Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bo0bz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:46
@Frost_Azimov Heb hier vijf knoppen met allemaal firmware 54.12.

• Geertss5
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 04-01 14:38
Hier ook verschillende 62.2 en 54.12 radiator knoppen en thermostaat, 54.13 en internetbridge 60.6
De 54.12 geeft regelmatig storing met de verbinding, deze knop zit wel het verst weg van de bridge, maar moet makkelijk kunnen. De andere nog nooit storing gehad.

De bridge ook al eens verplaatst.
Zou het mogelijk zijn om twee bridges te plaatsen ivm sterkte signaal?

Er moet echt wat meer openheid komen bij Tado, er moet meer informatie gegeven worden..
Ik wil graag kunnen zien hoe mijn instellingen zijn en zelf meer instellingen zelf doen....

Geertss5 wijzigde deze reactie 13-10-2019 11:10 (50%)

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:52
Ik probeer mijn extension kit aan te sluiten op een Nefit Excellent HRC 30H, deze heeft een UBA4001.
Op dit moment heb ik de 1, 2 aansluiting (van de CV) aangesloten op de + en - van de extension kit. Hiermee slaat de CV niet aan (de extension kit gaat wel aan).

De benedenverdieping heeft vloerverwarming (met 10 zones). Boven radiatoren.

De settings van de Tado themostaat zijn als volgt: TS, HC01, HW (AAN), Ek (AAN), R01

Hoe krijg ik dit werkend? Ik wil geen bedrade thermostaat in de woonkamer (vandaar de extension kit)

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:44

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb 2 radiator knoppen gekocht om zo in slaapkamer en babykamer de temperatuur beter te regelen.
Ik krijg deze kamers echter niet aangemaakt en kan dus ook niet via de app de kranen op temperatuur zetten.
Beide zitten op firmware 54.12

De huidige situatie is nu beneden een thermostaat voor de vloerverwarming boven op de overloop 1 die alle kamers regelt en de zolder doet.
Maar hoe krijg ik die thermostaat kranen goed ingericht?

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Nostordici
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:16
@tado https://my.tado.com/webap...Control=1450&boiler=10375

Jullie website raadt mij een extension kit aan, waarom is dit bij mijn setup? Zie link.
Mijn Nefit Moduline 400 is op dit moment bedraad aangesloten op de Nefit
TopLine AquaPower HRC 45/CW6

Het zou fijn zijn om te weten waarom ik wel of geen extension kit nodig heb. Alvast bedankt!

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 23-01 22:01
Nostordici schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:00:

Jullie website raadt mij een extension kit aan, waarom is dit bij mijn setup? Zie link.

Het zou fijn zijn om te weten waarom ik wel of geen extension kit nodig heb. Alvast bedankt!
heb je vloerverwarming?

• Nostordici
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:16
Nee, alleen radiatoren.
Deze cv ketel regelt ook het warme water van de douche, kan het daarmee te maken hebben?

• ETH0.1
Nostordici schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:42:
[...]

Nee, alleen radiatoren.
Deze cv ketel regelt ook het warme water van de douche, kan het daarmee te maken hebben?
nope, want dat is nu ook het geval.

Als er gewoon een draadje loopt van je tado wandthermostaat naar de cv ketel is dat voldoende als je alleen radiatoren hebt en geen gescheide zones

• FrenzyFreak
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:21
Radiatorknoppen hier hebben firmwares van 49.3 / 54.9 / 54.12. Als er een updatebeleid bestaat bij Tado, dan is het mij in ieder geval niet duidelijk.

Ik heb echter geen problemen geregistreerd met de verschillende knoppen, maar om eerijk te zijn let ik er ook niet echt op momenteel. Ze zijn dit seizoen ook nog niet aan geweest.

• Black-Death
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-12-2019
StephanO1990 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

Ik heb een soortgelijke situatie. Ik ben voor een Tado V3-systeem gegaan, omdat ik gewoon het gemak wilde van het per kamer aan- en uitzetten van de verwarming. Iedere kamer behaalt nu ook de gewenste temperatuur, zonder dat de thermostaat In de woonkamer af slaat.

Wel heb ik daarvoor eerst 4 stuks thermostatische radiatorkranen moeten installeren, omdat er nog ouderwetse knopen op zaten. Dat ging in één keer goed zonder lekkende koppelingen. Ik heb me hiervoor laten adviseren bij Warmteservice.

Het gemak is er nu in ieder geval. Als het ook nog kostenbesparend blijkt, dan is het mooi meegenomen! Ik gebruik de V3 app. Ik heb overwogen om de upgrade naar V3+ te maken, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo.

Tip: overweeg wel welke kamers je sowieso wilt voorzien van Tado radiatorknoppen. Zo hebben wij de meeste slaapkamers achterwege gelaten, omdat wij er nooit een kachel aan hebben staan.

Succes!
Dank voor je reactie. Toevallig heb ik ook Warmteservice om een advies gevraagd (die komen nu trouwens met een systeem van Honeywell).

Is het verschil tussen V3 en V3+ eigenlijk?

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01:29

The Chosen One

Zie signature!

Hoe zit dat multizone precies?

Telt een kamer op zich al als een zone?

Bijv. Als ik 2 kamers met c.v. verwarming heb en de een op bijv. 18 en de ander 22 graden wil hebben met wakker moet ik al perse 2 thermo's ala https://www.coolblue.nl/p...ostaat-v3-multi-zone.html hebben?
Want je hebt meerdere alleen nodig als je echt schema's e.d. wilt maken? Dat is me allemaal niet echt duidelijk (ook op de website).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• ETH0.1
The Chosen One schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:25:
Hoe zit dat multizone precies?

Telt een kamer op zich al als een zone?

Bijv. Als ik 2 kamers met c.v. verwarming heb en de een op bijv. 18 en de ander 22 graden wil hebben met wakker moet ik al perse 2 thermo's ala https://www.coolblue.nl/p...ostaat-v3-multi-zone.html hebben?
Want je hebt meerdere alleen nodig als je echt schema's e.d. wilt maken? Dat is me allemaal niet echt duidelijk (ook op de website).
Nee, je hebt 1 muur thermostaat nodig om met je CV ketel te communiceren (zodat je CV aan/uit schakelt) (en natuurlijk de internet bridge)

Vervolgens moet je alle radiatoren in de ruimtes die je wilt aansturen voorzien van radiatorknoppen

houd er echter rekening mee dat de radiatorknoppen niet heel accuraat zijn omdat ze in de buurt van je verwarming hangen en een wandthermostaat hangt centraal in je ruimte, dit geeft een beter meet resultaat.

Wil je dus een perfecte kamertemperatuur in kunnen stellen dan kun je in iedere zone een wandthermostaat hangen, maar dit is geen vereiste

• Licko
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:13

Licko

ZVDK

Is het slimme schema ook volledig uit te schakelen? Ik twijfel om het volledig met Homekit te automatiseren.
Merkte net dat tijdens het slimme schema de thermostaat niet bereikbaar is in Homekit; bug of feature?

Xbox live ID : Sjefske

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@ETH0.1 Maar die heb je toch alleen nodig als je een draadloze thermostaat wilt vervangen?

edit; nvm, ik haal de extention kit door de war met de internetbridge.

The Chosen One wijzigde deze reactie 14-10-2019 22:34 (28%)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• ETH0.1
The Chosen One schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:33:
@ETH0.1 Maar die heb je toch alleen nodig als je een draadloze thermostaat wilt vervangen?

edit; nvm, ik haal de extention kit door de war met de internetbridge.
Wat bedoel je precies met je vraag?

• Frost_Azimov
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:15
FrenzyFreak schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:35:
. Als er een updatebeleid bestaat bij Tado, dan is het mij in ieder geval niet duidelijk.
Lijkt me eerder een technisch probleem. Boobz & Geetss5 zitten ook op lagere versies, waarbij boobz in ieder geval nog in ieder geval overal dezelfde versie heeft. Inmiddels is me door de helpdesk verzekerd dat er toch echt automatische updates plaatsvinden. Ik zal het eens in de gaten houden, maar so far nog niet veel van gezien... Gelukkig is een handmatige update snel gedaan (door de helpdesk)
rimave schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:29:
[...]

Dus de Tado kan via het Nefit protocol praten?
Dan heb ik dus niet die extra nefit ems-ot converter nodig bij de ketel?
U heeft geen OT converter nodig voor Nefit.
Onze thermostaten kunnen zowel via het Nefit EMS als het oudere Nefit UBA protocol praten (ook via OpenTherm).
Dit is zelfs iets wat de Nefit Easy niet kan (die heeft voor het UBA protocol en OpenTherm een adapter nodig)

Zie ook:
https://support.tado.com/...ompatibel-met-mijn-ketel-
woekele schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:36:
[...]

