Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:25

amphora

Websites & Fotografie

nMad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:40:
Vraagje over gedrag van Tado in deze situatie:

Woonkamer met Tado thermostaat: huidige temperatuur 20, ingestelde temperatuur 19.
Slaapkamer met Tado radiatorknop: huidige temperatuur 15, ingestelde temperatuur 18.

Klopt het dat de radiatorknop nu communiceert dat hij warmte wil in de slaapkamer waardoor de thermostaat in de woonkamer aan de CV-ketel om warmte gaat vragen? Ondanks dat de huidige temperatuur in de woonkamer hoger is dan in de ingestelde temperatuur?
Klopt

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:20

Woonkamer met Tado thermostaat: huidige temperatuur 20, ingestelde temperatuur 19.
Slaapkamer met Tado radiatorknop: huidige temperatuur 15, ingestelde temperatuur 18.

Klopt het dat de radiatorknop nu communiceert dat hij warmte wil in de slaapkamer waardoor de thermostaat in de woonkamer aan de CV-ketel om warmte gaat vragen? Ondanks dat de huidige temperatuur in de woonkamer hoger is dan in de ingestelde temperatuur?
De radiatorknop die vraagt inderdaad aan de wandthermostaat (meestal in de woonkamer) warmte die op zijn beurt de ketel aanstuurt. De tado knoppen zullen in de woonkamer dichtblijven zodat daar geen warmte heen gaat en dus een te warme woonkamer krijgt. In de slaapkamer gaat de knop wel open zodat het warme CV water daar wel doorheen stroomt.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:16
Dank voor jullie snelle reacties. Ik heb geen Tado radiatorknoppen in de woonkamer, dus dat betekent dat in deze situatie de woonkamer warmer wordt dan "gewenst". Duidelijk!

[ Voor 56% gewijzigd door nMad op 23-03-2020 11:13 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eliaslecomte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:51

Dat klopt en als je geen tado knoppen in de woonkamer hebt zal die dus meeverwarmen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Google home commands werken van het een op het andere moment niet meer, kan nog wel de temp van de thermostaat opvragen maar geen enkel command van aan/uit wordt begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10

Wat ik hierboven niet lees is dat het afhankelijk is of je thermostaatknop in master of slave modus staat. Voor zover ik weet kan je dat niet zelf instellen maar moet je vragen aan Tado dat voor je te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

nizzuts schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:34:
Google home commands werken van het een op het andere moment niet meer, kan nog wel de temp van de thermostaat opvragen maar geen enkel command van aan/uit wordt begrepen.
Hier precies hetzelfde. Ik kan zelfs de temperatuur niet meer opvragen. Mijn vrouw was vanmorgen not amused toen Hé Google, Warm water aan een koude douche opleverde
Ik heb al geprobeerd te synchroniseren en ook Tado te verwijderen en weer toe te voegen.

@tado Ligt dat bij jullie? Of ligt dan aan Google?

[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 23-03-2020 19:46 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Ortep schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:08:
[...]

Hier precies hetzelfde. Ik kan zelfs de temperatuur niet meer opvragen. Mijn vrouw was vanmorgen not amused toen Hé Google, Warm water aan een koude douche opleverde
Ik heb al geprobeerd te synchroniseren en ook Tado te verwijderen en weer toe te voegen.

Denk niet dat het aan Google ligt, als ik de aardige Google assistent dame vraag iets aan de temperatuur te doen gaat dat hier nog goed op m'n mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
4tune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:50:
[...]

Denk niet dat het aan Google ligt, als ik de aardige Google assistent dame vraag iets aan de temperatuur te doen gaat dat hier nog goed op m'n mobiel.
Dat kan, maar we hebben niet allemaal dezelfde firmware/software enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

4tune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:50:
[...]

Hier doet ze helemaal niets als ik het via mijn telefoon doe.

He Google, warm water aan.
Ik kan je helaas niet helpen, ik ben nog aan het leren. Maar hier is een zoekresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Ortep schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Hier doet ze helemaal niets als ik het via mijn telefoon doe.

He Google, warm water aan.
Ik kan je helaas niet helpen, ik ben nog aan het leren. Maar hier is een zoekresultaat.
Ja en als je hey google temperatuur thermostaat zegt dan geeft hij die wel (ik gebruik engels btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

nizzuts schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:04:
[...]

Ja en als je hey google temperatuur thermostaat zegt dan geeft hij die wel (ik gebruik engels btw)
Hier staat alles op Nederland. En he werkte al meer dan aan jaar prima. En nu dus niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Morpheus2003 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:39:
[...]

Nee, ik heb 6 radiatorknoppen voor alle radiatoren op de 1ste verdiepingen en zolder. Op de begane grond vloerverwarming dus geen knoppen nodig.
Ik ga de extensie kit op de X13 poort aansluiten. De kabel die er nu zit (loopt van de CV ketel naar de thermostaat aansluiting woonkamer) kan ik t beste afdoppen denk ik?

In ieder geval bedankt voor je hulp!
Ik heb exact dezelfde configuratie als jij. Intergas 36 met beneden vloerverwarming (= Tado Thermostat op ik denk X12). Boven een Tado Thermostat in de badkamer (aangesloten op X13). In de slaapkamers slimme radiatorkranen.

Dit alles met alleen de Tado gateway. Geen extensionkit.

De Extreme 36 kan overweg met twee thermostaten. Je hebt volgens mij die extensionkit niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
La1974 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Ik heb exact dezelfde configuratie als jij. Intergas 36 met beneden vloerverwarming (= Tado Thermostat op ik denk X12). Boven een Tado Thermostat in de badkamer (aangesloten op X13). In de slaapkamers slimme radiatorkranen.

Dit alles met alleen de Tado gateway. Geen extensionkit.

De Extreme 36 kan overweg met twee thermostaten. Je hebt volgens mij die extensionkit niet nodig.
De extensiekit is er om de pomp te schakelen

andere bedrade koppelingen met de ketel zijn niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
Valt me nu voor het eerst op dat die pollenverwachting in de App totaal niet werkt.

Alles staat op groen (geen/laag) terwijl het nu toch echt hoogseizoen voor de berken is.

@tado zit daar nog een bug fix in de pijplijn? Als het niet werkt kan je het imho beter niet in die app hebben zitten.

Lijkt me niet dat het aan de locatie ligt, ook weeronline bekijkt de verwachting per locatie, of is er iemand bij wie dit wel lijkt te werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAkfjW0tz9jvDF743MPcRCJ_f7o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YpRtZQbeC35WrgeBroyRifmp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZfoMi0J5qN_mF6XvSWTkc8bS_c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjX607zVa0QdQMZMXIqyJyvp.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@tado

Ik heb net als enige anderen problemen met de stembediening. Maar ik ben nu wel aan het testen gegaan. Wat me nu opvalt is dat mijn warmwater voorziening niet meer echt 'uit' is.

Ook als ik via de app (V3) het water uit probeer te zetten blijf ik gewoon warm water krijgen. Volgens de app is het warme water ook uit. Volgens mijn kraan niet. Dat was tot voor kort niet zo.

Dit is niet wat ik wil. Ik wil eigenlijk de ww voorziening permanent uit om die alleen even aan te zetten als ik ga douchen.

Misschien doe ik iets fout. Ik bediende alles eigenlijk via mijn stem en ik gebruikte de app bijna nooit.

