Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16
Iemand een idee of je de ketel-wizard opnieuw kan starten ?

Ik heb daarstraks m'n volledige locatie gewist om dit terug te kunnen doen vanwege een nieuwe ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchskies
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-03-2024
g00gle schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:56:
[...]

& Wat je later zij over uitgang WTW.

Dat lijkt me geen goed idee. Hoe ziet je situatie er verder uit? Heb je vloerverwarming? Is deze vloerverwarming voorzien van zoneklep?
Sorry voor de wat late reactie:

Nee geen vloerverwarming (helaas).

Beneden:
3 gewone radiatoren.
2 convectorputten.

2e verdieping:
Badkamer: 1 radiator
Kinderkamer 1: 1 radiator
Kinderkamer 2: 1 radiator
Ouderslaapkamer: 2 radiatoren

3e verdieping:
Speelkamer: 1 radiator

Dit weekend achter gekomen dat de kranen op de beneden verdieping niet werkbaar zijn voor Tado. Gelukkig komt er een loodgieter langs voor een nieuwe radiator, dus die kan mooi de kranen aanpassen.
Merk dat het in dit huis echt noodzaak is om per kamer de temperatuur te kunnen regelen, zeker gezien een van de twee kinderkamers een stabiele temperatuur moet hebben (baby op komst).

Nu wil ik de extension kit installeren, krijg ik een mail binnen dat ik meer informatie moet geven. Informatie teruggestuurd, geen reactie meer...iemand dit ook al een keer meegemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Dutchskies op 10-03-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:48
Dutchskies schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 00:10:
[...]
Nu wil ik de extension kit installeren, krijg ik een mail binnen dat ik meer informatie moet geven. Informatie teruggestuurd, geen reactie meer...iemand dit ook al een keer meegemaakt.
Duurt even, ze zijn niet zo vlot met die Extensionkit instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 19:39
Ik heb nu zo'n 4 maanden Tado in gebruik, maar ben nog niet overwegend positief in mijn situatie. Ik gebruik Tado thermostaat + slimme radiatorknoppen in combinatie met stadsverwarming. Maar als ik een slaapkamer op de eerste verdieping wil verwarmen gaat alsnog de verwarming in de woonkamer op de begane grond aan. Dat had ik gehoopt te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Haydenen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:03:
Ik heb nu zo'n 4 maanden Tado in gebruik, maar ben nog niet overwegend positief in mijn situatie. Ik gebruik Tado thermostaat + slimme radiatorknoppen in combinatie met stadsverwarming. Maar als ik een slaapkamer op de eerste verdieping wil verwarmen gaat alsnog de verwarming in de woonkamer op de begane grond aan. Dat had ik gehoopt te voorkomen.
Dat is niet goed, heb je beneden ook tado knoppen? Heb je deze wel op de juiste manier gemonteerd? Het klinkt eerder alsof de Tado knop de radiator niet volledig kan afsluiten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
g00gle schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Dat is niet goed, heb je beneden ook tado knoppen? Heb je deze wel op de juiste manier gemonteerd? Het klinkt eerder alsof de Tado knop de radiator niet volledig kan afsluiten namelijk.
Ja daar heb ik ook de Tado knoppen. Jouw vermoeden bevestigt wat ik ook al dacht. Ik heb de adapters met die kleine pinnetjes moeten gebruiken om de knoppen aan te sluiten, maar ik heb geen enkel idee welke lengte pinnetjes ik zou moeten gebruiken. Ik weet dus niet of ik nu een langere of kortere pin moet gebruiken om het goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
@Haydenen kijk is hier:
https://support.tado.com/...diatorknoppen-te-monteren

Misschien staat daar wat je zoekt 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
Bedankt, daar had ik inderdaad ook al naar gekeken, maar er wordt slechts 1 plaatje getoond en daar staat verder geen uitleg over welke lengte pinnetje je moet gebruiken.

https://intercom.help/tado-hc/nl/articles/3405496

Dat wordt dus een kwestie van alle pinnetjes uitproberen komende weekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haydenen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Bedankt, daar had ik inderdaad ook al naar gekeken, maar er wordt slechts 1 plaatje getoond en daar staat verder geen uitleg over welke lengte pinnetje je moet gebruiken.

https://intercom.help/tado-hc/nl/articles/3405496

Dat wordt dus een kwestie van alle pinnetjes uitproberen komende weekenden.
De link is voor de Danfoss RAV adapter, die heeft geen pinnetjes maar een "pin extender" (daar is er maar 1 van in het zakje).

De pinnetjes met verschillende lengtes zijn voor de M28x1,5 adapter:
https://intercom.help/tado-hc/nl/articles/3405520

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Cap schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:25:
@menzo:
  • De golfjes die in de V3 app met 0, 1, 2, of 3 stuks aangeven of en hoe hard de ketel aan het werk is (laatste igv Opentherm) ontbreken in de V3+ app. Dit zou gewoon PER zone / kamer op het hoofdscherm getoond moeten worden. Op de tile van elke kamer staat de temperatuur waarnaast de golfjes perfect kunnen, er is nog zat ruimte. Je ziet dan direct vanuit het hoofdscherm welke kamer aan het verwarmen is. Erg prettig en informatief als je een zuinig/slim stookgedrag nastreeft. Verder hoort het na het kiezen van een zone / kamer natuurlijk ook daar op het scherm te staan, naast de temperatuur.
De golfjes (voorheen vlammetjes) geven toch niet aan hoe hard de ketel brandt, maar wat de warmtevraag is van de thermostaat? Of heb ik het mis dat dit twee verschillende dingen zijn? Misschien kan Tado dit verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
tado schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:37:
[...]

De link is voor de Danfoss RAV adapter, die heeft geen pinnetjes maar een "pin extender" (daar is er maar 1 van in het zakje).

De pinnetjes met verschillende lengtes zijn voor de M28x1,5 adapter:
https://intercom.help/tado-hc/nl/articles/3405520
Ah, dit verduidelijkt inderdaad meer. Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb de Apple Home kit installatie gedaan maar ik mis een kamer ?

Tevens zie ik in de woonkamer twee kranen en de thermostaat (in de Tado app is dit natuurlijk slechts één zone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HGBMason schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:20:
[...]

De golfjes (voorheen vlammetjes) geven toch niet aan hoe hard de ketel brandt, maar wat de warmtevraag is van de thermostaat? Of heb ik het mis dat dit twee verschillende dingen zijn? Misschien kan Tado dit verduidelijken.
Als je thermostaat en ketel volgens een simpelel "aan/uit" met elkaar communiceren is het, de naam zegt het al, aan of uit. Dus of 3 golfjes of geen golfjes.

Echter Tado en heel veel ketels ondersteunen het Opentherm protocol en hebben een zogenaamde modulerende werking: de ketel gaat slechts zo hard branden als nodig is op basis van het verschil tussen de huidige en gewenste temperatuur. Dat geeft een constantere temperatuur met minder overshoots, en dus meer comfort. Bovendien is het iets zuiniger.

