Twazerty schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:39:
Ik ben ook op zoek naar nieuwe kunststof kozijnen voor mijn renovatieproject. Ik laat alles over aan de aannemer, maar voorstel aannemer was om de kozijnen in zijn geheel uit te besteden. Daarvan heb ik nu een offerte gekregen. Het gaat om Kochs K-Vision. Afgegeven prijs is all in:
[...]
Het gaat om:
2x 980 x 1400 draaikiep + PDAK, zonder vensterbank
7x 780 x 1200 draaikiep, waarvan 3 met PDAK, en 6 met vensterbank, 1 met ETS Glas
1x 1230 x 1500 draaikiep + PDAK, zonder vensterbank + ETS Glas
1x 3700 x 2400, pui met 2 vaste delen en in het midden 2 openslaande deuren
1x 2450 x 2000 vast raam, met vensterbank
_
11 kozijnen + 1 grote pui. Totaal +- 25m2.
- Alles met Houtnerf structuur aan de buitenzijde (vergeten te vragen voor hoe dat zit aan de binnenzijde)
- Alles in Houtlook verbinding
- Alles Triple glas HR+++
Offertebedrag: € 30.500
Regio Oss
Een smak geld, maar is het een redelijk bedrag?
Ik heb ook een offerte liggen voor Houten kozijnen, en daar kom ik op een bedrag van 26.000 (incl 12x dauerluft), en daar komen dan nog vensterbanken en schilderwerk bij.
Ik heb 2 kleine mini kozijntjes extra opgenomen in de offertes. Dus totaal 14 stuks exclusief voordeur. Ik heb er nu in totaal 5 binnen. De meeste van ondernemers in de buurt, eentje wat verder weg.
Eerste offerte: K-Vision Cube, 33.500
Tweede offerte: Aluplast ideal 7000 NL: 23.000
Derde offerte: K-Vison Cube: 31.500
Vierde offerte: Schuco Living Variant: 34.000 exclusief vensterbanken, doen ze liever niet ivm stukwerk dat nog moet gebeuren.
Vijfde offerte: Veka Softline 82 NL Retro: dit is echt een absolute killer kwa prijs. 20.000 inclusief voordeur. Dit is de enige offerte van een Turkse ondernemer. Hij kan ook Aluplast leveren, die komt nog goedkoper uit.
Een zesde offerte heb ik nog niet opgevraagd omdat zij aangaven pas over 6 maanden te kunnen leveren.
Alleen de laatste offerte is inclusief voordeur, bij de andere offertes is een voordeur mogelijk voor tussen de 4000 en 5500.
De laatste offerte heb ik opgevraagd naar aanleiding van een tip van een kennis van mij die bij hem al jaren klant is.
Nu is de prijs van de Veka echt wel een heel stuk goedkoper. Ik twijfel nu heel erg of ik daar voor moet gaan of niet. Of zit er bij deze prijs een addertje onder het gras? Wat denken jullie? Hij kan van allemaal ook nog eens het snelste leveren. 6 weken, ipv 3-4 maanden.
Na research op internet kan ik Veka wat moeilijk plaatsen. Ik heb geen goed gevoel bij Aluplast, ik twijfel tussen de eerste en laatste offerte. Bij de eerste heb ik een heel goed gevoel. Bij nummer 5 ga ik heel erg af op de ervaringen van mijn kennis.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.