Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
ETH0.1 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

De wandthermostaat kan maar in 1 zone meten, zou ook raar zijn, anders zou je kunnen instellen dat de wandthermostaat in de huiskamer kan meten hoe warm het in de zone badkamer is.
Maakte inderdaad een denkfout.

Ik wilde ervoor zorgen dat de radiator in het voorste deel van de woonkamer (het verste weg van de wandthermostaat) want langer aan zou blijven dan de radiator in het voorste deel van de kamer. Dit wilde ik oplossen middels de temperatuurcorrectie op de knop zelf, maar dat zorgt er natuurlijk niet voor dat er langer warmtevraag ontstaat aangezien deze bepaald wordt door de wandthermostaat in deze zone.

Alternatief is dan een aparte zone creëren en de knop laten meten en bepalen of er warmtevraag is.
JBS schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:19:
Ik overwoog om een Tado knop die wat verder weg zit van de wandthermostaat een eigen zone te geven zodat dat deel van de kamer wat langer warmtevraag kan genereren door voor die knop een temperatuurcorrectie op te geven.

Wanneer je de Tado knop echter naar een andere zone verplaatst dan waarin de wandthermostaat ziet, kan je voor deze knop de wandthermostaat niet meer als meetapparaat opgeven, toch @tado? Dat is jammer. Wellicht in meerdere gevallen handig om dit wel mogelijk te maken?

Andere bevinding nu ik het aantal knoppen aan het uitbreiden ben: Wanneer je een Tado knop in dezelfde zone hebt zitten als de wandthermostaat, dan kun je de door de Tado knop gemeten temperatuur in de app niet zien. Of zie ik hierin iets over het hoofd?
Het is de bedoeling dat u de Slimme Radiatorknoppen die in dezelfde kamer zijn als de Slimme wandthermostaat ook in dezelfde tado zone zet.

Meting zal plaatsvinden op de Thermostaat omdat die vaak op beste plek hangt om de kamertemperatuur te meten.

• elcastel
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-01 19:45
Gisteren helaas gestrand in het installeren van de Tado. Dat was deels aan mezelf te wijten, want ik dacht dat mijn huidige Nest bedraad was. Dat is hij ook, maar niet voor de bediening, maar voor de stroom. Het zou mij niet verbazen als veel mensen die fout maken (ketel gaat bedraad naar de heatlink en die gaat bedraad naar de thermostaat).

Tweede punt was dat ik opeens (vanwege de oude situatie misschien?) een extension kit nodig schijn te hebben. Dus aan de chat met Tado en die gaan nu toch kijken of dat wel echt zo is. De Nest zit er dus weer aan.

Toevallig meer mensen die een Remeha Calenta Ace 28c hebben met een Tado erop? En wat is het nut van die oude situatie in de installatie? Zoals ik het beschouw puzzel ik de nest er tussenuit en wil ik gewoon een Tado opentherm op mijn ketel koppelen, daar heeft de oude situatie toch geen effect op?

• ArisB
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 17:03
Ik heb wat problemen met een tado installatie bij een vriend van mij. Dit is nu de derde poging in een half jaar dat we het niet voorelkaar krijgen, en heb wat hulp nodig. (Telkens als het niet lukt, zet hij de oude thermostaat weer terug).
Naar mijn idee ligt het probleem bij de extensie-kit, deze verliest na verloop van tijd zijn connectie en maakt die niet opnieuw.

De extensie-kit zit aangesloten op een Remeha Quinta en wordt ook gevoed vanuit de ketel, fw is 54.11.

Er zijn 3 zones: woonkamer (thermostaat +knop), hal (knop), badkamer (knop).

Gisteren om 15:00 werkte het systeem naar behoren, de ketel reageerde goed op de warmte vraag van de knoppen en thermostaat. Nu, vanmorgen om 11:00, geeft de extensie-kit weer aan dat deze geen connectie heeft. De andere apparaten hebben wel verbinding, maar kunnen nartuurlijk de ketel niet meer bereiken.

De extensie-kit ligt vlak bij de bridge (5m) met 1 bakstenen muur er tussen, dat kan het probleem niet zijn.
Zou het kunnen dat de voeding vanuit de ketel misschien niet toereikend is ofzo?
Of is deze extensie-kit zelf wellicht defect?

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:56

woutur

Klauwtjes uit!

Tado vindt het de afgelopen dagen nodig om om 4:00 uur de verwarming aan te zetten. De minimum temperatuur was nog lang niet bereikt en wat ik vervelender vind: in het overzicht staat niet dat de ketel aangaat, maar je ziet de temperatuur stijgen en de slimme meter geeft aan dat er gas verbruikt is.. Volgens het schema hoeft het huis pas om 9:00 ofzo op temp te zijn en je ziet dat vlak daarvoor de tado wel goed begrijpt dat de verwarming aan moet.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• daveytje
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10:54
Voor blokverwarming heb je enkel de de slimme thermostaatkraan nodig. Is het mogelijk om toch de losse thermostaat op te hangen welke je kunt verbinden met de kranen zonder dat je een CV ketel hebt zodat de temperatuurmeting via de thermostaat gaat en niet via de slimme thermostaatkraan?

• LilChris
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11-12-2019
Ik ben mij aan het verdiepen in het Tado systeem. Zelf ben ik helemaal niet thuis in dit vakgebied ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Een korte samenvatting om te kijken of ik het goed begrepen heb.

In mijn huis zijn alle radiatoren uitgerust met handmatige kranen. Tado is niet compatible met deze handmatige kranen. Zie hieronder:

https://imgshare.io/image/9Cj4Y

Het idee is om deze door een loodgieter te laten vervangen door het onderstaande thermostatische ventiel:

https://www.hornbach.nl/s...echt/7387120/artikel.html

Begrijp ik goed dat dit de beste manier is van monteren? (i.v.m. sensoren):

https://imgshare.io/image/9C93n

Zijn er eventueel simpelere manieren om mijn kranen compatible te maken?

https://imgshare.io/image/9CmmF

Ik lees ook het een en ander over een bypass, dit is mij niet duidelijk. Het water kan toch gewoon rondgepompt worden als alle radiatoren dicht zijn?

Alvast bedankt voor jullie input!

• wvanommen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 26-01 22:25
daveytje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:00:
Voor blokverwarming heb je enkel de de slimme thermostaatkraan nodig. Is het mogelijk om toch de losse thermostaat op te hangen welke je kunt verbinden met de kranen zonder dat je een CV ketel hebt zodat de temperatuurmeting via de thermostaat gaat en niet via de slimme thermostaatkraan?
Ja dat kan, dat is wat Tado sowieso aanraad als je ergens problemen hebt met de temperatuur meting.
Je kunt daarvoor ook de tado° Slimme Thermostaat - Uitbreiding gebruiken, als je al een bridge hebt.

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 26-01 23:25
LilChris schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:36:
Het idee is om deze door een loodgieter te laten vervangen door het onderstaande thermostatische ventiel:

https://www.hornbach.nl/s...echt/7387120/artikel.html
als daar een M30 thermostaatkraan op kan zou je die kunnen gebruiken, ik zou echter niet de thermostaatkranen gebruiken van een onbekend merk, maar direct voor heimeier gaan ( https://www.warmteservice...raan-recht-1-2/p/44852205 ) kost je een paar euro meer, maar wel goede kwaliteit.
Begrijp ik goed dat dit de beste manier is van monteren? (i.v.m. sensoren):

https://imgshare.io/image/9C93n
naar rechts kan wel (zoals getekend), maar omdat je dan in een hoek zit meet ie ook weer niet heel secuur, naar voren (zoals hij nu zit) geeft als je meet op de knop zelf, het beste resultaat, echter blijft het meten op de knop zelf, het mooiste is meten met een wandthermostaat, dat geeft de beste en nauwkeurigste resultaten.

• daveytje
  • Registratie: juni 2013
wvanommen schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:39:
[...]

Ja dat kan, dat is wat Tado sowieso aanraad als je ergens problemen hebt met de temperatuur meting.
Je kunt daarvoor ook de tado° Slimme Thermostaat - Uitbreiding gebruiken, als je al een bridge hebt.
Mooi. Dus ik kan deze kopen, de 2 knoppen installeren volgens de gebruiksaanwijzing en de thermostaat ophangen en dan gaat hij dus niet zeuren over dat hij geen CV ketel ziet? Op de website staat namelijk dat je enkel de radiator knop nodig hebt als je blokverwarming hebt.

https://www.coolblue.nl/p...v3-2-radiatorknoppen.html
daveytje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:01:
[...]

Mooi. Dus ik kan deze kopen, de 2 knoppen installeren volgens de gebruiksaanwijzing en de thermostaat ophangen en dan gaat hij dus niet zeuren over dat hij geen CV ketel ziet? Op de website staat namelijk dat je enkel de radiator knop nodig hebt als je blokverwarming hebt.

https://www.coolblue.nl/p...v3-2-radiatorknoppen.html
Het is afhankelijk van hoe de blokverwarming in elkaar zit.

Als er nu een muurthermostaat is, zou ik die vervangen door een tado Slimme Thermostaat.

Heeft u geen muurthermostaat, dan gewoon Slimme Radiatorknoppen zonder Slimme Thermostaat.

Eventueel om het comfort te verhogen een Slimme Thermostaat als draadloos meetpunt toevoegen in bijvoorbeeld de woonkamer.

• MrBarBarian
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:16
Ik heb inmiddels Tado thermostaatknoppen op mijn volledige 1e verdieping en zolder.Op de eerste heb ik geen Tado thermostaatknoppen.

Nu merk ik dat, als in een van de kamers op de 1e verdieping of de zolder, de temperatuur te laag wordt, de CV aangaat en totdat deze kamers weer op de gewenste temperatuur zijn. Dit wil ik eigenlijk niet. Ik wil dat de temperatuur van de begane grond leading is. Als de woonkamer onder de gewenste temperatuur is, dan mag uiteraard de CV gaan verwarmen. Als op dit moment ook een van de andere kamers onder de gewenste temperatuur is, dan mag deze mee verwarmt worden.

Kort gezegd wil ik dus niet dat de CV aanspringt omdat een kamer, anders dan de begane grond, onder de gewenste temp is.

Kan dit met Tado?

iRacing Profiel

• ArisB
MrBarBarian schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:04:
Ik heb inmiddels Tado thermostaatknoppen op mijn volledige 1e verdieping en zolder.Op de eerste heb ik geen Tado thermostaatknoppen.

Nu merk ik dat, als in een van de kamers op de 1e verdieping of de zolder, de temperatuur te laag wordt, de CV aangaat en totdat deze kamers weer op de gewenste temperatuur zijn. Dit wil ik eigenlijk niet. Ik wil dat de temperatuur van de begane grond leading is. Als de woonkamer onder de gewenste temperatuur is, dan mag uiteraard de CV gaan verwarmen. Als op dit moment ook een van de andere kamers onder de gewenste temperatuur is, dan mag deze mee verwarmt worden.

Kort gezegd wil ik dus niet dat de CV aanspringt omdat een kamer, anders dan de begane grond, onder de gewenste temp is.

Kan dit met Tado?
Dat is mogelijk, maar dan hebben de 'slimme' knoppen toch geen nut meer? Dan voldoen domme thermostaat kranen ook. Voor een optimale werking van de zones zou je op de begane grond ook tado-knoppen moeten installeren.

Maar ik geloof dat je via de helpdesk kan regelen dat de knoppen geen warmtevraag meer mogen geven.

• MrBarBarian
ArisB schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Dat is mogelijk, maar dan hebben de 'slimme' knoppen toch geen nut meer? Dan voldoen domme thermostaat kranen ook. Voor een optimale werking van de zones zou je op de begane grond ook tado-knoppen moeten installeren.

Maar ik geloof dat je via de helpdesk kan regelen dat de knoppen geen warmtevraag meer mogen geven.
Tnx!

Volgens mij hebben de knoppen nog wel nut, want ze bepalen of een kamer mee verwarmt wordt of niet. "domme" knoppen kunnen dan niet lijkt me..

iRacing Profiel

• Kortverhaal
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 29-10-2019
MrBarBarian schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:09:
[...]

Heb ik en werkt ;) Ik neem aan dat het een redelijk nieuwe ketel is. De eerste versies van die ketel ondersteunen nl nog geen OpenTherm.

Verder flawless, prima ketel!
Bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels heb ik alle radiatorknoppen vervangen door thermostatische varianten. En ik heb een zoneklep geïnstalleerd. Installatie koste een dagje maar dit is allemaal gelukt.

Wat me nog niet lukt is om de ketel aangestuurd te krijgen door middel van de extensionkit. @MrBarBarian, is het geheel bij jou aangesloten op de bcu van Atag of heb je die helemaal niet meer nodig? Via de helpdesk werd me geadviseerd om een LPA adapter van Atag te installeren maar dit is volgens mij waar de bcu al voor bedoeld is.

Al met al het laatste hobbeltje voordat we het werkend hebben. ;)

• Sandolution
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22-01 10:29
Wellicht goed om te zeggen dat de video in de beginpost niet meer werkt. Deze Youtube video staat op prive.
https://gathering.tweaker...message/45438042#45438042

• ArisB
MrBarBarian schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:28:
[...]

Tnx!

Volgens mij hebben de knoppen nog wel nut, want ze bepalen of een kamer mee verwarmt wordt of niet. "domme" knoppen kunnen dan niet lijkt me..
Ik bedoel met een 'domme' knop een thermostaatknop zoals deze:

Die zal bij een bepaalde temperatuur de verwarming dicht zetten en vraagt niet om warmte bij de ketel.

• ETH0.1
[...]

Tnx!

als je een thermostatische kraan hebt in de ruimte (ongeacht of het tado is, of een handmatig instelbare variant) zal de radiator niet warm worden als de ingestelde temperatuur bereikt is. Hiervoor heb je dus niet perse een tado knop nodig.

Het kan in sommige situaties wel nuttig zijn om de knoppen in 'slave' modus te laten programmeren, bijvoorbeeld als je een ruimte overdag wil verwarmen tot maximaal 20 graden, maar nachts het ook prima is als het daar 17 word.

ik zou tado knoppen in je huiskamer hangen en de knoppen niet in 'slave' zetten, maar schema;s in gaan regelen, daar bespaar je het meeste mee.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
[...]
Dat is de Slave Mode waar hier al eens vraag naar geweest is, maar bij mijn weten is die feature er nog niet. Dat zit zo wat tussen domme knoppen en slimme knoppen in.

Domme knoppen: vaste temperatuur manueel in te stellen. Kamer verwarmt enkel als er van elders ook warmtevraag is.
Slimme knoppen: kamertemperatuur volledig slim te regelen en kan zelf warmte vragen.
Slave Mode: kamertemperatuur volledig slim te regelen maar kan zelf géén warmte vragen.

Zelf heb ik nooit het nut van die Slave Mode ingezien. Waarom zou je een target temperatuur willen instellen via een schema, maar anderzijds geen garantie willen hebben dat die temperatuur ook effectief bereikt wordt door de kamer niet toe te laten onafhankelijk warmte te vragen ?!
Als je het ok vindt dat de target temperatuur niet bereikt kan worden omdat je ook wil besparen, zet dan gewoon de target temperatuur lager. Het is immers ook niet zo dat als de kamer kan piggy-backen op warmtevraag van elders, dit volkomen gratis is. Als je Slave kamer mee opwarmt, geeft hij ook warmte af die niet naar de Master zones gaat, en dus ga je meer stoken dan wanneer de target temperatuur lager zou zijn.

• MrBarBarian
Kortverhaal schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels heb ik alle radiatorknoppen vervangen door thermostatische varianten. En ik heb een zoneklep geïnstalleerd. Installatie koste een dagje maar dit is allemaal gelukt.

Wat me nog niet lukt is om de ketel aangestuurd te krijgen door middel van de extensionkit. @MrBarBarian, is het geheel bij jou aangesloten op de bcu van Atag of heb je die helemaal niet meer nodig? Via de helpdesk werd me geadviseerd om een LPA adapter van Atag te installeren maar dit is volgens mij waar de bcu al voor bedoeld is.

Al met al het laatste hobbeltje voordat we het werkend hebben. ;)
BCU? LPA?

Bij mij zit de extensionkit rechtstreeks op de CV, via de OpenTherm aansluiting..

iRacing Profiel

• Kortverhaal
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 29-10-2019
MrBarBarian schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:16:
[...]

BCU? LPA?

Bij mij zit de extensionkit rechtstreeks op de CV, via de OpenTherm aansluiting..
_/-\o_ _/-\o_ Bedankt, ik ga weer verder puzzelen. Ik hou je op de hoogte.

• MrBarBarian
Twixie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Dat is de Slave Mode waar hier al eens vraag naar geweest is, maar bij mijn weten is die feature er nog niet. Dat zit zo wat tussen domme knoppen en slimme knoppen in.

Domme knoppen: vaste temperatuur manueel in te stellen. Kamer verwarmt enkel als er van elders ook warmtevraag is.
Slimme knoppen: kamertemperatuur volledig slim te regelen en kan zelf warmte vragen.
Slave Mode: kamertemperatuur volledig slim te regelen maar kan zelf géén warmte vragen.

Zelf heb ik nooit het nut van die Slave Mode ingezien. Waarom zou je een target temperatuur willen instellen via een schema, maar anderzijds geen garantie willen hebben dat die temperatuur ook effectief bereikt wordt door de kamer niet toe te laten onafhankelijk warmte te vragen ?!
Als je het ok vindt dat de target temperatuur niet bereikt kan worden omdat je ook wil besparen, zet dan gewoon de target temperatuur lager. Het is immers ook niet zo dat als de kamer kan piggy-backen op warmtevraag van elders, dit volkomen gratis is. Als je Slave kamer mee opwarmt, geeft hij ook warmte af die niet naar de Master zones gaat, en dus ga je meer stoken dan wanneer de target temperatuur lager zou zijn.
Idee bij mij is dat ik de bovenverdiepingen redelijk op temperatuur wil houden om te voorkomen dat de warmte uit de huiskamer wordt weggezogen naar de hogere etage's. Warme lucht stijgt immers op, en de huiskamerdeur dichthouden is niet eenvoudig heeft ervaring mij geleerd.

Dus door de 1e etage en zolder mee te verwarmen wil ik enigszins voorkomen dat de warme lucht uit de huiskamer wordt weggezogen. Ik wil dus juist het piggy-backen uit de huiskamer voorkomen.

@ArisB Tnx.. het idee van een domme kraan bij mij was eentje die je op enkele standen kon zetten. De kraan die jij noemt is al een stapje slimmer ;)

iRacing Profiel

• Twixie
MrBarBarian schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:22:
[...]
Dus door de 1e etage en zolder mee te verwarmen wil ik enigszins voorkomen dat de warme lucht uit de huiskamer wordt weggezogen. Ik wil dus juist het piggy-backen uit de huiskamer voorkomen.
Dat is wel een heel bizarre redenering. Je wil boven verwarmen om te vermijden dat warmte van beneden naar boven gaat.
Of je warmte boven nu komt van te stoken daar, of van warmte die van beneden naar boven ontsnapt, maakt toch helemaal niet uit ? In beide gevallen betaal je voor energie op een plaats waar je eigenlijk geen warmte nodig hebt. Ik ben er echter zeker van dat je méér energie versplit door boven onnodig te stoken, dan door warmte die beneden ontsnapt.

