Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1
Acties:

• decipherer
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:31
Paar jaar geleden alle kozijnen vervangen door kunststof. Buiten dat ik achteraf spijt heb dat ik geen houten kozijnen heb genomen (is uiteindelijk toch mooier en bovendien 'echt') heb ik bij geen enkele leverancier ooit zo'n groot verschil gevoeld in de periodes voor en na tekenen van de overeenkomst. Voordat er getekend werd kon alles, de zoon van de baas ging uitgebreid met ons praten, uitnodiging voor 'speciaal evenement' etc. Nadat getekend was was dat helemaal over. We werden zo snel mogelijk naar buiten gewerkt en toen na levering bleek dat ze een een sluiting niet goed hadden vastgemaakt konden we nog net een andere op komen halen (verzenden was te veel werk blijkbaar). Diezelfde zoon gunde ons, toen we die gingen halen, geen blik waardig.

Dat was bij op 't hoog in moergestel trouwens. Needless to say dat ik voor de kozijnen van m'n garage daar niet terug ben geweest.

decipherer wijzigde deze reactie 17-12-2015 09:41 (8%)

• Speedfightserv
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:11
quote:
blijhoofd_bennie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:19:
Afhankelijk waar je in Nederland je woont: neem eens een kijkje bij de oosterburen (en zuiderburen?). Volgens mij zijn veel van de in Nederland gebruikte kozijnen namelijk afkomstig uit Duitsland? De prijs / kwaliteit zal naar mijn gevoel beter zijn dan in Nederland. Als je kozijnen een standaard maat hebben, je bent handig om de kozijnen zelf te plaatsen of voor plaatsing bereid een professional in te schakelen, dan adviseer ik je eens een kijkje te nemen op ebay.de.

Als je de mogelijkheid hebt om te sparen, zou ik dit doen in plaats van een lening. Voor 2.500 Euro kom je al een heel eind op ebay.de. Hoeveel zou je willen lenen?

En het is natuurlijk ook een optie om alleen het glas in je kozijn te vervangen. Dit is goed alternatief wanneer je binnen enkele jaren toch van plan bent om te verhuizen of op dit moment niet voldoende financieren beschikbaar hebt om van kozijnen te veranderen. Alleen heb je dan nog wel het terugkerende schilderwerk van het hout welke op de langere termijn meer kosten met zich meebrengt dan alles omzetten naar kunststof.
Het zijn aluminium kozijnen. Dus daar kan geen HR++ in. De meeste kou komt nu ook via de kozijnen en er staat altijd vocht/schimmel op. Het hele huis moet dan gebeuren inclusief rabat delen maar ook zonnewering etc. Wilde rond de 18.000 lenen.

13 x Trina 300 = 3900 wp op Solax omvormer, dak zuid | PVOutput

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

quote:
Speedfightserv schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:46:
[...]

Het zijn aluminium kozijnen. Dus daar kan geen HR++ in. De meeste kou komt nu ook via de kozijnen en er staat altijd vocht/schimmel op. Het hele huis moet dan gebeuren inclusief rabat delen maar ook zonnewering etc. Wilde rond de 18.000 lenen.
Dat is een beste investering waarbij je ook andere zaken behalve de kozijnen aan gaat pakken. Wil je zelf klussen of laat je het doen? Is het ook een mogelijkheid om met andere buren dit op te pakken? Voor volume inkoopkorting?

Ebay link met kunststof kozijnen:
http://www.ebay.de/itm/Ku...m:mImBarABf1Ohkl4pxD_C9Iw

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:06

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Kleine titelfix, kunSTstof ipv kunstof ;)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• zeegerd
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09-01 12:08
Hier goede ervaring gehad met Holthaus ( http://www.duitse-kozijnen.nl/ ), even over de grens in het noorden des lands. Rustige hard werkende jongens, laten alles netjes achter, binnen alles ook afgewerkt. Ze verstaan vrij goed Nederlands, al is Platduuts/Gronings/Duits handig om te spreken/verstaan. ;)

Naar mijn gevoel Duitse kwaliteit voor Duitse prijzen. Een kennis van me heeft ook het hele huis laten doen, maar dan door een Nederlandse leverancier. Niet 100% vergelijkbaar natuurlijk maar in grote lijnen wel. Hij was ongeveer 2x zo duur uit en de duurste offerte van hem was zelfs ruim >2x zo duur als de onze. Toen hij die dure leverancier daarmee confronteerde, zei die dat het ook wel kon voor het bedrag dat hij uiteindelijk betaalde. Geloofwaardigheid = 0, groeten en succes ermee.

Als een Nederlandse leverancier (zoals hier http://www.schipperkozijn...of-kozijnen-uit-duitsland ) ook eigenlijk anti-reclame maakt, dan moet er wel iets aan de hand zijn met die Duitse leveranciers, dacht ik. Misschien denken sommigen bij het zien van zo'n pagina: hmm, dan blijven we in Nederland. Ik dacht juist: beter eens uitzoeken hoe dat zit, bedankt voor de tip. >:)

We kozen trouwens HR++, had achteraf misschien ook HR+++ kunnen zijn, al weet ik de meerprijs niet. Die scheen echter niet erg hoog te zijn, aldus een van de medewerkers.

Ventilatieroosters: als ik het vooraf had geweten, had ik hier misschien meer aandacht aan besteed. Die van ons hebben wel 'zelfregulerende windremmers', gewoon van die flapjes, maar of ze echt helpen: mwah. Sommige lijken ook niet goed te werken (misschien 1 mm te breed afgezaagd zodat ze niet soepel bewegen). En dan nog, harde windstoten blijf je merken.
Bovendien kunnen de roosters niet 100% dicht, goed bedoeld natuurlijk, ventilatie is enorm belangrijk (zoals ik net toevallig eigenlijk al schreef in de Duurzame Kroeg). Toch wil ik de controle hebben om bijv bij enorm koude en keiharde wind een rooster even te sluiten (het blijft dan koud tochtig en ronduit irritant om in de buurt te zitten).
Ook te overwegen: geen rooster maar wel de ventilatie(kiep)stand gebruiken, maar dit is misschien minder inbraakproof, als dat van belang is. Weet ook niet of de ventilatiecapaciteit vergelijkbaar is met een rooster. In elk geval, ventileren op deze manieren blijft een beetje behelpen. Bijv, als het hard waait, ventileer je veel beter (en verlies je veel meer warmte) dan bij windstil weer.

Opvallend: bij draaikiepramen van een Nederlandse leverancier, die we toevallig ook hebben, kan het raam 'uit het verband' (scharnieren, zit net niet in de kiep- maar ook niet in de draaimodus) gewipt worden. Kost enige moeite om het raam terug te krijgen. Vreemd, maar waar. De Duitse variant heeft dit euvel niet.

Aandachtpunt, maar dit geldt *overal* vrees ik: zorg dat de offerte er 100% kloppend uitziet qua specs van de eisen/wensen die je hebt. Let ook op of de tekeningen van binnen of buiten bedoeld zijn (qua scharnieren etc. nogal van belang). Laat dit op de offerte expliciet benoemd worden (aanzicht van binnen of buiten).

zeegerd wijzigde deze reactie 11-01-2016 10:28 (5%)

2200 Wp ZO 45° + 1710 Wp ZO 5° + 2360 Wp ZW 15° + Daikin US 3.5

• yzf1kr
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 26-01 16:43
Als je naar kunsstof kozijnen gaat kijken, dan zijn er 2 dingen belangrijk:

1. Het profiel
2. Het glas
3. De montage

1. Prijzen voor kozijnen lopen vaak enorm uiteen. Dat komt omdat de een 12 jaar oude in Roemenië geproduceerde profielen gebruikt (bijvoorbeeld de Aluplast Ideal 5000) de ander komt met de moderne Internorm of Ideaal 8000 profielen. (Er zijn trouwens maar 2 a 3 kunstof profiel fabrikanten in europa, dus de kans is dat je op veel plekken de zelfde profielen tegen komt)

Voor wat betreft isolatie zijn voor renovatie de verschillen niet zo belangrijk, bij nieuwbouw moet je daar meer aandacht aan schenken. Belangrijkste verschillen zitten in de geluidsisolatie en constructie.

Afhankelijk van het gebruiksdoel zou ik heel goed letten op het type profiel, als je bijvoorbeeld aan een drukke weg woont, dan zou ik zeker voor een modern profiel gaan met betere geluidsisolatie. Je kan trouwens ook goed profielen mixen. Kamers die minder gebruikt worden of waar geluid niet zo belangrijk is kan je een goedkoper profiel kiezen, bijvoorbeeld een garage of toilet.

2. Het glas, ook daar is een groot verschil in. Heeft het een alluminium verbinding, of heeft het een isolerende kunststof verbinding. Het is allemaal HR++ maar een wereld van verschil in isolatie en prijs.

3. Dan komt de montage, dat goed meten belangrijk is, is een open deur. Maar laat je goed uitleggen hoe ze meten, hoe ze plaatsen en hoe ze afwerken. Breken ze veel weg, en plaatsen ze het raam weer in de spouw, of plaatsen de het raam in de opening van de buitenmuur en vullen de ze spouw op. (Dit laatste wordt vaak door Duitse leveranciers gedaan, omdat ze daar over het algemeen zonder spouw bouwen en van buiten af isoleren.)

Het beste is om referenties te vragen van een voorgaand project, en eens te gaan kijken.
De eerste keer dat ik kunststof kozijnen liet plaatsen wist ik ook nergens van en ging voor de beste prijs. Nu moet ik het binnenkort opnieuw laten doen, in een nieuwe woning en ga ik het heel anders doen.

En voor wat betreft hout.... alleen doen als je heel veel tijd hebt om om de 3 jaar de schuren en schilderen, of veel geld om het te laten doen.

yzf1kr wijzigde deze reactie 12-01-2016 10:10 (3%)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:42
Mijn schuifpui (Schuco) was 2800 euro.
4,00 x 2,40m

Ff wat tips:
  • vraag welk merk kozijnen er gebruikt worden. De kleinere kozijnenboeren kopen gewoon in bij productiefaciliteiten. (bijv. Kochs in Aken) De grotere hebben een eigen productie / assembleren zelf, maar maken dan meestal gebruik van 2 grote profielenleveranciers. Dit zijn Schuco en K-Vision. Beide zijn prima.
  • koop je kozijnen in de periode tussen kerst en carnaval. Dit is traditioneel een rustige periode voor kozijnenboeren. Vooral leveranciers met eigen productielijn hebben dan mensen over, en zullen eerder geneigd zijn tegen kleine marge / kostprijs aan de slag te gaan. In de lente begint het weer te kriebelen bij mensen.
  • vraag meerdere offertes op en speel ze tegen elkaar uit
  • draai of draaikiep maakt geen verschil, dit is hetzelfde beslag met een restrictie
  • triple glas is vooral een gimmick en heeft alleen zin bij hypermoderne woningen
  • let op het hang en sluitwerk, dit moet degelijk aanvoelen. Bij mij sluit het raam rondom, dus niet alleen op de sluitzijde.
  • men doet heel spastisch over houtnerf / kleur-folie, dat dit veel duurder zou zijn, maar als je erom vraagt aan het einde van je onderhandelingen krijg je het vaak gratis (niet lief vragen natuurlijk :+ )

fRiEtJeSaTe wijzigde deze reactie 16-03-2016 12:16 (111%)

• HwKok
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:32
quote:
anandus schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:10:
Iets wat me ook opviel was dat de ene zegt dat er geen prijsverschil zit tussen plat en diep profiel en wel of geen houtnerf ("dus we doen diep met houtnerf, want is het mooiste"), en de ander zegt van wel? Maar misschien verschilt dat per merk?
Daar zit bij voor zover ik weet iedere leverancier wel degelijk verschil in. Maar misschien is er 1 die daar geen onderscheid in maakt. Kan ik me niet voorstellen, maar goed.

Simpel gezegd kan je het als volgt op een rijtje zetten van voordelig tot 'minder voordelig' ;)

Vlak zonder houtnerf - is basic en dus het voordeligst
Vlak met houtnerf - basic profiel, maar wel een wat natuurlijkere uitstraling. kleine meerprijs
Verdiept zonder houtnerf - iets duurder profiel dan het vlakke profiel. Zonder houtnerf is dit een beetje een middenweg dus
Verdiept met houtnerf - chique met een natuurlijke uitstraling. De meest gebruikte combinatie op dit moment.
Verdiept met rechte hoekverbindingen - het meest op hout lijkend wat er is op dit moment. En daar betaal je ook het meest voor. Maar het is het zeker waard.

Voor ieder budget is er dus een kozijn. Het is voor jullie zelf de afweging: hoe belangrijk is uiterlijk van het kozijn t.o.v. hetgene wat je uit wil geven.
De overige info laat ik over aan de 12 experts die je laat komen (zijn er wel erg veel om allemaal te woord te moeten staan hoor :P)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nostradamus99
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-01 12:59
quote:
anandus schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:01:
Ik heb een twaalftal afspraken gemaakt van kozijnenboeren die langskomen. Een aantal via werkspot, een aantal via offerte-sites, een aantal regionale en een aantal bekende nationale namen.

Zijn er tips voor vragen die ik moet stellen of dingen waar ik op moet letten als ze hier over de vloer zijn?
Ik weet nagenoeg niets over kozijnen, zal ik eerlijkheidshalve zeggen.
Ik heb een beetje dit topic doorgebladerd, dat wel.
Vraag of men met stelkozijnen werkt of rechtstreeks de boel vastmaakt in je spouw(muur).
Mijn ervaring is dat de "puristen" met stelkozijnen werken (Google er maar op) beide methodes mogen in Nederland maar ik kreeg een warmer gevoel bij Stelkozijnen.

De merken zeggen wel iets maar niet alles. Een schuco of gealan kozijn uit Polen hoe niet dezelfde te zijn als een kozijn wat hier in Nederland wordt gemaakt.

Ik heb ervoor gekozen bij een leverancier te kopen die de kozijnen zelf maakt en dus de keuze kan maken welk profiel, hang/sluit werk er gebruikt wordt. (vergissen veel mensen zich in als ze offertes bekijken en men ziet hetzelfde merk staan maar bij de 1 wordt ruk hang/sluit werk gebruikt terwijl de ander kwaliteitspul gebruikt)

Nederland is een land apart waar het kozijnen betreft bij veel landen om ons heen kent men dat verdiepte profiel helemaal niet :F

Folie is bij de meeste kozijnen hetzelfde (Renoliet)

Ik heb eerste deel van kozijnen in maart laten doen, best fris maar prima te doen. (meestal worden 2 kozijnen per dag gedaan) mensen die in 2 dagen je hele huis wel ff verbouwen zou ik vermijden..

Succes met shoppen.

nostradamus99 wijzigde deze reactie 02-10-2016 16:36 (7%)

share the knowledge, share the power..!

• Snavel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 31-12-2019
quote:
NRG-81 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:50:
Die vraagtekens heb ik ook, maar Weru zweert bij stompe montage en is toch geen slecht merk voor zover ik kan nagaan. Opvallende is verder dat het een gerenommeerd bedrijf is dat veel zaken doet hier in de buurt, al 30 jaar actief. En bij enig rondvragen ook veel tevreden buren, ook na enige jaren.
WC eend zweert ook al jaren bij wc eend :o Het grappigste is dat zij de basis legden voor kunststof kozijnen voordat kunststof uitgevonden was :P sorry kon het niet laten.

Nu even serieus, op internet is hier veel over te vinden. Zie bijvoorbeeld: http://www.geveltechniekn...ge/kwaliteit-van-monteren of http://stb-kozijnen.nl/montage/stelkozijn-vs-stompe-montage etc.

Samengevat is een stompe montage gewoon stuk goedkoper maar met stelkozijn beter. Goedkoop is duurkoop ;)

Wat jammer is aan de kunststofboeren is dat ze adverteren dat hun kozijnen tot wel 50 jaar meegaan maar dan vervolgens vaak maar 10 jaar garantie geven. Nee in de eerste 10 jaar openbaren de problemen zich hoogstwaarschijnlijk niet, zeker niet na "enige jaren".

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:14
Coating is over het algemeen acrylglas, dat spul wordt versmolten met het profiel en resultaat is een hoogglans kozijn in een bepaalde kleur met een krasvaste laag die niet makkelijk beschadigt.
Folie is alleen leuk als je houtnerf wilt, ik zou het persoonlijk niet doen om je kozijn een kleurtje te geven.
Gekleurd in de massa is alleen handig als je binnen en buiten dezelfde kleur en afwerking wilt, anders moet je een van beide alsnog afwerken met een coating of folie.

Ik heb aan de buitenkant 9001 houtnerf folie, binnenkant is 9001, dit is de basiskleur van het profiel. Heb afgelopen weekend gezien hoe 9001 hoogglans eruit ziet, dat is inderdaad behoorlijk plastic fantastic. Je moet ervan houden, maar ik vind het niet mooi.

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-01 20:35
quote:
Stef87 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:56:
[...]

Waarschijnlijk komt dar vooral door de deuren, onze ervaring was dat die het duurst waren van alles wat er moest gebeuren (ik meen 2999 en 2000 euro per stuk voor 2 deuren die wij mooi vonden)

Laat ook vooral geen gat in je voorheen goed-isolerende deur zagen voor een brievenbus :-)
Voordeur 5k hier, wel met een raam van zo'n 70 cm breed ernaast. Brievenbus in een paneel naast de deur inderdaad.

Heb daarom wel het gevoel dat deze 2 erg duur zijn

• Kamstra03
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09-11-2016
Korte versie van onze negatieve ervaring met Axxent Nederland (kozijnen).
Juli 2016 zijn onze kozijnen vervangen, de heren die dit gedaan hebben zijn als lompe boeren bezig geweest hebben diverse schade gemaakt aan de binnen en buitenkant van het huis, daarnaast waren er ook negatieve opmerkingen over de geplaatste kozijnen met vensterbanken. Als laatste hebben ze ons toilet gebruikt als openbaar toilet waar door de hele wc urine te vinden was.
Vele malen telefonisch en email contact voornamelijk van onze kant !
….. Zijn dezelfde heren terug gekomen om het een en ander in orde te maken, o.a. buitenkant cement voeg tussen de ramen die er compleet uitgeslagen was en vensterbank dat kapot was, hierbij hebben ze zoveel cement gebruikt dat er cement over een groot stuk muur zat en op het terras lag. Overige schade is deels gemaakt maar het grootste gedeelte niet.
Weer vele malen contact gezocht per telefoon en email, reactie is er niet of nauwelijks.
….. Is er iemand anders langs geweest die alle cement sluier weg gehaald heeft en zich uitgesproken heeft dat de kwaliteit van werken niet goed is geweest. Verder schade is niet in orde gemaakt
Weer vele malen contact gezocht per telefoon en email, dit loopt zeer vermoeiend en niet van hun kant enkel vanuit onze kant, we worden steeds afgepoeierd.
Om tot een einde van deze nachtmerrie te komen hebben wij een voorstel gedaan tot schade vergoeding van 200,- euro, wij vinden dit een meer dan schappelijk bedrag en kunnen hiermee niet de schade dekken die er gemaakt is en zeker niet alle moeite en irritatie en lasten die wij ervan hebben.
Uiteraard worden wij weer genegeerd, ons advies is dan ook geen zaken te doen met Axxent Nederland (kozijnen) !

• baca
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-01 15:30
quote:
lithoijen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:12:
Bedankt voor de input! wel nog even een verduidelijking van mijn vraag, ik zie dat ik niet helder ben geweest. Ik bedoel met coating geen acrylglas maar dit. Misschien iemand ervaring mee?
Procovertec is een spuitlaag dus verf. K-vision heeft dit systeem sinds een paar jaar. Er zijn wat aanloopproblemen geweest (spuitwerk werd in spanje gedaan). Schijnt nu opgelost te zijn, maar in mijn ogen blijft het verf met hetzelfde onderhoud als bij hout.

P.s. ik werk 16 jaar bij een producent van kunststof kozijnen en kom toevallig dit topic tegen. Moet wel lachen om veel reacties hier, en ik schrik van de prijzen de betaald worden. Nu doen wij geen particulieren dus heb ik hier weinig ervaring mee maar dealers zoals n n STB die ik ken hebben een behoorlijke marge als ik het zo lees.

• Asgardian
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-12-2019
Wij hebben ook al onze kozijnen laten vervangen. Vond het echt een zoektocht waarbij je een hele grote uitgave doet en eigenlijk heel weinig verstand ervan hebt. Daarom hier nog mijn bevindingen. Misschien heeft iemand er iets aan.

Het is uiteindelijk allemaal kunstof met HR++ geworden, wit. 1 grote schuifpui, 7 raampartijen en 1 dakkapel. Heb maarliefst 7 offertes opgevraagd en 2 langs laten komen. Prijsvechter uit het oosten van het land viel af, toch geen betrouwbaar gevoel bij. Uiteindelijk iets van 17k betaald en met Schipper kozijnen in zee gegaan. Let op vanwege alle onderstaande parameters kan dit flink verschillen met jouw situatie. Na een half jaar zitten de kozijnen er nog in :) Moet zeggen de hele voorbereiding en plaatsing is erg prettig verlopen. Ik ben vooral in het voortraject behoorlijk kritisch/nauwgezet geweest en daar zijn ze goed mee omgegaan. Ook de plaatsing was prima met heel prettige monteurs en prima nazorg.

Het inkoopproces: Bepaal wat je wilt (eisen en wensen). Voldoet iemand niet aan je eisen, dan valt hij af. Wensen vraag je een meerprijs voor aan. Maak een lijst van leveranciers en vraag meerdere offertes aan!! Zorg ervoor dat ze vergelijkbaar zijn. Bel ze na om ze eventueel aan te laten passen. Nodig daarna enkele partijen uit en maak een keuze. Onderhandelen kan, maar op percentages als bij keukens hoef je echt niet te rekenen. Het vergelijken van meerdere partijen helpt al sowieso.

