Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:01
Xavier schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:34:
[...]

Nee stelkozijnen worden alleen bij nieuwbouw gebruikt bij deze aannemer.
he? Stelkozijnen zijn juist goed om te gebruiken bij renovatie. Bij nieuwbouw kun je allerlei andere details gebruiken om de kozijnen water/luchtdicht aan te sluiten op de gevel die veel minder handelingen bevat.

Bij jou gaan ze dan waarschijnlijk je raam vastschroeven in de nieuwe spouwlatten, en vervolgens volledig rondom in de pur zetten,

[ Voor 14% gewijzigd door Gdzr op 08-01-2026 14:42 ]

6.8 kWp op zuid en west

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:17
Oid schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:35:
[...]

Heb geen antwoord op je vraag, maar ik heb exact hetzelfde bij de voordeur. Heb er alleen nog niet naar laten kijken. Dit is uit onze offerte.
[Afbeelding]
Heb met een warmtecamera ook wat foto's gemaakt zal die eens opsnorren.
Misschien is het bij jou niet zozeer een kromme voordeur maar het afstellen van de driepuntsluiting? :)

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 16:28
Kan je achteraf nog zien of er stelkozijnen zijn gebruikt of niet?

• Verbouwerr
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20:53
@MotorBeast
Ik heb nu ook een offerte van Veld liggen. 9k voor een 4 delige aluminium schuifpui van Profel. Heb ook een offerte voor een veka kunststof liggen voor 10,5k. Ik neig toch naar aluminium vanwege de smallere profielen en ziet er toch strakker uit. UW coefficient met hr ++ is 1.4 tov kunststof veka met hr ++ rond de 1.2. Profel aluminium scoort nog best goed.

Ben jij tevreden over de kozijnen van Profel? Vooral nu ook met het koude weer?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
@Verbouwerr En wat wordt de offerte met triple glas? Je gooit nu bijna 10K tegen een verbouwing waarbij een groot deel van je (geisoleerde?) gevel vervangen wordt door minimale isolatie.

Isolatie van HR++ glas is vergelijkbaar met een 4cm piepschuimplaatje. Het is dat glas zonlicht en bijbehorende warmte binnenlaat, maar op dagen zoals afgelopen week heb je vooral last van de lage isolatiewaarde.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:55
Verbouwerr schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:25:
@MotorBeast
Ik heb nu ook een offerte van Veld liggen. 9k voor een 4 delige aluminium schuifpui van Profel. Heb ook een offerte voor een veka kunststof liggen voor 10,5k. Ik neig toch naar aluminium vanwege de smallere profielen en ziet er toch strakker uit. UW coefficient met hr ++ is 1.4 tov kunststof veka met hr ++ rond de 1.2. Profel aluminium scoort nog best goed.

Ben jij tevreden over de kozijnen van Profel? Vooral nu ook met het koude weer?
Toevallig heb ik vandaag even gemeten wat de temperatuur van de kozijnen zijn voor een andere Tweaker die een probleempje had. Ik meet hier 17 graden op de kozijnen met een IR Thermometer met binnen 20 graden en buiten 2 graden. Ik verwarm hier ondertussen ook met een L/W WP op radiatoren uit 1978 FE en geen centje pijn. Boven blijft het 19 graden met minimaal stoken. Dus ik heb geen seconden spijt en persoonlijk vind ik het zoveel mooier dan kunststof. Ik heb deze: https://www.profel.com/nl.../vlak-en-strak/recto-fino Ik heb HR++ genomen want zie niet de meerwaarde met roosters (ja die wil ik niet missen ivm Co2 en zijn traploos verstelbaar) en ventilatie A. @_JGC_ Je kan ook overdrijven met je HR+++. Hier een open serre aan de woonkamer met HR++ en stook met 38/40 graden aanvoer bij 0 graden buiten. Zal met HR+++ wellicht 2 graden minder kunnen en dan heb je een loodzware schuifpui.

Doe de mannen van Veld de groeten. Ik vind het een topbedrijf en ook hun service als je een probleem hebt is top. Dat laatste is ook niet geheel onbelangrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 08-01-2026 19:44 ]

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:33
MotorBeast schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:33:
[...]