EDIT: je redenering volgt ook een beetje de redenering van mensen die bij afwezigheid toch hun huis wat op temperatuur blijven houden met als argument dat dat zuiniger is dan helemaal laten afkoelen en dan helemaal terug te moeten opwarmen. Dat is een broodje aap.

Twixie wijzigde deze reactie 29-10-2019 12:46 (14%)

• MrBarBarian
Twixie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:41:
[...]

Dat is wel een heel bizarre redenering. Je wil boven verwarmen om te vermijden dat warmte van beneden naar boven gaat.
Of je warmte boven nu komt van te stoken daar, of van warmte die van beneden naar boven ontsnapt, maakt toch helemaal niet uit ? In beide gevallen betaal je voor energie op een plaats waar je eigenlijk geen warmte nodig hebt. Ik ben er echter zeker van dat je méér energie versplit door boven onnodig te stoken, dan door warmte die beneden ontsnapt.
Misschien wel, dat gaan we uitvinden.

Evident is dat de warmte zich op de verkeerde plaats bevind; het hoogste punt in mijn huis. Maar wat je lijkt te vergeten is dat beneden de verwarmingscapaciteit beperkt is. Op het moment dat de vermogensvraag de capaciteit van de radiatoren overtreft gebeuren er interessante dingen. Waarschijnlijk gaat je ketel proberen toch voldoende warmtecapaciteit in je huiskamer te krijgen. Hierdoor kan je ketel gaan pendelen en wordt je ketel minder efficiënt (delta T). Hoe dan ook, het gaat niet optimaal.

Dus door de bovenverdieping te verwarmen zal de gevraagde verwarmingscapaciteit in de huiskamer verlaagd worden.

Dus misschien is mijn aanpak niet de juiste, maar volgens mij ligt het iets minder eenvoudig dan het lijkt..

MrBarBarian wijzigde deze reactie 29-10-2019 13:07 (4%)

iRacing Profiel

• Twixie
MrBarBarian schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:06:
Dus misschien is mijn aanpak niet de juiste, maar volgens mij ligt het iets minder eenvoudig dan het lijkt..
Ok, maar hoedanook lijkt het mij dan dat voor wat jij wil doen, gewoon domme knoppen voldoende zijn. Ik zou echt alleen maar slimme knoppen gebruiken in ruimtes waar je de temperatuur dynamisch wil kunnen instellen (hetzij op tijdschema, hetzij handmatig).
Hier thuis zijn er ook nog verschillende ruimtes met domme knoppen (bvb toiletten) en die knoppen staan ook op 18 graden of zo, waardoor de toiletten bij koud weer toch wat meewarmen met warmtevraag elders.

• Gman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:02
Ik heb een vraagstuk wat ik probeer op te lossen, ik kan het antwoord niet vinden in dit topic of op de tado site.

De korte versie is: kan ik 2 Tado thermostaten in hetzelfde "huis/syteem" (de app) hangen?

Dit ivm LT vloerverwarming beneden en HT radiatoren boven.
Ik heb een Intergas Extreme op het oog en die kan dat aan maar daar zijn 2 thermostaten voor nodig (de ketel heeft ook 2 aansluitingen hiervoor).

Aangezien ik boven tado knoppen ga plaatsen (reeds aangeschaft) wil ik die goed kunnen aansturen én ik wil de beneden verdieping ook kunnen aansturen via het tado systeem middels de app.

• Frost_Azimov
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-01 22:01
Bo0bz schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:07:
@Frost_Azimov Heb hier vijf knoppen met allemaal firmware 54.12.
Nog even een opvolging: ik zie net dat inmiddels al mijn knoppen op 62.3 zitten, de bridge op 60.6 en de thermostat op 54.11.

Het heeft even geduurd, maar blijkbaar is het dan uiteindelijk toch allemaal ge-update!

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Gman schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:15:
Ik heb een vraagstuk wat ik probeer op te lossen, ik kan het antwoord niet vinden in dit topic of op de tado site.

De korte versie is: kan ik 2 Tado thermostaten in hetzelfde "huis/syteem" (de app) hangen?

Dit ivm LT vloerverwarming beneden en HT radiatoren boven.
Ik heb een Intergas Extreme op het oog en die kan dat aan maar daar zijn 2 thermostaten voor nodig (de ketel heeft ook 2 aansluitingen hiervoor).

Aangezien ik boven tado knoppen ga plaatsen (reeds aangeschaft) wil ik die goed kunnen aansturen én ik wil de beneden verdieping ook kunnen aansturen via het tado systeem middels de app.
Ik heb eenzelfde situatie

Intergas ketel, benedenverdieping met enkel vloerverwarming, hier hangt een Tado thermostaat aangesloten op de aan/uit van de ketel en een thermostaat op de bovenverdieping (overloop) die geschakeld zit op de opentherm aansluiting van de ketel.
Daarnaast in twee kamers boven een radiatorthermostaat van Tado hangen (wordt nog uitgebreid met meer)

Het enige wat lastiger was is de knoppen koppelen aan de juiste thermostaat, dat moet de helpdesk van Tado doen gezien je niet zelf kan kiezen welke knop je aan welke thermostaat wilt koppelen.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Gman
Ok bedankt. Wellicht is het handig om eerst alles boven werkend te hebben en daarna beneden de 2e thermostaat aan te sluiten.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Gman schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:34:
Ok bedankt. Wellicht is het handig om eerst alles boven werkend te hebben en daarna beneden de 2e thermostaat aan te sluiten.
Ik heb alles (behalve de thermostaatkranen) gelijk aangesloten en werkt vanaf moment 1 prima

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Gman
Ik bedoel ivm registreren knoppen aan de juiste thermostaat

• m.robers
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-01 14:26
Ik heb in totaal 6 Tado radiatorknoppen en 1 thermostaat. Op zolder heb ik een grote open zolder ruimte met 1 radiator als zone. Daarnaast heb ik 2 zolderkamers met elk hun eigen zone en radiatorknop. Is het op de een of andere manier mogelijk dat als 1 zolderkamer aan het verwarmen is, de andere 2 zones ook 'open' gaan? Ik wil ze niet in 1 zone zetten omdat ik de andere 2 ruimtes apart wil kunnen sturen.

• ETH0.1
m.robers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:48:
Ik heb in totaal 6 Tado radiatorknoppen en 1 thermostaat. Op zolder heb ik een grote open zolder ruimte met 1 radiator als zone. Daarnaast heb ik 2 zolderkamers met elk hun eigen zone en radiatorknop. Is het op de een of andere manier mogelijk dat als 1 zolderkamer aan het verwarmen is, de andere 2 zones ook 'open' gaan? Ik wil ze niet in 1 zone zetten omdat ik de andere 2 ruimtes apart wil kunnen sturen.
je kan ze ook niet in 1 zone zetten omdat je maar 1 meetpunt hebt per zone (je selecteert 1 knop welke de metingen doen 'de meetknop'), als de meetknop 20 graden meet en in de andere kamers is het 15 of 25 graden, tado maakt dat niet uit want de meetknop is de gene die de temperatuur van die zone bepaald.

Maar goed, dat wil je verder ook niet hebben, waarom zou je die 2 kamers open willen hebben, ik snap de toegevoegde waarde niet zo?

• cverbree
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 02-11-2019
Vorige week heb ik een Tado Starter pakket gekocht. Ik wil mijn huidige niet slimme AAN/UIT thermostaat vervangen. Uiteraard had ik dit topic al bestudeerd en gezien dat er veel mede tweakers een Intergas (HRE 36/30) ketel hebben i.c.m. Tado. Vol goede moed ga ik aan de slag met de installatie. Omdat mijn huidige (Plieger Vancouver) thermostaat niet in de wizard stond belande ik in een support ticket. Dit lijkt echt een drama te worden. Na foto's en de benodigde info naar Tado te hebben gestuurd, krijg ik vandaag het bericht dat mijn verwarmingssystem niet geschikt is voor Tado. Ik lees toch echt veel verschillende Tado gebruikers met een Intergas Combi Compact HRE 36/30 op dit forum. Bellen met Tado is niet meer mogelijk, als gaat via de mail of chat. Chat is een soort eerst lijn die niks kan. Installatie support gaat alleen via de mail. De positieve verhalen van vrienden en collega's lijken niet meer van toepassing. Jammer dat het zo loopt. Hopelijk loopt het goed af en hoef ik de spullen niet terug te sturen.

• Frost_Azimov
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-01 22:01
cverbree schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:46:
Vorige week heb ik een Tado Starter pakket gekocht. Ik wil mijn huidige niet slimme AAN/UIT thermostaat vervangen. Uiteraard had ik dit topic al bestudeerd en gezien dat er veel mede tweakers een Intergas (HRE 36/30) ketel hebben i.c.m. Tado. Vol goede moed ga ik aan de slag met de installatie. Omdat mijn huidige (Plieger Vancouver) thermostaat niet in de wizard stond belande ik in een support ticket. Dit lijkt echt een drama te worden. Na foto's en de benodigde info naar Tado te hebben gestuurd, krijg ik vandaag het bericht dat mijn verwarmingssystem niet geschikt is voor Tado. Ik lees toch echt veel verschillende Tado gebruikers met een Intergas Combi Compact HRE 36/30 op dit forum. Bellen met Tado is niet meer mogelijk, als gaat via de mail of chat. Chat is een soort eerst lijn die niks kan. Installatie support gaat alleen via de mail. De positieve verhalen van vrienden en collega's lijken niet meer van toepassing. Jammer dat het zo loopt. Hopelijk loopt het goed af en hoef ik de spullen niet terug te sturen.
Vreemd. Ik heb een Kombi Kompakt HReco 36, werkt prima met Tado. Even door de zure appel heenbijten & volhouden is mijn advies.

