Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
No Hands schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:23:
Wat mij opviel bij het plaatsen van mijn kozijnen recentelijk is dat de oude, in ons geval hardhouten, kozijnen eruit werden gehaald door ze stuk te zagen en zo de stukken eruit te breken. Volgens mij wordt zaagstof van hardhout als carcinogeen bestempeld. Niks geen bescherming daartegen en nadien de hele ruimte onder dat stof. Ik heb er verder niks van gezegd, het zijn hun longen maar ik vraag me af of dat bij anderen ook zo gaat.
Haha, ja mee eens.
Maar ik weet ook hoe zwaar ruiten en kozijnen kunnen zijn en toch zie ik de mannen met veel te zware kozijnen sjouwen. Blijkbaar geen haan die er naar kraait :X

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:01
nokiaan958GB schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:22:
Maar ik weet ook hoe zwaar ruiten en kozijnen kunnen zijn en toch zie ik de mannen met veel te zware kozijnen sjouwen. Blijkbaar geen haan die er naar kraait :X
Bij ons worden binnenkort kunststof kozijnen met triple glas geplaatst door VDB uit Oosternijkerk. Die hebben het nodige materieel om hun medewerkers te ontzien bij het plaatsen: https://www.vdbkunststofkozijnen.nl/machines/

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

Twazerty schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:39:
Ik ben ook op zoek naar nieuwe kunststof kozijnen voor mijn renovatieproject. Ik laat alles over aan de aannemer, maar voorstel aannemer was om de kozijnen in zijn geheel uit te besteden. Daarvan heb ik nu een offerte gekregen. Het gaat om Kochs K-Vision. Afgegeven prijs is all in:

[...]

Het gaat om:
2x 980 x 1400 draaikiep + PDAK, zonder vensterbank
7x 780 x 1200 draaikiep, waarvan 3 met PDAK, en 6 met vensterbank, 1 met ETS Glas
1x 1230 x 1500 draaikiep + PDAK, zonder vensterbank + ETS Glas
1x 3700 x 2400, pui met 2 vaste delen en in het midden 2 openslaande deuren
1x 2450 x 2000 vast raam, met vensterbank
_
11 kozijnen + 1 grote pui. Totaal +- 25m2.

- Alles met Houtnerf structuur aan de buitenzijde (vergeten te vragen voor hoe dat zit aan de binnenzijde)
- Alles in Houtlook verbinding
- Alles Triple glas HR+++

Offertebedrag: € 30.500
Regio Oss
Een smak geld, maar is het een redelijk bedrag?

Ik heb ook een offerte liggen voor Houten kozijnen, en daar kom ik op een bedrag van 26.000 (incl 12x dauerluft), en daar komen dan nog vensterbanken en schilderwerk bij.
Ik heb 2 kleine mini kozijntjes extra opgenomen in de offertes. Dus totaal 14 stuks exclusief voordeur. Ik heb er nu in totaal 5 binnen. De meeste van ondernemers in de buurt, eentje wat verder weg.

Eerste offerte: K-Vision Cube, 33.500
Tweede offerte: Aluplast ideal 7000 NL: 23.000
Derde offerte: K-Vison Cube: 31.500
Vierde offerte: Schuco Living Variant: 34.000 exclusief vensterbanken, doen ze liever niet ivm stukwerk dat nog moet gebeuren.
Vijfde offerte: Veka Softline 82 NL Retro: dit is echt een absolute killer kwa prijs. 20.000 inclusief voordeur. Dit is de enige offerte van een Turkse ondernemer. Hij kan ook Aluplast leveren, die komt nog goedkoper uit.
Een zesde offerte heb ik nog niet opgevraagd omdat zij aangaven pas over 6 maanden te kunnen leveren.

Alleen de laatste offerte is inclusief voordeur, bij de andere offertes is een voordeur mogelijk voor tussen de 4000 en 5500.

De laatste offerte heb ik opgevraagd naar aanleiding van een tip van een kennis van mij die bij hem al jaren klant is.

