Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-03 15:49
Even een vraag wat waarschijnlijk wel erg persoon afhankelijk is;
Vorig jaar hebben wij onze kozijnen op de eerste etage laten vervangen voor kunststofkozijnen. Hier zijn VEKA Softline 82 NL Retro kozijnen ingekomen.
Nu zijn we bezig met het configureren van een dakkapel die een etage hoger komt.
Deze leveracier levert standaard Gealan S9000 met verdiept kozijn en mogelijkheid tot HVL. Ze kunnen ook de VEKA kozijnen leveren tegen een meerprijs maar hebben zelf sterk de voorkeur bij de Gealan kozijnen. Hebben daar meer ervaring mee; het is hun standaard kozijn waar ze dagelijks mee werken. (inkooptechnisch voor hun ook gunstiger is zo m'n onderbuikgevoel).

Ze geven aan dat omdat het op het dak zit, door de afstand je geen verschil zult zien tussen te kozijnen.
Ik weet niet helemaal of ik hierin mee kan gaan. Nu ben ik niet bekend met de Gealan kozijnen en kan online ook niet echt een goed plaatje vinden om het vergelijk goed te kunnen maken.
Ben wel benieuwd of iemand hier daar wat zinnings over kan melden.

PSN: Flix20-NL

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-03 10:33
@Flix20 Kennis van me heeft 2 verschillende merken in de voorgevel in wit. Ik zie het verschil in kleur ondanks dezelfde RAL. Ik ben zelfs bang als je uit 2 verschillende jaren afneemt verschil zal zien.

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 20-02-2026 11:18 ]

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:59
Wat zouden jullie doen als je kiest voor mat zwarte kozijnen aan de buitenzijde? Ook mat zwart aan de binnenzijde of juist niet? Jaloezieën zijn ook mat zwart.

SiberischeHusky Shepsky

• MotorBeast
@CryptoNL Ik heb matzwarte alu kozijnen. Zowel binnen als buiten zwart. Ik zou niet anders willen. Moet er niet aan denken van die glimmende witte kozijnen binnen te hebben. Ieder zijn smaak natuurlijk. Het geeft ook een mooi effect met naar buiten kijken. Beetje effect van naar een schilderij kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door MotorBeast op 20-02-2026 12:15 ]

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:52
Flix20 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:50:
Even een vraag wat waarschijnlijk wel erg persoon afhankelijk is;
Vorig jaar hebben wij onze kozijnen op de eerste etage laten vervangen voor kunststofkozijnen. Hier zijn VEKA Softline 82 NL Retro kozijnen ingekomen.
Nu zijn we bezig met het configureren van een dakkapel die een etage hoger komt.
Deze leveracier levert standaard Gealan S9000 met verdiept kozijn en mogelijkheid tot HVL. Ze kunnen ook de VEKA kozijnen leveren tegen een meerprijs maar hebben zelf sterk de voorkeur bij de Gealan kozijnen. Hebben daar meer ervaring mee; het is hun standaard kozijn waar ze dagelijks mee werken. (inkooptechnisch voor hun ook gunstiger is zo m'n onderbuikgevoel).

Ze geven aan dat omdat het op het dak zit, door de afstand je geen verschil zult zien tussen te kozijnen.
Ik weet niet helemaal of ik hierin mee kan gaan. Nu ben ik niet bekend met de Gealan kozijnen en kan online ook niet echt een goed plaatje vinden om het vergelijk goed te kunnen maken.
Ben wel benieuwd of iemand hier daar wat zinnings over kan melden.
Ik heb in 1995 gekozen voor Gealan kunststof kozijnen. Op zich prima tevreden, maar vind het wel een dingetje dat er bij mij maar max. 20,5 mm glas in past. HR++ is vaak dikker dus dat gaat niet lukken.
Op internet genoeg te vinden over de S9000. Let op dat de S9000 diverse varianten kent (base, style, haax, slim) Dus wel weten wat ze aanbieden. https://www.gealan.de/nl/systemen/s-9000-nl Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen vinden :)

• Flix20
Taatort schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:09:
[...]

Ik heb in 1995 gekozen voor Gealan kunststof kozijnen. Op zich prima tevreden, maar vind het wel een dingetje dat er bij mij maar max. 20,5 mm glas in past. HR++ is vaak dikker dus dat gaat niet lukken.
Op internet genoeg te vinden over de S9000. Let op dat de S9000 diverse varianten kent (base, style, haax, slim) Dus wel weten wat ze aanbieden. https://www.gealan.de/nl/systemen/s-9000-nl Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen vinden :)
Ja die site heb ik uiteraard gevonden, maar die laten enkel dat hoekstukje met doorsnede zien, geen totaalplaatje waardoor het een beetje lastig inschatten is.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:39
CryptoNL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:59:
Wat zouden jullie doen als je kiest voor mat zwarte kozijnen aan de buitenzijde? Ook mat zwart aan de binnenzijde of juist niet? Jaloezieën zijn ook mat zwart.
Wij gaan voor aan de binnenkant juist wit, wel ook houtnerf. In ons huidige huis waren de kozijnen ook aan de binnenkant donker. Nadat we het licht gemaakt hadden ziet het er in huis veel lichter uit.

• CryptoNL
MikaX schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:13:
[...]

Wij gaan voor aan de binnenkant juist wit, wel ook houtnerf. In ons huidige huis waren de kozijnen ook aan de binnenkant donker. Nadat we het licht gemaakt hadden ziet het er in huis veel lichter uit.
Wij hebben ramen van 4 meter breed en een lichte vloer dus dat zou elkaar dan een beetje moeten opheffen zeg maar

SiberischeHusky Shepsky

• MotorBeast
CryptoNL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:37:
[...]

Wij hebben ramen van 4 meter breed en een lichte vloer dus dat zou elkaar dan een beetje moeten opheffen zeg maar
Ik heb een serre in wit kunststof (helaas 8) ) en de rest in zwart alu ook binnen. Ik zou het liefst mijn serre vandaag nog in zwart uitvoeren. Beetje kostbaar helaas. NB: kijk ook eens naar alu in zwart want ik vind dat veel mooier. Hier verderop heeft iemand zwart in kunststof en dan springen bij mij de tranen in de ogen. Maar nogmaals.....smaken verschillen. Ik heb dan ook egaal vlakke kozijnen zonder verdieping. Ik houd van heel strak. Succes met je keuze.

• CryptoNL
MotorBeast schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:18:
[...]

Ik heb een serre in wit kunststof (helaas 8) ) en de rest in zwart alu ook binnen. Ik zou het liefst mijn serre vandaag nog in zwart uitvoeren. Beetje kostbaar helaas. NB: kijk ook eens naar alu in zwart want ik vind dat veel mooier. Hier verderop heeft iemand zwart in kunststof en dan springen bij mij de tranen in de ogen. Maar nogmaals.....smaken verschillen. Ik heb dan ook egaal vlakke kozijnen zonder verdieping. Ik houd van heel strak. Succes met je keuze.
Thanks. Er zijn gelukkig egale kunststof kozijnen te koop zonder verdieping. Sterker nog het ziet eruit als hout maar dat is het niet.

SiberischeHusky Shepsky

• MotorBeast
CryptoNL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:21:
[...]

Thanks. Er zijn gelukkig egale kunststof kozijnen te koop zonder verdieping. Sterker nog het ziet eruit als hout maar dat is het niet.
Precies het is geen hout maar nep hout. O-) Ik was op mijn hele woning inclusief boeiborden in Keralit, 2 zijde rabatdelen in Keralit en Pir isolatie achter rabat zo'n 4 mille meer kwijt in aluminium voor mijn hele woning, 6 ramen en 3 deuren. Iedereen denkt dat aluminium schreeuwend duur is maar dat valt reuze mee. Maar nogmaals, ieder zijn smaak.

