Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1
Acties:

• Speedfightserv
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-12 13:18
Onlangs is er iemand bij mij langs geweest om kunstof kozijnen aan te bieden. Prettig gesprek gehad en een prijs indicatie gekregen. Een paar jaar terug zijn er al verkopers bij ons langs geweest die hun kozijnen wilden verkopen.
Op dat moment had ik het geld gewoon niet maar nu is er een goede regeling via de overheid om tegen een zeer lage rente alles te vervangen door kunstof kozijnen met HR++ glas. (geld ook voor zonneboilers, zonnepanelen etc. https://ikinvesteerslim.nl/)

Ze zijn bij mij langs geweest van kozijnmeesters. Als tweakers zijnde gelijk gegoogled natuurlijk en dan kom je er achter dat het bedrijf een dochter onderneming is van Design Bouw B.V. waar allerlei nare ervaringen naar voren komen van een paar jaar terug met de manier van offeren.
De prijs is wel redelijk (kan nog wat vanaf natuurlijk)
Mijn buren hebben al kozijnen laten vervangen door hun (en daar ga ik even mee praten etc.) maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn met (goede/slechte) ervaringen van leveranciers met betrekking tot kunstof kozijnen.

Wat ik me ook afvroeg, krijg je geen problemen met vocht oid. als je altijd al een tochtig huis heb gehad?

13 x Trina 300 = 3900 wp op Solax omvormer, dak zuid | PVOutput

• Speedfightserv
quote:
blijhoofd_bennie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:19:
Afhankelijk waar je in Nederland je woont: neem eens een kijkje bij de oosterburen (en zuiderburen?). Volgens mij zijn veel van de in Nederland gebruikte kozijnen namelijk afkomstig uit Duitsland? De prijs / kwaliteit zal naar mijn gevoel beter zijn dan in Nederland. Als je kozijnen een standaard maat hebben, je bent handig om de kozijnen zelf te plaatsen of voor plaatsing bereid een professional in te schakelen, dan adviseer ik je eens een kijkje te nemen op ebay.de.

Als je de mogelijkheid hebt om te sparen, zou ik dit doen in plaats van een lening. Voor 2.500 Euro kom je al een heel eind op ebay.de. Hoeveel zou je willen lenen?

En het is natuurlijk ook een optie om alleen het glas in je kozijn te vervangen. Dit is goed alternatief wanneer je binnen enkele jaren toch van plan bent om te verhuizen of op dit moment niet voldoende financieren beschikbaar hebt om van kozijnen te veranderen. Alleen heb je dan nog wel het terugkerende schilderwerk van het hout welke op de langere termijn meer kosten met zich meebrengt dan alles omzetten naar kunststof.
Het zijn aluminium kozijnen. Dus daar kan geen HR++ in. De meeste kou komt nu ook via de kozijnen en er staat altijd vocht/schimmel op. Het hele huis moet dan gebeuren inclusief rabat delen maar ook zonnewering etc. Wilde rond de 18.000 lenen.

• Speedfightserv
T moet wel een betrouwbaar bedrijf zijn idd. En ik ga niet vooruit betalen, daar gaat een hoop mee mis.

Ik ga de bovengenoemde bedrijven even bekijken.

Mochten meer mensen ervaringen hebben hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedfightserv
Even een update.
Vorige week zijn de kozijnen geplaatst! (door kozijnmeesters)
Wat een een verschil in geluid, isolatie en aanzicht! Echt geweldig.

Alles is netjes geplaatst en afgewerkt. Ze hadden 2,5 dag nodig om het hele huis te voorzien (excl. deurkozijnen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedfightserv
Met isolatie benadrukte ik ook het geluid demping. Het is gewoon veel stiller in huis. En kwa temperatuur werkt het 2 kanten op hè ;) in de winter de warmte binnen en in de lente/zomer de warmte buiten :)

• Speedfightserv
quote:
Speedy-Andre schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Dan heb je geluk gehad dat het goed ging, Kassa en Radar staan vol van de klachten over die tent :/
Dat was ook de reden van dit topic. Ik had veel klachten gelezen maar die zijn van een paar jaar terug. Ze hebben bij ons een stuk of 8 huizen in de straat gedaan en ben daar even wezen vragen wat hun ervaring was. Dat allemaal erg positief dus daarom wel via hun gedaan.

• Speedfightserv
quote:
hansvk schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:37:
Ik ben me aan het oriënteren op kunststof kozijnen voor de bovenverdieping. Dit topic heeft al aardig wat inzichten gegeven in de materie.
Ik vrees dat voor onze situatie de prijs wel eens een stuk hoger kan uitvallen. Op de bovenverdieping hebben we geen standaard kozijnen maar kozijnen met een soort geveldeel erboven.

[afbeelding]

Ik ga eerst maar eens een paar fabricanten vragen of een dergelijk kozijn ook in kunststof te leveren is en wat de prijs is.

Iemand ervaring met afwijkende kozijnen?
Lijkt me dat ze met keralit prima ipv van glas er een kunstofplaat in kunnen plaatsen

• Speedfightserv
quote:
wann0wfhc schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:10:

Hebben mensen ervaring met het laten plaatsen van een nieuw kozijn in de winterperiode? extra trui aan en wachten tot het kozijn geplaatst is of wordt het gat afgeschermd om zo min mogelijk warmte uit de woning te verliezen?
Bij mij was het best frisjes tijdens het plaatsen. Gewoon trui aan.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True