Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:57

Sharky

Skamn Dippy!

Zaterdag mijn Starter Kit binnen gekregen. Installatie ging perfect, waarvoor mijn complimenten. Ik probeer nu schema's in te stellen en ik zie denk ik iets eenvoudigs over het hoofd. Ik wil graag instellen dat hij 's ochtends en 's avonds verwarmt tot 20,5 graad en daarbuiten op afwezig staat. Ik kan wel die blokken instellen maar hoe geef ik aan dat ik bijvoorbeeld tussen 8:15 en 18:00 afwezig ben? Alleen de temperatuur omlaag zetten is niet voldoende.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Sharky schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:33:
Zaterdag mijn Starter Kit binnen gekregen. Installatie ging perfect, waarvoor mijn complimenten. Ik probeer nu schema's in te stellen en ik zie denk ik iets eenvoudigs over het hoofd. Ik wil graag instellen dat hij 's ochtends en 's avonds verwarmt tot 20,5 graad en daarbuiten op afwezig staat. Ik kan wel die blokken instellen maar hoe geef ik aan dat ik bijvoorbeeld tussen 8:15 en 18:00 afwezig ben? Alleen de temperatuur omlaag zetten is niet voldoende.
Je kunt een blok maken waarin de temperatuur om laag gaat of helemaal uit. In het slimme schema heb je ook een tweede tabblad 'afwezigheidstemperatuur'. Deze temp of zelfs uit pakt hij zodra de app detecteert dat je niet meer thuis bent. Met de gratis app krijg je een pushbericht en met het abonnement doet hij dit automatisch.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniem
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-08-2020
MrAcid schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:28:
Tado heeft (leek het bij mij) even tijd nodig om te ontdekken hoe snel je huis verwarmt bij een bepaalde warmtevraag. In het begin (eerste uren/dag) was hij daar bij mij ook wat te conservatief in en wijzigde te temperatuur dus vrij langzaam.

Qua temperatuur: je kunt een correctie instellen (per apparaat) via de app als hij echt verkeerd meet.
Hmm, dus in de eerst dagen is hij meer aan het zoeken?
Ik hoop het, want ben er nog niet tevreden over.

Bijv in de babykamer moet het vanaf 19 uur 17 graden zijn. Dan verwarmt hij wel naar 19 graden in het begin. Maar in de nacht is de temperatuur gezakt volgens de app naar 14 (terwijl er dan wel verwarm naar 17 bijstaat. Dit snap ik niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Bo0bz schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:37:
[...]

Je kunt een blok maken waarin de temperatuur om laag gaat of helemaal uit.
Dat snap ik. Afwezigheid zorgt er toch voor dat hij de ketel in een soort wachtstand zet mbt tot warm tapwater? Ik zou namelijk liever zeggen dat er overdag niemand thuis is. Vind dat ook eenvoudiger om het schema zo in te stellen; gewoon tussen twee tijden zeggen dat er niemand thuis is.
In het slimme schema heb je ook een tweede tabblad 'afwezigheidstemperatuur'. Deze temp of zelfs uit pakt hij zodra de app detecteert dat je niet meer thuis bent. Met de gratis app krijg je een pushbericht en met het abonnement doet hij dit automatisch.
De geolocatie-opties gebruik ik niet en vind ik ook niet handig. Het kan prima voorkomen dat ik even thuis ben voor iets maar de verwarming niet aan hoeft.

edit:
Dagen kunnen kopieren zou ook handig zijn. Voor de rest bevalt het allemaal prima vooralsnog.

[ Voor 5% gewijzigd door Sharky op 09-12-2019 19:49 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Sharky schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:43:
[...]

Dat snap ik. Afwezigheid zorgt er toch voor dat hij de ketel in een soort wachtstand zet mbt tot warm tapwater? Ik zou namelijk liever zeggen dat er overdag niemand thuis is. Vind dat ook eenvoudiger om het schema zo in te stellen; gewoon tussen twee tijden zeggen dat er niemand thuis is.

[...]

De geolocatie-opties gebruik ik niet en vind ik ook niet handig. Het kan prima voorkomen dat ik even thuis ben voor iets maar de verwarming niet aan hoeft.

edit:
Dagen kunnen kopieren zou ook handig zijn. Voor de rest bevalt het allemaal prima vooralsnog.
Je kunt dan toch een blok aanmaken met afwezig en dan de ketel uit? Net zoals met tapwater. Daar kun je ook een slim schema maken. Je zult in de schema's moeten kijken als je de geo locatie niet gebruikt. Of snap ik je niet? :9

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Bo0bz schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:51:
[...]

Je kunt dan toch een blok aanmaken met afwezig en dan de ketel uit? Net zoals met tapwater. Daar kun je ook een slim schema maken. Je zult in de schema's moeten kijken als je de geo locatie niet gebruikt. Of snap ik je niet? :9
Ik wil inderdaad een blok aanmaken waarbij de thermostaat in de 'afwezig' stand gaat. De verwarming moet niet helemaal uit, hij moet gewoon de temperatuur aanhouden die ik heb ingesteld onder de afwezig-tab. In mijn geval is dat 16 graden.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Sharky schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:53:
[...]

Ik wil inderdaad een blok aanmaken waarbij de thermostaat in de 'afwezig' stand gaat. De verwarming moet niet helemaal uit, hij moet gewoon de temperatuur aanhouden die ik heb ingesteld onder de afwezig-tab. In mijn geval is dat 16 graden.
Als je het slimme schema opent kun rechts onderin op een plusje drukken op een nieuw blok aan te maken. Hierin maak je bijv. een blok van 8:15-18:00 met als temperatuur 16 graden. Dan voeg je een nieuw blok toe van 18:00-22:00 met 20.5. blok van 22:00-7:00 met temperaturen uit of 16. En dan een blok van 7:00-8:15 met temp 20.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
miniem schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:39:
[...]

Hmm, dus in de eerst dagen is hij meer aan het zoeken?
Ik hoop het, want ben er nog niet tevreden over.

Bijv in de babykamer moet het vanaf 19 uur 17 graden zijn. Dan verwarmt hij wel naar 19 graden in het begin. Maar in de nacht is de temperatuur gezakt volgens de app naar 14 (terwijl er dan wel verwarm naar 17 bijstaat. Dit snap ik niet zo goed.
zakken naar 14 is wel heel erg fors, dit lijkt mij niet te kloppen, ook niet met inleren. (tenzij de babykamer 40m2 is en de radiator totaal ongeschikt, te klein, is voor die ruimte, maar dat lijkt mij niet.)

Loop eens naar die kamer, en stel de radiator eens in op 10 graden, hoor je de motor van de knop dan draaien? (als hij op dat moment dicht staat hoor je natuurlijk niets). wacht een paar minuten en zet dan de ruimte op 25 graden, nu moet je de motor wel horen.

klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniem
ETH0.1 schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:15:
[...]

zakken naar 14 is wel heel erg fors, dit lijkt mij niet te kloppen, ook niet met inleren. (tenzij de babykamer 40m2 is en de radiator totaal ongeschikt, te klein, is voor die ruimte, maar dat lijkt mij niet.)

Loop eens naar die kamer, en stel de radiator eens in op 10 graden, hoor je de motor van de knop dan draaien? (als hij op dat moment dicht staat hoor je natuurlijk niets). wacht een paar minuten en zet dan de ruimte op 25 graden, nu moet je de motor wel horen.

klopt dat?
Ik zal morgen eens checken, ze slaapt op dit moment.

Kamer is 2 bij 3 circa, met een normale radiator. Nooit problemen gehad met verwarmen daar. Net alsof de ketel geen warmte vraag ziet van die knoppen boven als daar verwarmt moet worden en de Tado thermostaat beneden op 16 staat snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Heb je wel eens een losse thermometer gebruikt om te kijken of het wel echt 14 graden is? Een modern geïsoleerd huis (ontluchtingsroosters, maar geen ramen open) zal toch in de periode van een nacht nooit zakken van 17-19 graden naar 14? In mijn slaapkamer staat de (domme) radiator nauwelijks open en daar zakt het zelden onder de 17 graden en dan heb ik mijn raam op een kier staan.

Even een "silly question" ... hoeveel licht geeft de slimme radiatorknop? De cijfertjes van de temp, of gaan die na loop van tijd uit? De knop zou op mijn dochters kamer naast haar bed, direct in haar zicht komen ... en aangezien ze normaal in een pikdonkere/verduisterde kamer slaapt, kan een witte gloed meteen een vuurtoren voor haar lijken :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:08

amphora

Websites & Fotografie

S913 schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:38:
Even een "silly question" ... hoeveel licht geeft de slimme radiatorknop? De cijfertjes van de temp, of gaan die na loop van tijd uit? De knop zou op mijn dochters kamer naast haar bed, direct in haar zicht komen ... en aangezien ze normaal in een pikdonkere/verduisterde kamer slaapt, kan een witte gloed meteen een vuurtoren voor haar lijken :P
Gaat alleen aan als je er aan zit en na paar seconden uit.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
miniem schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:56:
[...]

Ik zal morgen eens checken, ze slaapt op dit moment.

Kamer is 2 bij 3 circa, met een normale radiator. Nooit problemen gehad met verwarmen daar. Net alsof de ketel geen warmte vraag ziet van die knoppen boven als daar verwarmt moet worden en de Tado thermostaat beneden op 16 staat snachts.
check ook even of de radiator uberhaupt warm wordt als er warmte vraag vanuit die kamer is, als de radiator koud is en de ingestelde temp lager is dan de gemeten temperatuur, die kamer op 25 zetten, hoor je de motor van de knop open gaan, dan voelen of de radiator warm word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniem
S913 schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:38:
Heb je wel eens een losse thermometer gebruikt om te kijken of het wel echt 14 graden is? Een modern geïsoleerd huis (ontluchtingsroosters, maar geen ramen open) zal toch in de periode van een nacht nooit zakken van 17-19 graden naar 14? In mijn slaapkamer staat de (domme) radiator nauwelijks open en daar zakt het zelden onder de 17 graden en dan heb ik mijn raam op een kier staan.

Ja, in m'n eigen slaapkamer althans. Daar heb ik een offset moeten instellen. Was nog kouder dan Tado zelf aangaf.
Nu is het daar volgens Tado 13 graden terwijl hij op 16 graden zou moeten verwarmen. Er staat nu ook weer verwarm naar 16 graden, dus er is wel vraag blijkbaar maar heb niet het idee dat de ketel daarvoor gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
miniem schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:48:
[...]

Ja, in m'n eigen slaapkamer althans. Daar heb ik een offset moeten instellen. Was nog kouder dan Tado zelf aangaf.
Nu is het daar volgens Tado 13 graden terwijl hij op 16 graden zou moeten verwarmen. Er staat nu ook weer verwarm naar 16 graden, dus er is wel vraag blijkbaar maar heb niet het idee dat de ketel daarvoor gaat branden.
als het allemaal werkt en ingesteld is, is het juist de bedoeling dat de ketel gaat branden als er in ruimte 1 een warmte vraag is en in de andere ruimtes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:02
Is er eigenlijk een manier om alles uit en aan te zetten met 1 knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
com2,1ghz schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:04:
Is er eigenlijk een manier om alles uit en aan te zetten met 1 knop?
zonder wandthermostaat? nee dan niet

alle knoppen in dezelfde ruimte? da wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniem
ETH0.1 schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:01:
[...]

als het allemaal werkt en ingesteld is, is het juist de bedoeling dat de ketel gaat branden als er in ruimte 1 een warmte vraag is en in de andere ruimtes niet.
Verwarming in slaapkamer is koud.
Is nu 12 graden. Terwijl hij volgens schema zou moeten verwarmen naar 16.
Net terug gedraaid naar 10. En weer naar 25.
Motortje hoor je draaien, helaas springt de ketel niet aan om te verwarmen naar die 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Heb me na lange tijd toch maar aangemeld op tweakers. In 2016 een nieuwbouw huis betrokken en na lang wikken en wegen weinig gedaan met domotica/smart home (behalve multi media/(W)LAN).

Afgelopen Black Friday ging het beest dan toch los. Een Ring deurbel :). Het volgende is een slimme thermostaat. Heb me in de tussenliggende periode actief en passief ingelezen in allerlei zaken en ik denk dat mijn globale kennis aardig is.

Heb met Tado zelf al eea uitgezocht en zojuist een v3+ starterskit bij MM besteld (inclusief twee radiatorknoppen) voor EUR 199 (scherpe prijs).

Ik weet dat er veel geschreven staat maar ik ben benieuwd of er feedback is vanuit jullie ervaring en/of mijn specifieke situatie die jullie willen delen.

intergas kompakt hre 36/30
Door de ketel aangestuurde Honeywell klep
Modulerende vloerverwarming (hier komt een bedrade Tado) benedenverdieping
Bovenverdiepingen hebben in totaal zes radiator verwarmde kamers (Hier komt een draadloze Tado/extentie module en 6 knoppen) op de aan/uit functie van de ketel.

Een prangende vraag is de locatie van de thermostaat boven icm de zes knoppen. Waar hang ik deze en hoe zorg ik voor een efficiënte warmtevraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
miniem schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:22:
[...]

Verwarming in slaapkamer is koud.
Is nu 12 graden. Terwijl hij volgens schema zou moeten verwarmen naar 16.
Net terug gedraaid naar 10. En weer naar 25.
Motortje hoor je draaien, helaas springt de ketel niet aan om te verwarmen naar die 25.
dat is wel raar, de communicatie tussen de bridge en de knop is dik in orde (want je hoort de motor). Als je nu de huiskamer omhoog gooit via de wandthermostaat gaat dan de ketel wel aan?

Ik zou een support case indienen bij Tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
ETH0.1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:00:
[...]

dat is wel raar, de communicatie tussen de bridge en de knop is dik in orde (want je hoort de motor).
Mwah, als ie hem handmatig draait hoeft dat niet te zeggen dat de communicatie werkt. Ik zou hem met de app proberen. Hoor je dan de motor draaien, dan is de communicatie in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
robkrekel schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:11:
[...]
Mwah, als ie hem handmatig draait hoeft dat niet te zeggen dat de communicatie werkt. Ik zou hem met de app proberen. Hoor je dan de motor draaien, dan is de communicatie in orde.
Ha, dat is waar, ik ging er van uit dat met opendraaien hij het via de app doet, ik raak die knoppen nooit aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-08 22:16
De tado en slimme radiator kranen werken echter als de woonkamer (waar de tado hangt) op temp is door de hout kachel doet in de rest van het huis nergens een tado slimme kraan het meer ? Is dat ergens in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Heuvelsjh schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:18:
De tado en slimme radiator kranen werken echter als de woonkamer (waar de tado hangt) op temp is door de hout kachel doet in de rest van het huis nergens een tado slimme kraan het meer ? Is dat ergens in te stellen ?
Hier ook een houtkachel, en de rest wordt gewoon verwarmt als de temperatuur in de baby kamer ofzo onder het ingestelde komt. Dat is nu net waarom ik Tado wou hebben.

Edit: Je moet wel verschillende kamers aanmaken natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door robkrekel op 10-12-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
robkrekel schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:27:
[...]
Hier ook een houtkachel, en de rest wordt gewoon verwarmt als de temperatuur in de baby kamer ofzo onder het ingestelde komt. Dat is nu net waarom ik Tado wou hebben.

Dat heb ik verschillende kamers gemaakt, en ook in de woonkamer 2 x een tado slimme kraan, zodat hij die dicht kan doen, als hij de rest van het huis moet verwarmen, maar kun je daar ergens nog iets voor instellen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Nee, dat is standaard.
Als je huiskamer op temperatuur is, gaan de kranen van je huiskamer dicht
Is er op de slaapkamer warmtevraag gaat die kraan open, gaat er een signaal naar de thermosstaat welke tegen je ketel zegt dat ie moet gaan verwarmen. De kranen in de huiskamer staan nog dicht, hier komt geen warm water door, en in je slaapkamer staat de kraan open, hier komt wel warm water door.

De enige uitzondering hier op is in het geval je een cv installatie hebt die in serie staat (https://vasco.eu/nl-nl/bl...lleren-een-woordje-uitleg) maar dat is wat ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Week geleden tweetal knoppen geïnstalleerd op mijn bestaande Tado thermostaat. Slaapkamer en badkamer ingesteld op “vroege start” zodat Tado zorgt dat de temp bij aanvang van mijn ingestelde tijd bereikt is.

7 dagen later valt het nog steeds op dat Tado veel te vroeg begint met het verwarmen. Radiator op slaapkamer wordt bijvoorbeeld om 19u volledig open gezet terwijl het daar om 21:30 uur pas 17 graden hoeft te zijn. Die temp is er nu al voor 20u. Zelfde verhaal in badkamer waar de radiator rond 2 uur ’s nachts al aangaat en veel te vroeg de doeltemp bereikt. Vervolgens gaat hij uit en later weer aan om alsnog te zorgen dat het om 5:30 uur goed is.

Heb niet het gevoel dat Tado iets aan het leren is, zo wel dan gaat het te langzaam. Kan ik iets doen om dit te beïnvloeden? Ik kan de vroege start uitschakelen en het zelf inschatten maar dat vind ik eigenlijk zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:27
mrnn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:15:
Week geleden tweetal knoppen geïnstalleerd op mijn bestaande Tado thermostaat. Slaapkamer en badkamer ingesteld op “vroege start” zodat Tado zorgt dat de temp bij aanvang van mijn ingestelde tijd bereikt is.

7 dagen later valt het nog steeds op dat Tado veel te vroeg begint met het verwarmen. Radiator op slaapkamer wordt bijvoorbeeld om 19u volledig open gezet terwijl het daar om 21:30 uur pas 17 graden hoeft te zijn. Die temp is er nu al voor 20u. Zelfde verhaal in badkamer waar de radiator rond 2 uur ’s nachts al aangaat en veel te vroeg de doeltemp bereikt. Vervolgens gaat hij uit en later weer aan om alsnog te zorgen dat het om 5:30 uur goed is.

Heb niet het gevoel dat Tado iets aan het leren is, zo wel dan gaat het te langzaam. Kan ik iets doen om dit te beïnvloeden? Ik kan de vroege start uitschakelen en het zelf inschatten maar dat vind ik eigenlijk zonde.
Vroege start op de tado knoppen werkt niet, alleen op de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:26:
[...]

Het is wel mogelijk om het in te stellen, maar het werkt in de praktijk blijkbaar slecht inderdaad.

Zie: tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

[ Voor 15% gewijzigd door MrAcid op 10-12-2019 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
ardvark99 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:26:
[...]
oh echt? Maar als dat zo is, dan zou ik verwachten dat hij de vroege start negeert en pas gaat verwarmen op het tijdstip wat ik heb ingesteld maar hij begint uren eerder. Het is dus een bug en ik dien de vroege start overal in de programma's van mijn knoppen weer uit te schakelen?

Edit: ik zie nu ook de reactie van @MrAcid Jammer dat het niet werkt, ik schakel de functie uit. Aangezien dit dus al sinds 2017 zo is ga ik er niet vanuit dat het snel opgelost wordt. Is ook geen groot probleem, maar blokkeer dan wel die feature in de schema instellingen zou ik zeggen want dat had mij een hoop tijd gescheeld.

[ Voor 25% gewijzigd door mrnn op 10-12-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Echt, de app is ook zo onoverzichtelijk als wat eigenlijk. Waar ik vorige keer een tijd op zoek was naar het aan en uitzetten van geolocatie in een tijdsblok (geavanceerde instellingen, de enige optie daarin 8)7 ) nu weer op zoek geweest naar het aan en uitzetten van vroege start (slimme schema in, tandwieltje rechtsboven)

Waarom kan dat niet gewoon in 1 scherm, zonder dropdowns enz?
Dus in het slimme schema een blokje met "vroege start", "geolocatie" en dan aanvinken of niet? Met daarachter een info klikbaar iets waar staat wat het doet.
Eventueel ook nog per tijdsblok is te stellen als je deze selecteert lijkt me ook fijn.

Dan zie je het gewoon staan waar je het nodig hebt. Ook de afwezigheidstemperatuur kan natuurlijk prima in het zelfde scherm van het slimme schema, zonder dat je weer (weer op een andere manier) naar een ander scherm moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrunnertoao
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
tado schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:38:
[...]

D01 = OpenTherm
HC01 = Verwarmingscircuit 1 (vooral Duitse ketels doen vaak meer dan 1 circuit)
HW = warm water sturing. U kunt die voor OPenTherm uit zetten of aan. Maakt niet veel uit.
EKx = Geen Extensiekit aanwezig.
Bovenstaande instellingen gebruikt, maar dan slaat de cv ketel niet meer aan.
Doe ik nog iets verkeerd?
Op instelling TS werkt het wel, maar alleen aan/uit.

Ook kan ik de thermostaat momenteel slechts hele graden verzetten, terwijl ik eerder heb gezien dat dit per 0,1 graad ging. Ik wil dit weer per 0,1 graad kunnen instellen op de thermostaat. Hoe stel ik dit in? (Via de app kan dit wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Roadrunnertoao schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:20:
[...]

Bovenstaande instellingen gebruikt, maar dan slaat de cv ketel niet meer aan.
Doe ik nog iets verkeerd?
Op instelling TS werkt het wel, maar alleen aan/uit.

Ook kan ik de thermostaat momenteel slechts hele graden verzetten, terwijl ik eerder heb gezien dat dit per 0,1 graad ging. Ik wil dit weer per 0,1 graad kunnen instellen op de thermostaat. Hoe stel ik dit in? (Via de app kan dit wel)
op de muur kun je enkel hele graden instellen, op de app wel, dit is niet aan te passen.

welke ketel heb je? neem aan dat je opentherm met je ketel wil praten, heb je de draadjes dan op je ketel en de tado ook op opentherm aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrunnertoao
ETH0.1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:25:
[...]

op de muur kun je enkel hele graden instellen, op de app wel, dit is niet aan te passen.

welke ketel heb je? neem aan dat je opentherm met je ketel wil praten, heb je de draadjes dan op je ketel en de tado ook op opentherm aangesloten?
Toen ik mn thermostaat voor de "eerste" keer aan de muur hing, kon ik deze nog wel per 0,1 graden instellen. Nu helaas niet meer.

Ik heb een Intergas Kombi HR 24/28 ketel.
Is de aansluiting op de thermostaat en ketel anders met Opentherm?? (sorry, don't know...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vorror
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 23:19
Roadrunnertoao schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:31:
[...]

Toen ik mn thermostaat voor de "eerste" keer aan de muur hing, kon ik deze nog wel per 0,1 graden instellen. Nu helaas niet meer.

Is de aansluiting op de thermostaat en ketel anders met Opentherm?? (sorry, don't know...)
Uit de handleiding van de Intergas Kombi HR 24/28:
Connector X4
24V= 6-7 Aan/Uit kamerthermostaat (0,1A-24Vdc) en/of vorstthermostaat
8-9 Buitenvoeler (12k ohm / 25°C)
11-12 OpenTherm kamerthermostaat (6-7 moet open zijn)
Je moet dus in de ketel je draden op 11-12 aansluiten, waarbij 6 en 7 open moeten worden gelaten (daar dus gewoon niks aansluiten).

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roadrunnertoao schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:31:
[...]

Ik denk ook dat u de draden in de tado moet omzetten als u OpenTherm wilt gebruiken.
(dus zowel in tado als in de ketel moet u het omzetten).

Lees ook: https://www.tado.com/professional-manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:32
Ze mogen van mij wel eens wat meer informatie in de app zetten. Van de week was het niet warm te krijgen. App geeft aan dat ie aan het verwarmen is (via de grafiek) maar blijft koud. Boiler factory reset en nog steeds niks.

Wat bleek zat er in 1 van de 2 draden van Opentherm naar de boiler een kabel breuk...Geef dan in de app aan van geen connectie met boiler ofzo. Of maak ergens logging beschikbaar voor de devices.
Ook zou het fijn zijn als er direct zichtbaar is of er warmte aanvraag is d.m.v. een vlammetje icoon ergens.
Iets wat concurrenten al lang hebben volgens mij...Opentherm kan veel info versturen dus maak daar dan ook gebruik van.

Het blijft voor mij toch een beetje haat/liefde met tado. Op zich werkt het maar ik heb niet het gevoel dat alles eruit gehaald word. Functies waar in eens betaald voor moet worden of gewoon ontbrekende functies. Een kinder slot functie bijvoorbeeld. De kleine hier vind het leuk om aan de knoppen te zitten maar dat is niet handig. Maak een functie om temperatuur regelingen via een thermostaat te blokkeren via de app bijvoorbeeld. Nu maar handmatige temperatuur op max 1 minuut gezet en dan weer auto terug naar schedule. Maar dit is een workaround en geen oplossing vind ik.
En nogmaals: LOGGING! ik wil graag weten wat er allemaal gebeurt (of juist niet gebeurt).

[ Voor 35% gewijzigd door wishmaster1986 op 10-12-2019 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevins1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:48:
Hi all,

Heb me na lange tijd toch maar aangemeld op tweakers. In 2016 een nieuwbouw huis betrokken en na lang wikken en wegen weinig gedaan met domotica/smart home (behalve multi media/(W)LAN).

Afgelopen Black Friday ging het beest dan toch los. Een Ring deurbel :). Het volgende is een slimme thermostaat. Heb me in de tussenliggende periode actief en passief ingelezen in allerlei zaken en ik denk dat mijn globale kennis aardig is.

Heb met Tado zelf al eea uitgezocht en zojuist een v3+ starterskit bij MM besteld (inclusief twee radiatorknoppen) voor EUR 199 (scherpe prijs).

Ik weet dat er veel geschreven staat maar ik ben benieuwd of er feedback is vanuit jullie ervaring en/of mijn specifieke situatie die jullie willen delen.

intergas kompakt hre 36/30
Door de ketel aangestuurde Honeywell klep
Modulerende vloerverwarming (hier komt een bedrade Tado) benedenverdieping
Bovenverdiepingen hebben in totaal zes radiator verwarmde kamers (Hier komt een draadloze Tado/extentie module en 6 knoppen) op de aan/uit functie van de ketel.

Een prangende vraag is de locatie van de thermostaat boven icm de zes knoppen. Waar hang ik deze en hoe zorg ik voor een efficiënte warmtevraag?
Ik heb zo goed als dezelfde opstelling alleen heb ik niet voor een tweede thermostaat gekozen. De 6 knoppen regelen zelf hun warmtevraag, daar heb je geen extra thermostaat voor nodig. Ik heb de boel echter nog niet werkend, ik heb nog geen instructies ontvangen voor het installeren van de extensie kit op de Intergas CV en zelf kom ik er nog niet uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrunnertoao
tado schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:24:
[...]

Ik denk ook dat u de draden in de tado moet omzetten als u OpenTherm wilt gebruiken.
(dus zowel in tado als in de ketel moet u het omzetten).

Lees ook: https://www.tado.com/professional-manuals
Ik ga het bekijken.

Echter nu de thermostaat weer terug gezet op de "oude" aan/uit instellingen. Lijkt er echter op dat de cv heel de dag al aan het verwarmen is. Thermostaat staat ingesteld op 19,2, maar het is binnen al 21 graden op dit moment. Volgens de grafiek is er geen warmte vraag... maar temp blijft maar oplopen... :? 8)7

Edit: Uhhh eigen fout... instelling stond verkeed. Nu gaat aan/uit wel weer goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Roadrunnertoao op 11-12-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevins1982 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:47:
[...]

Ik heb zo goed als dezelfde opstelling alleen heb ik niet voor een tweede thermostaat gekozen. De 6 knoppen regelen zelf hun warmtevraag, daar heb je geen extra thermostaat voor nodig. Ik heb de boel echter nog niet werkend, ik heb nog geen instructies ontvangen voor het installeren van de extensie kit op de Intergas CV en zelf kom ik er nog niet uit helaas.
Mij is verteld door Tado dat de thermostaat nodig is.

De extentie module gaat op de aan/uit (bekabeld van de ketel (6&7). Wel eerst je huidige thermostaat verwijderen.

Kun je me uitleggen hoe je bevestigd hebt gekregen dat de kamerthermostaten zonder kamer thermostaat werken?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Roadrunnertoao schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:58:
[...]

Ik ga het bekijken.

Echter nu de thermostaat weer terug gezet op de "oude" aan/uit instellingen. Lijkt er echter op dat de cv heel de dag al aan het verwarmen is. Thermostaat staat ingesteld op 19,2, maar het is binnen al 21 graden op dit moment. Volgens de grafiek is er geen warmte vraag... maar temp blijft maar oplopen... :? 8)7
aan/uit ketels verwachten een normaal geopend contact, of een normaal gesloten (NO/NC), op sommige ketels kun je kiezen wat je wil, op andere zit er maar 1 stand op
Afbeeldingslocatie: https://www.omron.com.au/service_support/FAQ/FAQ03206/FAQ03206-1.jpg

verwacht je ketel een normaal gesloten contact (stroomkring actief in ruststand) dan zal je ketel gaan stoken als je de 2 draadjes van elkaar haalt.

verwacht je ketel een normaal open contact (stroomkring onderbroken in ruststand) dan zal je ketel gaan stoken als je de draadjes tegen elkaar houd

Je Tado kan beide, maar je moet hem uiteraard goed aangesloten en ingesteld. het klinkt nu alsof je het precies andersom hebt aangesloten en gaat hij verwarmen als hij niet moet verwarmen, en stopt met stoken als hij juist moet verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrunnertoao
ETH0.1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:29:
[...]

aan/uit ketels verwachten een normaal geopend contact, of een normaal gesloten (NO/NC), op sommige ketels kun je kiezen wat je wil, op andere zit er maar 1 stand op
[Afbeelding]

verwacht je ketel een normaal gesloten contact (stroomkring actief in ruststand) dan zal je ketel gaan stoken als je de 2 draadjes van elkaar haalt.

verwacht je ketel een normaal open contact (stroomkring onderbroken in ruststand) dan zal je ketel gaan stoken als je de draadjes tegen elkaar houd

Je Tado kan beide, maar je moet hem uiteraard goed aangesloten en ingesteld. het klinkt nu alsof je het precies andersom hebt aangesloten en gaat hij verwarmen als hij niet moet verwarmen, en stopt met stoken als hij juist moet verwarmen.
Tado heeft het een aantal dagen goed gedaan (aan/uit). Gisteravond de instellingen aangepast voor Opentherm. Dit bleek vanochtend niet gewerkt te hebben, het was afgekoeld naar 18,4 graden terwijl thermostaat op 19,2 ingesteld staat. Vanochtend daarom de "oude" aan/uit instellingen weer in de Tado thermostaat gezet. Leek goed te gaan, hij ging direct verwarmen, maar nu lijkt het erop dat ie de hele dag al aan het verwarmen is. Inmiddels 21,5 graden binnen terwijl thermostaat op 19,2 ingesteld staat. (vloerverwaming). |:(
Naar mijn mening kan er dus niets fout zitten in de bedrading. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevins1982
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:59:
[...]

Mij is verteld door Tado dat de thermostaat nodig is.

De extentie module gaat op de aan/uit (bekabeld van de ketel (6&7). Wel eerst je huidige thermostaat verwijderen.

Kun je me uitleggen hoe je bevestigd hebt gekregen dat de kamerthermostaten zonder kamer thermostaat werken?
Dus de extensie module gaat niet via Opentherm werken? Is dat niet nadelig?

Wellicht heb ik een verkeerde aanname gemaakt door te verwachten dat de radiatorknoppen zonder tussenkomst van een thermostaat communiceren met de extensie module? Wat voegt de thermostaat toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je moet óf een thermostaat óf een extension kit hebben, óf beiden indien je thermostaat niet bedraad is aangesloten op je ketel.

Klopt niet. Excuus. Extension kit is altijd een uitbreiding op een kamerthermostaat.

Mij alleen niet duidelijk wanneer je twee kamerthermostaten gebruikt of wanneer je 1 kamerthermostaat en 1 extensionkit gebruikt (en waarom dat jou wordt aangeraden). @kevins1982 @Verwijderd

Voor de duidelijkheid qua naamgeving trouwens handig:
- (Kamer)thermostaat
- Radiatorknop

[ Voor 59% gewijzigd door MrAcid op 10-12-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevins1982
Op basis van onderstaand artikel op de Tado support website begrijp ik dat ik één thermostaat, één extensie kit en x-aantal radiatorknoppen nodig heb om mijn vloerverwarming (met zoneklep) en radiatoren onafhankelijk van elkaar aan te sturen.

https://support.tado.com/...rverwarming-en-radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:46
LastBoyScout schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:38:
[...]

Volgens mij heb je een Intergas Kombi Kompakt HR-28/24 zoals ik heb. Ik heb er (ook) een Honeywell Chronotherm V Modulation aan hangen en gebruik deze icm een Brink Hetelucht-verwarming.

Nu ben ik aardig los op het apparaat; en heb de manual al diverse keren gebruikt om de settings van de CV en de Brink naar mijn hand te zetten; en ben de aansluiting 4-5 ook diverse keren daarin tegengekomen. Deze is voor de "MIT-regeling" (Minimale Inblaas Temperatuur, oftwel de Comfortstand). Nu heb ik deze regeling niet en bij mij zit de doorverbind-brug er dus nog op. Heb je alleen getest met die brug verwijderd? Dan zou dat mischien je probleem kunnen zijn. Ben erg benieuwd naar je voortgang; want ik heb de Tado (v3) besteld en wacht met spanning af tot ik hem ook kan installeren :P ...
Hi :) Heb jij deze combinatie nog steeds in gebruik? Ik heb mijn Tado met opentherm aangesloten op mijn Intergas-ketel, maar poort 4 en 5 zijn "open" (en dus niet met elkaar verbonden). Dat lijkt allemaal te werken. Wat bij mij niet werkt is de "hot water" setting, die doet helemaal niks.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniem
ETH0.1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:00:
[...]

dat is wel raar, de communicatie tussen de bridge en de knop is dik in orde (want je hoort de motor). Als je nu de huiskamer omhoog gooit via de wandthermostaat gaat dan de ketel wel aan?

Ik zou een support case indienen bij Tado
Ik zal nog eens via de app proberen.
Meen dat Tado hier ook actief is, miss kunnen ze mijn probleem ff meelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
miniem schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:26:
[...]

Ik zal nog eens via de app proberen.
Meen dat Tado hier ook actief is, miss kunnen ze mijn probleem ff meelezen?
Persoonlijk zie ik @tado op dit forum als toegevoegde waarde voor globale vragen hoe je iets instelt, of vragen over radiatorkranen, ketels enzovoots. Echt individuele problemen zoals jij nu beschrijft zou ik direct bij support neer leggen ivm via het forum.

Maar goed, dat zijn mijn 2 cents

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ETH0.1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:10:
[...]

Persoonlijk zie ik @tado op dit forum als toegevoegde waarde voor globale vragen hoe je iets instelt, of vragen over radiatorkranen, ketels enzovoots. Echt individuele problemen zoals jij nu beschrijft zou ik direct bij support neer leggen ivm via het forum.

Maar goed, dat zijn mijn 2 cents
Dank!

Dat is precies mijn mening. Vanaf dit forum heb ik geen toegang tot uw tado account dus blijft het veel speculeren op basis van beperkte informatie.

U kunt kiezen uit onze live chat (de oranje knop linksonder op www.tado.com)
Of ons contactformulier: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Ik probeer zoveel mogelijk algemene vragen te beantwoorden en ben zeer blij met de over het algemeen zeer constructive feedback en ook het feit dat veel tweakers elkaar helpen met vragen over tado!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevins1982 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:03:
[...]

Dus de extensie module gaat niet via Opentherm werken? Is dat niet nadelig?

Wellicht heb ik een verkeerde aanname gemaakt door te verwachten dat de radiatorknoppen zonder tussenkomst van een thermostaat communiceren met de extensie module? Wat voegt de thermostaat toe?
Nee, in mijn situatie aan/uit maar Tado ondersteund verder alle protocollen.

Hoe ik het heb begrepen, de radiator thermostaten regelen temperatuur, bijvoorbeeld bij blok verwarming. Hier is geen warmtevraag van toepassing maar een continue stroom van warmte. Daarnaast de bridge voor connectiviteit.

Om je eigen ketel te voorzien heb je dus een slimme thermostaat nodig die de warmte vraag van de radiator thermostaat vertaald naar de ketel. Via extentie kit op aan/uit of OT. Daarnaast de bridge voor connectiviteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:05:
Je moet óf een thermostaat óf een extension kit hebben, óf beiden indien je thermostaat niet bedraad is aangesloten op je ketel.

Klopt niet. Excuus. Extension kit is altijd een uitbreiding op een kamerthermostaat.

Mij alleen niet duidelijk wanneer je twee kamerthermostaten gebruikt of wanneer je 1 kamerthermostaat en 1 extensionkit gebruikt (en waarom dat jou wordt aangeraden). @kevins1982 @Verwijderd

Voor de duidelijkheid qua naamgeving trouwens handig:
- (Kamer)thermostaat
- Radiatorknop
Je hebt altijd 1 thermostaat. Vanuit hier kun je uitbreiden naar zones afhankelijk van je warmtevoorziening.

Ik heb dus beneden OT op vloerverwarming en boven aan/uit met radiatoren. De ketel stuurt een klep aan (beneden, boven of beide zones).

Beneden dus een bedrade Tado met bridge. Boven een basis thermostaat die uit staat en de warmte vraag van de radiator zones (met slimme radiator thermostaat) doorstuurt naar de extentie module (aan/uit).

Alles op de eerder genoemde bridge naar de app. Dit is de config die mij door Tado geadviseerd is.

Mijn eerste kit is onderweg. Ik begin beneden met de slimme thermostaat voor de vloerverwarming.

Bij vertrouwen in Tado ga ik uitbreiden naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
robkrekel schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:27:
[...]

Iemand een idee waarom dat bij mij niet werkt ? Ik heb kamers, de cv slaat alleen aan als ik de tado zelf in de woonkamer omhoog zet, de andere reageerd hij niet op ?
Ik heb een nefit via ems aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
#Irritatie: Heb nu een Lyric T6 maar ding is constant zijn verbinding met HomeKit kwijt met als resultaat dat de thermostaat niet uitgaat in het programma. Iemand hier die de Tado heeft in combinatie met HomeKit die hem al langer gebruikt dan 6 maanden? En hoe is dan de ervaring?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan je ergens in de app ook instellen dat de maximale temperatuur, welke handmatig kan worden ingesteld, niet boven de 23 graden gezet mag worden? Ik heb er hier namelijk een paar in huis die als ze het koud hebben de thermostaat op 25 graden zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:50
Is er een mogelijkheid om op afstand de geolocatie weer om te zetten naar thuis als de afwezigheidsassistent aan staat?

Ik heb voor alle zones de afwezigheidstemperatuur ingesteld en als ik wegga is dit een eenvoudige manier om naar laag verbruik over te schakelen. Wat ik eigenlijk zou willen, is dat ik dit op afstand ook weer in kan schakelen. Dan kan ik als ik van het werk vertrek de verwarming weer naar een normale stand krijgen, nu moet ik wachten tot ik 2min van thuis ben en dan is het koud als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 03:11
Wat was jouw oplossing @talkatoo ? Ik heb hetzelfde probleem (wil van een bedrade Tado thermostaat naar een wireless thermostaat, dus heb de extension kit achteraf aangeschaft).

Alles volgens de handleiding aangesloten, gecheckt en dubbel gecheckt. Status leds staan goed, in de app alles connected. Maar geen reactie van de ketel bij warmtevraag.

Heb support een mail gestuurd en wilde terug naar de bedrade oplossing, maar kom nu het installatiemenu van mij thermostaat niet meer in 🤬
talkatoo schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:04:
Ik probeer mijn extension kit aan te sluiten op een Nefit Excellent HRC 30H, deze heeft een UBA4001.
Op dit moment heb ik de 1, 2 aansluiting (van de CV) aangesloten op de + en - van de extension kit. Hiermee slaat de CV niet aan (de extension kit gaat wel aan).

De benedenverdieping heeft vloerverwarming (met 10 zones). Boven radiatoren.

De settings van de Tado themostaat zijn als volgt: TS, HC01, HW (AAN), Ek (AAN), R01

Hoe krijg ik dit werkend? Ik wil geen bedrade thermostaat in de woonkamer (vandaar de extension kit)
Interessant @Heuvelsjh, blijkt bij mij dus ook zo te zijn! Dat bevestigt dat mijn aansluitingen dus goed zijn en dat de extension kit prima zijn werk kan doen. Ik vermoed dat er ergens een configfoutje in mijn Tado-setup is geslopen nadat ik in mijn opstelling de extension kit heb toegevoegd...

@tado any clue?
Heuvelsjh schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:40:
[...]

Iemand een idee waarom dat bij mij niet werkt ? Ik heb kamers, de cv slaat alleen aan als ik de tado zelf in de woonkamer omhoog zet, de andere reageerd hij niet op ?
Ik heb een nefit via ems aangesloten.

[ Voor 23% gewijzigd door DeAllerlangste op 10-12-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:32:
[...]

Hi :) Heb jij deze combinatie nog steeds in gebruik? Ik heb mijn Tado met opentherm aangesloten op mijn Intergas-ketel, maar poort 4 en 5 zijn "open" (en dus niet met elkaar verbonden). Dat lijkt allemaal te werken. Wat bij mij niet werkt is de "hot water" setting, die doet helemaal niks.
Voor zover ik weet gaat de warm water functie ook niet werken. Je hebt aan,uit en eco. De ketel leert zelf of stookt de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:20:
[...]

Voor zover ik weet gaat de warm water functie ook niet werken. Je hebt aan,uit en eco. De ketel leert zelf of stookt de hele dag.
Maar heb jij het nu over de comfort-setting? Ofwel dat er continu een beetje water verwarmd wordt? Die heb ik uit staan namelijk (kon ik op mijn Toon gewoon uitzetten), omdat het wel continu gas verbruikt maar (gezien de lange leidingen in huis) eigenlijk vrij weinig meerwaarde had.

Wat ík begreep is dat de Hot Water setting puur de watertemperatuur van de ketel instelt. Dat is dus niet zo?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:02:
[...]

Maar heb jij het nu over de comfort-setting? Ofwel dat er continu een beetje water verwarmd wordt? Die heb ik uit staan namelijk (kon ik op mijn Toon gewoon uitzetten), omdat het wel continu gas verbruikt maar (gezien de lange leidingen in huis) eigenlijk vrij weinig meerwaarde had.

Wat ík begreep is dat de Hot Water setting puur de watertemperatuur van de ketel instelt. Dat is dus niet zo?
Ik heb Intergas gebeld en daar kreeg ik dit te horen. Comfort/eco is zelflerend en daarnaast heb je continu en uit. Heel misschien kun je het werkend krijgen via Tado maar Intergas zal niet weten hoe denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:23:
[...]

Ik heb Intergas gebeld en daar kreeg ik dit te horen. Comfort/eco is zelflerend en daarnaast heb je continu en uit. Heel misschien kun je het werkend krijgen via Tado maar Intergas zal niet weten hoe denk ik..
Ze vertelden me bij Intergas trouwens ook nog dat er weinig toegevoegde waarde zit in die functie aangezien de totale inhoud van de wisselaar 1,5 liter is. De zelflerende functie sluit bij mij prima aan op de vraag. Boven heb je eerst doorloop van de leiding en dat verschil kun je nauwelijks terugdringen. Beneden op heb ik een Quooker die naast kokend water ook direct warm water levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:23:
[...]

Wat is "continu" dan? Op aanvraag? Als ik mijn kraan opendraai gaat de ketel verwarmen, niet eerder. Dat is dan de eco stand denk ik? Het gaat me alleen om de temperatuur waarop hij verwarmt. Dat is op de ketel ingesteld als 65 graden. Ik verwacht dat dit lager wordt als ik die temperatuur op de Tado aanpas.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:22:
[...]

Wat is "continu" dan? Op aanvraag? Als ik mijn kraan opendraai gaat de ketel verwarmen, niet eerder. Dat is dan de eco stand denk ik? Het gaat me alleen om de temperatuur waarop hij verwarmt. Dat is op de ketel ingesteld als 65 graden. Ik verwacht dat dit lager wordt als ik die temperatuur op de Tado aanpas.
Continu maakt dat die 1,5L de gehele dag op die 65gr gehouden wordt.

Denk niet dat dat lukt om via Tado die ketel instellingen te wijzigen hoor. Kan er nergens wat van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:03:
#Irritatie: Heb nu een Lyric T6 maar ding is constant zijn verbinding met HomeKit kwijt met als resultaat dat de thermostaat niet uitgaat in het programma. Iemand hier die de Tado heeft in combinatie met HomeKit die hem al langer gebruikt dan 6 maanden? En hoe is dan de ervaring?
Even mijzelf quote'n hoor maar de Lyric doet het niet en wil wel graag een werkende thermostaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeAllerlangste schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:57:
Wat was jouw oplossing @talkatoo ? Ik heb hetzelfde probleem (wil van een bedrade Tado thermostaat naar een wireless thermostaat, dus heb de extension kit achteraf aangeschaft).

Alles volgens de handleiding aangesloten, gecheckt en dubbel gecheckt. Status leds staan goed, in de app alles connected. Maar geen reactie van de ketel bij warmtevraag.

Heb support een mail gestuurd en wilde terug naar de bedrade oplossing, maar kom nu het installatiemenu van mij thermostaat niet meer in 🤬

[...]

Interessant @Heuvelsjh, blijkt bij mij dus ook zo te zijn! Dat bevestigt dat mijn aansluitingen dus goed zijn en dat de extension kit prima zijn werk kan doen. Ik vermoed dat er ergens een configfoutje in mijn Tado-setup is geslopen nadat ik in mijn opstelling de extension kit heb toegevoegd...

@tado any clue?

[...]
Het installateursmenu op de tado thermostaat zou altijd te benaderen moeten zijn?

Ik zou aanraden om contact op te nemen via:
https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Toppe schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:49:
[...]

Even mijzelf quote'n hoor maar de Lyric doet het niet en wil wel graag een werkende thermostaat...
tado kan de Lyric T6 altijd vervangen met een Slimme Thermostaat starterskit.

De implementatie van HomeKit in tado werkt anders dan bij de Honeywell. Bij ons zit de "HomeKit chip" in de tado Internet Bridge.

Er zijn op dit moment geen grote problemen met onze HomeKit implementatie en het zou dus gewoon moeten werken met tado.
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:36:
[...]

Continu maakt dat die 1,5L de gehele dag op die 65gr gehouden wordt.

Denk niet dat dat lukt om via Tado die ketel instellingen te wijzigen hoor. Kan er nergens wat van vinden.
Ik zou aanraden om uw ketel in ECO te laten staan.
Daarnaast niet teveel nadenken over warm water bij een combi-ketel zonder voorraadvat, dat is niet waar de grote besparing zit.

[ Voor 31% gewijzigd door tado op 11-12-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tado schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:26:
[...]

De implementatie van HomeKit in tado werkt anders dan bij de Honeywell. Bij ons zit de "HomeKit chip" in de tado Internet Bridge.

Er zijn op dit moment geen grote problemen met onze HomeKit implementatie en het zou dus gewoon moeten werken met tado.
Dank voor de reactie. Dat Tado mijn Lyric kan vervangen dat geloof ik graag (qua design zelfs nog wat mooier om eerlijk te zijn) echter gaat het me echt om het dagelijks gebruik. Deze thermostaat heb ik gratis bij de ketel gekregen en werkt het eerste half jaar prima maar daarna geeft hij heel veel problemen.

Heb al meermaals contact gehad met Honeywell hierover en dat wordt het bekend -van het kastje naar de muur- verhaal. Of te wel: nog steeds geen werkende thermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Laatst online: 14:46
mrnn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:15:

De vroege start is inderdaad al jaren stuk en gaan ze niet fixen; je kunt het op hun forum aangeven:
https://community.tado.co...mostaatknoppen-werkt-niet

maar of het gaat helpen is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:37:
[...]

Dank voor de reactie. Dat Tado mijn Lyric kan vervangen dat geloof ik graag (qua design zelfs nog wat mooier om eerlijk te zijn) echter gaat het me echt om het dagelijks gebruik. Deze thermostaat heb ik gratis bij de ketel gekregen en werkt het eerste half jaar prima maar daarna geeft hij heel veel problemen.

Heb al meermaals contact gehad met Honeywell hierover en dat wordt het bekend -van het kastje naar de muur- verhaal. Of te wel: nog steeds geen werkende thermostaat.
Ik weet niet naar welke informatie u op zoek bent ?

Misschien kan het feit dat we officieel door Apple verkocht worden u overtuigen?
https://www.apple.com/nl/...accessories&src=globalnav

(ook al zie ik nu dat de Lyric ook in de apple store ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tado schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:16:
[...]

Ik weet niet naar welke informatie u op zoek bent ?

Misschien kan het feit dat we officieel door Apple verkocht worden u overtuigen?
https://www.apple.com/nl/...accessories&src=globalnav

(ook al zie ik nu dat de Lyric ook in de apple store ligt)
Ik ben niet specifiek opzoek naar bepaalde informatie, ik ben opzoek naar gebruikerservaringen :)

Je leest positieve verhalen over Tado dus dat het goed werkt begrijp ik wel, alleen ben ik benieuwd naar de ervaringen die mensen hebben met Tado en HomeKit.

Heb namelijk weinig zin om €180 uit te geven als de ervaringen tegen vallen.

Of geef jij de garantie dat het werkt en zo niet mag hij terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:22:
[...]

Ik ben niet specifiek opzoek naar bepaalde informatie, ik ben opzoek naar gebruikerservaringen :)

Je leest positieve verhalen over Tado dus dat het goed werkt begrijp ik wel, alleen ben ik benieuwd naar de ervaringen die mensen hebben met Tado en HomeKit.

Wij hebben altijd een 30 dagen niet goed geld terug garantie in onze eigen webshop via www.tado.nl!

Maar er zijn vast ook HomeKit gebruikers die u meer ervaringen kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Ik heb thermostaatkranen nodig zodat ik Tado kan aansluiten.

Maakt het nog uit of ik ga voor https://www.cvkoopjes.nl/...ks-verkeerd-heimeier.html

of voor deze?
https://www.cvkoopjes.nl/...ks-verkeerd-heimeier.html

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
MrBlueEyes schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:21:
Ik heb thermostaatkranen nodig zodat ik Tado kan aansluiten.

Maakt het nog uit of ik ga voor https://www.cvkoopjes.nl/...ks-verkeerd-heimeier.html

of voor deze?
https://www.cvkoopjes.nl/...ks-verkeerd-heimeier.html
De e-clips variant geeft je een automatische waterzijdige inregeling, ik vraag me af hoeveel besparing je daar echt mee gaat winnen, aan de andere kant kost het maar een paar euro meer.

Hier staat de debietregeling van de kranen vol open, dit omdat met tado de ene keer verwarming 1 warm wordt en een half uur later verwarming 2. Debiet afregelen is (volgens mij) alleen zinvol als je alle kranen actief continu gebruikt. of zit ik er volledig langs?

• Sluuz
  • Laatst online: 16:28
[...]

Ik gebruik Tado icm HomeKit en alhoewel het in principe werkt, heb ik wel wat op en aanmerkingen:
- Schaalverdeling is met stappen van een graad. Dus 20,4 of 20,8 kan niet, alleen 20 en 21.
- Aanwezigheid is niet te wijzigen. Waarschijnlijk omdat Tado hier een abonnementje voor vraagt (Auto Assist). Dit vind ik het grootste probleem.
- Je kan via Siri Shortcuts wel automations instellen dat de temperatuur naar een bepaalde stand moet als je thuiskomt of weggaat, maar dan bypass je dus het aanwezigheidssysteem van Tado zelf.

Verder werkt de integratie met Siri zoals het hoort. Je kan dus met je stem de temperatuur aanpassen.

PSN: Sluuz

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
berties schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:39:
Is er een mogelijkheid om op afstand de geolocatie weer om te zetten naar thuis als de afwezigheidsassistent aan staat?

Ik heb voor alle zones de afwezigheidstemperatuur ingesteld en als ik wegga is dit een eenvoudige manier om naar laag verbruik over te schakelen. Wat ik eigenlijk zou willen, is dat ik dit op afstand ook weer in kan schakelen. Dan kan ik als ik van het werk vertrek de verwarming weer naar een normale stand krijgen, nu moet ik wachten tot ik 2min van thuis ben en dan is het koud als ik thuis kom.
Dit kon ik idd. ook niet vinden. Maar ik kan het systeem wel gewoon overrulen door de gewenste temperatuur handmatig in te stellen. Ook al staat het dan in afwezigheidsmodus. Weet niet of je dat bedoeld?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

[...]

Hier ook tevreden met homekit en tado. al heb ik vloerverwarming en ben na een jaar gestopt met snachts een graad lager en overdag een graad hoger (wil warme voetjes in de ochtend in de badkamer).
Heb hem sinds 2 dagen nu op 20.8 staan en dit is prima.

Homekit gebruik ik nu niet zoveel meer icm tado om eerlijk te zijn. Denk dat dit interessanter is voor mensen met radiatoren.
Sluuz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:59:
[...]

Ik gebruik Tado icm HomeKit en alhoewel het in principe werkt, heb ik wel wat op en aanmerkingen:
- Schaalverdeling is met stappen van een graad. Dus 20,4 of 20,8 kan niet, alleen 20 en 21.
- Aanwezigheid is niet te wijzigen. Waarschijnlijk omdat Tado hier een abonnementje voor vraagt (Auto Assist). Dit vind ik het grootste probleem.
- Je kan via Siri Shortcuts wel automations instellen dat de temperatuur naar een bepaalde stand moet als je thuiskomt of weggaat, maar dan bypass je dus het aanwezigheidssysteem van Tado zelf.

Verder werkt de integratie met Siri zoals het hoort. Je kan dus met je stem de temperatuur aanpassen.
De schaalverdeling klopt, maar dat is een Apple issue. Heb ik namelijk met Lyric ook. Gek genoeg hebben ze het systeem te “Amerikaans” gemaakt met Fahrenheit.

Wat bedoel je met aanwezigheid? Ik wil namelijk geen Tado app, maar alles via HomeKit regelen. Lijkt me dat je dan geen maandelijks abonnement voor nodig hebt?

Juist doordat ‘Aanwezigheid’ niet beschikbaar is wordt ik heel gelukkkg denk ik...

@ApC_IcE kan je de thermostaat gewoon verkopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Toppe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:43:
[...]

De schaalverdeling klopt, maar dat is een Apple issue. Heb ik namelijk met Lyric ook. Gek genoeg hebben ze het systeem te “Amerikaans” gemaakt met Fahrenheit.

Wat bedoel je met aanwezigheid? Ik wil namelijk geen Tado app, maar alles via HomeKit regelen. Lijkt me dat je dan geen maandelijks abonnement voor nodig hebt?

Juist doordat ‘Aanwezigheid’ niet beschikbaar is wordt ik heel gelukkkg denk ik...

Nou misschien doe ik dat ook haha.
Maar het is wel lekker om alles bij te houden wat betreft spouwmuur isolatie of om te zien hoe snel de temp daalt. Of wat als een raam open staat. Heb abbo ook niet meer. Maar hij hangt nu prima.

• Sluuz
  • Laatst online: 16:28
Toppe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:43:
[...]

Hmm dat Fahrenheit verhaal zou idd kunnen. Toch irritant.

Met aanwezigheid bedoel ik dat je Tado app bijhoudt of je thuis bent of niet en daar een slim schema omheen bouwt. Ook het beschikbaar maken van warm water hoort daarbij (bij mijn ketel tenminste). Via Homekit kan je het hele warm water deel niet besturen. Alleen de ingestelde temperatuur dus.

Verder heb je de Tado app altijd even nodig om de HomeKit koppeling te maken.

PSN: Sluuz

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ETH0.1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:58:
[...]

De e-clips variant geeft je een automatische waterzijdige inregeling, ik vraag me af hoeveel besparing je daar echt mee gaat winnen, aan de andere kant kost het maar een paar euro meer.

Hier staat de debietregeling van de kranen vol open, dit omdat met tado de ene keer verwarming 1 warm wordt en een half uur later verwarming 2. Debiet afregelen is (volgens mij) alleen zinvol als je alle kranen actief continu gebruikt. of zit ik er volledig langs?
de eclipse is juist zodat het ook nuttig is als je telkens wijzigingen hebt in je systeem. In theorie zou het ideaal moeten zijn dus.

• MrBlueEyes
woekele schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:22:
[...]

de eclipse is juist zodat het ook nuttig is als je telkens wijzigingen hebt in je systeem. In theorie zou het ideaal moeten zijn dus.
Dan ga ik voor de eclipse. Is het een probleem ze door elkaar te gebruiken? Volgens mij heb ik op 1 of 2 radiatoren al een V-exact

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• ETH0.1
woekele schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:22:
[...]

Wat ik bedoelde is in een systeem waar alle radiatoren Tado knoppen hebben, dan wil je toch juist dat als er een warmte vraag komt vanuit een bepaalde ruimte, dat al het warme cv water dan naar die ruimte gaat (alle andere radiatoren staan op dat moment dicht). Dan wil je juist niet dat de kraan de aanvoer/afvoer 'afknijpt' denk ik...

Dus dan vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is van waterzijdig in kunnen regelen? (Ik zou overigens ook, als ik de kranen moet vervangen een eclips nemen, voor die paar euro meer, ongeacht of ik het nu gebruik of niet)

misschien dat @tado hier iets over kan zeggen?
ETH0.1 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:54:
[...]

Wat ik bedoelde is in een systeem waar alle radiatoren Tado knoppen hebben, dan wil je toch juist dat als er een warmte vraag komt vanuit een bepaalde ruimte, dat al het warme cv water dan naar die ruimte gaat (alle andere radiatoren staan op dat moment dicht). Dan wil je juist niet dat de kraan de aanvoer/afvoer 'afknijpt' denk ik...

Dus dan vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is van waterzijdig in kunnen regelen? (Ik zou overigens ook, als ik de kranen moet vervangen een eclips nemen, voor die paar euro meer, ongeacht of ik het nu gebruik of niet)

misschien dat @tado hier iets over kan zeggen?
Helaas kan ik hier geen nuttige uitspraken over doen.
Enige wat ik zou aanraden is om een "bypass" te laten plaatsen als alle radiatoren voorzien worden van Slimme Radiatorknoppen. Is niet nodig voor alle type ketels maar kan in ieder geval geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
tado schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:42:
[...]

Helaas kan ik hier geen nuttige uitspraken over doen.
Enige wat ik zou aanraden is om een "bypass" te laten plaatsen als alle radiatoren voorzien worden van Slimme Radiatorknoppen. Is niet nodig voor alle type ketels maar kan in ieder geval geen kwaad.
Goed om te weten. De persoon die het bij mij gaat installeren zei dat ook al dat hem dat handig lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ETH0.1 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:54:
[...]

Dat knijpen wil je wel, om het debiet te kunnen bepalen, om zo je delta-t te kunnen controleren en zo efficiënter te stoken (als de boel niet sowieso gaat pendelen als maar 1 radiator open staat, maat dat terzijde). Als het je niet boeit en je gewoon maximale energie door je radiator wil, dan kan je gewoon voor v-exact gaan. Je mag ze ook best door elkaar gebruiken, het wordt er dus mogelijk alleen minder efficiënt van.

In plaats van een bypass hebben wij de handdoekradiator in de badkamer gewoon altijd vol open staan trouwens. Relatief klein vermogen en toch eigenlijk altijd wel gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 12-12-2019 14:51 ]

• DeAllerlangste
@tado ; Ticket had ik gelijk op dinsdagavond ingeschoten. Deze morgen (1,5 dag responsetijd) reactie ontvangen dat er een configuratie-issue was en dat dit op afstand "gemaakt" is. Sindsdien doet mijn verwarming niets meer. Met een hoogzwangere vrouw en 2 kleine kinderen thuis wordt het wat dringend nu. Hoe kom ik met spoed in contact met jullie helpdesk?
tado schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:26:
[...]

Het installateursmenu op de tado thermostaat zou altijd te benaderen moeten zijn?

Ik zou aanraden om contact op te nemen via:
https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

[...]

[...]

Ik zou aanraden om uw ketel in ECO te laten staan.
Daarnaast niet teveel nadenken over warm water bij een combi-ketel zonder voorraadvat, dat is niet waar de grote besparing zit.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik heb een huis gekocht waar een Tado Thermostat V3 beneden aan de muur hangt. Beneden hebben we vloerverwarming liggen zonder radiatoren, maar boven zijn er juist wel radiatoren. Kan ik daar (mits ze passen uiteraard) gewoon de radiatorknoppen voor aanschaffen? Of moet ik ook een Internet Bridge aanschaffen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeAllerlangste schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:30:
@tado ; Ticket had ik gelijk op dinsdagavond ingeschoten. Deze morgen (1,5 dag responsetijd) reactie ontvangen dat er een configuratie-issue was en dat dit op afstand "gemaakt" is. Sindsdien doet mijn verwarming niets meer. Met een hoogzwangere vrouw en 2 kleine kinderen thuis wordt het wat dringend nu. Hoe kom ik met spoed in contact met jullie helpdesk?

[...]
Hang tijdelijk de oude thermostaat terug om verwarming terug te krijgen.

Stuur daarna foto's van bedrading in uw tado en in uw oude thermostaat.

Zorg dat u het exacte typenummer doorgeeft van uw oude thermostaat.
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:11:
Ik heb een huis gekocht waar een Tado Thermostat V3 beneden aan de muur hangt. Beneden hebben we vloerverwarming liggen zonder radiatoren, maar boven zijn er juist wel radiatoren. Kan ik daar (mits ze passen uiteraard) gewoon de radiatorknoppen voor aanschaffen? Of moet ik ook een Internet Bridge aanschaffen? :)
Neem contact op met de oude eigenaar en vraag of hij nog de bridge heeft.

U heeft altijd een bridge nodig!

Zorg ook dat de thermostaat die u nu in huis heeft "vrij is van registratie" zodat u hem aan uw eigen account kunt hangen.

[ Voor 32% gewijzigd door tado op 12-12-2019 16:20 ]

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19

Chrisjuh_15

Facta non verba

tado schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:19:

Neem contact op met de oude eigenaar en vraag of hij nog de bridge heeft.

U heeft altijd een bridge nodig!

Zorg ook dat de thermostaat die u nu in huis heeft "vrij is van registratie" zodat u hem aan uw eigen account kunt hangen.
Top! Dank voor het snelle antwoord!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
DeAllerlangste schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:57:

[...]

@tado any clue?

[...]
Uiteindelijk heb ik een andere CV ketel aangeschaft (Remeha Calenta Ace), ik had toen ongeveer hetzelfde probleem (echter wel modulaire aansluiting). Opgelost door de jumper in de extension kit om te draaien. Proberen op eigen risico.

Je hebt denk ik sowieso een euro stekker nodig om de extension kit van netspanning te voorzien (Kan je ook anders oplossen)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/254179/files/168561164/450x450x2/eurostekker-2-aderig-15m-wit-2x075mmi.jpg

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:29:
Kan je ergens in de app ook instellen dat de maximale temperatuur, welke handmatig kan worden ingesteld, niet boven de 23 graden gezet mag worden? Ik heb er hier namelijk een paar in huis die als ze het koud hebben de thermostaat op 25 graden zetten...
Voor de zekerheid: Dit kan dus niet denk?

• MrAcid
  • Niet online
readytoflow schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:20:
[...]

Voor de zekerheid: Dit kan dus niet denk?
Kan inderdaad niet.

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:22:
Gisteren succesvol de kamerthermostaat en 3 knoppen geïnstalleerd. Nog 5 te gaan - maar die zijn lastiger.
- Eén knop krijg ik niet van de radiator af omdat de imbus waarmee hij verankerd zit dol is. :X
- Eén knop krijg ik niet van de radiator af omdat de radiator te dicht op de muur staat. Daar moet ik de hele kraan voor demonteren (en dan meteen maar vervangen voor een type waarbij dit níet is). :X :N
- Voor de woonkamer (convectorput + radiator) moeten er eerst nieuwe kranen op (zijn nog niet thermostatische +/- knoppen').
- Voor de badkamer wacht ik even met installeren want die gaat (zolang de woonkamer niet gedaan is) óf veel te veel warmte trekken (in de woonkamer), of de badkamer wordt nooit meer warm. :+

Wordt nog een leuk projectje, want ik kan nergens een aftapkraan vinden op de benedenverdieping. Wellicht moet ik de kruipruimte maar eens in, hopelijk zit er voor de convectorput (laagste punt) wat. We gaan het zien!
Uiteindelijk allemaal gelukt! Helaas moest ik 2x de hele CV leeghalen (tijgerend door de kruipruimte) en weer vullen. Maar ik heb weer wat nieuwe klusdingen geleerd en mijn ‘nieuwe’ huis beter leren kennen. Vanavond de kraan en knop in de convectorput vervangen en daarmee zijn nu alle ruimtes en verwarmingen ‘slim’!

Key takeaway: check in een oud huis vooraf zo goed mogelijk de radiatorkranen en vervang ze voor een kraan van hetzelfde merk. Scheelt een hoop tijd en geklooi! (Als je thermostatische kranen gaat plaatsen).

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 12-12-2019 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeAllerlangste
tado schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:19:
[...]

Hang tijdelijk de oude thermostaat terug om verwarming terug te krijgen.

Stuur daarna foto's van bedrading in uw tado en in uw oude thermostaat.

Zorg dat u het exacte typenummer doorgeeft van uw oude thermostaat.
Dat is wat lastig na 3 jaar een tado aan de muur! ;-) Ik snap overigens dat je niet de tijd hebt om even terug te lezen hoor.

Uiteindelijk kwam jullie helpdesk snel bij me terug en bleek het mijn vrouw te zijn die per ongeluk een kabel had losgetrokken bij de ketel, precies rondom de tijd dat jullie (een succesvolle) wijziging hadden doorgevoerd.

Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 14:12
Ik heb laatst een Tado V3+ Starterskit met 4 Radiatorknoppen gekocht omdat ik het idee heb dat mijn huidige situatie met de verwarming niet heel zuinig is. Voordat ik deze set ga installeren wil ik toch graag nog wat advies, omdat ik er zelf niet helemaal uitkom (bij het doorspitten van de topics is elke situatie toch anders)

Huidige situatie:
- CV Ketel: Nefit EcomLine HR met thermostaat Nefit Moduline 30

- Woonkamer met vloerverwarming + 1 radiator. In principe zou ik deze radiator niet meer willen gebruiken, wat ik nu dus vaak nog wel moet doen omdat de kamer niet goed of snel genoeg op temperatuur komt.
(kan ik deze gewoon dichtzetten of is dat niet goed voor de leidingen en de ketel?). Moet ik hiervoor nog iets extra aanschaffen?

- 4 slaapkamers + badkamer met elk 1 radiator. Ik kan momenteel de temperatuur niet goed regelen. Als ik de radiator soms een héél klein beetje open draai, kan deze loeiheet worden. En de andere keer moet ik hem juist helemaal open draaien om het vervolgens maar een klein beetje verwarmd te krijgen.

Zoals je ziet loopt dit niet helemaal soepel en mijn vraag is dan ook of ik het met de huidige V3+ set op kan gaan lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Arts schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:59:

Huidige situatie:
Tado kan Netfit Uba praten en opentherm, welke van deze 2 is je ketel?
Als ik de radiator soms een héél klein beetje open draai, kan deze loeiheet worden. En de andere keer moet ik hem juist helemaal open draaien om het vervolgens maar een klein beetje verwarmd te krijgen.
dat klinkt mij niet in de oren als een verwarming met thermostatische kraan, maar gewoon een ouderwetse kraan die je open en dicht kan draaien, Tado is daar niet voor geschikt en je zal eerst je kranen moeten vervangen als het idd geen thermostatische zijn.

overigens met je vloerverwarming: het is logisch dat het lang duurt voordat je vloerverwarming warmte gaat afgeven, dat zal met iedere andere oplossing ook niet snel gebeuren.

https://huis-en-tuin.info...delen-en-stookkosten.html
Koud? Even snel de kachel aan!
Iedereen kent de situatie dat je thuis komt en dat het koud is in huis. Snel de verwarming nog even aanzetten om even de kamer een paar graden warmer te stoken. Dit gaat met vloerverwarming niet lukken. Wanneer de vloerverwarming niet aan staat en er moet een graad of drie bij om het behagelijk te krijgen in huis, dan is dit niet één, twee, drie gebeurd. Vanaf het moment dat de vloerverwarming wordt aangezet duurt het een aantal uren voor je gaat merken dat de verwarming aan staat. Hier moet je dus rekening mee houden. Verwarmingsradiatoren daarin tegen werken snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vandaag de eerst Tado geïnstalleerd.

Wat kinderlijk eenvoudig en goed doordacht. De komende tijd eens kijken hoe hij het gaat doen. Wat zijn punten waarop ik moet letten? Heb e.e.a. gelezen over overshoot ed.?

- Geofencing staat aan
- ma-vr, za, zo plan gemaakt
- Koppeling HomeKit (vooralsnog leuk maar als Tado doet wat ze moet doen overbodig)

Hoor graag jullie input op zaken die ik kan testen/monitoren.

Setup:
Volledig vloerverwarming
Bedraad aangesloten
Modulerend naar de ketel

Mocht het allemaal goed lopen komt er boven een tweede thermostaat met Regeling per kamer (heb al twee slimme radiator thermostaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:27
Arts schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:59:
Ik heb laatst een Tado V3+ Starterskit met 4 Radiatorknoppen gekocht omdat ik het idee heb dat mijn huidige situatie met de verwarming niet heel zuinig is. Voordat ik deze set ga installeren wil ik toch graag nog wat advies, omdat ik er zelf niet helemaal uitkom (bij het doorspitten van de topics is elke situatie toch anders)

Huidige situatie:

- Woonkamer met vloerverwarming + 1 radiator. In principe zou ik deze radiator niet meer willen gebruiken, wat ik nu dus vaak nog wel moet doen omdat de kamer niet goed of snel genoeg op temperatuur komt.
(kan ik deze gewoon dichtzetten of is dat niet goed voor de leidingen en de ketel?). Moet ik hiervoor nog iets extra aanschaffen?

- 4 slaapkamers + badkamer met elk 1 radiator. Ik kan momenteel de temperatuur niet goed regelen. Als ik de radiator soms een héél klein beetje open draai, kan deze loeiheet worden. En de andere keer moet ik hem juist helemaal open draaien om het vervolgens maar een klein beetje verwarmd te krijgen.

Zoals je ziet loopt dit niet helemaal soepel en mijn vraag is dan ook of ik het met de huidige V3+ set op kan gaan lossen :)
In geval met vloerverwarming en radiator, op de radiator ook een tado knop met thermostatische kraan monteren. Dan kan de radiator bij het starten van de vloerverwarming mee draaien om de ruimte te verwarmen, en wanneer die op temperatuur is, zal de radiator door de tado dichtgedraait worden. Wel een beetje spelen met de schedule en de temperatuur van de radiator in de app. Ik heb dit hier ook met de keuken, radiator draait in het begin even mee, maar de rest van de dag staat ie uit.

Zoals ETH0.1 al aangeeft, de radiators moeten voorzien zijn van thermostatische kranen, liefst van Heimeier M3.0, Hierbij heb je geen verloop ringen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:56
Ik heb een probleempje @tado
We hebben de app geupdate en de verwarming gaat niet uit als we het huis uit gaan.
Normaal ging die automatisch uit.
Ik kan ook geen instelling vinden..
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
m-tuning schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:05:
Ik heb een probleempje @tado
We hebben de app geupdate en de verwarming gaat niet uit als we het huis uit gaan.
Normaal ging die automatisch uit.
Ik kan ook geen instelling vinden..
Iemand een idee?
als je in de app zit, in 'thuis' en dan op geolocatie

zijn dan alle telefoons de deur uit, of blijft er 1 achter?

en staat in 'instellingen' -> geolocatie je woongebied goed, en niet te groot?

[ Voor 8% gewijzigd door ETH0.1 op 13-12-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:56
ETH0.1 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:07:
[...]

als je in de app zit, in 'thuis' en dan op geolocatie

zijn dan alle telefoons de deur uit, of blijft er 1 achter?

en staat in 'instellingen' -> geolocatie je woongebied goed, en niet te groot?
Ja dat staat wel goed.
We hebben het zo ingesteld dat als we thuis zijn hij op 17 staat. Hij hoeft niet gelijk naar 20.
Als we op de bank zitten Bijvoorbeeld zetten we hem handmatig op 20. Normaal gaat hij daar dan automatisch af als we weg gaan.
Dit deed hij ditmaal niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
m-tuning schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:19:
[...]

Ja dat staat wel goed.
We hebben het zo ingesteld dat als we thuis zijn hij op 17 staat. Hij hoeft niet gelijk naar 20.
Als we op de bank zitten Bijvoorbeeld zetten we hem handmatig op 20. Normaal gaat hij daar dan automatisch af als we weg gaan.
Dit deed hij ditmaal niet..
volgende keer dat jullie weg zijn, kijk even of 1 van de telefoons zich nog thuis bevind (als dat zo is, is het een telefooninstelling, als beide telefoons daar ook weg zijn is het iets anders.

overigens had ik vanacht in 1 van de reports een outage, misschien was er een kleine storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 14:12
ETH0.1 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:19:
[...]

Tado kan Netfit Uba praten en opentherm, welke van deze 2 is je ketel?

[...]

dat klinkt mij niet in de oren als een verwarming met thermostatische kraan, maar gewoon een ouderwetse kraan die je open en dicht kan draaien, Tado is daar niet voor geschikt en je zal eerst je kranen moeten vervangen als het idd geen thermostatische zijn.

overigens met je vloerverwarming: het is logisch dat het lang duurt voordat je vloerverwarming warmte gaat afgeven, dat zal met iedere andere oplossing ook niet snel gebeuren.

https://huis-en-tuin.info...delen-en-stookkosten.html

[...]
Dank voor je reactie! Ik geloof Uba, dat zou dan betekenen dat ik ook nog een Opentherm converter nodig heb? En zo te horen zijn het inderdaad geen thermostatische kranen, dus deze zou ik moeten (laten) vervangen. Heel veel kostenbesparend gaat het zo niet meer worden ben ik bang... :F Maar voor de comfort is het de investering wellicht wel waard.
ardvark99 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:48:
[...]

In geval met vloerverwarming en radiator, op de radiator ook een tado knop met thermostatische kraan monteren. Dan kan de radiator bij het starten van de vloerverwarming mee draaien om de ruimte te verwarmen, en wanneer die op temperatuur is, zal de radiator door de tado dichtgedraait worden. Wel een beetje spelen met de schedule en de temperatuur van de radiator in de app. Ik heb dit hier ook met de keuken, radiator draait in het begin even mee, maar de rest van de dag staat ie uit.

Zoals ETH0.1 al aangeeft, de radiators moeten voorzien zijn van thermostatische kranen, liefst van Heimeier M3.0, Hierbij heb je geen verloop ringen nodig.
Thanks voor de tip!
Pagina: 1 ... 90 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!