Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1
Acties:

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:54
Mogelijk kunnen wij je aan goed advies helpen:

Sinds oktober wonen wij in een rijtjeshuis in een wijk waar de voorkant (noord) en de achterkant (zuidkant) van het huis uit 1973 bestonden uit matig tot slecht houten kozijnen en enkel glas.

De helft of meer in de wijk heeft al aan de zuid zijdes van de huizen kunstoog kozijnen laten plaatsen. Bij ons was een jaar geleden van de toenmalige eigenaar (overleden na oplevering van de kozijnen aan de zuid zijde) al alle kozijnen vervangen door Belisol.bv (Beliframe)

Na onderzoek te doen en aanbellen bij diverse mensen bleek dat de beste ervaringen met kwaliteit, after-sales (en ook slechte verhalen gehoord van buren die de kozijnen na een aantal jaar weer opnieuw moesten plaatsen door een ander bedrijf) dat Belisol echt de beste moest zijn.

Alles staat netjes, recht, perfect afgewerkt en er word zeer goed overlegd! Ze ruimen tussendoor netjes op en denken echt met je mee.

Morgen worden de laatste afwerkingen gedaan zoals de gevel/wanden isoleren en afdekken en afwerken.

Hier een aantal foto's (let op: er zijn ook gevels geïsoleerd en alles is met kunstoog Keralit afgewerkt)

http://tweakers.net/ext/f/scirNU4FDjMpzbkzYOk9hBvh/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/bylBPplhHkLmlds90QAdMkSC/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/OhIg3UtMktJrZLuJHA0enPOC/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/IjyYbdVCkzhDVzOjiKYdT3Xl/thumb.jpg

Dit is inclusief het vervangen en/of plaatsen van een dorpel van marmer/steen, alles binnen afwerken (randjes en naden etc) vervangen van een balk die rot was en 2 kunstof deuren!

Ze zijn niet de goedkoopste maar het zit er super strak in! Zeker een aanrader, bijna iedereen in deze buurt heeft zeer slecht hout (gehad) en mensen die voor de iets goedkopere oplossing zijn gegaan hebben er veel problemen mee gehad (zoals vocht, sluitwerk en matige aftersales)

Heb je bij hun na een aantal jaar problemen komen ze je oprecht zonder zeuren helpen (vernomen van beide buren die het al langer hebben)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Tesla Model 3. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:15
quote:
jvanderkroon schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:30:
[...]

Je creëert een open verbinding naar buiten wat op zich niet heel handig is. Maar dit nadeel is verwacht ik bij hr++ net zo groot als bij hr+++. Ik kies er nu voor om de padk kierstand te gebruiken en geen roosters. Is ook qua uiterlijk veel mooier en je hebt geen koude brug als het raam dicht is. Je moet dan uiteraard wel een kiep kantel raam hebben. In de keuken heb ik een vaste ruit en daar plaats ik geen rooster om de koudebrug daar te voorkomen.

Ik vraag mij ook af op hr+++ altijd gebruik maakt van warm edge afstandhouders. Daar heb ik namelijk niet naar geïnformeerd.

Qua prijs ga ik deze week nog wel even proberen te onderhandelen. Bij deze leverancier krijg je 10% korting als je binnen een week na plaatsing betaald (geen aanbetaling). Maar iedereen krijgt deze korting dus heb het gevoel dat er zeker meer te halen moet zijn. Alleen vraag ik mij af hoeveel meer? 10 a 15% moet toch wel kunnen op een som van €9.200,-
Opzich is een kantelsysteem best een goed idee, maar aangezien ik 2 poezen hier heb lopen zitten daar ook wel risico's aan. :'(

Heb wel mechanische ventilatie in huis, dus het is maar de vraag hoe noodzakelijk het is om extra ventilatie te hebben. Helemaal strak is dan een stuk mooier. Hopelijk gaat er meer duidelijk worden als ik de showroom ga bezoeken. Dan kan ik ook die ventilatieroosters is goed bekijken.

qua prijzen is het inderdaad lastig in te schatten. Opzich heb ik niet veel zin in onderhandelen. Ik vraag diverse offertes op en leg deze bij elkaar. Als er 1 bedrijf is waar ik een buitengewoon goed gevoel bij heb, zal ik die offertes ook laten zien. Wellicht kan hij dan het verschil uitleggen of meegaan met een goeie prijs. Uiteindelijk wil ik gewoon vakwerk en als er na de hand wat is ook service. Kan me voorstellen dat als je eerst hard wilt onderhandelen dat je op een later moment niet beter af bent.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

quote:
Luuk84 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:00:
[...]

