Kunststof kozijnen laten plaatsen, afwerking ondermaats

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 95.577 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 21:28

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Kunststof kozijnen laten plaatsen door raadsveld kunststof kozijnen stadskanaal bij gepensioneerde ouders.. Ik ben geschrokken van de afwerking/kwaliteit. Het bedrijf doet dit al ruim 35 jaar. VKG keur aangesloten.

Bij de voordeur is de instaphoogte nu circa 20 centimeter, zelfs ik verstap me hier. Als je binnenloopt, zie je de drempel zakken (doorbuigen). Volgens mij kan dit nooit de bedoeling zijn. Dit gaat over een tijdje problemen geven bij de constructie links en rechts. Een stalen constructie zou dat doorbuigen toch onmogelijk moeten maken?
Zijn er experts hier die hier wat van af weten?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gR6P59j/voordeur.jpg

Ik heb nog meer schokkende foto's van de afwerking die ik ook graag deel!

rechtszaak tegen Raadsveld kunststof kozijnen Stadskanaal

[ Voor 16% gewijzigd door Nijl op 04-09-2021 18:13 ]

You are NIJL-ed!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je even twee dingen apart moet beoordelen.

1. De kwaliteit van de gebruikte materialen (doorbuigen etc zoals je zegt).
2. De plaatsing van de materialen (hoogte etc).

Voor 2. vermoed ik toch dat e.e.a. bij de aanvraag / inmeten / offerte besproken is? En voor 1. kan je toch het betreffende bedrijf "terugfluiten", ze aantoonbaar laten maken dat doorbuigen wel zo hoort en als het je niet bevalt, aanhangig maken bij VKG voor bemiddeling / meting / genoegdoening?
Een stalen constructie zou dat doorbuigen toch onmogelijk moeten maken?
Zelfs een gewone spoorlijn buigt door op het moment dat er een lege passagierstrein overheen rijdt. Staan er in de offerte van de kozijnen waarden over de belasting / druk / draagkracht van de gebruikte materialen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Er is veel meer mis gegaan bij de plaatsing. Echt een drama. bedrijf reageert niet, zegt dat het nu tussen -ons- en fabriek is om het op te lossen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nijl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:45:
Er is veel meer mis gegaan bij de plaatsing. Echt een drama.
Vervelend maar met dit soort one-liners weten / snappen / zien wij ook niet wat je exact bedoelt en wat er wel/niet is afgesproken in het contract.
bedrijf reageert niet, zegt dat het nu tussen -ons- en fabriek is om het op te lossen.
Nou, dat zou (nadruk) kunnen; sommige fabrieken besteden de plaatsing uit. Bij wie is het contract getekend? Bij wie is de garantie belegd in de contracten? etc...

Mijn laminaat, bijvoorbeeld, heb ik gekocht bij bedrijf X. De leggende partij was bedrijf Y. En bedrijf X heeft vanaf moment 1 aangegeven: voor alles, inclusief klachten over Y, zijn wij verantwoordelijk / aanspreekbaar (en dat stond ook zo in alle leveringsvoorwaarden etc).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Er is veel meer mis gegaan bij de plaatsing. Echt een drama. bedrijf reageert niet, zegt dat het nu tussen -ons- en fabriek is om het op te lossen.
Met de fabriek heb je juridisch gezien helemaal niets te maken, daar heb je het immers niet gekocht. Als de leverancier echt zo weerbarstig is, dan rest er niet veel anders dan de gang naar het keurmerk of de rechter. Het lijkt me beter ze gewoon nog eens voor een kop koffie en een goed gesprek uit te nodigen om te proberen tot overeenstemming te komen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
Heb je de kozijnen zelf gekocht bij de fabrikant of zijn ze gekocht bij de plaatser. In het laatste geval heb jij niks te maken met de fabrikant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
FirePuma142 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:49:
[...]

Met de fabriek heb je juridisch gezien helemaal niets te maken, daar heb je het immers niet gekocht. Als de leverancier echt zo weerbarstig is, dan rest er niet veel anders dan de gang naar het keurmerk of de rechter. Het lijkt me beter ze gewoon nog eens voor een kop koffie en een goed gesprek uit te nodigen om te proberen tot overeenstemming te komen.
Op een uitnodiging is tot op heden niet gereageerd.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nijl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:51:
[...]

Op een uitnodiging is tot op heden niet gereageerd.
Heb je ze gebeld, gemaild of ben je even langs gegaan? Hoe persoonlijker het contact hoe groter de kans op succes.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
FirePuma142 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:52:
[...]

Heb je ze gebeld, gemaild of ben je even langs gegaan? Hoe persoonlijker het contact hoe groter de kans op succes.
Jazeker, de volgende dag langsgeweest. Zelfs beelden laten zien.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Hieronder wat foto's. In de wc hebben ze onnodig tegels kapot gemaakt, en zonder overleg iets wat op een pvc vensterbank lijkt geplaatst. Scheef. wat ze te kort kwamen is volgeplompt met kit. De -rand- steekt 3 cm ofzo over.. en je kan er met je vingers onder.. Zelfs het slot van de voordeur werkt niet. Water stroomt bij de deur naar binnen. Alle hoeken en lasnaden zijn vies en hebben bramen. Buiten zit een gat in het kozijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DWYwLgy/IMG-20190510-154009.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JmGtWrj/IMG-20190510-155548.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N1zCm7N/IMG-20190503-094956.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/P1tfRzF/IMG-20190510-154104.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XLxW9Xv/IMG-20190510-154117.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xJwvc4J/IMG-20190510-154240.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8BmpF3k/IMG-20190510-154405.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2W0C8fF/IMG-20190510-155136.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XkbxPRR/Whats-App-Image-2019-05-03-at-09-54-32.jpg

rechtszaak tegen Raadsveld kunststof kozijnen Stadskanaal

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 21:00
dat kitwerk kan in ieder geval een blinde nog beter, dat is om je dood te schamen, vooral de een na laatste foto...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Jezus wat een foto’s. Lijkt mij vrij duidelijk dat je dit zo niet hoeft te accepteren. Enige twistpunt is wellicht de instaphoogte bij je voordeur. Weet niet of dat ergens op offerte staat oid? Heb je het materiaal en plaatsing bij een bedrijf afgenomen? Dan terug naar dat bedrijf. Anders terug naar de door jou ingeschakelde plaatser voor plaatsingsproblemen en naar leverancier voor kwaliteit van het materiaal. Als niet reageren, niet voldoende oplossen, etc., dan kijken of je naar geschillencommissie kan (is laagdrempelig en goedkoop) en anders rechter. Wellicht heb je een rechstbijstandsverzekering, daar kun je ook terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:49:
[...]

Vervelend maar met dit soort one-liners weten / snappen / zien wij ook niet wat je exact bedoelt en wat er wel/niet is afgesproken in het contract.

[...]

Nou, dat zou (nadruk) kunnen; sommige fabrieken besteden de plaatsing uit. Bij wie is het contract getekend? Bij wie is de garantie belegd in de contracten? etc...
VKG voorwaarden zijn van toepassing. Er is nergens te lezen dat de fabriek verantwoordelijk is voor garantie. In de offerte is niets terug te lezen over eventuele hoogte van de inloop en de eigenschappen m.b.t. het doorbuigen. Dit is ook nooit besproken. Als dit doorbuigen er bij hoort dan had het bedrijf daar bij de offerte toch op moeten wijzen?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nijl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:30:
[...]
...Dit is ook nooit besproken. Als dit doorbuigen er bij hoort dan had het bedrijf daar bij de offerte toch op moeten wijzen?
Zeker! Was je erbij? Of hebben je ouders de gesprekken gevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
cryptapix schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:26:
Jezus wat een foto’s. Lijkt mij vrij duidelijk dat je dit zo niet hoeft te accepteren. Enige twistpunt is wellicht de instaphoogte bij je voordeur. Weet niet of dat ergens op offerte staat oid? Heb je het materiaal en plaatsing bij een bedrijf afgenomen? Dan terug naar dat bedrijf. Anders terug naar de door jou ingeschakelde plaatser voor plaatsingsproblemen en naar leverancier voor kwaliteit van het materiaal. Als niet reageren, niet voldoende oplossen, etc., dan kijken of je naar geschillencommissie kan (is laagdrempelig en goedkoop) en anders rechter. Wellicht heb je een rechstbijstandsverzekering, daar kun je ook terecht.
Nee alles door 1 bedrijf. De grootste klus op de 1e verdieping laten we echt niet meer doen door ze.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Nijl Dit is duidelijk prutswerk te noemen. zijn er monteurs van het bedrijf zelf geweest of ingehuurd ?
Ik zou zelf langsgaan, en hen vriendelijk uitnodigen alles zelf te komen bezichtigen. verder zou ik ook eens informeren naar taxatie van een expert.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:31:
[...]

Zeker! Was je erbij? Of hebben je ouders de gesprekken gevoerd?
Nou, we zien dus net, dat de tekening op de offerte van de kozijn/deur dus ook niet gelijk is aan wat er nu in zit.De hele constructie op de tekening is anders.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 19:51
Wat betreft die deur: lijkt mij alsof ze niet goed ingemeten hebben. Die onderste rand is normaal een onzichtbare afwerkingsrand, maar nu lijkt hij wel 10 cm hoog ofzo. Vreemd.

Wij hebben ook onlangs kunstof laten plaatsen. Was ook. Niet netjes afgewerkt (bochten in de plinten, veel kit, niet goed gesteld), maar ze zijn gelukkig net zo vaak terug geweest tot het allemaal opgelost was. Belangrijkste hierbij: ik heb gewoon een poosje gewacht met betalen. De laatste termijn is pas een jaar na eerste plaatsing betaald, omdat het ze zo lang koste om steeds terug te komen en alles op te lossen.

Hoe dan ook vervelende situatie. Hoop dat je ouders er nog een beetje positief in staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Offerte met tekening klopt niet met geplaatste en we zien nu ook dat de kleuren niet kloppen.Zelfs hangwerk is anders dan voor getekend.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dus (voor aannemer):
- tekening klopt niet vs. plaatsing.
- tekening klopt niet vs. gebruikte / geproduceerde materialen.
- afwerking slordig / ongevraagde aanpassingen aan huis gedaan.
- offerte mogelijk niet (duidelijk genoeg) doorgenomen met klant.

Dus (voor klant)
- offerte met (achteraf) te weinig inhoudelijke info getekend.
- niet ingegrepen tijdens plaatsen / stilleggen werkzaamheden.
- nog geen (correcte) wettelijk vastgelegde stappen ondernomen naar aannemer / rechtsbijstand.
- (nog geen second opinion laten uitvoeren; zie vorige punt).

Op basis van de gegeven info en foto's; ik zou het overdragen aan de rechtsbijstand en die gaat het dan maar aanhangig maken bij de aannemer. Let wel (hoe lastig ook); ga nu niet kleine oneffenheden zelf verhelpen / oververven / verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:02:
Dus (voor aannemer):

Dus (voor klant)
- nog geen (correcte) wettelijk vastgelegde stappen ondernomen naar aannemer / rechtsbijstand.

Op basis van de gegeven info en foto's; ik zou het overdragen aan de rechtsbijstand en die gaat het dan maar aanhangig maken bij de aannemer. Let wel (hoe lastig ook); ga nu niet kleine oneffenheden zelf verhelpen / oververven / verbeteren.
Bedankt voor de info. We gaan er mee aan de slag. Het heeft al met al een jaar gekost van (meerdere) offertes tot opdracht. Maar het blijkt dus gewoon dat het kozijn in zijn geheel niet klopt met wat er op de getekende offerte staat. Na het weekend dus even (al)weer bij ze naar binnenlopen..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:28
Heb je geen tekeningen ter controle eerst gekregen, na je opdracht?
Bijna elk bedrijf laat zn tekeningen door klant controleren en voor akkoord af tekenen. Is dat niet gebeurd?
Of heeft bedrijf alles ingemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
bangkirai schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:37:
Heb je geen tekeningen ter controle eerst gekregen, na je opdracht?
Bijna elk bedrijf laat zn tekeningen door klant controleren en voor akkoord af tekenen. Is dat niet gebeurd?
Of heeft bedrijf alles ingemeten?
Afspraak mogelijkheden
inmeten
offerte
aanpassingen mbt glas/brievenbus
herziende offerte
getekend
geplaatst

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 08:00
Is het al betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Geen denken aan! Met die nota waren ze wel heeeeeeeel erg snel trouwens. 1 dag! niet eens een inspectierondje om te controleren of alles naar wens was, want ze moesten nog naar een andere klus.

[ Voor 39% gewijzigd door Nijl op 10-05-2019 20:04 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
ybos schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:16:
dat kitwerk kan in ieder geval een blinde nog beter, dat is om je dood te schamen, voor de een na laatste foto...
Ziet eruit alsof het iets ander is dan kit :X

Maar jeetje wat een prutswerk

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Appie Heijn schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Ziet eruit alsof het iets ander is dan kit :X

Maar jeetje wat een prutswerk
Compleet drama, het blijft ook niet zitten. Het laat los :( Je kan niet eens een doekje er langs halen... het verkruimelt.. Het kit is wel droog hoor, dit is een tijdje geleden al geplaatst. Maar begin het wel zat te worden dat ze niet de moeite nemen om te reageren of ook maar langs willen komen. We gaan dan zelf nog maar eens bij ze op de koffie.

[ Voor 25% gewijzigd door Nijl op 10-05-2019 20:08 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
Nijl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:06:
[...]

Compleet drama, het blijft ook niet zitten. Het laat los :( Je kan niet eens een doekje er langs halen... het verkruimelt..
Zo op de foto (1 na laatste foto) deed het me aan manjuice denken :F

Hoop dat ze het komen fixen of desnoods allemaal eruit halen zodat je nieuwe kozijnen e.d. erin kan plaatsen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Appie Heijn schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Hoop dat ze het komen fixen of desnoods allemaal eruit halen zodat je nieuwe kozijnen e.d. erin kan plaatsen.
manjuice? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Nijl op 10-05-2019 20:09 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Appie Heijn schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Als ik dit vergelijk met de getekende opdracht (en tekening) dan is verwijderen en een NIEUW kozijn de juiste oplossing. Het klopt gewoon niet. Ze hebben zelfs een afwerkplint in meerdere delen opgeknipt en over een bestaande lijst geplakt. Als deze deur ooit er uit moet , dan moeten alle lijsten er ook af, wat de scharnieren zijn omlijst...

[ Voor 18% gewijzigd door Nijl op 10-05-2019 20:12 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nijl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:06:
[...]
We gaan dan zelf nog maar eens bij ze op de koffie.
En wat je ze vertellen dan? Dat het slecht werk is? En dan kan je dus als antwoord verwachten "wij vinden van niet; bel VGK maar". Je zegt zelf "het is al een tijdje geleden geplaatst; dus vooralsnog (mijn mening) heb je dus nog geen wettelijke / correcte stappen ondernomen anders dan een beetje bellen / mailen en laten afschepen.

Omgedraaid; als je wel mondig & kundig genoeg was geweest, dan was je startpost vast al een stuk verder gevorderd in de huidige / wettelijke status van klagen / afhandelen / voor de rechter laten komen ;)

Tip: stop even met meerdere replies achter elkaar; dat is redelijk not-done, maar dat wist je toch al?

Een TR is afdoende

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 14-05-2019 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:11:
[...]

En wat je ze vertellen dan? Dat het slecht werk is? En dan kan je dus als antwoord verwachten "wij vinden van niet; bel VGK maar". Je zegt zelf "het is al een tijdje geleden geplaatst; dus vooralsnog (mijn mening) heb je dus nog geen wettelijke / correcte stappen ondernomen anders dan een beetje bellen / mailen en laten afschepen.

Omgedraaid; als je wel mondig & kundig genoeg was geweest, dan was je startpost vast al een stuk verder gevorderd in de huidige / wettelijke status van klagen / afhandelen / voor de rechter laten komen ;)

Tip: stop even met meerdere replies achter elkaar; dat is redelijk not-done, maar dat wist je toch al?
Laatste quote. We geven ze eerst netjes de gelegenheid om te reageren op onze bevindingen. We hebben tenslotte ook nog niet betaald. Overleggen leek ons in eerste instantie redelijk, maar gaande weg ... De volgende stap zal het VKG worden. Dan kunnen we altijd nog bij een jurist langs, ondanks dat we ons van te voren heel goed hebben laten informeren/adviseren en zaken hebben laten vastleggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nijl op 10-05-2019 20:18 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:11:
[...]
We hebben gelijk de volgende dag aan de bel getrokken hoor. Werden gelijk richting de fabriek gestuurd. Het staat zelfs in de mail!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik zou netjes een "simpele" brief overhandigen met puntsgewijs (zonder verwijten) een tijdslijn en verwachting wat je van ze verwacht. Dan hebben ze meteen een puntje om met jou te overleggen of dat past in de planning of dat er langer op materiaal gewacht moet worden etc. Tegelijkertijd is het meteen een goede positie om er samen uit te komen, tijdig bij te sturen als ze akkoord gaan etc.

Als de huiseigenaar lid is van VEH en/of een rechtsbijstandverzekering heeft; probeer die ook vast te polsen of & wat zij ervan vinden of kunnen betekenen. Het is handig(er) om nu vast een dossier aan te leggen dan pas als de eventuele herstelwerkzaamheden "nog minder goed" uit de verf komen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met de fabriek heb je niks te schaften. Alleen met hen. En dat weten ze. Zij meten, zij bestellen, zij doen montage, alles. Fabriek levert alleen op maar af van wat we binnen krijgen qua orders.
Toevallig paar weken terug bij Frank Visser een zelfde casus. Daar werd dat gewoon keihard gezegd. Enige crux was dat die dame pas na anderhalf jaar of meer begon te klagen. Terecht overigens, maar dat had wel invloed op de uitspraak.

Ergo: poot stijf houden en desnoods jurisiche bijstand op hun dak sturen. Heb je rechtsbijstand, bel ze, informeer ze. Dit zijn bedragen die te groot zijn om af te kopen, dus dan sturen ze een expert etc. Juridische dingen heeft een MKB toko geen geld voor, zeker als ze weten dat jij sterk staat. Aansturen op oplossen door ander bedrijf. Schade wordt dan verhaald op hen. Dikke kans dat ze ten gronde gaan, maar als ik de foto's zie zou dat niet me dan terecht zijn. En das niet bedoeld als wraakneigingen ofzo, maar puur op basis van het feit dat dergelijk werk niet verkocht zou mogen worden, laat staat dat dat op den duur geld op blijft leveren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
Wat er geplaatst is, en hoe, is duidelijk op geen enkele manier in orde.

Echter voor TS, je brengt het verhaal nogal warrig en niet erg feitelijk/zakelijk. Dat is ook wel logisch, maar niet bevorderlijk om het opgelost te krijgen. Het is met dank aan de foto's wel overduidelijk dat dit gepruts eerste klas is. Volgens mij doe je er goed aan dit zo snel mogelijk uit handen te geven aan rechtsbijstand, hopelijk hebben je ouders dat. Laat hun de stappen nemen om dit recht te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 10-05-2019 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 08:00
Beginnen met een formele ingebrekestelling, waarin je duidelijk aangeeft dat wat geleverd is niet overeenkomt met wat geoffreerd is. Aangeven dat je niet akkoord gaat en een termijn stellen waarin je ze de gelegenheid geeft het te herstellen, nadat ze die termijn laten schieten kun je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 13:32
ASW1 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:15:
Beginnen met een formele ingebrekestelling, waarin je duidelijk aangeeft dat wat geleverd is niet overeenkomt met wat geoffreerd is. Aangeven dat je niet akkoord gaat en een termijn stellen waarin je ze de gelegenheid geeft het te herstellen, nadat ze die termijn laten schieten kun je verder.
Een nadeel, maar wel het geval. Je wilt waarschijnlijk niks mee met ze te maken hebben, maar toch krijgen ze de mogelijkheid het eerst zelf netjes op te lossen.
Zo mogelijk zou ik kijken of je ook kan escaleren binnen dat bedrijf. Ik heb met mijn kunststof kozijnen ook de nodige heisa gehad, maar had op een gegeven moment de juiste persoon te pakken die ook actie ondernam en wel kon communiceren.

En anders inderdaad (met rechtsbijstand in de arm) 't formele pad doorlopen. Zijn hoe dan ook geen leuke gesprekken. Als ik dit zo zie sta je in ieder geval sterk. Kwaliteit blijft een discussiepunt, maar een heel andere tekening bij opdracht dan levering is gewoon fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:02:
Dus (voor aannemer):

Dus (voor klant)

Helemaal mee eens !

Zelf niet aan de kozijnen of afwerkingen gaan zitten. Zo laten. Overdragen aan de RB en mocht er over gebeld of gemaild of anderszins gecommuniceerd worden met het betreffende bedrijf afspraken vastleggen op papier.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Er hangt een briefje op de deur. "Wegens omstandigheden gesloten" Over een paar dagen nog maar eens kijken daar. Volgende week ook maar direkt onze klacht bij het keurmerk neerleggen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-06 13:35
Dan zou ik zelf echt niet langer meer wachten en gelijk VKG aanschrijven!
Klinkt niet heel relaxed...
Nijl schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:06:
Er hangt een briefje op de deur. "Wegens omstandigheden gesloten" Over een paar dagen nog maar eens kijken daar. Volgende week ook maar direkt onze klacht bij het keurmerk neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 16:23
Nijl schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:06:
Er hangt een briefje op de deur. "Wegens omstandigheden gesloten" [...]
Oh, oh. Het zal toch niet...? ;(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Gelukkig heb je in elk geval nog niet betaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 08:46
Keurmerk aanschrijven, rechtsbijstand aanschrijven, ingebrekestelling (laten) sturen (aangetekend) met daarin dat er binnen 2 weken een oplossing moet komen.