Toevallig heb ik vandaag even gemeten wat de temperatuur van de kozijnen zijn voor een andere Tweaker die een probleempje had. Ik meet hier 17 graden op de kozijnen met een IR Thermometer met binnen 20 graden en buiten 2 graden. Ik verwarm hier ondertussen ook met een L/W WP op radiatoren uit 1978 FE en geen centje pijn. Boven blijft het 19 graden met minimaal stoken. Dus ik heb geen seconden spijt en persoonlijk vind ik het zoveel mooier dan kunststof. Ik heb deze: https://www.profel.com/nl.../vlak-en-strak/recto-fino Ik heb HR++ genomen want zie niet de meerwaarde met roosters (ja die wil ik niet missen ivm Co2 en zijn traploos verstelbaar) en ventilatie A. @_JGC_ Je kan ook overdrijven met je HR+++. Hier een open serre aan de woonkamer met HR++ en stook met 38/40 graden aanvoer bij 0 graden buiten. Zal met HR+++ wellicht 2 graden minder kunnen en dan heb je een loodzware schuifpui.

Doe de mannen van Veld de groeten. Ik vind het een topbedrijf en ook hun service als je een probleem hebt is top. Dat laatste is ook niet geheel onbelangrijk.
Je roosters doen niks met het transmissie verlies door het glas heen, dus ja, dan isoleert triple gewoon een stuk beter. Ook nog eens meer geluidsdemping (afhankelijk van de juiste glaskeuze uiteraard)

Ik ben ook tevreden over ons HR++ glas, maar achteraf had ik destijds die paar K voor het hele huis gewoon uit moeten geven.

• _JGC_
elektriekert schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:45:
[...]

Je roosters doen niks met het transmissie verlies door het glas heen, dus ja, dan isoleert triple gewoon een stuk beter. Ook nog eens meer geluidsdemping (afhankelijk van de juiste glaskeuze uiteraard)

Ik ben ook tevreden over ons HR++ glas, maar achteraf had ik destijds die paar K voor het hele huis gewoon uit moeten geven.
Dat laatste dus... ik heb achteraf nog goedkoop een 180x45 raam vervangen door triple, ik had last van de koudeval van dat raam (zit geen verwarming onder). Het grote raam in de woonkamer met rooster erboven is me net even wat te kostbaar om te vervangen (180x170 en dan ook nog een nieuw rooster van 180). Daarnaast kan ik dat raam zelf ook niet zetten ivm gewicht.

Schuifpui is kamerhoog meestal en verwarming kan je er niet onder kwijt tenzij convectorput of vloerverwarming, dan zou ik zo isolerend mogelijk kiezen.

• RicooCardoo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:45
Beste leden,

Zojuist is de kozijnenboer langs geweest en heeft alles ingemeten + ik kon de voorkeur van het glas doorgeven. Mijn voorkeur heeft: 6-15-4-15-5.
Echter werd er aangegeven dat vanwege de dikte van het totale glas dit niet gaat passen in het kozijn.
Het voorstel is: 6-13-4-13-5.

Hij belooft dat het goed komt met de u-waarde maar heb toch een beetje mijn twijfels.. Ik wil natuurlijk dat het hr+++ glas blijft en de u-waarde niet hoger word dan 0.7...
Hij komt nog met het definitieve aanbod helemaal uitgewerkt.
Wat is nu handig, inleveren op verschillende glasdiktes of is de 13 spouw voldoende?

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:17

Managelorian

“This is the workflow.”

Ik ben geen expert, maar ik kan me niet voorstellen dat 2x 2mm extra spouw een groot verschil gaat maken in je isolatiewaarde.

• _JGC_
Managelorian schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:50:
Ik ben geen expert, maar ik kan me niet voorstellen dat 2x 2mm extra spouw een groot verschil gaat maken in je isolatiewaarde.
Gaat van 0,6 naar 0,7.
Ik weet niet welk profiel er geplaatst gaat worden, maar Schuco CT70 kan bijvoorbeeld niet verder dan 42mm glasdikte. Gealan S9000 en Schuco Living 82 kunnen tot boven de 5cm, hebben ook een betere isolatiewaarde van het kozijn zelf dan de CT70.

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:17

Managelorian

“This is the workflow.”

Mijn kennis over kozijnen en glas is vrij minimaal, maar mijn natuurkundige kennis daarentegen is best redelijk. Ik kan me daarom voorstellen dat de cijfers uit een verkoopfolder jouw statement staven, maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat als je een digit extra erbij zet dat het inderdaad zoveel beter wordt. Oftewel: van bijvoorbeeld 0,67 naar 0,64 misschien wel, maar 0,70 naar 0,60 lijkt me stug.

Ik laat me echter graag verbeteren door iemand met meer kennis.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste