Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:23
Ik heb de Tado V3 aangeschaft en vandaag binnengekregen.
Helaas is de setup niet helemaal goed gegaan. Ik krijg onderstaande melding en ik denk dat ik moet wachten tot maandag voordat ik een reactie vanuit Tado krijg. Misschien dat iemand het eerder gezien heeft of er iets verstand van heeft.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XtsTkry/Probleem-TADO.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DJustin op 20-07-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
DJustin schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:29:
Ik heb de Tado V3 aangeschaft en vandaag binnengekregen.
Helaas is de setup niet helemaal goed gegaan. Ik krijg onderstaande melding en ik denk dat ik moet wachten tot maandag voordat ik een reactie vanuit Tado krijg. Misschien dat iemand het eerder gezien heeft of er iets verstand van heeft.

[Afbeelding]
Ah, shit, je hebt net pech, er was gister avond een storing....

kreeg gister om 19:24 een melding (storing was er natuurlijk al eerder dan deze melding) dat tado problemen had, welke om 19:55 waren opgelost "the tado cloud hub is experiencing problems, customer's are unable to open the app"

Die problemen zijn verholpen, wellicht kun je het opnieuw proberen of een factory reset uitvoeren?

[ Voor 3% gewijzigd door ETH0.1 op 20-07-2019 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
GVR schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:45:
Goede aanbieding op Amazon. Maarja. Doen of niet. Situatie: 2kapper uit eind jaren 80, met cv verwarmd. Boven nooit verwarming open.

Met een kleine op komst toch 4 knoppen plaatsen om de babykamer te kunnen regelen, of is het eigenlijk zonde van het geld en beter gewoon zelf de knop opendraaien als het echt een keer nodig is...
Of gewoon 1 knop en op de koop toenemen dat de rest van je huis kortstondig mee gaat? Toen wij de kleine kregen op die kamer 1 knop geplaatst (en uiteindelijk ook op werkkamer + berging) en gewoon op de koop toegenomen dat rest van het huis tijdelijk mee gaat. Kamertje met schuin dak en 2 buitenmuren en berging eronder, dus werd in de winter vrij snel koud. Met knop erbij schiet hij in de winter bij strenge vorst paar keer aan om temperatuur op 16 te houden en gezien volume radiator en formaat kamer is dat max 20 mins.

De 'kosten' daarvan verdien je niet snel terug in rest van je huis, maar wel weer tov hele nacht de verwarming hoger houden in hele huis zonder Tado. Daarnaast hebben wij beneden ook een houthaard waardoor verwarming in de winter bijna altijd uit staat in de avonden beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 00:23
ETH0.1 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:44:
[...]

Die problemen zijn verholpen, wellicht kun je het opnieuw proberen of een factory reset uitvoeren?
Ik heb al van alles geprobeerd, waaronder de factory reset, maar tot nu toe nog zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
DJustin schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 21:56:
[...]

Ik heb al van alles geprobeerd, waaronder de factory reset, maar tot nu toe nog zonder resultaat.
Jammer, even wachten op maandag en ze dan even bellen of een ticket inschieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

dicespark schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Maar ook dat gaat niet lukken. Althans. Ik kan alleen de temperatuur verlagen, maar niet UIT zetten. Hetzelfde voor 't warm water.
Met HA 0.96 met daarin de climate rewrite is dat opgelost, ook UIT werkt nu. Let overigens op met updaten, er zijn behoorlijk wat zaken rondom klimaat veranderd, zie https://www.home-assistan...07/17/release-96/#climate

O.a.
operation_mode has been renamed to hvac_mode to emphasize what the mode is for.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@tado Hallo,

We overwegen een V3 (ipv V3+) aan te schaffen, echter deze is praktisch niet meer te vinden. Ik heb een engelse versie gevonden nog, maar weet niet of die geschikt is voor modulerende CV ketels welke wij hebben (Valiant ecoTec plus).

Modelnummers van de Engelse versie die ik kan vinden: EAN: 4260328610626, product: SK-ST01IB01-APL-ML-03

Is deze ook geschikt voor de Nederlandse versies? (Wij hebben tevens ook vloerverwarming, maar willen uitbereiden naar de thermostaatkranen ook)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gitaarwerk schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:02:
@tado Hallo,

We overwegen een V3 (ipv V3+) aan te schaffen, echter deze is praktisch niet meer te vinden. Ik heb een engelse versie gevonden nog, maar weet niet of die geschikt is voor modulerende CV ketels welke wij hebben (Valiant ecoTec plus).

Modelnummers van de Engelse versie die ik kan vinden: EAN: 4260328610626, product: SK-ST01IB01-APL-ML-03

Is deze ook geschikt voor de Nederlandse versies? (Wij hebben tevens ook vloerverwarming, maar willen uitbereiden naar de thermostaatkranen ook)
Behalve de stekker voor de 5V USB voeding voor de bridge zou het gewoon in NL moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tado schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:14:
[...]

Behalve de stekker voor de 5V USB voeding voor de bridge zou het gewoon in NL moeten werken.
Bedankt voor de snelle reactie. Dus ik neem aan dat modulerende (opentherm) gewoon moet werken.

Nog een andere vraag, als ik de smart valves wilt installeren, zit ik nog een beetje met de grootte van het huis. Deze is 4 etages hoog, en en op de bovenste verdieping staat de CV. Nu heeft 2.4GHz aardig bereik, maar van beneden tot bovenaan is het een tikkeltje problematisch. Hoe zit dit met het bereik van de valves? als ik ze ook in de kelder aan wilt zetten kan dit misschien lastig zijn.

De eerste etage heeft de woonkamer, en daar zal de thermostaat ook geplaatst worden. Nu lees ik dat er een extension kit is, maar snap nog niet helemaal waar deze een oplossing voor biedt. (Ik ben nog aan het inlezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gitaarwerk schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie. Dus ik neem aan dat modulerende (opentherm) gewoon moet werken.

Nog een andere vraag, als ik de smart valves wilt installeren, zit ik nog een beetje met de grootte van het huis. Deze is 4 etages hoog, en en op de bovenste verdieping staat de CV. Nu heeft 2.4GHz aardig bereik, maar van beneden tot bovenaan is het een tikkeltje problematisch. Hoe zit dit met het bereik van de valves? als ik ze ook in de kelder aan wilt zetten kan dit misschien lastig zijn.

De eerste etage heeft de woonkamer, en daar zal de thermostaat ook geplaatst worden. Nu lees ik dat er een extension kit is, maar snap nog niet helemaal waar deze een oplossing voor biedt. (Ik ben nog aan het inlezen)
Opentherm zal werken.

We werken op 868Mhz, 4 verdiepingen meestal geen probleem zolang u de bridge ergens in het midden kan plaatsen.

Extensiekit is alleen nodig als uw huidige thermostaat draadloos is. Verder geen enkel ander voordeel voor de Benelux markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tado schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:18:
[...]

Opentherm zal werken.

We werken op 868Mhz, 4 verdiepingen meestal geen probleem zolang u de bridge ergens in het midden kan plaatsen.

Extensiekit is alleen nodig als uw huidige thermostaat draadloos is. Verder geen enkel ander voordeel voor de Benelux markt.
Top, dankjewel. We moeten kijken hoe we de huidige draden kunnen verleggen van de thermostaat, momenteel is deze niet op de beste plek geplaatst. Ook het leggen van een ethernet-kabel zal een uitdaging worden, maar is wel te doen denk ik. Bedankt voor uw hulp :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gitaarwerk schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:37:
[...]

Top, dankjewel. We moeten kijken hoe we de huidige draden kunnen verleggen van de thermostaat, momenteel is deze niet op de beste plek geplaatst. Ook het leggen van een ethernet-kabel zal een uitdaging worden, maar is wel te doen denk ik. Bedankt voor uw hulp :-)
Eventueel kunt u ook een tado Extensiekit naast ketel plaatsen, daarna is de tado Slimme Thermostaat 100% draadloos.

Alleen de tado bridge heeft Ethernet nodig, eventueel kunt u dat met een powerline adapter of wifi repeater naar een centraal punt in uw huis krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tado schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Eventueel kunt u ook een tado Extensiekit naast ketel plaatsen, daarna is de tado Slimme Thermostaat 100% draadloos.

