12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Daarin wordt Vattenfall (Nuon) nergens bij mij getoond, terwijl die een hele mooie Powerdeal hebben van €250 retour. Daarmee komen ze bij mij op jaarbasis zo'n 75 euro goedkoper uit dan genoemde vergelijkers.
Check ook de 200 euro cashback op de site van Essent zelf, die pakte voor mij een stuk voordeliger uit dan de 250 euro van Vattenfall omdat de tarieven van Essent lager zijn ondanks de iets lagere cachback. Again, ook deze aanbieding staat niet op de vergelijkingssites.Cheesy schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:32:
Hmm, die energievergelijkers zijn ook niet alles (enelogic, gaslicht, easyswitch)
Daarin wordt Vattenfall (Nuon) nergens bij mij getoond, terwijl die een hele mooie Powerdeal hebben van €250 retour. Daarmee komen ze bij mij op jaarbasis zo'n 75 euro goedkoper uit dan genoemde vergelijkers.
Dankje, die komt bij mij inderdaad ook onder de vergelijkingswebsites uit, maar in mijn geval is Vattenfall net een stukje goedkoperxabre16v schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:45:
[...]
Check ook de 200 euro cashback op de site van Essent zelf, die pakte voor mij een stuk voordeliger uit dan de 250 euro van Vattenfall omdat de tarieven van Essent lager zijn ondanks de iets lagere cachback. Again, ook deze aanbieding staat niet op de vergelijkingssites.
Hoe bedoel je dat? Als je het niet weet kan je ook vaak je woonsituatie ingeven en dan pakken ze het gemiddelde van die situatie.Ardana schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:22:
Wat waren ook alweer de hoeveelheden energie die je moest opgeven tijdens het invullen van de vergelijkingssites?
Overigens via cashbackxl wel 36 euro kado bij Vattenfall bovenop de 250,- dus als ik het goed lees.Cheesy schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:32:
Hmm, die energievergelijkers zijn ook niet alles (enelogic, gaslicht, easyswitch)
Verbruik 1500 kWh/jaar
Gas: 550 m3
Via de bekende sites:
United consumers: 781.07
Oxxio: 781.71
Via Nuon direct
Vattenfall Nuon: 710,77
Nog andere opties die ik kan raadplegen
Check Essent direct via hun eigen site, 200 euro cashback en vergeet bij vattenfall niet via cashbackxl, nog eens 36 euro.Wyhi schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:46:
2 persoons huishouden in een rijtjeshuis 1990 a 90M2.
Verbruik 1500 kWh/jaar
Gas: 550 m3
Via de bekende sites:
United consumers: 781.07
Oxxio: 781.71
Via Nuon direct
Vattenfall Nuon: 710,77
Nog andere opties die ik kan raadplegen?
Mocht dit van de 893.97 afgaan, dan kom ik op 693.97 uit in het gunstigste geval. Dit is nog 20 euro duurder dan Vattenfall.
Dat gaat er nog vanaf:Wyhi schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:59:
Dan kom ik op 893,97 uit met dezelfde cijfers, echter zie ik niet terug hoe Essent de 200 eur verwerkt.
Mocht dit van de 893.97 afgaan, dan kom ik op 693.97 uit in het gunstigste geval. Dit is nog 20 euro duurder dan Vattenfall.
https://www.essent.nl/con...f-1-jaar-cashback-pt.htmlGoed om te weten: de cashback van € 200,- is nog niet verwerkt in de getoonde bedragen. Uiteindelijk heb je dus nog meer voordeel!
Bij Vattenfall komt ik met die 1500/550 uit op €710,77 (kan iets verschillenen, jij hebt vast een andere postcode dan ik
[ Voor 12% gewijzigd door xabre16v op 31-10-2019 11:48 ]
hehexabre16v schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:46:
[...]
Dat gaat er nog vanaf:
[...]
https://www.essent.nl/con...f-1-jaar-cashback-pt.html
Bij Vattenfall komt ik met die 1500/550 uit op €710,77 (kan iets verschillenen, jij hebt vast een andere postcode dan ik) via CachbackXL.nl kan daar nog €36,- vanaf.
Stay hungry, stay foolish!
Dat kan gewoon, wordt wel vaker gedaan (bijvoorbeeld i.v.m. zonnepanelen en btw-teruggave of bij scheidingen). Energiecontract wordt afgesloten op een adres, als tenaamgestelde ben je (uiteraard) verantwoordelijk voor betaling. Vaak is het wel de bedoeling dat je de huidige contractperiode uitzit, maar dat is bij jullie blijkbaar niet van toepassing.RBN026 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:33:
Ik denk dat ik ook overstap naar Vattenfall met 250 euro korting op het jaarbedrag. Mijn vriendin heeft nu een variabel contract bij NLE. Als ik nu een verzoek indien om over te stappen is dat een probleem ivm verschillende tenaamstelling?
Bedankt, zojuist de overstap naar Vattenfall aangevraagd via cashbackxl.nl.Cheesy schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:54:
[...]
Dat kan gewoon, wordt wel vaker gedaan (bijvoorbeeld i.v.m. zonnepanelen en btw-teruggave of bij scheidingen). Energiecontract wordt afgesloten op een adres, als tenaamgestelde ben je (uiteraard) verantwoordelijk voor betaling. Vaak is het wel de bedoeling dat je de huidige contractperiode uitzit, maar dat is bij jullie blijkbaar niet van toepassing.
Stay hungry, stay foolish!
Krijgen jullie het voor elkaar om in te loggen op 'Mijn Vattenfall'?
Bij mij bij het opvragen van gebruikersnaam (dat lijkt de manier te zijn om een account te activeren): Er is helaas iets misgegaan. Probeer het later a.u.b. opnieuw. en op Twitter reageren ze niet erg snel op mijn hulpgeroep
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Bij Vattenfall zelf kan ik deze voorwaarde niet vinden in de actievoorwaarden. Wellicht direct bij Vattenfall afsluiten?LordSinclair schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:37:
Bij vergelijkingssites kom ik een aanbod tegen van Vattenfall. Dit aanbod is €100 goedkoper dan elke andere aanbieder (680 ipv 780). Echter heeft deze een voorwaarde dat je minimale gasafname 600m3 is. Nu is mijn gebruik de laatste jaren tussen de 500 en 600 kuub. Hoe gaan ze er mee om als je minder dan 600m3 afneemt? Heeft iemand enig idee? Of moet ik dan gewoon 100 kuub affakkelen om goedkoper te zijn?
https://www.vattenfall.nl...20NBL%20en%20zonder%20OSK
[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 14-11-2019 08:48 ]
Bijzonder, thuis was dat een stuk duurder dan als ik nu kijkCheesy schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:47:
[...]
Bij Vattenfall zelf kan ik deze voorwaarde niet vinden in de actievoorwaarden. Wellicht direct bij Vattenfall afsluiten?
https://www.vattenfall.nl...20NBL%20en%20zonder%20OSK

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Graag gedaan, ik schrok namelijk een beetje, want ik zit ook op zo'n 600 m3 per jaar. Met een milde winter zou ik daar onder kunnen komen. 14 dagen geleden ook een nieuw contract bij Vattenfall afgesloten en kon me niet herinneren dit in de actievoorwaarden gezien te hebbenLordSinclair schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:54:
[...]
Bijzonder, thuis was dat een stuk duurder dan als ik nu kijkBedankt
Vergeet niet dat er tevens een korting is op je capaciteitstarief bij <500 m³ per jaar, dat wordt in het opvolgende jaar toegepast.LordSinclair schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:37:
Bij vergelijkingssites kom ik een aanbod tegen van Vattenfall. Dit aanbod is €100 goedkoper dan elke andere aanbieder (680 ipv 780). Echter heeft deze een voorwaarde dat je minimale gasafname 600m3 is. Nu is mijn gebruik de laatste jaren tussen de 500 en 600 kuub. Hoe gaan ze er mee om als je minder dan 600m3 afneemt? Heeft iemand enig idee? Of moet ik dan gewoon 100 kuub affakkelen om goedkoper te zijn?
Nu zit ik bij Essent, en zie ik bijv bij Nuon/Vattenfall een aanbieding staan van 250 cashback. Het lijkt dus relatief simpel maar wanneer ik naar de details ga kijken blijken de tarieven wel te verschillen. Ik moet nog even alles in detail narekenen met mijn verbruik. Maar simpel overstappen en er voordeel uit halen lijkt niet zo eenduidig als altijd geschetst. Want het lijkt erop dat je bij dat soort constructies de "bonus" verwerkt zit je reguliere tarief. En het aan je verbruik ligt of je wel of niet voordeel hebt van de overstap.
Ik dacht dat de consensus was dat ieder jaar overstappen en de bonus meenemen het voordeligste is?
Ik verwacht een koude winter, dus heb het hoge verbruik maar opgegeven
Gekke is wel dat ze een andere startdatum hebben. Ik stap al jaren over in eind december en telkens was de einddatum van de vorige de begindatum van de nieuwe. Nu staat op het contract van Vattenfall dat begindatum gas 1-12 is en begindatum stroom 28-12...
Ik neem aan dat dat niet in de knoei komt met mijn bonus van de huidige leverancier want dat spreken ze met elkaar af lijkt mij...Vattenfall reageert niet op mijn tweets
- Joepla
- Registratie: Maart 2005
- Laatst online: 07:59
Geavanceerde micro-elektronica
/u/138672/crop5af2a201e3aaf_cropped.png?f=community)
Ik zou daar niet op vertrouwen. Als je niets zwart op wit hebt staan, heb je een uitdaging als je pech hebt.maarud schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:39:
Ik neem aan dat dat niet in de knoei komt met mijn bonus van de huidige leverancier want dat spreken ze met elkaar af lijkt mij...Vattenfall reageert niet op mijn tweets
Zelf stap ik over van Vattenfal naar Greenchoice, waarbij ik mijn contract net 11 maanden zou hebben. Even gebeld en laten bevestigen dat ik pas in januari over ga, net na de 12 maanden. Geen zin in het mislopen van de bonus door administratief geneuzel.
