Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Arts schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:34:
[...]

Dank voor je reactie! Ik geloof Uba, dat zou dan betekenen dat ik ook nog een Opentherm converter nodig heb? En zo te horen zijn het inderdaad geen thermostatische kranen, dus deze zou ik moeten (laten) vervangen. Heel veel kostenbesparend gaat het zo niet meer worden ben ik bang... :F Maar voor de comfort is het de investering wellicht wel waard.

[...]

Thanks voor de tip!
Ik heb zelf recent mijn moduline 30 (aangesloten op een Ecomline HR Excellent) vervangen door een Tado thermostaat (zie eerder in dit topic). Deze thermostaat en ketel praten UBA en dat snapt de Tado ook. Je hebt niets te maken met opentherm, dat is een protocol dat andere ketels praten. Als je straks een nieuwe ketel aanschaft die wel Opentherm praat dan kun je je Tado gewoon behouden (dan opnieuw configureren uiteraard).

De moduline is al een oud beestje en voor mij was vervanging door de Tado sowieso een verbetering.
Of je ook kranen gaat gebruiken is dan vers 2. Zoals gezegd heb je daar wel thermostatische radiatorkranen voor nodig.

De kostenbesparing zou ik sowieso met een korreltje zout nemen, dat hangt helemaal af wat voor schema je instelt. Als je nu iedere ochtend en avond de badkamer gaat opwarmen terwijl je dat vroeger misschien niet deed zal het meer energiekosten vergen. Maar het comfort en gemak is voor mij persoonlijk reden genoeg voor iets als Tado.

[ Voor 4% gewijzigd door maxtrash op 14-12-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
maxtrash schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:29:
[...]

Ik heb zelf recent mijn moduline 30 (aangesloten op een Ecomline HR Excellent) vervangen door een Tado thermostaat (zie eerder in dit topic). Deze thermostaat en ketel praten UBA en dat snapt de Tado ook.
als toevoeging hierop, mij is vorig jaar verteld dat Uba alleen werkt met v3+ en niet met eerdere versies.

kranen vervangen kun je zelf, als je een beetje handig bent, paar pagina's terug heb ik nog een uitleg aan iemand gegeven, eventjes terug zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me niet in kunnen houden. Zojuist mijn hele verlanglijstje besteld.

Mooie deals op Amazon UK. Is er feitelijk een verschil in de horizontale en verticale radiator thermostaat? Heb ze nu in de mix maar behalve de weergave (hoofd linksom of rechtsom kantelen bij aflezen) is er volgens mij niet?

Nu alleen nog een paar nieuwe thermostaatkranen en we kunnen knutselen:)

Ik heb nu wel een extra v3+ bridge ongeregistreerd, nieuw, zonder verpakking.

Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETH0.1 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:47:
[...]

als toevoeging hierop, mij is vorig jaar verteld dat Uba alleen werkt met v3+ en niet met eerdere versies.

kranen vervangen kun je zelf, als je een beetje handig bent, paar pagina's terug heb ik nog een uitleg aan iemand gegeven, eventjes terug zoeken.
UBA werkt inderdaad alleen met de V3+ versie van de Slimme Thermostaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:31:
Ik heb me niet in kunnen houden. Zojuist mijn hele verlanglijstje besteld.

Mooie deals op Amazon UK. Is er feitelijk een verschil in de horizontale en verticale radiator thermostaat? Heb ze nu in de mix maar behalve de weergave (hoofd linksom of rechtsom kantelen bij aflezen) is er volgens mij niet?

Nu alleen nog een paar nieuwe thermostaatkranen en we kunnen knutselen:)

Ik heb nu wel een extra v3+ bridge ongeregistreerd, nieuw, zonder verpakking.

Iemand interesse?
Behalve het beeldscherm is er geen verschil tussen horizontaal en verticaal.

[ Voor 43% gewijzigd door tado op 14-12-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tado-homekit
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-06-2020
Ervaring Tado Bridge icm HomeKit

Gebruik al meer dan een jaar Tado Thermostaat kranen in het hele huis (11 stuks), via de Tado app werkt alles prima maar met HomeKit is het een ander verhaal: Na een bepaalde tijd (dagen / weken) zijn de radiator knoppen niet meer zichtbaar in HomeKit (melding ‘Geen reactie’)

Best vervelend, omdat de HomeKit functie voor mij dé reden was om te kiezen voor Tado. Al mijn HomeKit apparatuur werkt zonder problemen (en dat zijn er best veel, zelfs twee Tado Airco remotes). Inmiddels gebruik ik de HomeKit functie van de Tado Bridge niet meer en heb ik maar HomeBridge op een Raspberry Pi gezet.

Ben ik de enige die probleem heeft met de Tado Bridge in combinatie met HomeKit?

Mijn conclusie is: Het lukt Tado niet om HomeKit in de Bridge stabiel te krijgen en verdienen het ‘HomeKit’ label van Apple niet.

Wat details:

De reactie van Tado support:

- Doe een HomeKit reset (heb ik al 10x gedaan, waarna ik de radiatorknoppen opnieuw moet instellen in HomeKit)
- Er gaat iets fout in de router (geen idee wat er fout gaat of waarom mijn router hier iets mee te maken heeft)
- Iets zorgt er voor de de tado bridge niet met de TV kan communiceren (volgens mij gaat de communicate vanuit de AppleTV / iPhone / iPad / Mac náár de Tado Bridge)
- Neem contact op met UniFi (het merk van mijn router)
- Heeft u niet een goedkope router liggen om het tijdelijk op een compleet ander netwerk te testen?
- Wij zien vaak problemen met mensen die een "consumer+ grade" netwerk hebben terwijl mensen met een normale D-link/tp-link router gewoon een werkend HomeKit systeem hebben.
- U bent op dit moment de enige die een probleem heeft met HomeKit, terwijl wij veel klanten hebben die dagelijks via homeKit sturen.
- De allermooiste: Apple is een 'black box' wat ons betreft, wanneer daar iets mis gaat dan kunnen we niet veel meer doen dan aanraden om een complete reset te doen van alles dat aan Apple gerelateerd is.

Mijn situatie:

HomeKit Servers:
- 5 Hue Bridges (in totaal ongeveer 80 lampen / 10 bewegingssensoren / 10 remotes)
- 2 Kogeek Schakelaars
- 4 Eve Schakelaars
- 1 Tado Bridge (11 radiator knoppen)
- 2 Tado Airco Remotes

HomeKit Clients (accounts zijn allemaal gekoppeld aan hetzelfde huis)
- 2 Apple TVs
- 6 iPhones
- 4 MacBooks
- 2 iPads

Verder bestaat het netwerk uit:
- Een aantal ‘domme’ switches
- 5 UniFi AC Pro
- 1 UniFi Secure Gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniem
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-08-2020
Ik heb ingesteld staan dat de slaapkamer straks gaat verwarmen, maar ik vind het voor straks niet nodig. Hoe kun je dit makkelijk uitschakelen?

Want ik wil het schema eigenlijk niet aanpassen aangezien ik de volgende dagen wss wel weer wil verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:10
miniem schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:35:
Ik heb ingesteld staan dat de slaapkamer straks gaat verwarmen, maar ik vind het voor straks niet nodig. Hoe kun je dit makkelijk uitschakelen?

Want ik wil het schema eigenlijk niet aanpassen aangezien ik de volgende dagen wss wel weer wil verwarmen.
Nu temperatuur handmatig zetten, schuif naar rechts zodat deze "totdat je annuleert" aangeeft. Als dit weer uit kan kun je weer op annuleren duwen zodat het schema terug begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:20:
[...]

Voor zover ik weet gaat de warm water functie ook niet werken. Je hebt aan,uit en eco. De ketel leert zelf of stookt de hele dag.
@posttoast als je in het service menu van je CV ketel het aantal ecodagen op 0 zet, dan kun je de warmhoudfunctie aansturen via een programma op de Tado. Je moet dan de warmhoudfunctie geloof ik op eco zetten, en in combinatie met 0 ecodagen luistert de CV dan via opentherm. Staat ook in de installatiehandleiding dacht ik.

