Ok, we hebben nu toch de knoop doorgehakt. Wellicht interessant om onze aanpak te delen.
Ik heb 1 document gemaakt met daarin alle ramen/deuren die we wilden vervangen. Excelletje. Met afmetingen, wensen betreft draai/kiep-ramen, zonwering, ventilatie, vensterbanken, gespecificeerd per raam etc. Daarbij ook aangegeven waar we open staan voor aanvullingen/aanpassingen om het te verbeteren. Daarin ieder element een code gegeven en met 2 fotos (voor/achter) met daarop de codes erbij tot een pdfje gesmeed.
Vervolgens met veel Google en Google Reviews, + aangevuld met wat AI-zoeken een shortlist gemaakt van 8 partijen in de (wijde) regio die goed bekend staan. En met degelijke merken werken. Die partijen allemaal dezelfde aanvraag gestuurd.
Van de 8 partijen heb ik van 7 partijen reacties gehad.
1 partij gaf aan alleen in de Achterhoek te werken, dus niet voor ons. Echter: ik woon in de Achterhoek. Tja.
Verder van 6 partijen een grove prijsopgave gehad. Spread tussen de 32k-52k. Voor exact hetzelfde werk.
Daarvan was er 1 die daadwerkelijk contact zocht en wedervragen stelde. Je merkte dat hij daadwerkelijk goed naar de wensen en fotos gekeken had. Hij merkte zaken op aan onze huidige kozijnen die wij nog niet gezien hadden. Toevalligerwijs samen met een andere partij ook tot de goedkoopsten.
Die 2 partijen uitgenodigd om langs te komen. Op basis daarvan van beiden een scherpe offerte gehad, waarin we ook nog een groot Velux-dakraam vervangen + plissé-gordijn, solarscreen op 1 groot raam aan de zuidzijde, 4x plisségordijnen en beneden steenlook vensterbanken. Dat zat nog niet in de eerste aanvraag.
Daarvan nu toch gekozen voor de partij die al in het begin de juiste wedervragen stelde, en echt goed naar de wensen gekeken had voor hij met een prijs kwam. Ook in het persoonlijk contact een beter gevoel bij. Volgende week komen ze alles inmeten voor Veka Softline 82 met triple glas.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen