Zonwering met zuignappen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:41
RudyL schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:52:
[...]

Hmm ik heb ook de max sunblock, wel binnenzijde en dus een lichte kleur. Wellicht is buitenzijde en donkere kleur wel echt donkerder tov mijn huidige oplossing
Donkere kleur weert meer zon maar wordt veel warmer dan lichte kleuren. De witte max sunblock kan je wel binnen hangen, de zwarte niet.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:41
€11,30 verzendkosten? Wat de... 8)7

Roomba E5 te koop

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even een schopje geven: ons huis is prima te doen in de zomer, maar we hebben in de woonkamer een lichtstraat waar dus wel de volle zon op staat de hele dag.

We hebben gekozen voor zonwering met zuignappen van Moodson. Ik twijfelde tussen deze partij en SunEclipse die in ons geval zo'n 45 euro voordeliger was. Laatstgenoemde heeft een chatbot met AI, geen mens te bereiken, ook telefonisch niet. Een aantal minder goede reviews over de aftersales waren ook niet bepaald gunstig.

Moodson is telefonisch te bereiken en adviseerde mij goed, maandag besteld, woensdag in huis (SunEclipse heeft 3 weken levertijd op moment van schrijven). En daarnaast geven ze zelfs aan dat het maatwerk geretourneerd mag worden. Dat het een volledig Nederlands bedrijf was is alleen maar mooi meegenomen. Doe er vooral mee wat je wilt, maar ik wilde mijn ervaring even delen.

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 17-06-2026 16:09 ]

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb SunEclipse screens aan de buitenkant, werken prima! Let wel op dat de hittelast ook via de muur/dak kan komen bij een slecht geisoleerd huis, dan scheelt het niet de wereld aan warmte.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:19
Bob Popcorn schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:03:
Ik heb SunEclipse screens aan de buitenkant, werken prima! Let wel op dat de hittelast ook via de muur/dak kan komen bij een slecht geisoleerd huis, dan scheelt het niet de wereld aan warmte.
Direct zonlicht weren in de zomer scheelt altijd ongeveer 1000W per m2, ongeacht de rest...

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Ad de Jong
  • Laatst online: 18:12
Ik was net rond aan het kijken naar zoiets, dit topic kwam ik op het juiste moment tegen.
Meteen bestelling geplaats, alleen levering verwacht half juli meen ik :/
Ach het is niet anders.

Mijn profiel op Discogs

• THE_BASE
  • Niet online
Ad de Jong schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:05:
Ik was net rond aan het kijken naat zoiets, dit topic kwam ik op het juiste moment tegen.
Meteen bestelling geplaats, alleen levering verwacht half juli meen ik :/
Ach het is niet anders.
Lees mijn reactie even terug: bij Moodson.com heb je het woensdag in huis. 8)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Ad de Jong
THE_BASE schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:08:
[...]

Damn die had ik over het hoofd gezien. :D 8)7
Ach ja....

Mijn profiel op Discogs

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Na het lezen van dit interessante topic overweeg ik ook Suneclipse of Moodson aan de buitenkant.

Wat is in de praktijk het verschil in warmte buiten houden en behoud van zicht? Suneclipse heeft een tooltje, maar erg duidelijk vind ik die niet. Wie heeft praktijkervaringen?

Wat zijn in de praktijk de verschillen tussen Suneclipse 'Optimaal zicht' (85%), 'Maximaal Sunblock' (97%) en Moodson 'Zonnedoek' (93%)? De invloed van verschillende kleuren?

• THE_BASE
  • Niet online
Tweaker626 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:03:
Na het lezen van dit interessante topic overweeg ik ook Suneclipse of Moodson aan de buitenkant.

Wat is in de praktijk het verschil in warmte buiten houden en behoud van zicht? Suneclipse heeft een tooltje, maar erg duidelijk vind ik die niet. Wie heeft praktijkervaringen?

Wat zijn in de praktijk de verschillen tussen Suneclipse 'Optimaal zicht' (85%), 'Maximaal Sunblock' (97%) en Moodson 'Zonnedoek' (93%)? De invloed van verschillende kleuren?
Ik heb wel enig onderzoek gedaan voor ik bestelde bij Moodson, maximaal sunblock zou ik niet voor kiezen als je nog iets wilt zien van buiten, het houdt natuurlijk wel vrijwel al het zonlicht buiten, maar het verschil met 97% of 93% is uiteindelijk marginaal.

We hebben voor ons daklicht witte zonwering aan de buitenkant, we hebben nog altijd goed zicht naar buiten en het houdt veel warmte buiten. Ons huis is 2-3 graden koeler dan tijdens de vorige hittegolf. Qua kleuren kiezen veel mensen voor antraciet, maar wit weerkaatst het licht dus uiteindelijk een prima keuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmndnnRJwb5Jr3dPkX0anZnnavQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/dIhJS7I7ly7Kszp7oL8XpEeV.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door THE_BASE op 21-06-2026 12:36 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onlangs zelf besteld bij afdekzeilwinkel.nl.
Prima spul, prima service, paar dagen levertijd. Wel zelf op maat maken, gewoon screendoek op rol. Zuignappen, zeilringen, materiaal.

Alles bij elkaar een 160 kwijt voor 4 flinke ramen. Goed te doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven zit in een heet appartement met plat dak

Ik zit hier met het probleem dat ze het enkelglas gaan vervangen (wacht nog op de planning), waardoor het niet veel zin heeft om op maat gemaakte zonwering met zuignappen te bestellen, geen idee hoe het nieuwe glaswerk (deels met nieuwe deuren) qua grootte gaat uitvallen. Plus kan niet overal bij.... dat glaswerk zit op de 2e verdieping van het pand, heeft iemand daar ervaring mee?