Nee, want we weten niet hoe goed je huis geïsoleerd is, wat voor type verwarming je hebt, wat de aanvoertemperatuur is, pompsnelheid, etc.Diagonaal schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:04:
Ik heb al jaren discussie met mijn vriendin over wat nou minder gas verbruikt:
1.) verwarming iets hoger laten staan 's nachts en overdag als we niet thuis zijn;
2.) verwarming laag zetten en pas aanzetten zodra we thuis zijn.
Valt hier iets zinnigs over te zeggen ?
Je vraag past beter in Gas besparen door middel van CV tuning deel II
Vattenfall is echt een ramp op Twitter. Ik moest 3x contact opnemen voordat ze reageerden. Gewoon volhouden en herinneren, uiteindelijk krijg je antwoord.
[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 22-11-2019 10:27 ]
Uiteindelijk gelukt idd. Nadat ik een publieke tweet heb gemaakt (meestal maak ik direct een DM namelijk) had ik binnen 30 min antwoord.Cheesy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:25:
[...]
Vattenfall is echt een ramp op Twitter. Ik moest 3x contact opnemen voordat ze reageerden. Gewoon volhouden en herinneren, uiteindelijk krijg je antwoord.
Ze hebben de overstapdatum van gas nu gelijkgetrokken met die van stroom. Dat klinkt ook logischer
Ik heb nu maar een claim geopend. Hopen dat ze die andere 18 ook nog toekennen.

Bij b.v. Oxxio zie ik met hetzelfde verbruik (1000kWh en 600m3 gas) een belastingsvermindering van in totaal 311 euro (afaik voor gas en stroom). Dat scheelt gewoon meer dan 200 euro
In alle gevallen komen OXXIO en United Consumers samen als goedkoopte tevoorschijn (paar Euro verschil).
Vul ik echter direct bij NUON / Vattenfall mijn gegevens in dan zijn zij in alle gevallen de goedkoopste omdat zij €250 bonuskorting geven, iets wat ik in de vergelijkingssites niet terug zie.
Heeft NUON geen goede deals met de diverse vergelijkingssites of wat is hier aan de hand?
Klopt, vergelijken loont, dus tegenwoordig moet je ook al vergelijkers gaan vergelijken. Maakt het er niet makkelijker opPeterPan schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:21:
Na vorig jaar voor het eerst te zijn overgestapt (van jaren lang Delta naar Eneco) ben ik er gisteren weer eens een avond voor gaan zitten en heb verschillende scenario's (hoog verbruik, laag verbruik, met en zonder verwachte opbrengst van nog te plaatsen zonnepanelen) met de verschillende vergelijkingssites vergeleken.
In alle gevallen komen OXXIO en United Consumers samen als goedkoopte tevoorschijn (paar Euro verschil).
Vul ik echter direct bij NUON / Vattenfall mijn gegevens in dan zijn zij in alle gevallen de goedkoopste omdat zij €250 bonuskorting geven, iets wat ik in de vergelijkingssites niet terug zie.
Heeft NUON geen goede deals met de diverse vergelijkingssites of wat is hier aan de hand?
https://www.cashbackxl.nl.../vattenfall-voorheen-nuon
(Ik heb overigens 18 euro cashback ontvangen, de claim voor de overige 18 loopt nog.)
Als ik nu bij Gaslicht.com kijk met 1500kWh/600m3 krijg ik Vattenfall als winnaar met 578,- per jaar. Een maandje geleden toen ik checkte was dit volgens mij wel 100 euro meer. Sowieso op de 2e plek staat UC en WelkomEnergie met 673 en 690.
edit: ja dus: In 2020 veranderen de overheidsheffingen op energie waardoor u minder gaat betalen: per jaar € 154,77
Met een handig schuifje om 2019 en 2020 te vergelijken. Met dezelfde gegevens scheelt het precies 154 euro.
[ Voor 28% gewijzigd door xabre16v op 12-12-2019 11:43 ]
@xabre16v kijk ook even direct bij Vattenfall voor een mogelijk hogere welkomstkorting (€250)xabre16v schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:39:
Zijn de tarieven voor volgend jaar omlaag gegegaan ofzo?
Als ik nu bij Gaslicht.com kijk met 1500kWh/600m3 krijg ik Vattenfall als winnaar met 578,- per jaar. Een maandje geleden toen ik checkte was dit volgens mij wel 100 euro meer. Sowieso op de 2e plek staat UC en WelkomEnergie met 673 en 690.
edit: ja dus: In 2020 veranderen de overheidsheffingen op energie waardoor u minder gaat betalen: per jaar € 154,77
Met een handig schuifje om 2019 en 2020 te vergelijken. Met dezelfde gegevens scheelt het precies 154 euro.
Ja heb ik gedaan, inderdaad een premie van 250,- maar als nog in totaal 10,- duurder op jaarbasis als via gaslicht.com met een premie van 205,-PeterPan schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:23:
[...]
@xabre16v kijk ook even direct bij Vattenfall voor een mogelijk hogere welkomstkorting (€250)
edit: vergeten via CashbackXL naar Vattenfall te gaan, dat scheelt nog eens 36 euro, dan is wel wel direct de goedkoopste.
[ Voor 15% gewijzigd door xabre16v op 12-12-2019 15:29 ]
Gewoon zelf kijken tijdens het afsluiten. Die actievoorwaarden is maar 1 pagina en die veranderen ze nog wel eens.woekele schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:06:
Heeft iemand toevallig een overzicht gemaakt van welke provider wel/niet in hun voorwaarden iets opneemt over de bonus en je geschatte vs. daadwerkelijke gebruik? Als ik het goed lees, heeft Nuon/Vattenfall het niet. Daar kun je dus mee spelen... Via hun eigen site krijg je gelijk 250 zonder moeilijk te doen, maar daar zijn de kwh- en m3-tarieven weer veel hoger helaas.
Ja Gaslicht kwam bij mij ook iets lager uit dan direct via Vattenfall. Lijkt erop alsof de variabele kosten hoger zijn via Vattenfall dan bij Gaslicht (bijv: 0,233167 om 0,21651 voor stroom voor mij)xabre16v schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:39:
[...]
Ja heb ik gedaan, inderdaad een premie van 250,- maar als nog in totaal 10,- duurder op jaarbasis als via gaslicht.com met een premie van 205,-
edit: vergeten via CashbackXL naar Vattenfall te gaan, dat scheelt nog eens 36 euro, dan is wel wel direct de goedkoopste.
en aans löpt wa vast
Momenteel Greenchoice
De gegevens waarmee ik ga rekenen:Stroom (3x 25A
Normaaltarief (per kWh)€ 0,2260
Daltarief (per kWh)€ 0,2127
Vaste leveringskosten (per dag)€ 0,1091 = € 39,93 per jaar
Netbeheerkosten (per dag)€ 0,6293 = € 230,36 per jaar
Gas
Tarief (per m3)€ 0,7752
Vaste leveringskosten (per dag)€ 0,1091 = € 39,82 per jaar
Netbeheerkosten (per dag)€ 0,3554 = € 130,10 per jaar
Dal: 1600 kWh
Dag: 2000 kWh
Gas: 300 kuub
Ik ga nog even voor de zekerheid rekenen met 2 tarieven (dubbel).
De goedkoopste die er uit komt is Oxxio:
Met deze cijfers kom ik op het volgende uit:Stroom (3x 25A
Normaaltarief (per kWh)€ 0,2247
Daltarief (per kWh)€ 0,2081
Vaste leveringskosten: € 71,87
Totaal netbeheerkosten via de site: € 230,36
Gas
Tarief (per m3)€ 0,7902
Vaste leveringskosten: € 71,87 per jaar
Netbeheerkosten € 130,10 per jaar
Greenchoice geen welkomgskorting komt uit op € 1464,98
Oxxio € 1523,62 - 155 welkomspremie = € 1368,62
Vatenfall: € 1567,28 - 250 welkomscadeau = €1317,28
Mis ik iets? Is https://www.vattenfall.nl/ het goedkoopst vanwege de welkomsbonus? Zou een tientje per maand schelen, dat is niet echt heel veel...?
Cijfers zijn los van de € -527,17 vermindering op energiebelasting
[ Voor 31% gewijzigd door President op 03-01-2020 15:17 ]
Anoniem: 35872
Ik zit nu bij Eneco, en had mijn verbruik geschat op 2100KWH en 900M3 gas.
Op dit moment zit ik op een verbruik van 1400 KWH en 500m3 gas..
Trek ik het het verbruik van december even door tot begin maart dan is mijn vermoedelijke verbruik:
1800KWH en 750M3 gas..
Dit betreft een hoekwoning uit '83 met een huishouden van 4 personen (2vw en 2 kleine kinderen).
Geen zonnepanelen of andere energie winning.
Het verbruik is lager uitgevallen omdat mijn vrouw weer buiten de deur is gaan werken sinds eind 2018.
Daarnaast wat energie besparende maatregelen getroffen laatste 2 jaar.
Verwachte teruggave is +/- 500 euro (1344 voorschot betaald), en ik krijg nog 200 euro cashback op de eindejaars rekening.
Binnenkort maart eens weer de diverse sites afstruinen voor een goede deal, maar vattenfall schijnt de beste deal te hebben lijkt het..