Verder wel jammer dat je zo weinig kunt instellen mbt hoe je wilt aansturen via de Tado. Een min/max temperatuur is imo toch wel een minimale vereiste, dat kan ik op mijn nieuwe Nest thermostaat gelukkig wel aangeven. Zonder dat de Tado weet wat de maximale cv temperatuur is op de ketel, of welk type verwarming er gebruikt wordt (vloer vs radiatoren), hoe kun je dan ooit een fatsoenlijke aansturing krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik kreeg enkele dagen terug een 30% kortings aanbieding om van mijn V3 een V3+ te maken (qua app) maar ik kan nergens terugvinden of de V3+ app nu ook de optie 'untill next automatic change' heeft? Die gebruik ik namelijk enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
m.robers schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:02:
Ik kreeg enkele dagen terug een 30% kortings aanbieding om van mijn V3 een V3+ te maken (qua app) maar ik kan nergens terugvinden of de V3+ app nu ook de optie 'untill next automatic change' heeft? Die gebruik ik namelijk enorm veel.
Ja, dat zit erin. “Tot het volgende tijdsblok”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Hi,

ik wil de stap naar Tado gaan maken en heb misschien wat tips & tricks nodig.

Mijn situatie:

CV: Nefit SmartLine HRC24 CW4
Thermostaat: Nefit Easy, welke ik uitlees met Domoticz en laat schakelen naar "Off" als we na een bepaalde tijd door-de-weeks nog niet thuis zijn.
Radiatoren door het hele huis met de ouderwetse knoppen welke dus vervangen moeten worden. Plekken: woonkamer, hal beneden, slaapkamer 1e etage, werkkamer 1e etage, kledingkamer 1e etage, badkamer (design radiator), en de zolder.
Vloerverwarming in de woonkamer als bijverwarming. 1 lange radiator en er wordt er nog 1 bijgeplaatst (teruggeplaatst want die is enkele jaren geleden verwijderd en de leidingen die uit de vloer komen zijn afgedopt).
Gashaard in de woonkamer welke soms gebruikt wordt om net even wat meer gezelligheid en warmte in de woonkamer te brengen :-)

Nu wil ik alle radiatorknoppen laten vervangen door thermostaatknoppen en daar later Tado knoppen op te zetten. De thermostaat zal moeten worden vervangen door de Tado bridge.

Wat zouden jullie adviseren: Alle knoppen vervangen? Dus ook in het halletje? Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Een abonnement wil/hoef ik niet, geen probleem toch?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Laatst online: 29-08 13:09
Morgen krijg ik mijn Tado starterspakket binnen en heb een vraagje over de aansluiting. Ik heb een Vaillant Ecotec Plus VCW 296/5-5 ketel met een calorMATIC VRT 350 modulerende kamerthermostaat. Als de installateur het goed heeft gedaan, zou deze thermostaat via de eBUS verbinding verbonden moeten zijn.

Als ik de thermostaat van de muur haal, zie ik deze twee draden uit de muur komen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wBRsB0p/79277689-447110325938761-1788581071051292672-n.jpg

Ik ga er vanuit dat ik dus alleen deze twee draden op de tado bus verbinding moet aansluiten en dat het dan zou moeten werken. Maakt het uit hoe om ze worden aangesloten?

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 10:31
Troetelbeer schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:25:
Morgen krijg ik mijn Tado starterspakket binnen en heb een vraagje over de aansluiting. Ik heb een Vaillant Ecotec Plus VCW 296/5-5 ketel met een calorMATIC VRT 350 modulerende kamerthermostaat. Als de installateur het goed heeft gedaan, zou deze thermostaat via de eBUS verbinding verbonden moeten zijn.

Als ik de thermostaat van de muur haal, zie ik deze twee draden uit de muur komen:

[Afbeelding]

Ik ga er vanuit dat ik dus alleen deze twee draden op de tado bus verbinding moet aansluiten en dat het dan zou moeten werken. Maakt het uit hoe om ze worden aangesloten?
dat lijken eerder 4 draden.. de wizardzal je vertellen wat je waar aan moet sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45
M.v.Veelen schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:36:
Hi,

ik wil de stap naar Tado gaan maken en heb misschien wat tips & tricks nodig.

Mijn situatie:

CV: Nefit SmartLine HRC24 CW4
Thermostaat: Nefit Easy, welke ik uitlees met Domoticz en laat schakelen naar "Off" als we na een bepaalde tijd door-de-weeks nog niet thuis zijn.
Radiatoren door het hele huis met de ouderwetse knoppen welke dus vervangen moeten worden. Plekken: woonkamer, hal beneden, slaapkamer 1e etage, werkkamer 1e etage, kledingkamer 1e etage, badkamer (design radiator), en de zolder.
Vloerverwarming in de woonkamer als bijverwarming. 1 lange radiator en er wordt er nog 1 bijgeplaatst (teruggeplaatst want die is enkele jaren geleden verwijderd en de leidingen die uit de vloer komen zijn afgedopt).
Gashaard in de woonkamer welke soms gebruikt wordt om net even wat meer gezelligheid en warmte in de woonkamer te brengen :-)

Nu wil ik alle radiatorknoppen laten vervangen door thermostaatknoppen en daar later Tado knoppen op te zetten. De thermostaat zal moeten worden vervangen door de Tado bridge.

Wat zouden jullie adviseren: Alle knoppen vervangen? Dus ook in het halletje? Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Een abonnement wil/hoef ik niet, geen probleem toch?
Tja het is eigenlijk een beetje alles of niets. Ik begon ook met de startersset om te kijken of het wat is en was tevreden en uiteindelijk bijna alle radiatoren hebben nu een slimme knop.
Alleen de zolder en woonkamer heb ik nog een domme radiatorknop vanwege de volgende reden.
De woonkamer heeft vloerverwarming, dus daar zit al een slimme knop op. De radiator staat op vorst stand.
De zolder is altijd al warm genoeg dus die staat ook op vorst stand.

Als je kamers hebt die je wel wilt verwarmen maar nog een domme thermostaat hebt, dan komt het dus voor dat die kamers met een slimme knop die ene kamer altijd mee verwarmen waardoor je eigenlijk meer aan het stoken bent dan nodig is. Zo werd mijn badkamer voorheen onnodig verwarmd terwijl de kinderkamer het signaal gaf om te stoken.
Of dat de vloerverwarming mee werd verwarmd als 1 kamer met een slimme knop het signaal gaf.
Het hele idee van de slimme radiatorknoppen is dat alleen de kamers die opgewarmd daadwerkelijk opgewarmd worden. De kamers die al op temperatuur zijn daarvan draait de radiatorknop zichzelf dicht waardoor je dus niet onnodig verwarmd.

Abonnement is alleen nodig als je automatisering wilt. Nu krijg je een push notificatie wanneer er een raam open is gedetecteerd of wanneer er niemand thuis meer is. Dan moet handmatig de boel aan en weer uitzetten. Of dat hij automatisch aan de hand van het weer je huis gaat verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bes-r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 19:07
Hoi,

Ik weet dat ik het niet mag vragen en dat heb ik lang gedaan, maar na heel wat gelezen en bekeken te hebben ga ik het nu toch vragen:

Ik heb Tado nu al een hele poos. Werkt goed en geolocatie wordt gebruikt voor de gehele automatisering van het huis. Nu krijg ik steeds de vraag of ik wil upgraden naar de V3+ app met werkende geolocatie en openramendetectie. Er staat dat er geen bijkomende maandelijkse kosten zullen zijn, maar wanneer ik bij Tado op de website kijk staat er toch echt dat ik €2,99 per maand moet betalen voor de geolocatie.

Is er iemand die mij dit kan/wil toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 13:47
Ik kon er ook weinig over vinden. Daarnaast heb ik met de oude versie ook nog gewoon werkende geofencing en openraamdetectie. De melding insinueert dat dat binnenkort is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjoosse
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-06-2021
m-tuning schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:19:
[...]

Ja dat staat wel goed.
We hebben het zo ingesteld dat als we thuis zijn hij op 17 staat. Hij hoeft niet gelijk naar 20.
Als we op de bank zitten Bijvoorbeeld zetten we hem handmatig op 20. Normaal gaat hij daar dan automatisch af als we weg gaan.
Dit deed hij ditmaal niet..
Blijkbaar is dat een verschil tussen de oude app en V3+: handmatige instellingen worden niet overruled door geofencing in de nieuwe versie.

Dit weerhoudt mij er van om op de upgrade aanbieding in te gaan. Lijkt me toch een eenvoudige instelling om toe te voegen (eventueel als onderdeel van de voorkeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:34
jeroenjoosse schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:42:
[...]

Blijkbaar is dat een verschil tussen de oude app en V3+: handmatige instellingen worden niet overruled door geofencing in de nieuwe versie.

Dit weerhoudt mij er van om op de upgrade aanbieding in te gaan. Lijkt me toch een eenvoudige instelling om toe te voegen (eventueel als onderdeel van de voorkeuren).
Dat klopt inderdaad. Ik ben wel op de aanbieding ingegaan en heb dit mankement toen pas ontdekt helaas. Onbegrijpelijk dat V3+ zo werkt.
Als ik dat eerder geweten had was ik zeker niet overgestapt.

[ Voor 5% gewijzigd door Simple mind op 15-12-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 17-09 18:38
com2,1ghz schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:01:
[...]

Tja het is eigenlijk een beetje alles of niets. Ik begon ook met de startersset om te kijken of het wat is en was tevreden en uiteindelijk bijna alle radiatoren hebben nu een slimme knop.
Alleen de zolder en woonkamer heb ik nog een domme radiatorknop vanwege de volgende reden.
De woonkamer heeft vloerverwarming, dus daar zit al een slimme knop op. De radiator staat op vorst stand.
De zolder is altijd al warm genoeg dus die staat ook op vorst stand.

Als je kamers hebt die je wel wilt verwarmen maar nog een domme thermostaat hebt, dan komt het dus voor dat die kamers met een slimme knop die ene kamer altijd mee verwarmen waardoor je eigenlijk meer aan het stoken bent dan nodig is. Zo werd mijn badkamer voorheen onnodig verwarmd terwijl de kinderkamer het signaal gaf om te stoken.
Of dat de vloerverwarming mee werd verwarmd als 1 kamer met een slimme knop het signaal gaf.
Het hele idee van de slimme radiatorknoppen is dat alleen de kamers die opgewarmd daadwerkelijk opgewarmd worden. De kamers die al op temperatuur zijn daarvan draait de radiatorknop zichzelf dicht waardoor je dus niet onnodig verwarmd.

Abonnement is alleen nodig als je automatisering wilt. Nu krijg je een push notificatie wanneer er een raam open is gedetecteerd of wanneer er niemand thuis meer is. Dan moet handmatig de boel aan en weer uitzetten. Of dat hij automatisch aan de hand van het weer je huis gaat verwarmen.
Thanks voor de reactie. Wat ik alleen niet begrijp: waarom zet je dan geen Tado op de thermostaatknop van de vloerverwarming? Is dat omdat het nogal lang duurt voordat de temperatuur wordt gemeten? Er zit bij mij ook een dergelijke knop op en ik zou in eerste instantie toch denken om die te vervangen door een Tado.

Automatisering kan misschien ook wel via Domoticz? Het gaat me in eerste instantie erom dat ik comfort heb en niet beneden een behaaglijke temperatuur heb en dan in de diverse kamers het te koud of te warm heb bijvoorbeeld.

Ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk is of we langzamerhand 'gedwongen' worden om een abonnement te nemen als je gebruik wilt blijven maken van bepaalde voordelen die je nu hebt zonder dat abonnement. Beetje triest ook dat Tado (zoveel) geld gaat vragen voor een dergelijk abonnement.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-08 22:16
DeAllerlangste schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:57:
Wat was jouw oplossing @talkatoo ? Ik heb hetzelfde probleem (wil van een bedrade Tado thermostaat naar een wireless thermostaat, dus heb de extension kit achteraf aangeschaft).

Alles volgens de handleiding aangesloten, gecheckt en dubbel gecheckt. Status leds staan goed, in de app alles connected. Maar geen reactie van de ketel bij warmtevraag.

Heb support een mail gestuurd en wilde terug naar de bedrade oplossing, maar kom nu het installatiemenu van mij thermostaat niet meer in 🤬

[...]

Interessant @Heuvelsjh, blijkt bij mij dus ook zo te zijn! Dat bevestigt dat mijn aansluitingen dus goed zijn en dat de extension kit prima zijn werk kan doen. Ik vermoed dat er ergens een configfoutje in mijn Tado-setup is geslopen nadat ik in mijn opstelling de extension kit heb toegevoegd...

@tado any clue?
Is hier al iets duidelijker geworden of iemand een idee ?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
M.v.Veelen schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:31:
[...]

Thanks voor de reactie. Wat ik alleen niet begrijp: waarom zet je dan geen Tado op de thermostaatknop van de vloerverwarming? Is dat omdat het nogal lang duurt voordat de temperatuur wordt gemeten? Er zit bij mij ook een dergelijke knop op en ik zou in eerste instantie toch denken om die te vervangen door een Tado.
is dat niet om de temperatuur van het water te regelen dat door je vloerverwarming gaat (meestal een graad of 32~35) er komt 60 graden van je cv, als je dat in je vloer pompt scheurt die bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
M.v.Veelen schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:31:
[...]

Automatisering kan misschien ook wel via Domoticz? Het gaat me in eerste instantie erom dat ik comfort heb en niet beneden een behaaglijke temperatuur heb en dan in de diverse kamers het te koud of te warm heb bijvoorbeeld.

Ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk is of we langzamerhand 'gedwongen' worden om een abonnement te nemen als je gebruik wilt blijven maken van bepaalde voordelen die je nu hebt zonder dat abonnement. Beetje triest ook dat Tado (zoveel) geld gaat vragen voor een dergelijk abonnement.
Heb ik gedaan. Heb in totaal 6 radiatorknoppen nu.

Ik heb de aanvoertemperatuur van de cv ketel verlaagd naar 50 graden. Werkt zeer goed met tado omdat je nu effectief je huis opwarmt.

Vroeger kwam je thuis van werk en draaide je de thermostaat en dan wil je inderdaad dat je huis binnen 10 minuten warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomsas
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-11-2024
Iemand enig idee waar je zo’n achterwand kan kopen voor de tado thermostaat? Door het vervangen van een grotere rechthoekige thermostaat ziet het er nu wat slordig uit...

https://s3-storage.textop...aat-woonkamer-512x324.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
@Thomsas https://tado.com/afdekplaat

[ Voor 24% gewijzigd door Troetelbeer op 16-12-2019 04:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Da's verdomd prijzig voor een stukje plastic zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
DizzyWeb schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:36:
helaas wel ja, Iets 3d laten printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:05
Ik heb zelf een Tado V3+ welke zeer goed bevalt. Ik ben naar de slimme radiatorkranen aan het kijken. Ik heb nu nog ouderwetse kranen die je open en dicht draait. Wat heb ik nodig om deze voor de slimme variant te vervangen?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Erik1805 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:16:
Ik heb zelf een Tado V3+ welke zeer goed bevalt. Ik ben naar de slimme radiatorkranen aan het kijken. Ik heb nu nog ouderwetse kranen die je open en dicht draait. Wat heb ik nodig om deze voor de slimme variant te vervangen?
Een thermostatisch radiatorkraan. Loodgieterwerk, of als je zelf handig bent zelf doen.

Als je ook nog eens een afsluitbaar voetventiel hebt dan valt het reuze mee. En anders mag je je hele systeem laten leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Erik1805 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:16:
Vorig jaar heb ik zelf 5 kranen vervangen, incl leeg laten lopen, nog een keer naar warmte service omdat ik de zelf de verkeerde kraan had gekocht ( :( ) en weer vullen zo'n 4 uurtjes werk, had in 3 gekunt als ik niet naar de warmte service had gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
com2,1ghz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:19:
[...]

Een thermostatisch radiatorkraan. Loodgieterwerk, of als je zelf handig bent zelf doen.

Als je ook nog eens een afsluitbaar voetventiel hebt dan valt het reuze mee. En anders mag je je hele systeem laten leeglopen.
Zoals deze bijvoorbeeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TJQSXx4CMY9b1jnsgqqpRS2D/thumb.png

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
zou voor heimeier gaan, daar past tado op zonder tussenstukje (=altijd beter), op deze kraan weet ik niet of je een koppelstukje nodig hebt (m30 nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
ETH0.1 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:43:
[...]

zou voor heimeier gaan, daar past tado op zonder tussenstukje (=altijd beter), op deze kraan weet ik niet of je een koppelstukje nodig hebt (m30 nodig)
Zoals deze bijvoorbeeld van Heimeier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uLrTwomoTndn6PgjGsoCeWn7/thumb.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
Heb mijn huis pas gekocht dus daar moesten de radiatoren hoe dan ook vervangen worden. Had ook meteen de kranen en leidingen aangepast zodat deze met voetventiel gemonteerd werden en een domme thermostaatkraan hadden.
Ik had eigenlijk domweg van gamma gekocht omdat die goedkoop waren. Had geen intentie om smart thermostaat te nemen maar ik wilde in iedere ruimte in ieder geval een thermostatische kraan. Tevens wilde ik ook overal voetventielen hebben uit esthetisch oogpunt. Bleek dat ik toevallig voetventielen had gekocht die afsluitbaar waren. Kwam bij het monteren erachter waar dat blok voor bedoeld was :P

Nu weet ik ook weer wat waterzijdig inregelen is. Iets wat voorheen met radiatorkranen gebeurde moest met thermostaakranen apart met een ventiel.
Achteraf wezen kijken voor een slimme set en kwam uit bij Tado. Kon zonder ringetjes/tussenstukjes de slimme radiatorknop aansluiten op de gamma thermostaatkraan.

Hou rekening mee met dat je de juiste orientatie radiatorkraan koopt. De radiatorknop mag niet verticaal erop zitten waardoor er niet goed gemeten kan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door com2,1ghz op 16-12-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
Erik1805 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:49:
[...]

[Afbeelding]
de witte zijn iets goedkoper bij warmte service en het debiet is instelbaar
https://www.warmteservice...sch-V-exact-II/p/44854550

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Erik1805 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:49:
[...]

[Afbeelding]
Ja, maar ik zou vooral kijken naar welke kranen er nu op zitten. Je vervangt het makkelijkste voor een kraan van hetzelfde merk - vooral als er met flexibele leidingen en niet-standaard koppelingen is gewerkt. Ik probeerde een Herz kraan voor een Danfoss en vervolgens Heimeier te vervangen: niet waterdicht te krijgen. Kraan van Herz erop was in 5 min gefixt (maar dan ben je al 2x teruggeweest naar je DIY zaak, heb je ‘m uiteindelijk online besteld en ben je dus een week en 2x je hele systeem legen verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
com2,1ghz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:55:
Hou rekening mee met dat je de juiste orientatie radiatorkraan koopt. De radiatorknop mag niet verticaal erop zitten waardoor er niet goed gemeten kan worden.
Oke, dat wordt me echt teveel werk (geld). De meeste knoppen zitten nu verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Erik1805 schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:07:
[...]

Oke, dat wordt me echt teveel werk (geld). De meeste knoppen zitten nu verticaal.
Laat eens een foto zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Erik1805 schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:07:
[...]

Als je kranen gaat vervangen kun je gewoon een andere hoek kopen. Dat is niet (veel) duurder dan dezelfde kraan kopen die je nu al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zal ik vanavond even posten. Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:42

amphora

Websites & Fotografie

Nog altijd goedkoper dan de hele muur opnieuw stucen/sauzen.
Zo'n losse thermostaat van 129 euro als extra temperatuur sensor in een ruimte vind ik pas duur. Zo veel elektronica zit er ook niet in. Tado pakt flinke marges vermoed ik, maar toch ben ik er vooralsnog blij mee dus is het het waard.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zeg is die thermostaat V2 nou t zelfde als de V3 en V3+?

En dat bedoel ik niet de bridge, maar de thermostaat zelf. Heb hier al een V3 bridge maar wil n thermostaat erbij en zie allerlei V2 setjes goedkoop op MP verschijnen maar vraag me dan af of die compatibel zijn met een V3 bridge en evt dan ook homekit doen. En nee die V2 bridge gaat regelrecht terug op MP ja. Alles netjes aan een v3 bridge.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwahiel schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:20:
Zeg is die thermostaat V2 nou t zelfde als de V3 en V3+?

En dat bedoel ik niet de bridge, maar de thermostaat zelf. Heb hier al een V3 bridge maar wil n thermostaat erbij en zie allerlei V2 setjes goedkoop op MP verschijnen maar vraag me dan af of die compatibel zijn met een V3 bridge en evt dan ook homekit doen. En nee die V2 bridge gaat regelrecht terug op MP ja. Alles netjes aan een v3 bridge.
Het is een andere hardware revisie. Ziet er vanaf de buitenkant zo goed als gelijk uit.

Enige verschil dat duidelijk is voor de eindgebruiker is dat de V3+ thermostaat de NEFIT UBA (oudere Nefit ketels) kan ondersteunen terwijl V2 en V3 slimme thermostaten die ondersteuning niet hebben.

Samen met een V3/V3+ bridge zal het geheel prima werken. Ook met HomeKit ondersteuning. (Voor HomeKit is wel minimaal een V3/V3+ bridge nodig)

[ Voor 8% gewijzigd door tado op 16-12-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

tado schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:26:
[...]

Het is een andere hardware revisie. Ziet er vanaf de buitenkant zo goed als gelijk uit.

Enige verschil dat duidelijk is voor de eindgebruiker is dat de V3+ thermostaat de NEFIT UBA (oudere Nefit ketels) kan ondersteunen terwijl V2 en V3 slimme thermostaten die ondersteuning niet hebben.
Ok maar voor de rest maakt t dus niet uit of je een v2 thermostaat plaatst op een V3 brigde met V3 app.

Die homekit doet t dan toch wel omdat die vanuit de bridge komt dan.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Een of twee keer in de maand valt wel eens de verbinding met mijn thermostaat weg. Hierdoor zie ik in de ap een blauwe vlak met kruisjes. De enige manier om dit weer te herstellen is de thermostaat opnieuw opstarten.
Is hier een fix voor? Of kan ik dit op een of andere manier rapporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Klopt, maar ik heb het toch ook moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:47
Thomsas schreef op maandag 16 december 2019 @ 00:25:
Iemand enig idee waar je zo’n achterwand kan kopen voor de tado thermostaat? Door het vervangen van een grotere rechthoekige thermostaat ziet het er nu wat slordig uit...

https://s3-storage.textop...aat-woonkamer-512x324.jpg
Laat het printen door een tweaker.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Mijn Tado vandaag ontvangen en geïnstalleerd. Kinderlijk eenvoudig...

De komende dagen eens kijken hoe die reageert/werkt. Sowieso wel al positief over de integratiemogelijkheden binnen Home Assistant en de info die ik daar te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
gisteren de batterijen in 1 van de thermostaten moeten vervangen, enige reactie van de thermostaat als je op een knop drukte was het tonen van een leeg batterij symbool, de app gaf aan dat de batterij nog goed was??

vertrouw tot nu toe op de app en eventueel mail dat ik gewaarschuwd wordt, maar dat is blijkbaar ten onrechte. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Heb veel oude kranen in huis. Hmmm foto is gedraaid geplaatst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SDUxHONXfB8S5fQHKspLnDK9/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 16-12-2019 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Erik1805 schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]
dat lijkt mij niet thermostatisch nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Nee idd, zijn niet thermostatisch ... heb ik er helaas ook nog veel van in huis :/

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:46
Ik heb een Intergas Xtreme 36 met twee groepen:

1. HT - radiatoren boven (1e en 2e verdieping)
2. LT - vloerverwarming beneden

De vloerverwarming wordt aangestuurd via een 2-wegklep. Deze klep wordt aangestuurd vanuit de CV ketel.

Op de ketel kunnen twee OpenTherm thermostaten worden aangesloten. In de handleiding staat het volgende: Zowel de LT-zone als de HT-zone heeft een eigen ruimtethermostaat. Beide thermostaten kunnen onafhankelijk van elkaar de ketel aansturen.

Nu heb ik twee Tado thermostaten en vier radiatorthermostaten:
- een thermostaat voor de HT-zone in de badkamer en vier radiatorthermostaten in de slaapkamers
- een thermostaat voor de LT-zonde in de woonkamer

Nu werkt het boven in principe prima. Alleen de vloerverwarming wordt niet warm.

De instelling van de thermostaat in de woonkamer is: D01 / HC01 / HW Yes / EK No
De instelling van de thermostaat in de badkamer is: D01 / HC01 / HW Yes / EK No

Enig idee hoe ik de vloerverwarming aan krijg? Met mijn vorige setup: Nest Thermostat V3 in de woonkamer en Nest Thermostat E in de badmaker werkte alles. Nest heeft alleen geen radiatorthermostaten vandaar mijn overstap naar Tado.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
S913 schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:58:
Nee idd, zijn niet thermostatisch ... heb ik er helaas ook nog veel van in huis :/
Ik heb ze laten vervangen door thermostatische kranen.
Als je er zelf handig mee bent doe je dat zo, maar iemand die er handig mee is is er zo klaar mee.
Ik had 8 kranen laten vervangen + bypass en was binnen 2 uurtjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

La1974 schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:34:
Ik heb een Intergas Xtreme 36 met twee groepen:

1. HT - radiatoren boven (1e en 2e verdieping)
2. LT - vloerverwarming beneden

De vloerverwarming wordt aangestuurd via een 2-wegklep. Deze klep wordt aangestuurd vanuit de CV ketel.

Op de ketel kunnen twee OpenTherm thermostaten worden aangesloten. In de handleiding staat het volgende: Zowel de LT-zone als de HT-zone heeft een eigen ruimtethermostaat. Beide thermostaten kunnen onafhankelijk van elkaar de ketel aansturen.

Nu heb ik twee Tado thermostaten en vier radiatorthermostaten:
- een thermostaat voor de HT-zone in de badkamer en vier radiatorthermostaten in de slaapkamers
- een thermostaat voor de LT-zonde in de woonkamer

Nu werkt het boven in principe prima. Alleen de vloerverwarming wordt niet warm.

De instelling van de thermostaat in de woonkamer is: D01 / HC01 / HW Yes / EK No
De instelling van de thermostaat in de badkamer is: D01 / HC01 / HW Yes / EK No

Enig idee hoe ik de vloerverwarming aan krijg? Met mijn vorige setup: Nest Thermostat V3 in de woonkamer en Nest Thermostat E in de badmaker werkte alles. Nest heeft alleen geen radiatorthermostaten vandaar mijn overstap naar Tado.
Zeer vergelijkbaar met mijn situatie. Verschil met mij: Intergas KK 36/30.

Ik heb inmiddels een halve week beneden een bedrade Tado met bridge (werkt prima).
Tado adviseerde mij boven een draadloze met extentie module, thermostaat en radiator thermostaten.

Dat zou moeten werken. Ben benieuwd wat er gebeurt als ik deze week de thermostaat boven ga aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Erik1805 schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]
Zou foto’s nemen van elke knop/kraan die wilt vervangen en daarmee naar een speciaalzaak gaan (bv. Warmteservice maar je hebt lokaal vaak ook goede zaken, Langerak in Utrecht bijvoorbeeld). Meet even de dikte van de aanvoerbuis met een schuifmaat (zal 15mm zijn maar just to be sure).

Het ziet er overigens weinig spannend uit. Als je CV leeg is heb je deze er zo af en vervangen. Zolang het allemaal koper is (zoals op deze foto) kun je er ook gewoon die Heimeier kranen tussen zetten. Dat het nu omhoog wijst (knop staat verticaal) maakt ook niet uit, gewoon een kwartslag naar voren draaien bij het monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 14:44
Het aansluitschema is in ieder geval hier te vinden: https://www.50five.nl/med...ansluittabellen_NEFIT.pdf
zie: TopLine Compact I/II HRC 25/CW4 30/CW5

[ Voor 4% gewijzigd door Brobbel op 17-12-2019 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Brobbel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 06:08:
[...]

Het aansluitschema is in ieder geval hier te vinden: https://www.50five.nl/med...ansluittabellen_NEFIT.pdf
zie: TopLine Compact I/II HRC 25/CW4 30/CW5
Mijn specifiek model staat er weer niet bij. Als ik zoek naar de ProLine HRC 30 CW5 dan zie ik dat ze dit type voor een oud en een nieuw model hebben gebruikt. Op de sticker staat het jaartal 2013.

Kan ik er heel misschien van uitgaan dat als er een oranje blokje op zit dat hij modulerend is? Ten minste met een EMS-OT converter?

In de handleiding wordt ook nergens gemeld dat het een modulerende ketel is en ook nergens een aansluitschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
com2,1ghz schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:06:
[...]

Mijn specifiek model staat er weer niet bij. Als ik zoek naar de ProLine HRC 30 CW5 dan zie ik dat ze dit type voor een oud en een nieuw model hebben gebruikt. Op de sticker staat het jaartal 2013.

Kan ik er heel misschien van uitgaan dat als er een oranje blokje op zit dat hij modulerend is? Ten minste met een EMS-OT converter?

In de handleiding wordt ook nergens gemeld dat het een modulerende ketel is en ook nergens een aansluitschema.
Met tado hoeft u geen OT converter te hebben.

tado kan namelijk direct de NEFIT EMS modulerende sturing doen.

https://www.tado.com/professional-manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
tado schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:16:
[...]

Maar dan moet hij nog wel weten of dat oranje blokje de EMS-bus is of dat het de OT-EMS converter is - ivm de instellingen op de Tado thermostaat?

Zie antwoord hier onder. Installatiehandleiding (pagina 17) bevestigt nog hoe het dan moet worden aangesloten (op het Oranje blokje dus, en die brug op het rode blokje laten zitten): https://www.smarthomesupp...g/nefit/instalproline.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door MrAcid op 17-12-2019 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrAcid schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:23:
[...]

Maar dan moet hij nog wel weten of dat oranje blokje de EMS-bus is of dat het de OT-EMS converter is - ivm de instellingen op de Tado thermostaat?
Oranje blokje is EMS.

Als er een OT converter is dan steekt die in het oranje blokje (via kabels) en heb je een andere poort op de converter zelf waar je dan OT kan aansluiten.

Zie:Afbeeldingslocatie: https://www.cvonderdelenhartog.nl/WebRoot/StoreNL3/Shops/79539673/57BD/3E74/A7D0/8204/F0DC/C0A8/2BB9/5DE3/dl0445_9190383_1408094475_m_91_1_93_.jpg

Maar zoals aangegeven voor tado is die converter nooit nodig omdat tado direct op de Nefit EMS poort kan.

[ Voor 23% gewijzigd door tado op 17-12-2019 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
tado schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:16:
[...]

Klinkt goed! Ga ik vanavond proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09 18:59
Na 2 weken de Tado in gebruik te hebben wilde ik eens gaan kijken of dit enig effect heeft gehad op mijn gasverbruik. Nu viel de besparing mij een beetje tegen (gemeten in graaddagen). Vooral op de momenten dat de Tado de CV opstart verbruikt hij meer dan dat ik zou verwachten.

Ik heb een Nefit smartline HR 24 en op deze CV had ik het maximale vermogen naar 70% terug gezet, omdat ik niet meer vermogen kwijt kan met mijn radiatoren.

Nu is mijn vraag, overruled Tado eventuele instellingen die ik handmatig aan de CV maak met zijn eigen instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
jordyc schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:20:
Na 2 weken de Tado in gebruik te hebben wilde ik eens gaan kijken of dit enig effect heeft gehad op mijn gasverbruik. Nu viel de besparing mij een beetje tegen (gemeten in graaddagen). Vooral op de momenten dat de Tado de CV opstart verbruikt hij meer dan dat ik zou verwachten.

Ik heb een Nefit smartline HR 24 en op deze CV had ik het maximale vermogen naar 70% terug gezet, omdat ik niet meer vermogen kwijt kan met mijn radiatoren.

