Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
sorry maar hier overdrijf je nu behoorlijk.Sanderrr schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:37:
Het is gewoon niet handig geregeld dat je hele systeem onbedienbaar wordt als de externe verbinding eruit ligt.
Hoe zou ik de bridge dan via 4G kunnen verbinden? Gebruik nu al m'n telefoon als hotspot voor de basis zaken maar de bridge zit bedraad aan de router..
je kan gewoon opstaan, naar de wandthermostaat of radiator knop lopen en de gewenste instelling kiezen, overdrijven zit je wel in het bloed want onbedienbaar is het zeer zeker niet (ongemakkelijk wel)
Het design van Tado zit hem in de cloud, dat brengt voor en nadelen (nadeel in dit geval is dus dat de app niet werkt als je internet down is, voordeel is dat ze op deze manier wel veel gemakkelijker features en aanpassingen kunnen toevoegen zonder tegen limitatiens aan te lopen die door hardware keuzes in het verleden niet doorgevoerd kunnen worden).
Maar zoals ik al eerder schreef, hoe vaak komt het in NL voor dat je geen internet verbinding hebt, en hoe erg is het dan dat je je verwarming handmatig moet bedienen. In jouw geval lijkt de internet storing langer te duren en is het hinderlijk, daardoor moet je gebruik maken van de handmatige opties (er naar toe lopen en instellen)
Overigens mocht het zo nodig zijn dat het noodzakelijk is dat je via de app en bridge kan gebruiken terwijl je (glas/kabel/adsl/whatever) internet verbinding down is.... we zitten hier wel op tweakers... ik kan op dit moment minimaal 3 verschillende manieren bedenken om dat 4g signaal door te routeren naar je bridge
graag jullie advies over het volgende:
Sinds pak en beet anderhalf jaar zijn wij Tado gebruikers. Met veel plezier en veel gemak bediend de slimme thermostaat onze verwarming. Wat erg fijn is en goed functioneert is de Geofencing waardoor (mocht je het vergeten zijn) de verwarming automatisch uit gaat als je uit huis bent en zelfs opwarmt als je dichterbij huis komt.
Voor ons het grote voordeel om zo'n slimme thermostaat aan te schaffen.
Tot mijn grote verbazing opende ik gisteren de app en zag ik dat er ineens eenmalig €20,- extra kosten betaald moeten worden omdat ze van versie 3 naar versie 3+ gaan. En jullie raden het al om gebruik te blijven maken van Geofencing en een extra nieuwe functionaliteit moet er geupgrade worden...
Mijn vraag is: mag dat?
Het is toch een beetje hetzelfde als een tv kopen voor de functionaliteit van tv kijken en dat de fabrikant dan vervolgens zegt: ''ja maar als je gebruik wilt blijven maken van de Tuner in de tv moet je eenmalig €20,- betalen want we hebben een softwareupgrade die het nu ook mogelijk maakt om 3d te kijken''.
Ben benieuwd naar jullie reactie(s)
Ik kreeg die melding ook… maar volgens mij blijft de oude versie toch ook gewoon werken? Als je in de app op upgrade klikt krijg je ook de melding dat je de v3 app gewoon kan blijven gebruiken maar dat er niks meer aan veranderd..relst89 schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:59:
Beste allemaal,
graag jullie advies over het volgende:
Sinds pak en beet anderhalf jaar zijn wij Tado gebruikers. Met veel plezier en veel gemak bediend de slimme thermostaat onze verwarming. Wat erg fijn is en goed functioneert is de Geofencing waardoor (mocht je het vergeten zijn) de verwarming automatisch uit gaat als je uit huis bent en zelfs opwarmt als je dichterbij huis komt.
Voor ons het grote voordeel om zo'n slimme thermostaat aan te schaffen.
Tot mijn grote verbazing opende ik gisteren de app en zag ik dat er ineens eenmalig €20,- extra kosten betaald moeten worden omdat ze van versie 3 naar versie 3+ gaan. En jullie raden het al om gebruik te blijven maken van Geofencing en een extra nieuwe functionaliteit moet er geupgrade worden...
Mijn vraag is: mag dat?
Het is toch een beetje hetzelfde als een tv kopen voor de functionaliteit van tv kijken en dat de fabrikant dan vervolgens zegt: ''ja maar als je gebruik wilt blijven maken van de Tuner in de tv moet je eenmalig €20,- betalen want we hebben een softwareupgrade die het nu ook mogelijk maakt om 3d te kijken''.
Ik ben benieuwd of alle features van de V3 nu ook in de V3+ zitten (zoals aanpassing tot volgende automatische verandering)
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Ik wou een reactie schrijven, maar nu zie ik als ik het invoer scherm open een warning met wat ik ongeveer wou schrijven, en ik gok dat je dat zelf ook gezien hebt toen je iets poste in dit topic:relst89 schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:59:
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!
Mocht dit al beantwoord zijn in dit topic dan hierbij mijn excuses maar ik heb het zo snel niet gevonden?
2 verwarmingen zitten weggewerkt achter een ombouw die ik dus half uit elkaar heb moeten halen om weer bij de knop te kunnen, daarnaast hebben we een souterrain woning waar in de nacht een andere temperatuur regeling is ingesteld dan overdag omdat de temperaturen wat meer schommelen. Vanwege deze twee redenen Tado aangeschaft dus qua overdrijven valt het wel mee lijkt me. Vind het qua usability vreemd dat er geen werkbare methode is voor wanneer er geen externe verbinding is.ETH0.1 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:53:
[...]
sorry maar hier overdrijf je nu behoorlijk.
je kan gewoon opstaan, naar de wandthermostaat of radiator knop lopen en de gewenste instelling kiezen, overdrijven zit je wel in het bloed want onbedienbaar is het zeer zeker niet (ongemakkelijk wel)
Overigens mocht het zo nodig zijn dat het noodzakelijk is dat je via de app en bridge kan gebruiken terwijl je (glas/kabel/adsl/whatever) internet verbinding down is.... we zitten hier wel op tweakers... ik kan op dit moment minimaal 3 verschillende manieren bedenken om dat 4g signaal door te routeren naar je bridge
Zit nu op de guest account van de buren, waarbij m'n telefoon de hotspot is. Nu alleen nog een manier verzinnen om de router hierop aangesloten te krijgen..
Deze melding op deze "dwingende" manier is wel nieuw. Full screen pop up ipv alleen een item bovenaan het menu. Vorige week nog niet gezien...canonball schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:21:
[...]
Ik wou een reactie schrijven, maar nu zie ik als ik het invoer scherm open een warning met wat ik ongeveer wou schrijven, en ik gok dat je dat zelf ook gezien hebt toen je iets poste in dit topic:
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Als je doorklikt dan staat er echter iets in de trant van 'er is geen technische reden om te upgraden'.
Heb sowieso een aanpassing van de meet temperatuur gedaan van -2 graden via de app, daarnaast nog metingen via Honey en Xiaomi sensoren die ook de Tado aan kunnen sturen, dus dat werkt redelijk.woekele schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:45:
werken de radiatorknoppen uberhaupt als betrouwbare temperatuur-sensors als je ze hebt ingebouwd? zou dan een muurthermostaat ophangen. kan je ook gelijk makkelijker bedienen in dit soort situaties
Je zal dan tado knoppen moeten installeren in de babykamer en op radiatoren in andere ruimtes die je verwarmt en waarvan je wil dat ze niet mee verwarmen als alleen de babykamer warmte vraagt.Slomy schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:49:
Hele stomme vraag misschien: maar ik ben aan het kijken naar 1 simpele oplossing om de babykamer op gezette momenten naar een bepaalde temperatuur te brengen (onafhankelijk van de normale verwarming, die niet hoger dan 19 staat, thermostaat in de woonkamer).
Is dan 1 knop in die specifieke kamer voldoende om dit te bereiken of zie ik dat verkeerd?
Als je alleen een knop in de babykamer plaatst kan je daar wel een temperatuur instellen, maar als er warmte gevraagd wordt zal de rest van het huis meeverwarmen ondanks dat het daar wellicht al warm genoeg is.
Wij zijn geïnteresseerd in een oplossing met Tado, maar weten niet of dit zou werken met onze setup.
We willen onze gasketel vervangen door een nieuwe. Dit wordt waarschijnlijk een Vaillant condensatie ketel met ingebouwde boiler. De ketel moet dus zorgen voor onze verwarming en warm water.
We hebben beneden (in keuken en living) samen 3 convectoren. Boven hebben we een convector in de badkamer. In onze andere kamers hebben we elektrische verwarming (zonnepanelen).
Beneden verwarmen we meestal met de pellet kachel. De badkamer zouden we graag ‘s ochtends apart kunnen verwarmen. Daarom dachten we aan een oplossing met de slimme radiatorkoppen beneden en in de badkamer.
Maar, volgens degene die een offerte zal maken voor onze gasketel, zou dit niet goed werken. Dit aangezien, volgens hem, het warm water door alle convectoren moet om in de badkamer te geraken (in ons geval). Klopt/kan dit volgens jullie?
Hij zag dit op basis van deze foto: https://photos.app.goo.gl/ucgZ3EJuuBWJ7qak9
Kunnen jullie ook zie op basis van deze foto of ik hier een slimme radiatorkop op zou kunnen plaatsen? Want ik heb geen idee wat het huidig merk is ...
Bedankt voor de feedback!
Ik kan de Tado wel zelf ophangen (Bij mijn huidige Nest ook gedaan bijvoorbeeld) maar heb geen kaas gegeten van radiator knoppen enz (ik heb nu nog domme radiatoren, geen thermostaat)
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 10-11-2019 23:45 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het is geen rocket science, als je een beetje klus skills hebt lukt het vervangen van de kranen wel.Donstil schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:45:
Iemand ervaring met de aansluit service van 50five toevallig?
Ik kan de Tado wel zelf ophangen (Bij mijn huidige Nest ook gedaan bijvoorbeeld) maar heb geen kaas gegeten van radiator knoppen enz (ik heb nu nog domme radiatoren, geen thermostaat)
Heb je ooit een waterleiding aangelegd, zelfde principe, als je dat kan, kun je ook een kraan van je cv vervangen, koop eventueel wat koperen pijp en een koppeling en probeer het eens uit met de tuinslang
in mijn geval moest ik ook de kranen vervangen, ik heb de volgende stappen doorlopen:
- alle kranen in je cv systeem open zetten, stekker uit cv ketel gehaald
- cv systeem leeg laten lopen op de laagste punten
- oude kraan losgemaakt aan beide kanten van de kraan (radiator en aanvoerpijp) (gereedschap: 2x bahco nodig)
- oude knelring voorzichtig van de aanvoerpijp getikt
(note: hier weet je of een professional je systeem heeft aangesloten, krijg je de knelring er bijna niet af dan is de koppeling veelste vast aangedraaid)
- de nieuwe kraan bleek iets groter te zijn, aanvoerpijp 5mm korter gemaakt (gereedschap: pijpensnijder of ijzerzaag)
- schroefkoppeling op de aanvoerpijp, knelring er over, alles in elkaar draaien (!Niet te vast, niet te los!)
even wat doeken rondom je nieuwe koppelingen tegen het eventuele lekken
- cv weer vullen, ontluchten etc, koppelingen na lopen of ze niet lekken (dan nog wat vaster aandraaien)
en klaar.
Aah mooie uitleg maar nu laat ik het helemaal doenETH0.1 schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:58:
[...]
Het is geen rocket science, als je een beetje klus skills hebt lukt het vervangen van de kranen wel.