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 06-01-2020 13:37 ]
Je krijgt bij pricewise slechts 150 euro korting ipv 250 maar het tarief per kwh en m3 is dan wel weer lager
€ 0,22058 ipv € 0,237281 per kWh en € 0,76626 ipv € 0,829419 / m3
Het gaat hier dan om groene stroom
Daarmee kom ik met mijn verbruik lager uit. Of heeft pricewise gewoon nog verkeerde tarieven staan?
[ Voor 4% gewijzigd door TimDJ op 06-01-2020 14:10 ]
Vattenfall laat mijn contract ingaan op, jawel 08-02-2020. Mijn vraag, gaat dit goed ivm welkomst bonus van budget energie welke ik nog moet ontvangen?
Beetje vervelend trouwens dat je service van vattenfall niet meer kan bellen na 15.00
Heb goede ervaringen met ze via WhatsApp. Kon er zelfs m'n contract opzeggen.plaspvd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:24:
Gisteren online overgestapt van budget energie naar vattenfal. Mijn contract van budget energie loopt af op 08-02-2020. Tot, tot en met?
Vattenfall laat mijn contract ingaan op, jawel 08-02-2020. Mijn vraag, gaat dit goed ivm welkomst bonus van budget energie welke ik nog moet ontvangen?
Beetje vervelend trouwens dat je service van vattenfall niet meer kan bellen na 15.00
Ik ben eind november overgestapt naar Vattenfall, via Pricewise. Maar ik heb toch een stuk betere prijzen eigenlijk:TimDJ schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:05:
Iemand ervaring met overstappen naar Vattenfall via pricewise ipv vattenfall.nl ?
Je krijgt bij pricewise slechts 150 euro korting ipv 250 maar het tarief per kwh en m3 is dan wel weer lager
Daarmee kom ik met mijn verbruik lager uit. Of heeft pricewise gewoon nog verkeerde tarieven staan?
Ik krijg na een jaar 195 euro korting. En dit zijn mijn bedragen voor stroom en gas, all inclusive:
Totaalvariabeleleveringskosten(0 - 170.000m3)€ 0,696875
Totaalvariabeleleveringskostenenkeltarief(0 - 10.000kWh)€ 0,209608
zal me niks verbazen als die nog de 2019 tarieven overheidsheffingen gebruiken.TimDJ schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:05:
Iemand ervaring met overstappen naar Vattenfall via pricewise ipv vattenfall.nl ?
anders gewoon afsluiten en op je contract kijken of het klopt. klopt het niet dat ga je niet akkoord binnen de 14 dagen.
die tarieven zullen nu ook iets hoger zijn. dat is nog met 2019 belastingen en die zijn dit jaar verhoogd/verlaagd. dus ook jij betaald nu iets anders dan er op je contract staat.dehardstyler schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:32:
[...]
Ik ben eind november overgestapt naar Vattenfall, via Pricewise. Maar ik heb toch een stuk betere prijzen eigenlijk:
Ik krijg na een jaar 195 euro korting. En dit zijn mijn bedragen voor stroom en gas, all inclusive:
Totaalvariabeleleveringskosten(0 - 170.000m3)€ 0,696875
Totaalvariabeleleveringskostenenkeltarief(0 - 10.000kWh)€ 0,209608
waarom niet een belletje achteraf doen dat je het termijnbedrag wilt verlagen ?ThinkPadd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:31:
Ik heb zonnepanelen sinds 2,5 jaar terug, wek meer op dan ik verbruik. Helaas zorgt dit ervoor dat het termijnbedrag vaak veel te hoog wordt ingeschat door energieleveranciers, ze kijken naar gemiddelde van afgelopen 5 jaar...
In principe kan ik op gaslicht.com m'n verbruik + opwek invullen en dan de jaarkosten (minus welkomstbonus) delen door 12 als termijnbedrag pakken toch?
[ Voor 48% gewijzigd door RenaldoN op 09-01-2020 10:39 ]
Ja klopt inderdaad.RenaldoN schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:53:
[...]
nogal een verschil hé,
gas krijgt er gewoon bijna 8 cent bij. stroom dacht ik 1 cent.
Gelukkig was afgelopen jaar mijn gemiddelde gasverbruik 7m3 per maand.
En mijn stroom krijg ik geld bij dit jaar verwacht Vattenfall haha:
VastePrijsStroom:
-€ 33,22*
VastePrijsGas:
€ 284,15*
Geschat jaarbedrag:
€ 250,93*
* Geschat jaarbedrag
[ Voor 36% gewijzigd door dehardstyler op 09-01-2020 11:01 ]
Ik zit nu 3/4 jaar bij BE en tis verder een prima partij. Je kan van alles zelf online regelen en ook al de telefonische helpdesk nodig gehad om gascontract tussentijd op te zeggen. Niks mis mee.Draicon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:36:
Gisteren toch maar voor Vattenfall gegaan voor de nieuwe woning. Budget energie was via VEH goedkoper, maar krijg ik geen goed gevoel bij. Vandebron had 20 euro goedkoper kunnen zijn op jaarbasis na een korting van 60 euro bij de jaarrekening. Heb goede ervaringen met Vattenfall dus daar toch maar voor gegaan.
Energieleveranciers zijn in mijn ogen ook niet meer dan facturatie-doorschuif-boeren.
Het is altijd nog de netbeheerder die levert.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
ik ben vorig jaar op 1 mei in mijn huidige woning getrokken en toen is mijn 1 jarige contract met Vattenfall (toen nog Nuon) ingegaan. Nu had ik een welkomsactie van €200, maar nu zie ik dat blijven echt heel erg duur is i.v.m. andere partijen.
De einddatum staat aangegeven als 30 april. Ik neem aan dat als ik een nieuw contract aanga met een andere partij ik gewoon 1 mei 2020 moet kiezen als startdatum? Gaslicht vraagt om een einddatum contract, deze is 30 april bij Vattenfall. Ik wil echter voorkomen dat ze het contract bij Eneco op 30 april laten ingaan, want dan wordt mijn contract bij vattenfall vroegtijdig afgebroken en krijg ik geen welkomsbonus (en wellicht zelfs een boete)

[ Voor 28% gewijzigd door Santee op 26-03-2020 10:51 ]
Maar dan heb ik het risico dat Vattenfall 30 april verloopt en Eneco pas 2 mei ingaat.mierenfokker schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:13:
Dan geef je toch 1 mei als einddatum contract op?
Dit houdt verband met de switchtermijn van je nieuwe energieleverancier. De meest korte is 75 dagen (ca. 2,5 maand) dus je zit nu al safe om over te stappen. Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken.Santee schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:46:
Hallo mensen,
ik ben vorig jaar op 1 mei in mijn huidige woning getrokken en toen is mijn 1 jarige contract met Vattenfall (toen nog Nuon) ingegaan. Nu had ik een welkomsactie van €200, maar nu zie ik dat blijven echt heel erg duur is i.v.m. andere partijen.
De einddatum staat aangegeven als 30 april. Ik neem aan dat als ik een nieuw contract aanga met een andere partij ik gewoon 1 mei 2020 moet kiezen als startdatum? Gaslicht vraagt om een einddatum contract, deze is 30 april bij Vattenfall. Ik wil echter voorkomen dat ze het contract bij Eneco op 30 april laten ingaan, want dan wordt mijn contract bij vattenfall vroegtijdig afgebroken en krijg ik geen welkomsbonus (en wellicht zelfs een boete)
Binnen deze switchtermijn wacht jouw nieuwe leverancier met leveren totdat je huidige contract is afgelopen. Hiermee voorkom je dus dat je de bonus van je oude leverancier mistloopt of zelf een boete krijgt.
Meer hierover: https://www.gaslicht.com/...ogelijk-overstappen/3044/
Je contract kan je dus 'zo snel mogelijk' in laten gaan.
Dat zou ook goed gaan. Vattenfall stopt niet met leveren, maar levert op 1 mei tegen variabel tarief omdat je immers geen jaarcontract meer hebt.Santee schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:18:
[...]
Maar dan heb ik het risico dat Vattenfall 30 april verloopt en Eneco pas 2 mei ingaat.
Eigenlijk gaat het nooit fout
[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 26-03-2020 11:22 ]
Dus als einddatum contract gewoon 30 april invullen en gaat Eneco vanzelf op 1 mei in?Cheesy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:19:
[...]
Dit houdt verband met de switchtermijn van je nieuwe energieleverancier. De meest korte is 75 dagen (ca. 2,5 maand) dus je zit nu al safe om over te stappen. Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken.
Binnen deze switchtermijn wacht jouw nieuwe leverancier met leveren totdat je huidige contract is afgelopen. Hiermee voorkom je dus dat je de bonus van je oude leverancier mistloopt of zelf een boete krijgt.
Meer hierover: https://www.gaslicht.com/...ogelijk-overstappen/3044/
Je contract kan je dus 'zo snel mogelijk' in laten gaan.
[...]
Dat zou ook goed gaan. Vattenfall stopt niet met leveren, maar levert op 1 mei tegen variabel tarief omdat je immers geen jaarcontract meer hebt.
Eigenlijk gaat het nooit fout
Voor wie bekend is met greenchoice.
Ze rekenen de opbrengst van de panelen per telwerk toch ?
Ik heb op jaarbasis ongeveer 150 kWh meer geleverd dan gebruikt op het hoogtarief.
Op laag tarief heb ik niks over.
Ik verbruik namelijk meer dan ik opwek.
Nu zit ik nog bij Vattenfall en die strepen tegen elkaar weg.
Maar bij Greenchoice krijg ik dan 150 x €0,11 = €16,50 terug op mijn afrekening ?
