Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:26:
[...]

Dat is wel een erg strakke lijn.

Onderstaande is hoe mijn grafiek eruit ziet:

[Afbeelding]
U quote een plaatje uit 2015, toen we iets te agressieve "smoothing" toepasten in de grafieken. Ondertussen is dat opgelost zoals ook in uw eigen screenshot te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:24
tado schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:31:
[...]

U quote een plaatje uit 2015, toen we iets te agressieve "smoothing" toepasten in de grafieken. Ondertussen is dat opgelost zoals ook in uw eigen screenshot te zien is.
Oh oeps. Niet gezien :X

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 16:03
mphilipp schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:25:
[...]

Tuurlijk mag je dat zeggen. Maar op een genuanceerde en opbouwende manier. Ik heb niet de hele geschiedenis van jouw ervaring gelezen, maar de manier zoals je op veel reacties inbrak om jouw ongenoegen te spuien riep niet alleen bij mij irritatie op.

Ik kreeg hetzelfde idee dat ik wel eens heb als ik op een reviewsite kijk waar er 100 positieve reacties zijn en dan één (er is er altijd één) die dan roept dat het 3x niets is en alles afbrandt. Dan vraag ik me altijd af wat daar gebeurd is.
Volgens mij was mijn commentaar terecht. Er zat inderdaad sentiment bij, dat zal ik de volgende keer proberen achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:53
ik heb sinds dit weekend de tado aan mijn nefit smartline basic hangen. Tot nu toe best tevreden, ondanks de overshoots (heb begrepen dat dit in het begin normaal is omdat de Tado nog moet leren hoe op te warmen).

Ik zit alleen met het warm water waar ik niet zo goed van weet wat ik er mee aan moet. Ik kan in het schema aangeven dat het warm water uit of aan moet staan, maar verder niks. Nou heb ik een paar scenario's, maar weet niet zo goed of ze werken zoals ik denk/efficient zijn:

Scenario 1:
Zet de warm water voorziening altijd aan, behalve in de nacht en door middel van de thuis/afwezig functionaliteit de warm water voorziening aan en uit zetten. Waarbij ik een vaste temperatuur op de CV heb ingesteld.

Scenario 2:
Hetzelfde als boven, maar dan zet ik de CV ketel op eco stand. De vraag is dan, heeft het nog wel zin om de warm water voorziening aan/uit te laten gaan, aangezien eco stand alleen water opwarmt bij een warmte vraag.

Scenario 3:
Het warm water helemaal niet regelen via Tado, maar de CV ketel op eco stand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
jordyc schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:58:
ik heb sinds dit weekend de tado aan mijn nefit smartline basic hangen. Tot nu toe best tevreden, ondanks de overshoots (heb begrepen dat dit in het begin normaal is omdat de Tado nog moet leren hoe op te warmen).

Ik zit alleen met het warm water waar ik niet zo goed van weet wat ik er mee aan moet. Ik kan in het schema aangeven dat het warm water uit of aan moet staan, maar verder niks. Nou heb ik een paar scenario's, maar weet niet zo goed of ze werken zoals ik denk/efficient zijn:

Scenario 1:
Zet de warm water voorziening altijd aan, behalve in de nacht en door middel van de thuis/afwezig functionaliteit de warm water voorziening aan en uit zetten. Waarbij ik een vaste temperatuur op de CV heb ingesteld.

Scenario 2:
Hetzelfde als boven, maar dan zet ik de CV ketel op eco stand. De vraag is dan, heeft het nog wel zin om de warm water voorziening aan/uit te laten gaan, aangezien eco stand alleen water opwarmt bij een warmte vraag.

Scenario 3:
Het warm water helemaal niet regelen via Tado, maar de CV ketel op eco stand zetten.
Ik heb dezelfde vraag ook nog steeds. Warm water “uit” zetten in de Tado-app heeft bij mij echter het gevolg dat er helemaal geen warm water meer uit de kranen komt - dus scenario 3 kan wel, maar dan moet je het uitzetten via de configuratie (niet gewoon in de app, maar op het apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordyc schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:58:

Scenario 1:

Scenario 2:

Scenario 3:
Ik heb een Remeha zonder boiler in een eenpersoons huishouden en heb doordeweeks in de tado app Warm Water op de (in mijn geval) maximale temperatuur van 65 graden ingesteld van 7.00-8.00 uur om in die periode te douchen. In de grafiek zie je dan een rode balk in die tijdsperiode en de rest van de periode staat ie op "Off", dus geen warm water afgifte.

De ketel staat altijd ingesteld op "Eco", wat in mijn geval betekent dat een kleine hoeveelheid water dan niet continu (24/7) wordt voorverwarmd om snel warm water af te geven. Hierdoor duurt het weliswaar langer om op te warmen, meer waterverbruik dus, maar minder gasverbruik dan wanneer Warm Water op Continu ("Eco" uit) staat ingesteld.

Als ik incidenteel, s' avonds bijvoorbeeld, warm water nodig heb, dan stel ik de tado app in op max. 5-10 minuten warm water afgeven op 65 graden of een lagere temperatuur. Zou mooi zijn als dit ook via een spraakcommando kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:17:
[...]

Ik heb een Remeha zonder boiler in een eenpersoons huishouden en heb doordeweeks in de tado app Warm Water op de (in mijn geval) maximale temperatuur van 65 graden ingesteld van 7.00-8.00 uur om in die periode te douchen. In de grafiek zie je dan een rode balk in die tijdsperiode en de rest van de periode staat ie op "Off", dus geen warm water afgifte.

De ketel staat altijd ingesteld op "Eco", wat in mijn geval betekent dat een kleine hoeveelheid water dan niet continu (24/7) wordt voorverwarmd om snel warm water af te geven. Hierdoor duurt het weliswaar langer om op te warmen, meer waterverbruik dus, maar minder gasverbruik dan wanneer Warm Water op Continu ("Eco" uit) staat ingesteld.

Als ik incidenteel, s' avonds bijvoorbeeld, warm water nodig heb, dan stel ik de tado app in op max. 5-10 minuten warm water afgeven op 65 graden of een lagere temperatuur. Zou mooi zijn als dit ook via een spraakcommando kan.
Dit had ik op maandag ook, tot dat ik zonder na te denken savonds onder de douche stapte en een klein gilletje liet.

Ik heb ook geen boiler, dus als er iets warm gehouden wordt is dat de warmtewisselaar. Als je de ketel in eco modus zet, dan wordt de warmtewisselaar dus niet warm gehouden, maar wordt opgewarmte wanneer er warmte vraag is. Dus waarom zou ik dan in Tado een schema maken die het warmte water echt uit zet, dus ook als ik toevallig een keer savonds wil douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:17
Zojuist zie ik in mijn Tado app een korting van 30% op de upgrade naar de v3+ app, nu €13,99. Misschien toch maar eens doen!
Oeps, repost: waterstof in "Tado Smart Thermostat Topic"

Beetje treurig wel voor wie de volle mep heeft betaald. Wellicht hebben ze bedacht dat ze toch een keer van de tech debt van die oude app af moeten komen.

[ Voor 14% gewijzigd door microcuts op 03-12-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordyc schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:25:
[...]
Dus waarom zou ik dan in Tado een schema maken die het warmte water echt uit zet, dus ook als ik toevallig een keer savonds wil douchen.
Heb het vanaf het begin zo ingesteld, maar dat laatste vroeg ik me toen ook al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 22:25

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik had me ook niet goed ingelezen op het warm water gedeelte en nam gewoon aan dat het dan gewoon wat langer zou duren voor het water warm wordt... nou, niet dus, Keertje vroeg wakker in het weekend en je bent opeens wel HEEL erg wakker omdat je onder ijskoud water staat.

Ik heb dat schema dus ook uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

tado schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:13:
Bij het toevoegen van producten uit een V3+ starterskit raden wel aan om eerst eenmalig de "lifetime" upgrade uit te voeren zodat u niet voor verassingen komt te staan.
Hmmm, lees ik nu pas. Heb een additionele thermostaat en 2 radiatorknoppen toegevoegd uit een V3+ set. Gelukkig geen problemen.

Ik zit te twijfelen om te upgraden naar de V3+ app voor €13,99 momenteel. Zijn er mensen overgestapt die achteraf spijt hebben? (je kan niet meer terug immers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
jordyc schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:25:
[...]

Dit had ik op maandag ook, tot dat ik zonder na te denken savonds onder de douche stapte en een klein gilletje liet.

