Zonwering met zuignappen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-07 19:19
Advies van een tekenaar van zonwering met zuignappen; vandaag meer dan 200 bestellingen gedaan! :Y)

Wij houden een maximum aan van 75cm tussen de zuignappen.

Donkere kleuren; beste buiten monteren voor het meeste effect. Dit absorbeert meer hitte (en straalt deze hitte dus ook weer uit) en om die reden het meeste effect wanneer ze gemonteerd worden aan de buitenkant.

Licht kleuren, meer reflectie, minder hitte opname > binnen monteren voor het beste effect.

Voor lichtkoepels; Bolle varianten adviseer ik geen zuignappen maar een hoes aan de buitenkant met elastiek.

Op vlakke lichtkoepels kun je wel uit met zuignappen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 01-07-2026 12:40 . Reden: Dan nog valt dit onder spam ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:49
(jarig!)
Misschien iets wat ook in dit straatje past, wat voor oplossingen zijn er voor lichtkoepels?

Ik kan mij niet voorstellen dat zuignappen daar goed blijven zitten ivm de rondingen.

Mijn profiel op Discogs

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:04
Ik heb bij Moodson besteld net. Had bij suneclips al bijna op bestellen geklikt, maar daar zouden ze pas eind augustus verzonden worden. Moodson zegt op de website meestal binnen een week te verzenden, dus daar maar op gegokt.

Ik had nog gemeten en ik heb echt exact 3,5cm tussen het glas en de hor, dus dat komt ook vast goed. :D

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53
Racing-Paradise schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:43:
Donkere kleuren; beste buiten monteren voor het meeste effect. Dit absorbeert meer hitte (en straalt deze hitte dus ook weer uit) en om die reden het meeste effect wanneer ze gemonteerd worden aan de buitenkant.

Licht kleuren, meer reflectie, minder hitte opname > binnen monteren voor het beste effect.
Dat je binnen geen donkere kleuren moet hangen lijkt me logisch, maar waarom is het volgens jullie beter om lichte kleuren binnen te hangen dan lichte kleuren buiten? Als je het licht al reflecteert voor het op het glas valt is dat nog beter lijkt me?

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Eärendil schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:02:
[...]

Dat je binnen geen donkere kleuren moet hangen lijkt me logisch, maar waarom is het volgens jullie beter om lichte kleuren binnen te hangen dan lichte kleuren buiten? Als je het licht al reflecteert voor het op het glas valt is dat nog beter lijkt me?
Lichte kleuren worden optisch wel sneller goor buiten, vuil/pollen/roet etc zie je minder op donkere kleuren.
We hebben hier cremekleurige uitvalschermen maar die hangen uiteraard niet continu uitgeklapt, iets wat je langere tijd tegen je gevel plaatst begint er in de lichte variant al snel wat smoezeliger uit te zien dan wanneer het donkergrijs/antraciet is. Een witte auto blijf je wassen, een gitzwarte ook maar (donker)grijs wordt rustig egaal smerig zonder dat het erg opvalt. Wellicht is dat een verklaring maar ben het met je eens dat lichte kleuren meer reflecteren en dus ook buiten waarschijnlijk effectiever zijn, dat klinkt gewoon heel logisch.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:16
Ik heb net nog wat van de laatste voorraad screendoek (https://www.afdekzeilwinkel.nl/screendoek-14-grijs.html?id=322215091) bij afdekzeilwinkel besteld en zuignappen, zeilogen en gereedschap bij esvocampingshop.com Het was zaterdag 31,5 graden binnen en dat hoop ik niet meer mee te maken. M'n mobiele airco had amper effect en kost 10 euro per 24 uur dat 'ie aanstaat. Ik ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte.

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 06:59
Pnnnkk schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:24:
Ik heb bij Moodson besteld net. Had bij suneclips al bijna op bestellen geklikt, maar daar zouden ze pas eind augustus verzonden worden. Moodson zegt op de website meestal binnen een week te verzenden, dus daar maar op gegokt.

Ik had nog gemeten en ik heb echt exact 3,5cm tussen het glas en de hor, dus dat komt ook vast goed. :D
Heb je daarbij exact de afmetingen van het glas gebruikt of vanwege kozijnen of goed sluiten zelf de maten aangepast? Daar zit mijn grootste vraag qua goede afdichting zeg maar.