Nu is mijn vraag, overruled Tado eventuele instellingen die ik handmatig aan de CV maak met zijn eigen instellingen?
Is twee weken niet een veel te korte periode om hier wat zinnigs over te kunnen zeggen...?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jordyc schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:20: Vooral op de momenten dat de Tado de CV opstart verbruikt hij meer dan dat ik zou verwachten.
Dat kan nauwelijks van je thermostaat afhangen. Als je huis 15 graden is en het moet naar 20, dan kost dat een bepaalde hoeveelheid energie. Er is nu eenmaal x honderd kilo steen, y honderd kilo hout en z honderd kilo andere inboedel die 5 graden omhoog moet. De energie die daar voor nodig is ligt volkomen vast. Of die nu uit electra, gas of zoninstraling komt.
Je kan hooguit over de efficiëntie van je ketel zelf praten. Gaat hij daar 10 uur over doen met weinig vermogen of gaat hij dat in een uur doen met hoog vermogen. Dat heeft invloed op de efficiëntie. Maar extreem veel zal dat niet uitmaken. En bovendien bepaalt de instelling van je ketel dat. Max water temp. pomp snelheid, retour temp enz.

Waar je rekening mee moet houden is het volgende: Als je bv door de week 8 uur werkt en je slaapt 8 uur en je bent 8 uur thuis. Dan heb je in dit voorbeeld je temperatuur op 2*8 uur 15 graden staan en 1*8 uur 20 graden. Je huis heeft een enorme massa. Die volgt niet zo snel de temp veranderingen. Dus die heeft een gemiddelde temp van ongeveer 17 graden. In het weekend ben je niet weg en vervalt er een periode van 8 uur 15 graden die 8 uur 20 graden wordt. Dus daar hoort een 'gemiddelde constructie temp' van iets meer dan 18 graden bij. Dus in het weekend stook je redelijk wat meer omdat je de constructie echt aan het opwarmen bent. De maandag er op stook je extra weinig omdat de constructie bv 17.5 graden is en dat is boven het gemiddelde van door de weeks. .

Ik heb het zelf een keer gemeten tijdens een lange periode dat ik thuis was. Mijn gasgebruik gecorrigeerd voor graaddagen schoot omhoog toen ik hele dagen thuis was. Dat duurde ongeveer een week. Daarna daalde het weer tot eigenlijk maar net boven het gebruik wat ik eerder had.

Je ziet het ook als je bv in de winder 1-2 weken op vakantie bent geweest. Als je dan de CV aan zet is het binnen een uur of 2 wel 20 graden in je huiskamer. Maar als je en kast open doet komt er koude lucht uit. Of als je in bed gaat liggen voelt het koud aan. Dat duurt een aantal dagen voordat dat effect weg is. Maar ondertussen ligt je gebruik flink hoger dan normaal.

Je kan gasgebruik alleen maar over maanden bekijken als je echt wat wilt weten

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 17-12-2019 13:40 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:56
Simple mind schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:55:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ik ben wel op de aanbieding ingegaan en heb dit mankement toen pas ontdekt helaas. Onbegrijpelijk dat V3+ zo werkt.
Als ik dat eerder geweten had was ik zeker niet overgestapt.
Is dat echt zo? @tado

Als dit het geval is valt bij mij de reden om een Tado te kopen weg..
Kan ik niet downgraden eventueel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn goodies zijn binnen! Vandaag aan de slag met fase twee:
Tado boven incl slimme radiator thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 02:19

Threster be

Do or do not, there is no try

tado schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:32:
[...]
Koelen kan niet met zoneregeling via de slimme radiatorknoppen.
Ik denk dat u altijd de radiatoren/vloer vol open moet hebben

Eventueel dus tijdens de zomer alleen de Slimme Radiatorknop van de radiator halen waar u wil koelen, als de knop van de radiator is, staat hij vol open.
Ik ga m'n CV vervangen door Strada Hybrids en een warmtepomp. Ik wil mijn tado radiatorknoppen monteren op de nieuwe radiatoren.

Kan ik in de zomer manueel de Tado knoppen vol open sturen?
De knoppen van de radiator halen is niet zo netjes. Bovendien kan ik dan nog sturen wanneer ik de verschillende kamers wil koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje: ik heb een oudere V2 Tado met de V3 app en heb het aanbod om naar de V3+ app te gaan tegen gereduceerde prijs. Echter ik las elders in een topic van een jaar geleden dat de V3+ app (toen) NIET de functionaliteit had om de Tado handmatig op een temperatuur te zetten tot aan de volgende automatische verandering.

Dat wil dus zeggen: 's middags even handmatig de temperatuur lager zetten omdat je druk bezig bent met klussen en het niet zo warm hoeft, maar 's avonds pakt ie bij het eerstvolgende schakelmoment de activiteit gewoon weer op. Vrij standaard voor een thermostaat en de enige functie die ik naast het klokprogramma vaak gebruik.

Zit dit echt (nog steeds) niet in de V3+ app?

Bij de V3 app zit het onder: instellingen, kamer selecteren, daaronder staat de keuze tussen Tot volgende schakelmoment / Timer / Tot beëindigd door gebruiker.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vHzg410B/tado-app.png

Zijn er verder nog omissies in de V3+ app tov de V3? Is de app zelf veranderd, de menustructuur, zijn de instellingen meer / minder uitgebreid?

De V3+ klimaatcomfort skill vind ik onzin, de app meet helemaal niets in de ruimte zelf behalve temperatuur dus echt iets zinnigs kan die er echt niet over zeggen. Ik heb al een Netatmo, die vertelt naast temperatuur meer over luchtvochtigheid en CO2.

De toegevoegde waarde van V3+ Auto-Assist begrijp ik ook niet helemaal, op de V3 app heet het niet zo maar ook die heeft gewoon geolocatie en open raam detectie. Mis ik iets en zitten er toch functies bij die niet in de V3 app zitten? :)
m-tuning schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:42:
[...]

Is dat echt zo? @tado

Als dit het geval is valt bij mij de reden om een Tado te kopen weg..
Kan ik niet downgraden eventueel?
Dat zou wel jammer zijn inderdaad. Je moet natuurlijk gewoon een keuzeswitch hebben om de geofencing te laten overrulen op handmatige settings, of juist niet. Dat lijkt me toch wel een vereiste?

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 18-12-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Threster be schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:39:
[...]

Ik ga m'n CV vervangen door Strada Hybrids en een warmtepomp. Ik wil mijn tado radiatorknoppen monteren op de nieuwe radiatoren.

Kan ik in de zomer manueel de Tado knoppen vol open sturen?
De knoppen van de radiator halen is niet zo netjes. Bovendien kan ik dan nog sturen wanneer ik de verschillende kamers wil koelen.
De enige manier om tado vol open te zetten is om de ingestelde temperatuur hoger te hebben dan de gemeten temperatuur.

Dat is in de zomer soms lastig.

Daarom zou ik aanraden om ze er in de zomer volledig af te halen ook al is dat niet de esthetisch beste oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

S913 schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:58:
Je kunt er een Danfos unit tussenzetten die thermostatisch geregeld kan worden. Gelijk dit punt gefixed voor waterzijdig afregelen. Danfos dynamic valve.

Ik moet het ook door het huis nog doen. Volgens mij is dat we een waardevolle investering. (17 euro excl montage per stuk)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:37:
[...]

Laat het printen door een tweaker.
Of gewoon oldskool een stukje 6mm MDF, schuurpapiertje voor de randjes en rollertje RAL9010 erover, ik zie het probleem niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:49:
Mijn goodies zijn binnen! Vandaag aan de slag met fase twee:
Tado boven incl slimme radiator thermostaat
Laat de thumbs up maar achterwegen @tado
Vanaf een uurtje of 10 staan mijn install on hold en heb nog niets gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:46:
[...]

Laat de thumbs up maar achterwegen @tado
Vanaf een uurtje of 10 staan mijn install on hold en heb nog niets gehoord!
Zeer waarschijnlijk heeft u de kabels verkeerd aangesloten.
Hang tijdelijk de oude thermostaat weer terug OF probeer het zelf op te lossen door dit te bekijken:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:48:
[...]

Zeer waarschijnlijk heeft u de kabels verkeerd aangesloten.
Hang tijdelijk de oude thermostaat weer terug OF probeer het zelf op te lossen door dit te bekijken:
Creatief haha. Zon goede verklaring heb ik nog nooit gehoord voor een langzame helpdesk.

Tado dient de instal klaar te zetten. Er is nog geen kabel uit de doos geweest. Het gaat om de wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Zojuist maar eens in de app gekeken omdat het wel erg fris in huis was. Blijkt dat sinds gisteravond 23:00 de bridge (spontaan) geen internetverbinding meer blijkt te hebben. Na een reset werkt alles weer. @tado, het is in dit topic al meerdere keren geopperd, maar kan hier een pushmelding van komen in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Laatst online: 22-09 18:42
Hi Tweakers,

Vraagje om jullie expertise; ik wil op vier radiatoren Tado radiatorknoppen installeren. Deze hebben nu gewone kranen dus moet deze nog omzetten. Idee is om deze kranen van Heimeier aan te schaffen omdat deze volgens de site van Tado geen adapter nodig hebben. Omdat de radiatoren naast openslaande deuren zitten zijn ze dubbel haaks zodat de knop zo min mogelijk in de deuropening zit.

Nu ben ik niet zo bekend met maatvoeringen binnen de loodgieterij en daarom de volgende twee vragen:

Vraag 1: heeft deze nieuwe kraan inderdaad de M30 schroefdraad die Tado voorschrijft?
Vraag 2: hoe kan ik meten of ik deze kraan als rechtstreekse vervanging voor de huidige kranen (zie onderstaande afbeeldingen) kan gebruiken? De buis zelf is 15 mm.

Alvast dank voor jullie hulp!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CZEj1m9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OvNcvTR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

aapnooit schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:09:
Hi Tweakers,

Vraagje om jullie expertise; ik wil op vier radiatoren Tado radiatorknoppen installeren. Deze hebben nu gewone kranen dus moet deze nog omzetten. Idee is om deze kranen van Heimeier aan te schaffen omdat deze volgens de site van Tado geen adapter nodig hebben. Omdat de radiatoren naast openslaande deuren zitten zijn ze dubbel haaks zodat de knop zo min mogelijk in de deuropening zit.

Nu ben ik niet zo bekend met maatvoeringen binnen de loodgieterij en daarom de volgende twee vragen:

Vraag 1: heeft deze nieuwe kraan inderdaad de M30 schroefdraad die Tado voorschrijft?
Vraag 2: hoe kan ik meten of ik deze kraan als rechtstreekse vervanging voor de huidige kranen (zie onderstaande afbeeldingen) kan gebruiken? De buis zelf is 15 mm.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is niet wat je vraagt, maar ook bij jou zou ik eerder de danfos aanraden met de dynamic valve.
Tado is als ik me niet vergis (pin me er niet op vast) ook gewoon passend op deze. Er is ook een haakse variant. Scheelt je op lange termijn wat meer euros.

(dit is een voorbeeld, niet gelet op de juiste maten,.. https://www.installatieva...c8MzWTux4TkUaAi2JEALw_wcB )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:42

amphora

Websites & Fotografie

aapnooit schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:09:
Hi Tweakers,

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb exact deze kranen ook onlangs vervangen. Tado knoppen passen inderdaad zonder adapter.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cap op 19-12-2019 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-tuning
Cap schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:47:
Vraagje: ik heb een oudere V2 Tado met de V3 app en heb het aanbod om naar de V3+ app te gaan tegen gereduceerde prijs. Echter ik las elders in een topic van een jaar geleden dat de V3+ app (toen) NIET de functionaliteit had om de Tado handmatig op een temperatuur te zetten tot aan de volgende automatische verandering.

Dat wil dus zeggen: 's middags even handmatig de temperatuur lager zetten omdat je druk bezig bent met klussen en het niet zo warm hoeft, maar 's avonds pakt ie bij het eerstvolgende schakelmoment de activiteit gewoon weer op. Vrij standaard voor een thermostaat en de enige functie die ik naast het klokprogramma vaak gebruik.

Zit dit echt (nog steeds) niet in de V3+ app?

Bij de V3 app zit het onder: instellingen, kamer selecteren, daaronder staat de keuze tussen Tot volgende schakelmoment / Timer / Tot beëindigd door gebruiker.

[Afbeelding]

Zijn er verder nog omissies in de V3+ app tov de V3? Is de app zelf veranderd, de menustructuur, zijn de instellingen meer / minder uitgebreid?

De V3+ klimaatcomfort skill vind ik onzin, de app meet helemaal niets in de ruimte zelf behalve temperatuur dus echt iets zinnigs kan die er echt niet over zeggen. Ik heb al een Netatmo, die vertelt naast temperatuur meer over luchtvochtigheid en CO2.

De toegevoegde waarde van V3+ Auto-Assist begrijp ik ook niet helemaal, op de V3 app heet het niet zo maar ook die heeft gewoon geolocatie en open raam detectie. Mis ik iets en zitten er toch functies bij die niet in de V3 app zitten? :)

[...]

Dat zou wel jammer zijn inderdaad. Je moet natuurlijk gewoon een keuzeswitch hebben om de geofencing te laten overrulen op handmatige settings, of juist niet. Dat lijkt me toch wel een vereiste?
Die optie zit ook in de V3+ app, maar lijkt bij mij niks te doen :-(
De tado helpdesk gaf aan hem op "tot de volgende automatische verandering" te zetten.
Onder dit menu staat ook dat de wijziging dan actief blijft tot volgende blok start of totdat de bewoners vertrekken of thuiskomen.

Maar hij blijft dan helaas gewoon stoken..
Als we hem keertje vergeten uit te zetten kost me dit onnodig gas :|

@tado nog een idee?
Dit lijkt me een bug in V3+?
m-tuning schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:53:
[...]

Die optie zit ook in de V3+ app, maar lijkt bij mij niks te doen :-(
De tado helpdesk gaf aan hem op "tot de volgende automatische verandering" te zetten.
Onder dit menu staat ook dat de wijziging dan actief blijft tot volgende blok start of totdat de bewoners vertrekken of thuiskomen.

Maar hij blijft dan helaas gewoon stoken..
Als we hem keertje vergeten uit te zetten kost me dit onnodig gas :|

@tado nog een idee?
Dit lijkt me een bug in V3+?
Ik weet niet of ik uw vraag goed begrijp.

In de V3+ app heet het "tot volgende tijdsblok". Een verandering in geolocatie zal geen invloed hebben op deze manuele modus.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:20
Ik loop vast in de installatie van mijn tado thermostaat. Tado geeft aan dat ik moet wachten tot ik bericht krijg voor ik verder kan.

Hij kent mijn ketel mogelijk niet (lijkt mij stug, 5 jaar oude Intergas hreko 36, opentherm modulerend. Honeywell chronotherm modulerende kamerthermostaat).

Ik heb hun vraag beantwoord welke installatie ik heb. Maar krijg na een week een bericht dat ik geen antwoord heb gegeven... Dit lijkt dus niet aan te komen.

Ik probeer ze nu te bereiken. Maar er lijkt geen telefonische helpdesk te zijn.

1. Weet iemand hoe ik Tado kan bereiken? Per mail lijkt niet goed te gaan en ik kan geen andere opties vinden...
2. Of kan dit niet en moet ik geduldig wachten?

• m-tuning
tado schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:24:
[...]

Ik weet niet of ik uw vraag goed begrijp.

In de V3+ app heet het "tot volgende tijdsblok". Een verandering in geolocatie zal geen invloed hebben op deze manuele modus.
Heb dit ontvangen van de helpdesk:
Hallo Martin,

Bedankt dat u contact met ons opneemt.

Na controle van uw account kon ik zien dat de handmatige besturing niet veranderde toen u het huis verliet, omdat u geconfigureerd had dat de handmatige besturing actief moest zijn tot de volgende keer dat u deze blokkeert (alleen beschikbaar in V3+ app). Dit betekent dat de instellingen actief blijven tot het begin van het volgende blok in de Smart Schedule.

De Standardeinstellung für die Dauer einer manuellen Änderung kannst du in der tado° App auswählen. Diese Standardeinstellung wird angewendet, wenn eine Änderung nicht über die App vorgenommen wird, sondern zum Beispiel direkt am tado° Gerät oder über Sprachsteuerung.

Gehe dazu auf Einstellungen und wähle den entsprechenden Raum. Unter Manuelle Steuerung auf dem tado° Gerät kannst du die gewünschte Option wählen.

Met vriendelijke groeten,
Lara.
Deze optie zit ook in de oude, en werkt daar naar behoren.

Verwijderd

kjiratsiekoedel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:24:
Ik loop vast in de installatie van mijn tado thermostaat. Tado geeft aan dat ik moet wachten tot ik bericht krijg voor ik verder kan.

Hij kent mijn ketel mogelijk niet (lijkt mij stug, 5 jaar oude Intergas hreko 36, opentherm modulerend. Honeywell chronotherm modulerende kamerthermostaat).

Ik heb hun vraag beantwoord welke installatie ik heb. Maar krijg na een week een bericht dat ik geen antwoord heb gegeven... Dit lijkt dus niet aan te komen.

Ik probeer ze nu te bereiken. Maar er lijkt geen telefonische helpdesk te zijn.

1. Weet iemand hoe ik Tado kan bereiken? Per mail lijkt niet goed te gaan en ik kan geen andere opties vinden...
2. Of kan dit niet en moet ik geduldig wachten?
Alleen via een ticket. Ik zit ook al 24u on hold. Kan tot 48u duren en het is druk.

• MrAcid
  • Niet online
Maar waarom pakken jullie niet gewoon die professionele installatiehandleidingen als je niet wilt wachten? Dat is toch uiteindelijk ook wat Tado je gaat vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
  • Laatst online: 22-09 18:42
gitaarwerk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:33:
[...]

Het is niet wat je vraagt, maar ook bij jou zou ik eerder de danfos aanraden met de dynamic valve.
Tado is als ik me niet vergis (pin me er niet op vast) ook gewoon passend op deze. Er is ook een haakse variant. Scheelt je op lange termijn wat meer euros.
Thanks voor je input! Voor deze versie is een adapter nodig en dat maakt het totaal er visueel niet mooier op.
amphora schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:31:
[...]

Ik heb exact deze kranen ook onlangs vervangen. Tado knoppen passen inderdaad zonder adapter.
Bedoel je dat je ook deze Heimeier kranen hebt gebruikt? Zo ja, welke diameter had jouw verwarmingsbuis, en kon je de kraan er zo opschroeven of had je nog een verloopstukje nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:20
MrAcid schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:27:
Maar waarom pakken jullie niet gewoon die professionele installatiehandleidingen als je niet wilt wachten? Dat is toch uiteindelijk ook wat Tado je gaat vertellen?
Klopt, maar ik dacht dat ze nog iets op afstand blokkeerden... Maar vandaag bericht gehad en hij werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:27:
Is dat mogelijk als je install in de wizard staat te wachten op feedback van tado?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Hadden we deze al gezien?

https://nl.pepper.com/aan...n-verticaal-4-pack-128775

Volgens mij maakt verticaal off horizontaal voor de werking niet uit toch? Het is puur de oriëntatie van de display, of is er toch nog wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
SuperKris schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:38:
Hadden we deze al gezien?

https://nl.pepper.com/aan...n-verticaal-4-pack-128775

Volgens mij maakt verticaal off horizontaal voor de werking niet uit toch? Het is puur de oriëntatie van de display, of is er toch nog wat anders?
heilige poep 166 voor 4 knoppen, dat is een goede deal

er zit alleen verschil in de oriëntatie van het display, de rest is exact hetzelfde (en aangezien je daar nooit naar kijkt boeit het niet zo veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14
Vandaag sleutel gehad van "nieuwe" huisje :-)
Ben wel van de connected apparaten, dus wil ook een slimme thermostaat, er hangt nu een Nefit Smartline in, met een Moduline 30 thermostaat... qua UX kunnen die dingen beter :p

Wat ik begrijp kan ik hier gewoon een Tado thermostaat aan hangen? Heb ook nog een flinke airco in de woonkamer hangen, waar ik weer de airco sturing van Tado aan kan knopen, vandaar een keuze voor dit merk :-)

Heb op de bovenverdieping volgens mij ook thermostaatknoppen op iedere radiator zitten, die kunnen tzt ook nog vervangen worden, om maar bezig te blijven

edit:
Vandaag pakketje binnen, thermostaat start set, met 3 radiatorthermostaten. Lijkt me 280 euro wel nette prijs. Snel zorgen dat we internet hebben en huis ver genoeg af is om hiermee aan de gang te gaan :p

[ Voor 15% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-12-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ETH0.1 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:49:
[...]

heilige poep 166 voor 4 knoppen, dat is een goede deal

er zit alleen verschil in de oriëntatie van het display, de rest is exact hetzelfde (en aangezien je daar nooit naar kijkt boeit het niet zo veel)
Boeit helemaal niets inderdaad. Vandaag een horizontal gemonteerd en eerlijk gezegd voor mijn situatie de verkeerde kijkhoek. Amazon UK heeft ook beste aanbiedingen nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:25:
[...]

Boeit helemaal niets inderdaad. Vandaag een horizontal gemonteerd en eerlijk gezegd voor mijn situatie de verkeerde kijkhoek. Amazon UK heeft ook beste aanbiedingen nu!
Ik had met een flash deal van Amazon 200 voor 4 knoppen en dat vond ik al heel goedkoop. Het is dat ik niet meer zoek. Heb alles al vervangen maar anders had ik ze zeker weten gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 14:45
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:59:
Vandaag sleutel gehad van "nieuwe" huisje :-)
Ben wel van de connected apparaten, dus wil ook een slimme thermostaat, er hangt nu een Nefit Smartline in, met een Moduline 30 thermostaat... qua UX kunnen die dingen beter :p

Wat ik begrijp kan ik hier gewoon een Tado thermostaat aan hangen? Heb ook nog een flinke airco in de woonkamer hangen, waar ik weer de airco sturing van Tado aan kan knopen, vandaar een keuze voor dit merk :-)

Heb op de bovenverdieping volgens mij ook thermostaatknoppen op iedere radiator zitten, die kunnen tzt ook nog vervangen worden, om maar bezig te blijven

edit:
Vandaag pakketje binnen, thermostaat start set, met 3 radiatorthermostaten. Lijkt me 280 euro wel nette prijs. Snel zorgen dat we internet hebben en huis ver genoeg af is om hiermee aan de gang te gaan :p
Leuk die slimme aircobediening, maar houd er rekening mee dat hij niet samenwerkt met je verwarming. Dus theoretisch zou je "slimme" airco kunnen koelen terwijl je "slimme" verwarming daar tegenop gaat stoken. Dit was voor mij een reden om voorlopig nog even af te zien van de aircobediening (tip van Tado was om in de wintermaanden de airco bediening uit te zetten en in de zomer de verwarming lager te zetten dan de airco, heel "smart"...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
bobjansen schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:44:
[...]

Leuk die slimme aircobediening, maar houd er rekening mee dat hij niet samenwerkt met je verwarming. Dus theoretisch zou je "slimme" airco kunnen koelen terwijl je "slimme" verwarming daar tegenop gaat stoken. Dit was voor mij een reden om voorlopig nog even af te zien van de aircobediening (tip van Tado was om in de wintermaanden de airco bediening uit te zetten en in de zomer de verwarming lager te zetten dan de airco, heel "smart"...)
je zou in de app idd een toggle switch verwachten waarin je kan kiezen voor koelen of verwarmen, misschien een mooie toevoeging op de veel gevraagde 'alles uit' functie.

3 standen schuifknop "koelen <> uit <> verwarmen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@tado Kan ik de volgende radiator knop vervangen door een Tado knop?
https://ibb.co/T8xmC1Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Xavier schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:58:
@tado Kan ik de volgende radiator knop vervangen door een Tado knop?
https://ibb.co/T8xmC1Z
lijkt een thermostatische kraan, staat ie hier tussen?
https://tado-hc-downloads...atibility_Guide-NL-V1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is een thermostatische kraan. Maar helaas geen merk te vinden...
Hierbij nog een closeup van het mechanism zonder de huidige knop.

https://ibb.co/0jvCdLp

En de factuur van de radiator + kraan zegt ook niet veel "Twin valve kraan chroom"
Pagina: 1 ... 91 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!