En om het vergelijkbaar te maken
- Maak een document met foto's en afmetingen.Het gaat trouwens om de buitenmaat, scheelt paar cm als je gaat meten.
- VKG keurmerk soort kwaliteitskeurmerk) ben ik niet uit of het nu meerwaarde heeft. De partijen met VKG lagen allen niet ver van elkaar af als ik de offertes vergelijkbaar maakte. Enkele prijsvechters waren wel stuk goedkoper, maar zoals gezegd ik durfde het niet aan. Een goede uitspraak op internet vind ik toch wel 'de vreugde over de besparing is snel voorbij, het gevoel van slechte kozijnen blijft 20 jaar...'
- Montage ook geen idee, maar ben af gegaan op meerderheid op internet waarin stelkozijnen wordt voorgesteld. Partijen die ieg stompe montage als superieur presenteerden vielen af
- Type kozijn, zijn er meerdere bijvoorbeeld schuco, kvision, nog wel meer namen. Ziet er allemaal wel anders uit. Ga es kijken in een paar showrooms. Opzich maakt het merk niet uit, meer relevant is de combinatie van fabricage kozijn en montage. Je kan de U waarde opvragen.
- Kleur (binnen buiten hetzelfde of ander kleurtje?)
- Houtlook ja/nee, prijzen die hiervoor gevraagd worden varieren behoorlijk. Uiteindelijk heb ik het voor de benedenverdieping gedaan. Boven zie je het toch niet en maakt iets gemakkelijker schoon.
- Ventilatierooster ja/nee. PADK beslag kan ook maar wordt niet door iedereen aangeboden. Weet ook niet of dit hetzelfde debiet heeft als een ventilatierooster. Ik heb het wel aangeschaft gewoon om zeker te zijn dat goed wordt geventileerd. Windafsluiters werden afgeraden vanwege klepperen.
- Inzethor erbij of niet. Heb ik wel gedaan, superhandig tegen insecten. Kost iets van 75-95e per stuk.
- Sloop en afvoer huidige kozijnen inbegrepen
- Boegdelen ook vervangen door keralit? Heb ik niet gedaan maar dat kwam omdat het weer flinke post was en het hout nog in prima staat verkeerde.
- Raamdorpelstenen onder het kozijn ook vervangen?
- Type glas (HR++ is prima, HR+++ is nog beter, maar kost ook meer). Uiteindelijk economisch voor HR++ gegaan.
- Kunststof afstandhouders (warm edge) is een aanrader isoleert ietsjes beter kost nauwelijks extra. Zou ik zeker doen.
- Vensterbanken erbij of niet

En achteraf went het allemaal toch weer heel snel, dus als je je hoofd aan het breken bent op een keuze: bedenk dat je sommige keuzes achteraf triviaal zult vinden.

Succes met de verbouwing :)

• Asgardian
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-12-2019
Roosters zijn niet nodig, zolang je maar voldoende frisse lucht in je huis haalt. In de praktijk worden ramen toch vaak dichtgedaan en daarmee creer je een ongezond binnenklimaat. Bij zo'n kierstand komt er ook nog wel aardig wat lucht naar binnen, misschien wel meer dan bij roosters(?). Inregenen hebben we idd geen last van.

Voor kunststof/ warm-edge afstandhouders, kan je even googlen. Het komt erop neer dat bij het glas de rand tussen de glaslagen normaal gesproken van metaal is (soort koudebrug dus) en als je daar kunststof kiest dan isoleert het iets beter. Ik vind het er ook nog mooi uitzien, zwart ipv zilver.

De inzethorren die ik bedoel kan je er gewoon in laten zitten en haal je er dus eigenlijk alleen in de herfst uit en in de lente weer erin. Raam kan gewoon open en dicht. Als je de was wilt uithangen of iets naar buiten gooien dan zal je idd de hor moeten weghalen, dan is het wel onhandig.

Tja dat onderhoud, ik ga er wel met een doekje en een sopje overheen komende lente denk ik. Insmeren heb ik niets over gehoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 26-01 21:51
Ik sta ook voor de keuze om een leverancier te selecteren voor kunststof kozijnen.

Ik heb van drie partijen een offerte gekregen, waaronder Finstral als standaard vanuit de aannemer. Ik heb twee grote vragen, waarbij de leveranciers tegenstrijdige antwoorden geven.
  1. Keuze voor Finstral met een gewalst profiel. Hierdoor heb je geen geplakt folie dat wordt gebruikt voor de houtnerf. Echter zeggen de andere leveranciers dat dat als nadeel heeft dat de groeven dieper zijn. Mijn gevoel zegt dat folie minder is kwa kwaliteit.
  2. De andere keuze is om de standaard las verbinding te kiezen of voor de houtlook verticale las (HVL) genoemd. Die laatste ziet er veel mooier uit, dan die diagonale standaard las. Echter geeft Finstral aan dat ze die bewust niet leveren omdat die tijdens de test niet stevig genoeg bleek. Ik weet niet of dit nou een broodje aap is en de andere partijen gewoon verder zijn in hun proces met kunststof kozijnen
Wat is jullie mening mbt de twee bovenstaande vragen?

Ook wel boeiend is de meerprijs van HR++ naar triple glas. De duurste vraagt er er 2300 euro voor, de goedkoopste 950 euro.

Ps modje, waarom staat dit topic onder Duurzame energie en domotica ipv Wonen en verbouwen?

GAEvakYD wijzigde deze reactie 10-07-2017 19:10 (6%)

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:19
Ik kick even een topic-je van een x aantal maanden oud, maar ben zelf op zoek naar kunststof kozijnen. 4 stuks in totaal, plus mogelijk een deur (met een extra raam). Echter zie ik door de bomen (en de extreme verschillen van de 2 offertes welke wij binnen hebben gekregen) letterlijk het bos niet meer. Hebben hier mensen enige ervaring (positief dan wel negatief) met kunststof kozijnen bij een of meerdere bedrijven? Ik heb het topic hier doorgelezen maar zie vrij weinig namen. Ben zelf op zoek voor een kozijn in Almere, omgeving 4 stuks gevonden. 1 was te lui om te reageren. 1 wilde dat wij naar de showroom kwamen (op zich lastig met volle weekenden en full time werken) en 2 stuks hebben wij offertes van. 1 via Raamcentrum en 1 via AllWindow. Echter is het verschil tussen de bedragen erg groot. Wat is jullie ervaring hiermee? Nog andere bedrijven (mogelijk grotere)? Of is het handig om over de grens te kijken (DE)?

• Liegebeest
  • Laatst online: 26-01 22:23
Bij ons is de kogel door de kerk gegaan vanavond, toevallig dus ook met de KozijnMeesters. Dat is hoe ik deze thread een paar dagen geleden vond. De kerel die langskwam was een geschikte vent; qua indruk in elk geval geen gelikte sales-kerel.

Waren wij een makkelijke klant? Yep, vast wel. Is't een enorme bak geld? Yep :O Voel ik me genaaid over die bak geld? Nope...

Kort samenvattend:
* 27k, incl BTW, montage, enz.
* Twaalf kozijnen, variërend van berging/badkamer raampje, tot woonkamerbreed en een L-vormige toren op zolder.
* Twee deuren, incl beslag, sloten en brievenbus
* Zeker 12m2 keralit gevelbekleding.
* Het wordt al met al vijf dagen werk ongeveer.

De overburen verklaarden ons voor gek "want hun van nummer X verderop hebben het hele huis met een dikke schuifpui laten doen voor maar 7000!"... Wat me dan ook weer onwerkelijk klinkt, ook al hebben zij maar drie kozijnen+schuifpui+voordeur. Onwerkelijk, of we zijn alsnog dik gepakt :P

Liegebeest wijzigde deze reactie 16-01-2018 22:16 (6%)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Liegebeest
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
Geen ervaring mee, is spul dat je op de glaslatten monteert.

Heb zelf decoratie op maat besteld bij raamdecoland. De online tools gaan vaak maar tot 1.60, maar als je ze belt of mailt kan je wel breder. Heb hier een 1.8 meter brede plisse hangen aan een plakprofiel over de hele breedte, niks voor hoeven boren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 26-01 22:49
quote:
Liegebeest schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:20:
Heeft één van jullie trouwens ervaring met inzet-raamdecoratie van Keje? Werd ons door onze kozijnbouwer aanbevolen als een mooi product dat geen destructieve montage (boren enz) vereist: je klikt het in het raamwerk van het kozijn.

Zoals dat altijd gaat zijn de reviews online weer erg gevarieerd, dus geen idee wat er waar is :) Helemaal omdat je op bijv Facebook 20+ 5* ziet, en drie 1-2*. Dat ruikt aan de ene kant naar spambots.
Wij hebben inzet-raamdecoratie van Keje, in totaal 6 stuks, zit nu bijna 2 jaar in de kunststof kozijnen en blijft mooi op de plek zitten. Wij hebben 3 katten die graag in de vensterbanken liggen en af en toe moeten we de lamellen even weer in de geleiding doen, maar heel tevreden over het systeem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 26-01 23:08
Inmiddels een vijftal offertes binnen variërend van € 9000 van de eerste tot € 4200

Van het weekend alles nog maar eens goed bestuderen.