Reageren ze binnen 2 weken niet? Iemand anders de hele zooi laten verwijderen en opnieuw plaatsen, en niet betalen. Factuur kunnen ze ergens steken waar de zon niet schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

@KnoxNL dat is leuk maar meestal werken dit soort bedrijven met 50% vooraf en 50% achteraf. (althans bij mij was dat zo toen ik ze liet plaatsen).. dus dan is die nog steeds 50% kwijt.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 08:46
Grvy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:27:
@KnoxNL dat is leuk maar meestal werken dit soort bedrijven met 50% vooraf en 50% achteraf. (althans bij mij was dat zo toen ik ze liet plaatsen).. dus dan is die nog steeds 50% kwijt.
Dan ligt het natuurlijk iets genuanceerder, maar ik maakte niet op uit de reacties van TS dat er ook maar 1 cent betaald is.

Ik betaal overigens zelf niets totdat goederen/diensten 100% naar tevredenheid geleverd zijn. Bevallen mijn inkoopvoorwaarden ze niet, dan ga ik wel ergens anders heen.

Overigens heb ik dat nog nooit hoeven doen, en hoef ik er ook nooit om te onderhandelen.

Bedrijven hebben mij nog nooit gevraagd vooraf te betalen.

Of het nu de keukenboer was, de aannemer die het buitenschilderwerk heeft gedaan, of de leverancier van mijn bed (+-/ €3500,-) of wat dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Titelfix doorgevoerd. @Nijl zou je voortaan minder willen dubbelposten en gebruik maken van de editknop?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 21:55
Het is je geluk dat er nog niet is betaald, en ook niet vooraf. Dat zou misschien je 'redding' kunnen zijn door hier op te besparen (al zal het wellicht later nog wel geïnd kunnen worden). Echt een drama die foto's.

Misschien heb ik weer te veel vooroordelen, maar ik heb echt het gevoel dat er bij 'oude' / gepensioneerde mensen veel vaker prutswerk wordt afgeleverd. Ik denk dat 'Oh, die oude mensen hebben geld zat, betalen wel, klagen niet, durven niets te zeggen, kunnen niet klagen over de e-mail, weten niets van het keurmerk' dan vaak de gedachte is.. Schandalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

Schandalig, een bedrijf als dit met xx jaar ervaring...?
Iemand met 2 linkerhanden zou in ieder geval zijn best doen om het goed af te werken....
Ik zou ze geen cent betalen en iemand anders laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Wat een beunwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:03

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Hoewel kit en pur zo'n beetje standaard zijn bij het plaatsen van kunststofkozijnen in bestaande huizen is dit wel heel slecht.

Bij ons is alle van te voren goed ingemeten en besproken. Volkitten van de vensterbankhoek is echt triest, een keertje overnieuw meten en zagen kost ook niets. (Die vensterbanken komen in lange lengtes van de fabriek.)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 13:32
Anoniem: 1044053 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:39:
Schandalig, een bedrijf als dit met xx jaar ervaring...?
Iemand met 2 linkerhanden zou in ieder geval zijn best doen om het goed af te werken....
Ik zou ze geen cent betalen en iemand anders laten komen.
Drukte, inhuur ZZP'ers zonder binding, te hoge werkdruk ipv nee zeggen tegen klussen, dan krijg je dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 11:23
Zebby schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:29:
[...]

Drukte, inhuur ZZP'ers zonder binding, te hoge werkdruk ipv nee zeggen tegen klussen, dan krijg je dat.
Voor dit soort werk is geen excuus. Het is gewoon schandalig dat mensen dit durven op te leveren en dan nog een factuur durven te sturen. Ik merk op steeds meer vlakken dat er een bepaald type mensen bestaat wat maar wat aanmoddert en onzin verkoopt en daar nog mee weg denkt te komen ook. Wat mij betreft kan dit niet hard genoeg afgestraft worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:23
@Nijl Goed het Insolventieregister in de gaten houden. En persoonlijk zou ik 'even' wachten met betalen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Was de kozijnenzetter hiervoor toevallig een schilder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:10
Zit er wel een compri/tochtband om het kozijn aan de buitenkant? Ik kan het niet uit de foto's halen.

Ik heb in mijn woning zelf de kozijnen geplaatst (ter plekke geleerd hoe het moet). Het is niet moeilijk en heel gemakkelijk netjes op te leveren. Dit is best broddelwerk.

Met betrekking tot de dorpel. Die is stevig genoeg en moet het gewicht van een persoon wel kunn dragen. Dat wil echter niet zeggen, dat je het niet moet opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuZZem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 00:46
Nijl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:08:
Hieronder wat foto's. In de wc hebben ze onnodig tegels kapot gemaakt, en zonder overleg iets wat op een pvc vensterbank lijkt geplaatst. Scheef. wat ze te kort kwamen is volgeplompt met kit. De -rand- steekt 3 cm ofzo over.. en je kan er met je vingers onder.. Zelfs het slot van de voordeur werkt niet. Water stroomt bij de deur naar binnen. Alle hoeken en lasnaden zijn vies en hebben bramen. Buiten zit een gat in het kozijn.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
zow....die foto’s zeggen wel wat. Dat kitten kan ik nog beter en ik bak er werkelijk helemaal niks van.
Van de rest heb ik geen verstand, maar het kitwerk zegt al een hoop.

Je kunt onze mening vragen, maar ik weet niet of dat helpt. Een rapport van een expert van het Keurmerk of anders een docent constructietechniem van een ROC zou meer moeten doen.

Kun je meesturen met je volgende verzoek tot vriendelijk overleg. Laat zienndat je het serieus meent en serieus genomen moet worden. Geen respons, klacht indienen bij de branch/keurmerk jongens, maar ik zou eigenlijk altijd kiezen voor de rechter, ik heb niet zulke goede ervaringen met keurmerkarbitrage. ymmv.