Nu is de prijs van de Veka echt wel een heel stuk goedkoper. Ik twijfel nu heel erg of ik daar voor moet gaan of niet. Of zit er bij deze prijs een addertje onder het gras? Wat denken jullie? Hij kan van allemaal ook nog eens het snelste leveren. 6 weken, ipv 3-4 maanden.

Na research op internet kan ik Veka wat moeilijk plaatsen. Ik heb geen goed gevoel bij Aluplast, ik twijfel tussen de eerste en laatste offerte. Bij de eerste heb ik een heel goed gevoel. Bij nummer 5 ga ik heel erg af op de ervaringen van mijn kennis.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• wam81
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-11 08:29
"vinden we leuk om te doen" klinkt alsof je Rene gesproken hebt :+
Klopt inderdaad ;)

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:33
Iemand hier ervaring met montage d.m.v. RecyClick beugeltjes? https://www.recystel.nl/product/recyclick/
Deze verende beugels schroef je vast op je stelkozijn, waarna je het kozijn erin duwt. Hierdoor hoef je het niet meer te schroeven, wat dus weer een voordeeltje is qua montage snelheid en luchtdichtheid. Ik vroeg me vooral af, dat stel er is ooit iets met je kozijn en het moet vervangen worden, hoe krijg je dat dan ooit nog los? Schroeven spreken voor zich, die schroef je allemaal los en je trekt je kozijn er uit. Maar bij deze verende beugeltjes zie ik dus niet zo snel hoe je dat kan doen.

Wiggen proberen te duwen tussen elk beugeltje zodat je kozijn weer los zit? Beugels doorslijpen met multi tool oid?

[ Voor 9% gewijzigd door Gdzr op 26-11-2025 11:32 ]

6.8 kWp op zuid en west

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:18
Gdzr schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:31:
Iemand hier ervaring met montage d.m.v. RecyClick beugeltjes? https://www.recystel.nl/product/recyclick/
Deze verende beugels schroef je vast op je stelkozijn, waarna je het kozijn erin duwt. Hierdoor hoef je het niet meer te schroeven, wat dus weer een voordeeltje is qua montage snelheid en luchtdichtheid. Ik vroeg me vooral af, dat stel er is ooit iets met je kozijn en het moet vervangen worden, hoe krijg je dat dan ooit nog los? Schroeven spreken voor zich, die schroef je allemaal los en je trekt je kozijn er uit. Maar bij deze verende beugeltjes zie ik dus niet zo snel hoe je dat kan doen.

Wiggen proberen te duwen tussen elk beugeltje zodat je kozijn weer los zit? Beugels doorslijpen met multi tool oid?
Is inderdaad een drama , begin jaren 80 er mee gewerkt , maar was altijd tobben, ook om de kozijnen er in te krijgen moest je alsnog een lijmtang op je kozijn plaatsen om te klikken . Ps, mijn ervaring, gelukkig was dat maar 1 project, en later gewoon weer schroef beugels. En vast zetten op het stelhout. Daarna over de beugels een aftimmerstrook en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door ouwefreaker op 26-11-2025 11:53 ]

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:41

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Geen ervaring met de reyclick systemen, maar altijd gewoon slagpluggen gebruikt en vervolgens afgedicht met compriband.

[ Voor 52% gewijzigd door Lieftalig op 26-11-2025 12:00 ]

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

• River_Styx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:32
Dit was ook het advies van onze leverancier van onze kunststofkozijnen : doe geen houtfolie want dat gaat volzitten met algen en viezigheid.

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38
Ik ben in de markt voor het vervangen mijn houten kozijnen en (oud) dubbelglas naar kunststof kozijnen en triple glas. Ik heb twee offertes gekregen, qua prijs is het 85 om 86k (waar ik behoorlijk van schrik om eerlijk te zijn, maar goed). De ene leverancier levert Deceuninck Elegant 115-15 EcoFibra ("Energieprestatie: vanaf 0,85 W/m²K"), en de ander GAYKO Life NL116 (Uw: 1,2W/m²K). Deceuninck is een naam die ik wel vaker voorbij heb zien komen, maar GAYKO was voor mij een nieuwe naam. Heeft iemand ervaring met deze kozijnenbouwer?