Nu ben ik 2 weken geleden overgegaan van V2->V3 en sindsdien heb ik de app nog niet eerder gebruikt voor WW. Toen de stembediening faalde heb ik even met de hand het WW ingeschakeld zodat we konden douchen. Maar ik krijg het dus niet meer uit. De app meldt wel dat het uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:52
ETH0.1 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:56:
[...]

De extensiekit is er om de pomp te schakelen

andere bedrade koppelingen met de ketel zijn niet nodig.
Ik heb de extensiekit op X13 aangesloten. Nu werken de radiatorknoppen op de 1ste en zolder prima alleen de thermostaat in de woonkamer niet meer. Deze was namelijk eerst verbonden met X13 (maar heb ik dus losgekoppeld omwille van de extensekit).

Ik denk toch echt dat ik de thermostaat in de woonkamer weer op X13 moet aansluiten en de extensiekit op X12..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Morpheus2003 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb de extensiekit op X13 aangesloten. Nu werken de radiatorknoppen op de 1ste en zolder prima alleen de thermostaat in de woonkamer niet meer. Deze was namelijk eerst verbonden met X13 (maar heb ik dus losgekoppeld omwille van de extensekit).

Ik denk toch echt dat ik de thermostaat in de woonkamer weer op X13 moet aansluiten en de extensiekit op X12..
Je thermostaat in de huiskamer is geen tado?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:52
ETH0.1 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Je thermostaat in de huiskamer is geen tado?
Jawel, V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
Ortep schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:08:
[...]

Als ik de Google Home app open en ik klik de thermostaat aan krijg ik een 'offline' te zien. Zie geen temperatuur meer maar kan ook niets meer bedienen. Terwijl in de Tado app niets aan de hand is. Heb de koppeling in de Home app al eens een keer ontkoppeld en weer gekoppeld, ging eventjes goed maar staat nu weer offline. Ben heel benieuwd wat er aan de hand is. Zolang Tado en de Tado app maar werkt maak ik er nog niet zo'n probleem van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brmhr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-01 13:37
Wij zijn sinds kort verhuisd en hebben toen besloten een slimme thermostaat (Tado) aan te schaffen. Sinds dat de thermostaat actief is (na het installeren van een OpenTherm module) blijft onze ketel bijna de gehele dag draaien/pompen. Zelf dacht ik dat het te maken had met de kalibratie van de knoppen, maar na deze allemaal te deactiveren nog steeds hetzelfde probleem. Nu hebben we de knoppen die in dezelfde ruimte staan als de thermostaat zelf actief, nog steeds hetzelfde probleem. In de woning is continu te horen dat de ketel actief is, net of er continu een helicopter boven onze woning hangt.

Waar kan het door komen dat de ketel continu actief blijft, ook als de ingestelde temperatuur is bereikt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 17% gewijzigd door brmhr op 24-03-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MR0522 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:22:
[...]

Zolang Tado en de Tado app maar werkt maak ik er nog niet zo'n probleem van.
Dat is hier dus wel een probleem. Die app maakt me niets uit. Die gebruik ik hooguit eens in de 2 weken. Wij doen alles met stembediening.
Dan is het ineens lastig als je denkt: Even douchen...oeps waar is mijn telefoon, waar staat die app ook al weer. Euhhhh waar zit de button voor het warme water, hoe warm moet ik hem zetten en voor hoe lang?...enz.

Ik vind Hé Google Douche aan een stuk makkelijker. Maar ieder zijn ding. Ik neem aan dat als je die app iedere dag een paar keer gebruikt dat je hem dan snel kan vinden en ook weet wat je er mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

brmhr schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:36:
In de woning is continu te horen dat de ketel actief is, net of er continu een helicopter boven onze woning hangt.
Ik weet niet wat de oorzaak is. Maar een ketel moet in ieder geval niet zoveel lawaai maken. Als ik naast mijn ketel sta hoor ik hem wel aanslaan als er warmtevraag is. Maar een verdieping lager hoor ik hem echt niet.

Als hij echt bij jou zou stoken zou het ook extreem heet moeten zijn in je huis. Dus het is waarschijnlijk geen warmtevraag die het veroorzaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Wij zijn sinds kort verhuisd en hebben toen besloten een slimme thermostaat (Tado) aan te schaffen. Sinds dat de thermostaat actief is (na het installeren van een OpenTherm module) blijft onze ketel bijna de gehele dag draaien/pompen. Zelf dacht ik dat het te maken had met de kalibratie van de knoppen, maar na deze allemaal te deactiveren nog steeds hetzelfde probleem. Nu hebben we de knoppen die in dezelfde ruimte staan als de thermostaat zelf actief, nog steeds hetzelfde probleem. In de woning is continu te horen dat de ketel actief is, net of er continu een helicopter boven onze woning hangt.

Waar kan het door komen dat de ketel continu actief blijft, ook als de ingestelde temperatuur is bereikt?

Kan ook verkeerde instelling in de thermostaat zijn, hier wilde de radiatoren niet warm worden, effen gemaild over de middag naar Tado en in de namiddag al mail terug dat ze thermostaat hadden aangepast en ja hoor, alles werkt nu zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KingKoning schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:50:
Valt me nu voor het eerst op dat die pollenverwachting in de App totaal niet werkt.

Alles staat op groen (geen/laag) terwijl het nu toch echt hoogseizoen voor de berken is.

@tado zit daar nog een bug fix in de pijplijn? Als het niet werkt kan je het imho beter niet in die app hebben zitten.

Lijkt me niet dat het aan de locatie ligt, ook weeronline bekijkt de verwachting per locatie, of is er iemand bij wie dit wel lijkt te werken?

[Afbeelding][Afbeelding]
Hier hetzelfde beeld, alles op groen. Een deel van het probleem zit hem in de beperkte implementatie:

- slechts 3 pollenstatussen (weinig/gemiddeld/veel), de meeste apps hebben er 4
- geen pollenweergave per boom/plantsoort maar slechts per categorie

Iemand kan totaal geen last hebben van berken maar des te meer van bijv. eiken. Bij Tado worden alle bomen op één hoop gegooid. Idem alle grassen en idem alle kruiden. Bij een bruikbare implementatie zou je de categorieën uit moeten kunnen klappen en dan per boomsoort de pollentoestand zien.
  • Bij de Tado implementatie staat bij bomen slechts: Els, Berk, Hazelaar. Als er maar 3 boomsoorten gemonitord worden en 1 daarvan heeft redelijk veel pollen dan mag de indicatie toch wel naar gemiddeld / geel ipv geen / groen.
  • Volgens de A.Vogel pollenapp produceert nu alleen de berk redelijk veel pollen, de rest weinig (4) of geen (5). Wat laat je dan zien als toestand voor alle bomen bij elkaar: weinig, gemiddeld of veel pollen? Ik kan me voorstellen dat je dan in totaal toch uitkomt op "weinig" pollen.
  • Bij Pollennieuws dan weer voor bijna het hele land "redelijk veel pollen".
Het blijft behelpen met al die arbitrair gekozen kleuren / statussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60RoWUf5R91JKUT2tPrgl7lZuSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Lwq8w3vKBL3PmL9cMkbenG7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTHAfczQFiCLkhZejbIaiZ-GnHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFAS1qVpSXA6QwTIsYQvQZrB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 24-03-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:22
Famous schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Hangt al een tijdje.
1x radiatorknop, 1x wandthermostaat en de bridge.

Vooral vreemd omdat ze beide dus dik boven de 19,5 graad aangeven.
Heb hem nu ingesteld op 15 graden en de verwarming wordt nu wat kouder.
In je screenshot is de CV niet aan het stoken. Bij je woonkamer staat de tekst "Ingesteld op 19.5", wanneer de thermostaat echt aan het verwarmen is staat er: "Verwarmen naar 19.5".

De radiator was waarschijnlijk nog gewoon warm van daarvoor en heeft daardoor blijkbaar een overshoot gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Wat ik ook graag zou zien is dat er ook apparaten komen in de kleur zwart, we zijn namelijk van plan om in onze badkamer onze verwarming te veranderen naar een verwarming/handdoekendroger, maar in de kleur zwart, dus als er thermostatische kranen/thermostaten zouden komen in deze kleur dan zou dit mooier ogen dan enkel deze in wit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Wow nieuwe update voor V3+ met eindelijk handmatige schakeling tussen thuis en afwezig :)

iOS trouwens.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook iOS, waar moet ik die schakeling zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Cap schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:16:
Hier ook iOS, waar moet ik die schakeling zien?
App geüpdatet?
Als je de app opstart krijg je een splashscreen met uitleg waar het staat...
Het staat ook in de release notes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heel vreemd, app was niet geupdated en appstore gaf na zoeken tot op heden ook geen update aan. Net 10 en 5 min geleden nog geprobeerd. Nu probeer ik het weer en opeens is er wel een update.

Warmtevraag is ook terug zie ik, helaas niet direct op de tiles in het homescherm maar wel in de room views. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 25-03-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Soms duurt het even voordat dat overal is doorgevoerd, ik denk dat de update nog niet zo lang publiekelijk is. Ook de indicator hoeveel warmtevraag een kamer stuurt naar de CV is wel interessant. Hopelijk volgen er vaker updates met echt nieuwe features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Sluuz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:57:
Wow nieuwe update voor V3+ met eindelijk handmatige schakeling tussen thuis en afwezig :)

iOS trouwens.
Android nog niet zo te zien maar de beta was voor IOS ook eerder begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022

iOS trouwens.
Ook beschikbaar voor Android, zojuist binnengehaald...Versie 5.10.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

MR0522 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:02:
[...]

Ook beschikbaar voor Android, zojuist binnengehaald...Versie 5.10.0
Apart, hier op android geen update te vinden nog......

[ Voor 4% gewijzigd door acidfever op 25-03-2020 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KingKoning schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:50:

[Afbeelding][Afbeelding]
Graag een email sturen. Dit kan een globaal probleem zijn of een probleem van de aanbieder waar we data van kopen.

https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Klinkt als een foute configuratie van tado.
Kijk hier: https://www.tado.com/professional-manuals

Neem anders contact op:
https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

De nieuwe app zou binnenkort beschikbaar moeten zijn! Apple/Google brengen dit altijd op een "staggered" manier uit. Dus het kan voor sommige telefoons langer duren.

Nieuwe features:
Home/Away switch (voor Auto-Assist en non-auto assist gebruikers)
"Heat request" (de 3 lijntjes die aangeven hoeveel warmte tado aan de ketel aan het vragen is, dit is per kamer te zien)

[ Voor 43% gewijzigd door tado op 25-03-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov

iOS trouwens.
Al tijdje beschikbaar via de beta Android app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Ok helder, het gaat dus om de beta app. Vandaar dat ik maar geen update kreeg via de play store,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dragunov schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:35:
[...]

Al tijdje beschikbaar via de beta Android app
Wat wil je hiermee zeggen? Ik heb geen Android en zit niet in het beta programma. Ik maak alleen even melding dat er een update voor iOS is. Geen Android haat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acidfever schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:10:
Ok helder, het gaat dus om de beta app. Vandaar dat ik maar geen update kreeg via de play store,
Deze nieuwe versie is al een tijdje beschikbaar op in de Beta.

Hij zou nu binnen enkele dagen ook voor iedereen beschikbaar moeten zijn op de normale versie van zowel iOS als Android!

In ieder geval zou het ook beschikbaar moeten zijn via de webapp:
my.tado.com

[ Voor 3% gewijzigd door tado op 26-03-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
Cap schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Hier hetzelfde beeld, alles op groen. Een deel van het probleem zit hem in de beperkte implementatie:

- slechts 3 pollenstatussen (weinig/gemiddeld/veel), de meeste apps hebben er 4
- geen pollenweergave per boom/plantsoort maar slechts per categorie

Iemand kan totaal geen last hebben van berken maar des te meer van bijv. eiken. Bij Tado worden alle bomen op één hoop gegooid. Idem alle grassen en idem alle kruiden. Bij een bruikbare implementatie zou je de categorieën uit moeten kunnen klappen en dan per boomsoort de pollentoestand zien.
  • Bij de Tado implementatie staat bij bomen slechts: Els, Berk, Hazelaar. Als er maar 3 boomsoorten gemonitord worden en 1 daarvan heeft redelijk veel pollen dan mag de indicatie toch wel naar gemiddeld / geel ipv geen / groen.
  • Volgens de A.Vogel pollenapp produceert nu alleen de berk redelijk veel pollen, de rest weinig (4) of geen (5). Wat laat je dan zien als toestand voor alle bomen bij elkaar: weinig, gemiddeld of veel pollen? Ik kan me voorstellen dat je dan in totaal toch uitkomt op "weinig" pollen.
  • Bij Pollennieuws dan weer voor bijna het hele land "redelijk veel pollen".
Het blijft behelpen met al die arbitrair gekozen kleuren / statussen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
op advies van het tado account hier op tweakers, heb ik een support ticket ingestuurd bij tado. De reactie was:
Beste KoningL,

Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen,

Wij verkrijgen deze data direct van https://breezometer.com/

Mocht u van mening zijn dat hun data niet accuraat is, dan gelieve contact met hen op te nemen,

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groeten,
Daar frons ik toch mijn wenkbrauwen over, immers neem ik een dienst af van tado, en niet van breezometer. Die laatste is een leverancier van tado. Als de melk in de Albert Heijn zuur is, gaan die mij ook niet contact met campina op laten nemen....

Anyway, toch even op die site gekeken natuurlijk. Zij zeggen inderdaad dat er geen pollen zijn momenteel. Daar denken andere gangbare apps en websites in NL toch echt anders over. Maar ik voel weinig behoefte om contact op te nemen met breezometer, zoals tado suggereerd. Ik installeer wel een andere app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geertss5
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03-2024
Ok

[ Voor 187% gewijzigd door Geertss5 op 26-03-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
tado schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Deze nieuwe versie is al een tijdje beschikbaar op in de Beta.

Hij zou nu binnen enkele dagen ook voor iedereen beschikbaar moeten zijn op de normale versie van zowel iOS als Android!

In ieder geval zou het ook beschikbaar moeten zijn via de webapp:
my.tado.com
Niet beschikbaar hoor en ook die golfjes zie ik niet terug op de website

*UPDATE*

Nu is alles er wel

[ Voor 4% gewijzigd door Dragunov op 26-03-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Even wat plaatjes bij de praatjes over de handmatige schakeling thuis/afwezig en de golfjes over het stook gedrag. Nu beschikbaar in de beta app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dp9HYA_ibfbd1XwkWSt1IOYYHC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxHxLTQ1OCzf8bOBTML58acv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8g9i057shbUaTIUPUe6tZdB0dH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74eKgTRXDnq3GSDdEVHXMWDw.jpg?f=fotoalbum_large

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:32
Bo0bz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:18:
Even wat plaatjes bij de praatjes over de handmatige schakeling thuis/afwezig en de golfjes over het stook gedrag. Nu beschikbaar in de beta app:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi dat die golfjes terug zijn, maar waarom moet je eerst een zone openen om het te zien? In de tegels van het hoofdscherm is genoeg plaats om deze golfjes te plaatsen, evenals de luchtvochtigheid. Dan heb je in een scherm overzicht wat alle zones doen. Maar dat is mijn mening… De handmatige thuis/afwezig schakeling is een mooie toevoeging.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Dat is ook precies mijn mening. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoK85CVTnlPBflv8CwLmzahOYf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mx7G40NvPXqt7RcTd3Ey11qG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Cap op 27-03-2020 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

ardvark99 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:06:
[...]

Mooi dat die golfjes terug zijn, maar waarom moet je eerst een zone openen om het te zien? In de tegels van het hoofdscherm is genoeg plaats om deze golfjes te plaatsen, evenals de luchtvochtigheid. Dan heb je in een scherm overzicht wat alle zones doen. Maar dat is mijn mening… De handmatige thuis/afwezig schakeling is een mooie toevoeging.
Dat zou wel een logische implementatie zijn inderdaad. Nu er weer een beetje beweging in de ontwikkeling zit hopelijk iets wat nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:32
Mooi gedaan, en zet daar ook eens de luchtvochtigheid eens bij.
Nu nog een tegel met overzicht van alle zones in een grafiek, zodat je in een keer kan zien wat de cv doet bij elke zone, als we dan toch bezig zijn met overzichten ... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:18
Ik vraag me dus af, wij hebben beneden vloerverwarming. De inlaat temperatuur van de combinatie staat op 38~40 graden. Nu zou ik het mooi vinden als ik Tado zo kan instellen dat wanneer enkel en alleen beneden warmtevraag is ik de temperatuur bijvoorbeeld vast kan zetten op bijvoorbeeld 50 graden.

Volgens mij is die mogelijkheid er niet, maar als tweaker zouden dat toch wel mooie functies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

g00gle schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:23:
Ik vraag me dus af, wij hebben beneden vloerverwarming. De inlaat temperatuur van de combinatie staat op 38~40 graden. Nu zou ik het mooi vinden als ik Tado zo kan instellen dat wanneer enkel en alleen beneden warmtevraag is ik de temperatuur bijvoorbeeld vast kan zetten op bijvoorbeeld 50 graden.

Volgens mij is die mogelijkheid er niet, maar als tweaker zouden dat toch wel mooie functies zijn.
Als het goed is regelt je CV ketel dat. Die zou niet 70-80 graden moeten blijven duwen wanneer de retour temperatuur amper zakt. Maar je kunt natuurlijk ook zelf experimenteren met een maximale temperatuur.

Ik heb die van mij op 55 graden staan maar met oude radiatoren is dat doorgaans niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
acidfever schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Als het goed is regelt je CV ketel dat. Die zou niet 70-80 graden moeten blijven duwen wanneer de retour temperatuur amper zakt. Maar je kunt natuurlijk ook zelf experimenteren met een maximale temperatuur.

Ik heb die van mij op 55 graden staan maar met oude radiatoren is dat doorgaans niet zo'n succes.
Jaa hij doet wel netjes moduleren, dus het zou inderdaad goed moeten gaan.
Ik heb zelf ook 3 plaat radiatoren. Eerst stond die altijd op 55 graden. Maar dat was gewoon te kort v/d winter.
Dus hij staat nu op 65, wat Tado dan heel mooi doet. Hij boost hem naar de gevraagde temp. En gaat daarna modulerend bij verwarmen met 40 graden ofzo. Moet zeggen dat het goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
g00gle schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:23:

Nee die optie is er niet helaas. Maar heb je een open verdeler dan? Met vloerverwarming geschikt voor hoge temperaturen is het nodig om het water iets hoger aan te leveren want hij mengt bij met het afgekoelde retour water. Zo kan het zijn dat als je water aanvoert met 38 graden er daadwerkelijk waarschijnlijk 32 graden je vloer in gaat. Zo krijg je het misschien niet warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Bo0bz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Nee die optie is er niet helaas. Maar heb je een open verdeler dan? Met vloerverwarming geschikt voor hoge temperaturen is het nodig om het water iets hoger aan te leveren want hij mengt bij met het afgekoelde retour water. Zo kan het zijn dat als je water aanvoert met 38 graden er daadwerkelijk waarschijnlijk 32 graden je vloer in gaat. Zo krijg je het misschien niet warm?
Oow jawel hoor ik krijg het prima warm, vroeg het me meer af.
Heb inderdaad een aparte verdeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Hebben jullie ook het probleem als je je temperatuur aanpast in het Slim schema, dat dit niet reflecteert in hoofdscherm ervan?

Had hier voor 's nachts de woonkamer verlaagt van 16 graden, naar 15 graden, als ik dan kijk op scherm, dan staat er Verwarm naar 21 graden, dan 16 graden om 23h

Ik had nochtans in het schema ingesteld dat temperatuur vanaf dat tijdstip 15 graden moest worden. Dus als ik dan in Instellingscherm van dat Slim schema kijk, dan staat temperatuur van dat tijdstip inderdaad nog op 15 graden, dus temperatuur dat ik eerder had ingesteld
@tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In welke app zit je te kijken (browser, android, iOS) en heb je al geprobeerd deze even echt af te sluiten en opnieuw te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Website.

Met Edge on Chrome heb ik hiervan een app gemaakt.

En nu effen gecontroleerd op de Tado Android app en geeft ook nog 16 graden aan als temp vanaf 23h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:06
Kan je een kamer met slimme radiatorknop eigenlijk ook alleen mee laten verwarmen wanneer de kamer waarin de thermostaat hangt warmte vraagt? ik snap dat dat gewoon kan met een normale thermostaatknop, maar dat bedoel ik niet :P

[ Voor 24% gewijzigd door GermanPivo op 29-03-2020 09:35 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UenJL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-08 15:00
Kunnen we dit overzicht niet ergens upvoten? Ik vind het zeer gebruikersvriendelijk om de belangrijkste informatie in 1 oogopslag te kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
GermanPivo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:20:
Kan je een kamer met slimme radiatorknop eigenlijk ook alleen mee laten verwarmen wanneer de kamer waarin de thermostaat hangt warmte vraagt? ik snap dat dat gewoon kan met een normale thermostaatknop, maar dat bedoel ik niet :P
Ja dat kan. Je kunt die knop virtueel in dezelfde ruimte als de wand thermostaat plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:34
Bo0bz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Ja dat kan. Je kunt die knop virtueel in dezelfde ruimte als de wand thermostaat plaatsen.
slim, had ik nog niet aan gedacht.
Stel deze knop zit in de badkamer en de thermostaat in de woonkamer.
Nu is het in de badkamer al 23 graden en de woonkamer is te koud. De kraan van de badkamer zal nu ook open gaan.

alternatief is aan Tado support te vragen om de kraan in de badkamer zo in te stellen dat hij de ketel niet vraagt om aan te slaan. Nu kun je de kraan op 23 instellen. Als het te koud is gaat de kraan open en wacht hij tot er warm water langs komt. Als het echter boven de 23 wordt zal hij zich sluiten. Subtiel beter dus dan optie 1 denk ik.

