verwachten ze die 4/5 seconden dan vooral bij bochten te halen of gaat de topsnelheid zo veel omhoog met betere banden? 5% is toch ca. 20 km/uur erbij, dat klinkt wel als veel
Ben benieuwd of Alonso er nog wat over te zeggen heeft. Die wilde toch eerst de tests afwachten voordat hij zich voor het hele jaar zou vastleggen ?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Dat moet uit de bochten komen. Topsnelheid op de rechte stukken vergt weinig van de banden.rik86 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:20:
verwachten ze die 4/5 seconden dan vooral bij bochten te halen of gaat de topsnelheid zo veel omhoog met betere banden? 5% is toch ca. 20 km/uur erbij, dat klinkt wel als veel
Juist bij bochten. De banden worden breder en de spoorbreedte wordt (volgens mij) ook breder. Dat levert enorm veel meer grip op in de bochten, die je dus veel sneller kunt nemen. Het voordeel van een hogere bochtsnelheid is dat je die snelheid meeneemt op het rechte stuk, dus ook daar liggen de snelheden vervolgens hoger. Dan win je dus inderdaad behoorlijk veel.rik86 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:20:
http://nl.motorsport.com/live-text/barcelona-dag-4/17:29
Max Verstappen komt voorlopig de pits niet meer uit. Van zijn geplande racesimulatie blijft jammer genoeg niet veel over. Na de sessie zullen we hopelijk van Max te weten komen hoe zijn namiddag is verlopen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Toch geen cliff...
Pirelli: No 'cliff' shock with 2016 F1 tyres
http://www.motorsport.com...ith-2016-f1-tyres-675689/
Pirelli: No 'cliff' shock with 2016 F1 tyres
http://www.motorsport.com...ith-2016-f1-tyres-675689/
Volgens mij was er vorig jaar maar 1 ander team met een Renault motor en dat was Red Bull. En die deed het met een groter budget toch een stuk beter dan STR?MikeyMan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:19:
[...]
Budget is niet alles. Kijk maar naar TR.
FI doet het prima hoor voor hun budget, maar je kan niet verwachten dat ze wonderen verrichten tegenover een team als Williams, tenzij Williams grote fouten maakt.
Dus verwachten dat FI ruim boven Williams gaat eindigen is, zeker op basis van de resultaten van vorig jaar, pure speculatie.
[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 25-02-2016 17:56 ]
Volgens mij was het de aanname dat tr vorig jaar qua chassis in de top4 zat. Qua budget haalden ze dat niet.
Red Bull had een groot voordeel in langzame bochten en met bandenslijtage. In Monza en Spa deden ze daarom ook een pit stop minder, alleen was Toro Rosso wel ongeveer net zo snel (maar Red Bull was meestal +/- 0.5 seconden sneller).MikeyMan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:56:
Volgens mij was het de aanname dat tr vorig jaar qua chassis in de top4 zat. Qua budget haalden ze dat niet.
Als je het verschil met het motorvermogen verrekende met de tijden, dan was kwam Toro Rosso als 4e voor Williams en Force India met hun chassis.
Uiteindelijk heeft Toro Rosso op Mercedes na het meeste laps gedaan deze week. Belooft veel goeds voor Verstappen, stuk minder ontploffende motoren hopelijk. En 1.25 op mediums is ook lang niet slecht, al weet je nooit hoe het zit met testen qua snelheid.
[ Voor 23% gewijzigd door Goron op 25-02-2016 18:25 ]
Ik begin 'm na vandaag wel een beetje te knijpen voor McLaren.. wederom...
Zou nog bijna liever snel dat ze dit jaar supersnel snel maar nog wel uitvallen, dan dat ze betrouwbaar zijn maar rondhobbelen op P12 en lager
Zucht.
En even in navolging op mijn post over Haryanto eerder vandaag.....
http://www.gpupdate.net/n...or-ik-zocht-de-limiet-op/
Ohw ma gawd dat wordt echt een ramp straks
Zou nog bijna liever snel dat ze dit jaar supersnel snel maar nog wel uitvallen, dan dat ze betrouwbaar zijn maar rondhobbelen op P12 en lager
Zucht.
En even in navolging op mijn post over Haryanto eerder vandaag.....
http://www.gpupdate.net/n...or-ik-zocht-de-limiet-op/
Ohw ma gawd dat wordt echt een ramp straks

[ Voor 31% gewijzigd door AzzKickah op 25-02-2016 19:48 ]
Ben toch wel erg benieuwd hoe dit er in de praktijk gaat uitzien.
https://www.formula1.com/...le-qualifying-format.html
Moet elke rijder zich na 1.5 minuut opnieuw kwalificeren of behoud je je beste tijd in een qualifing lap
https://www.formula1.com/...le-qualifying-format.html
Moet elke rijder zich na 1.5 minuut opnieuw kwalificeren of behoud je je beste tijd in een qualifing lap
Zo moeilijk is het niet, als je na 7 minuten in de sessie nog geen tijd hebt ben je de langzaamste en val je af.
Zet je binnen 7 minuten een goede tijd neer, dan hoef je de baan niet meer op aangezien je dan nog veilig staat, elke 1,5 minuut valt de langzaamste af.
De tijden zijn net als nu per sessie. Echter heb je nu opeens wel mensen die nog met een inlap bezig zijn en afgevallen zijn, die gaan hun banden dan lopen sparen en gaan langzaam terug naar de pits, terwijl een ander nog met een vliegende ronde bezig is om zelf niet af te vallen.
Volgens mij kan dat gevaarlijke situaties opleveren,
Daarbij vraag ik me af of dit zin heeft, het wordt er niet duidelijker op, als je een vliegende ronde hebt gedaan zijn je banden op en kan je er niet meer sneller mee.
Ze slaan voor m'n gevoel de plank weer eens helemaal mis, als je nu banden hebt waarmee je ronde na ronde kan pushen en betere tijd neer kan zetten dan zou het wat zijn, maar dit werkt volgens mij niet met de huidige banden.