Alternatief goede advocaat duidelijk nriefje laten schrijven, maar zelfs rechtsbijstand moet dit nog wel kunnen handelen.

bedenk wel: kost niet alleen jou tijd en geld.

succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Rev! schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:17:
Was de kozijnenzetter hiervoor toevallig een schilder?
I see what you did there :P

Dat je dit zonder schaamte durft op te leveren 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:30
Buiten dat het inderdaad niet geheel netjes is.
Heb je een totaal foto en wat heeft het gekost. Bedoel hiermee dat werk niet netjes is maar veel had tijdens de inzet gecontroleerd kunnen worden. Ook gaf je aan een lange tijd bezig te zijn geweest qua kosten en wie het ging doen. Gevoel wekt dan ook dat de goedkoopste het nu gedaan heeft ? Doet niet af aan dat dit ongeacht prijs niet netjes is.
Maar is het koud gezet of stel kozijn gemaakt ( laatste moet dacht ik zelfs indien het een keurmerk installatie is qua inbraak)
Allemaal zaken die vooraf beschreven zouden moeten zijn incl die dorpel hoogte

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Kleine update:

- fabrikant aangestuurd door opdrachtnemer (kunstofboer)
- fabrikant bevestigd aansturing door opdrachtnemer
- fabrikant bevestigd op locatie dat geplaatste niet door hem is geproduceerd, is anders dan in fase 1 geplaatste (wel van fabrikant). bevestigd dat inmeten foutief is, plaatsing foutiet. constructiefout geeft lekkage, kleuren kloppen niet, onderdelen gebruikt zijn goedkoopste van het soort en niet conform offerte. de drempel is zwevend en niet ondersteund. kozijn is scheef geplaatst. tekening en onderdelen komen totaal niet overeen met geplaatste.
- fabrikant heeft als noodoplossing een strip vervangen en afgekit die tijdelijk moet voorkomen dat bij regenval de hal vol loopt met water.

Wij deden ons beklag al bij VKG, plots geeft kozijnboer wel gehoor.

- Kozijnboer kwam langs op locatie. Dacht dat hij alleen was met op leeftijd zijnde vader. Vader begint met opnoemen van geconstateerde -problemen-
- Kozijnboer begint gelijk over "... maar u heeft nog niks betaald.." Problemen moet fabrikant oplossen.
- Ik hoorde het even aan vanuit een andere kamer, en kwam er toen ook bij. Daar schrok hij van, want hij dacht zijn centen te komen incasseren.
- kozijnboer viel steeds over dat er niet betaald is en alles netjes is. Beste man gewezen op het grote verschil in bestelde, en geleverde en staat van afwerken en de schade.

Kozijnboer zonder centen naar huis. Hij geeft aan er een zaak van te maken. Naar verwachting gaat hij ook terugkoppelen naar VKG, of direct incasso. We leggen echt niet op alle slakken zout, maar ik had hoge verwachtingen van een expert die al meer dan 35 jaar in t vak zit.

Wij blijven voorlopig de betaling opschorten (heeft hij inmiddels kennis van genomen) en wachten op een tussenkomst van het ingeschakelde VKG.

[ Voor 8% gewijzigd door Nijl op 24-05-2019 19:22 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik wens je veel succes en sterkte want dit gepruts wens je niemand toe. Mocht het tot een zaak komen dan hoef je je in iedergeval nergens druk om te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:48
Meest vervelende is nog wel dat je niets aan de situatie moet/mag veranderen.

Verder proberen een zo breed mpgelijk sluitend dosier op te bouwen van alles. Je kan niet genoeg vastleggen indeze. Ook tel gesprekken zou ik opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
barry86 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:23:
Meest vervelende is nog wel dat je niets aan de situatie moet/mag veranderen.

Verder proberen een zo breed mpgelijk sluitend dosier op te bouwen van alles. Je kan niet genoeg vastleggen indeze. Ook tel gesprekken zou ik opnemen.
Als hij zijn centen wil mag hij zijn best doen. Wij willen overleggen en oplossen, eventueel met inzet van VKG. Als dat niet lukt, dan zal het wel een lang traject worden van incasso/deurwaarder e.d. Dat willen we in het belang van alle partijen voorkomen. Als dat uiteindelijk niet lukt, dan geven we dat in dat stadium uit handen. Ik heb mijn ouders inmiddels gerust gesteld dat ze niets valt te verwijten, en dat de kozijnenboer verzuimt in deze en ze blij mogen zijn dat de rekening nog niet voldaan is. Het herstellen gaat ook heel veel geld kosten. En dan moet er ook nog iemand zijn die de gemaakte schade van een ander wil -ruimen-. Kregen trouwens aan t einde nog wel mee dat we enorme zeikerds zijn. Dat laatste neem ik maar als compliment, een beetje kritisch mag je wel zijn als consument. Ik ben wel geschrokken van zijn heftige reactie tijdens confrontatie.

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, helemaal niet erg. Het zal wel iets te maken hebben met -drkte- op de markt ofzo.. makkelijk snel geld verdienen.. iedereen wil alles snel en sneller.

[ Voor 11% gewijzigd door Nijl op 24-05-2019 19:58 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:
- kozijnenboer reageert wederom nergens op
- kozijnboer verstrekt geen gespecificeerde factuur
- fabrikanten (2) geven aan dat produkten van verschillende handelsnamen komen, wel zelfde holding. Kan niks betekenen, kozijnboer is opdrachtgever. Ik heb zelf contact met ze gezocht.
- VKG geen reactie

Acties:
- kozijnboer nogmaals gewezen op het belang van reageren en actie.
- Dossiervorming is klaar, kunnen er zo mee naar een advocaat. Dit gaan we ook doen als hij niet reageert op de ingebreke stelling.

[ Voor 3% gewijzigd door Nijl op 31-05-2019 17:25 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:35
Tsjah, er is inderdaad niet erg netjes werk afgeleverd

Maar ik mag toch hopen dat je vanaf het begin wel iets netter hebt gereageerd op de 'kozijnboer' (kwam hij in zijn John Deere voorrijden ofzo?)
Als ik het hier zo een beetje doorlees ben je meteen op hoge poten verhaal gaan halen, maar kan het natuurlijk helemaal mis hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 14:48
@FabianGTI moet zeggen dat ik niet direct iets mis zie met zijn toon. Weet niet hoe je "netter" moet reageren.
Ging er waarschijnlijk minder moeite voor doen en veel sneller een advocaat inschakelen.
Maar dat is ik natuurlijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
FabianGTI schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:29:
Tsjah, er is inderdaad niet erg netjes werk afgeleverd

Maar ik mag toch hopen dat je vanaf het begin wel iets netter hebt gereageerd op de 'kozijnboer' (kwam hij in zijn John Deere voorrijden ofzo?)
Als ik het hier zo een beetje doorlees ben je meteen op hoge poten verhaal gaan halen, maar kan het natuurlijk helemaal mis hebben
Natuurlijk ga je verhaal halen als een -kozijnenboer- je gevel en wc sloopt. We hebben het hier niet over een stuk brood. Fouten maken kan elke aannemer, maar deze loopt er voor weg door geen contact te zoeken, of met wat voor voorstel dan ook te komen. Zijn mannetjes hebben schade aangericht die ze vervolgens met kit en plankjes probeerden weg te moffelen. Ook is er lekkage. Wij hebben altijd vriendelijk gevraagd. Uiteindelijk is meneer langsgeweest omdat wij een klacht hebben ingediend bij het VKG.

Als ik het mag zeggen: deze kozijnenboer dacht vorige week het geld te komen cashen bij mijn pa van 71 jaar! Ik heb op een afstand staan luisteren hoe het gesprek ging. Mijn vader liep op een gegeven moment vast omdat de kozijnenboer bleef zeggen dat er niks aan de hand was en dat pa nog niet betaald heeft. Dat was heel intimiderend. Toen ik er bij kwam schrok de kozijnenboer, begon hij zijn stem te verheffen, schreeuwen, en ging er vandoor. Dat is waar we mee te dealen hebben.