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:09
Hebben jullie nog tips voor goede Kozijnverkopers in omgeving Utrecht? Wij zijn bij Multikozijn in Spakenburg geweest, maar dat was echt een drama. Verschrikkelijke verkoper en stond totaal niet open voor onze eigen mening ("Nee man, je moet geen houtnerf doen, gewoon lekker glad, ziet er prima uit!") en drong ons vanalles op, erg irritant.

Volgende week dinsdag hebben we een afspraak bij Belisol in Nieuwegein, hopen dat dat beter is. Maar verder weet ik niet niet echt, we staan open voor kunstof, hout en aluminium (moeten nog precies inventariseren wat we mooi vinden).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
Bij stelkozijn weet je zeker dat het dicht is. Bij stomp is dat heel erg afhankelijk van de montage. Houten kozijnen worden al 100 jaar stomp gemonteerd en daar hoor je ook weinig over, dus stomp moet wel goed kunnen. Voordeel van stomp is dat je kozijnen rondom minder dik zijn en mooier aansluiten op de muur. Verder is het goedkoper omdat je niet eerst een stelkozijn hoeft te plaatsen.

Heb je snelle pur jongens die het met een stukje compriband en een lading pur doen, of is er verder nagedacht over hoe het dicht moet? Die rubber strip die je noemt heb ik bijvoorbeeld nog niet voorbij horen komen bij stompe montage.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Liegebeest
quote:
_JGC_ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:08:
Die rubber strip die je noemt heb ik bijvoorbeeld nog niet voorbij horen komen bij stompe montage.
Zal wel gewoon compriband mee worden bedoeld verwacht ik, onder het motto "uitzettend rubber"... ook al is het geen rubber ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
Misschien moet je dat ook andersom kijken: sommige bedrijven kitten de voeg af met siliconenkit. Die kit heeft een rug nodig omdat je het er anders niet strak inkrijgt en daarvoor is de compriband.

• chenwei
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-01 10:43
Ook ik ben aan het rondkijken voor nieuwe kozijnen in omgeving Nijmegen.
Zojuist mijn eerste offerte ontvangen voor 3 nieuwe kozijnen:

( A ) 1550mm x 2300mm Kroon Kozijn Vlak + ventilatierooster + gelaagd HR++
( B ) 3400mm x 2300mm Kroon Kozijn Verdiept Hef Schuifpui
( C ) 700mm x 2300mm Kroon Kozijn Vlak + ventilatierooster + gelaagd HR++

inclusief stomp montage voor EUR 7500.00 (Kroon Kozijnen).
Iemand toevallig ervaring met ze en wat vinden jullie van de offerte?

Ik ga volgende week ook contact opnemen met Gebr. Wanders uit Kleve, kan ook wel eens de moeite zijn is mij verteld.

• Mirrano
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 04-08-2019
Hier het hele huis (tussenwoning) voorzien van kunststof kozijnen met het profiel van Deceuninck Zendow Royal middels stelkozijnen. Draaiende delen in houtnerf antraciet. Vaste delen in houtnerf ral9001. Boven binnenzijde glad wit, beneden binnenzijde houtnerf ral9010. Montage gedaan samen met een kameraad.

Boven 3 kozijnen, dubbel glas:
- 160x140 vast raam (met ventilatierooster) en draai/kiep, hr++

Beneden 2 kozijnen, voordeur en een achterdeur incl raam, triple glas:
- Voordeur 100x220, 4 vakken hr+++ veiligheidsglas
- Achterdeur + draai/kiepraam + isolatiepaneel 160x220, hr+++
- Kozijn 240 x 160 vast raam en draaikiep, hr+++ veiligheidsglas
- Kozijn 160 x 160 vast raam (met ventilatierooster) en draaikiep, hr+++ veiligheidsglas.

Overal inzethorren in antraciet.
€7000. Ex montage dus.

Wij zijn er heel erg blij mee! Vooral met de horren. Triple glas is erg comfortabel. Veiligheidsglas is toegepast omdat het glas vanaf de grond onder de 85cm zat oid.

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:22
Begin nu offertes binnen te krijgen voor kozijnen deuren.

Eerste verdieping
278x160 1 vast raam / 2 draai kiep hr+++
178x160 1 vast raam / 1 draai kiep hr+++
62x62 draai kiep hr+++

begane grond
397x246 3 vast raam / 1 openslaande deur(90x210) borstwering hr+++
100x246 deur / vast raam(boven licht) hr+++

offerte 1 Rehau blok profiel / stomp 15,3k
offerte 2 K-vision profiel / stel kozijnen 17,3k
offerte 3 Veka softline profilen / stel kozijnen 17,8k
offerte 4 Gealan s9000 / stel kozijnen 21,6k
offerte 5 Rehau vlak profiel 18,5k
offerte 6 belisol blok profiel 19k ivm glas actie zou normal 21k zijn.

Moet nog langs Belisol en Kroon Kozijn omdat die nu aanbieding hebben op glas.
Daarnaast wil ik op de eerste en 2de verdieping nog screens laten plaatsen maar dat zie ik al gauw richting de 3k gaan, offerte 4 zou dat voor een meerprijs van 3300 kunnen doen totaal 3 screens.

Ik ben nu een lijstje met specs, info dingen aan het maken waar ik op moet letten bij het vergelijken van de offerte zijn er nog andere dingen wat in moet meenemen in de vergelijking?
  • Glas merk en type
  • soort afstandhouder
  • Uf waarde glas
  • Kozijn Profiel Merk en Type
  • Uf waarde Kozijn
  • Montage(Stel kozijnen of stomp)
  • achterpui een geheel, is een groot kozijn waar ook een openslaande deur in moet komen.
  • type Deurdorpel
@Mirrano welk bedrijf heeft het bij jou gedaan de prijs is niet heel hoog namelijk? Montage was zeker rond de 3,5/4k?

aegis wijzigde deze reactie 01-10-2018 14:17 (33%)
Reden: offerte toegevoegd

https://bettyskitchen.nl

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

aegis schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:03:

@Mirrano welk bedrijf heeft het bij jou gedaan de prijs is niet heel hoog namelijk? Montage was zeker rond de 3,5/4k?
Mirrano schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:59:
Montage gedaan samen met een kameraad.

• aegis
Zou zeker bij verschillende aanbieders offertes opvragen. De internetprijzen zijn vaak zonder montage.

@ID-College als je specifiek aanbieders in Utrecht zoekt kun jij kijken bij Belisol, Kroon Kozijnen, Focus Kozijn Techniek, RamenFabriek, Doko Kozijnen. Deze hebben allemaal een showroom in en rond Utrecht.

• chenwei
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-01 10:43
aegis schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:03:
Begin nu offertes binnen te krijgen voor kozijnen deuren.

Eerste verdieping
278x160 1 vast raam / 2 draai kiep hr+++
62x62 draai kiep hr+++

begane grond
397x246 3 vast raam / 1 openslaande deur(90x210) borstwering hr+++
100x246 deur / vast raam(boven licht) hr+++

offerte 1 Rehau blok profiel / stomp 15,3k
offerte 2 K-vision profiel / stel kozijnen 17,3k
offerte 3 Veka softline profilen / stel kozijnen 17,8k
offerte 4 Gealan s9000 / stel kozijnen 21,6k
offerte 5 Rehau vlak profiel 18,5k
offerte 6 belisol blok profiel 19k ivm glas actie zou normal 21k zijn.

Moet nog langs Belisol en Kroon Kozijn omdat die nu aanbieding hebben op glas.
Daarnaast wil ik op de eerste en 2de verdieping nog screens laten plaatsen maar dat zie ik al gauw richting de 3k gaan, offerte 4 zou dat voor een meerprijs van 3300 kunnen doen totaal 3 screens.

Ik ben nu een lijstje met specs, info dingen aan het maken waar ik op moet letten bij het vergelijken van de offerte zijn er nog andere dingen wat in moet meenemen in de vergelijking?
  • Glas merk en type
  • soort afstandhouder
  • Uf waarde glas
  • Kozijn Profiel Merk en Type
  • Uf waarde Kozijn
  • Montage(Stel kozijnen of stomp)
  • achterpui een geheel, is een groot kozijn waar ook een openslaande deur in moet komen.
  • type Deurdorpel
@aegis
Ik zou zeker eens goed rondkijken aangezien je ook een betrekkelijk grote klus te vergeven hebt.
Persoonlijk waren mijn offertes van de grote jongens (Profel Belisol Kroon) niet interessant en te hoog vergeleken met de wat kleinere spelers hier in de buurt van Nijmegen.

Puur uit interesse ben ik ook naar Gebr Wanders te Kleve gereden om te informeren.
Er is een Nederlander werkzaam (Erik Bekkers) en hij heeft mij prima geholpen en een zeer scherpe offerte opgesteld. Alleen was het verschil bij mij persoonlijk niet merkwaardig (iets goedkoper) dat ik de overweging hoefde te maken.

Er zijn nu 3 offertes overgebleven en moet ik binnenkort eentje kiezen.

Gr
Chen

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
buiter schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:43:
Iemand aanwezig die ervaring heeft en het heeft aangedurfd om online in Duitsland iets te bestellen?

Voorbeelden:
https://www.bew24-fenster.de
https://www.fensterversand.com
https://www.fensterhandel.de
https://www.fensterblick.de
https://www.daku-fenster.de

Op bovenstaande site zoeken/kijken naar "Konfigurator".
Met de betreffende websites heb ik geen specifieke ervaring, maar ik heb wel redelijk zicht op wat er in Duitsland verkocht wordt (woon in een grens-gemeente). Mijn huis heb ik inmiddels laten voorzien van kozijnen van Duitse makelij (Kochs). In Duitsland wordt op een heel andere manier gebouwd en worden heel andere eisen aan kozijnen gesteld dan in Nederland. Let (mocht je echt zeker weten dat je in Duitsland gaat bestellen) dat je goed kijkt naar de profielen. In Duitsland zijn de kozijnen over het algemeen vele minder diep, maar als je gaat bestellen, let dan op dat je kozijnen met Kömmering of K-vision profielen aanschaft, anders krijg je kozijnen die in het slechtste geval niet passen en in het minst slechte geval, niet uitzien.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• Dobey
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 31-12-2019
Heb er over getwijfeld maar wil hier toch mijn ervaring met Belisol delen en dan met name de vestiging in Den Bosch.

Meerdere offertes opgevraagd en die van Belisol pastte toch het meest bij wat we voor ogen hadden. Ze zouden maximaal week nodig hebben voor het vervangen van alles kozijnen, de voordeur en achterdeur. Het ging de 1e paar dagen best voortvarend en het werk wat geleverd werd was over het algemeen redelijk tot goed te noemen. Halverwege de week werd al duidelijk dat ze het niet gingen redden en terug moesten komen.

We zijn nu half jaar verder, ze zijn in de tussentijd 6x terug geweest waarbij elke keer beloofd werd dat alles opgelost zou worden. Zelfs keer afspraak gemaakt, hele dag thuis geweest en niemand gezien. Gebeld wat er aan de hand was, vervolgens krijg je het standaard verhaal we zoeken het uit en bellen je terug. Wat natuurlijk nooit gebeurd.

Ik hoop met mijn verhaal mensen te kunnen behoeden voor hetzelfde en hoop dat ze een keer nadenken voor dat ze bij Belisol bestellen en daar het zuurverdiende spaargeld achter laten.

• aegis
Ik zeg ook niet dat het niet goed kan gaan maar als je al betaald hebt en het gaat fout dan sta je minder sterk bij een bedrijf met slechte service.

@Jellabie ja bewegende delen is overal 2 jaar voor de rest is de garantie vaak 10, 15 of 20.

aegis wijzigde deze reactie 21-02-2019 20:16 (24%)

• Grandisimo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 26-01 22:34
Van de zomer alle kozijnen laten vervangen.
Ze zouden 1 dag bezig zijn, maar gingen ze niet halen.
Volgende dag alles afgemaakt en toen hoefde ik pas het volledige bedrag te betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-01 20:14
vanDaal schreef op zondag 14 april 2019 @ 07:56:
Wij zijn ook aan het shoppen voor nieuwe kunststof raamkozijnen op onze 2e etage. Het gaat om vier kozijnen:
- 2x 139b x 48h, waarvan de linkerhelft open kan
- 2x 189b x 119h (dakkapel), ook met een openslaand raam

Tot nu toe met redelijk succes. Van onze aannemer, die ook de 2e verdieping verbouwd heeft, kregen we een offerte van 3200 euro voor alleen de bovenste twee ramen. Dat vonden we aan de hoge kant.

We zoeken in regio Utrecht. Gisteren een rondje gemaakt. Bij Belisol Nieuwegein waren we snel uitgekeken. In de showroom was maar één persoon aanwezig en iemand aan het helpen. Hij negeerde ons compleet, dus daar waren we zo weg. Bij Dozo in De Meern was het ook te druk, maar werden we in ieder geval netjes behandeld.

Toen kwamen we terecht bij Neco. Nog niet zien langskomen hier. Daar gelukkig wel een prijsopgave gehad. Specs:
- Kochs K-Vision kozijnen
- Triple glas
- Houtnerf over gehele kozijn (zowel binnen als buiten)
- Kleur 9010; draaiende delen dennengroen
- Ventilatieroosters bij de 2e grote ramen (bij vaste raam)

Kwam uit op een prijs van 5900 euro incl montage. Op zich schrok ik daar niet enorm van.

Ik ga Dozo ook nog laten langskomen. Belisol en Kroon lijken mij sowieso duurder.
Grappig. Wij hebben dezelfde kleuren. Bij ons zijn ze in februari geplaatst. 6 kozijnen in totaal.

Je kan kijken bij de ramenfabriek in de meern. Die konden ons uiteindelijk de beste prijs bieden. We zijn ook nog bij vijf anderen geweest waaronder Focus, Doko en Belisol.

Eigenlijk duurde t overal bijna 2 weken voordat we reactie hadden. Als we dan de boel wilden aanpassen en herbereken ging er weer een week overheen. Bij de ramenfabriek kan je hem online aanpassen en opnieuw versturen. Dan krijg je een nieuwe offerte, meestal al de volgende dag.

Die snelheid en communicatie vonden wij prettig. Daarnaast waren ze ook nog t voordeligst. 1 toko belde in januari nog of ze nog wat konden betekenen.. toen had ik de kozijnen al 2 maanden eerder besteld :')
Ivm drukte nemen ze het niet zo nauw iig..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
  • Laatst online: 11:16
HereIsTom schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:41:
[...]

Prima dat jij je eigen keuze wilt verdedigen, maar als een kozijnenboer eerlijk tegen je is dan zal hij je ook vertellen dat kunststof kozijnen wel degelijk beter zijn dan aluminum!
Dat je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van kunststof kozijnen blijkt wel uit je verhaal, kunststof noem jij geen porum, maar goede kunststof kozijnen zien er tegenwoordig precies hetzelfde uit als hout!
Uitroeptekens maken sterke beweringen niet opeens waarheid.
Als je goed leest betoog ik juist dat uitstraling van belang is en bij een beetje moderne woning doet kunststof al gauw afbreuk aan het ontwerp. Houtlook wil je sowieso niet bij zo'n woning. En precies hetzelfde ga je nooit halen ondanks dat het prachtig kan uitzien.

Waarom kunststof 'beter' zou zijn is me nog steeds een raadsel. Ik praat trouwens niet met kozijnenboeren, maar met architecten en aannemers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
HereIsTom schreef op maandag 15 april 2019 @ 00:08:
[...]

