adebruin schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:02:
@
tado Binnenkort ga ik vloerverwarming plaatsen. De verwachtte situatie is als volgt: Ik heb 2 zones vloerverwarming. Zone 1 is woonkamer en zone 2 is gang. In zone 1 heb ik een slimme thermostaat gekoppeld is aan een zoneklep 1 met een extension kit voor verbinding met de CV ketel.
Vraag: Hoe kan ik warmtevraag in zone 2 aansturen zonder dat deze continue open staat?
Zone 2 kan dan aan een 2e tado Slimme Thermostaat, die dan per draad verbonden is aan de 2e zoneklep.
Deze 2e tado thermostaat zal dan ook draadloos met de Extensiekit praten om te zorgen dat de ketel op de juiste momenten aan zal gaan.
woekele schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:31:
[...]
Ik heb hiermee een probleem. Momenteel heb ik alle zones op handmatig staan en op uitgeschakeld. Als iemand nu aan de knop draait, gaat hij NIET na een uur terug (want blijkbaar als hij op handmatig staat, wordt deze instelling niet actief). Wat is de oplossing? Moet ik dan een nieuw schema maken waar het systeem telkens uit staat en dat schema activeren?
Er zijn 3 opties voor het schema: "ma-zo", "ma-vr,za,zo" en "ma,di,wo,do,vr,za,zo".
Stel het schema wat u nu niet gebruikt in dat hij van maandag - zondag op "vorstbeveiliging" staat en activeer dat schema.
Op die manier zal de knop automatisch weer uit gaan nadat de timer is afgelopen.
[
Voor 34% gewijzigd door
tado op 19-08-2019 11:10
]