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:06
assasinbats schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:02:
Ik ben in de markt voor het vervangen mijn houten kozijnen en (oud) dubbelglas naar kunststof kozijnen en triple glas. Ik heb twee offertes gekregen, qua prijs is het 85 om 86k (waar ik behoorlijk van schrik om eerlijk te zijn, maar goed). De ene leverancier levert Deceuninck Elegant 115-15 EcoFibra ("Energieprestatie: vanaf 0,85 W/m²K"), en de ander GAYKO Life NL116 (Uw: 1,2W/m²K). Deceuninck is een naam die ik wel vaker voorbij heb zien komen, maar GAYKO was voor mij een nieuwe naam. Heeft iemand ervaring met deze kozijnenbouwer?
Bij de een geef je een energieprestatie vanaf 0,85 en bij Gayko Praag je over Uw (wat voor Window zou staan)
Uw van 1,2 is sowieso geen triple glas

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
ouwefreaker schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:52:
[...]

Is inderdaad een drama , begin jaren 80 er mee gewerkt , maar was altijd tobben, ook om de kozijnen er in te krijgen moest je alsnog een lijmtang op je kozijn plaatsen om te klikken . Ps, mijn ervaring, gelukkig was dat maar 1 project, en later gewoon weer schroef beugels. En vast zetten op het stelhout. Daarna over de beugels een aftimmerstrook en klaar.
Je moet ze heel precies vastzetten, stellen achteraf niet mogelijk.

Klant van me monteert nu al zeker anderhalf jaar met Leolock, is een vergelijkbaar iets maar dan verstelbaar. Ik weet alleen niet hoe lang ze er nog over doen om het op de markt te krijgen.

Google het eens, dan krijg je een idee wat het is.

Edit: ze zijn massaal eigen reviews aan het schrijven, dus zal niet heel lang meer duren gok ik.

[ Voor 5% gewijzigd door _JGC_ op 28-11-2025 14:54 ]

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38
elektriekert schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:22:
[...]

Bij de een geef je een energieprestatie vanaf 0,85 en bij Gayko Praag je over Uw (wat voor Window zou staan)
Uw van 1,2 is sowieso geen triple glas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r25p0t-EUwMr9CpTQRqTmtMmT2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ilouYX8U2W3PNxqarfIP2f8M.png?f=fotoalbum_large

Ik mis inderdaad een beetje waarom de Uw bij de kozijnprofielen staan; dat is toch afhankelijk van wat er aan glas in gaat?

De GAYKO-offerte spreekt wel van triple glas (3-voudig isolatieglas U-waarde 0.6 W/m2K, 32dB, 4:/14/4/14/:4) overigens.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:06
assasinbats schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:49:
[...]

[Afbeelding]

Ik mis inderdaad een beetje waarom de Uw bij de kozijnprofielen staan; dat is toch afhankelijk van wat er aan glas in gaat?

De GAYKO-offerte spreekt wel van triple glas (3-voudig isolatieglas U-waarde 0.6 W/m2K, 32dB, 4:/14/4/14/:4) overigens.
Uw is wellicht het complete pakket glas + frame.
Is vast wel ergens te vinden :)

Edit: overigens. Zou ik minimaal 1 blad in een andere dikte nemen zodat een bepaalde frequentie van geluid er niet dwars doorheen gaat.
3 lagen glas die op dezelfde frequentie resoneren is niet handig.
Erg standaard ook om 3x 4mm aan te bieden.

[ Voor 16% gewijzigd door elektriekert op 28-11-2025 15:51 ]

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:24
_JGC_ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:29:
[...]
Klant van me monteert nu al zeker anderhalf jaar met Leolock, is een vergelijkbaar iets maar dan verstelbaar. Ik weet alleen niet hoe lang ze er nog over doen om het op de markt te krijgen.