Oja, en betaling blijft inmiddels drie weken uit, alsook een gespecifieerde factuur! Nog geen herinnering gezien hoor.. zegt mij persoonlijk al genoeg!

Werk jij toevallig ook in deze sector @FabianGTI ?

[ Voor 31% gewijzigd door Nijl op 31-05-2019 19:14 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:

- Nog stééds geen reactie/datum inspectie van VKG.
- De aangebrachte -afwerklijsten- laten al los van de ondergrond.

[ Voor 34% gewijzigd door Nijl op 21-06-2019 16:16 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:10

jjust

Het leven is een strijd

Wat gaat VKG eigenlijk doen? Ik kan op hun website niet zo snel vinden dat ze klachtenbemiddeling doen.

Misschien beter om advocaat op te zetten. Belangrijk is om er druk op te houden anders dan gaat de kozijnenmeneer waarschijnlijk niet zoveel doen. Dus in overleg met advocaat aanbieden dat hij zijn werk binnen een redelijke termijn hersteld. Doet hij dat niet dan is er misschien de mogelijkheid om te ontbinden. Het probleem is dat totdat je hem de mogelijkheid hebt gegeven het te herstellen met de problemen blijft zitten. Je kunt niet vast een ander vragen om het opnieuw te doen. Als je geen duidelijke termijnen stelt wordt het een gebrek zonder einde. Er is een ander topic op GoT over een schilder dat maar blijft voortduren. Ondertussen zit je vader met de ellende.

En veel foto’s maken van de problemen en hoe die zich ontwikkelen. Veel succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jjust Wanneer blijkt dat ondanks alles u niet tevreden bent heeft de VKG een klachtenregistratie en een geschillenregeling speciaal voor de consument.https://vkgkeurmerk.nl/contact/

Wat je hiervan kan verwachten weet ik niet, maar men doet wel vermoeden dat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:10

jjust

Het leven is een strijd

Ik denk dat je er weinig waarde aan moet hechten. Bij een geschillenregeling verwacht je op zijn minst iets van een reglement of een ander document hoe die regeling werkt. Welke termijn, wie wat bepaald, of een uitspraak bindend is etc. Maar dat is allemaal niet terug te vinden.

Wellicht nog eens mailen of bellen met het keurmerk hoe dat precies zit en wat je er van kan verwachten. Anders lijkt het juridisch loket of een advocaat een betere optie.

Dit is al wat ouder maar daar wordt je niet erg vrolijk van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update 26-06-2019

- VKG laat niets van zich horen
- 1e betalingsherinnering ontvangen , tegenactie: ingebrekestelling per mail en aangetekend stuk
- ondanks meerdere verzoeken hebben wiij nog steeds geen gespecifieerde factuur ontvangen
- termijnstelling om lijst met klachten op te lossen en aankondiging dat we ontbinden als niet binnen termijn de problemen zijn opgelost.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:26:
@jjust Wanneer blijkt dat ondanks alles u niet tevreden bent heeft de VKG een klachtenregistratie en een geschillenregeling speciaal voor de consument.https://vkgkeurmerk.nl/contact/

Wat je hiervan kan verwachten weet ik niet, maar men doet wel vermoeden dat
VKG is een club ondernemers/directeuren/eigenaren werkzaam in de branche die een zgn keurmerk hebben gelanceerd. Deze club komt op voor de belangen van de aangesloten bedrijven.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Thanks dat je ons op de hoogte houdt, lijkt me dat je volledig in je recht staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Laatst online: 16-02 17:24
Nijl schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:20:
Update 26-06-2019

- VKG laat niets van zich horen
- 1e betalingsherinnering ontvangen , tegenactie: ingebrekestelling per mail en aangetekend stuk
- ondanks meerdere verzoeken hebben wiij nog steeds geen gespecifieerde factuur ontvangen
- termijnstelling om lijst met klachten op te lossen en aankondiging dat we ontbinden als niet binnen termijn de problemen zijn opgelost.
Zo neem je mi de juiste acties.

Ik verwacht dat de kozijnboer ook wel weet dat dit slecht is uitgevoerd. Blijkbaar is hij niet van plan/ziet het niet zitten om dit nog netjes op te lossen. Vandaar die dreigende taal: een wanhoopspoging om nog geld te kunnen zien.

Als hij binnen de (redelijke) termijn niet reageert zul je nog moeten ontbinden en een nieuwe redelijke termijn moeten stellen waarbinnen hij een afspraak kan maken om de kozijnen weer terug te komen halen.
Ofwel moeten stellen dat het praktisch noodzakelijk is dat je dit zelf doet/laat doen tijdens het vervangen door nieuwe kozijnen.
Eventueel kan je hem ook aansprakelijk stellen voor eventuele verwijderkosten maar daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Blij van hem af te zijn zeg maar.

Ik heb zoiets meegemaakt met een laminaatvloer, deze zaak heeft ook weken/maanden geduurd.
Uiteindelijk was ik alleen de 150 euro aanbetaling kwijt en is de laminaatboer zijn oude vloer nooit meer op komen halen.
Ik kreeg ruim een jaar later nog wel een aanmaning van een of ander incassoburo dat ik de rekening nog moest betalen.
Ik heb hierop een brief gestuurd met de melding dat de koop ontbonden was en een korte opsomming van alle communicatie van mijn kant en het ontbreken van enig antwoord. Ook dat ik nog recht had op terugbetaling van de 150 euro. Nooit meer iets van gehoord hierna, nou ja, behalve dan dat de laminaatboer blijkbaar failliet was gegaan. Blijkbaar proberen ze daarna nog wat oude rekeningen via een incassoburo binnen te halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Simba op 26-06-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:38
Ik vind het lovenswaardig dat jullie zoveel geduld hebben. Ik zou hier z.s.m. mee naar je rechtsbijstandsverzekering of advocaat gaan. Met ontbinding van de koop wordt de toegebrachte schade niet hersteld. De wet biedt voldoende mogelijkheden om herstel af te dwingen, desnoods op kosten van een door jou gekozen derde.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
VeeGee schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:19:
Ik vind het lovenswaardig dat jullie zoveel geduld hebben. Ik zou hier z.s.m. mee naar je rechtsbijstandsverzekering of advocaat gaan. Met ontbinding van de koop wordt de toegebrachte schade niet hersteld. De wet biedt voldoende mogelijkheden om herstel af te dwingen, desnoods op kosten van een door jou gekozen derde.
Kennelijk wil hij gewoon de zaak doorzetten in een incasso traject met de rechtbank als eindstation. Zelfs een gespecifieerde factuur opmaken die aan de daaraan gestelde eisen voldoet is al te moeilijk voor ze. Ik heb inmiddels een hele pallet met stokken om te slaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Nijl op 26-06-2019 18:44 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
interessant, houdt ons op de hoogte!

Mooi om te zien dat je dossiervorming goed is.

Al nagedacht over tegen eis?
Herstel schade of vervanging e.d.
Immateriële schade ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simba
  • Laatst online: 16-02 17:24
VeeGee schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:19:
<...> Met ontbinding van de koop wordt de toegebrachte schade niet hersteld. De wet biedt voldoende mogelijkheden om herstel af te dwingen, desnoods op kosten van een door jou gekozen derde.
Met ontbinding van de koop hoef je de huidige kozijnen niet te betalen en kun je van dat bedrag gewoon ergens bij een andere/goede kozijnenboer het hele traject overnieuw doen.

Je kunt best extra schadevergoeding eisen en je zal best recht hebben op een deel daarvan maar mij persoonlijk zou die moeite me niet opwegen tegen de te winnen bedragen om dit echt door te zetten.
En zou ik dat lekker laten varen om zo snel mogelijk gewoon wèl goede kozijnen te laten plaatsen door iemand anders en het snel achte me te laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:

- Kozijnboer heeft aangetekende ingebrekestelling ontvangen en de kennisgeving van ontbinding na uitblijven actie/reactie
- VKG reageert NU ineens wel (heel bijzonder).Afspraak op locatie pas over een kleine 3 weken!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update 15/7

- inmiddels van meerdere mensen reacties die veel moeite hebben met de zeer moeilijke communicatie met dit bedrijf
- VKG inspectie is vandaag geweest
- Definitief rapport inspectie wordt (pas) eind augustus, begin september verwacht.
- kozijnboer wil nog steeds GEEN gespecifieerde nota's sturen

Toen deze beste man begon over het plintje dat over de bestaande vloerbedekking geplakt was, wel vaker gebeurt en -normaal- is, gingen spontaan mijn nekharen overeind staan. Het wegbreken van de tegels in de wc zonder overleg en het afdekken met afvalhout schijnt ook -normaal- te zijn.

VKG liet doorschemeren dat er al zeer intensief contact is geweest met ondernemer. VKG zegt dat ondernemert ook "geschrokken" is van de afwerking door zijn personeel. Ook is wederom het niet betaald hebben van enige euro naar voren gekomen (door VKG). Dat laatste zit kennelijk HEEL erg hoog.

Het meest bijzondere vindt ik nog wel dat deze controleur duidelijk aangaf dat de regels/werkwijze voor dit keur voor de ondernemer GEEN verplichting is. Ze mogen het dus toepassen zoals ze het uitkomt.

Verder was opvallend dat er totaal niet gekeurd wordt aan de hand van een checklist. Het leek meer op een willekeurige ditje en datje. Bij een inspectie zou je toch een degelijke lijst van punten voor je moeten hebben met punten die geinspecteerd moeten worden.

Just my 2 cents.

Zodra het rapport binnen is, deel ik hem met jullie. Misschien ben ik wel heel erg wantrouwend, maar ik heb er totaal geen prettig gevoel bij. Ik heb inmiddels heel veel vraagtekens over de wijze van inspecteren en de zogenaamde -normeringen- in deze sector, waar wij als consument totaal niet over geinformeerd zijn.

[ Voor 122% gewijzigd door Nijl op 30-07-2019 10:31 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:17
@Nijl sorry maar die ik zou niet veel verwachten vanuit de VKG. Je ervaring met de zogenaamde onafhankelijke inspectie zegt al genoeg. Eerlijk gezegd geen slimme zet om ze in te schakelen. Als ik jou was zou ik een onafhankelijke inspecteur inschakelen en een rapport van de gebreken laten opstellen. Je hebt op dit moment namelijk helemaal geen bewijs vanuit een expert wat erg handig kan zijn bij een eventueel rechtszaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin92
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09-2024
VKG is opzich een prima instelling. Zelf werk ik voor een van de grootste fabrieken van Nederland qua kunststofkozijnen in Nederland. Zie ook dat de afwerking dramatisch is en de plaatsing snel snel is gedaan. Hier heeft ons bedrijf ook problemen mee gehad toen zij door drukte werk deden uitbesteden aan lokale ondernemers.

Ik zou nog even vertrouwen houden in VKG, dat zijn wel strenge mannetjes die bij ons in de fabriek ook regelmatig onaangekondigd binnen komen vallen om de boel te controleren.

Hoop dat je snel een reactie krijgt, maar de gang van zaken is dramatisch. Bouwvak gaat langzaam beginnen, dus kan nog wel even duren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 12:41
Zitten er zelf ook aan te denken om met x-jaar de kozijnen te vervangen door kunststof kozijnen. Nu ik dit zie moet ik daar nog maar even over nadenken... Sterkte met deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-06 19:45
Even tussendoor, heb een huis aangekocht in maart, hier zat net 2jaar alles nieuwe kunststofkozijnen in, dus ook de voordeur. Factuur is aanwezig en die is nogal vrij fors.

Echter klemt de voordeur soms en gaat opslot draaien altijd vrij moeizaam, soms denk ik dat de sleutel gaat afbreken. Maar er zit 10 jaar garantie op dus ik even mailen met dat bedrijf, krijg ik een of ander verhaal te horen dat kunststof kan en mag werken door weersinvloeden en dat dit niet onder "garantie" of "service" viel. Maar ze wouden wel even komen kijken voor €25,- voorrij kosten en €65,- per uur. Heb toen vriendelijke bedankt, laat er wel een keer een beunhaas naar kijken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-06 16:00
@targaryanwolf dat heeft niks met dit topic te maken, dus je hoeft het ook niet te kapen. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
Señor Sjon schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:28:
[mbr]@targaryanwolf dat heeft niks met dit topic te maken, dus je hoeft het ook niet te kapen. ;)[/]
Hoef hem niet te kapen, was meer om te zeggen dat ze wel dit soort praatjes verkopen dat het kan doorbuigen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:32

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

targaryanwolf schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:27:
Even tussendoor, heb een huis aangekocht in maart, hier zat net 2jaar alles nieuwe kunststofkozijnen in, dus ook de voordeur. Factuur is aanwezig en die is nogal vrij fors.

Echter klemt de voordeur soms en gaat opslot draaien altijd vrij moeizaam, soms denk ik dat de sleutel gaat afbreken. Maar er zit 10 jaar garantie op dus ik even mailen met dat bedrijf, krijg ik een of ander verhaal te horen dat kunststof kan en mag werken door weersinvloeden en dat dit niet onder "garantie" of "service" viel. Maar ze wouden wel even komen kijken voor €25,- voorrij kosten en €65,- per uur. Heb toen vriendelijke bedankt, laat er wel een keer een beunhaas naar kijken...
Wanneer je hem op slot draait, hef dan met de klink de deur eens een beetje naar boven, als hij dan wel goed op slot gaat is je deur een beetje gaan afhangen.

Dat is op 5minuten opgelost door een dikker glasblokje te plaatsen bovenaan het glas met een glaslepel.

Het is normaal dat deuren en/of ramen na een tijdje terug gaan afhangen, ik moet regelmatig terug naar werven voor een 2e x om alles terug op te spieen.

(De deur/raam word dus recht gehangen door middel het glas)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
targaryanwolf schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:27:

Dat klemmen mag niet, dan is de deur niet goed afgeregeld. De sloten moeten ook 1 tot 2x per jaar gesmeerd worden. Geen Wd40, maar iets met vet.
Ossi schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:17:
Zitten er zelf ook aan te denken om met x-jaar de kozijnen te vervangen door kunststof kozijnen. Nu ik dit zie moet ik daar nog maar even over nadenken... Sterkte met deze situatie.
Er is niks mis met kunststof kozijnen. Er zijn ook bedrijven die het wel netjes doen. Wij dachten goed te zitten, bedrijf met meer dan 30 jaar ervaring, niet de goedkoopste. Kozijnen van een Nederlandse fabriek uit friesland.