Zet je binnen 7 minuten een goede tijd neer, dan hoef je de baan niet meer op aangezien je dan nog veilig staat, elke 1,5 minuut valt de langzaamste af.
De tijden zijn net als nu per sessie. Echter heb je nu opeens wel mensen die nog met een inlap bezig zijn en afgevallen zijn, die gaan hun banden dan lopen sparen en gaan langzaam terug naar de pits, terwijl een ander nog met een vliegende ronde bezig is om zelf niet af te vallen.
Volgens mij kan dat gevaarlijke situaties opleveren,
Daarbij vraag ik me af of dit zin heeft, het wordt er niet duidelijker op, als je een vliegende ronde hebt gedaan zijn je banden op en kan je er niet meer sneller mee.
Ze slaan voor m'n gevoel de plank weer eens helemaal mis, als je nu banden hebt waarmee je ronde na ronde kan pushen en betere tijd neer kan zetten dan zou het wat zijn, maar dit werkt volgens mij niet met de huidige banden.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
En wat als er meerdere coureurs nog geen tijd hebben gezet in 7 minuten? Wie valt er dan af?
Ik vind het moment van het doorvoeren ook raar: vlak voor het seizoen terwijl de teams hun banden voor dat bizarre reglement al hebben moeten kiezen en dat gedaan hebben met een ander format in hun hoofd.
Ik vind het moment van het doorvoeren ook raar: vlak voor het seizoen terwijl de teams hun banden voor dat bizarre reglement al hebben moeten kiezen en dat gedaan hebben met een ander format in hun hoofd.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Allemaal denk ik? Moment van doorvoeren is idd raar qua timing.ATS schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:36:
En wat als er meerdere coureurs nog geen tijd hebben gezet in 7 minuten? Wie valt er dan af?
FIA is dingen aan het fixen die niet kapot zijn.
De teambazen hebben er in Barcelona over vergaderd en zijn het samen over eens geworden, dus wat dat betreft lijkt het me geen probleem.
Als het goed te volgen is en het de kwalificatie spannender maakt vind ik het alleen maar goed.
Dat de banden dan minder zijn en je daar in de race hinder van ondervind kan dan een onderdeel zijn van je strategie (bijv vroege stop met daaropvolgend een lange stint op harde band of iets dergelijks)
Als het goed te volgen is en het de kwalificatie spannender maakt vind ik het alleen maar goed.
Dat de banden dan minder zijn en je daar in de race hinder van ondervind kan dan een onderdeel zijn van je strategie (bijv vroege stop met daaropvolgend een lange stint op harde band of iets dergelijks)
Van het Autosport forum:
Vandaar de kromme regels. Denk dat ze alleen maar mensen aan het verjagen zijn.Boullier talking to Ted explains exactly why F1 is in such a decline. He said they know what the real race-enthusiasts want but they also want it to be a "show" for the general public.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En bij deze het totaaloverzicht over de afgelopen 4 dagen.

Petr Hlawiczka

Petr Hlawiczka
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 26-02-2016 12:27 . Reden: Correctie op type band gebruikt door Celis ]
Testing, one, two ...
Wordt geen onderscheid gemaakt in de banden in dat overzicht of zijn dat de kleuren?
Dat zijn de kleuren inderdaad, corresponderen met de streep op de banden. wit is medium, geel is soft, rood is supersoft en paars is ultrasoftBoinkie schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:43:
Wordt geen onderscheid gemaakt in de banden in dat overzicht of zijn dat de kleuren?
[ Voor 19% gewijzigd door jpiwf op 25-02-2016 21:57 ]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Is Max toch nog op de supersofts naar buiten geweest dan?
Waar zie jij dat dan?MikeyMan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:08:
Edit: Ow wacht, jij kijkt naar de kleuren van de power-unit misschien?
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 25-02-2016 22:11 ]
Testing, one, two ...
Wit is mediumMikeyMan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:08:
Alleen Mercedes en Toro Rosso hebben alles op mediums gedaan. Ze staan er goed bij, maar het is leuk al die lijstjes, maar het zegt ook zo weinig.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Oh, daar keek ik naar inderdaadhardware-lover schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:08:
[...]
Waar zie jij dat dan?
Edit: Ow wacht, jij kijkt naar de kleuren van de power-unit misschien?
Overigens wel grappig dat er flink wat meer is gereden met de 2015 dan met de 2016 Ferrari.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 25-02-2016 22:29 ]
Ik snap de strategie van Mercedes nog steeds niet zo goed eigenlijk. Net als vorig jaar lijkt de strategie te zijn hoe meer rondjes hoe meer data hoe beter.
Daar valt best iets voor te zeggen maar het kan volgens mij niet zo zijn dat alleen zoveel mogelijk rondjes doorslaggevend is voor het testen van een nieuwe auto, anders zouden andere teams hetzelfde voorbeeld wel volgen (waar mogelijk).
Daar valt best iets voor te zeggen maar het kan volgens mij niet zo zijn dat alleen zoveel mogelijk rondjes doorslaggevend is voor het testen van een nieuwe auto, anders zouden andere teams hetzelfde voorbeeld wel volgen (waar mogelijk).
Zou Mercedes de levensduur van de pu aan het testen zijn? Misschien willen ze 1 pu per rijder voor het hele seizoen gebruiken? Zou zeer mooie reclame zijn voor het merk.
Edit;

Die Harige Anton gaat het echt niet redden denk ik; die moet echt een significante verbetering laten zien in de volgende test, als hij al die kans krijgt.
Edit;

Die Harige Anton gaat het echt niet redden denk ik; die moet echt een significante verbetering laten zien in de volgende test, als hij al die kans krijgt.
[ Voor 39% gewijzigd door NitroX infinity op 25-02-2016 23:46 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Zou best wel eens kunnen idd. Hamilton's quote van vandaag dat het de beste test ooit was en de betrouwbaarheid ongeëvenaard is zou dit ook bevestigen.NitroX infinity schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:09:
Zou Mercedes de levensduur van de pu aan het testen zijn? Misschien willen ze 1 pu per rijder voor het hele seizoen gebruiken? Zou zeer mooie reclame zijn voor het merk.
