RogValk schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:17:
[...]
@r2504 Wat is jou ervaring van de Evohome tov wat je leest over de Tado? Is de Evohome niet flexibeler en minder afhankelijk van de service van de leverancier qua instellingen en server afhankelijkheid?
Zoals geschreven is de Tado in gebruik bij een vriendin dus ik werk er niet dagelijks mee maar op het eerste gezicht mis ik toch wel bepaalde dingen. Zo heb ik in EvoHome een speciaal schema (noemt Thuiswerk bij mij) wat ik heel eenvoudig kan instellen (vanavond zet ik bv. de mode op Thuiswerk tot vrijdagochtend als ik weet dat ik morgen donderdag moet thuiswerken).
Op Tado heb je zoiets niet en moet je dus je schema aanpassen voor die dag... al kan het mits wat creativiteit en de schema's ma-zo, ma-vr/za/zo, ma/di/wo... hiervoor te misbruiken. Ik heb voor haar het normale schema staan onder ma-vr/za/zo, en als ze een dag thuiswerkt switch ze dat de avond voordien naar ma-zo.
Ook gans je installatie uitzetten of in Eco-mode (bij EvoHome is dat -3 graden) voor een bepaalde tijd kan eenvoudig bij EvoHome maar niet bij Tado (wel per kamer maar dat is niet echt handig).
Tado heeft dan weer andere dingen... als ik daar de kraan verdraai van een kamer met meerdere kranen dan passen ze zich allemaal aan, bij EvoHome is dit niet het geval. Er is zelfs geen terugkoppeling naar de controller dacht ik (nu ja, ik kom eigenlijk nooit aan de kranen aan).
Wel heb ik de indruk dat er bij Tado toch nog iets beweegt (al blijken er de laatste jaren ook geen aanpassingen meer geweest te zijn dacht ik), wat bij EvoHome niet het geval is... ik denk niet dat daar al ooit iets is aangepast.