@tado hebben jullie hier beleid over? Kan je rechtstreeks naar Tado, of moet je naar de verkoper?
Ik zou aanraden direct met ons contact op te nemen.
Geef daarbij het VAxxx serienummer op.
Ook een video waar het verschijnsel te zien/horen is.
Nostordici schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:00:

Waarschijnlijk heeft u aangegeven dat de Moduline een "externe regelaar" is.
En niet uw bedrade kamerthermostaat.

Daarom denkt het installatiemenu dat u geen bedrading naar de woonkamer heeft en daarom zegt hij dat een Extensiekit nodig is.
Licko schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:55:
Is het slimme schema ook volledig uit te schakelen? Ik twijfel om het volledig met Homekit te automatiseren.
Merkte net dat tijdens het slimme schema de thermostaat niet bereikbaar is in Homekit; bug of feature?
Slimme schema heeft niets te maken met "niet beschikbaar in HomeKit"

Zodra u HomeKit gebruikt zal tado in de handmatige modus gaan en zal het slimme schema automatisch uitgeschakeld worden.

tado wijzigde deze reactie 15-10-2019 10:07 (63%)

• Frank v. O.
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 16-10-2019
Hoi, ik heb stadsverwarming, dus had al thermostaatknoppen en deze vervangen door tado in de badkamer, huiskamer en keuken. ( De slaapkamers hebben nog de handmatige thermostaatkranen).
Op zich werkt alles perfect maar de design-radiator in de keuken maakt heel veel herrie bij het "aanspringen". (De design-radiator in de badkamer niet).
Het is geen tikkend of knallend geluid. Ik kan het t beste omschrijven als iemand die probeert trompet te spelen en weet dat hij daarbij zijn lippen moet persen maar er komt allen maar lawaai uit gedurende 5-7 seconden.
Ik heb al alle radiatoren ontlucht en voor de zekerheid alle wandbeugels iets losser gezet ( volgens mij eigenlijk niet nodig want de cv heeft al 29 jaar goed gedraaid en ik heb alleen maar de knoppen gewisseld).
Heeft er iemand de "gouden" tip ?
Alvast bedankt,
Frank van Opstal

Frank v. O. wijzigde deze reactie 16-10-2019 11:03 (15%)

• DjeezD
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 13:33
Hoi!

Een interessant topic met veel informatie. Ik heb al het één en ander gelezen en ben ook al wat wijzer geworden over de mogelijkheden van Tado. Omdat ik niet alles (terug) kan vinden en binnenkort op Tado over wil stappen, drie vragen:

- Volgende week krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning. Deze wordt verwarmd door middel van stadsverwarming. Beneden ligt er vloerverwarming en hangt er een thermostaat, boven zitten radiatoren met normale knoppen. Wat is de ideale Tado opstelling om alles "slim" te laten regelen?
- Ik begrijp dat V3+ komt met optionele maandelijkse kosten, V3 heeft dit dus niet. Wat raden jullie hierin aan? Is de hardware met V3 nog (goed) verkrijgbaar of is de V3+ gewoon de slimmere keuze?
- Ik kom naast Tado ook Honeywell Evohome tegen. Zijn hier grote verschillen tussen of is het meer wat je voorkeur heeft?

Ik ben benieuwd naar jullie advies!

Groet,

Sven

DjeezD wijzigde deze reactie 16-10-2019 10:43 (7%)

DjeezD schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:27:
Hoi!

Een interessant topic met veel informatie. Ik heb al het één en ander gelezen en ben ook al wat wijzer geworden over de mogelijkheden van Tado. Omdat ik niet alles (terug) kan vinden en binnenkort op Tado over wil stappen, drie vragen:

- Volgende week krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning. Deze wordt verwarmd door middel van stadsverwarming. Beneden ligt er vloerverwarming en hangt er een thermostaat, boven zitten radiatoren met normale knoppen. Wat is de ideale Tado opstelling om alles "slim" te laten regelen?
- Ik begrijp dat V3+ komt met optionele maandelijkse kosten, V3 heeft dit dus niet. Wat raden jullie hierin aan? Is de hardware met V3 nog (goed) verkrijgbaar of is de V3+ gewoon de slimmere keuze?
- Ik kom naast Tado ook Honeywell Evohome tegen. Zijn hier grote verschillen tussen of is het meer wat je voorkeur heeft?

Ik ben benieuwd naar jullie advies!

Groet,

Sven
1. https://support.tado.com/...verwarming-en-radiatoren-
2. Zie de rode banner onderaan het topic, daar veel uitleg over de verschillende versies. Ik denk niet dat V2 of V3 nog goed verkrijgbaar zijn op de markt op dit moment.
Hou er rekening mee dat de auto-assist subscription alleen nodig is voor features die Honeywell niet heeft in hun app. Zonder subscription heeft u nog altijd een zeer volledige app en bediening op afstand is mogelijk
3. Grote verschil is het design van de app en hardware. Daarnaast zijn er kleinere verschillen zoals het feit dat we de Geofencing features hebben (met eventueel auto-assist) en daarnaast is Evohome niet geschikt met Apple Homekit.

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-01 21:51
https://nl.pepper.com/aan...limme-radiatorknop-117210

Ik weet niet of het mag, maar ik heb deze deal zojuist op pepper geplaatst.

• Davy de Vries
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06-01 14:44
@tado, kan ik iets doen tegen overshoots? Zoals deze:

• ETH0.1
Davy de Vries schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:23:
@tado, kan ik iets doen tegen overshoots? Zoals deze:
[Afbeelding]
Kun je je situatie beschrijven? (heb je vloerverwarming),
Hoe lang heb je de tado al hangen (ivm inleren)
wat is de ingestelde temperatuur?
Hoe warm was het voordat de CV begon te stoken (onderkant van de grafiek)

• MrBarBarian
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
DJustin schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:23:

Nice.. maar 29 euro verzendkosten...

iRacing Profiel

• ETH0.1
MrBarBarian schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Nice.. maar 29 euro verzendkosten...
Als je kan wachten loont het :)

afgelopen jaar met de black friday deal van tado zelf had ik een wand thermostaat, internet bridge en 1x een radiator knop voor 210 euro (en 10 euro verzend kosten)

Niet veel daarna, in Januari had ik via amazon.de 4 extra knoppen vvoor 190 euro incl. verzenden.

en aangezien black friday er weer aan komt* (geen garantie) op 29 november... wie weet pak je zo ff 20/25% korting

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:21
ETH0.1 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:03:
[...]

[...]

https://support.tado.com/...araten-Hoe-vervang-ik-ze-

LR03 van de hema zou dus gewoon moeten werken. Ik ga er vanuit dat de tado het nog deed toen je de batterijen eruit haalde? zet de oude batterijen eens terug, gebeurd er dan nog wat?

(niet toevallig verkeerd om er in geklikt?)

[...]
De batterijen zijn het probleem niet, blijkbaar is pin 3 los komen te zitten ten opzichte van de printplaat. Hierdoor maakt het geen contact meer met mijn CV ketel. Ik laat het lekker retouren en mag de winkel het uitzoeken...

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• Davy de Vries
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06-01 14:44
Mijn excuses dat ik de situatie schets vergeten ben.

@tado @ETH0.1,
Het was 20 graden voor dat de ketel begon te stoken. Ben zelf al een lange Tado gebruiker. Maar recent verhuisd naar een dak appartement. Dit is de meting van de thermostaat die midden in de woonkamer ligt. Aka draadloos verbonden, met extensie kit. Verder staat mijn junkers ketel op volledig maximum gedraaid. (Mogelijk moet ik die wat terug draaien.)
De extensie kit heb ik op 20 september geïnstalleerd, oftewel nu bijna een maand in gebruik.
Davy de Vries schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 23:26:
Mijn excuses dat ik de situatie schets vergeten ben.

@tado @ETH0.1,
Het was 20 graden voor dat de ketel begon te stoken. Ben zelf al een lange Tado gebruiker. Maar recent verhuisd naar een dak appartement. Dit is de meting van de thermostaat die midden in de woonkamer ligt. Aka draadloos verbonden, met extensie kit. Verder staat mijn junkers ketel op volledig maximum gedraaid. (Mogelijk moet ik die wat terug draaien.)
De extensie kit heb ik op 20 september geïnstalleerd, oftewel nu bijna een maand in gebruik.
Draai de knop van de Junkers ketel lager om het probleem op te lossen en ook nog eens zuiniger te stoken.

