Reparatie folie nieuwe kunststof deur / ervaring gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:23
Enkele weken geleden is bij ons de voordeur met kozijn vervangen.
Blijkbaar is er iets misgegaan in de productie, het lijkt wel of de folie is gesmolten.
Het zit aan de bovenzijde van de deur en zit dus niet direct in het gezichtsveld.

Al snel kwam er een monteur van de leverancier langs en die het reparatie-voorstel had om bij de voordeur het bovenste deel folie te vervangen.
Nu ben ik enigzins in twijfel over de voorgestelde reparatie. Ik kan me bijna niet voorstellen dat met een reparatie dezelfde kwaliteit kan worden behaald als met een profiel uit de fabriek.

Daarom graag ervaringen gevraagd van folie-reparaties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHnN8qNt2p0apiZ8YNu3uS6H1IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B152Q66sgFyPrHudz5p4W04N.jpg?f=fotoalbum_large

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waarom niet afwachten hoe het er uit gaat zien?

Je moet de leverancier de kans geven de reparatie uit te voeren. En zij zullen een beter inzicht hebben in wat goed werkt of niet.
Als het toch niet mooi wordt kun je altijd nog een nieuwe deur eisen.

Voor nu zou ik mij vooral niet druk gaan maken om een probleem dat er misschien niet eens is :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:41
500? euro korting vragen en lekker laten zitten. Dan doet de volgense kras geen pijn :)

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:13
pjotter1965 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:44:
Enkele weken geleden is bij ons de voordeur met kozijn vervangen.
Blijkbaar is er iets misgegaan in de productie, het lijkt wel of de folie is gesmolten.
Het zit aan de bovenzijde van de deur en zit dus niet direct in het gezichtsveld.

Al snel kwam er een monteur van de leverancier langs en die het reparatie-voorstel had om bij de voordeur het bovenste deel folie te vervangen.
Nu ben ik enigzins in twijfel over de voorgestelde reparatie. Ik kan me bijna niet voorstellen dat met een reparatie dezelfde kwaliteit kan worden behaald als met een profiel uit de fabriek.

Daarom graag ervaringen gevraagd van folie-reparaties.

[Afbeelding]
Bij ons was er iets tegenaan gevallen.
De kozijnen per had een was set bij zich, waarmee hij er gesmolten was in heeft gebracht.
Er is niets meer van te zien.
Schade was ook niet super groot.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
dit kunnen ze echt onzichtbaar repareren. Dat geloof je pas als je het een keer gezien hebt. Er zijn mensen die dit soort reparaties de hele dag uitvoeren, die weten echt wel wat ze kunnen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• wouter079
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 17:34
Bij ons was door een productiefout op een kunststofkozijn een deel van zeker 30 cm niet goed geplakt, waardoor het los zat en deels ontbrak. Dat volledige stuk is door een reparateur verwijderd en voorzien van nieuw folie. Dit is met houtnerf. Er is helemaal niets van te zien na de reparatie. Zou mij hier dus niet te druk om maken!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:23
Nyarlathotep schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:02:
Waarom niet afwachten hoe het er uit gaat zien?

Je moet de leverancier de kans geven de reparatie uit te voeren. En zij zullen een beter inzicht hebben in wat goed werkt of niet.
Als het toch niet mooi wordt kun je altijd nog een nieuwe deur eisen.

Voor nu zou ik mij vooral niet druk gaan maken om een probleem dat er misschien niet eens is :)
Kllinkt logisch. Ik denk toch dat ik vooraf ga bespreken, hoe de klacht wordt afgehandeld wanneer ik niet tevreden ben met de reparatie.
Pagina: 1