Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kunststof kozijnen laten plaatsen, afwerking ondermaats

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:21

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Kunststof kozijnen laten plaatsen bij gepensioneerde ouders.. Ik ben geschrokken van de afwerking/kwaliteit. Het bedrijf doet dit al ruim 35 jaar. VKG keur aangesloten.

Bij de voordeur is de instaphoogte nu circa 20 centimeter, zelfs ik verstap me hier. Als je binnenloopt, zie je de drempel zakken (doorbuigen). Volgens mij kan dit nooit de bedoeling zijn. Dit gaat over een tijdje problemen geven bij de constructie links en rechts. Een stalen constructie zou dat doorbuigen toch onmogelijk moeten maken?
Zijn er experts hier die hier wat van af weten?

Ik heb nog meer schokkende foto's van de afwerking die ik ook graag deel!

Nijl wijzigde deze reactie 11-05-2019 15:47 (4%)

You are NIJL-ed!

Beste antwoord (via Nijl op 26-11-2019 20:23)

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:47
Lensent schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:03:
[...]

Zou in dit geval ZEER terecht zijn idd..
Dat zou de TS alleen maar kunnen schaden...

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Hieronder wat foto's. In de wc hebben ze onnodig tegels kapot gemaakt, en zonder overleg iets wat op een pvc vensterbank lijkt geplaatst. Scheef. wat ze te kort kwamen is volgeplompt met kit. De -rand- steekt 3 cm ofzo over.. en je kan er met je vingers onder.. Zelfs het slot van de voordeur werkt niet. Water stroomt bij de deur naar binnen. Alle hoeken en lasnaden zijn vies en hebben bramen. Buiten zit een gat in het kozijn.

You are NIJL-ed!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:

10 oktober 2019 ronde tafel gesprek met aannemer/opdrachtgever/advocaten/VKG.

We weten nu ook waarom de deur nog steeds water lekt bij regen. De oorspronkelijke waterkering strip aan de onderkant was niet goed, die is vervangen door een andere. Deze paste niet, en is door de monteur op maakt gemaakt, de deur is bewerkt met een beitel, en daarna is de -nieuwe- strip met heel veel kit onder de deur gezet. Deze tijdelijke oplossing is niet acceptabel.

Op de foto is ook duidelijk te zien dat de strip niet diep genoeg is, en niet in het profiel zit, maar scheef zit en eigenlijk een beetje op zijn plek wordt gehouden door kit en de schroefjes.

Nijl wijzigde deze reactie 04-10-2019 13:57 (90%)

You are NIJL-ed!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Update:

- Gesprek met raadsman, aannemer, directeur van kozijnfabriek
- wc raam goed volgens deze mensen, vensterbankje gaat wel weg, komt losse sierplint te liggen voor zelf herstellen. Er komen nieuwe glaslatten. Vensterbankje was ook een extra, dat ondernemer ruim 65 euro kost.
- sierlijsten rondom deur binnenkant: alleen boven, rechts en op de vloer wordt vervangen, de sierlijst bij de scharnieren niet, ondanks dat deze scheef zitten.
- brievenbus die er nu zit is volgens verkoper luxer, beter duurder dan besteld. Kost ondernemer dus zelf centjes. Maar de post kan er niet door.
- zwarte hoge in/uitloop drempel kan niet anders zeg aannemer, willen ze het zweven / doorbuigen verhelpen met haakse beugeltjes er onder monteren. We kunnen wel naar wit kleur, maar dat wordt het zelfde spul als wat er in de stijl is gebruikt omhoog. Ze geven aan dat de inloop/uitloop dan nog hoger wordt. Dat witte mag niet meer volgens fabriek vanwege nieuwe bouwbesluiten uit 2014. De constructie in zwart is ruim 250 euro duurder dan wij op de opdracht hebben. Dus ze offereren iets wat niet mag?
- scharnieren worden vervangen voor ral creme
- er komt nieuw slot in/op
- tijdens het legen van een gietertje wat bij een gesloten deur, kwam de gang bij het openen van de deur vol water te staan. Met de vraag of dat de reden was van de afkeur van de deur/kozijn bij KOMO kon de fabrikant geen antwoord geven.

Ook is nog even weer benadrukt dat de beste man echt begaan is met ons, echt alles wil oplossen, maar dat het wel een keer stopt. Hij heeft namelijk nog geen centjes gehad. Volgens mij denkt hij echt dat hij hiermee kan wegkomen.

Deze ondernemer doet dus zaken zonder overleg, doet op eigen houtje extra dingen/montage, afwijken van opdracht.

Wij zijn onder druk gezet: de huidige zwarte rommel houden, of de witte drempel er onder laten monteren.

Hier nog wat foto's van vandaag nadat ik met toestemming de lijst die over de bestaande vloer is gekit mocht weghalen:

Lachwekkend detail: Ze zoeken wel een nieuwe montage mederwerker met ruime ervaring, klantvriendlijk, moet kunnen overleggen en moet beschikken over voldoende technisch inzicht.

Nijl wijzigde deze reactie 10-10-2019 21:23 (24%)

You are NIJL-ed!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True