En dat is nu juist de hele lol van die golfjes. Moet de temperatuur van de kamer 's ochtends van 15 naar 20 graden dan zal de ketel op volle kracht gaan stoken en zal je initieel 3 golfjes zien, nadert hij de gewenste temperatuur dan zakt de ketel terug op halve kracht en zie je twee golfjes, is ie er bijna of moet ie af en toe even branden om de bereikte temperatuur te houden dan brand de ketel nog maar lichtjes en zie je 1 golfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Ik heb afgelopen weekend mijn Tado thermostaat inclusief 2 radiatorknoppen geïnstalleerd. Erg tevreden over de eenvoud van de installatie met behulp van de online stap-voor-stap instructies.

Blijkbaar kan de Tado kamerthermostaat bepalen of de CV-ketel (Vaillant hrSOLIDE VHR 18-22c) warm water levert en wat de temperatuur is van dit water, ik wist niet dat dit wordt ondersteunt in het OpenTherm protocol.

Heb hier nog wel een vraag over. Ik kan dus de temperatuur van het warm water instellen in de app. Stelt dit dan de minimale of maximale temperatuur van het warm water in dat geleverd wordt door de ketel?

Ik was namelijk gewend om de ketel in de warm water 'eco' stand te gebruiken. Deze houdt dan een minimale temperatuur aan van 32 graden. Pas bij warm water vraag gaat deze temperatuur omhoog tot de maximaal ingestelde temperatuur van 60 graden. Ik wil een soortgelijke set-up met mijn Tado thermostaat. Hoe kan ik dit bereiken?

[ Voor 22% gewijzigd door nMad op 10-03-2020 17:25 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ik vind dat er een mogelijkheid moet komen dat je je kranen moet kunnen instellen zodat de kinders niet manueel de temperatuur kunnen veranderen (dus fysisch de temperatuur veranderen door aan knop te draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Dragunov schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:53:
Ik vind dat er een mogelijkheid moet komen dat je je kranen moet kunnen instellen zodat de kinders niet manueel de temperatuur kunnen veranderen (dus fysisch de temperatuur veranderen door aan knop te draaien)
EvoHome van Honeywell heeft dit... een combinatie van beide systemen hun features zou leuk al mis ik zelfs dan nog een aantal features (zoals templates die je op dagen kan zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Het moet toch niet zo moeilijk zijn voor Tado om de mogelijkheid te bieden via de app een radiator knop op "kinderslot" te zetten? Als je een kleine man hebt is het natuurlijk erg interessant om op de lichtknopjes te drukken of aan de radiator knop te draaien met die leuke lampjes erop.
@tado dit is volgens mij een veel gevraagde feature en lijkt me vrij simpel te implementeren, zijn jullie hier al mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Cap schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:17:
[...]
Als je thermostaat en ketel volgens een simpelel "aan/uit" met elkaar communiceren is het, de naam zegt het al, aan of uit. Dus of 3 golfjes of geen golfjes.
Helaas is dit niet het geval. Bij een aan-uit ketel probeert de thermostaat nog steeds te moduleren, wat erg ongunstig is voor warmtepomp bezitters.

Dit is hoe de Tado mijn warmtepomp probeert aan te sturen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LByGbR55IDsOLcaayCR1mBBfESo=/800x/filters:strip_icc()/f/image/tEP9ClD9zAcEA2CZazUAAfdu.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer de vraag niet op 100% staat, is het relais aan het pendelen. In heb nog geen meetgegevens van de relais om die er naast te leggen.
nMad schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:18:

Blijkbaar kan de Tado kamerthermostaat bepalen of de CV-ketel (Vaillant hrSOLIDE VHR 18-22c) warm water levert en wat de temperatuur is van dit water, ik wist niet dat dit wordt ondersteunt in het OpenTherm protocol.

Heb hier nog wel een vraag over. Ik kan dus de temperatuur van het warm water instellen in de app. Stelt dit dan de minimale of maximale temperatuur van het warm water in dat geleverd wordt door de ketel?

Ik was namelijk gewend om de ketel in de warm water 'eco' stand te gebruiken. Deze houdt dan een minimale temperatuur aan van 32 graden. Pas bij warm water vraag gaat deze temperatuur omhoog tot de maximaal ingestelde temperatuur van 60 graden. Ik wil een soortgelijke set-up met mijn Tado thermostaat. Hoe kan ik dit bereiken?
De Tado stelt de actuele temperatuur in, dus zet je hem op 60 graden, dan gaat het warme water (dus niet het CV water) naar 60 graden. Gaat het programma daarna naar 32 graden, dat wordt het water 32 graden. Één en ander gelimiteerd door de configuratie instellingen van je ketel.

Als je het huis verlaat, gaat het warme water uit (als je de Geo functie aan hebt staan) en wordt er dus niets meer warm gehouden.

Bij onze oude CV (CW6 ketel, met 100L voorraad) zetten we het warme water alleen aan in het schema rond de tijd dat we douchen. Nu met de warmtepomp verwarmt hij in de winter in de nacht de boiler, zodat overdag de warmtepomp alleen het huis verwarmt en in de zomer (als het huis niet verwarmt hoeft te worden), juist overdag, om zoveel mogelijk warmte uit de buitenlucht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:30:
[...]

Helaas is dit niet het geval. Bij een aan-uit ketel probeert de thermostaat nog steeds te moduleren, wat erg ongunstig is voor warmtepomp bezitters.
Dat is inderdaad geen goed gedrag maar het is geen moduleren. Het blijft aan/uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g00gle schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:16:
Het moet toch niet zo moeilijk zijn voor Tado om de mogelijkheid te bieden via de app een radiator knop op "kinderslot" te zetten? Als je een kleine man hebt is het natuurlijk erg interessant om op de lichtknopjes te drukken of aan de radiator knop te draaien met die leuke lampjes erop.
@tado dit is volgens mij een veel gevraagde feature en lijkt me vrij simpel te implementeren, zijn jullie hier al mee bezig?
Is vast toegevoegd aan de inmiddels erg lange wachtlijst met redelijk eenvoudig te implementeren features. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
Cap schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:40:
[...]

Dat is inderdaad geen goed gedrag maar het is geen moduleren. Het blijft aan/uit. ;)
Klopt, vandaar "probeert".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Dragunov schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:53:
Even op hun forum "voten" voor deze functionaliteit in het "Suggesties, ideeën en verbeteringen" subforum.

zie: https://community.tado.co...sion/25/kinderslot#latest

Geen garantie dat het er dan komt maar je hebt dan in ieder geval je mening achter gelaten op de plek die het meeste kans geeft dat ze er iets mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
SkyFlyer schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:30:
[...]

De Tado stelt de actuele temperatuur in, dus zet je hem op 60 graden, dan gaat het warme water (dus niet het CV water) naar 60 graden. Gaat het programma daarna naar 32 graden, dat wordt het water 32 graden. Één en ander gelimiteerd door de configuratie instellingen van je ketel.

Als je het huis verlaat, gaat het warme water uit (als je de Geo functie aan hebt staan) en wordt er dus niets meer warm gehouden.

Bij onze oude CV (CW6 ketel, met 100L voorraad) zetten we het warme water alleen aan in het schema rond de tijd dat we douchen. Nu met de warmtepomp verwarmt hij in de winter in de nacht de boiler, zodat overdag de warmtepomp alleen het huis verwarmt en in de zomer (als het huis niet verwarmt hoeft te worden), juist overdag, om zoveel mogelijk warmte uit de buitenlucht te halen.
Dank voor je reactie! Ik vind mijn oude situatie dan eigenlijk gunstiger, warm water 24/7 op 32 graden ECO stand en wanneer er om warm water gevraagd wordt verhogen naar max ingestelde temperatuur van 60. Duurt circa 30-60 seconden voordat het water op temperatuur is, dat is geen probleem voor ons. In de keuken hebben we alleen een Quooker en geen warm water aansluiting vanaf CV-ketel.

Alternatief is dat ik nu een schema maak dat warm water overdag 60 graden is en rest van de tijd uit. Maar als ik dan wel eens warm water wil gebruik in het 'uit schema' dan moet ik eerst mijn telefoon pakken om temperatuur omhoog te zetten.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ik heb dus een kapotte tado slimme radiatorknop (motor maakt raar geluid en kan de thermostatische kraan niet meer goed dicht drukken).... leek me wel een leuk idee om deze in te gaan zetten als goedkope temperatuursensor op een slaapkamer. Gewoon ergens op een kast zetten o.i.d. Zal nog altijd betrouwbaarder werken dan een knop naast de radiator. Kan ik de Tado-support een knop zo laten instellen? Dat hij alleen 'voelt' en niet meer open/dicht wil draaien etc.?

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 11-03-2020 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
woekele schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:30:
ik heb dus een kapotte tado slimme radiatorknop (motor maakt raar geluid en kan de thermostatische kraan niet meer goed dicht drukken).... leek me wel een leuk idee om deze in te gaan zetten als goedkope temperatuursensor op een slaapkamer. Gewoon ergens op een kast zetten o.i.d. Zal nog altijd betrouwbaarder werken dan een knop naast de radiator. Kan ik de Tado-support een knop zo laten instellen? Dat hij alleen 'voelt' en niet meer open/dicht wil draaien etc.?
Misschien kun je de motor wel los halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 11:08
Ik dacht vandaag mijn installatie van tado thermostaat te beginnen maar het installatie systeem zegt me dat ik een extension kit nodig heb?

Ik heb een Remeha Quinta 35c en een Nest thermostaat (volgens de software is dit een US 1st gen, maar dat maakt niet heel veel uit voor het vervolg).

De installatie website van TAdo zegt me bij keuze van US 1st gen: je moet contact opnemen met Support afdeling. En als ik Eu, 2nd gen kies dan moet ik een extension kit kopen.

Dit is raar in mijn hoofd. Ten eerste het verschil, want dat maakt niet uit lijkt me. Maar ik heb nu toch ook gewoon een thermostaat in de kamer die mijn ketel bediend....waarom moet ik dan voor deze slimmere (was de gedachte) tado dan nog extra zaken moeten aanschaffen?

Iemand hier ervaring mee?, wellicht kan de @tado mij hier een nuttig antwoord op geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
Zitten er ook draadjes achter je thermostaat, of communiceert dit draadloos met je ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavi
g00gle schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:49:
Zitten er ook draadjes achter je thermostaat, of communiceert dit draadloos met je ketel?
Die heb ik nog niet opengemaakt, zover was de installatie gids nog niet :) Maar volgens de nest zelf wel, en volgens mij ook, daarom was mijn gedachte dat ik ook geen extensie nodig heb.

Zie dat in nederland de nests geleverd worden met heatlink, dat is in mijn geval niet zo...

Ben al bezig met Tado Support die aan het overleggen is, maar neem aan dat alles gewoon kan zonder extensie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

radavi schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Die heb ik nog niet opengemaakt, zover was de installatie gids nog niet :) Maar volgens de nest zelf wel, en volgens mij ook, daarom was mijn gedachte dat ik ook geen extensie nodig heb.

Zie dat in nederland de nests geleverd worden met heatlink, dat is in mijn geval niet zo...

Ben al bezig met Tado Support die aan het overleggen is, maar neem aan dat alles gewoon kan zonder extensie....
Ik denk dat de grote vraag vooral is... zitten er draden achter die de ketel aansturen, of enkel als voeding? Er staat me bij dat die Nest dingen ook enkel stroomvoorziening kunnen hebben en dan draadloos met de ketel communiceren.

Maar dat moet Tado support met wat foto's van de aansluiting van je Nest en hoe alles bij de ketel aangesloten zit prima kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavi
DizzyWeb schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat de grote vraag vooral is... zitten er draden achter die de ketel aansturen, of enkel als voeding? Er staat me bij dat die Nest dingen ook enkel stroomvoorziening kunnen hebben en dan draadloos met de ketel communiceren.

Maar dat moet Tado support met wat foto's van de aansluiting van je Nest en hoe alles bij de ketel aangesloten zit prima kunnen beoordelen.
Zitten 4 draden die ik kan zien en inmiddels heeft Tado support ook een nieuwe instructie voor me gemaakt. dus zonder extensie kit. Morgen verder denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
Zie het bericht van MHUHX op 25 januari https://community.tado.com/en-gb/discussion/3666/radiator-valve-temperature-sensor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
Cap schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:17:
[...]

Echter Tado en heel veel ketels ondersteunen het Opentherm protocol en hebben een zogenaamde modulerende werking: de ketel gaat slechts zo hard branden als nodig is op basis van het verschil tussen de huidige en gewenste temperatuur. Dat geeft een constantere temperatuur met minder overshoots, en dus meer comfort. Bovendien is het iets zuiniger.

En dat is nu juist de hele lol van die golfjes. Moet de temperatuur van de kamer 's ochtends van 15 naar 20 graden dan zal de ketel op volle kracht gaan stoken en zal je initieel 3 golfjes zien, nadert hij de gewenste temperatuur dan zakt de ketel terug op halve kracht en zie je twee golfjes, is ie er bijna of moet ie af en toe even branden om de bereikte temperatuur te houden dan brand de ketel nog maar lichtjes en zie je 1 golfje.
Ik bedoelde alleen te zeggen dat de OT-informatie niet bi-directioneel wordt weergegeven in de app. We zien de Tado warmtevraag naar de ketel, maar niet de data die de ketel terugstuurt wat betreft het modulatieniveau. Natuurlijk zal er een globale overeenkomst zijn, maar het zal van merk/type ketel afhangen hoe die op de warmtevraag reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Andere handige feature is real time update, zonder dat je je scherm moet verversen, dit zouden ze ook nog mogen toevoegen

[ Voor 19% gewijzigd door Dragunov op 11-03-2020 20:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
acidfever schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:37:
Is er iets gewijzigd aan de API? De website van Peter de bruin om de status van TADO uit te lezen heeft de volgende melding:

"NetworkError: Failed to execute 'send' on 'XMLHttpRequest': Failed to load 'https://my.tado.com/api/v2/me"
Helaas, mijn Tado-applicatie wordt gehinderd door de 'Cross-Origin Resoure Sharing' (CORS) policies van Tado en Chrome.
De applicatie, gehost op peterdebruin.net, draait geheel binnen de browser,wat betekent dat de API-requests aan my.tado.com cross-origin requests zijn.
De CORS headers van Tado staan dat niet toe, en Chrome houdt zich daar aan. Requests die buiten de browser om gepleegd worden hebben nergens last van.
Was het altijd al zo dat POST-requests hierdoor geblokkeerd werden, waardoor ik geen OAuth-authorisatie kon gebruiken, nu worden ook simpele GET-requests geblokkeerd.
Hetzij de headers van Tado zijn veranderd, of Chrome is stricter geworden; dat weet ik niet.