alternatief 3 is een simpele kraan van een ander merk aan te schaffen. Zoiets bijvoorbeeld.
https://www.conrad.nl/p/e...nisch-5-tot-295-c-1168832
aangenomen dat het over ruimtes gaat die je eenmalig instelt en verder niet iedere dag met de app wil regelen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawaltie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 10:54
Ik heb sinds kort een tado termostaat en 4 radiator knoppen. Het leek mij een goed idee om de temperatuur in mijn huis beter te beheersen en per kamer in te stellen. Ik ben nog niet helemaal tevreden en dat komt mede door een vreemd probleem. De afgelopen dagen is een aantal maal de verwarming in de woonkamer (waar de algemene termostaat hangt) handmatig verhoogd naar 25 graden. Ik heb mijn huisgenoten er op aangesproken, maar niemand heeft de temperstuur verhoogd. Heeft iemand vergelijkbare problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 23:06
hawaltie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:25:
Ik heb sinds kort een tado termostaat en 4 radiator knoppen. Het leek mij een goed idee om de temperatuur in mijn huis beter te beheersen en per kamer in te stellen. Ik ben nog niet helemaal tevreden en dat komt mede door een vreemd probleem. De afgelopen dagen is een aantal maal de verwarming in de woonkamer (waar de algemene termostaat hangt) handmatig verhoogd naar 25 graden. Ik heb mijn huisgenoten er op aangesproken, maar niemand heeft de temperstuur verhoogd. Heeft iemand vergelijkbare problemen ervaren?
Heb je ook thermostaat knoppen in de woonkamer of enkel een thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
g00gle schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:28:
[...]

Dat heb ik ook, dan voldoet deze inderdaad echt prima. Vergeet je niet dat er een bypass tussen moet, of laat je ergens een radiator altijd open staan?
Radiator in het kantoor op eerste etage laat ik altijd voor een kwart open. is dat afdoende?
Slaapkamer altijd dicht. De rest is via slimme radiatorknoppen + de extentsionkit en slimme theromostaat beneden voor de vloerverwarming..

als niemand energie vraagt, dan zou de cv ketel toch ook niet draaien?
dus dat zou er geen bypass nodig zijn, toch... (desalniettemin zal het kantoor altijd op kwart open staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawaltie
LemonC200 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:46:
Heb je ook thermostaat knoppen in de woonkamer of enkel een thermostaat?
Ik heb ook een thermostaatknop in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
Heb vanmorgen vroeg tado gemaild, want ze moesten installatie instructies toesturen ivm extension kit. nog niets terug gehoord (er staat binnen 1 uur).... huis wordt nu koud.... hoe kan ik in contact komen, iemand ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
sweeeetje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:50:
Heb vanmorgen vroeg tado gemaild, want ze moesten installatie instructies toesturen ivm extension kit. nog niets terug gehoord (er staat binnen 1 uur).... huis wordt nu koud.... hoe kan ik in contact komen, iemand ideeen?
Hier alvast in kijken of je zelf verder komt:
https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
hij moet op een zoneklep worden aangesloten met draad.
extensionkit gaat dan op de cv ketel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:06
maxtrash schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:39:
[...]

alternatief is aan Tado support te vragen om de kraan in de badkamer zo in te stellen dat hij de ketel niet vraagt om aan te slaan. Nu kun je de kraan op 23 instellen. Als het te koud is gaat de kraan open en wacht hij tot er warm water langs komt. Als het echter boven de 23 wordt zal hij zich sluiten. Subtiel beter dus dan optie 1 denk ik.
Dit is inderdaad waar ik eigenlijk naar op zoek ben. Top! Binnenkort dan maar een berichtje richting de support sturen.

Moet nog even een oplossing vinden voor de convector, want als dus die extra kamer op de BG warmte vraagt, wordt het veel te warm in de woonkamer. Maar voor nu is bovenstaande perfect.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
hawaltie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:16:
[...]

Ik heb ook een thermostaatknop in de woonkamer.
Zie je wat terug in de grafieken? Daar kan je ook zien of de handmatige bediening is aangepast.
Wellicht werden er op hetzelfde moment andere ruimtes verwarmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweeeetje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:00:
[...]

hij moet op een zoneklep worden aangesloten met draad.
extensionkit gaat dan op de cv ketel..
Kan je zelf configureren middels het installatiemenu op de Tado thermostaat (niet de extensiekit).

Het komt neer op (uiteraard) correct aansluiten en het achtereenvolgens instellen van de volgende opties op de thermostaat:
  • R01 (thermostaat schakelt de klep met relais)
  • HC01 (je hebt 1 CV ketel)
  • HWv of HWx (wel of geen warm tapwater sturing dmv Tado)
  • EKv (je extensiekit stuurt de CV ketel aan)
  • D01 (als de extensiekit je ketel moet aansturen via opentherm protocol) of R01 (als het moet via aan/uit protocol)
Zie
Cap in "Tado Smart Thermostat Topic"
Cap in "Tado Smart Thermostat Topic"
Binnen 1 uur is erg optimistisch ben ik bang. Bij mijn installatie duurde het elke keer enkele dagen voordat ik reactie kreeg op mijn mail, en de eerste paar reacties waren niet correct omdat men steeds de (duidelijke, complete ;)) beschrijving van mijn situatie niet goed las. Na 6 keer heen en weer mailen en anderhalve week verder had ik de correcte handleiding. Inmiddels had ik het zelf maar gedaan via het installatiemenu. Helpdesk en online installatiewizard schijnt wel goed te werken bij recht-toe-recht-aan werk, dus geen ingewikkeldere gevallen als met zoneklep. Jammere is natuurlijk wel dat je juist het meeste behoefte hebt aan een helpdesk als het ingewikkelder wordt en niet als het een eitje is... :P

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 30-03-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldeweghuis
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-08 09:20
KingKoning schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:01:
[...]

op advies van het tado account hier op tweakers, heb ik een support ticket ingestuurd bij tado. De reactie was:

[...]

Daar frons ik toch mijn wenkbrauwen over, immers neem ik een dienst af van tado, en niet van breezometer. Die laatste is een leverancier van tado. Als de melk in de Albert Heijn zuur is, gaan die mij ook niet contact met campina op laten nemen....

Anyway, toch even op die site gekeken natuurlijk. Zij zeggen inderdaad dat er geen pollen zijn momenteel. Daar denken andere gangbare apps en websites in NL toch echt anders over. Maar ik voel weinig behoefte om contact op te nemen met breezometer, zoals tado suggereerd. Ik installeer wel een andere app
Ik kreeg hetzelfde antwoord; ben er ook niet echt blij mee. Ik heb niets te maken met Breezometer? Dat is een keuze geweest van Tado en ik neem bij Tado een dienst af! Dit is wel erg makkelijk van support! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oldeweghuis schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:00:
[...]

Ik kreeg hetzelfde antwoord; ben er ook niet echt blij mee. Ik heb niets te maken met Breezometer? Dat is een keuze geweest van Tado en ik neem bij Tado een dienst af! Dit is wel erg makkelijk van support! :(
Zit wel iets in. Straks zeggen ze bij een fout in de software, komt door het platform wat we gebruiken, neem contact op met de bouwer van het software platform. Of bij een niet sluitend relaiscontact, neem contact op met de relaisfabrikant.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 30-03-2020 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
Binnen een uur instructies sturen gebeurt niet hoor. Hier ook ongeveer zelfs een week moeten wachten,

Dan hadden ze de installatie zelf al gedaan, had nog fouten erin, hebben ze toen opnieuw gezet zodat ik het kon doen, maar had dan geen controle over warm water, hebben ze dan nogmaals geactiveerd, maar als we dan temperatuur instelden op thermostaat, dan kwam het enkel kouder, na nogmaals een mail te sturen in de middag, kreeg ik dan in de namiddag terug dat er nog een instelling fout stond.

