Kunststof kozijnen laten plaatsen, afwerking ondermaats

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 95.579 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:58
Nijl schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:01:

Ik heb drie weken geleden nog contact gehad met een hoge piet van dat keurmerk. Dat keurmerk is een wassen neus, en houd aannemers het hand boven het hoofd. Al die -voorschriften- waarmee ze pronken zijn helemaal vrijblijvend voor de aangesloten aannemers. Die club kan je gewoon niet serieus meer noemen.
Dat is toch praktisch met alle brancheorganisaties, het zijn allemaal slagers die het eigen vlees keuren en wiens brood men eet.... diens woord men spreekt.

Consumerend Nederland is gek op een stempeltje en een keurmerkje of je er verder wat aan hebt is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

gumtree schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Dat is toch praktisch met alle brancheorganisaties, het zijn allemaal slagers die het eigen vlees keuren en wiens brood men eet.... diens woord men spreekt.

Consumerend Nederland is gek op een stempeltje en een keurmerkje of je er verder wat aan hebt is een tweede.
Yup, ik vind dit altijd een mooi voorbeeld.
https://www.ad.nl/amersfo...weinig-meer-toe~aae52dea/

Niet alleen de voedselindustrie keurt zijn eigen waar. Die zijn ook gek op logootjes en keurmerkjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 21:28

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:45:
[...]

Yup, ik vind dit altijd een mooi voorbeeld.
https://www.ad.nl/amersfo...weinig-meer-toe~aae52dea/

Niet alleen de voedselindustrie keurt zijn eigen waar. Die zijn ook gek op logootjes en keurmerkjes.
Hopelijk worden de zaken asap weer afgehandeld bij de rechtbank, dan zullen we snel weten wat de uitkomst gaat worden in dit drama. Ik kan er alleen met mijn verstand niet bij, dat je als ondernemer, zover laat komen. Mijn onderbuik zegt dat hij dit geintje vaker flikt bij andere klanten.

Wij zijn iig verder gegaan met de rest van het huis, over een paar weekjes wordt alles op de bovenste etage door kunststof vervangen. Daar hebben we nu een ander voor, maar hij zou in 1e instantie het hele huis doen, en de schuur!

[ Voor 14% gewijzigd door Nijl op 14-05-2020 18:04 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Nijl schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:02:
[...]

Hopelijk worden de zaken asap weer afgehandeld bij de rechtbank, dan zullen we snel weten wat de uitkomst gaat worden in dit drama. Ik kan er alleen met mijn verstand niet bij, dat je als ondernemer, zover laat komen. Mijn onderbuik zegt dat hij dit geintje vaker flikt bij andere klanten.

Wij zijn iig verder gegaan met de rest van het huis, over een paar weekjes wordt alles op de bovenste etage door kunststof vervangen. Daar hebben we nu een ander voor, maar hij zou in 1e instantie het hele huis doen, en de schuur!
Positief blijven en niet gek laten maken, Wees blij dat hij het hele huis niet in één keer heeft gedaan dan zat je nu helemaal met de ellende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
gumtree schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:48:
[...]

Positief blijven en niet gek laten maken, Wees blij dat hij het hele huis niet in één keer heeft gedaan dan zat je nu helemaal met de ellende.
Het kost wel de nodige energie om een man van 72 rustig te houden.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:20
Ik heb respect voor jullie geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:48
Het blijft echt ongelofelijk dit verhaal, niet normaal. Vorig jaar al aandachtig meegelezen maar daarna het topic verloren, tot ik vandaag weer een update zag. Toen dacht ik....nog steeds bezig met dat gezeik? Het is er ook gewoon niet beter op geworden....hopen dat de andere aannemer die de bovenverdieping doet betere zaken gaan afleveren.

Overigens zou ik zelf als aannemer juist denken: Top, als ik de voordeur + wat er bij komt kijken goed aflever krijgen we boven nog een opdracht. Kassa toch? En wellicht worden we in de toekomst weer gebeld of aangeraden aan vrienden/familie

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

hollandnick schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:22:
Overigens zou ik zelf als aannemer juist denken: Top, als ik de voordeur + wat er bij komt kijken goed aflever krijgen we boven nog een opdracht. Kassa toch? En wellicht worden we in de toekomst weer gebeld of aangeraden aan vrienden/familie
1) mensen zijn snel tevreden tegenwoordig (kijk maar in de shopsurvey)
2) als je klanten vooral ouderen zijn, valt dat doorvertellen wel mee
3) ouderen kun je makkelijk intimideren
4) Dit kun je lang volhouden en goed cashen.....

Hufterig zijn is een behoorlijk succesvol model geworden in onze samenleving.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:

De zaak is opgestart bij de rechtbank. Tegenpartij heeft geantwoord op de dagvaarding en tegeneis ingediend.

- Wij willen ontbinden, nadat tegenpartij verzuimd heeft om de overeengekomen opdracht niet uit te voeren.

Tegenpartij geeft aan geleverd te hebben conform opdracht, en met de zwarte drempel juist een lagere inloop te hebben willen realiseren. Willen ook betaald hebben en willen de punten uit dat VKG rapport nog uitvoeren. Geeft verders aan dat wij nooit een probleem hebben gemaakt van de zwarte drempel. Daarnaast is de eis over de lage drempel bij ons niet van toepassing omdat het verbouw is, *van rechts verkregen*. Echter staat daaronder in het bouwbesluit dat de verbouwing nooit van mindere kwaliteit mag zijn dan de oude bestaande bouw. Ze geven verder aan nooit in de gelegenheid te zijn gesteld om iets te herstellen. Echter is een herstel poging om de lekkage op te lossen mislukt, en lekt het nog steeds. Ze zeggen dat het rapport geen melding maakt van lekkage, echter is dit tijdens het bezoek vorig jaar, uitgebreid door aannemer en fabrikant gefilmd.

Wij hebben echter in het begin direkt gemeld dat het geleverde niet overeenkomt met bestelde. We beschikken over bewijs waarin aannemer te kennen geeft dat hij iets anders heeft geoffeeerd/verkocht dan hij heeft geplaatst. Hij geeft tevens aan dat wat hij is overengekomen al jaren niet meer gebruikelijk is. dit nog voor het inbouwen ontdekt heeft, maar zelf de beslissing genomen heeft deze constructie te plaatsen.

Hij uit verder zijn ongenoegen dat ik mij er mee bemoei (mijn mails zijn ingesloten) en werpt onze oude advocaat ook op als -getuige- .

Ik neem het stuk van bijna 80 pagina's vanavond nog een keer door.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
Nijl schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:25:
Update:

De zaak is opgestart bij de rechtbank. Tegenpartij heeft geantwoord op de dagvaarding en tegeneis ingediend.
Voert hij zijn verweer zelf of heeft hij juridische bijstand? Ik neem verder aan dat je oude advocaat zich beroept op het verschoningsrecht/beroepsgeheim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
gumtree schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:11:
[...]

Voert hij zijn verweer zelf of heeft hij juridische bijstand? Ik neem verder aan dat je oude advocaat zich beroept op het verschoningsrecht/beroepsgeheim?
Ik zie ook niet in wat het nut daar van is, alhoewel, hij kan wel bevestigen dat aannemert alles gedaan heeft zonder overleg.

