Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:28
CUnknown schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:15:
[...]

Ik heb ook een Intergas met Opentherm verbonden en ik weet dat er voor die ketel een optie is om tapcomfort aan te zetten. Hij zorgt dan dat de warmewisselaar al warm is. Dat kan altijd aanstaan, op basis van die zelflerende modus inderdaad, of uit staan. Bij de tapcomfort modus is er ook nog een installateurs optie om het aantal dagen, waarbij hij het warmwatergebruik onthoud en op basis hiervan gaat voorspellen, in te stellen.

Ik herinner me dat ik om het voorverwarmen uit te zetten het aantal dagen op 0 moest zetten, en de tapcomfort uit moest zetten.

Bij tado hebben ze ook nog een extra schermpje voor het heet water te regelen in de app. Dan verschijnt deze net zoals een verwarmingszone. Dit kun je aanzetten door het instellingenmenu van de thermostaat door te lopen en het waterkraantje aan te zetten. Vanaf dat moment kun je een schema maken voor de warmwatertemperatuur. Maar aangezien de Intergas van mij geen boiler heeft, maar alleen een directe warmtewisselaar levert dit voor mij geen winst op.
Precies! Dus voor onze Intergas Kombi Kompakt zonder boiler inderdaad, kunnen we beter bij het installateursmenu de optie [ HW ✓ ] veranderen in [ HW X ], waardoor de optie Warm Water niet meer in het Tado menu staat. En de Intergas ketel dit weer zelf te laten voorspellen (tapcomfort).

Uit de Intergas handleiding:
Ten behoeve van een snelle levering van warm tapwater is een tapcomfort functie in de branderautomaat
aangebracht. Door deze functie wordt de warmtewisselaar op temperatuur gehouden. De tapcomfort functie kent de volgende instellingen:
Aan: ( LED aan) De tapcomfort functie van het toestel is ingeschakeld. De warmtewisselaar wordt continue warm gehouden. Het toestel levert altijd direct warm water.
Eco: ( LED aan) De tapcomfort functie van het toestel is zelflerend. Het toestel zal zich aanpassen aan het
gebruikspatroon van het warm tapwater. Hierdoor zal de warmtewisselaar alleen op temperatuur gebracht worden in periodes waarin op voorgaande dagen warmwater getapt is.
Uit: (Beide LED’s uit.) De warmtewisselaar wordt niet warm gehouden waardoor de levering van warm tapwater even op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

voorstad schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:33:
[...]
Na op my.tado.com via de installateurs optie te hebben aangegeven dat de Tado aangesloten was, kon ik de OpenTherm instelling zetten in het installateursmenu op de Tado.
Hoe komt je bij die optie? Ik zie dat niet terug op my.tado.com...

Vandaag had ik een installateur over de vloer om de extensie kit en een andere zoneklep aan te sluiten en liep tegen de nieuwe "helpdesk" van @tado aan... Waar je voorheen heel goed telefonisch geholpen werd ben je nu overgeleverd aan een Engelstalige chat die niet veel voor je kan betekenen.

Bij het installeren/registeren van de extensie kit kregen we de volgende melding
Unfortunately, we do not have all necessary information about your heating system to provide you with specific installation instructions. An email with some follow up questions has been sent to you. Please answer this email and we will get back to you with specific installation instructions as soon as possible.

Thanks a lot for your patience!
en hier stopt dan het proces... De installateur kan zijn werk niet controleren, de dame op de chat kan niks voor je betekenen en Tado is telefonisch niet meer bereikbaar. Bij gevolg een niet afgeronde installatie, de installateur naar huis kunnen sturen (na drie kwartier in de weer te zijn geweest met de dame op de chat) en nog een keer vrij moeten nemen om dit verhaal af te ronden.

Terwijl ik Tado al uitvoerig had verteld hoe de situatie in elkaar steekt en Tado mij had uitgelegd waarom ik een zone klep en een extensie kit nodig heb, we wisten dus prima wat er moest gebeuren.

Ik ben verre van blij :(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
DeFeCt schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Hoe komt je bij die optie? Ik zie dat niet terug op my.tado.com...

Vandaag had ik een installateur over de vloer om de extensie kit en een andere zoneklep aan te sluiten en liep tegen de nieuwe "helpdesk" van @tado aan... Waar je voorheen heel goed telefonisch geholpen werd ben je nu overgeleverd aan een Engelstalige chat die niet veel voor je kan betekenen.

Bij het installeren/registeren van de extensie kit kregen we de volgende melding

[...]

en hier stopt dan het proces... De installateur kan zijn werk niet controleren, de dame op de chat kan niks voor je betekenen en Tado is telefonisch niet meer bereikbaar. Bij gevolg een niet afgeronde installatie, de installateur naar huis kunnen sturen (na drie kwartier in de weer te zijn geweest met de dame op de chat) en nog een keer vrij moeten nemen om dit verhaal af te ronden.

Terwijl ik Tado al uitvoerig had verteld hoe de situatie in elkaar steekt en Tado mij had uitgelegd waarom ik een zone klep en een extensie kit nodig heb, we wisten dus prima wat er moest gebeuren.

Ik ben verre van blij :(
Dat was de 3e optie. ik zie het nu niet meer maar het was iets van:
1) instellen nadat je wat van tado hebt gehoord
2) installateur of zoiets
3) apparaat is aangesloten

Bij deze 3e optie moet je dan een of andere code van de installateur ingeven, maar als je goed kijkt staat er ergens dat je de stap kunt overslaan... En dan kun je dus door...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUnknown
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 16:58
DeFeCt schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:34:
[...]

en hier stopt dan het proces... De installateur kan zijn werk niet controleren, de dame op de chat kan niks voor je betekenen en Tado is telefonisch niet meer bereikbaar.
Ik moet zeggen dat ik het ook een rare gang van zaken vindt wat betreft de support. Vroeger werd ik altijd redelijk snel geholpen als ik belde. Het telefoonnummer stond netjes in de header van de site.

Tijd terug een zoektocht ondernomen naar het telefoonnummer, want dit was ineens overal verdwenen 020-262 23 10 staat sinds dien als contact opgeslagen. Daarnaast heb ik regelmatig tijdens kantooruren dat niemand opneemt. Erg jammer, zeker omdat expert instellingen alleen via de helpdesk te doen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

CUnknown schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:01:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het ook een rare gang van zaken vindt wat betreft de support. Vroeger werd ik altijd redelijk snel geholpen als ik belde. Het telefoonnummer stond netjes in de header van de site.
Ik heb inmiddels drie tickets vanuit Tado gekregen en kan nog steeds de installatie niet afronden... vraag me af of er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen bij de installatie van een extensie kit.
Helaas hebben we nog niet alle nodige informatie over je verwarmingssysteem om je te voorzien van specifieke installatie-instructies. We hebben een e-mail met enkele vragen naar je gestuurd. Zou je deze e-mail even kunnen beantwoorden? Dan voorzien we je zo snel mogelijk van installatie-instructies.

Bedankt voor je geduld!

[ Voor 25% gewijzigd door DeFeCt op 22-05-2019 19:55 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-04 01:58
Nou, ik ben overgestapt van NEST naar TADO.. maar helemaal happy ben ik nog niet.

Nu al twee keer in mn ochtendjas voor de tado gestaan om m van de muur te trekken zodat ik weer warm water heb.

Ik heb een Vaillant hrSolide, na alles via openterm te hebben geconfigureerd kreeg ik van Tado een mailtje dat deze ketel icm Openterm geen goede combinatie is, veel klanten met klachten. Dus een link gekregen om de VR33 module uit te schakelen en weer via de ebus van vaillant de thermostaat aan te sluiten.

Zo gezegd zo gedaan, Tado op D07 ingesteld en de rest van de dag niet meer naar gekeken. Mail van Tado dat alles nu goed staat. Mooi... tot dat ik onder de douche stapte.

Water werd wel warm maar dat was het dan ook, kon de warm water kraan helemaal open draaien en temp ging niet omhoog.

Ik bespaar jullie de details maar met zowel de warmwater functie aan als uit ( HW x/v) in het installatie menu heb ik het zelfde euvel. Zodra ik de tado van de muur haal heb ik weer HEET water ipv lauw.

In de bestaande mail van Tado het probleem weer gemeld dus afwachten maar weer.

Nog meer mensen hier met een Vaillant hrSolide icm Tado?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:14:
@tado Ik heb een goede reden nodig om de Nest Hub aan te schaffen. Hebben jullie plannen hier een app voor te ontwikkelen?
Voor zover ik weet werkt de Nest Hub met Google Assistent ? In dat geval zou het gewoon moeten werken met tado omdat wij Google Assistent, Amazon Alexa en Apple HomeKit (Siri) ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
tado schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Voor zover ik weet werkt de Nest Hub met Google Assistent ? In dat geval zou het gewoon moeten werken met tado omdat wij Google Assistent, Amazon Alexa en Apple HomeKit (Siri) ondersteunen.
In zoverre, dat Tado en Alexa het volgende oplevert:
Hoe werkt tado° met Amazon Alexa?
Helaas is Amazon Alexa nog niet beschikbaar in het Nederlands. Alexa ondersteunt momenteel Engels (VS, VK, Canada, Australië, India), Duits en Japans.
Dat was heel even schrikken, maar wanneer je 'nl' in 'de' verandert:

https://support.tado.com/...-Amazon-Alexa-einrichten-

Blijkt het gewoon een skill te zijn. Wel even opletten dat de naam die je aan je ruimte geeft uit te spreken is in het engels (of duits) en te begrijpen is voor Alexa. "Woonkamer" is een uitdaging... ik spreek uit ervaring 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DvD77 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:14:
Nou, ik ben overgestapt van NEST naar TADO.. maar helemaal happy ben ik nog niet.

Nu al twee keer in mn ochtendjas voor de tado gestaan om m van de muur te trekken zodat ik weer warm water heb.

Ik heb een Vaillant hrSolide, na alles via openterm te hebben geconfigureerd kreeg ik van Tado een mailtje dat deze ketel icm Openterm geen goede combinatie is, veel klanten met klachten. Dus een link gekregen om de VR33 module uit te schakelen en weer via de ebus van vaillant de thermostaat aan te sluiten.

Zo gezegd zo gedaan, Tado op D07 ingesteld en de rest van de dag niet meer naar gekeken. Mail van Tado dat alles nu goed staat. Mooi... tot dat ik onder de douche stapte.

Water werd wel warm maar dat was het dan ook, kon de warm water kraan helemaal open draaien en temp ging niet omhoog.

Ik bespaar jullie de details maar met zowel de warmwater functie aan als uit ( HW x/v) in het installatie menu heb ik het zelfde euvel. Zodra ik de tado van de muur haal heb ik weer HEET water ipv lauw.

In de bestaande mail van Tado het probleem weer gemeld dus afwachten maar weer.

Nog meer mensen hier met een Vaillant hrSolide icm Tado?
HWv is nodig voor Vaillant EBUS.
Let op: Zorg dat u in uw schema wel warm water aan zet.
DeFeCt schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:33:
[...]

Ik heb inmiddels drie tickets vanuit Tado gekregen en kan nog steeds de installatie niet afronden... vraag me af of er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen bij de installatie van een extensie kit.

[...]
Heeft u wel een antwoord gestuurd op de email met genoeg informatie wat het doel van de extensiekit is ?

Als u niet wilt wachten kunt u ook altijd deze instructies gebruiken:
https://www.tado.com/professional-manuals

[ Voor 17% gewijzigd door tado op 23-05-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:02
tado schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Klopt. Dat werkt prima. Maar de nest hub heeft een schermpje dus ik hoopte dat daar ondersteuning voor zou komen. Fijn als ik mijn telefoon niet meer uit mijn broek hoef te halen als ik het warm water wil aanzetten (buiten het gewone schema).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m3gA schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:38:
[...]

Klopt. Dat werkt prima. Maar de nest hub heeft een schermpje dus ik hoopte dat daar ondersteuning voor zou komen. Fijn als ik mijn telefoon niet meer uit mijn broek hoef te halen als ik het warm water wil aanzetten (buiten het gewone schema).
U kunt uw suggestie hier plaatsen: https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-04 01:58
tado schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:32:
[...]

HWv is nodig voor Vaillant EBUS.
Let op: Zorg dat u in uw schema wel warm water aan zet.
Ik heb beide geprobeerd gisteren. Ga het vanavond nogmaals toepassen maar alles stond idd aan. Dus HW v en schema stond of altijd aan, 65 graden en nog was het water niet heet.

Ik wacht ook nog op antwoord van tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

m3gA schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:38:
[...]

Dat hoeft ook niet, je roept gewoon Hé Google WarmWater Aan. Dat is zo simpel dat ik tegenwoordig het warme water permanent uit heb staan. Als ik besluit te gaan douchen roep ik het en voor ik onder de douch sta is het systeem wel warm. Ik kan het zo ook uit zetten. Maar als ik dat vergeet gaat het na een uurtje hoe dan ook wel uit

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

tado schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Heeft u wel een antwoord gestuurd op de email met genoeg informatie wat het doel van de extensiekit is ?

Als u niet wilt wachten kunt u ook altijd deze instructies gebruiken:
Ja ik heb een antwoord gestuurd en hierna kwam nog een volgende vraag... vooralsnog is de installatie dus niet afgerond.

Wat mij niet helemaal duidelijk is welke scenario in de handleiding nu overeenkomt met het beschreven scenario 2 hier. Dit is namelijk wat ik wil bereiken. Zowel de slimme thermostaat als de extensiekit is op dit moment bedraad aangesloten.

[ Voor 35% gewijzigd door DeFeCt op 23-05-2019 19:31 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
Er is nog geen koppeling gemaakt tussen de Slimme Aircobediening en eventuele andere tado verwarmingsproducten. Ze zitten in dezelfde app maar verder geen directe communicatie tussen de producten.
Precies de reden waarom ik hem nog steeds niet wil kopen, heb namelijk zowel een tado thermostaatknop als een airco in de slaapkamer, zie het nu al gebeuren dat de airco de temperatuur verlaagd en de radiator er tegenop gaat stoken...

Daarnaast gek dat hij via WiFi en niet via de bridge werkt en ook nog eens een adapter heeft in plaats van batterijvoeding wat plaatsing weer extra lastig maakt...

[ Voor 15% gewijzigd door bobjansen op 24-05-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bobjansen schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Precies de reden waarom ik hem nog steeds niet wil kopen, heb namelijk zowel een tado thermostaatknop als een airco in de slaapkamer, zie het nu al gebeuren dat de airco de temperatuur verlaagd en de radiator er tegenop gaat stoken...

Daarnaast gek dat hij via WiFi en niet via de bridge werkt en ook nog eens een adapter heeft in plaats van batterijvoeding wat plaatsing weer extra lastig maakt...
Zolang u de radiator op handmatig "uit" modus zet in de zomer zie ik geen probleem om zowel een Slimme Aircobediening te hebben als Slimme Radiatorknoppen (ze zitten dan wel in 1 tado app).

Omdat we in NL een vrij lang tussenseizoen hebben waar je niet hoeft te verwarmen en ook niet hoeft te koelen denk ik dat het niet echt een groot probleem is om dit 2 keer per jaar handmatig te doen.

Maar ik zou vooral aanraden om uw feature request hier toe te voegen:
https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen

"Slimme Integratie tussen Slimme Aircobediening en tado verwarmingsproducten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
Zolang u de radiator op handmatig "uit" modus zet in de zomer zie ik geen probleem om zowel een Slimme Aircobediening te hebben als Slimme Radiatorknoppen (ze zitten dan wel in 1 tado app).
Tsja, de reden dat ik voor "Smart" producten ga is juist dat ik er niet over na wil denken, ook niet twee keer per jaar. Daarnaast is die oplossing met een snoertje wel echt heel onpraktisch, ik wacht nog even op v4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 16:29
@tado Gisteren mijn bestelde Smart AC control V3+ ontvangen, maar helaas wil het apparaat niet koppelen.

Zodra ik bij de Homekit configuratiestap kom, en ik scan de code, dan duurt het erg lang en uiteindelijk komt de melding 'accessoire niet gevonden'. Hoe nu verder?

Ik heb al een ticket via de website ingeschoten, maar wellicht dat iemand hier een tip heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End
  • Laatst online: 20:32

The End

!Beginning

Inmiddels ben ik weer een aantal maanden verder met het Tado systeem. Ik heb nog steeds drie grote problemen die maar niet opgelost worden:
-Verwarming schiet spontaan aan (24 graden) in een willekeurige ruimte. Dit zou uiteraard door een van de kinderen gedaan kunnen worden, daarom heb ik de timer op 1 minuut gezet, omdat je de knoppen niet uit kan zetten. Echter gaat de verwarming niet uit na een minuut...
-Enorme overshoots van 1 tot 2 graden. Wat echt bizar hoog is voor een apparaat wat zichzelf thermostaat noemt.
-Radiatoren in zones die geen warmte vraag hebben, staan regelmatig aan.(b.v. 2 van de 3 radiatoren in de keuken zone.) De knoppen zitten dan nog goed vast en hebben nieuwe batterijen.

Ik ben benieuwd of anderen ook tegen dit soort zaken aanlopen? Ik begin het aardig zat te worden, want het kost mij naast de aanschaf van het systeem aardig wat geld aan gas verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

[b]The End in "Tado Smart Thermostat Topic"The End schreef op dinsdag 28 mei 2019 @chengbondkwok
-Enorme overshoots van 1 tot 2 graden. Wat echt bizar hoog is voor een apparaat wat zichzelf thermostaat noemt.

Ik ben benieuwd of anderen ook tegen dit soort zaken aanlopen? Ik begin het aardig zat te worden, want het kost mij naast de aanschaf van het systeem aardig wat geld aan gas verspilling.
Wat erg, voor veel geld aangeschaft en dan loopt de teller nog door van het gas.
Een sigaar uit eigen doos dus in uw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

The End schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:09:
Inmiddels ben ik weer een aantal maanden verder met het Tado systeem. Ik heb nog steeds drie grote problemen die maar niet opgelost worden:
-Verwarming schiet spontaan aan (24 graden) in een willekeurige ruimte. Dit zou uiteraard door een van de kinderen gedaan kunnen worden, daarom heb ik de timer op 1 minuut gezet, omdat je de knoppen niet uit kan zetten. Echter gaat de verwarming niet uit na een minuut...
-Radiatoren in zones die geen warmte vraag hebben, staan regelmatig aan.(b.v. 2 van de 3 radiatoren in de keuken zone.) De knoppen zitten dan nog goed vast en hebben nieuwe batterijen.

Herken (gelukkig) geen van de punten die je noemt. Wat zie je in de app wanneer een zone (kennelijk ongevraagd) warmte vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

JBS schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:31:
[...]
Herken (gelukkig) geen van de punten die je noemt. Wat zie je in de app wanneer een zone (kennelijk ongevraagd) warmte vraagt?
Ik heb de verwarming al een aantal weken in alle zones handmatig op 'UIT' staan. (Verwarming is niet meer nodig)

Als het verkeerd gaat, dan staat de temperatuur in die zone op 24 graden. Ook op handmatige bediening. Ik ben de enige met een app, dus niemand anders kan het via de app aanpassen.

Wat mij ook opvalt is dat niet elke knop dezelfde firmware heeft. Diverse knoppen hebben 54.9, een aantal 54.12 De kamer thermostaat 54.8 en de bridge 50.6 Dit is nu al minstens een week zo. Ik kan ook geen lijst vinden met wat de laatste firmware versies zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilmithir
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-04 09:26
24 januari had ik de batterijen van mijn 2 radiatorknoppen vervangen... i.v.m. dat ik toen 1 maand in het buitenland zat (zie post van 24 jan.).
Vandaag en gisteren een mailtje gehad dat ze ondertussen alweer aan vervanging toe zijn...
ik heb dit keer dus maar 4 maanden met 2 setjes batterijen kunnen doen.

ik heb Tado sinds januari 2017 maar ik heb tot nu toe nooit langer dan 6 maanden met een setje batterijen kunnen doen.

begrijp me niet verkeerd ik ben zeer tevreden met het Tado systeem,
maar dit begint ondertussen toch best wel een groot irritatie puntje te worden.

firmware:
- 2x knoppen: 54.9
- bridge: 50.6
- thermostaat: 54.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik ben eigenlijk op de eerste frustraties na best tevreden over mijn Tado, Ik heb zo'n startset met een losse ontvanger voor de cv, vloerverwarmingpomp op de kamerthermosstaat en mijn bovenverdieping d.m.v. 1 radiatorknop voorzien van een aparte warmteaanvraag zodat ik mijn boven en beneden los kan aansturen en werkt al een paar maanden naar behoren(voor de zomerstop ;-) ) de installatie was een heel ander verhaal omdat de setup inderdaad gewoon doodleuk om meer info vraagt en het spulletje dan gewoon anderhalve dag niet werkt in de winter. Ik vind opzich dat je als bedrijf aan moet kunnen geven van de installaties zijn maatwerk en kunnen bijv. 1 werkdag duren i.v.m. contactmomenten. Maar nu was ik er gewoon niet op voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:07
ilmithir schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:22:
24 januari had ik de batterijen van mijn 2 radiatorknoppen vervangen... i.v.m. dat ik toen 1 maand in het buitenland zat (zie post van 24 jan.).
Vandaag en gisteren een mailtje gehad dat ze ondertussen alweer aan vervanging toe zijn...
ik heb dit keer dus maar 4 maanden met 2 setjes batterijen kunnen doen.

ik heb Tado sinds januari 2017 maar ik heb tot nu toe nooit langer dan 6 maanden met een setje batterijen kunnen doen.

begrijp me niet verkeerd ik ben zeer tevreden met het Tado systeem,
maar dit begint ondertussen toch best wel een groot irritatie puntje te worden.

firmware:
- 2x knoppen: 54.9
- bridge: 50.6
- thermostaat: 54.8
Gaan ze vaak open en dicht. Ik heb een setje in de bijkeuken maar omdat die op meeverwarmen staat gaat die praktisch nooit uit. Staat ook op 24 graden en het tocht daar zo dat die dat.nooit red voordat de rest van het huis pas warm is. Batterij status na 8 maanden nog steeds goed.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilmithir
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-04 09:26
Daniel. schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:20:
[...]

Gaan ze vaak open en dicht. Ik heb een setje in de bijkeuken maar omdat die op meeverwarmen staat gaat die praktisch nooit uit. Staat ook op 24 graden en het tocht daar zo dat die dat.nooit red voordat de rest van het huis pas warm is. Batterij status na 8 maanden nog steeds goed.
Ik heb niet het idee dat ze vaak open of dicht gaan, ik zal dit eens gaan monitoren.
Bij mij staat het op 20,5 graad in gesteld als ik thuis ben, en bij afwezigheid 17 graden... Je ziet Tado ook netjes in de 3 stappen alles regelen.

Ik zal binnenkort maar eens contact opnemen met Tado

Edit: typo en stukje duidelijker gemaakt

[ Voor 4% gewijzigd door ilmithir op 03-06-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:23:
[...]

Ja ik heb een antwoord gestuurd en hierna kwam nog een volgende vraag... vooralsnog is de installatie dus niet afgerond.

Wat mij niet helemaal duidelijk is welke scenario in de handleiding nu overeenkomt met het beschreven scenario 2 hier. Dit is namelijk wat ik wil bereiken. Zowel de slimme thermostaat als de extensiekit is op dit moment bedraad aangesloten.
Hallo @tado ? Een antwoord zou leuk zijn :)

Vandaag weer de installatie monteur over de vloer gehad, helaas is ook voor installateurs de support bedroevend geworden... 2x gebeld met het 020 nummer, 2x 15 minuten in de wacht waarna de call wordt afgebroken. Dus... 2x installateur gekomen en nog steeds geen werkend systeem. Ik heb een tijd iedereen Tado aangeraden, maar daar ben ik inmiddels van teruggekomen :/

Thermostaat en Extensiekit zijn aangesloten volgens de handleiding, klep gaat open en dicht, maar zowel vloerverwarming als radiatoren doen niks.

Thermostaat via NO / COM verbonden aan de klep
Extensiekit via COM / NO verbonden aan de ketel
Jumper op 1
Ketel (Intergas) op 11/12 (OpenTherm)

Help! :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeFeCt schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:52:
[...]

Hallo @tado ? Een antwoord zou leuk zijn :)

Vandaag weer de installatie monteur over de vloer gehad, helaas is ook voor installateurs de support bedroevend geworden... 2x gebeld met het 020 nummer, 2x 15 minuten in de wacht waarna de call wordt afgebroken. Dus... 2x installateur gekomen en nog steeds geen werkend systeem. Ik heb een tijd iedereen Tado aangeraden, maar daar ben ik inmiddels van teruggekomen :/

Thermostaat en Extensiekit zijn aangesloten volgens de handleiding, klep gaat open en dicht, maar zowel vloerverwarming als radiatoren doen niks.

Thermostaat via NO / COM verbonden aan de klep
Extensiekit via COM / NO verbonden aan de ketel
Jumper op 1
Ketel (Intergas) op 11/12 (OpenTherm)

Help! :)
Lees nogmaals de Professional Manual:

U geeft aan dat extensiekit op NO en COM zit maar in de ketel op OpenTherm ? Dat lijkt mij dus al een klein foutje.

Ik zou dit aanraden:

Extensiekit heeft 230V nodig op de N en L
De PLUS en MIN van de extensiekit moet op de OpenTherm van de ketel.

Daarna deze instelling op de thermostaat doen:

R01, HC01, EKv, D01, HWv
  • De eerste R01 geeft aan dat de Slimme Thermostaat relais (aan/uit via NO en COM) doet
  • De HC01 geeft aan dat het op Heating Circuit 1 moet gebeuren (alleen van belang als u meerdere ketels wilt aansturen met tado in 1 account, iedere ketel moet dan op zijn eigen verwarmingscircuit zitten)
  • EKv geeft aan dat er een Extensiekit is
  • D01 geeft aan dat de Extensiekit OpenTherm moet sturen (Als u Relais wilt op extensiekit kunt u hier nogmaals R01 ingeven, zorg dan ook dat u HWx invoert)
  • HWv geeft aan dat u wel een warm water sturing wilt doen. (mag ook HWx zijn voor OpenTherm als u liever geen warm water sturing wilt doen)

[ Voor 7% gewijzigd door tado op 04-06-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

tado schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:04:
[...]

U geeft aan dat extensiekit op NO en COM zit maar in de ketel op OpenTherm ? Dat lijkt mij dus al een klein foutje.

Ik zou dit aanraden:

R01, HC01, EKv, D01, HWv
  • De eerste R01 geeft aan dat de Slimme Thermostaat relais (aan/uit via NO en COM) doet
  • De HC01 geeft aan dat het op Heating Circuit 1 moet gebeuren (alleen van belang als u meerdere ketels wilt aansturen met tado in 1 account, iedere ketel moet dan op zijn eigen verwarmingscircuit zitten)
  • D01 geeft aan dat de Extensiekit OpenTherm moet sturen (Als u Relais wilt op extensiekit kunt u hier nogmaals R01 ingeven, zorg dan ook dat u HWx invoert)
  • HWv geeft aan dat u wel een warm water sturing wilt doen. (mag ook HWx zijn voor OpenTherm als u liever geen warm water sturing wilt doen)
Gaan we dat proberen... dat is echter niet wat pagina 33/34 van de bovengenoemde handleiding verteld.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeFeCt schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Gaan we dat proberen... dat is echter niet wat pagina 33/34 van de bovengenoemde handleiding verteld.
Pagina 33/34 gaan over de potentiaalvrije aansluiting. Dat is dus een ander woord voor relais of aan/uit aansluiting.

Dat is prima, maar u geeft aan dat het in de ketel op de 11 en 12 zit, dat zijn de klemmen voor OpenTherm. U moet dus ook pagina 5 van de handleiding gebruiken om aan te sluiten op OpenTherm. (Lees ook de waarschuwing over de 230V voeding die benodigd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

tado schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:04:
[...]

Ik zou dit aanraden:

R01, HC01, EKv, D01, HWv
Ik denk dat de volgorde niet helemaal klopt @tado Tussen HC01 en EKv zit de HWx/v setting/vraag, na de D01 setting volgt het Save scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door DeFeCt op 04-06-2019 20:24 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeFeCt schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:12:
[...]

Ik denk dat de volgorde niet helemaal klopt @tado Tussen HC01 en EKv zit de HWx/v setting/vraag, na de D01 setting volgt het Save scherm.
Volgorde kan anders zijn, maar uitleg klopt nog altijd. Enige belangrijke is dat de eerste R01 voor de thermostaat zal gelden (relais) en de 2e R01/D01 (Relais/OpenTherm) voor de Extensiekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-04 11:00
The End schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:09:

Ik kan je alleen maar aanraden om je ervaringen te uiten in een productreview, op die manier kun je anderen dit lot wellicht besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 17:28
Weet iemand of je via de extensie kit potentiaal vrij relais kan sturen voor DWH(SWW) en verwarming op de volgende wijze?

Verwarming: open -> verwarmen / dicht --> niet verwarmen
DHW: open -> verwarmen / dicht --> niet verwarmen

Gaat om het aansturen van een Warmtepomp waarbij via aux aansluitingen verwarming dan wel DHW productie geblokkeerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:26:
Weet iemand of je via de extensie kit potentiaal vrij relais kan sturen voor DWH(SWW) en verwarming op de volgende wijze?

Verwarming: open -> verwarmen / dicht --> niet verwarmen
DHW: open -> verwarmen / dicht --> niet verwarmen

Gaat om het aansturen van een Warmtepomp waarbij via aux aansluitingen verwarming dan wel DHW productie geblokkeerd kan worden.
Let op dat als u gebruik wilt maken van het relais voor warm water in de extensiekit, de extensiekit alleen 230V kan schakelen. Dus niet potentiaalvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Korte vraag en hopelijk kan die makkelijk beantwoord worden.

Ik ben van plan een Tado aan te schaffen via marktplaats echter weet de verkoper niet welke versie het is omdat ze hem bij aanschaf woning met vervangen ketel direct eraf hebben gehaald en geen verdere info hebben.