Google het eens, dan krijg je een idee wat het is.

Edit: ze zijn massaal eigen reviews aan het schrijven, dus zal niet heel lang meer duren gok ik.
Oei, daar schrik ik wel van, want de reviews zijn inderdaad van medewerkers van het bedrijf, of van de ''Holding''.
Hebben ze niet goed over nagedacht, met een beetje Googlen, kom je daar zo achter, plus dat het veel reviews in korte tijd zijn.
Maar daarin zit niet mijn schrik; VDB kozijnen (bedrijf valt onder de holding) monteert met deze methode, en laat ik daar nu net mijn kozijnen besteld hebben. 8)
Aan de andere kant, hoevaak komt het voor dat je een kozijn gaat verwijderen/vervangen, de huidige hebben er 35 jaar ingezeten.

• _JGC_
Repro schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:20:
[...]

Oei, daar schrik ik wel van, want de reviews zijn inderdaad van medewerkers van het bedrijf, of van de ''Holding''.
Hebben ze niet goed over nagedacht, met een beetje Googlen, kom je daar zo achter, plus dat het veel reviews in korte tijd zijn.
Maar daarin zit niet mijn schrik; VDB kozijnen (bedrijf valt onder de holding) monteert met deze methode, en laat ik daar nu net mijn kozijnen besteld hebben. 8)
Aan de andere kant, hoevaak komt het voor dat je een kozijn gaat verwijderen/vervangen, de huidige hebben er 35 jaar ingezeten.
Ik ken de jongens persoonlijk. Heb net een uitnodiging gekregen om een review te schrijven. Qua reviews is het heel doorzichtig, dit moeten ze niet zo doen.

Ze monteren zelf nu anderhalf tot 2 jaar met dit montagesysteem. Zetten complete schuifpuien voorbeglaasd met kraan in de gevel en het blijft allemaal zitten met die stelkozijnen en blokjes. Bespaart ze bakken met tijd en grote voordeel is dat je geen gaten meer in het kozijn hebt waar schroeven (koudebrug) doorheen gedraaid moeten worden.

De klanten van Leolock zijn niet jij en ik, maar bedrijven die kozijnen zetten. Het gaat ze puur om de verkoop van stelkozijnen en blokjes.

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
_JGC_ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:31:
[...]

Ik ken de jongens persoonlijk. Heb net een uitnodiging gekregen om een review te schrijven. Qua reviews is het heel doorzichtig, dit moeten ze niet zo doen.

Ze monteren zelf nu anderhalf tot 2 jaar met dit montagesysteem. Zetten complete schuifpuien voorbeglaasd met kraan in de gevel en het blijft allemaal zitten met die stelkozijnen en blokjes. Bespaart ze bakken met tijd en grote voordeel is dat je geen gaten meer in het kozijn hebt waar schroeven (koudebrug) doorheen gedraaid moeten worden.

De klanten van Leolock zijn niet jij en ik, maar bedrijven die kozijnen zetten. Het gaat ze puur om de verkoop van stelkozijnen en blokjes.
Leolock zit op hetzelfde adres als VDB kozijnen. Dus lijkt op een dochteronderneming van VDB?

https://maps.app.goo.gl/6xZ7zBXXTRGbskrH6?g_st=ipc

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• _JGC_
nMad schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:10:
[...]

Leolock zit op hetzelfde adres als VDB kozijnen. Dus lijkt op een dochteronderneming van VDB?

https://maps.app.goo.gl/6xZ7zBXXTRGbskrH6?g_st=ipc
Zuster, vallen onder dezelfde beheer holding.