Mogelijke oplossingen:
  • Een extensie installeren die de CORS-policies van de browser uitschakelt. Zo'n extensie heeft toegang tot al je browserverkeer en moet je dus wel vertrouwen.
  • De browser opstarten met een optie die CORS uitschakelt. Voor Chrome:
    chrome.exe --disable-web-security http://www.peterdebruin.net/tado.html

Daar zou je een shortcut van kunnen maken.
  • Of ik zou de applicatie moeten ombouwen om alle requests via een externe server te laten lopen; dan werken CORS-policies niet meer.
In alle gevallen wordt de situatie er niet veiliger op, met dank aan die veiligheidsvoorziening CORS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Dank voor het duidelijke feedback Peter. Zonde want ik vond je site erg handig om de boel in de gaten te houden!
PeterdeBruin schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:31:
[...]

Helaas, mijn Tado-applicatie wordt gehinderd door de 'Cross-Origin Resoure Sharing' (CORS) policies van Tado en Chrome.
De applicatie, gehost op peterdebruin.net, draait geheel binnen de browser,wat betekent dat de API-requests aan my.tado.com cross-origin requests zijn.
De CORS headers van Tado staan dat niet toe, en Chrome houdt zich daar aan. Requests die buiten de browser om gepleegd worden hebben nergens last van.
Was het altijd al zo dat ik POST-requests hierdoor geblokkeerd werden, waardoor ik geen OAuth-authorisatie kon gebruiken, nu worden ook simpele GET-requests geblokkeerd.
Hetzij de headers van Tado zijn veranderd, of Chrome is stricter geworden; dat weet ik niet.

Mogelijke oplossingen:
  • Een extensie installeren die de CORS-policies van de browser uitschakelt. Zo'n extensie heeft toegang tot al je browserverkeer en moet je dus wel vertrouwen.
  • De browser opstarten met een optie die CORS uitschakelt. Voor Chrome:

Daar zou je een shortcut van kunnen maken.
  • Of ik zou de applicatie moeten ombouwen om alle requests via een externe server te laten lopen; dan werken CORS-policies niet meer.
In alle gevallen wordt de situatie er niet veiliger op, met dank aan die veiligheidsvoorziening CORS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
acidfever schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:56:
Dank voor het duidelijke feedback Peter. Zonde want ik vond je site erg handig om de boel in de gaten te houden!

[...]
Helemaal mee eens, ook van mij bedankt Peter. Tado zou zelf data moeten leveren aan gebruikers die daar prijs op stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acidfever schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:56:

[...]
Dat kan dus nog steeds, kwestie van even de juiste snelkoppeling aanmaken. Op mijn mac dit tado_state.command bestandje aangemaakt, iets soortgelijks werkt onder Linux. Onder windows hetzelfde als tado_state.cmd bestandje, maar dan met de commandoregel van Peter.

Mac / Linux
code:
1
2
3
#!/bin/bash
open -n -a /Applications/Google\ Chrome.app/Contents/MacOS/Google\ Chrome --args --user-data-dir="/tmp/chrome_dev_test" --disable-web-security http://www.peterdebruin.net/tado.html
exit

Windows
code:
1
2
exit

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 12-03-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Cap schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Dat kan dus nog steeds, kwestie van even de juiste snelkoppeling aanmaken. Op mijn mac dit tado_state.command bestandje aangemaakt, iets soortgelijks werkt onder Linux. Onder windows hetzelfde als tado_state.cmd bestandje, maar dan met de commandoregel van Peter.

Mac / Linux
code:
1
2
3
#!/bin/bash
open -n -a /Applications/Google\ Chrome.app/Contents/MacOS/Google\ Chrome --args --user-data-dir="/tmp/chrome_dev_test" --disable-web-security http://www.peterdebruin.net/tado.html
exit

Windows
code:
1
2
exit
Hoe doe ik dit in android (Serieuze vraag, ik lees dit altijd uit via mijn telefoon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
nMad schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Dank voor je reactie! Ik vind mijn oude situatie dan eigenlijk gunstiger, warm water 24/7 op 32 graden ECO stand en wanneer er om warm water gevraagd wordt verhogen naar max ingestelde temperatuur van 60. Duurt circa 30-60 seconden voordat het water op temperatuur is, dat is geen probleem voor ons. In de keuken hebben we alleen een Quooker en geen warm water aansluiting vanaf CV-ketel.

Alternatief is dat ik nu een schema maak dat warm water overdag 60 graden is en rest van de tijd uit. Maar als ik dan wel eens warm water wil gebruik in het 'uit schema' dan moet ik eerst mijn telefoon pakken om temperatuur omhoog te zetten.
Bij mijn vorige ketel, kon ik op de CV instellen dat hij de thermostaat moet negeren voor het warme water, mogelijk kan dat bij jouw ketel ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
- Ze zouden ook in de app de mogelijkheid moeten toevoegen dat je de thermostaat zelf kan veranderen van kamer of verwijderen uit je huishouden zoals je kan doen met de kranen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:50
Weet niet of het mogelijk is om de motor uit te laten zetten.
Je kan na installatie van de knop deze wel gewoon van de kraan af halen door tegen de klok in te draaien. De thermostaat knop kan je dan gewoon ergens anders neerleggen. Vervolgens in de app instellen dat je die knop wilt gebruiken voor de temperatuurmeting. Werkt hier al tijden perfect. De app denkt echter wel dat de knop nog steeds gemonteerd is en blijft de motor dus aansturen. Dit heeft de temperaturen in de kamers hier een stuk stabiele gemaakt.
g00gle schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:16:
Volgens mij heb ik deze workaround eerder in het topic ook al langs zien komen. Je kan instellen hoe lang de knop de aangegeven handmatige verandering vast moet blijven houden. Het minimum is 1 minuut. Daar staan dan bij ons ook alle knoppen op ingesteld, zodat de kleine aap inderdaad niet de temperatuur op standje nucleair zet. Je verliest daarmee uiteraard wel de mogelijkheid om zelf de temp aan te passen, maar daar gebruik ik sowieso altijd de app voor.