Alleen de tado bridge heeft Ethernet nodig, eventueel kunt u dat met een powerline adapter of wifi repeater naar een centraal punt in uw huis krijgen.
Ah, dat is helemaal goed nieuws.

betreft ethernet, dacht een kabel te trekken (er liggen al wat leidingen, maar die zijn vrij dun, dus een dunnere kabel met PoE + splitter aan de bridge zijde) zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
tado schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Dat kun je in de gemiddelde nieuwbouw wonning wel vergeten die komt er niet door

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mikerosauer schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:52:
[...]
Dat kun je in de gemiddelde nieuwbouw wonning wel vergeten die komt er niet door
Denk dat het wat nuance kan hebben. Lagere frequentie zal sneller door muren gaan dan hogere frequentie zoals 5GHz. In mijn huis is dat niet anders. 2.4GHz heeft beter bereik, maar 5GHz als het lukt, is sneller. Dus we hebben 3 APs staan om dat te bereiken. De ziggo kastje zelf op 2.4GHz heeft een aardig bereik, en kan het bijna tot bovenaan halen. Het is ook gewapend beton, dus dat merk je ook wel redelijk. Nieuw huis is natuurlijk nog geisoleerder, maar wilt niet zeggen dat het 't niet gaat halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Laatst online: 23-03-2020
gitaarwerk schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:41:
[...]

Denk dat het wat nuance kan hebben. Lagere frequentie zal sneller door muren gaan dan hogere frequentie zoals 5GHz. In mijn huis is dat niet anders. 2.4GHz heeft beter bereik, maar 5GHz als het lukt, is sneller. Dus we hebben 3 APs staan om dat te bereiken. De ziggo kastje zelf op 2.4GHz heeft een aardig bereik, en kan het bijna tot bovenaan halen. Het is ook gewapend beton, dus dat merk je ook wel redelijk. Nieuw huis is natuurlijk nog geisoleerder, maar wilt niet zeggen dat het 't niet gaat halen.
in ons huis uit 20 begin 2018 in elk geval wel, op elke verdieping een AP bedraad dan heb je wifi.
ik kan de verdieping onder of boven niet eens zien als ik een wifi scan doe zelf al sta ik er boven op of er onder de AP
alle 3 ingsteld op 2.4

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mikerosauer schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:17:
[...]

in ons huis uit 20 begin 2018 in elk geval wel, op elke verdieping een AP bedraad dan heb je wifi.
ik kan de verdieping onder of boven niet eens zien als ik een wifi scan doe zelf al sta ik er boven op of er onder de AP
alle 3 ingsteld op 2.4
das wel een hoop :D in ieder geval minder last van inteferentie van buiten dan maar :+

Tado besteld, zal na mijn vakantie binnenkomen. Ik ben erg benieuwd. We vinden vooral dat de thermostaat er erg mooi uit ziet. (Strak en en niet met lelijke LCDs of aandachtstrekkende displays)

[ Voor 17% gewijzigd door gitaarwerk op 24-07-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
tado schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Zolang u de radiator op handmatig "uit" modus zet in de zomer zie ik geen probleem om zowel een Slimme Aircobediening te hebben als Slimme Radiatorknoppen (ze zitten dan wel in 1 tado app).

Omdat we in NL een vrij lang tussenseizoen hebben waar je niet hoeft te verwarmen en ook niet hoeft te koelen denk ik dat het niet echt een groot probleem is om dit 2 keer per jaar handmatig te doen.

Maar ik zou vooral aanraden om uw feature request hier toe te voegen:
https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen

"Slimme Integratie tussen Slimme Aircobediening en tado verwarmingsproducten"
Ik wil in de zomer verwarmen met airco en bijverwarmen met de duurdere CV. Zolang dat niet kan zou ik het niet kopen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-03 07:30
Google Nest hub kan tado graden niet bereiken. Meer mensen last van?

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53

GVR

Marselaar schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:15:
Google Nest hub kan tado graden niet bereiken. Meer mensen last van?
Wel dat ik vandaag de app (android) heb bijgewerkt en laad de app geen informatie meer, blijft hangen op het gele scherm met tado logo. App verwijderen en opnieuw installeren en inloggen heeft geen effect. De statuspagina geeft geen storingen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tezzi
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
GVR schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:39:
[...]

Wel dat ik vandaag de app (android) heb bijgewerkt en laad de app geen informatie meer, blijft hangen op het gele scherm met tado logo. App verwijderen en opnieuw installeren en inloggen heeft geen effect. De statuspagina geeft geen storingen weer.
Zeker wel wat aan de hand, zo nu en dan gaan API calls mis hier.

Jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
gitaarwerk schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:17:
[...]

Ik heb hier vrij brak bereik met 1 van de radiatorknoppen op zolder, die hemelsbreed 15 meter en 2 verdiepingen van de bridge af zit. De extensie kit die ernaast zit (op netstroom...) gaat prima, maar die radiatorknop is iedere keer al voordat de batterijmelding komt regelmatig offline. Lijkt echt met de afstand te maken te hebben. Bridge verplaatsen is geen optie en daarvoor is deze ruimte ook niet boeiend genoeg (werkkamer op zolder). Maar is dus voor anderen wel even kwestie van goed checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 18:40
Heeft het zin na de update van het airco gedeelte in de app, je airco opnieuw te registeren? Momenteel gaat mijn Daikin airco aan/uit en kan ik de temperatuur veranderen met tado... Verder geen andere instellingen aanpasbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53

GVR

GVR schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:39:
[...]

Opgelost na een nieuwe update van de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Iemand bekend met een truc om de fysieke knoppen te disablen? Onze baby heeft inmiddels leren kruipen en er is niks nu zo interessant om midden in de zomer alle kachels aan te zetten door aan Tado te draaien... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

rolandb schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 07:35:
Iemand bekend met een truc om de fysieke knoppen te disablen? Onze baby heeft inmiddels leren kruipen en er is niks nu zo interessant om midden in de zomer alle kachels aan te zetten door aan Tado te draaien... |:(
Echt uit kan niet zonder de batterijen eruit te halen. Je zou de instelling "Handmatige bediening op het Tado apparatuur" voor de betreffende knop(pen) op timer van 1 seconde kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

JBS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:43:
[...]
Echt uit kan niet zonder de batterijen eruit te halen. Je zou de instelling "Handmatige bediening op het Tado apparatuur" voor de betreffende knop(pen) op timer van 1 seconde kunnen zetten.
Slim! Thanks.

Kan hem echter enkel per kamer doen (en niet per knop volgens mij). Timer moet ik minimaal op 1 minuut zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandb schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

Slim! Thanks.

Kan hem echter enkel per kamer doen (en niet per knop volgens mij). Timer moet ik minimaal op 1 minuut zetten.
Kan inderdaad alleen per kamer. Maar dan zal deze instelling gelden voor alle knoppen die toegevoegd zijn aan die kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 06:45
Sinds een paar dagen( kan langer zijn maar gebruikte altijd de app) zie ik op de thermostaat een korte flits met de temperatuur als ik op de knop druk om de temperatuur te zien.
In het verleden drukte je op de knop en dan bleef hij 2 a 3 seconden staan.

Ik heb versie 2 van de bridge en deze hangt op 1 meter van de thermostaat.
De status van de batterijen is goed volgens de app.

Scherm werkt dus wel, maar verder dan de batterijen vervangen kom ik niet.
Is er iemand die dit probleem ook heeft/ heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
ozziestroker1 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:32:
Sinds een paar dagen( kan langer zijn maar gebruikte altijd de app) zie ik op de thermostaat een korte flits met de temperatuur als ik op de knop druk om de temperatuur te zien.
In het verleden drukte je op de knop en dan bleef hij 2 a 3 seconden staan.

Ik heb versie 2 van de bridge en deze hangt op 1 meter van de thermostaat.
De status van de batterijen is goed volgens de app.

Scherm werkt dus wel, maar verder dan de batterijen vervangen kom ik niet.
Is er iemand die dit probleem ook heeft/ heeft gehad?
Heb je de batterijen al vervangen?
Want in 99% van de gevallen is dat de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 06:45
BB-One schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

Heb je de batterijen al vervangen?
Want in 99% van de gevallen is dat de oplossing...
Jup al gedaan ondanks dat de app zei dat ze nog goed waren.
Probleem bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ozziestroker1 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Jup al gedaan ondanks dat de app zei dat ze nog goed waren.
Probleem bleef.
Weet u zeker dat u alkaline (LR03) batterijen heeft gebruikt ?
Soms gebruiken mensen R03 batterijen en dan kan het voorkomen dat het display niet juist werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adebruin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 23:25
@tado Binnenkort ga ik vloerverwarming plaatsen. De verwachtte situatie is als volgt: Ik heb 2 zones vloerverwarming. Zone 1 is woonkamer en zone 2 is gang. In zone 1 heb ik een slimme thermostaat gekoppeld is aan een zoneklep 1 met een extension kit voor verbinding met de CV ketel.

Vraag: Hoe kan ik warmtevraag in zone 2 aansturen zonder dat deze continue open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

tado schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:23:
[...]