Het idee komt bij VDB vandaan, het op de markt brengen als product is door de eigenaar van VDB onder Leolock gedaan.
Je kunt met 2 busjes en een vrachtwagen in heel Noord Nederland kozijnen gaat zetten, maar als je een patenteerbaar idee hebt dat je op de markt kunt krijgen en vanachter je keukentafel vrachtwagens met stelkozijnen en blokjes kunt laten rijden verdien je uiteindelijk meer.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb momenteel twee kozijnen met openslaande deuren. Een 20 jaar oud houten kozijn met dubbel glas (wat zo goedkoop was dat er geen specs in staan?) en een kunststof kozijn met triple glas wat ik 4 jaar geleden heb laten plaatsen.

Beide in een leefruimte. Het glas in het houten kozijn condenseert snel en daardoor schimmel, ook begint de deur wat te wijken dus ook daar zie ik condens en schimmel ontstaan.
Het kunststof kozijn is al een stuk beter, maar helaas vind ik die ook niet helemaal goed aansluiten en voel ik op een aantal plekken tocht (al is het maar een heel klein beetje).

Ik wil het houten kozijn laten vervangen, maar dan wel voor iets wat echt goed afsluiten kan. Ben ik dan beter af met een schuifpui? Of zoek ik een kozijnboer die wél goed sluitende openslaande deuren leveren kan?

• Rickgsx-r
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:37
Hier ook bezig met kunststof kozijnen.
Meerdere offertes opgevraagd. Zat echt bizar verschil in. 20k verschil tussen de duurste en de goedkoopste.

Nouja, schifting gemaakt, blijven er nog 2 over. En daar kom ik niet helemaal lekker aan uit. Zit ongeveer 2k verschil in prijs maar bieden iets verschillends aan. Betreft n complete woning inc n hefschuifpui.

De ene bied Decco NL kozijnen aan met Roto NX beslag. Afwerking met mdf plinten.
De andere bied Gealan s9000 base aan met Siegenia Titan beslag. Deze smeert t aan met gipswerk. (Kan ook mdf evt)

Welke van de 2 is beter? Ik kan ook niet zo goed info/verschil zien in het beslag

[ Voor 4% gewijzigd door Rickgsx-r op 01-12-2025 07:40 ]

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:06
Hier ook een eerste offerte binnen van Decco EkoSun 82 met Roto NX beslag.

Gisteren middels een configurator (https://configurator.sibakozijnen.nl/) samengesteld en vandaag de offerte ontvangen. Hieronder een screenshot, van een van de ramen. Prijs is exclusief plaatsing.

Het aantal details in de offerte stemt mij in ieder geval alvast positief, nu kijken waar de rest mee komt ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S99aTTD4vGQ7bZYOP1wJDlsDGBA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2UC6wCvyL8V7bg7hiBTxpoTR.png?f=fotoalbum_large

• _JGC_
Waarom 4-14-4-14-4 glas eigenlijk? Pak gewoon 16mm spouw en dan kunststof spacers. Verder wordt het aangeraden om 1 blad een millimeter dikker te doen zodat geluid beter gedempt wordt.

• Gdzr
_JGC_ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:31:
[...]

Het ziet er wel interessant uit. Gewoon een blokje wat je op de kopse kant strak kan trekken door aan een boutje te draaien. We gaan het ff zien :) Anders worden het gewoon kozijnschroeven.

6.8 kWp op zuid en west

• _JGC_
Gdzr schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:18:
[...]

Het ziet er wel interessant uit. Gewoon een blokje wat je op de kopse kant strak kan trekken door aan een boutje te draaien. We gaan het ff zien :) Anders worden het gewoon kozijnschroeven.
Niet alleen het blokje... ook kunststof stelkozijnen met rubber lip.

[ Voor 32% gewijzigd door _JGC_ op 02-12-2025 14:38 ]

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:01
VDB is hier nu bezig met het plaatsen van kunststof kozijnen. Mooi systeem met die kunststof stelkozijnen en die blokjes. De hele schuifpui werd met een mobiele kraan met glas en al erin getild.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVQtFUR6sFSNjktVmHIAuiEgILA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKKr4v3XQ9oxoZoXwIBqHQdb.jpg?f=fotoalbum_large

• Gdzr
Bitfreakie schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:57:
VDB is hier nu bezig met het plaatsen van kunststof kozijnen. Mooi systeem met die kunststof stelkozijnen en die blokjes. De hele schuifpui werd met een mobiele kraan met glas en al erin getild.[Afbeelding]
@_JGC_ Wel een standaard Recystel stelkozijn hier ;) Gaan ze een samenwerking met ze aan of gaan ze zelf een stelkozijn op de markt brengen zonder die nietjes voor het rubber?