• CryptoNL
MotorBeast schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:20:
[...]

Precies het is geen hout maar nep hout. O-) Ik was op mijn hele woning inclusief boeiborden in Keralit, 2 zijde rabatdelen in Keralit en Pir isolatie achter rabat zo'n 4 mille meer kwijt in aluminium voor mijn hele woning, 6 ramen en 3 deuren. Iedereen denkt dat aluminium schreeuwend duur is maar dat valt reuze mee. Maar nogmaals, ieder zijn smaak.
Oh nee aluminium is helemaal niet veel duurder alleen qua isolatie is het gewoon een stukje minder dan bij kunststof

SiberischeHusky Shepsky

• MotorBeast
CryptoNL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:46:
[...]

Oh nee aluminium is helemaal niet veel duurder alleen qua isolatie is het gewoon een stukje minder dan bij kunststof
Dan heb je niet de juiste cijfers gelezen. Kijk maar eens naar Profel. Mijn kozijnen waren volgens mij nog zelfs een fractie beter dan kunststof als ik me goed herinner (4 jaar geleden dus heb het niet meer scherp). De tijd dat alu slecht isoleerde is al jaren voorbij door de constructie binnen in. Bij vorst heb ik voor een andere Tweaker gemeten. 21 binnen en kozijn was 17 graden. Zoek maar even terug.

Optimale thermische isolatie en geluidsisolatie

Aluminium kozijnen zijn thermisch geïsoleerd met 3 kamers, 3 dichtingen en een thermische onderbreking in harde kunststof.

De isolatiewaarde van aluminium kozijnen is Uw 0,88 W/m²K. De optimale geluids- en thermische isolatie zijn daarmee gegarandeerd.

Bron: https://www.profel.com/nl...um-kozijnen-op-een-rijtje

[ Voor 25% gewijzigd door MotorBeast op 20-02-2026 19:13 ]

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:52
MotorBeast schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:03:
[...]

De isolatiewaarde van aluminium kozijnen is Uw 0,88 W/m²K. De optimale geluids- en thermische isolatie zijn daarmee gegarandeerd.

Bron: https://www.profel.com/nl...um-kozijnen-op-een-rijtje
Dat het een stuk beter is dan vroeger is waar en dat het redelijk in de buurt komt van PVC klopt ook.

Alleen een Uw waarde zegt niets over het frame als je niet weet met wat voor glas dit getest is. Dit betekent dus dat het een Uw kan behalen van 0,88, maar dat wil niet zeggen dat dat ook in jouw geval zo is. Glas is de bepalende factor hierin en dat is nou net wat ze niet vermelden.

Als we vanuit gaan dat de Uf waarde 1,2 is dan zou het glas een Ug moeten hebben van 0,4 (wat alleen haalbaar is met Vacuumglas.

• MikaX
Wij twijfelen of we voor een 3-delige of 4-delige aluminium schuifpui moeten gaan. We hebben een opening van 5500 bij 2600.

3-delig: kan 2/3 open vanaf de zijkant, wat een opening van ongeveer 3,5 meter oplevert. Evt kan deze pui ook zonder vast deel geleverd worden/ met een 3e beweegbaar deel, waardoor alles ook de andere kant op kan, maar er blijft altijd een stuk van 1/3 ergens over.
4-delig: kan 1/2 open in het midden, wat een opening van ongeveer 2,60 oplevert.
Rekening houdend met de breedte van de profielen.

Binnen staat een eettafel ingetekend van 3 meter, die wordt waarschijnlijk kleiner.
Buiten hebben we een terras van 3 meter diep, er ligt een zwembad dat ik niet kan verplaatsen. Aangezien er geen tafel met stoelen kan staan willen we een loungeset plaatsen en de tuintafel helemaal rechts achter de berging.

Harmonicapui willen we niet, ivm de lichtinval en de hoeveelheid profielen. We zouden dat ook bijna niet helemaal open zetten is de verwachting. Dan kun je geen loungeset neerzetten.

We hebben heel veel voor- en nadelen de revue laten passeren. Wat zouden jullie overwegingen zijn?

Dit is de situatie.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• MotorBeast
@MikaX Ik heb een schuifpui. Die staat echt nooit open. 2 Redenen. Warmte buiten houden ( heb zelfs warmtewerend glas en airco) en muggen. Ik zou zo min mogelijk scharnierende delen nemen. Maakt het zicht ook mooi open.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik ga maandag Veld & DBS benaderen uit Beesd en Ploeg (Nieuw Vennep) voor een klus op de Utrechtse Heuvelrug. Iemand nog tips voor andere, meer lokale, leveranciers die ook zo goed bekend staan? Dus ergens in de driehoek Veenendaal, Amersfoort, Utrecht?

• CryptoNL
Inmiddels 6 offertes verder, hieronder de resultaten en de verschillen:
Members only:

SiberischeHusky Shepsky

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:07

dragonhaertt

@_'.'

Voor het 'afstellen' van de kozijnen verplaatst onze geliefde leverancier gewoon de sluitplaten in het kozijn, met een dergelijk gevolg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zwtcwVjxmJz7okT-CilCWBxBFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ouNQEqiqVE4QkOcGtFHGwYu.jpg?f=fotoalbum_large
Dit lijkt me persoonlijk niet de bedoeling.

Nu is het zo dat sommige nokken niet netjes in het midden staan als de hendel wél in het midden staat. Volgens de monteur kan de fabriek dit nog wel stellen, heeft iemand hier ervaring mee?
Is het mogelijk om deze nog te stellen, anders dan het draaiplaatje wat er op zit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBNnlp46oXwVM8vDpAc45SaBqzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdMSnVhQtFUY7LSVT1KM93uh.jpg?f=fotoalbum_large

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:27
Die gaatjes zouden ze gewoon weer dicht kunnen lassen, als ze dat niet kunnen zou ik een bedrag van de rekening inhouden en weet je meteen dat je op jezelf bent aangewezen bij onderhoud.
Dat een kozijn en raam in de fabriek al niet netjes sluiten is ook niet best te noemen. Dan is er van kwaliteitscontrole ook geen sprake, tenzij het ramen van WC-eend zijn.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

pman63 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:05:
Die gaatjes zouden ze gewoon weer dicht kunnen lassen, als ze dat niet kunnen zou ik een bedrag van de rekening inhouden en weet je meteen dat je op jezelf bent aangewezen bij onderhoud.
Dat een kozijn en raam in de fabriek al niet netjes sluiten is ook niet best te noemen. Dan is er van kwaliteitscontrole ook geen sprake, tenzij het ramen van WC-eend zijn.
Helaas geen WC eend, maar shuco met Winkhaus. De fabriek is wel een WC-eend in mijn ervaring.
één sluitplaat zat gewoon op een verkeerde plek. 10cm hoger dan waar hij had moeten zitten.
De rest een beetje paar mm te hoog paar mm te laag etc...

Momenteel al 9 dagen mensen over de vloer gehad, en de 10e is al ingepland. Het is één groot drama.

Lassen kunnen ze laten doen door 'dr vinyl', maar dat wilden ze alleen doen op de zichtbare gaten (van die plaat die volledig verkeerd zit) niet de gaten die onder de montageplaten zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door dragonhaertt op 03-03-2026 16:47 ]

• MotorBeast
@dragonhaertt Niet gaan aanrommelen. Je betaalt genoeg voor dit soort spullen toch? Installateur is je partij en die aansprakelijk stellen en gewoon een nieuw goed kozijn vragen. Gaat hij het maar verhalen op de fabriek. Niet jouw zorg.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

MotorBeast schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:52:
@dragonhaertt Niet gaan aanrommelen. Je betaalt genoeg voor dit soort spullen toch? Installateur is je partij en die aansprakelijk stellen en gewoon een nieuw goed kozijn vragen. Gaat hij het maar verhalen op de fabriek. Niet jouw zorg.
Ik ga ook niet zelf aanrommelen, maar ik wil wel graag weten wat er technisch mogelijk is.
We zijn al meer dan een half jaar bezig met dit gezeik en er zijn al een keer volledig nieuwe kozijnen geplaatst.
Ik krijg conflicterende informatie van monteurs van de installateur en de fabriek, dus ik sta open voor info uit andere kanalen.

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:30
Ik heb een offerte ontvangen voor Deceuninck Elegant Thermofibra 115 verdiept profiel kozijnen inclusief horren. Het gaat om totaal 9 kozijnen waarvan 4x een schuifpui..

Graag jullie mening.

Totale prijs inclusief kraan en montage, zonder afwerking omdat er nog gestucced zal worden is €35.800. Daar gaat nog €222 a m2 subsidie nog vanaf (combineer het met een warmtepomp)

Dezelfde configuratie voor Schüco Living op Kozien.nl kom ik uit op €49.385,77

Het aangeboden glas is Triple glas (u waarde 0,6 w/m2k)
Garantie voorwaarden:
Kozijnen: 10 jaar (folie, kleur echtheid)
Glas: 10 jaar
Montage: 10 jaar
Hang en sluitwerk: 2 jaar
Betaling op de laatste dag van de werkzaamheden en in geval van gebreken mag ik 5% inhouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2neupxctRV017RM71g-A3OQPgHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GPd1iI3ZZC6X9ZcghNsQiLbC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhHVKe1Pl9HVXueAmMT8rjfDQ-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZcO05nFdUU8h2iyYXvVARwy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAKX6EVEwkeZy9MynrsqVOz9oDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HJcbV68FZrju3eYQBdhSpoD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-8uqYsiy7snu-f7_bDcsQWVtXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s38wwgIPM1mV6DnlyI1rvHg3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GDUWHj5mNRyUmckVLrvx6OVOgI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SdtL0vpeSFDljMc3DK3Vx0WF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RP3ZPQHDmI7CCzRVm-NgEFuXzs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bKsuScOFs7fMDWIvnndfrCNz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6JTTHEEyRxeaCBXZQW3tZg5x8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MbF7aCPvO6HwqyliNhKhvHtk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c8d4_x1KmkBDqp9Ow_cZvuQL58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8t6Clz1XxdV9N1odweaLFPkG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlcV1MjcgEeePu2P1hKOFgy7mzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3OAgqmPdO00JBlAl4xv4lYO4.png?f=fotoalbum_large

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:56
Eskiya schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 01:01:
Ik heb een offerte ontvangen voor Deceuninck Elegant Thermofibra 115 verdiept profiel kozijnen inclusief horren. Het gaat om totaal 9 kozijnen waarvan 4x een schuifpui..

Graag jullie mening.

Totale prijs inclusief kraan en montage, zonder afwerking omdat er nog gestucced zal worden is €35.800. Daar gaat nog €222 a m2 subsidie nog vanaf (combineer het met een warmtepomp)

Garantie voorwaarden:
Betaling op de laatste dag van de werkzaamheden en in geval van gebreken mag ik 5% inhouden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tekeningen komen me bekend voor. Ik heb van de week de handtekening bij ze gezet :)

• Eskiya
Paul Hewson schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 01:17:
[...]

Tekeningen komen me bekend voor. Ik heb van de week de handtekening bij ze gezet :)
:P
Vond het een prettig gesprek moet ik zeggen. Het valt me op dat het prijsverschil met Schuco enorm is gezien het feit dat het in dezelfde kwaliteitcategorie valt.

• Paul Hewson
Eskiya schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 01:25:
[...]

:P
Vond het een prettig gesprek moet ik zeggen. Het valt me op dat het prijsverschil met Schuco enorm is gezien het feit dat het in dezelfde kwaliteitcategorie valt.
Heb je ook aan eventuele raamdecoratie en horren voor de puien gedacht? Daar hebben ze ook wel wat mooie dingen voor.

• Eskiya
Offerte hebben ze op de puien na, horren meegenomen. Heb aangegeven dat als we met hen doorgaan, we een afspraak in de showroom maken, daar de puntjes op de i zullen zetten en er een klap op geven.

Meerprijs van een hvl profiel was het niet waard volgens de beste man.

Gezien mijn wens om een zo slank mogelijke kozijn kom ik steeds bij Deceuninck.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Eskiya schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 01:01:

Graag jullie mening.

Garantie voorwaarden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou wel voor een andere samenstelling glas gaan. Bepaalde frequenties zullen hier dwars doorheen gaan aangezien elke glas laag dezelfde dikte heeft.
Idealiter wil je iets zien zoals 6 - 4 - 5

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:50
Eskiya schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 01:55:

Daar moet je zelf de keuze in maken, maar op de BG kan je vanaf buiten het verschil wel goed zien. Zou vooral ook vragen wat de prijs is met HVL profiel indien je dat overweegt.
MIsschien een overwogen keuze en ik weet niet hoe jullie huis er van binnen uit ziet, maar ben je bewust dat crème vrij geel is binnenshuis. Vooral in combinatie met lichtere muren.

Verder hebben we wij een hele goede ervaring met deze partij ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Paul Hewson
Eskiya schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 01:55:
Ik heb zelf gekozen voor kleur 103, dus antraciet mat zonder houtnerf. Vind een schuine hoekverbinding daar juist beter bij ogen, omdat het geen uitstraling van hout heeft. Dan kun je mijn inziens beter gaan voor een andere uitstraling.
Zie dat jij wel met houtnerf hebt, dan zou ik persoonlijk wel voor HVL gaan om het goed mogelijk de uitstraling van hout te benaderen.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Hier nu drie offertes binnen van DBS, Veld en i-Kozijn. Verschillende merken, maar qua prijs verder redelijk vergelijkbaar (respectievelijk 30, 34 en 31). DBS werkt met Schüco Living 120 en Veld en i-Kozijn leveren Veka Softline 116.

Op basis van de ervaringen hier en de overige reviews ben ik geneigd om voor Veld te gaan. Die zijn dus wel het duurst én werken niet met stelkozijnen, terwijl DBS en i-Kozijn dat wel doen. Iemand hier die over die afweging nog iets zinnigs te zeggen heeft?

• MotorBeast
Ojjorz schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:47:
Hier nu drie offertes binnen van DBS, Veld en i-Kozijn. Verschillende merken, maar qua prijs verder redelijk vergelijkbaar (respectievelijk 30, 34 en 31). DBS werkt met Schüco Living 120 en Veld en i-Kozijn leveren Veka Softline 116.

Op basis van de ervaringen hier en de overige reviews ben ik geneigd om voor Veld te gaan. Die zijn dus wel het duurst én werken niet met stelkozijnen, terwijl DBS en i-Kozijn dat wel doen. Iemand hier die over die afweging nog iets zinnigs te zeggen heeft?
Veld niet met stelkozijnen? Huh? Hier wel gedaan.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

MotorBeast schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:57:
[...]

Veld niet met stelkozijnen? Huh? Hier wel gedaan.
Ja, dat dacht ik ook uit dit topic op te maken, maar de jongen die langs kwam was daar best duidelijk over...?

• elektriekert
  • Nu online
Ojjorz schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:12:
[...]

Ja, dat dacht ik ook uit dit topic op te maken, maar de jongen die langs kwam was daar best duidelijk over...?
Het mooie van stelkozijnen is dat je het kozijn mooi met het aanslagrubber tegen de kopse kant van het stelkozijn kan drukken om zo je weet afdichting te creëren.
Dan moet uiteraard wel het kozijn er tegenaan geduwd/getrokken worden, anders is het voor de bühne.

• acehighhugo
  • Laatst online: 30-03 14:26
Mijn voorgevel heeft twee verouderde kozijnen (in HSB) die ik moet vervangen. Aan de buitenkant zit gevelbekleding. Hoe moeilijk is het nou echt zo'n kozijn zelf te vervangen / plaatsen, zeker in HSB? Een snelle offertecheck (Gealan kozijnen) laat zien dat een kozijn van 600 piek geplaatst ineens 2.100 euro moet kosten (k heb er twee, dus zelf plaatsen kost 1.200 euro en laten plaatsen kost 4.200 euro). Dat is best een klap geld..

• CryptoNL
Ojjorz schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:12:
[...]

Ben benieuwd morgen komen ze hier en volgens mij doen ze altijd stelkozijnen, dus dat is gek,

SiberischeHusky Shepsky

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

CryptoNL schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:10:
[...]

Ben benieuwd morgen komen ze hier en volgens mij doen ze altijd stelkozijnen, dus dat is gek,
Ik heb de vraag nog maar eens gesteld. Ik laat het hier weten.

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
acehighhugo schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:55:
Mijn voorgevel heeft twee verouderde kozijnen (in HSB) die ik moet vervangen. Aan de buitenkant zit gevelbekleding. Hoe moeilijk is het nou echt zo'n kozijn zelf te vervangen / plaatsen, zeker in HSB? Een snelle offertecheck (Gealan kozijnen) laat zien dat een kozijn van 600 piek geplaatst ineens 2.100 euro moet kosten (k heb er twee, dus zelf plaatsen kost 1.200 euro en laten plaatsen kost 4.200 euro). Dat is best een klap geld..
Ligt aan je kluservaring, maar als je de spouwlatten en stelkozijnen niet gaat vervangen, is het zeer goed te doen. Belangrijk is vooral dat je goed opmeet, maar ook daar zijn genoeg instructies voor. Het plaatsen van kozijnen is i.m.o. verbazingwekkend makkelijk voor het geld dat er voor gevraagd wordt.

• morlune
  • Laatst online: 12:28
Ik heb interesse in kunststof kozijnen, alleen wil ik eerst beginnen met de voordeur vervangen, om te kijken of het bevalt. Klopt het dat bij de voordeur ook de meeste winst is te behalen qua isolatie? Want ik heb nu een houten voordeur (wel 54mm dik) met een groot gat voor de brievenbus er in. Dat is al een groot tochtgat natuurlijk. Wel is de brievenbus nog wat "na geisoleerd" met een beter sluitende brievenbus, maar ik verwacht dat een gehele nieuwe voordeur (incl kozijn) veel zal verbeteren qua isolatie en geluid. Klopt deze denkwijze een beetje?

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ojjorz schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:19:
[...]

Ik heb de vraag nog maar eens gesteld. Ik laat het hier weten.
Verkoper was wel weer heel duidelijk. Ze gebruiken soms houten stellatten, maar geen stelkozijnen. Hij had dat in de afgelopen 2,5 jaar (dat hij er werkt) ook nog niet geoffreerd. Geeft me toch weer twijfel tov de concurrentie...

• MotorBeast
Ojjorz schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:11:
[...]

Verkoper was wel weer heel duidelijk. Ze gebruiken soms houten stellatten, maar geen stelkozijnen. Hij had dat in de afgelopen 2,5 jaar (dat hij er werkt) ook nog niet geoffreerd. Geeft me toch weer twijfel tov de concurrentie...
Stellat of kozijn lijkt me hetzelfde. Je plaatst een houten frame tegen en rond het gat in de muur. Daartegen komen je kozijnen gemonteerd. Gebruik van minimaal aan Pur.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

MotorBeast schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:19:
[...]

Stellat of kozijn lijkt me hetzelfde. Je plaatst een houten frame tegen en rond het gat in de muur. Daartegen komen je kozijnen gemonteerd. Gebruik van minimaal aan Pur.
Ik hou het dan maar op spraakverwarring of gebrek aan kennis van mijn kant. Ik dacht dat stelkozijnen van kunststof waren en rondom aansluitend waren.

• CryptoNL
morlune schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:56:
Ik heb interesse in kunststof kozijnen, alleen wil ik eerst beginnen met de voordeur vervangen, om te kijken of het bevalt. Klopt het dat bij de voordeur ook de meeste winst is te behalen qua isolatie? Want ik heb nu een houten voordeur (wel 54mm dik) met een groot gat voor de brievenbus er in. Dat is al een groot tochtgat natuurlijk. Wel is de brievenbus nog wat "na geisoleerd" met een beter sluitende brievenbus, maar ik verwacht dat een gehele nieuwe voordeur (incl kozijn) veel zal verbeteren qua isolatie en geluid. Klopt deze denkwijze een beetje?
Zeker maar een voordeur is ook erg duur in kunststof. Makkelijk 4.000 tot 7.500 euro.

@Awoodentree Is niet altijd eenvoudig. Ik heb kozijnen van 4 meter breed. Wens je veel succes met plaatsen zonder bijvoorbeeld een lift of robot etc.

SiberischeHusky Shepsky

• Eskiya
elektriekert schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 06:26:
[...]

Ik zou wel voor een andere samenstelling glas gaan. Bepaalde frequenties zullen hier dwars doorheen gaan aangezien elke glas laag dezelfde dikte heeft.
Idealiter wil je iets zien zoals 6 - 4 - 5
Oke, alsof het nog niet onduidelijk genoeg was. Ik heb me helemaal niet verdiept in de glassoorten. Ik heb een poging gewaagd om de HR+++ topic te volgen maar ben een beetje lost :? Zou ik om een ander glassamenstelling moeten vragen?

Ik zal in de HR+++ topic dan ook maar om advies vragen

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik een verdiept of vlak profiel zou moeten nemen voor een 2-kapper uit 2006 en/of Deceuninck Elegant Thermofibra 115 strakker oogt dan een Veka, Gealan, Schüco. Soms zie ik kunstof kozijnen met enorm dikke kozijnen.
Gezien de prijs van Kozien valt Schüco af. Een paar maanden geleden had ik contact gehad met Veld Kozijntechniek in Beesd, waarbij ze aangaven dat Deventer net in hun werkgebied valt. Zou wel een offerte van Veld willen opvragen voor Veka alleen vind het zonde van de tijd om mensen onnodig aan het werk te zetten voor een offerte, waarbij ik vooraf al min of meer weet dat ik er niks mee zal doen.
Kan iemand mij meer wegwijs maken?

• MikaX
Eskiya schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:26:
[...]

Oke, alsof het nog niet onduidelijk genoeg was. Ik heb me helemaal niet verdiept in de glassoorten. Ik heb een poging gewaagd om de HR+++ topic te volgen maar ben een beetje lost :? Zou ik om een ander glassamenstelling moeten vragen?

Ik zal in de HR+++ topic dan ook maar om advies vragen

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik een verdiept of vlak profiel zou moeten nemen voor een 2-kapper uit 2006 en/of Deceuninck Elegant Thermofibra 115 strakker oogt dan een Veka, Gealan, Schüco. Soms zie ik kunstof kozijnen met enorm dikke kozijnen.
Gezien de prijs van Kozien valt Schüco af. Een paar maanden geleden had ik contact gehad met Veld Kozijntechniek in Beesd, waarbij ze aangaven dat Deventer net in hun werkgebied valt. Zou wel een offerte van Veld willen opvragen voor Veka alleen vind het zonde van de tijd om mensen onnodig aan het werk te zetten voor een offerte, waarbij ik vooraf al min of meer weet dat ik er niks mee zal doen.
Kan iemand mij meer wegwijs maken?
Heb je de exacte profielmaten bekeken? Soms is het gezichtsbedrog omdat het ene profiel dieper ligt dan een ander. Een blokprofiel oogt massiever dan een schuin aflopend profiel vind ik zelf. Vaak scheelt het amper iets. De profielen kun je vrijwel allemaal incl maten online vinden.
Misschien ook aluminium overwegen als je smalle profielen wilt?

• Eskiya
Ik heb dat in het vergeleken maar vind het erg lastig om dat op papier te beoordelen. Mooiste zou een leverancier zijn die diverse merken verkoopt en deze ook opgesteld heeft staan in zijn showroom, zodat ik ze naast elkaar kan zetten.

Klopt het dat Veka op papier minder strak oogt maar door bijvoorbeeld de glaslat weer strakker oogt in e praktijk? Wat is de best mogelijke manier om dit uit te zoeken? Ik merkte achteraf dat ik me eerder stoorde aan de glaslat bij de Deceuninck monstertje wat de vertegenwoordiger bij zich had.

Als ik tegen een schuifpui en/of raam kijk dan wil ik "zo min mogelijk" kozijnprofielen/latten etc aankijken.

• MotorBeast
Eskiya schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:33:
Ik heb dat in het vergeleken maar vind het erg lastig om dat op papier te beoordelen. Mooiste zou een leverancier zijn die diverse merken verkoopt en deze ook opgesteld heeft staan in zijn showroom, zodat ik ze naast elkaar kan zetten.

Klopt het dat Veka op papier minder strak oogt maar door bijvoorbeeld de glaslat weer strakker oogt in e praktijk? Wat is de best mogelijke manier om dit uit te zoeken? Ik merkte achteraf dat ik me eerder stoorde aan de glaslat bij de Deceuninck monstertje wat de vertegenwoordiger bij zich had.

Als ik tegen een schuifpui en/of raam kijk dan wil ik "zo min mogelijk" kozijnprofielen/latten etc aankijken.
Ik was bij Veld 4 of 5 mille meer kwijt voor vlakke alu Ral 9005 kozijnen. 5 kozijnen en 3 deuren. Profel als je heel strak wil.

• MikaX
Eskiya schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:33:

Gaan kijken in showrooms? In de eerste instantie hebben wij een aantal afspraken gemaakt gewoon om erachter te komen wat ze hadden. Dat hebben we ook gezegd als we een afspraak maakten. Zo kun je het ook in het groot zien. In de praktijk verkopen ze allemaal een ander merk, heel soms 2 merken.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
morlune schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:56:
Ik heb een jaren 80 woning. Vrij dunnen deur, enkelglas en idd een brievenbus. Nu (overal) triple glas met kunstof, en de hal is beduidend warmer.

• Awoodentree
  • Niet online
CryptoNL schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:06:
[...]

Zeker maar een voordeur is ook erg duur in kunststof. Makkelijk 4.000 tot 7.500 euro.

@Awoodentree Is niet altijd eenvoudig. Ik heb kozijnen van 4 meter breed. Wens je veel succes met plaatsen zonder bijvoorbeeld een lift of robot etc.
Niet altijd, maar 9 van de 10 keer wel. Gezien de geschetste situatie heb ik de voorzichtige aanname gedaan dat het niet om die grootte gaat.
Heb hier trouwens een kozijn van 3,80 meter, welke prima te plaatsen was zonder lift of robot. Hangt uiteraard wel af van welke verdieping en de samenstelling van je kozijn, maar wat extra uitdaging maakt het alleen maar leuker. En het het helpt als je het triple glas eruit haalt tijdens het (ver)plaatsen :9

• CryptoNL
Awoodentree schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:11:
[...]

Niet altijd, maar 9 van de 10 keer wel. Gezien de geschetste situatie heb ik de voorzichtige aanname gedaan dat het niet om die grootte gaat.
Heb hier trouwens een kozijn van 3,80 meter, welke prima te plaatsen was zonder lift of robot. Hangt uiteraard wel af van welke verdieping en de samenstelling van je kozijn, maar wat extra uitdaging maakt het alleen maar leuker. En het het helpt als je het triple glas eruit haalt tijdens het (ver)plaatsen :9
Zelf doen betekent overigens ook geen subsidie ;)

SiberischeHusky Shepsky

• Awoodentree
  • Niet online
CryptoNL schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:46:
[...]

Zelf doen betekent overigens ook geen subsidie ;)
Absoluut. Dus het scheelt de belastingbetaler geld, én je bent alsnog een stuk goedkoper uit. ;)

• CryptoNL
Awoodentree schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:31:
[...]

Absoluut. Dus het scheelt de belastingbetaler geld, én je bent alsnog een stuk goedkoper uit. ;)
In ons geval ( gehele woning voorzien van kunststof, 3 verdiepingen) scheelt dat niets. Huren lift, steigers etc etc terwijl een derde het doet voor een vaste prijs inclusief montage garantie etc.

Heb nu 7 offertes liggen vanaf een 25k tot een 40k. Koop ik de kozijnen zelf dan zit ik al op dik 17-18k en dan is er nog niets gemonteerd ;)

+ Nu krijgen we 222€ per m2 terug. In totaal 32m2 glas dus reken uit ;)

SiberischeHusky Shepsky

• Awoodentree
  • Niet online
CryptoNL schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 21:21:
[...]

In ons geval ( gehele woning voorzien van kunststof, 3 verdiepingen) scheelt dat niets. Huren lift, steigers etc etc terwijl een derde het doet voor een vaste prijs inclusief montage garantie etc.

Heb nu 7 offertes liggen vanaf een 25k tot een 40k. Koop ik de kozijnen zelf dan zit ik al op dik 17-18k en dan is er nog niets gemonteerd ;)

+ Nu krijgen we 222€ per m2 terug. In totaal 32m2 glas dus reken uit ;)
Ah, ik zou ongetwijfeld ook een hoop subsidie voor mijn 12 kunstof kozijnen met triple glas hebben kunnen krijgen! Dan kan die mooi ergens anders worden besteed. In mijn geval heb ik rond de €20.000 bespaard. Moet ook zeggen dat ik nogal kritisch ben op de kwaliteit van de plaatsing, dus dan kan je het überhaupt beter zelf doen. Zelf gereedschap zoals een steiger kopen heb je trouwens vele jaren plezier van ;)

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:18
Mensen met ervaring van bestellen op kozijnshop.nl?

Online reviews zijn prima. Ik heb echt een mooie prijs gekregen voor 4 dakkapel kozijnen en een dubbele tuindeur van KVision Trend.

• elektriekert
  • Nu online
steineken schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:26:

Online reviews zijn prima. Ik heb echt een mooie prijs gekregen voor 4 dakkapel kozijnen en een dubbele tuindeur van KVision Trend.
Dakkapel kozijnen?
Iets speciaals of zijn ze gewoon voor je dakkapel :p

• steineken
elektriekert schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:40:
[...]

Dakkapel kozijnen?
Iets speciaals of zijn ze gewoon voor je dakkapel :p
Haha ze zijn gewoon voor de dakkapel

• steineken

Ze zijn besteld, komen eind van de maand binnen. Als er nog interesse in een review is hoor ik het wel.

• Matrox001
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:37
Ook wij zijn in de markt voor kunststofkozijnen. Hebben inmiddels 4 offertes binnen waarbij de prijzen behoorlijk uiteenlopen, maar daar gaat het nu even niet om.

Bij één partij loopt het contact volledig via mail en telefonisch en hebben we dus niemand gezien.
Dit hebben we niet eerder meegemaakt en ik vraag me af of dit een normale gang van zaken is.
Het bedrijf zelf lijkt me wel bonafide, maar toch voelt dit vreemd.

Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad?

• Eskiya
Ik had een offerte van de Deceuninck van €36.000 allin.

Had ook maar een offerte opgevraagd van Veka en Schüco omdat het een soortgelijke kwaliteit schijnt te zijn. En eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Veka (2x) en Schüco offertes ruim €20.000 duurder zouden zijn.

Kan iemand mij uitleggen of het dan echt aan de kwaliteit van Deceuninck ligt of Veka en Schüco overdreven duur zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Eskiya op 17-03-2026 16:45 ]

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:21
Eskiya schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 16:44:
Ik had een offerte van de Deceuninck van €36.000 allin.

Had ook maar een offerte opgevraagd van Veka en Schüco omdat het een soortgelijke kwaliteit schijnt te zijn. En eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Veka (2x) en Schüco offertes ruim €20.000 duurder zouden zijn.

Kan iemand mij uitleggen of het dan echt aan de kwaliteit van Deceuninck ligt of Veka en Schüco overdreven duur zijn?
Misschien ligt het meer aan de kozijnenleverancier-installateur dan specifiek het profiel/kozijn merk?

• MotorBeast
Matrox001 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:14:
Ook wij zijn in de markt voor kunststofkozijnen. Hebben inmiddels 4 offertes binnen waarbij de prijzen behoorlijk uiteenlopen, maar daar gaat het nu even niet om.

Bij één partij loopt het contact volledig via mail en telefonisch en hebben we dus niemand gezien.
Dit hebben we niet eerder meegemaakt en ik vraag me af of dit een normale gang van zaken is.

Next! Duizenden euro's willen verdienen en geen moeite willen doen voor een bezoek? :X :'( Al was het maar om mee te denken en goede ideeën te delen met elkaar en de juiste maten te offreren.
Laat je keuze niet alleen bepalen door de prijs maar juist ook door wat ik hierboven noem en je onderbuik. Stel kritische vragen. Een vent met vakkennis en passie stelt dit juist op prijs.

Meegemaakt? Ja. Belisol Breda. :w

[ Voor 10% gewijzigd door MotorBeast op 18-03-2026 08:15 ]

• Eskiya
rube schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:11:
[...]

Misschien ligt het meer aan de kozijnenleverancier-installateur dan specifiek het profiel/kozijn merk?
1 van de dure Veka offertes komt van Veld Kozijntechniek, de ander van i-kozijn en de Schuco van Kozien.
Gevoelsmatig zit het wel goed met de aanbieder van de Deceuninck. Zo'n groot gat tussen Deceuninck en Veka/Schuco zet je wel aan het twijfelen of je wel de goede keuze neemt kwa kwaliteit. :?

• Rickgsx-r
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:14

Ja, en is voor mij niet gelijk een rode vlag hoor.

Ik heb denk ik wel 8 offertes opgevraagd. 2 kleine bedrijfjes kwamen ook niet langst. Bij de eerste heb ik gewoon zelf gemeten en de afmetingen doorgestuurd. Daar heb ik na een paar dagen een nette offerte van gekregen.
Bij de 2de werdt gevraagd naar de showroom te komen. Hij heeft me daar wat kozijnen laten zien, en ik mocht een kijkje nemen in de fabriek. Toen ik vervolgens mijn tekening met de afmetingen wilde laten zien werd sat weggewuifd. Doe maar fotos. Ik vond dat toen erg raar. Maar hij vertelde, dat hij gewoon de situatie wilde zien. Aan de hand van de fotos krabbelde hij wat aantekeningen op papier. En dat de exacte maat niet zoveel uitmaakte voor de prijs.
10min later stond ik buiten met het gevoel..dit gaat hem niet worden.

Ik krijg hetzelfde weekend de offerte, en wat schetst mijn verbazing...hij zat er nergens meer als 10cm naast... scherpe prijs.

Na wat op en neer gemail heb ik hem de opdracht gegund. Toen is hij wel zelf langstgekomen om exact te meten en alles uitvoerig op papier te zetten. Prijs van de definitieve offerte week inderdaad amper af.

Hij zei gewoon...alle mensen willen snel een prijs..zonde van de tijd om dan alles exact op te meten.

De 6 grotere bedrijven hebben allemaal wel een vertegenwoordiger gestuurd. Zoon sjaak in een pak...gelakte puntschoenen en een dikke leasebak....hebben allemaal tussen de 2-3 uur meetwerk gehad, en dan was de offerte ook nog niet volledig. Mag jij raden wie die gasten betaalt..

Ik had niet de behoefte om n gigantische showroom en een aantal vertegenwoordigers te sponsoren.

• Flix20
Rickgsx-r schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:54:
[...]

Ja, en is voor mij niet gelijk een rode vlag hoor.

Ik heb denk ik wel 8 offertes opgevraagd. 2 kleine bedrijfjes kwamen ook niet langst. Bij de eerste heb ik gewoon zelf gemeten en de afmetingen doorgestuurd. Daar heb ik na een paar dagen een nette offerte van gekregen.
Bij de 2de werdt gevraagd naar de showroom te komen. Hij heeft me daar wat kozijnen laten zien, en ik mocht een kijkje nemen in de fabriek. Toen ik vervolgens mijn tekening met de afmetingen wilde laten zien werd sat weggewuifd. Doe maar fotos. Ik vond dat toen erg raar. Maar hij vertelde, dat hij gewoon de situatie wilde zien. Aan de hand van de fotos krabbelde hij wat aantekeningen op papier. En dat de exacte maat niet zoveel uitmaakte voor de prijs.
10min later stond ik buiten met het gevoel..dit gaat hem niet worden.

Ik krijg hetzelfde weekend de offerte, en wat schetst mijn verbazing...hij zat er nergens meer als 10cm naast... scherpe prijs.

Na wat op en neer gemail heb ik hem de opdracht gegund. Toen is hij wel zelf langstgekomen om exact te meten en alles uitvoerig op papier te zetten. Prijs van de definitieve offerte week inderdaad amper af.

Hij zei gewoon...alle mensen willen snel een prijs..zonde van de tijd om dan alles exact op te meten.

De 6 grotere bedrijven hebben allemaal wel een vertegenwoordiger gestuurd. Zoon sjaak in een pak...gelakte puntschoenen en een dikke leasebak....hebben allemaal tussen de 2-3 uur meetwerk gehad, en dan was de offerte ook nog niet volledig. Mag jij raden wie die gasten betaalt..

Ik had niet de behoefte om n gigantische showroom en een aantal vertegenwoordigers te sponsoren.
Maten obv foto's is ook geen hogere wiskunde. in 80% v/d tijd zitten er gewoon baksteen muren langs welke als referentie gebruikt kunnen worden. Dan is het kwestie van stenen tellen.
En wat ie zegt, 10cm meer/minder gaat geen honderden euro's verschil maken. En daar zorgen ze wel met een ruime marge voor dat ze zichzelf niet te diep in de vingers snijden.

• Matrox001
Ik heb hun website nog eens na gepluisd en zag dat, als de afstand tot hun lokatie groter is dan 150 km de prijsopgaaf e.d. altijd telefonisch verloopt. Had ik dus vooraf kunnen weten.
Zo’n telefonisch gesprek verloopt wel aanzienlijk anders dan face to face. Kwam via andere bedrijven achter diverse mogelijkheden op basis van vragen die bij me opkwamen aan de hand van het voorbeeld dat ze bij zich hadden. Dat vraag je dan weer terug bij de eerste, en dan blijkt dat daar ook gewoon mogelijk, maar was het domweg niet ter sprake gekomen.

• Rickgsx-r
Daar zal vast voldoende marge in zitten inderdaad. En dat is ook prima. Zeker in renovatie loop je toch tegen tegenvallers aan.
Dat geeft die mannen ook de marge om die tegenvallers netjes op te lossen. En dat is ook een stukje rust. Ze hebben hier afgelopen weken het complete huis van nieuwe kozijnen voorzien. In een jaren 70 woning vallen er dan nog best wat lijken uit de kast. Alles is netjes opgelost en kundig gefixt zonder dat er dan over geld gepraat moest worden.

• Rickgsx-r
Ik zou het geen 150km van huis zoeken.

• steineken

Ik heb de kozijnen zelf ingemeten en op basis van de werkelijke maten offertes aangevraagd. Dan vraag je offertes aan en komt er niemand kijken. Installateurs die niet langs komen ben ik ook niet van gecharmeerd.

• Eskiya
Ik zit er zelf meer pragmatischer in. Veld Kozijn op basis van de positieve verhalen telefonisch contact gehad, waarbij de beste.man aangaf dat Deventer net maar dan ook net binnen hun werkgebied valt

Om hem nou niet onnodig een uur heen, uur terug te laten rijden en vervolgens ook nog tijd te spenderen aan een offerte had ik voorgesteld om af te wachten nadat de concullega uit de regio langs was geweest, zodat ik op basis van deze afmetingen en offerte de tekeningen zou toesturen en Veld eerst op afstand een offerte kon uitbrengen.
Voorstel werd gewaardeerd en op deze manier opgelost.
Als we eruit zouden komen, dan zou hij alsnog deze kant opkomen voor de eigen schouw.
Nu het prijsverschil zo groot is heb ik hem 3 uur en mezelf 1 uur bespaart.
Enige tijdverlies is het uitbrengen van de offerte geweest.

Begrijp wel waarom Veld geprezen wordt. Contact is enorm prettig verlopen. Alleen jammer van de prijs in de offerte

• Matrox001
[b]Eskiya in "Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc."
Begrijp wel waarom Veld geprezen wordt. Contact is enorm prettig verlopen. Alleen jammer van de prijs in de offerte
The devil is always in the details :)

• Guus.
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-03 23:34
Ik sta voor de keuze om bij Gealan dakkapelkozijnen of de variant met PADK te nemen, of traditioneel met meerdere kiepstanden.

Waarom ik twijfel is omdat de leverancier aangaf dat je met PADK maar 1 kiepstand krijgt.

Is dit de Padk dan waard, of is een normale variant met meerdere kiepstanden dan niet fijner voor de dakkapel ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:09
Guus. schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:18:
Ik sta voor de keuze om bij Gealan dakkapelkozijnen of de variant met PADK te nemen, of traditioneel met meerdere kiepstanden.

Waarom ik twijfel is omdat de leverancier aangaf dat je met PADK maar 1 kiepstand krijgt.

Is dit de Padk dan waard, of is een normale variant met meerdere kiepstanden dan niet fijner voor de dakkapel ?
Ik heb hier zelf Gealan met GU-beslag, die heeft 4 standen:
- dicht (kruk omlaag)
- kiep kiertje (kruk op 45 graden)
- kiep helemaal open (kruk omhoog)
- draai (kruk naar links)

Met PADK zou je de kierstand inruilen voor de parallel stand. Qua inbraakveiligheid zou ik liever PADK hebben dan kiep met kierstand. Ik heb bij de kierstand nml het idee dat je 'm er zo doorheen duwt.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:31:
[...]

Ik heb hier zelf Gealan met GU-beslag, die heeft 4 standen:
- dicht (kruk omlaag)
- kiep kiertje (kruk op 45 graden)
- kiep helemaal open (kruk omhoog)
- draai (kruk naar links)

Met PADK zou je de kierstand inruilen voor de parallel stand. Qua inbraakveiligheid zou ik liever PADK hebben dan kiep met kierstand. Ik heb bij de kierstand nml het idee dat je 'm er zo doorheen duwt.
Ik heb PADK en zou niks anders meer willen. In ventilatiestand heb ik er geen omkijken meer naar. Kiepstand gebruik ik maar weinig. Ventilatiestand laat genoeg lucht door m.i. Helemaal als het langdurig open staat.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:01

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik heb hier een paar weken geleden een houten openslaande garagedeur gekocht. Prima kwaliteit en communicatie. Over de kunststof kozijnen kan ik niets zeggen.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• MotorBeast
Boeryepes schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:17:
[...]

Ik heb PADK en zou niks anders meer willen. In ventilatiestand heb ik er geen omkijken meer naar. Kiepstand gebruik ik maar weinig. Ventilatiestand laat genoeg lucht door m.i. Helemaal als het langdurig open staat.
Ik ben juist blij dat met mijn ventilatie A gewoon weer strakke roosters heb in de kleur van mijn kozijnen die niet opvallen. Traploos regelbaar en 100% inbraakbestendig.

• Boeryepes
  • Niet online
MotorBeast schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:24:
[...]

Ik ben juist blij dat met mijn ventilatie A gewoon weer strakke roosters heb in de kleur van mijn kozijnen die niet opvallen. Traploos regelbaar en 100% inbraakbestendig.
ik begrijp je reactie niet helemaal. PADK ventilatie is juist erg strak, met politiekeurmerk en bij dicht geen koudebrug.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• CryptoNL
Offerte Veld binnen. €10.000 boven twee andere. Had er wel wat meer van verwacht.

SiberischeHusky Shepsky

• Boeryepes
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:49:
Offerte Veld binnen. €10.000 boven twee andere. Had er wel wat meer van verwacht.
deze ervaring had ik ook (zo'n 16k verschil en geen PADK)

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zijn er ervaringen met www.partumonline.nl ?
Kom erachter dat ze bij mij in de buurt zitten, hebben veel keuze, een prima configurator en de optie voor "microventilatie" PADK?
Ben in de markt om hier alles, zelf, te vervangen.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

VEKA kozijnen (fabriek Ferplast uit Polen) met triple glas en Winkhaus PADK zijn geplaatst bij mij. Nu vraag ik mij af hoeveel moeite het mag kosten om hem in de ventilatiestand te zetten (en dus ook voor de draaistand). Hoeveel kracht moeten jullie zetten? Gaat dat zo soepel als dit:
of moeten jullie daar veel kracht voor zetten?

Wat ik begrijp zijn de instelbare nokjes rondom het kozijn niet van invloed op hoeveel kracht je moet zetten, maar enkel de afstand tussen kozijn en rubbers.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:21
storm-biker schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:47:
Zijn er ervaringen met www.partumonline.nl ?
Kom erachter dat ze bij mij in de buurt zitten, hebben veel keuze, een prima configurator en de optie voor "microventilatie" PADK?
Ben in de markt om hier alles, zelf, te vervangen.
Zelf nog geen ervaring mee, maar ik ben ook wel geïnteresseerd naar ervaringen van anderen, ook/vooral met laten installeren via partumonline.

• CryptoNL
rube schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 18:54:
[...]

Zelf nog geen ervaring mee, maar ik ben ook wel geïnteresseerd naar ervaringen van anderen, ook/vooral met laten installeren via partumonline.
Lijkt erop dat ze gruwelijk duur zijn met montage als ik die prijslijst zo bekijk.

SiberischeHusky Shepsky

• Boeryepes
  • Niet online
Twazerty schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 18:00:
VEKA kozijnen (fabriek Ferplast uit Polen) met triple glas en Winkhaus PADK zijn geplaatst bij mij. Nu vraag ik mij af hoeveel moeite het mag kosten om hem in de ventilatiestand te zetten (en dus ook voor de draaistand). Hoeveel kracht moeten jullie zetten? Gaat dat zo soepel als dit:
[YouTube: activPilot Comfort PADK]

of moeten jullie daar veel kracht voor zetten?

Wat ik begrijp zijn de instelbare nokjes rondom het kozijn niet van invloed op hoeveel kracht je moet zetten, maar enkel de afstand tussen kozijn en rubbers.
Het is een beetje zoals in de video. Met 1 hand te bedienen (en via de handel voel ik wat er gebeurt). Nu heb ik er horren in en zit er war meer druk op maar nog steeds goed te doen met 1 hand.

• Rickgsx-r
Bij mij is inmiddels alles geplaatst. Gealan kozijnen met triple glas en Siegersma beslag.
Het ziet er top.uit en het klimaat binnen is gelijk anders.
Geplaatst door Valentinov kozijnen uit Raamsdonksveer.
Heb nog een paar kleine opleverpuntjes waar ze voor terug moeten komen, maar gezien hoe ze hier de afgelopen weken aan de gang zijn geweest twijfel ik er niet aan dat dit prima opgelost gaat worden.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:33
Wij gaan een grote verbouwing uitvoeren op de begane grond en willen starten met een raam eruit te laten halen en een schuifpui te plaatsen richting de tuin (omgeving Rotterdam). We hebben ook een veranda tegen het huis aan, dus de schuifpui wordt de doorgang naar de veranda/tuin.

Heb een eerste offerte ontvangen en vroeg me af wat jullie van de prijs vinden?
De volgende opnames/offertes zullen bij ons nog wel ff duren omdat ik net een operatie achter de rug heb en minimaal een week wel zal rusten
Members only: title

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-03 07:59
Ik heb een offerte opgevraagd bij kozien en ik krijg al standaard 12% korting. Zonder er uberhaubt over gesproken te hebben.

Is het waard om meer korting te vragen? of zit er weinig speelruimte in?
Offerte spreekt me verder wel aan

• Flix20
Standaard 12% korting krijgen is een sigaar uit eigen doos.
Net als die deal op black friday van 20% korting van een product wat in de aanloop 30% duurder gemaakt is.

• Isane
Ben ik mij zeker van bewust!
Maar is er op af te dingen of staan de pijzen meestal wel redelijk vast?

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57

Trebbors

Failure is no option!

Ik ben in de markt voor een Kömmerling schuifpui inclusief plissé hordeur. Het schuifdeel zal +/- een 1300 bij 1900 zijn. In de offertes komen de plissé hordeuren terug voor een €1000 excl. BTW. Voor mijn gevoel duur, zeker als ik vergelijk met achteraf plaatsen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• Isane
Trebbors schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:53:
Ik ben in de markt voor een Kömmerling schuifpui inclusief plissé hordeur. Het schuifdeel zal +/- een 1300 bij 1900 zijn. In de offertes komen de plissé hordeuren terug voor een €1000 excl. BTW. Voor mijn gevoel duur, zeker als ik vergelijk met achteraf plaatsen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Bij kozien heb ik een hordeur voor 850 euro (schuco schuifpui)

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57

Trebbors

Failure is no option!

Isane schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:55:
[...]

Bij kozien heb ik een hordeur voor 850 euro (schuco schuifpui)
Ik kan ze zelf niet terugvinden op hun site. Is dat inclusief de BTW?

• Isane
Trebbors schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:04:
[...]

Ik kan ze zelf niet terugvinden op hun site. Is dat inclusief de BTW?
Ja dat is inclusief btw.

Nee dat klopt dat deze niet te vinden is. Ik heb een offerte daar aangevraagd en dit hebben ze los op de offerte gezet.

• elektriekert
  • Nu online
Musta schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 12:51:
Wij gaan een grote verbouwing uitvoeren op de begane grond en willen starten met een raam eruit te laten halen en een schuifpui te plaatsen richting de tuin (omgeving Rotterdam). We hebben ook een veranda tegen het huis aan, dus de schuifpui wordt de doorgang naar de veranda/tuin.

De volgende opnames/offertes zullen bij ons nog wel ff duren omdat ik net een operatie achter de rug heb en minimaal een week wel zal rusten

***members only***
Spacer kleur: standaard, deze vervangen door een zwart of grijze (dan is ie geïsoleerd)
Glas doorzetten naar triple.

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:43
Musta schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 12:51:

Geen rare prijs. Ik zou wel voor triple glas gaan.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Isane schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:15:
Ben ik mij zeker van bewust!
Maar is er op af te dingen of staan de pijzen meestal wel redelijk vast?
Dat verschilt natuurlijk. Er zijn partijen die gewoon een prijs neerleggen en dat is het. Andere partijen gooien de prijs omhoog en zien wel waar ze eindigen. Je kan de vraag natuurliijk altijd stellen en dan hoor je wel hoe ze reageren.

Zelf ben ik voorstander van het eerste. Dit is de prijs. Dat ze standaard met 'korting' geven beginnen is natuurlijk al onzin. En vele hier zeggen: 1 offerte is geen offerte.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:33
elektriekert schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:09:
[...]

Spacer kleur: standaard, deze vervangen door een zwart of grijze (dan is ie geïsoleerd)
Glas doorzetten naar triple.
Wat bedoel je met dan is die geïsoleerd? Komt er dan nog een extra laag ofzo erop?

NS FC: SW 2742 0448 8213

• elektriekert
  • Nu online
Musta schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:45:
[...]

Wat bedoel je met dan is die geïsoleerd? Komt er dan nog een extra laag ofzo erop?
Van Pilkington website
De TGI®-Spacer is een thermisch onderbroken afstandhouder die het warmteverlies aan de rand van het isolatieglas vermindert en de Uw-waarde van het raam (glas+kozijn) verbetert.

• Eskiya
Per toeval kom ik erachter dat Boer Kozijn in Zwolle nog niet zo heel lang geleden door van Hattem Groep (Van Hattem Dakkapellen) is overgenomen en Profel dealer zijn. Als ik dat eerder had geweten had ik daar ook prijzen opgevraagd en konden ze eind mei samen met de dakkapellen komen plaatsen.

Iemand ervaring met Boer Kozijn uit Zwolle?
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste