Nou, offerte van DBSkozijen kwam vandaag binnen voor Schuco stelkozijnen, tripel glas Uw=0.7 met PDAK beslag (microventilatie). Afgerond 49K voor 38m2 kozijnen/ramen/deuren met horren, houtnerf binnen/buiten en HVL/Houtlook dat er retestrak uitziet (zie foto boven). Daarboven op het nodige Keralit en renovatie buitekant dakkapel (buitenwerk wordt door Keralit vervangen). Garantie 15 jaar op kozijnen en installatie. 10 jaar op het glas en hang- en sluitwerk (komo). Daarboven op doen we nog een luxe vleugeloverdekkende deur met houtlook. Zal een 4-5K gaan kosten.Boeryepes schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Gisteren even langs geweest. Ze leveren beide maar vooral voor de consumenten leveren ze Schuco (meer opties, lagere prijs) en Kochs meer voor de aannemers. Ik heb beide profielen naast elkaar gezien en daar zit weinig verschil tussen.
Wat ik wel erg mooi vond is de HVL verbindingen zowel buiten als binnen, en vooral binnen erg strak en dat is
waar we naar op zoek waren: een niet zo kunstof-achtige look. Verder een fijne zaak, goed advies gehad.
We krijgen morgen een Schuco offerte en ik brand kaarsjes opdat het een acceptabele offerte mag worden.
Dit is binnenaanzicht met HVL verbindingen:
[Afbeelding]
En dan asbest inventarisatie: 500 euro stelpost waarover ik me geen zorgen maak want in 2019 is alle kit al vervangen door nieuw.
Ter vergelijking de andere 4 offertes:
- Damen en Groen: 42K. Profel, HR++ (deden moeilijk over tripel), kaal pvc binnenzijde, houtlook buiten, geen PADK dus roosters, normale deur en renovatie dakkapel net als DBSkozijnen
- Kroon: 54K, eigen merk, kaal pvc binnenzijde, houtlook buiten, PADK en tripel. Vleugeloverdekkende deur en renovatie dakkapel over bestaande betimmering. Garantie 15/10 jaar.
- Veldkozijnen: 65K. Veka, Tripel, houtlook buitenroosters, vleugeloverdekkende deur en renovatie dakkapel net als Kroon. Garantie 10 jaar
- Belisol: 74K oei oei ... Profel, Tripel, houtlook buiten/binnen, roosters, vleugeloverdekkende deur en renovatie dakkapel net als Kroon. Garantie 20/15/10 jaar
En de reviews die ik op Google vond daarin scoorde DBSkozijnen ook het best en is een kleinere lokale speler (contact is direct met de eigenaar). Kortom, het loont om te meerdere offertes op te vragen en DBSkozijnen is een aanrader. Ik zie de installatie met vertrouwen tegemoet.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.