Overigens zag ik van het weekend hetzelfde qua levertijd dus wil eerdaags ook bij Moodson gaan bestellen.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-07 19:19
Eärendil schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:02:
[...]

Omdat het uiteindelijk toch vies wordt, maar buitenmontage is met betrekking tot de temperatuur de beste oplossing.

Ook zijn er veel situaties waar je niet goed bij de buitenkant kan, dan is binnen de enige (praktische) optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Racing-Paradise op 30-06-2026 08:09 ]

• Pnnnkk
Amargedon schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:31:
[...]

Heb je daarbij exact de afmetingen van het glas gebruikt of vanwege kozijnen of goed sluiten zelf de maten aangepast? Daar zit mijn grootste vraag qua goede afdichting zeg maar.

Overigens zag ik van het weekend hetzelfde qua levertijd dus wil eerdaags ook bij Moodson gaan bestellen.
Ik heb gewoon de maten die ik bij suneclipse had gebruikt (met hun meetinstructie, dus tussen de rubbers gemeten) ingevuld bij moodsun. Komt vast goed was mijn gedachte. Of het ook zo is zal ik laten weten als het hangt

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:37

Nobby

Nuts!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjMgG8bOHwGjHyW5RKHuYneo7Vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WQY5QXkpHuOh1MzpoqqF8ya.jpg?f=fotoalbum_large

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Nobby Hoogwerker geleend?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Paar vraagjes.
Waar heb je deze laten maken?
Wat zijn de afmetingen?
Wat zijn je ervaringen tot nu toe?

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon (kkunstorf) ramen die naar binnen open gaan? Plak je ze er zo op.

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:18
Ik ben afgelopen weekend bezig geweest om de slaapkamer en werkkamer (op oosten) te beschermen. Het werd de afgelopen week echt tot ruim 30 graden binnen.

Op de ladder staan op niveau van 1e verdieping is toch wel hoog. Maar het is allemaal goed gegaan. Wel altijd verstandig om iemand onderaan de ladder te hebben staan. Je moet dit zeker niet in je eentje doen.
Na een dag warme zon erop hing alles wat slapper en waren de kreukels eruit. Dus achterafgezien had ik bij aanbrengen niet zoveel moeite moeten doen om het perfect strak te krijgen.Bij aanbrengen doek helemaal strak getrokken. Edit: Zuignappen op ongeveer 70 cm afstand. Lijkt ruim voldoende.Voorbereiding voor de kleine ramen. Met krijt uitgetekend en (bij gebrek aan Stanleymes) met gewone keukenschaar op maat geknipt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJnkANyGpCaQA8DMJjujh4L8d8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuaFWbE9Y9V7UGoNZIXBO4yw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUiimaNRwhYS4gjw53WxByOPmYI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Sc5koPdhmgd9z1K3X2v994z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSRY0MLEgdCi5SIlFyTcdaeWjP8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMYd2rNXK1aj0VEOCzMEvBKd.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 1% gewijzigd door Floris112 op 01-07-2026 09:42 . Reden: zuignap-afstand toegevoegd ]

Ioniq Electric 2020 (38kWh) | Weheat Sparrow | 26x 470 Wp (noord) | Sigenergy 27 kWh EVDC

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IJsbeer schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:22:
[...]

Gewoon (kkunstorf) ramen die naar binnen open gaan? Plak je ze er zo op.
* Raven heeft een mengelmoes van 1 kiepraam (zit Velux MHL SK00 op), draairamen (naar buiten draaiend), uitzetraampjes en nodige vaste ramen.
De ramen op het balkon en dakterras kan ik wel bij, die aan de andere kant en zijkant niet, vandaar de hoogwerker vraag.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Nobby

Nobby

Nuts!

Mijn broertje dat idd wel even laten geloven. Maar nee. Ze klappen open naar binnen. Keukentrapje en plakken maar.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Nobby

Nobby

Nuts!

TvanW schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 06:56:
[...]

Paar vraagjes.
Waar heb je deze laten maken?
Wat zijn de afmetingen?
Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Suneclipse.nl, iets groter dan de ramen. Beetje overlap op kozijn. Het helpt. Maar het is nog steeds heet. Wel goed te doen.

• Amargedon
THE_BASE schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:36:
[...]