Na een paar keer het bezwaarschrift te hebben gelezen had ik nog een paar punten kunnen aanstippen die onjuist zijn. Ze laten ook bewust mails weg uit de tijdlijn. 8)7

Een afschrift waar ik wel om moest lachen was die van "keurmerk" aan ons, dat aannemer alles in het werk zou stellen om het op te lossen..

[ Voor 10% gewijzigd door Nijl op 14-06-2020 15:22 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update
Op 6 oktober 2020 is de zitting.

We gaan dus voor volledige ontbinding overeenkomst.
We zijn sinds 1 mei 2019 bezig met deze zaak.

[ Voor 73% gewijzigd door Nijl op 15-07-2020 18:03 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-06 21:01

Freakie1NL

Grote Baas

Succes! Komt vast goed, zo te horen is jouw dossiervorming een flink stuk beter dan die van de aannemer.
Fijn dat iemand eindelijk zo'n gozer die misbruik maakt van oudere mensen in de maatschappij even financieel op zijn plek zet.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-06 22:42

seriousjin

Let's get seriously serious..

Nijl schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:02:
Ik kan er alleen met mijn verstand niet bij, dat je als ondernemer, zover laat komen. Mijn onderbuik zegt dat hij dit geintje vaker flikt bij andere klanten.

Nijl schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:59:

Op 6 oktober 2020 is de zitting.
En waarschijnlijk gaan die uiteindelijk niet zover als jullie nu gaan. Bovendien hebben niet alle 'oudjes' hulp van een tweaker met zoveel geduld en doorzettingsvermogen 8) . Pak ze aan! Veel sterkte komende maand en hou ons op de hoogte!

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Vandaag was zitting.

Wij gingen voor ontbinding. Zoals aangegeven in eerdere post van mij, zijn de tekortkomingen bekend bij de aannemer maar wilde hij deze niet herstellen. Struikelpunt was de drempelhoogte. Ter zitting werd al snel duidelijk dat die belangrijke informatie niet in het rapport stond, maar dat onze constructie niet aan de eisen voldeed die het KCG stelt (marges). Aannemer bleef volhouden dat hij volgens afspraak geleverd heeft en de drempel van 6 cm het best haalbare was. Die hoogte is zoals aangegeven ook niet bekend gemaakt tijdens het verkoopgesprek. Daar was gesproken over dezelfde hoogte als het oude kozijn.

Toen wij met foto's en een bevestiging van een andere aannemer kwamen, die wel 2 cm als max kan leveren als drempelhoogte toen zei hij ineens wel op 2 cm te kunnen uitkomen doordat het kozijn kan zakken. (m.a.w. hij bevestigde dat hij fout ingemeten heeft).

Op basis van die uitspraak hebben wij drie opties voorgelegd.

1. ontbinden
2. herstellen door andere partij op kosten van deze aannemer
3. aannemer doet alles zelf

Uiteindelijk gaat hij zelf alles herstellen op zijn kosten.

Vastegelegd in een bindende overeenkomst is
1. drempelhoogte max 2 cm vanaf de binnenvloer in het huis gemeten.
2. nieuwe inmeting
3. nieuw kozijn
4. nieuwe deur
5. polijsten freesranden aan de wc raam, lukt dit niet, dan compleet vervangen
6. opnieuw alles afwerken
7. kleuren scharnieren in creme
8. brievenbus in creme
9. om te voorkomen dat hij gaat spelen met afwerklatjes aan de buitenkant om fouten te camoufleren heeft de rechter een marge verschil van max 2 mm aan de bovenkant gegeven.
10 het factuur bedrag is op een derdengeld rekening gestort.
11. een partij gaat na oplevering alles controleren of het conform deze door de rechter bepaalde eisen geleverd is.
12. alles moet voor 31 maart 2021 klaar zijn en voldoen aan deze afspraken.

Het viel ons op dat de tegenpartij weinig zinnige antwoorden had, ook zijn advocaat niet. Op de gesloten vraagstelling is steeds ontwijkend gereageerd en geen duidelijk antwoord gegeven. Die gingen heel slecht voorbereid ter zitting.

[ Voor 6% gewijzigd door Nijl op 06-10-2020 20:26 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Rest mij alleen nog een ieder die in de afgelopen 18 maanden input heeft aangedragen te bedanken. Het waren 18 fantastische maanden!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 22:58
Justice !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23
Nijl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:08:

Waarom zijn lange termijn? Lijkt me dat je ouders er toch ook gewoon een keer vanaf willen zijn. Ik hoop het.

Ik heb afgelopen maanden ook alle kozijnen laten vervangen plus voordeur. Enkele dingen waren ook verkeerd of kapot geleverd waaronder de voordeur maar in 1-2 maanden is/wordt dat door de fabriek nieuw geleverd en gemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 08:46
Nijl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:08:
Vandaag was zitting.

Wij gingen voor ontbinding. Zoals aangegeven in eerdere post van mij, zijn de tekortkomingen bekend bij de aannemer maar wilde hij deze niet herstellen. Struikelpunt was de drempelhoogte. Ter zitting werd al snel duidelijk dat die belangrijke informatie niet in het rapport stond, maar dat onze constructie niet aan de eisen voldeed die het KCG stelt (marges). Aannemer bleef volhouden dat hij volgens afspraak geleverd heeft en de drempel van 6 cm het best haalbare was. Die hoogte is zoals aangegeven ook niet bekend gemaakt tijdens het verkoopgesprek. Daar was gesproken over dezelfde hoogte als het oude kozijn.

Toen wij met foto's en een bevestiging van een andere aannemer kwamen, die wel 2 cm als max kan leveren als drempelhoogte toen zei hij ineens wel op 2 cm te kunnen uitkomen doordat het kozijn kan zakken. (m.a.w. hij bevestigde dat hij fout ingemeten heeft).

Op basis van die uitspraak hebben wij drie opties voorgelegd.

1. ontbinden
2. herstellen door andere partij op kosten van deze aannemer
3. aannemer doet alles zelf

Uiteindelijk gaat hij zelf alles herstellen op zijn kosten.

Vastegelegd in een bindende overeenkomst is
1. drempelhoogte max 2 cm vanaf de binnenvloer in het huis gemeten.
2. nieuwe inmeting
3. nieuw kozijn
4. nieuwe deur
5. polijsten freesranden aan de wc raam, lukt dit niet, dan compleet vervangen
6. opnieuw alles afwerken
7. kleuren scharnieren in creme
8. brievenbus in creme
9. om te voorkomen dat hij gaat spelen met afwerklatjes aan de buitenkant om fouten te camoufleren heeft de rechter een marge verschil van max 2 mm aan de bovenkant gegeven.
10 het factuur bedrag is op een derdengeld rekening gestort.
11. een partij gaat na oplevering alles controleren of het conform deze door de rechter bepaalde eisen geleverd is.

Het viel ons op dat de tegenpartij weinig zinnige antwoorden had, ook zijn advocaat niet. Op de gesloten vraagstelling is steeds ontwijkend gereageerd en geen duidelijk antwoord gegeven. Die gingen heel slecht voorbereid ter zitting.
Feli.

Enigste wat mij tegen zou staan is dat die flapdrol nu alsnog over de vloer moet komen, met een verpeste relatie uiteraard. Veel zin zal hij er niet in hebben.

