Ik heb mijn gehele elektrische installatie direct achter de hoofdschakelaar beveiligd met een bliksem- en overspanningsbeveiliging type 1 + type 2 (grofbeveiliging), met een aardpen direct onder de meterkast. De kabel van de buitenverlichting is van buiten naar binnen beveiligd met type 2. Daarmee is het uitgesloten dat mijn complete elektrische installatie wordt geroosterd, zelfs als de bliksem vlakbij in het elektriciteitsnet inslaat.
Daarnaast heb ik een paar groepen beveiligd met overspanningsbeveiliging type 3 (fijnbeveiliging), waaronder de groep waarmee alle KNX-componenten worden gevoed. Hierdoor is een type 2 beveiliging van de KNX buskabel overbodig geworden, want hij is al beter beveiligd dan zo'n KXN bus terminal overspanningsbeveiliging van Dehn überhaupt kan bieden.
Daarnaast heb ik een paar groepen beveiligd met overspanningsbeveiliging type 3 (fijnbeveiliging), waaronder de groep waarmee alle KNX-componenten worden gevoed. Hierdoor is een type 2 beveiliging van de KNX buskabel overbodig geworden, want hij is al beter beveiligd dan zo'n KXN bus terminal overspanningsbeveiliging van Dehn überhaupt kan bieden.
Een goede grap mag vrienden kosten.