[ Voor 21% gewijzigd door McGryphon op 21-07-2019 09:56 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Niet dubbelposten svp. Wijzig dan je bestaande reactie.

[ Voor 87% gewijzigd door McGryphon op 21-07-2019 09:56 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Jellabie schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:42:
[...]

Wanneer je hem op slot draait, hef dan met de klink de deur eens een beetje naar boven, als hij dan wel goed op slot gaat is je deur een beetje gaan afhangen.
Er zit geen klink aan de buitenkant van de voordeur, je kan hem enkel alleen dicht trekken. Wat ook opvalt is dat wanneer de zon vol op de deur staat je deze gewoon niet meer op slot kan krijgen.

Maar ik zal van het weekend eens even kijken hoe ik dit kan fixen, dat zelf de plaatjes waar het slot invalt iets omhoog of omlaag zetten..
Nijl schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:43:
[...]

Dat klemmen mag niet, dan is de deur niet goed afgeregeld. De sloten moeten ook 1 tot 2x per jaar gesmeerd worden. Geen Wd40, maar iets met vet.
Er zit overal voldoende vet aan, heb dit al eens checkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
Ik ben heel nieuwsgierig naar het rapport, de foto's laten al heel erg zien dat jij volledig in je recht staat. Ik zou me ondernemer kapotschamen om dit niveau af te leverne

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
corset schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:02:
Ik ben heel nieuwsgierig naar het rapport, de foto's laten al heel erg zien dat jij volledig in je recht staat. Ik zou me ondernemer kapotschamen om dit niveau af te leverne
Volgens mij kan jij het zelfs netter!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
Nijl schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Volgens mij kan jij het zelfs netter!
Dat is misschien te optimistisch :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:42

seriousjin

Let's get seriously serious..

Ik zie dat het al vaker gezegd is, maar ik zou zeker niet erop vertrouwen dat dat keurmerk de zaak goed voor je zal oplossen. Ik vind het bijzonder dat zij er mee komen dat jij de kozijnen nog niet betaald hebt. Ik zou zeggen dat hun rol hier is om te kijken of het werk volgens keurmerkstandaarden is afgeleverd. Niet de rol van half incassobureau. 8)7

Ik ben geen expert, en kan de kwaliteit dus alleen als leek beoordelen, maar het feit dat zij zeggen dat het 'normaal' is hoe dit geplaatst is baart me ook zorgen. Ik ben het met de vele medetweakers hier eens dat dit broddelwerk lijkt.

Via rechtsbijstand zsm kijken of er mogelijkheid is tot een advocaat lijkt me het verstandigste. Komt er wat uit met dat keurmerk is er geen probleem. Komt er geen goede oplossing uit (wat denk ik te verwachten is) heb jij het verhaal alvast bij een advocaat liggen. Voordat je daar terecht bent en die een plan opgesteld heeft ben je een al hele tijd verder.

Goede kans dat wanneer dit bedrijf een brief van een advocaat krijgt, ze voor een schikking zullen willen gaan (zoals ik en de andere tweakers hier het kunnen inschatten hebben ze immers ondeugdelijk werk afgeleverd). Ik acht het onwaarschijnlijk dat ze een tijd- en geldrovende rechtszaak zullen riskeren, vooral gezien het risico op verliezen. Behalve subjectieve deel 'kwaliteit', kan jij objectief met de tekeningen aantonen dat er iets heel anders geplaatst is dan wat jullie overeengekomen waren.
jjust schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:01:
..Er is een ander topic op GoT over een schilder dat maar blijft voortduren..
Heb je toevallig een linkje naar dit topic?

[ Voor 7% gewijzigd door seriousjin op 18-07-2019 14:08 . Reden: Quote en vraag aan andere tweaker toegevoegd :) ]

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:32

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Ik denk dat iedereen het met je eens is, maar ergens bekruipt me ook het gevoel van 'domheid'.
Normaal gesproken zal een aannemer risico's inschatten bij geleverd werk en geschillen.
Maar gezien zijn manier van handelen denkt ie daar helemaal niet over na en 'gaat gewoon' procederen.

Des te belangrijker jou tips om een 2e, onafhankelijke partij, het te laten keuren en direct stappen met de advocaat ondernemen.
Wees ze altijd een stap voor. In de wijze van, jullie zijn aanzet maar ik heb genoeg munitie klaar liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
barry86 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:05:
[...]

Ik denk dat iedereen het met je eens is, maar ergens bekruipt me ook het gevoel van 'domheid'.
Normaal gesproken zal een aannemer risico's inschatten bij geleverd werk en geschillen.
Maar gezien zijn manier van handelen denkt ie daar helemaal niet over na en 'gaat gewoon' procederen.

Des te belangrijker jou tips om een 2e, onafhankelijke partij, het te laten keuren en direct stappen met de advocaat ondernemen.
Wees ze altijd een stap voor. In de wijze van, jullie zijn aanzet maar ik heb genoeg munitie klaar liggen.
Mijn minutie ligt al klaar.

Ik wacht tot dat VKG verslagje er is, en dan ga ik schieten. Er is altijd nog een wettelijke termijn waarin opdrachtnemer de kans moet krijgen om, na kennisneming van een non-conformiteit en de officiele ingebreke stelling, te reageren en het probleem op te lossen. Dat hij er bewust voor kiest om totaal nergens op te reageren, is over enkele weken zijn probleem geworden.

Ook tijdens de evaluatie van de inspectie hebben we NOGMAALS aangegeven dat we het zonder tussenkomst van de rechtbank willen oplossen. Niet alleen de kosten spelen mee, maar ook de tijd. Als hij dit netjes had opgelost en netjes opgeleverd had *zoals bij het eerste (al betaalde) deel van het project*, dan had hij na oplevering van de voordeur ook zijn centen, alsook de opdracht voor de bovenste verdieping gehad. We hadden graag voor de winter het complete huis voorzien gehad van kunststof, maar dat gaat nu maanden langer op zich laten wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Nijl op 18-07-2019 16:29 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:42

seriousjin

Let's get seriously serious..

barry86 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:05:

blabla enz.
Ik vermoed dat de kozijnenboer in kwestie ook een advocaat in zal moeten schakelen mocht het ervan komen. Lijkt me sterk dat die hem adviseert om te gaan procederen, maar je weet nooit.
Nijl schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:26:

[...]
Mijn minutie ligt al klaar.
[...]
Ook tijdens de evaluatie van de inspectie hebben we NOGMAALS aangegeven dat we het zonder tussenkomst van de rechtbank willen oplossen. Niet alleen de kosten spelen mee, maar ook de tijd.
[...]
Top. Nu nog je geweer ermee laden voor het gevecht begint (als het er al op aan komt) zou ik zeggen :) ! Advocaat betekent dus niet dat het tot een rechtzaak komt. Sterker nog, de rechtsbijstand zal dat ook liever niet hebben ;).

[ Voor 8% gewijzigd door seriousjin op 18-07-2019 18:36 ]

"You may be big, but I am serious!"

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.