Het schijnt een nieuw type te zijn, in NL nog maar net op de markt (dat is wat de projectontwikkelaar mij verteld althans...). De reden ook dat ik er niks van kan vinden. Heb al wel wat pdf's met informatie binnen. Maar ik ben totaal niet thuis in de kunststof kozijn wereld. VEKA staat dus op zich wel goed bekend?

Daarnaast vraag ik me ook af in hoeverre kunststof niet goedkoper is als hardhout, nu zal je dit vast niet zo zwart-wit kunnen zeggen, maar wat ik begrepen heb, is dat kunststof vrijwel altijd goedkoper is (uitersten van beide materialen daargelaten). Is dit een juiste aanname?
Of het merk VEKA goed is kan ik je helaas niet vertellen. Het is wel een merk welke ik hier in de regio voorbij zie komen. In mijn ouderlijk huis zitten al plus / minus 25 jaar dezelfde kunststof kozijnen zonder enige problemen. Deze zijn zover mij bekend van het merk Aluplast uit Duitsland. Mits je het zeker wilt weten kan ik misschien nog een originele factuur voor je achterhalen (laat maar even weten of ik na moet vragen)

Is kunststof of hout voordeliger. Poeh een moeilijke vraag die van meerdere factoren afhankelijk is. Vraag en aanbod, de beglazing, het aantal kamers in het kunststof kozijn, de schrootjes enzovoort. Wat ik van horen zeggen meekrijg is dat kunststof en hout prijstechnisch gelijk zijn. Daarom kiezen in mijn omgeving de mensen voor kunststof omdat je het nooit meer hoef te schilderen (en dat scheelt de nodige euro's als je al 25 jaar niet hebt hoeven schilderen)

Het aandachtspunt bij kunststof kozijnen zijn de rubbers. Deze kunnen bij de voordeligere modellen wel eens smeren tijdens het ramen wassen (lees dat er een zwarte streep naar beneden loopt).

Wat ik er mooi en luxe uit vind zien zijn kunststof kozijnen met houtlook. Daarbij moet je aan zoiets denken.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

quote:
Luuk84 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:04:
[...]

De houtlook gaat het wel worden (heb daar in een project sowieso weinig over te vertellen). Het vervelende aan dit verhaal (korte versie) is, dat we getekend hebben voor hardhout. En we "krijgen" kunststof, voor dit erratum moesten we onze handtekening zetten. Niet gedaan natuurlijk. Desalniettemin gaan ze er toch kunststof indoen. Ik ben dus benieuwd wat voor kwaliteit/prijs erin komt. Voordat we überhaupt gaan tekenenen. Ben niet direct tegen kunststof, maar ik vrees vooral voor de "look" en dan met name de deuren...die zien er meestal toch minder uit.

[...]

Ik ook niet direct. Vandaar mijn twijfel over nieuw type. Inmiddels wel dit gevonden. NL 116 softline komt hier wel in voor. Maar of dit het is....

Volgens mij zijn ze 82mm, althans die maat kan ik terugvinden. de breedste maat is 116 in de tekening.

[...]

Helaas een projectwoning dus kan dat helaas niet laten doen. Zouden dus "prefab' hardhouten kozijnen zijn.
Nul komma nul ervaring met het begrip projectwoning. Is het niet zo dat jij als betaler bepaald? Of is de stelling als groep ingekocht en daarom geen keus? (even heel zwart / wit). Krijgen de andere woningen nu ook kunststof of moet ik het niet zo zien?

Dat jij bij kunststof deuren trouwens denkt van juk kan ik snappen. Maar nu plaatsen onze oosterburen dan ook vaak de meest lelijke deur die ze kunnen vinden. :+ Hebben ze je een foto van de deur gegeven?
Familie heeft onderstaande achtig concept als tuindeuren laten plaatsen (kunststof met houtlook). Dat vind ik er zeer mooi uit zien. Een mooie kunststof deur moet toch mogelijk zijn...

Weet niet in welke regio je woonachtig bent, maar is daar misschien een kozijnenboer die jouw kozijnen en deuren in de showroom heeft staan? Of ben je bereid hiervoor een stuk te rijden? Ik zou dit voor mijn eigen gemoedsrust doen.

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05-12 18:43
Ik ben me aan het oriënteren op kunststof kozijnen voor de bovenverdieping. Dit topic heeft al aardig wat inzichten gegeven in de materie.
Ik vrees dat voor onze situatie de prijs wel eens een stuk hoger kan uitvallen. Op de bovenverdieping hebben we geen standaard kozijnen maar kozijnen met een soort geveldeel erboven.