2250 WP Zuid PVoutput
Met zo weinig terug levering kun je beter leverancier zoeken met lage vaste kostenMdO82 schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:44:
Mijn contract loopt binnen 8 weken af dus we mogen weer shoppen
Voor wie bekend is met greenchoice.
Ze rekenen de opbrengst van de panelen per telwerk toch ?
Ik heb op jaarbasis ongeveer 150 kWh meer geleverd dan gebruikt op het hoogtarief.
Op laag tarief heb ik niks over.
Ik verbruik namelijk meer dan ik opwek.
Nu zit ik nog bij Vattenfall en die strepen tegen elkaar weg.
Maar bij Greenchoice krijg ik dan 150 x €0,11 = €16,50 terug op mijn afrekening ?
1 PVoutput . Dongen NB
Nu heb ik dit nog nooit gedaan en ben ik hier volstrekt onbekend mee. Mede daardoor heb ik nooit actie ondernomen maar nadat ik me er in verdiept heb wil ik de gok wagen.
Ik zit echter met een nogal domme vraag. De vergelijkingssites als Gaslicht en pricewise vragen mij om verbruiksgegevens (jaar of maandverbruik?) in te voeren, echter in Mijn Vattenfall kan ik de bomen door het bos niet meer zien. Daar kan ik alle data inzien die door de smartmeter wordt aangeleverd. Wat moet ik van deze gegevens precies invoeren in de vergelijkingssites?
![]() | ![]() | ![]() |
Iemand die mij alsjeblieft als beginneling kan uitleggen wat de juiste werkwijze is?
Bij Vattenfall (en ja ik noem het ook nog Nuonklebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:55:
Ik betaal maandelijks ca. €55,00 aan gas en elektra en voor mijn gevoel betaal ik ook veel te veel aangezien ik als éénpersoonshuishouden weinig verbruik. Sinds 2016 zit ik al Nuon, thans Vattenfall onder contract ''Blijven Loont''. Als ik op Google hiernaar zoek krijg ik een hoop negatieve reviews, wat mij verder doet aanzetten om over te stappen.
Nu heb ik dit nog nooit gedaan en ben ik hier volstrekt onbekend mee. Mede daardoor heb ik nooit actie ondernomen maar nadat ik me er in verdiept heb wil ik de gok wagen.
Ik zit echter met een nogal domme vraag. De vergelijkingssites als Gaslicht en pricewise vragen mij om verbruiksgegevens (jaar of maandverbruik?) in te voeren, echter in Mijn Vattenfall kan ik de bomen door het bos niet meer zien. Daar kan ik alle data inzien die door de smartmeter wordt aangeleverd. Wat moet ik van deze gegevens precies invoeren in de vergelijkingssites?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Iemand die mij alsjeblieft als beginneling kan uitleggen wat de juiste werkwijze is?
Wat je bij gaslicht kunt doen (mits je internetbankieren hebt) jezelf laten identificeren dmv je bankrekening, dan worden je gegevens opgehaald bij de netbeheerder van jouw regio.
Daarnaast kan je zelf nog aangeven hoeveel je panelen opleveren.
Gezien jij een negatieve stroomrekening hebt neem ik aan dat je zonnepanelen hebt.
Daarna kan je een vergelijking maken.
2250 WP Zuid PVoutput
Om je jaarlijkse verbruik te bepalen als je dit niet bijgehouden hebt kun je 2 dingen doen.klebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:55:
Ik betaal maandelijks ca. €55,00 aan gas en elektra en voor mijn gevoel betaal ik ook veel te veel aangezien ik als éénpersoonshuishouden weinig verbruik. Sinds 2016 zit ik al Nuon, thans Vattenfall onder contract ''Blijven Loont''. Als ik op Google hiernaar zoek krijg ik een hoop negatieve reviews, wat mij verder doet aanzetten om over te stappen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vindt ergens de meterstanden in je online omgeving, pak die van een jaar geleden en de huidige en trek die van elkaar af.
Of pak je vorige eindafrekening, daar staat ook duidelijk vermeld wat je verbruik is.
Verder inderdaad deze getallen invullen op www.gaslicht.com en www.easyswtich.nl, en voila, binnen 10 minuten ben je overgestapt en heb je naar alle waarschijnlijkheid 100'en euro's bespaard.
Toevallig afgelopen week nog 3 familieleden geholpen, zelf ben ik augustus weer aan de beurt
Ik heb gekeken of dat via iDIN inderdaad mogelijk is maar zover ik kan zien is dat weggehaald van de site. Zou het wel een stuk gemakkelijker maken.MdO82 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:06:
[...]
Bij Vattenfall (en ja ik noem het ook nog Nuon) heb je de meterstanden per week in je persoonlijke omgeving.
Wat je bij gaslicht kunt doen (mits je internetbankieren hebt) jezelf laten identificeren dmv je bankrekening, dan worden je gegevens opgehaald bij de netbeheerder van jouw regio.
Daarnaast kan je zelf nog aangeven hoeveel je panelen opleveren.
Gezien jij een negatieve stroomrekening hebt neem ik aan dat je zonnepanelen hebt.
Daarna kan je een vergelijking maken.
![]() | ![]() |
Kan ik nu direct zonder bij te moeten betalen overstappen naar een andere leverancier?
Bij Independer heb je wel een extra dienst genaamd ''Gratis Independer verbruiksinzicht'' waarmee je extra inzicht krijgt in je verbruik, mits je een slimme meter hebt. Zoals ik dat momenteel heb bij Vattenfall, niet elke energieaanbieder heeft dat geloof ik.Grolsch schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:19:
[...]
Als je de opwek niet precies weet vul je in opwek 1000kWh, verbruik 1350kWh, dan zit je goed zolang we nog mogen salderen
Independer heb ik nog nooit gebruikt, dus weet niet of die feitelijk juist is, gaslicht.com en easyswitch.nl heb ik 10-tallen keren gebruikt en blijken dus betrouwbaar te zijn
Bij zo weinig verbruik moet je zsm overstappen, kosten per m3/kwh wegen niet op tegen die bonussen en/of lage vaste kosten.
Wel apart dat de verschillende vergelijkingssites andere resultaten geven.
[ Voor 4% gewijzigd door klebsiella op 29-04-2020 22:36 ]
Bijna alle energie leveranciers hebben een service of app om je verbruik in te zien, meestal per maand, maar ook per week of dag.klebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:35:
[...]
Bij Independer heb je wel een extra dienst genaamd ''Gratis Independer verbruiksinzicht'' waarmee je extra inzicht krijgt in je verbruik, mits je een slimme meter hebt. Zoals ik dat momenteel heb bij Vattenfall, niet elke energieaanbieder heeft dat geloof ik.
Independer is geen energie leverancier, maar een tussenpersoon en vergelijkingssite.
De ene vergelijkingssite krijgt beter betaald dan de andere en daar komt het verschil uit.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Independer is niet onafhankelijk, die gebruik ik nooit meer. Enkel gas licht punt comklebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:35:
[...]
Bij Independer heb je wel een extra dienst genaamd ''Gratis Independer verbruiksinzicht'' waarmee je extra inzicht krijgt in je verbruik, mits je een slimme meter hebt. Zoals ik dat momenteel heb bij Vattenfall, niet elke energieaanbieder heeft dat geloof ik.
1 PVoutput . Dongen NB
Of de vergelijkingssites krijgen een dikkere bonus van Oxxio dan van Vattenfal waardoor ze hun bezoekers dus niet wijzen op de beste deal?Martinusz schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:25:
[...]
Ze geven alleen de bonus via hun eigen site?
@Aggressor ja hoor natuurlijk kan dat.
Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk..
https://www.vattenfall.nl...e/aanbiedingen/powerdeal/
UPDATE: heb een reactie van Gaslicht gehad. "Goedemiddag, ik heb het zojuist ook bekeken en ik zie dat Vattenfall op dit moment inderdaad, op jaarbasis, voordeliger naar voren komt ten opzichte van de pakketten via onze website. "
Kortom dat is voor een jaar 45,- goedkoper dan via Gaslicht.
Dus mensen loop zelf de sites van van de energiemaatschappijen en vaar niet blind op vergelijkingssites.
[ Voor 37% gewijzigd door stefanv op 02-05-2020 16:58 ]
Ben zelf nu aan het kijken naar een nieuwe leverancier gezien Greenchoice mij een duurder aanbod heeft gedaan dan mijn huidige contract, terwijl de energie prijzen historisch laag zijn momenteel, moet wel bekennen dat Greenchoice wel een beter teruglever tarief hanteert dan de meeste leveranciers, dacht 11ct voor dal en hoog terwijl de meeste rond 5-6-7 cent zitten. Neem je tip mee en ga bij de leveranciers zelf checkenstefanv schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:33:
[...]
Of de vergelijkingssites krijgen een dikkere bonus van Oxxio dan van Vattenfal waardoor ze hun bezoekers dus niet wijzen op de beste deal?
Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk..
https://www.vattenfall.nl...e/aanbiedingen/powerdeal/
UPDATE: heb een reactie van Gaslicht gehad. "Goedemiddag, ik heb het zojuist ook bekeken en ik zie dat Vattenfall op dit moment inderdaad, op jaarbasis, voordeliger naar voren komt ten opzichte van de pakketten via onze website. "
Kortom dat is voor een jaar 45,- goedkoper dan via Gaslicht.
Dus mensen loop zelf de sites van van de energiemaatschappijen en vaar niet blind op vergelijkingssites.
Jij hebt net als ons weinig tot geen overschot dan is een leverancier zoals vattenfall een goede optie.xminator schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:14:
[...]
Nice, ook is dan voor mij vattenfal het goedkoopst!