Heb inmiddels wel het Velux kiepraam voorzien van de bijpassende zonwering dat er aan de buitenkant opgeschroefd wordt, daar kan de verhuurder geen commentaar op geven omdat ik niet in de gevel heb zitten boren (dat is verboden namelijk).

Afgelopen nacht 25 graden binnen en inmiddels weer bijna 29.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 21-06-2026 14:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

-tom-562

Oliesjeik

Wij hebben suneclipse buiten op de ramen. Opzich prima spul maar erg aan de prijs (vind ik).
Ik zou als tip willen meegeven, reken gerust echt 5 tot 10mm extra bij de lengte en breedte. Zeker bij montage in het kozijn. Ik heb er 2 in het kozijn opgemeten volgens hun meetinstructies maar ik had ze liever met wat groter gehad

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• The Eagle

The Eagle

https://novalux.nl/inmeten/
Dit zijn hele goede meetinstructies, geeft veel inzicht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 09:21

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

THE_BASE schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:58:
Even een schopje geven: ons huis is prima te doen in de zomer, maar we hebben in de woonkamer een lichtstraat waar dus wel de volle zon op staat de hele dag.

We hebben gekozen voor zonwering met zuignappen van Moodson. Ik twijfelde tussen deze partij en SunEclipse die in ons geval zo'n 45 euro voordeliger was. Laatstgenoemde heeft een chatbot met AI, geen mens te bereiken, ook telefonisch niet. Een aantal minder goede reviews over de aftersales waren ook niet bepaald gunstig.

Moodson is telefonisch te bereiken en adviseerde mij goed, maandag besteld, woensdag in huis (SunEclipse heeft 3 weken levertijd op moment van schrijven). En daarnaast geven ze zelfs aan dat het maatwerk geretourneerd mag worden. Dat het een volledig Nederlands bedrijf was is alleen maar mooi meegenomen. Doe er vooral mee wat je wilt, maar ik wilde mijn ervaring even delen.
Ik zit even aanbieders te vergelijken, maar alleen bij Moodson geven ze niet aan dat ze 15mm aan elke kant toe te voegen als je kozijndiepte <1,5cm is. Met zo'n extra randje valt het doek mooi over je kozijn heen. Nu kan ik dat er zelf wel bij tellen, maar zitten de zuignappen dan nog wel op de goede plek? Weet jij dat toevallig? Anders bel ik ze morgen wel even.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:19

d0s

sssst

Hier al zo'n 5 jaar suneclipse op de kinderkamers (zuidwest). Buitenkant van glas.

Een keer een zuignap moeten vervangen. Het verschil is zo'n 2 of 3 graden tov geen zonwering.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:33

Bad Brains

<(0.o)>

THE_BASE schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:32:
[...]

Qua kleuren kiezen veel mensen voor antraciet, maar wit weerkaatst het licht dus uiteindelijk een prima keuze.
Donker heeft vaak een "beter" effect op de warmte.
Neemt meer warmte op, heeft beter doorzicht en minder licht inval.

First they take the words, then they take the meaning.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Bij SunWise kun je samples bestellen: https://sunwise-screens.nl/samples/

Dan kun je zelf ervaren wat het verschil is

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:59
THE_BASE schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:08:
[...]

Je kunt alleen wit bestellen met een schuin raam, verduisterd het dan wel voldoende voor de tv?

• THE_BASE
  • Niet online
cverkooyen schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:00:
[...]

Je kunt alleen wit bestellen met een schuin raam, verduisterd het dan wel voldoende voor de tv?
Hier wel, maar we hebben het op een lichtstraat waarvan het licht niet in de woonkamer schijnt.

• THE_BASE
  • Niet online
Bad Brains schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:35:
[...]

Donker wordt vaak gekozen, maar wit weerkaatst en voor schuine of horizontale ramen wordt alleen wit verkocht. Zowel bij Moodson als bij SunEclipse. En niet zonder reden.

• cverkooyen
THE_BASE schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:34:
[...]

Hier wel, maar we hebben het op een lichtstraat waarvan het licht niet in de woonkamer schijnt.
Ah jammer, wij wel

• THE_BASE
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:49:
[...]

Ik zit even aanbieders te vergelijken, maar alleen bij Moodson geven ze niet aan dat ze 15mm aan elke kant toe te voegen als je kozijndiepte <1,5cm is. Met zo'n extra randje valt het doek mooi over je kozijn heen. Nu kan ik dat er zelf wel bij tellen, maar zitten de zuignappen dan nog wel op de goede plek? Weet jij dat toevallig? Anders bel ik ze morgen wel even.
Klopt! Valt dan mooi óver je kozijn, maar zelf ben ik daar geen van van. Ik wilde ze juist strak ín het kozijn en die halve cm die open is maakt het verschil niet.

Als jij er zelf 1,5 cm bij doet is er mijn inziens voldoende ruimte over voor de zuignap. Maar zou ze zeker even bellen, ze zijn goed bereikbaar en geven goed advies.

• THE_BASE
  • Niet online
Er komt nog steeds zonlicht doorheen, maar heel diffuus. Het is zonwering en dat is niet volledig verduisterend. Je kunt altijd voor 97% gaan, maar dat zou ik in een woonkamer niet aanraden. Een schuin raam of lichtstraat heb je niet voor niets.

• cverkooyen
THE_BASE schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:38:
[...]

Er komt nog steeds zonlicht doorheen, maar heel diffuus. Het is zonwering en dat is niet volledig verduisterend. Je kunt altijd voor 97% gaan, maar dat zou ik in een woonkamer niet aanraden. Een schuin raam of lichtstraat heb je niet voor niets.
Verwijder jij ze in de winter?

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:15

Hoe lichter hoe meer zicht naar buiten, hoe donkerder hoe minder zicht naar buiten. Ik heb een keuken aanbouw in de volle zon met de donkere Moodson op twee ramen. Dat scheelt een heleboel warmte op dit moment. Ik vind het nog mooier ook dan die lelijke roldozen aan de buitenkant op het kozijn.

Je hebt minder zicht naar buiten maar het zou verboden moeten worden om een energieslurpende airco te installeren zonder eerst deze maatregelen te nemen.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• THE_BASE
  • Niet online
cverkooyen schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:40:
[...]

Verwijder jij ze in de winter?
Heb ze net drie dagen, maar heel blij mee. Het is hier 3 graden koeler dan eerder. Eind september gaan ze lekker de berging in en in mei 2027 gaan ze er weer op.

• THE_BASE
  • Niet online
bert pit schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:40:
[...]

Hoe lichter hoe meer zicht naar buiten, hoe donkerder hoe minder zicht naar buiten. Ik heb een keuken aanbouw in de volle zon met de donkere Moodson op twee ramen. Dat scheelt een heleboel warmte op dit moment. Ik vind het nog mooier ook dan die lelijke roldozen aan de buitenkant op het kozijn.

Je hebt minder zicht naar buiten maar het zou verboden moeten worden om een energieslurpende airco te installeren zonder eerst deze maatregelen te nemen.
Airco is echt een compleet andere vorm van comfort. We hebben ook airco (en zonnepanelen) en tijdens werken is dat wel een verademing. Verboden worden gaat echt veel te ver.

• IJsbeer
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:35:
[...]

Donker wordt vaak gekozen, maar wit weerkaatst en voor schuine of horizontale ramen wordt alleen wit verkocht. Zowel bij Moodson als bij SunEclipse. En niet zonder reden.
De redem is dat het doek warm wordt en bij een schuin raam bij verkeerde installatie op het raam kan komen. Een warme plek op het raam en je hebt kans op thermische breuk. Dat is de reden dat ze het niet aandurven.

• THE_BASE
  • Niet online
IJsbeer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:46:
[...]

De redem is dat het doek warm wordt en bij een schuin raam bij verkeerde installatie op het raam kan komen. Een warme plek op het raam en je hebt kans op thermische breuk. Dat is de reden dat ze het niet aandurven.
Precies. Dat bedoelde ik. Dank voor de aanvulling!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:35:
[...]

Misschien gemist, maar wat is de reden :?

Edit
Staat hierboven 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door TvanW op 22-06-2026 08:26 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 10:18
IJsbeer schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:46:
[...]

Je zult dan inderdaad (meer) last hebben van de zwaartekracht, waarbij het doek het glas sneller aan zal raken wanneer deze niet perfect op spanning staat. Uiteraard zou je na het plaatsen kunnen testen of het doek het raam kan aanraken wanneer je tegen het doek duwt - en dan opnieuw plaatsen tot dit niet meer mogelijk is, maar zelfs dat zal geen 100% garantie bieden. Stel een zuignap laat los, scheurtje in het doek etc heb je alsnog een probleem. Een verticaal raam zal dan nog profijt hebben van de wind die voor wat afwisseling zorgt lijkt me.

• THE_BASE
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:39:
[...]

Je zult dan inderdaad (meer) last hebben van de zwaartekracht, waarbij het doek het glas sneller aan zal raken wanneer deze niet perfect op spanning staat. Uiteraard zou je na het plaatsen kunnen testen of het doek het raam kan aanraken wanneer je tegen het doek duwt - en dan opnieuw plaatsen tot dit niet meer mogelijk is, maar zelfs dat zal geen 100% garantie bieden. Stel een zuignap laat los, scheurtje in het doek etc heb je alsnog een probleem. Een verticaal raam zal dan nog profijt hebben van de wind die voor wat afwisseling zorgt lijkt me.
De káns is er, maar dat betekent niet dat de kans groot is dat het gebeurd. Onze lichtstraat is voorzien van speciaal gehard glas, dus ben niet zo bang dat er snel iets geks gaat gebeuren, ook al is de zonwering strak gespannen.

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:43
Voor de slaapkamers op de eerste verdieping hebben wij van SunEclipse maximal sunblock schermen aan de buitenkant hangen. Dit is nu het tweede jaar dat we deze doeken er op hebben zitten maar helaas merken wij geen verschil in temperatuur. We hebben zelfs als test dit jaar de achterkant van de woning scherm vrij gelaten en daar is het uit eindelijk een paar graden koeler dan de voorkant van de woning waar de doeken wel op zitten.

De voorkant van de woning is op het oosten en de zon is tot 12.00/12.30 op de voorkant van de woning daarna gaat deze over de woning heen en hebben we tot zeker zonsondergang de zon vol op de achterkant van de woning. Gezien meest warme momenten van de dag tegenwoordig rond einde middag zijn en zon dan ook op zijn sterkst is, is het voor ons wel bijzonder dat de kamers zonder schermen uit eindelijk koeler zijn dan met.

Wij zijn dan ook niet happy met deze oplossing en ondanks meerdere malen contact, nieuwere doeken andere montage mogelijkheden en testen heeft het bij ons niet het gewenste effect. We weten ook wel dat je geen mega verschillen op de kamers hoeven te verwachten, maar enig effect was wel fijn geweest. Nu hebben we de doeken maar aan de buren overgedragen die het als zonblock aan de binnenzijde gemonteerd hebben. Wij zijn over gegaan op accepteren en voor die enkele dagen per jaar maar even een mobiele airco aangeschaft voor de prijs die wij terug kregen van de doeken.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 10:18
THE_BASE schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:27:
[...]

De káns is er, maar dat betekent niet dat de kans groot is dat het gebeurd. Onze lichtstraat is voorzien van speciaal gehard glas, dus ben niet zo bang dat er snel iets geks gaat gebeuren, ook al is de zonwering strak gespannen.
Ik zou er ook niet op rekenen, maar dat is waarschijnlijk waarom ze donker zullen afraden. Scheelt weer minder kans op slechtere reviews :+.

• TvanW
  • Niet online
Het systeem op zich staat mij wel aan, alleen wat een prijzen voor een stukje kunststof op maat maken.
De prijzen van Sunwise, Novalux, Suneclipse en Moodson zijn nagenoeg gelijk.
Iemand nog een suggestie?

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Bad Brains schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:35:
[...]

Meer warmte opnemen lijkt me geen voordeel. Liever weerkaatsen dan opnemen

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:04
THE_BASE schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:32:
[...]

Ik heb wel enig onderzoek gedaan voor ik bestelde bij Moodson, maximaal sunblock zou ik niet voor kiezen als je nog iets wilt zien van buiten, het houdt natuurlijk wel vrijwel al het zonlicht buiten, maar het verschil met 97% of 93% is uiteindelijk marginaal.

We hebben voor ons daklicht witte zonwering aan de buitenkant, we hebben nog altijd goed zicht naar buiten en het houdt veel warmte buiten. Ons huis is 2-3 graden koeler dan tijdens de vorige hittegolf. Qua kleuren kiezen veel mensen voor antraciet, maar wit weerkaatst het licht dus uiteindelijk een prima keuze.

[Afbeelding]
Ik heb net samples binnen van sunwise maar ik die ik door de licht doorlatende optie veel minder. Of zou dat vertekenen omdat het kleiner is? Ik weet bijvoorbeeld dat er in de tuin een rode bloempot staat met beide opties zie ik die niet meer.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• sdk1985
liberque schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:33:
In mei een huis gekocht met volledig glazen serre. Erg leuk, maar het werd er met het zonnetje erop 50+ graden. Door Folieman folie laten plaatsen en het blijft nu met hoog zon een aangename 25 graden. Zeker het overwegen waard. Zie ook: https://www.liberque.nl/Calandstraat en klik ff op Serre en dan op Folie voor een impressie.
Heb je een indicatie van de kosten van folie? Bij Sunwise kom ik op 700-800 euro voor 1 kant van de woning (5 ramen 7.7 m2).

• THE_BASE
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:32:
[...]

Ik heb net samples binnen van sunwise maar ik die ik door de licht doorlatende optie veel minder. Of zou dat vertekenen omdat het kleiner is? Ik weet bijvoorbeeld dat er in de tuin een rode bloempot staat met beide opties zie ik die niet meer.
Dat denk ik, niet helemaal zoals het in werkelijkheid met grote oppervlaktes is. Maak het niet te moeilijk: het scheelt een paar procent om toch wat te zien aan de buitenkant, maar scheelt geen graden, slechts marginaal iets.

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

liberque

Vrijzinnig!

sdk1985 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:10:
[...]

Heb je een indicatie van de kosten van folie? Bij Sunwise kom ik op 700-800 euro voor 1 kant van de woning (5 ramen 7.7 m2).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRO1vu4ShfEiRxJsHp54lWI-xhU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AeicIiFOHpahxiDTvNFxr5xi.jpg?f=user_large

poeh was zo'n 3000 euro kwijt voor de folie en het laten leggen van de folie op alle ramen in de serre. Heb helaas niet zo snel de factuur bij de hand

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Eldigo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
SayWhatAgain! schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:49:
[...]

Wat is hier uit gekomen bij Moodson met betrekking tot de 1.5 cm en de zuignappen?

Ik kreeg het idee dat je zelf de gaten voor de zuignappen door moet drukken.

• THE_BASE
  • Niet online
Eldigo schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:45:
[...]

Wat is hier uit gekomen bij Moodson met betrekking tot de 1.5 cm en de zuignappen?

Zeker niet. De gaten zitten er al in bij levering. Ik gok op 3 cm van de rand.

• sdk1985
Ik kan trouwens geen productiemarge vinden. Ik wil prima tot op de mm met de lasermeter de maten doorgeven. Maar indien ze daar geen marge afhalen en ze 0.5mm groter produceren dan zal het niet passen. Iemand daar ervaring mee? Zelf iets eraf gehaald?

• THE_BASE
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:44:
Ik kan trouwens geen productiemarge vinden. Ik wil prima tot op de mm met de lasermeter de maten doorgeven. Maar indien ze daar geen marge afhalen en ze 0.5mm groter produceren dan zal het niet passen. Iemand daar ervaring mee? Zelf iets eraf gehaald?
Ik heb echt de maten doorgegeven van m’n kozijn en klopt tot aan de mm. Ze hebben daar een machine voor en gaan niet zelf zitten tekenen en knippen. Beetje vertrouwen, ze geven ook meetgarantie.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 22:04
TvanW schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:22:
Het systeem op zich staat mij wel aan, alleen wat een prijzen voor een stukje kunststof op maat maken.
De prijzen van Sunwise, Novalux, Suneclipse en Moodson zijn nagenoeg gelijk.
Iemand nog een suggestie?
Ik heb via afdekzeilwinkel (las ik ergens over op tweakers) screendoek besteld, wat zeilringen en zuignappen etc en ben zelf gaan hobbyen voor wat ramen van de bijkeuken.

• The Eagle

The Eagle

Trichoglossus schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:28:
[...]

Ik heb via afdekzeilwinkel (las ik ergens over op tweakers) screendoek besteld, wat zeilringen en zuignappen etc en ben zelf gaan hobbyen voor wat ramen van de bijkeuken.
Same here. Aftekenen is even een secuur werkje, maar verder prima te doen. Gaten op 5cm van de kant, holpijp er op en zuignappen er in. Done. Kost een fractie van screendoek op maat, werkt net zo goed.

Of het tegen zwaar onweer kan hoor je zondagochtend, maar ga er vanuit van wel :)

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:33

Bad Brains

<(0.o)>

Trichoglossus schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:28:
[...]

Ja ik kan daar alle spullen kopen om 4 ramen te doen voor het geld (wat mijn kleinste verticale raam is). Het enige wat je nodig hebt is of iemand met een naaimachine, of je koopt gewoon naald en draad en je doet het zelf.
Je bent toch een zelfstandige man?! /s

First they take the words, then they take the meaning.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 22:04
Bad Brains schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 00:34:
[...]

Ja ik kan daar alle spullen kopen om 4 ramen te doen voor het geld (wat mijn kleinste verticale raam is). Het enige wat je nodig hebt is of iemand met een naaimachine, of je koopt gewoon naald en draad en je doet het zelf.
Waarvoor denk jij dat je een naaimachine nodig hebt :?

Via Moodson etc zal het vast netter zijn, die maken het op maat voor je. Met bijbehorende prijs.

Het is maar tijdelijke zonwering voor een bepaalde periode.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Eldigo schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:45:
[...]

Uiteindelijk niet gebeld omdat ik 2 screens (verschillende maten) als test bij Novalux besteld heb. Die heb ik nog niet binnen. Als ze goed passen/bevallen bestel ik de rest

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Trichoglossus schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:35:
[...]

Het is maar tijdelijke zonwering voor een bepaalde periode.
Zelf ben ik wel van plan ze elk jaar een paar maanden op de ramen te zetten. Mijn woning heeft aan de hele westkant ramen en daarnaast voorkomt het direct zonlicht op m'n OLED. Dus dan vind ik een nette, (hopelijk) duurzame oplossing fijn. Maar dat is voor iedereen anders.

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:57
[...]

Helaas zijn de voor mij interessante doeken al uitverkocht.

• THE_BASE
  • Niet online
Ik kan niet in ieders portemonnee kijken, maar hier gaan die dingen jarenlang van mei tot oktober op m’n lichtstraat. Ik wilde een duurzame oplossing en vind Moodson of SunEclips absoluut niet duur voor wat je krijgt.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb sinds 2 maanden doeken van Suneclipse op de ramen van de bovenverdieping. En de werking is gewoon hetzelfde als mijn screens op de begane grond.

Na wat problemen met ruitfolie aan de bovenkant (thermische breuk), en zonwerende horren die niet optimaal werken, toch maar gekozen voor de simpele oplossing met zuignappen van Suneclipse. De maatvoering is perfect en de zuignappen werken zoals het hoort. Ze zitten al 2 maanden stevig vast, in weer en wind.

De screens zorgen in mijn situatie voor een 5 graden lagere temperatuur in huis. Maar je moet ze wel consequent gebruiken.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• The Eagle

The Eagle

[...]

Naaimachine @Bad Brains :?
Wat voor ramen heb jij dan? Dat spul wordt per strekkende meter a 3m (of iig 267cm) breed geleverd.
Heb je een raam van meer dan 3m dan ofzo :?
Alsnog zou ik dan niet aan het naaien gaan, maar gewoon twee screens laten overlappen. Maar dat terzijde.

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:16
Nobby schreef op maandag 9 maart 2026 @ 00:35:
Ik heb hier de Sun Eclipse screens met de zuignappen net al weer opgehangen aan de zuid kant. Die zuignappen zijn prima, laten niet zo maar los.

Ik zit in een A+++ woning, die warmte buiten houden is moeilijk, maar dit is de goedkoopste optie die ik heb gevonden.
Hoezo dat, A+++ is toch een goed geisoleerde woning of vergis ik mij?

• TvanW
  • Niet online
Linux gebruiker schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Dat klopt, maar wat er in zit, of komt, gaat er niet snel meer uit.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Linux gebruiker schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Om de woning 's winters warm te houden ja, niet om zomers koel te houden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• philippe59
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-07 00:38
Even een vraag ivm het aantal zuignappen: op Screendoekwinkel lees ik "Voor een strak resultaat adviseren wij minimaal één zuignap per 50 cm" en op de website van Sun Eclipse vind ik "De zuignappen zitten maximaal 100 cm uit elkaar".
Ik heb een screen (buitenkant) nodig voor het glas (76 x 232) van een deur; suggesties voor het minimaal aantal zuignappen?

• THE_BASE
  • Niet online
philippe59 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:07:
Even een vraag ivm het aantal zuignappen: op Screendoekwinkel lees ik "Voor een strak resultaat adviseren wij minimaal één zuignap per 50 cm" en op de website van Sun Eclipse vind ik "De zuignappen zitten maximaal 100 cm uit elkaar".
Ik heb een screen (buitenkant) nodig voor het glas (76 x 232) van een deur; suggesties voor het minimaal aantal zuignappen?
Op 190x113 heb ik er gewoon 4 en gaat prima.

• The Eagle

The Eagle

philippe59 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:07:
Exact die maat hier gisteren opgehangen. Op de hoeken, en dan op de lengte een 76 cm van boven en 76 van onderen. Werkt prima.

Zou wel ff dubbel meten. Ik mat 75*230 als maat namelijk en dat zijn standaard maten ;)

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 00:25:
[...]

Same here. Aftekenen is even een secuur werkje, maar verder prima te doen. Gaten op 5cm van de kant, holpijp er op en zuignappen er in. Done. Kost een fractie van screendoek op maat, werkt net zo goed.

Of het tegen zwaar onweer kan hoor je zondagochtend, maar ga er vanuit van wel :)
Update: screens en zuignappen hebben het prima gehouden. En dat zegt veel want in de tuin lag een metalen tuinstoel OP de opstaande vijver.
* The Eagle happy camper :)

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 20:57
Iemand een idee of dit ook op een vlakke, horizontale lichtstraat kan, zonder risico op een thermische breuk? Dit wordt me niet goed duidelijk op basis van dr Moodson-site.

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-07 16:38
ik wil ook bij moodson of suneclipse gaan bestellen, lijken me aardig vergelijkbaar. Maar ik wil graag de insectenhor die in het raamkozijn geklemd zit laten zitten. Iemand daar ervaring mee?

De faq van een van de winkels zegt dat het kan als er 3,5 cm ruimte is, morgen maar eens opmeten.

• The Eagle

The Eagle

Pnnnkk schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:21:
ik wil ook bij moodson of suneclipse gaan bestellen, lijken me aardig vergelijkbaar. Maar ik wil graag de insectenhor die in het raamkozijn geklemd zit laten zitten. Iemand daar ervaring mee?

De faq van een van de winkels zegt dat het kan als er 3,5 cm ruimte is, morgen maar eens opmeten.
Hier zit er ook een klemhor voor, dat gaat goed. Maar ligt aan je raam en kozijn, jouw situatie is niet de mijne. Foto doet wonderen.
Maar simpel te testen: pak een zuignap, zet hem op het raam en kijk of ie met bevestiging tegen de hor komt.

• The Eagle

The Eagle

Stellar schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:35:
Iemand een idee of dit ook op een vlakke, horizontale lichtstraat kan, zonder risico op een thermische breuk? Dit wordt me niet goed duidelijk op basis van dr Moodson-site.
Zuignap veroorzaakt echt geen thermische breuken. Verder is het spul toch nog een beetje doorzichtig en voorzien van gaatjes, dus evt warmte kan gewoon weg.
Bedenk je ook dat de zonwering door de zuignappen niet op het glas ligt, maar op afstand zit.
Doorhangen voorkom je door goed te spannen. Of desnoods een extra zuignap in het midden van een overspanning.

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Pnnnkk schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:21:

Ik heb de schroefdraad van de zuignappen een stuk ingekort met de ijzerzaag, en de plastic schroefdoppen vervangen door rvs moertjes. Levert je zo een centimeter op.

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 06:59
Vandaag Moodson proberen te bellen, maar vanwege de drukte zijn ze telefonisch gesloten. Ik kan een email sturen, maar ben eerst even benieuwd naar de ervaring hier.

Volgens de meetinstructie meet je het glas en is dat de maat (Moodson levert exact wat je invult). Met scherm zit op 5mm vanaf het glas en met wat schuine kozijnen levert dat dus aan beide kanten wat ruimte (millimeters, maar toch). Hoe zijn anderen hiermee omgegaan? Ruimte gelaten om het scherm te kunnen positioneren, wat millimeters extra opgeteld bij de gemeten afmetingen?

• Ad de Jong
Bij Sun Elclipse staat er bij het invullen op de site precies hoe je het moet doen.
In mijn geval de raam precies opmeten tussen de rubbers, zelf tellen ze er dan iets bij op.
Staat keurig aangegeven allemaal.
In hoeverre het past weet ik nog niet, de bestelling is nog niet binnen.

Mijn profiel op Discogs

• Amargedon
Ad de Jong schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:37:
Bij Sun Elclipse staat er bij het invullen op de site precies hoe je het moet doen.
In mijn geval de raam precies opmeten tussen de rubbers, zelf tellen ze er dan iets bij op.
Staat keurig aangegeven allemaal.
In hoeverre het past weet ik nog niet, de bestelling is nog niet binnen.
Klopt, maar bij Moodson staat dit niet en vandaar dus mijn vraag.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat ik mis in dit topic (want ja ik heb ook interesse) zijn foto's van tweakers die het ook daadwerkelijk hebben hangen.
Ik ben erg benieuwd namelijk hoe het eruit ziet.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:52
Advies van een tekenaar van zonwering met zuignappen; vandaag meer dan 200 bestellingen gedaan! :Y)

Wij houden een maximum aan van 75cm tussen de zuignappen.

Donkere kleuren; beste buiten monteren voor het meeste effect. Dit absorbeert meer hitte (en straalt deze hitte dus ook weer uit) en om die reden het meeste effect wanneer ze gemonteerd worden aan de buitenkant.

Licht kleuren, meer reflectie, minder hitte opname > binnen monteren voor het beste effect.

Voor lichtkoepels; Bolle varianten adviseer ik geen zuignappen maar een hoes aan de buitenkant met elastiek.

Op vlakke lichtkoepels kun je wel uit met zuignappen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 01-07-2026 12:40 . Reden: Dan nog valt dit onder spam ]

• Ad de Jong
Misschien iets wat ook in dit straatje past, wat voor oplossingen zijn er voor lichtkoepels?

Ik kan mij niet voorstellen dat zuignappen daar goed blijven zitten ivm de rondingen.

Mijn profiel op Discogs

• Pnnnkk
Ik heb bij Moodson besteld net. Had bij suneclips al bijna op bestellen geklikt, maar daar zouden ze pas eind augustus verzonden worden. Moodson zegt op de website meestal binnen een week te verzenden, dus daar maar op gegokt.

Ik had nog gemeten en ik heb echt exact 3,5cm tussen het glas en de hor, dus dat komt ook vast goed. :D

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Racing-Paradise schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:43:
Donkere kleuren; beste buiten monteren voor het meeste effect. Dit absorbeert meer hitte (en straalt deze hitte dus ook weer uit) en om die reden het meeste effect wanneer ze gemonteerd worden aan de buitenkant.

Licht kleuren, meer reflectie, minder hitte opname > binnen monteren voor het beste effect.
Dat je binnen geen donkere kleuren moet hangen lijkt me logisch, maar waarom is het volgens jullie beter om lichte kleuren binnen te hangen dan lichte kleuren buiten? Als je het licht al reflecteert voor het op het glas valt is dat nog beter lijkt me?

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Eärendil schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:02:
[...]

Dat je binnen geen donkere kleuren moet hangen lijkt me logisch, maar waarom is het volgens jullie beter om lichte kleuren binnen te hangen dan lichte kleuren buiten? Als je het licht al reflecteert voor het op het glas valt is dat nog beter lijkt me?
Lichte kleuren worden optisch wel sneller goor buiten, vuil/pollen/roet etc zie je minder op donkere kleuren.
We hebben hier cremekleurige uitvalschermen maar die hangen uiteraard niet continu uitgeklapt, iets wat je langere tijd tegen je gevel plaatst begint er in de lichte variant al snel wat smoezeliger uit te zien dan wanneer het donkergrijs/antraciet is. Een witte auto blijf je wassen, een gitzwarte ook maar (donker)grijs wordt rustig egaal smerig zonder dat het erg opvalt. Wellicht is dat een verklaring maar ben het met je eens dat lichte kleuren meer reflecteren en dus ook buiten waarschijnlijk effectiever zijn, dat klinkt gewoon heel logisch.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:05
Ik heb net nog wat van de laatste voorraad screendoek (https://www.afdekzeilwinkel.nl/screendoek-14-grijs.html?id=322215091) bij afdekzeilwinkel besteld en zuignappen, zeilogen en gereedschap bij esvocampingshop.com Het was zaterdag 31,5 graden binnen en dat hoop ik niet meer mee te maken. M'n mobiele airco had amper effect en kost 10 euro per 24 uur dat 'ie aanstaat. Ik ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte.

• Amargedon
Pnnnkk schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:24:
Ik heb bij Moodson besteld net. Had bij suneclips al bijna op bestellen geklikt, maar daar zouden ze pas eind augustus verzonden worden. Moodson zegt op de website meestal binnen een week te verzenden, dus daar maar op gegokt.

Ik had nog gemeten en ik heb echt exact 3,5cm tussen het glas en de hor, dus dat komt ook vast goed. :D
Heb je daarbij exact de afmetingen van het glas gebruikt of vanwege kozijnen of goed sluiten zelf de maten aangepast? Daar zit mijn grootste vraag qua goede afdichting zeg maar.

Overigens zag ik van het weekend hetzelfde qua levertijd dus wil eerdaags ook bij Moodson gaan bestellen.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:52
Eärendil schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:02:
[...]

Omdat het uiteindelijk toch vies wordt, maar buitenmontage is met betrekking tot de temperatuur de beste oplossing.

Ook zijn er veel situaties waar je niet goed bij de buitenkant kan, dan is binnen de enige (praktische) optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Racing-Paradise op 30-06-2026 08:09 ]

• Pnnnkk
Amargedon schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:31:
[...]

Heb je daarbij exact de afmetingen van het glas gebruikt of vanwege kozijnen of goed sluiten zelf de maten aangepast? Daar zit mijn grootste vraag qua goede afdichting zeg maar.

Overigens zag ik van het weekend hetzelfde qua levertijd dus wil eerdaags ook bij Moodson gaan bestellen.
Ik heb gewoon de maten die ik bij suneclipse had gebruikt (met hun meetinstructie, dus tussen de rubbers gemeten) ingevuld bij moodsun. Komt vast goed was mijn gedachte. Of het ook zo is zal ik laten weten als het hangt

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:10

Nobby

Nuts!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjMgG8bOHwGjHyW5RKHuYneo7Vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WQY5QXkpHuOh1MzpoqqF8ya.jpg?f=fotoalbum_large

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Nobby Hoogwerker geleend?

Oscar Wilde

• TvanW
  • Niet online
Paar vraagjes.
Waar heb je deze laten maken?
Wat zijn de afmetingen?
Wat zijn je ervaringen tot nu toe?

• IJsbeer
  • Niet online
Gewoon (kkunstorf) ramen die naar binnen open gaan? Plak je ze er zo op.

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-07 21:09
Ik ben afgelopen weekend bezig geweest om de slaapkamer en werkkamer (op oosten) te beschermen. Het werd de afgelopen week echt tot ruim 30 graden binnen.

Op de ladder staan op niveau van 1e verdieping is toch wel hoog. Maar het is allemaal goed gegaan. Wel altijd verstandig om iemand onderaan de ladder te hebben staan. Je moet dit zeker niet in je eentje doen.
Na een dag warme zon erop hing alles wat slapper en waren de kreukels eruit. Dus achterafgezien had ik bij aanbrengen niet zoveel moeite moeten doen om het perfect strak te krijgen.Bij aanbrengen doek helemaal strak getrokken. Edit: Zuignappen op ongeveer 70 cm afstand. Lijkt ruim voldoende.Voorbereiding voor de kleine ramen. Met krijt uitgetekend en (bij gebrek aan Stanleymes) met gewone keukenschaar op maat geknipt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJnkANyGpCaQA8DMJjujh4L8d8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuaFWbE9Y9V7UGoNZIXBO4yw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUiimaNRwhYS4gjw53WxByOPmYI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Sc5koPdhmgd9z1K3X2v994z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSRY0MLEgdCi5SIlFyTcdaeWjP8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMYd2rNXK1aj0VEOCzMEvBKd.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 1% gewijzigd door Floris112 op 01-07-2026 09:42 . Reden: zuignap-afstand toegevoegd ]

Ioniq Electric 2020 (38kWh) | Weheat Sparrow | 26x 470 Wp (noord) | Sigenergy 27 kWh EVDC

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IJsbeer schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:22:
[...]

Gewoon (kkunstorf) ramen die naar binnen open gaan? Plak je ze er zo op.
* Raven heeft een mengelmoes van 1 kiepraam (zit Velux MHL SK00 op), draairamen (naar buiten draaiend), uitzetraampjes en nodige vaste ramen.
De ramen op het balkon en dakterras kan ik wel bij, die aan de andere kant en zijkant niet, vandaar de hoogwerker vraag.

Oscar Wilde

• Nobby

Nobby

Nuts!

Mijn broertje dat idd wel even laten geloven. Maar nee. Ze klappen open naar binnen. Keukentrapje en plakken maar.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Nobby

Nobby

Nuts!

TvanW schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 06:56:
[...]

Paar vraagjes.
Waar heb je deze laten maken?
Wat zijn de afmetingen?
Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Suneclipse.nl, iets groter dan de ramen. Beetje overlap op kozijn. Het helpt. Maar het is nog steeds heet. Wel goed te doen.

• Amargedon
THE_BASE schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:36:
[...]

Zeker niet. De gaten zitten er al in bij levering. Ik gok op 3 cm van de rand.
Zou je in staat zijn om dat na te meten? Want de diameter van de zuignap is 6cm toch? Dat betekent dat deze nagenoeg tot de rand van het scherm komt en ik geen overlap op het kozijn kan creëren door een iets grotere afmeting te bestellen.

Of iemand anders die bij Moodson besteld heeft natuurlijk.

• THE_BASE
  • Niet online
Amargedon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:34:
[...]

Zou je in staat zijn om dat na te meten? Want de diameter van de zuignap is 6cm toch? Dat betekent dat deze nagenoeg tot de rand van het scherm komt en ik geen overlap op het kozijn kan creëren door een iets grotere afmeting te bestellen.

Of iemand anders die bij Moodson besteld heeft natuurlijk.
Kan straks vast even het dak op, maar je kunt Moodson ook even bellen, volgens mij zijn ze goed bereikbaar.

• Amargedon
THE_BASE schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:34:
[...]

Kan straks vast even het dak op, maar je kunt Moodson ook even bellen, volgens mij zijn ze goed bereikbaar.
Geprobeerd, maar telefonisch gesloten vanwege de grotere drukte. Email kan wel, maar aangezien hier een aantal ervaringsdeskundigen zitten dat ik het eerst hier even probeer.

• THE_BASE
  • Niet online
Amargedon schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:35:
[...]

Geprobeerd, maar telefonisch gesloten vanwege de grotere drukte. Email kan wel, maar aangezien hier een aantal ervaringsdeskundigen zitten dat ik het eerst hier even probeer.
Als het straks beter weer is dan duik ik wel even het dak op voor je!

• THE_BASE
  • Niet online
Amargedon schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:35:
[...]

Gecheckt: 5 centimeter vanaf de rand aan weerszijden. Op de foto lijkt het anders, komt door hoe de foto is genomen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD0t8XC4C12O8jApn9DF8FaYMnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoUepqEEMa2nIhPEjHkfkp0i.jpg?f=fotoalbum_large

• Amargedon
THE_BASE schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:55:
[...]

Gecheckt: 5 centimeter vanaf de rand aan weerszijden. Op de foto lijkt het anders, komt door hoe de foto is genomen. :)

[Afbeelding]
Ah bedank. Dat zou betekenen dat er nog een klein randje ruimte is naast de zuignap en als ik dus wat millimeters extra toevoeg dat moet passen.

Fijn dat je even het dak op wilde!

• Zonweringprofs
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 07-07 14:49
snip: spam

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 07-07-2026 14:53 ]

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09
Gisteren onze sun eclips zonnewering geplaast op die ramen waar geen rolluik voor past.

Was even goed uitzoeken, maar goed te doen. De pasvorm van alle kleinere doeken was prima, het grootste is iets krap geleverd. Nu afwachten hoe koel het blijft binnen.

Net thuis gekomen, het scheelt een slok op een borrel, is lekker koel gebleven, terwijl de ruimten tot 13.00 pal in de zon zitten (de enige plek waar geen bomen voor schaduw zorgen)

[ Voor 26% gewijzigd door HvdBent op 10-07-2026 14:14 ]

• Ad de Jong
HvdBent schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:22:
Gisteren onze sun eclips zonnewering geplaast op die ramen waar geen rolluik voor past.

Was even goed uitzoeken, maar goed te doen. De pasvorm van alle kleinere doeken was prima, het grootste is iets krap geleverd. Nu afwachten hoe koel het blijft binnen.

Net thuis gekomen, het scheelt een slok op een borrel, is lekker koel gebleven, terwijl de ruimten tot 13.00 pal in de zon zitten (de enige plek waar geen bomen voor schaduw zorgen)
Ben benieuwd, ik verwacht de mijn van Sun Eclips de komende week.
Voor nu om te proberen voor maar 1 raam maar als dat naar wens is ga ik de andere ramen aan die zijde ook voorzien van die zonnewering.

Mijn profiel op Discogs

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:32
Pnnnkk schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:21:
[...]

Ik heb gewoon de maten die ik bij suneclipse had gebruikt (met hun meetinstructie, dus tussen de rubbers gemeten) ingevuld bij moodsun. Komt vast goed was mijn gedachte. Of het ook zo is zal ik laten weten als het hangt
Heb je al iets ontvangen? Ik ben ook aan het kijken en SunEclipse geeft nu begin september aan voor één redelijk klein doek :(. Er zal met de hittegolf ook wel een bestelgolf geweest zijn voor dit soort dingen, dus ik vraag me een beetje af of Moodson heel veel sneller kan leveren.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:31

Stufferdt

doet ook maar wat.

Pnnnkk schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:24:

Hier er niet op gelet bij bestelling. Leverdatum 31-08 inderdaad. Annuleren geen optie want "maatwerk". Klopt wel, maar is natuurlijk gewoon knipwerk. Dus mijn 200 euro zonwering hangt begin september tegen de nazomer zin :F

😀😀😀

• Ad de Jong
Kreeg vandaag een mail van SunEclipse dat de mijne verzonden zijn.
Wat wel een rode vlag is is dat ze via DPD verzenden.
Het is dus maar afwachten wanneer en of het aankomt en in welke staat.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1 2 Laatste