Kan inderdaad alleen per kamer. Maar dan zal deze instelling gelden voor alle knoppen die toegevoegd zijn aan die kamer.
Ik heb hiermee een probleem. Momenteel heb ik alle zones op handmatig staan en op uitgeschakeld. Als iemand nu aan de knop draait, gaat hij NIET na een uur terug (want blijkbaar als hij op handmatig staat, wordt deze instelling niet actief). Wat is de oplossing? Moet ik dan een nieuw schema maken waar het systeem telkens uit staat en dat schema activeren?

[ Voor 7% gewijzigd door woekele op 12-08-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray_alcalde
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-03 08:21
Hoi,
Ik gebruik tado ondertussen reeds een maand of 3, in combinatie met een nieuwe Vaillant ecotec plus vcw 6/5-5 ketel.
Na een valse start (wegens combinatie met multimatic vc700 thermostaat => deze is er tussenuit), werkte alles gedurende 3 maanden naar behoren.
Tot plots verleden week de radiotoren warmte begon te geven (ook al stond tado uit of op 15 graden).
Ik moet nu rechtstreeks op de cv ketel de verwarming uitzetten (warm water blijft normaal werken).
Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee? Volgens tado geeft de thermostaat geen signaal aan de ketel om te verwarmen.
Wat kan ik doen om te kijken wat juist het probleem kan zijn? Heeft er nog iemand al iets soortgelijk meegemaakt?
De batterijen zijn nog maar 3 maanden oud, lijkt me vreemd dat het hieraan zou liggen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Toevallig hier iemand met een Google Nest Hub in gebruik?
In het overzicht wordt de temperatuur van het warm water weergegeven in plaats van de temperatuur van de thermostaat. 'Warm water' heb ik al verplaatst naar een andere ruimte binnen Google Home, maar dat mag niet helpen.

Iemand een idee hoe dit aan te passen zodat de temperatuur van de thermostaat getoond wordt?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RY4E4Zf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Bij ons staan ze sinds kinderen ook standard op 1 minuut voordat ze terug gaan, nog steeds irritant want ook nu in de zomer gaat de CV ketel dan toch even aanslaan als het in huis < 25 is en de knop naar 25 gedraaid wordt. Totaal disbalen zou fijner zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-04 15:33
Je zou willen dat je in de app kunt instellen dat handmatige bediening niet mogelijk is. En ook dat er een super-user is die de uiteindelijke macht heeft.

Jouw probleem speelt bij veel Tado gebruikers in vergelijkbare vorm. Tieners en echtegenote(n/s) blijken veelal niet in staat om de briljantheid van een slimme thermostaat en de door de huis-Tweaker ingestelde temperatuur te begrijpen. Of ze zijn van mening dat in een kamer waar het 21 graden is, de verwarming warm moet aanvoelen, omdat het buiten koud is. Deze sujetten denken dan de temperatuur handmatig dan wel in app te kunnen veranderen naar 25 graden, zodat het sneller warm wordt in huis. In dergelijke gevallen zou het nuttig kunnen zijn om handmatige bediening onmogelijk te maken of om de instellingen gekozen door lager geklasseerde gebruikers te laten reviewen door een hoger geplaatste. Helemaal mooi zou zijn als het systeeem blijft doorgeven dat de instelling op 25 graden gezet is, maar deze in de praktijk alleen even de radiatoren verwarmd en daarna weer de ingestelde 20,5 graad vasthoudt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Sander schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Bij ons staan ze sinds kinderen ook standard op 1 minuut voordat ze terug gaan, nog steeds irritant want ook nu in de zomer gaat de CV ketel dan toch even aanslaan als het in huis < 25 is en de knop naar 25 gedraaid wordt. Totaal disbalen zou fijner zijn.
njah bij mij werkt de truc dus uberhaupt niet. Heb jij een programma actief of heb je het op handmatig en uitgeschakeld staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
woekele schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:37:
[...]

njah bij mij werkt de truc dus uberhaupt niet. Heb jij een programma actief of heb je het op handmatig en uitgeschakeld staan?
Staat gewoon een normaal schema achter een daar valt hij inderdaad op terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RRGFlbzXnIPDs4dgkjEd6Omh/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Goedendag,

Ben sinds gisteren bezitter van een Tado V3+, en ik las in de topic intro hier dat de de voorverwarmfunctie van de CV-ketel uitgezet kan worden via de helpdesk.

Wordt hiermee de ECO stand aan/uit bedoeld (welke ik al aan heb staan dus niet van toepassing voor mij dan) of een andere instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
adebruin schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:02:
@tado Binnenkort ga ik vloerverwarming plaatsen. De verwachtte situatie is als volgt: Ik heb 2 zones vloerverwarming. Zone 1 is woonkamer en zone 2 is gang. In zone 1 heb ik een slimme thermostaat gekoppeld is aan een zoneklep 1 met een extension kit voor verbinding met de CV ketel.

Vraag: Hoe kan ik warmtevraag in zone 2 aansturen zonder dat deze continue open staat?
Zone 2 kan dan aan een 2e tado Slimme Thermostaat, die dan per draad verbonden is aan de 2e zoneklep.

Deze 2e tado thermostaat zal dan ook draadloos met de Extensiekit praten om te zorgen dat de ketel op de juiste momenten aan zal gaan.
woekele schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:31:
[...]

Ik heb hiermee een probleem. Momenteel heb ik alle zones op handmatig staan en op uitgeschakeld. Als iemand nu aan de knop draait, gaat hij NIET na een uur terug (want blijkbaar als hij op handmatig staat, wordt deze instelling niet actief). Wat is de oplossing? Moet ik dan een nieuw schema maken waar het systeem telkens uit staat en dat schema activeren?
Er zijn 3 opties voor het schema: "ma-zo", "ma-vr,za,zo" en "ma,di,wo,do,vr,za,zo".
Stel het schema wat u nu niet gebruikt in dat hij van maandag - zondag op "vorstbeveiliging" staat en activeer dat schema.

Op die manier zal de knop automatisch weer uit gaan nadat de timer is afgelopen.

[ Voor 34% gewijzigd door tado op 19-08-2019 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dank! Ik wist niet dat je tussen die verschillende schema's kon switchen zonder dat hij de instellingen ervan zou vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover87
  • Laatst online: 16-04 13:32

rover87

Symfony Developer

(jarig!)
Ik heb een tijdje geleden een tweedehands tado v3 (niet de plus) versie gekocht. Nu heb ik deze opgehangen maar heb ik niet de auto assist functie, enkel met abonnement wat niet zo zou moeten zijn toch? Zou het komen omdat mijn account later is geregistreerd?

Probeer te achterhalen waarom ik alsnog aan een abonnement vast zit. Express een tweedehandsje gekocht om dit te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

zat er ook een bridge bij die V3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorbit
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-05-2024
Goedemorgen,

Wat bepaalt welke versie van Tado het account registreert?
Op dit moment heb ik een Tado V2 (dit wil ik graag zo houden).
Nu ben ik in de mogelijkheid om een internet bridge van een V3+ versie eraan te koppelen.
Zorgt dit ervoor dat ik automatisch overga naar het betaalde abonnement?

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Uiteraard was ik ongeduldig en de vraag maar via de support gesteld. Hierop kreeg ik het onderstaande antwoord.
OK, I just checked and there shouldn't be any automatic upgrade if you decide to register the V3+ Internet Bridge to your existing account.

[ Voor 27% gewijzigd door jorbit op 23-08-2019 12:10 ]

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorbit
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-05-2024
Een vraagje; is de onderstaande claim nog steeds geldig over de Nefit EMS bus. Heb zelf Nefit Proline NxT HRC 24 CW4 en ben benieuwd of regeling van de warmwatertemperatuur mogelijk is.
GVR schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:42:
[...]

Ik kon toen ook niet wachten en heb de boel aangesloten, zelfde ketel en oude thermostaat.

Aansluiting bij ketel op oranje blokje, bij tado op EMS-Bus min en plus.
Bij instelling tado gekozen voor Nefit EMS D31, verwarmingscircuit HC00, HW aansturing geactiveerd en extensikit op Nee ingesteld.

Antwoord tado:
Ja, de parameters zijn correct en de configuratie in uw account ziet er goed uit.
De installatie die u beschrijft, klinkt ook correct (tado + en - aansluitingen en EMS-blok op de ketel).

Alleen de regeling van de warmwatertemperatuur is helaas niet mogelijk op de EMS-bus, dus heb ik die gedeactiveerd in uw configuratie.

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb een Nefit Trendline en daarop kan Tado alleen switchen tussen ECO en normale modus van warmwater. Dus geen temperatuur instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 18:18
Hmm kleine uitdaging.

Ik heb een tado thermostaat beneden hangen.
En de CV ketel op de zolder.
Nu is er een kleine verbouwingen geweest op de zolder bij de cv ketel.

Hierdoor zijn door een kleine fout de 2 kabels die naar de thermostaat gaan beneden weg.
Ook geen mogelijkheid meer om deze naar beneden te krijgen.

Is er een optie om dan de tado toch aan te kunnen sluiten bij de cv ketel en dat de thermostaat beneden hangt?
Ik dacht de extensie kit.
Maar weet niet zeker.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Yup. Extension kit er tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-03 07:30
JBS schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:09:

Iemand een idee hoe dit aan te passen zodat de temperatuur van de thermostaat getoond wordt?

[Afbeelding]
Ik heb een Google Nest hub maar stadsverwarming dus geen ketel aangesloten.

Wat ik wel merk is dat ik sinds kort de verkeerde temperatuur door krijg in ruimtes waar een thermostaat hangt. Hij lijkt af te ronden op halve graden of hij pakt de thermostaatknop ipv het ingestelde meetapparaat.

Sync all devices en tado opnieuw koppelen heeft het helaas bij mij niet opgelost

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 19:33
Hallo,

In ons nieuwe huis ga ik het eerste deel van de radiatoren vervangen.
Omdat ik nu of in de toekomst Tado thermostaatknoppen wil gaan gebruiken vraag ik me af of dit het juiste ventiel is?

https://www.cvkoopjes.nl/...t-1-2-recht-heimeier.html

Of kan ik beter een andere gebruiken?

Verder gebruik ik altijd nog de oude APP.
Is het zinvol om naar de V3+ app uploaden ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

thermostatisch + M30 is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

tado schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:00:
Wij hebben nu de Slimme Radiatorknop Starterskit V3+ in de aanbieding voor 79.99 euro (normale prijs 129.99, 39% korting) via www.tado.nl
Komt er ook nog een aanbieding voor enkel de knop? :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:04:
[...]

Komt er ook nog een aanbieding voor enkel de knop? :)
Helaas kan ik geen informatie verstrekken over eventuele toekomstige kortingsacties.
Hou vooral ook de tweakers pricewatch in de gaten want sommige retailpartners hebben soms ook acties.

• adebruin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 23:25
@tado Ik heb een Tado Extension Kit gekocht met EAN 4260328610237 EK01-TC-ML-03. Ik lees op internet dat er verschillende versies zijn. Op de verpakking mis ik het Apple Homekit logo.

1) Kan je aangeven welke versie ik gekocht heb?
2) Hoe kan je zien welke versie in de verpakking zit?
3) Werkt deze versie met mijn Tado Slimme Thermostaat v3 ST01IB01-T-BX-3?
4) Wat zijn de verschillen tussen de verschillende versies (EOL, ondersteuning, functionaliteiten, firmware versies)?
5) Heb je ook een overzicht van de verschillende versies met EAN codes en de verschillen?
adebruin schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:12:
@tado Ik heb een Tado Extension Kit gekocht met EAN 4260328610237 EK01-TC-ML-03. Ik lees op internet dat er verschillende versies zijn. Op de verpakking mis ik het Apple Homekit logo.

1) Kan je aangeven welke versie ik gekocht heb?
2) Hoe kan je zien welke versie in de verpakking zit?
3) Werkt deze versie met mijn Tado Slimme Thermostaat v3 ST01IB01-T-BX-3?
4) Wat zijn de verschillen tussen de verschillende versies (EOL, ondersteuning, functionaliteiten, firmware versies)?
5) Heb je ook een overzicht van de verschillende versies met EAN codes en de verschillen?
Er is tot op heden maar 1 hardware revisie van de Extensiekit. De verschillende EAN nummers geven alleen aan dat ze in verschillende verpakkingen zijn verkocht.

Oudere versies zijn geproduceerd op een oude firmware maar zullen met een automatische firmware update helemaal bijgewerkt worden naar de huidige firmware versie.

Uiteindelijke maakt het voor de Extensiekit helemaal niet uit welke verpakking u koopt. Hij is altijd geschikt met alle starterkits.

Voor HomeKit is het belangrijk dat u een V3 of V3+ starterskit heeft gekocht. De oudere versies zijn niet geschikt voor HomeKit. Alleen versienummer van de bridge is belangrijk voor HomeKit ondersteuning van het hele tado systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door tado op 11-09-2019 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:39

DUX

blijft ook nu voor Oranje

@tado ! Wat kunnen jullie ons vertellen over de ontwikkelingen op het functionele Tado-platform? Inmiddels staan er een kleine vijftig suggesties op het forum (zonder al teveel reacties vanuit Tado zelf), en hebben jullie op dit forum genoeg reacties kunnen lezen op de (inmiddels verouderde) roadmap waar meerdere klanten rekening mee gehouden hadden.

Wat zit er in de pijplijn momenteel?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Clavat
Is de oudere bridge ook compatible met Homekit?
Of is er een optie om je huidige te laten wisselen?

DUX schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:31:
@tado ! Wat kunnen jullie ons vertellen over de ontwikkelingen op het functionele Tado-platform? Inmiddels staan er een kleine vijftig suggesties op het forum (zonder al teveel reacties vanuit Tado zelf), en hebben jullie op dit forum genoeg reacties kunnen lezen op de (inmiddels verouderde) roadmap waar meerdere klanten rekening mee gehouden hadden.

Wat zit er in de pijplijn momenteel?
We hebben een paar dagen geleden een nieuwe feature gelanceerd met betrekking tot de air comfort skill in de V3+ app. U kunt daar hier meer over lezen

Ik ben zeer blij met de hoeveelheid reacties en activiteit op het tado community forum

Juist om te voorkomen dat we geen valse verwachting creëren zullen we in de toekomst alleen nog over nieuwe features communiceren zodra ze ook daadwerkelijk gelanceerd worden. Vandaar dat ik op dit moment geen verdere inzichten kan bieden over waar we op dit moment aan werken.
Clavat schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:36:
Is de oudere bridge ook compatible met Homekit?
Of is er een optie om je huidige te laten wisselen?
Het grote verschil tussen de V2 bridge (serienummer met GWxxxxxx) en de V3/V3+ bridge (serienummer met IBxxxxx) is de HomeKit ondersteuning.

We hebben geen inruilprogramma, de goedkoopste manier om aan de nieuwe bridge te komen is om een Slimme Radiatorknop starterskit te kopen die op dit moment zelfs in de aanbieding is voor 79.99 via www.tado.com

[ Voor 19% gewijzigd door tado op 11-09-2019 13:41 ]

• Clavat
Jammer maar ik had al gechat maar mijn radiatoren zijn niet geschikt met de knoppen.
Dan maar eens kijken hoe we dan aan de bridge kunnen komen

Clavat schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:43:
Jammer maar ik had al gechat maar mijn radiatoren zijn niet geschikt met de knoppen.
Dan maar eens kijken hoe we dan aan de bridge kunnen komen
U kunt hem hier eventueel bestellen:
https://www.tado.com/stor...cts/internet_bridge_buy:1

Maar zoals aangegeven is het vaak goedkoper om een andere starterskit te kopen en eventueel de Slimme Radiatorknop door te verkopen

• DUX

DUX

tado schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:40:
We hebben een paar dagen geleden een nieuwe feature gelanceerd met betrekking tot de air comfort skill in de V3+ app. U kunt daar hier meer over lezen
Dank voor de reactie! Die nieuwe info had ik inderdaad al gezien in de app. Ik ben een hooikoortspatient dus ik ben benieuwd welke toegevoegde waarde dit zal hebben bij de volgende bloeiperiode naast de bestaande informatiebronnen hierover. Het is in ieder geval een unieke toevoeging in verwarmingland, als je het mij vraagt. Desalniettemin, hoe mooi het overzicht ook is, het was zover ik kan terugvinden geen Nederlandse forumsuggestie en juist díe gedachte was de aanleiding van mijn oorspronkelijke vraag waar dus geen antwoord op lijkt te komen.
Ik ben zeer blij met de hoeveelheid reacties en activiteit op het tado community forum
Dat is natuurlijk alleen maar mooi. Ik zie hier ook veel creativiteit tussen verschijnen die het product nog beter zouden maken.
Juist om te voorkomen dat we geen valse verwachting creëren zullen we in de toekomst alleen nog over nieuwe features communiceren zodra ze ook daadwerkelijk gelanceerd worden. Vandaar dat ik op dit moment geen verdere inzichten kan bieden over waar we op dit moment aan werken.
Dat vind ik dan weer een beetje raar. Het specifieke forumdeel voor suggesties biedt mogelijkheden vanuit jullie organisatie om klantsuggesties te markeren met statussen als "interessant" of "geselecteerd voor een komende release". Het zou jullie, denk ik, sieren als jullie de mogelijkheden van jullie eigen forum actief zouden inzetten want dit is nu niet het geval terwijl het wel zo geadverteerd wordt. Gek genoeg staan er ook suggesties tussen die momenteel zowel de status "gesloten" hebben als "actief".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Hallo,

Ik werk nog altijd met de oude app en ben daar tevreden over.
Maar toch vraag ik me af of ik niet beter naar de nieuwe V3+ app moet upgraden.
Toen deze net uit was las je veel mensen die dingen misten zoals bv de 3 streepjes.
Hoe is de ervaring nu ten opzichte van de oude app?

Kun je in de V3+ app nog altijd de temperatuur handmatig voor een langere periode vast zetten? (Actief tot beëindiging gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

timbe schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:00:
Hallo,

Ik werk nog altijd met de oude app en ben daar tevreden over.
Maar toch vraag ik me af of ik niet beter naar de nieuwe V3+ app moet upgraden.
Toen deze net uit was las je veel mensen die dingen misten zoals bv de 3 streepjes.
Hoe is de ervaring nu ten opzichte van de oude app?

Kun je in de V3+ app nog altijd de temperatuur handmatig voor een langere periode vast zetten? (Actief tot beëindiging gebruiker)

Ik was aanvankelijk ook sceptisch over de nieuwe app, maar stapte over toen bleek dat juist die actie "Actief tot beëindiging gebruiker" mogelijk was in de nieuwe variant. De nieuwe app werkt prima, en ik mis niks ten opzichte van de oude app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
DUX schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:03:
[...]

Ik was aanvankelijk ook sceptisch over de nieuwe app, maar stapte over toen bleek dat juist die actie "Actief tot beëindiging gebruiker" mogelijk was in de nieuwe variant. De nieuwe app werkt prima, en ik mis niks ten opzichte van de oude app :)
Bedankt, _/-\o_

Staan de 3 streepjes er nog in ? (waar in je kunt zien hoe hard de keten gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

timbe schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:44:
Staan de 3 streepjes er nog in ? (waar in je kunt zien hoe hard de keten gaat)
Niet live, wel in de historiegrafiek per zone zoals voorheen.

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-01 08:45
Hallo allen,

Ik heb sinds gister ook de Tado v3+ thermostaat in mijn nieuwe woning (nieuwbouw 2014). Ik had in mijn oude woning (flat uit 1960) een Nest thermostaat. Nu toch voor een Tado gekozen ivm de Homekitsupport. Ik gebuikte bij mijn Nest eigenlijk nooit een schema en deed alles handmatig. Dus als ik niet thuis was gewoon of naar bed ging eco aan en deze stond dan op een minimale temperatuur ingesteld. Als ik vanaf werk naar huis ging dan deed ik onderweg de thermostaat aan zodat het al lekker warm was als ik thuis kwam.

Nu kom ik er bij de Tado niet helemaal uit. ik wil de Tado graag op dezelfde manier willen bedienen als mijn Nest. Moet ik dan alle tijdblokken uit het schema halen en als optie aanvinken ‘actief tot beëindiging gebruiker’? Dan zou het als het goed is gewoon 21 moeten blijven tot dat ik zeg maar om 22:00 uur naar bed ga en dan de thermostaat terugschroef naar 19.5 en gaat deze pas weer aan naar 21 als ik dit daadwerkelijk zelf handmatig verander?

Verder had ik nog een vraag met betrekking tot het warm water wat geregeld kan worden. Wat is een ideale temperatuur om hiervoor in te stellen? En laten jullie dit de gehele dag aan als je thuis bent of kun je dit beter gewoon uit zetten omdat de kosten niet tegen het comfort opwegen? Ik heb sowieso niet het idee dat het warm water aan laten iets doet. Als de functie aan laat moet ik voel m’n gevoel net zo lang wachten als dat de functie uit staat.

Bedankt voor meedenken alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
DUX schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:16:
[...]

Niet live, wel in de historiegrafiek per zone zoals voorheen.
Bedankt Dux.

Wat zie jij als voordelen nu dan van de nieuwe app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Laatst online: 02-08-2023
Gisteren wilde ik het klokprogramma op mijn Atag Wize thermostaat aanpassen, dat is zo vreselijk onhandig dat ik per direct een thermostaat wil waar ik dit in een app of portal kan doen.

Na wat gegoogel kwam ik uit op de Tado. Ik wilde nét gaan bestellen toen wat zaken in een tweaker review en dit topic mij toch weer aan het twijfelen brachten (met name de overshoots icm ruimte niet op tijd op temperatuur hebben). De ervaringen lijken sterk verdeeld, van tevreden tot zeer ontevreden gebruikers.

Wie kan mij adviseren of de Tado zich leent voor:

Mijn situatie
  • Thermostaat hangt in woonkamer
  • Volledige benedenverdieping vloerverwarming.
  • Geen radiatoren in woonkamer, wel in keuken en gang maar altijd uit
  • Woonkamer heeft ook een gashaard die we soms aanhebben
  • Boven radiatoren maar vooralsnog geen wens deze separaat aan te sturen. Meeste staan (bijna) dicht, alleen badkamer is aan.
  • Samenwonend zonder kinderen, werken beiden fulltime dus veel van huis
Mijn wensen
  • Op een gemakkelijke manier klokprogramma’s instellen
  • Geen aanstuurbare zoneklep plaatsen als dat niet nodig is
  • Dat geofencing hoeft van mij niet, kan dat uit? Vloerverwarming lijkt me hier veel te traag voor
  • De gashaard kunnen gebruiken zonder angst dat ik daarmee het algoritme van de tado in de war schop waardoor deze verkeerde conclusies gaat trekken met toekomstige over/under shoots tot gevolg
  • Ik lig niet wakker van zo nu en dan een overshoot van een halve graad. Belangrijker vind ik dat mijn huis ’s morgens op temperatuur is in het uur dat ik wakker en thuis ben. Vervolgens zelfde verhaal als ik ’s avonds thuis kom. Overshoots van 2 graden zit ik niet op te wachten, deels zonde van het geld maar vooral niet comfortabel.
Ga ik vrolijk worden van een Tado? Of leent deze zich niet voor mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snorlexxx schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:46:
Hallo allen,

Ik heb sinds gister ook de Tado v3+ thermostaat in mijn nieuwe woning (nieuwbouw 2014). Ik had in mijn oude woning (flat uit 1960) een Nest thermostaat. Nu toch voor een Tado gekozen ivm de Homekitsupport. Ik gebuikte bij mijn Nest eigenlijk nooit een schema en deed alles handmatig. Dus als ik niet thuis was gewoon of naar bed ging eco aan en deze stond dan op een minimale temperatuur ingesteld. Als ik vanaf werk naar huis ging dan deed ik onderweg de thermostaat aan zodat het al lekker warm was als ik thuis kwam.

Nu kom ik er bij de Tado niet helemaal uit. ik wil de Tado graag op dezelfde manier willen bedienen als mijn Nest. Moet ik dan alle tijdblokken uit het schema halen en als optie aanvinken ‘actief tot beëindiging gebruiker’? Dan zou het als het goed is gewoon 21 moeten blijven tot dat ik zeg maar om 22:00 uur naar bed ga en dan de thermostaat terugschroef naar 19.5 en gaat deze pas weer aan naar 21 als ik dit daadwerkelijk zelf handmatig verander?

Verder had ik nog een vraag met betrekking tot het warm water wat geregeld kan worden. Wat is een ideale temperatuur om hiervoor in te stellen? En laten jullie dit de gehele dag aan als je thuis bent of kun je dit beter gewoon uit zetten omdat de kosten niet tegen het comfort opwegen? Ik heb sowieso niet het idee dat het warm water aan laten iets doet. Als de functie aan laat moet ik voel m’n gevoel net zo lang wachten als dat de functie uit staat.

Bedankt voor meedenken alvast!
1. Inderdaag dan de handmatige modus gebruiken. Alle HomeKit aanpassingen zullen ook als Manuele Modus worden gezien in de tado app. Lees ook: https://support.tado.com/...tige-bediening-in-de-app-

2. Warm water is zeer persoonlijk en maakt voor een combi-ketel niet heel veel uit. Ik zou gewoon aanraden om verschillende instellingen te testen om te zien wat het beste werkt in uw situatie.
mrnn schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:14:
Gisteren wilde ik het klokprogramma op mijn Atag Wize thermostaat aanpassen, dat is zo vreselijk onhandig dat ik per direct een thermostaat wil waar ik dit in een app of portal kan doen.

Na wat gegoogel kwam ik uit op de Tado. Ik wilde nét gaan bestellen toen wat zaken in een tweaker review en dit topic mij toch weer aan het twijfelen brachten (met name de overshoots icm ruimte niet op tijd op temperatuur hebben). De ervaringen lijken sterk verdeeld, van tevreden tot zeer ontevreden gebruikers.