[ Voor 31% gewijzigd door _kilian_ op 14-03-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

en die workaround werkt helaas niet als de kamer toevallig al op handmatige bediening staat. Alleen als een schema actief is.

@tado : is het mogelijk via de helpdesk een motor uit te laten zetten van een radiatorknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
_kilian_ schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:35:
[...]

Weet niet of het mogelijk is om de motor uit te laten zetten.
Je kan na installatie van de knop deze wel gewoon van de kraan af halen door tegen de klok in te draaien. De thermostaat knop kan je dan gewoon ergens anders neerleggen. Vervolgens in de app instellen dat je die knop wilt gebruiken voor de temperatuurmeting. Werkt hier al tijden perfect. De app denkt echter wel dat de knop nog steeds gemonteerd is en blijft de motor dus aansturen. Dit heeft de temperaturen in de kamers hier een stuk stabiele gemaakt.
Met een beetje knutselen kun je zelf de motor verwijderen ..... https://community.tado.com/en-gb/discussion/3666/radiator-valve-temperature-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:54

robertwebbe

Robert Webbe

Als iemand nu ook nog een mooie behuizing kan maken om met de 3D printer uit te printen waar ook ruimte is voor een standaard batterij houder, dan zou dat wel een perfecte mod worden. Ik verwacht zelf niet al te veel van tado op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _kilian_
Daar moest ik ook meteen aan denken. De hardware in de knop en de thermostaat lijken zo op het oog identiek te zijn.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dat printplaatje in een standaard inbouw doos zou passen. Dan zou iemand dus alleen een soort houdertje/afdekraamje hoeven te ontwerpen en dan kunnen we het netjes ergens inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
Ik heb nu al 1 maand een Tado slimme thermostaat met de radiatorknoppen. En ben onder de indruk!
Echter detecteert hij alleen maar in mijn woonkamer als het raam open is. Als ik in een kamer 'verwarm' naar 15 graden, en het raam open. dan detecteert de radiatorknop geen open raam. Waardoor deze blijft verwarmen naar 15 graden. Heeft dat te maken met de lagere temperatuurverschil tussen 20 en buiten of 15 en buiten.

Hoe weet ik nu dat mijn ketel aangestuurd word met een aan/uit systeem of OpenTherm. Als ik 1, 2 en 3 golven zie bij het verwarmen, betekend dit dat hij al gebruik maak van OpenTherm?
Mijn ketel is ingesteld op 65 graden voor het water van de radiators, maar zie dat deze veel lager is als er 1-2 golfjes staan. Is er een maniert om dit met zekerheid te weten. En bespaar je veel tussen aan/uit of OpenTherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:11:
Als iemand nu ook nog een mooie behuizing kan maken om met de 3D printer uit te printen waar ook ruimte is voor een standaard batterij houder, dan zou dat wel een perfecte mod worden. Ik verwacht zelf niet al te veel van tado op dit gebied.
Over welke Tado device heb je het (thermostaat of knop)? En wat is precies een standaard batterijhouder en welk type batterij gaat daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:54

robertwebbe

Robert Webbe

@Cap In het artikel erboven staat een link naar een artikel waar iemand de printplaat van een slimme thermostaat in een standaard kastje is gebouwd. Voor de voeding is een batterijhouder gebruikt. Als hier nu een wat meer een op maat gemaakte behuizing in de Tado stijl gemaakt zou worden waar het printplaatje mooi in klikt en er ook een willekeurige batterijhouder die je er zo in klikt, dan wordt het heel aantrekkelijk om zoiets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Mijn CV doet ineens helemaal niks meer.
Heb hem al van de stroom gehad, weer erop terug. Maar verwarmen doet hij niet meer.

Warmwater hebben we nog wel. Niks veranderd en nergens aangezeten. Ketel ontvangt z'n warmtevraag via Opentherm van de extensiekit. Deze ook van de stroom afgehaald... Iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
g00gle schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:55:
Mijn CV doet ineens helemaal niks meer.
Heb hem al van de stroom gehad, weer erop terug. Maar verwarmen doet hij niet meer.

Warmwater hebben we nog wel. Niks veranderd en nergens aangezeten. Ketel ontvangt z'n warmtevraag via Opentherm van de extensiekit. Deze ook van de stroom afgehaald... Iemand nog advies?
Het is een beetje maf. Als m'n radiatoren warmtevraag hebben gebeurd er niks met de CV ketel.
Zodra mijn vloerverwarming warmtevraag heeft adhv de muur thermostaat die draadloos communiceert met de Extensiekit evenals de radiator knoppen dit doen gaat de CV ketel wel draaien.. 🤷‍♂️

--

Ja ik weet het zeker. De ketel reageert niet meer op de tado knoppen. In de app zie ik dat ze verbonden zijn en voldoende batterij hebben. Op geen van de 3 radiator knoppen reageert de CV ketel. Zodra ik 1 van mijn 2 muur thermostaten hoger zet dat er warmte vraag komt begint de ketel direct aan het werk te gaan. Bij de radiator knoppen niet.

[ Voor 19% gewijzigd door g00gle op 15-03-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bridge al even herstart ook? En de knoppen zelf wellicht.

[ Voor 34% gewijzigd door woekele op 16-03-2020 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
woekele schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:17:
en die workaround werkt helaas niet als de kamer toevallig al op handmatige bediening staat. Alleen als een schema actief is.

@tado : is het mogelijk via de helpdesk een motor uit te laten zetten van een radiatorknop?
Nee, dit is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
robertwebbe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:59:
@Cap In het artikel erboven staat een link naar een artikel waar iemand de printplaat van een slimme thermostaat in een standaard kastje is gebouwd. Voor de voeding is een batterijhouder gebruikt. Als hier nu een wat meer een op maat gemaakte behuizing in de Tado stijl gemaakt zou worden waar het printplaatje mooi in klikt en er ook een willekeurige batterijhouder die je er zo in klikt, dan wordt het heel aantrekkelijk om zoiets te maken.
Tado, waarom leveren jullie zoiets simpels nou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45
Is de server van Tado down? Ik kan niet inloggen via de app of de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:36
@D-e-n Hier hetzelfde dus ik denk ja. De status pagina geeft aan van niet overigens : https://tado.statuspage.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _kilian_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J091-z55j1ZSc-eE0kzj3XWT_WI=/800x/f/image/Scr340MCeMrtpzX6YQI2O7am.png?f=fotoalbum_large
Hier zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Volgens https://allestoringen.nl/storing/tado/kaart/ is er inderdaad een storing.

Status pagina van Tado geeft nu ook aan dat er een major outage is.

[ Voor 30% gewijzigd door Praetextatus op 16-03-2020 18:13 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
Ah, dat verklaart :)

Edit: Het kan toeval zijn natuurlijk, maar de ingestelde temperatuur via Homekit wordt wel doorgegeven aan de ketel. Kamer van de kleine wordt dus gewoon verwarmd nu :)

[ Voor 81% gewijzigd door lolgast op 16-03-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
lolgast schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:17:
Ah, dat verklaart :)

Edit: Het kan toeval zijn natuurlijk, maar de ingestelde temperatuur via Homekit wordt wel doorgegeven aan de ketel. Kamer van de kleine wordt dus gewoon verwarmd nu :)
Via Homekit werkt het bij mij ook nog, thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
jkoeners schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:34:
[...]

Via Homekit werkt het bij mij ook nog, thx voor de tip.
Dat is maar goed ook, want die fallback was een van de redenen om voor Tado te kiezen. Mooi dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duurt nu toch al zeker een uur, dat is toch wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45
Dan doet het slimme schema het ook niet naar ik aanneem. Dus straks even handmatig lager zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals sommigen al hebben opgemerkt hebben we wat problemen met onze services. Hier kunt u altijd de laatste status zien: https://status.tado.com/

Daar zal ook de update geplaatst worden zodra er een oplossing gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Eerste keer in 3 jaar dat ik het weet down gaan. Blijft het schema eigenlijk werken op deze momenten? Of moet ik er in zo'n geval zelf aan denken om de temperatuur te verlagen op de thermostaat zodat die niet de hele nacht blijft aanliggen?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skelleniels schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:11:
Eerste keer in 3 jaar dat ik het weet down gaan. Blijft het schema eigenlijk werken op deze momenten? Of moet ik er in zo'n geval zelf aan denken om de temperatuur te verlagen op de thermostaat zodat die niet de hele nacht blijft aanliggen?
Even manueel aanpassen voor het naar bed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ah, kijk... Net nu ik mijn router vervang heeft Tado storing. Kunnen ze ook niets aan doen natuurlijk, maar ik zocht me rot en dacht dat ik iets fout had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
g00gle schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:29:
[...]

Het is een beetje maf. Als m'n radiatoren warmtevraag hebben gebeurd er niks met de CV ketel.
Zodra mijn vloerverwarming warmtevraag heeft adhv de muur thermostaat die draadloos communiceert met de Extensiekit evenals de radiator knoppen dit doen gaat de CV ketel wel draaien.. 🤷‍♂️

--

Ja ik weet het zeker. De ketel reageert niet meer op de tado knoppen. In de app zie ik dat ze verbonden zijn en voldoende batterij hebben. Op geen van de 3 radiator knoppen reageert de CV ketel. Zodra ik 1 van mijn 2 muur thermostaten hoger zet dat er warmte vraag komt begint de ketel direct aan het werk te gaan. Bij de radiator knoppen niet.
@tado nog ideeën? Inmiddels ook geprobeerd de bridge even van de stroom te halen. De thermostaat knoppen los gehaald en de batterijen er even uit.. Maar niks lijkt te werken. Ik ben nu gestopt met zoeken ook door de storing bij jullie van dit moment.

Iemand anders nog suggesties ook altijd goed natuurlijk! Dit is wel vervelend want boven is het koud 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g00gle schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:51:
[...]

@tado nog ideeën? Inmiddels ook geprobeerd de bridge even van de stroom te halen. De thermostaat knoppen los gehaald en de batterijen er even uit.. Maar niks lijkt te werken. Ik ben nu gestopt met zoeken ook door de storing bij jullie van dit moment.

Iemand anders nog suggesties ook altijd goed natuurlijk! Dit is wel vervelend want boven is het koud 😩
Ik heb niet gelezen wat het probleem is (ik heb vanaf hier ook geen toegang tot uw account), maar heeft u al contact met ons opgenomen ? Het kan zijn dat de Slimme Radiatorknoppen niet "gelinked" zijn met de Slimme Thermostaat.

https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

[ Voor 3% gewijzigd door tado op 16-03-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
tado schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:53:
[...]

Ik heb niet gelezen wat het probleem is (ik heb vanaf hier ook geen toegang tot uw account), maar heeft u al contact met ons opgenomen ? Het kan zijn dat de Slimme Radiatorknoppen niet "gelinked" zijn met de Slimme Thermostaat.

https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
De volledige uitleg van het probleem staat in de quote. Ik ga contact opnemen met de support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Wel goed dat de Tado shop nog operational is :+

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankArnhem
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 19:38
Social media:

‘We are facing an issue with our servers resulting in some devices temporarily losing connection to the Internet.

We are investigating the problem to ensure it won't happen again.

We apologize for the inconvenience.

If you want to be always updated about the tado° server status. Please click here and subscribe.

https://fal.cn/3776d

-Can I control tado° directly on my devices? What does Manual Control in the app mean?

https://fal.cn/3776c

How can I control my heating system when the radio link between the Smart Thermostat and the Extension Kit is lost?

https://fal.cn/3776e

Kind regards,
Your tadoº team’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Is er nu echt geen alternatief voor dit probleem? Ik heb 0 spullen van Apple thuis dus die Homekit ondersteuning heb ik niets aan. Dit product zal dus enkel in leven blijven zolang die servers in de lucht blijven?

Het product heeft het tot nu toe goed gedaan maar ik realiseer me dat ik weer een product in huis heb gehaald die het niet zal doen als ik offline ben. En het feit dat de leverancier geen moeite neemt om open source oplossingen te bieden geeft aan dat de leverancier die afhankelijkheid maar al te graag in leven wil houden.

Tot nu toe adviseerde ik het product aan mensen omdat ik dit nadeel niet heb ondervonden. Dat is nu wel veranderd en het advies zal zeker vallen op een partij die wat opener is richting alternatieve offline oplossingen.

Edit: de app doet het weer. Maar 1 van de thermostaten is onbereikbaar. "No remote access". Deed het perfect voor de storing.

[ Voor 7% gewijzigd door Goldme op 16-03-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldeweghuis
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-08 09:20
De systemen komen langzamerhand weer online hier. Verbindingen worden hersteld. Hey gekke was wel dat ik opnieuw door de setup heen moest lopen. Handmatige bediening werkte overigens de hele tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
alles lijkt weer oké hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Hier nog niet..... 2405WB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Bij mij gaat de app niet verder danhet Tado logo scherm..

Na een her installatie van de app lijkt het nu wel te lukken.

[ Voor 37% gewijzigd door Praetextatus op 16-03-2020 23:40 . Reden: Toevoeging ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Praetextatus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:38:
Bij mij gaat de app niet verder danhet Tado logo scherm..

Na een her installatie van de app lijkt het nu wel te lukken.
Zelfde hier.... werkt nu allemaal OK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertss5
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03-2024
Op mijn telefoon (samsung) moet ik nu elke keer het e-mailadres en wachtwoord invullen, na de storing.
Dat was voorheen niet zo. Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar helpt niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Geertss5 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:10:
Op mijn telefoon (samsung) moet ik nu elke keer het e-mailadres en wachtwoord invullen, na de storing.
Dat was voorheen niet zo. Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar helpt niet. Iemand een idee?
Ik heb helemaal nergens last van, maar ik heb die hele storing niet meegekregen en de verwarming ook helemaal niet bedient in die periode (het is hier best warm in huis).
Evengoed een vreemd probleem. Wat misschien wil helpen is de app (nogmaals) verwijderen, de telefoon opnieuw starten (even helemaal uit, en weer aan) en dan de app weer installeren. Misschien dat er ergens iets in het geheugen blijft staan ofzo. Anders weet ik het ook niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Geertss5 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:10:
Hier heb ik ook last van, ook op mijn samsung tablet. Ook al voor die storing

Acties:
  • +3 Henk 'm!
hardtarget schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:21:
[...]

Hier heb ik ook last van, ook op mijn samsung tablet. Ook al voor die storing
Dit is een bekend probleem met de laatste Beta versie van de Android app. Onze ontwikkelaars werken al aan een oplossing.

Mocht u er helemaal gek van worden kunt u op elk moment de Beta verlaten:
https://support.google.com/googleplay/answer/7003180?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertss5
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03-2024
Mooizo dan wachten we daar maar op, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
Oh wat fijn zeg.....

Ik had opeens geen verbinding meer met Tado.

Maar nu ik tado bekijk, thermostaat werkt niet meer? Ook niet na het vervangen van batterijen.

Is het gewoon defect of hebben jullie nog ideeen?

Batterijen verkeerd gedaan 🙈

[ Voor 8% gewijzigd door Silver7 op 21-03-2020 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Silver7 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:00:
Oh wat fijn zeg.....

Ik had opeens geen verbinding meer met Tado.

Maar nu ik tado bekijk, thermostaat werkt niet meer? Ook niet na het vervangen van batterijen.

Is het gewoon defect of hebben jullie nog ideeen?

Batterijen verkeerd gedaan 🙈
houd de knop eens 10 seconde ingedrukt op je thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:52
Goedemorgen!

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren;

Situatie: Intergas Xtreme 36 ketel. In nieuwe woning op de begane grond vloerverwarming met een eigen slimme Tado thermostaat. Op de 1ste/zolder radiatoren met een eigen (draadloze) Tado thermostaat. Om de thermostaat op de eerste werkend te krijgen heb ik de extensie module van Tado aangeschaft samen met 5 slimme radiatorknoppen zodat ik per radiator de temperatuur kan regelen. Mijn CV ketel ondersteunt dit.

Van de helpdesk van Tado de handleiding voor het aansluiten van de extensie kit voor mijn CV ketel ontvangen. Zojuist ging ik de aan slag en ik loop tegen het volgende aan;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yacxVzUSxSkLsy-7tmx_JURqMY=/f/image/CWorunz3gPPp0oQddgwp4kaC.jpg

Bovenstaande is het elektra deel van mijn CV ketel zoals t is opgeleverd vanuit de bouw.
Volgens de handleiding van Tado moet ik de extensie kit aansluiten op X13 poort 1 en 2. Dit gaat echter niet want daar zit al e.e.a. aangesloten (wrs van de woonkamer). X12 is exact hetzelfde (zie plaatjes).

Kortom, ik ga op X12 poort 1 en 2 aansluiten. Nu loop ik er echter tegen aan dat het meegeleverde 'aansluitding' om de draden op aan te sluiten niet past;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3TBlcox0NdJkOfr1p1rpxOuWwo=/f/image/1uVeaBVCLR5JWy90s9tW4f3k.jpg

Een stuk naar rechts, zie foto 1 naast blauwe/bruine draden, zit nog zo'n 'aansluitding' met 3 aansluitingen waar niks op aangesloten is. Weet iemand of ik deze zou kunnen gebruiken?

Of moet ik misschien de huidige bedrading bij X13 verwijderen?

Alvast bedankt.

Ps. heb ook Tado gemaild maar wil t zo graag afmaken :)
Ps2. als iemand weet hoe zo'n 'aansluitding' heet dan ben ik heel blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Morpheus2003 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:20:
Situatie: Intergas Xtreme 36 ketel. In nieuwe woning op de begane grond vloerverwarming met een eigen slimme Tado thermostaat. Op de 1ste/zolder radiatoren met een eigen (draadloze) Tado thermostaat. Om de thermostaat op de eerste werkend te krijgen heb ik de extensie module van Tado aangeschaft samen met 5 slimme radiatorknoppen zodat ik per radiator de temperatuur kan regelen. Mijn CV ketel ondersteunt dit.

Bovenstaande is het elektra deel van mijn CV ketel zoals t is opgeleverd vanuit de bouw.
Volgens de handleiding van Tado moet ik de extensie kit aansluiten op X13 poort 1 en 2. Dit gaat echter niet want daar zit al e.e.a. aangesloten (wrs van de woonkamer). X12 is exact hetzelfde (zie plaatjes).

Kortom, ik ga op X12 poort 1 en 2 aansluiten. Nu loop ik er echter tegen aan dat het meegeleverde 'aansluitding' om de draden op aan te sluiten niet past;
Wat zit hier aangesloten: Dit gaat echter niet want daar zit al e.e.a. aangesloten (wrs van de woonkamer)
? WRS?

Je hebt maar 1 kabeltje nodig, van de extention kit naar je ketel, de rest kan draadloos via de bridge, een andere thermostaat voeg je toe aan een zone als centraal meetpunt, die geeft de warmte vraag door aan je bridge en die stuurt de extentionkit weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
ETH0.1 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Wat zit hier aangesloten: Dit gaat echter niet want daar zit al e.e.a. aangesloten (wrs van de woonkamer)
? WRS?

Je hebt maar 1 kabeltje nodig, van de extention kit naar je ketel, de rest kan draadloos via de bridge, een andere thermostaat voeg je toe aan een zone als centraal meetpunt, die geeft de warmte vraag door aan je bridge en die stuurt de extentionkit weer aan.
Waarschijnlijk 😉 Wat daar aangesloten zit weet ik niet maar zit er al vanaf de bouw.

Moet ik dan wat nu aangesloten zit op X13 poort 1 en 2 verwijderen en daar de kabel van Tado, welke naar de extension kit gaat, aansluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheus2003 op 22-03-2020 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
Morpheus2003 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Waarschijnlijk 😉 Wat daar aangesloten zit weet ik niet maar zit er al vanaf de bouw.

Moet ik dan wat nu aangesloten zit op X13 poort 1 en 2 verwijderen en daar de kabel van Tado, welke naar de extension kit gaat, aansluiten?
X13 is je huidige (niet tado) wandthermostaat?
Dan ja, en dan moet je de tado extension kit op x13 aangesloten worden.

Je hebt maar 1 ingang naar je ketel nodig, de rest is draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
ETH0.1 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:31:
[...]

X13 is je huidige (niet tado) wandthermostaat?
Dan ja, en dan moet je de tado extension kit op x13 aangesloten worden.

Je hebt maar 1 ingang naar je ketel nodig, de rest is draadloos
Daar twijfel ik aan. Vanuit de bouw hing er beneden een bedrade Honeywell Round thermostaat voor de vloerverwarming en op de 1ste een Honeywell Round Wireless thermostaat voor de radiatoren op de 1ste en zolder.

In de woonkamer hangt nu de Tado thermostaat die bedraad is verbonden met de ketel. Ik vraag me dan af of die draden naar X13 gaan?