Hoe kan ik er achter komen welke versie het daadwerkelijk is?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubman schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:03:
Korte vraag en hopelijk kan die makkelijk beantwoord worden.

Ik ben van plan een Tado aan te schaffen via marktplaats echter weet de verkoper niet welke versie het is omdat ze hem bij aanschaf woning met vervangen ketel direct eraf hebben gehaald en geen verdere info hebben.

Hoe kan ik er achter komen welke versie het daadwerkelijk is?
Een V2 is makkelijk te herkennen aan de grotere bridge.
Tussen de V3 en V3+ hardware is geen verschil te zien. Hier kunt u het beste kijken naar een combinatie van factoren zoals hoe ziet de app er uit ? Wat was de aankoopdatum van deze versie ? Hoe ziet de verpakking er uit ?

Zorg in ieder geval de de oude eigenaar zijn/haar tado account verwijdert voor u de apparaten overkoopt. Als u de apparaten wilt registreren moet die vorige registratie ongedaan gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

tado schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Een V2 is makkelijk te herkennen aan de grotere bridge.
Tussen de V3 en V3+ hardware is geen verschil te zien. Hier kunt u het beste kijken naar een combinatie van factoren zoals hoe ziet de app er uit ? Wat was de aankoopdatum van deze versie ? Hoe ziet de verpakking er uit ?

Zorg in ieder geval de de oude eigenaar zijn/haar tado account verwijdert voor u de apparaten overkoopt. Als u de apparaten wilt registreren moet die vorige registratie ongedaan gemaakt zijn.
Bedankt voor de snelle reactie, dan is dit zo te zien de V2 ipv de opgegeven V3 versie?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gEPot9Vm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubman schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie, dan is dit zo te zien de V2 ipv de opgegeven V3 versie?
[Afbeelding]
Dit is zeker een V2

Enige verschil tussen V2 en V3 is de HomeKit ondersteuning. Alleen de V3 en V3+ heeft deze HomeKit ondersteuning met de nieuwe (kleinere) internet bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@tado bedankt, duidelijk antwoord.

Dan ga ik deze dus niet aanschaffen en blijf ik even verder zoeken.

Best een lastige situatie in huis.
Beneden Vloerverwarming (en thermostaat)
Boven en zolder reguliere verwarming en op de 1e verdieping wederom een thermostaat die los te regelen is, maar ook mee regelt met de beneden thermostaat.
Ideale situatie is elke kamer apart geregeld met radiatorknoppen en zowel beneden als boven (als deze dan überhaupt nog nodig is) thermostaat.

Dit zou naar ik begreep moeten kunnen met Tado zonder dat alles elkaar gaat bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:54:
[...]

Let op dat als u gebruik wilt maken van het relais voor warm water in de extensiekit, de extensiekit alleen 230V kan schakelen. Dus niet potentiaalvrij.
Goed om te weten, dan moet er een relais tussen. Is het verder wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:18:
[...]

Goed om te weten, dan moet er een relais tussen. Is het verder wel mogelijk?
Ik snap uw omschrijving en doel niet ?

Het relais voor het warme water kan met een timer in de app geregeld worden. (en op basis van aanwezig/afwezig) Geen enkele koppeling aan temperatuursturing.
Rubman schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:13:
@tado bedankt, duidelijk antwoord.

Dan ga ik deze dus niet aanschaffen en blijf ik even verder zoeken.

Best een lastige situatie in huis.
Beneden Vloerverwarming (en thermostaat)
Boven en zolder reguliere verwarming en op de 1e verdieping wederom een thermostaat die los te regelen is, maar ook mee regelt met de beneden thermostaat.
Ideale situatie is elke kamer apart geregeld met radiatorknoppen en zowel beneden als boven (als deze dan überhaupt nog nodig is) thermostaat.

Dit zou naar ik begreep moeten kunnen met Tado zonder dat alles elkaar gaat bijten.
Lees dit artikel: https://support.tado.com/...verwarming-en-radiatoren-

En mijn vorige comment: tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

[ Voor 58% gewijzigd door tado op 11-06-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:30:
[...]

Ik snap uw omschrijving en doel niet ?

Het relais voor het warme water kan met een timer in de app geregeld worden. (en op basis van aanwezig/afwezig) Geen enkele koppeling aan temperatuursturing.
Strict technisch kan Tado wel via OpenTherm temperatuursturing doen op DWH, maar mijn vraag staat compleet los van temperatuur sturing.

Momenteel heb ik nog een CV ketel welke met Opentherm wordt gestuurd. Ruimtes worden los gestuurd.

Momenteel stuurt 1 van mijn 2 kamerthermostaten via Opentherm de ketel aan, daarmee zowel de warmtevraag, als de DWH voorziening (CV Boiler).

Ik heb al een extensiekit liggen, omdat het plan was de kamersthermostaat een klep te laten aansturen, en de opentherm aansturing naar de extensiekit over te brengen.

Nu blijkt er echter een grote reperatie op de CV ketel nodig te zijn (ongereleteerd), dus ik wil hem gaan vervangen met een Warmtepomp.

Eén van de warmtepompen welke mij aangeboden wordt, kan via het potentiaal vrije contacten CV warmte blokkeren, en/of warm water productie blokkeren. (En dus ook omgekeerd)

Om met de Tado samen te werken (Heetwater programma ( + aan/afwezigheid) & CV water productie) kan ik deze contacten dus gebruiken.

Instelling zal dan zijn dat de warmtepomp warm water en CV water produceert, tenzij het contact gesloten wordt voor DWH of heating, of beide.

Op die wijze kan ik nog steeds 1) CV warmte sturen 2) DWH productie (Boiler op temperatuur houden) sturen.

Maakt dit het duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Mijn situatie is dus nog iets anders.

Er zijn in de huidige opstelling 2 thermostaten.
1 voor de benedenverdieping (vloerverwarming)
1 voor de bovenverdieping & zolder (radiatoren)

De benedenverdieping is de "hoofd" thermostaat die voornamelijk de benedenverdieping regelt.
de tweede thermostaat regelt dus "apart" de bovenverdieping zodat er ten alle tijden hier gekozen kan worden om deze warmer te stoken dan beneden.
Dus als voorbeeld beneden een 18 graden en boven 20 graden omdat daar iemand zit die het koud heeft.

Er zit dus een klep in het systeem om dit te kunnen regelen.

De vloerverwarming beneden wordt verdeeld dmv een hele zwik aan knoppen op een verdeel unit, maar dat is voor de algemene doorvoersnelheid en warmte van het water wat erdoor stroomt.

Snelle schets van de situatie O-)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QAn5Iv3m.png

Dien ik dan ook 2x een thermostaat te nemen (dus 1 beneden 1 boven) plus voor alle radiatoren een slimme knop of zal ik met 1 thermostaat beneden en slimme knoppen uit kunnen?

Wat ik wil voorkomen is dat we de verwarming beneden op 20 zetten en de radiator boven op 18 staat maar alsnog gaat stoken en andersom een radiator boven op 20 maar beneden kouder zonder de vloerverwarming te gaan stoken.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 11-06-2019 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Strict technisch kan Tado wel via OpenTherm temperatuursturing doen op DWH, maar mijn vraag staat compleet los van temperatuur sturing.

Momenteel heb ik nog een CV ketel welke met Opentherm wordt gestuurd. Ruimtes worden los gestuurd.

Momenteel stuurt 1 van mijn 2 kamerthermostaten via Opentherm de ketel aan, daarmee zowel de warmtevraag, als de DWH voorziening (CV Boiler).

Ik heb al een extensiekit liggen, omdat het plan was de kamersthermostaat een klep te laten aansturen, en de opentherm aansturing naar de extensiekit over te brengen.

Nu blijkt er echter een grote reperatie op de CV ketel nodig te zijn (ongereleteerd), dus ik wil hem gaan vervangen met een Warmtepomp.

Eén van de warmtepompen welke mij aangeboden wordt, kan via het potentiaal vrije contacten CV warmte blokkeren, en/of warm water productie blokkeren. (En dus ook omgekeerd)

Om met de Tado samen te werken (Heetwater programma ( + aan/afwezigheid) & CV water productie) kan ik deze contacten dus gebruiken.

Instelling zal dan zijn dat de warmtepomp warm water en CV water produceert, tenzij het contact gesloten wordt voor DWH of heating, of beide.

Op die wijze kan ik nog steeds 1) CV warmte sturen 2) DWH productie (Boiler op temperatuur houden) sturen.

Maakt dit het duidelijker?
Het is goed te weten dat onze Extensiekit zowel een NC als NO regeling kan doen voor water en verwarming (op 230V als u ook warm water wilt sturen).

Als u die twee 230V NC signalen kunt omzetten in laagvoltage NC signalen voor de warmtepomp dan kunt u op die manier de warmtepomp sturen. (Poorten 1 en 2 op de extensiekit zijn dan voor u van belang).
Rubman schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:58:
[...]

Mijn situatie is dus nog iets anders.

Er zijn in de huidige opstelling 2 thermostaten.
1 voor de benedenverdieping (vloerverwarming)
1 voor de bovenverdieping & zolder (radiatoren)

De benedenverdieping is de "hoofd" thermostaat die voornamelijk de benedenverdieping regelt.
de tweede thermostaat regelt dus "apart" de bovenverdieping zodat er ten alle tijden hier gekozen kan worden om deze warmer te stoken dan beneden.
Dus als voorbeeld beneden een 18 graden en boven 20 graden omdat daar iemand zit die het koud heeft.

Er zit dus een klep in het systeem om dit te kunnen regelen.

De vloerverwarming beneden wordt verdeeld dmv een hele zwik aan knoppen op een verdeel unit, maar dat is voor de algemene doorvoersnelheid en warmte van het water wat erdoor stroomt.

Snelle schets van de situatie O-)
[Afbeelding]

Dien ik dan ook 2x een thermostaat te nemen (dus 1 beneden 1 boven) plus voor alle radiatoren een slimme knop of zal ik met 1 thermostaat beneden en slimme knoppen uit kunnen?