Volgens mij hadden jullie hem al vaak zat aangeboden alles te herstellen, dus rest mij wel de vraag waarom je optie 3 uberhaupt nog hebt aangeboden? Of "moest" dat juridisch gezien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
KnoxNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Feli.

Enigste wat mij tegen zou staan is dat die flapdrol nu alsnog over de vloer moet komen, met een verpeste relatie uiteraard. Veel zin zal hij er niet in hebben.

Volgens mij hadden jullie hem al vaak zat aangeboden alles te herstellen, dus rest mij wel de vraag waarom je optie 3 uberhaupt nog hebt aangeboden? Of "moest" dat juridisch gezien?
Wij hebben nu keiharde voorwaarden aan zijn herstelpoging door de rechter laten vastleggen. Dat probeerden wij al heel lang. De periode waarin dit moet gebeuren hebben wij 1 maand opgerekt vanwege mogelijke leverings problemen door corona. Kan hij niet voldoen aan de afspraken om te leveren voor 31 maart, dan heeft hij serieus een probleem. Hij kon ontbinden en daarmee de risico's kunnen -afkopen-, maar hij heeft nu zelf, weloverwogen gekozen om het zelf te herstellen en eventuele risico's zelf te dragen. Een uitspraak zou ook betekenen dat dat voor iedereen terug te lezen valt, en daar zat hij niet op te wachten. Daarbij komt nog eens kijken dat er alsnog een nieuwe constructie komt tegen de eerder afgesproken prijs. Dat is weer in ons voordeel. Dat de boel een eindinspectie krijgt zet druk op de ketel voor hem om alles netjes in orde te maken. Geen goedkeuring, geen centjes.

Wij zijn geen horken, fouten maken kan iedereen. Fouten toegeven is best wel moeilijk. Hij heeft zich echter wel in eigen voet geschoten. Geen opdracht voor boven en ook niet voor de schuur, de buren gaan niet meer naar hem, ik krijg morgen een aannemer die een serre gaat plaatsen bij mij.

Laat hem zijn eigen fouten maar herstellen. Ik kan niet zien wat er nog los komt als hij de boel gaat omwisselen. Dat is nu helemaal zijn probleem. Het moet toch een straf zijn als je je eigen rommel op eigen kosten mag opruimen?

[ Voor 19% gewijzigd door Nijl op 06-10-2020 21:01 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 08:46
Nijl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

Wij hebben nu keiharde voorwaarden aan zijn herstelpoging door de rechter laten vastleggen. Dat probeerden wij al heel lang. De periode waarin dit moet gebeuren hebben wij 1 maand opgerekt vanwege mogelijke leverings problemen door corona. Kan hij niet voldoen aan de afspraken om te leveren voor 31 maart, dan heeft hij serieus een probleem. Hij kon ontbinden en daarmee de risico's kunnen -afkopen-, maar hij heeft nu zelf, weloverwogen gekozen om het zelf te herstellen en eventuele risico's zelf te dragen. Een uitspraak zou ook betekenen dat dat voor iedereen terug te lezen valt, en daar zat hij niet op te wachten. Daarbij komt nog eens kijken dat er alsnog een nieuwe constructie komt tegen de eerder afgesproken prijs. Dat is weer in ons voordeel. Dat de boel een eindinspectie krijgt zet druk op de ketel voor hem om alles netjes in orde te maken. Geen goedkeuring, geen centjes.

Wij zijn geen horken, fouten maken kan iedereen. Fouten toegeven is best wel moeilijk. Hij heeft zich echter wel in eigen voet geschoten. Geen opdracht voor boven en ook niet voor de schuur, de buren gaan niet meer naar hem, ik krijg morgen een aannemer die een serre gaat plaatsen bij mij.

Laat hem zijn eigen fouten maar herstellen. Ik kan niet zien wat er nog los komt als hij de boel gaat omwisselen. Dat is nu helemaal zijn probleem. Het moet toch een straf zijn als je je eigen rommel op eigen kosten mag opruimen?
Ok, duidelijk. Ik hoop dat het goed uitpakt en je niet weer de hele molen in moet ondanks de gemaakte afspraken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Nijl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:12:
Rest mij alleen nog een ieder die in de afgelopen 18 maanden input heeft aangedragen te bedanken. Het waren 18 fantastische maanden!
Haha mooie afsluiter!
Eindelijk iemand die de arrogantie van een aannemer aanpakt! Hij zal zijn wonden nog wel een tijdje likken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Bedankt allemaal ! :)

[ Voor 86% gewijzigd door Nijl op 06-10-2020 23:08 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 20:58

Guldan

Thee-Nerd

@Nijl mooi dat het zo afgelopen is.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Krijgen we nog een foto van het eindresultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
sambalbaj schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 02:57:
Krijgen we nog een foto van het eindresultaat?
OK zal ik doen!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
De einddatum nadert, nog ontwikkelingen? Wat zegt je gevoel?

Acties:
  • +60 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Vrijdag 5 maart 2021 j.l is de nieuwe constructie geplaatst. Het oude kozijn met deur is vervangen door een nieuwe. De oude was van Europrofyl, de nieuwe van Kumij. De kozijnen van de ramen in de kamer zijn ook van Kumij. De inrichting van de drempel ligt bij de nieuwe op ongeveer 2 cm, de oude (foute constructie) was 6 cm. Doordat het kozijn nu langer is, past deze ook beter in de gevel, maar je merkt ook bij het binnenlopen en uitlopen dat je je niet meer vergist in de hoogte. De gevaarlijke situatie is verleden tijd. Ook is de drempelinrichting nu ondersteund en buigt deze niet meer door.

Het kozijn naast de deur is hersteld door de fabriek. De afwerking aan de binnenkant is zijn geheel vervangen.

Aannemer stond vanmorgen nog met een bosje bloemen op de stoep bij vader, en bood zijn excuus aan voor de gang van zaken.

Rest mij alleen nog iedereen in dit topic en de mails te bedanken voor de input. Het waren 2 fantastische jaren.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Super!

En netjes dat de aannemer zijn excuses heeft aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Fijn om te horen, jammer dat er een rechter voor nodig was om de aannemer zover te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Eind goed al goed!..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:

Inmiddels een paar weken verder nadat het nieuwe kozijn is geplaatst.

Er zijn toch serieuse problemen ontstaan.

Na een paar dagen begon de deur te klemmen en loopt de deur scheef van onder naar boven. Onder sluit de deur tegen het kozijn en boven zit er iets meer dan een cm ruimte. De deur kan je dus niet rustig dichttrekken maar dat moet met enorme kracht. De deur wil daarna niet meer op normale manier los van buiten. Ook van binnen moet je hem boven flink aandrukken als je hem wilt sluiten. Wil je de deur open doen van binnen dan komt de deur je tegemoet door de spanning die er op staat.

De deur kan ook niet helemaal open omdat deze door de afwerking aan de binnenkant wordt tegengehouden. Er komt hierdoor een enorme druk op de scharnierpunten. Dat gaat over een tijd problemen geven omdat door die druk de scharnieren gewoon uit de constructie getrokken wordt (volgens de fabrikant).

Ook loopt de deur zwaar over de drempel.

Vader heeft op een gegeven moment hulp gehad van agenten om weer het huis te kunnen betreden.

De kozijnenboer is inmiddels 2x geweest. De 1e keer is hebben ze niet veel gedaan, de 2e keer hebben ze de deur iets omhoog bijgesteld. Het kozijn hebben ze een stukje losgemaakt boven de deur, een extra schroef geplaats in het kozijn om deze naar voren te halen. Dat heeft niets geholpen, hij zit weer op de oude positie. Maar we zijn wel een schroefgat rijker.

Alle werkzaamheden hebben niets geholpen. De deur sluit nog steeds niet aan en imiddels is het profiel onder de deur kapot. De deur lekt dus ook weer regenwater naar binnen.

Vandaag is de monteur van de fabrikant langs geweest. Deze heeft van de situatie foto's gemaakt en gaat dit overleggen met zijn werkgever. De boel staat niet waterpas. De geconstateerde gebreken hebben niets te maken met het produkt, maar zijn allemaal te herleiden naar de foutieve plaatsing en afwerking. Schade die ontstaat door foute plaatsing valt niet onder de fabrieksgarantie.

We moeten de kozijnenboer dus allles er weer uit laten halen. Er moet een nieuw stelkozijn in rondom en dan moet alles weer opnieuw waterpas herplaatst worden. Ook de afwerking moet compleet anders.

Ruimte bovenste sluiting, onder zit de deur al in het kozijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dZoTvSPTADVAgZSP7spM3Zvb5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1h3wDPRZZHfJnHZzkqq9ZTHj.jpg?f=fotoalbum_large

Deur wil niet ver open, scharnieren. Staan onder hoge druk en trekken zich los van de deur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCPhwfcHVrpx4iJv6AJdyOQGgJ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LwJiDGtNeYWcXvETMr5rN4jx.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Nijl op 21-05-2021 21:22 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Nijl Hoe is de rollaag/latei boven het kozijn, hangt die ook door?
Veel oudere huizen hebben geen lateien boven de kozijnen maar een rollaag die vervolgens steunen op een kozijn die dat kan dragen. Sloop je dat kozijn weg en zet je er een strookje stelkozijn voor terug is het wachten op doorhangen, waarna je ramen en deuren niet meer sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
_JGC_ schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:07:
@Nijl Hoe is de rollaag/latei boven het kozijn, hangt die ook door?
Veel oudere huizen hebben geen lateien boven de kozijnen maar een rollaag die vervolgens steunen op een kozijn die dat kan dragen. Sloop je dat kozijn weg en zet je er een strookje stelkozijn voor terug is het wachten op doorhangen, waarna je ramen en deuren niet meer sluiten.
Over de gehele gevel loopt een betonnen draagbalk met staal versterkt. .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByBphkYZST1JkzVhle5S8saiRP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PzLxXbSNpyLBmmq0lTN9Qj0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Nijl op 21-05-2021 21:24 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:05
Denk je na hele lange tijd dat het opgelost wordt krijg je dit.. zit jullie ook niet mee. Benieuwd wat de beunhaas nu gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Oh mijn god...
Nu gaat het montage bedrijf wel echt onderuit zeg. Wat een gezichtsverlies!
Hoe is de opstelling van het bedrijf?
Ben je nog steeds de vervelende poepzak of kunnen ze het begrijpen?
.
Als na zo’n lang slepend conflict nog steeds de boel verkeerd wordt gemonteerd, dan mag je als bedrijf geen bestaansrecht hebben.
Mede omdat de kans dat dit bij anderen gebeurt ook zeer reeel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Toch eens met je advocaat/jurist overleggen of je dit weer door hem moet laten opknappen. Ik vermoed alleen dat het volledige bedrag nu betaald of heb je nog wat achter de hand?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:

Aannemer aangeschreven en vriendelijk verzocht / laatste kans gegeven om alle gebreken te herstellen binnen 14 dagen.

Nieuw is dat de drempel een golvend patroon aan begint te nemen. Op de plek waar je binnenstapt zakt het weg, en daar naast gaat het omhoog. Het lijkt er op dat daardoor de drempel op een paar punten iets hoger komt, waardoor de stript onder de deur kapot is gegaan. Hij is dus nog niet goed ondersteund over de gehele breedte.

Blijft bijzonder dat na het bezoek van een medewerker van de fabrikant het helemaal stil blijft en wij hem wederom moeten verzoeken om actie te ondernemen. Het is dat ik de naam van zijn bedrijf niet kan/mag noemen hier, maar ik zou het zo doen! Alleen al om anderen te waarschuwen.

[ Voor 79% gewijzigd door Nijl op 04-06-2021 13:33 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
14 dagen zijn bijna om, nog geen enkele reactie / bericht van de aannemer.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 22:01
Ongelooflijk zeg, dit gebed zonder einde. Hier kun je als consument toch nauwelijks tegenop blijven boksen. Elke dag zit je in de sores, bedrijf laat opnieuw niks horen…

Goed dat gelijk een ingebrekestelling is verzonden. Dat verkort de gang naar de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Nijl schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:19:
Update:

. Het is dat ik de naam van zijn bedrijf niet kan/mag noemen hier, maar ik zou het zo doen! Alleen al om anderen te waarschuwen.
Nou met een straat naam kom je ook al heel ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 16:23
Nijl schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:19:
Het is dat ik de naam van zijn bedrijf niet kan/mag noemen hier, maar ik zou het zo doen! Alleen al om anderen te waarschuwen.
Ik mag toch hopen dat dit na een eventueel vonnis waarin staat dat hij wegens onkunde alles eruit mag halen toch wel is toegestaan; de enige reden om zijn naam niet te delen is omdat hij dan wellicht onterecht in een kwaad daglicht kan worden gesteld, maar als een vonnis aantoont dat het niet onterecht is dan mogen we dit soort informatie toch wel met elkaar delen?

Verder: wat een drama voor jou, en vooral voor je ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
barry86 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:29:
[...]

Nou met een straat naam kom je ook al heel ver ;)
Zou hij dat leuk vinden? Dat ik hier reclame voor hem maak?

[ Voor 27% gewijzigd door Nijl op 16-06-2021 08:38 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:14
Bizar, nu volg ik dit topic al sinds het begin.. dat is twee jaar lang nu al weer. Twee jaar lang in de ellende vanwege een miezerige aannemer die zijn vak gewoon niet serieus neemt. Ongelooflijk dat deze partij zo'n werk aflevert en dan ook nog is aangesloten bij een partij als VKG. Heb je hen ook al eens aangeschreven met je verhaal? Kan me niet voorstellen dat ze blij zijn met zo'n bedrijf die hun label voert en zulk werk aflevert.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Nieknikey schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:33:
[...]

Ik mag toch hopen dat dit na een eventueel vonnis waarin staat dat hij wegens onkunde alles eruit mag halen toch wel is toegestaan; de enige reden om zijn naam niet te delen is omdat hij dan wellicht onterecht in een kwaad daglicht kan worden gesteld, maar als een vonnis aantoont dat het niet onterecht is dan mogen we dit soort informatie toch wel met elkaar delen?

Verder: wat een drama voor jou, en vooral voor je ouders.
Het product van Kumij is goed, alleen door onkunde van een "aannemer" gaat het steeds stuk en treden er steeds meer complicaties op. Hij doet het er om, of hij kan het echt niet.

Ik wacht die 14 dagen nog netjes af. Ik ga alle stukken de komende dagen klaar maken en dan zie ik hem wel weer in de rechtbank.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
DonJunior schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:39:
Bizar, nu volg ik dit topic al sinds het begin.. dat is twee jaar lang nu al weer. Twee jaar lang in de ellende vanwege een miezerige aannemer die zijn vak gewoon niet serieus neemt. Ongelooflijk dat deze partij zo'n werk aflevert en dan ook nog is aangesloten bij een partij als VKG. Heb je hen ook al eens aangeschreven met je verhaal? Kan me niet voorstellen dat ze blij zijn met zo'n bedrijf die hun label voert en zulk werk aflevert.
VKG is niet betrouwbaar. Bij de 1e zitting was dat rapport onderwerp van discussie. De gewraakte drempelhoogte van 6 cm is daar helemaal niet in meegenomen. De goedkope plinten rondom wel. VKG is een belangenclub die zijn omzet haalt bij de aangesloten partijen,

Ik merk nu ook aan vader dat het hem echt opbreekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Nijl op 16-06-2021 09:18 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update

Ik heb zelf maar even contact gezocht met de aannnemer, Deze heeft aangegeven dat fabrikant Kumij alles er uit gaat halen, opnieuw gaat plaatsen volgens de voorschriften en eventuele andere tekortkomingen/defecten herstellen.

Zoals eerder het geval was bij een servicebezoek komt die datum denk ik per post.

[ Voor 6% gewijzigd door Nijl op 16-06-2021 13:59 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 23-06 21:00
Nijl schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:23:
Update

Ik heb zelf maar even contact gezocht met de aannnemer, Deze heeft aangegeven dat fabrikant Kumij alles er uit gaat halen, opnieuw gaat plaatsen volgens de voorschriften en eventuele andere tekortkomingen/defecten herstellen.

Zoals eerder het geval was bij een servicebezoek komt die datum denk ik per post.
Laat dit even vastleggen, een telefonische aanzegging heb je weinig aan.
Anders gewoon je andere traject voortzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
ybos schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Laat dit even vastleggen, een telefonische aanzegging heb je weinig aan.
Anders gewoon je andere traject voortzetten.
Gewoon per email naar de aannemer:

LS,

Heden, 16-06-2021 heb ik rond uu:mm gesproken met dhr/mevrouw Y. Hierbij bevestig ik dat daarbij overeen is gekomen dat fabrikant K het betreffende kozijn er volledig uit komt halen en correct komt plaatsen op/voor/rond dd/mm/yyyy. Tevens zullen defecten en schades aan/rond het kozijn worden hersteld.

Hoogachtend,
Nijl

Zijn ze het er niet mee eens, mogen ze dat zo laten weten. Zo niet, heb je dit iig zwart op wit staan. Als hij dan bij een vervolgrechtzaak komt dat je dit niet had afgesproken, zal de rechter aan hem vragen waarom er dan niet op deze berichten gereageerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 23-06 21:00
Pizza_Boom schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:45:
[...]
Gewoon per email naar de aannemer:

LS,

Heden, 16-06-2021 heb ik rond uu:mm gesproken met dhr/mevrouw Y. Hierbij bevestig ik dat daarbij overeen is gekomen dat fabrikant K het betreffende kozijn er volledig uit komt halen en correct komt plaatsen op/voor/rond dd/mm/yyyy. Tevens zullen defecten en schades aan/rond het kozijn worden hersteld.

Hoogachtend,
Nijl

Zijn ze het er niet mee eens, mogen ze dat zo laten weten. Zo niet, heb je dit iig zwart op wit staan. Als hij dan bij een vervolgrechtzaak komt dat je dit niet had afgesproken, zal de rechter aan hem vragen waarom er dan niet op deze berichten gereageerd is.
En dan zeggen zij: die mail heb ik nooit ontvangen.
Bovenstaande is prima, maar dan nog steeds om bevestiging vragen, en dan nog zou ik altijd een uiterste datum opnemen waarin bijvoorbeeld een planning is afgesproken. En dat wanneer dit niet gedaan is de rechtsgang gewoon doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
ybos schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:49:
[...]

En dan zeggen zij: die mail heb ik nooit ontvangen.
Bovenstaande is prima, maar dan nog steeds om bevestiging vragen, en dan nog zou ik altijd een uiterste datum opnemen waarin bijvoorbeeld een planning is afgesproken. En dat wanneer dit niet gedaan is de rechtsgang gewoon doorgaat.
Lees en ontvangstbevestiging uitvragen door outlook. Ontvangstbevestiging krijg je altijd, leesbevestiging moeten zij zelf afgeven. En wellicht naar een infoadres, vaak genoeg geven die een automatisch reply dat de mail is ontvangen en z.s.m. zal worden behandeld. Of via een formulier op de website.
Overigens zet ik daarom mijzelf altijd in de cc. "U heeft hem niet gehad? Das gek, ik heb hem zelf wel gehad."

Die datum noem ik toch ook. Je kan er inderdaad een harde grens aan hangen, kan bij deze aannemer wel verstandig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 16-06-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:28
Maar als onderste profiel niet goed wordt ondersteund en golft? Dan zal de aannemer dat toch gewoon moeten oplossen met bijv. Stelhout?
Lijk me sterk, dat kozijnleverancier bouwkundige aansluiting aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:37

LankHoar

Langharig tuig

Man man wat een topic. Had deze nog niet eerder gezien, maar heb wel even mijn ogen uitgekeken. Dacht bij het lezen van de post in maart dat alles nu goed zou zijn, maar bedacht ook dat indien dit het geval was, dit topic nu niet zo hoog op zou komen.

Het enige wat ik je kan wensen is succes @Nijl! Fijn dat de fabrikant nu hulp inschiet, hopelijk gaat dit ook echt gebeuren en kun je de zaak dan echt laten rusten.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53

Saffie_time

Why use this? 42!

Serieus engelengeduld hebben jullie zeg.
Succes met dit nog tot een net eind te brengen

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Bestaat er hier ook nog iets als smartengeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:27
barry86 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:49:
Bestaat er hier ook nog iets als smartengeld?
Dat vraag ik me ook af. Ik heb net de hele draad gelezen, volgens mij heeft dit hele gedoe meer gekost dan dat die deur waard is. (advocaat kosten, gedoe, stress en vooral veel tijd)

Het komt op mij over als wel je gelijk halen en krijgen, maar niet beter af zijn.
Ik hoop voor TS en zijn ouders dat de werkelijkheid anders is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-06 22:11
Heel de avond zoet geweest met dit topic. En we zijn pas halverwege? Ik ga gelijk een paar zakken popcorn kopen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:

Fabrikant gaat in augustus de herstelwerkzaamheden uitvoeren.

Ik heb na een eerder verzoek ook de opdrachtbon ontvangen, die de aannemer heeft verzonden aan Kumij.

De monteur heeft de werkzaamheden op zijn ipad ingevoerd bij de opdracht.

Ik wil jullie de bon niet onthouden, hij geeft heel mooi weer hoe deze aannemer over ons (en wellicht ook over andere klanten) denkt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnssQJMgmxCJYqem1mEDQ5jGUSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKuvtCT2tGOHJ7g75jozNREE.jpg?f=fotoalbum_large

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 20:27
Is de blauwe tekst van de monteur? Dat is wel een behoorlijke validatie van je "zeur".

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Bergdwerg schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:01:
Is de blauwe tekst van de monteur? Dat is wel een behoorlijke validatie van je "zeur".
Ja dat is van de monteur. Dat vullen ze in op hun ipad, en dan gaat dat met foto;s en alles naar de planner/teamleider.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Nijl schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:30:
14 dagen zijn bijna om, nog geen enkele reactie / bericht van de aannemer.
Kunnen we geen uitzondering maken voor deze beunhaas? Soort shopreview voor aannemers?

Respect voor je geduld, hoop dat de aannemer nog met een bevredigende reactie gaat komen en je niet hetzelfde traject in moet.

Edit: excuses, dacht dat ik bij laatste bericht was maar kennelijk niet. Fijn dat het opgelost lijkt te worden!

[ Voor 12% gewijzigd door xh3adshotx op 24-06-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
"Nu begint hij weer te zeuren [...] dat de deur van boven kiert, ook dat was in eerste instantie goed maar hij wijkt nu wel iets. Alles begint weer opnieuw!!!!"

Dit zegt echt alles over deze aannemer... de klant zeurt, maar heeft toch eigenlijk wel gelijk dat het nu allemaal weer scheef aan het zakken is. En uit dat laatste spreekt zijn wanhoop, hij wil zo graag een succesvolle aannemer zijn maar hij kan het gewoon echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
Chaos schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:17:
"Nu begint hij weer te zeuren [...] dat de deur van boven kiert, ook dat was in eerste instantie goed maar hij wijkt nu wel iets. Alles begint weer opnieuw!!!!"

Dit zegt echt alles over deze aannemer... de klant zeurt, maar heeft toch eigenlijk wel gelijk dat het nu allemaal weer scheef aan het zakken is. En uit dat laatste spreekt zijn wanhoop, hij wil zo graag een succesvolle aannemer zijn maar hij kan het gewoon echt niet.
Een klant zeurt altijd. Ook heb je 1000% gelijk je krijgt in de bouw wel heel vaak de volgende antwoorden:
  • Dat zit in de marges
  • Die afwijking is zo minimaal dat ziet alleen vakman (waarom zie ik het dan)
  • Het product is conform de handleiding geplaatst (staat daarin dat het scheef moet?)
  • Vlekken op de tegels, die kan u vrouw er met een beetje Jif zo vanaf poetsen hahaha |:(
  • 50 tinten grijs in de voegen, het is een natuurproduct dat kan (voegsel natuurproduct??)
  • Gebroken tegel in de badkamer, tsja, dat heeft <insert andere aannemer gedaan>
  • Diepe kras in voordeur Tsja, waar gebouwd wordt..... (pak die deur dan verdomme in)
Zomaar een paar van de smoezen en reacties op het "gezeur" van ons. Ondertussen wil onze aannemer van ons een bij iedere herstel actie een handtekening hebben of het goed is. Die krijgt hij pas als de bouwtechnische controleur weer eens is geweest. Dan krijgt zijn handtekeningen + de rekening van deze goede man. Klaar met dat gepruts.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
gumtree schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Een klant zeurt altijd. Ook heb je 1000% gelijk je krijgt in de bouw wel heel vaak de volgende antwoorden:
  • Dat zit in de marges
  • Die afwijking is zo minimaal dat ziet alleen vakman (waarom zie ik het dan)
  • Het product is conform de handleiding geplaatst (staat daarin dat het scheef moet?)
  • Vlekken op de tegels, die kan u vrouw er met een beetje Jif zo vanaf poetsen hahaha |:(
  • 50 tinten grijs in de voegen, het is een natuurproduct dat kan (voegsel natuurproduct??)
  • Gebroken tegel in de badkamer, tsja, dat heeft <insert andere aannemer gedaan>
  • Diepe kras in voordeur Tsja, waar gebouwd wordt..... (pak die deur dan verdomme in)
Zomaar een paar van de smoezen en reacties op het "gezeur" van ons. Ondertussen wil onze aannemer van ons een bij iedere herstel actie een handtekening hebben of het goed is. Die krijgt hij pas als de bouwtechnische controleur weer eens is geweest. Dan krijgt zijn handtekeningen + de rekening van deze goede man. Klaar met dat gepruts.
Ons kozijnenboertje zei tegen mij dat de deur nog wat in model moest trekken. _/-\o_

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
Nijl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:58:
[...]
Ons kozijnenboertje zei tegen mij dat de deur nog wat in model moest trekken. _/-\o_
Dat klinkt hetzelfde als je moet je schoenen nog inlopen.. 8)7

Fijn dat de fabrikant het op komt lossen. Maar wat een idioot die aannemer. Die gun je bijna geen werk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Nijl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:58:
[...]
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gumtree
daveytje schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:17:
[...]

Dat klinkt hetzelfde als je moet je schoenen nog inlopen.. 8)7

Fijn dat de fabrikant het op komt lossen. Maar wat een idioot die aannemer. Die gun je bijna geen werk meer.
Als leverancier wil je toch ook niet meer aan zo'n beunhaas leveren. Maar ja, zo werkt het helaas niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Ik heb eens begrepen van een kennis die een bouwbedrijf heeft, dan kunststof fabrikanten hun leveringscondities zo hebben dicht getimmerd, dat er bijna niets qua garanties daarop te verhalen valt .
Vaak leveren ze ook alleen profielen, en is het de (kunststof) aannemer die de boel op maat maakt en prefab voorbereid.
9 van de 10x ligt het probleem dan ook bij de aannemer bij het profiel verwerkingsprocess of montageprocess.
Marges schijnen ook flinterdun te zijn

[ Voor 18% gewijzigd door barry86 op 28-06-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
barry86 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:56:
Ik heb eens begrepen van een kennis die een bouwbedrijf heeft, dan kunststof fabrikanten hun leveringscondities zo hebben dicht getimmerd, dat er bijna niets qua garanties daarop te verhalen valt .
Vaak leveren ze ook alleen profielen, en is het de (kunststof) aannemer die de boel op maat maakt en prefab voorbereid.
9 van de 10x ligt het probleem dan ook bij de aannemer bij het profiel verwerkingsprocess of montageprocess.
Marges schijnen ook flinterdun te zijn
Wat zal de beste man nu zelf kwijt zijn aan deze ellende? Oud kozijn, nieuw kozijn, advocaat, rechtszaak, herstelpogingen, nieuwe stelkozijnen, materialen, personeel, 1e keuring, gesprek na 1e keuring, inschakelen kumij, telefoontjes, stapels e-mails.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:55
Nijl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Wat zal de beste man nu zelf kwijt zijn aan deze ellende? Oud kozijn, nieuw kozijn, advocaat, rechtszaak, herstelpogingen, nieuwe stelkozijnen, materialen, personeel, 1e keuring, gesprek na 1e keuring, inschakelen kumij, telefoontjes, stapels e-mails.
Een stuk minder dan piet particulier in ieder geval ;)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36
Ontzettend vervelend om de partij die fout by design als motto heeft ook het herstel te laten doen. Vertrouwen is compleet weg en toekomstig herstel gaat ook zeer moeizaam. Herken het verhaal helaas maar al te goed ivm renotie van een dak.

Fijn dat je zo'n goede zoon voor je vader bent!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Marges op kozijnen zijn echt niet flinterdun maar het is gouden handel. Ga maar na het is gewoon plastic.