Wie kan mij adviseren of de Tado zich leent voor:

Mijn situatie
  • Thermostaat hangt in woonkamer
  • Volledige benedenverdieping vloerverwarming.
  • Geen radiatoren in woonkamer, wel in keuken en gang maar altijd uit
  • Woonkamer heeft ook een gashaard die we soms aanhebben
  • Boven radiatoren maar vooralsnog geen wens deze separaat aan te sturen. Meeste staan (bijna) dicht, alleen badkamer is aan.
  • Samenwonend zonder kinderen, werken beiden fulltime dus veel van huis
Mijn wensen
  • Op een gemakkelijke manier klokprogramma’s instellen
  • Geen aanstuurbare zoneklep plaatsen als dat niet nodig is
  • Dat geofencing hoeft van mij niet, kan dat uit? Vloerverwarming lijkt me hier veel te traag voor
  • De gashaard kunnen gebruiken zonder angst dat ik daarmee het algoritme van de tado in de war schop waardoor deze verkeerde conclusies gaat trekken met toekomstige over/under shoots tot gevolg
  • Ik lig niet wakker van zo nu en dan een overshoot van een halve graad. Belangrijker vind ik dat mijn huis ’s morgens op temperatuur is in het uur dat ik wakker en thuis ben. Vervolgens zelfde verhaal als ik ’s avonds thuis kom. Overshoots van 2 graden zit ik niet op te wachten, deels zonde van het geld maar vooral niet comfortabel.
Ga ik vrolijk worden van een Tado? Of leent deze zich niet voor mijn situatie?
Als u gewoon de Atag Wize wil vervangen en verder geen Slimme Radiatorknoppen wilt plaatsen dan hoeft u ook niet na te denken over een zoneklep.

De tado kan de Atag Wize prima vervangen en sturen uw ketel dan via de speciale ATAG OpenTherm specificatie aan. In principe werkt tado gewoon prima met vloerverwarmingen en u kunt dan via de App gewoon een schema instellen.

[ Voor 37% gewijzigd door tado op 16-09-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Laatst online: 02-08-2023
tado schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:23:
[...]
Als u gewoon de Atag Wize wil vervangen en verder geen Slimme Radiatorknoppen wilt plaatsen dan hoeft u ook niet na te denken over een zoneklep.

De tado kan de Atag Wize prima vervangen en sturen uw ketel dan via de speciale ATAG OpenTherm specificatie aan. In principe werkt tado gewoon prima met vloerverwarmingen en u kunt dan via de App gewoon een schema instellen.
Oké en kan je nog iets zeggen over de combinatie met een gashaard? Stel ik kom thuis uit mijn werk, de woonkamer is net wel/niet op temperatuur (mijn reistijd wisselt nogal) en ik zet ook direct de gashaard aan gewoon voor wat sfeer of extra warmte. In hoeverre is dit een probleem voor de Tado? Wellicht "leert" deze zichzelf nu dat hij de volgende keer eerder moet stoppen met verwarmen omdat het nu te warm werd terwijl de tado hier eigenlijk niets aan kan doen want het was de gashaard...

Kan ik daar problemen met over/undershoots verwachten, omdat ik regelmatig het geleerde "verstoor" door met een voor tado onbekende warmtebron de temperatuur te beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrnn schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:32:
[...]

Oké en kan je nog iets zeggen over de combinatie met een gashaard? Stel ik kom thuis uit mijn werk, de woonkamer is net wel/niet op temperatuur (mijn reistijd wisselt nogal) en ik zet ook direct de gashaard aan gewoon voor wat sfeer of extra warmte. In hoeverre is dit een probleem voor de Tado? Wellicht "leert" deze zichzelf nu dat hij de volgende keer eerder moet stoppen met verwarmen omdat het nu te warm werd terwijl de tado hier eigenlijk niets aan kan doen want het was de gashaard...

Kan ik daar problemen met over/undershoots verwachten, omdat ik regelmatig het geleerde "verstoor" door met een voor tado onbekende warmtebron de temperatuur te beïnvloeden?
Gashaarden zullen over het algemeen geen probleem zijn voor tado. (temperatuur zal eerder bereikt worden en de ketel zal eerder uitgezet worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-04 22:02

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ik heb gisteren ook op Amazon een radiatorkraan starterset, tado thermostaat en 5 extra kranen gekocht. Ben benieuwd hoe alles gaat werken. Heb 11 radiatoren in huis die ik allemaal aan/uit wil kunnen zetten maar begin er met 6. Hoop dat het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 14:05
Heb veel interesse in het Tado systeem, thermostaatknoppen en slimme thermostaat. Wel is mij het volgende niet helemaal duidelijk. Ik heb een Nefit Moduline 400 (thermostaat, bedraad aangesloten op CV) en een Nefit Topline AquaPower HRC 45/CW6 (CV). Volgens Tado heb ik het volgende nodig:
Bridge
Thermostaat
Extension kit

Die laatste snap ik eerlijk gezegd niet, de smart thermostaat kan toch bedraad aangesloten worden aan de CV? Verder las ik op de website van 50five dat je bij aanschaf van een slimme thermostaat 100 euro subsidie kunt aanvragen, klopt dit? Ik heb zelf ook gekeken en zag dat je twee ingrepen in huis moet doen of is de slimme thermostaat een uitzondering. Eventueel zou ik dubbel glas kunnen nemen (tweede ingreep), er is namelijk één raam in mijn huis dat nog enkel glas is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:13
In november gaan wij verhuizen. In het huidige huis hebben we alleen de Tado thermostaat (v2) t.v.v. onze oude thermostaat. In de nieuwe woning, die een stuk groter is en meer kamers bevat, willen we de slimme thermostaatknoppen combineren met de Tado thermostaat. Is er iets waar we rekening mee moeten houden voordat we 8 slimme thermostaatknoppen aanschaffen?

Gewenste opzet is als volgt:
- 1 zone voor de woonkamer: de Tado thermostaat + twee slimme thermostaatknoppen
- 1 zone voor de keuken: één slimme thermostaatknop (ruimte is middels en suite gescheiden van woonkamer, dus soms wel open en soms niet)
- 5 slaapkamers worden elk voorzien van een slimme thermostaatknoppen

De volgende ruimtes worden niet voorzien van een Tado thermostaat omdat comfort daar minder belangrijk is en/of omdat de ruimte wordt gebruikt voor warmteoverschot van de CV:
- De bijkeuken en gang krijgen een regelbare knop (analoog)
- De badkamer heeft een regelbare knop, maar wordt vol open gezet: in de praktijk zal de ruimte dus altijd mee verwarmen als de ketel aangaat.
- Mocht de badkamer warm worden, dan zullen we deze toch iets meer regelen en zullen we ervoor kiezen om de bijkeuken en/of gang knop aan te passen.

Voor de woonkamer ben ik benieuwd hoe anderen dit doen: bepaalt de thermostaat dan of de ketel aangaat of bepalen de slimme radiatorknoppen dit? Of kun je dit gemakkelijk instellen? En qua verhuizen: hoe werkt dat met Tado?
Ik ben er al wel achter dat we de V3+ app moeten kopen om gemakkelijk meerdere ruimtes in één overzicht te zien en dat het ook een prima investering is gezien we dan ook meer in het Tado eco systeem zitten.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-04 07:52
Iemand ervaring met Tado icm een Google Nest Hub? Ik heb Tado gekoppeld aan Google Assistant. De hub interpreteert dat er 2 thermostaten zijn: de thermostaat en warm water. Op het touch screen kan je op het icoon thermostaat klikken en dan moet je uit 1 van de 2 kiezen maar wat je ook doet, er gebeurt verder niets meer.

Een commando 'zet de thermostaat op 20 graden' levert op dat de thermostaat wel keurig op 20 graden gezet wordt maar ook de foutmelding 'warm water kan niet op 20 graden gezet worden'.

Wat mij betreft gooi ik het hele warm water eruit, maar dat lukt niet? Google Home ziet het als een aparte kamer binnen Tado, maar ik kan hem niet verwijderen (alleen heel Tado loskoppelen, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 17:06
Heb je 'zet woonkamer op 20 graden' of 'zet huiskamer op 20 graden' al eens geprobeerd?

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 08:39
Je moet inderdaad specifiek de naam van de thermostaat aangeven. Heel irritant.
Ook omdat een simpele vraag als hoe warm is het binnen met beide antwoorden terugkomt -_-

Ik heb er een domotica systeem tussen gezet (HomeAssistant), die dan maar 1 thermostaat teruggeeft aan Google Assistent.

BTW:
Zijn er nog steeds features die wel in de V2 app zitten en niet in V3? Ben nog steeds niet over :P

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• oldeweghuis
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
Kodess schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:08:

BTW:
Zijn er nog steeds features die wel in de V2 app zitten en niet in V3? Ben nog steeds niet over :P
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zeker omdat het stookseizoen binnenkort weer van start gaat.
Na alle negatieve berichten ben ik wat afwachtend geworden maar ik kan niet beoordelen of dat terecht is.Meer mensen met V3+ app ervaringen op dit moment?

• timbe
oldeweghuis schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:58:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zeker omdat het stookseizoen binnenkort weer van start gaat.
Na alle negatieve berichten ben ik wat afwachtend geworden maar ik kan niet beoordelen of dat terecht is.Meer mensen met V3+ app ervaringen op dit moment?
Ik dacht dat ik de enige was die nog niet naar de V3 app was gegaan ;)

• DUX

DUX

timbe schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:01:
Wat zie jij als voordelen nu dan van de nieuwe app?
Had nog niet gereageerd, excuses. Voor mij is de V2-app al even geleden dus moet even goed graven. Eerlijk gezegd zie ik niet veel voordelen, maar ook weinig nadelen.

Die streepjes die jij noemt interesseren mij niet zo: ik wil ontzorgd worden op comfort en ik zit zelf niet zo te neuzen op de power die de ketel moet leveren daarvoor. Ja, ik heb overshoots, en ja, dat is niet heel handig als je met je bedrijf communiceert heel zuinig te zijn compleet met rapporten hoeveel je bespaard zou hebben. Echter, daar heb ik dit systeem niet voor in de arm genomen dus dat maakt me minder tot niets uit in tegenstelling tot enkele anderen hier. Als ik desondanks toch wil zien welke power de ketel geleverd heeft kan ik dat zoals gezegd terugzien in de historie.

Ik ben overgestapt op de V3-app vanwege het onverwachte en ongewenste kostenplaatje dat eerder geïntroduceerd werd met de introductie van V3-spullen, terwijl ik reeds meer dan duizend Euro uitgegeven had aan V2. De reeds bestaande V2-gebruikers konden (nog steeds?) onder bestaande voorwaarden overstappen naar V3. En dat heb ik gedaan toen het eenmaal mogelijk was een temperatuur zodanig in te stellen dat die tijdelijk was en automatisch teruggezet werd naar het programma zodra er een programma-event ingesteld was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 08:39
Kijk, ik was op dat laatste aan het wachten, maar heb niet bijgehouden of het al was opgeleverd :9

[ Voor 44% gewijzigd door Kodess op 19-09-2019 15:11 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Sabbi

je denkt aan mij.

abbeyrules schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:10:
Iemand ervaring met Tado icm een Google Nest Hub? Ik heb Tado gekoppeld aan Google Assistant. De hub interpreteert dat er 2 thermostaten zijn: de thermostaat en warm water. Op het touch screen kan je op het icoon thermostaat klikken en dan moet je uit 1 van de 2 kiezen maar wat je ook doet, er gebeurt verder niets meer.

Een commando 'zet de thermostaat op 20 graden' levert op dat de thermostaat wel keurig op 20 graden gezet wordt maar ook de foutmelding 'warm water kan niet op 20 graden gezet worden'.

Wat mij betreft gooi ik het hele warm water eruit, maar dat lukt niet? Google Home ziet het als een aparte kamer binnen Tado, maar ik kan hem niet verwijderen (alleen heel Tado loskoppelen, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk)
Ik heb in de Google Home app een extra kamer aangemaakt, en het 'warm water' apparaat naar die kamer verplaatst. Dan gaat hij niet meer proberen het warmwater in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 22:25
Nostordici schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:31:
Verder las ik op de website van 50five dat je bij aanschaf van een slimme thermostaat 100 euro subsidie kunt aanvragen, klopt dit? Ik heb zelf ook gekeken en zag dat je twee ingrepen in huis moet doen of is de slimme thermostaat een uitzondering. Eventueel zou ik dubbel glas kunnen nemen (tweede ingreep), er is namelijk één raam in mijn huis dat nog enkel glas is.
https://infographics.rvo.nl/seehwoningeigenaar/
Aanvullende energiebesparende maatregelen Er zijn subsidies voor onder andere voor- en achterdeuren, energiezuinige ventilatiesystemen, het waterzijdig inregelen van het verwarmingssysteem en een energiedisplay. U krijgt alleen subsidie hiervoor als u daarnaast ten minste 2 andere energiebesparende maatregelen heeft genomen.

• JBS
  • Niet online

JBS

Sabbi schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:02:
[...]

Ik heb in de Google Home app een extra kamer aangemaakt, en het 'warm water' apparaat naar die kamer verplaatst. Dan gaat hij niet meer proberen het warmwater in te stellen.
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, maar met name in een poging de watertemperatuur uit het overzicht te krijgen dat je krijgt als je van boven naar beneden swiped. Daar staat echter nu nog steeds dat de temperatuur is ingesteld op 55 graden. Op de een of andere manier wil ie niet de thermostaat uit de woonkamer hiervoor gebruiken. Bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1257042

Ik heb sinds vorige week de V3+ in huis gehaald met een nieuwe Vaillant ketel Ecotec Exclusive (BE versie)
met de Vaillant VRC700 thermostaat werkt alles prima na het instellen.

We willen nu de tado eraan hangen en volgens de helpdesk was er ook communicatie met de ketel maar springt hij toch niet op bij de warmtevraag.
Er zijn geen extra extensies van Vaillant aanwezig en de Tado is aangesloten op de EBUS (alhoewel Vaillant dat natuurlijk liever niet ziet).

De VRC700 is afgekoppeld, net als de buitenvoeler.
Zien we nog iets over het hoofd?
Moet er softwarematig nog iets in de ketel gewijzigd worden?

Hopelijk zijn er nog ervaringsdeskundigen met Vaillant hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@tado kunnen jullie adviseren op mijn post?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nostordici schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:31:
Heb veel interesse in het Tado systeem, thermostaatknoppen en slimme thermostaat. Wel is mij het volgende niet helemaal duidelijk. Ik heb een Nefit Moduline 400 (thermostaat, bedraad aangesloten op CV) en een Nefit Topline AquaPower HRC 45/CW6 (CV). Volgens Tado heb ik het volgende nodig:
Bridge
Thermostaat
Extension kit

Die laatste snap ik eerlijk gezegd niet, de smart thermostaat kan toch bedraad aangesloten worden aan de CV? Verder las ik op de website van 50five dat je bij aanschaf van een slimme thermostaat 100 euro subsidie kunt aanvragen, klopt dit? Ik heb zelf ook gekeken en zag dat je twee ingrepen in huis moet doen of is de slimme thermostaat een uitzondering. Eventueel zou ik dubbel glas kunnen nemen (tweede ingreep), er is namelijk één raam in mijn huis dat nog enkel glas is.
Als de huidige Moduline 400 gewoon een bedrade thermostaat is heeft u geen Extensiekit nodig.
Arjan90 schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:18:
In november gaan wij verhuizen. In het huidige huis hebben we alleen de Tado thermostaat (v2) t.v.v. onze oude thermostaat. In de nieuwe woning, die een stuk groter is en meer kamers bevat, willen we de slimme thermostaatknoppen combineren met de Tado thermostaat. Is er iets waar we rekening mee moeten houden voordat we 8 slimme thermostaatknoppen aanschaffen?

Gewenste opzet is als volgt:
- 1 zone voor de woonkamer: de Tado thermostaat + twee slimme thermostaatknoppen
- 1 zone voor de keuken: één slimme thermostaatknop (ruimte is middels en suite gescheiden van woonkamer, dus soms wel open en soms niet)
- 5 slaapkamers worden elk voorzien van een slimme thermostaatknoppen

De volgende ruimtes worden niet voorzien van een Tado thermostaat omdat comfort daar minder belangrijk is en/of omdat de ruimte wordt gebruikt voor warmteoverschot van de CV:
- De bijkeuken en gang krijgen een regelbare knop (analoog)
- De badkamer heeft een regelbare knop, maar wordt vol open gezet: in de praktijk zal de ruimte dus altijd mee verwarmen als de ketel aangaat.
- Mocht de badkamer warm worden, dan zullen we deze toch iets meer regelen en zullen we ervoor kiezen om de bijkeuken en/of gang knop aan te passen.

Voor de woonkamer ben ik benieuwd hoe anderen dit doen: bepaalt de thermostaat dan of de ketel aangaat of bepalen de slimme radiatorknoppen dit? Of kun je dit gemakkelijk instellen? En qua verhuizen: hoe werkt dat met Tado?
Ik ben er al wel achter dat we de V3+ app moeten kopen om gemakkelijk meerdere ruimtes in één overzicht te zien en dat het ook een prima investering is gezien we dan ook meer in het Tado eco systeem zitten.
U kiest in de woonkamer de leider van de zone woonkamer. Dit kan de Slimme Thermostaat zijn (meestal aanbevolen) of een Slimme Radiatorknop. Dit kunt u instellen via de app.

