r2504 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:03:
[...]
Het probleem is dat ik niet iedere week dezelfde thuiswerkdag heb... soms zijn het er geen, soms zelfs meerdere.
Maar ik zou dus onder verschillend per dag een "normaal" schema kunnen invoeren (werkdagen overdag verwarming uit, weekends overdag aan) en onder dagelijks hetzelfde een "thuiswerk" schema kunnen invoeren (overdag verwarming aan). Op die manier kan ik dan de avond voordien wisselen tussen de schema's als ik de volgende dag een thuiswerkdag heb ?
Tot op heden heb ik nog geen systeem gezien dat toelaat van templates te definieren (bv. weekenddag, werkdag, thuiswerkdag, poetsdag, verlofdag …) en je dit vooruit kan plannen in een agenda. Misschien een tipje voor Tado

Klopt, is een veelgehoorde request op de Tado community en hier, zoals wel meer zaken.
Mijn vorige Remeha thermostaat werkte wat betreft schema's ook veel handiger:
1. Je kon kiezen uit 3 verschillende schema's, elk geheel naar wens in te stellen. Dat geeft flexibiliteit.
2. Bij een schema kon je een dag kopieren naar andere dag(en) in een simpele handeling. Dat bespaart veel instelwerk en onnodige fouten.
3. Je kon templates definiëren met een activiteit/status en bijbehorende temparatuur, bijv: slapen / 12 graden, werken / 18 graden, thuis relaxen / 20 graden, weg van huis / 10 graden, etc.
4. Bij het maken van een tijdblok kon je een template kiezen, bijv je maakt een blok "23:00 tot 7:00" en selecteert de template uit de drowdownlist, "slapen". De bijbehorende temperatuur is dan automatisch ingesteld.
5. Wil je de temperatuur voor een bepaalde activiteit veranderen dan hoefde je die simpelweg maar 1 keer te wijzigen bij de template, bijv "slapen" van 10 naar 15 graden en in één keer wordt in het hele schema overal waar "slapen" voorkomt de temperatuur aangepast.
Zóveel handiger, sneller en flexibeler. En prima te programmeren natuurlijk, echt niet heel ingewikkeld.
Nu zit je bij Tado als een aap dag voor dag, blok voor blok de temperatuur in te vullen/wijzigen, dat geeft echt een gevoel van 20 jaar terug in de tijd.
[
Voor 3% gewijzigd door
Cap op 25-02-2020 15:55
]