• chundo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-01 17:55
Sinds kort een nieuwe gsm (samsung S10e) en ik krijg de geolocatie niet meer aan het werken, ik heb al wat liggen googelen maar krijg het niet voor elkaar terwijl het om mijn xiaomi zo in orde was. Zijn er hier nog met een samsung die de oplossing hebben?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
chundo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:43:
Sinds kort een nieuwe gsm (samsung S10e) en ik krijg de geolocatie niet meer aan het werken, ik heb al wat liggen googelen maar krijg het niet voor elkaar terwijl het om mijn xiaomi zo in orde was. Zijn er hier nog met een samsung die de oplossing hebben?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Het ligt zo goed als altijd aan een bepaalde instelling die zorgt dat onze app niet in de achtergrond mag lopen.
Lees hier meer over die bepaalde instellingen:
https://dontkillmyapp.com/

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:10
DJustin schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:23:

Damn wil de wachten tot het weekend, maar is nu duurder geworden. Heb er 7 nodig. Duur geintje.
Dan maar even wachten op andere deals.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• rabe83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-01 20:58
@tado Klopt het dat in de nieuwe versie van de app (V3+) de geolocatie oftewel de afwezigheid van personen niet eventuele ingestelde temperatuur (met timer) overruled?

Als voorbeeld:
Ik pas 's ochtends de temperatuur van 16 graden (slim schema) handmatig aan naar 19 graden en kies vervolgens voor de optie 'tot het volgende tijdsblok' zodat de tado daarna het slimme schema weer oppakt. Als ik dan tussendoor het huis uit ga en mijn geolocatie naar 'afwezig' gaat dan valt mij nu op dat de handmatige aanpassing behouden blijft en tado (ondanks dat er niemand thuis is) blijft verwarmen tot de ingestelde handmatige temperatuur. Klopt dit? Ik zou namelijk verwachten dat de 'afwezigheidsassistent' dit automatisch aanpast want dit is natuurlijk niet besparen, of doe ik iets fout?

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:23
rabe83 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:18:
@tado Klopt het dat in de nieuwe versie van de app (V3+) de geolocatie oftewel de afwezigheid van personen niet eventuele ingestelde temperatuur (met timer) overruled?
Dat is al altijd zo geweest, ook in v2 en v3. Het is een override van de automatische temperatuurregeling, en dus ook van de Away temperatuur. Anders zou je ook geen manuele temperatuur kunnen instellen als je weg bent van huis (om het al lekker warm te hebben als je thuis komt).
Wat mogelijk wel werkt (maar zelf nog nooit geprobeerd) is als je kiest voor 'tot de volgende automatische verandering'.

• rabe83
  • Laatst online: 23-01 20:58
@Twixie bedankt voor de uitleg. Blijkbaar kan de V3+ dan alleen maar 'tot volgende tijdsblok' maar de 'tot volgende automatische verandering' zit er dus nog niet in want als ik het huis verlaat blijft tado aan...

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-01 13:21
Heeft iemand (positieve) ervaring met het monteren van de Tado thermostaatknop op een Plieger thermostaatventiel? Ik kom er met de weliswaar behulpzame Tado helpdesk niet uit en zij adviseren deze te vervangen door een ventiel met de maatvoering M30x1,5. Nu wil ik dit laatste graag vermijden… :)

1
2
6
4

F0nz0 wijzigde deze reactie 18-10-2019 15:05 (16%)

• Daniel.
F0nz0 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:39:
Heeft iemand (positieve) ervaring met het monteren van de Tado thermostaatknop op een Plieger thermostaatventiel? Ik kom er met de weliswaar behulpzame Tado helpdesk niet uit en zij adviseren deze te vervangen door een ventiel met de maatvoering M30x1,5. Nu wil ik dit laatste graag vermijden… :)

[Afbeelding: 1]
[Afbeelding: 2]
[Afbeelding: 6]
[Afbeelding: 4]
Het lijkt gewoon te passen. Zonde of raar.

rabe83 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:33:
@Twixie bedankt voor de uitleg. Blijkbaar kan de V3+ dan alleen maar 'tot volgende tijdsblok' maar de 'tot volgende automatische verandering' zit er dus nog niet in want als ik het huis verlaat blijft tado aan...
Exact.
In V1/V2/V3 is het "tot volgende automatische verandering"
In V3+ veranderd naar "tot volgende tijdsblok" waar geofencing geen invloed op zal hebben.

Eventueel hier een suggestie achterlaten:
https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen
F0nz0 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:39:

[Afbeelding: 1]
[Afbeelding: 2]
[Afbeelding: 6]
[Afbeelding: 4]
Als hij M30x1,5 is dan past tado direct zonder adapter.
Vanaf de foto lastig te zien maar ik denk dat dit gewoon direct gaat passen.

tado wijzigde deze reactie 18-10-2019 16:10 (42%)

• F0nz0
tado schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:09:
Als hij M30x1,5 is dan past tado direct zonder adapter.
Vanaf de foto lastig te zien maar ik denk dat dit gewoon direct gaat passen.
Bedankt, maar dat gaat helaas niet, de Tado helpdesk gaf aan: "U kunt eventueel overwegen om de ventiel te vervangen, door een ventiel met de maatvoering M30x1,5". Daarvoor werd de suggestie gedaan: "Waarschijnlijk zit de 'hex inlet' zwarte octagon in de weg? Een klant van ons kon deze succesvol verwijderen en daarna paste de thermostaat. Let op dit is op eigen risico". Dit laatste is wellicht een tip voor andere Tado gebruikers hier.

De diameter van ring van de Tado is dus net een slag kleiner dan die van het Plieger thermostaatventiel:
11

Omdat ik bij eerste montage dacht dat ik Danfoss thermostaatkranen heb i.p.v. Plieger (het 'd'-logo op de kraan zelf was bij nader inzien een 'p' logo...) probeerde ik in eerste instantie de Danfoss RAV-adapter:
88

Zoals je ziet, sluit deze ook niet echt lekker aan. Het is wel gelukt om vervolgens de Tado thermostaatknop met moeite erop te schroeven.Het Tado systeem gaf bij installatie dan wel aan dat de knop "gemonteerd" is, maar krijg vervolgens de kalibratie foutmelding "E1, E2 of E4".

Nu staat in de Tado online handleiding "Opgelet: als je de grootste van de meegeleverde adapters (Danfoss RAV) gebruikt, dan is het mogelijk dat je het aparte verlengstuk voor de pin nodig hebt".

Alleen zie ik nergens uitgelegd waar en hoe deze pin moet worden gemonteerd. Als het "MacGyver-style" is gemonteerd en het werkt, dan heb ik daar geen moeite mee.

F0nz0 wijzigde deze reactie 18-10-2019 17:00 (7%)

F0nz0 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:55:
[...]

Bedankt, maar dat gaat helaas niet, de Tado helpdesk gaf aan: "U kunt eventueel overwegen om de ventiel te vervangen, door een ventiel met de maatvoering M30x1,5". Daarvoor werd de suggestie gedaan: "Waarschijnlijk zit de 'hex inlet' zwarte octagon in de weg? Een klant van ons kon deze succesvol verwijderen en daarna paste de thermostaat. Let op dit is op eigen risico". Dit laatste is wellicht een tip voor andere Tado gebruikers hier.

De diameter van ring van de Tado is dus net een slag kleiner dan die van het Plieger thermostaatventiel:
[Afbeelding: 11]

Omdat ik bij eerste montage dacht dat ik Danfoss thermostaatkranen heb i.p.v. Plieger (het 'd'-logo op de kraan zelf was bij nader inzien een 'p' logo...) probeerde ik in eerste instantie de Danfoss RAV-adapter:
[Afbeelding: 88]

Zoals je ziet, sluit deze ook niet echt lekker aan. Het is wel gelukt om vervolgens de Tado thermostaatknop met moeite erop te schroeven.Het Tado systeem gaf bij installatie dan wel aan dat de knop "gemonteerd" is, maar krijg vervolgens de kalibratie foutmelding "E1, E2 of E4".

Nu staat in de Tado online handleiding "Opgelet: als je de grootste van de meegeleverde adapters (Danfoss RAV) gebruikt, dan is het mogelijk dat je het aparte verlengstuk voor de pin nodig hebt".

Alleen zie ik nergens uitgelegd waar en hoe deze pin moet worden gemonteerd. Als het "MacGyver-style" is gemonteerd en het werkt, dan heb ik daar geen moeite mee.
Dit lijkt iets groter dan M30 ?
Misschien M32?
Misschien is het een M32x1.0
Eventueel deze adapter "ista adapter m32"

Eventueel hier zoeken:
https://www.haustechnikve...r-fuer-thermostatventile/

Adapters op eigen risico kopen want ik ben niet zeker of die gaat passen.

tado wijzigde deze reactie 18-10-2019 17:33 (4%)

• Daniel.
F0nz0 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:55:
[...]