Is het dan niet zo als ik de X13 los haal de verbinding met de thermostaat in de woonkamer weg is?

[ Voor 9% gewijzigd door Morpheus2003 op 22-03-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hoe kan mijn verwarming in godsnaam nog aan het verwarmen zijn?
Verwarming staat gewoon aan (En goed heet) terwijl de thermostaat 21,8 graden aangeeft en de knop op de verwarming zelf 22 graden..

Zo besparen we natuurlijk niet op de kosten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poAFhJpAU-Aspsb7gaPJhmMyGx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xUv2JGTuboUA3qmcEI2I3W7H.png?f=fotoalbum_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Morpheus2003 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Daar twijfel ik aan. Vanuit de bouw hing er beneden een bedrade Honeywell Round thermostaat voor de vloerverwarming en op de 1ste een Honeywell Round Wireless thermostaat voor de radiatoren op de 1ste en zolder.

In de woonkamer hangt nu de Tado thermostaat die bedraad is verbonden met de ketel. Ik vraag me dan af of die draden naar X13 gaan?

Is het dan niet zo als ik de X13 los haal de verbinding met de thermostaat in de woonkamer weg is?
Meerdere thermostaten en maar 2 aders, kan het zijn dat je nu aan/uit thermostaten aan de muur hebt hangen?

Volgens de handleiding is x13 1/2 het primaire circuit, die zul je dus los moeten halen.
Simpele test: zet de thermostaten op 16 graden, trek x13 1/2 stekker los, zet de thermostaat omhoog. gaat de ketel niet aan? dan zit je goed en moet daar de extensie kit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Famous schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:07:
Hoe kan mijn verwarming in godsnaam nog aan het verwarmen zijn?
Verwarming staat gewoon aan (En goed heet) terwijl de thermostaat 21,8 graden aangeeft en de knop op de verwarming zelf 22 graden..

Zo besparen we natuurlijk niet op de kosten...
[Afbeelding]
Is het een nieuwe installatie of hangt hij al wat langer?
en wat voor zaken heb je allemaal aangesloten? knoppen, extensie kit, wandthermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

ETH0.1 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:19:
[...]

Is het een nieuwe installatie of hangt hij al wat langer?
en wat voor zaken heb je allemaal aangesloten? knoppen, extensie kit, wandthermostaat?
Hangt al een tijdje.
1x radiatorknop, 1x wandthermostaat en de bridge.

Vooral vreemd omdat ze beide dus dik boven de 19,5 graad aangeven.
Heb hem nu ingesteld op 15 graden en de verwarming wordt nu wat kouder.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
ETH0.1 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Meerdere thermostaten en maar 2 aders, kan het zijn dat je nu aan/uit thermostaten aan de muur hebt hangen?

Volgens de handleiding is x13 1/2 het primaire circuit, die zul je dus los moeten halen.
Simpele test: zet de thermostaten op 16 graden, trek x13 1/2 stekker los, zet de thermostaat omhoog. gaat de ketel niet aan? dan zit je goed en moet daar de extensie kit op.
Ik heb de 2 draden uit de X13 poort losgehaald. Viel mij direct op dat deze draden uit de ketel en vervolgens 'de muur in gaan'. Waarschijnlijk dus rechtstreeks naar de woonkamer naar de aansluiting van de thermostaat.

Kortom, betekent dit dat ze los moeten en ik hier de extensiekit kan aansluiten? Betekent dit dan ook dat mijn beide Tado slimme thermostaten dan draadloos aangestuurd worden?

Maar dan vraag ik mij nog steeds af of t niet raar is dat de Tado thermostaat in de woonkamer niet meer bedraad is aangesloten? Wordt mijn vloerverwarming dan nog wel gescheiden van de rest aangestuurd?

[ Voor 10% gewijzigd door Morpheus2003 op 22-03-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
Morpheus2003 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:49:
[...]

Ik heb de 2 draden uit de X13 poort losgehaald. Viel mij direct op dat deze draden uit de ketel en vervolgens 'de muur in gaan'. Waarschijnlijk dus rechtstreeks naar de woonkamer naar de aansluiting van de thermostaat.

Kortom, betekent dit dat ze los moeten en ik hier de extensiekit kan aansluiten? Betekent dit dan ook dat mijn beide Tado slimme thermostaten dan draadloos aangestuurd worden?

Maar dan vraag ik mij nog steeds af of t niet raar is dat de Tado thermostaat in de woonkamer niet meer bedraad is aangesloten? Wordt mijn vloerverwarming dan nog wel gescheiden van de rest aangestuurd?
Het gevoel bekruipt me dat je alleen thermostaten en een extensie kit hebt maar geen radiator knoppen kan dit kloppen?

De extensie kit sluit je aan op de X13 poort, dat is de enige verbinding die je nodig hebt.

Vervolgens maak je zones in de tado app, waarbij je huiskamer een zone is, met daarin de extensie kit, de eventuele knoppen die je gemonteerd hebt die in dezelfde ruimte zijn.

In de andere ruimtes (badkamer, keuken, slaapkamer of whatever je hebt) zet je ook alle knoppen die in die ruimte hangen.

In de ruimtes waar je een thermostaat hebt hangen, hang je de thermostaat samen met de knoppen.

de knoppen zullen de radiator open zetten als er in die ruimte warmte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
ETH0.1 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:03:
[...]

Het gevoel bekruipt me dat je alleen thermostaten en een extensie kit hebt maar geen radiator knoppen kan dit kloppen?

De extensie kit sluit je aan op de X13 poort, dat is de enige verbinding die je nodig hebt.

Vervolgens maak je zones in de tado app, waarbij je huiskamer een zone is, met daarin de extensie kit, de eventuele knoppen die je gemonteerd hebt die in dezelfde ruimte zijn.

In de andere ruimtes (badkamer, keuken, slaapkamer of whatever je hebt) zet je ook alle knoppen die in die ruimte hangen.

In de ruimtes waar je een thermostaat hebt hangen, hang je de thermostaat samen met de knoppen.

de knoppen zullen de radiator open zetten als er in die ruimte warmte is.
Nee, ik heb 6 radiatorknoppen voor alle radiatoren op de 1ste verdiepingen en zolder. Op de begane grond vloerverwarming dus geen knoppen nodig.
Ik ga de extensie kit op de X13 poort aansluiten. De kabel die er nu zit (loopt van de CV ketel naar de thermostaat aansluiting woonkamer) kan ik t beste afdoppen denk ik?

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Vraagje over gedrag van Tado in deze situatie:

Woonkamer met Tado thermostaat: huidige temperatuur 20, ingestelde temperatuur 19.
Slaapkamer met Tado radiatorknop: huidige temperatuur 15, ingestelde temperatuur 18.

Klopt het dat de radiatorknop nu communiceert dat hij warmte wil in de slaapkamer waardoor de thermostaat in de woonkamer aan de CV-ketel om warmte gaat vragen? Ondanks dat de huidige temperatuur in de woonkamer hoger is dan in de ingestelde temperatuur?

Pagina: 1 ... 100 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!