Wat ik wil voorkomen is dat we de verwarming beneden op 20 zetten en de radiator boven op 18 staat maar alsnog gaat stoken en andersom een radiator boven op 20 maar beneden kouder zonder de vloerverwarming te gaan stoken.
In uw geval zou ik aanraden om beide thermostaten met tado te vervangen.

Daarna kunt u gewoon slimme radiatorknoppen toevoegen. De Slimme Radiatorknoppen zullen dan alleen warmte vragen van de thermostaat "boven". De Slimme Thermostaat beneden op de vloerverwarming staat compleet los van boven (behalve dan dat ze beide in uw tado app zitten).

[ Voor 33% gewijzigd door tado op 11-06-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

tado schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:52:
[...]

In uw geval zou ik aanraden om beide thermostaten met tado te vervangen.

Daarna kunt u gewoon slimme radiatorknoppen toevoegen. De Slimme Radiatorknoppen zullen dan alleen warmte vragen van de thermostaat "boven". De Slimme Thermostaat beneden op de vloerverwarming staat compleet los van boven (behalve dan dat ze beide in uw tado app zitten).
Wederom bedankt voor de verduidelijking.

Ga ik even rekenen wat dat geintje mij gaat kosten (en mogelijk later opleveren met besparing :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElConejito
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 17:01
@tado

Ik heb een nieuwe woning gekocht en wil graag met Tado aan de slag. Ik zou graag de kamers apart kunnen verwarmen.

Het betreft een woning uit 2011 met stadsverwarming. Op de begane grond bevinden zich 1 convector radiator aan de muur en twee convector putten aan weerszijde van de kamer. Op de 1e en 2e verdiepingen standaard radiatoren.

Zoals ik het zie kan ik sowieso de thermostaat van Honeywell vervangen door een van Tado en tevens de radiator kranen op de 1e verdieping vervangen door die van Tado. Echter zit ik een beetje met hoe ik omga met de begane grond. Wat adviseer je? Daar geen radiator knoppen en gewoon de thermostaat de temperatuur meten en de convector putten en radiator zijn gang laten gaan? of toch meer gerichte aansturen? Als dat laatste hoe dan om te gaan met de convector putten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Nieuw dilemma voor mij. Ik zie dat maar een deel van de knoppen naar een nieuwere firmware worden geupdate. Een deel zit op 54.9 en een deel op 54.12... (al aantal weken zo) Nu heb ik twee knoppen in de huiskamer verwijderd en weer toegevoegd om te kijken of dit een update forceert. Dat gebeurt niet; echter kan ik wel nu de temperatuur in de huiskamer op 0.1 graden nauwkeurig zien en instellen. In de rest van de zones kan ik dat niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElConejito schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:43:
@tado

Ik heb een nieuwe woning gekocht en wil graag met Tado aan de slag. Ik zou graag de kamers apart kunnen verwarmen.

Het betreft een woning uit 2011 met stadsverwarming. Op de begane grond bevinden zich 1 convector radiator aan de muur en twee convector putten aan weerszijde van de kamer. Op de 1e en 2e verdiepingen standaard radiatoren.

Zoals ik het zie kan ik sowieso de thermostaat van Honeywell vervangen door een van Tado en tevens de radiator kranen op de 1e verdieping vervangen door die van Tado. Echter zit ik een beetje met hoe ik omga met de begane grond. Wat adviseer je? Daar geen radiator knoppen en gewoon de thermostaat de temperatuur meten en de convector putten en radiator zijn gang laten gaan? of toch meer gerichte aansturen? Als dat laatste hoe dan om te gaan met de convector putten?

Alvast bedankt!
Alles hangt van het volgende af: Moet de hoofdthermostaat aan zijn om de radiatoren boven van warmte te voorzien.

Als dat niet het geval is, en er altijd warm water naar de andere radiatoren kan, dan is het heel simpel en hoeven er geen knoppen aan de convectoren toegevoegd te worden.

Als het wel het geval is dan heeft u meerdere opties:

Lees vooral dit artikel door:
https://support.tado.com/...verwarming-en-radiatoren-

In uw geval kunt u de "convectoren zonder knoppen" zien als een soort van vloerverwarming.
The End schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:57:
Nieuw dilemma voor mij. Ik zie dat maar een deel van de knoppen naar een nieuwere firmware worden geupdate. Een deel zit op 54.9 en een deel op 54.12... (al aantal weken zo) Nu heb ik twee knoppen in de huiskamer verwijderd en weer toegevoegd om te kijken of dit een update forceert. Dat gebeurt niet; echter kan ik wel nu de temperatuur in de huiskamer op 0.1 graden nauwkeurig zien en instellen. In de rest van de zones kan ik dat niet... 8)7
Firmwareupdates kunt u niet forceren. Die komen wanneer ze komen.

De 0.1 graad heeft niets te maken met de firmwareversie maar met het feit dat u in de woonkamer een Slimme muurthermostaat heeft als meetpunt.

Vooral geen zorgen maken over de firmware-versie, de updates komen vanzelf als het nodig is en we updaten in sommige gevallen niet alles tegelijk. Vandaar dat verschillende knoppen binnen uw account op andere versies kunnen zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door tado op 13-06-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyke007
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-02 12:27
EDIT: Toch lege batterijen... Mijn excuses!

@tado , sinds enkele dagen heb ik een probleem met mijn TADO V3.
In principe werkt alles, schema's, home/away, alexa integratie, ...

MAAR

Sinds enkele dagen kan ik op de slimme thermostaat zelf de display niet meer gebruiken. Als ik op de knop druk rechtsonder, verschijnt heel even de temperatuur om dan vervolgens een "verstoort" beeld te geven en uit te gaan na 2 seconden. Na 10 seconden kan ik dit herhalen. Ik kan op de thermostaat zelf dus geen temperatuurswijzigingen meer aanbrengen...

Reset door 8 seconden de knop in te drukken herstart de slimme thermostaat, maar zonder verbetering. Los klikken en terug vast klikken doet ook niets.
LR03 batterijen reeds proberen wisselen, ook geen resultaat.

Enig idee aub?

[ Voor 12% gewijzigd door sammyke007 op 13-06-2019 19:56 . Reden: Domme fout van mezelf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@tado
In hoeverre is het volgende voor mijn situatie van toepassing?

Ik krijg het volgende te horen bij overname van een tado set die niet werkt bij de verkopende partij.
De reden is dat het niet werkt met vloerverwarming zones en een elektrische cv. Bij de verdeler heb je dan nog een zoneklep nodig, motortjes op de 3 zonebuisjes en bij de elektrische ketel nog een extension kit van Tado.
In mijn vorige post had ik het over de situatie bij ons thuis waar er wel een klep is om de boven en beneden verdieping "los" te regelen.

Wat er in deze verkocht wordt is een V3+ starterkit en extra thermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rubman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:32:
@tado
In hoeverre is het volgende voor mijn situatie van toepassing?

Ik krijg het volgende te horen bij overname van een tado set die niet werkt bij de verkopende partij.

[...]

In mijn vorige post had ik het over de situatie bij ons thuis waar er wel een klep is om de boven en beneden verdieping "los" te regelen.

Wat er in deze verkocht wordt is een V3+ starterkit en extra thermostaat.
U heeft nu 2 thermostaten en het systeem werkt.
Die 2 thermostaten gaat u door 2 thermostaten van tado vervangen.

Hele verhaal met zonekleppen etc.. komt in uw geval helemaal niet in beeld want dat is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

tado schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:20:
[...]

U heeft nu 2 thermostaten en het systeem werkt.
Die 2 thermostaten gaat u door 2 thermostaten van tado vervangen.

Hele verhaal met zonekleppen etc.. komt in uw geval helemaal niet in beeld want dat is niet relevant.
Oké dat zal dus enkel met een vloerverwarming opgedeeld in zone's/verdiepingen te maken hebben gok ik dan.

Bedankt wederom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2024
Iemand enig idee hoe ik hier de tado radiatorknop op krijg? Moet ik er nog iets afdraaien? Geen van de meegeleverde adapters lijkt te passen.
Radiatorkraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:38
mrVB schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:51:
Iemand enig idee hoe ik hier de tado radiatorknop op krijg? Moet ik er nog iets afdraaien? Geen van de meegeleverde adapters lijkt te passen.
[Afbeelding: Radiatorkraan]
Dit is geen thermostatische kraan, maar een gewone kraan. Je moet zoiets hebben: https://www.warmteservice...raan-recht-1-2/p/44852205

En dan met een m3 aansluiting voor de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
ardvark99 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:00:
[...]

Dit is geen thermostatische kraan, maar een gewone kraan. Je moet zoiets hebben: https://www.warmteservice...raan-recht-1-2/p/44852205

En dan met een m3 aansluiting voor de knop.
Dank voor je antwoord. Beetje balen dit. Heb hier nooit op gelet. Aangezien ik net drie knoppen heb gekocht mag ik nu dus ook drie kranen vervangen eerst. Al met al toch nog een extra duur geintje zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:44
mrVB schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Dank voor je antwoord. Beetje balen dit. Heb hier nooit op gelet. Aangezien ik net drie knoppen heb gekocht mag ik nu dus ook drie kranen vervangen eerst. Al met al toch nog een extra duur geintje zo.
Staat vrij duidelijk bij dat je een thermostatische kraan moet hebben, zelf onderzoek doen voor aanschaf is wel handig. Gebeurt tegenwoordig vrij slecht en dan klagen dat het niet duidelijk is. Niet per sé op jou gericht, maar is een algemene observatie.

Kosten vallen wel mee, je kan die kraan er vrij simpel afhalen en vervangen voor €20-30 per kraan. Die kosten haal je makkelijk terug als je echt per ruimte gaat verwarmen. Zeker omdat je al helemaal geen thermostatische kranen had, gaat dat hoe dan ook schelen (tenzij je die kranen altijd dicht had staan).

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrVB
Koldur schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:29:
[...]

Staat vrij duidelijk bij dat je een thermostatische kraan moet hebben, zelf onderzoek doen voor aanschaf is wel handig. Gebeurt tegenwoordig vrij slecht en dan klagen dat het niet duidelijk is. Niet per sé op jou gericht, maar is een algemene observatie.