Heb je ooit een waterleiding aangelegd, zelfde principe, als je dat kan, kun je ook een kraan van je cv vervangen, koop eventueel wat koperen pijp en een koppeling en probeer het eens uit met de tuinslang
in mijn geval moest ik ook de kranen vervangen, ik heb de volgende stappen doorlopen:
- oude kraan losgemaakt aan beide kanten van de kraan (radiator en aanvoerpijp) (gereedschap: 2x bahco nodig)
(note: hier weet je of een professional je systeem heeft aangesloten, krijg je de knelring er bijna niet af dan is de koppeling veelste vast aangedraaid)
- de nieuwe kraan bleek iets groter te zijn, aanvoerpijp 5mm korter gemaakt (gereedschap: pijpensnijder of ijzerzaag)
- schroefkoppeling op de aanvoerpijp, knelring er over, alles in elkaar draaien (!Niet te vast, niet te los!)
- cv weer vullen, ontluchten etc, koppelingen na lopen of ze niet lekken (dan nog wat vaster aandraaien)
en klaar.
Eigenlijk had ik hierna al besloten: Het is geen rocket science, als je een beetje klus skills hebt lukt het vervangen van de kranen wel.
Momenteel ervaren wij het probleem dat wij de voorkamers (slaapkamer en kantoor) niet warm krijgen, echter doordat de achterkamer (woonkamer) op het zuid/zuidwesten gericht is staat hier de zon op merendeel van de dag en dus lekker warm. Hier hangt ook de thermostaat voor beneden. Je voelt het al, de ketel peutert uit zijn neus en de voorkamers worden dus niet verwarmd.
Nu ben ik aan het kijken naar een TADO systeem om de radiatoren aan te gaan sturen. Momenteel zit er op de vloerverwarming geen zoneklep, maar een thermostaatknop. Is het ook mogelijk om toch het TADO systeem te gebruiken zonder de vloerverwarming eerst aan te sturen met een zoneklep? Ik ben mij er van bewust dat dit in eerste instantie geen ideale situatie is want als de ketel draait krijgt de vloerverwarming ook altijd water. Is het een idee om deze eerst te knijpen kwa temperatuur om de woonkamer niet te warm te laten worden?
Het is een in 2009 compleet verbouwde woning met alle isolatiematerialen van dien, echter wordt het in de voorkamers niet warmer dan 18 graden.
Indien gewenst zijn er overzichtstekeningen.
Interessant. Kun je vertellen welke sensoren je gebruikt en hoe ze de Tado aansturen? Ik neem aan dat dat niet rechtstreeks kan.Sanderrr schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:24:
[...]
Heb sowieso een aanpassing van de meet temperatuur gedaan van -2 graden via de app, daarnaast nog metingen via Honey en Xiaomi sensoren die ook de Tado aan kunnen sturen, dus dat werkt redelijk.
Heb jij hier al contact over gehad met 50five? Ik ben namelijk ook echt niet van plan om zelf mijn radiatorknoppen (oude aan uit knoppen) te gaan vervangen.Donstil schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:45:
Iemand ervaring met de aansluit service van 50five toevallig?
To dare is to do
Verwijderd
Tado werkt alleen als de thermostaat van Buderus RC35 in de ketel hangt.
Als ik de instelling op "ruimteregeling" laat staan begint de ketel regelmatig naar de maximum ingestelde keteltemperatuur te verwarmen op momenten als er geen vraag naar warmte is; en de radiatorkranen dus dicht zijn. Dit lijkt me niet gezond voor de ketel, en niet gunstig voor mijn gasverbruik.
Ik heb dan een buitenvoeler aangesloten, de regeling op "weersafhankelijk" gezet en de invloed van de kamertemperatuur op maximum gezet (10K).
Maar dan blijft de ketel 24 op 24 geactiveerd: het lampje van de verwarming blijft permanent branden en de ketel blijft continu draaien. Ook wanneer er geen vraag is naar warmte. Dit is vooral 's nachts vervelend vanwege het geluid. Ook de keteltemperatuur blijft dan rond de 25°. Wanneer deze zakt tot ongeveer 21° begint de ketel weer te verwarmen naar ongeveer 35°.
Dus ofwel zit ik met een overactieve ketel, ofwel eentje die continu aanstaat.
Ik heb al veel zitten uit proberen en bij Tado hebben ze mij zo goed mogelijk willen helpen. Over hun helpdesk heb ik geen klachten.
Maar ik wil ook zeker weten of de Buderus-ketel 100% compatibel is, want in principe kan je de Tado producten een jaar op proef hebben. En als ze niet 100% goed werkt, stuur ik ze liever terug.
Maar van het Tado systeem zelf heb ik geen klachten, dat werkt bijzonder goed.
Nee dat nog niet,Slaapje schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:50:
Heb jij hier al contact over gehad met 50five? Ik ben namelijk ook echt niet van plan om zelf mijn radiatorknoppen (oude aan uit knoppen) te gaan vervangen.
Maar op de website staat
Ik was daarom benieuwd of iemand hier ervaring had met deze service.Let op: een installatievoucher is geldig voor 1 uur werk. Als er elektra moet worden gelegd of verlegd, dan kan dit wat langer duren. Wil je advies over de installatie? Neem dan contact met ons op.
Als het om een uur werk gaat dan kan ik misschien beter de thermostaat zelf monteren en de knoppen laten doen door 50five oid.
Ik wil ze best even doorlezen, maar er zitten helemaal geen linkjes in de post. Ik heb zelf de v3 variant en volgens mij werken bij mij de open deur/raam en de afwezigheid gewoon nog dus zie ik voor nu weinig reden om over te stappen op een abbo. Maar misschien heb ik het mis.canonball schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:21:
Let op:
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt![/i]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik heb tijdens mijn verbouwing de bridge ingestoken in de (vrijstaande) woning van de buurvrouw, terwijl de thermostaat in mijn woonkamer lag en de extensiekit in mijn kelder.Sanderrr schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:10:
[...]
2 verwarmingen zitten weggewerkt achter een ombouw die ik dus half uit elkaar heb moeten halen om weer bij de knop te kunnen, daarnaast hebben we een souterrain woning waar in de nacht een andere temperatuur regeling is ingesteld dan overdag omdat de temperaturen wat meer schommelen. Vanwege deze twee redenen Tado aangeschaft dus qua overdrijven valt het wel mee lijkt me. Vind het qua usability vreemd dat er geen werkbare methode is voor wanneer er geen externe verbinding is.
Zit nu op de guest account van de buren, waarbij m'n telefoon de hotspot is. Nu alleen nog een manier verzinnen om de router hierop aangesloten te krijgen..
Had gewoon verbinding en hield het huis vorstvrij. Als je toch al op het guest netwerk van de buren zit, mag je vast ook wel een kleine usb dongle insteken.
Toegegeven; ik had ook liever het huidige schema lokaal vanaf de thermostaten laten draaien bij gebrek aan internet.
Een zoneklep bij de vloerverwarming beneden hoort VOOR de thermostaatknop van de vloerverwarming te komen, niet in plaats van.Breaker schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:41:
Ik zal mij ook eens melden. Wij zijn onlangs verhuisd naar een nieuwe woning. Deze heeft beneden vloerverwarming (woonkamer + hal) en radiatoren (alle kamers). Bovenverdieping heeft een aparte thermostaat met radiatoren (inclusief zoneklep).
Momenteel ervaren wij het probleem dat wij de voorkamers (slaapkamer en kantoor) niet warm krijgen, echter doordat de achterkamer (woonkamer) op het zuid/zuidwesten gericht is staat hier de zon op merendeel van de dag en dus lekker warm. Hier hangt ook de thermostaat voor beneden. Je voelt het al, de ketel peutert uit zijn neus en de voorkamers worden dus niet verwarmd.
Nu ben ik aan het kijken naar een TADO systeem om de radiatoren aan te gaan sturen. Momenteel zit er op de vloerverwarming geen zoneklep, maar een thermostaatknop. Is het ook mogelijk om toch het TADO systeem te gebruiken zonder de vloerverwarming eerst aan te sturen met een zoneklep? Ik ben mij er van bewust dat dit in eerste instantie geen ideale situatie is want als de ketel draait krijgt de vloerverwarming ook altijd water. Is het een idee om deze eerst te knijpen kwa temperatuur om de woonkamer niet te warm te laten worden?
Het is een in 2009 compleet verbouwde woning met alle isolatiematerialen van dien, echter wordt het in de voorkamers niet warmer dan 18 graden.
Indien gewenst zijn er overzichtstekeningen.
Ter vervanging hiervan kun je ook besluiten (zonder zoneklep) de vloerverwarmingspomp aan/uit te laten schakelen door de thermostaat, via het mechanisme wat bedoeld is voor de zoneklep. Dit is officieel niet ondersteund door Tado, maar werkt bij meerdere Tweakers wel. Zo draait de vloer niet mee bij verwarmen van andere ruimtes.
Voor beide situaties heb je wel een extensiekit nodig, want de thermostaat kan alleen de ketel bedienen OF die pomp/zoneklep aan/uit zetten. De extensiekit zal dan de ketel aansturen.
Je kunt vervolgens met Tado radiatorknoppen in de koude kamers zorgen dat daar bijgestookt wordt. Dan moeten alle andere kamers wel thermostatische kranen hebben die dus vanzelf dicht knijpen wanneer de temperatuur bereikt is.
Mocht je de zoneklep boven willen behouden (kan meestal ook manueel permanent open worden gezet), dan moet je daar ook nog een thermostaat hangen. Hoeveel andere verwarmingen verder nog voorzien zouden moeten worden van knoppen is me aan de hand van de informatie niet duidelijk. Overzichtstekening is altijd welkom (ook bij communicatie naar de helpdesk!).
Klopt, was mij bekend.FrenzyFreak schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:20:
Een zoneklep bij de vloerverwarming beneden hoort VOOR de thermostaatknop van de vloerverwarming te komen, niet in plaats van.
Ik las daar wel over dat als een pomp langere tijd niet geschakeld wordt deze van binnen zou kunnen roesten? Indien fabel kan ik die altijd gaan aansturen en de extensiekit aan de ketel hangen.FrenzyFreak schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:20:Ter vervanging hiervan kun je ook besluiten (zonder zoneklep) de vloerverwarmingspomp aan/uit te laten schakelen door de thermostaat, via het mechanisme wat bedoeld is voor de zoneklep. Dit is officieel niet ondersteund door Tado, maar werkt bij meerdere Tweakers wel. Zo draait de vloer niet mee bij verwarmen van andere ruimtes.
Klopt.FrenzyFreak schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:20:Voor beide situaties heb je wel een extensiekit nodig, want de thermostaat kan alleen de ketel bedienen OF die pomp/zoneklep aan/uit zetten. De extensiekit zal dan de ketel aansturen.
Op alle radiatoren komen TADO knoppen. Volgens de informatie die ik van TADO heb is alles compatible in mijn huisFrenzyFreak schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:20:Je kunt vervolgens met Tado radiatorknoppen in de koude kamers zorgen dat daar bijgestookt wordt. Dan moeten alle andere kamers wel thermostatische kranen hebben die dus vanzelf dicht knijpen wanneer de temperatuur bereikt is.
Mocht je de zoneklep boven willen behouden (kan meestal ook manueel permanent open worden gezet), dan moet je daar ook nog een thermostaat hangen. Hoeveel andere verwarmingen verder nog voorzien zouden moeten worden van knoppen is me aan de hand van de informatie niet duidelijk. Overzichtstekening is altijd welkom (ook bij communicatie naar de helpdesk!).
Voor boven komt een multizone thermostaatuitbreiding om de bestaande zoneklep aan te sturen.
Bovenverdieping:

Beneden verdieping

zou voor de kranen eerder een lokale loodgieter laten komen dan 50five, en dan de thermostaat zelf doen.Donstil schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:01:
[...]
Nee dat nog niet,
Maar op de website staat
[...]
Ik was daarom benieuwd of iemand hier ervaring had met deze service.
Als het om een uur werk gaat dan kan ik misschien beter de thermostaat zelf monteren en de knoppen laten doen door 50five oid.
Wel eerst zelf zorgen voor de juiste kranen zodat er geen verloofdes nodig zijn.