Weet iemand hoe het zit met tariefsoort (dus enkel of dubbel) icm. zonnepanelen bij Vattenfal? Ik heb gezocht maar kon het niet vinden wat voordeliger. Idealiter wordt eerst het dagverbruik gesaldeerd en vervolgens dalverbruik.
Verbruik normaal: 864
Verbruik dal: 1144
Opwekking normaal: 1068
Opwekking dal: 540
Wij hebben nu 2 jaar bij vattenfall gezeten en is ons prima bevallen.
Wel probeer ik zoveel mijn zonne-energie direct te gebruiken maar dat gaat natuurlijk niet altijd
Vattenfall, Essent, Eneco en Oxxia (en er zullen nog andere zijn) verrekenen hoogtarief met laagtarief.
Hier een klein lijstje van Gaslicht hoe de leveranciers het aanpakken
https://www.gaslicht.com/...rstappen-met-zonnepanelen
2250 WP Zuid PVoutput
Ik weet wist dat zekerstefanv schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:29:
[...]
Weet je dat zeker? Ik heb ook gelezen dat als je meer dan 60 dagen voordat je oude contract gaat overstappen dat ze dan de overstap gelijk in orde maken. Dan krijg je dus een overstapboete van de vorige en/of mis je ook hun welkomstbonus.
Om dat risico te voorkomen misschien beter om niet te vroeg overstappen.
Maar omdat je dit post heb ik nog een dubbelcheck gedaan, en wat blijkt, sinds kort heeft Vattenfall deze termijn gewijzigd naar 60 dagen. Dus wat jij gelezen hebt, klopt op dit moment.
Huidige overzicht: https://www.gaslicht.com/...het-juiste-overstapmoment
Oude overzicht: https://web.archive.org/w...het-juiste-overstapmoment
Zit ook met deze keuze nu en Budget Energie via Eigenhuis lijkt inderdaad gunstiger wanneer je veel verbruikt per jaar. De welkomst kortingen bij anderen zoals Vattenfall maken dat die ietsjes goedkoper zijn in eerste instantie, maar het scheelt vaak niet meer dan een tientje of twee...TrueGamer schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:50:
[...]
Bij het opgegeven verbruik is die iets duurder maar mocht ik hoger zitten dan snel terug verdiend
- Malarky
- Registratie: December 2006
- Laatst online: 09-06 06:06
Wils voor wat ieder
/u/201305/Pig.png?f=community)
Vergeet de extra €25 cashback via CashbackXL niet, die bovenop de €250 komt.Vinny1 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:49:
Na veel vergelijken kwam ik het goedkoopste uit bij Budget Energie met deze deal: 250 euro cashback en gratis wifi versterker https://www.budgetthuis.n...ners/budget/voorjaarsdeal
De stroomtarieven van Budget Energie zijn natuurlijk bijzonder hoog en ook het gas is nogal aan de prijs, maar als je een kleine gebruiker bent hakt die €275 cashback er wel in.
Oxxio geeft €160 EUR welkomstkorting en €33,50 cashback, maar heeft stuk betere energie tarieven, dus kan voor velen ook interessant zijn.
Tip, die ik elk jaar hier weer even noem. Zet vlak voor afsluiten je verwachte gasafname even fors hoger, levert bijna altijd extra welkomstkorting op die je gewoon krijgt, want contractueel. Bij Oxxio dit jaar helaas maar +€10 vanaf zo'n 1625 m³. Maar afgelopen jaren heeft mij dat als kleine verbruiker honderden euro's extra welkomstkorting opgelevert.
Elke keer denken de energie leveranciers met mij weer een grote vis binnen te halen die ze reikelijk willen belonen
In ieder geval hebben BudgetEnergie, Oxxio en Vattenfall via hun eigen websites nu allemaal een hele mooi aanbieding die inclusief de hoge cashback beter is dan wat je via de vergelijkers kan krijgen.
[ Voor 44% gewijzigd door Malarky op 27-05-2020 04:09 ]
Vattenfall powerdeal ook bekeken? https://www.vattenfall.nl...e/aanbiedingen/powerdeal/wcduck schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:16:
Voor mij blijkt uit verschillende prijsvergelijkers dat Naked Energy de voordeligste is. I
[ Voor 24% gewijzigd door stefanv op 28-05-2020 20:53 ]
Merci voor de suggestie. Vattenfall blijkt voor mijn situatie een stuk duurder te zijn.stefanv schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:53:
[...]
Vattenfall powerdeal ook bekeken? https://www.vattenfall.nl...e/aanbiedingen/powerdeal/
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Binnenkort worden er zonnepanelen geplaatst en vond ik het tijd om even te kijken op overstappen, vooral voor gas voordelig was.
Uiteindelijk, inclusief de blijven loont korting van vattenfall, heb ik het contract voor 1 jaar verlengd tegen een gunsterige gas prijs. Dat levert praktisch even veel op als overstappen.
Het leven is te kort om te testen
Dat is dus hun verklaring voor het feit dat je niet altijd de goedkoopste vind in de prijsvergelijking.
- Malarky
- Registratie: December 2006
- Laatst online: 09-06 06:06
Wils voor wat ieder
/u/201305/Pig.png?f=community)
3 jaar contract is meestal al zonde, je had ook 3 jaar op rij een welkomstkorting van 200 euro kunnen krijgenBeneveerg schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:08:
Ik zit inmiddels al een paar jaar bij vattenfall. Begonnen met een 3 jaar contract.
Binnenkort worden er zonnepanelen geplaatst en vond ik het tijd om even te kijken op overstappen, vooral voor gas voordelig was.
Uiteindelijk, inclusief de blijven loont korting van vattenfall, heb ik het contract voor 1 jaar verlengd tegen een gunsterige gas prijs. Dat levert praktisch even veel op als overstappen.
De blijven loont korting is uitsluitend op stroom, terwijl dat maar een beperkt deel van de energierekening uitmaakt (gas is veel duurder), en al helemaal voor zonnepaneel klanten. Reken je mee dat Vattenfall vrij duur is met stroom en dat uitsluitend compenseert met de welkomstpremie die blijvers niet krijgen, is het meer 'blijven loont niet'. Maar het valt mij vaak op hoeveel mensen dat toch niet door hebben.
Ben heel benieuwd wat Vattenfall voor gasprijs jou heeft aangeboden? Want ze zijn helemaal niet zo goedkoop daarin. Zonder de Vattenfaal welkomstkorting van 200 euro die iedereen krijgt (omdat jij al klant was) moet het het dan wel een spectaculaire gasdeal zijn geweest?
Ondertussen hebben helaas Oxxio en Budgetenergie hun welkomstpremie weer verlaagt.
Als je als kleine klant gewoon een hoog verbruik invult bij gaslicht krijg je 220 euro van Vattenfall via gaslicht. Loop je wel veel meer cashback mis, maar het kan dus wel.stefanv schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:25:
Even een update over Vattenfall vermelding op Gaslicht. Volgens Gaslicht wil Vattenfall niet naar voren komen op Gaslicht bij klanten die een laag verbruik invullen.
Dat is dus hun verklaring voor het feit dat je niet altijd de goedkoopste vind in de prijsvergelijking.
Nadat ik heb uitgerekend welke leverancier bij mijn echte situatie het best is vul ik daarna op de prijsvergelijkers een veel hoger verbruik in. Heeft mij afgelopen jaren al honderden euro's extra welkomstpremies opgeleverd.
DELTA energie geeft zelfs 300 euro welkomstkorting, voor mij als kleine verbruiker heel interessant, maar met hun beoordelingen laat ik die actie even lopen. Te grote kans dat er van alles misgaat.
[ Voor 38% gewijzigd door Malarky op 31-05-2020 06:17 ]
Als ik nu op oa gaslicht.com mijn geschatte verbruik (3000kwh en 1400m3 om beetje ruim te zitten) invul, kom ik een stuk goedkoper uit dan als ik bijvoorbeeld via eneco zelf eea invul.
Nu krijg je natuurlijk een cashback via gaslicht.
Via bv vattenfall krijg je nog een cadeau oid. Krijg je dit ook als je via Gaslicht afsluit?
Hoe zit dat met een hoger verbruik invullen? Want dan betaal je ook de corrosponderende voorschot lijkt me?
Ligt aan de actie die Vattenfall met gaslicht heeft. Eneco heeft 210 euro als je een beetje zoekt. Maandbedrag is inderdaad gebaseerd op je opgegeven verbruik. Vaak kan je dat via de klantenservice of online account wel naar beneden doen, maar is geen zekerheid. Als je van 150 naar 50 wil kijken ze wel even op. Uiteindelijk krijg je het te veel betaalde bedrag een jaar later alsnog terug maar je moet het wel elke maand kunnen missen.crimby schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:14:
Ik mag binnenkort ook overstappen en heb afgelopen 3 jaar best gunstig bij Oxxio gezeten.
Als ik nu op oa gaslicht.com mijn geschatte verbruik (3000kwh en 1400m3 om beetje ruim te zitten) invul, kom ik een stuk goedkoper uit dan als ik bijvoorbeeld via eneco zelf eea invul.
Nu krijg je natuurlijk een cashback via gaslicht.
Via bv vattenfall krijg je nog een cadeau oid. Krijg je dit ook als je via Gaslicht afsluit?
Hoe zit dat met een hoger verbruik invullen? Want dan betaal je ook de corrosponderende voorschot lijkt me?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Ik wist niet dat die blijvenloont korting alleen op stroom van toepassing is. Bedankt voor de tip, gas gaat niet veel minder kosten dan bij anderen volgens mij, sterker nog, met € 0,746897 met m3 is dat aan de hoge kant.Malarky schreef op zondag 31 mei 2020 @ 06:04:
[...]