Kosten vallen wel mee, je kan die kraan er vrij simpel afhalen en vervangen voor €20-30 per kraan. Die kosten haal je makkelijk terug als je echt per ruimte gaat verwarmen. Zeker omdat je al helemaal geen thermostatische kranen had, gaat dat hoe dan ook schelen (tenzij je die kranen altijd dicht had staan).
No offence taken. Ik heb al 2 thermostaten van ze. Die had ik in 10 min vervangen. Ik ging er gemakshalve van uit dat het vwb de knoppen een kwestie van knop vervangen was. Nu ik verder lees op hun website zie ik het inderdaad staan.
Straks maar even langs de Hornbach rijden, dan kan ik gelijk aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:44
mrVB schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:39:
[...]

No offence taken. Ik heb al 2 thermostaten van ze. Die had ik in 10 min vervangen. Ik ging er gemakshalve van uit dat het vwb de knoppen een kwestie van knop vervangen was. Nu ik verder lees op hun website zie ik het inderdaad staan.
Straks maar even langs de Hornbach rijden, dan kan ik gelijk aan de slag.
Ik raad je de Heimeier aan, kan je zonder adapter erop zetten en gaat het best mee qua batterij.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Deze kranen werken goed i.c.m. tado:

https://www.hornbach.nl/s...echt/7387120/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...iaal/7387122/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...aaks/7387121/artikel.html

Ik heb ze er zelf op gezet en werkt feilloos, zonder adapters of extra ringen. Zit ook meteen een knop bij, dus als je gaat verhuizen kan je die er mooi weer op zetten.

[ Voor 41% gewijzigd door spone op 15-06-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
Dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@tado ik krijg de melding bij overname van een starterkit dat de internet Bridge al gebruikt wordt in een andere woning?
Op welke manier kan ik het beste contact opnemen met jullie om dit op te lossen?

Of kan de verkopende partij dit gemakkelijk zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubman schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:21:
@tado ik krijg de melding bij overname van een starterkit dat de internet Bridge al gebruikt wordt in een andere woning?
Op welke manier kan ik het beste contact opnemen met jullie om dit op te lossen?

Of kan de verkopende partij dit gemakkelijk zelf?
Verkopende partij moet zijn/haar account verwijderen. Daarna kunt u de apparaten registreren in uw account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
spone schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:23:
Deze kranen werken goed i.c.m. tado:

https://www.hornbach.nl/s...echt/7387120/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...iaal/7387122/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...aaks/7387121/artikel.html

Ik heb ze er zelf op gezet en werkt feilloos, zonder adapters of extra ringen. Zit ook meteen een knop bij, dus als je gaat verhuizen kan je die er mooi weer op zetten.
Qua passing wel, qua montage niet. (tenzij je in iedere kamer een losse thermostaat hebt)

De rechte werkt alleen als je hem zo monteert dat de knop niet naar boven wijst maar dwars op de aanvoer, dus naar voren

dus zo:
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/cms/media/nl/teaser_algemeen/artikellistings/artikellisting_verwarmen_koelen_ventileren/radiatoren_toebehoren/artikellisting-radiatoren-en-toebehoren-radiatortoebehoren-968x584_Pic_362.jpg

de axiale en haakse kan ik je afraden. Hierdoor hangt de knop recht boven de aanvoer leiding, warme lucht van de leiding staat op en de knop denkt te onrechte dat de kamer al op temperatuur is.

verkeerd haaks
Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/241975/123 Afbeeldingslocatie: http://www.olino.org/wp-content/uploads/2008/articles/verwarming-en-ventilatie-radiator.jpg

of dubbel haaks
Afbeeldingslocatie: https://www.verwarming-shop-online.be/Files/3/6000/6161/ProductPhotos/400x400/303043831.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.cvtuning.nl/uploads/images/kranen/danfoss-thermostaatkraan-wel-waterzijdig-inregelbaar-2.jpg

zijn de beste keuze in dit geval, omdat dan de voeler verder van de hittebron af staat

[ Voor 22% gewijzigd door ETH0.1 op 17-06-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Zo alles is geïnstalleerd en lijkt naar behoren te werken qua temp meting en verbinding etc.

Het enige wat ik nu merk is dat de ketel aan blijft slaan, ik heb het sterke vermoeden voor de vloerverwarming beneden. Deze werd normaliter door de thermostaat beneden geregeld, echter lijkt dat nu niet meer het geval sinds de Tado er aan hangt. De ketel gaat nu continu aan en de vloerverwarming beneden lijkt gewoon vol te draaien.

@tado is er een duidelijk antwoord hierop?
De thermostaat beneden was een Honeywell Round On/Off T87G en boven een T87M, waarom deze twee verschillen durf ik niet te zeggen.
Ik heb echter in de Ketel een Intergas Kombi Kompakt HReco 30 alle bedrading op de modulerende aansluitingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Rubman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:59:
Zo alles is geïnstalleerd en lijkt naar behoren te werken qua temp meting en verbinding etc.

Het enige wat ik nu merk is dat de ketel aan blijft slaan, ik heb het sterke vermoeden voor de vloerverwarming beneden. Deze werd normaliter door de thermostaat beneden geregeld, echter lijkt dat nu niet meer het geval sinds de Tado er aan hangt. De ketel gaat nu continu aan en de vloerverwarming beneden lijkt gewoon vol te draaien.

@tado is er een duidelijk antwoord hierop?
De thermostaat beneden was een Honeywell Round On/Off T87G en boven een T87M, waarom deze twee verschillen durf ik niet te zeggen.
Ik heb echter in de Ketel een Intergas Kombi Kompakt HReco 30 alle bedrading op de modulerende aansluitingen zitten.
Klinkt alsof de thermostaat boven de ketel aan moet sturen via Opentherm en de thermostaat beneden en zoneklep aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

SkyFlyer schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Klinkt alsof de thermostaat boven de ketel aan moet sturen via Opentherm en de thermostaat beneden en zoneklep aanstuurt.
Ja zoiets, maar nu hangt op beide verdiepingen dus een Tado en de ketel staat op Opentherm met alle bedrading.

Dat dan de vloerverwarming continu aanstaat lijkt mij alsnog niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rubman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:31:
[...]

Ja zoiets, maar nu hangt op beide verdiepingen dus een Tado en de ketel staat op Opentherm met alle bedrading.

Dat dan de vloerverwarming continu aanstaat lijkt mij alsnog niet de bedoeling.
Al deze informatie is niet van belang.

Uw huidige setup werkt zoals het hoort toch ?

Dus de modulerende Honeywell vervangt u door een tado die ook de OpenTherm sturing doet.
De niet-modulerende Honeywell vervangt u door een tado die ook de aan/uit sturing via relais doet.

Er ging een aan/uit signaal over de kabel toen de Honeywell er hing, waarom zou het dan werken als tado daar nu een OpenTherm signaal doorheen wilt sturen ?

Graag dus instelling aanpassen naar relais en op NO en COM aansluiten voor de plek waar eerst de niet modulerende Honeywell hing.

Zorg dat beide thermostaten een andere HC (heating circuit) hebben als u het instelt via het installateurs-menu op de tado thermostaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

tado schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:29:
[...]

Al deze informatie is niet van belang.

Uw huidige setup werkt zoals het hoort toch ?

Dus de modulerende Honeywell vervangt u door een tado die ook de OpenTherm sturing doet.
De niet-modulerende Honeywell vervangt u door een tado die ook de aan/uit sturing via relais doet.

Er ging een aan/uit signaal over de kabel toen de Honeywell er hing, waarom zou het dan werken als tado daar nu een OpenTherm signaal doorheen wilt sturen ?

Graag dus instelling aanpassen naar relais en op NO en COM aansluiten voor de plek waar eerst de niet modulerende Honeywell hing.

Zorg dat beide thermostaten een andere HC (heating circuit) hebben als u het instelt via het installateurs-menu op de tado thermostaat zelf.
Maar is het niet beter om beide thermostaten op modulerend te hebben? Ook met oog op

De ketel is zo omgezet met twee draadjes omzetten.

Dienen ze dan ook nog beide een andere HC te hebben om ervoor te zorgen dat ze niet gelijktijdig aan gaan en alles verwarmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rubman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:58:
[...]

Maar is het niet beter om beide thermostaten op modulerend te hebben? Ook met oog op

De ketel is zo omgezet met twee draadjes omzetten.

Dienen ze dan ook nog beide een andere HC te hebben om ervoor te zorgen dat ze niet gelijktijdig aan gaan en alles verwarmen?
Beide thermostaten dienen een andere Heating Circuit te hebben. (bijvoorbeeld HC1 en HC2)

Ik ken geen ketel waar je 2 OpenTherm thermostaten op kan aansluiten (in ieder geval niet in NL). (Misschien is het in uw geval geregeld met een speciale externe regelaar waar 2 OpenTherm thermostaten op kunnen worden aangesloten)

Ik denk dat uw ketel alleen 2 zones kan aansturen als 1 thermostaat op OpenTHerm werkt en de andere op aan/uit. Dit is vrij normaal voor Intergas ketels met 2 zone aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

tado schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:08:
[...]

Beide thermostaten dienen een andere Heating Circuit te hebben. (bijvoorbeeld HC1 en HC2)

Ik ken geen ketel waar je 2 OpenTherm thermostaten op kan aansluiten (in ieder geval niet in NL). (Misschien is het in uw geval geregeld met een speciale externe regelaar waar 2 OpenTherm thermostaten op kunnen worden aangesloten)

Ik denk dat uw ketel alleen 2 zones kan aansturen als 1 thermostaat op OpenTHerm werkt en de andere op aan/uit. Dit is vrij normaal voor Intergas ketels met 2 zone aansturing.
Dan ga ik daar naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:08:
[...]

Kun je met de extensie kit ook via 230V 2 HCs laten schakelen? En dan per ruimte aangeven of die HC1 of HC2 nodig hebben? (En dan geen warm water schakeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:20
Ik heb een woning gekocht mat stadsverwarming, maar zonde centrale thermostaat. Ik wil dus gebruik gaan maken van de Tado thermostaatknoppen icm een bridge. Ik vroeg mij af hoe de thermostaatknoppen de temperatuur in de kamer meten?

