:05 I've wandered around the track from Turn 1 to the downhill left hander at Turn 5. The works Mercedes is so obviously impressive in all departments - high speed, low speed, under braking, corner entry and traction. It looks fast but also smooth and controlled even when Rosberg is clearly not leaning on it that hard.
Ben Anderson

http://beta.autosport.com...6-barcelona-f1-test-day-4

[ Voor 29% gewijzigd door Turbo-Puppy op 02-03-2016 23:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nazuzed
Geen wonder dat ze bij Toro Rosso zoveel ronden aan het rijden zijn, het begrijpen van de nieuwe banden levert de teams nogal wat problemen op.
“I didn't feel that comfortable with the car today, it was quite windy, especially in the afternoon,” Perez said. “But still a very good day with plenty of information and I'm quite optimistic. We were focusing on degradation as right now that's our weakness point. I think everyone out there is struggling with degradation points.

“We are exploring and trying to understand the tyres as best as possible because these tyres are quite difficult to understand. There is still a cliff in the tyre. But it's not like before getting into that cliff the tyre is performing well, the tyre is already at a bad stage. Once you hit that stage you basically cannot drive, you have to box.”

http://www.crash.net/f1/n...degradation-headache.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Turbo-Puppy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:36:
[...]
Mooi artikel, waarvoor dank. Alleen net de foto die je er uit pakt vind ik nou het enige wat ik totaal niet zie noch delen kan met de schrijver. Het principe als ook de lijnen zijn zo anders dat er net zo goed een Manor ter vergelijk had kunnen staan. 8)7 Wellicht kun je even toelichten in welke mate jij de overeenkomst ziet? (anders dan het principe van deze koeltunnels)
De schrijver van het artikel zet de onderstaande tekst bij die bewuste foto (die ik vrij random heb gekozen uit hetgeen beschikbaar was).

The very tight STR11 package means Toro Rosso has nothing to envy of McLaren and its ‘size-zero’ philosophy. The lower sidepods have been radically undercut and remain narrow all the way to the gearbox. The upper sidepods, however, widen into an ample oval outlet (used to release the heat coming off the V6) in a manner similar to the Ferrari SF16-H.

For the engine cover, Toro Rosso carries on using a Williams concept whereby a big ‘shark fin’ ensures the car meets the technical regulations (see blue outline below). Besides the STR11, only the FW38 and Force India VJM09 sport a similar element, which is a supposed to improve the way the air flows towards the rear wing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk gooien ze all remmen op de laatste dag los en proberen ze het blok tot het uiterste te pushen ongeacht schade :)

Boullier: "The #Honda engine is still not at its full 2016 capacity, so we have a lot of performance still in the package."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
2017 Halo-beschemingsconstructie wordt vandaag ook getest:

https://twitter.com/AlbertFabrega/status/705302775043891200

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ccm9FUYWAAAcus_.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ccm9HQmXIAANaBk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ccm_GNaXIAAqDdZ.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Lasmibalsingh op 03-03-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Lijkt mij toch echt enorm vervelend om zo'n ding recht voor je zicht te hebben hangen.. Ben benieuwd naar de meningen van de coureurs die ermee gaan rijden vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
Dit is niet echt veilig, je ziet toch bijna niks op deze manier.
Dan kun je beter een raam/ruit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Oh heden .... dat ziet er nog afzichtelijker uit dan ik al bang voor was, terwijl LoLa een mooie oplossing heeft liggen. Dit zou veel meer mijn voorkeur hebben om het "open cockpit" karakter niet te veel schade toe te brengen.

http://forums.autosport.c...-open-cockpit-cars/page-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
tlpeter schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:28:
Dit is niet echt veilig, je ziet toch bijna niks op deze manier.
Dan kun je beter een raam/ruit hebben.
Door een microscoop kan je toch ook prima kijken, is gewoon gewenning denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
bvbal79 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Door een microscoop kan je toch ook prima kijken, is gewoon gewenning denk ik....
Maar dan zit je gelijk met je ogen op de microscoop net zoals bij een verrekijker. Hier zit het in je gezichtsveld. Het is misschien maar paar cm breed maar toch ontneemt het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Axente schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:38:
[...]

Maar dan zit je gelijk met je ogen op de microscoop net zoals bij een verrekijker. Hier zit het in je gezichtsveld. Het is misschien maar paar cm breed maar toch ontneemt het zicht.
Volgens mij ontneemt het geen zicht, want je creëert hiermee geen dode ruimte. (dode ruimte in het midden van je beeld is zo goed als onmogelijk of je moet scheel kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:04
Ik vraag me af of een coureur nu nog wel zelfstandig uit de auto kan klimmen als ie op de kop ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcnAJ8uXEAAnzLO.jpg
Badeend schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:40:
Ik vraag me af of een coureur nu nog wel zelfstandig uit de auto kan klimmen als ie op de kop ligt...
Denk het wel, blijkbaar houden ze geen rekening met een impact loodrecht van boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

bvbal79 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:39:
[...]

Volgens mij ontneemt het geen zicht, want je creëert hiermee geen dode ruimte. (dode ruimte in het midden van je beeld is zo goed als onmogelijk of je moet scheel kijken)
Op die afstand wel. Pak maar eens iets van een paar centimeter breed en hou het eens op een armlengte. Dan zul je zien dat het zeker wel wat zicht ontneemt. Als je scheel moet kijken om het te kunnen zien zit het maar een paar centimeter van je neus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
bvbal79 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:31:
[...]

De enige microscopen die 300+ km/u gaan hangen in de ruimte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

ìk kijk dwars door m'n hand heen als ik die op armlengte voor me hou, het is storend, maar je ziet wel alles. Als jij dat niet ziet moet je toch eens naar je ogen laten kijken ;)

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
trion75 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:50:
ìk kijk dwars door m'n hand heen als ik die op armlengte voor me hou, het is storend, maar je ziet wel alles. Als jij dat niet ziet moet je toch eens naar je ogen laten kijken ;)
1 vinger dikte gaat wel maar maak er maar 2/3 van wordt het al anders denk dat je toch wel aan die dikte zit bij de halo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

trion75 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:50:
Als je dwars door je hand kan kijken zou ik maar even wat aan dat gat in je hand doen :P

Maar alle gekheid op een stokje... Je hand is ook niet zo dik als de steun.

[ Voor 5% gewijzigd door McBoom op 03-03-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
McBoom schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Als je dwars door je hand kan kijken zou ik maar even wat aan dat gat in je hand doen :P

Maar alle gekheid op een stokje... Je hand is ook niet zo dik als de steun.
Als je de focus op een verder punt legt dan zie je het inderdaad niet. En die steun is nog dunner dan je hand idd.

VES is weer lekker bezig met 13 rondes. Hopelijk kan hij een beetje met de zachtere banden testen vandaag en richting de 150 rondes komen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 08:29

Wom

Vind het esthetisch niet echt mooi, maar dat is natuurlijk van ondergeschikt belang. De oplossing van Lola vind ik dan fraaier om te zien eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1