Ik heb zelf recent mijn moduline 30 (aangesloten op een Ecomline HR Excellent) vervangen door een Tado thermostaat (zie eerder in dit topic). Deze thermostaat en ketel praten UBA en dat snapt de Tado ook. Je hebt niets te maken met opentherm, dat is een protocol dat andere ketels praten. Als je straks een nieuwe ketel aanschaft die wel Opentherm praat dan kun je je Tado gewoon behouden (dan opnieuw configureren uiteraard).Arts schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:34:
[...]
Dank voor je reactie! Ik geloof Uba, dat zou dan betekenen dat ik ook nog een Opentherm converter nodig heb? En zo te horen zijn het inderdaad geen thermostatische kranen, dus deze zou ik moeten (laten) vervangen. Heel veel kostenbesparend gaat het zo niet meer worden ben ik bang...Maar voor de comfort is het de investering wellicht wel waard.
[...]
Thanks voor de tip!
De moduline is al een oud beestje en voor mij was vervanging door de Tado sowieso een verbetering.
Of je ook kranen gaat gebruiken is dan vers 2. Zoals gezegd heb je daar wel thermostatische radiatorkranen voor nodig.
De kostenbesparing zou ik sowieso met een korreltje zout nemen, dat hangt helemaal af wat voor schema je instelt. Als je nu iedere ochtend en avond de badkamer gaat opwarmen terwijl je dat vroeger misschien niet deed zal het meer energiekosten vergen. Maar het comfort en gemak is voor mij persoonlijk reden genoeg voor iets als Tado.
[ Voor 4% gewijzigd door maxtrash op 14-12-2019 15:30 ]