Wat ik daarmee bedoel: Ze zitten natuurlijk tegen de radiator gemonteerd, waardoor het daar warmer zal zijn dan een aantal meter van de radiator vandaan. Dit zou er dus voor kunnen zorgen dat de thermostaatknop denkt dat het 23 graden is, terwijl het ergens anders in de kamer misschien 19 of 20 graden zal zijn. Hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

FrankoNL schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:05:
Ik heb een woning gekocht mat stadsverwarming, maar zonde centrale thermostaat. Ik wil dus gebruik gaan maken van de Tado thermostaatknoppen icm een bridge. Ik vroeg mij af hoe de thermostaatknoppen de temperatuur in de kamer meten?

Wat ik daarmee bedoel: Ze zitten natuurlijk tegen de radiator gemonteerd, waardoor het daar warmer zal zijn dan een aantal meter van de radiator vandaan. Dit zou er dus voor kunnen zorgen dat de thermostaatknop denkt dat het 23 graden is, terwijl het ergens anders in de kamer misschien 19 of 20 graden zal zijn. Hoe lossen jullie dit op?
Dit kun je zelf aanpassen in de app. Per radiatorknop kun een afwijking invullen, bijvoorbeeld -2, waardoor een gemeten temperatuur van 24 gecorrigeerd wordt naar 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:43
JBS schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:33:
[...]
Dit kun je zelf aanpassen in de app. Per radiatorknop kun een afwijking invullen, bijvoorbeeld -2, waardoor een gemeten temperatuur van 24 gecorrigeerd wordt naar 22.
Ik heb ook een ruimte waarin ik het zo moet oplossen, maar het is wel verre van ideaal. Probleem is dat als de verwarming niet aan staat, de meting dan natuurlijk eigenlijk te laag is. Gevolg is dat hij dan mogelijk te snel gaat warmte vragen. Want als het in de ruimte 23 is, corrigeert hij naar 21, waardoor hij bij een target temperatuur van 23 dan ineens begint te stoken, terwijl het eigenlijk al warm genoeg is.

Denk er dan ook over na om in deze ruimte een losse muurthermostaat bij te hangen. Alleen jammer dat die krengen zo duur zijn (€100+) terwijl ze voor die toepassing eigenlijk enkel als thermometer fungeren die de temperatuur doorgeeft naar de centrale thermostaat. Het is eigenlijk zelfs goedkoper van een radiatorknop te gebruiken hiervoor 8)7 , alleen oogt dat natuurlijk wat minder mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 05-07-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:20
JBS schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:33:
[...]
Hoe werkt het bij jullie in de praktijk, wat zijn de afwijkingen ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Twixie schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:34:
[...]

Ik heb ook een ruimte waarin ik het zo moet oplossen, maar het is wel verre van ideaal. Probleem is dat als de verwarming niet aan staat, de meting dan natuurlijk eigenlijk te laag is. Gevolg is dat hij dan mogelijk te snel gaat warmte vragen. Want als het in de ruimte 23 is, corrigeert hij naar 21, waardoor hij bij een target temperatuur van 23 dan ineens begint te stoken, terwijl het eigenlijk al warm genoeg is.

Denk er dan ook over na om in deze ruimte een losse muurthermostaat bij te hangen. Alleen jammer dat die krengen zo duur zijn (€100+) terwijl ze voor die toepassing eigenlijk enkel als thermometer fungeren die de temperatuur doorgeeft naar de centrale thermostaat. Het is eigenlijk zelfs goedkoper van een radiatorknop te gebruiken hiervoor 8)7 , alleen oogt dat natuurlijk wat minder mooi.
een volledige muurthermo is waanzin, tado zou simpelweg de hardware van een bestaande radiator knop kunnen nemen, de motor verwijderen, in een mooi doosje bakken en dat als meter gebruiken voor de ruimte temperatuur, kan voor een paar tientjes gemaakt worden en maakt het systeem zeer accuraat (iets wat geen enkele concurrent kan (en een unique selling point zou zijn), onbegrijpelijk dat ze dit niet wensen te implementeren.

alternatief is een arduino die je temp meet in een centraal gedeelte van je ruimte, en een scriptje wat via de api automatisch de correctiefactor instelt (even terug zoeken op de posts van mij in dit topic). in mijn geval, op de badkamer hangt de knop boven de aanvoer pijp en heb ik dus zodra de radiator aan staat verkeerde waardes. door iedere 5 minuten met een arduino de echte temp te meten en de correctie aan te passen heb ik de juiste temperatuur in de badkamer, maar zoals gezegd, heel raar dat dit zo moet, ik ga echt geen 130 euro lappen voor een muur thermo, dat is waanzin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik maak veel gebruik van Apple's homekit en ben dus blij met de integratie die Tado biedt. Echter zit er wel een lelijk addertje onder het gras. Homekit wijzigingen blijven namelijk permanent staan tot je ze "annuleert". Ik zou willen dat homekit acties blijven staan tot het "slimme schema" iets moet doen.

Voorbeeld:
Ik gebruik homekit en heb ingesteld dat Tado op 17 graden mag zodra iedereen het huis heeft verlaten.
Bij thuiskomst zorgt homekit ervoor dat de Tado weer op 20 graden komt te staan. Om 22:00 hoort het slimme schema de Tado weer op 17 graden te zetten. Dit gebeurt echter niet.

Conclusie:
Als ik homekit wil gebruiken dan moet ik homekit helemaal gebruiken en dus mijn schema programmeren in de homekit automations.

@tado zouden jullie ervoor willen zorgen dat, wij homekit gebruikers, in kunnen stellen dat homekit acties gelden tot het eerstvolgende slim schema moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:52:
[...]

Kun je met de extensie kit ook via 230V 2 HCs laten schakelen? En dan per ruimte aangeven of die HC1 of HC2 nodig hebben? (En dan geen warm water schakeling)
De Extensiekit kan 1 HC schakelen en 1 keer warm water.

Hij kan niet 2 HC's schakelen.
eXisTa schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:00:
Ik maak veel gebruik van Apple's homekit en ben dus blij met de integratie die Tado biedt. Echter zit er wel een lelijk addertje onder het gras. Homekit wijzigingen blijven namelijk permanent staan tot je ze "annuleert". Ik zou willen dat homekit acties blijven staan tot het "slimme schema" iets moet doen.

Voorbeeld:
Ik gebruik homekit en heb ingesteld dat Tado op 17 graden mag zodra iedereen het huis heeft verlaten.
Bij thuiskomst zorgt homekit ervoor dat de Tado weer op 20 graden komt te staan. Om 22:00 hoort het slimme schema de Tado weer op 17 graden te zetten. Dit gebeurt echter niet.

Conclusie:
Als ik homekit wil gebruiken dan moet ik homekit helemaal gebruiken en dus mijn schema programmeren in de homekit automations.

@tado zouden jullie ervoor willen zorgen dat wij homekit gebruikers in kunnen stellen dat homekit acties gelden tot het eerstvolgende slim schema moment?
Dit is mogelijk! tado ziet geen verschil tussen een Apple HomeKit input en een manuele input op het tado apparaat zelf.
U kunt dus via de instellingen in de tado app instellen dat alle manuele handelingen op het apparaat gelden "Tot volgende automatische modus". Op die manier kunt u HomeKit gebruiken en zal tado automatische weer naar het schema schakelen.

[ Voor 64% gewijzigd door tado op 08-07-2019 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tado schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:39:
[...]
Dit is mogelijk! tado ziet geen verschil tussen een Apple HomeKit input en een manuele input op het tado apparaat zelf.
U kunt dus via de instellingen in de tado app instellen dat alle manuele handelingen op het apparaat gelden "Tot volgende automatische modus". Op die manier kunt u HomeKit gebruiken en zal tado automatische weer naar het schema schakelen.
Krijg nou wat. Ik heb gewoon niet ver genoeg gezocht.
Bedankt voor de tip.

[ Voor 9% gewijzigd door eXisTa op 08-07-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:39:
[...]

De Extensiekit kan 1 HC schakelen en 1 keer warm water.

Hij kan niet 2 HC's schakelen.
Kan ik dan 1 van de 2 circuits direct met 1 kamer thermostaat thermostaat sturen, en de andere kamers via de extensiekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 15-04 15:38
Ik heb al een paar keer gehad nu dat de bridge verbinding verliest, maar dat ik er pas achter kom als ik in de app zie dat geen enkele thermostaat meer verbonden is (en een rode bol bij settings/devices). De stroom van de bridge afhalen lost het probleem op, na 5-10 minuten is alles weer verbonden.

Is het mogelijk om vanuit de app of de cloud een notificatie (push, e-mail) te krijgen als er >1 uur geen verbinding meer is bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50
Heb al een tijd een Tado systeem draaien. De thermostaat verbonden met een zoneklep van Honeywell en een extensiekit aan de CV ketel (Valiant Ecotec Plus VHR 30-34 CW5). Naast de vloerverwarming beneden hebben we nog 5 radiatoren (4 slaapkamers en 1 badkamer). Naast dat ik zeer tevreden ben over de werking heb ik nog wel een aantal vragen die ik heb met de werking van dit systeem die hier misschien beantwoord kunnen worden:

1. De CV installatie heeft een zomer stand (CV gedeelte uit), verbruikt het systeem niks nu ik alles op uit heb gezet in de app? Of verbruikt mijn ketel nog steeds in een soort stand-by modus?

2. Beetje tegenstrijdig met vraag 1. Ik heb altijd begrepen dat een CV ketel zijn warmte kwijt moet. Op dit moment staat de radiator in de badkamer volledig open. Deze zou ik graag ook slim maken en een warm handdoekje elke ochtend. Dus ik zou een thermostaat of een radiator knop kunnen toepassen. Maar als er dan ergens in het systeem warmte gevraagd is en deze is voldaan is de CV ketel nog gewoon warm. Is dat een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:31
Ik heb dit ook. Zeer irritant. Geen enkel ander apparaat in het netwerk heeft hier last van. Tot nu toe geen oplossing gevonden die werkt. Ook de door @tado geopperde oplossing om er een unmanaged switch voor te zetten werkt niet (waarom dit zou werken is mij ook een raadsel).