3 jaar contract is meestal al zonde, je had ook 3 jaar op rij een welkomstkorting van 200 euro kunnen krijgen
De blijven loont korting is uitsluitend op stroom, terwijl dat maar een beperkt deel van de energierekening uitmaakt (gas is veel duurder), en al helemaal voor zonnepaneel klanten. Reken je mee dat Vattenfall vrij duur is met stroom en dat uitsluitend compenseert met de welkomstpremie die blijvers niet krijgen, is het meer 'blijven loont niet'. Maar het valt mij vaak op hoeveel mensen dat toch niet door hebben.
Ben heel benieuwd wat Vattenfall voor gasprijs jou heeft aangeboden? Want ze zijn helemaal niet zo goedkoop daarin. Zonder de Vattenfaal welkomstkorting van 200 euro die iedereen krijgt (omdat jij al klant was) moet het het dan wel een spectaculaire gasdeal zijn geweest?
Nu kan ik het contract binnen 14 dagen annuleren, dus ik heb nog een paar dagen.
Als ik dan opzoek ga naar een nieuwe leverancier heb ik dus wat dingen om op te letten
Gasprijs en welkomstpremie lijkt mij logisch. Aangezien de zonnepanelen nog geplaatst moeten worden, weet ik niet wat het echte verbruik gaat zijn. Geschat is dat ik ongeveer 1000 kwh extra opwek dan dat ik verbruik.
Is het dan nog interessant om naar een teruglever tarief te kijken?
Het leven is te kort om te testen
Wellicht dat de huidige/vorige leverancier de einddatum naar voren heeft geschoven. Ik heb ook zoiets waardoor ik geen 12 maanden vol hoef te maken bij Vattenfall:woekele schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:30:
ik heb ook wel eens gedacht dat ze te vroeg beëindigden, maar is atijd automatisch gewoon goed gegaan met de bonus. Maar better safe than sorry....

Ik had nog een voorwaarden PDF van een aantal jaar geleden. Hierin staat:
Na vele jaren bij Nuon/Vattenfall trouwe klant te zijn geweest, heb ik gisteren via Independer een energiecontract bij Energiedirect aangevraagd. Bij "Ingangsdatum" gekozen voor "Mijn huidige contract is variabel of al verlopen" (andere optie was "Ik heb nu een contract voor bepaalde tijd met een einddatum"). Er was geen optie voor ingeven ingangsdatum. Vervolgens werd getoond "Wij regelen de overstap voor je. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd.""De leveringsovereenkomst kan schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen tenzij schriftelijk een kortere opzegtermijn is overeengekomen."
Dat klonk goed!
Bij de Independer FAQ staat:
Vervolgens ontving ik de welkomstmail van Energiedirect met het energiecontract. Hierin staat de volgende ingangsdatum:"Is de looptijd van je contract ten einde of heb je een contract voor onbepaalde tijd? Houd dan rekening met 30 dagen opzegtermijn."
Dat is over 2 weken al en lijkt mij dus te snel?Product Vast Groene stroom Online, Ingangsdatum overeenkomst 21 juli 2020
Product Vast Gas Online, Ingangsdatum overeenkomst 21 juli 2020
Als doorlooptijd had ik verwacht 14 dagen bedenktijd + 30 dagen opzegtermijn bij mijn oude energieleverancier, dus 44 dagen, dus ingangsdatum rond 18/19 augustus.
Of eventueel dat die 14 dagen bedenktijd in de 30 dagen opzegtermijn vallen, dus dan rond 4/5 augustus.
En in hetzelfde energiecontract staat bij "Overstapservice en opzegtermijn":
Ik heb zelf geen ingangsdatum gekozen (daar kreeg ik geen mogelijkheid voor bij Independer), maar de ingangsdatum is minder dan 31 dagen in de toekomst geworden.Heeft u op dit moment een leveringsovereenkomst bij een andere leverancier, dan verzorgt energiedirect.nl voor u de volledige overstap en zegt uw overeenkomst bij uw huidige leverancier op. Wanneer u zelf geen ingangsdatum heeft gekozen, kiest energiedirect.nl een ingangsdatum minimaal 31 dagen in de toekomst vanaf uw aanmelding. Heeft uw huidige overeenkomst na uw aanmelding bij energiedirect.nl een langere looptijd dan de ingangsdatum, kan het zijn dat uw huidige leverancier een opzegvergoeding in rekening brengt. Indien u niet akkoord gaat met de ingangsdatum van uw overeenkomst bij energiedirect.nl kunt u de startdatum nog aanpassen.
Ik heb Independer gisteren meteen gemaild, maar nog geen reactie, kan wel 5 dagen of meer duren volgens de auto-reply.
Wat is jullie advies? Maak ik mij zorgen om niks en gaat dit gewoon goed? Contact opnemen met Vattenfall om te vragen of Energiedirect mijn contract al heeft opgezegd en datum 21 juli akkoord is? Contact opnemen met Energiedirect om ingangsdatum te verschuiven naar 5 augustus of nog later?
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Het eerste. Contact opnemen is niet nodigOverspeed schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:54:
Wat is jullie advies? Maak ik mij zorgen om niks en gaat dit gewoon goed? Contact opnemen met Vattenfall om te vragen of Energiedirect mijn contract al heeft opgezegd en datum 21 juli akkoord is? Contact opnemen met Energiedirect om ingangsdatum te verschuiven naar 5 augustus of nog later?
Ik kan natuurlijk niet helemaal jouw situatie beoordelen en de prijsopbouw verschilt per aanbieder. Daarom vergelijk ik gewoon op jaarbasis inclusief cashback/bonus. Daar komt dan 1 goedkoopste uit, dat is ook hoe vergelijkingswebsites werken.vso schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:39:
[...]
ik heb een contract ja (4 jarig .. laatste 14 maanden ervan .. a 50,- per (2) energie product boete oid)
wellicht als ik naar eneco bel dat ik 100,- ofzo los kan krijgen als ik klant blijf ..
ik heb dus gezeik gehad met energie direct .. kan ook te maken hebben gehad dat ik zelf slecht inzicht in verbruik had .. dus helemaal aan hun verwijten is wellicht niet geheel eerlijk ..
maar wat me opvalt als ik zo vergelijk is dat eneco wellicht relatief "duur' is .. p.m of is dat website sales meuk ? ,, ik bedoel los van de bonus gerekend .. daar kijk ik niet naar dat is eventueel mooi meegenomen.
om dit extra te verduidelijken .. als ik exact dezelfde cijfers (gas elektra/pv ) op website A invul (eneco) zit ik 14 duurder dan website B (oxxio) .. en nu staar ik me niet blind op beide maar ik vind het wel opvallend ..
als ik nu zou overstappen en die boete word niet betaald .. dan is nu overstappen 50,- "winst" .ipv de 150-250 overstap bonus (250 welke aanbieder btw ??)
250 (voor gas+licht) was eind vorig jaar een 'powerdeal' van Vattenfall. Inmiddels bestaat deze aanbieding niet meer denk ik.
Dal 3000, normaal 2000, gas 1000kuub en pv 3250 vul dit in en eneco komt bv met 92,11 en oxxio kwam 77,6 ofzo ..Cheesy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:04:
[...]
Ik kan natuurlijk niet helemaal jouw situatie beoordelen en de prijsopbouw verschilt per aanbieder. Daarom vergelijk ik gewoon op jaarbasis inclusief cashback/bonus. Daar komt dan 1 goedkoopste uit, dat is ook hoe vergelijkingswebsites werken.
250 (voor gas+licht) was eind vorig jaar een 'powerdeal' van Vattenfall. Inmiddels bestaat deze aanbieding niet meer denk ik.
ik kan me niet herrineren of dit in of ex "cashback/bonus' is maar volgens mij was het beide inclusief .. vandaar de 14,- verbazend verschil in mijn geval ..
Tja vanalles
Dat verklaard nog niet mijn vergelijking van de maanden juni en juli. Die zijn beiden met dezelfde belastingtarieven gemaakt. Zie: 3raser in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"_JGC_ schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:46:
@Ad Hox energiebelasting? Die is voor gas omhoog gegaan dit jaar, gecompenseerd door hogere teruggave energiebelasting op elektra.
Als dat de manier is hoe het werkt dan moeten ze ook niet van tevoren roepen dat de tarieven omlaag gaan. Blijkbaar gaan de tarieven omhoog als iedereen roept dat ze omlaag gaan. Omgekeerde psychologie?Deezers schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:46:
Simpelweg hoe de economie werkt... Veel aandacht voor verlaging wat veel overstappers oplevert, minder kosten kwijt per klant en daardoor de welkomstbonus weer naar beneden kan omdat klanten toch wel komen. Vattenfall en Delta (horen bij elkaar) hebben de premies teruggeschroefd van 200 naar 60 euro en Delta is zelfs gestopt met het geven van cashbacks via vergelijkers. Ik heb gelukkig net op tijd afgesloten want de prijzen zijn nu inderdaad ongunstiger geworden.

Het duurt bijna een jaar, maar vandaag is de overige 18 euro ook toegewezenCheesy schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:29:
CashbackXL heeft mij helaas maar 18 euro (ipv 36) toegekend voor het overstappen naar Vattenfall.
Ik heb nu maar een claim geopend. Hopen dat ze die andere 18 ook nog toekennen.