• Sinners
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 24-01 14:17
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie wat licht kunnen geven in de duisternis want alles & iedereen die ik bevraag, van vrienden & bekenden tot leveranciers lijkt zich tegen te spreken.

Huidige situatie:
- standaard cv ketel uit 2009
- in de gehele woning, vrij staand, normale radiotoren die open en dicht gedraaid kunnen worden
- m.u.v. de echt winterdagen zijn de radiotoren (behalve) badkamer altijd volledig dichtgedraaid
- beneden verdieping hangt de thermostaat, verouderde honeywell

Nieuwe situatie
- standaard cv ketel
- beneden verdieping vloerverwarming, ingefreesd om de 10 cm t.b.v (toekomstige!) warmtepomp, niet nu
- situatie op bovenverdieping verandert niet

Onduidelijkheden:
- wel of niet weghalen van de verwarmingen op de beneden verdieping. Bedrijf 1 zegt dat kan gemakkelijk, bedrijf 2 zegt wacht de winter af en kijk of je de 'stralingswarmte' gaat missen en beslis in het voorjaar om ze al dan niet weg te halen.
- Het wel of niet (noodzakelijk) plaatsen van thermostaatkranen op de bovenverdieping, moet dit wel of niet?
- Slimme thermostaat als Tado (voorkeur): volgens beide bedrijven heeft dit geen zin want vloerverwarming blijft actief op 19 tot 20,5 graden en afschakel zoals bij huidige verwarming kan niet meer doordat vloerverwarming minder snel opwarmt. Hierdoor levert een slimme thermostaat i.c.m. vloerverwarming dus geen besparingsvoordeel op.

Iemand tips, trucs & advies in deze? Dank alvast!

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 26-01 11:21
Kodess schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:08:
BTW:
Zijn er nog steeds features die wel in de V2 app zitten en niet in V3? Ben nog steeds niet over :P
Deze updatevraag van een tijdje terug heb ik nooit echt een antwoord op kunnen vinden eigenlijk.
Ik sta nu zelf voor de keuze om van 2 naar 3+ te gaan, maar vraag mij af of ik iets mis als ik die overstap maak en zo ja wat? Tot nu toe kan ik als nadeel alleen de kosten vinden, maar die maken mij niet zoveel uit. Zijn er nog andere nadelen?

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-01 22:14
Tweaqer schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Deze updatevraag van een tijdje terug heb ik nooit echt een antwoord op kunnen vinden eigenlijk.
Ik sta nu zelf voor de keuze om van 2 naar 3+ te gaan, maar vraag mij af of ik iets mis als ik die overstap maak en zo ja wat? Tot nu toe kan ik als nadeel alleen de kosten vinden, maar die maken mij niet zoveel uit. Zijn er nog andere nadelen?
Bedoel je een overstap in de app of ook de device?
Ik ben sinds dat bericht over op de nieuwe app, er mist niets meer en het werkt prima.

• Tweaqer
Kodess schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Bedoel je een overstap in de app of ook de device?
Ik ben sinds dat bericht over op de nieuwe app, er mist niets meer en het werkt prima.
Thanks voor je reactie :) Het gaat mij inderdaad echt alleen om de app. Toen de app net uitkwam was er nogal wat gedoe met de abbo kosten en de autoskill enzo maar volgens mij is die storm gaan liggen en zitter er qua app alleen maar voordelen aan volgens mij. Dan ga ik ook mijn app maar naar 3+ upgraden :)

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tweaqer schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:01:
[...]
alleen maar voordelen aan volgens mij. Dan ga ik ook mijn app maar naar 3+ upgraden :)
Wat zijn de voordelen volgens jou? Bij mij werkt alles wat ik nodig heb in versie 2. Ik vraag me af waarom ik 20 euro zou uitgeven

Ortep wijzigde deze reactie 30-10-2019 16:23 (7%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Tweaqer
Ortep schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:23:
[...]
Wat zijn de voordelen volgens jou? Bij mij werkt alles wat ik nodig heb in versie 2. Ik vraag me af waarom ik 20 euro zou uitgeven
De app ziet er iets strakker uit (iets overzichtelijker bij gebruik meerdere zones), zou sneller werken (vind zelf huidige v2 snelheid prima), je krijgt completere updates naar de toekomst toe (zoals de ontwikkeling van nieuwe skills), "Compatibel met meer verwarmingssystemen" (niet heel relevant als je de boel al geinstalleerd hebt) en snellere firmware-updates blijkbaar. Niet heel spannend allemaal, maar misschien kan @tado mij hier aanvullen of corrigeren?

Tweaqer wijzigde deze reactie 30-10-2019 16:38 (28%)

• ETH0.1
Ortep schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

zonder weer in deze discussie te verzanden, zie de grote rode balk onder de berichten met daarin de links naar de diverse posts over dit onderwerp. Iedere keuze die je maakt is de juiste als je die wel overwogen maakt. Sommige zullen wel voor de v3+ gaan terwijl andere op de V2/3 willen blijven zonder abonnement. Beide is een goede keuze en aan iedere keuze zitten voor en nadelen.

ETH0.1 wijzigde deze reactie 30-10-2019 16:33 (22%)

• Tweaqer
ETH0.1 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

zonder weer in deze discussie te verzanden, zie de grote rode balk onder de berichten met daarin de links naar de diverse posts over dit onderwerp. Iedere keuze die je maakt is de juiste als je die wel overwogen maakt. Sommige zullen wel voor de v3+ gaan terwijl andere op de V2/3 willen blijven zonder abonnement. Beide is een goede keuze en aan iedere keuze zitten voor en nadelen.
De rode banner gaat wel vooral over de hardware verschillen en niet zozeer over de app verschillen plus dat ze het nu aantrekkelijk gemaakt hebben voor v2-gebruikers om over te stappen en er toch een en ander is veranderd sinds 2018. De website van Tado is overigens prima, maar ik was met name ook even benieuwd naar de ervaringen die ze misschien niet noemen of dingen die je kwijt raakt waar je pas achter komt als je de upgrade hebt gedaan. Ik begrijp nu dat er geen aapjes meer zijn die uit de mouw komen :)

• elcastel
Ik heb zojuist de thermostaat succesvol geïnstalleerd. Schema aangemaakt, alles prima.
Stap 2 is de eerste 2 radiatorknoppen toevoegen (woonkamer), die wil ik koppelen aan de thermostaat (meettoestel). Echter die staat in een ander kamer in de app (namelijk 'heating', dat was default zo) en hangt ook in de woonkamer. Als ik die naam aanpas, heb ik 2 woonkamers ...

Hoe krijg ik dat spul gekoppeld (/in 1 ruimte)?

Ik heb de radiatorknoppen in dezelfde zone gezet als de thermostaat (naam 'heating'). Die ruimte heb ik vervolgens hernoemd naar 'woonkamer'. Nu kan ik de thermostaat wel als meettoestel benoemen.

Hiermee lijkt het probleem opgelost, kan iemand bevestigen dat dit zo werkt?

elcastel wijzigde deze reactie 30-10-2019 21:13 (25%)

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:12
Ik heb recent alles geïnstalleerd zoals ik dat graag wilde. Het enige probleem lijkt nu te zijn dat mijn radiatoren in de huiskamer niet aangaan, op het moment dat de andere kamers uit staan. Op het moment dat ik de andere kamers ga verwarmen, wordt ook de radiator in de huiskamer warm.

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit huis een 1-pijps systeem heeft. (1985)

• elcastel
Niet echt waarschijnlijk nee. 1-Pijps kun je natuurlijk heel snel herkennen, immers 1 zakleiding (per kant van het huis vaak), de aanvoer gaat na de laatste radiator over in retour.

• LemonC200
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06:49
Goedemorgen,

Ik heb een nefit trendline hrc 25 met 5 thermostatische kranen incl debiet regeling en een cv met bypass. De aansluiting verloopt via een extensie kit en ems bus.

Nu vroeg ik mij af is het ook mogelijk ok een buitenvoeler te plaatsen want volgens mij past tado niet de watertemperatuur van de CV aan. Of zit het anders?

Alvast bedankt voor de reactie.
Tweaqer schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:31:
[...]

De app ziet er iets strakker uit (iets overzichtelijker bij gebruik meerdere zones), zou sneller werken (vind zelf huidige v2 snelheid prima), je krijgt completere updates naar de toekomst toe (zoals de ontwikkeling van nieuwe skills), "Compatibel met meer verwarmingssystemen" (niet heel relevant als je de boel al geinstalleerd hebt) en snellere firmware-updates blijkbaar. Niet heel spannend allemaal, maar misschien kan @tado mij hier aanvullen of corrigeren?
Ik denk dat dit een vrij compleet beeld geeft. Dank daarvoor!

• FrenzyFreak
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:35
LemonC200 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:46:
Goedemorgen,

Ik heb een nefit trendline hrc 25 met 5 thermostatische kranen incl debiet regeling en een cv met bypass. De aansluiting verloopt via een extensie kit en ems bus.

Nu vroeg ik mij af is het ook mogelijk ok een buitenvoeler te plaatsen want volgens mij past tado niet de watertemperatuur van de CV aan. Of zit het anders?

Alvast bedankt voor de reactie.
Uit mijn oude Nefit Ecomline HR handleiding weet ik dat de buitenvoeler (voor de Nefit ketel) ervoor zorgt dat de CV pomp bij vorst 24h per dag gaat draaien. Zo bevriezen je leidingen niet.

Leuk als de ketel in een schuur hangt, maar verder zag ik het nut er niet van in... :+

• jeanpaulh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:36
tado schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:11:
[...]
Het staat op de lijst met dingen die we gaan verbeteren maar er zijn dingen die op dit moment een hogere prioriteit hebben. Wel verwacht ik voor aankomend verwarmingsseizoen beterschap. Tot die tijd de feature uit zetten als het niet goed werkt voor uw zone. Sorry voor het ongemak.
Hoi @Tado,

Ik heb vanochtend de vroege start in combinatie met een radiatorknop weer eens een kans gegeven maar helaas: Tado begon om 5 uur met stoken en om 6 uur was de kamer al op temperatuur. Het doel was om rond 8 uur de kamer op temperatuur te hebben.

Is er nog enige kans dat dit ooit gefixed gaat worden, of is dit gewoon een functie die wel vermeld staat op de site, maar totaal niet werkt:
https://support.tado.com/...n-een-gewone-thermostaat-

• HGBMason
  • Registratie: januari 2017
  • Niet online
En het staat al ruim 3 jaar op de site! Kan toch niet zo moeilijk zijn, er zijn merken waarbij dit jaren geleden al goed werkte. Helaas hadden die geen zoneregeling .....
jeanpaulh schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:32:
[...]

Hoi @Tado,

Ik heb vanochtend de vroege start in combinatie met een radiatorknop weer eens een kans gegeven maar helaas: Tado begon om 5 uur met stoken en om 6 uur was de kamer al op temperatuur. Het doel was om rond 8 uur de kamer op temperatuur te hebben.

Is er nog enige kans dat dit ooit gefixed gaat worden, of is dit gewoon een functie die wel vermeld staat op de site, maar totaal niet werkt:
https://support.tado.com/...n-een-gewone-thermostaat-

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:57
HGBMason schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:57:
En het staat al ruim 3 jaar op de site! Kan toch niet zo moeilijk zijn, er zijn merken waarbij dit jaren geleden al goed werkte. Helaas hadden die geen zoneregeling .....

[...]
En aan @jeanpaulh / @tado :
Ik had gisteravond ook ff een slimme knop op "Vroege start" gezet omdat ik er vanmorgen eerder uit moest. Ingesteld op 6:15, maar om 4:15 ging de CV al aan voor die radiator. De slimme thermostaat geeft geen problemen met "Vroege start". Is, lijkt mij, gewoon een bepaald algeritme wat voor de slimme radiator knoppen niet goed gaat.

Ik ben pas ook overgestapt met de app van V2 naar V3+, gelijk 2 knoppen bij geinstalleerd, maar wat mij opvalt, is dat je daarna alle instellingen goed moet nakijken, want default is het niet zoals je zou willen. Bv de instelling bediening tot volgende automatische verandering, wat niet default is. Daardoor heft de CV al een keer de hele nacht gedraait. En wat ik ook nog mis, is het kopieren van slimme schema's van de ene ruimte naar de andere ruimte. (Ik heb nu 6 ruimtes). Een overzicht van alle ruimtes met instellingen zou ook handig zijn.
Ik ben nu een jaar verder, wel de app geupdeted, maar niet veel nieuwe functionaliteiten, waar ik iets aan heb. Leuk klimaatcomfort, maar staat bij mij laag op het lijstje.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:12
ardvark99 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:49:
[...]

En aan @jeanpaulh / @tado :

Ik ben pas ook overgestapt met de app van V2 naar V3+, gelijk 2 knoppen bij geinstalleerd, maar wat mij opvalt, is dat je daarna alle instellingen goed moet nakijken, want default is het niet zoals je zou willen. Bv de instelling bediening tot volgende automatische verandering, wat niet default is. Daardoor heft de CV al een keer de hele nacht gedraait. En wat ik ook nog mis, is het kopieren van slimme schema's van de ene ruimte naar de andere ruimte. (Ik heb nu 6 ruimtes). Een overzicht van alle ruimtes met instellingen zou ook handig zijn.
Ik ben nu een jaar verder, wel de app geupdeted, maar niet veel nieuwe functionaliteiten, waar ik iets aan heb. Leuk klimaatcomfort, maar staat bij mij laag op het lijstje.
Dat default niet uitgaan is iets van de laatste tijd. Zwaar irritant dat het veranderd is zonder communicatie.

• Laohu
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Wie kan me helpen met het volgende? In mijn huis heb ik een Smart Thermostat en 8 Smart Radiators.

Sinds een paar dagen krijg ik een "No Remote Access" foutmelding bij mijn Smart Thermostat. Alle Smart Radiators doen het wel. Ik denk dat het probleem niet zozeer zit in de verbinding tussen de Smart Thermostat en de Bridge omdat ik de status wel "connected" is.

Ik zie het volgende:
  • In settings > devices > smart thermostaat is de status "connected"
  • Als ik 3 seconden druk op de thermostaat verschijnt het symbool "paired"
  • Als ik klik op "blink display" zie ik Hi! staan op de smart thermostaat.
  • In de app (gekleurde tegels) staat bij woonkamer "no remote access".
Ik heb de batterijen verwijderd en weer teruggezet maar dit werkt niet. Ook de bridge heb ik opnieuw opgestart (alle 3 leds branden).

Ik krijg geen (goed) antwoord van de Tado helpdesk. Wie kan me helpen?

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08-01 18:20
Laohu schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:48:
Wie kan me helpen met het volgende? In mijn huis heb ik een Smart Thermostat en 8 Smart Radiators.

Sinds een paar dagen krijg ik een "No Remote Access" foutmelding bij mijn Smart Thermostat. Alle Smart Radiators doen het wel. Ik denk dat het probleem niet zozeer zit in de verbinding tussen de Smart Thermostat en de Bridge omdat ik de status wel "connected" is.

Ik zie het volgende:
Ik heb de batterijen verwijderd en weer teruggezet maar dit werkt niet. Ook de bridge heb ik opnieuw opgestart (alle 3 leds branden).

Hoe verrassend dat service van Tado nog steeds zo bagger is..

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Laohu schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:48:

Ik zie het volgende:

Als alle kamers "no remote access" tonen zijn er 3 opties:

1. De bridge zelf heeft geen verbinding.
2. De "Circuit Driver" (het apparaat wat verbonden is met de ketel, meestal Slimme THermostaat of Extensiekit) heeft verbinding met de bridge verloren. Omdat alle zones ook verbinding hebben met deze "Circuit Driver" zullen alle zones als "no remote access" komen te staan in de app.
3. Alle apparaten hebben verbinding verloren met de bridge (komt zo goed als nooit voor)

Als u er niet uit komt zou ik aanraden om via ons contactformulier contact op te nemen: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

• Laohu
  • Niet online
tado schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:16:
[...]

Als alle kamers "no remote access" tonen zijn er 3 opties:

1. De bridge zelf heeft geen verbinding.
2. De "Circuit Driver" (het apparaat wat verbonden is met de ketel, meestal Slimme THermostaat of Extensiekit) heeft verbinding met de bridge verloren. Omdat alle zones ook verbinding hebben met deze "Circuit Driver" zullen alle zones als "no remote access" komen te staan in de app.
3. Alle apparaten hebben verbinding verloren met de bridge (komt zo goed als nooit voor)

Als u er niet uit komt zou ik aanraden om via ons contactformulier contact op te nemen: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Dank voor je reactie

Er is 1 device (smart thermostat) die "no remote access" geeft. Alle andere devices doen het wel. De smart thermostat alleen niet.

Gekke is dus dat in setting > devices > woonkamer > smart thermostat de status "Connected" is.

Bridge doet het, ik kan immers de andere theremostaten gewoon bedienen.

De helpdesk heeft gisteren niet meer gereageerd op mijn mail.s
Laohu schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:23:
[...]

Dank voor je reactie

Er is 1 device (smart thermostat) die "no remote access" geeft. Alle andere devices doen het wel. De smart thermostat alleen niet.

Gekke is dus dat in setting > devices > woonkamer > smart thermostat de status "Connected" is.

Probeer eens een chat te openen vandaag via www.tado.com (gele knop links onder in beeld)
Verwijs ook naar uw email request nummer in de chat.

Over vroege start:
Het is een feature die op dit moment automatische op "uit" staat voor alle nieuwe accounts.
Het is een feature die niet altijd juist werkt omdat het algoritme nooit een update heeft gehad sinds de introductie van slimme radiatorknoppen. Ook warmen NL woonkamers een stuk sneller op dan die in DE (in NL over het algemeen een veel hogere verwarmingscapaciteit).

U heeft 2 opties:
1. Zet de feature uit en stel het schema 30 minute voor de gewenste tijd al warm.
2. U stuurt een aanvraag in naar onze technische support: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
(Gebruik voor dit soort vragen niet de chat, beter om direct bij onze Technische Support aan te komen via het contactformulier)

tado wijzigde deze reactie 02-11-2019 11:00 (37%)

• HGBMason
  • Niet online
tado schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:29:
[...]
...........
Over vroege start:
Het is een feature die op dit moment automatische op "uit" staat voor alle nieuwe accounts.
Het is een feature die niet altijd juist werkt omdat het algoritme nooit een update heeft gehad sinds de introductie van slimme radiatorknoppen. Ook warmen NL woonkamers een stuk sneller op dan die in DE (in NL over het algemeen een veel hogere verwarmingscapaciteit).

U heeft 2 opties:
1. Zet de feature uit en stel het schema 30 minute voor de gewenste tijd al warm.
2. U stuurt een aanvraag in naar onze technische support: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Merkwaardig. Tado noemt vroege start al meer dan drie jaar als onderscheidende eigenschap. Is het echt zo ingewikkeld het algoritme voor andere landen dan Duitsland aan te passen om daarmee een belangrijke claim van Tado waar te maken? De klachten komen overigens niet alleen uit Nederland.

• Twixie
tado schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:29:
[...]
Ook warmen NL woonkamers een stuk sneller op dan die in DE (in NL over het algemeen een veel hogere verwarmingscapaciteit).
Is dat niet de hele essentie van 'smart' ? Namelijk dat het zelflerend is, en dus uiteindelijk vanzelf de juiste parameters toepast ongeacht of het een Nederlands of Duits huis is ?
Twixie schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:54:
[...]

Is dat niet de hele essentie van 'smart' ? Namelijk dat het zelflerend is, en dus uiteindelijk vanzelf de juiste parameters toepast ongeacht of het een Nederlands of Duits huis is ?
Zie ook mijn antwoord hieronder.
HGBMason schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:50:
[...]

Merkwaardig. Tado noemt vroege start al meer dan drie jaar als onderscheidende eigenschap. Is het echt zo ingewikkeld het algoritme voor andere landen dan Duitsland aan te passen om daarmee een belangrijke claim van Tado waar te maken? De klachten komen overigens niet alleen uit Nederland.
Het gaat niet om "ingewikkeld" maar over prioriteit, op dit moment liggen de prioriteiten bij andere features.
Ik zou vooral aanraden om hier een topic te plaatsen en deze te upvoten: https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen

Op dit moment zie ik geen enkel topic over "verbeter de vroege start (early start)".

Zou iemand die kunnen openen ?

tado wijzigde deze reactie 02-11-2019 13:05 (29%)

• HGBMason
  • Niet online
tado schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:01:
[...]

Op dit moment zie ik geen enkel topic over "verbeter de vroege start (early start)".
Klopt @tado , er zijn geen actuele berichten. De mensen die hierover klaagden hebben zich blijkbaar neergelegd bij het niet werken van de vroege start.

• Laohu
  • Niet online
Laohu schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:23:
[...]

Dank voor je reactie

Probleem opgelost. Een van de knoppen was niet gemount waardoor de smart thermostaat geen connectie maakte. Direct na verwijderen van de knop werkte alles weer.

• Laohu
  • Niet online
Weet iemand of de achterkant van de tado radiator (met de metalen ring) los verkrijgbaar zijn? Ik kan het online zo snel niet vinden.

• jeanpaulh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:36
tado schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:01:
Het gaat niet om "ingewikkeld" maar over prioriteit, op dit moment liggen de prioriteiten bij andere features.
Ik zou vooral aanraden om hier een topic te plaatsen en deze te upvoten: https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen

Zou iemand die kunnen openen ?
Dit is eigenlijk te genant voor woorden; we zeggen dat een product iets kan, maar het heeft stiekem nooit gewerkt. Mensen klagen hier al 3 jaar over maar worden genegeerd.
En dan komt de oplossing: maak er even een topic voor aan op ons forum. Dan komt het wel goed!

Tegen beter weten in heb ik toch maar dat topic aan gemaakt in de hoop dat veel mensen gaan aangeven dat ze hier ook last van hebben. Dan is dat argument in de winter van 2020 in ieder geval van tafel:

https://community.tado.co...ostaatknoppen-werkt-niet/

Dus: graag even een #metoo achter laten dan maar :-)

Overigens stond het al op het forum:
https://community.tado.co...is-starting-far-too-early
https://community.tado.com/en-gb/discussion/comment/611

jeanpaulh wijzigde deze reactie 02-11-2019 16:36 (7%)

• berties
  • Laatst online: 11:03
Toch ook even mijn ervaring delen.

Scenario is dat wij een vrij groot huis hebben met veel kamers en 2 afzonderlijke CV systemen. Dat is met 2 conventionele bedrade kamerthermostaten. Dat is niet echt fijn te regelen en dus kwam er een Tado.

Configuratie is 1 bridge, 2 thermostaten (immers 2 cv-systemen met 2 ketels, zonder verder zoneschakelingen) en 16 kranen.

Problemen die ik tot op heden tegengekomen ben:
- De nodige disconnects tussen kranen en bridge, ondanks diverse posities en orientaties van de bridge.
- Sinds de 1,5 a 2 weken dat ik Tado heb, al 2 keer compleet offline systeem.
- Tot op heden geen warmwaterfunctie voor cv-systeem 2.
- een keer onverklaarbaar geen warm water terwijl schema ingesteld stond dat er warm water zou moeten zijn.
- Support nodig gehad voor zones > 10
- Maar het belangrijkste: ik krijg de kranen van systeem 2 niet zover dat ze de warmte vraag bij die thermostaat en/of ketel krijgen. Die ketel wil dus niet reageren.
- Aangezien ik geen tel. contact kan krijgen gaat alles via de mail. Response is daarop enkele dagen. Gevolg is dat ik al bijna 2 weken constant bezig ben om de installatie up-and-running te krijgen. Erg frustrerend om 4 dagen te wachten, mail te krijgen dat "het nu zou moeten werken", maar bij testen blijkt dat niet zo te zijn. Dan wordt het weer 2/3/4 dagen wachten voordat support de zaak weer oppakt. Dit model werkt zo echt niet....

Als dit zo doorgaat, gaat het hele systeem er weer uit :(

berties wijzigde deze reactie 05-11-2019 00:32 (5%)
Reden: typo's

berties schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:28:
Toch ook even mijn ervaring delen.

Scenario is dat wij een vrij groot huis hebben met veel kamers en 2 afzonderlijke CV systemen. Dat is met 2 conventionele bedrade kamerthermostaten. Dat is niet echt fijn te regelen en dus kwam er een Tado.

Configuratie is 1 bridge, 2 thermostaten (immers 2 cv-systemen met 2 ketels, zonder verder zoneschakelingen) en 16 kranen.

Problemen die ik tot op heden tegengekomen ben:
- De nodige disconnects tussen kranen en bridge, ondanks diverse posities en orientaties van de bridge.
- Sinds de 1,5 a 2 weken dat ik Tado heb, al 2 keer compleet offline systeem.
- Tot op heden geen warmwaterfunctie voor cv-systeem 2.
- een keer onverklaarbaar geen warm water terwijl schema ingesteld stond dat er warm water zou moeten zijn.
- Support nodig gehad voor zones > 10
- Maar het belangrijkste: ik krijg de kranen van systeem 2 niet zover dat ze de warmte vraag bij die thermostaat en/of ketel krijgen. Die ketel wil dus niet reageren.
- Aangezien ik geen tel. contact kan krijgen gaat alles via de mail. Response is daarop enkele dagen. Gevolg is dat ik al bijna 2 weken constant bezig ben om de installatie up-and-running te krijgen. Erg frustrerend om 4 dagen te wachten, mail te krijgen dat "het nu zou moeten werken", maar bij testen blijkt dat niet zo te zijn. Dan wordt het weer 2/3/4 dagen wachten voordat support de zaak weer oppakt. Dit model werkt zo echt niet....

Als dit zo doorgaat, gaat het hele systeem er weer uit :(
Dit loopt natuurlijk niet zo soepel als het zou horen.

Hou er rekening mee dat er geen enkel ander systeem op de markt is wat uberhaupt zal proberen om een werkend systeem te maken in 1 account voor 2 ketel met een grote hoeveelheid Slimme Radiatorknoppen.

Warm water sturing zal nooit komen voor 2 ketels in 1 account. Daarvoor is uw verwarmings-setup gewoon te uniek. Warm water sturing is ook redelijk overbodig voor combi-ketels omdat die warm water "on-demand" bereiden.

Over dit probleem:

Ik zou een overzicht sturen van welke serienummers (en zones) er voor welke RU (slimme Thermostaat) warmte moeten vragen. Op die manier kunnen we de zones in het juiste verwarmingscircuit zetten.

Als het te langzaam gaat kunt u zich altijd tot onze live-chat via www.tado.com (gele knop links onderin) openen. Geef dan het aanvraagnummer van uw eerdere emails door zodat de medewerker de geschiedenis van de aanvraag kan inzien.

tado wijzigde deze reactie 06-11-2019 09:07 (4%)

• berties
tado schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:03:
[...]

Dit loopt natuurlijk niet zo soepel als het zou horen.

Hou er rekening mee dat er geen enkel ander systeem op de markt is wat uberhaupt zal proberen om een werkend systeem te maken in 1 account voor 2 ketel met een grote hoeveelheid Slimme Radiatorknoppen.

Warm water sturing zal nooit komen voor 2 ketels in 1 account. Daarvoor is uw verwarmings-setup gewoon te uniek. Warm water sturing is ook redelijk overbodig voor combi-ketels omdat die warm water "on-demand" bereiden.

Over dit probleem:

Ik zou een overzicht sturen van welke serienummers (en zones) er voor welke RU (slimme Thermostaat) warmte moeten vragen. Op die manier kunnen we de zones in het juiste verwarmingscircuit zetten.

Als het te langzaam gaat kunt u zich altijd tot onze live-chat via www.tado.com (gele knop links onderin) openen. Geef dan het aanvraagnummer van uw eerdere emails door zodat de medewerker de geschiedenis van de aanvraag kan inzien.
Dat mijn opstelling uniek is valt naar mijn idee wel mee. Ik heb gewoon een combinketel met standaard radiatoren, nothing fancy. Alleen dat twee keer.

Dat doorgeven van de serienummers en zones heb ik al gedaan, maar dan duurt het enkele dagen voordat ik wat hoor, en als het dan niet blijkt te werken (zoals bij mij het geval is), dan ben je dus weer enkele dagen verder. Zo komt het, dat ik nu al twee weken bezig ben mijn systeem in te stellen.

De chat heb ik ook geprobeerd, maar naar mijn idee is dat slechts een botje, omdat alle flows uitkomen bij: stuurt u een mail. Ik ga het nog maar eens proberen...
berties schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:12:
[...]

Dat mijn opstelling uniek is valt naar mijn idee wel mee. Ik heb gewoon een combinketel met standaard radiatoren, nothing fancy. Alleen dat twee keer.

Dat doorgeven van de serienummers en zones heb ik al gedaan, maar dan duurt het enkele dagen voordat ik wat hoor, en als het dan niet blijkt te werken (zoals bij mij het geval is), dan ben je dus weer enkele dagen verder. Zo komt het, dat ik nu al twee weken bezig ben mijn systeem in te stellen.

De chat heb ik ook geprobeerd, maar naar mijn idee is dat slechts een botje, omdat alle flows uitkomen bij: stuurt u een mail. Ik ga het nog maar eens proberen...
Als u 2 accounts had gemaakt met 1 bridge per account was alles ook gewoon automatisch verlopen. Want dan was het duidelijk welke Slimme Radiatorknoppen bij welke ketel horen.

Alle complexiteit komt door het feit dat er 2 ketels en 2 verwarmingscircuits in 1 account moeten.

Ik verwacht dat het in de komende dagen met onze email support wel goed gaat komen. Mocht dat niet het geval zijn, dan graag het aanvraagnummer naar mij sturen in een DM. Dan zal ik eens een kijkje nemen.

tado wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:46 (5%)

• berties
tado schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:45:
[...]

Als u 2 accounts had gemaakt met 1 bridge per account was alles ook gewoon automatisch verlopen. Want dan was het duidelijk welke Slimme Radiatorknoppen bij welke ketel horen.

Alle complexiteit komt door het feit dat er 2 ketels en 2 verwarmingscircuits in 1 account moeten.

Ik verwacht dat het in de komende dagen met onze email support wel goed gaat komen. Mocht dat niet het geval zijn, dan graag het aanvraagnummer naar mij sturen in een DM. Dan zal ik eens een kijkje nemen.
Ik misbruik nu dit forum een beetje om mijn installatievraagstuk met Tado opgelost te krijgen... niet helemaal de bedoeling, maar wellicht wel goed voor andere om te zien hoe dit proces verloopt.

Anyway, heb volste vertrouwen in de techniek en de kennis bij de betreffende medewerkers, maar de installatieprocedure of beter gezegd het beleid omtrent support laat te wensen over. Ik krijg nu het verzoek om de 2e ketel eens aan te sluiten via aan/uit ipv modulerend... Ketel 1 zit modulerend op open therm en ketel 2 is exact het zelfde en hetzelfde bedraad....

Na veel pogingen kom ik via de chat eindelijk om de bot heen, maar de medewerkers daar gaan niet over technische vragen (van deze aard?). Buiten half uurtje frustratie uiten ben ik daar dus niet verder gekomen.

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-01 13:21
Ik heb een workaround gevonden voor het aansluiten van de Tado thermostaatknop op mijn jaren '80 Polytronic thermostaatventielen waarover ik hier eerder berichtte.

De door Tado meegeleverde Danfoss RAV-adapter paste niet op dit type M34x1.5 thermostaatventiel en alternatieven waren niet beschikbaar. (dacht eerst dat ik Danfoss kranen had, de Tado helpdesk suggereerde Plieger, maar het is dus Polytronic dankzij dit forum)

En toen vond ik deze adapter:

https://www.conrad.nl/p/r...diator-danfoss-rav-560378

Het pennetje van het Polytronic thermostaatventiel is te kort. De workaround is hier om iets van 4-6 mm dikte (moer, muntjes) in het binnenste van de adapter te plaatsen, daar waar de pen tegenaan duwt. Dit wordt ook zo beschreven in een van de reacties in bovenstaande link en die oplossing stamt al weer uit 2013. :) Heb het geprobeerd en in 1 keer goed gekalibreerd. Almost too good to be true...

F0nz0 wijzigde deze reactie 06-11-2019 21:30 (5%)

Sandolution schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:44:
Wellicht goed om te zeggen dat de video in de beginpost niet meer werkt. Deze Youtube video staat op prive.
https://gathering.tweaker...message/45438042#45438042
Bedankt voor de tip. Ik heb de video vervangen voor deze:

Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de startpost in zijn geheel bij te werken. Veel dode links en incorrecte informatie zijn nu verwijderd of aangepast.

Ook heb ik wat informatie over de radiatorknoppen en het abonnement toegevoegd.

eXisTa wijzigde deze reactie 07-11-2019 09:26 (20%)

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-01 13:47
Heeft iemand al eens meegemaakt dat bij het vervangen van de batterijen van een slimme radiatorknop er na Hi niets meer gebeurt? En hoe heb je dit opgelost?
Marselaar schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:31:
Heeft iemand al eens meegemaakt dat bij het vervangen van de batterijen van een slimme radiatorknop er na Hi niets meer gebeurt? En hoe heb je dit opgelost?
Heb je de handleiding gevolgd? Wellicht heb je een verkeerd type of zitten ze er verkeerd in.

https://support.tado.com/...araten-Hoe-vervang-ik-ze-

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-01 13:47
eXisTa schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:23:
[...]

Heb je de handleiding gevolgd? Wellicht heb je een verkeerd type of zitten ze er verkeerd in.
Ja, gevolgd. Het is inmiddels opgelost doordat ik geprobeerd heb opnieuw te pairen.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:24
Hmm, kreeg na een app-update weer een melding om te upgraden maar de nieuwe app. Weet dat vorig jaar veel mensen (incl. ik zelf) dit niet hebben gedaan wegens nadelen/kosten t.o.v. de huidige app.

Toch nog maar eens inlezen wanneer ik tijd heb of het nu wel de moeite is. Dan zou ik er beste eenmalig €19,95 voor over hebben.

• onigiri
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 26-01 21:54
remzor schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:58:
Hmm, kreeg na een app-update weer een melding om te upgraden maar de nieuwe app. Weet dat vorig jaar veel mensen (incl. ik zelf) dit niet hebben gedaan wegens nadelen/kosten t.o.v. de huidige app.
kreeg ook een popup met de nieuwe update of ik wou updaten. Echt gemaakt om mensen de update te laten kopen, duurde even voordat ik de knop gevonden had om 'm te sluiten. zal ook maar eens lezen of het het nu wel waard is

Wel een nieuw probleem, als ik de tado app start stopt de muziek die ik afspeel, zie hier geen goede reden voor, meer mensen die hier last van hebben?
@tado kan dit opgelost worden?

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Situatie:
- CV-ketel op zolder
- 7 ruimtes met verwarming (thermostaat ventielen)
- woonkamer (2 verwarmingen, waarvan 1 convectorput en 1 normale verwarming, hier hangt de thermostaat (Toon).
- slaapkamer 1
- slaapkamer 2
- slaapkamer 3
- slaapkamer 4
- zolder
- badkamer

Ik ben op zoek naar een oplossing om de badkamer (flink) warmer te stoken dan de rest van het huis. De badkamer zou ik (en elk geval 's ochtends, wellicht ook 's avonds) naar 23-24 graden willen hebben terwijl we de woonkamer nooit boven de 20 graden hebben staan (alleen 's avonds).

Moet ik nou in elke ruimte een slimme radiatorkraan installeren, of kan dat alleen in de badkamer + de woonkamer?

Twitter | Strava

• ETH0.1
MrAcid schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:34:
Situatie:
- CV-ketel op zolder
- 7 ruimtes met verwarming (thermostaat ventielen)
- woonkamer (2 verwarmingen, waarvan 1 convectorput en 1 normale verwarming, hier hangt de thermostaat (Toon).
- slaapkamer 1
- slaapkamer 2
- slaapkamer 3
- slaapkamer 4
- zolder
- badkamer

Ik ben op zoek naar een oplossing om de badkamer (flink) warmer te stoken dan de rest van het huis. De badkamer zou ik (en elk geval 's ochtends, wellicht ook 's avonds) naar 23-24 graden willen hebben terwijl we de woonkamer nooit boven de 20 graden hebben staan (alleen 's avonds).

Moet ik nou in elke ruimte een slimme radiatorkraan installeren, of kan dat alleen in de badkamer + de woonkamer?
Dat klopt, thermostaat in de huiskamer, knoppen op de radiatoren en convectorput in de huiskamer, en een knop op je badkamer, dat gaat werken.

De thermostaat ventielen in de andere ruimtes zorgen er voor dat die ruimtes nooit warmer worden dan je ingestelde graden, ze verwarmen dus gewoon mee als er warmte is en verwarmen niet verder als er geen warmte is.

Het enige nadeel is dat in de winter je andere kamers afkoelen, bv voor de slaapkamer, die staat op 18, maar koelt snachts af naar 16 graden, omdat er geen warmte vraag is vanuit de huiskamer of badkamer (wat natuurlijk dikke prima is, je slaapt toch onder een deken). Als je dan smorgens de badkamer warm wil hebben gaat je ketel lekker stoken en warmt de badkamer op tot de ingestelde 24 graden, omdat je de huiskamer laag hebt staan verwarmt die niet mee. Maar alle andere kamers gaan wel in temperatuur omhoog en dat is natuurlijk wel weer zonde van de energie

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
ETH0.1 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:43:
[...]

Dat klopt, thermostaat in de huiskamer, knoppen op de radiatoren en convectorput in de huiskamer, en een knop op je badkamer, dat gaat werken.

De thermostaat ventielen in de andere ruimtes zorgen er voor dat die ruimtes nooit warmer worden dan je ingestelde graden, ze verwarmen dus gewoon mee als er warmte is en verwarmen niet verder als er geen warmte is.

Het enige nadeel is dat in de winter je andere kamers afkoelen, bv voor de slaapkamer, die staat op 18, maar koelt snachts af naar 16 graden, omdat er geen warmte vraag is vanuit de huiskamer of badkamer (wat natuurlijk dikke prima is, je slaapt toch onder een deken). Als je dan smorgens de badkamer warm wil hebben gaat je ketel lekker stoken en warmt de badkamer op tot de ingestelde 24 graden, omdat je de huiskamer laag hebt staan verwarmt die niet mee. Maar alle andere kamers gaan wel in temperatuur omhoog en dat is natuurlijk wel weer zonde van de energie
Ja, dat was ook mijn gedachte. Eigenlijk wil je het dus toch gewoon in álle ruimtes hebben omdat je anders de 4 slaapkamers en zolder veel te warm gaat stoken.

Mijn boodschappenlijstje zou dan dus zijn:
- Slimme thermostaat V3+ starterskit (met internetbridge)
- Minimaal 3 slimme radiatorknoppen, maar eigenlijk liever 7

Twitter | Strava

• ETH0.1
MrAcid schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:34:
[...]

Ja, dat was ook mijn gedachte. Eigenlijk wil je het dus toch gewoon in álle ruimtes hebben omdat je anders de 4 slaapkamers en zolder veel te warm gaat stoken.

Mijn boodschappenlijstje zou dan dus zijn:
- Slimme thermostaat V3+ starterskit (met internetbridge)
- Minimaal 3 slimme radiatorknoppen, maar eigenlijk liever 7
je kan natuurlijk ook beginnen met de bridge en 3 knoppen, en zodra er een lekkere aanbieding is koop je een quadpack knoppen bij

• FrenzyFreak
ETH0.1 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:46:
[...]

je kan natuurlijk ook beginnen met de bridge en 3 knoppen, en zodra er een lekkere aanbieding is koop je een quadpack knoppen bij
Het is bijna Black Friday :X

• bobjansen
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19-01 19:56
Beste klant,

We hebben gemerkt dat de batterijen in uw Slimme Radiatorknop xxxx in de zone xxxx bijna leeg zijn.

Dit is eerder gebeurd dan de verwachte levensduur van de batterij. We zijn ons bewust van dit probleem en zijn voortdurend bezig met het updaten van de software om de levensduur van de batterij aanzienlijk te verbeteren. Sorry voor het ongemak.
Ik krijg dit nu al bijna meer dan een jaar, is hier enige voortgang op, wordt hier echt aan gewerkt?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik hoop ook op mooie deals.... wil nog een slimme thermostaat en nog 2 radiatorknoppen :D

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:24
bobjansen schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:14:
[...]

Ik krijg dit nu al bijna meer dan een jaar, is hier enige voortgang op, wordt hier echt aan gewerkt?
Haha jij ook al. Ik moet ook elke 4 maanden ongeveer mijn batterijen vervangen. Kosten niet veel, maar vindt het toch (te) snel en niet zoals verwacht/beloofd.

• ETH0.1
remzor schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:03:
[...]

Haha jij ook al. Ik moet ook elke 4 maanden ongeveer mijn batterijen vervangen. Kosten niet veel, maar vindt het toch (te) snel en niet zoals verwacht/beloofd.
hier hangen de knoppen sinds februari 2019, batterijstatus van de 5 knoppen en wandthermostaat is op dit moment voor alle apparaten: Goed

De knoppen in de huiskamer hoor ik meerdere keren per avond schakelen

• Simple mind
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:17
bobjansen schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:14:
[...]

Ik zie dit al ruim 3 jaar dus je kunt denk ik wel stellen: nee, daar wordt echt niet aan gewerkt.

• KeaveXL
  • Laatst online: 24-01 21:59
onigiri schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:05:
[...]

kreeg ook een popup met de nieuwe update of ik wou updaten. Echt gemaakt om mensen de update te laten kopen, duurde even voordat ik de knop gevonden had om 'm te sluiten. zal ook maar eens lezen of het het nu wel waard is

Wel een nieuw probleem, als ik de tado app start stopt de muziek die ik afspeel, zie hier geen goede reden voor, meer mensen die hier last van hebben?
@tado kan dit opgelost worden?
Wellicht zijn er hier mensen die advies kunnen geven of het inmiddels de moeite waard is om die €20 te betalen?

PSN: KeaveXL

• Preau
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen van gebruikers met alleen thermostaatkranen, dus zonder thermostaat. Ik zit op dit moment met stadsverwarming waar ik per kamer de verwarming kan open of dichtdraaien met thermostaatkranen, daarvoor heb ik dan de smart thermostat niet nodig als ik het goed begrijp.

Klopt het dat het enige verschil tussen wel of geen abonnement de automatische geolocatie en open-raam detectie is? Ik lees wat ophef over de nieuwe abonnementsvorm, maar als dit het enige verschil is zou dat voor mij geen probleem zijn,

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

alsl je geen thermostaat hebt en gewoon je radiator kan open/dicht draaien, dan heb je van tado ook geen thermostaat nodig inderdaad. Tenzij je wat preciezere temp-meting wil dan de radiatorkraan. Dan zou ik toch in de woonkamer in elk geval eentje ophangen.

• waterstof
  • Laatst online: 26-01 14:22
KeaveXL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:50:
[...]

Wellicht zijn er hier mensen die advies kunnen geven of het inmiddels de moeite waard is om die €20 te betalen?
Ik zou graag hetzelfde weten 😀

• onigiri
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 26-01 21:54
Preau schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:48:
Hoe zijn de ervaringen van gebruikers met alleen thermostaatkranen, dus zonder thermostaat. Ik zit op dit moment met stadsverwarming waar ik per kamer de verwarming kan open of dichtdraaien met thermostaatkranen, daarvoor heb ik dan de smart thermostat niet nodig als ik het goed begrijp.
Heb zelf stadsverwarming en ben begonnen met alleen de kranen, maar heb heel snel toch een thermostaat opgehangen. Vond de temperatuurmeting op de radiator niet goed genoeg om comfortabel te zijn (had op de oude kranen ook een voeler op een meter afstand).

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-01 20:32
Onze internet verbinding ligt eruit, maar kan uiteraard op het internet loze wifi signaal wel de lampen en zo'n beetje alle andere devices bedienen, behalve....Tado. WTF?

Wat kan ik doen om de verwarming gewoon te kunnen bedienen?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat is logisch, aangezien de app via internet werkt i.p.v. lokaal.

Handbediening op de muurthermostaat of radiatorkranen zou mogelijk moeten zijn.

woekele wijzigde deze reactie 09-11-2019 16:45 (47%)

• Sanderrr
Maar mijn babyfoons kan ik wel bekijken als ik op mijn telefoon een hotspot maak met dezelfde naam als m'n wifi, en Hue heeft niet eens een actieve internetverbinding nodig - waarom dan Tado zo afhankelijk maken van connectie?

Sanderrr wijzigde deze reactie 09-11-2019 17:04 (6%)

• ETH0.1
Sanderrr schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:59:
Maar mijn babyfoons kan ik wel bekijken als ik op mijn telefoon een hotspot maak met dezelfde naam als m'n wifi, en Hue heeft niet eens een actieve internetverbinding nodig - waarom dan Tado zo afhankelijk maken van connectie?
Omdat de devices enkel een doorgeefluik zijn, ze bepalen niets zelf, de wandthermostaat die aan je ketel zit heeft geen geheugen waar de schema's in zitten en praat alleen met de ketel en de bridge. Full cloud based zo is het ontworpen en ontwikkeld.

Dit in tegenstelling tot je huebridge of je babyfoon, die werken lokaal met eigen processing power in bv de hue bridge.

maar zeg nu zelf, hoe vaak komt het nog voor dat je internet verbinding er uit ligt in 2019, en hoe erg is het dan dat je slimme schema of je app niet werkt?

ETH0.1 wijzigde deze reactie 09-11-2019 17:17 (22%)

• FrenzyFreak
KeaveXL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:50:
[...]

De app mist manuele aanpassingen laten gelden totdat iemand thuiskomt. Je kunt aanpassingen permanent, op 12 uur timer OF tot de volgende programmawijziging laten gelden. Maar niet tot thuiskomst.

Verder is er geen echte reden om te switchen, tenzij je informatie over pollen of de luchtkwaliteit buiten wil zien. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de pijltjes omhoog/omlaag voor 0.1 graden makkelijker waren dan de nieuwe slider. Ik kom niet vaak uit op het gewenste getal achter de komma, maar in de ideale situatie kom je natuurlijk helemaal niet meer aan die instelling ;) .
Sanderrr schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:34:
Onze internet verbinding ligt eruit, maar kan uiteraard op het internet loze wifi signaal wel de lampen en zo'n beetje alle andere devices bedienen, behalve....Tado. WTF?

Wat kan ik doen om de verwarming gewoon te kunnen bedienen?
Je kunt altijd aan de knoppen draaien of de temperatuur op de thermostaat wijzigen. Alleen niet via de telefoon.

FrenzyFreak wijzigde deze reactie 09-11-2019 17:44 (22%)

• Sanderrr
Handig in deze situatie...

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:59
Hele stomme vraag misschien: maar ik ben aan het kijken naar 1 simpele oplossing om de babykamer op gezette momenten naar een bepaalde temperatuur te brengen (onafhankelijk van de normale verwarming, die niet hoger dan 19 staat, thermostaat in de woonkamer).
Is dan 1 knop in die specifieke kamer voldoende om dit te bereiken of zie ik dat verkeerd?

• ETH0.1
doe eens niet zo dramatisch.

Als het allemaal zo belangrijk is hang je die brige toch aan het internet via 4g
Pagina: 1 ... 84 ... 96 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True