Mocht je ooit een oplossing vinden dan houd ik mij aanbevolen
jeroen11 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:44:
Ik heb al een paar keer gehad nu dat de bridge verbinding verliest, maar dat ik er pas achter kom als ik in de app zie dat geen enkele thermostaat meer verbonden is (en een rode bol bij settings/devices). De stroom van de bridge afhalen lost het probleem op, na 5-10 minuten is alles weer verbonden.

Is het mogelijk om vanuit de app of de cloud een notificatie (push, e-mail) te krijgen als er >1 uur geen verbinding meer is bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:39:
[...]

Kan ik dan 1 van de 2 circuits direct met 1 kamer thermostaat thermostaat sturen, en de andere kamers via de extensiekit?
In dat geval heeft u een 2e slimme thermostaat nodig die draadloos de temperatuurmeting kan doen voor het circuit dat met de Extensiekit verbonden is. De extensiekit zelf meet geen temperatuur en de Slimme Thermostaat kan alleen een meting uitvoeren voor 1 circuit.
Jfwiet schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:55:
Heb al een tijd een Tado systeem draaien. De thermostaat verbonden met een zoneklep van Honeywell en een extensiekit aan de CV ketel (Valiant Ecotec Plus VHR 30-34 CW5). Naast de vloerverwarming beneden hebben we nog 5 radiatoren (4 slaapkamers en 1 badkamer). Naast dat ik zeer tevreden ben over de werking heb ik nog wel een aantal vragen die ik heb met de werking van dit systeem die hier misschien beantwoord kunnen worden:

1. De CV installatie heeft een zomer stand (CV gedeelte uit), verbruikt het systeem niks nu ik alles op uit heb gezet in de app? Of verbruikt mijn ketel nog steeds in een soort stand-by modus?

2. Beetje tegenstrijdig met vraag 1. Ik heb altijd begrepen dat een CV ketel zijn warmte kwijt moet. Op dit moment staat de radiator in de badkamer volledig open. Deze zou ik graag ook slim maken en een warm handdoekje elke ochtend. Dus ik zou een thermostaat of een radiator knop kunnen toepassen. Maar als er dan ergens in het systeem warmte gevraagd is en deze is voldaan is de CV ketel nog gewoon warm. Is dat een probleem?
1. De ketel zou nu niets voor verwarmen moeten gebruiken.
2. Eventueel is dan een "bypass" nodig. Vraag hiernaar bij uw installateur.

[ Voor 56% gewijzigd door tado op 10-07-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 09:46

tomic

Smexylittlebabe!

inmiddels geregeld met de helpdesk.

[ Voor 86% gewijzigd door tomic op 10-07-2019 12:13 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 15-04 15:38
koenie schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:47:
Ik heb dit ook. Zeer irritant. Geen enkel ander apparaat in het netwerk heeft hier last van. Tot nu toe geen oplossing gevonden die werkt. Ook de door @tado geopperde oplossing om er een unmanaged switch voor te zetten werkt niet (waarom dit zou werken is mij ook een raadsel).

Mocht je ooit een oplossing vinden dan houd ik mij aanbevolen
[...]
Als ik iets ontdek zal ik dat melden hier.

Bij mij is de situatie al via 2 unmanaged switches (router -> switch in kast -> switch in woonkamer) dus die verbetering kan ik niet checken. Als ik merk dat het vaker gebeurd zit ik te denken om er een geschakeld stopcontact tussen te zetten en dan 1x per dag kort de stroom eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:31
Ja dat kan, maar dat is natuurlijk om het probleem heen werken en niet oplossen.

@tado kunnen wij wat doen om dit probleem op te lossen?
jeroen11 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:49:
[...]

Als ik iets ontdek zal ik dat melden hier.

Bij mij is de situatie al via 2 unmanaged switches (router -> switch in kast -> switch in woonkamer) dus die verbetering kan ik niet checken. Als ik merk dat het vaker gebeurd zit ik te denken om er een geschakeld stopcontact tussen te zetten en dan 1x per dag kort de stroom eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:58:
[...]

In dat geval heeft u een 2e slimme thermostaat nodig die draadloos de temperatuurmeting kan doen voor het circuit dat met de Extensiekit verbonden is. De extensiekit zelf meet geen temperatuur en de Slimme Thermostaat kan alleen een meting uitvoeren voor 1 circuit.
Sorry, ik ben niet duidelijk geweest, met setup is/wordt:

Woonkamer: HC1 --> Bedraad (via relais naar 230V, aangezien bedrading 0.8mm2 is)
Extensiekit --> HC2 --> 230V

Aangesloten op extensiekit:
Werkkamer: Slimme thermostaat knop --> HC2 --> Extensiekit
Kinderkamer: Slimme thermostaat knop --> HC2 --> Extensiekit
Slaapkamer: 2x Slimme thermostaat knop (waarvan 1 temperatuur bepaald) --> HC2 --> Extensiekit
Badkamer: Slimme thermostaat (draadloos, temperatuurmeting) + slimme themostaat knop --> Extensiekit

In de huidige (CV) setup, heb ik de extensiekit nog onaangesloten naast de CV staan, en loopt alles via de bedraade slimme thermostaat in de woonkamer op OpenTherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koenie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:52:
Ja dat kan, maar dat is natuurlijk om het probleem heen werken en niet oplossen.

@tado kunnen wij wat doen om dit probleem op te lossen?

[...]
Zonder inzicht in het probleem kan ik geen advies geven. Ik zou aanraden om een aanvraag bij ons in te dienen via het contactformulier.

Vermeld daarbij duidelijke het exacte type router/modem dat u gebruikt en ook de exacte data wanneer er een verbindingsprobleem was.

Laat ook weten welke van de LED's op de bridge aan het knipperen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Sorry, ik ben niet duidelijk geweest, met setup is/wordt:

Woonkamer: HC1 --> Bedraad (via relais naar 230V, aangezien bedrading 0.8mm2 is)
Extensiekit --> HC2 --> 230V

Aangesloten op extensiekit:
Werkkamer: Slimme thermostaat knop --> HC2 --> Extensiekit
Kinderkamer: Slimme thermostaat knop --> HC2 --> Extensiekit
Slaapkamer: 2x Slimme thermostaat knop (waarvan 1 temperatuur bepaald) --> HC2 --> Extensiekit
Badkamer: Slimme thermostaat (draadloos, temperatuurmeting) + slimme themostaat knop --> Extensiekit

In de huidige (CV) setup, heb ik de extensiekit nog onaangesloten naast de CV staan, en loopt alles via de bedraade slimme thermostaat in de woonkamer op OpenTherm.
U heeft nog altijd een 2e Slimme Thermostaat nodig voor HC2. De Extensiekit heeft een user interface nodig.

De Slimme Thermostaat werkt dan ook als draadloos meetpunt voor 1 van de kamers met uw slimme radiatorknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 23:24
ETH0.1 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 23:23:
[...]

alternatief is een arduino die je temp meet in een centraal gedeelte van je ruimte, en een scriptje wat via de api automatisch de correctiefactor instelt (even terug zoeken op de posts van mij in dit topic). in mijn geval, op de badkamer hangt de knop boven de aanvoer pijp en heb ik dus zodra de radiator aan staat verkeerde waardes. door iedere 5 minuten met een arduino de echte temp te meten en de correctie aan te passen heb ik de juiste temperatuur in de badkamer, maar zoals gezegd, heel raar dat dit zo moet, ik ga echt geen 130 euro lappen voor een muur thermo, dat is waanzin
Of als alterntief een Sonoff TH met tasmota or espurna. nog iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:05:
[...]

U heeft nog altijd een 2e Slimme Thermostaat nodig voor HC2. De Extensiekit heeft een user interface nodig.

De Slimme Thermostaat werkt dan ook als draadloos meetpunt voor 1 van de kamers met uw slimme radiatorknoppen.
Dat is prima, dat zou in ons geval dan de badkamer slimme themostaat zijn.

Hoe weten de slimme thermostaat knoppen welke thermostaat bij hun HC hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:47:
[...]

Dat is prima, dat zou in ons geval dan de badkamer slimme themostaat zijn.

Hoe weten de slimme thermostaat knoppen welke thermostaat bij hun HC hoort?
Dat moet je na de installatie doorgeven aan onze support. Je krijgt als het goed is een automatische email met die exacte vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesDuke
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:28
Goede middag,

Inmiddels al een jaar Tado in huis en werkt allemaal prima. 2 thermostaten, een in babykamer en een in woonkamer (deze is verbonden met de ketel). In andere kamers slimme thermostaatknoppen. Sinds kort echter gemerkt dat de babykamer en onze slaapkamer meeverwarmen met de woonkamer die eerder sochtend verwarmt terwijl die kamers zouden moeten uitstaan. Heb alles geprobeerd, resetten, recalibreren, nieuwe batterijen, thermostaatventiel knop gesmeerd etc.

Is er iets anders wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DesDuke schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:54:
Goede middag,

Inmiddels al een jaar Tado in huis en werkt allemaal prima. 2 thermostaten, een in babykamer en een in woonkamer (deze is verbonden met de ketel). In andere kamers slimme thermostaatknoppen. Sinds kort echter gemerkt dat de babykamer en onze slaapkamer meeverwarmen met de woonkamer die eerder sochtend verwarmt terwijl die kamers zouden moeten uitstaan. Heb alles geprobeerd, resetten, recalibreren, nieuwe batterijen, thermostaatventiel knop gesmeerd etc.

Is er iets anders wat ik nog kan proberen?
Een aanvraag indienen via: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Graag ook het VAxxxxx serienummer meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52

GVR

Goede aanbieding op Amazon. Maarja. Doen of niet. Situatie: 2kapper uit eind jaren 80, met cv verwarmd. Boven nooit verwarming open.

Met een kleine op komst toch 4 knoppen plaatsen om de babykamer te kunnen regelen, of is het eigenlijk zonde van het geld en beter gewoon zelf de knop opendraaien als het echt een keer nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobekes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
De levertijden van de Tado° Extentiekits zijn op alle Amazon-winkels wel 1 à 2 maanden blijkbaar?

https://www.amazon.fr/gp/...smid=A1X6FK5RDHNB96&psc=1
Pagina: 1 ... 80 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!