[Afbeelding: 11]

[Afbeelding: 88]

Wat je eventueel of andere ook voor je kunnen doen is een adapter printen die wel past?

• F0nz0
tado schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:26:
[...]

Eventueel hier zoeken:
https://www.haustechnikve...r-fuer-thermostatventile/

Adapters op eigen risico kopen want ik ben niet zeker of die gaat passen.
Dankzij je link kom ik er nu achter dat het merk van de thermostaatknop en -ventiel "Polytronic" is en niet Plieger zoals de Tado helpdesk mij suggereerde:
https://www.haustechnikdi...nd-diesen-Thermostatkopf-

M34 x 1.5 dus. Aber, "Heizkörperventile ohne passende Adapter"... Dat wordt dus de thermostaatventielen vervangen, (laten) printen lijkt me omslachtiger… Bedankt voor alle tips!

-Edit:
Ook handig: https://images-eu.ssl-ima.../images/I/D1sHbWNAYES.pdf

F0nz0 wijzigde deze reactie 18-10-2019 18:25 (9%)

• ETH0.1
tjah... Tado zond net een reclame uit op National Geographic...

Kwam hem tegen op het youtube kanaal van @tado

Ik kon er wel om lachen, maar Ik weet niet of dit klanten op gaat leveren :X
Beetje een duitse wasmiddel reclame met nederlandse voiceover... _O-

ETH0.1 wijzigde deze reactie 18-10-2019 22:26 (9%)

• Daniel.
ETH0.1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:26:
tjah... Tado zond net een reclame uit op National Geographic...

Kwam hem tegen op het youtube kanaal van @tado
[YouTube: tado° spot 2019/20 | De volgende stap in verwarmen #NextLevelHeating]

Ik kon er wel om lachen, maar Ik weet niet of dit klanten op gaat leveren :X
Beetje een duitse wasmiddel reclame met nederlandse voiceover... _O-
Kwam hem inderdaad ook al tegen. Op zich is die wel leuk maar ik erger mij zo aan die voice over. Die mond daar klopt helemaal niets aan hoe die beweegt.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Kun je ook week om week schema's instellen met Tado?

• ETH0.1
The Chosen One schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:51:
Nee, enkel per week, verdeeld in 3 kiesbare schema's
maandag -> zondag
maandag -> vrijdag, zaterdag, zondag
en alle dagen afzonderlijk

maar met geoassist, maakt het eigenlijk niet zo veel uit wat je kiest, tenzij je natuurlijk nachtdiensten draait

ETH0.1 wijzigde deze reactie 18-10-2019 23:31 (17%)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
The Chosen One schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:51:
Zoals wordt aangegeven met de Tado app zelf niet. Mocht je toevallig iets als Home Assistant gebruiken, dan ben je vanuit daar een stukje flexibeler.

JBS wijzigde deze reactie 19-10-2019 18:54 (0%)
Reden: Typo

• StephanO1990
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-01 21:37
Zijn er hier Tado-users die een afwijking merken in de temperatuur, t.o.v. de vorige thermostaat? ik wel. Nu probeer ik sindsdien de werkelijke temperatuur in de stellen, maar ben er niet tevreden over.

Ik heb 2 verschillende digitale thermometers op dezelfde hoogte naast de Tado thermostaat gehangen. De temperatuurcompensatie heb ik aangepast naar (minus) -0,4. Toch is de temperatuur verre van gelijk t.o.v. de digitale thermometers als de cv eenmaal stookt.

Zijn er hier mensen die iets met temperatuurcompensatie hebben gedaan? Hoe tevreden zijn jullie met de temperatuur die de Tado weergeeft?

N.b: ik lees de temperatuur uit de app, omdat de thermostaat een vertraging heeft.

App: V3

StephanO1990 wijzigde deze reactie 20-10-2019 12:51 (0%)
Reden: Spelling

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

JBS schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 04:01:
[...]
Zoals wodft aangegeven met de Tado app zelf niet. Mocht je toevallig iets als Home Assistant gebruiken, dan ben je vanuit daar een stukje flexibeler.
Dat is zeer jammer. Zou toch erg handig zijn met ploegendienst. Zou toch wel fijn zijn als de app/product het zelf kan of via Homekit. Maar punt om erbij te zetten en mee te nemen. (Duurt nog 1-2 maand voor ik woonzaam ben)

• FrenzyFreak
Het ingestelde schema wordt m.b.v. geofencing alleen gevolgd indien je thuis bent. Ben je niet thuis, dan valt hij terug naar de ingestelde minimumtemperatuur.

Dus als je een normaal schema instelt, zal de thermostaat dit negeren op momenten dat je dienst hebt, waardoor je gas bespaart.

Je stelt in het schema dus alleen de temperaturen in die het moet zijn wanneer je thuis bent (en dus geen dienst hebt).

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23-01 23:44
Tado is nu scherp geprijsd op Amazon (lightning deals). Twijfel of ik nog 2 radiatorknoppen bestel.. in principe zou ik ze dan in ruimtes plaatsen waar ik eigenlijk nooit stook. Vindt de luchtvochtigheid dan misschien nog wel interessanter. Nooit uitgezocht verder of deze ook echt realistisch is trouwens.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

FrenzyFreak schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:45:
Het ingestelde schema wordt m.b.v. geofencing alleen gevolgd indien je thuis bent. Ben je niet thuis, dan valt hij terug naar de ingestelde minimumtemperatuur.

Dus als je een normaal schema instelt, zal de thermostaat dit negeren op momenten dat je dienst hebt, waardoor je gas bespaart.

Je stelt in het schema dus alleen de temperaturen in die het moet zijn wanneer je thuis bent (en dus geen dienst hebt).
Bij de nieuwste versie moet je weer extra betalen voor geofencing. Leuk dat abbo gedoe overal maar ik probeer het te vermijden als ik kan.

• Daniel.
remzor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:34:
Tado is nu scherp geprijsd op Amazon (lightning deals). Twijfel of ik nog 2 radiatorknoppen bestel.. in principe zou ik ze dan in ruimtes plaatsen waar ik eigenlijk nooit stook. Vindt de luchtvochtigheid dan misschien nog wel interessanter. Nooit uitgezocht verder of deze ook echt realistisch is trouwens.
Thanks. Net 7 knoppen gekocht. 4 pack, 2 pack 1 verticale en omdat er nu korting is ook nog een muurthermostaat. Wel erg dure temperatuur meter voor de slaapkamer die maar de radiator met knop zit onder een tafel. Scheelt heel wat knaken. Heel het huis is straks over op tado.

• F0nz0
remzor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:34:
Vindt de luchtvochtigheid dan misschien nog wel interessanter. Nooit uitgezocht verder of deze ook echt realistisch is trouwens.
Voor wat het waard is: de luchtvochtigheidspercentages op mijn Tado thermostaat en thermostaatknoppen komen haast exact overeen met het percentage van mijn NetAtmo binnenmodule in dezelfde ruimte. Momenteel 57%. Mijn Eurom WiFi luchtontvochtiger in een andere ruimte geeft momenteel 52% aan, terwijl de Tado thermstaatknop aldaar 60% opgeeft. Meting in deze ruimte met de NetAtmo binnenmodule komt meer overeen met het percentage van Tado dan die van Eurom.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23-01 23:44
@Daniel. Geen dank. Scherpe prijzen idd, vandaar dat ik het hier even wilde posten. Toch interessant voor mensen die willen uitbreiden ;)

@F0nz0 Thanks. Voor mijn gevoel klopt het ook wel, maar nooit verder getest en gemeten. Goed om te horen in ieder geval

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Krijg woensdag sleutels van (huur)huis, nog 1-2 maand voor echt woonzaam. Maar misschien dat ik dan ook een 2 pack + starter kit koop met die lightning korting. (nog paar uur (of tot uitverkocht) te gaan toch?)

Paar snelle vragen.

Hoeveel mensen hier gebruiken de abbo/geo service? En zo niet, niet nodig? Te duur?

Hoelang gaan de batterijen in de praktijk mee?

De negatieve reviews die ik her en der lees gaan voornamelijk over de abbo, gemeten temperatuur verschillen, en langzame software update en verwarrende nummers. Ervaringen?

• The Source
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-01 12:34
Ik heb 2de hands een Tado thermostaat overgenomen echter weet ik niet of het een V3 of V3+ is. Op de packing is dit ook niet duidelijk te zien. Weet iemand hoe ik dit kan achterhalen? Ik dacht namelijk dat V3 voor een eenmalig bedrag te upgraden was, echter blijkt de app dit enkel per maand of per jaar aan te bieden, dus dat zou op de V3+ duiden?

• FrenzyFreak
The Chosen One schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:50:
Krijg woensdag sleutels van (huur)huis, nog 1-2 maand voor echt woonzaam. Maar misschien dat ik dan ook een 2 pack + starter kit koop met die lightning korting. (nog paar uur (of tot uitverkocht) te gaan toch?)

Paar snelle vragen.

Hoeveel mensen hier gebruiken de abbo/geo service? En zo niet, niet nodig? Te duur?

Hoelang gaan de batterijen in de praktijk mee?

De negatieve reviews die ik her en der lees gaan voornamelijk over de abbo, gemeten temperatuur verschillen, en langzame software update en verwarrende nummers. Ervaringen?
Tip: Als je op (bv) marktplaats even zoekt op Tado bridge heb je zo een versie 2 zonder abo te pakken. Die kun je gewoon gebruiken met alle andere knoppen en thermostaten.

Als je Homekit per se wil gebruiken, gaat het identificeren van de v3 vs v3+ wat lastiger zijn ben ik bang. Geen idee hoe dat gaat.

Een tweedehands bridge moet door de vorige gebruiker wel losgekoppeld zijn van zijn account.

• BrcBas
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:32
Heeft iemand hier ervaring met Tado samen met vloerverwarming via een RTL ventiel? Wij hebben momenteel beneden vloerverwarming (via normale verdeler). Op de eerste en tweede verdieping allebei een badkamer met vloerverwarming via een RTL ventiel + radiator. Daarnaast op deze twee verdiepingen ook radiator in alle kamers.

Nu ga ik al 2/3 zones maken: beneden, midden, woonzolder. Maar wat moet ik met de vloerverwarmingen doen?

• FrenzyFreak
Ik zou er niets mee doen. Mijn vloerverwarming op de badkamer draait ook gewoon mee op de vraag van de andere kamers in huis. In essentie: als er warm water is, dan verwarmt deze vloer altijd mee. In principe is dat ook je opstelling nu.

De radiatoren in de badkamer zou je wel over kunnen zetten als je hier de temperatuur af en toe op wilt kunnen schroeven. Maar wil je nou dat de badkamer eigenlijk altijd een paar graden warmer is dan de rest van het huis, kun je er ook voorlopig niks mee doen.

Knoppen zijn achteraf vrij snel bijgeplaatst mocht je dat alsnog willen.
The Source schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:30:
Ik heb 2de hands een Tado thermostaat overgenomen echter weet ik niet of het een V3 of V3+ is. Op de packing is dit ook niet duidelijk te zien. Weet iemand hoe ik dit kan achterhalen? Ik dacht namelijk dat V3 voor een eenmalig bedrag te upgraden was, echter blijkt de app dit enkel per maand of per jaar aan te bieden, dus dat zou op de V3+ duiden?
Zie dit artikel:
https://support.tado.com/...de-uiteenlopende-versies-
BrcBas schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:37:
Heeft iemand hier ervaring met Tado samen met vloerverwarming via een RTL ventiel? Wij hebben momenteel beneden vloerverwarming (via normale verdeler). Op de eerste en tweede verdieping allebei een badkamer met vloerverwarming via een RTL ventiel + radiator. Daarnaast op deze twee verdiepingen ook radiator in alle kamers.

Nu ga ik al 2/3 zones maken: beneden, midden, woonzolder. Maar wat moet ik met de vloerverwarmingen doen?
Een RTL ventiel (retour terugloop ventiel) meet de temperatuur van het water en zorgt ervoor dat er geen 80 graden water door uw vloer gaat.
Daarom kunt u een RTL kop ook niet door tado vervangen omdat wij niet de temperatuur van het water meten.

Lees ook: https://support.tado.com/...verwarming-en-radiatoren-

tado wijzigde deze reactie 22-10-2019 10:27 (43%)

• The Source
Dank je, als de afbeeldingen kloppen heb ik een V3+ :(
Toch maar weer op jacht naar een 2de hands V3.

• ETH0.1
The Source schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:26:
[...]

Dank je, als de afbeeldingen kloppen heb ik een V3+ :(
Toch maar weer op jacht naar een 2de hands V3.
of je investeert een additionele 25 euro per jaar in een v3+ met abonnement.... zo'n grote aanschaf is het natuurlijk ook weer niet ;)

Je krijgt er natuurlijk ook wel wat voor terug, snellere (nieuwere) interface, meer ketels die gesupport worden, future proof, recht op nieuwe functies enzovoorts

• The Source
ETH0.1 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

of je investeert een additionele 25 euro per jaar in een v3+ met abonnement.... zo'n grote aanschaf is het natuurlijk ook weer niet ;)

Je krijgt er natuurlijk ook wel wat voor terug, snellere (nieuwere) interface, meer ketels die gesupport worden, future proof, recht op nieuwe functies enzovoorts
25 euro per jaar * 10 jaar = 250 euro.
Of eenmalig een bedrag van 20 euro.
Naar mijn mening moet je proberen zoveel mogelijk abbonee kosten te vermijden, uiteindelijk kost je dat veel meer.

• Tym
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Na een jaar prima gewerkt te hebben lijkt mijn tado de ketel niet meer aan te zetten als ik het setpoint verander. In de app geeft hij echter wel weer aan het verwarmen te zijn, maar de radiatoren blijven koud. (Ketel is nagekeken en in orde)
Als ik nu in de app de open ramen detectie (die standaard uit staat) even aan zet en daarna weer uit, slaat de ketel voor een beperkte tijd aan. Daarna is het weer hetzelfde als beschreven.

Herkent iemand dit gedrag en weet iemand hier een oplossing voor?

• BrcBas
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:32
Een RTL ventiel (retour terugloop ventiel) meet de temperatuur van het water en zorgt ervoor dat er geen 80 graden water door uw vloer gaat.
Daarom kunt u een RTL kop ook niet door tado vervangen omdat wij niet de temperatuur van het water meten.

Lees ook: https://support.tado.com/...verwarming-en-radiatoren-
Ik kan dan wel jullie slimme radiatorknop gebruiken voor deze verwarmingen dan, aangezien de vloerverwarming op de retour van de radiator komt? En dan per beneden (volledige vloerverwarming = zone 1) een thermostaat. Zone 2 middenverdieping/bovenverdieping alleen slimme radiator knoppen met extensiekit? En is het niet nodig om de midden en bovenverdieping een aparte zone te maken?

BrcBas wijzigde deze reactie 22-10-2019 20:47 (6%)

• robkrekel
  • Nu online
Nu het buiten weer kouder begint te worden en mijn verbouwing ook af begint te raken heb ik eindelijk mijn tado's in een paar kamers geinstalleerd. Nu wil ik slimme schema's gaan instellen, maar deze lijken niet te werken. Als ik de handmatige temperatuur annuleer springt de knop op vorstbeveiliging, terwijl het slimme schema op 14 of 18 (bijkeuken) staat. Stel ik de afwezigheidstemperatuur in, dat wordt deze aangehouden. In de app staat ook dat ik afwezig ben, maar auto assist staat uit. Betaal ik ook niet voor, dus dat klopt.

Doe ik iets fout of snap ik het niet? Als auto assist uit staat ben je toch gewoon altijd thuis?

Ik ben zelf trouwens niet thuis om eventueel met de wifi te verbinden.

Edit: geavanceerde instellingen in het slimme schema :P

robkrekel wijzigde deze reactie 23-10-2019 08:08 (4%)

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:27

Sabbi

je denkt aan mij.

robkrekel schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 07:57:
Nu het buiten weer kouder begint te worden en mijn verbouwing ook af begint te raken heb ik eindelijk mijn tado's in een paar kamers geinstalleerd. Nu wil ik slimme schema's gaan instellen, maar deze lijken niet te werken. Als ik de handmatige temperatuur annuleer springt de knop op vorstbeveiliging, terwijl het slimme schema op 14 of 18 (bijkeuken) staat. Stel ik de afwezigheidstemperatuur in, dat wordt deze aangehouden. In de app staat ook dat ik afwezig ben, maar auto assist staat uit. Betaal ik ook niet voor, dus dat klopt.

Doe ik iets fout of snap ik het niet? Als auto assist uit staat ben je toch gewoon altijd thuis?

Ik ben zelf trouwens niet thuis om eventueel met de wifi te verbinden.
Je moet zonder auto-assist zelf van afwezig naar aanwezig zetten. Het slimme schema wordt alleen gevolgd als je aanwezig bent.

• robkrekel
  • Nu online
Sabbi schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

Je moet zonder auto-assist zelf van afwezig naar aanwezig zetten. Het slimme schema wordt alleen gevolgd als je aanwezig bent.
Ja, maar hoe dan?

Het probleem is wel opgelost door in het slimme schema in een tijdsblok bij geavanceerde instelling de locatiegebaseerde controle uit te zetten.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:44

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik krijg geen meldingen van open raam detectie of aan/afwezigheid meer.

Zijn er meer mensen die dit ondervinden?
Ik heb de V3

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-01 23:25

DizzyWeb

Ondertiteld

Open raam detectie lijkt bij mijn V3+ ook niet meer te werken. Meldingen krijg ik sowieso niet meer, sinds ik de abo heb, geloof ik?

• endness
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:06
Is er recentelijk iets gewijzigd in de manier waarop Tado omgaat met handmatige wijzigingen? In mijn schema gaat om 9 uur de temperatuur naar 20 graden, omdat ik vaak voor die tijd naar mijn werk ben. Soms ben ik echter 10 minuten later weg, maar vind ik het zonde om voor die korte tijd de ketel aan te laten springen. Ik stel dan om enkele minuten over 9 de temperatuur handmatig in op een lagere temperatuur om dit te voorkomen.

Ik merk nu echter dat het vervolgens geen verschil maakt als de auto-assist mij op afwezig zet. Hij laat dan de door mij ingestelde temperatuur staan, in plaats van dat de "away-temperatuur" wordt gebruikt. Is dit aan te passen? Ik meen me te herinneren dat dit afgelopen jaar anders was.

Nog een 2e vraag, aangezien ik op mijn mail naar Tado zelf geen reactie krijg... Ik heb mijn Tado ingesteld op Eco-mode, waarbij de temperatuur dus omhoog gaat hoe dichter ik bij huis ben. Ik vind te temperatuur echter nog aan de hoge kant als ik op m'n werk zit (hemelsbreed zo'n 3km). Als ik thuis ben zou de temperatuur 20,5 moeten zijn, maar als ik op m'n werk zit houdt hij de temperatuur op 16,8 terwijl het niet zeker is dat ik die dag überhaupt nog naar huis ga aangezien ik ook wel eens bij m'n vriendin slaap. Naar mijn mening zou de temperatuur prima nog een graadje lager mogen. Is dit een optie?

endness wijzigde deze reactie 23-10-2019 11:23 (29%)

• F0nz0
endness schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:11:
Als ik thuis ben zou de temperatuur 20,5 moeten zijn, maar als ik op m'n werk zit houdt hij de temperatuur op 16,8 terwijl het niet zeker is dat ik die dag überhaupt nog naar huis ga aangezien ik ook wel eens bij m'n vriendin slaap. Naar mijn mening zou de temperatuur prima nog een graadje lager mogen. Is dit een optie?
Welke temperatuur heb je ingesteld als "Minimale afwezigheidstemperatuur" in het scherm "Slimme schema" waar je ook het "Verwarmen voor aankomst" instelt, in jouw geval Eco?

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als ik thuis ben zou de temperatuur 20,5 moeten zijn, maar als ik op m'n werk zit houdt hij de temperatuur op 16,8 terwijl het niet zeker is dat ik die dag überhaupt nog naar huis ga aangezien ik ook wel eens bij m'n vriendin slaap. Naar mijn mening zou de temperatuur prima nog een graadje lager mogen. Is dit een optie?
Die situatie heb ik ook. Maar ik heb gemerkt dat het zelden voor komt dat mijn huis zover afkoelt. Dus voor mij geldt dat de temperatuur misschien wat hoog is ingesteld, het geen gas kost.
In februari was ik 3 weken weg en toen stond de minimum temp op 10 C. Het laagste wat het echt is geweest is iets van 14 graden. Maar pas na een week afkoelen midden in de winter.
En mijn huis stamt uit 1959. Niet hypermodern geïsoleerd dus

Ortep wijzigde deze reactie 23-10-2019 12:41 (3%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

robkrekel schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:10:
[...]
Ja, maar hoe dan?

Het probleem is wel opgelost door in het slimme schema in een tijdsblok bij geavanceerde instelling de locatiegebaseerde controle uit te zetten.
Ik heb zelf wel auto-assist dus weet het niet 100% zeker maar dit kan je toch met de home/away tegel doen?

• robkrekel
  • Nu online
Nou, ik denk inmiddels niet meer dan?
(de houtkachel staat aan, daarom is het wat warm)
https://tweakers.net/ext/f/X3mIelyGWEGAwUEqztlgYbEE/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/DdtVMg2nMhH5i9nxD6ZK2Oop/thumb.png

• endness
F0nz0 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Welke temperatuur heb je ingesteld als "Minimale afwezigheidstemperatuur" in het scherm "Slimme schema" waar je ook het "Verwarmen voor aankomst" instelt, in jouw geval Eco?
Die heb ik op 15 staan, maar het maakt geen verschil als ik deze lager (op bijvoorbeeld 13) zet.
Ortep schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:40:
[...]

Die situatie heb ik ook. Maar ik heb gemerkt dat het zelden voor komt dat mijn huis zover afkoelt. Dus voor mij geldt dat de temperatuur misschien wat hoog is ingesteld, het geen gas kost.
In februari was ik 3 weken weg en toen stond de minimum temp op 10 C. Het laagste wat het echt is geweest is iets van 14 graden. Maar pas na een week afkoelen midden in de winter.
En mijn huis stamt uit 1959. Niet hypermodern geïsoleerd dus
Mijn huis is uit 1930, maar wel sinds kort voorzien van HR++ en over een paar weken van verbeterde isolatie. Wellicht zal het wel meevallen, en zeker als ik in de buurt ben kom ik over het algemeen wel binnen een week nog thuis. Even afwachten tot de lagere temperaturen eraan komen en dan maar kijken hoe het gaat.

endness wijzigde deze reactie 23-10-2019 14:37 (52%)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

endness schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

Die heb ik op 15 staan, maar het maakt geen verschil als ik deze lager (op bijvoorbeeld 13) zet.
Dan ben je gewoon nog niet 'ver genoeg weg'
Ik woon in Rotterdam. Als ik in Dordrecht ben zakt mijn voorgestelde temperatuur ook naar iets van 16.5 of zo als ik 20 heb ingesteld. Maar als ik bij Breda ben zit het al op 15 of zo. In Friesland zakt het naar de ingestelde 10 graden.

Het systeem houdt er rekening mee dat als je dicht bij bent het ook weer snel warm moet zijn omdat je er in bv een half uur kan zijn. Bovendien is het al helemaal geen probleem als je ook iets van nachtverlaging hebt ingesteld. Als de thermostaat bv zo ingesteld staat dat het om 23.00 maar 15 moet zijn in je huis zakt de afwezigheids temperatuur gewoon mee naar 12.5 of zo

Ortep wijzigde deze reactie 23-10-2019 14:44 (27%)

• endness
Ortep schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:41:
[...]

Dan ben je gewoon nog niet 'ver genoeg weg'
Ik woon in Rotterdam. Als ik in Dordrecht ben zakt mijn voorgestelde temperatuur ook naar iets van 16.5 of zo als ik 20 heb ingesteld. Maar als ik bij Breda ben zit het al op 15 of zo. In Friesland zakt het naar de ingestelde 10 graden.

Het systeem houdt er rekening mee dat als je dicht bij bent het ook weer snel warm moet zijn omdat je er in bv een half uur kan zijn. Bovendien is het al helemaal geen probleem als je ook iets van nachtverlaging hebt ingesteld. Als de thermostaat bv zo ingesteld staat dat het om 23.00 maar 15 moet zijn in je huis zakt de afwezigheids temperatuur gewoon mee naar 12.5 of zo
Yep, dat is het probleem inderdaad. Maar zoals ik in m'n vorige post zei komt het wel eens voor dat ik vanuit werk direct doorga naar m'n vriendin, en de volgende dag weer naar werk. Als ie de temperatuur dan vrolijk op 17 graden houdt terwijl ik er in de komende 48 uur toch niet ben is dat niet handig. Tado weet natuurlijk niet of ik naar huis ga of niet, dus ik snap hun beredenering ook wel.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

endness schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Als ie de temperatuur dan vrolijk op 17 graden houdt terwijl ik er in de komende 48 uur toch niet ben is dat niet handig. Tado weet natuurlijk niet of ik naar huis ga of niet, dus ik snap hun beredenering ook wel.
Dat doet het systeem ook niet. Als je gewoon nachtverlaging hebt ingesteld op bv 15 graden zal je 'niet thuis temperatuur' gewoon meezakken

Ingestelde dag temp = 20 -> jij op je werk -> Temp wordt 16.5
Nachtverlagingtemp = 15 -> Jij bij je vriendin -> Temp wordt 11.5.