Doordat er veel op verdient wordt trekt het ook allemaal vage types aan.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:34

Sharky

Skamn Dippy!

digifun schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:59:
Marges op kozijnen zijn echt niet flinterdun maar het is gouden handel. Ga maar na het is gewoon plastic.

Doordat er veel op verdient wordt trekt het ook allemaal vage types aan.
Een jaar of wat geleden werkte ik voor een bedrijf dat leads leverde aan oa kozijnboeren. Die betaalden zonder met hun ogen te knipperen 100,- voor een aardige lead. Zelfde geldt/gold voor dakkapelplaatsers. Die verdienen klauwen met geld als ze het goed doen waardoor de concurrentie moordend is. Ik heb wel wat cowboyverhalen gehoord over hoe ze elkaar het leven zuur maken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Doet deze prutser het plaatsen nog met eigen personeel of was de klus uitbesteed aan een ZZP-er die het er even in fietst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
gumtree schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:07:
Doet deze prutser het plaatsen nog met eigen personeel of was de klus uitbesteed aan een ZZP-er die het er even in fietst?
Nee, de grote baas heeft dat nieuwe kozijn *2e dus* gezet.

You are NIJL-ed!

• gumtree
Is de deur/kozijn in de tussentijd al opnieuw geplaatst?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:

Heden, 26 augustus 2021 is het complete kozijn met deur uit de gevel getrokken. Dit was dus het nieuwe kozijn met deur. Na plaatsing in maart 2021 zijn in korte tijd diverse problemen ontstaan, en zijn er door de aannemer diverse herstelpogingen ondernomen. De werkzaamheden hebben er voor gezorgd dat de problemen erger zijn geworden. Na wederom de aannemer in gebreke te hebben gesteld, heb ik ook contact gehad met de fabrikant. Daarna is overleg geweest met de aannemer. De fabrikant heeft vervolgens zelf actie ondernomen om alles te verwijderen en opnieuw te plaatsen.

Tijdens die werkzaamheden is gebleken dat Het kozijn met spaanplaatschroefjes is vastgezet, voorzover ze nog vast zaten. Ook bleek de waterkering (rubbers om het kozijn) niet geheel aanwezig te zijn, waardoor er water naar binnen lekte. Het kozijn zat in het begin wel even vast, maar doordat de afwerking bij de scharnieren (wrikken), i.c.m. de spaanplaatschroef dus geen houvast had, zijn de problemen ontstaan. De constructie begon dus op verschillende punten al los te komen.

De fabrikant heeft dus ALLES er uit gehaald en is opnieuw begonnen. Er moesten zelfs nieuwe onderdelen worden gehaald omdat bleek dat er meer aan de hand was. Ook zijn nu wel de juiste schroeven gebruikt.

Alle waterkeringen rondom het kozijn zijn vervangen, als ook de waterkering onder en rondom de deur.

Ook het complete stelkozijn is opnieuw geplaatst. Om de boel alnog passend te krijgen is er zelfs nog extra materiaal weggehaald. Dit was nodig om de boel waterpas te krijgen.

Ook de drempelconstructie is nu stevig en buigt niet meer door.

De afwerking is in zijn geheel opnieuw gedaan.

Ze zijn er een dikke werkdag zoet mee geweest. Zoals het kozijn er nu in zit, hebben wij nog niet eerder gehad. Het zit solide, het staat waterpas, en de deur sluit en opent soepeltjes. Hij loopt niet meer vast en wrikt ook niet meer.

PV van 6 oktober 2020 inzake rechtszaak tegen Raadsveld kunststof kozijnen Stadskanaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6i99aQ4lcExmKBWELAAT_h533E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Axo9ow1aSVf5F8yBkcjTyFfx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7lRFB_Ko5Q8L6RpvGJ-PDanPvU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/febsqgXICWgKSgGMiWmntGaA.jpg?f=fotoalbum_tile

Hieronder nog even de foto's van het geheel VOOR / TIJDENS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCnE6A3CsR3bCdz0wIeNFMo17Vo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WFAXSTgWGgOdAXSN9mL7Eqh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc5EcZOWUHFZQCXElumWlTsa7jY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MP3y9qzwDMSO6orVvjnMZQG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSawrSQxsyEOjhP1dlTqXcHa9Jk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZ4wqjgK9v4bbDnUIzYgAad6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHchB_nlK_vFX6sfL-GMbzN0LNI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKbP59cLd49xp7Wzt0SAzDwD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kiUatEkbeZSXVCmaDjtt2Vns2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5gKqZBrwXVkp2Ig7mHM86s6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/md5t2IpU_Z602gDZ8dIgz3u_fek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAREzDZjP4qeTINvYvLRXjev.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmdVsNMTwvSOejooxSDcIKgLfls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAGb9QuVEdCObr8uf95vaA7X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzYG2siB13wzcsXdW8NALkNeYKw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkJGHIo3czTNeL5MX9MMrSQU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jThOIkXOxV5uATrpqnFvo_INxF8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvQ5XQmWDMcVxmWM1j0oInCO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qh6VhR0cZF-gVmtRjuKZtPZFF0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSIRNF0eGqQyF5ZbauigzACT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHCsdYJkAKG7FWgB9JmOBTWW1Zc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJgAv7CcqA7TcYGC4AUkghLJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1Dd_6ET6X3bO6lkgvKict2_Xek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsJAoqY8fz9P0RqmIB4Xgx1Q.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0XEPophaGTakvA1K-CHzte50hM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQgnOVJBRI888IODNZYTB7Er.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OYci9ZLGUYgBmcPpNq-QA8c2KE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8CX5pKm3mKwxJgPD8Zwh2Mr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeJhpCLo8urctwYHwhryCZQRRxo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugfOfph6V2cNcrYOWmYZpIce.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDSqzLh47FNQ78XBWW9A5SbkGXg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBnaJhaHah08CU18ECFpKyis.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPcxdLyC3yl0QuNeb1Z7RRMZy4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwBDLuF0BVa8iOtlyiFG5gDH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwNaoQUPA3BmQ1JDZ0yFo5JvAps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4RfRpASPWWKUJkAEIiVKVUB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQ7JZwlF44Asq4xZQ_WgIEIUwdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJJ9jgQ7wgtyn7b22fXtlR08.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKibtCZL-0J2-YIrx3kBC0RCV-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8Pu2kwgYDyt1KRqdKNxS9QB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_spdka2BtLxvfoyVUW-Z1L1y6Yc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XScv463W1XK7OnhJybLiFIYn.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBlJSIuMwsEM8kVTHoWoDBYDSBw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xr8d9rt2V9dVZs9wzue7d9Lx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Qhe7QoUxFhlgwh0zjaUidiCuz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4gJrW0T5wOq0MddoEDVvbzB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2VH8n6NYzQlNJc3PAOO8bUeDKI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCLX4KyeMWIMD2VqJfhrL2fS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlGGQrlPEANgLm1AEC_JATfSSCA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvR4KnwnwGnqCLgdUixrgG3B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNSTmrpIwV0BZU81vuVJyVjYors=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DM0ZhlK3We00W2jiWQ9cQY2T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwqrV2zwiQ-F8YYi3muBdzfXW58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YER8IZOTxT8ViowoEqyY0kx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQaSVTi1yMOFjt2C1FIT9Y9PAAk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udM2rHEUNJocCRgDoQHQFQA1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOGx3ywFHv0_aBlbJ5asSBmiOR0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1Ntw6PIwMwL37J7tQjaeJKj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUgZDv-1KbgOk065yUExL7gQNzo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFyyxtDkK429ZeQS1RwhTI7s.jpg?f=fotoalbum_tile