Bedankt voor de link, ik heb even gekeken maar echt wijzer wordt ik er niet van. Ik lever hooguit een paar honderd kWh per jaar terug bovenop mijn verbruik dus dat gaat om euro's. Je suggestie om iets aan een goed doel te schenken vind ik een goede wat dat betreft.jongetje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:39:
@Silvos check dit dan: https://www.gaslicht.com/energiebesparing/terugleveren
Daar staat een hele tabel met leveranciers en hun terugleververgoeding. Mocht dat (veel) voordliger zijn dan een andere groenere partij kun je dat verschil natuurlijk ook zelf doneren aan een goed initiatief. Ik denk dat er in de praktijk dan meer mee gebeurd dan die paar euro die van jou via je tarief naar een groen initiatief gaat.
Bedankt voor de link, ik heb eens gekeken naar een paar energieleveranciers die hoog scoren in dat rapport maar ik kom er toch niet helemaal uit hoeveel vaste kosten nu normaal zijn?Waah schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:42:
@Silvos
https://wisenederland.nl/...ndse-energieleveranciers/
Lijstje met hoe duurzaam energieleveranciers echt zijn. Onderaan kun je het rapport downloaden en bekijken voor details.
Bijvoorbeeld Samenom rekent voor stroom circa 160 euro netbeheerkosten en 40 euro vaste leveringskosten en voor gas circa 255 euro netbeheerkosten en 40 euro vaste leveringskosten. Terwijl bijvoorbeeld pure energie voor stroom 255 euro netbeheerkosten rekent en 73 euro vaste leveringskosten. En voor gas 200 euro netbeheerkosten en 73 euro vaste leveringskosten. De kosten energiebelasting en opslag energiebelasting zijn wel identiek. Pure-energie geeft dan nog wel 70 euro per jaar korting als je kiest voor windvangers, maar dat voelt een beetje als een sigaar uit eigen doos als ik hun tarieven dan met Samenom vergelijk. Daarentegen zijn de stroomprijzen bij Pure energie wel een fractie lager dan bij Samenom en de terugleververgoeding iets hoger. Maar met mijn zeer lage verbruik zie ik het verschil daarvan niet terug in de maandprijs.
Dan heb ik nog gekeken bij EasyEnergy en vrijopnaam maar daar kun je netto teruglevering niet goed berekenen. Bij Energie van Ons krijg je alleen een jaarcontract, lijkt mij met de huidige prijzen wellicht ongunstig (?), hun vaste leveringskosten voor stroom zijn daarbij identiek aan Pure Energie maar voor gas zijn ze dan eigenaardig genoeg weer 40 euro goedkoper. Powerpeers is relatief duur met 108 euro vaste leveringskosten per energieproduct naast de netbeheerkosten en ze rekenen 210 euro aan co2 compensatie voor gas.
Ter referentie heb ik ook nog even de prijzen bekeken bij een grote energieleverancier zoals Vattenfall (zonder aanbieding) en dan valt op dat de stroomprijzen relatief scherp zijn maar de vaste kosten zijn vergelijkbaar. Stroom is even duur als bij pure energie, 255 euro netbeheerkosten en 73 euro leveringskosten. Gas is even duur als energie van ons, 160 euro netbeheerkosten en 73 euro aan vaste leveringskosten.
Daaruit leidt ik af dat dit een beetje de normbedragen zijn maar ik vind het niet erg transparant allemaal. Ik dacht dat energieleveranciers vooral concurreerde op het prijsverschil in kale energieprijs maar de verschillen lijken toch meer te te zitten in de vaste kosten en toeslagen zoals co2 of duurzame energietransitie (die overigens bij Vattenfall helemaal niet in het prijsoverzicht worden benoemd).
Voor nu neig ik het meeste naar Pure-energie, die bieden nu een doosje aan wat je kunt koppelen aan je energiemeter waarmee je zeer accuraat je verbruik kan zien in een app. Maar voor dat doosje lever je wel je korting in en dan betaal ik netto 10 euro per maand aan vaste kosten meer dan bij Samenom. Ben ik er niet uit of ik dat gemak het prijsverschil waard vind.
Dit jaar bij van Vattenfall naar Budgetenergie overgestapt precies 1 dag nadat het 1jarige contract bij Vattenfall was verlopen. De welkomstkorting bedroeg 210 euro bij Vattenfall en die was netjes verwerkt in de jaarnota (tegelijkertijd ook eindnota)die later na de overstap kwam.Makrolon schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:09:
Vraagje, ik stap elk jaar over. Maar wacht meestal tot de eindafrekening zodat ik zeker weet dat alles goed gaat met de welkomskorting. Daarna ga ik pas zoeken naar een nieuwe leverancier.
Hoe doen jullie dit? Kan je ook naadloos overgaan naar een andere leverancier direct na de jaarafrekening? Zonder dat de welkomsbonus in t geding komt? Hoor graag hoe jullie dit doen!
Als je het contract hebt uitgediend kun je in principe zonder te wachten op de nota overstappen en de welkomstkorting wel netjes verwachten op de nota die komen gaat. Ik heb er voor de zekerheid 1 extra dag tussen gehouden, waar je overigens wel het variabele tarief voor betaalt, want je bent die dag uit je contract. Wel altijd alles goed controleren bij de nota, trust but verify.
Duidelijk! En dan dat nieuwe contract gewoon een paar weken vooraf al regelen en 1 dag na einde contract in laten gaat denk ik he?digitalus101 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:21:
[...]
Dit jaar bij van Vattenfall naar Budgetenergie overgestapt precies 1 dag nadat het 1jarige contract bij Vattenfall was verlopen. De welkomstkorting bedroeg 210 euro bij Vattenfall en die was netjes verwerkt in de jaarnota (tegelijkertijd ook eindnota)die later na de overstap kwam.
Als je het contract hebt uitgediend kun je in principe zonder te wachten op de nota overstappen en de welkomstkorting wel netjes verwachten op de nota die komen gaat. Ik heb er voor de zekerheid 1 extra dag tussen gehouden, waar je overigens wel het variabele tarief voor betaalt, want je bent die dag uit je contract. Wel altijd alles goed controleren bij de nota, trust but verify.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Een paar punten:
- Er wordt veel te weinig groene stroom opgewekt om alles en iedereen te kunnen voorzien. De paar kleine partijen die dus 100% goed bezig zijn hebben het handje vol klanten die dan gebruik kunnen maken van de paar % aan groene energie. Een partij als Vattenfall/Eneco/Essent kan het met de beste wil van de wereld niet op dit moment.
- Vattenfall en Eneco zijn bezig met giga windparken ver op zee. ( https://windopzee.nl/ ) Vattenfall krijgt een 9.7 voor het investeren in dat rapport. Essent heeft Vandebron overgenomen.
- De liberalisering in 2001 en Wet onafhankelijk netbeheer in 2006, die Vattenfall/Eneco/Essent hebben opgesplitst is er voor meer eerlijke concurrentie; gunstig voor de consument, met name in prijs. Profiteer ervan zou ik zeggen.
En dan: Het klimaatakkoord. De markt zal zich daar linksom of rechtsom naar vormen. Uiteindelijk geen fossiel en co2. De eerste stappen zijn de windparken. De grote partijen hebben het volume om daar meters in te maken. Denk daarnaast aan de subsidie's voor zonnepanelen, salderen e.d. Meeste beweging in de markt is gewoon regeringsbeleid/belastinggeld. Zonder dat akkoord en overheidshandelen komt die verandering er niet.
Over Wise, iets als dit vind ik jammer: https://www.ewmagazine.nl...-de-energiesector-768873/
Kleine partijen die zelf helemaal niets opwekken en enkel inkopen (certificaat groen of niet), daarvan zou je nog kunnen zeggen, die werken niet mee aan groenere energie, prima. Maar ook dan zou ik zeggen: we hebben het klimaatkoord. Met de kleine partijen die nu goed bezig zijn, red je geen enkele transitie.
Het blijft een ieders keus natuurlijk, maar een moreel standpunt over energieopwekking lijkt mij tamelijk zinloos in je keuze als consument. Belangrijker lijken mij de gewone praktische zaken.
- Prijs: incl. korting en salderen indien je panelen hebt
- Service: indien nodig, en vergeet ook niet als je ergens weg gaat: jaarrekening / daar iets van kunnen vinden
- App met inzage verbruik
De energietransitie kun je in de politiek of via andere kanalen aansturen. Om nou met je eigen energiecontract een statement te willen maken?
Veel leverancier hebben ook een minimum termijnbedrag. Zelfs het grote Vattenfall doet hier aan mee. Eigenlijk zit ik dus Vattenfall te financieren omdat ik meer stroom lever dan gebruik.Wally2002 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:00:
[...]
Als je er ook voor zorgt dat je voorschot niet te hoog is en de leverancier bij de jaar/eindrekening nog geld van jou krijgt kun je altijd alleen het niet-betwiste deel betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door Cheesy op 11-09-2020 13:47 ]
Ze laten je gratis sparen bedoel je? Als je het op de bank laat staan krijg je al bijna min-renteCheesy schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:46:
[...]
Veel leverancier hebben ook een minimum termijnbedrag. Zelfs het grote Vattenfall doet hier aan mee. Eigenlijk zit ik dus Vattenfall te financieren omdat ik meer stroom lever dan gebruik.
[Afbeelding]
Kwestie van even bellen als de automatisering faalt.....Cheesy schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:46:
[...]
Veel leverancier hebben ook een minimum termijnbedrag. Zelfs het grote Vattenfall doet hier aan mee. Eigenlijk zit ik dus Vattenfall te financieren omdat ik meer stroom lever dan gebruik.