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik een ruimte boven in mijn huis (thuiskantoor) afzonderlijk van de benedenverdieping kan verwarmen, omdat het op die kamer sneller afkoelt dan in de woonkamer (wat ouder huis, eind jaren 50). Ik hoopte eigenlijk dat ik dit op kon lossen met een TADO centrale thermostaat + een radiatorthermostaat in het kantoor, maar mij lijkt dat wanneer het kantoor sneller afkoelt en er dan dus een signaal naar de cv-ketel gaat, de radiatoren in de woonkamer ook opwarmen tenzij ik daar ook weer TADO thermostaten op de radiatoren heb die de boel afknijpen tenzij noodzakelijk. Tegen beter weten in eigenlijk, vraag ik: zou ik het ook op kunnen lossen met alleen een centrale TADO thermostaat en 1 radiatorthermostaat in het kantoor?
Tweede vraag die ik heb is of ik nog iets anders nodig heb indien ik 2x radiatorthermostaat in de woonkamer, 1x in de keuken, en 1x op kantoor wil. Ik dacht dat ik dan alleen 4 radiatorthermostaten en een centrale thermostaat nodig heb.
0,1 in ruimtes waar wandthermostaat hangtRoadrunnertoao schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:07:
Vraagje aan de Tado gebruikers; kan de temperatuur in stappen van 0,1 of in stappen van 0,5 ingesteld worden?
1,0 in ruimtes zonder wandthermostaat
Zonder wandthermostaat bedoel je de radiator kranen mee?ETH0.1 schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:28:
[...]
0,1 in ruimtes waar wandthermostaat hangt
1,0 in ruimtes zonder wandthermostaat
Ik heb een Homey maar volgens mij kan het ook met IFTTT. Via de Homey flows kan ik de temperatuur van de Tado instellen op basis van andere factoren, in mijn geval dus Xiaomi sensoren in de kamers maar bijvoorbeeld ook als een bepaalde lamp aan staat of als buienradar zegt dat het gaat regenen etc etc.HGBMason schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:48:
[...]
Interessant. Kun je vertellen welke sensoren je gebruikt en hoe ze de Tado aansturen? Ik neem aan dat dat niet rechtstreeks kan.
kloptRoadrunnertoao schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:32:
[...]
Zonder wandthermostaat bedoel je de radiator kranen mee?
dus als je een ruimte hebt met tadoknoppen en een wandthermostaat dan kun je de ruimte instellen per 0,1
is er in die ruimte alleen een knop dan is het 1,0
Er bestaat inderdaad een kans dat de pomp in de zomer vastloopt, dit zal meer vanwege troep in de leiding zijn dan roest mag ik hopen. Een combinatie met iets van Domotica zou dat kunnen verhelpen. Sommige temperatuurgeregelde pompschakelaars zetten 2min per dag of 5min per week de pomp aan, anderen weer juist helemaal niet. Wie moet je geloven? Ik weet het ook niet...Breaker schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:44:
[...]
Ik las daar wel over dat als een pomp langere tijd niet geschakeld wordt deze van binnen zou kunnen roesten? Indien fabel kan ik die altijd gaan aansturen en de extensiekit aan de ketel hangen.
[...]
Op alle radiatoren komen TADO knoppen. Volgens de informatie die ik van TADO heb is alles compatible in mijn huis
Voor boven komt een multizone thermostaatuitbreiding om de bestaande zoneklep aan te sturen.
Bovenverdieping:
[Afbeelding: verwarming boven]
Beneden verdieping
[Afbeelding: verwarming beneden]
Afgaand op de tekening zou je de kamers op de bovenverdieping ook alleen kunnen laten regelen door de thermostaatknoppen zonder de losse thermostaat, aangezien er maar 1 verwarming per ruimte is. Een zone maken met de 2e radiator in een (totaal gescheiden) kleine slaapkamer lijkt me niet veel toevoegen. Dan kun je die zoneklep beter permanent opendraaien, de radiatoren draaien zichzelf toch dicht en houden zo het warme water tegen.
Beneden kun je in de woonkamer eventueel de vloerverwarming en de radiator in aparte groepen zetten. Vloerverwarming is veel langzamer, dus die moet langer op een kleiner vuurtje stoken. Dan kan de radiator (bijvoorbeeld) op 19, terwijl de vloerverwarming tot 20 gaat. Zo vangt de radiator schommelingen op of snelle warmtevraag, terwijl hij de vloer wel toestaat om langzaam warm te worden.
Bij vloerverwarming en radiator in dezelfde groep vermoed ik dat de radiator de kamer verwarmt en de ketel stopt met stoken voor de vloer op temperatuur komt. Vervolgens zitten de kamers met alleen vloerverwarming dan ook in de kou. Dat wordt een beetje experimenteren.
Nee dat valt wel mee. Een radiatorkraan is. Stast zo dicht op de warmtebron dat het geen goede indicator is voor de ruimtetemperatuur. En ik vermoed dat 1 graad warmer bij de radiator zich ook niet naar 1 graag hogere kamertemperatuur laat vertalen.Donstil schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:07:
Een hele grade? Jeetje dat is wel wat gortig gelijk.
Verwijderd
Maar dat kan toch worden gecompenseerd met de temperatuurcorrectie van de Tado themostaatknop? Die van mij zit achter een gordijn en geeft (afgerond op hele graden helaas) 2 graden hoger weer dan de temperatuur midden in de kamer, gemeten met een andere (losse) thermostaatknop en de binnenmodule van mijn Netatmo weerstation. Dus deze knop staat op -2.Edmin schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:04:
[...]
Nee dat valt wel mee. Een radiatorkraan is. Stast zo dicht op de warmtebron dat het geen goede indicator is voor de ruimtetemperatuur. En ik vermoed dat 1 graad warmer bij de radiator zich ook niet naar 1 graag hogere kamertemperatuur laat vertalen.
Klopt het trouwens dat de afwezigheidsmodus bijna geen functie heeft als je niet een abonnement afsluit? Indien ik dit aanzet dan gaat mijn schema namelijk ook niet meer aan? Of kan dit komen doordat ik destijds locatigebonden instellingen aan had staan voor het verwarmingsschema.
Thanks voor de uitleg. Welke kraan heb je geïnstalleerd?ETH0.1 schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:58:
[...]
Het is geen rocket science, als je een beetje klus skills hebt lukt het vervangen van de kranen wel.
en klaar.
Heimeier, want die past direct zonder verloopRetroTycoon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:44:
[...]
Thanks voor de uitleg. Welke kraan heb je geïnstalleerd?
Ik heb 2 ketels, 2 thermostaten en 16 radiatorknoppen.
Na 2~3 weken heen en weer mailen met de supportafdeling heb ik het systeem nu eindelijk ingeregeld. Zij het met wat beperkingen.
Thermostat 2 kan alleen aan/uit en niet moduleren op mijn tweede ketel. Ketel 1 en 2 zijn het zelfde merk en type, maar het Tado systeem kan slechts 1 ketel modulerend aansturen.
Ik heb veel last van wegvallende verbindingen tussen radiatorknoppen en bridge. De afstanden en diktes van de muren en verdiepingsvloeren zijn denk ik té. Ik blijf andere plekken en posities van de bridge proberen om te kijken of en wat de beste opstelling is om de verbinding zo stabiel mogelijk te krijgen maar dat is tot op heden niet helemaal gelukt. Wat ik me bij aanschaf niet beseft heb, maar in ieder geval in mijn situatie wel relevant blijkt, is dat mesh functionaliteit erg nuttig is. Tado ondersteunt geen mesh helaas.
Ook heb ik nu enkele radiatorknoppen die regelmatig in error vallen. Dan lijkt het motortje vast te zitten of zo, en ik krijg ze met heel veel moeite weer operationeel. Maar de afgelopen week lag er elke keer minimaal 1 uit en ben ik continue bezig om dit te proberen te fixen. Opmerkelijk feit is dat Tado enkel RMA accepteert als er via hun webshop gekocht is, of via een door hen erkende dealers. Voor producten aangekocht via andere kanalen moet je maar bij de verkoper zijn. Fijn dat ik dat nu ook weet, zit ik dan met 16 knoppen aangeschaft via ebay..... Als ik continue radiatorknoppen voor RMA aan moet bieden gaat me dat veel geld kosten aan (retour)verzendkosten... Dit onderscheid in service afhandeling hadden ze best ergens kenbaar mogen maken....
Op zich een mooi concept, maar in de praktijk verre van foutloos en de ondersteuning/service is niet zoals ik gehoopt had
Volgens mij woon je in kast van een huis met vele slaapkamers en badkamers (kudosberties schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:43:
Weer even een update van mijn ervaring met het Tado systeem.
Ik heb 2 ketels, 2 thermostaten en 16 radiatorknoppen.
Dat is bij ieder ander product wat je koopt ook niet het geval (ik snap je probleem niet? jij bepaald de leverancier, dan moet je daar ook mee dealen als je een probleem hebt, inclusief de verzend kosten als de leverancier in het buitenland zit), koop je een Miele wasmachine bij de mediamarkt dan ga je ook niet rechtstreeks naar Miele toe in geval van problemen maar ga je naar de mediamarkt die vervolgens een monteur stuurt. (Als je Miele belt verwijzen ze je ook naar de verkoper) het aangekochte product en de prijs die je daar voor betaald bepalen ook voor een deel de service die je krijgt.Opmerkelijk feit is dat Tado enkel RMA accepteert als er via hun webshop gekocht is, of via een door hen erkende dealers. Voor producten aangekocht via andere kanalen moet je maar bij de verkoper zijn. Fijn dat ik dat nu ook weet, zit ik dan met 16 knoppen aangeschaft via ebay..... Als ik continue radiatorknoppen voor RMA aan moet bieden gaat me dat veel geld kosten aan (retour)verzendkosten... Dit onderscheid in service afhandeling hadden ze best ergens kenbaar mogen maken....
Ik heb onlangs mijn wasmachine bijvoorbeeld bewust gekocht bij een witgoed specialist hier in mijn dorp (ja hij was wat duurder dan via internet) en laat bv mijn ketel onderhouden (en vervangen indien nodig) door de lokale verwarmingsspecialist. Waarom? In het geval dat mijn wasmachine kapot gaat en ik heb dat ding daar gekocht krijg ik van die winkel de zelfde dag een leen toestel en hoef ik niet eerst wachten tot een monteur ingepland kan worden of wachten op onderdelen, ook heb ik geen probleem met het lastige van terugsturen van een wasmachine naar het verkoop punt etc, dat doet de lokale witgoed specialist voor mij, de meerprijs die ik nu betaal, krijg ik dubbel en dwars terug in service indien er problemen zijn met het apparaat.
zelfde voorbeeld: koop je een computer bij de aldi, dan ga je naar de aldi als je problemen hebt en niet naar de bouwer van dat apparaat, zo werkt het in nederland, niets raar aan, zo schrijft de consuwijzer ook hoe het werkt.
zoals ik al eerder zei: je hebt een zeer complexe situatie en je besluit om je knoppen (van wege aanschaf kosten?) te bestellen via ebay en daarmee de risico's voor lief te nemen, nu heb je naast je complexe situatie ook problemen met de hardware. Dat kun je niet 1-2-3 aan Tado toewijzen omdat ze gewoon de standaard protocollen volgen die er voor ieder ander apparaat geld.Op zich een mooi concept, maar in de praktijk verre van foutloos en de ondersteuning/service is niet zoals ik gehoopt had
Niet helemaal, of in mijn situatie niet, maar daar kan Tado niks aan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:26:
[...]
Maar dat kan toch worden gecompenseerd met de temperatuurcorrectie van de Tado themostaatknop? Die van mij zit achter een gordijn en geeft (afgerond op hele graden helaas) 2 graden hoger weer dan de temperatuur midden in de kamer, gemeten met een andere (losse) thermostaatknop en de binnenmodule van mijn Netatmo weerstation. Dus deze knop staat op -2.
Ik heb zelf vrij hete centrale verwarming, losse temperatuur meters centraal in de kamers en nu twee Tado knoppen. De radiatoren zitten onder het raam en één achter een gordijn.
Het effect is eigenlijk altijd dat de Tado radiatorknop (in de winter) een te koude temperatuur aan geeft als de radiator uit staat, want net onder het raam koelt het flink sneller af dan je in de kamers merkt. Zowel door de binnenkomende lucht via de beluchting als de koude radiator.
Die zou ik dan op +2 of +3 moeten compenseren om de werkelijke temperatuur te benaderen.
Zet ik de radiator aan komt daar water van 75 graden door heen, warmt de buis en knop ook flink mee op en loopt de temperatuur in de Tado app al 2-3 graden omhoog, terwijl de ruimte net een halve graad opgewarmd is. Omdat te compenseren zou ik dan -2 of -3 moeten instellen.
Effectief staan ze nu dus op 0 graden compensatie, met als effect een te koude temperatuur als de radiator uit staat en een te warme temperatuur als hij (kort) aan staat.
In praktijk ben ik wel gewoon tevreden, ik gebruik de knoppen niet voor temperatuur bepaling en als de radiatoren een tijdje aan staan en de ruimte opwarmt trekt het verschil weer wat bij.
Maar 1 graad nauwkeurigheid is dus in praktijk echt wel nauwkeurig genoeg, je ruimte warmt sowieso minder snel op, dus de kraan gaat al dicht voordat de ruimte die graad in temperatuur gestegen is.
Wil je dat goed doen moet je andere bronnen gebruiken voor de kamer temperatuur, de Tado thermostaat of zoals in mijn geval zelf geschreven en dan de Tado knoppen aansturen via de API met als bron een andere thermometer.
En het is veel nauwkeuriger dan een analoge radiatorknop, die stelde je gewoon in op "2" en draaide je wat hoger als het koud werd en vergat je dan totdat je het warm kreeg. Dat verschil was wel meer dan een graad in mijn geval.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Het is inderdaad geen klein huis, maar er zijn radiatorknoppen die max 6 meter en +1 verdieping van de bridge zitten en disconnecten. Dat lijkt me niet heel extreem. Zijn mijn muren en vloeren dan zó dik?? Bovendien is Wifi geen 868MHz, de laatste heeft een veel beter bereik. Toch blijkt het bij mij niet goed te werken. Heb me van te voren wel ingelezen maar dat een mesh compatibel systeem bij mij eigenlijk vereist is, heb ik me niet beseft. Dat zou je natuurlijk als mijn eigen nalatigheid in onderzoek kunnen bestempelen.ETH0.1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:31:
/
Volgens mij woon je in kast van een huis met vele slaapkamers en badkamers (kudos), met bijvoorbeeld een enkel wifi accesspoint red je dat ook niet om volledige dekking te krijgen in je huis (hoe moet die bridge dat wel kunnen?), wil je zo iets groots aanpakken dan ga je mijn inziens niet zelf aan de slag maar huur je een professional in (net zoals je dat op de zaak zou laten doen, daar laat je ook een expert wifi meting doen om de beste positie van de accesspoints te bepalen). Ik heb het vermoeden dat dit hier niet gebeurd is, of je bent verschrikkelijk fout voorgelicht?
Een professionele installateur inschakelen leek me niet nodig (hoewel dat achteraf inderdaad beter geweest was). Immers, ik ben zelf technisch onderlegt en je leest overal dat het heel eenvoudig is. Dat is het in beginsel ook. Alleen zijn veel zaken enkel door de service dienst van Tado in te stellen. Dat had ik graag zelf gedaan om niet afhankelijk te zijn van het heen en weer mailen met Tado. Had ik geweten dat dit allemaal nodig was, en de service zo zou verlopen, had ik zeker een installateur ingeschakeld. Of die dan wel direct dergelijke zaken kan inregelen of dat deze ook het zelfde service traject met Tado heeft, weet ik eigenlijk niet.
Leuk voorbeeld, ik heb nu ook een defecte vriezer, van de Media Markt. Gevolg, Media Markt verwijst lekker door naar de leverancier en daar moet ik alles mee regelen, die zorgen voor de service, sturen de monteur, regelen omruil, maak ik de afspraak mee, etc. MM doet helemaal niets in dezen... In mijn geval dus precies verkeerd om geregelde service voor Tado en vriezer...Dat is bij ieder ander product wat je koopt ook niet het geval (ik snap je probleem niet? jij bepaald de leverancier, dan moet je daar ook mee dealen als je een probleem hebt, inclusief de verzend kosten als de leverancier in het buitenland zit), koop je een Miele wasmachine bij de mediamarkt dan ga je ook niet rechtstreeks naar Miele toe in geval van problemen maar ga je naar de mediamarkt die vervolgens een monteur stuurt. (Als je Miele belt verwijzen ze je ook naar de verkoper) het aangekochte product en de prijs die je daar voor betaald bepalen ook voor een deel de service die je krijgt.
Ik geef je helemaal gelijk. Ben me (helaas) niet bewust genoeg geweest dat dit systeem wel eens wat problemen zou kunnen gaan geven en dat ik dan van aftersales/service afhankelijk ben. Iets te naïef gedacht dat het zoals geadverteerd eenvoudig te installeren is, plug-and-play, en ik wel tweaker genoeg zou zijn dit zelf te kunnen fixen. Had ik me dat beseft, dan had ik wel via een lokale partij gekocht die wel goede service kan verlenen. Wijze les voor de toekomst...Ik heb onlangs mijn wasmachine bijvoorbeeld bewust gekocht bij een witgoed specialist hier in mijn dorp (ja hij was wat duurder dan via internet) en laat bv mijn ketel onderhouden (en vervangen indien nodig) door de lokale verwarmingsspecialist. Waarom? In het geval dat mijn wasmachine kapot gaat en ik heb dat ding daar gekocht krijg ik van die winkel de zelfde dag een leen toestel en hoef ik niet eerst wachten tot een monteur ingepland kan worden of wachten op onderdelen, ook heb ik geen probleem met het lastige van terugsturen van een wasmachine naar het verkoop punt etc, dat doet de lokale witgoed specialist voor mij, de meerprijs die ik nu betaal, krijg ik dubbel en dwars terug in service indien er problemen zijn met het apparaat.

Wellicht wederom naïef, maar ik "dacht" dat mijn opstelling niets meer niets minder is dan een ketel, met conventionele radiatoren. Nothing fancy, geen extra zones, kleppen, vloerverwarming, rare thermostaatknoppen, vreemd merk ketel, draadloze bedieningen of wat dan ook. "Slechts" dubbel uitgevoerd. Blijkt dat dit toch in de categorie complex valt..zoals ik al eerder zei: je hebt een zeer complexe situatie en je besluit om je knoppen (van wege aanschaf kosten?) te bestellen via ebay en daarmee de risico's voor lief te nemen, nu heb je naast je complexe situatie ook problemen met de hardware. Dat kun je niet 1-2-3 aan Tado toewijzen omdat ze gewoon de standaard protocollen volgen die er voor ieder ander apparaat geld.
Verwijderd
Op zich wel herkenbaar dit. Eveneens een Tweakert hier, maar geen installatiemonteur. Het Tado systeem wordt in tv-commercials geadverteerd als zijnde een consumentenproduct, maar biedt geen 100% compatibiliteit met "alle" merken en soorten thermostaatventielen. En dat zou het eigenlijk wel moeten zijn, want anders moet je ventielen gaan vervangen. In mijn geval moest ik voor mijn weliswaar oude Polytronic ventielen uitwijken naar een andere Danfoss-RAV adapter, besteld via Conrad. Geen onoverkomelijk probleem, maar deze oplossing heb ik uiteindelijk zelf gevonden terwijl die al sinds 2013 beschikbaar is. Een consumentenhelpdesk van Tado zou toch op z'n minst van dit soort oplossingen op de hoogte moeten zijn als de meegeleverde Tado-adapters niet compatibel zijn. Beter nog, 3D-print een voorraadje van deze dingen en maak deze beschikbaar voor klanten. Verlaagt ook de drempel voor toekomstige klanten. Ben best bereid om daarvoor te betalen, net zoals ik heb gedaan voor de (overigens foeilelijke) montageplaat van 30 Euro.berties schreef op woensdag 13 november 2019 @ 00:01:
[...]
Iets te naïef gedacht dat het zoals geadverteerd eenvoudig te installeren is, plug-and-play, en ik wel tweaker genoeg zou zijn dit zelf te kunnen fixen. Had ik me dat beseft, dan had ik wel via een lokale partij gekocht die wel goede service kan verlenen. Wijze les voor de toekomst...![]()
[...]
Ondertussen wacht ik al meer dan 45 minuten op een reactie van de helpdesk. Hebben meer mensen last van lange wachttijden? Alles bij elkaar is dit geen echte reclame voor het bedrijf en zit sterk te twijfelen om alles maar te retourneren.
Waarom werkt de Tado niet met je Intergas ketel?foxboro schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:11:
Ik heb afgelopen zaterdag de thermostaat aangeschaft, maar kennelijk is de combinatie met een Intergas Kombi Kompakt te exotisch en moest de supportafdeling erbij komen. Ondertussen wacht ik al drie dagen en kreeg vandaag een mail wat niet uitblonk in oplossing of het feit dat Tado begrijpend leest.
Ondertussen wacht ik al meer dan 45 minuten op een reactie van de helpdesk. Hebben meer mensen last van lange wachttijden? Alles bij elkaar is dit geen echte reclame voor het bedrijf en zit sterk te twijfelen om alles maar te retourneren.
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
foxboro schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:11:
Ik heb afgelopen zaterdag de thermostaat aangeschaft, maar kennelijk is de combinatie met een Intergas Kombi Kompakt te exotisch en moest de supportafdeling erbij komen. Ondertussen wacht ik al drie dagen en kreeg vandaag een mail wat niet uitblonk in oplossing of het feit dat Tado begrijpend leest.
Veel klanten vullen bij de vraag "wat is uw huidige thermostaat?", "Intergas" in.Roadrunnertoao schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:52:
[...]
Waarom werkt de Tado niet met je Intergas ketel?
Daarna vullen ze bij de vraag "Wat is uw huidige ketel?", nog een keer "intergas" in.
In de volgende stap waar men kan controleren wat de setup is, staat er duidelijk:
U heeft dus een Intergas thermostaat en een Intergas ketel ?
Dan gaat er een automatische email onze kant op en krijgt u de melding dat we het gaan controleren, Intergas maakt namelijk geen thermostaten.
Ik kan niet nagaan of dit ook in uw geval zo is geweest.
Ik zou sterk aanraden om nogmaals onze mail door te lezen en zeker te zijn dat u de volledige gegevens heeft doorgestuurd van uw huidige thermostaat + cv-ketel.
Als alternatief kunt u altijd zelf aan de gang met deze handleidingen die normaal gezien alleen voor installateurs bedoeld zijn:
https://www.tado.com/professional-manuals
[ Voor 5% gewijzigd door tado op 14-11-2019 10:54 ]
Ik heb de grootste adapter moeten gebruiken, en daarbij staat dat je dan de extra pin moet gebruiken. Maar de binnenkant van de pin is driehoekig. De pin van mijn radiator is rond. Waarom is de pin niet gewoon rond? Hij past nu gewoon niet en floept er telkens weer vanaf
[ Voor 8% gewijzigd door Misha op 14-11-2019 12:09 ]
tado schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:53:
[...]
[...]
Veel klanten vullen bij de vraag "wat is uw huidige thermostaat?", "Intergas" in.
Daarna vullen ze bij de vraag "Wat is uw huidige ketel?", nog een keer "intergas" in.
In de volgende stap waar men kan controleren wat de setup is, staat er duidelijk:
Dan gaat er een automatische email onze kant op en krijgt u de melding dat we het gaan controleren, Intergas maakt namelijk geen thermostaten.
Ik kan niet nagaan of dit ook in uw geval zo is geweest.
Ik zou sterk aanraden om nogmaals onze mail door te lezen en zeker te zijn dat u de volledige gegevens heeft doorgestuurd van uw huidige thermostaat + cv-ketel.
Als alternatief kunt u altijd zelf aan de gang met deze handleidingen die normaal gezien alleen voor installateurs bedoeld zijn:
https://www.tado.com/professional-manuals
ik heb zo net een extension kit in me setup geplaatst zodat deze met me ketel kan spreken,
maar nu zie ik dat hij mijn temperatuur op mijn ketel naar 25graden zet ( wat het max is )
en dat is niet genoeg om mijn radiator op te warmen ?
is dit normaal voor een tado of is hier iets verkeerd
mvg
Wanneer ik de stekker uit de extensiekit haal, gaat mijn ketel maximaal aan, tot de maximale temperatuur is bereikt (staat op 70 graden ingesteld) en blijft dan netjes rond deze temperatuur hangen. Met de CV-ketel lijkt dus helemaal niks mis. Het lijkt erop dat de extensiekit het signaal niet goed naar de ketel toestuurt / dat de Tado thermostaat het signaal niet naar de extensiekit stuurt.
Natuurlijk ook al een ticket aangemaakt via de support, maar daar nog weinig van gehoord behalve dat ze er naar aan het kijken zijn. Maar dat kijken doen ze al 14 dagen, dus hopelijk krijg ik via deze weg sneller een reactie.
Mijn vraag; is het mogelijk dat de extensiekit het signaal niet goed doorgeeft of gewoonweg geen signaal krijgt van de thermostaat? Zo ja kan ik dit op een of andere manier controleren? Of zal gewoon de extensiekit kapot zijn. Of zal het iets anders zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!
Tja, ik heb naar waarheid de combinatie Honeywell / Intergas ingevuld en ook dat was schijnbaar onbekend. Eén van de meest voorkomende combi's van thermostaat en ketel in Nederland lijkt mij.tado schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:53:
[...]
[...]
Veel klanten vullen bij de vraag "wat is uw huidige thermostaat?", "Intergas" in.
...
Maar goed, ook bij mij heeft de installatie handleiding uitkomst geboden.
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
U moet wel het "stampertje" aan de binnenkant van de adapter plaatsen. Zodat de plastic pin goed contact kan maken met de radiatorpin.Misha schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:09:
Ik probeer mijn slimme thermostaatknop te installeren, maar ik vind de instructies maar wat belabberd.
Ik heb de grootste adapter moeten gebruiken, en daarbij staat dat je dan de extra pin moet gebruiken. Maar de binnenkant van de pin is driehoekig. De pin van mijn radiator is rond. Waarom is de pin niet gewoon rond? Hij past nu gewoon niet en floept er telkens weer vanaf
Zie ook: https://support.tado.com/...Slimme-Radiatorknop-past-
Heeft u 14 dagen niets gehoord van uw email ? Dan zou ik nog een mail sturen via: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nlJ_oram schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:40:
Sinds 2 weken reageert mijn ketel (Remeha 28c) erg slecht op de warmtevraag vanuit de Tado thermostaat. Sinds mei dit jaar heb ik een extensiekit aangeschaft. Daarvoor 1 jaar zonder problemen gebruik gemaakt van de thermostaat, dat werkte altijd gewoon goed.
Wanneer ik de stekker uit de extensiekit haal, gaat mijn ketel maximaal aan, tot de maximale temperatuur is bereikt (staat op 70 graden ingesteld) en blijft dan netjes rond deze temperatuur hangen. Met de CV-ketel lijkt dus helemaal niks mis. Het lijkt erop dat de extensiekit het signaal niet goed naar de ketel toestuurt / dat de Tado thermostaat het signaal niet naar de extensiekit stuurt.
Natuurlijk ook al een ticket aangemaakt via de support, maar daar nog weinig van gehoord behalve dat ze er naar aan het kijken zijn. Maar dat kijken doen ze al 14 dagen, dus hopelijk krijg ik via deze weg sneller een reactie.
Mijn vraag; is het mogelijk dat de extensiekit het signaal niet goed doorgeeft of gewoonweg geen signaal krijgt van de thermostaat? Zo ja kan ik dit op een of andere manier controleren? Of zal gewoon de extensiekit kapot zijn. Of zal het iets anders zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!
Normale responstijd is binnen 1 en 3 werkdagen.
U kunt altijd de bedrading zelf controleren: https://www.tado.com/professional-manuals
Stuur ook altijd foto's van de bedrading in de ketel (de aansluitblokken) en bedrading in Extensiekit naar onze support.
Zorg ook voor een foto van de "jumper" aan de binnenkant van de Extensiekit.
[ Voor 53% gewijzigd door tado op 15-11-2019 09:56 ]
Ik snap vrij weinig van dit plaatje. Wat is dat ding rechts? Wordt dat samengesteld uit adapters ofzo? Waar komt dat stampertje vandaan? Is dat diegene die er al in zit, of is dit een los ding?tado schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:53:
[...]
U moet wel het "stampertje" aan de binnenkant van de adapter plaatsen. Zodat de plastic pin goed contact kan maken met de radiatorpin.
Zie ook: https://support.tado.com/...-Slimme-Radiatorknop-past
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Misschien heeft u geen M28 adapter nodig.Misha schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:21:
[...]
Ik snap vrij weinig van dit plaatje. Wat is dat ding rechts? Wordt dat samengesteld uit adapters ofzo? Waar komt dat stampertje vandaan? Is dat diegene die er al in zit, of is dit een los ding?
Post eens wat foto's van de naakte kraan
Van de oude knop die er op zat (merknaam zichtbaar).
En van welke adapters u van tado gekregen heeft en degene die u nu gebruikt.
Kijk ook naar dit artikel: https://support.tado.com/...iatorknoppen-te-monteren-
Ga ik doen! Dank je iig voor de snelle response via dit forumtado schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:53:
[...]
Heeft u 14 dagen niets gehoord van uw email ? Dan zou ik nog een mail sturen via: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Normale responstijd is binnen 1 en 3 werkdagen.
U kunt altijd de bedrading zelf controleren: https://www.tado.com/professional-manuals
Stuur ook altijd foto's van de bedrading in de ketel (de aansluitblokken) en bedrading in Extensiekit naar onze support.
Zorg ook voor een foto van de "jumper" aan de binnenkant van de Extensiekit.
Bij het instellen van een temperatuur tot de volgende automatische verandering werkt dit niet meer bij de radiatorknoppen. De app geeft aan "Actief zolang iemand thuis is" en niet langer "Actief tot bepaalde tijd zolang iemand thuis is".
De optie werkt nog wel bij de thermostaat. Iemand die hetzelfde probleem heeft?

De woonkamer en keuken liggen boven elkaar met een vide. Beide ruimtes hebben een losse thermostaat. Overal waar een radiator is, is ook een raam van vloer tot plafond. Puur op locatie zou je verwachten dat radiator 1 in de woonkamer hoort, en radiator 2,3 en 4 in de keuken. De warmte van radiator 3 en 4 gaat echter ook grotendeels naar boven de woonkamer in. Ik zou ze bij de woonkamer kunnen voegen, maar dan zou het in die hoek ook weer wat kouder kunnen worden als het in de woonkamer warm genoeg is. Mijn huidige oplossing is dat 1 en 3 bij de woonkamer horen en 2 en 4 bij de keuken. Ik heb echter geen idee of dit een optimale oplossing is.
Hoe zouden jullie dit inrichten?
Het Nest systeem is me te gesloten aan het worden en heb nog altijd idee dat die niet helemaal optimaal werkt. De Honeywell valt wifi vaak van weg en vind het design niet echt bepaald super mooi.
Ik ga de Tado koppelen met Homey (ga daar ook de geo fencing in gebruiken) en Homekit icm met een gloednieuwe ATAG I series (i36ECZ) CV combi ketel. In de woonkamer (waar de thermostaat hangt) is vloerverwarming, in de rest van het huis radiatoren (1 circuit).
Nog iemand tips, suggesties? of is het gewoon kwestie van knallen?
[ Voor 25% gewijzigd door tcviper op 15-11-2019 13:15 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
warme lucht stijgt op, ik zou beginnen met proberen 1,3 en 4 in 1 zone te hangen met een wandthermostaat als centraal meetpunt
2 in de keuken zone, een eens kijken hoe dat uitpakt
Dat zou ik ook denken, maar ik vraag me af of alleen radiator 2 genoeg is om het ook in de keuken behagelijk te krijgen.ETH0.1 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:15:
[...]
warme lucht stijgt op, ik zou beginnen met proberen 1,3 en 4 in 1 zone te hangen met een wandthermostaat als centraal meetpunt
2 in de keuken zone, een eens kijken hoe dat uitpakt
kwestie van proberen, meten is wetenJanoz schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:49:
[...]
Dat zou ik ook denken, maar ik vraag me af of alleen radiator 2 genoeg is om het ook in de keuken behagelijk te krijgen.
En bedoel je dan de Tado slimme thermostaat?onigiri schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:21:
[...]
Heb zelf stadsverwarming en ben begonnen met alleen de kranen, maar heb heel snel toch een thermostaat opgehangen. Vond de temperatuurmeting op de radiator niet goed genoeg om comfortabel te zijn (had op de oude kranen ook een voeler op een meter afstand).
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Ik vermoed van wel.Exocet schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:40:
[...]
En bedoel je dan de Tado slimme thermostaat?
Thuis heb ik in mijn woonkamer een radiator met de Slimme Radiatorknop in de hoek van de kamer met altijd een gordijn over de knop heen hangen. Hierdoor is een meting van 30+ graden op de knop niet uitzonderlijk.
Daarom heb ik een Slimme Thermostaat toegevoegd aan de kamer als draadloos meetpunt.
Werkt perfect!
Voor de meeste ruimtes is de meting op de Slimme Radiatorknop voldoende. Maar voor een woonkamer waar je lekker op de bank wil hangen in de avond is het aan te raden om een centraal meetpunt te hebben. Mensen met eigen ketels hebben dat vaak al in de vorm van de centrale thermostaat (die door een tado Slimme Thermostaat vervangen kan worden) maar voor mensen met stadsverwarming kan een extra Slimme Thermostaat toegevoegd worden puur als meetpunt (en user interface).
Beste @Tado, vindt u nou ook niet dat een Slimme Thermostaat een veel te dure oplossing is voor dit probleem? Kijkt u eens op https://community.tado.co...-temperatuurvoeler#latest dan ziet u dat er veel mensen behoefte hebben aan een betere, goedkopere oplossing.tado schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:17:
[...]
Ik vermoed van wel.
Thuis heb ik in mijn woonkamer een radiator met de Slimme Radiatorknop in de hoek van de kamer met altijd een gordijn over de knop heen hangen. Hierdoor is een meting van 30+ graden op de knop niet uitzonderlijk.
Daarom heb ik een Slimme Thermostaat toegevoegd aan de kamer als draadloos meetpunt.
Werkt perfect!
Voor de meeste ruimtes is de meting op de Slimme Radiatorknop voldoende. .......
Op zowel https://community.tado.com als op dit Tweakers forum komen het gemis van een voeler en suggesties regelmatig terug.
Ja en die heb ik een meter of 4 bij de radiator en op een meter van de bank vandaan opgehangen zodat die tussen radiator en de thermostaat in staatExocet schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:40:
[...]
En bedoel je dan de Tado slimme thermostaat?
Zoek in dit topic op Atag 36 en je vindt o.a. mijn ervaringen. Ging bij mij niet vanzelf, maar dat is bijna een jaar geleden. Misschien is de Atag aansluiting verbeterd.tcviper schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:40:
Hmmm, handig... moet nu wachten op activatie... Atag I36ECZ Ketel kent ie blijkbaar niet.
We hebben beneden nu vloerverwarming icm radiatoren. Verder overal enkel radiatoren.
Nu zou de vloerverwarming toch moeten schakelen via de thermostaat in de kamer? Nu is het overigens een nefit systeem. Mij lijkt dan dat tado dit zal overnemen. Als ik het lees zou je echter alsnog een extension kit nodig hebben (die ik dan bij de cv ketel, bedraad, moet hangen).
De thermostaat en radiatorknoppen vervangen lukt mij nog wel, de extension kit lijkt me wel lastiger...
Heb deze site: https://support.tado.com/hc/nl/articles/360026206772 overigens gelezen. Ik verwacht dus alleen dat een thermostaat de vloerverwarming kan schakelen, omdat ik anders niet zou weten hoe het nu werkt. Helaas ben ik niet zo technisch

[ Voor 14% gewijzigd door Tonkey op 16-11-2019 08:00 ]
De ecomline gebruikt het IRT protocol. Als ik goed ben geïnformeerd ondersteunt Tado v3+ dit protocol native. Ik heb nog geen andere thermostaten gevonden die dit ook kunnen. Je kunt wel de nefit easy control gebruiken om je ketel EMS te laten praten en daar bovenop evt een nefit open therm converter die opentherm weer naar EMS vertaalt, maar dit is vrij duur en omslachtig. Of mis ik opties?
Daarnaast gebruik ik al geruime tijd het EQ3 max systeem. Dit functioneert meestal goed, alhoewel het
wel end of life is. Prijzen van dit systeem zijn wel extreem veel lager dan Tado: laatste prijzen waren rond de 20-30 per stuk voor ruimte thermostaten en kranen. Het regelen van de ruimte temperaturen en instellen weekschema's gaat prima met EQ3. De hoofd thermostaat bevindt zich in de woonkamer en daar is altijd relatief veel vraag naar warmte dus de ketel slaat vaak aan. Er is dus meestal warm water beschikbaar voor de radiatoren in de slaapkamers als ze het nodig hebben.
Naast eerder genoemde check-vraag mbt IRT-protocol is mijn tweede vraag echter of er toch mogelijkheden zijn het EQ3 max systeem met Tado te combineren?
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Nest pakt geen voeding vanaf de ketel.tcviper schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:33:
Wat ik nog niet echt snap is waarom Tado als enige batterijen heeft als ie rechtstreeks op CV ketel aangesloten word. Nest en anderen worden gevoed vanaf de CV, waarom is dat bij Tado niet?
De nest heeft een Heatlink apparaat dat met 230V gevoed is. Er gaat dan een permanent 24V of 30V voeding naar de Nest thermostaat.
De communicatie tussen de thermostaat en heatlink is draadloos en vanaf de heatlink zal hij dan OpenTherm of Relais sturen.
Lees ook:Tonkey schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 07:59:
Ik heb me inmiddels ook in tado verdiept, vooral nu we door een baby graag de babykamer en badkamer goed willen verwarmen. Door maar 1 thermostaat nu is dat geen optie, de verwarming valt te snel uit als de kinderkamer nog niet de juiste temperatuur heeft.
We hebben beneden nu vloerverwarming icm radiatoren. Verder overal enkel radiatoren.
Nu zou de vloerverwarming toch moeten schakelen via de thermostaat in de kamer? Nu is het overigens een nefit systeem. Mij lijkt dan dat tado dit zal overnemen. Als ik het lees zou je echter alsnog een extension kit nodig hebben (die ik dan bij de cv ketel, bedraad, moet hangen).
De thermostaat en radiatorknoppen vervangen lukt mij nog wel, de extension kit lijkt me wel lastiger...
Heb deze site: https://support.tado.com/hc/nl/articles/360026206772 overigens gelezen. Ik verwacht dus alleen dat een thermostaat de vloerverwarming kan schakelen, omdat ik anders niet zou weten hoe het nu werkt. Helaas ben ik niet zo technisch
tado in "Tado Smart Thermostat Topic"
Ik zou vooral aanraden om contact op te nemen met www.wifithermostaten.nl, vraag naar tado en een combinatie van vloerverwarming en radiatoren.
Wat u vooral moet uitzoeken of u een draad kan trekken tussen de thermostaat en de plek waar de vloerverwarmingsverdeler zit.
tado is zo ver ik weet de enige Slimme Thermostaat op de markt die het Nefit UBA (IRT) protocol kan aansturen. (Alleen de V3+ versie)maxtrash schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:04:
Ik heb een oude Nefit ecomline excellent ketel (en boiler voor het warme water) in combinatie met een moduline thermostaat. De thermostaat werkt de laatste tijd niet echt goed meer dus wil ik deze gaan vervangen.
De ecomline gebruikt het IRT protocol. Als ik goed ben geïnformeerd ondersteunt Tado v3+ dit protocol native. Ik heb nog geen andere thermostaten gevonden die dit ook kunnen. Je kunt wel de nefit easy control gebruiken om je ketel EMS te laten praten en daar bovenop evt een nefit open therm converter die opentherm weer naar EMS vertaalt, maar dit is vrij duur en omslachtig. Of mis ik opties?
Daarnaast gebruik ik al geruime tijd het EQ3 max systeem. Dit functioneert meestal goed, alhoewel het
wel end of life is. Prijzen van dit systeem zijn wel extreem veel lager dan Tado: laatste prijzen waren rond de 20-30 per stuk voor ruimte thermostaten en kranen. Het regelen van de ruimte temperaturen en instellen weekschema's gaat prima met EQ3. De hoofd thermostaat bevindt zich in de woonkamer en daar is altijd relatief veel vraag naar warmte dus de ketel slaat vaak aan. Er is dus meestal warm water beschikbaar voor de radiatoren in de slaapkamers als ze het nodig hebben.
Naast eerder genoemde check-vraag mbt IRT-protocol is mijn tweede vraag echter of er toch mogelijkheden zijn het EQ3 max systeem met Tado te combineren?
Zelfs de Nefit Easy doet dat via de EasyControl omvormer zoals u al aangeeft.
Hoe werkt uw EQ3 op dit moment met uw "domme" thermostaat ?
U gaat in ieder geval niet achteruit door tado toe te passen.
Daarna kunt u kijken of u Google Home/Amazon Alexa of Apple HomeKit wilt gebruiken om EQ3 met tado samen te voegen. (geen idee wat EQ3 aan ondersteuning heeft ?)
Of op de langere termijn de EQ3 max thermostaatknoppen door tado Slimme Radiatorknoppen vervangen voor een echt geïntegreerd systeem.
[ Voor 87% gewijzigd door tado op 16-11-2019 10:09 ]
dat lijkt mij ooktado schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:02:
tado is zo ver ik weet de enige Slimme Thermostaat op de markt die het Nefit UBA (IRT) protocol kan aansturen. (Alleen de V3+ versie)
Zelfs de Nefit Easy doet dat via de EasyControl omvormer zoals u al aangeeft.
Hoe werkt uw EQ3 op dit moment met uw "domme" thermostaat ?
U gaat in ieder geval niet achteruit door tado toe te passen.
ik heb het nu (via Domoticz en controlicz) zo aan de praat dat de thermostaten van het EQ3 systeem als thermostaat in de google home app verschijnen en ik ze met stem of deze app kan bedienen.Daarna kunt u kijken of u Google Home/Amazon Alexa of Apple HomeKit wilt gebruiken om EQ3 met tado samen te voegen. (geen idee wat EQ3 aan ondersteuning heeft ?)
Of op de langere termijn de EQ3 max thermostaatknoppen door tado Slimme Radiatorknoppen vervangen voor een echt geïntegreerd systeem.
Werkt dat ook zo met Tado? Enige verschil is dat de andere thermostaten geen koppeling hebben met de ketel.
Het overschakelen op een systeem zou ik op termijn best willen doen, echter het grootste voordeel van radiatorkranen met thermostaat heb ik in de huidige situatie al. Ik kan iedere kamer apart regelen.
Heb nu echter geen radiator knoppen in de woonkamer. Als je een optimaal Tado systeem zou willen is dat wel nodig lijkt me. Als de radiatoren buiten de woonkamer warmte vragen kan Tado de ketel aansturen en gelijktijdig de radiatoren in de woonkamer knijpen waardoor het daar niet (onnodig) warmer wordt. In dit scenario zijn er kansen voor energiebesparing. Maar in mijn (slecht geïsoleerde) woonkamer kan ik de temperatuur op bijv. 17 graden zetten. Dan nog zal de ketel regelmatig aanslaan waardoor de andere kamers op temperatuur kunnen komen (denk/hoop ik).
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
We hebben een API die we zullen behouden, maar daar bieden we niet echt ondersteuning voor (geen documentatie of support via onze klantenservice). Er zijn wel genoeg Tweakers die al verschillende koppelingen aan de praat hebben gekregen.maxtrash schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:45:
[...]
dat lijkt mij ook
[...]
ik heb het nu (via Domoticz en controlicz) zo aan de praat dat de thermostaten van het EQ3 systeem als thermostaat in de google home app verschijnen en ik ze met stem of deze app kan bedienen.
Werkt dat ook zo met Tado? Enige verschil is dat de andere thermostaten geen koppeling hebben met de ketel.
Het overschakelen op een systeem zou ik op termijn best willen doen, echter het grootste voordeel van radiatorkranen met thermostaat heb ik in de huidige situatie al. Ik kan iedere kamer apart regelen.
Heb nu echter geen radiator knoppen in de woonkamer. Als je een optimaal Tado systeem zou willen is dat wel nodig lijkt me. Als de radiatoren buiten de woonkamer warmte vragen kan Tado de ketel aansturen en gelijktijdig de radiatoren in de woonkamer knijpen waardoor het daar niet (onnodig) warmer wordt. In dit scenario zijn er kansen voor energiebesparing. Maar in mijn (slecht geïsoleerde) woonkamer kan ik de temperatuur op bijv. 17 graden zetten. Dan nog zal de ketel regelmatig aanslaan waardoor de andere kamers op temperatuur kunnen komen (denk/hoop ik).
Zie ook: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=23265
Dat is al heel wat duidelijk, dank daarvoor!tado schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:02:
[...]
Lees ook:
tado in "Tado Smart Thermostat Topic"
Ik zou vooral aanraden om contact op te nemen met www.wifithermostaten.nl, vraag naar tado en een combinatie van vloerverwarming en radiatoren.
Wat u vooral moet uitzoeken of u een draad kan trekken tussen de thermostaat en de plek waar de vloerverwarmingsverdeler zit.
Helaas betekend het dus ook dat het een flinke aanpassing vergt, helaas maakt dat de installatie ook meteen minder interessant om te doen. Een kabel vanuit de thermostaat in de kamer naar de verdeler is lastig, van de ketel naar de verdeler zou al eenvoudiger zijn.
Edit: wat we kunnen proberen is de vloerverwarming niet knijpen. De hoofdverwarming is bij ons toch de radiator. Dat de vloerverwarming wat vaker aangaat doordat een andere kamer warmte vraagt lijkt me niet het probleem. Maar perfect is het natuurlijk niet... Mocht het niet werken dan kunnen we naast de kelderdeur een thermostaat hangen, dan kan het wel bedraad (als dat maar draadloos naar de cv-ketel kan als ook daar nog iets moet bij hangen)
[ Voor 22% gewijzigd door Tonkey op 16-11-2019 15:09 ]
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
ALs u een radiator heeft in de hoofdkamer dan zou ik daar een Slimme Knop op zetten en daarna accepteren dat de vloer af en toe meeverwarmd. Dat is dan de "basisverwarming".Tonkey schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:25:
[...]
Dat is al heel wat duidelijk, dank daarvoor!
Helaas betekend het dus ook dat het een flinke aanpassing vergt, helaas maakt dat de installatie ook meteen minder interessant om te doen. Een kabel vanuit de thermostaat in de kamer naar de verdeler is lastig, van de ketel naar de verdeler zou al eenvoudiger zijn.
Edit: wat we kunnen proberen is de vloerverwarming niet knijpen. De hoofdverwarming is bij ons toch de radiator. Dat de vloerverwarming wat vaker aangaat doordat een andere kamer warmte vraagt lijkt me niet het probleem. Maar perfect is het natuurlijk niet... Mocht het niet werken dan kunnen we naast de kelderdeur een thermostaat hangen, dan kan het wel bedraad (als dat maar draadloos naar de cv-ketel kan als ook daar nog iets moet bij hangen)
Moet geen probleem zijn.
Daar hopen we inderdaad optado schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:55:
[...]
ALs u een radiator heeft in de hoofdkamer dan zou ik daar een Slimme Knop op zetten en daarna accepteren dat de vloer af en toe meeverwarmd. Dat is dan de "basisverwarming".
Moet geen probleem zijn.
Verwijderd
Omdat deze nieuw gemonteerde knoppen achter gordijnen zitten, wil ik logischerwijs de wandthermostaat als temperatuurvoeler gebruiken. Nu kan je in de app deze knoppen toewijzen aan dezelfde "kamer" als waar de wandthermostaat hang en hierbij aangeven dat deze wandthermostaat (of anders een van de twee knoppen) als temperatuurvoeler fungeert.
So far so good, de knoppen worden geïntegreerd in dezelfde kamer als de wandthermostaat en diens klokprogramma wordt overgenomen. Echter slaat de cv-ketel niet aan bij warmtevraag vanuit de wandthermostaat in deze opstelling. De app geeft aan, "Ingesteld op 21,5", terwijl de kamertemperatuur volgens de wandthermostaat 20,5 is. Er zou dan moeten staan, "Verwarmen naar 21,5" waarbij mijn Remeha c24 ketel aan gaat, maar dat is niet het geval. Bij warmtevraag vanuit de overige twee stand alone thermostaatknoppen in de aparte ruimtes, slaat de ketel wel aan.
Heb de twee knoppen in de woonkamer weer losgekoppeld van de wandthermostaat en wat gezocht op het Tado forum, waar ik dit tegenkwam:
https://community.tado.com/nl/discussion/comment/3720
"Vanochtend mail ontvangen van Tado support, zij hebben remote de wandthermostaat op temp meter gezet. Waarschijnlijk kan je dit als gebruiker niet zelf doen." 28/10/2019
Klopt het wat hier staat, dat je dit als gebruiker niet zelf kan instellen terwijl de optie in de app er wel is?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2019 15:32 ]
Nu vroeg ik mij af of ik meteen alle radiatoren moet vervangen met zo'n radiator ventiel, of dat ik eerst de 3 waar ik een Tado radiatorknop op wil monteren ook kan vervangen? De rest zal ik later stapsgewijs vervangen. Twee zitten er namelijk in een convectorput en daar zie ik enigszins op tegen..
Kan iemand mij een schop in de juiste richting geven voor een fatsoenlijke M30 x 1,5mm thermostatisch radiatorventiel? Ik ben wel technisch aangelegd maar mijn ervaring en kennis van c.v. installaties is nihil. En dan bedoel ik met name wat kwaliteitsonderdelen zijn? Anders grijp ik waarschijnlijk naar een ondermaats product vanuit de bouwmarkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Vaenir op 17-11-2019 22:51 ]
Heimeier zonder twijfel. Geen gedoe met kalibreren en batterijen gaan zeer lang mee.Vaenir schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:47:
Sinds een jaar heb ik een Tado v3+ thermostaat naar volle tevredenheid in gebruik. Nu ben ik aan het kijken om 3 Tado radiatorknoppen toe te voegen aan mijn installatie. Nu heb ik 8 radiatoren in huis waarvan 7 met een manuele radiatorventiel. Nu begrijp ik dat ik deze zal moeten vervangen met een (bij voorkeur) M30 x 1,5mm thermostatisch radiatorventiel.
Nu vroeg ik mij af of ik meteen alle radiatoren moet vervangen met zo'n radiator ventiel, of dat ik eerst de 3 waar ik een Tado radiatorknop op wil monteren ook kan vervangen? De rest zal ik later stapsgewijs vervangen. Twee zitten er namelijk in een convectorput en daar zie ik enigszins op tegen..
Kan iemand mij een schop in de juiste richting geven voor een fatsoenlijke M30 x 1,5mm thermostatisch radiatorventiel? Ik ben wel technisch aangelegd maar mijn ervaring en kennis van c.v. installaties is nihil. En dan bedoel ik met name wat kwaliteitsonderdelen zijn? Anders grijp ik waarschijnlijk naar een ondermaats product vanuit de bouwmarkt.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
https://www.imi-hydronic....54-4f0a-8bc2-e8060bd5e873Koldur schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:05:
[...]
Heimeier zonder twijfel. Geen gedoe met kalibreren en batterijen gaan zeer lang mee.
Dus dit zou een goed model zijn? Alleen je batterijen opmerkingen gaat mij even voorbij. Bedoel je die thermostatische radiatorkraan i.c.m. de Tado radiatorknop?
Ik ging er vanuit dat je de Tado knoppen op de radiatoren zou plaatsen, dan gaan de batterijen met die Heimeiers lang mee inderdaad. Die van je link lijken de goede.Vaenir schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:29:
[...]
https://www.imi-hydronic....54-4f0a-8bc2-e8060bd5e873
Dus dit zou een goed model zijn? Alleen je batterijen opmerkingen gaat mij even voorbij. Bedoel je die thermostatische radiatorkraan i.c.m. de Tado radiatorknop?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Tado kun je rechtstreeks aan google home hangen. Elke zone komt dan terug als thermostaat in je home overzicht en je kunt ze dan met je stem bedienden.maxtrash schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:45:
ik heb het nu (via Domoticz en controlicz) zo aan de praat dat de thermostaten van het EQ3 systeem als thermostaat in de google home app verschijnen en ik ze met stem of deze app kan bedienen.
In ons huis hebben we stadsverwarming met 'n hoofdklep welke wordt aangestuurd door de 'hoofdthermostaat' (nu een Tado), verder willen we in een aantal kamers de temperatuur nog los kunnen regelen. Hierbij moet dan de extra thermostaat van de kamer, zodra er warmtevraag is, de hoofdthermostaat vertellen de hoofdkraan te openen. Hoewel dit een opzet lijkt te zijn die ondersteund wordt kan ik niet echt vinden hoe dit nu ingesteld te krijgen. Is er hier toevallig iemand die met een soortgelijk scenario heeft gewerkt?
Edit: onverwacht zojuist nog wat van de helpdesk gehoord; blijkbaar is dit iets wat zij instellen en stond het precies verkeerd om. Na deze wijziging werkt het wel naar behoren. Wel wat jammer dat je dit niet zelf kunt configureren; je bent afhankelijk van Tado support.
[ Voor 17% gewijzigd door Leftblank op 18-11-2019 21:01 ]
Situatie:
- op de begane grond volledig vloerverwarming
- boven radiatoren
Ik wil 4 radiatorknoppen aanschaffen, 1x thermostaat + bridge en extensiekit.
Dit betekent dat de thermosstaat met kabel wordt verbonden aan de zoneklep. En de knoppen aan de extensiekit. Werkt dit?
Of moet er een 2e thermosstaat bij om de sturing met extensiekit en radiatorknoppen te regelen?
We hebben sinds kort helaas last van regelmatige overshoots in alle ruimtes. Stel dat we de temperatuur instellen op 22 graden, dan wordt de radiator pas dichtgedraaid als het 25 graden is.
Het rare is dat dit pas sinds een paar weken speelt...
Iemand enig idee hoe we dit kunnen verhelpen?
Ik bedoel kan het oude account er nog in staan ?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Zoals in het topic al eerder aangegeven heeft het me weken gekost om het systeem te installeren en configureren. De radiatorknoppen zijn gekocht via ebay. Weliswaar nieuw, want geseald en voorzien van zegel, maar wat een vergissing is dat geweest. Inmiddels geeft meer dan de helft van alle apparaten om de haverklap een storing, de verbinding verbreekt, maar belangrijker nog, ze springen in storing en dan moet ik ze resetten om ze weer actief te krijgen. Inmiddels zijn er al een handjevol die helemaal niet meer werken. Ik kan ze onder garantie terugsturen, maar met 50 a 75% defecten heb ik er weinig vertrouwen in dat ik dan wel een set goedwerkende apparaten krijg. Ik had het gehele systeem achteraf liever teruggestuurd, maar de geld terug periode was al voorbij, voordat ik met de helpdesk klaar was met configuratie. Nu zit ik met een systeem van +1000 euro dat voor geen meter werkt.
Achteraf had ik dit gewoon moeten laten installeren, dan was het een probleem van de installateur geweest. Tado neemt de stelling in, dat ik maar bij de ebay verkoper moet zijn, garantie gaat immers alleen via officiële verkoopkanalen. Dat onderscheidt in ondersteuning is mij in ieder geval nooit (vooraf) duidelijk geweest. Het belang achteraf wel degelijk. Navraag waar ik dan wel mijn onderdelen moet kopen antwoord Tado met: "dat verschilt per land, en als je de factuur toont kunnen we je vertellen of je garantie krijgt of niet". Ook niet echt een bevredigend antwoord.
Ik zou iedereen aanraden heel goed na te kijken alvorens een dergelijke investering te doen en goed in overweging te nemen om een installateur in te schakelen. Niet omdat je zelf niet handig genoeg bent, dat zijn de meeste van ons zeker, maar omdat je dan ellende zoals bij mij hopelijk voorkomt.
Zolang de verkoper de Tado goed heeft gereset zoals in deze handleiding zou het goed moeten komen.Erik1805 schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:56:
Ik ga een 2de hands tado v3+ kopen. Moet ik nog ergens aan denken?
En anders kun je via de helpdesk er zeker wel uit komen is mijn ervaring.
https://support.tado.com/...-de-fabrieksinstellingen-
Verwijderd
Niemand? Ik vermoed dat deze optie om de thermostaatknop de temperatuur van de wandthermostaat te laten gebruiken recent (na 28/10) in de app is gezet? Heb het nogmaals geprobeerd en 1 thermostaatknop op die manier gekoppeld en dit werkt nu gewoon. Het is dan wel zo dat de open raam detectie dan via de wandthermostaat gaat en niet meer via de knop. Vraag me af of het mogelijk is om enkel de temperatuur van de wandthermostaat te gebruiken, zonder dat de thermostaatknop wordt "gekoppeld", om de open raam detectie op de knop te houden. Is dit iets voor tado support om in te stellen?Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:34:
[...]
Heb de twee knoppen in de woonkamer weer losgekoppeld van de wandthermostaat en wat gezocht op het Tado forum, waar ik dit tegenkwam:
https://community.tado.com/nl/discussion/comment/3720
"Vanochtend mail ontvangen van Tado support, zij hebben remote de wandthermostaat op temp meter gezet. Waarschijnlijk kan je dit als gebruiker niet zelf doen." 28/10/2019
Klopt het wat hier staat, dat je dit als gebruiker niet zelf kan instellen terwijl de optie in de app er wel is?
Wat verder nog handig zou zijn, is het koppelen/toepassen van 3rd-party temperatuursensoren i.p.v. die op de knoppen, want dat is, wat in de praktijk nu blijkt, echt een "ontwerpfout" zo vlak naast warme radiatoren en leidingen. Zie deze feature request veelvuldig op de tado fora vermeld. Recentelijk is het Netatmo weerstation en binnenmodules toegevoegd aan HomeKit en ook de Philips Hue Motion Sensors beschikken over temperatuurmeting (weliswaar met -2 graden afwijking). Wat zijn de plannen van tado om dit mogelijk te maken?
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Zoals hierboven is aangegeven, zorg dat de verkoper zijn/haar account heeft verwijdert. Anders kunt u de apparaten niet in uw account registeren.Erik1805 schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:56:
Ik ga een 2de hands tado v3+ kopen. Moet ik nog ergens aan denken?