Zeker niet. De gaten zitten er al in bij levering. Ik gok op 3 cm van de rand.
Zou je in staat zijn om dat na te meten? Want de diameter van de zuignap is 6cm toch? Dat betekent dat deze nagenoeg tot de rand van het scherm komt en ik geen overlap op het kozijn kan creëren door een iets grotere afmeting te bestellen.

Of iemand anders die bij Moodson besteld heeft natuurlijk.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Amargedon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:34:
[...]

Zou je in staat zijn om dat na te meten? Want de diameter van de zuignap is 6cm toch? Dat betekent dat deze nagenoeg tot de rand van het scherm komt en ik geen overlap op het kozijn kan creëren door een iets grotere afmeting te bestellen.

Of iemand anders die bij Moodson besteld heeft natuurlijk.
Kan straks vast even het dak op, maar je kunt Moodson ook even bellen, volgens mij zijn ze goed bereikbaar.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Amargedon
THE_BASE schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:34:
[...]

Kan straks vast even het dak op, maar je kunt Moodson ook even bellen, volgens mij zijn ze goed bereikbaar.
Geprobeerd, maar telefonisch gesloten vanwege de grotere drukte. Email kan wel, maar aangezien hier een aantal ervaringsdeskundigen zitten dat ik het eerst hier even probeer.

• THE_BASE
  • Niet online
Amargedon schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:35:
[...]

Geprobeerd, maar telefonisch gesloten vanwege de grotere drukte. Email kan wel, maar aangezien hier een aantal ervaringsdeskundigen zitten dat ik het eerst hier even probeer.
Als het straks beter weer is dan duik ik wel even het dak op voor je!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• THE_BASE
  • Niet online
Amargedon schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:35:
[...]

Gecheckt: 5 centimeter vanaf de rand aan weerszijden. Op de foto lijkt het anders, komt door hoe de foto is genomen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD0t8XC4C12O8jApn9DF8FaYMnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoUepqEEMa2nIhPEjHkfkp0i.jpg?f=fotoalbum_large

• Amargedon
THE_BASE schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:55:
[...]

Gecheckt: 5 centimeter vanaf de rand aan weerszijden. Op de foto lijkt het anders, komt door hoe de foto is genomen. :)

[Afbeelding]
Ah bedank. Dat zou betekenen dat er nog een klein randje ruimte is naast de zuignap en als ik dus wat millimeters extra toevoeg dat moet passen.

Fijn dat je even het dak op wilde!

• Zonweringprofs
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 07-07 14:49
snip: spam

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 07-07-2026 14:53 ]

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 12:45
Gisteren onze sun eclips zonnewering geplaast op die ramen waar geen rolluik voor past.

Was even goed uitzoeken, maar goed te doen. De pasvorm van alle kleinere doeken was prima, het grootste is iets krap geleverd. Nu afwachten hoe koel het blijft binnen.

Net thuis gekomen, het scheelt een slok op een borrel, is lekker koel gebleven, terwijl de ruimten tot 13.00 pal in de zon zitten (de enige plek waar geen bomen voor schaduw zorgen)

[ Voor 26% gewijzigd door HvdBent op 10-07-2026 14:14 ]

• Ad de Jong
(jarig!)
HvdBent schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:22:
Gisteren onze sun eclips zonnewering geplaast op die ramen waar geen rolluik voor past.

Was even goed uitzoeken, maar goed te doen. De pasvorm van alle kleinere doeken was prima, het grootste is iets krap geleverd. Nu afwachten hoe koel het blijft binnen.

Net thuis gekomen, het scheelt een slok op een borrel, is lekker koel gebleven, terwijl de ruimten tot 13.00 pal in de zon zitten (de enige plek waar geen bomen voor schaduw zorgen)
Ben benieuwd, ik verwacht de mijn van Sun Eclips de komende week.
Voor nu om te proberen voor maar 1 raam maar als dat naar wens is ga ik de andere ramen aan die zijde ook voorzien van die zonnewering.

Mijn profiel op Discogs

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 17:27
Pnnnkk schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:21:
[...]

Ik heb gewoon de maten die ik bij suneclipse had gebruikt (met hun meetinstructie, dus tussen de rubbers gemeten) ingevuld bij moodsun. Komt vast goed was mijn gedachte. Of het ook zo is zal ik laten weten als het hangt
Heb je al iets ontvangen? Ik ben ook aan het kijken en SunEclipse geeft nu begin september aan voor één redelijk klein doek :(. Er zal met de hittegolf ook wel een bestelgolf geweest zijn voor dit soort dingen, dus ik vraag me een beetje af of Moodson heel veel sneller kan leveren.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:47

Stufferdt

doet ook maar wat.

Pnnnkk schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:24:

Hier er niet op gelet bij bestelling. Leverdatum 31-08 inderdaad. Annuleren geen optie want "maatwerk". Klopt wel, maar is natuurlijk gewoon knipwerk. Dus mijn 200 euro zonwering hangt begin september tegen de nazomer zin :F

😀😀😀

• Ad de Jong
(jarig!)
Kreeg vandaag een mail van SunEclipse dat de mijne verzonden zijn.
Wat wel een rode vlag is is dat ze via DPD verzenden.
Het is dus maar afwachten wanneer en of het aankomt en in welke staat.

Mijn profiel op Discogs

• pp2026
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 16-07 11:14
Hoi,

Ik wil de zonwering aan de binnenkant plaatsen omdat ik er niet bij kan aan de buitenzijde(5e etage).

Aangezien ik ook comments van experts heb gezien in deze topic.

Vraag ik me af wat het werkelijke risico is op een thermische breuk bij plaatsing aan de binnenzijde met zonwering in lichte kleur.(wit)

En waar moet je dan vooral op letten bij plaatsing om een breuk te voorkomen?

Alvast bedankt voor de reacties

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 17:27
pp2026 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:01:
Vraag ik me af wat het werkelijke risico is op een thermische breuk bij plaatsing aan de binnenzijde met zonwering in lichte kleur.(wit)

En waar moet je dan vooral op letten bij plaatsing om een breuk te voorkomen?
Voor zover ik weet is de leidraad dat je niks direct op/tegen het glas moet plakken, en zeker niet aan de binnenkant. De zonwering met zuignappen uit dit topic heeft een beetje afstand tussen het glas en de zonwering en is dus in principe veilig.

• Pnnnkk
Inviscid schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:25:
[...]

Heb je al iets ontvangen? Ik ben ook aan het kijken en SunEclipse geeft nu begin september aan voor één redelijk klein doek :(. Er zal met de hittegolf ook wel een bestelgolf geweest zijn voor dit soort dingen, dus ik vraag me een beetje af of Moodson heel veel sneller kan leveren.
Yes, heb het nu een weekje geleden ontvangen en in het weekend opgehangen. Ik had iets ruimer mogen meten want ik heb een paar mm raam over. Dat kan bij SunEclipse dus wellicht anders uitpakken, want ik had voor hun meetinstructie gemeten en toen ik de leverdatum zag gewoon de maten de ctrl-c/ctrl-v't naar moodson. Het scheelt wel echt in temperatuur in de slaapkamers en zeker qua gevoel. Ben er blij mee!

• Pnnnkk
Stufferdt schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:40:
[...]

Hier er niet op gelet bij bestelling. Leverdatum 31-08 inderdaad. Annuleren geen optie want "maatwerk". Klopt wel, maar is natuurlijk gewoon knipwerk. Dus mijn 200 euro zonwering hangt begin september tegen de nazomer zin :F
september kan zo nog een hittegolf brengen hoor! En met een beetje geluk/pech (afhankelijk van jouw perspectief) begint het in maart alweer ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier ook zuignap-zonneschermen besteld voor de kinderkamer op het noorden. Soort van erker met ramen op oost en west. Staat sochtends en savonds best wat zon op. Voor moodson gegaan. Precies geleverd wat ik besteld had, had ze alleen wat te kort besteld. Maargoed, so be it.

Blijft prima zitten, zat alleen te rommelen met bevochtigen van de zuignappen. Te vochtig en ze gaan schuiven.

Had er overigens voor de grotere wel een paar zuignappen extra op gezet. Zes ipv vier.

Maar bevalt tot nu toe prima. Vraag me af of ik ze eraf ga halen in de winter :P

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:44
MikeyMan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:27:
Hier ook zuignap-zonneschermen besteld voor de kinderkamer op het noorden. Soort van erker met ramen op oost en west. Staat sochtends en savonds best wat zon op. Voor moodson gegaan. Precies geleverd wat ik besteld had, had ze alleen wat te kort besteld. Maargoed, so be it.

Blijft prima zitten, zat alleen te rommelen met bevochtigen van de zuignappen. Te vochtig en ze gaan schuiven.

Had er overigens voor de grotere wel een paar zuignappen extra op gezet. Zes ipv vier.

Maar bevalt tot nu toe prima. Vraag me af of ik ze eraf ga halen in de winter :P
Had je die verkeerd gemeten dan? das wel jammer, maar aan je reactie te zien ben je wel tevreden.

Ik ben door dit topic overtuigd geraakt, en heb zojuist besteld voor onze tuindeur, weliswaar door hoogte en breedte wel 125 euro, maar als ik de reacties lees zal het het waard zijn.
Als het bevalt ga ik ook bestellen voor onze logeerkamer, daar staat de hele ochtend de zon op en word het dus heel warm zeker nu.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja schijnbaar. Breedte is perfect, maar ze zijn een cm of anderhalf te kort. Had ook gewoon even de ladder op moeten gaan. Maar het is maar even zo voor nu.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een gemiddeld kozijn loopt aan de onderkant buiten schuin af om te voorkomen dat er water blijft staan. En er zit ook nog wel eens iets van glasbeluchting onder wat je van binnen af niet ziet. Daarbij: door de zuignappen komt het geheel ook een paar cm van de ruit af te staan. Allemaal factoren waardoor de lengte langer kan worden, en dur rekening mee houden.

Ook met het stansen van zuignappen btw. Als je zo'n glasbeluchtingsstrip (3x woordwaarde) aan de onderkant hebt, moet je zuignap potentieel verder van de rand af zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:44
Bedankt voor de tip @The Eagle Voor de zekerheid de deur van buiten (het raam natuurlijk) nog eens gemeten en idd 1 cm extra, onmiddelijk contact formulier ingevuld of ze hier rekening mee kunnen houden.

• Ad de Jong
(jarig!)
Ad de Jong schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:47:
Kreeg vandaag een mail van SunEclipse dat de mijne verzonden zijn.
Wat wel een rode vlag is is dat ze via DPD verzenden.
Het is dus maar afwachten wanneer en of het aankomt en in welke staat.
Mijn bestelling is van de week binnengekomen alleen de flacon zat er niet bij.
Even contact opgenomen en die is meteen nagestuurd en ook die is inmiddels binnen..
Jammer dat er lange levertijden zijn.
Voor de rest geen klachten en ik moet ook eerlijk zeggen dat voor het eerst ook een goede ervaring is met DPD. Beide keren keurig geleverd op de afgesproken plaats en netjes een briefje in de brievenbus.
Mag dan ook wel eens vernoemt worden.

Het weer is nu totaal anders en op het moment even geen haast/tijd om het te plaatsen maar ik zit eraan te denken om voor meerdere ramen te gaan bestellen.

Mijn profiel op Discogs

• Joep
Joep schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 01:42:
Ik heb net nog wat van de laatste voorraad screendoek (https://www.afdekzeilwinkel.nl/screendoek-14-grijs.html?id=322215091) bij afdekzeilwinkel besteld en zuignappen, zeilogen en gereedschap bij esvocampingshop.com Het was zaterdag 31,5 graden binnen en dat hoop ik niet meer mee te maken. M'n mobiele airco had amper effect en kost 10 euro per 24 uur dat 'ie aanstaat. Ik ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte.
Na ongeveer een uur klussen per raam is alles bedekt voor een derde van de prijs van maatwerk :Y) Ik denk dat ik het zelfs voor 200 euro had kunnen maken als ik alles via AliExpress/Alibaba gekocht had, maar dan had ik langer mogen wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbCQiqBdCRviqnVhJ83yTxR_43A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBwiPgd0z1eP0T1I3DVK3Scc.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe3UkIFZG_BmaCk-fliLEKiPj4E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aCs2BMOFSLqLMcVMWH4TF90.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcuUQU-ZWWMoPQ0mHKu0AA8RSiY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXE0bbqpnJ2cuXeeJEOSviCU.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyUqFlxyslHkAdnS2qSQEoS5ibU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6go4VjRpQEMhOVVXRba4Wfys.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9FU-diBYcTj9GXqripLjY2rToE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHamlu6rKnw3lbpVr3jUaPlu.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik ga volgende week wel merken hoe goed dit helpt. Zou ik het opnieuw mogen doen, dan ging ik voor zwarte screendoek want daar kijk je iets makkelijker doorheen, maargoed, dat was al uitverkocht.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 16:19
Ziet er erg netjes uit. Kan je je werkwijze beschrijven?

Ik moet nog bestellen; welke via Ali leek je wat?

• Joep
Wat betreft screendoek heb ik maar vluchtig gekeken. Op alibaba heb je ook een flinke minimum ordergrootte. Wat betreft zuignappen gewoon 50mm. Is op ali voor 50 cent per stuk te koop. Vergeet ook niet om wat verstevigingsband te gebruiken voor de zeilogen, want alleen de screendoek is niet dik genoeg en mogelijk scheurt dat ook uit met windkracht 10. https://www.esvocampingshop.com/afspanmaterialen-en-bevestigingsmaterialen/zeilringen-drukknopen-holpijpen/verstevigingsband/

[ Voor 10% gewijzigd door Joep op 25-07-2026 14:22 ]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:00
Joep schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:09:
Wat betreft screendoek heb ik maar vluchtig gekeken. Op alibaba heb je ook een flinke minimum ordergrootte. Wat betreft zuignappen gewoon 50mm. Is op ali voor 50 cent per stuk te koop. Vergeet ook niet om wat verstevigingsband te gebruiken voor de zeilogen, want alleen de screendoek is niet dik genoeg en mogelijk scheurt dat ook uit met windkracht 10. https://www.esvocampingshop.com/afspanmaterialen-en-bevestigingsmaterialen/zeilringen-drukknopen-holpijpen/verstevigingsband/
windkracht 10 en heel zonnig weer gaan volgens mij nooit samen dus dat maakt verstevigingsband mogelijk onnodig.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb eindstand de exacte maten bij de bestelling doorgegeven en voor de breedte is dat prima gelukt. Voor in de hoogte hangen ze klein beetje bol dus als ik het opnieuw zou doen dan had ik ze per kant 1mm korter laten maken.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
No Hands schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:03:
[...]

windkracht 10 en heel zonnig weer gaan volgens mij nooit samen dus dat maakt verstevigingsband mogelijk onnodig.
Ik hang het spul in maart/april op en eind september weer naar binnen. Ik ga het echt niet iedere dag voor het raam hangen en afhalen als het zonnig is. Dus het heeft af en toe echt wel wat te verduren.

Heb je tijd genoeg om het idd alleen te doen op de momenenten dat het echt nodig is, dan kan dat prima. Maar denk dat het voor de gros wel een toevoeging heeft.

Overigens worden die van SunEcplipse stnadaard (voor zover ik kan zien) zonder verstevigingsband geleverd. Geen idee of het hetzelfde soort doek is natuurlijk.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:00
IJsbeer schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:43:
[...]

Ik hang het spul in maart/april op en eind september weer naar binnen. Ik ga het echt niet iedere dag voor het raam hangen en afhalen als het zonnig is. Dus het heeft af en toe echt wel wat te verduren.

Heb je tijd genoeg om het idd alleen te doen op de momenenten dat het echt nodig is, dan kan dat prima. Maar denk dat het voor de gros wel een toevoeging heeft.

Overigens worden die van SunEcplipse stnadaard (voor zover ik kan zien) zonder verstevigingsband geleverd. Geen idee of het hetzelfde soort doek is natuurlijk.
dat lijkt me ook logisch dat je dat gewoon het hele seizoen laat hangen maar het klimaat is nog niet zo veranderd dat we hier in de zomer plotsklaps windkracht 10 hebben. en als dat wel komt dan haal je het er dus vast even af.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Vanmorgen begonnen met 4 ramen waar de zon heel lang opstaat. Zonwering via Moodson. Nu even afwachten hoe het gaat komende dagen. ☺️

Je kan er nog best doorheen kijken, ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DziYSTz8S-9YBDpdG-2EFqM6oU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kj42rkTTrL9K4wxD84E8E4Kb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJ5rO7ksWkBG39pcpVlNRyrFlV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFWia0lDP1Kr0nhgbzxPXopT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_a3hSM5nr4wP_m65sHRyFDOC4Xo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fp0qqoBKydkmZyLvNgsQHVLX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suYOCpNNkaDQnQ-6hptVr5sH_ec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0wnxdH45vBz9DWUdzK8f6Oj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door TheInsider op 27-07-2026 11:37 ]

Pagina: 1 2 Laatste