...
Met een paar miljoen overtuigende redenen zijn luttele dingen als rondetijden niet belangrijk.NitroX infinity schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:09:
...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het vierde deel van Ted's notebook gaat over (aero) details van de nieuwe auto's, interessant om te zien.
YouTube: 2016 - Ted's Notebook - Barcelona First Test, Day 4
YouTube: 2016 - Ted's Notebook - Barcelona First Test, Day 4
Dank, maar een beetje verwarrend overzicht.hardware-lover schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
Petr Hlawiczka
De kleurtjes zijn onduidelijk (rood en paars erg dicht bij elkaar, en onduidelijk wat de betekenis is van de kleuren bij de motoren). De balkjes zijn ook wat verwarrend: in de ene kolom is een langer balkje beter (meer rondes), maar in de andere een korter balkje (snellere tijd).
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Nou ja, zo veel is er niet veranderd dit jaar, dus ze weten waarschijnlijk wel dat de pace er wel is.Grimmie187 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:55:
Ik snap de strategie van Mercedes nog steeds niet zo goed eigenlijk. Net als vorig jaar lijkt de strategie te zijn hoe meer rondjes hoe meer data hoe beter.
Vorig jaar reden ze ook (bewust) op de mediums en met volle tanks, omdat het anders wel heel erg op zou vallen hoeveel sneller ze waren dan de rest.
Pessimistisch als ik ben, denk ik echt dat Mercedes dit jaar alle races gaat winnen
[ Voor 5% gewijzigd door Tleilaxu op 26-02-2016 08:05 ]
Wat voor strategie bedoel je? Schaarse-testdagen-strategie?Grimmie187 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:55:
Het doel van elk team deze week is om zoveel mogelijk data te verzamelen van de ontelbare variabelen op een auto. Daar zijn zoveel mogelijk kilometers voor nodig. Exact wat Mercedes nu heel erg goed doet
Ze hebben lak aan de tijden nu, omdat het toch wel overduidelijk is waar Mercedes thuis hoort na de laatste 2 seizoenen.
Het oude kwalificatieformat was natuurlijk doodsaai zo lang de klok liep, op het moment dat de klok stopte begon het spannend te worden omdat de helft dan nog in z'n snelste ronde zit.Roamor schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:40:
[...]
Allemaal denk ik? Moment van doorvoeren is idd raar qua timing.
FIA is dingen aan het fixen die niet kapot zijn.
Nu creëren ze elke 90 seconden zo'n moment van spanning.
Mercedes dus grofweg 2 seconden langzamer dan Ferrari op een band die ook grofweg 2 seconden langzamer zal zijn. Denk dat zowel Ferrari als Mercedes nog lang niet het maximale eruit gehaald hebben, maar zou me niets verbazen als Ferrari er dit jaar heel dicht bij zit en de strijd aan kan gaan.jpiwf schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:57:
[...]
Dat zijn de kleuren inderdaad, corresponderen met de streep op de banden. wit is medium, geel is soft, rood is supersoft en paars is ultrasoft
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Aan de auto zal het niet liggen, hooguit aan de banden en/of remmen.Tleilaxu schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:03:
[...]
Pessimistisch als ik ben, denk ik echt dat Mercedes dit jaar alle races gaat winnen
Het ligt misschien/hopelijk wel aan de coureurs en strategie. Met die twee figuren en wat er gebeurd is in het verleden, zijn ze vooral zelf hun grootste vijand.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
En de strijd tussen de 2 ervoor zorgt dat ze een keer langs de baan staan met z'n tweeen en geen punten hebben. De relatie lijkt niet houdbaar heb ik het idee.
Ik zie het ook somber in voor de strijd dit jaar. Mercedes lijkt alles echt met de vingers in de neus te doen momenteel.
Ja, dat heeft mijn voorkeur ook niet. Overigens gun ik Mercedes het succes wel, maar wel graag met een berg spanning waarbij het kampioenschap in de laatste race wordt beslist.MikeyMan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:28:
Ik zie het ook somber in voor de strijd dit jaar. Mercedes lijkt alles echt met de vingers in de neus te doen momenteel.
Echter focus ik mij dan vooral op de strijd daar achter. Ik kan erg genieten van een seizoen, ook als het voorin heel erg saai is. De laatste jaren is de regie ook een stuk beter bij de races. In het verleden lieten ze vooral de man voorin zien, ook al lag die mijlenver voor. Nu zie je dat ze veel meer focus hebben voor de strijd om de andere plaatsen als dat spannend is. Zo kun je toch een mooie race zien.
Mja voorin is het niet meer spannend. Het is Nico of Lewis met uitschieters naar een Williams of een Ferarri. Wat Max doet in de achterhoede is interessant.
Volgens mij heeft Max ook meer airtime gehad in het afgelopen seizoen dan Lewis of Nico
Volgens mij heeft Max ook meer airtime gehad in het afgelopen seizoen dan Lewis of Nico
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
En de eerste analyse van Motorsport.com: http://www.motorsport.com...-the-quickest-car-675838/
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als het hierboven ook geplaatste filmpje ziet van Ted's notebook, dan zie je dat ze echt niet alleen maar rondjes gereden hebben om het rondjes rijden.Grimmie187 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:55:
Al die aanpassingen of uitprobeersels voor de Aero moeten ook getest worden natuurlijk.
En dat is alleen maar van wat we aan de buitenkant kunnen zien. Wat er verder nog aan niet zichtbare aanpassingen gedaan wordt gedurende de dag weten we niets van.
Misschien testen ze verschillende brandstoffen uit. Die IR-camera's gericht op de banden zitten er ook niet voor niets. Het zou me niets verbazen als Merc met de enorme data die zij nu van de banden hebben alleen al een flinke voorsprong hebben. Zeker op de teams die nog aan het worstelen zijn om hun nieuwe PU goed te laten werken.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Leuk om te lezen. Wat ze ook nog hadden mee kunnen nemen is hoeveel rondjes er na dat snelste rondje nog gereden werden met dezelfde tank brandstof. Dan weet je in iedergeval hoeveel er minimaal ingezeten moet hebben.Señor Sjon schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:34:
En de eerste analyse van Motorsport.com: http://www.motorsport.com...-the-quickest-car-675838/
Dat betekent, stam + t .