[Afbeelding]
1 PVoutput . Dongen NB
Is een 1 jarig contract nog steeds het slimste om te doen? ik wordt plat gebeld door essent die me een 5 jarig contract wil aansmeren. maar dat is nu op jaarbasis 250 euro duurder dan een jaar bij oxio of de collectieve aanbieding van de consumentenbond.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik zou nooit een meerjarig contract afsluiten, de prijzen per eenheid zijn alweer gestegen vergeleken met mei dit jaar. Je weet niet wat de markt doet, dus zeker geen €250,- meer betalen !! week of 6 voor eind van je huidige contact vergelijken, op meer sites dan alleen Gas Licht.com.SnowDude schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:31:
Mijn contract bij Vattenfall loopt af in november en met dat thuiswerken en een nieuw groot aquarium is mijn verbruik stevig omhoog gegaan. Goed moment om eens te gaan shoppen.
Is een 1 jarig contract nog steeds het slimste om te doen? ik wordt plat gebeld door essent die me een 5 jarig contract wil aansmeren. maar dat is nu op jaarbasis 250 euro duurder dan een jaar bij oxio of de collectieve aanbieding van de consumentenbond.
Laat je niet gek maken door maandelijks termijn, dat kun je zelf aanpassen. Het gaat om de vaste leveringskosten, en prijs per eenheid (m3 gas, kWh, elektra)
welkomstpremie is mooi meegenomen, maar soms betaal je die zelf.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Thanks, ik laat m'n huidige adres even staan bij huidige leverancier, dit laat ik dan automatisch overgaan in een contract voor onbepaalde tijd per half november. Dit contract kunnen we dan ongeveer direct opzeggen i.v.m. de 1 maand opzegtermijn om vervolgens eind december te verhuizen. 1-1.5 maand een (iets) hoger tarief betalen neem ik voor lief dan. Voor het nieuwe adres is er inmiddels een 1-jarig contract aangevraagd bij Vattenfallcom2,1ghz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:46:
[...]
Vanwege dezelfde reden heb ik mijn contract maar een jaar laten verlengen. Zoals je aangeeft is blijven een optie. Het is daarna variabel tarief die maandelijks opzegbaar is. Ik zou eerst je verhuizing regelen want je staat er niet te wachten dat de boel dubbel wordt afgeschreven en je weer aan de lijn zit.
Het is tevens ook mogelijk om bij je energiemaatschappij 2 adressen te registreren voor als je aan het verbouwen bent voordat je erin gaat.
Wat betreft zonnepanelen maakt het nu geen drol uit vanwege de salderingsregeling. Vanaf 2023 wordt deze regeling afgebouwd en kan je dit meenemen in je overweging.
Ik zit nu al enige tijd bij Powerpeers (ook Vattenfall uiteindelijk). Hier betalen ze gewoon elke maand ipv een dat jij een voorschot betaald. Vind dit behoorlijk netjes geregeld want ook zonder geschiedenis kreeg ik al een voorschot ipv dat ik eerst een jaar moest betalen.418O2 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:48:
[...]
Ze laten je gratis sparen bedoel je? Als je het op de bank laat staan krijg je al bijna min-rente
Nu ben ik een beetje aan het twijfelen of ik nog wel moet overstappen. Er zijn nog maar weinig leveranciers die een welkomstbonus geven aan klanten met alleen elektra.
Hebben ze een hele gunstige actie die niet zomaar zichtbaar is? Als ik hun zo opzoek krijg je alleen een bonus bij 3 jaar vast. Dan mis je dus 2 jaar een overstapbonus. Bij mijn gegevens, zijn ze bijna €550!! duurder dan Vattenfall met hun kom terug bonus (€750 vs € 1296). Gaslicht.com zit ietsje (€30) hoger dan Vattenfall, dit is allemaal voor één jaar.GrazendeKoe schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Ik dacht dat die 175 euro bonus al gegeven werd bij een eenjarig contract. Niet dus, pas vanaf een 3 jarig contract. Dat ga ik dus niet doen. Heb nu net een jaar Oxxio er op zitten, kreeg een mail met nieuwe tarieven. Ik ga er van uit dat deze flink gestegen zijn, dus ga maar zoeken naar een nieuwe aanbieder.
Edit: Keuze is gevallen op Unitedconsumers.
[ Voor 4% gewijzigd door DutX op 08-10-2020 20:04 ]
Nou dan kom ik om de hoek kijkenWaah schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:54:
Zonnepanelen is simpel: kWh die je opwekt worden 1 op 1 weggestreept tegen je verbruik..
Pas als je méér opwekt dan je verbruikt, gaan die bedragen in. Dus tenzij je je echt mega veel meer opwekt dan verbruikt is het interessant om daar naar te kijken.
Ik zit nu bij Greenchoice, die me alvast een aanbod gedaan hebben (telefonisch ja gezegd, maar heb toch 2 weken bedenktijd) met onderstaande. Mijn contract loopt trouwens pas af op 12-1-2021:
Stroom | Levering (excl. btw) | Totaal tarief (incl. btw) |
Enkeltarief per kWh | € 0,05541 | € 0,21830 |
Daltarief per kWh | € 0,04777 | € 0,20905 |
Normaaltarief per kWh | € 0,06168 | € 0,22588 |
Vaste leveringskosten per dag | € 0,1562 | € 0,1890 |
Op gaslicht.com vul ik verbruik: 0 in en teruglevering 2000 kWh
Nu geeft greenchoice mij geen welkomstbonus, dus eigenlijk ben ik nu al gek als ik deze 'verlenging' laat staan. Wanneer ik namelijk 'overstap' naar Greenchoice, zijn zij verreweg het goedkoopste, maar omdat ik hier al zit, geeft Gaslicht aan dat vandebron het goedkoopste is.
Vorig jaar wilde ik naar vandebron toe, maar die snapte niet dat ik geen gas wilde en verpeste dat bijna voor mij. Daarom ben ik bij ze weggegaan. Dit gezeur wil ik niet nogmaals, want ik wil koste wat kost geen Afsluitovereenkomst aangaan voor Gas, maar goed, ik zou het nog eens kunnen proberen. Of ik bel Greenchoice en vraag waarom ik die overstapbonus niet krijg.
Maarrrr, als ik bij teruglevering even voor het gemak wat meer invoer, bijv: 2500 kWh, dan ineens staat Vattenval bovenaan. Vul ik nog meer in, dan gaat de website kapot.
Die kan blijkbaar niet omgaan met dat getal, want ineens woon ik met 4 personen en verbruik ik ook 1500m3 gas. Mijn filters zijn ineens weg...
Is he in dit geval voor mij verstandig om naar Vattenfall te gaan? Zien jullie nog andere mogelijkheden? (dus voornamelijk gericht op het aantal cent wat je krijgt per teruggeleverde kWh)
Bij de meeste leveranciers is er een maximum aan het gunstige tarief voor de teruglevering vergoeding. Lever je meer terug, dan jaar dat tegen het gewone tarief. Bij vattenfall lijkt het er op dat er geen maximum aan zit. Dus ondanks dat hun tarief per kWh niet heel gunstig is, kan het als grote producent daardoor toch gunstig zijn om naar hen toe te gaan.Krilo_89 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:42:
[...]
Is he in dit geval voor mij verstandig om naar Vattenfall te gaan? Zien jullie nog andere mogelijkheden? (dus voornamelijk gericht op het aantal cent wat je krijgt per teruggeleverde kWh)
Vattenfall geeft maar 7 cent terwijl van de bron 10.5 geeft en ook onbeperkt.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:37:
[...]
Bij de meeste leveranciers is er een maximum aan het gunstige tarief voor de teruglevering vergoeding. Lever je meer terug, dan jaar dat tegen het gewone tarief. Bij vattenfall lijkt het er op dat er geen maximum aan zit. Dus ondanks dat hun tarief per kWh niet heel gunstig is, kan het als grote producent daardoor toch gunstig zijn om naar hen toe te gaan.
Alleen de vergelijking site kent hun zonne collectief niet, zal dus nooit als goedkoopste uit de bus komen
1 PVoutput . Dongen NB
Krilo_89 geeft aan liever niet naar vandebron te gaan, vandaar dat ik juist naar de andere leveranciers heb gekeken.reneeke1970 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Vattenfall geeft maar 7 cent terwijl van de bron 10.5 geeft en ook onbeperkt.
Alleen de vergelijking site kent hun zonne collectief niet, zal dus nooit als goedkoopste uit de bus komen
Ik heb wel altijd het onderbuikgevoel dat zo rond november december januari, de grootste entreebonussen worden gegeven. Of dit dan ook in deze periode de laagste tarieven voor een kWh of m³ gas zijn durft ik niet te zeggen. Uiteindelijk komt de entreebonus ook ergens vandaan, dan wel bij bestaande klanten, hogere vaste leveringskosten (deze willen ook wel het eerste jaar laag worden gehouden en bij een verlenging behoorlijk omhoog gaan, lokkertje voor het eerste jaar), of een hogere eenheidsprijs.Cheesy schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:52:
Is er ooit iemand geweest die uitgezocht heeft in welke maand historisch gezien de laagste prijs voor een jaartarief wordt geboden? Met andere woorden: heeft het zin om het jaarlijkse overstapmoment te
verschuiven?
I know, resultaten uit het verleden ....
Sowieso zie ik momenteel niet echt de stunt welkomstbonussen van 300€ plus, mijn historie
Pure energie nov-17: Inclusief eenmalige korting van € 330 voor stroom en gas.
Energiedirect nov-18: U ontvangt van ons 200 euro. 12 maanden na ingang van de overeenkomst wordt het bedrag overgemaakt.
Vattenfall december-19: Eénmalige korting € - 250,00 + cashback 36€
Ik voer eerlijk mijn verbruik in, ongeveer 1600kWh en 400m3 gas, geen fratsen met hogere m3 gas ofzo.
Maar resultaten uit het verleden...
Dit topic is gesloten.
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4