Wij honoreren alle garantie gevallen van normale webshops (Coolblue, 50five, MediaMarket etc..)berties schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:20:
Ik ben er echt verbaast over dat ik een van de zeer uitzonderlijke gevallen lijk te zijn waar er zo ontzettend veel problemen zijn.
Zoals in het topic al eerder aangegeven heeft het me weken gekost om het systeem te installeren en configureren. De radiatorknoppen zijn gekocht via ebay. Weliswaar nieuw, want geseald en voorzien van zegel, maar wat een vergissing is dat geweest. Inmiddels geeft meer dan de helft van alle apparaten om de haverklap een storing, de verbinding verbreekt, maar belangrijker nog, ze springen in storing en dan moet ik ze resetten om ze weer actief te krijgen. Inmiddels zijn er al een handjevol die helemaal niet meer werken. Ik kan ze onder garantie terugsturen, maar met 50 a 75% defecten heb ik er weinig vertrouwen in dat ik dan wel een set goedwerkende apparaten krijg. Ik had het gehele systeem achteraf liever teruggestuurd, maar de geld terug periode was al voorbij, voordat ik met de helpdesk klaar was met configuratie. Nu zit ik met een systeem van +1000 euro dat voor geen meter werkt.
Achteraf had ik dit gewoon moeten laten installeren, dan was het een probleem van de installateur geweest. Tado neemt de stelling in, dat ik maar bij de ebay verkoper moet zijn, garantie gaat immers alleen via officiële verkoopkanalen. Dat onderscheidt in ondersteuning is mij in ieder geval nooit (vooraf) duidelijk geweest. Het belang achteraf wel degelijk. Navraag waar ik dan wel mijn onderdelen moet kopen antwoord Tado met: "dat verschilt per land, en als je de factuur toont kunnen we je vertellen of je garantie krijgt of niet". Ook niet echt een bevredigend antwoord.
Ik zou iedereen aanraden heel goed na te kijken alvorens een dergelijke investering te doen en goed in overweging te nemen om een installateur in te schakelen. Niet omdat je zelf niet handig genoeg bent, dat zijn de meeste van ons zeker, maar omdat je dan ellende zoals bij mij hopelijk voorkomt.
Helaas zijn er op platformen zoals Ebay/Marktplaats ook verkopers actief die producten "als nieuw" verkopen terwijl het om partijen gaan die al een keer retour zijn gegaan.
Ik zou u vooral aanraden om een klacht in te dienen tegen deze Ebay verkoper, want zaken als nieuw verkopen en daarna niet aan de after-sales verplichtingen voldoen is niet netjes.
Misschien kunt u nog alles terugsturen en de producten bij een echte winkel kopen zodat u producten van de juiste kwaliteit koopt?
Let op: Al onze consumenten producten worden verkocht met een witte sleeve (behalve de tado professional line, maar dat staat dan duidelijk op verpakking), als uw producten alleen in een grijze verpakking komen waar geen barcode op zit zal dat in de meeste gevallen betekenen dat het niet om een origineel en nieuw tado product gaat. Een seal zegt ook niet alles, we hebben verkopers gezien die zelf dingen weer in een plastic seal hebben gedaan wat zeker niet uit onze fabriek zo was geproduceerd.
Ik snap uw vraag niet helemaal maar misschien zal dit wat meer informatie geven:Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:00:
[...]
Niemand? Ik vermoed dat deze optie om de thermostaatknop de temperatuur van de wandthermostaat te laten gebruiken recent (na 28/10) in de app is gezet? Heb het nogmaals geprobeerd en 1 thermostaatknop op die manier gekoppeld en dit werkt nu gewoon. Het is dan wel zo dat de open raam detectie dan via de wandthermostaat gaat en niet meer via de knop. Vraag me af of het mogelijk is om enkel de temperatuur van de wandthermostaat te gebruiken, zonder dat de thermostaatknop wordt "gekoppeld", om de open raam detectie op de knop te houden. Is dit iets voor tado support om in te stellen?
Wat verder nog handig zou zijn, is het koppelen/toepassen van 3rd-party temperatuursensoren i.p.v. die op de knoppen, want dat is, wat in de praktijk nu blijkt, echt een "ontwerpfout" zo vlak naast warme radiatoren en leidingen. Zie deze feature request veelvuldig op de tado fora vermeld. Recentelijk is het Netatmo weerstation en binnenmodules toegevoegd aan HomeKit en ook de Philips Hue Motion Sensors beschikken over temperatuurmeting (weliswaar met -2 graden afwijking). Wat zijn de plannen van tado om dit mogelijk te maken?
Elke tado zone heeft een "leider", dat kan een Slimme Radiatorknop of een Slimme Thermostaat zijn.
De leider zal de temperatuurmeting doen voor die zone, en ook alleen de leider zal verantwoordelijk zijn voor de Open Raam Detectie.
Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u altijd een vraag stellen via: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
[ Voor 24% gewijzigd door tado op 19-11-2019 15:09 ]
Goed punt! Wat bedoel je met witte sleeve? Heb je wellicht een foto? De producten die ik ontvangen heb, zijn als nieuw aangemerkt en dat zijn ze mijns inziens ook. Immers, ze zijn én geseald (hoewel je dat ook zelf kan doen), en voorzien van (alle originele) plasticjes, barcodes, én de doos is verzegeld met een zegel. Bovendien kan ik aan de producten nergens maar dan ook nergens afleiden dat het hier niet om originele producten gaat. Hoe kan ik dit nu met zekerheid achterhalen?tado schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:05:
[...]
Zoals hierboven is aangegeven, zorg dat de verkoper zijn/haar account heeft verwijdert. Anders kunt u de apparaten niet in uw account registeren.
[...]
Wij honoreren alle garantie gevallen van normale webshops (Coolblue, 50five, MediaMarket etc..)
Helaas zijn er op platformen zoals Ebay/Marktplaats ook verkopers actief die producten "als nieuw" verkopen terwijl het om partijen gaan die al een keer retour zijn gegaan.
Ik zou u vooral aanraden om een klacht in te dienen tegen deze Ebay verkoper, want zaken als nieuw verkopen en daarna niet aan de after-sales verplichtingen voldoen is niet netjes.
Misschien kunt u nog alles terugsturen en de producten bij een echte winkel kopen zodat u producten van de juiste kwaliteit koopt?
Let op: Al onze consumenten producten worden verkocht met een witte sleeve (behalve de tado professional line, maar dat staat dan duidelijk op verpakking), als uw producten alleen in een grijze verpakking komen waar geen barcode op zit zal dat in de meeste gevallen betekenen dat het niet om een origineel en nieuw tado product gaat. Een seal zegt ook niet alles, we hebben verkopers gezien die zelf dingen weer in een plastic seal hebben gedaan wat zeker niet uit onze fabriek zo was geproduceerd.
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Kunt u wat foto's sturen via DM ?berties schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:09:
[...]
Goed punt! Wat bedoel je met witte sleeve? Heb je wellicht een foto? De producten die ik ontvangen heb, zijn als nieuw aangemerkt en dat zijn ze mijns inziens ook. Immers, ze zijn én geseald (hoewel je dat ook zelf kan doen), en voorzien van (alle originele) plasticjes, barcodes, én de doos is verzegeld met een zegel. Bovendien kan ik aan de producten nergens maar dan ook nergens afleiden dat het hier niet om originele producten gaat. Hoe kan ik dit nu met zekerheid achterhalen?
Ook de naam van de verkoper op Ebay doorgeven ?
Ik heb een unpacking filmpje. Die zal ik je sturen. Daar kun je vast uit afleiden of het product is zoals het hoort te zijn. Voor mij was er geen reden tot twijfel. Gelukkig heb ik het uitpakken gefilmd !!tado schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:12:
[...]
Kunt u wat foto's sturen via DM ?
Ook de naam van de verkoper op Ebay doorgeven ?
Kan hij dat zelf of moet hij een verzoek aan jullie doen?tado schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:05:
[...]
Zoals hierboven is aangegeven, zorg dat de verkoper zijn/haar account heeft verwijdert. Anders kunt u de apparaten niet in uw account registeren.
[...]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Dank voor het filmpje, er is een seal gebruikt dat wij in geen enkele productie-run gebruikt hebben.berties schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:16:
[...]
Ik heb een unpacking filmpje. Die zal ik je sturen. Daar kun je vast uit afleiden of het product is zoals het hoort te zijn. Voor mij was er geen reden tot twijfel. Gelukkig heb ik het uitpakken gefilmd !!
Daarnaast gaat het hier om een verpakking waar alleen de barcode voor het serienummer op gedrukt staat en niet de normale barcode met het EAN nummer op. De sleeve mist.
Ik zou u aanraden om contact op te nemen met de verkoper om uw geld terug te vragen.
Hij kan dat zelf via account-instellingen via my.tado.comErik1805 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:35:
[...]
Kan hij dat zelf of moet hij een verzoek aan jullie doen?
[ Voor 6% gewijzigd door tado op 19-11-2019 15:37 ]
Verwijderd
Er mist wat voorgeschiedenis uit eerdere berichten in mijn vraag, maar deze is hiermee beantwoord, bedankt. Is echter niet het antwoord wat ik graag wilde horen. Heb de vraag nu bij tado support uit staan of dit door hen op afstand is in te stellen, dus temperatuurmeting via de wandthermostaat en ORD via de knop. Het is logischer dat Open Raam Detectie via de thermostaatkraan gaat en niet, zoals in de optie nu, via de Wandthermostaat, die meters verder hangt.tado schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:05:
[...]
Ik snap uw vraag niet helemaal maar misschien zal dit wat meer informatie geven:
Elke tado zone heeft een "leider", dat kan een Slimme Radiatorknop of een Slimme Thermostaat zijn.
De leider zal de temperatuurmeting doen voor die zone, en ook alleen de leider zal verantwoordelijk zijn voor de Open Raam Detectie.
Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u altijd een vraag stellen via: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Heb ook een feature request gedaan voor alternatieve temperatuurmeters, maar zal vast niet de eerste zijn. Is tado hier mee bezig?
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
U bent zover ik weet de één van de eerste met dit request, en we zijn hier op dit moment zeker niet mee bezig. (Klinkt hard maar ik wil geen valse verwachtingen scheppen).Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:14:
[...]
Er mist wat voorgeschiedenis uit eerdere berichten in mijn vraag, maar deze is hiermee beantwoord, bedankt. Is echter niet het antwoord wat ik graag wilde horen. Heb de vraag nu bij tado support uit staan of dit door hen op afstand is in te stellen, dus temperatuurmeting via de wandthermostaat en ORD via de knop. Het is logischer dat Open Raam Detectie via de thermostaatkraan gaat en niet, zoals in de optie nu, via de Wandthermostaat, die meters verder hangt.
Heb ook een feature request gedaan voor alternatieve temperatuurmeters, maar zal vast niet de eerste zijn. Is tado hier mee bezig?
Ik zou aanraden om hier een feature request achter te laten:
https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Zeker geen rare feature, daarom stel ik ook zeker voor om het op ons forum te zetten.Janoz schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:00:
Om eerlijk te zijn vind ik het niet een heel vreemde feature. sterker nog, ik zou me best voor kunnen stellen dat knoppen beter in staat zijn om te ontdekken wat er met een raam gebeurt omdat een radiator vaak vlak bij een raam geplaatst is terwijl voor een thermostaat juist geadviseerd wordt dat niet te doen.
Hou er wel rekening mee dat je dat dan ook op een begrijpelijke manier moet uitleggen in de app.
Stel je voor, je ziet de grafieken en daar zie je helemaal geen snelle daling in de gemeten temperatuur en toch ging de verwarming uit vanwege Open Raam Detectie.
Natuurlijk zouden we iets speciaals kunnen toevoegen aan de grafiek om te laten zien dat het open raam door VAxxxx werd gemeten, maar dan zit je alweer aan een stuk meer implementatietijd.
[ Voor 4% gewijzigd door tado op 19-11-2019 18:06 ]
Dit topic is gesloten.