Jij zegt dat dat het niet waar is, maar als ik van 3 onafhankelijke kozijnenboeren dit te horen krijg, zal het toch wel kloppen? Misschien passen ze bij jullie aluminium toe, maar hier is het in de nieuwbouw villa wijk allemaal kunststof kozijnen.
Maar het zal mij verder een zorg zijn wat een ander wil, ik heb alleen hier gezegd wat ik te horen heb gekregen over aluminium kozijnen, doe er mee wat je wil :+
Ah je hebt vele nadelen gehoord van verkopers die een belang hebben bij een bepaald advies. Helder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

HereIsTom schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:27:
[...]

Hou je er rekening mee dat er veel nadelen zijn aan aluminium kozijnen, daarom hebben wij gekozen voor kunststof.
Een paar van de nadelen van aluminium kozijnen zijn deze;

Slechte isolatie
Het grootste nadeel van aluminium is dat het een slechte isolator is. Aluminium geleidt warmte en kou namelijk erg goed, waardoor je binnenshuis ook last krijgt van de warmte of de kou buiten. Bij de aankoop van aluminium kozijnen moet je er daarom op letten dat je kozijnen koopt met een lage U-waarde. Hier is namelijk een extra laag isolatiemateriaal ingebouwd dat er voor zorgt dat de kozijnen een stuk beter isoleren, maar minder dan bijv. kunststof. Houd er wel rekening mee dat veel aluminium kozijnen tegen een budgetprijs niet beschikken over een extra laag isolatiemateriaal.

Mogen niet in contact komen met bepaalde materialen
Als je aluminium wilt gebruiken in combinatie met andere materialen, moet je hier erg voorzichtig mee zijn. Zo is het bijvoorbeeld geen goed idee om aluminium kozijnen in contact te brengen met andere metalen. Aluminium roest van zichzelf niet, omdat het een beschermlaag vormt in de buitenlucht. Ook zijn aluminium kozijnen meestal nog behandeld met een beschermende laag, waardoor de kans dat het gaat roesten nog kleiner is. Als het materiaal echter in aanraking komt met bijvoorbeeld staal, lood of koper, kan het wel gaan roesten. Deze metalen zijn namelijk wel gevoelig voor roest en/of verwering en kunnen zo het aluminium aantasten.

Verder is het ook zo dat hout aluminium kozijnen kan aantasten. Er zijn namelijk heel wat houtsoorten die zuren bevatten, omdat ze een bepaalde behandeling zijn ondergaan. Als de zuren aan dit hout in aanraking komen met de aluminium kozijnen, kunnen de kozijnen worden aangetast en een verkleuring gaan vertonen. Cementachtige stoffen en kalk kunnen ook zorgen voor een verkleuring van het aluminium. Het is wel mogelijk om deze verkleuringen te behandelen, maar het is natuurlijk beter als dit wordt voorkomen.
:?

Slechte isolatie?

Wij hebben verschillende soorten profielen, van 70mm dik tot 110mm dik, met verschillende isolatie waarden. Met harde Rubbers of zachte rubbers, met extra isolatie rond het glas zelf.

Die zelfs een stuk beter isoleren dan PVC. Je weet dat in PVC ook een helehoop ijzer zit?

Al uw beweringen zijn praktisch allemaal stuk stuk stuk niet waar.

En voordat je begint te roepen, ik zit inmiddels al dik 14 jaar in de kozijnen.

Edit: en waarschijnlijk de echte reden waarom ze u PVC aanraden? PVC is een stuk goedkoper maar er zit heeeel wat meer marge in voor de producent.

De Nederbelg !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:46

Zebby

Gamed

Leuke ja/nee discussie, maar zonder bronnen als onderbouwing blijft het daar ook bij. Dit is toch Tweakers, geen Facebook...

Ik moet dit jaar op zoek naar een nieuwe voordeur+zijraam+overkapping. Bereid me er al op voor, denk dat ik er ruim 8-10k voor mag reserveren. Denk ook gewoon kunststof, ik heb niks met hout.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:45
Wat een gebekvecht weer om wie er gelijk heeft :z .

Ik heb voor de voor de verandering eens 3 draai/kiep PVC kozijnen besteld in Polen van 75cm bij 85cm voor €100,- per stuk.
Van het merk Aluplast met een Uw van 0,67 W/m²K en Ug van 0,5.
Met weliswaar €100- verzendkosten :+

Deze bouw ik zelf in met de nodige afwerking en wordt toegepast voor een logeer slaapkamer die ik aan het renoveren ben.
Ik ben erg benieuwd en die gok wil ik wel eens nemen!

barry86 wijzigde deze reactie 16-04-2019 13:42 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barry86
Ligt dat niet aan de zelf gekozen merk en type profiel?
Je kan het kozijn van a tot z zelf configureren.

Ik heb draaikiep bestelt en daarbij zitten aan de zijkant 2 scharnieren. Afgedekt met een kapje.

Inmiddels de kozijnen ontvangen. Zeer goede communicatie gehad met de verkoper(tusse persoon). Er kwam een grote vrachtwagen voorrijden volledig met poolse reclame en poolse bestuurder.
Ik was het 23e adres en keurig op schema
Kozijnen waren goed en stevig verpakt. En zijn uit de verpakking gehaald zodat ik het kon bekijken.
Tot nu toe zeer tevreden.

barry86 wijzigde deze reactie 09-05-2019 22:32 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barry86
Ja! doorzoeken dat je een aanbieder tegenkomt die niet moeilijk doet over 3 laags glas!
Dat is de investering op lange termijn absoluut waard en zeker niet extreem duurder dan vaak wordt geschetst.
Veelal willen ze er niet meewerken omdat het zwaarder werken is en daar moet je op ingericht zijn, Dan krijg je allerlei excusen te horen dat het geen meerwaarde bied etc en vervolgens een hoge prijs.
Het materiaal meer prijs is vaak wel de overweging waard.

Deur montage zal een dag arbeid zijn met 2 man. Dat is 2x 8uur x €65,- = ±€1000,-
Dan moeten ze nog €4000,- aan materiaal kunnen verklaren. Duur deurtje (met 2laags glas)

barry86 wijzigde deze reactie 15-05-2019 09:10 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:33
DropjesLover schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:56:
[...]
Alleen, de constructie is hier in Nederland iets anders als waar zij ervaring mee hebben.
We moeten hier op zoek naar stelkozijn-materiaal voor over onze spouw van 100mm, expandeer-tape en rubberprofielen/flapjes om alles echt af te werken. Weet iemand hier iets meer van?

Of een goede lokale partij hier rondom Breda die het voor een schappelijke prijs ook kan doen?
Je kunt kijken bij de gebruikelijke standaard details of je daar inspiratie op kunt doen. Bijvoorbeeld op https://bouwdetails.bouwformatie.nl
Zoek daar naar details en bedenk daar een variant op.

Je kunt bijvoorbeeld een bak in de spouw maken van 22mm multiplex. Daar kan het kozijn prima op bevestigd worden. De bak moet uiteraard wel goed vastgezet worden aan de binnen en/of buitenwand van de spouwmuur.

Edit: met het Veka Softline 82 systeem maak je het jezelf wel een stuk makkelijker. Ik vind dit niet het fraaiste profiel, maar meningen kunnen variëren. ;)

guapper wijzigde deze reactie 21-07-2019 20:33 (8%)

• RAFA
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 10:59

RAFA

Sol Lucet Omnibus

barry86 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:30:
Ligt dat niet aan de zelf gekozen merk en type profiel?
Je kan het kozijn van a tot z zelf configureren.

Ik heb draaikiep bestelt en daarbij zitten aan de zijkant 2 scharnieren. Afgedekt met een kapje.