Ik heb ook geen boiler, dus als er iets warm gehouden wordt is dat de warmtewisselaar. Als je de ketel in eco modus zet, dan wordt de warmtewisselaar dus niet warm gehouden, maar wordt opgewarmte wanneer er warmte vraag is. Dus waarom zou ik dan in Tado een schema maken die het warmte water echt uit zet, dus ook als ik toevallig een keer savonds wil douchen.
We hebben geen thermostaatkranen in de keuken of op wastafels. Dan is het handig om de watertemperatuur overdag een flink stuk lager te zetten. Alleen voor douche/bad is hoge temperatuur nodig. We zijn er inmiddels aan gewend om bij incidenteel douche/badgebruik overdag de temperatuur via de app tijdelijk te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51

13art

Moderator Mobile
woekele schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:23:
[...]

Hmmm, lees ik nu pas. Heb een additionele thermostaat en 2 radiatorknoppen toegevoegd uit een V3+ set. Gelukkig geen problemen.

Ik zit te twijfelen om te upgraden naar de V3+ app voor €13,99 momenteel. Zijn er mensen overgestapt die achteraf spijt hebben? (je kan niet meer terug immers)
Ik krijg net ook die melding maar ik snap/zie de meerwaarde niet. Met de V3 app werkt geofencing en daarmee de verwarming lager zetten, toch ook gewoon? Dus waarom de V3+ app kopen? Als ik zo kijk lijkt dit met name cosmetisch. Maar zal me er nog wat meer in verdiepen. Ik vind ook dat de website niet heel duidelijk is over de verschillen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Ik ben me aan het oriënteren naar slimme thermostaat kranen, ik weet op zich precies wat ik wil ... alleen heb ik te weinig verstand van CV installaties en domme & (slimme) thermostaatkranen.
Hopelijk kunnen jullie en Tado me een stapje verder helpen.

Hieronder een grof schema van mijn huis en de kamers en verschillende type kranen die de vorige bewoner in huis heeft geplaatst.

Legenda:
DK (rood) = domme kraan
TK (blauw) = thermostaat kraan
TMS (groen) = Honeywell modulerende thermostaat
CV (oranje) = lokatie van mijn Intergas CV ketel

CV Plattegrond
(Klikbaar)

Wat wil ik bereiken:
  1. Voornaamste is de functionaliteit om Slaapkamer 2 en 3 met een Tado-like slimme thermostaat kraan (en geofencing, dus heb ook een Tado thermostaat en abonnement nodig als ik dit automatisch wil kunnen ipv via accepteren van notifications .. we hebben het over kids, die nemen het niet zo nauw ;)). Dit zijn de kinderkamers, heel onregelmatig thuis, maar als ze thuis zijn dan wil ik het wel warm op hun kamers hebben *. Die verdieping is constructiebouw en platdak, dus erg beïnvloedbaar door de buiten temperatuur
  2. De eerste verdieping wil ik eigenlijk buiten beschouwing laten, Slaapkamer 1 blijft met de domme kraan genoeg op temperatuur (hou van een koele kamer), douche is ok met thermostaat kraan en de werkkamer wordt warm gehouden door de apparatuur die er staat :)
  3. Maar dan de huiskamer ... de domme radiator rechts tussen huiskamer en keuken staat laag aan en voldoet volgens mij de domme kraan. Maar mijn vraag is ... is het verstanding om de domme kranen bij de schuifdeur (bovenkant tekening) ook te vervangen door Tado's? Of is het voldoende dat de Tado thermostaat er relatief in de buurt/in dezelfde kamer zit en dat die wel aangeeft of er meer stoken in de huiskamer nodig is? (Even daargelaten dat zonder Tado kraan ik ook geen "open raam/deur" waarschuwing krijg). En moeten dan beide cv's of is 1 genoeg?
Of ben ik erg naïef om te denken dat het systeem zo goed werkt, met nog zoveel domme kranen in huis?

Ik realiseer me sowieso dat de domme kranen die slim moeten worden, eerst nog een thermostaat kraan moeten krijgen.

[edit] * Ik realiseer me net, kan geofencing ook verschillende telefoons herkennen? Dus telefoon 2 komt thuis, Slaapkamer 2 moet warm, telefoon 3 komt thuis, Slaapkamer 3 moet warm? En andersom als ze één voor één vertrekken? En als de laatste van huis is ook de huiskamer terug gaat?

[ Voor 6% gewijzigd door S913 op 03-12-2019 19:04 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:51

mphilipp

Romanes eunt domus

S913 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:27:
Of ben ik erg naïef om te denken dat het systeem zo goed werkt, met nog zoveel domme kranen in huis?
Ik zou dat niet zo willen stellen... :+
Het probleem met een 'domme' kraan in huis is dat die radiator ook warm wordt als Tado vindt dat de kinderkamer warm moet worden. Daarom heb ik ervoor gekozen om alle kranen in huis te vervangen door Tado's. Immers, als ik 1 kamer warm wil hebben, zet ie alle kranen dicht, behalve die van die specifieke kamer. Bij mij is het wel iets anders omdat ik stadsverwarming heb. Bij mij hoeft er geen ketel te gaan branden voor 1 kamer, maar het effect is wel hetzelfde.

Voor de kamers die niet echt warm hoeven te zijn, zou je misschien kunnen volstaan met domme thermostaatkranen die je dan standaard dicht zet. Maar ja...als je die open zet en de rest van huis is op temperatuur, gebeurt er niets omdat de ketel misschien uit staat. Vandaar dat je naar mijn idee de boel het beste helemaal slim moet maken om er volledig profijt van te hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

l3art schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:12:
Dus waarom de V3+ app kopen? Als ik zo kijk lijkt dit met name cosmetisch.
Ben erg benieuwd wat je nog uitvindt. Ik zie ook (nog?) geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

mphilipp schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:51:
Het probleem met een 'domme' kraan in huis is dat die radiator ook warm wordt als Tado vindt dat de kinderkamer warm moet worden. Daarom heb ik ervoor gekozen om alle kranen in huis te vervangen door Tado's.

Voor de kamers die niet echt warm hoeven te zijn, zou je misschien kunnen volstaan met domme thermostaatkranen die je dan standaard dicht zet. Maar ja...als je die open zet en de rest van huis is op temperatuur, gebeurt er niets omdat de ketel misschien uit staat. Vandaar dat je naar mijn idee de boel het beste helemaal slim moet maken om er volledig profijt van te hebben.
Maar dat is toch niet heel anders dan nu? Nu als de normale blauwe thermostaat kranen in de douches en kinderkamers (de rode domme kranen zoals ik die noem zijn écht dom, dus alleen simpele draaikranen) warmte willen en volgens het schema van mijn thermostaat in de huiskamer mag het (ik zeg maar wat) 20 graden zijn, dan worden alle domme radiatoren (afhankelijk van hoe ver ze open staan) nu ook al warm. Maar dat lijk ik dus voor de "koele kamers" nu ook redelijk onder controle te hebben, die radiatoren worden gewoon lichtjes warm, net genoeg voor mijn gewenste temperatuur.

Alle kranen vervangen (13 tado's, waarvan 8 ook nog eerst thermoaansluitingen moeten) wordt me iets te gortig :X Het enige waar ik (zegt de leek) de toegevoegde waarde zie om dom te vervangen door slim is in de huiskamer, al weet ik dat dus niet zeker, zie ook punt 3.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Vandaag de black friday deal binnen van Tink en de 1e 4 knoppen en de thermostaat hangen al. Het was eerst even vloeken omdat ik nergens instructies kon vinden en de app/website mij maar in rondjes bleef sturen. Na het koppelen van de gateway en thermostaat was ik echter onder de indruk van hoe goed gedocumenteerd het installatieproces was. Hulde hiervoor!

Nieuw voor mij is het instellen van de tapwater temperatuur en het maken van een schema hiervoor. Kan iemand toelichten wat de voordelen hiervan zijn? Voorheen stond deze gewoon vast op 60 graden als ik mij niet vergist. Ik neem aan dat hij dan pas gaat opwarmen bij vraag naar warm water. Wel nut heeft een slim schema hiervoor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

SuperKris schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:14:
Vandaag de black friday deal binnen van Tink en de 1e 4 knoppen en de thermostaat hangen al. Het was eerst even vloeken omdat ik nergens instructies kon vinden en de app/website mij maar in rondjes bleef sturen. Na het koppelen van de gateway en thermostaat was ik echter onder de indruk van hoe goed gedocumenteerd het installatieproces was. Hulde hiervoor!

Nieuw voor mij is het instellen van de tapwater temperatuur en het maken van een schema hiervoor. Kan iemand toelichten wat de voordelen hiervan zijn? Voorheen stond deze gewoon vast op 60 graden als ik mij niet vergist. Ik neem aan dat hij dan pas gaat opwarmen bij vraag naar warm water. Wel nut heeft een slim schema hiervoor dan?
Als je in de Tado-app het warm water uit zet komt er ook echt geen warm water, ook niet bij warm water vraag. Het is dus eigenlijk alleen maar handig om uit te zetten als je afwezig bent, of wanneer je zeker niet wilt douchen oid, bv diep in de nacht. Bij mij staat het van 00 tot 05 uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Sabbi schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:21:
[...]

Als je in de Tado-app het warm water uit zet komt er ook echt geen warm water, ook niet bij warm water vraag. Het is dus eigenlijk alleen maar handig om uit te zetten als je afwezig bent, of wanneer je zeker niet wilt douchen oid, bv diep in de nacht. Bij mij staat het van 00 tot 05 uur uit.
Thanks, maar is het dan alleen een soort "slot" tegen het gebruik van warm water?

Of staat de ketel anders altijd standby met een hoger energie gebruik tot gevolg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

SuperKris schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:27:
[...]

Thanks, maar is het dan alleen een soort "slot" tegen het gebruik van warm water?

Of staat de ketel anders altijd standby met een hoger energie gebruik tot gevolg?
Het hangt een beetje af wat voor ketel je hebt, meeste hr-ketels in Nederland hebben geen boiler die warm gehouden wordt maar alleen een kleine warmtewisselaar. Die wordt dan inderdaad altijd warm gehouden zolang tado het warmwater aan heeft staan. Maar als je op de ketel een eco-stand hebt kan je dat aanzetten (vanaf de ketel) en heb je wel warm water bij vraag en niet continu de warmtewisselaar warm houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
[...]

Ik krijg net ook die melding maar ik snap/zie de meerwaarde niet. Met de V3 app werkt geofencing en daarmee de verwarming lager zetten, toch ook gewoon? Dus waarom de V3+ app kopen? Als ik zo kijk lijkt dit met name cosmetisch. Maar zal me er nog wat meer in verdiepen. Ik vind ook dat de website niet heel duidelijk is over de verschillen.
Zelfde hier. Uiteraard word ik verleid er weer over na te denken door de melding. TIjdje niet hier geweest. Belangrijkste redenen om het niet te doen voor mij waren het terugzetten naar situatie voor handmatige bediening en de golfjes die weergeven hoe hard je stookt. De eerste is gewijzigd in tot volgende tijdsblok (dus niet overruled door geofencing) heb ik inmiddels gelezen, de tweede weet ik nog niet (nog minimaal 25 pagina's forumposts te lezen of het er misschien tussen staat). Ik blijf nog wel bij de oude, want ik wil bij verlaten woning altijd dat de temperatuur weer uit gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Marselaar op 04-12-2019 09:46 . Reden: 10 => 25 ]

PSN: Marselaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:51

mphilipp

Romanes eunt domus

S913 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:36:
[...]
Maar dat is toch niet heel anders dan nu? [knip] Maar dat lijk ik dus voor de "koele kamers" nu ook redelijk onder controle te hebben, die radiatoren worden gewoon lichtjes warm, net genoeg voor mijn gewenste temperatuur.
Als je het zo kan doen is dat ok natuurlijk. Mijn punt is dat als alles 'slim' is, je meer/nauwkeurigere controle hebt over de temperaturen en feitelijk geen warmte laat weglekken omdat je 'domme' kraan open staat terwijl niemand in de kamer aanwezig is.
Alle kranen vervangen (13 tado's, waarvan 8 ook nog eerst thermoaansluitingen moeten) wordt me iets te gortig :X
Dat begrijp ik. Gelukkig kon ik van de black friday aanbieding gebruik maken van 50-5 en zo toch nog wat 'besparen'. Ben net verhuisd, dus was toch al geld aan het uitgeven. Ik zie het als een lange termijn investering van comfort en gemak. Maar het blijft een bak geld.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Marselaar schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:34:
[...]

Zelfde hier. Uiteraard word ik verleid er weer over na te denken door de melding. TIjdje niet hier geweest. Belangrijkste redenen om het niet te doen voor mij waren het terugzetten naar situatie voor handmatige bediening en de golfjes die weergeven hoe hard je stookt. De eerste heb ik inmiddels gelezen, de tweede weet ik nog niet (nog minimaal 25 pagina's forumposts te lezen of het er misschien tussen staat).
De golfjes/informatie over of er gestookt wordt is er niet. Ja in de grafieken maar geen actuele status zoals in de oude app.
Voor de rest is de update alleen maar cosmetisch, behalve wat statistieken over luchtkwaliteit die van internet afgehaald worden. Het wijzigen van de temperatuur gaat anders, niet enorm beter of slechter maar anders. Het is nu een schuifje voor de temperatuur en een schuifje voor de tijd, met puntjes die laten zien wanneer de volgende programmawijziging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Sabbi schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:44:
[...]

De golfjes/informatie over of er gestookt wordt is er niet. Ja in de grafieken maar geen actuele status zoals in de oude app.
Voor de rest is de update alleen maar cosmetisch, behalve wat statistieken over luchtkwaliteit die van internet afgehaald worden. Het wijzigen van de temperatuur gaat anders, niet enorm beter of slechter maar anders. Het is nu een schuifje voor de temperatuur en een schuifje voor de tijd, met puntjes die laten zien wanneer de volgende programmawijziging is.
Dank je. Dat scheelt me weer veel leeswerk. Ik ga niet over. Belangrijkste reden is dat "Tot de volgende automatische verandering" ook anders werkt en niet meer reageert op Geofencing. Krijg nu wel om de haverklap die popup in de app. |:(

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 08:55
microcuts schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:34:
Zojuist zie ik in mijn Tado app een korting van 30% op de upgrade naar de v3+ app, nu €13,99. Misschien toch maar eens doen!
Ik heb het ook maar gedaan om van de nags af te komen en mijn Google tegoed af te komen (ik verdien redelijk wat met de Rewards app). Maar ik vind het een belachelijke hoeveelheid geld voor restyling van een app die niets meer doet dan mijn Home Assistant app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Marselaar schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:48:
[...]

Dank je. Dat scheelt me weer veel leeswerk. Ik ga niet over. Belangrijkste reden is dat "Tot de volgende automatische verandering" ook anders werkt en niet meer reageert op Geofencing. Krijg nu wel om de haverklap die popup in de app. |:(
Oh, dat was me nog helemaal niet opgevallen. Inderdaad als je een aanpassing doet en weggaat blijft hij aan staan, eerst ging hij dan automatisch op afwezig. Kut dat dat er niet meer is.

[ Voor 3% gewijzigd door Sabbi op 04-12-2019 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ok duidelijk, ik was helaas in mijn onderzoek te laat voor alle Black Friday deals :'(

Maar als ik dus interpreteer (en eigenwijs dus vooralsnog ook kijkende naar de kosten) zou ik minimaal de 2 kinderslaapkamers moeten doen en eigenlijk in de huiskamer (naast dus de thermostaat) ook 2 kranen moeten doen (ook al zitten ze dicht naast elkaar en in dezelfde ruimte als de thermostaat.

En dan bij ik dus nog even hoe slim geofenching is in het herkennen van telefoons:
1. Persoon 1 komt thuis: huiskamer warm
2. Kind 1 komt thuis: huishamer is al warm en slaapkamer 2 warm aanzetten
3. Kind 2 komt thuis: huishamer is al warm en slaapkamer 3 warm aanzetten
en andersom stapsgewijs ook weer kamers uitzetten tot iedereen weg is en alles op "away mode" staat.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:27

amphora

Websites & Fotografie

S913 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:15:
[...]

Ok duidelijk, ik was helaas in mijn onderzoek te laat voor alle Black Friday deals :'(

Maar als ik dus interpreteer (en eigenwijs dus vooralsnog ook kijkende naar de kosten) zou ik minimaal de 2 kinderslaapkamers moeten doen en eigenlijk in de huiskamer (naast dus de thermostaat) ook 2 kranen moeten doen (ook al zitten ze dicht naast elkaar en in dezelfde ruimte als de thermostaat.

En dan bij ik dus nog even hoe slim geofenching is in het herkennen van telefoons:
en andersom stapsgewijs ook weer kamers uitzetten tot iedereen weg is en alles op "away mode" staat.
Volgens mij gaat het niet verder als 'wel of niet iemand thuis' = 'alles uit of alles volgens schema'. Niet per kind aparte kamers.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:36
Terwijl het per telefoon aanwezig voor een bepaalde ruimte op zich wel een goeie toevoeging zou zijn. Voor mijzelf nog niet relevant, maar ik kan me indenken dat dat in de toekomst wel zo gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

Dit kan met Apple Homekit - weet niet of het met Google Home kan, maar over het algemeen kun je op Google producten veel meer configureren dus dat zal wel lukken.

cc @amphora en @robkrekel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

MrAcid schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:10:
[...]

Dit kan met Apple Homekit - weet niet of het met Google Home kan, maar over het algemeen kun je op Google producten veel meer configureren dus dat zal wel lukken.

cc @amphora en @robkrekel.
Dan moet je de goefencing van Tado zelf denk ik uitzetten en alles via homekit/woning app doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
amphora schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:14:
[...]

Dan moet je de goefencing van Tado zelf denk ik uitzetten en alles via homekit/woning app doen?
Ja, maar die is sowieso al veel makkelijker in te stellen via HomeKit wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Aangezien iedereen hier Apple heeft, zou dat een oplossing zijn. Dan hoef ik dus ook geen geofenching abonnement van Tado, maar kan dit dan via HomeKit "programmeren". Ik zal me eens verdiepen in HomeKit mogelijkheden i.c.m. de Tado. Iemand hier die het ook al op deze manier gebruikt?
robkrekel schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:03:
Terwijl het per telefoon aanwezig voor een bepaalde ruimte op zich wel een goeie toevoeging zou zijn. Voor mijzelf nog niet relevant, maar ik kan me indenken dat dat in de toekomst wel zo gaat zijn.
@tado Zijn er plannen bekend om geofenching per telefoon, per kamer beschikbaar te stellen? Dus eigenlijk een scenario per telefoon? :)

[ Voor 52% gewijzigd door S913 op 04-12-2019 12:09 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

S913 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:06:
Aangezien iedereen hier Apple heeft, zou dat een oplossing zijn. Dan hoef ik dus ook geen geofenching abonnement van Tado, maar kan dit dan via HomeKit "programmeren".
Volgens mij kan je in Homekit ook alleen geofencing gebruiken met abo. Toen ik nog geen abo had kon ik geen 'Personen vertrekken' automatisering binnen de Woning app aanmaken. En toen ik abo had wel. Tado app geeft aan homekit denk ik door wat wel en niet kan/mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:36
Aangezien iedereen hier Apple heeft
Dat lijkt misschien zo, maar is zeker niet zo.

Ik wil vooralsnog verder ook geen smart home oplossing die alles via hetzelfde systeem laat gaan, en het liefst alles via de app zelf regelen. Vooralsnog alleen smart met Hue en Tado, maar het zou best kunnen dat dat uitgebreid gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

robkrekel schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:16:
[...]
Dat lijkt misschien zo, maar is zeker niet zo.
Sorry, ik was wat cryptisch, maar bedoelde hier bij mij thuis.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Aangezien iedereen hier Apple heeft, zou dat een oplossing zijn. Dan hoef ik dus ook geen geofenching abonnement van Tado, maar kan dit dan via HomeKit "programmeren". Ik zal me eens verdiepen in HomeKit mogelijkheden i.c.m. de Tado. Iemand hier die het ook al op deze manier gebruikt?

[...]

@tado Zijn er plannen bekend om geofenching per telefoon, per kamer beschikbaar te stellen? Dus eigenlijk een scenario per telefoon? :)
Ja, ik gebruik de geofencing van HomeKit. Zonder een tado-abonnement (@amphora, dat is niet nodig) en dat werkt prima.

Ik gebruik het slechts zeer beperkt omdat wij een vrij onregelmatig 'leefritme' hebben en ik het prima vind om handmatig dingen te starten. Ik zet alleen de verwarming op de stand 'Afwezig' (een HomeKit scene, niet de tado 'Afwezig' stand) als iedereen het huis uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Volgens mij zijn ze niet duidelijk omdat er zo weinig verschillen zijn. Ja, je kunt (externe) informatie zien over de luchtkwaliteit en pollen. De luchtvochtigheid en temperatuur zijn op een andere manier gepresenteerd waardoor je wat ander (beter?) inzicht hebt. Verder is de app hetzelfde. Maar zeker in het begin adviseerde een collega van mij juist om niet te upgraden: de app was buggier.

Vooralsnog zijn er geen functies bijgekomen die mij bewegen om wel te upgraden. De roadmap kan ik ook niet meer vinden, dus ik heb ook geen idee wat eraan zit te komen. Voorlopig blijf ik dus zitten. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
[...]

Mediamarkt heeft nog de deal van starterskit met twee kranen voor 199

mijn mening is als volgt (in volgorde van geld uitgeven)

1. hang een tado thermostaat op en sluit die aan op de ketel
2. gebruik kranen voor ruimtes waar het zinvol is de radiator per tijdschema te regelen (bijv. de badkamer 's morgens en 's avonds warm en overdag niet)
en/of koop kranen waarvan je het prettig vindt de temperatuur vanaf de bank te regelen (ik heb bijv. een TV-kamer waar de centrale thermostaat niet hangt. Ik wil deze graag makkelijk regelen als we er zitten.)
3. de kranen uit stap 2 gaan warmte vragen aan de verwarmingsketel. Als daardoor de woonkamer te warm wordt koop dan extra kranen om de woonkamer te knijpen
3. koop kranen voor ruimtes waar je langere tijd zit terwijl je niet hoeft te stoken in de woonkamer (bij mij is dat bijvoorbeeld de zolder op mijn thuiswerk dag)

het hele geofencing vind ik zelf niet super prettig. Ten eerste roept de app vaak dat ik weg ben terwijl dat niet zo is. Ten tweede vond ik het vervelend in een koud huis te komen als je een paar uurtjes weg bent. Maar goed, dit kan persoonlijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

U doelt op deze feature: https://community.tado.co...olocatie-per-kamer#latest

Helaas kan ik geen verdere informatie verstrekken over eventuele ontwikkelingen met betrekking tot toekomstige features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Die was dus “Hoge prioriteit” in december 2018. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Na 24 uur met Tado zijn mij 2 dingen opgevallen.

1) de huiskamer warmt veel minder snel op. Overdag (tussen 0:00 en 18:15) staat hij op 15 graden. In deze tijd is de temperatuur vaan zon 16-17 graden teruggelopen. Dit vindt ik overigens erg langzaam! Om 18:15 moet hij dan weer naar 20 graden. Ik heb vroege start aan staan en ik zie dat hij om 16:00 is begonnen met verwarmen. Pas na 20:00 heeft hij dan pas 20 graden bereikt. Ik heb rond 20:00 zelfs op 21 graden ingesteld, maar hij wordt niet echt warmer meer.

Is de thermostaat aan het leren, of is er iets mis? Ik heb een jaren 30 huis met een woonkamer met 3 radiatoren. Allemaal voorzien van een slimme knop. De tado zit via openthem op een HRE 24/10 intergas ketel

2) Ook in de slaapkamer zit een thermostaat. Snachts mag de temperatuur teruglopen tot 16 graden. Dat lijk hij opzich netjes te doen. Een het einde van de nacht waren de knoppen echter vrij regelmatig aan het bijstellen. In een stille slaapkamer werd ik daar wel een paar keer wakker van. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
  • Laatst online: 24-08 15:59
Aloha!

Ik heb nu al m'n Tado spul besteld tijdens hert black friday geweld:
1x kamer thermostaat
1x extension kit (ivm vloerverwarming)
9x thermostaat kraan

Helaas heeft mijn vloerverwarming geen zoneklep en moet ik iets doen aan de convectorput, dus wat vragen:

1. Is dit een goede zoneklep icm Tado? Honeywell - 22mm zoneklep - Y-VC8615AG1100

2. Idee is om te monteren op de 22mm retour buis naast de verdeler. Mocht dat niet lukken ivm ruimte, is 't dan spannend om de klep te installeren op de aanvoer (buis er naast)?

3. Aan het einde vd woonkamer zit nog een convectorput met zn eigen kraan. Ik heb er een Tado knop voor besteld ook, alleen nu is die huidige kraan niet themostatisch. Welke merk M30x1.5 radiatorventiel raden jullie aan voor die convector put? Liefst eentje zonder dat ik een adapter nodig heb.

4. Hoe groot achten jullie de kans dat die convector put ook is aangesloten op die verdeler vd vloerverwarming? Ik kan de vloer verwarming tijdelijk dicht zetten om dat uit te vinden.

Bij voorbaat dank!

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taoufik007
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09-2023
Zijn er hier tweakers genoten die TADO installaties uitvoeren? Het is volgens mij redelijk plug en play maar ik wil eigenlijk dat het in 1 keer goed wordt uitgevoerd aangezien het niet mijn expertise is.

Ik kom uit Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKris schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:57:
Na 24 uur met Tado zijn mij 2 dingen opgevallen.

1) de huiskamer warmt veel minder snel op. Overdag (tussen 0:00 en 18:15) staat hij op 15 graden. In deze tijd is de temperatuur vaan zon 16-17 graden teruggelopen. Dit vindt ik overigens erg langzaam! Om 18:15 moet hij dan weer naar 20 graden. Ik heb vroege start aan staan en ik zie dat hij om 16:00 is begonnen met verwarmen. Pas na 20:00 heeft hij dan pas 20 graden bereikt. Ik heb rond 20:00 zelfs op 21 graden ingesteld, maar hij wordt niet echt warmer meer.

Is de thermostaat aan het leren, of is er iets mis? Ik heb een jaren 30 huis met een woonkamer met 3 radiatoren. Allemaal voorzien van een slimme knop. De tado zit via openthem op een HRE 24/10 intergas ketel

2) Ook in de slaapkamer zit een thermostaat. Snachts mag de temperatuur teruglopen tot 16 graden. Dat lijk hij opzich netjes te doen. Een het einde van de nacht waren de knoppen echter vrij regelmatig aan het bijstellen. In een stille slaapkamer werd ik daar wel een paar keer wakker van. Wat is jullie ervaring hiermee?
1) Er is inderdaad een leercurve. Had hetzelfde na aanschaf: doeltemperatuur werd niet bereikt en daarna een overshoot boven de ingestelde temperatuur op een later tijdstip op de avond. Dat is nu stukken minder.
2) Ik hoor de radiatorknop ook in mijn slaapkamer. Heb het "opgelost" door een lagere temp van 14 graden in te stellen. Is het in jouw geval niet de Open Raam Detectie die de knop aanstuurt?
Taoufik007 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:57:
Zijn er hier tweakers genoten die TADO installaties uitvoeren? Het is volgens mij redelijk plug en play maar ik wil eigenlijk dat het in 1 keer goed wordt uitgevoerd aangezien het niet mijn expertise is.

Ik kom uit Rotterdam.
Als je geen thermostaatventielen hoeft te vervangen,omdat je nog conventionele radiatorknoppen hebt, en als de tado thermostaatknoppen passen zonder adapter (of eventueel met de meegeleverde adapters) op de huidige thermostaatventielen, dan is het heel makkelijk zelf te doen.

Als je dan ook een eventuele tado wandthermostaat kan aansluiten op de bedrading van je huidige thermostaat en als je cv-ketel van een gangbaar compatibel type is, dan moet aansluiten geen enkel probleem zijn. Eventuele "obstakels" als vloerverwarming of stadsverwarming daargelaten.

Je zou ook kunnen beginnen met een set in de woonkamer en als dit werkt, uitbreiden naar de overige kamers. Zo heb ik het gedaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 09:34
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:20:
[...]

1) Er is inderdaad een leercurve. Had hetzelfde na aanschaf: doeltemperatuur werd niet bereikt en daarna een overshoot boven de ingestelde temperatuur op een later tijdstip op de avond. Dat is nu stukken minder.
Ik heb tado nu bijna een week in gebruik, wat ik zie is dat hij bijna constant een paar tiende graden boven de ingestelde waarde zit. Ik stel dus de woonkamer bijvoorbeeld in op 19, maar in de praktijk schommelt de temperatuur als 19 eenmaal bereikt is, tussen de 19.2 en 19.6.
Dat vind ik bijzonder, maar heeft misschien ook met het moduleren te maken? Hij moet misschien een beetje leren hoe mijn CV moduleert?
Is dit ook wat jij bedoelde met de overshoot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@KoningL Dat is inderdaad wat ik bedoel met overshoot. Als je dan in de grafiek kijkt, dan zul je zien dat er ook na de ingestelde doeltemperatuur wordt doorverwamd op standje 2 of 3 en niet op stand 1 (de lichtste grijstint) wat logischer zou zijn. Heb het idee dat deze overshoots over de tijd wat minder worden, maar dat is ook afhankelijk van de wisselende buitentemperatuur, wel/geen wind, en of ik aan de instellingen zit te prutsen wat de boel eigenlijk ontregelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ik heb zelf amper overshoots, maar dat kan ook met de relatief slechte isolatie te maken hebben. Sterker nog, het is zelfs vrij koud. Ik heb op de ene radiator een offset van -2 ingesteld (verschil rond 2,5) en op de andere zelfs 3 (verschil rond 3,5). Nogal fors vind ik. De knoppen hangen vrij normaal, horizontaal en niet achter een gordijn of zo. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:36
Hopelijk kan iemand mij helpen, Tado kun je zover ik zie niet bellen en via de mail gaat erg traag...

Ik heb een Intergas Kompact HRE ketel met Honeywell Lyric T6 thermostaat en die wil ik graag vervangen voor de Smart Thermostat. Beneden heb ik een blauwe en rode draad uit de muur waar de Lyric op aangesloten zit, bij de ketel is dit de situatie (foto).

Ik neem aan dat die blauwe/rode draad in de grijze kabel zit. Domme vraag wellicht, maar welk nut hebben deze uberhaubt in de huidige setup; aangezien de Honeywell thermostaat via wifi met de zender communiceert?

Heb ik in deze situatie de extensie kit nodig? De Honeywell zender verdwijnt natuurlijk, daar zal de extensie kit voor in de plaats moeten komen? Of kan ik op een (eenvoudige) manier de blauwe/rode draad weer rechtstreeks op de ketel aansluiten, of zitten daar nog andere nadelen aan? De thermostaat is om de vloerverwarming aan te sturen, over een paar maanden ga ik daar ook een zoneklep voor aanschaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door cooper87 op 05-12-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
maxtrash schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:40:
ik heb zelf amper overshoots, maar dat kan ook met de relatief slechte isolatie te maken hebben. Sterker nog, het is zelfs vrij koud. Ik heb op de ene radiator een offset van -2 ingesteld (verschil rond 2,5) en op de andere zelfs 3 (verschil rond 3,5). Nogal fors vind ik. De knoppen hangen vrij normaal, horizontaal en niet achter een gordijn of zo. Is dit normaal?
hang een wandthermostaat op, dan hoef je de offset niet te gebruiken.

heb je een losse thermometer? hoe warm geeft die aan dat het is ten opzichte van de tadoapp?

maar hoe kun je met 2 radiatoren in dezelfde zone een andere offset instellen, of zijn het 2 losse kamers/zones?

[ Voor 8% gewijzigd door ETH0.1 op 05-12-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 21:49
Gravit0n schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:25:
[...]

In de grafiek waar je kunt zien wanneer je ketel stookt, zie je ook of en hoeveel hij moduleert.
Aan de hand van de drie 'vlam'/hitte icoontjes neem ik aan? Laag/medium/hoge warmte vraag?

Ben zelf ook een noob op dit gebied, heb nu alleen de v3+ draaien, maar binnenkort komt er nog een Tado thermostaat knop op alle radiatoren om zone/kamerregeling toe te kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ETH0.1 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:24:
[...]

hang een wandthermostaat op, dan hoef je de offset niet te gebruiken.

heb je een losse thermometer? hoe warm geeft die aan dat het is ten opzichte van de tadoapp?

maar hoe kun je met 2 radiatoren in dezelfde zone een andere offset instellen, of zijn het 2 losse kamers/zones?
ik snap de oplossing, alleen tikje duurder dan ik gehoopt had.
de offset heb ik bepaald met een ander temperatuur meter natuurlijk (in dit geval een thermostaat van een ander merk)
en het zijn twee aparte ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:03
Sinds een week de Tado thermostaat in gebruik. Hink nog op 2 gedachten. Systeem werkt op zich qua functionaliteit maar heb gevoel dat mn huis kouder aanvoelt en vloerverwarming niet goed benut wordt. Situatie: in woonkamer 1 radiator die voorkamer verwarmt en rest van beneden verdieping is vloerverwarming. Thermostaat hangt in kamer die door radiator wordt verwarmd. Tado komt wel op temperatuur maar bereikt die al voordat vloerverwarming eigenlijk "op stoom" is. Met vorige, modulerende, thermostaat nooit last van gehad. Komt dit door werking van Tado en zo ja, enige tips?

Daarnaast, hebben jullie offset in moeten stellen voor thermostaat zelf? Wijkt meer dan n graad af (gepeild met losse thermometer op zelfde hoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delirius schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:54:
Sinds een week de Tado thermostaat in gebruik. Hink nog op 2 gedachten. Systeem werkt op zich qua functionaliteit maar heb gevoel dat mn huis kouder aanvoelt en vloerverwarming niet goed benut wordt. Situatie: in woonkamer 1 radiator die voorkamer verwarmt en rest van beneden verdieping is vloerverwarming. Thermostaat hangt in kamer die door radiator wordt verwarmd. Tado komt wel op temperatuur maar bereikt die al voordat vloerverwarming eigenlijk "op stoom" is. Met vorige, modulerende, thermostaat nooit last van gehad. Komt dit door werking van Tado en zo ja, enige tips?

Daarnaast, hebben jullie offset in moeten stellen voor thermostaat zelf? Wijkt meer dan n graad af (gepeild met losse thermometer op zelfde hoogte)
Zet eens een Offset op tado zodat hij hetzelfde meet als uw oude thermostaat.

Op die manier zal het misschien een graad warmer zijn dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Delirius schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:54:

Tado verwarmt vrij agressief op als verschil tussen setpoint temperatuur en huidige temperatuur groot is. Daarna moduleert hij wel netjes is mijn ervaring. Het kan natuurlijk zijn dat je met je oude thermostaat een stooklijn had ingesteld waarbij de water temperatuur lager bleef. Hoe voelt de radiator als je hem aanraakt, heter dan je herinnering? Ruik je misschien stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomsas
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik heb momenteel een nest thermostaat, maar zou die graag veranderen door tado. Ik ben echter niet zeker als mijn ketel compatibel is en of ik de extentiekit nodig heb. Kan iemand mij hiermee helpen? Om de website van tado weet ik dat je een gepersonaliseerde installatiegids krijgt, maar die kan je pas bekijken als je een product koopt...

Mijn ketel: Vaillant VUW BE 282/2-5 H (turbomax plus)
Aan mij ketel hangt een bakje van nest (sorry dat ik hier niet duidelijker in kan zijn, ik deed de installatie niet zelf en ken er zelf niet veel van)
In de living hangt de nest thermostaat (deze is bedraad met een bruine en blauwe kabel)

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Thomsas op 06-12-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
maxtrash schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:05:
[...]

Tado verwarmt vrij agressief op als verschil tussen setpoint temperatuur en huidige temperatuur groot is. Daarna moduleert hij wel netjes is mijn ervaring. Het kan natuurlijk zijn dat je met je oude thermostaat een stooklijn had ingesteld waarbij de water temperatuur lager bleef. Hoe voelt de radiator als je hem aanraakt, heter dan je herinnering? Ruik je misschien stof?
Ontstaat door die agressieve verwarming in begin dan niet probleem met vloerverwarming aangezien die juist even nodig heeft om op te warmen? Radiator voelt niet per se warmer aan, voor zover ik dat kan refereren aan oude situatie
tado schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:43:
[...]

Zet eens een Offset op tado zodat hij hetzelfde meet als uw oude thermostaat.

Op die manier zal het misschien een graad warmer zijn dan nu.
Offset is al actief

[ Voor 16% gewijzigd door Delirius op 06-12-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Delirius schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:20:
[...]

Ontstaat door die agressieve verwarming in begin dan niet probleem met vloerverwarming aangezien die juist even nodig heeft om op te warmen? Radiator voelt niet per se warmer aan, voor zover ik dat kan refereren aan oude situatie

[...]

Offset is al actief
ja, dat was mijn veronderstelling van het mogelijke probleem. Misschien kun je wat experimenteren door bijv. wat verschillende tijdvakken toe te voegen. Dus als je nu bijvoorbeeld 15 graden hebt tot 0:00-07:00 en vanaf 7:00 20 graden, dat je dan een tijdblok er voor zet van 6:30 tot 7:00 van 18 graden.
Ze zullen bij de Tado helpdesk ongetwijfeld nog een hoop kunnen instellen maar het gaat me even om het testen van de hypothese

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
maxtrash schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:42:
[...]

ja, dat was mijn veronderstelling van het mogelijke probleem. Misschien kun je wat experimenteren door bijv. wat verschillende tijdvakken toe te voegen. Dus als je nu bijvoorbeeld 15 graden hebt tot 0:00-07:00 en vanaf 7:00 20 graden, dat je dan een tijdblok er voor zet van 6:30 tot 7:00 van 18 graden.
Ze zullen bij de Tado helpdesk ongetwijfeld nog een hoop kunnen instellen maar het gaat me even om het testen van de hypothese
Goeie tip, ga ik eens mee experimenteren, gaat inderdaad vooral om overgang van nacht naar ochtend. Rest van dag voel ik ook minder dat vloerverwarming het niet echt bij lijkt te houden qua opwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Voordat ik aan de slag ga met mijn fonkelnieuwe Tado thermostaat (dank u Sinterklaasje) een check: ik begreep dat de Tado app / site instructies heeft voor het vervangen van specifieke thermostaten. Ik heb nu een Toon thermostaat. Gaat Tado mij uitleggen welke stappen ik moet nemen om hem op dezelfde manier als mijn Toon (met openTherm) aan te sluiten? Of moet ik van tevoren wat leeswerk verrichten?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 22:25

DizzyWeb

Ondertiteld

posttoast schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:42:
Voordat ik aan de slag ga met mijn fonkelnieuwe Tado thermostaat (dank u Sinterklaasje) een check: ik begreep dat de Tado app / site instructies heeft voor het vervangen van specifieke thermostaten. Ik heb nu een Toon thermostaat. Gaat Tado mij uitleggen welke stappen ik moet nemen om hem op dezelfde manier als mijn Toon (met openTherm) aan te sluiten? Of moet ik van tevoren wat leeswerk verrichten?
De instructies vertellen je hoe je de huidige combi thermostaat/ketel omzet. Is een Toon per definitie opentherm? Zo ja, dan gaat het garandeerd goed komen. Als de Toon ook on/off kan, dan zou het wel eens kunnen zijn dat je even de installateurs handleiding er even bij moet pakken om te kijken hoe je de Tado instelt op opentherm. Koud kunstje, link is al meerdere keren in dit topic gegeven en is de eerste hit als je op google "tado opentherm" inklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
DizzyWeb schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:54:
[...]

De instructies vertellen je hoe je de huidige combi thermostaat/ketel omzet. Is een Toon per definitie opentherm? Zo ja, dan gaat het garandeerd goed komen. Als de Toon ook on/off kan, dan zou het wel eens kunnen zijn dat je even de installateurs handleiding er even bij moet pakken om te kijken hoe je de Tado instelt op opentherm. Koud kunstje, link is al meerdere keren in dit topic gegeven en is de eerste hit als je op google "tado opentherm" inklopt.
Toon kan ook aan/uit. Maar dan ga ik even Googlen, tnx :)

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
posttoast schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:42:
Dit vorige week gedaan - gaat helemaal goedkomen. Als je Toon nu al op OpenTherm staat dan gaat Tado dat ook zonder verdere handelingen. De handleiding loodst je heel specifiek door het vervangen van de Toon heen. Écht stap-voor-stap, ik was er wel van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
MrAcid schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:21:
[...]

Dit vorige week gedaan - gaat helemaal goedkomen. Als je Toon nu al op OpenTherm staat dan gaat Tado dat ook zonder verdere handelingen. De handleiding loodst je heel specifiek door het vervangen van de Toon heen. Écht stap-voor-stap, ik was er wel van onder de indruk.
Cool, dat geeft de burger moed ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomsas
En dan nog een vraag: stel dat wij een slimme radiatorknop installeren in onze slaapkamer en deze instellen op 18 graden. Zal heel ons huis dan verwarmen wanneer deze slimme knop detecteert dat het in de slaapkamer kouder is dan 18? Zouden we dan eigenlijk op iedere radiator zo’n slimme knop moeten zetten? De radiatorknoppen in de andere ruimtes staan nl. standaard open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Thomsas schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:35:
En dan nog een vraag: stel dat wij een slimme radiatorknop installeren in onze slaapkamer en deze instellen op 18 graden. Zal heel ons huis dan verwarmen wanneer deze slimme knop detecteert dat het in de slaapkamer kouder is dan 18? Zouden we dan eigenlijk op iedere radiator zo’n slimme knop moeten zetten? De radiatorknoppen in de andere ruimtes staan nl. standaard open.
Dat lijkt me wel ja, je radiatorknop stuurt een seintje naar je thermostaat en die stuurt een seintje naar de ketel dat die moet gaan stoken. Dus als je andere radiators open staan, dan gaat daar ook warm water doorheen lijkt me :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Thomsas schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:35:
Ja, zo werkt het inderdaad. Je wilt dus eigenlijk overal die slimme knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dehans
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-12-2022
Q> Ik ben begonnen met het aangeven van een setup. Nu heb ik hier een fout ingemaakt. Is het mogelijk om zonder tussenkomst van Tado de setup opnieuw op te geven.

Ik ben nl. vergeten de Honeywell HC60NG module welke bedraad aan deco ketel zit op te geven. Nu kan de installatie niet doorgaan omdat dit geen standaard installatie is en ik moet wachten op de service desk van Tado...

Terwijl ik denk als ik de juiste setup aangeef ik gewoon door kan gaan met de setup omdat mijn installatie dan wel herkent wordt...

thxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 17:39
Thomsas schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:17:
Ik heb momenteel een nest thermostaat, maar zou die graag veranderen door tado. Ik ben echter niet zeker als mijn ketel compatibel is en of ik de extentiekit nodig heb. Kan iemand mij hiermee helpen? Om de website van tado weet ik dat je een gepersonaliseerde installatiegids krijgt, maar die kan je pas bekijken als je een product koopt...

Mijn ketel: Vaillant VUW BE 282/2-5 H (turbomax plus)
Aan mij ketel hangt een bakje van nest (sorry dat ik hier niet duidelijker in kan zijn, ik deed de installatie niet zelf en ken er zelf niet veel van)
In de living hangt de nest thermostaat (deze is bedraad met een bruine en blauwe kabel)

Alvast bedankt!
Mag ik vragen waarom je wilt stoppen met de Nest? Ik zit juist te twijfelen om van Tado naar Nest over te stappen, in verband met het abonnementsgeld.

Qua ondersteuning kan je contact opnemen, of kijken in het volgende document. Succes alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomsas
MrAcid schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:24:
[...]

Ja, zo werkt het inderdaad. Je wilt dus eigenlijk overal die slimme knoppen.
Dus als ik hier beneden (met domme knoppen) 22 graden instel om 17u, en om 18u 20 graden in de badkamer via slimme knoppen, gaat hij beneden vanaf 18u extra opwarmen boven de 22 graden? Dan wordt het hier wel heel warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomsas
FabianNL schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:55:
[...]

Mag ik vragen waarom je wilt stoppen met de Nest? Ik zit juist te twijfelen om van Tado naar Nest over te stappen, in verband met het abonnementsgeld.

Qua ondersteuning kan je contact opnemen, of kijken in het volgende document. Succes alvast!
Alles werkt hier op Apple. Zou graag mijn thermostaat ook bedienen met HomeKit. Daarnaast werkt de geolocatie van Nest niet zo goed. Al een paar keer voor gehad dat we twee uur weg zijn en dat Nest nog altijd denkt dat we thuis zijn. Nog een extra reden: Nest heeft geen slimme radiatorknoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Thomsas schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:48:
[...]

Dus als ik hier beneden (met domme knoppen) 22 graden instel om 17u, en om 18u 20 graden in de badkamer via slimme knoppen, gaat hij beneden vanaf 18u extra opwarmen boven de 22 graden? Dan wordt het hier wel heel warm?
Dit klopt inderdaad.

22 graden is sowieso heel warm in huis - halleluja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Zo, mijn Tado is geïnstalleerd en ik was aangemaam verrast door de tutorial. Er werd perfect uitgelegd hoe ik mijn Toon moest vervangen, en het lijkt allemaal te werken. Ik heb echter een aantal vragen waar ik het antwoord in dit topic niet op kan vinden:

1. Ik heb Tado (als het goed is ;) ) aangesloten op OpenTherm, met een rood en blauw draadje in de + en - poort. Ik moest van de instructies een stickertje met + en - op het rode en blauwe draadje doen, maar: het maakte niet uit welk draadje ik pakte ("they are interchangeable). Nu ben ik developer en geen verwarmingsmonteur, maar het komt op mijn nogal vreemd over dat het niet uitmaakt welk draadje + en welk draadje - is. En daarbij, als het niet uitmaakt: waar dienen die stickers dan voor :D

2. In mijn Toon kon ik instellen hoe heet de ketel maximaal wordt bij het stoken. Ik heb hier luchtverwarming (en dus geen radiators) waardoor het nuttig is die temperatuur niet te hoog te zetten (op 50 graden). Ook kon ik in Toon de maximale temperatuurstijging per uur instellen. Kan dat in de Tado ook? Ik kan het niet vinden namelijk.

3. In de Tado app kan ik de temperatuur van Hot Water instellen. Tado wil die blijkbaar zelf heel graag standaard op 50 graden hebben. Ik, in verband met legionella, wil die graag op 65 graden hebben. Echter, het lijkt alsof wat ik ook doe met die instelling het geen verschil maakt. Als ik Hot Water op Off zet komt er nog steeds heet water uit de kraan. Snap ik deze optie verkeerd?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:31
posttoast schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:13:
Zo, mijn Tado is geïnstalleerd en ik was aangemaam verrast door de tutorial. Er werd perfect uitgelegd hoe ik mijn Toon moest vervangen, en het lijkt allemaal te werken. Ik heb echter een aantal vragen waar ik het antwoord in dit topic niet op kan vinden:

1. Ik heb Tado (als het goed is ;) ) aangesloten op OpenTherm, met een rood en blauw draadje in de + en - poort. Ik moest van de instructies een stickertje met + en - op het rode en blauwe draadje doen, maar: het maakte niet uit welk draadje ik pakte ("they are interchangeable). Nu ben ik developer en geen verwarmingsmonteur, maar het komt op mijn nogal vreemd over dat het niet uitmaakt welk draadje + en welk draadje - is. En daarbij, als het niet uitmaakt: waar dienen die stickers dan voor :D
Dat heeft toch echt wel een reden, dit kreeg ik hierop als reactie:
tado schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:43:
[...]

Dank voor de feedback over onze installatiehandleiding!

U zou eens moeten weten hoeveel mensen A en PLUS of A en Min proberen te gebruiken terwijl dat voor geen enkele sturing nuttig is.
Vandaar dat u toch PLUS en MIN moest plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:40
Ik zit een beetje in de knoei met m'n tado installatie. We hebben een Atag Q25c ketel van 2008 en een Atag BrainQ thermostaat. Ik heb alles aangesloten zoals in de installatieinstructies beschreven staat. Helaas werkt het niet.

De persoon van Tado vroeg me om op de ketel parameter 60 op 2 te zetten om Opentherm te kiezen. Maar op de ketel is geen parameter 60 te vinden. Het menu (via c123) springt van 59 naar 89.

Iemand enig idee hoe ik de parameter tevoorschijn kan halen?

[ Voor 1% gewijzigd door Kr7Br op 07-12-2019 15:39 . Reden: Jaartal toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniem
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-08-2020
Vandaag Tado geïnstalleerd (thermostaat en 4 radiatorknoppen.)

Waarvan 2 radiatorknoppen geïnstalleerd op de slaapkamers boven.

Voorheen had ik een Honeywell round thermostaat aangesloten met aan/uit.
Deze zat aangesloten op 3 en 4 van de Remeha Quinta 28c. Nu heb ik deze op 1 en 2 aangesloten en op de plus en min van de Tado thermostaat. Ook netjes opentherm kunnen inschakelen met de professionele handleiding.

CV heeft al een paar keer gebrand. Maar op de 2 kamers boven verwarmt hij momenteel niet terwijl ik wel warmte vraag. Het is er nu 16 graden terwijl het al om 19 uur 18 graden had moeten zijn.

Ook de Tado thermostaat zegt dat het hier nu 19 graden is in de woonkamer, terwijl het in werkelijkheid maar 17 graden is.

Iemand die weet hoe dit komt?

Ik heb overigens ook vloerverwarming op de beneden verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tado heeft (leek het bij mij) even tijd nodig om te ontdekken hoe snel je huis verwarmt bij een bepaalde warmtevraag. In het begin (eerste uren/dag) was hij daar bij mij ook wat te conservatief in en wijzigde te temperatuur dus vrij langzaam.

Qua temperatuur: je kunt een correctie instellen (per apparaat) via de app als hij echt verkeerd meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Ik heb de v3+ starterskit nu een week en al een paar keer gehad dat hij zegt te verwarmen maar hij doet niets.
Ik vind het vrij waardeloos, zeker voor de prijs. Lijkt me sterk dat ik de enige ben, maar geen woord er over in hun FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

als de warmtevraag heel erg laag is, kan het zijn dat deze lager is dan de minimum vraag die je ketel 'beantwoordt'. Of gebeurt het ook terwijl het bijvoorbeeld dik 2 graden te koud is in de ruimte, want dan wordt het vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:22

robertwebbe

Robert Webbe

@tado Mijn moeder wil begin volgend jaar een nieuwe combi-ketel en thermostaat aanschaffen. Ik ben nu aan het kijken wat voor haar de beste optie is. Ik heb zelf goede ervaringen met Remeha en ik denk aan de Calenta Ace 40c CW5 met automatische bijvulinrichting in combinatie met een tado v3+ slimme thermostaat.

- Hoe zit het met de ondersteuning van deze ketel, zijn er beperkingen bekend?
- Welke combi-ketel wordt het best ondersteund / werkt het best met de tado slimme thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:36

Fustje

Koel bewaren

Gisteren de installatie gestart van m'n Tado v3+ starterkit. Aangenaam verrast van de eenvoud om de internetbridge aan de gang te krijgen en m'n thermostaat te koppelen.
Vervolgens moest ik op de site aangeven welke huidige thermostaat en ketel ik heb. Ik heb een oudje, Atag Blauwe Engel II en een Atag Brain. Helaas moet ik nu (volgens de site maximaal) 2 werkdagen wachten zodat de engineers kunnen controleren of de Tado compatibel is met mijn installatie. Ik verwachtte eigenlijk dat dit van tevoren al uitgezocht zou zijn want overal staat vermeld dat Tado compatibel is met de BE2, maar nu toch tot stilstand gekomen. Zou jammer zijn als ik alles moet terugsturen, was een mooie BF deal en heb er gelijk 18 radiatorknoppen bij gehaald om zo het hele huis te kunnen voorzien van slimme knoppen. :P

Op zich vind ik het niet verkeerd dat ze 'voorzichtig' zijn, maar ik heb voorlopig eigenlijk alleen dit weekend de tijd om de installatie te doen.

Tja, dan wachten we maar af hè. -O-

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 00:03
Erik1805 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:26:
[...]

Dat is wel een erg strakke lijn.

Onderstaande is hoe mijn grafiek eruit ziet:

[Afbeelding]
ha, dat was in 2015. Nu ziet mijn lijn er veel meer hobbeliger uit zoals die van jou _/-\o_

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taoufik007
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09-2023
Hoi,

Ik ben vandaag begonnen met de TADO installatie. Tot nu toe lijkt het allemaal goed te gaan.
Beneden heb ik enkel vloerverwarming. Ik had een bedraade Honewell thermostaat waarmee ik enkel de vloerwarming bediende.

Ik heb de bedraade honewell thermostaat nu vervangen door een TADO thermostaat. Die is op dezelfde plek aangesloten als waar de oude was en ook de bedrading heb ik aangesloten zoals ze waren. Hahahha heb gewoon de handleiding gevolgt 8)7

Nu lees ik op internet dat ik misschien een zoneklep nodig heb voor de verwarming. Ik heb enkel de thermostaat vervangen en in oude situatie had ik ook geen zoneklek denk ik. Ik ben nu dus verward of mijn vloerverwarming wel werkt. Heb de TADO thermostaat om 25 graden gezet maar hij blijft nu al ruim een uur aangeven dat het binnen 21 graden is.

Zie ik toch iets over het hoofd of trip ik voor niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrunnertoao
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Het is gelukt om de Tado werkend te krijgen.
Ik kan echter op de thermostaat de temperatuur slechts in hele graden verstellen, terwijl ik eerder heb gezien dat dit ook per 0,1 kan. Wat moet ik hiervoor aanpassen?
Op de app kan ik wel per 0,1 aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Kan alleen in de app zo specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Laatst online: 24-09 10:39
Roadrunnertoao schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:21:
Het is gelukt om de Tado werkend te krijgen.
Ik kan echter op de thermostaat de temperatuur slechts in hele graden verstellen, terwijl ik eerder heb gezien dat dit ook per 0,1 kan. Wat moet ik hiervoor aanpassen?
Op de app kan ik wel per 0,1 aanpassen.
MrAcid schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:53:
Kan alleen in de app zo specifiek.
Kamers met een thermostaat kan je per 0,1 graden instellen, kamers met alleen knoppen kunnen alleen op hele graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
ArisB schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:56:
[...]

[...]

Kamers met een thermostaat kan je per 0,1 graden instellen, kamers met alleen knoppen kunnen alleen op hele graden.
Goeie toevoeging inderdaad. En de thermostaat kan dus alleen via de app in stappen van 0,1 graad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrunnertoao
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
ArisB schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:56:
[...]

[...]

Dit is juist in een kamer met alleen een thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-07 23:27
na meer dan 2weken op en af via mail.... werkt mijn exstention kit nog steeds niet met mijn vaillant ketel
toch zwaar teleurgesteld ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomGear schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:41:
na meer dan 2weken op en af via mail.... werkt mijn exstention kit nog steeds niet met mijn vaillant ketel
toch zwaar teleurgesteld ....
Ik heb geen toegang tot uw case vanaf hier maar heeft u het zelf als eens nagekeken via de handleiding voor installateurs:
https://www.tado.com/professional-manuals

Kijk de bedrading na, en ook de instelling op de tado thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
robertwebbe schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:59:
@tado Mijn moeder wil begin volgend jaar een nieuwe combi-ketel en thermostaat aanschaffen. Ik ben nu aan het kijken wat voor haar de beste optie is. Ik heb zelf goede ervaringen met Remeha en ik denk aan de Calenta Ace 40c CW5 met automatische bijvulinrichting in combinatie met een tado v3+ slimme thermostaat.

- Hoe zit het met de ondersteuning van deze ketel, zijn er beperkingen bekend?
- Welke combi-ketel wordt het best ondersteund / werkt het best met de tado slimme thermostaat?
Tenzij je ook de zone regelingen wil implementeren met slimme knoppen zou ik in bijna alle gevallen waarbij het alleen om de thermostaat gaat gewoon bij de producten van de fabrikant blijven. Tado voegt stukje flexibiliteit toe met de knoppen etc, tegelijkertijd moet je je ook afvragen of de complexiteit daarvan aan een oudere met beperkte technische affiniteit (ik doe even een botte aanname tov je moeder zonder verder negatieve bedoeling!) besteedt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-08 22:16
Graag hadden wij support gehad voor aansluiting tado op een nefit ketel , echter geen reacties op mail of chat ? En telefoon nummer tado nergens te vinden @tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Iemand hier nog een idee hoe die hot water setting precies werkt? Ongeacht wat ik instel blijft mijn Intergas-ketel hetzelfde hete water teruggeven. Volgens de display van mijn ketel blijft ie gewoon op 65 graden staan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
posttoast schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:44:
Iemand hier nog een idee hoe die hot water setting precies werkt? Ongeacht wat ik instel blijft mijn Intergas-ketel hetzelfde hete water teruggeven. Volgens de display van mijn ketel blijft ie gewoon op 65 graden staan.
Doet bij mijn intergas helemaal niks via OpenTherm, weet niet of het Tado of intergas probleem is, maar ik heb hem gewoon op de ketel ingesteld, icm geen behoefte aan heet water beneden ook de boiler/comfort functie van de ketel uitgezet en gewoon alleen heet water lager ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
De Comfort-functie heb ik destijds vanaf mijn Toon wel uit kunnen zetten (dat werkte blijkbaar gewoon). Maar temperatuur instellen kan blijkbaar niet? Ik dacht dat de Tado "native" commando's van de ketels kon gebruiken?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
Weet iemand hier welke instellingen er gedaan moeten worden om tado om een nefit topline compact hrc25 met ems aan te sluiten ? Volgens instructie tado gewoon oude modulaire thermostaat er af en tado er op maar helaas doet weinig, zit nu aangesloten op oranje blokje nefit naast de groene, en op de no en com van tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heuvelsjh schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:14:
Weet iemand hier welke instellingen er gedaan moeten worden om tado om een nefit topline compact hrc25 met ems aan te sluiten ? Volgens instructie tado gewoon oude modulaire thermostaat er af en tado er op maar helaas doet weinig, zit nu aangesloten op oranje blokje nefit naast de groene, en op de no en com van tado
Dat kan niet juist zijn.

Als u modulerend wil aansluiten via Nefit EMS dan moet het op het oranje blokje en op de PLUS en MIN in tado.

Kijk ook hier:
https://www.tado.com/professional-manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
Top dank voor de info het werkt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
posttoast schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:48:
De Comfort-functie heb ik destijds vanaf mijn Toon wel uit kunnen zetten (dat werkte blijkbaar gewoon). Maar temperatuur instellen kan blijkbaar niet? Ik dacht dat de Tado "native" commando's van de ketels kon gebruiken?
Ik heb inmiddels mailcontact met Tado. Ze vroegen om een foto van mijn ketel-aansluiting (daar zit ik netjes op 11 en 12 zoals de bedoeling is voor OpenTherm), ik ben benieuwd of we hier uit gaan komen. Misschien kan @tado er hier ook iets zinnigs over zeggen?

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 89 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!