6.8 kWp op zuid en west

• _JGC_
Gdzr schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:50:
[...]

@_JGC_ Wel een standaard Recystel stelkozijn hier ;) Gaan ze een samenwerking met ze aan of gaan ze zelf een stelkozijn op de markt brengen zonder die nietjes voor het rubber?
Naar mijn weten nieten ze die nu zelf op de stelkozijnen van Recystel. Die verkoopt ze nml zonder rubber lip.
De eigen lijn krijgt gewoon een rubber lip vanuit de producent.

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:24
_JGC_ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:21:
[...]

Naar mijn weten nieten ze die nu zelf op de stelkozijnen van Recystel. Die verkoopt ze nml zonder rubber lip.
De eigen lijn krijgt gewoon een rubber lip vanuit de producent.
Hebben ze niet (alleen) patent gevraagd op het ''verstelbaar klik systeem'' en blijven ze daarnaast gebruik maken van het stelkozijn van Recystel?
Want daar werken ze nu mee, of komen ze met een nieuwe lijn; met zowel verstelbare montage als het stel kozijn?

• _JGC_
Repro schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:37:
[...]

Hebben ze niet (alleen) patent gevraagd op het ''verstelbaar klik systeem'' en blijven ze daarnaast gebruik maken van het stelkozijn van Recystel?
Want daar werken ze nu mee, of komen ze met een nieuwe lijn; met zowel verstelbare montage als het stel kozijn?
Op dit moment is het product nog niet op de markt, is het alleen door VDB zelf in gebruik. Voor alleen eigengebruik ga je geen stelkozijnen laten fabriceren maar koop je die gewoon in.

Uiteindelijk wil je gewoon het totaalplaatje aanbieden en zoveel mogelijk verkopen. Of dat nou blokje+stelkozijn is of alleen de blokjes of alleen de stelkozijnen... omzet is omzet.

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:46
Wij hebben aan de voorzijde al enkele jaren Profel kunststof kozijnen met draai kiep. We hebben geen roosters vanwege glas in lood. Nu hebben we een paar jaar geleden aan de achterkant een Schuco kozijn en die heeft een winterstand voor de kiepstand. Iemand enig idee of dit bij Profel ook aan te passen is? Ik heb online gevonden dat dit eventueel mogelijk is met een palletje omzetten aan de binnenkant van het kozijn, maar dat hebben ze van ons niet.

• RicooCardoo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:27
Beste leden,

Afgelopen zaterdag de offerte ontvangen om het hele huis te voorzien van kunststof kozijnen met triple glas. (schuco profiel) en warm edge spacers.
De achtergevel word van een deur en los raam, verbouwd naar een 4m brede 2 delige schuifpui. Echter omdat de prijs ons erg vies tegenvalt (vooral van de schuifpui) hebben we aankomende zaterdag een afspraak bij belisol voor een aluminium schuifpui met 2 schuivende delen.
Ik had even gevraagd wat de isolatiewaarde is van hun schuifpui met triple glas, en dat kwam uit op 0.5w/m2k.

Ik weet helaas niet de isolatiewaarde van de kunststof schuifpui, maar om deze 2 te vergelijken, moet ik dan naar deze waarde kijken of moet ik een andere waarde daarvoor nemen?
Qua glasdikte wil ik bij allebei 33.2/15/4/15/33.2 nemen denk ik zelf.

Hoor graag jullie mening, ik wil niet graag inleveren op slechter isolerend, het is een groot oppervlak en de bank staat er naast.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste