Zonwering met zuignappen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:56
Advies van een tekenaar van zonwering met zuignappen; vandaag meer dan 200 bestellingen gedaan! :Y)

Wij houden een maximum aan van 75cm tussen de zuignappen.

Donkere kleuren; beste buiten monteren voor het meeste effect. Dit absorbeert meer hitte (en straalt deze hitte dus ook weer uit) en om die reden het meeste effect wanneer ze gemonteerd worden aan de buitenkant.

Licht kleuren, meer reflectie, minder hitte opname > binnen monteren voor het beste effect.

Voor lichtkoepels; Bolle varianten adviseer ik geen zuignappen maar een hoes aan de buitenkant met elastiek.

Op vlakke lichtkoepels kun je wel uit met zuignappen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 17% gewijzigd door Racing-Paradise op 29-06-2026 21:47 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
Misschien iets wat ook in dit straatje past, wat voor oplossingen zijn er voor lichtkoepels?

Ik kan mij niet voorstellen dat zuignappen daar goed blijven zitten ivm de rondingen.

Mijn profiel op Discogs

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49
Ik heb bij Moodson besteld net. Had bij suneclips al bijna op bestellen geklikt, maar daar zouden ze pas eind augustus verzonden worden. Moodson zegt op de website meestal binnen een week te verzenden, dus daar maar op gegokt.

Ik had nog gemeten en ik heb echt exact 3,5cm tussen het glas en de hor, dus dat komt ook vast goed. :D

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:33
Racing-Paradise schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:43:
Donkere kleuren; beste buiten monteren voor het meeste effect. Dit absorbeert meer hitte (en straalt deze hitte dus ook weer uit) en om die reden het meeste effect wanneer ze gemonteerd worden aan de buitenkant.

Licht kleuren, meer reflectie, minder hitte opname > binnen monteren voor het beste effect.
Dat je binnen geen donkere kleuren moet hangen lijkt me logisch, maar waarom is het volgens jullie beter om lichte kleuren binnen te hangen dan lichte kleuren buiten? Als je het licht al reflecteert voor het op het glas valt is dat nog beter lijkt me?

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Eärendil schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:02:
[...]

Dat je binnen geen donkere kleuren moet hangen lijkt me logisch, maar waarom is het volgens jullie beter om lichte kleuren binnen te hangen dan lichte kleuren buiten? Als je het licht al reflecteert voor het op het glas valt is dat nog beter lijkt me?
Lichte kleuren worden optisch wel sneller goor buiten, vuil/pollen/roet etc zie je minder op donkere kleuren.
We hebben hier cremekleurige uitvalschermen maar die hangen uiteraard niet continu uitgeklapt, iets wat je langere tijd tegen je gevel plaatst begint er in de lichte variant al snel wat smoezeliger uit te zien dan wanneer het donkergrijs/antraciet is. Een witte auto blijf je wassen, een gitzwarte ook maar (donker)grijs wordt rustig egaal smerig zonder dat het erg opvalt. Wellicht is dat een verklaring maar ben het met je eens dat lichte kleuren meer reflecteren en dus ook buiten waarschijnlijk effectiever zijn, dat klinkt gewoon heel logisch.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:58
Ik heb net nog wat van de laatste voorraad screendoek (https://www.afdekzeilwinkel.nl/screendoek-14-grijs.html?id=322215091) bij afdekzeilwinkel besteld en zuignappen, zeilogen en gereedschap bij esvocampingshop.com Het was zaterdag 31,5 graden binnen en dat hoop ik niet meer mee te maken. M'n mobiele airco had amper effect en kost 10 euro per 24 uur dat 'ie aanstaat. Ik ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte.

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:41
Pnnnkk schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:24:
Ik heb bij Moodson besteld net. Had bij suneclips al bijna op bestellen geklikt, maar daar zouden ze pas eind augustus verzonden worden. Moodson zegt op de website meestal binnen een week te verzenden, dus daar maar op gegokt.

Ik had nog gemeten en ik heb echt exact 3,5cm tussen het glas en de hor, dus dat komt ook vast goed. :D
Heb je daarbij exact de afmetingen van het glas gebruikt of vanwege kozijnen of goed sluiten zelf de maten aangepast? Daar zit mijn grootste vraag qua goede afdichting zeg maar.

Overigens zag ik van het weekend hetzelfde qua levertijd dus wil eerdaags ook bij Moodson gaan bestellen.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:56
Eärendil schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:02:
[...]

Omdat het uiteindelijk toch vies wordt, maar buitenmontage is met betrekking tot de temperatuur de beste oplossing.

Ook zijn er veel situaties waar je niet goed bij de buitenkant kan, dan is binnen de enige (praktische) optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Racing-Paradise op 30-06-2026 08:09 ]

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49
Amargedon schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:31:
[...]

Heb je daarbij exact de afmetingen van het glas gebruikt of vanwege kozijnen of goed sluiten zelf de maten aangepast? Daar zit mijn grootste vraag qua goede afdichting zeg maar.

Overigens zag ik van het weekend hetzelfde qua levertijd dus wil eerdaags ook bij Moodson gaan bestellen.
Ik heb gewoon de maten die ik bij suneclipse had gebruikt (met hun meetinstructie, dus tussen de rubbers gemeten) ingevuld bij moodsun. Komt vast goed was mijn gedachte. Of het ook zo is zal ik laten weten als het hangt
Pagina: 1 2 Laatste