Dat hebben ze bij de BBC wel meegenomen:
http://www.bbc.com/sport/formula1/35663546
hele slechte video/analyse, maar dat was te verwachten van officiele f1 account...
Indonesie wordt nog even extra benadrukt dat ze daar nu meer f1 fans krijgen....
Interessant artikel al moet je het natuurlijk nog steeds met een flinke korrel zout nemen, maar dit vertegenwoordigt wel het gevoel wat je over houdt als je een week testen hebt gevolgd. Ik hoop voor Max dat ze met hun B-spec een paar tienden weten te vinden en dan zal op sommige circuits met wat geluk het podium tot de mogelijkheden behoren.thesystem schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:00:
Heerlijke quote uit dat artikel over Mercedes:thesystem schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:00:
"It looks like they're gearing up to take that car to Le Mans,"
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Kan prima in de 4MJ klasse
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Volgens mij was dit filmpje over Baku nog niet gedeeld hier?
[YouTube: https://youtu.be/zV0HmON8auo]
[YouTube: https://youtu.be/zV0HmON8auo]
Testing, one, two ...
Er komt geen B-spec van de Torro Rosso. Ze hebben gewoon met de 2016 auto gereden waarvan slechts enkele onderdelen ontbraken omdat die niet op tijd klaar waren.Malt007 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:40:
[...]
Interessant artikel al moet je het natuurlijk nog steeds met een flinke korrel zout nemen, maar dit vertegenwoordigt wel het gevoel wat je over houdt als je een week testen hebt gevolgd. Ik hoop voor Max dat ze met hun B-spec een paar tienden weten te vinden en dan zal op sommige circuits met wat geluk het podium tot de mogelijkheden behoren.
Kortom, ze hebben exact hetzelfde gedaan als alle andere teams, want niemand rijdt nu met de exacte trim voor Melbourne.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Heb je nou nogsteeds niets geleerd van deze week: je moet je bronnen quoten !XyritZz schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:20:
[...]
Er komt geen B-spec van de Torro Rosso. Ze hebben gewoon met de 2016 auto gereden waarvan slechts enkele onderdelen ontbraken omdat die niet op tijd klaar waren.
Kortom, ze hebben exact hetzelfde gedaan als alle andere teams, want niemand rijdt nu met de exacte trim voor Melbourne.
(maar inderdaad helaas je hebt gelijk)
http://www.autosport.com/news/report.php/id/122976Sniffels schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:23:
[...]
Heb je nou nogsteeds niets geleerd van deze week: je moet je bronnen quoten !
(maar inderdaad helaas je hebt gelijk)
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Het blijft erg smal, vooral dat ene stukje. Als daar een auto tegen de vangrail staat, heb je direct een rode vlag.hardware-lover schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:08:
Volgens mij was dit filmpje over Baku nog niet gedeeld hier?
[video]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Nu rijden ze met de A-spec. Dan wordt de auto met andere onderdelen wel een B-spec genoemd volgens mij. Het zal niet een compleet ander chassis zijn natuurlijk, maar dat mag ook niet volgens mij toch?XyritZz schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:20:
[...]
Er komt geen B-spec van de Torro Rosso. Ze hebben gewoon met de 2016 auto gereden waarvan slechts enkele onderdelen ontbraken omdat die niet op tijd klaar waren.
Wanneer mag het bijvoorbeeld wel een B-spec heten dan? Als er een upgrade wordt doorgevoerd, dan wordt de auto na de upgrade een B-spec genoemd volgens mij.
[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-02-2016 15:48 ]
Dan rijd een team als Mercedes of Ferrari aan het einde van het jaar met een S of een T-spec auto. Een auto word een B-spec als er op een gegeven moment een halve redesign plaatsvind. Force India introduceerde afgelopen jaar een B-spec van het auto.StealthyPeanut schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:46:
[...]
Nu rijden ze met de A-spec. Dan wordt de auto met andere onderdelen wel een B-spec genoemd volgens mij. Het zal niet een compleet ander chassis zijn natuurlijk, maar dat mag ook niet volgens mij toch?
Wanneer mag het bijvoorbeeld wel een B-spec heten dan? Als er een upgrade wordt doorgevoerd, dan wordt de auto na de upgrade een B-spec genoemd volgens mij.
Wat Toro Rosso volgende week meebrengt is geen B-spec, maar gewoon een logische update van de huidige auto, net als dat alle andere teams zullen doen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Volgende week komen ze met een compleet andere auto naar Barcelona, oa nieuwe voorwielophanging, carbon versnellingsbak (nu nog aluminium) en nog een heleboel meer. Sainz is zelfs teruggeroepen omdat hij enigzins overdreef door te zeggen dat ze deze week eigenlijk met een 2015 auto met een Ferrari achterin reden. Kortom, er komt dus wel een b-spec.XyritZz schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:20:
[...]
Edit: Hmm ze downplayen op het moment bij TR. Heb de term B-spec en interimwagen deze week veelvuldig zien vallen op diverse sites maar TR zelf zegt nu dat ze met 2 nieuwe onderdelen komen. Maar een compleet nieuwe versnellingsbak van een andere materiaal is natuurlijk geen kleine update. Daarnaast komen ze ook nog met een aero update las ik van de week, weet niet of dat onder de '2 nieuwe onderdelen valt' aangezien de voorwielophanging ook zou komen. Ach wat voor spec je het ook wil noemen, ik heb veel vertrouwen in TR.
[ Voor 25% gewijzigd door Malt007 op 26-02-2016 16:10 ]
Force India lijkt wel heel sterk in dat rijtje...ik hou wat dat betreft nog wel een slag om de arm. Red Bull, Williams en Toro Roso dicht bij elkaar zoals ik al verwachte.thesystem schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:00:
Ook mooi om te zien dat Renault goede progressie heeft gemaakt met de motor (niet voor aankomend seizoen voor Toro Rosso, maar volgend seizoen zal Max daar toch wel naar toe gaan (ze willen hem echt niet kwijt bij Red Bull en dus zullen ze 'm wel promotie moeten gaan geven, want die heeft gewoon teveel talent om plotseling weg te zakken (er gaan vast weer goede races van hem komen))).
De achterkant van het middenveld lijkt ook redelijk dicht op elkaar te zitten met Renault, Haas en Manor niet zo ver bij elkaar vandaan (Sauber nog onduidelijk, maar zal daar vermoedelijk ook wel bij in de buurt zitten).
Met McLaren is het behoorlijk onduidelijk of die zich direct al bij de voorkant van het middenveld zullen gaan voegen of eerst toch nog bij de achterkant zitten (die kunnen ook zomaar een redelijke sterke opmars nog gaan maken gedurende het seizoen, en dat zou ook vrij vroeg in het seizoen ook zo kunnen wezen, of niet en later pas (heel onduidelijk met nog betere motoren opkomst wat daar van te verwachten valt)).
En met veel rijders die einde contract zijn en zich willen bewijzen, verwacht ik dat wanneer de geruchten al vroeg beginnen te komen en de druk toeneemt, er genoeg zal gebeuren na ongeveer 1/3 van het seizoen (de rijders beginnen vaak redelijk "rustig" aan een seizoen, maar zo halverwege beginnen de rijders waarbij het niet zo goed is gegaan harder te pushen, alleen dit seizoen kan dat wel eens iets eerder beginnen met zoveel rijders einde contract)...
Daniel Ricciardo expecting ‘badass’ F1 silly season in 2016
http://motorsports.nbcspo...-f1-silly-season-in-2016/
En of Mercedes nou weer niet te pakken is, het middenveld zou best wel eens heel erg interessant kunnen zijn het aankomende seizoen.
Grappige is dat STR dat heel hard roept en beweert dat ze met een echte STR11 rijden en vervolgens hebben ze het op hun eigen site gewoon doodleuk over de "STR10-02" waar ze nu mee testen..Malt007 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:03:
[...]
Volgende week komen ze met een compleet andere auto naar Barcelona, oa nieuwe voorwielophanging, carbon versnellingsbak (nu nog aluminium) en nog een heleboel meer. Sainz is zelfs teruggeroepen omdat hij enigzins overdreef door te zeggen dat ze deze week eigenlijk met een 2015 auto met een Ferrari achterin reden. Kortom, er komt dus wel een b-spec.
Edit: Hmm ze downplayen op het moment bij TR. Heb de term B-spec en interimwagen deze week veelvuldig zien vallen op diverse sites maar TR zelf zegt nu dat ze met 2 nieuwe onderdelen komen. Maar een compleet nieuwe versnellingsbak van een andere materiaal is natuurlijk geen kleine update. Daarnaast komen ze ook nog met een aero update las ik van de week, weet niet of dat onder de '2 nieuwe onderdelen valt' aangezien de voorwielophanging ook zou komen. Ach wat voor spec je het ook wil noemen, ik heb veel vertrouwen in TR.
Edit: Op andere plekken hebben ze het inmiddels aangepast naar STR11-02..Day 4
Circuit: Circuit de Catalunya, Barcelona, 4.655 kms
Driver: Max Verstappen
Car: STR10 - 02
Laps: 110
Best time: 1:25.393
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 26-02-2016 16:49 ]
Moet wel heel gek lopen als Massa, Button en Raikonen in 2017 nog op de grid staan. Als Raikonen nog zo'n seizoen draait zou het echt schandalig zijn als Ferrari z'n contract verlengt.nazuzed schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:14:
[...]
Daniel Ricciardo expecting ‘badass’ F1 silly season in 2016
http://motorsports.nbcspo...-f1-silly-season-in-2016/
En of Mercedes nou weer niet te pakken is, het middenveld zou best wel eens heel erg interessant kunnen zijn het aankomende seizoen.
Massa heeft al paar jaar z'n beste tijd gehad. IMHO al zo'n 14 jaar.
Button is ook leuk geweest. En als McLaren weer zo kwakkelt denk ik niet dat ie er nog lol aan heeft.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Volgens mij wordt er van een B-spec gesproken zodra de crashtests opnieuw moeten worden uitgevoerd door de FIA.StealthyPeanut schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:46:
[...]
Nu rijden ze met de A-spec. Dan wordt de auto met andere onderdelen wel een B-spec genoemd volgens mij. Het zal niet een compleet ander chassis zijn natuurlijk, maar dat mag ook niet volgens mij toch?
McLaren heeft Button dan ook alleen aangenomen voor zijn ervaring gok ik. Die heeft hij natuurlijk wel behoorlijkL1nt schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:51:
[...]
Moet wel heel gek lopen als Massa, Button en Raikonen in 2017 nog op de grid staan. Als Raikonen nog zo'n seizoen draait zou het echt schandalig zijn als Ferrari z'n contract verlengt.
Button is ook leuk geweest. En als McLaren weer zo kwakkelt denk ik niet dat ie er nog lol aan heeft.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Button is heel populair in Japan, ze zullen hem vooral voor marketing doeleinden gebruikten denk ik.Damian schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:09:
[...]
McLaren heeft Button dan ook alleen aangenomen voor zijn ervaring gok ik. Die heeft hij natuurlijk wel behoorlijk
Don't trust an atom, they make up everything.
Bottas en Grosjean zullen zich zeker willen laten zien voor dat 2e Ferrari stoeltje. Mogelijk geldt dat ook voor Perez en Hulkenberg (net als Bottas, zal Hulkenberg zich ook wel willen revancheren voor vorig seizoen).L1nt schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:51:
[...]
Moet wel heel gek lopen als Massa, Button en Raikonen in 2017 nog op de grid staan. Als Raikonen nog zo'n seizoen draait zou het echt schandalig zijn als Ferrari z'n contract verlengt.
Kvyat zit natuurlijk flink op de schopstoel met Max daarachter, en Sainz zal zich ook willen laten zien (beide willen natuurlijk ook zien of ze interesse kunnen wekken van de andere teams). Palmer zal zich ook (willen)/moeten laten zien.
Massa zal er ook wel voor gaan, maar die heeft dan wel weer genoeg ervaring om zicht niet te snel gek te laten maken.
Ricciardo hoeft zich over een F1 stoeltje niet zo druk te maken net als Max, maar zal toch ook wel wat meer willen laten zien na vorig seizoen.
Wie zouden de vervangers worden bij McLaren mochten die weer een minder seizoen draaien en Button en Alonso houden er mee op ?...iedereen gaat uit van Stoffel als 1 van de rijders (dat denk ik ook), maar misschien Ricciardo als die het niet meer ziet zitten bij Red Bull en ze die kunnen krijgen (toch denk ik dat die dan liever bij Red Bull blijft), of Nico Rosberg mocht die er niet meer uitkomen met Mercedes...ik weet niet of ze bij McLaren nou direct voor Kvyat of Sainz zullen gaan.
En wat te zeggen van Renault mocht Palmer flink tegenvallen (daar zit wel een redelijke kans in) ?...Ocon heeft als nadeel dat hij vrij groot en dus echt wel tienden van secondes per rondje verliest i.v.m. z'n gewicht, dus die zie ik in dat geval dan nog wel achter Kvyat en Sainz aangaan mochten ze Grosjean niet kunnen krijgen (als Ferrari via Haas niet lukt, dan denk ik dat die wel weer terug wil naar Enstone, maar mogelijk gebeurd dat pas in '18).
Mercedes heeft Max boven aan de lijst staan, juist ook omdat Max niet zoveel problemen geeft (ook al zou Hamilton dat dan wel maken, Max trekt zich daar niet al te veel van aan). Ferrari kan wel eens net zo denken, iedereen denkt dat Vettel daar heilig is, maar geen kampioen dit jaar en Marchionne zal onrustig gaan worden, die wil namelijk nog z'n legacy achterlaten nu die er bijna uitgaat, en dan kan Max plotseling ook daar hoog op de agenda komen te staan.
Bottas naar Mercedes (mocht Rosberg weggaan) of Bottas naar Ferrari zie ook nog wel gebeuren. Bij Williams zouden dan ook nog mogelijkheden liggen voor rijders. Nasr heeft sponsors achter zich (en Perez ook), en ik denk dat ze daar bij Williams echt wel naar kijken. Sainz en Kvyat zonder sponsors hebben dan ook niet de beste papieren om daar naar toe te gaan (maar 1 van de 2 zou kunnen).
Volgens mij valt dat m.b.t. Mercedes best wel mee, en hebben ze minimaal één gelijkwaardig alternatief talent bovenaan het lijstje staan. Maar als Manor steeds meer een Mercedes B-team gaat worden dan kunnen ze twee talenten in de wachtkamer zetten voor het A-team hetgeen STR nu voor RBR is.nazuzed schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:49:
[...]
[knip]
Mercedes heeft Max boven aan de lijst staan,[knip]
Testing, one, two ...
Max heeft een 2+1 contract bij Red Bull (Peter Windsor), en Toto Wolf heeft al 2 keer aangeven erg geïnteresseerd te zijn in 'm (officiële F1 site)...Max is iemand die het team vooruit stuwt (zie maar naar Van Amersfoort en Toro Rosso), en dat is heel wat waard voor zulke teams.hardware-lover schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:59:
[...]
Volgens mij valt dat m.b.t. Mercedes best wel mee, en hebben ze minimaal één gelijkwaardig alternatief talent bovenaan het lijstje staan. Maar als Manor steeds meer een Mercedes B-team gaat worden dan kunnen ze twee talenten in de wachtkamer zetten voor het A-team hetgeen STR nu voor RBR is.
Mercedes kan best wel denken, gooi 'm maar naast Hamilton in ('18), en werkt het niet, dan krijgt Hamilton geen verlenging contract. En datzelfde principe kan bij Ferrari ook wel gehanteerd worden. Vettel en Hamilton zijn echt niet onaantastbaar wat dat betreft (Prost werd bij Ferrari er ook gewoon uitgeknikkerd na kritiek op het team).
Max heeft een meerjarig contract met Red Bull (Tost), voor hoeveel jaar is vertrouwelijke info (zegt diezelfde Tost), het was deze week nog te lezen. Maar hoe het allemaal uit zal gaan pakken zal veel aan het komende seizoen liggen is mijn verwachting. Mocht om wat voor reden dan ook Verstappen minder in de schijnwerpers staan, dan is het meest hotte item van 2015 ineens veel minder interessant voor menig team. Het is dus koffiedik kijken en hopen op een uitstekend seizoen voor Max Verstappen en een seizoen waar ie toch duidelijk het verschil met Sainz kan maken.nazuzed schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:10:
[...]
Max heeft een 2+1 contract bij Red Bull (Peter Windsor), en Toto Wolf heeft al 2 keer aangeven erg geïnteresseerd te zijn in 'm (officiële F1 site)...Max is iemand die het team vooruit stuwt (zie maar naar Van Amersfoort en Toro Rosso), en dat is heel wat waard voor zulke teams.
Mercedes kan best wel denken, gooi 'm maar naast Hamilton in ('18), en werkt het niet, dan krijgt Hamilton geen verlenging contract. En datzelfde principe kan bij Ferrari ook wel gehanteerd worden. Vettel en Hamilton zijn echt niet onaantastbaar wat dat betreft (Prost werd bij Ferrari er ook gewoon uitgeknikkerd na kritiek op het team).
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 26-02-2016 19:27 . Reden: het is voldoende zo :) ]
Testing, one, two ...
Ik had verwacht dat ze de data van te voren al lang wisten, dat hebben ze dan prima gedaan.
Toro Rosso used guesswork for engine
http://www.eurosport.co.u...ne_sto5208920/story.shtml
Toro Rosso used guesswork for engine
http://www.eurosport.co.u...ne_sto5208920/story.shtml
Een 2+1 contract is een meerjarig contract.hardware-lover schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:52:
[...]
Max heeft een meerjarig contract met Red Bull (Tost), voor hoeveel jaar is vertrouwelijke info (zegt diezelfde Tost), het was deze week nog te lezen. Maar hoe het allemaal uit zal gaan pakken zal veel aan het komende seizoen liggen is mijn verwachting. Mocht om wat voor reden dan ook Verstappen minder in de schijnwerpers staan, dan is het meest hotte item van 2015 ineens veel minder interessant voor menig team. Het is dus koffiedik kijken en hopen op een uitstekend seizoen voor Max Verstappen en een seizoen waar ie toch duidelijk het verschil met Sainz kan maken.
Het was Will Buxton die daar mee kwam...
Max laat zich al jaren zien op een erg hoog niveau, ook in karting (hij was ook direct snel tijdens het testen van formule wagens), die gaat echt niet plotseling wegzakken...hij zal in de races het verschil gewoon weer gaan maken tussen hem en Carlos, en mocht hij niet zo'n pech hebben in de kwalificaties, dan zal dat daar ook gaan gebeuren (hij heeft alleen maar de laatste kwalificatie verloren, en alle andere waar hij geen pech had sinds Canada (7e race) gewonnen)."He's got a two-plus-one [deal] at Toro Rosso but I understand they want that 'plus one' to be at the big Red Bull team and if he doesn't get that Red Bull drive in 2017 he will be off somewhere else, be it Ferrari or Mercedes.
http://www.skysports.com/...-f1-midweek-report-guests
Extreem talent is nooit een tijdelijk iets in sport, en het helpt hem ook nog eens een hele klap dat hij het echt leuk vind (je ziet ook wel talenten die doen het teveel plichtmatig en krijgen dan sneller problemen met motivatie, maar dat is bij Max niet het geval).
Als Max gewoon prima doorgaat en Kvyat laat niets bijzonders zien, dan komt ie heus wel bij Red Bull. En zelfs als Kvyat het goed doet, zal de kans nog steeds aanwezig zijn dat Max het stoeltje overneemt. Simpelweg omdat Red Bull het niet nodig heeft om een Rus erin te houden. Dan zie ik hem echter wel terugkomen bij Williams, Force India of Sauber. Puur vanwege het geld (of in ieder geval de potentie).
En hopelijk komt Van Doorne ook zsm in de F1. Lijkt me leuk wat NL-BE gevechten ipv dominantie vanuit UK/DE
En hopelijk komt Van Doorne ook zsm in de F1. Lijkt me leuk wat NL-BE gevechten ipv dominantie vanuit UK/DE
Inderdaad zeg, dikke +1Martinspire schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:10:
Altijd 6 Engelsen en 5 Duitsers in de F1 en ook nog vooraan. Tijd om de boel over te nemen!
Of iets overzichtelijker vormgegeven als je het mij vraagt. Toch wel knap van Toro Rosso dat ze lekker wat rondes hebben kunnen doen. Geldt eigenlijk voor iedereen natuurlijk, zeker vergeleken met vorig jaar.hardware-lover schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
Petr Hlawiczka

Zou mooi zijn als ze per bandencompound een lijstje met snelste ronden maken. Ben benieuwd waar de STR dan terecht komt met die mediums. 
(ook al blijft het koffiedik kijken)
Sky maakte wel de toplijstjes per dag, daar kun je misschien nog wat uit filteren als je wilt, maar blijft lastig vergelijken inderdaad: http://www.skysports.com/...ure-f1-testing-in-numbers
Jammer dat de race simulatie niet door ging vanwege een lekkenband anders had hij 3de of 4de gestaan met afstand.
Via een TIL op Reddit; ik wist ook niet dat Haas niets met Wikipedia: Newman-Haas Racing te maken had. Weer wat geleerd.
Wist je dit dan wel Stewart Haas Racing in de Nascar Sprint Cup Wikipedia: Stewart-Haas Racing ?Roamor schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:31:
Via een TIL op Reddit; ik wist ook niet dat Haas niets met Wikipedia: Newman-Haas Racing te maken had. Weer wat geleerd.
We zullen het nieuwe kwalificatiesysteem in ieder geval niet voor de GP van Spanje zien, omdat de FOM niet op tijd software kan schrijven. Zoals door meerdere mensen al verwacht was.
Motorsport.com
Motorsport.com
[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 27-02-2016 10:52 ]
Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat een bedrijf aan een maand niet genoeg heeft om zoiets in de software toe te voegen...Tralapo schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:51:
We zullen het nieuwe kwalificatiesysteem in ieder geval niet voor de GP van Spanje zien, omdat de FOM niet op tijd software kan schrijven. Zoals door meerdere mensen al verwacht was.
Motorsport.com
een subroutine die de laagste driver flagged. en op de tijdstippen uit een array wordt de laagste uitgeschakeld.
Seintje sturen naar de uitgeschakelde driver dat hij de pits in moet en klaar.
En zelfs als het niet op tijd klaar is dan kan een official met een stopwatch en radio voor het scorebord gaan staan en het met de hand doen.
Een stopwatch in een sport waarin de verschillen vaak duizendste van secondes zijn?
Wat betreft dat eerste: true. Lijkt eerder alsof Bernie de FIA dwars wil zitten.RocketKoen schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:06:
[...]
Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat een bedrijf aan een maand niet genoeg heeft om zoiets in de software toe te voegen...
een subroutine die de laagste driver flagged. en op de tijdstippen uit een array wordt de laagste uitgeschakeld.
Seintje sturen naar de uitgeschakelde driver dat hij de pits in moet en klaar.
En zelfs als het niet op tijd klaar is dan kan een official met een stopwatch en radio voor het scorebord gaan staan en het met de hand doen.
Wat betreft dat tweede: good luck with that
Het gaat om welke coureur eruit moet, niet om de tijd die ze rijden.Requiem19 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:14:
Een stopwatch in een sport waarin de verschillen vaak duizendste van secondes zijn?
Dat is nog steeds niet te doen. Hoe kan een man met een stopwatch garanderen of hij op éxact die tijd net voor of net na de start/finish was bijvoorbeeld?Martinspire schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:22:
[...]