Inmiddels de kozijnen ontvangen. Zeer goede communicatie gehad met de verkoper(tusse persoon). Er kwam een grote vrachtwagen voorrijden volledig met poolse reclame en poolse bestuurder.
Ik was het 23e adres en keurig op schema
Kozijnen waren goed en stevig verpakt. En zijn uit de verpakking gehaald zodat ik het kon bekijken.
Tot nu toe zeer tevreden.
Zojuist een offerte aangevraagd voor kozijnen bij LosboBau....Het scheelt me bijna 50% op de goedkoopste offerte die ik in Nederland kon vinden! Het betreffen de Aluplast Blockprofielen. Voor zover ik kan vinden is Aluplast een prima kozijn.

Wat is je uiteindelijke ervaring geweest? Wordt er gebruik gemaakt van degelijk beslag bijvoorbeeld?

Ik ben voornemens om eerst gewoon 1 stuk te bestellen alvorens de gehele order te plaatsen. De verzendkosten neem ik dan maar even voor lief. Plaatsen laat ik dan doen door een kennis die voor zijn werk dagelijks kozijnen plaatst.

15x 265Wp JaSolar Mono All Black & StecaGrid 3600 170º Z / α=40º PvOutput & Daikin Emura II 3,5kW

• barry86
Als je een persoon hebt die ervaring heeft met het plaatsen van kozijnen dan komt dit helemaal goed.

Pluspunten:
- Mijn ervaringen mbt communicatie was perfect.
- De prijs is geweldig.
- Kwaliteit vensters voelt goed en massief aan. Beslag ook. Ik heb wel het standaard beslag genomen. Geen poespas. Maar juist dat beslag heeft zich door geëvolueerd volgens mij en is gewoon goed.
De lange termijn moet zich bewijzen.
Echter zijn er, zoals je zelf al hebt gevonden op internet, genoeg positieve recensies.

Minpunten:
- Betaling vooraf of uiterlijk op de dag van levering.
- Geen instructies, dus zelf uitvogelen hoe het zit.
- Bij calamiteiten heb je uiteraard een probleem omdat je via een tussenpersoon bij een fabriek uit Polen haalt.
Er is altijd een percentage foutieve levering. Maar het komt wel op mij over dat ze de kwaliteitsnormen daar strak onder controle hebben en deze minimaal zijn.
- Alles zelf uitzoeken (maar daarvoor ben je een tweaker). Het tussenpersoon ondersteunt, maar weet niet exact wat je wil. Dus extra opvul profielen of technische informatie etc. Alles opvraagbaar en makkelijk te verkrijgen, maar je moet er wel naar vragen.

barry86 wijzigde deze reactie 26-08-2019 15:37 (6%)

• barry86
Cobb schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:50:
Wij zijn ook opzoek naar een kunstof kozijn met een kunstof voordeur. Aan de zijkant van de deur een smal raampje en er boven ook. Opvallend vind ik het prijsverschil voor 3 dubbel glas, dat is erg hoog daarom toch maar voor hr++ gegaan. Al met al ben ik ruim 5000 euro kwijt voor een compleet kozijn met deur bij 3 aanbieders. Iemand nog tips, waar op te letten?
Ik ben op moment ook mijn voordeur met zijraam aan het configureren van het merk Aluplast met 3 laags geblazing. Ook het zijraam is 3 laagsbeglazing, het glas is melkwit ivm inkijk.
Afmeting deur 1m bij 2m20. Aangrenzend zijraam 1m bij 2m20 met een tussenstroon.
Prijs: €2450,- uit Polen.
Eigen montage. Een vakman doet dit met 2 man in 1 dag. Dat zal circa €1000,- zijn.

En ik heb het al vaker aangegeven. Laat je niet misleiden door extreme meerkosten bij 3laags glas.
Dat zijn bedrijven die zijn hier niet op ingesteld ivm het extra gewicht en komen met allerlij redenen waarom 3laags niet beter is etc etc etc en vervolgens met een hoge meerprijs.
Je wil uiteindelijk toch duurzaam investeren? 3 laags is de nieuwe norm

barry86 wijzigde deze reactie 26-08-2019 15:40 (19%)

• RAFA
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 10:59

RAFA

Sol Lucet Omnibus

Bedankt voor je reactie. Heb nu een offerte uitstaan voor al mijn kozijnen op de middenverdieping. Is wel 2 laags met ug 1.1 (nu zit er enkel glas in). Heb geen idee wat de meerkosten zijn voor 3 laags maar zal daar nog eens achteraan gaan.

15x 265Wp JaSolar Mono All Black & StecaGrid 3600 170º Z / α=40º PvOutput & Daikin Emura II 3,5kW

• barry86
Ben benieuwd.
Vergeet niet dat de overgang van enkel glas naar dubbel met ug1.1 enorm is.
Maar bij een verkoop over 10 jaar 3 laags glas meer waarde heeft dan 2 laags.
Tevens is het comfort verschil ook groot. Ook vooral in geluidsisolatie.

• barry86
Jeff040 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:59:
Heeft er iemand ervaring met het bedrijf Benitech in Enschede? Waren van de week over de vloer en voor alleen de schuifpui van 3m breed vroeg men een bedrag van €10.000. En vervanging van houten kozijnen dakkapel, op de eerste verdieping een draai/kiepraam en een vast deel van de slaapkamer en een klein badkamerraam van 40*20 vroegen ze een totaalbedrag van 16800. Vindt dit wel een beetje gortig, of ligt dit aan mij? Gaat alleen maar om de achterkant van het huis en met HR++.
Dus geen nieuw dakkapel maar alleen vervanging van de kozijnen kostte €3300. Badkamerraam kost €1600... 8)7
Moet vervangen worden voor kunststof.
Die schuifpui is de helft te duur.

Wij waren voor 3m60 en 2m20hoog. Tripple glas en merk schucco (a merk onder de a merken) 3500,- kwijt incl montage

barry86 wijzigde deze reactie 31-08-2019 20:28 (7%)

• sh4dow
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 26-01 22:44
Highfive95 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:22:
Heeft er iemand nog goede ervaringen en adressen in omgeving Duiven/Zevenaar?
Informeer eens bij Wanders in Kleve.

sh4dow wijzigde deze reactie 29-09-2019 09:36 (4%)

• lucaswiersma
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:41
rinuspw schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:54:
Goedemorgen. Wij hebben een tijdje terug ons nieuwbouw huis opgeleverd gekregen met Finstral kunststof kozijnen. Wij willen op enkele ramen rolgordijnen of plissegordijnen. Het betreffen allemaal draai-kiep-ramen. Hiervoor zijn kliksystemen, die worden over het de rand van het kiepende gedeelte geklikt. Daar zit precies het afdichtingsrubber. Kan dit niet voor problemen gaan zorgen?

Zijn er wellicht nog andere opties?
Wij hebben recent een perfect fit systeem laten plaatsen (laten omdat het nou eenmaal bij de prijs in zat maar het is erg gemakkelijk zelf te doen). Dit zit geklemd tussen het rubbertje van de glaslat en het raam. Er komt dan wel een extra frame op het kozijn maar dat vonden wij totaal niet storend. Het is te krijgen met plisse, duette en rolgordijnen.

• Hoijong
cdoens schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:24:
[...]

Wat is het verhaal? We zijn namelijk van plan om hier een order te plaatsen.
Het verhaal is iemand die 1 post gedaan heeft op dit forum. Dus of je hier nu veel waarde aan moet hechten......moet je zelf bepalen.

• _JGC_
Ik heb eerst de voorkant gedaan, maar dat was omdat 1 kozijn rot was en 1 kozijn hinderlijk koud was. Huis staat noord-zuid, dus verschil in temperatuur heb je toch.
Achterkant ga ik niet doen, is hout uit 1978 zonder rot, enige wat daar gaat gebeuren is thermopane uit 1982 eruit en 5-15-6 HR++ erin met andere glaslatten.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True