Dus toch paar weken later moeten geduld hebben om een goed werkend systeem te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dragunov schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:36:
[...]

Binnen een uur instructies sturen gebeurt niet hoor. Hier ook ongeveer zelfs een week moeten wachten,
Hier ook ni, het was iets van 3 uur
Dus toch paar weken later moeten geduld hebben om een goed werkend systeem te krijgen
Binnen een dag werkte alles hier.
Blijkbaar is het soms lastiger en soms eenvoudiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogValk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 13:47
r2504 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:04:
[...]

Persoonlijk heb ik een EvoHome (m'n Tado zoekwerk is voor een vriendin) en die heeft hetzelfde probleem (al heb ik daar nog wel een custom dag die ik kan gebruiken voor het thuiswerk, maar dan moet ik hem ook de avond voordien op dat schema zetten).

Ik heb dus al gedacht een eigen service te maken die toelaat templates te definiëren en deze op een kalender te plaatsen, waarbij de service iedere nacht het dag programma op basis hiervan gaat aanpassen.

Als ik echter rondkijk dan kan ik wel niet meteen veel info vinden over de API, vooral wat betreft het aanpassen van de schema's.
@r2504 Wat is jou ervaring van de Evohome tov wat je leest over de Tado? Is de Evohome niet flexibeler en minder afhankelijk van de service van de leverancier qua instellingen en server afhankelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawaltie
LemonC200 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Zie je wat terug in de grafieken? Daar kan je ook zien of de handmatige bediening is aangepast.
Wellicht werden er op hetzelfde moment andere ruimtes verwarmd?
IK zie wel de temperatuurstijging, maar niet de handmatige aanpassing. Ik gebruik de Android App, is het ook daarop te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 21:43
RogValk schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:17:
[...]

@r2504 Wat is jou ervaring van de Evohome tov wat je leest over de Tado? Is de Evohome niet flexibeler en minder afhankelijk van de service van de leverancier qua instellingen en server afhankelijkheid?
Zoals geschreven is de Tado in gebruik bij een vriendin dus ik werk er niet dagelijks mee maar op het eerste gezicht mis ik toch wel bepaalde dingen. Zo heb ik in EvoHome een speciaal schema (noemt Thuiswerk bij mij) wat ik heel eenvoudig kan instellen (vanavond zet ik bv. de mode op Thuiswerk tot vrijdagochtend als ik weet dat ik morgen donderdag moet thuiswerken).

Op Tado heb je zoiets niet en moet je dus je schema aanpassen voor die dag... al kan het mits wat creativiteit en de schema's ma-zo, ma-vr/za/zo, ma/di/wo... hiervoor te misbruiken. Ik heb voor haar het normale schema staan onder ma-vr/za/zo, en als ze een dag thuiswerkt switch ze dat de avond voordien naar ma-zo.

Ook gans je installatie uitzetten of in Eco-mode (bij EvoHome is dat -3 graden) voor een bepaalde tijd kan eenvoudig bij EvoHome maar niet bij Tado (wel per kamer maar dat is niet echt handig).

Tado heeft dan weer andere dingen... als ik daar de kraan verdraai van een kamer met meerdere kranen dan passen ze zich allemaal aan, bij EvoHome is dit niet het geval. Er is zelfs geen terugkoppeling naar de controller dacht ik (nu ja, ik kom eigenlijk nooit aan de kranen aan).

Wel heb ik de indruk dat er bij Tado toch nog iets beweegt (al blijken er de laatste jaren ook geen aanpassingen meer geweest te zijn dacht ik), wat bij EvoHome niet het geval is... ik denk niet dat daar al ooit iets is aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r2504 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:05:
[...]

Zoals geschreven is de Tado in gebruik bij een vriendin dus ik werk er niet dagelijks mee maar op het eerste gezicht mis ik toch wel bepaalde dingen. Zo heb ik in EvoHome een speciaal schema (noemt Thuiswerk bij mij) wat ik heel eenvoudig kan instellen (vanavond zet ik bv. de mode op Thuiswerk tot vrijdagochtend als ik weet dat ik morgen donderdag moet thuiswerken).

Op Tado heb je zoiets niet en moet je dus je schema aanpassen voor die dag... al kan het mits wat creativiteit en de schema's ma-zo, ma-vr/za/zo, ma/di/wo... hiervoor te misbruiken. Ik heb voor haar het normale schema staan onder ma-vr/za/zo, en als ze een dag thuiswerkt switch ze dat de avond voordien naar ma-zo.

Ook gans je installatie uitzetten of in Eco-mode (bij EvoHome is dat -3 graden) voor een bepaalde tijd kan eenvoudig bij EvoHome maar niet bij Tado (wel per kamer maar dat is niet echt handig).

Tado heeft dan weer andere dingen... als ik daar de kraan verdraai van een kamer met meerdere kranen dan passen ze zich allemaal aan, bij EvoHome is dit niet het geval. Er is zelfs geen terugkoppeling naar de controller dacht ik (nu ja, ik kom eigenlijk nooit aan de kranen aan).

Wel heb ik de indruk dat er bij Tado toch nog iets beweegt (al blijken er de laatste jaren ook geen aanpassingen meer geweest te zijn dacht ik), wat bij EvoHome niet het geval is... ik denk niet dat daar al ooit iets is aangepast.
Het idee van tado is juist dat je nooit je schema hoeft aan te passen. Je stelt het schema in alsof je elke dag thuis bent. Met de geofencing zal de thermostaat dan automatisch naar beneden zetten.

Daarnaast hebben we zojuist een nieuwe feature geintroduceerd zodat je altijd handmatig tussen "home" en "away" kan switchen (onafhankelijke van geofencing).

Op die manier kunt u met een paar acties de hele installatie in een andere modus zetten.

Maar we zijn ervan op de hoogte dat er nog meer opties nodig zijn zoals meerdere schema's en een globale manuele modus. Dit zijn ook features die vrij hoog staan op ons forum: https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 21:43
tado schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:27:
[...]

Het idee van tado is juist dat je nooit je schema hoeft aan te passen. Je stelt het schema in alsof je elke dag thuis bent. Met de geofencing zal de thermostaat dan automatisch naar beneden zetten.
Een schema is wel iets complexer dan louter geofencing… mijn schema Thuiswerk zal namelijk andere kamers verwarmen zoals m'n bureau, op andere uren de badkamer verwarmen (ik kan bij thuiswerk namelijk wat langer uitslapen), ...

Geofencing is fijn (en mis dat dan weer in EvoHome, de IFTT implementatie is niet echt bruikbaar daar) maar het lost niet alles op, trouwens spijtig dat dit een betalende optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogValk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 13:47
r2504 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:06:
[...]

Een schema is wel iets complexer dan louter geofencing… mijn schema Thuiswerk zal namelijk andere kamers verwarmen zoals m'n bureau, op andere uren de badkamer verwarmen (ik kan bij thuiswerk namelijk wat langer uitslapen), ...

Geofencing is fijn (en mis dat dan weer in EvoHome, de IFTT implementatie is niet echt bruikbaar daar) maar het lost niet alles op, trouwens spijtig dat dit een betalende optie is.
@r2504 Bedankt voor je feedback. Voor dat laatste wil ik idd nog een v3 op de kop tikken (al dan niet met upgrade naar v3+ app met behoud van lifetime service, als dat nog steeds geldig is)
@tado Graag idd iets van een afwijkend schema implementeren die je kunt kiezen. Op mijn hele oude Honeywel kon ik ook bijv kiezen voor "morgen zondag" om zo het zondag schema te gebruiken als je een vrije dag hebt.Zou mooi zijn om tenminste 1 afwijkend schema te kunnen maken en te selecteren voor de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
hawaltie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 06:25:
[...]