Ik ga eerst maar eens een paar fabricanten vragen of een dergelijk kozijn ook in kunststof te leveren is en wat de prijs is.

Iemand ervaring met afwijkende kozijnen?

• vincenttor
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06-12 16:27
@Seafarer ,
quote:
Als je op vakantie gaat laat jij alle ramen op kierstand staan? 8)7 (ga dat de verzekering maar eens uitleggen) :+
Dat hoeft niet perse, zie hier mijn kozijnen en het aantal sluitingen.
Deze heeft 3 of 4 standen en kan op slot dus ook op de "kier" stand en het is een goed gekeurd slot in hoeverre dat wat betekend.

vincenttor wijzigde deze reactie 12-12-2016 21:29 (0%)
Reden: quote tags en txt

25.6 kW 80x 320W Oost/West - Biodom 27-C5 - Stiebel eltron wpc 7 (bron) - PCWU300SK-2,3kW (L/W) -10m2 zonnecollectoren

• D-190
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13-05 22:12
Een maand geleden deze laten plaatsen in mijn woning. 4.77 bij 2.25.

Laten doen door Braak uit Velsen-noord, het bedrijf die de kunststof kozijnen maakt is Gayko.

Ik wou dat het net op hout leek, dus heb een houtnerf laten toepassen:

Ik vind het persoonlijk erg goedkoop lijken als het raam uit 1 stuk bestaat waar de roede's gemonteerd zijn. Ik wou eerst losse ramen, maar de verkoper kwam met deze oplossing. Het raam bestaat uit 1 stuk, maar wel met tussenstukken ertussen. Nu lijkt het op losse raampjes, maar het is 1 groot raam. Dit scheelde aanzienlijk in de prijs.

Het zijn de kleine details, maar het maakt het net even af vind ik zelf. De prijs was €8500, leveren kozijn en plaatsen.

Ik ben er ontzettend blij mee, de service van het bedrijf en de kwaliteit! Zeer grote complimenten, en een aanrader voor mensen in de buurt van de IJmond die kunststofkozijnen willen.

De rest van mijn huis ga ik ook voorzien van kunststof kozijnen, dit laat ik door hetzelfde bedrijf doen.

• EarlAlnot
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-12 14:40
Vorige week wat houtrot gezien aan de zijkant van de gevel. Dit is wel te herstellen, maar omdat het glas er dan ook uit moet is dit een dag werk, met daarna regelmatig onderhoud. Ergo overweeg om kunstof kozijnen te laten plaatsen.

De situatie is als volgt:

2x Kozijnen van 600x1530. Totale hoogte is 4380/4740mm. Ramen hoeven niet open te kunnen en geen rooster nodig.

1e offerte:
- VEKA profiel houtnerf, HR++, stelkozijnen, Keralit, inclusief montage en binnen afwerking, 10 jaar garantie -> ca. EUR 3500,-

Ik heb geen ervaring met prijzen, maar na wat onderzoek afgelopen weekend had ik dit, mede op basis van de m2 prijs op internet, wel goedkoper verwacht (EUR 2000-2500). Wat is jullie mening? Zit ik fout met mijn schatting?

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06-12 22:14
Als je een persoon hebt die ervaring heeft met het plaatsen van kozijnen dan komt dit helemaal goed.

Pluspunten:
- Mijn ervaringen mbt communicatie was perfect.
- De prijs is geweldig.
- Kwaliteit vensters voelt goed en massief aan. Beslag ook. Ik heb wel het standaard beslag genomen. Geen poespas. Maar juist dat beslag heeft zich door geëvolueerd volgens mij en is gewoon goed.
De lange termijn moet zich bewijzen.
Echter zijn er, zoals je zelf al hebt gevonden op internet, genoeg positieve recensies.

Minpunten:
- Betaling vooraf of uiterlijk op de dag van levering.
- Geen instructies, dus zelf uitvogelen hoe het zit.
- Bij calamiteiten heb je uiteraard een probleem omdat je via een tussenpersoon bij een fabriek uit Polen haalt.
Er is altijd een percentage foutieve levering. Maar het komt wel op mij over dat ze de kwaliteitsnormen daar strak onder controle hebben en deze minimaal zijn.
- Alles zelf uitzoeken (maar daarvoor ben je een tweaker). Het tussenpersoon ondersteunt, maar weet niet exact wat je wil. Dus extra opvul profielen of technische informatie etc. Alles opvraagbaar en makkelijk te verkrijgen, maar je moet er wel naar vragen.

barry86 wijzigde deze reactie 26-08-2019 15:37 (6%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True