FOTO'S 3e oplevering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL_NGelNScz0pQb4VG6e3AYIW7I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBbrn6FbcfWZbdObnjnGYlOS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUzHIntrZOF2yb6cm9Waw5rOPkc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lM91KOd8ieFOF4B0Fl94geoi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54XRPV97e3FuwHmJduQtCfa9C1g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAZXFEfdmBLoNcRF3KR5CMV6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNSDtdJr3ChLAM9s9vuJQOVRJlw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JVAey3XtXd7NSezL4c292kq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-QaVR0hEms5hlBybmJHNpMluN4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pA09a7NlYN0QDBblq7ze7UTK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPHZucHqzaNsJ4J4Gr97Lv0u9sY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScdoA87bO3qWvk0JTcycmtHl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzZ3GO-zGGFQ00KWRBtUhhpfSRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eolbMVA4pTEhWbovfwAiqIbF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVzNkJNOXturYUn49c4QWmmh8xQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHRgMXLdm6aSzimxQSMdB5XW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4yImZRhIn3fqTbpuUFQfMettok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBnCPXLltwqkPTNw9H4daqzc.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubzz1shwxPW7wpwvxe_xr1y3ftA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEchDPmdm57RhtJOko4655BQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Binnenkort gaan we nog even een nieuwe vloer uitzoeken en dan kunnen we eindelijk dit "gezeik" achter ons laten.

[ Voor 218% gewijzigd door Nijl op 30-08-2021 14:09 ]

You are NIJL-ed!

• daveytje
Fijn dat het opgelost is. Was de fabriek niet bang dat de rest ook met de verkeerde schroeven vastgezet is?

• _JGC_
  • Nu online
daveytje schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:00:
Fijn dat het opgelost is. Was de fabriek niet bang dat de rest ook met de verkeerde schroeven vastgezet is?
Ik zie alleen klachten over een wc raampje en een voordeurkozijn. Zo'n wc raampje blijft wel zitten, een voordeur gaat meerdere keren per dag open en het gewicht van die deur houd je niet met een spaanplaatschroef in je stelkozijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
daveytje schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:00:
Die vragen had ik ook. De grote kozijnen voor- en achter van de woonkamer worden niet al te zwaar belast, en dat zit er na 3 jaar nog in. Daar hoeven we ons dus vooralsnog niet druk om te maken.

edit: In die kozijnen zitten WEL constructieschroeven. Hebben we inmiddels gecontroleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Nijl op 31-08-2021 11:18 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 18:41
Nijl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:31:
Daar hoeven we ons dus vooralsnog niet druk om te maken.
Vooralsnog? Na zo'n traject had ik op een of andere manier zeker een controle geëist.

• Ossi
  • Laatst online: 21-06 12:41
leecher schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

Vooralsnog? Na zo'n traject had ik op een of andere manier zeker een controle geëist.
Ik ben het hier wel mee eens ja. Zo jammer dat het zo lang heeft geduurd, maar het ziet er wel netjes uit nu.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
leecher schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

Lijkt mij ook, even het glas eruit laten halen en die schroeven controleren.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Waarom mag bedrijf niet genoemd worden? Is toch zelfs gerechtelijke uitspraak dus van laster kan geen sprake zijn.

T’s wat zijn reviews van dat bedrijf. Waren jullie pechvogels of hebben ze meerdere slechte reviews.

Wel heel slecht hoe scheef dat kozijn en deur erin zat.

Wat zeiden de monteurs van de fabrikant?
Die zullen tijdens de koffie ook wel iets gezegd hebben?

• _JGC_
  • Nu online
No Hands schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:28:
[...]

Lijkt mij ook, even het glas eruit laten halen en die schroeven controleren.
Als de stelkozijnen alleen met spaanplaat schroeven aan de spouwlat zitten zie je daar niks van als je het glas eruit haalt.

• barry86
Rofdof schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:48:
Waarom mag bedrijf niet genoemd worden? Is toch zelfs gerechtelijke uitspraak dus van laster kan geen sprake zijn.

T’s wat zijn reviews van dat bedrijf. Waren jullie pechvogels of hebben ze meerdere slechte reviews.

Wel heel slecht hoe scheef dat kozijn en deur erin zat.

Wat zeiden de monteurs van de fabrikant?
Die zullen tijdens de koffie ook wel iets gezegd hebben?
Gewonen spaanplaat schroeven is toch wel het toppunt van onkunde

• No Hands
  • Nu online
_JGC_ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:19:
[...]

Als de stelkozijnen alleen met spaanplaat schroeven aan de spouwlat zitten zie je daar niks van als je het glas eruit haalt.
O ik dacht de kozijnen zelf met spaanplaat schroeven aan de stelkozijnen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Hopelijk waren dit wel de gewenste vakmannen en kun je het hoofdstuk afsluiten. Bedankt voor je uitvoerige update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat een verhaal; hersteld na anderhalf jaar en weer niet goed.

Hopelijk blijft het wel oké nu.

Wat is jouw tip @Nijl voor mensen die nog nieuwe kozijnen& deuren willen bestellen en dit soort onkunde willen vermijden?! Zelfs een keurmerk lijkt geen redding te brengen.

[ Voor 22% gewijzigd door bombadil op 28-08-2021 07:28 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustiAai
  • Laatst online: 13:00
@Nijl bedankt voor de updates. Afgelopen jaren heb ik het topic continu gelezen. Voor mij als lezer voelt het erg goed om eindelijk een fatsoenlijke afsluiting te hebben. Ik kan me niet voorstellen hoe het voor jullie is.
Net als @bombadil ben ik wel nieuwsgierig naar eventuele tips wat je ons nog mee kunt geven.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Even een kleine update:

We zijn nu een paar maanden verder, en alles werkt nog! Ook zit de constructie er nog goed in. De herplaatsing door de fabriek heeft alle problemen opgelost. De deur opent en sluit prima, zonder moeite. Ook zit het kozijn muurvast ;)

edit: nieuwe vloer inmiddels ook gelegd!

[ Voor 7% gewijzigd door Nijl op 10-02-2022 21:52 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
..

[ Voor 100% gewijzigd door Nijl op 06-07-2022 16:26 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
Ooohjeee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 07:39

MrN

Oei wat was de update?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:48
ja nu ben ik ook benieuwd :P beetje flauw om het weg te halen haha

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 07:39

MrN

Ja heftig verhaal zegt flink wat over alle prutsers die er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Oei wat zijn we nu allemaal nieuwsgierig :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Lolz..

Alles zit er nog in! Niks aan de hand jongens!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetDraakje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:08
Nijl schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:24:
Alles zit er nog in! Niks aan de hand jongens!
Gelukkig... Hopelijk is de rust bij je schoonouders ook weer teruggekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mooi, dan laten we dit topic mooi wegzakken (met slotje) in de diepe krochten van de zoekfunctie ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.