IK zie wel de temperatuurstijging, maar niet de handmatige aanpassing. Ik gebruik de Android App, is het ook daarop te zien?
Hoe stuur je de thermostaat aan? Via het aan/uit principe of via opentherm/nefit ems.
Mogelijk kan je ketel niet moduleren en ontstaan wellicht daardoor de overshoots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Is dit niet een beetje vreemd? Master bedroom (en tijdelijk kantoor) staat ingesteld op 22, het is er 23, maar er blijft "verwarm naar 22" staan.

Ook bij Tess wordt er schijnbaar nog verwarmt terwijl de doeltemperatuur al bereikt is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Laj0VJxK2Rt4wibyWFZZDv5-Xd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1XKhFR5ISAzI5h1ATRsIGFun.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd. Er zijn hier de laatste tijd meer van dat soort meldingen geweest, ik vraag me af wat dat is. Problemen in communicatie met de Tado server (software bug c.q. terugrapporteren huidige temperatuur)?

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 02-04-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawaltie
LemonC200 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:56:
[...]
Hoe stuur je de thermostaat aan? Via het aan/uit principe of via opentherm/nefit ems.
Mogelijk kan je ketel niet moduleren en ontstaan wellicht daardoor de overshoots.
Ik heb een Nefit trendline en deze wordt aangestuurd door EMS. Staat ook zo ingesteld. Er is ook geen sprake van een overshoot; de temperatuur wordt om onduidelijke reden handmatig op 25 graden gezet.

Tado zocht de oplossing in het de activeren van de homekit. Deze was echter niet geactiveerd, dus daar kan het probleem niet vandaan komen.

Afgelopen dagen heeft het probleem zich niet opnieuw voorgedaan.

Ik ervaar wel een ander probleem: de temperatuur meting. Deze ligt gemiddeld zo'n graad onder de meting van een traditionele temperatuur. Is dat gebruikelijk en trekt dat nog bij, of kan ik dit alleen oplossen door de gemiddelde temperatuur afwijking op te nemen in de instellingen bij de betreffende kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mooie verbeteringen in de nieuwe (Android) app:
  • V3+: Schakel handmatig tussen de Thuis- en Afwezigheidsmodi, op ieder moment, in het Geolocatie scherm van de app.
  • V3+: Met het nieuwe warmtevraagsymbool in het kamerscherm kan je zien hoeveel warmte tado° vraagt van je systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
En in de iPhone app. Eindelijk de veelgevraagde home/away switch!!

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met Danfoss radiatorknoppen die op de retourleiding gemonteerd zijn? Huis is uit 1972, dit zijn volgens mij de originele knoppen. Volgens Tado is het niet mogelijk om hun knoppen hier op te gebruiken, ze hebben ook geen goed passende adapter helaas. Ik hoop eigenlijk dat er een Tweaker is die zijn slimme knoppen er met een ingenieuze oplossing op gemaakt gemaakt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqbG9L_76nTENaRZxNb5f5MGDwY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWgUjcNVzHalZS1UlBDf1Q16.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGEaFIEuGp77oGBgWtEN_f0ZqX4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4EJLCDRf5g0UdtPJuwmda6t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIboHh8OA2hYFoF3OI0FFoh2MQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9UqdrXaquGhuq0DvVS8TpIj.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

viktorvm schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:49:
Heeft er iemand ervaring met Danfoss radiatorknoppen die op de retourleiding gemonteerd zijn?
Ik kan je niet helpen met je probleem, maar radiatorbediening op de retourleiding? Hoe werkt dat?

Ik heb er zelfs even op ge-googled en ik vond een verhit debat op een klusforum waar niemand snapte dat dit type Danfoss inderdaad op de retour moet worden gemonteerd. Maar dan snap ik nog steeds niet hoe het werkt... :?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hoezo niet? Of het nu in aanvoer of retour zit, als de leiding wordt geknepen kan er minder warm water doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand ervaring met Danfoss radiatorknoppen die op de retourleiding gemonteerd zijn? Huis is uit 1972, dit zijn volgens mij de originele knoppen. Volgens Tado is het niet mogelijk om hun knoppen hier op te gebruiken, ze hebben ook geen goed passende adapter helaas. Ik hoop eigenlijk dat er een Tweaker is die zijn slimme knoppen er met een ingenieuze oplossing op gemaakt gemaakt!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt op een RTL (Retour terugloop) ventiel. Dat perkt op een ander principe dan een normale thermostatische kraan. Waarschijnlijk zijn er geen M30x1,5 adapters voor. Denk dat de beste optie is om de kranen zelf te vervangen voor normale M30x1,5 thermostatische kranen (bijvoorbeeld van Heimeier of Honeywell)
robkrekel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:00:
Is dit niet een beetje vreemd? Master bedroom (en tijdelijk kantoor) staat ingesteld op 22, het is er 23, maar er blijft "verwarm naar 22" staan.

Ook bij Tess wordt er schijnbaar nog verwarmt terwijl de doeltemperatuur al bereikt is.
[Afbeelding]
Dit komt omdat we een PID besturing uitvoeren. Dus kijkt tado niet alleen naar gemeten temperatuur maar ook naar de trend, dus als de temperatuur sterk naar beneden gaat maar wel nog boven de ingestelde temperatuur is kan het voorkomen dat de radiatorknop toch gaat verwarmen om te voorkomen dat de temperatuur te veel onder ingestelde temperatuur zakt.

[ Voor 24% gewijzigd door tado op 06-04-2020 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
tado schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:23:

Dit komt omdat we een PID besturing uitvoeren. Dus kijkt tado niet alleen naar gemeten temperatuur maar ook naar de trend, dus als de temperatuur sterk naar beneden gaat maar wel nog boven de ingestelde temperatuur is kan het voorkomen dat de radiatorknop toch gaat verwarmen om te voorkomen dat de temperatuur te veel onder ingestelde temperatuur zakt.
Klink logisch, echter was daar geen sprake van. Mijn vorige screenshot was van 07:52 uur, en er was zeker geen sprake van een (sterk) dalende temperatuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVNyO4jhBBmCGdWBOGlQyqRrpsM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VfqaNbX6Wfkth8Ppupyfo676.png?f=fotoalbum_large
edit: quote header kloppend gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door robkrekel op 06-04-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 13:07

Ik heb ook Tado knoppen op de retourkranen van danfoss gezet, die plasticken van Tado bleven niet zitten, dus ik heb metalen verloopstukken gekocht: https://wifithermostaten.nl/adapter-rav-x-m30.html
Check wel of je Danfoss RAV-kranen hebt of andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyke007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 23:58
Beste medetweakers

Binnen enkele maanden ga ik verhuizen. Ik heb een Tado V3 (geen +!) die al gedurende +- 2 jaar perfect samen werkt met een Bulex Themacondens via OpenTherm.

In mijn nieuwe woning staat een Nefit (Buderus) Comfortline EcomLine Classic ketel van 2002 met een Moduline 30 thermostaat. Als ik dit forum lees, ben ik zeker niet de enige met deze opstelling. Ik lees meermaals dat TADO v3 prima samenwerkt met een Nefit EasyConnect adapter zodat deze iRT (van de UBA) naar EMS omzet. De Tado moet ik dan instellen op D31 en HC00 (of HC01, dat lees ik op sommige TADO manuals?), correct?

