Verbouwerr schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:25:
@
MotorBeast
Ik heb nu ook een offerte van Veld liggen. 9k voor een 4 delige aluminium schuifpui van Profel. Heb ook een offerte voor een veka kunststof liggen voor 10,5k. Ik neig toch naar aluminium vanwege de smallere profielen en ziet er toch strakker uit. UW coefficient met hr ++ is 1.4 tov kunststof veka met hr ++ rond de 1.2. Profel aluminium scoort nog best goed.
Ben jij tevreden over de kozijnen van Profel? Vooral nu ook met het koude weer?
Toevallig heb ik vandaag even gemeten wat de temperatuur van de kozijnen zijn voor een andere Tweaker die een probleempje had. Ik meet hier 17 graden op de kozijnen met een IR Thermometer met binnen 20 graden en buiten 2 graden. Ik verwarm hier ondertussen ook met een L/W WP op radiatoren uit 1978 FE en geen centje pijn. Boven blijft het 19 graden met minimaal stoken. Dus ik heb geen seconden spijt en persoonlijk vind ik het zoveel mooier dan kunststof. Ik heb deze:
https://www.profel.com/nl.../vlak-en-strak/recto-fino Ik heb HR++ genomen want zie niet de meerwaarde met roosters (ja die wil ik niet missen ivm Co2 en zijn traploos verstelbaar) en ventilatie A. @
_JGC_ Je kan ook overdrijven met je HR+++. Hier een open serre aan de woonkamer met HR++ en stook met 38/40 graden aanvoer bij 0 graden buiten. Zal met HR+++ wellicht 2 graden minder kunnen en dan heb je een loodzware schuifpui.
Doe de mannen van Veld de groeten. Ik vind het een topbedrijf en ook hun service als je een probleem hebt is top. Dat laatste is ook niet geheel onbelangrijk.
[
Voor 6% gewijzigd door
MotorBeast op 08-01-2026 19:44
]