En het hangt van je huis af of je die verlaagde temperaturen ook echt gaat halen. Het grootste deel van het jaar is dat onwaarschijnlijk. Maar je kan in de app zien wat de voorgestelde temp is en wat de wekelijke temp is. Ook netjes per dag in een grafiek
En je kan natuurlijk in bijzondere omstandigheden gewoon met de hand ingrijpen

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

robkrekel schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:04:
Nou, ik denk inmiddels niet meer dan?
(de houtkachel staat aan, daarom is het wat warm)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aan je screenshots te zien en nu ik je comments teruglees zie ik dat je helemaal niet thuis bent, natuurlijk gaat hij in dan away-mode. :+

Auto-assist uit is niet hetzelfde als Geofencing uit. Met geofencing aan verwacht hij natuurlijk wel dat er iemand thuis is voordat hij gaat stoken.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Sleutels gekregen nieuwe (huur)huis, even snel rond gekeken.
Ketel; Vaillant hrPro (geen idee of daar nog een type nummer bij hoort)

Klein verwarmingkje op de badkamer (zijn de knoppen badkamer proof eigenlijk?) met Herz knop erop.

En 2 met een kleine zwarte waar ik geen duidelijk merk van op zie staan, zie foto;
Moet dat SC voorstellen?

https://mega.nz/#!ltwgwaQ...2k-GWNDzVelkPW4wlyDOM0xpA

@ETH0.1 Dank, als dat er ook nog bovenop komt dan stellen we al dit maar ff uit. :)

The Chosen One wijzigde deze reactie 23-10-2019 19:07 (9%)

• ETH0.1
The Chosen One schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:12:
Klein verwarmingkje op de badkamer (zijn de knoppen badkamer proof eigenlijk?) met Herz knop erop.

En 2 met een kleine zwarte waar ik geen duidelijk merk van op zie staan, zie foto;
Moet dat SC voorstellen?

https://support.tado.com/...-mijn-badkamer-gebruiken-
;)

die zwarte knoppen lijken wel gewone ouderwetse kranen, dus geen thermostatische, die zul je moeten vervangen voor thermostatische kranen

• ETH0.1
zojuist de eerste jaar afrekening van vattenfall mogen ontvangen, na het renoveren en plaatsen van de tado spullenboel: 385 euro terug (betaalde 150 euro/maand, nieuwe voorschot komt op 122 euro te staan voor gas en licht). (We wonen in een rijtjeshuis uit 1955 met 2 personen, mijn partner is overdag veel thuis i.v.m. eigen onderneming)

Daar moet ik wel bij zeggen dat dit niet alleen door de Tado komt, maar die is er zeer zeker deels wel voor verantwoordelijk. (de andere 2 zijn het weer en een grondige renovatie)

Belangrijke data:
8-10-2018: Nieuwe dakkapellen (van enkelglas naar dubbelglas), dak volledig vervangen 12cm isolatieplaten op het dak
24-10-2018: nieuwe ramen en deuren beneden (was al dubbelglas, zat er al wel 20 jaar in)
in de tijd hieromheen, tot in november toe heeft de deur veel open gestaan, ivm in en uitlopen werkvolk. dit verklaard deels waarom er in november meer gas gebruikt is dan het jaar er voor.

29-11-2018: tado muur thermostaat geinstalleerd
13-02-2019: open/dicht kranen vervangen voor thermostatische kranen en tado knoppen geïnstalleerd

#blijmee _O_

ETH0.1 wijzigde deze reactie 23-10-2019 19:59 (15%)

• robkrekel
  • Nu online
Sabbi schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Aan je screenshots te zien en nu ik je comments teruglees zie ik dat je helemaal niet thuis bent, natuurlijk gaat hij in dan away-mode. :+

Auto-assist uit is niet hetzelfde als Geofencing uit. Met geofencing aan verwacht hij natuurlijk wel dat er iemand thuis is voordat hij gaat stoken.
Geofencing staat uit, omdat ik vaak niet heel ver van huis ben (binnen 100-200 meter) heeft dat niet zoveel nut. Wifi gebruik ik ook niet thuis, die is trager dan 4G }:|

Maar als ik morgen weer eens thuis ben en er aan denk zal ik eens verder kijken :P

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-01 21:50
WTF... Vorig jaar en jaar daarvoor in het oude huis veel gedoe gehad met wegvallende verbinding en ook hier op GoT over gemeld. Van alles geprobeerd en bleef maar bestaan. In april verhuisd en in her nieuwe huis op 1x na nooit problemen gehad. Nu wordt het koud buiten en wat denk je, ineens ligt Tado er iedere nacht weer uit! Heel irritant aangezien we een souterrain woning hebben en de kinderen daar slapen. Heb de router, powercable, plek in huis en noem maar op allemaal al vervangen... Kan het zijn dat de Tado bridge gewoon brak is?

@tado dit is echt niet normaal

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Sanderrr schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 06:57:
WTF... Vorig jaar en jaar daarvoor in het oude huis veel gedoe gehad met wegvallende verbinding en ook hier op GoT over gemeld. Van alles geprobeerd en bleef maar bestaan. In april verhuisd en in her nieuwe huis op 1x na nooit problemen gehad. Nu wordt het koud buiten en wat denk je, ineens ligt Tado er iedere nacht weer uit! Heel irritant aangezien we een souterrain woning hebben en de kinderen daar slapen. Heb de router, powercable, plek in huis en noem maar op allemaal al vervangen... Kan het zijn dat de Tado bridge gewoon brak is?

@tado dit is echt niet normaal
Dit ligt zo goed als nooit aan de hardware, maar via dit forum heb ik geen toegang tot uw account dus u kunt altijd overwegen om contact op te nemen via ons contactformulier: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
The Chosen One schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:12:
Sleutels gekregen nieuwe (huur)huis, even snel rond gekeken.
Ketel; Vaillant hrPro (geen idee of daar nog een type nummer bij hoort)

Moet dat SC voorstellen?

@ETH0.1 Dank, als dat er ook nog bovenop komt dan stellen we al dit maar ff uit. :)
We hebben sinds gisteren eindelijk een PDF met compatibiliteitsgids voor onze Slimme Radiatorknoppen.

Die kunt u altijd terugvinden onderaan dit artikel

Of direct downloaden via deze link.

tado wijzigde deze reactie 24-10-2019 09:03 (38%)

• endness
Is er recentelijk iets gewijzigd in de manier waarop Tado omgaat met handmatige wijzigingen? In mijn schema gaat om 9 uur de temperatuur naar 20 graden, omdat ik vaak voor die tijd naar mijn werk ben. Soms ben ik echter 10 minuten later weg, maar vind ik het zonde om voor die korte tijd de ketel aan te laten springen. Ik stel dan om enkele minuten over 9 de temperatuur handmatig in op een lagere temperatuur om dit te voorkomen.

Ik merk nu echter dat het vervolgens geen verschil maakt als de auto-assist mij op afwezig zet. Hij laat dan de door mij ingestelde temperatuur staan, in plaats van dat de "away-temperatuur" wordt gebruikt. Is dit aan te passen? Ik meen me te herinneren dat dit afgelopen jaar anders was.
@tado Kun je hier misschien een reactie op geven? Ik heb bijna een week geleden gemaild, maar ook daar geen reactie op. Overigens, als ik vanuit Home Assistant de temperatuur wijzig zie ik hetzelfde gedrag. Vroeger was de "tado mode" beschikbaar, maar die lijkt er nu niet meer te zijn?
endness schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

@tado Kun je hier misschien een reactie op geven? Ik heb bijna een week geleden gemaild, maar ook daar geen reactie op. Overigens, als ik vanuit Home Assistant de temperatuur wijzig zie ik hetzelfde gedrag. Vroeger was de "tado mode" beschikbaar, maar die lijkt er nu niet meer te zijn?
U heeft waarschijnlijk een "feature request" ingediend. Die bekijken we niet tijdens het verwarmingsseizoen vanwege de hoge hoeveelheid aanvragen. U heeft hier dan ook direct een automatische mail op gehad.

Wij hebben niets aangepast ten opzichte van vorig jaar ?
Heeft u de app van V3 naar V3+ geupdate ? Dan is het gedrag namelijk wel aangepast.

Ik zou aanraden om een tijdsblok te maken die niet kijkt naar uw aanwezigheid. Bijvoorbeeld een blok van 1 uur waar de verwarming uit staat ook al bent u aanwezig. Op die manier hoeft u niets te doen om de ketel uit te houden.

Op dagen dat u wel aanwezig bent is uw huis al genoeg verwarmd voor dit uurtje zodat het niet teveel afkoelt.

tado wijzigde deze reactie 24-10-2019 15:48 (18%)

• endness
tado schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

U heeft waarschijnlijk een "feature request" ingediend. Die bekijken we niet tijdens het verwarmingsseizoen vanwege de hoge hoeveelheid aanvragen. U heeft hier dan ook direct een automatische mail op gehad.

Wij hebben niets aangepast ten opzichte van vorig jaar ?
Heeft u de app van V3 naar V3+ geupdate ? Dan is het gedrag namelijk wel aangepast.
Nee, ik heb een vraag gesteld, niet per se een feature request. Ik heb sinds vorig jaar november de V3+, daar is verder niks in gewijzigd. Klopt mijn observatie? Kort samengevat: als ik de temperatuur via de app aanpas, en vervolgens stelt de auto-assist/geofence mij automatisch in op afwezig, blijft deze temperatuur vastgehouden tot ik deze handmatig cancel.
endness schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:51:
[...]

Nee, ik heb een vraag gesteld, niet per se een feature request. Ik heb sinds vorig jaar november de V3+, daar is verder niks in gewijzigd. Klopt mijn observatie? Kort samengevat: als ik de temperatuur via de app aanpas, en vervolgens stelt de auto-assist/geofence mij automatisch in op afwezig, blijft deze temperatuur vastgehouden tot ik deze handmatig cancel.
Ja, zo hoort V3+ handmatige modus te werken.

Maar zodra de handmatige modus is afgelopen gaat hij weer naar AUTO en als u dan afwezig bent dan zal hij afwezig zijn.

Dus gewoon een timer van 1 uur instellen en het zou moeten werken met uw wensen.

• endness
tado schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Ja, zo hoort V3+ handmatige modus te werken.

Maar zodra de handmatige modus is afgelopen gaat hij weer naar AUTO en als u dan afwezig bent dan zal hij afwezig zijn.

Dus gewoon een timer van 1 uur instellen en het zou moeten werken met uw wensen.
Een timer instellen vanuit Home Assistant wordt een interessante ;). Ik meen me echt te herinneren dat deze functionaliteit vorig jaar anders was, maar ik zal er wel naast zitten.

• david_n
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11-11-2019
Hallo, ik heb sinds een paar dagen de Tado v3+ geïnstalleerd op mijn Intergas Kombi HRE ketel en als ik nu op mijn dashboard kijk, lijkt het dat er constant water wordt verwamd. Klopt dit? Ik kan nergens vinden wat dit precies betekent. Kan dit met een instelling te maken hebben, of is het gewoon onschuldig? Voor de goede orde: er gebeurt op die momenten niks, staat ook geen kraan aan.

https://imgur.com/ezYvOyI

Thanks!

• ETH0.1
david_n schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:33:
Hallo, ik heb sinds een paar dagen de Tado v3+ geïnstalleerd op mijn Intergas Kombi HRE ketel en als ik nu op mijn dashboard kijk, lijkt het dat er constant water wordt verwamd. Klopt dit? Ik kan nergens vinden wat dit precies betekent. Kan dit met een instelling te maken hebben, of is het gewoon onschuldig? Voor de goede orde: er gebeurt op die momenten niks, staat ook geen kraan aan.

https://imgur.com/ezYvOyI

Thanks!
Dat betekend dat je ketel warm water maggeven, zoals de situatie vroeger was, toen stond de ketel ook altijd in de stand aan. Ofterwijl: als je de kraan open zet, komt er warm water uit en in deze stand houdt je ketel het boilervat warm.

Dit is de standaard stand voor alle ketels, als je een andere thermostaat er op schroeft dan zal het warm water altijd aan staan.

Met Tado kun je ook het warm water UIT zetten, dan wordt het boilervat niet warm gehouden en komt er geen warm water uit je kraan. Hierdoor gebruikt je verwarmingsketel nog minder warm water, dit is vooral interessant als je langer van huis bent.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ETH0.1 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:04:
[...]
Hierdoor gebruikt je verwarmingsketel nog minder warm water, dit is vooral interessant als je langer van huis bent.
Bij mij staat hij standaard uit en gaat alleen aan als ik wil douchen.

Bij mij dient mijn CV alleen voor warm water in de badkamer. Hij is gekoppeld met mijn Google Home. Dus op weg naar mijn badkamer roep ik ergens in huis: He Google, zet de douche aan. En dan heb ik binnen een minuut warm water. Dat kan ik ook met mijn stem weer uit zetten. Maar als ik dat niet doe valt hij na een uur weer op 'uit'
Dat werkt natuurlijk alleen goed als je geen warm water in de keuken wilt of zo.

Ortep wijzigde deze reactie 24-10-2019 20:29 (7%)

• ETH0.1
Ortep schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:28:
[...]

Bij mij staat hij standaard uit en gaat alleen aan als ik wil douchen.

Bij mij dient mijn CV alleen voor warm water in de badkamer. Hij is gekoppeld met mijn Google Home. Dus op weg naar mijn badkamer roep ik ergens in huis: He Google, zet de douche aan. En dan heb ik binnen een minuut warm water. Dat kan ik ook met mijn stem weer uit zetten. Maar als ik dat niet doe valt hij na een uur weer op 'uit'
Dat werkt natuurlijk alleen goed als je geen warm water in de keuken wilt of zo.
dat zou ik ook wel willen, maar de vrouw des huizes wil dat niet :'(

Overigens valt de besparing in mijn geval wel mee ( ETH0.1 in "Tado Smart Thermostat Topic" )

ik schat zo'n 70m3 per jaar om de boiler altijd warm te hebben (in mijn situatie)) dat komt neer op 40 euro

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ETH0.1 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:52:
[...]
Overigens valt de besparing in mijn geval wel mee ( ETH0.1 in "Tado Smart Thermostat Topic" )

ik schat zo'n 70m3 per jaar om de boiler altijd warm te hebben (in mijn situatie)) dat komt neer op 40 euro
Mijn vrouw vindt het prachtig dat ze dingen kan roepen ;) Lucky me

Bij mij scheelt het nog minder. Ik denk de helft van bij jou. Maar ach, alle beetjes helpen. En 35 kuub zal zo'n 5% zijn van mijn jaarlijkse gasgebruik. Mensen doen moeilijk voor minder besparing

Ortep wijzigde deze reactie 24-10-2019 22:09 (9%)

• OcNewB
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-01 19:37
Ik was lekker bezig met de installatie van de V3+ starter thermostaat kit. Halverwege krijg ik de melding dat mijn ketel en oude thermostaatcombinatie niet in hun database zat en dat de ingenieurs van tado me binnen 2 dagen installatie instructies zullen sturen. (Dit was woensdag overigens) Verbaasde me nogal; ik heb nou niet echt een vreemde combi hangen dacht ik: Een vaillant hr ketel 24-28 /3c en een chronotherm modulation thermostaat. Ze geven aan dat ik vooral moet wachten met aansluiten.. Dat zal ik dan maar doen, maar dat 95% van de combinaties in hun database zitten kan ik me niet voorstellen.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik overwoog om een Tado knop die wat verder weg zit van de wandthermostaat een eigen zone te geven zodat dat deel van de kamer wat langer warmtevraag kan genereren door voor die knop een temperatuurcorrectie op te geven.

Wanneer je de Tado knop echter naar een andere zone verplaatst dan waarin de wandthermostaat ziet, kan je voor deze knop de wandthermostaat niet meer als meetapparaat opgeven, toch @tado? Dat is jammer. Wellicht in meerdere gevallen handig om dit wel mogelijk te maken?

Andere bevinding nu ik het aantal knoppen aan het uitbreiden ben: Wanneer je een Tado knop in dezelfde zone hebt zitten als de wandthermostaat, dan kun je de door de Tado knop gemeten temperatuur in de app niet zien. Of zie ik hierin iets over het hoofd?

JBS wijzigde deze reactie 25-10-2019 09:22 (20%)

• ETH0.1
JBS schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:19:
Ik overwoog om een Tado knop die wat verder weg zit van de wandthermostaat een eigen zone te geven zodat dat deel van de kamer wat langer warmtevraag kan genereren door voor die knop een temperatuurcorrectie op te geven.

Wanneer je de Tado knop echter naar een andere zone verplaatst dan waarin de wandthermostaat ziet, kan je voor deze knop de wandthermostaat niet meer als meetapparaat opgeven, toch @tado? Dat is jammer. Wellicht in meerdere gevallen handig om dit wel mogelijk te maken?

Andere bevinding nu ik het aantal knoppen aan het uitbreiden ben: Wanneer je een Tado knop in dezelfde zone hebt zitten als de wandthermostaat, dan kun je de door de Tado knop gemeten temperatuur in de app niet zien. Of zie ik hierin iets over het hoofd?
De wandthermostaat kan maar in 1 zone meten, zou ook raar zijn, anders zou je kunnen instellen dat de wandthermostaat in de huiskamer kan meten hoe warm het in de zone badkamer is.
Pagina: 1 ... 83 ... 96 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True