Het gaat om welke coureur eruit moet, niet om de tijd die ze rijden.
Omdat je dan naar het scorebord kijkt wanneer tijden zijn gereden en je dus makkelijk mensen kunt wegstrepen. Maar in principe kun je dus gewoon die timing ook aanhouden en hoef je niet met een stopwatch te lopen klotenTralapo schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:30:
[...]
Dat is nog steeds niet te doen. Hoe kan een man met een stopwatch garanderen of hij op éxact die tijd net voor of net na de start/finish was bijvoorbeeld?
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 27-02-2016 14:47 ]
Hier wel een lijstje met de snelste rondetijd per compound, maar helaas dus alleen de snelste.Tackleberry schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:24:
Zou mooi zijn als ze per bandencompound een lijstje met snelste ronden maken. Ben benieuwd waar de STR dan terecht komt met die mediums.
De stopwatch was om de totale tijd bij te houden. Bijvoorbeeld 5 min, 6min30 8min enz. Alle tijden waarop er iemand af moet vallen.Tralapo schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:30:
[...]
Dat is nog steeds niet te doen. Hoe kan een man met een stopwatch garanderen of hij op éxact die tijd net voor of net na de start/finish was bijvoorbeeld?
Dat is alleen lastig als degene die onderaan staat precies op dat tijdstip over start/finish gaat.
Ik vraag me overigens ook af of ze de complete laps tellen op het moment dat de tijd "op" is. Of dat je net als nu je huidige rondje nog mag afmaken.
Lijkt me dat het gewoon gaat om de stand op het moment van het verstrijken van de X minuten, en dan elke anderhalve minuut. Anders is het niet te doen.RocketKoen schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:03:
[...]
De stopwatch was om de totale tijd bij te houden. Bijvoorbeeld 5 min, 6min30 8min enz. Alle tijden waarop er iemand af moet vallen.
Dat is alleen lastig als degene die onderaan staat precies op dat tijdstip over start/finish gaat.
Ik vraag me overigens ook af of ze de complete laps tellen op het moment dat de tijd "op" is. Of dat je net als nu je huidige rondje nog mag afmaken.
Je moet zorgen dat je voor de deadline een tijd hebt staan. Sta je onderaan? Wegwezen de pits in.
http://nl.motorsport.com/...dreven-auto-testen-675881
Pirelli gaat nieuwe 2017 banden(breder) testen met een 2017 chassis en een V8. Dit omdat de auto niet gelijk mag zijn aan de huidige autos ivm testregelementen.
Wel tof, een V10 was nog gaver geweest:D
Pirelli gaat nieuwe 2017 banden(breder) testen met een 2017 chassis en een V8. Dit omdat de auto niet gelijk mag zijn aan de huidige autos ivm testregelementen.
Je herkent die Honda nog steeds heel duidelijk tussen de rest trouwens. Totaal ander geluid, heel rauw.
Wat TRIEST. Hoe kan je je nou goed voorbereiden als je een compléét ander motortype loslaat op je banden wat minder vermogen en bucket loads aan torque mist. Utterly stupendous. Hier hadden ze op kunnen anticiperen door het een keer goed aan te pakken, maar neekevlar01 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:19:
http://nl.motorsport.com/...dreven-auto-testen-675881

Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Ja, hoe had je het dan in gedachten? Je kunt een auto van vorig jaar pakken, maar dan heeft het betrokken team een flink voordeel.Racing_Reporter schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:30:
[...]
Wat TRIEST. Hoe kan je je nou goed voorbereiden als je een compléét ander motortype loslaat op je banden wat minder vermogen en bucket loads aan torque mist. Utterly stupendous. Hier hadden ze op kunnen anticiperen door het een keer goed aan te pakken, maar nee
Laat Pirelli een auto kopen van vorig jaar, met eigen monteurs, afgesloten data etc. Teams kunnen dit gezamenlijk financieren en FIA/FOM een deel. Dan zijn de kosten een schijntje en laat je als sport zien dat je je sport serieus neemt.MikeyMan schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:04:
[...]
Ja, hoe had je het dan in gedachten? Je kunt een auto van vorig jaar pakken, maar dan heeft het betrokken team een flink voordeel.
Het gaat vooral om de motor he. Het chassis moet uit 2017 gaan komen. Mijn idee is dat een team een chassis bouwt, die aanlevert maar zelf geen data mag loggen. Een versimpeld systeem aanleggen om de auto te laten draaien, zonder dat er data kan worden opgeslagen wat door het team gebruikt kan worden, desnoods enkele Pirelli-engineers trainen om die auto aan de praat te krijgen.MikeyMan schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:04:
[...]
Ja, hoe had je het dan in gedachten? Je kunt een auto van vorig jaar pakken, maar dan heeft het betrokken team een flink voordeel.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Je houdt van deze generatie F1 geluiden? Bij deze ook wat andere krachtbronnen.Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:50:
Over geluid gesproken...![]()
https://streamable.com/xszq
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2016 15:57 ]
Testing, one, two ...
Interessante analyse van motorsport.com over de samenwerking met Qualcomm, zeker voor ons tweakers een leuk artikel om te lezen:
http://www.motorsport.com...advantage-in-2016-676175/
http://www.motorsport.com...advantage-in-2016-676175/
Jack Plooy is weer terug als pitreporter. Althans, hij gaat met Olav Mol mee naar de races dus neem aan als pitreporter, zoals vroeger.
Bron: Vlog van Werner Budding.
YouTube: Racen tegen F1-coureur! VLOG #37
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het was altijd wel grappig om te horen hoe de rijders hem niet serieus namen, het zal me dan ook benieuwen of de geschiedenis zich zal gaan herhalen.Rivanov schreef op maandag 29 februari 2016 @ 00:09:
Jack Plooy is weer terug als pitreporter. Althans, hij gaat met Olav Mol mee naar de races dus neem aan als pitreporter, zoals vroeger.
KenVerburg schreef op maandag 29 februari 2016 @ 06:59:
Tires an issue?
I intend to live forever. So far, so good.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1