Ik heb echter een Bosch EasyConnect adapter klaarliggen. Ik vermoed dat dit net hetzelfde werkt? Zijn er mensen met deze opstelling?

Klopt mijn tekening?

TADO support via de site zegt dat ik een V3+ moet aankopen wegens rechtstreekse aansturing UBA, maar dat vraag ik dus niet :-p, ik wil mijn v3 niet zomaar wegsmijten bij de verhuis...

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU3YCSv2dGCH7imKkmCZCOVaRY8=/f/image/2pKxzoDFyVV48s7P2fMJaEIG.png

[ Voor 7% gewijzigd door sammyke007 op 09-04-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
M’n ketel (Intergas Xtreme) gaat de laatste weken regelmatig in storing en ik vraag me af of Tado hier een rol in speelt. Ik heb twee Tado thermostaatknoppen waarvan ik hieronder 1 screenshot heb toegevoegd en heb daarnaast een thermostaat in de woonkamer. Zowel de thermostaat als de andere thermostaatknop registreert geen gebruik.

Kan ik hier wat aan doen? Of kan de klantenservice Tado hier een soort van cooldown/vertraging aan toevoegen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyR0w_PDYHb2Cx-POTA1wnuMr8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xRoYZPBuVyAHAaVS0RtiP23o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt eraan hoe je setup er precies uit ziet en het gedrag van de ketel. Als er een situatie kan zijn waarbij alle radiatoren dicht zijn zou dat kunnen.

Een ruimte met een thermostaat heeft normaal gesproken geen radiatoren met thermostaatkranen maar kranen die altijd open staan, de thermostaat regelt immers of er gestookt wordt.

Vervang je die door wel afsluitende knoppen dan kan een situatie optreden waarbij de knoppen na bereiken gewenste temperatuur de cv uitschakelen en het cv circuit afsluiten, maar als er een vertraging is in het uitgaan van die cv dan staat ie dus tegen een gesloten circuit aan te branden en pompen, dan kan de ketel in storing gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 12-04-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Cap schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:36:
Ligt eraan hoe je setup er precies uit ziet en het gedrag van de ketel. Als er een situatie kan zijn waarbij alle radiatoren dicht zijn zou dat kunnen.

Een ruimte met een thermostaat heeft normaal gesproken geen radiatoren met thermostaatkranen maar kranen die altijd open staan, de thermostaat regelt immers of er gestookt wordt.

Vervang je die door wel afsluitende knoppen dan kan een situatie optreden waarbij de knoppen na bereiken gewenste temperatuur de cv uitschakelen en het cv circuit afsluiten, maar als er een vertraging is in het uitgaan van die cv dan staat ie dus tegen een gesloten circuit aan te branden en pompen, dan kan de ketel in storing gaan.
Het vloerverwarmingcircuit staat altijd open(los van dat het wenselijk is), net als nog radiator in het circuit, dus dat kan niet de reden zijn. Ik ga maar eens contact zoeken met Tado, want behalve dat dit niet de oorzaak voor de storing, lijkt me dit niet wenselijk voor de ketel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als het watercircuit open blijft dan kan dat inderdaad niet de reden zijn. Maar dan lijkt me toch dat Tado er ook weinig aan kan doen, een thermostaat kan dan niet veel meer doen dan zeggen tegen een ketel dat ie moet gaan verwarmen of stoppen met verwarmen. Als de ketel dan in storing gaat lijkt het me toch echt een probleem van de ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sammyke007 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:55:
Beste medetweakers

Binnen enkele maanden ga ik verhuizen. Ik heb een Tado V3 (geen +!) die al gedurende +- 2 jaar perfect samen werkt met een Bulex Themacondens via OpenTherm.

In mijn nieuwe woning staat een Nefit (Buderus) Comfortline EcomLine Classic ketel van 2002 met een Moduline 30 thermostaat. Als ik dit forum lees, ben ik zeker niet de enige met deze opstelling. Ik lees meermaals dat TADO v3 prima samenwerkt met een Nefit EasyConnect adapter zodat deze iRT (van de UBA) naar EMS omzet. De Tado moet ik dan instellen op D31 en HC00 (of HC01, dat lees ik op sommige TADO manuals?), correct?

Ik heb echter een Bosch EasyConnect adapter klaarliggen. Ik vermoed dat dit net hetzelfde werkt? Zijn er mensen met deze opstelling?

Klopt mijn tekening?

TADO support via de site zegt dat ik een V3+ moet aankopen wegens rechtstreekse aansturing UBA, maar dat vraag ik dus niet :-p, ik wil mijn v3 niet zomaar wegsmijten bij de verhuis...

Alvast bedankt!

[Afbeelding]
We kunnen de werking met deze Bosch module niet garanderen.

De beste optie is om via onze eigen webshop een losse Slimme Thermostaat te kopen. Die is direct geschikt met het UBA protocol.
https://www.tado.com/nl/p...ionele-slimme-thermostaat

De V3 thermostaat kunt u dan doorverkopen of gebruiken als temperatuursensor voor een Slimme Radiatorknop.
jens17 schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:36:
[...]

Het vloerverwarmingcircuit staat altijd open(los van dat het wenselijk is), net als nog radiator in het circuit, dus dat kan niet de reden zijn. Ik ga maar eens contact zoeken met Tado, want behalve dat dit niet de oorzaak voor de storing, lijkt me dit niet wenselijk voor de ketel.
Ik zou vooral aanraden om te straten met het op internet opzoeken van de betekenis van de exacte foutcode die de ketel geeft. Op die manier kunt u verder gaan zoeken naar de oorzaak van de storing.

[ Voor 18% gewijzigd door tado op 14-04-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyke007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 23:58
tado schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:53:
[...]

We kunnen de werking met deze Bosch module niet garanderen.

De beste optie is om via onze eigen webshop een losse Slimme Thermostaat te kopen. Die is direct geschikt met het UBA protocol.
https://www.tado.com/nl/p...ionele-slimme-thermostaat

De V3 thermostaat kunt u dan doorverkopen of gebruiken als temperatuursensor voor een Slimme Radiatorknop.
Ik ben in gesprek met jullie support, maar dat is een ramp. Ik kreeg een andere module van de eerste medewerker en moest enkel mijn verzendadres opgeven. Nu zijn we inmiddels enkele (!) medewerkers verder en krijg ik plots maar een korting van +- 20 euro... Dit is echt niet ok...
Ik ben zeker niet de moeilijkste klant, maar verschillende supportmedewerkers voor 1 ticket die dan nog elkaar tegenspreken?

Het zal dan toch bij de verhuis een V3 + Bosch Easyconnect module worden en als dat niet lukt is het einde TADO voor mij. :|

[ Voor 14% gewijzigd door sammyke007 op 15-04-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 19:11
@tado

Ik merk sinds kort dat de warm water sturing niet meer werkt via mijn Tado. Als ik het warme water uitzet of als het uitgeschakeld wordt via Away, dan blijft warm water nog gewoon functioneren. Ik heb een Remeha Tzerra Ace 39C. In November aangesloten via de (algemene) OpenTherm instructie en sindsdien werkte alles prima. De enige verandering die ik op heb kunnen merken is dat de Firmware van de Thermostaat geupgrade is van 58.9 naar 67.2. Ik had niet verwacht dat een Firmware update functionaliteit zoals de warm water sturing om zeep zou helpen? What’s the deal? 2 weken geleden werkte alles nog prima.

Overigens moet ik ook melden dat mijn ketel vaker in storing is gegaan de afgelopen paar weken, net als Jens17.
Pagina: 1 ... 101 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!