Over verhuizen: U kunt uw tado achterlaten voor nieuwe eigenaar (nodig de nieuwe eigenaar uit in uw account en vraag of hij al uw gegeven kan verwijderen nadat hij/zij in het account zit). Of u verhuist hem mee (verwijder in dat geval uw account en maak een nieuw account aan direct na het verwijderen en voeg uw tado apparaten opnieuw toe zodat u weer toegang heeft tot de stap voor stap handleiding.)

[ Voor 53% gewijzigd door tado op 24-09-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
tado schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:48:
[...]
Of u verhuist hem mee (verwijder in dat geval uw account en maak een nieuw account aan direct na het verwijderen en voeg uw tado apparaten opnieuw toe zodat u weer toegang heeft tot de stap voor stap handleiding.)
Wat betekent dit voor mijn upgrade naar de V3+ app? Ik heb de V2 kit en dus geen vaste abonnementskosten.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 14:05
tado schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:48:
[...]

Als de huidige Moduline 400 gewoon een bedrade thermostaat is heeft u geen Extensiekit nodig.
Nu snap ik het niet meer, jullie support vertelde mij dat ik wel een extension kit nodig heb, inmiddels aangeschaft. Al moet alles nog geplaatst worden. Dit komt omdat mijn Nefit CV geen eigen thermostaat heeft (is mij verteld). Wel is de Moduline 400 inderdaad bedraad aangesloten met de CV ketel.
Nostordici schreef op woensdag 25 september 2019 @ 00:24:
[...]

Nu snap ik het niet meer, jullie support vertelde mij dat ik wel een extension kit nodig heb, inmiddels aangeschaft. Al moet alles nog geplaatst worden. Dit komt omdat mijn Nefit CV geen eigen thermostaat heeft (is mij verteld). Wel is de Moduline 400 inderdaad bedraad aangesloten met de CV ketel.
Nu snap ik uw verhaal niet meer.

Wat doet de Moduline 400 ? Alleen de ketel regelen op buitentemperatuur ? Heeft u bedrading vanaf ketel naar woonkamer liggen ?

Lees ook dit artikel: https://support.tado.com/...ik-een-Extensiekit-nodig-

[ Voor 10% gewijzigd door tado op 25-09-2019 09:08 ]

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
  • Tado V2
  • Intergas Kompakt HRE 28 24 A
SkyFlyer schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:36:
[...]

Staat de ketel op Opentherm aansluiting en heb je de + en - voor Opentherm goed aangesloten?

Het lijkt erop dat je hem als relais aan/ hebt aangesloten. Deze variant kent twee soorten NO (Normally Open) en NC (Normally Closed). Zoals de naam al aangeeft, doen deze precies het tegenovergestelde, de één geeft 'aan' contact bij warmte vraag, de ander heeft 'geen' contact bij warmte vraag.

Kun je een fotootje plaatsen van de aansluiting van de bedrading?

Als je relais gebruikt, zou het dus simpelweg NO een COM gebruiken zijn ipv NC en COM ( of Visa versa).

Beste oplossing is om je ketel aan te sturen via Opentherm, maar daar moet je meestal in de ketel zelf ook de contacten veranderen, als die nu op relais staat.
Sinds 21 april heb ik er eigenlijk nooit meer naar gekeken. Niet super handig om er pas weer naar te kijken nu het hebben van een werkende verwarming wel lekker is, haha.
Vandaag een installateur bij gehad, maar bij hem wou het volgens mij ook niet lukken (mijn vriendin was thuis, zelf niet bij geweest).
De installateur had de indruk dat er wat mis is met de thermosstaat zelf, is het bij iemand bekend of dit probleem vaker voorkomt?

Ik heb nog even contact gehad met Tado. Van hen kreeg ik deze handleiding, welke ik ook aan de installateur overhandigd heb:
https://support.tado.com/...E+-+ENG+-+Google+Docs.pdf

Maar hoe kom ik erachter dat óf de Tado defect is óf de installateur net als ik niet wist wat hij moest doen?
Misschien dat @tado een oplossing heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door G33st op 25-09-2019 15:44 ]

G33st schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:39:
  • Tado V2
[...]

Sinds 21 april heb ik er eigenlijk nooit meer naar gekeken. Niet super handig om er pas weer naar te kijken nu het hebben van een werkende verwarming wel lekker is, haha.
Vandaag een installateur bij gehad, maar bij hem wou het volgens mij ook niet lukken (mijn vriendin was thuis, zelf niet bij geweest).
De installateur had de indruk dat er wat mis is met de thermosstaat zelf, is het bij iemand bekend of dit probleem vaker voorkomt?

Ik heb nog even contact gehad met Tado. Van hen kreeg ik deze handleiding, welke ik ook aan de installateur overhandigd heb:

Maar hoe kom ik erachter dat óf de Tado defect is óf de installateur net als ik niet wist wat hij moest doen?
Optie 1: Loop zelf de bedrading van tado en van de ketel na. Volg deze handleiding om eventueel de tado zelf op OpenTherm te zetten: https://www.tado.com/professional-manuals

Optie 2: u neemt contact op via ons contact formulier: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Stuur bij optie 2 ook foto's van de bedrading in tado en van de bedrading op de aansluitblokken in uw ketel mee.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 23:19
G33st schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:39:
  • Tado V2
[...]

Check of de Tado OpenTherm is aangesloten : https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf pagina 4-5

Check of de Tado OpenTherm staat ingesteld: https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf pagina 8-11 (Tado zal al gepaard zijn, dus dat kun je negeren, je moet alleen in het installateurs menu komen).

Check of de ketel openthem is aangesloten. (zie jouw handleiding, aangesloten op contact 11-12 en brug op 6-7 verwijderd.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Heb ik gedaan.
Check of de Tado OpenTherm staat ingesteld: https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf pagina 8-11 (Tado zal al gepaard zijn, dus dat kun je negeren, je moet alleen in het installateurs menu komen).
Ik krijg constant de melding 'fail' wanneer ik dit wil aanpassen.
Check of de ketel openthem is aangesloten. (zie jouw handleiding, aangesloten op contact 11-12 en brug op 6-7 verwijderd.
Volgens de installateur staat dit sowieso goed. Mochten er nog problemen zijn nadat het mij is gelukt de thermostaat op OpenTherm te zetten, zal ik dit controleren.
Durf de ketel niet goed open te maken..

[ Voor 22% gewijzigd door G33st op 25-09-2019 17:41 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Anoniem: 1257042 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:54:
Ik heb sinds vorige week de V3+ in huis gehaald met een nieuwe Vaillant ketel Ecotec Exclusive (BE versie)
met de Vaillant VRC700 thermostaat werkt alles prima na het instellen.

We willen nu de tado eraan hangen en volgens de helpdesk was er ook communicatie met de ketel maar springt hij toch niet op bij de warmtevraag.
Er zijn geen extra extensies van Vaillant aanwezig en de Tado is aangesloten op de EBUS (alhoewel Vaillant dat natuurlijk liever niet ziet).

De VRC700 is afgekoppeld, net als de buitenvoeler.
Zien we nog iets over het hoofd?
Moet er softwarematig nog iets in de ketel gewijzigd worden?

Hopelijk zijn er nog ervaringsdeskundigen met Vaillant hier.
Toevallig een soortgelijke case met hetzelfde issue bij de hand gehad hier, ook met een Vaillant ketel. Het is belangrijk dat er bruggen (bijvoorbeeld een stukje elektriciteitsdraad) zitten op de andere aansluitingen. Dus ook op de aan/uit-aansluiting. is dat bij jou het geval? En staat de Tado ook op ebus ingesteld?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

G33st schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:23:
[...]

Heb ik gedaan.

[...]

Ik krijg constant de melding 'fail' wanneer ik dit wil aanpassen.

[...]

Volgens de installateur staat dit sowieso goed. Mochten er nog problemen zijn nadat het mij is gelukt de thermostaat op OpenTherm te zetten, zal ik dit controleren.
Durf de ketel niet goed open te maken..
Als u "fail" te zien krijgt vermoed ik dat er iets fout staat ingesteld.

Weet u zeker dat u "EKx" invoert ? Om aan te geven dat er geen Extensiekit is?

Voor opentherm: D01, HC1, EKx, HWv

Mocht u er niet uitkomen, graag foto's van bedrading in ketel en bedrading in tado hier plaatsen of insturen via het contactformulier.
Ik zou ook niet blind vertrouwen op de installateur die zegt "Het staat sowieso goed", mijn ervaring zegt me dat het helaas toch vaak fout gaat bij de bedrading in ketels/tado's.

Haal de stekker uit de ketel. Daarna is het geen probleem om de ketel open te maken. Zoek eventueel online naar de handleiding van uw ketel om te zien hoe die open gaat.
Pagina: 1 ... 81 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!