Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esther_SK
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16-04 05:34
Daar ben ik dus ook bang voor. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:12
esther_SK schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:07:
Daar ben ik dus ook bang voor. Bedankt voor je reactie.
Ik zou wel even schriftelijk / per e-mail melden aan dat bedrijf dat je een bedrag van € 1.000 inhoudt totdat het naar tevredenheid door hen is opgelost. Dan ligt dat ook duidelijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esther_SK
Inmiddels hebben ze toch maar iemand gestuurd om het kozijn schoon te maken. Alle stickerresten en lijmresten zijn er nu af. Glasreiniger en een wondersponsje van de action was blijkbaar alles wat nodig was.

Ze hebben ook naar de schade op het kozijn gekeken en zij geven aan dat dit in de fabriek is ontstaan (gezien de soort schade). Wordt nu gemeld bij de baas. Heb al weer iets meer vertrouwen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:49
esther_SK schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:30:
Inmiddels hebben ze toch maar iemand gestuurd om het kozijn schoon te maken. Alle stickerresten en lijmresten zijn er nu af. Glasreiniger en een wondersponsje van de action was blijkbaar alles wat nodig was.

Ze hebben ook naar de schade op het kozijn gekeken en zij geven aan dat dit in de fabriek is ontstaan (gezien de soort schade). Wordt nu gemeld bij de baas. Heb al weer iets meer vertrouwen terug.
Zou toch nog een deel achterhouden, ook al is het de fabriek zijn fout. Dit moeten zei oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esther_SK
whitedrag152 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:59:
[...]

Zou toch nog een deel achterhouden, ook al is het de fabriek zijn fout. Dit moeten zei oplossen.
Ik heb aangegeven dat ik 750 euro achter zal houden tot de schade hersteld is. Nu komen zij met een tegenvoorstel van 250 euro.
Omdat ze alles met ons hebben afgestemd, voordat het kozijn definitief besteld is en ons voorzien hebben van een technische tekening.

Die wij graag wouden zien omdat we ook een nieuwe keuken hebben besteld die tegen het kozijn aankomt en de maatvoering qua hoogte etc exact moet kloppen.

En wij dus verantwoordelijk zijn als de maten niet kloppen waardoor de keuken niet meer aansluit of het kiep kantelraam niet volledig open kan omdat het tegen een keukenkast aankomt.
Niet heel vreemd dat we dit checken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrejan
esther_SK schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:15:
[...]

Ik heb aangegeven dat ik 750 euro achter zal houden tot de schade hersteld is. Nu komen zij met een tegenvoorstel van 250 euro.
Omdat ze alles met ons hebben afgestemd, voordat het kozijn definitief besteld is en ons voorzien hebben van een technische tekening.
€ 250,- is op een aanneemsom van € 8.000 een schijntje. Vaak wordt er in zo'n geval 5% ingehouden (= € 400,-). Dat vormt een serieuze prikkel om het echt goed af te werken, en dan ligt het aan henzelf hoe snel ze dat laatste bedrag tegemoet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steve911
  • Laatst online: 20-03 12:42
goedemorgen
wij hadden vandaag een offerte binnen, waar ik over twijfel
misschien iemand tips of advies

ze plaatsen Gealan NL plus systeem® Base met 45 graden hoekverbinding
2x kozijn vast en draaikiep raam 3770x1550
1x voordeur
2x kozijn vast en draaikiep raam 3150x1550
2x kozijn met rooster 840x1550
1x achterdeur
1 kozijn met draaikiep 1000x1550

dit als glas>Glas 5-13-6 HR++ , wat mij niks zegt

alles bij elkaar inclusief plaatsen 24K
wel maand vooraf 50% aanbetalen wat mij persoonlijk niet helemaal zint,
en als vensterbank of evt muur schade is het eigen rekening

de firma schijnt een goede naam te hebben hier in de stad

alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:18
steve911 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:17:
goedemorgen

1x voordeur
1x achterdeur

de firma schijnt een goede naam te hebben hier in de stad

alvast bedankt
Inclusief binnenvensterbanken en dorpels?
Vind de prijs fors maar ook weer niet achterlijk hoog. Denk het nog wel wat lager kan maar onder de 20k wordt lastig. Volgens mij heeft zowat elke kozijnenboer zich in de voorwaarden gevrijwaard van schade aan stucwerk maar in mijn ervaring valt die schade allemaal reuze mee.
Aanbetalen ben ik ook geen voorstander van.

Advies: vraag meerdere offertes aan (o.b.v. gelijke parameters zodat je appels met appels kan vergelijken).
Zou persoonlijk voor HVL gaan i.p.v. schuine hoeken, maar dat is smaak.

FYI: wij zijn +/- 20,5k kwijt voor onderstaande (Veka SL82 retro, alles HR+++, incl. hardsteen binnenvensterbanken en buitendorpels):
  • 3x dubbel draai/kiep 180*145 incl PADK
  • 1x dubbel draai/kiep 185*65
  • 1x vast 165*65
  • 1x vast 180*140
  • 1x vast 230*175
  • 1x valraam 180*65
  • 1x voordeur 285*210 (deur van 110, zijlicht van 175)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steve911
Wel met dorpel maar zonder vensterbank

En ga me maar eens verdiepen in glas :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:26
@steve911 Ik zou vragen om triple glas. Je hebt daar 12-13m2 aan glas zo ongeveer, enorme ramen, en dan komen ze met HR++ 1.2 glas met 13mm spouw.

Dergelijk glas zet je in bestaande klapraampjes omdat je geen diepere opdiklatten kunt plaatsen, bij Gealan kunststof kozijnen heb je ruimte voor 52mm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novartis
  • Laatst online: 12:12

Wat betreft installatie zullen ze wel een goede naam hebben, maar wat betreft advies blijkbaar niet.

5-13-6 staat voor de samenstelling van het glas. Wij duiden dit juist aan als 6-13-5 vanwege de algemene schema voor glasposities, maar misschien werkt de offerte programma anders die ze gebruiken.

De dikkere ruit van 6mm moet aan de buitenkant en de 5mm met Low-E coating aan de binnenkant.

Geen idee of je bewust hebt gevraagd voor HR++, maar ik zou ook voor HR+++ gaan vooral i.c.m. nieuwe kozijnen.

- Warm Edge
- Minimaal Spouw 15
- Windlastberekening
- Veiligheidsglas waar verplicht

Hier moet je even opletten wat betreft glas.

Voor kozijnen:
- Stomp of met aanslag
- Stelkozijnen
- Hang en sluitwerk SKG waar nodig
- Indien nodig ventilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:35
vrolijkefluiter schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:15:
Beste allen,

Voor onze woning uit 1982 zijn we aan het kijken naar kunststof kozijnen. Het liefst zowel buiten als binnen met houtverbinding look. Ik lees online dat het voor binnen wel bestaat, maar ik ben er nog niet achter bij welke profielen dit mogelijk is. Weet iemand hier meer over/heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast moet de kwaliteit qua kleur ook top zijn omdat de zon pal op de voorkant van ons huis staat. Zijn er wat dat betreft profielen die je juist aan zou raden of af zou raden? Mocht dit al eerder besproken zijn hier, dan excuus voor het opnieuw stellen van de vraag.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb dat nog niet kunnen vinden, binnen is het misschien ook wat minder belangrijk omdat er altijd een plantje voorstaat, of een gordijn, of noem maar wat.
Zon was vooral op donkere kleuren een probleem of merken waar dunne folie wordt gebruikt voor de kleur.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:42
goedemorgen

1x voordeur
1x achterdeur

Je overweegt toch niet serieus om bij nieuwe kozijnen nog ouderwets HR++ glas te plaatsen terwijl drievoudig glas door het hogere subsidiebedrag niet eens duurder is, maar wel veel meer comfort biedt?
HR++ was 30 jaar geleden heel wat, maar is inmiddels toch echt achterhaald door triple, wat ongeveer de dubbele isolatiewaarde heeft.
Voor meer info: Het grote HR +++ glas en kozijn topic

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steve911
@Andrehj
Vandaar ook meer de vraag,
Vanmiddag daar een showroom bezoek met een andere adviseur dus eens kijken als ik nu wel wat wijzer word,

Wat me inmiddels wel opvalt bij kozijnenboeren
Dat is allemaal vaag doen over de meerprijs naar hr+++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
steve911 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:25:
@Andrehj
Vanmiddag daar een showroom bezoek met een andere adviseur dus eens kijken als ik nu wel wat wijzer word,

Het grote probleem is dat die kozijnenboeren geen belang hebben bij triple. Dat glas is namelijk zwaarder (scheelt een factor anderhalf). Bovendien hoeft die kozijnenboer jouw energierekening niet te betalen, en geniet hij niet van het betere comfort.

Vanuit jouw perspectief is het een heel ander verhaal. Jij krijgt met HR+++ een dubbele isolatiewaarde, dus lagere energierekening en meer wooncomfort, tegen een ongeveer gelijk investeringsbedrag.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-04 14:50
Zelf meerdere kozijnleveranciers hier ook over gesproken en die hebben allemaal wel een verhaal van dat ze 'toevallig laatst nog bij iemand zijn terug geweest om het HR+++ te vervangen voor HR++'

Maar in m'n eigen kring heb ik dit zelf nog nooit gehoord. Iemand hier wel?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Enige wat je hoort zijn mensen die klagen dat het condenseert aan de buitenkant, maar dat heb je bij HR++ ook gewoon.

Ik heb hier 2 raampjes triple, de rest HR++ of HR+. Als ik nieuwe kozijnen plaats komt daar gewoon triple in. In bestaande kozijnen is HR++ het maximaal haalbare qua betaalbaarheid helaas (vacuumglas kan overal in, maar is niet te betalen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:35:
Enige wat je hoort zijn mensen die klagen dat het condenseert aan de buitenkant, maar dat heb je bij HR++ ook gewoon.

Ik heb hier 2 raampjes triple, de rest HR++ of HR+. Als ik nieuwe kozijnen plaats komt daar gewoon triple in. In bestaande kozijnen is HR++ het maximaal haalbare qua betaalbaarheid helaas (vacuumglas kan overal in, maar is niet te betalen).
Heb hier overal triple en zou niets anders meer willen.

Echter, het argument van condensatie aan de buitenklant klopt deels wel. We hebben hier een groot raam op het noorden en in de herfst / winter kan dat raam tot een uur of 12 zo volledig vol met condens zitten aan de buitenkant dat je er niet door naar buiten kan kijken.

Ik kan me dus voorstellen dat er mensen zijn die daar problemen mee hebben (wij niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Flix20 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:31:
Zelf meerdere kozijnleveranciers hier ook over gesproken en die hebben allemaal wel een verhaal van dat ze 'toevallig laatst nog bij iemand zijn terug geweest om het HR+++ te vervangen voor HR++'

Maar in m'n eigen kring heb ik dit zelf nog nooit gehoord. Iemand hier wel?
Dat is natuurlijk een bullshitverhaal van iemand die duidelijk geen zin heeft in triple, om de redenen die ik hierboven al noemde. Ik ken diverse mensen in mijn omgeving met drievoudig glas en heb werkelijk nog nooit ervan gehoord dat iemand het weer weg liet halen. Iedereen is juist enthousiast over de goede isolatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrejan
@Andrehj

De kozijnenboer waar wij onze kozijnen hebben gekocht begon in de showroom al niet eens over HR++, die bood standaard meteen triple glas aan. HR++ is echt hopeloos ouderwets. Het triple glas zit er bij ons nu bijna 2 jaar in en wij zijn er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Andrejan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:36:
[...]

De kozijnenboer waar wij onze kozijnen hebben gekocht begon in de showroom al niet eens over HR++, die bood standaard meteen triple glas aan. HR++ is echt hopeloos ouderwets. Het triple glas zit er bij ons nu bijna 2 jaar in en wij zijn er zeer tevreden over.
Ik had gisteren Veld Kozijntechniek over de vloer en die gaan ook uit van tripel. Geen discussie. Nu wel even zien wat de prijs gaat zijn van het geheel :?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novartis
Wij gaan ook standaard uit van Triple glas, altijd met een spouw van minimaal 15 en warm edge. Enkele keren hebben we één a twee kozijnen die vervangen moeten worden en daar wil dan men vaak ook de goedkoopst mogelijke kozijn met HR++.

Wij vervangen ook dagelijks ruiten van complete woningen in hardhouten kozijnen en PVC kozijnen, maar nog nooit ergens Triple vervangen door HR++. Vooral bij PVC komt er dan exht wat bij kijken, de glaslatten moeten dan allemaal vervangen worden.

Wel is het zo dat we bij renovatie in bestaande kozijnen, helaas nog steeds meer HR++, plaatsen dan HR+++. Al is vacuumglas wel opkomend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
jeroenkb schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:23:
[...]

Heb hier overal triple en zou niets anders meer willen.

Echter, het argument van condensatie aan de buitenklant klopt deels wel. We hebben hier een groot raam op het noorden en in de herfst / winter kan dat raam tot een uur of 12 zo volledig vol met condens zitten aan de buitenkant dat je er niet door naar buiten kan kijken.

Ik kan me dus voorstellen dat er mensen zijn die daar problemen mee hebben (wij niet)
Pak je even een raamwissertje en haal je het weg, kost 2 minuten tijd en kun je uren eerder naar buiten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:34
Novartis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:33:
Wij gaan ook standaard uit van Triple glas, altijd met een spouw van minimaal 15 en warm edge. Enkele keren hebben we één a twee kozijnen die vervangen moeten worden en daar wil dan men vaak ook de goedkoopst mogelijke kozijn met HR++.

Wij vervangen ook dagelijks ruiten van complete woningen in hardhouten kozijnen en PVC kozijnen, maar nog nooit ergens Triple vervangen door HR++. Vooral bij PVC komt er dan exht wat bij kijken, de glaslatten moeten dan allemaal vervangen worden.

Wel is het zo dat we bij renovatie in bestaande kozijnen, helaas nog steeds meer HR++, plaatsen dan HR+++. Al is vacuumglas wel opkomend.
Toevallig aan het oriënteren en deze topic gevonden.

Tripple glas is wel flink gestegen in subsidie als ik zo lees van 65€ naar 111€, daarnaast zou je dat blijkbaar kunnen verdubbelen als je nog een isolatiemaatregel toepast. Tja heb al al dak en vloer wat nu nog?
Onze spouw 6 cm met veel troep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTPFjDkj5EZ9oYL_juctVRqvI3o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EjPVzQowH55i2KwmKRN8az44.png?f=fotoalbum_large

Binnenkort hebben we lokaal in onze regio informatieavond mbt subside/leningen misschien dat het interessant is.
We hebben 2 onder 1 kap 1972 hardhouten kozijnen en oud dubbelglas en schoonvader 73 stopt nu wel met verven. ;)

Vorig jaar had collega kozijnen vervangen en kwamen met verhalen dat trippleglas alleen geluid extra deed weren(Limburg) zo zie je maar weer hoe gereageerd wordt.

Ik ben wel van mening dat ik meer ga winnen om warmteverlies te verbeteren. Wat ik niet verlies hoef ik ook niet te verwarmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Offens1490 op 07-03-2025 23:09 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
111/222 euro alleen in combinatie met nieuwe kozijnen die een Uf waarde hebben van maximaal 1.5.

Ik heb van een klant begrepen, maar niet zelf geverifieerd, dat bij het indienen van zijn subsidie voor glas alsnog een verdubbeling heeft gekregen, omdat de andere maatregel in minder dan 2 jaar geleden was uitgevoerd. Weet even niet meer welke maatregel hij eerder had uitgevoerd. Geen idee of dit dus klopt. Dus klinkt als of je subsidie verdubbeling mag/kan toepassen met terugwerkende kracht.

Geen idee waar dat verhaal vandaan komt, maar HR+++ doet wel degelijk wat met warmteisolatie en natuurlijk ook met geluid. Alleen dat glas triple is wil niet zeggen dat het ook HR+++ is. Triple met dunne spouwen kan gewoon HR++ zijn.

Hetzelfde geldt ook voor geluidsdemping, 4*-12-4-12-*4 is niet beter in geluidsdemping dan 6-*5 en is bijna gelijk aan 5-*4.

De samenstelling van het glas en de spouw zijn de belangrijkste factoren voor geluidsdemping en warmteisolatie, naast coating en gasvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
No Hands schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:45:
[...]

Pak je even een raamwissertje en haal je het weg, kost 2 minuten tijd en kun je uren eerder naar buiten kijken.
Beetje lastig op 1 hoog.... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
Dan moet je (voor de nieuwkopers) voor aanschaf beter nadenken over de indeling van je kozijnen. Als je die slim kiest, kun je alle ramen van binnenuit schoonmaken. Dat scheelt je gedurende de levensduur een kapitaal aan de glazenwasser (als je die überhaupt nog kunt vinden) en dan kun je bovendien ook die condens gemakkelijk van het raam wissen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Novartis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:57:

De samenstelling van het glas en de spouw zijn de belangrijkste factoren voor geluidsdemping en warmteisolatie, naast coating en gasvulling.
Dus beste wat je kunt doen als leek een beetje verdiepen in de materie tot zekere hoogte?
Zeker met de stellingen die je gaf was nu al voor mij abracadabra.
Ga eens voor dinsdag dieper induiken zodat ik al deels geïnformeerd ben voor ik dinsdag informatieavond ga bijwonen isolatie/energietransitie.

Heb jij nog een site/tip waar ik informatie kan inwinnen?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Offens1490 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:10:
[...]

Dus beste wat je kunt doen als leek een beetje verdiepen in de materie tot zekere hoogte?
Zeker met de stellingen die je gaf was nu al voor mij abracadabra.
Ga eens voor dinsdag dieper induiken zodat ik al deels geïnformeerd ben voor ik dinsdag informatieavond ga bijwonen isolatie/energietransitie.

Dit forum 🤓

En zonder dollen, deel wat je gaat horen en zien, dan krijg je eerlijke reacties op z'n GoT's terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Boeryepes op 08-03-2025 12:07 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrejan
Novartis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:57:
111/222 euro alleen in combinatie met nieuwe kozijnen die een Uf waarde hebben van maximaal 1.5.

Ik heb van een klant begrepen, maar niet zelf geverifieerd, dat bij het indienen van zijn subsidie voor glas alsnog een verdubbeling heeft gekregen, omdat de andere maatregel in minder dan 2 jaar geleden was uitgevoerd. Weet even niet meer welke maatregel hij eerder had uitgevoerd. Geen idee of dit dus klopt. Dus klinkt als of je subsidie verdubbeling mag/kan toepassen met terugwerkende kracht.
Maatregelen die je binnen 2 jaar na elkaar neemt mag je inderdaad combineren voor de subsidie-aanvraag:
https://www.rvo.nl/subsid...veel-subsidie-krijgt-u%3F
Laat u meer dan één isolatiemaatregel installeren? Dan verdubbelt het subsidiebedrag voor isolatie. Dit geldt ook als u een isolatiemaatregel combineert met de installatie van een warmtepomp, zonneboiler of aansluiting op een warmtenet. Vraag hiervoor subsidie aan binnen 24 maanden nadat u de eerste maatregel uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Andrejan schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Maatregelen die je binnen 2 jaar na elkaar neemt mag je inderdaad combineren voor de subsidie-aanvraag:
https://www.rvo.nl/subsid...veel-subsidie-krijgt-u%3F

[...]
Dat is jammer heb dak en vloer isolatie al gedaan 2022.

Spouw durf ik niet aan, meer in deze zin goed compleet aanpakken.(Voegen/impregneren).

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrejan
Offens1490 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:10:
[...]
Je zou je nog kunnen oriënteren op de sites van Milieu Centraal (https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/) en Eigen Huis (https://www.eigenhuis.nl/verduurzamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hi! Toch een vraagje over de screens in mijn nieuwe kozijnen. Ik heb dit kwartaal 38m2 aan kunststofkozijnen laten plaatsen met triple glas. Erg tevreden over! het is heel behaaglijk binnen en met de nieuwe WTW een uitstekend binnenklimaat. De bevestigingsmethoden zijn divers (gezien de aard van het huis), maar niet op alle plekken is (blijkt nu) met stelkozijnen gewerkt.

Nu heb ik op 4 kozijnen elektrische screens die terugbevestigd moeten worden. De aannemer geeft aan dat hij ze zo terugschroeft, maar daar heb ik wat bedenkingen bij. De leverancier van de screens heeft een offerte gestuurd om ze terug te plaatsen voor ~600 euro inclusief btw (voor goede ochtend werk voor 2 man best prima).

Nu wil ik alleen wel heel helder hebben HOE we dat gaan doen :)

Ik heb Kommerling profielen, omdat 1 kozijn verkeerde maat was kon ik net rustig paar foto's maken. De leverancier van de kozijnen zegt dat de screen in de buitenste 2 cm moet, dat voelt idd als een stevig stuk vlees, maar de leverancier zegt dan wel dat het daarachter in het stelkozijn moet.. En dat heb ik dus niet overal. Op de foto zie je de rand, de blauwe pijl geeft de buitenste 2cm aan.

De leverancier zegt dat de screen ook wel met schroef in het stalen profiel kan, maar dan moet de breedte van de screen dat natuurlijk wel toelaten. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie hier goede tips voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpqyHvCccsRtAuAv1bt9elCro6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFNZZmjAmUASj0iBc0raSZYn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

@Andrehj

bij ons scheelde het 600 euro op de offerte geloof ik. ook partijen gehad die het onzin vonden, de muren konden dat toch niet componseren bla bla.
Offens1490 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:16:
[...]

Toevallig aan het oriënteren en deze topic gevonden.

Tripple glas is wel flink gestegen in subsidie als ik zo lees van 65€ naar 111€, daarnaast zou je dat blijkbaar kunnen verdubbelen als je nog een isolatiemaatregel toepast. Tja heb al al dak en vloer wat nu nog?
Onze spouw 6 cm met veel troep.

[Afbeelding]

Binnenkort hebben we lokaal in onze regio informatieavond mbt subside/leningen misschien dat het interessant is.
We hebben 2 onder 1 kap 1972 hardhouten kozijnen en oud dubbelglas en schoonvader 73 stopt nu wel met verven. ;)

Vorig jaar had collega kozijnen vervangen en kwamen met verhalen dat trippleglas alleen geluid extra deed weren(Limburg) zo zie je maar weer hoe gereageerd wordt.

Ik ben wel van mening dat ik meer ga winnen om warmteverlies te verbeteren. Wat ik niet verlies hoef ik ook niet te verwarmen.
glas totaal inkoop kreeg ik van de aannemer:1671 euro voor 15 m2, hier 2 maatregelen dus 222 euro ipv 111 euro, zelfs met 111 euro was de inkoop dus 30 euro zoiets (uiteraard los van het plaatsen en de marge van de aannemer) 4-15-4 hr+++ glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrolijkefluiter
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:05
No Hands schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:42:
[...]

Ik heb dat nog niet kunnen vinden, binnen is het misschien ook wat minder belangrijk omdat er altijd een plantje voorstaat, of een gordijn, of noem maar wat.
Zon was vooral op donkere kleuren een probleem of merken waar dunne folie wordt gebruikt voor de kleur.
Weet je bij welke merken die dunne folie gebruikt wordt? De zon staat pal op de voordeur namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
vrolijkefluiter schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:02:
[...]

Weet je bij welke merken die dunne folie gebruikt wordt? De zon staat pal op de voordeur namelijk.
Nee daar kan ik je niet mee helpen, maar het zijn vaak partijen die adverteren met de goedkoopste kozijnen van nederland en aanverwante teksten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Boeryepes schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:27:
[...]

41k voor HR++ bij Damen en Groen (Profel)
Dezelfde scope maar dan HR+++ 55k bij Kroon Ijsselstein en 73k bij Belisol. Wat een bedragen! 🥺
Ondertussen ook de offerte van Veldkozijnen binnen: 65k en PADK is niet leverbaar... 😩

Ik heb DBS kozijnen uit Beesd gevonden en die leveren Koch kozijnen met jawel... PADK 😁. Maandag die maar eens bellen.

Maar wat een bedragen 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:00
Boeryepes schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:54:
[...]

DBS kozijnen uit Beesd gevonden en die leveren Koch kozijnen met jawel... PADK
Klopt dit? Koch kozijnen? Als ik bij DBS kijk zie ik Schüco kunststof.

Ook ik ben op zoek naar een leverancier voor kunststof kozijnen HVL, PADK en triple glas. Echter deze combinatie zie ik weinig voorbij komen. Echter ik kwam een leverancier in Lelystad tegen die PADK afraad ivm lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
RonaldABC schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:31:
[...]

Ik lees zowel Schuco als Kochs en in de Kochs brochure staat PADK, Dito op de website. Morgen ga ik even langs om te kijken.
https://dbskozijnen.nl/wp...024/11/Kochs-Brochure.pdf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szyyulj0eJExBWurEUX7IWGKfO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41bwAAaXaUOHRafeIM0D3DiX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Boeryepes op 16-03-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
[...]

Echter ik kwam een leverancier in Lelystad tegen die PADK afraad ivm lekkage.
Als de ramen in kiepstand staan dan kan het ook inregenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
Boeryepes schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:42:
[...]

Als de ramen in kiepstand staan dan kan het ook inregenen.
Mooie opmerking! Maar het idee is, het raam kan "permanent" op de kierstand staan. Ook bij afwezigheid. Vandaar politie keurmerk. Dit in tegenstelling tot kiepstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Onze kunststof kozijnen leverancier komt ineens met een vervelende melding namelijk: alle woningen van voor 1994 waar zij aan het werk zijn moet er verplicht een asbestinventarisatie zijn.
Zij verwijzen hierbij naar de voorwaarden van de VKG waarbij zij zijn aangesloten: https://vkgkeurmerk.nl/pa...ng-kozijnen/?gad_source=1

Ik heb hun leveringsvoorwaarden bekeken en daar wordt het ook in vermeld, echter het is nooit eerder besproken. Niet in de showroom, niet bij bezoeken aan huis, niet bij het inmeten, etc. terwijl wij al een half jaar in een offerte traject zitten. Nu ineens wordt er gebeld met de mededeling dat ze een vervelend bericht hebben maar dat ze door verscherpte controles boetes hebben gehad en nu van alle klanten verwachten dat er een asbest inventarisatie a 475 euro wordt uitgevoerd.
Hebben anderen vergelijkbare ervaringen met hun leveranciers en kunnen ze dit achteraf zo vragen. Hadden ze, omdat het eigenlijk verplichte kosten zijn, dit niet vantevoren moeten meenemen en in de offerte moeten verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
No Hands schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:55:
Onze kunststof kozijnen leverancier komt ineens met een vervelende melding namelijk: alle woningen van voor 1994 waar zij aan het werk zijn moet er verplicht een asbestinventarisatie zijn.
Belisol? Die vertelden me dat ook (500€). De andere 3 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
RonaldABC schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:52:
[...]

Mooie opmerking! Maar het idee is, het raam kan "permanent" op de kierstand staan. Ook bij afwezigheid. Vandaar politie keurmerk. Dit in tegenstelling tot kiepstand.
Uiteraard. Maar die gaan ook dicht als het gaat regenen. Als dat bij PADK ook nodig is dan zij het zo.

Het mij om de toegevoegde waarde en dat is een afweging van voors en tegens. PADK scheelt roosters.

[ Voor 11% gewijzigd door Boeryepes op 16-03-2025 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:38
[...]

Ook ik ben op zoek naar een leverancier voor kunststof kozijnen HVL, PADK en triple glas. Echter deze combinatie zie ik weinig voorbij komen. Echter ik kwam een leverancier in Lelystad tegen die PADK afraad ivm lekkage.
Lekkage van water?
Daarvoor zijn toch de doorvoeren in het kozijn die afwateren naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
elektriekert schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Lekkage van water?
Daarvoor zijn toch de doorvoeren in het kozijn die afwateren naar buiten?
Bij PADK komt het hele raam iets uit de sponning en als het waait en regent dan kan ik me voorstellen dat er wat nat naar binnen kan komen.

Het idee van de microventilatiestand is dat je dat langere tijd zo kunt laten (want 'veilig').

Het is wat mij betreft een mooie innovatie maar niet zaligmakend en dat geldt voor meer dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:02
prijk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:01:
Volgende week worden in ons huis nieuwe kozijnen geplaatst, half jaar geleden besteld, geen aanbetaling. Ons huis is uit 1986. Gisteren belde de leverancier, een groot bedrijf met meerdere vestigingen in Nederland, dat ze een asbestinventarisatie nodig hebben omdat het huis voor 1994 is gebouwd en dat kost 450 euro. Of we dat maar even willen laten doen, de arbeidsinspectie heeft hen op de vingers getikt. Ik weet niets van zo'n verplichting, en diverse van onze buren in eenzelfde soort huis die ook verbouwd hebben evenmin. Ik kan me niet voorstellen dat het bedrijf niet op de hoogte is van de regels en voel me voor het blok gezet omdat er met geen woord over gerept is bij de bestelling een half jaar geleden. Heeft iemand van jullie ervaring met een dergelijke asbestinventarisatie?
@No Hands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Juist, dit ging om kozijnen van Belisol en ze hebben alle kosten betaald. "Als de klant het echt niet wil betalen wij de rekening". Er is overigens geen asbest aangetroffen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Boeryepes schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:10:
[...]

Bij PADK komt het hele raam iets uit de sponning en als het waait en regent dan kan ik me voorstellen dat er wat nat naar binnen kan komen.

Het idee van de microventilatiestand is dat je dat langere tijd zo kunt laten (want 'veilig').

Het is wat mij betreft een mooie innovatie maar niet zaligmakend en dat geldt voor meer dingen.
Wij hebben zelf ook PADK :) , hier zelf nog nooit water binnen gehad met regen en wind. Het simwellicht mogelijk maar ik acht de kans klein dat het zal gebeuren. (Afhankelijk van windrichting natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
elektriekert schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:58:
[...]

Wij hebben zelf ook PADK :) , hier zelf nog nooit water binnen gehad met regen en wind. Het simwellicht mogelijk maar ik acht de kans klein dat het zal gebeuren. (Afhankelijk van windrichting natuurlijk)
Dank! 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
prijk schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:44:
[...]

Juist, dit ging om kozijnen van Belisol en ze hebben alle kosten betaald. "Als de klant het echt niet wil betalen wij de rekening". Er is overigens geen asbest aangetroffen. :)
Blijkbaar onderdeel van de nieuwe omgevingswet.
https://www.opthoog.nl/ni...en-van-kunststof-kozijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WendyW1
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
No Hands schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:55:
Zij verwijzen hierbij naar de voorwaarden van de VKG waarbij zij zijn aangesloten: https://vkgkeurmerk.nl/pa...ng-kozijnen/?gad_source=1

Ik heb hun leveringsvoorwaarden bekeken en daar wordt het ook in vermeld, echter het is nooit eerder besproken. Niet in de showroom, niet bij bezoeken aan huis, niet bij het inmeten, etc. terwijl wij al een half jaar in een offerte traject zitten. Nu ineens wordt er gebeld met de mededeling dat ze een vervelend bericht hebben maar dat ze door verscherpte controles boetes hebben gehad en nu van alle klanten verwachten dat er een asbest inventarisatie a 475 euro wordt uitgevoerd.
Hebben anderen vergelijkbare ervaringen met hun leveranciers en kunnen ze dit achteraf zo vragen. Hadden ze, omdat het eigenlijk verplichte kosten zijn, dit niet vantevoren moeten meenemen en in de offerte moeten verwerken?
Wij zijn niet gebeld maar kregen het te lezen op een bericht op Facebook van onze leverancier, middels een blog. Ook niets vermeld in offertetraject, niet tijdens het hele lange bezoek in de showroom en ook niet 'actief' benaderd dus vanwege een al lopende offerte inclusief eerste aanbetaling.

Wij hebben onze contactpersoon zelf maar benaderd. Schijnbaar zijn ze op de vingers getikt door de inspectie eind vorig jaar, waardoor ze nu strikt de regels gaan volgen.

Er is bij ons telefonisch aangegeven dat er intern is besloten dat voor reeds lopende offertes, ze op eigen risico zullen gaan plaatsen. Maar zwart op wit wil men dit niet bevestigen. Volgens de contactpersoon kan alles dus doorgaan, maar ik ben er niet gerust op. Ik blijf toch scenario's zien dat na inmeten de werkvoorbereider mee zal delen niet te starten omdat de asbest-inventarisatie ontbreekt en men opeens van alles wil zien wat nooit eerder besproken is of waar nooit om gevraagd is.

Die 475 euro op het totaal maakt me niet eens zoveel uit. Het kostenplaatje wordt anders als ze wel iets van asbest vinden dan, laat staan hoe je huis dan wss op zijn kop staat. Dat vooraf wetende hadden we dan eerst andere keuzes gemaakt voor onze nieuwe woning en dit op de iets langere baan geschoven. We wachten af of ze woord houden (manlief heeft meer vertrouwen dan ik)

(Geen Belisol overigens)

[ Voor 5% gewijzigd door WendyW1 op 17-03-2025 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WendyW1
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door WendyW1 op 17-03-2025 00:40 . Reden: Dubbele posting ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13
WendyW1 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 00:35:

Die 475 euro op het totaal maakt me niet eens zoveel uit. Het kostenplaatje wordt anders als ze wel iets van asbest vinden dan.
Dat risico heb je altijd. Toen ik jaren geleden kozijnen verving stond er in de voorwaarden stuk dat eventueel asbest eigen verantwoordelijkheid was. Zij mochten het niet verwerken (eigen bedrijf). Een inventarisatie was er niet echt.

In de praktijk verdachten ze een paar zetstukken tussen kozijnelementen. Als ik folie zou klaarleggen en zou afvoeren, dan zouden zij alsnog die stukken wel wegpakken.

Dat laatste had ik na demontage van kozijn ook nog wel zelf gekund.

Paar stroken die verder niet vastzitten is natuurlijk ook wel het meest makkelijke en minst risicovolle geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2025 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WendyW1
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 17 maart 2025 @ 00:46:
[...]

Dat risico heb je altijd. Toen ik jaren geleden kozijnen verving stond er in de voorwaarden stuk dat eventueel asbest eigen verantwoordelijkheid was. Zij mochten het niet verwerken (eigen bedrijf). Een inventarisatie was er niet echt.

In de praktijk verdachten ze een paar zetstukken tussen kozijnelementen. Als ik folie zou klaarleggen en zou afvoeren, dan zouden zij alsnog die stukken wel wegpakken.

Dat laatste had ik na demontage van kozijn ook nog wel zelf gekund.

Paar stroken die verder niet vastzitten is natuurlijk ook wel het meest makkelijke en minst risicovolle geval.
Die oplossing zouden wij prima mee kunnen leven.

Een asbestinventarisatie waar, in het slechtste geval asbest wordt aangetroffen, vereist in dit geval asbestsanering via een goedgekeurd bedrijf. Anders komen ze niet.

Dan wordt het kostenplaatje wel heel anders en het gedoe eromheen ook. Het gaat om een behoorlijk aantal ramen/kozijnen en deuren. Hadden ze dit 2 maanden geleden verteld met tekenen van de offerte, hadden we waarschijnlijk nog even gewacht en het in ieder geval niet dit jaar laten doen. Nu zitten we 'vast' met de aanbetaling die inmiddels ook al gedaan is.

Volgens het koopcontract zijn de kozijnen en ramen van +/- 1995, woning zelf 1981, maar daar is verder geen 'bewijs' van te vinden. Eerste eigenaar is overleden en woning is vanuit een erfenis verkocht aan degene van wie wij het in december hebben gekocht. Het is van vroeger uit een omgebouwde stal, waarbij in 2017 het volledige asbestdak is vervangen, van alles is aangepakt en volledig geisoleerd, maar de ramen en kozijnen helaas niet😂

We gaan het zien.🤷‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Boeryepes schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:57:
[...]

Belisol? Die vertelden me dat ook (500€). De andere 3 niet.
Nee geen Belisol

Omdat ik afgelopen jaar zelf de constructies waar de kozijnen in komen: De buitengevel van buiten isoleren,keraliet liever niet? heb getimmerd en dus zeker weet dat er geen asbest is heb ik de kozijnleverancier voorgesteld dat we geen asbestinventarisatie nodig hebben. Als ze toch vinden van wel dan gooi ik het op 50/50 in de kosten.

[ Voor 47% gewijzigd door No Hands op 17-03-2025 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:02
No Hands schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:08:
[...]

Nee geen Belisol

Omdat ik afgelopen jaar zelf de constructies waar de kozijnen in komen: De buitengevel van buiten isoleren,keraliet liever niet? heb getimmerd en dus zeker weet dat er geen asbest is heb ik de kozijnleverancier voorgesteld dat we geen asbestinventarisatie nodig hebben. Als ze toch vinden van wel dan gooi ik het op 50/50 in de kosten.
De kit van je bestaande ramen kan ook asbesthoudend zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
daniel14 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:03:
[...]

De kit van je bestaande ramen kan ook asbesthoudend zijn ;)
Ik hoop dat ze die over het hoofd zien. Ik ga geen 475 euro betalen om iemand te laten beoordelen of die kit asbest heeft. Dat is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:32

Managelorian

“This is the workflow.”

Maar hoe ziet zo'n onderzoek er dan uit? Wordt dit van tevoren gedaan, of wordt dit gedaan wanneer de oude kozijnen eruit zijn gehaald? Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WendyW1
  • Niet online
Managelorian schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:47:
Maar hoe ziet zo'n onderzoek er dan uit? Wordt dit van tevoren gedaan, of wordt dit gedaan wanneer de oude kozijnen eruit zijn gehaald? Heeft iemand ervaring hiermee?
Asbest inventarisatie moet vooraf en kan op zicht (met wat monsters van materialen), of o.b.v. destructief onderzoek, maar dan zit je naast je kozijn misschien wel met een gat in je muur. Als er asbest wordt gevonden moet je dus eerst de hele boel laten saneren en dan komen de heren kozijnen boeren pas. Ik werd niet zo blij van de informatie.

[ Voor 13% gewijzigd door WendyW1 op 17-03-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18:30
Vandaag een kunststof kozijnen boer uitgenodigd om een offerte te maken voor een 5tal ramen te vervangen in mn huis.
Ik gaf aan dat ik direct triple glas wil, dat is allemaal mogelijk maar: dit geeft extra belasting op het hang en sluit werk waardoor het minder lang meegaat, aldus de verkoper.
Is dit weer een nieuwe smoes om je er vanaf te houden?

Waar ik ook vraagtekens bij heb is dat de verkoper aangaf dat hij geen stelkozijnen gebruikt maar het kozijn bevestigd aan de spouwlatten en de afwerking met pur en afdeklatten.
Dit komt mij raar voor, graag jullie mening. Het betreft Gealan S9000 profielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Kees85 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 00:52:
Vandaag een kunststof kozijnen boer uitgenodigd om een offerte te maken voor een 5tal ramen te vervangen in mn huis.
Ik gaf aan dat ik direct triple glas wil, dat is allemaal mogelijk maar: dit geeft extra belasting op het hang en sluit werk waardoor het minder lang meegaat, aldus de verkoper.
Is dit weer een nieuwe smoes om je er vanaf te houden?

Waar ik ook vraagtekens bij heb is dat de verkoper aangaf dat hij geen stelkozijnen gebruikt maar het kozijn bevestigd aan de spouwlatten en de afwerking met pur en afdeklatten.
Dit komt mij raar voor, graag jullie mening. Het betreft Gealan S9000 profielen.
dan moeten ze dus zwaarder uitgevoerd hang en sluitwerk gebruiken, dat lijkt me simpel.
montage is of met stelkozijn of aan je spouwlat. beide heeft voor en nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
No Hands schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 06:17:
[...]

dan moeten ze dus zwaarder uitgevoerd hang eens luitwerk gebruiken, dat lijkt me simpel.
montage is of met stelkozijn of aan je spouwlat. beide heeft voor en nadelen.
Ben gisteren bij 'boer' numero 5 geweest en heb nog niet gehoord dat tripel een probleem met hang- en sluitwerk kan geven. Zou ook raar zijn als je kozijnen en glas koopt en daar dan het hangwerk te slap is.

Wat ik wel hoor is dat hele grote tripel ramen (bijv 3x2m) heel zwaar zijn er dat ze dan na moeten gaan of de constructie dat wel aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewicht is wel een dingetje hoor, ik had paar ruiten van rond de 300kg, dan wordt het proces een stuk duurder :) Okasha in "Het grote HR +++ glas en kozijn topic"

Hang en sluitwerk heb ik nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
Lijkt mij ook dat hang en sluitwerk zwaarder moet worden uitgevoerd, maar hoe check je of het voldoende zwaar is?
En wie heeft een korte opsomming van de voor en nadelen van stelkozijnen of spouwlat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
[...]

Gisteren even langs geweest. Ze leveren beide maar vooral voor de consumenten leveren ze Schuco (meer opties, lagere prijs) en Kochs meer voor de aannemers. Ik heb beide profielen naast elkaar gezien en daar zit weinig verschil tussen.

Wat ik wel erg mooi vond is de HVL verbindingen zowel buiten als binnen, en vooral binnen erg strak en dat is
waar we naar op zoek waren: een niet zo kunstof-achtige look. Verder een fijne zaak, goed advies gehad.
We krijgen morgen een Schuco offerte en ik brand kaarsjes opdat het een acceptabele offerte mag worden _/-\o_ .

Dit is binnenaanzicht met HVL verbindingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zIkM5NqHGZMND7zxtfQC8uTIBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/byEHwTWuEAT9zGMyNOtbrhQs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
Boeryepes schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Wat ik wel erg mooi vond is de HVL verbindingen zowel buiten als binnen, en vooral binnen erg strak en dat is waar we naar op zoek waren: een niet zo kunstof-achtige look. Verder een fijne zaak, goed advies gehad.
Dank voor je update. Dat ziet er strak uit. Ook geen rare opmerkingen mbt triple glas? Ben benieuwd naar de prijs en levertijd. Heb je hier een indicatie van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
RonaldABC schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Dank voor je update. Dat ziet er strak uit. Ook geen rare opmerkingen mbt triple glas? Ben benieuwd naar de prijs en levertijd. Heb je hier een indicatie van?
Geen enkele opmerking over tripel. Ze ziten nu eind juni qua leveren.

Toevoeging: ik check elke 5 min de mail maar nog geen offerte 🤞🤞🤞🤞🤞

[ Voor 10% gewijzigd door Boeryepes op 19-03-2025 12:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Boeryepes schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Gisteren even langs geweest. Ze leveren beide maar vooral voor de consumenten leveren ze Schuco (meer opties, lagere prijs) en Kochs meer voor de aannemers. Ik heb beide profielen naast elkaar gezien en daar zit weinig verschil tussen.

Wat ik wel erg mooi vond is de HVL verbindingen zowel buiten als binnen, en vooral binnen erg strak en dat is
waar we naar op zoek waren: een niet zo kunstof-achtige look. Verder een fijne zaak, goed advies gehad.
We krijgen morgen een Schuco offerte en ik brand kaarsjes opdat het een acceptabele offerte mag worden _/-\o_ .

Dit is binnenaanzicht met HVL verbindingen:
[Afbeelding]
Nou, offerte van DBSkozijen kwam vandaag binnen voor Schuco stelkozijnen, tripel glas Uw=0.7 met PDAK beslag (microventilatie). Afgerond 49K voor 38m2 kozijnen/ramen/deuren met horren, houtnerf binnen/buiten en HVL/Houtlook dat er retestrak uitziet (zie foto boven). Daarboven op het nodige Keralit en renovatie buitekant dakkapel (buitenwerk wordt door Keralit vervangen). Garantie 15 jaar op kozijnen en installatie. 10 jaar op het glas en hang- en sluitwerk (komo). Daarboven op doen we nog een luxe vleugeloverdekkende deur met houtlook. Zal een 4-5K gaan kosten.
En dan asbest inventarisatie: 500 euro stelpost waarover ik me geen zorgen maak want in 2019 is alle kit al vervangen door nieuw.

Ter vergelijking de andere 4 offertes:
  • Damen en Groen: 42K. Profel, HR++ (deden moeilijk over tripel), kaal pvc binnenzijde, houtlook buiten, geen PADK dus roosters, normale deur en renovatie dakkapel net als DBSkozijnen
  • Kroon: 54K, eigen merk, kaal pvc binnenzijde, houtlook buiten, PADK en tripel. Vleugeloverdekkende deur en renovatie dakkapel over bestaande betimmering. Garantie 15/10 jaar.
  • Veldkozijnen: 65K. Veka, Tripel, houtlook buitenroosters, vleugeloverdekkende deur en renovatie dakkapel net als Kroon. Garantie 10 jaar
  • Belisol: 74K oei oei ... Profel, Tripel, houtlook buiten/binnen, roosters, vleugeloverdekkende deur en renovatie dakkapel net als Kroon. Garantie 20/15/10 jaar
Belisol en DBSkozijnen noemden beide de asbestinventarisatie.

En de reviews die ik op Google vond daarin scoorde DBSkozijnen ook het best en is een kleinere lokale speler (contact is direct met de eigenaar). Kortom, het loont om te meerdere offertes op te vragen en DBSkozijnen is een aanrader. Ik zie de installatie met vertrouwen tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Boeryepes schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:57:
[...]

Nou, offerte van DBSkozijen kwam vandaag binnen voor Schuco stelkozijnen met PDAK beslag (microventilatie). Afgerond 49K voor 38m2 kozijnen/ramen/deuren met horren, houtnerf binnen/buiten en HVL/Houtlook dat er retestrak uitziet (zie foto boven). Daarboven op het nodige Keralit en renovatie buitekant dakkapel (buitenwerk wordt door Keralit vervangen). Garantie 15 jaar op kozijnen en installatie. 10 jaar op het glas. Daarboven op doen we nog een luxe vleugeloverdekkende deur met houtlook. Zal een 4-5K gaan kosten.
En dan asbest inventarisatie: 500 euro stelpost waarover ik me geen zorgen maak want in 2019 is alle kit al vervangen door nieuw.

Ter vergelijking de andere 4 offertes:
  • Damen en Groen: 42K. Profel, HR++ (deden moeilijk over tripel), kaal pvc binnenzijde, houtlook buiten, geen PADK dus roosters, normale deur en renovatie dakkapel net als DBSkozijnen
  • Kroon: 54K, eigen merk, kaal pvc binnenzijde, houtlook buiten, PADK en tripel. Vleugeloverdekkende deur en renovatie dakkapel over bestaande betimmering. Garantie 15/10 jaar.
  • Veldkozijnen: 65K. Veka, Tripel, houtlook buitenroosters, vleugeloverdekkende deur en renovatie dakkapel net als Kroon. Garantie 10 jaar
  • Belisol: 74K oei oei ... Profel, Tripel, houtlook buiten/binnen, roosters, vleugeloverdekkende deur en renovatie dakkapel net als Kroon. Garantie 20/15/10 jaar
Belisol en DBSkozijnen noemden beide de asbestinventarisatie.

En de reviews die ik op Google vond daarin scoorde DBSkozijnen ook het best en is een kleinere lokale speler (contact is direct met de eigenaar). Kortom, het loont om te meerdere offertes op te vragen en DBSkozijnen is een aanrader. Ik zie de installatie met vertrouwen tegemoet.
Wat is de garantie op het hang- en sluitwerk?

Dat was bij mij maar 2 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
elektriekert schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:13:
[...]

Wat is de garantie op het hang- en sluitwerk?

Dat was bij mij maar 2 jaar.
Op het hang- en sluitwerk 10 jaar. Post hierboven aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Boeryepes op 19-03-2025 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
Als ik het zo lees ziet het er goed uit. Aanvullende vraag: is het triple glas gespecificeerd(opbouw en waarde)?

Aanvullende vraag: worden de kozijnen geplaatst met stelkozijnen?

[ Voor 23% gewijzigd door RonaldABC op 19-03-2025 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
RonaldABC schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:43:
Als ik het zo lees ziet het er goed uit. Aanvullende vraag: is het triple glas gespecificeerd(opbouw en waarde)?
TRIPLE glas: warmte werend Uw waarde 0,7 W/m2. Opbouw weet ik nog niet maar ik vermoed 4-15 etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
RonaldABC schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:43:
Aanvullende vraag: worden de kozijnen geplaatst met stelkozijnen?
Stelkozijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aiNaturalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 21:08
Ik heb Duitse witte kunstofkozijnen met houtnerf folie die na 16jaar aan het afbladeren is. Is het voor onderhoud noodzakelijk omdaar weer nieue folie op aan te brengen of maakt dat voor de levenstuurd niet uit ? Het ziet er nu trouwens wel lelijk uit, zeker de bovenverdieping maar dat ziet toch niemand. Is die houtnerf folie er alleen voor de sier en niet voor de bescherming ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:02
Alleen voor sier ja ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVG87
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 02:00
Offerte ontvangen van Ploeg voor raam op 2e verdieping. Erg duur naar mijn mening, op de offerte staat ook een post voor externe steiger van 2900 euro. Is dat een 'normaal' bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Laatst online: 11:37
MVG87 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:57:
Offerte ontvangen van Ploeg voor raam op 2e verdieping. Erg duur naar mijn mening, op de offerte staat ook een post voor externe steiger van 2900 euro. Is dat een 'normaal' bedrag?
Daar ga je achter komen als je nog twee offertes opvraagt.

2900 is overigens sowieso duur voor een steiger, tenzij je in de kerktoren woont misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Daar huur je heel wat steigers voor bij Boels.

Ik laat rondom tm zolder alles vervangen en zie in meerdere offertes ca. 500€ opgenomen voor een kraan.

Heb je misschien een bijzondere situatie?

Edit: Ploeg heeft in dit topic een goed imago en ik neem aan dat je ze gaat bellen hierover. Uiteraard zijn wij na je post uitermate nieuwsgierig naar de uitkomst.

[ Voor 14% gewijzigd door Boeryepes op 24-03-2025 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb je al gevraagd wat ze met de post bedoelen en of er misschien sprake van een typefout is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novartis
Gezien de prijs, kan het gaan om een bouwsteiger. Kan me anders niets bedenken. Zelf investeren in een nieuwe stijger is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb nu drie offertes liggen voor het vervangen van alle kozijnen en ramen op de bovenverdiepingen.
Het gaat over 8 kozijnen, in totaal zo'n 11 m2 oppervlak.

Alle drie de offertes zijn met triple glas, 6/16/4/16/4 zonder ventilatieroosters (ventileren dmv winterstand + mechanische afzuiging).
Alle drie hebben inbegrepen horren in alle bewegende delen en een beetje keralit gevelbekleding boven 2 ramen.
alle drie leveren een ander type kozijn, maar monteren met stelkozijn.
Heel erg vergelijkbaar dus, dat maakt de keus niet veel makkelijker.

Offerte 1
16.500
Aluplast IDEAL 7000NL
10/5 jaar garantie (kozijn / hang en sluitwerk)

Offerte 2
16.900
Veka Softline 82NL
10/5/2 jaar garantie (kozijn / rubbers / hang en sluitwerk)

Offerte 3
17.400
Shüco Living
15/10/5 jaar garantie (kozijn/montage/hang en sluitwerk)

Voor mijn gevoel is de eerste offerte ook het kleinste bedrijf, en de laatste de grootste.

Is er iemand die ervaring heeft met de verschillen tussen deze kozijnen?
Uiteindelijk denk ik dat het grootste verschil zal zitten tussen de kwaliteit van de montage en medewerkers , dat is lastig inschatten.
Ze hebben alle drie prima recensies.

In ieder geval een leuk overzichtje voor andere mensen die interesse hebben!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-maasdijk
  • Laatst online: 08:59
dragonhaertt schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:48:
Ik heb nu drie offertes liggen voor het vervangen van alle kozijnen en ramen op de bovenverdiepingen.
Het gaat over 8 kozijnen, in totaal zo'n 11 m2 oppervlak.

Alle drie de offertes zijn met triple glas, 6/16/4/16/4 zonder ventilatieroosters (ventileren dmv winterstand + mechanische afzuiging).
Alle drie hebben inbegrepen horren in alle bewegende delen en een beetje keralit gevelbekleding boven 2 ramen.
alle drie leveren een ander type kozijn, maar monteren met stelkozijn.
Heel erg vergelijkbaar dus, dat maakt de keus niet veel makkelijker.

Offerte 1
16.500
Aluplast IDEAL 7000NL
10/5 jaar garantie (kozijn / hang en sluitwerk)

Offerte 2
16.900
Veka Softline 82NL
10/5/2 jaar garantie (kozijn / rubbers / hang en sluitwerk)

Offerte 3
17.400
Shüco Living
15/10/5 jaar garantie (kozijn/montage/hang en sluitwerk)

Voor mijn gevoel is de eerste offerte ook het kleinste bedrijf, en de laatste de grootste.

Is er iemand die ervaring heeft met de verschillen tussen deze kozijnen?
Uiteindelijk denk ik dat het grootste verschil zal zitten tussen de kwaliteit van de montage en medewerkers , dat is lastig inschatten.
Ze hebben alle drie prima recensies.

In ieder geval een leuk overzichtje voor andere mensen die interesse hebben!
Ik had ook een Aluplast IDEAL 7000NL offerte liggen maar ik kom het glas toen niet vinden op subsidielijst. Dus heb het voorbij laten gaan met de betreffende partij, die had mij hierover mogen inlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

lars-maasdijk schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:46:
[...]

Ik had ook een Aluplast IDEAL 7000NL offerte liggen maar ik kom het glas toen niet vinden op subsidielijst. Dus heb het voorbij laten gaan met de betreffende partij, die had mij hierover mogen inlichten.
Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

Het glas staat in principe los van het type kozijn, dus Aluplast zou niet per definitie een probleem moeten zijn.
Wij gaan waarschijnlijk uiteindelijk voor Schuco kiezen, (vooral) vanwege de langere garantie periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-maasdijk
  • Laatst online: 08:59
dragonhaertt schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:51:
[...]

Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

Het glas staat in principe los van het type kozijn, dus Aluplast zou niet per definitie een probleem moeten zijn.
Wij gaan waarschijnlijk uiteindelijk voor Schuco kiezen, (vooral) vanwege de langere garantie periode.
Ik ben sindskort zelf projectleider in grote projecten glas. Dus kan via mijn werk isolatie glas laten plaatsen. Ook zijn wij ineens aan het kijken om te verhuizen dus heb het even gelaten hoe het nu is. Dus ben opnieuw afwegingen aan het maken.
Aluplast heeft Eko-okna glas in zijn kozijnen zitten waarvan een paar in subsidielijst staan maar dus niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
Jouw leverancier heeft dat, elk kozijn verkoper mag zijn eigen leverancier bepalen. Ik verkoop mijn kozijen, oa Aluplast, met een heel ander glasleverancier/merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Even een crosspost vanuit een ander topic. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1874247:

Hallo,

ik heb recent geprobeerd wat offertes op te vragen om kozijnen en glas te laten vervangen voor onze woning. Ik heb drie partijen aangeschreven. 2 lokale en 1 landelijke opererende. Eén lokale partij is afgevallen omdat ze niet kwamen opdagen en slecht te bereiken waren. De landelijke partij was 15K duurder dan de lokale partij, die is ook afgevallen. er is dus nog één partij over die hier in de regio veel doet en waarover mensen tevreden zijn.
Ik kan echter de offerte niet verder beoordelen anders dan op prijshoogte, kleur, indeling en functionaliteit.
Iemand die opmerkingen/vragen heeft over onderstaande offerte en die ik kan stellen aan de betreffende partij?

Members only: Offerte
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smarti
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:40
Wij zijn aan het orienteren op het vervangen van onze ramen door kunststof kozijnen en (triple) glas. Inmiddels bij meerdere partijen offertes opgevraagd. Een ding wat ik toch wel lastig te beoordelen vind is de kleuring van de kozijnen. Onder andere in dit topic lees ik toch enigszins regelmatig iets over afbladerende folie. De ene partij heeft het over het lijmen van dit folie en andere over het versmelten. Zit er verschil tussen deze methoden?
Daarnaast is onze wens om aan de binnenzijde mat zwart te hebben en aan de buitenzijde (crème) wit. Sommige partijen beweren dat dit wel kan en andere van niet. Is hier iets zinnigs over te zeggen, of verschilt dit gewoon van leverancier tot leverancier?
Qua merk kozijnen gaat onze voorkeur op dit moment uit naar Schuco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@CPM Uit de offerte maak ik op dat ze stompe montage doen met PUR aan de binnenkant en kit aan de buitenkant. Heb zelf voorkeur voor montage met (kunststof) stelkozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

_JGC_ schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:09:
@CPM Uit de offerte maak ik op dat ze stompe montage doen met PUR aan de binnenkant en kit aan de buitenkant. Heb zelf voorkeur voor montage met (kunststof) stelkozijn.
Ik lees alleen dat ze dat doen met geïmpregneerde spouwlatten, is dat niet goed dan? Dat is toch een soort stelkozijn? Wat is de echte meerwaarde van een kunstof stelkozijn, anders dan dat het niet kan rotten?

[ Voor 8% gewijzigd door CPM op 21-04-2025 21:18 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
CPM schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:17:
[...]

Ik lees alleen dat ze dat doen met geïmpregneerde spouwlatten, is dat niet goed dan? Dat is toch een soort stelkozijn? Wat is de echte meerwaarde van een kunstof stelkozijn, anders dan dat het niet kan rotten?
Spouwlat is een lat die in de spouw valt. Daar schroeven ze het kozijn op vast en voor de afdichting gebruikt men binnen pur en buiten kit. Kozijn gaat lekker uitzetten en krimpen en binnen een paar jaar scheurt die afdichting, heb je tocht en vocht langs de kozijnen.

Stelkozijn is een houten of kunststof strook met een rubber lip die over de spouw geschroefd wordt. Het stelkozijn moet de boel water en winddicht afsluiten. Vervolgens zet je daar een kozijn met aanslag tegenaan en is het buiten dicht zonder kit. Het werken van het kunststof wordt opgevangen door de rubbers van de aanslag.

En idd wat je zegt: kunststof stelkozijn, die rot niet weg, een houten stelkozijn gaat op den duur ook gewoon rotten en dan mag je alsnog de hele zooi er weer uittrekken. Daarnaast geeft een kunststof stelkozijn meer mee dan een strook watervast verlijmd multiplex, de afdichting van een kunststof stelkozijn is gewoon beter. Je buitenblad is nml nooit kaarsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramzero
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:32
Hoi allemaal,
ik ben ook op zoek naar kunststof kozijnen en ben even gaan kijken naar het Veka kozijn van een dakkapel die vorig jaar geplaatst was, om te zien hoe dat is gemaakt en eruitziet.
Tot mijn verbazing zijn alle hoekjes van de glaslatten open gaan staan.
Heeft iemand anders hier ook zo'n ervaring gehad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fd25qXjXx9eMPrzjZGFxNmeUap4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6lF4hJcNeWLfiPArOjPu3e9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5f2VejxBI76Mp-qprLUQigfVcGA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBV1PjoO8R0vhpWpjdQsdXVC.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natashannek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-04 21:42
Onlangs door Damen & Groen kozijnen laten plaatsen. Meerdere dingen zijn niet goed gegaan (verkeerde kleur raambeslag, hr++ glas ipv triple glas, raam dat vervangen is door materiaal kozijn aan de onderkant wat niet was afgesproken, bij de plaatsing zat er roest bij de tochtstrips van drie kozijnen, oude kozijn die tegen mijn tv werd geplaatst waar ik absoluut niet blij mee was toen ik erachter kwam). Nu heb ik onlangs een e-mail gestuurd om de tekortkomingen op een rijtje te zetten. Dit wordt eerlijk gezegd nu wel allemaal nog opgelost volgens de e-mail die ik recentelijk heb ontvangen. Nu ben ik echter gestart met de schoonmaak van mijn kozijnen en zie ik dat op sommige punten het kozijn (houtlook) gewoon kapot is. Zie ter illustratie het eerste kozijn dat ik heb schoongemaakt. Ik heb ze alle nog niet eens van dichtbij gecheckt. Raden jullie aan om hier ook nog wat over te zeggen? Wat kan hier eventueel nog aan gedaan worden?!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRhj8TKCAV7_-unLSLMmaF84hAo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cl3JwdNfiihhZYySFQ57Zz2f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
natashannek schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:33:
Onlangs door Damen & Groen kozijnen laten plaatsen. Meerdere dingen zijn niet goed gegaan (verkeerde kleur raambeslag, hr++ glas ipv triple glas, raam dat vervangen is door materiaal kozijn aan de onderkant wat niet was afgesproken, bij de plaatsing zat er roest bij de tochtstrips van drie kozijnen, oude kozijn die tegen mijn tv werd geplaatst waar ik absoluut niet blij mee was toen ik erachter kwam). Nu heb ik onlangs een e-mail gestuurd om de tekortkomingen op een rijtje te zetten. Dit wordt eerlijk gezegd nu wel allemaal nog opgelost volgens de e-mail die ik recentelijk heb ontvangen. Nu ben ik echter gestart met de schoonmaak van mijn kozijnen en zie ik dat op sommige punten het kozijn (houtlook) gewoon kapot is. Zie ter illustratie het eerste kozijn dat ik heb schoongemaakt. Ik heb ze alle nog niet eens van dichtbij gecheckt. Raden jullie aan om hier ook nog wat over te zeggen? Wat kan hier eventueel nog aan gedaan worden?![Afbeelding]
Ik zou hier sowieso meteen melding van maken, hoe langer je twijfelt hoe groter de kans is dat ze het in je eigen schoenen proberen te schuiven.

Een compleet nieuwe kozijn zullen ze niet zo snel aanleveren maar wellicht een onkosten vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
Direct melden als aanvulling op de vorige mail.
Dit is niet te herstellen zonder het kozijn te vervangen.
Hou alles nauwletten in het oog tijdens de herstel werkzaamheden.
Maak veel foto's van de plaatsing, tekortkomingen of juist goede dingen.
Mocht er nadien problemen zijn heb je bewijzen.
Ook als ze klaar zijn goed inspecteren van ELK kozijn.
Een vergoeding nooit accepteren, sta erop dat je ze het juiste onbeschadigde kozijn leveren, en juist plaatsen.
Een beschadigde folie is nooit te herstellen en gaat alleen maar meer bladderen.

[ Voor 21% gewijzigd door Kees85 op 28-04-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramzero
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:32
Een paar dagen geleden ben ik naar een Profel showroom geweest. Ik heb vrij grote ramen (tot 360×195 cm) en wil graag triple glas. De boer raadde me aan om 45-graden verbindingen te gebruiken in plaats van HVL-verbindingen, omdat die veel sterker zouden zijn.
In eerste instantie dacht ik dat dit betekende dat de Profel profielen minder stevig waren.
Later heb ik wat onderzoek gedaan naar Schüco en zag ik een opmerking van een installateur die hetzelfde probleem aanhaalde met HVL verbindingen (Link).
Hebben jullie ook zo’n advies gekregen?
Heeft iemand hier ervaring met grote ramen en HVL verbindingen? Problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
ramzero schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:12:
Een paar dagen geleden ben ik naar een Profel showroom geweest. Ik heb vrij grote ramen (tot 360×195 cm) en wil graag triple glas. De boer raadde me aan om 45-graden verbindingen te gebruiken in plaats van HVL-verbindingen, omdat die veel sterker zouden zijn.
In eerste instantie dacht ik dat dit betekende dat de Profel profielen minder stevig waren.
Later heb ik wat onderzoek gedaan naar Schüco en zag ik een opmerking van een installateur die hetzelfde probleem aanhaalde met HVL verbindingen (Link).
Hebben jullie ook zo’n advies gekregen?
Heeft iemand hier ervaring met grote ramen en HVL verbindingen? Problemen gehad?
I call BS, paar jaar geleden kochs K-vision laten plaatsen. Ik kon het kozijn ook vanaf de zijkant zien en de HVL verbinding was ook verstek, alleen zat er nog een laag kunststof overheen van 2,5-3mm wat voor de HVL look zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:07
ramzero schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:22:
Hoi allemaal,
ik ben ook op zoek naar kunststof kozijnen en ben even gaan kijken naar het Veka kozijn van een dakkapel die vorig jaar geplaatst was, om te zien hoe dat is gemaakt en eruitziet.
Tot mijn verbazing zijn alle hoekjes van de glaslatten open gaan staan.
Heeft iemand anders hier ook zo'n ervaring gehad?
[Afbeelding][Afbeelding]
Hier ook dezelfde kleine kiertjes in een aantal hoeken. Heb me er niet druk om gemaakt, zit er al heel wat jaar in. Totaal geen last van. Wel heb ik dezelfde grijze rubber rand tegen het raam, waar ik wat minder blij mee ben. En dan vooral in de badkamer. Hier is vochtig waardoor na er na een tijd schimmel onder de grijze rubber rand komt. Dat kun je niet schoonmaken, maar je ziet het wel. Dan kun je m.i. beter een zwarte rand hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
elektriekert schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:24:
[...]

I call BS, paar jaar geleden kochs K-vision laten plaatsen. Ik kon het kozijn ook vanaf de zijkant zien en de HVL verbinding was ook verstek, alleen zat er nog een laag kunststof overheen van 2,5-3mm wat voor de HVL look zorgt.
Niet elke fabriek maakt de HVL op dezelfde manier. Klant van me heeft Graf Synergy SL4FF machines, die kunnen naadloos lassen en kunnen ook de HVL look doen zonder verdere nabewerking. De machines die ze hiervoor hadden moesten ze handmatig een bewerking doen voor HVL en qua stevigheid was dat niet positief.
Als ik die PDF zie met die foto's is dat zo'n lelijke brede las die afgesneden en opnieuw ingekleurd moet worden. Ik zou zoiets in 2025 niet meer accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Na tekenen van de offerte kwamen wij er achter dat de keuze van beslag erg beperkt was.
Qua glas was alles mogelijk, maar voor beslag in onze Schüco kozijnen kregen we maar twee opties:
Siegenia TITAN of Winkhaus PADK

Les voor in het vervolg: duidelijke info vragen over de opties voor het beslag

Meer info en de aanleidende vraag had ik gepost in dragonhaertt in "Het grote HR +++ glas en kozijn topic"

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste