Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:45:
[...]
U bent zover ik weet de één van de eerste met dit request, en we zijn hier op dit moment zeker niet mee bezig. (Klinkt hard maar ik wil geen valse verwachtingen scheppen).

Ik zou aanraden om hier een feature request achter te laten:
https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen
Heb een request ingediend via tado support om ORD via de knoppen te laten verlopen als de wandthermostaat in de app is ingesteld als temperatuurmeter.

Wat ik eigenlijk (ook) bedoelde was, ik herhaal even het voorgaande uit mijn bericht, het koppelen/toepassen van 3rd-party temperatuursensoren i.p.v. die op de knoppen, want dat is, wat in de praktijk nu blijkt, echt een "ontwerpfout" zo vlak naast warme radiatoren en leidingen. Zoals in dit feature request: https://community.tado.co...9/losse-temperatuurvoeler. Recentelijk is het Netatmo weerstation en binnenmodules toegevoegd aan HomeKit en ook de Philips Hue Motion Sensors beschikken over temperatuurmeting (weliswaar met -2 graden afwijking). Wat zijn de plannen van tado om bovenstaande mogelijk te maken?"

-edit: Uiteraard kan dit met een additionele wandthermostaat of een losse tado thermostaatknop in de kamer als tempvoeler. Snap best dat er moet worden verdiend op productverkoop, maar toestaan van 3rd-party sensoren zal ook het hele tado systeem makkelijker integreerbaar maken voor veel twijfelende huishoudens. Tot nu toe ben ik er overigens zeer tevreden mee na een wat moeilijke opstart met incompatibele thermostaatventielen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2019 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geertss5
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03-2024
Het zou mooi zijn als die temperatuur meters er zouden komen, hoeft toch niet zo duur te zijn, jammer dat Tado hier niet op inspeelt. Tado is niet zo heel erg vernieuwend bezig en wil ook niet luisteren naar de klant, die het wel graag wil....
Toch raar!

[ Voor 5% gewijzigd door Geertss5 op 19-11-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:23
Ik heb net de tado opgehaald. Waar moet de blauwe en de rode draad op aangesloten zijn voor opentherm ?

Balen zie net dat ik een extensie kit nog heb terwijl ik een bedraade thermostaat heb

Ik heb een intergas kombi compact hre ketel en had een nest v3.

Heb ik echt een extensie kit nodig ?

@tado graag even reageren, heb inmiddels een ticket ingeschoten. Beetje koud thuis zonder verwarming :'(

[ Voor 65% gewijzigd door Erik1805 op 20-11-2019 10:34 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milanarends
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-09 23:36
Vaenir schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:29:
[...]

https://www.imi-hydronic....54-4f0a-8bc2-e8060bd5e873

Dus dit zou een goed model zijn? Alleen je batterijen opmerkingen gaat mij even voorbij. Bedoel je die thermostatische radiatorkraan i.c.m. de Tado radiatorknop?
Om hierin nog aan te haken; die kranen heb ik ook. Ze zijn gelijk waterzijdig af te stellen met een tabelletje te vinden op internet. Erg makkelijk. Helaas kwam ik er zelf een maand nadat ik met alle voetventielen bezig ben geweest pas achter. 'beetje weggegooide moeite ;)'

Ik had in de woonkamer 3 handbediende knoppen, maar daarvan kon ik het binnenwerk netjes eruit draaien, en die heimeier knoppen erin draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milanarends
Milanarends schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:15:
[...]

Om hierin nog aan te haken; die kranen heb ik ook. Ze zijn gelijk waterzijdig af te stellen met een tabelletje te vinden op internet. Erg makkelijk. Helaas kwam ik er zelf een maand nadat ik met alle voetventielen bezig ben geweest pas achter. 'beetje weggegooide moeite ;)'

Ik had in de woonkamer 3 handbediende knoppen, maar daarvan kon ik het binnenwerk netjes eruit draaien, en die heimeier knoppen erin draaien.
Mocht je dat zelf willen doen..... Haal de druk van je cv dan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Milanarends schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:16:
[...]

Mocht je dat zelf willen doen..... Haal de druk van je cv dan!!
Heb je het gefilmd? >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Milanarends schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:15:
[...]

Dit klinkt interessant. Want dan hoef je niet het systeem af te tappen? In mijn woonkamer zitten nog handbediende knoppen (+/- dus niet thermostatisch?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:42

DizzyWeb

Ondertiteld

Erik1805 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:29:
Ik heb net de tado opgehaald. Waar moet de blauwe en de rode draad op aangesloten zijn voor opentherm ?

Balen zie net dat ik een extensie kit nog heb terwijl ik een bedraade thermostaat heb

Ik heb een intergas kombi compact hre ketel en had een nest v3.

Heb ik echt een extensie kit nodig ?

@tado graag even reageren, heb inmiddels een ticket ingeschoten. Beetje koud thuis zonder verwarming :'(
Zie hier:
https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf

Pagina 5 staat hoe de draden aangesloten moeten worden. En hoofdstuk 4 volgen om 'm op OpenTherm te zetten. En aan de bridge linken natuurlijk.

Als ik het zo lees, heb je die extensiekit niet nodig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
DizzyWeb schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:51:
[...]

Zie hier:

Pagina 5 staat hoe de draden aangesloten moeten worden. En hoofdstuk 4 volgen om 'm op OpenTherm te zetten. En aan de bridge linken natuurlijk.

Dank je wel. Ik denk wel dat ik die nodig heb. De bedrading uit de nest is volgens mij voor de stroom en niet voor de bediening. Maar kan het mis hebben. Hoop dat @tado snel reageert in deze.

Tot nu toe reageren ze heel traag. Zit al sinds gisteravond in een koud huis

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 20-11-2019 11:13 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Erik1805 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:07:
[...]

Dank je wel. Ik denk wel dat ik die nodig heb. De bedrading uit de nest is volgens mij voor de stroom en niet voor de bediening. Maar kan het mis hebben. Hoop dat @tado snel reageert in deze
Oh, zo... dan is het een ander verhaal ja. Dan is die bedrading waar de nest op zat overbodig, vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milanarends
DizzyWeb schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:51:
[...]

Zie hier:

Als de nest bedraad is geweest lijkt mij ook dat de Tado bedraad kan. Ik heb ook een nest gehad..

De nest samen met die bridge weghalen. Dan tado rechtstreeks op de ketel aansluiten, pin 11 en 12 (mijn intergas). De tado - en + gebruiken. Dan de thermostaat omzetten naar opentherm zoals beschreven in de handleiding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Milanarends schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:56:
[...]

Als de nest bedraad is geweest lijkt mij ook dat de Tado bedraad kan. Ik heb ook een nest gehad..

De nest samen met die bridge weghalen. Dan tado rechtstreeks op de ketel aansluiten, pin 11 en 12 (mijn intergas). De tado - en + gebruiken. Dan de thermostaat omzetten naar opentherm zoals beschreven in de handleiding..
Wat ik er van begrijp is de nest niet rechtstreeks op de ketel aangesloten en zijn die aders enkel stroomvoorziening. Dus ik neem aan dat er voor die nest ook een bridge of iets dergelijks aan de ketel aanesloten zit. Dal zal @Erik1805 moeten bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
DizzyWeb schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:00:
[...]

Wat ik er van begrijp is de nest niet rechtstreeks op de ketel aangesloten en zijn die aders enkel stroomvoorziening. Dus ik neem aan dat er voor die nest ook een bridge of iets dergelijks aan de ketel aanesloten zit. Dal zal @Erik1805 moeten bevestigen.
ja de nest zit via een bridge aangesloten op de ketel zoals @Milanarends ook zegt

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 20-11-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanarends
Erik1805 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:01:
[...]

ja de nest zit via een bridge aangesloten op de ketel zoals @Milanarends ook zegt
Dan kan je de bridge er tussen uithalen toch? En de Tado op de zelfde pinnen aansluiten als waar de nest bridge op zat? De Tado heeft geen bridge nodig, tenzij je hem draadloos wilt hebben..

De Tado heeft een bridge die je NIET tussen thermostaat en ketel hoeft te zetten. Die bridge kan je met een klein adaptertje achterin je internet router doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Milanarends op 20-11-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Milanarends schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:34:
[...]

Dan kan je de bridge er tussen uithalen toch? En de Tado op de zelfde pinnen aansluiten als waar de nest bridge op zat? De Tado heeft geen bridge nodig, tenzij je hem draadloos wilt hebben..
Dat had ik dus gedaan. Ik ga vanmiddag even thuis alles nalopen. Tado reageert echt heel traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanarends
Erik1805 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:41:
[...]

Dat had ik dus gedaan. Ik ga vanmiddag even thuis alles nalopen. Tado reageert echt heel traag
Heb je de thermostaat ook fysiek ingesteld op Opentherm?

Dus in het installeurs menuutje van de thermostaat op d01

Tado reageert idd niet zo snel als de nest. Maar wel binnen 1minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Milanarends schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:47:
[...]

Nee via menu nog niet gedaan. Zal dat ook proberen.

Nee ze zijn nog steeds aan het kijken hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Milanarends schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:47:
[...]

Hij bedoelt denk ik de tado helpdesk waar gisterenavond een ticket is ingeschoten. Als ik bovenstaande zo doorlees dan is dit toch een gevalletje RTFM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanarends
Erik1805 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:48:
[...]

Nee via menu nog niet gedaan. Zal dat ook proberen.

Nee ze zijn nog steeds aan het kijken hoe en wat.
Bij mij werkte de thermostaat ook lastig zonder dat die omgezet werd.

https://drive.google.com/...ovZvSsM/view?usp=drivesdk

Dat is het stukje wat ik bedoelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Milanarends schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:52:
[...]

Bij mij werkte de thermostaat ook lastig zonder dat die omgezet werd.

https://drive.google.com/...ovZvSsM/view?usp=drivesdk

Dat is het stukje wat ik bedoelde..
Dank je wel. Ik ga straks naar huis en proberen.

Daarnaast heb ik net van tado nieuwe installatie instructies ontvangen

Update
Werkt nu. Tado op openterm gezet en nu wordt mij huis lekker warm. Bedankt voor de hulp 👍

[ Voor 19% gewijzigd door Erik1805 op 20-11-2019 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milanarends
Erik1805 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:25:
[...]

Dank je wel. Ik ga straks naar huis en proberen.

Daarnaast heb ik net van tado nieuwe installatie instructies ontvangen

Update
Werkt nu. Tado op openterm gezet en nu wordt mij huis lekker warm. Bedankt voor de hulp 👍
Mooi dat het warm word! Wel zo fijn met de temperatuur van vandaag.. Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanarends
Hahahah zou wel vermakelijk zijn niet? ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milanarends
MrAcid schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:50:
[...]

Dit klinkt interessant. Want dan hoef je niet het systeem af te tappen? In mijn woonkamer zitten nog handbediende knoppen (+/- dus niet thermostatisch?).
Haal aub wel het water eruit.. Anders heb je al het cv water in de woonkamer, en dat is nog wel aardig wat volgens mij haha! Ook bij het vervangen met afgetrapte cv kwam er nog water uit, weliswaar zonder druk.

Modbreak:de edit-knop zit er niet voor niets. In het vervolg deze graag gebruiken ipv meerdere posts achter elkaar te plaatsen!

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 21-11-2019 11:48 ]

• Erik1805
Kun je een abonnement bij tado na 1 jaar ook maandelijks opzeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 13:15
Dat staat toch gewoon op de website?
https://www.tado.com/nl/thermostaat-verwarming
De Auto-Assist Skill is beschikbaar in de app voor slechts € 2,99 per maand, of € 24,99 per jaar (besparing van 30% bij het jaarlijkse abonnement), en kan op elk moment worden geannuleerd.

• Erik1805
Thanks. Sorry beetje vroeg. 😅

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 19:11
@tado

Ik heb vrijdag al een ticket ingeschoten mbt de installatie instructies, maar tot op heden heb ik nog niks gehoord/ontvangen.

Ik heb een nieuwe Remeha Tzerra Ace CW5. Heb donderdagmiddag al de Tado handmatig op OpenTherm ingesteld. Deze werkt zo te zien met de instelingen prima, maar ik kan nergens verifiëren of de Tado en Remeha nu daadwerkelijk via OpenTherm praten.

Verder nog een aantal vraagjes:

- De Energiebesparing skill werkt bij mij niet. November staat er niet tussen, alles is greyed out en bij “Sturing volgens weervoorspelling” staat er bij mij “Uitgeschakeld tijdens thermostatische controle”. Bij mij komt dat over alsof mijn Thermostaat nog “vrijgegeven” moet worden voor gebruik met de Tzerra Ace. Hoe zit dit precies? Klopt dat, of is deze misschien nog aan het leren?

- Mijn ketel doet een beetje zijn eigen ding met betrekking tot de aanvoertemperatuur. Is Tado zo slim om zelf de ideale aanvoertemperatuur uit te rekenen en te vragen aan de ketel met betrekking tot de warmtevraag en de huidige temperatuur? Uiteraard met inachtname van comfort vs. besparing? Ik heb schommelingen gezien van tussen de 60 tot zelfs 94. Als dit zo is, heeft het dus weinig zin om de aanvoertemperatuur te tweaken.

Verder wel tevreden. Wel zou het prettig zijn als Tado wat meer inzicht zou geven in het gedrag en de instellingen van de ketel. Jullie hebben recent Heat360 gelanceerd zag ik. Komt een dergelijke functie ook nog beschikbaar voor de consument?

Dank :)

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:33
Electrifying schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:15:
@tado

- De Energiebesparing skill werkt bij mij niet. November staat er niet tussen, alles is greyed out en bij “Sturing volgens weervoorspelling” staat er bij mij “Uitgeschakeld tijdens thermostatische controle”. Bij mij komt dat over alsof mijn Thermostaat nog “vrijgegeven” moet worden voor gebruik met de Tzerra Ace. Hoe zit dit precies? Klopt dat, of is deze misschien nog aan het leren?

Mijn eerste volledige maand met Tado is oktober. Die is alleen beschikbaar voor mij. De huidige maand november is greyed out. Hij maakt het rapport beschikbaar zodra de huidige maand is afgelopen. Ik denk dat je voor je rapport nog even een paar dagen moet wachten.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Verwijderd

Electrifying schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:15:
- Mijn ketel doet een beetje zijn eigen ding met betrekking tot de aanvoertemperatuur. Is Tado zo slim om zelf de ideale aanvoertemperatuur uit te rekenen en te vragen aan de ketel met betrekking tot de warmtevraag en de huidige temperatuur? Uiteraard met inachtname van comfort vs. besparing? Ik heb schommelingen gezien van tussen de 60 tot zelfs 94. Als dit zo is, heeft het dus weinig zin om de aanvoertemperatuur te tweaken.

Denk het wel, dat is het principe van een modulerende cv-ketel, anders wordt het een Aan/Uit principe. Als je de grafieken bekijkt van de thermostaten in de app, dan zul je zien dat er 3 grijstinten zijn. Hoe grijzer, hoe hoger de aanvoertemperatuur op dat moment. De Windows app van tado gebruikt zelfst een icoontje op de "tegel" om deze drie gradaties aan te geven. Het zou mooi zijn als dat ook in de Mobile app wordt toegepast, in plaats van nu enkel "Verwarm naar ..C". Heb mijn eigen Remeha ketel nu ingesteld op max. 75 graden default aanvoertemperatuur. In eerste instantie ingesteld op 85 graden, maar dat werd snel te warm.

Merk overigens dat "Vroege Start" al om 15.30 uur begint om mijn woonkamer, waar de tado wandthermostaat hangt en twee tado thermostaatknoppen aanstuurt, op 21 graden te verwarmen om 18.00 uur. Om 18.00 uur is het echter rond de 20,5 graad. Op zich geen probleem, maar vervolgens zie je daarna een "overshoot" naar 21,5 graden, zoals eerder hier gerapporteerd. En dat is te warm. :)

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:42:
[...]

Denk het wel, dat is het principe van een modulerende cv-ketel, anders wordt het een Aan/Uit principe. Als je de grafieken bekijkt van de thermostaten in de app, dan zul je zien dat er 3 grijstinten zijn. Hoe grijzer, hoe hoger de aanvoertemperatuur op dat moment.
Ik kan dit bevestigen middels metingen:

Als ik in de Tado app kijk zie ik dat er een behoorlijk warmte vraag (donker grijs) is om 8:00, als ik de temperatuur van de aanvoerbuis bekijk (losse sensor tegen de buis aangeplakt) zie ik dat de temperatuur van het CV water 60 graden is.

Rond 13:00 zie ik licht grijs in de app, en dan zie ik dat de CV ketel het water maar tot 40 graden verwarmt

• Electrifying
Bo0bz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:52:
[...]

Mijn eerste volledige maand met Tado is oktober. Die is alleen beschikbaar voor mij. De huidige maand november is greyed out. Hij maakt het rapport beschikbaar zodra de huidige maand is afgelopen. Ik denk dat je voor je rapport nog even een paar dagen moet wachten.
Thanks, dan moet ik misschien nog even wachten. Vind het alleen vreemd dat er dus bij de weersturing staat dat deze is “Uitgeschakeld tijdens thermostatische controle”. Geeft mij dus de indruk dat mijn setup nog gecontroleerd/goedgekeurd moet worden door Tado.
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:42:
[...]

Denk het wel, dat is het principe van een modulerende cv-ketel, anders wordt het een Aan/Uit principe. Als je de grafieken bekijkt van de thermostaten in de app, dan zul je zien dat er 3 grijstinten zijn. Hoe grijzer, hoe hoger de aanvoertemperatuur op dat moment. De Windows app van tado gebruikt zelfst een icoontje op de "tegel" om deze drie gradaties aan te geven. Het zou mooi zijn als dat ook in de Mobile app wordt toegepast, in plaats van nu enkel "Verwarm naar ..C". Heb mijn eigen Remeha ketel nu ingesteld op max. 75 graden default aanvoertemperatuur. In eerste instantie ingesteld op 85 graden, maar dat werd snel te warm.

Merk overigens dat "Vroege Start" al om 15.30 uur begint om mijn woonkamer, waar de tado wandthermostaat hangt en twee tado thermostaatknoppen aanstuurt, op 21 graden te verwarmen om 18.00 uur. Om 18.00 uur is het echter rond de 20,5 graad. Op zich geen probleem, maar vervolgens zie je daarna een "overshoot" naar 21,5 graden, zoals eerder hier gerapporteerd. En dat is te warm. :)
Waar heb jij dan de max temperatuur ingesteld? Als je alleen op het "+" knopje drukt op de ketel kan je de aanvoertemperatuur instellen, de handleiding geeft echter aan dat deze begrenzing alleen werkt voor aan/uit thermostaten.

In de ketelinstellingen vond ik bij de gebruikersinstellingen wel een "Max aanvoertemperatuur voor groep". Maar nou is de vraag, wat verstaat Remeha onder "groep" in deze context? Daarbij, ik heb deze instelling momenteel ingesteld op 75 graden, maar dit wordt gewoon straal genegeerd door de ketel. Ik vermoed dat Tado hem dus overruled. Heb de thermostaat vrijdag gereset en opnieuw handmatig ingesteld op D01, dus ik denk dat Tado nog mijn woning aan het leren is (Jaren 30 hoekwoning, matig/slecht geïsoleerd, enkel glas). Ik denk dat het wel gaat verbeteren. Hoelang deed Tado er bij jullie over om het huis te leren?

Overigens. Ik heb met enige regelmaat dat de brander wel gewoon uitgaat als de temperatuur van de thermostaat is bereikt. Blijft door de modulerende werking de ketel nou echt de hele dag continue op een laag pitje branden of heeft ie ook wel eens van goh, ik ga een keertje uit.

Tot nu toe geeft Domoticz aan dat ik (slordig afgerond) gemiddeld rond de 0,3 tot 0,5 m3 per uur gebruik om de woonkamer en keuken op 20 graden te houden na het verhitten. Daarbij heb ik in deze vertrekken de Tado radiatorknoppen en staat verder de gewone thermostaatkraan in de slaapkamer een klein beetje na 2. Verder worden de 2 vertrekken die echt op de hoek zitten maar zo'n 4 uur per week op dinsdag verwarmd door Tado. De rest van de tijd staan deze op vorststand.

Het gasverbruik gaat natuurlijk wel in rap tempo omhoog als er een paar graden bij moet, maar het verbruik lijkt me tot nu niet bijzonder slecht gezien de staat van de isolatie. Ik hoop dat Tado dit nog wat zuiniger weet te krijgen dan tot nu toe.

Verbruik 21-11

Het nachtverbruik in het begin is wat hoog omdat ik bezig was om de ketel te tweaken (pompsnelheid verlagen ivm ruisende leidingen, aanpassingen aan de aanvoertemperatuur enz.) en vanwege het feit dat ik daarna in slaap was gevallen op de bank :+ . Verder was ik de rest van de dag thuis.
ETH0.1 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:15:
[...]

Ik kan dit bevestigen middels metingen:

Als ik in de Tado app kijk zie ik dat er een behoorlijk warmte vraag (donker grijs) is om 8:00, als ik de temperatuur van de aanvoerbuis bekijk (losse sensor tegen de buis aangeplakt) zie ik dat de temperatuur van het CV water 60 graden is.

Rond 13:00 zie ik licht grijs in de app, en dan zie ik dat de CV ketel het water maar tot 40 graden verwarmt
Thanks! Dus eigenlijk is de conclusie dan dat het instellen van zelfs een max aanvoertemperatuur op de ketel bij Tado geen zin heeft omdat Tado zelf dynamisch de beste aanvoertemperatuur kiest gelet op besparing vs comfort. Misschien is soms gewoon een aanvoertemperatuur van 90 graden nodig om snel in korte tijd de vertrekken op te warmen?

[ Voor 9% gewijzigd door Electrifying op 21-11-2019 11:33 . Reden: Reactie op reactie. ]

• Erik1805
Ik zag dat je via webinterface bij tado wel een icoon hebt voor warm water maar niet in de app. Klopt dat of moet je dat nog ergens instellen?

Verwijderd

Electrifying schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:25:
[...]
Waar heb jij dan de max temperatuur ingesteld? Als je alleen op het "+" knopje drukt op de ketel kan je de aanvoertemperatuur instellen, de handleiding geeft echter aan dat deze begrenzing alleen werkt voor aan/uit thermostaten.

In de ketelinstellingen vond ik bij de gebruikersinstellingen wel een "Max aanvoertemperatuur voor groep". Maar nou is de vraag, wat verstaat Remeha onder "groep" in deze context? Daarbij, ik heb deze instelling momenteel ingesteld op 75 graden, maar dit wordt gewoon straal genegeerd door de ketel. Ik vermoed dat Tado hem dus overruled. Heb de thermostaat vrijdag gereset en opnieuw handmatig ingesteld op D01, dus ik denk dat Tado nog mijn woning aan het leren is (Jaren 30 hoekwoning, matig/slecht geïsoleerd, enkel glas). Ik denk dat het wel gaat verbeteren. Hoelang deed Tado er bij jullie over om het huis te leren?
Op mijn Remeha ketel zelf met een instelbare range van 55-85 graden, in mijn geval P1. We hebben onderling verschillende ketels; mijn Remeha Avanta 24c uit 2009 heeft geen begrenzing voor alleen aan/uit of groepen voor zover ik weet. Ik heb een appartement van 80m2 uit 1960, redelijk goed geïsoleerd. Ik zal vanwege de isolatie en het kleinere woonoppervlak met een lagere aanvoertemperatuur kunnen volstaan dan in jouw geval: grotere (hoek)woning dus langere stooklijn, mindere isolatie dus meer warmtevraag en -afname.

Heb het tado systeem ongeveer een maand, maar sinds een aantal weken volledig operationeel. Denk inderdaad dat het systeem nog aan het leren is. De temperatuursverandering vanwege het seizoen de afgelopen weken, speelt ook een rol.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2019 13:39 ]

• Electrifying
Erik1805 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:05:
Ik zag dat je via webinterface bij tado wel een icoon hebt voor warm water maar niet in de app. Klopt dat of moet je dat nog ergens instellen?
Voor tapwater?

Als je dat kraan icoontje bedoeld in de grafiek, die is bij mij gewoon aanwezig (iOS). Als je het over het icoontje hebt voor het aan/uit zetten van de tapwater voorziening, die zie ik bij beiden ook gewoon.

• Erik1805
Electrifying schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:12:
[...]

Voor tapwater?

Als je dat kraan icoontje bedoeld in de grafiek, die is bij mij gewoon aanwezig (iOS). Als je het over het icoontje hebt voor het aan/uit zetten van de tapwater voorziening, die zie ik bij beiden ook gewoon.
Ik heb dit, iOS bedoel met aan en uitzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ri1BXbUxJaQkNMbRFwtfLSwA/thumb.png

En dit via web:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NF4dMTQNSeisvZLXZaryik8H/thumb.png

[ Voor 15% gewijzigd door Erik1805 op 21-11-2019 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrifying
Erik1805 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:38:
[...]

Ik heb dit, iOS bedoel met aan en uitzetten

[Afbeelding]
Staat er wel "Warm Water" onder instellingen in iOS? En anders, heb je het kopje Instellingen->Warm Water wel onder de webapp staan?

Anders even de Tado app killen. Ik merk dat ie soms de temperatuur ook niet update op een tegel totdat ik de app even kill en opnieuw opstart. Misschien moet je app dus even refreshen. :)

• Erik1805
Electrifying schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:13:
[...]

Staat er wel "Warm Water" onder instellingen in iOS? En anders, heb je het kopje Instellingen->Warm Water wel onder de webapp staan?

Anders even de Tado app killen. Ik merk dat ie soms de temperatuur ook niet update op een tegel totdat ik de app even kill en opnieuw opstart. Misschien moet je app dus even refreshen. :)
Thanks. killen van de app was de oplossing :)

Nog een vraag,

Is het zo dat de tado de ketel continu een warmte aanvraag doet? Heb het idee dat mijn ketel continu brandt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RCKqMghiXWaXTvWvoAGzvKS5/thumb.png

[ Voor 21% gewijzigd door Erik1805 op 21-11-2019 20:19 ]

• Milanarends
Door tado gaat het tapwater naar 55c, terwijl ik deze liever op 65 heb. Dit kan ik wel regelen als de warm water functie op de tado aanstaat. Maar als die het water continu dan pp temperatuur houd vind ik dat zonde (tapcomfort uit, warm water leidingen overal dicht bij ketel.)

Iemand enig idee of ik via mijn intergas ketel 65 graden kan forceren zonder dat ik de ww functie gebruik van tado?

[ Voor 53% gewijzigd door Milanarends op 21-11-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:48
ik ben me aan het orienteren op een smart thermostaat en richt me door de slimme radiatorknoppen onder meer ook op tado.
Momenteel heb ik een klassieke thermostaat aangesloten op een intergas CV met opentherm, er is geen vloerverwarming. Het doel van een nieuw systeem is tweeledig: Graag wil ik op afstand en slimmer mijn thermostsaat kunnen regelen, daarnaast zou ik graag bepaalde ruimtes apart willen kunnen verwarmen, en dan gaat het eingelijk met name om de slaapkamers.

De situatie is als volgt:

Woonkamer: 2 radiatoren, 1 thermostaat
slaapkamer 1: 1 radiator
slaapkamer 2: 1 radiator
een aantal andere ruimtes met 1 radiator, die staan echter meestal uit.

Nu had ik oorspronkelijk bedacht: In de woonkamer de tado thermostaat, en in slaapkamer 1 én slaapkamer 2 een slimme radiatorknop. Echter, is het dan niet zo dat je in de ruimte waar de thermostaat hangt ook slimme radiatorknoppen moet gebruiken, omdat anders als je alleen een slaapkamer wilt verwarmen alsnog die radiatoren in de woonkamer verwarmt worden doordat de knoppen dom zijn? Of gaat hij daar anders mee om door de aanwezigheid van de thermostaat in die ruimte? Dat laatste lijkt me bijna onmogelijk?

Met andere woorden: Moet er dan niet eigenlijk in elke ruimte een smart radiatorknop, tenzij het gaat om ruimtes die vaker uit dan aan staan? Anders zal toch zodra de CV aanspringt elke radiator met een domme knop die openstaat aanspringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
KingKoning schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:36:
ik ben me aan het orienteren op een smart thermostaat en richt me door de slimme radiatorknoppen onder meer ook op tado.
Momenteel heb ik een klassieke thermostaat aangesloten op een intergas CV met opentherm, er is geen vloerverwarming. Het doel van een nieuw systeem is tweeledig: Graag wil ik op afstand en slimmer mijn thermostsaat kunnen regelen, daarnaast zou ik graag bepaalde ruimtes apart willen kunnen verwarmen, en dan gaat het eingelijk met name om de slaapkamers.

Nu had ik oorspronkelijk bedacht: In de woonkamer de tado thermostaat, en in slaapkamer 1 én slaapkamer 2 een slimme radiatorknop. Echter, is het dan niet zo dat je in de ruimte waar de thermostaat hangt ook slimme radiatorknoppen moet gebruiken, omdat anders als je alleen een slaapkamer wilt verwarmen alsnog die radiatoren in de woonkamer verwarmt worden doordat de knoppen dom zijn? Of gaat hij daar anders mee om door de aanwezigheid van de thermostaat in die ruimte? Dat laatste lijkt me bijna onmogelijk?

Met andere woorden: Moet er dan niet eigenlijk in elke ruimte een smart radiatorknop, tenzij het gaat om ruimtes die vaker uit dan aan staan? Anders zal toch zodra de CV aanspringt elke radiator met een domme knop die openstaat aanspringen?
Dit klopt inderdaad, heb laatste dezelfde vraag gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Milanarends schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:43:
Door tado gaat het tapwater naar 55c, terwijl ik deze liever op 65 heb. Dit kan ik wel regelen als de warm water functie op de tado aanstaat. Maar als die het water continu dan pp temperatuur houd vind ik dat zonde (tapcomfort uit, warm water leidingen overal dicht bij ketel.)

Iemand enig idee of ik via mijn intergas ketel 65 graden kan forceren zonder dat ik de ww functie gebruik van tado?
Ik heb een Atag ketel en de warmwaterfunctie aanstaan. In de Tado app heb ik een schema voor de watertemperatuur. Overdag veel lager dan op de tijden dat er meer capaciteit nodig is (douche/bad). Ik kan de temperatuur in tot 65 graden verhogen in de app. Alleen moeten we er buiten de 'piekuren' aan denken de watertemperatuur even hoger te zetten als dat nodig is. Bevalt ons wel, maar misschien is dit niet wat u bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 14:01
KingKoning schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:36:

Overal moet je slimme thermostaten hangen inderdaad. Normaal gaat je ketel uit als de woonkamer warm is. Nu forceren de slimme thermostaten dat deze weer aangaat als je de slaapkamer wil verwarmen, dan gaat automatisch de woonkamer weer verwarmen. De knoppen moeten dus dicht kunnen in de woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09-2023
Vraagje over de functionaliteit.
In de app zie ik per ruimte een grafiek staat met gegevens.
Deze is niet beschikbaar als je deze ook opvraagt via een browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Okee, ik ben inmiddels vrij zeker dat Tado een max aanvoertemperatuur die je op de ketel instelt, straal negeert. Vanochtend om 9 uur ging de ketel aan (as per schedule). Ik ging even kijken. De temperatuur van de ketel klom maar heel langzaam (+/- 62c). Volgens Tado zat ie op full power te branden (3 streepjes). Nu een kleine 2 uur later heeft hij de woonkamer al 3,5 graden weten te verwarmen (van 15,7 naar 19,2, in mijn slecht geïsoleerde jaren 30 hoekwoning), een record voor hier!

Deze temperatuurstijging gaat ie echt niet redden op een aanvoertemperatuur van 62c. Gasverbruik in deze 2 uur? Rond de 1,8 m3. Netjes?

Uiteraard kost het opstoken natuurlijk altijd veel gas, naarmate je dichter bij je target temperatuur komt, dan ga je nette verbruiken krijgen zoals 0,3 m3 per uur oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonkey schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:42:
[...]

Overal moet je slimme thermostaten hangen inderdaad. Normaal gaat je ketel uit als de woonkamer warm is. Nu forceren de slimme thermostaten dat deze weer aangaat als je de slaapkamer wil verwarmen, dan gaat automatisch de woonkamer weer verwarmen. De knoppen moeten dus dicht kunnen in de woonkamer
Wat je denk ik bedoelt is, overal moet je slimme thermostaatkranen hangen. Een tado wandthermostaat in de woonkamer is niet perse nodig, tenzij je een of meerdere tado thermostaatkranen in deze kamer wil laten aansturen via het programma van de wandthermostaat in combinatie met de optie om temperatuurmeting via deze centrale wandthemostaat te laten lopen, omdat temperatuurmeting op de kranen zelf te hoog uitvalt in de buurt van leidingen. Ik heb voor deze laatste optie gekozen. Dit betekent dat ik mijn slaapkamer kan laten verwarmen op basis van het programma en de temperatuurmeting van de tado thermostaatkraan aldaar (ondanks de onbetrouwbare waarde) en dat de thermostaatknoppen in de woonkamer gesloten blijven (al dan niet i.c.m. en aangestuurd door de centrale wandthermostaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Dank voor de verheldering allen, zoals ik al vermoedde zou ik dan op 4 radiatorknoppen komen + de thermostaat. Maakt de investering weer wat forser, maar daar staat wel gemak en comfort tegenover :)

Mocht ik dan voor tado kiezen denk ik dat ik begin met de wandthermostaat, dan kan je altijd nog uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Na een jaar met twee lyric t6r's gedraaid te hebben op mijn techneco loria duo warmtepomp met 2 zone regeling overweeg ik de aanschaf van Tado, alhoewel dit niet ondersteund wordt vanuit de leverancier. De lyric's zijn oke, toch heb ik het idee dat ik er een betere klimaatregeling mee kan krijgen als ik tado gebruik.

Nu is de huidige situatie:
Zone 1, hoofdzone, aparte verdeler voor lt vvw, begane grond + badkamer, Heeft zijn eigen thermostaat (lyric t6r).
Staat ingesteld op 100% WAR (dmv buitenvoeler).
Zone 2, secundaire zone, aparte verdeler voor lt vvw, bovenverdieping (slaapkamers). Ook een eigen lyric welke op de koudste kamer staat (noord-west).

Beide thermostaten hebben dus een bridge die het aparte circuit aanstuurt.

Om tado te gaan gebruiken, wat heb ik dan nodig? Ik denk zelf gewoon 2x een ruimtethermostaat en 2x de draadloze bridge? Of kan deze Bridge ook meerdere circuits aansturen? Dan zou ik daar maar 1 van nodig hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Boeie schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:27:
Na een jaar met twee lyric t6r's gedraaid te hebben op mijn techneco loria duo warmtepomp met 2 zone regeling overweeg ik de aanschaf van Tado, alhoewel dit niet ondersteund wordt vanuit de leverancier. De lyric's zijn oke, toch heb ik het idee dat ik er een betere klimaatregeling mee kan krijgen als ik tado gebruik.

Nu is de huidige situatie:
Zone 1, hoofdzone, aparte verdeler voor lt vvw, begane grond + badkamer, Heeft zijn eigen thermostaat (lyric t6r).
Staat ingesteld op 100% WAR (dmv buitenvoeler).
Zone 2, secundaire zone, aparte verdeler voor lt vvw, bovenverdieping (slaapkamers). Ook een eigen lyric welke op de koudste kamer staat (noord-west).

Beide thermostaten hebben dus een bridge die het aparte circuit aanstuurt.

Om tado te gaan gebruiken, wat heb ik dan nodig? Ik denk zelf gewoon 2x een ruimtethermostaat en 2x de draadloze bridge? Of kan deze Bridge ook meerdere circuits aansturen? Dan zou ik daar maar 1 van nodig hebben.
Ik zou het niet doen. Het zou kunnen werken als je twee compleet losse installaties maakt, maar dan loop je vervolgens tegen het probleem aan dat je (afaik) maar 1x de app kunt installeren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Hmm, daar zeg je wat @Janoz. Het liefst zou ik de regeling van mijn systeem om willen gooien (dwz, van 2 naar 1 zone op de wp met een grote buffer, en dan vanuit hier aansturen per ruimte of een groep van ruimtes), maar dat wordt een prijzige aangelegenheid.

In mijn huidige honeywell app heb ik wel gewoon twee thermostaten ingesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Boeie op 22-11-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:42
Beste mede Tweakers,

Ik heb een groot deel van dit topic nagelezen (gericht op vloerverwarming) echter kom ik er niet uit.
Mocht ik ergens overheen gelezen hebben waar het antwoord reeds staat; Mijn excuses!

Onze huidige situatie is als volgt;
  • relatief goed geïsoleerde 2-onder-1 kap woning uit 2012/2013.
  • begane grond is voorzien van vloerverwarming als hoofdverwarming (geen radiatoren aanwezig). huidige thermostaat hangt in de woonkamer (Toon).
  • 1e etage voorzien van vloerverwarming als hoofdverwarming (een extra radiatoren aanwezig op de badkamer als bij verwarming die in de praktijk steenkoud blijft)
  • 1e etage; slaapkamers voorzien van een extra thermostaat die gelinkt is aan de regelaar van de vloerverwarming om af te sluiten zodat het hier niet te warm zal worden (achteraf gezien praktisch weggegooid geld).
  • zolder geen verwarming aanwezig
Wij hebben een grote raampartij op het zuiden in de woonkamer en dit betekend dat wanneer het zonnig is, zelfs wanneer het buiten vriest, wij amper hoeven te stoken. Gevolg is dat wij, voornamelijk in de koude periode, een uitdaging hebben om de 1e etage op temperatuur te krijgen. Met name de badkamer geeft problemen; Omdat we amper stoken is onze badkamer vrij koud en moeten wij de thermostaat soms op 25 graden instellen indien wij boven willen gaan stoken. Naast de badkamer zijn ook onze hal(len) / toiletgroep BGG steenkoud in de winter...

Zover ik uit dit topic begrijp je met Tado meerdere thermostaten gebruiken. Echter kom ik in dit topic voornamelijk problemen tegen met vloerverwarming i.c.m. radiatoren. Gezien wij (op de badkamer na) enkel vloerverwarming hebben is het mij niet duidelijk of dit nu wél of niet kan.

De gewenste situatie lijkt mij vrij simpel, alleen de benodigdheden (indien mogelijk) zijn mij niet duidelijk;
  • badkamer afzonderlijk kunnen stoken, dus een extra thermostaat in de badkamer
  • hal BGG + toilet (aparte groep op de vloerverwarming) afzonderlijk kunnen stoken, dus een extra thermostaat in de hal
  • slaapkamers kunnen wat ons betreft blijven zoals het nu is, wij slapen graag op een frisse kamer en te koud zal het er niet snel worden
Gelet op;
  • daar we de woonkamer niet onnodig warm willen stoken, moeten deze groepen op de begane grond separaat afgesloten kunnen worden
Is dit mogelijk via Tado? En zo ja, waar moet ik hierbij op letten/wat heb ik nodig?
Indien dit niet mogelijk is, wellicht dat iemand weet waar ik moet zoeken?

Ter verduidelijking hierbij foto's van onze vloerverwarming (verdelers);
Begane grond;
Verdeler overzicht
van links naar rechts; groep 1/2/3 behoren bij de woonkamer, groep 4 betreft de (open) keuken en groep 5 behoort bij de hal/toilet

Etage;
Etage
de groep rechts zonder "smart" knop is de badkamer en staat 24/7 geheel open

Detail;
Verdeler dichtbij

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 23-11-2019 11:11 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:44:

Zover ik uit dit topic begrijp je met Tado meerdere thermostaten gebruiken. Echter kom ik in dit topic voornamelijk problemen tegen met vloerverwarming i.c.m. radiatoren. Gezien wij (op de badkamer na) enkel vloerverwarming hebben is het mij niet duidelijk of dit nu wél of niet kan.
Heb zelf geen vloerverwarming en heb niet diens specifieke problemen gelezen die tado gebruikers ervaren, maar is het in jouw situatie niet handiger en goedkoper om enkel een elektrische radiator (infrarood bijvoorbeeld met een timer) in de badkamer te plaatsen, aangezien dit de enige plek is dat niet op de vloerverwarming is aangesloten?

Mijn ouders hebben vloerverwarming op de begane grond in de woonkamer met natuurstenen plavuizen. Correct me if I'm wrong maar vloerverwarming, in deze specifieke situatie althans, is gebaat bij een gelijkmatige, min of meer constant blijvende opwarming, zonder al teveel fluctuaties in temperatuur. Anders is het verwarmingssysteem te veel ineffectief bezig om de afgekoelde plavuizen op te warmen en stijgt dus je gasverbruik. Toepassing van tado thermostaatknoppen of soortgelijke technologieën op basis van een klokprogramma veroorzaken dus fluctuaties waardoor het ook langer duurt voordat kamers op de gewenste doeltemperatuur zijn, zeker als je een paar dagen van huis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Verwijderd Thnx voor je input. Onze badkamer heeft voor de duidelijkheid gewoon vloerverwarming. De radiator hangt erbij omdat de vloer niet voldoende oppervlakte zou hebben.

Leuk bedacht vanuit de bouwer destijds echter staat de gehele verwarming op de 1e etagen incl. Badkamer vrijwel nooit aanslaat.. of in ieder geval bijna nooit lang genoeg.

Maar ook de hal en toilet beneden zijn in de winter steenkoud. Als in, met sokken aam naar het toilet is geen pretje...

IR spiegel op de badkamer heb ik ook aan zitten denken echter heb ik liever dat de badkamer incl. Vloer gewoon aangenaam is.

Maar Tado gaat mij daar niet mee helpen begrijp ik i.v.m. geen echte vloerverwarming (only) opties?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 23:14
Ik heb mijn CV inmiddels ook afgesteld en de kranen waterzijdig ingericht en ik haal gemiddeld zo’n 25% hoger rendement. Mijn ervaringen:

-Bij een modulerende thermostaat, goede variabele pompsnelheid en waterzijdig in geregelde radiatoren kan je een vrij hoge aanvoer temperatuur houden. Dit biedt meer comfort omdat kamers snel kunnen opwarmen en makkelijker een hoge temperatuur kunnen bereiken. Mijn retour temperatuur is ongeveer 35 graden bij 70 graden aanvoer.
- De water toevoer van radiatoren sterk beperken zorgt bij kleine huizen of huizen waar slechts 1 ruimte wordt verwarmd vaak voor ruis in de leidingen. Ook zorgt het ervoor dat kamers langzaam opwarmen.

Wat mij betreft is het comfort/zuinigheid het best bij:

-een redelijke hoge aanvoer temperatuur
-een goede modulerende thermostaat en lage pomp snelheid
-radiatoren die waterzijdig zijn ingeregeld. Waarbij kamers die goed warm moeten kunnen worden of grote radiatoren hebben niet teveel worden afgesloten.

Uiteraard is dit voor woningen met vloerverwarming etc weer anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:29:
Maar Tado gaat mij daar niet mee helpen begrijp ik i.v.m. geen echte vloerverwarming (only) opties?
De Tado app heeft in ieder geval geen specifieke vv-opties. Wellicht dat het systeem op termijn zodanig zelflerend is dat het rekening houdt met de relatief langere opwarmtijd en overige karakteristieken van vloerverwarmingssystemen en/of dat er vanuit tado hiervoor een en ander op afstand kan worden getweaked omdat het een cloudsysteem is; geen idee.

Wordt alles bij elkaar ook een kostbare investering. Minimaal 5 tado thermostaatknoppen voor groepen 1 t/m 5 beneden en 3 tado wandthermostaten voor woonkamer, hal en badkamer:
- 1x Tado Slimme Thermostaat V3+ starterkit met 2x slimme radiatorknoppen en 1x Bridge, 349 euro.
- 2x wandthermostaat, 218 Euro.
- 4x Tado Slimme Radiator Thermostaat kit (4 stuks waarvan je er eentje over houdt die overigens ook als "wandthermostaat" kan fungeren) 249 Euro = minimaal 816 Euro.
Wellicht ook een tado Extension Box van 100 Euro om de twee wandthermostaten in hal en badkamer de ketel te kunnen laten aansturen, als dit überhaupt technisch mogelijk is want die heb ik zelf niet.

En dan moet je nog al je conventionele radiatorkranen gaan voorzien van thermostaatventielen, liefst van een goede kwaliteit als Heimeier opdat je niet om de zoveel maanden alle lege batterijen moet vervangen van de tado thermostaatknoppen. Je Toon thermostaat gaat er uit en hiermee lever je een hoop functionaliteit in die een tado wandthermostaat niet kent: elektriciteitsverbruik, lampen aansturen, gasverbruik in m3, et cetera.

Je zou nog een "hybride" systeem kunnen overwegen waarbij de bestaande Toon thermostaat de vv beneden blijft aansturen (en eventueel ww) en de Tado wandhermostaten de boel boven via gemonteerde tado radiatorknoppen op de vv-installatie beneden. Echter communiceren beide systemen voor zover ik weet niet met elkaar en is het de vraag of het wel mogelijk is om twee verschillende thermostaten de cv te laten aansturen. Dit wordt giswerk, maar ik denk haast van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Verwijderd

De Toon gaat er overigens sowiezo uit gezien ik geen behoefte heb aan € 4,50 per maand te betalen voor die extra functionaliteit. Daarbij heb ik sinds deze week zonnepanelen op 3 fases waarbij ik, voor een correcte weergave van mijn verbruik, nog ten minste € 199,95 zou moeten uitgeven...

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een oplossing voor het stoomprobleem. Gezien de benodigde investering om Toon correct functioneel te houden mij te duur is dacht ik... wellicht kan ik 2 vliegen in een klap oplossen.

Maar ik begrijp dat Tado (nog) niet echt een oplossing zal brengen die ik wil.

Bedankt voor je tijd en moeite in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 19:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik ben mij momenteel aan het oriënteren voor een tado setup in mijn huis. Ik zie hier net even wat meer mogelijkheden mee als met de NEST. Ik kom er echter niet duidelijk achter welke setup ik nu moet nemen.

Ik heb een huis waarin stadsverwarming geleverd wordt, ik heb dan ook een eigen unit met een enkele Vaillant motor driewegventiel (VC8010) die in feite eigenlijk regelt of de verwarming "open" of "dicht" staat. Deze Valliant motor is ook aangesloten op de Thermostaat in de woonkamer echter mede door de positionering functioneert dus simpelweg niet lekker (achter een deur in een hoek). Mijn radiatoren hebben elk een radiatorknop echter allemaal aangestuurd door de Thermostaat en de Valliant motor.

Waar ik naar op zoek ben is eigenlijk een draadloze thermostaat die ik eenvoudig ergens anders in de ruimte kan plaatsen zonder aparte draden door het huis te hoeven trekken. Een thermostaat die dus communiceerde met een "receiver" die bij de verwarming unit is geplaatst en daarnaast de mogelijkheid heeft om beneden een zone te maken terwijl de slaapkamers boven allemaal een eigen zone hebben. Ik heb beneden dan drie radiatoren die samen met de thermostaat een "eigen zone" kunnen vormen en dan heb ik nog 4 Radiatoren boven die ook ieder een eigen zone zijn (per slaapkamer dus).

Ik kom er dus alleen niet uit of de tado thermostaat ook "zonder" draden gebruikt kan worden of dat ik hoe dan ook nieuwe draden moet gaan trekken hiervoor. Kortom kan een tado in het geval deze setup ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppa87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-01-2024
Goedenavond

Zit met te verdiepen in het tado systeem.
Helemaal makkelijk nu er een baby op komst is.

Huidige situatie:
Tussenwoning uit 1987. Stadsverwarming
1 radiator in de woonkamer, staat deels achter de bank (bank staat er wel iets vanaf, maar de radiator knop zit ook in die hoek)

Nu begreep ik dat de knop de temperatuur meet, en kan ik mij voorstellen dat het daar sneller warm word.

Is het dan nuttig om de slimme thermostaat ook aan te schaffen ? Momenteel hebben wij geen thermostaat

En ik zag bij de installatiehandleiding van het vervangen van een thermostaat , dat je verschillende draden aansluit. Moet ik nu ook draden trekken, of werkt deze gewoon op de bijgeleverde batterijen.

Over de internet bridge zag ik dat je die moet aansluiten op de usb poort van je modem
. Als je deze niet hebt kan je deze usb aansluiting creëren door een adapter in t stopcontact te steken ?

Alvast bedankt

PSN ID = steppa87

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:18
Ik heb het idee dat de laatste maanden er meer geld in het marketing budget gestopt word dan in ontwikkelingen van o.a. de app...

Zo zou ik bijvoorbeeld in de V3+ app ondertussen wel iets van "scenes" verwachten, zodat je bijvoorbeeld handmatig kan kiezen om alle zones naar een "zomer-stand" of openhaard stand te zetten.

Zo zie ik in de tv reclame dat je makkelijk alles op afwezig kan zetten, leuk maar waar is dat...

Hoe kijken jullie hiertegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:44
M@rijn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:27:
Zo zie ik in de tv reclame dat je makkelijk alles op afwezig kan zetten, leuk maar waar is dat...
Zie je die niet zodra je niet het abonnement hebt?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Daniel. schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:52:
[...]

Zie je die niet zodra je niet het abonnement hebt?
Ik ben het nog niet tegengekomen in de app :) en ik heb toch de v3+ app, k zie/heb ook geen andere mogelijkheden voor abbo/upgrades. Dus ik vermoed dat ik alles al zou moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Denk je te besparen..
Met afwezigheid modus nog 18 graden houden terwijl die aanzienlijk minder staat .,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MbSBsBGnXVCnoAgoqCRdfsPg/full.png

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:50
M@rijn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:57:
[...]

Ik ben het nog niet tegengekomen in de app :) en ik heb toch de v3+ app, k zie/heb ook geen andere mogelijkheden voor abbo/upgrades. Dus ik vermoed dat ik alles al zou moeten hebben :)
Ik zie dat als ik van huis ben, via de geofence krijg ik een notificatie met herinnering om op dat knopje te drukken (heb geen abonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Famous schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:15:
Denk je te besparen..
Met afwezigheid modus nog 18 graden houden terwijl die aanzienlijk minder staat .,

[Afbeelding]
18 graden is de huidige temperatuur. Niet de doel temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:21
De Tado is nu met een aantal knoppen heel voordelig bij Amazon Tink.nl: https://nl.pepper.com/aan...-bluetooth-tracker-122674.

Edit: Nest Mini zijn hier ook voordelig, kun je de verwarming gelijk wat warmer zetten met je stem ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Arjan90 op 24-11-2019 09:16 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Niet bij Amazon maar bij Tink.nl - ik heb ‘m besteld. Super aanbieding, dank je wel!

edit: Mochten mensen dit topic nog doorzoeken voor deze aanbieding en/of Tink: ik heb mijn order geannuleerd op basis van slechte reviews op Trustpilot en een (bijna) net zo goede aanbieding bij 50five.nl.

[ Voor 21% gewijzigd door MrAcid op 26-11-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Arjan90 schreef op zondag 24 november 2019 @ 07:49:
De Tado is nu met een aantal knoppen heel voordelig bij Amazon Tink.nl: https://nl.pepper.com/aan...-bluetooth-tracker-122674.

Edit: Nest Mini zijn hier ook voordelig, kun je de verwarming gelijk wat warmer zetten met je stem ;)
Top deal. Thanx, besteld! Ter info voor anderen: ze hebben ook andere pakketten (losse knoppen, 2x thermostaat, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
golles schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:15:
[...]

Ik zie dat als ik van huis ben, via de geofence krijg ik een notificatie met herinnering om op dat knopje te drukken (heb geen abonnement).
Mogelijk komt het dan omdat ik niet alle ruimtes altijd op geofencing heb staan..

Al blijft mijn punt nog steeds staan dat ik wel recente ontwikkelingen mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
heb ook besteld bij Tink.nl. Beetje vreemde prijzen hier en daar, goed opletten welke aanbieding je pakt omdat je anders meer betaalt en minder krijgt. Maar prijzen zijn zo goed dat ik overwoog een 2e setje te bestellen om toch gelijk het hele huis over te schakelen naar Tado.

Alleen volgens truspilot zijn er nogal wat vertraagde uitleveringen geweest in september/oktober en is de klantenservice afwezig. Dan bestel ik liever nog bij een andere winkel (als er nog een goede aanbieding komt op black friday), of bij deze winkel als de eerste order geleverd is. Wil de thermostaat namelijk wel op korte termijn vervangen en mezelf de nodige frustraties besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Laatst online: 09:50
M@rijn schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:11:
[...]

Mogelijk komt het dan omdat ik niet alle ruimtes altijd op geofencing heb staan..

Al blijft mijn punt nog steeds staan dat ik wel recente ontwikkelingen mis.
ben het zeker met je eens, maar veel dingen zou je wel met de Apple home app kunnen oplossen, zoals scenes. Op Android is vast een vergelijkbare app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb twee Tado's besteld met radiatorknoppen. De eerste was fout, dat is zonder Slimme Thermostaat, de andere order is met Slimme Thermostaat.

Nu lees ik wisselende verhalen over stadsverwarming én vloerverwarming. De situatie is als volgt:

Het huis heeft drie verdiepingen en stadsverwarming, beneden is de woonkeuken met de oude thermostaat en vloerverwarming. Boven de woonkamer, slaapkamer en badkamer met radiatoren en de 2e verdieping staan de radiatoren altijd uit.

Wanneer we aan de oude thermostaat draaien gaat de stadsverwarming aan en daarmee de vloerverwarming en boven de geopende thermostaatkranen aan de radiatoren.

Mijn idee is om een Tado Slimme Thermostaat op te hangen zodat ik de radiatoren boven kan bedienen om in te schakelen zodra ik thuis kom of van boven uit te schakelen voordat we gaan slapen. In ons geval zal dan altijd de stadsverwarming mee lopen. Ik vind dat geen probleem, maar de verhalen zijn dat dit zo dus niet gaat werken.

De andere set zijn alleen een bridge en radiatorknoppen. Dan zou ik dus beneden bij thuiskomst aan de oude thermostaat kunnen draaien om de toevoer te starten en kan ik boven de gewenste temperatuur in stellen. Maar dit slaat eigenlijk nergens op en heeft dus weinig zin.

Iemand een idee?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09-2023
Kan je ergens op de thermostatische kraan de huidige kamertemperatuur zien.
Verwarming staat bvb. op 15° ingesteld en het is 17°.
Nu weet je niet hoeveel je moet instellen opdat de verwarming zou aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Ik kijk regelmatig op https://community.tado.com/nl/. Vandaag kan ik daar niet meer inloggen met mijn wachtwoord en krijg ik de mededeling:
"You need to reset your password. This is most likely because an administrator recently changed your account information. Click here to reset your password."
Hebben meer mensen deze ervaring? Waarom verandert een administrator mijn wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
stefke001 schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:35:
Kan je ergens op de thermostatische kraan de huidige kamertemperatuur zien.
Verwarming staat bvb. op 15° ingesteld en het is 17°.
Nu weet je niet hoeveel je moet instellen opdat de verwarming zou aanslaan.
op de kraan zelf niet, op de app wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
THE_BASE schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:32:
Ik heb twee Tado's besteld met radiatorknoppen. De eerste was fout, dat is zonder Slimme Thermostaat, de andere order is met Slimme Thermostaat.

Nu lees ik wisselende verhalen over stadsverwarming én vloerverwarming. De situatie is als volgt:

Het huis heeft drie verdiepingen en stadsverwarming, beneden is de woonkeuken met de oude thermostaat en vloerverwarming. Boven de woonkamer, slaapkamer en badkamer met radiatoren en de 2e verdieping staan de radiatoren altijd uit.

Wanneer we aan de oude thermostaat draaien gaat de stadsverwarming aan en daarmee de vloerverwarming en boven de geopende thermostaatkranen aan de radiatoren.

Mijn idee is om een Tado Slimme Thermostaat op te hangen zodat ik de radiatoren boven kan bedienen om in te schakelen zodra ik thuis kom of van boven uit te schakelen voordat we gaan slapen. In ons geval zal dan altijd de stadsverwarming mee lopen. Ik vind dat geen probleem, maar de verhalen zijn dat dit zo dus niet gaat werken.

De andere set zijn alleen een bridge en radiatorknoppen. Dan zou ik dus beneden bij thuiskomst aan de oude thermostaat kunnen draaien om de toevoer te starten en kan ik boven de gewenste temperatuur in stellen. Maar dit slaat eigenlijk nergens op en heeft dus weinig zin.

Iemand een idee?
ik denk dat je hier boven "vloerverwarming" bedoelt? Als je warmte vraagt aan de centrale thermostaat en die schakelt de stadsverwarmingsklep in dan zal de vloerverwarming mee gaan doen. Je zou technisch gezien misschien ook een Tado op de vloerverwarming kunnen zetten maar dat heeft meestal niet zoveel zin omdat vloerverwarming traag is. Als je dan wel warmte nodig hebt in de keuken duurt het te lang. Omdat de keuken onder de rest van het huis zit lijkt me de warmte niet echt verloren gaan, hij stijgt op en je profiteert ervan in de rest van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004

GVR

*vraag is overbodig*

[ Voor 89% gewijzigd door GVR op 25-11-2019 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:23
Voor zover ik kan vinden is deze deal hier nog niet langsgekomen: Starterkit voor € 139.

Best een aardige deal toch? Ik speel al even met het idee om mijn Toon te vervangen door een device dat écht HomeKit ondersteunt (ik gebruik nu HomeBridge). Dus eigenlijk is dit wel het moment dan. Aansluiten is voor zover ik kan zien vrij simpel, ik kan volgens mij gewoon de bekabeling van de Toon gebruiken (die power injector moet er tussenuit natuurlijk. Wel jammer, want dat is handiger dan batterijen vind ik)

Zijn er ex-Toon gebruikers die bepaalde features missen bij overstap naar Tado? Of is dit een no-brainer?

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 24-11-2019 20:52 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
maxtrash schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:14:
[...]

ik denk dat je hier boven "vloerverwarming" bedoelt? Als je warmte vraagt aan de centrale thermostaat en die schakelt de stadsverwarmingsklep in dan zal de vloerverwarming mee gaan doen. Je zou technisch gezien misschien ook een Tado op de vloerverwarming kunnen zetten maar dat heeft meestal niet zoveel zin omdat vloerverwarming traag is. Als je dan wel warmte nodig hebt in de keuken duurt het te lang. Omdat de keuken onder de rest van het huis zit lijkt me de warmte niet echt verloren gaan, hij stijgt op en je profiteert ervan in de rest van het huis.
Begrijp ik dan goed dat het feitelijk hetzelfde doet als nu: draai aan de knop, vloer wordt warmer en verwarmingen worden warm.

Alleen dan met de optie op afstand bedienbaar en op gezette tijden.

Als dat het enige voordeel is, dan vind ik het niet zo’n punt om het te houden zoals het is.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:23
Aldmar schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:52:
[...]

Update was voldoende. Ik had de rewiring uitgevoerd en vervolgens support gebeld. Tijdens het telefoontje heeft support aan hun kant de instelling naar opentherm gezet en vervolgens heb ik overal de stroom er weer op gezet. En eigenlijk werkte het vervolgens zoals verwacht.

Denk dat ze aan hun kant de Intergas ondersteuning toegevoegd/geupdate hebben aan de software. :)
Hi Aldmar, ik hoop dat je hier nog meeleest :)

Ik heb hier min of meer dezelfde setup als jij: een Brink WTW/heteluchtverwarming met een Intergas ketel. Oorspronkelijk zat daar een Honeywell thermostaat bij, die heb ik vervangen door een Toon (die die MIT setting überhaupt niet ondersteunt. Maar ik heb niet het idee dat dat nou verschil maakt).

Is er iets waar ik op moet letten als ik ook aan de Tado ga?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravinmar
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik heb een huis uit 1987 met stadsverwarming. 2 jaar geleden heb ik een klep laten plaatsen ivm met een lyric T6. Op zich werkt dat goed maar als ik de badkamer warm wil hebben moet ik ook in de huiskamer stoken. En als ik thuis werk, kan ik niet alleen de werkkamer warm stoken omdat de thermostaat in de huiskamer staat en het daar dan onnodig warm wordt.
Ik wil overgaan naar de tado slimme radiatorknoppen.
3 in de huiskamer, 1 in de badkamer en 1 in mijn werkkamer.
De radiatoren in mijn slaapkamer, zolder en gang staan dicht.
Nou heb ik 2 opties: klep op stadsverwarming handmatig openzetten zodat ik evt ook de verwarming in de gang zou kunnen gebruiken.
Of, als dat mogelijk is, de Tado via de klep op de stadsverwarming laten werken maar dan kan ik de radiatoren zonder slimme knopmalleen gebruiken als een andere radiator ook warmte vraagt.
Wat is de slimste oplossing? (En als dat de 2e is kun je dat dan ook zelf installeren?)

In de huiskamer zou ik gebruik willen maken van de centrale thermostaat maar ik heb geen draden uit de muur. Kan de slimme thermostaat wel of niet draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:00
Gisteravond ook gebruik gemaakt van de mooie aanbieding bij Tink.
Hier stadsverwarming met een centrale knop/thermostaat in de gang. Waardeloos systeem dat ik direct al uitgeschakeld heb. Nu voor alle radiatoren de thermostaatknoppen besteld.
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:17
Sinds vrijdag het abonnement afgesloten om te kijken wat er gebeurd. Nou dat is een teleurstelling. Er gebeurd helemaal niks als mijn vriendin en ik afwezig zijn, terwijl ik het volgens mij wel zo ingesteld heb, en de volgens de app tado ook automatisch op afwezigheid is overgeschakeld.

In het slimme schema is ingesteld dat de temperatuur mag dalen tot 14 graden op de thermostaat in de huiskamer. Echter blijft er stug "ingesteld op 17" staan, en slaat de cv onder de 17 graden ook aan, net als op andere kamers waar het slimme schema ingesteld staat.

Nu had ik de schema's al aangemaakt voor ik het abo afsloot. Kan dat er mee te maken hebben? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 10:52
Bij ibood een Tado starterkit voor 199 euro :)
https://www.ibood.com/ele...ostaat-v3-starterkit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-07 23:27
Toch wel zeggen dat ik teleurgesteld ben van de support,
heb een kit met 4 koppen en een extension kit om de CV ketel te regelen,
na 2 dagen krijg ik pas een mail met hoe ik de kit aan de cv moet aansluiten,
maar deze werkt niet... nu zijn ze het aan bekijken en heb ik dus al een week deze kit niet werkende
waardoor de cv altijd aan staat ook al wordt er niets gevraagd,

iemand hier die een extension kit heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 23:22
Werken de radiator knoppen ondertussen al met herlaadbare batterijen? Tis nu korting voor Black Friday maar vertik het knoppen te kopen zolang ze enkel wegwerp batterijen gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

painy schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:19:
Werken de radiator knoppen ondertussen al met herlaadbare batterijen? Tis nu korting voor Black Friday maar vertik het knoppen te kopen zolang ze enkel wegwerp batterijen gebruiken
Nee, 1.5V is nodig in plaats van 1.2V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tapijt14
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Bij Tink starterkit gekocht voor 250 met 5 knoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 21:28

Leedbek

Luuk Luchtloper

Tapijt14 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:18:
Bedoel je deze? Deze set is wel zonder kamerthermostaat, dus alleen de radiatorknoppen.

Ze hebben nog wel een set met kamerthermostaat en 3 radiatorknoppen voor € 249,95:
https://www.tink.nl/tado-...1-kamerthermostaat-bridge

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tapijt14 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:18:
Daar zit (denk ik) geen kamerthermostaat bij - mocht je dat wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapijt14
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Leedbek schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:22:
[...]

Bedoel je deze? Deze set is wel zonder kamerthermostaat, dus alleen de radiatorknoppen.

Ze hebben nog wel een set met kamerthermostaat en 3 radiatorknoppen voor € 249,95:
https://www.tink.nl/tado-...1-kamerthermostaat-bridge
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kleine aanvulling, lijkt bijna een Tado black friday actie, namelijk ook bij bol.com en mediamarkt voor die prijs:
pricewatch: Tado Slimme Thermostaat V3+ starterkit met 2 slimme radiatorknoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Hallo iedereen,

Ik wil volgende ruimtes gaan aansturen:

1) bendenverdieping:
- badkamer: 1 radiator
- woonplaats + keuken (= 1 open ruimte): 3 radiatoren
- inkomhal: 1 radiator

2) bovenverdieping:
- 3 slaapkamers met elk een radiator

Logischerwijs heb ik dan nodig (ook door de helpdesk van tado bevestigd):
1) Tado Slimme Thermostaat V3+
2) 8 radiator knoppen om elke radiator appart te gaan aansturen

Maar wat doet dan een Tado Slimme Thermostaat Multi-Zone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelledenkik
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-02 14:17
https://www.tink.nl/tado-...adiator-thermostaat-4pack

Starter kit met thermostaat en totaal 4! knoppen voor 250 euro

-edit, verkeerde aantal en verkeerde link

[ Voor 24% gewijzigd door Jelledenkik op 25-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Post hierboven is aangepast.

[ Voor 89% gewijzigd door MrAcid op 25-11-2019 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:19

Aldmar

Niks...

posttoast schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:23:
[...]

Hi Aldmar, ik hoop dat je hier nog meeleest :)

Ik heb hier min of meer dezelfde setup als jij: een Brink WTW/heteluchtverwarming met een Intergas ketel. Oorspronkelijk zat daar een Honeywell thermostaat bij, die heb ik vervangen door een Toon (die die MIT setting überhaupt niet ondersteunt. Maar ik heb niet het idee dat dat nou verschil maakt).

Is er iets waar ik op moet letten als ik ook aan de Tado ga?
Jazeker lees ik nog mee. ;)

Wat betreft jou vraag: volgens mij hoef je nergens extra op te letten. Zodra je hem aan de praat hebt werkt het eigenlijk prima! Beetje spelen met de tijdsschema's e.d. maar in basis draait het allemaal goed.

Feit is wel dat ik binnenkort ga verhuizen naar een woning met vloerverwarming. Ik verwacht dat ik dan van Tado af stap. Dan heeft een dergelijk systeem te weinig toegevoegde waarde verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
dat moduleren met tado is ook niet altijd even betrouwbaar. Laatste dagen al meerdere keren de Tado erop betrapt dat hij na het overschrijden van de streeftemperatuur met bijna een graden nog steeds 2 vlammetjes nodig denk te hebben. Mijn verwarming is ook nog eens erg langzaam dus daar kan het niet aan liggen. Ik dacht dat Tado er ook rekening mee hield als het mooi weer werd met het uitzetten van de verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hrugnir schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:44:
dat moduleren met tado is ook niet altijd even betrouwbaar. Laatste dagen al meerdere keren de Tado erop betrapt dat hij na het overschrijden van de streeftemperatuur met bijna een graden nog steeds 2 vlammetjes nodig denk te hebben. Mijn verwarming is ook nog eens erg langzaam dus daar kan het niet aan liggen. Ik dacht dat Tado er ook rekening mee hield als het mooi weer werd met het uitzetten van de verwarming?
Je geeft aan, "Mijn verwarming is ook nog eens erg langzaam dus daar kan het niet aan liggen". Wat is dan de maximale aanvoertemperatuur van je CV en wordt de tado streeftemperatuur bereikt op het ingestelde tijdstip? Als deze aanvoertemperatuur te laag is (i.c.m. een slecht geïsoleerd huis en/of een lange stooklijn) dan zal er (te) langzaam worden verwarmd waardoor tado z'n streeftemperatuur niet bereikt.

-edit: Bij mij gebeurt hetzelfde op de wandthermostaat: verwarmt naar 21 gr. met 2 vlammetjes terwijl de weergegeven temperatuur 21,2 gr. is De wandthermostaat is ingesteld -0,2 gr. temperatuurcompensatie en stuurt 1 thermostaatknop aan waarbij tempmeting via eerstgenoemde gaat. Minimumtemperatuur is 15 graden en om 18:00 moet het 21 gr, zijn. Rond 15:30 begint Vroege Start en stookt de ketel met 3 vlammetjes tot ver voorbij 19:30 als het pas de 21 gr, bereikt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:58
tado schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Voor de Nefit Trendline is er geen OpenTherm adapter nodig. Wij kunnen die ketel direct via het modulerende Nefit EMS protocol aansturen.
Gek, ik heb een Nefit Trendline HRC 25/CW4 aangesloten op een Nefit Easy bediening.

Nadat ik de stappen heb doorlopen kreeg ik de melding
We are preparing your installation instructions
Our engineers are preparing customized step-by-step instructions for your system

Our database contains detailed step-by-step instructions for more than 95% of all heating systems. Unfortunately, your system is not covered yet. We will send you tailor-made instructions for your system, by email, within the next two working days.

Please do not install tado⁠° without these instructions. Our support is happy to assist with further questions regarding the installation after you have received your instructions. We apologise for the delay in your installation and thank you for your patience.
8)7 :?

Enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb maar 2 radiatorknoppen en een kamerthermostaat nodig, maar zit nu wel sterk te overwegen die starterset met 4 knoppen te kopen en dan 2 knoppen + bridge te koop te zetten als een soort radiatorknoppen startersset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAirwaver
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:28
Aan alle Tado gebruikers (of medewerkers 😉) met vloerverwarming de vraag of je ook kan instellen dat als je radiatoren wilt gaan gebruiken op bepaalde tijden(slaapkamer, voor mijn vrouw) je tijdelijk de aanvoertemperatuur voor het hele systeem omhoog kan zetten en daarna weer omlaag.
Wij hebben beneden goede vloerisolatie en de vloerverwarming daarom maar op 35 graden staan.

Ik zou het zonde vinden om deze alleen vanwege die paar uurtjes per dag te moeten verdubbelen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1 ... 86 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!