Precies! Dus voor onze Intergas Kombi Kompakt zonder boiler inderdaad, kunnen we beter bij het installateursmenu de optie [ HW ✓ ] veranderen in [ HW X ], waardoor de optie Warm Water niet meer in het Tado menu staat. En de Intergas ketel dit weer zelf te laten voorspellen (tapcomfort).CUnknown schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:15:
[...]
Ik heb ook een Intergas met Opentherm verbonden en ik weet dat er voor die ketel een optie is om tapcomfort aan te zetten. Hij zorgt dan dat de warmewisselaar al warm is. Dat kan altijd aanstaan, op basis van die zelflerende modus inderdaad, of uit staan. Bij de tapcomfort modus is er ook nog een installateurs optie om het aantal dagen, waarbij hij het warmwatergebruik onthoud en op basis hiervan gaat voorspellen, in te stellen.
Ik herinner me dat ik om het voorverwarmen uit te zetten het aantal dagen op 0 moest zetten, en de tapcomfort uit moest zetten.
Bij tado hebben ze ook nog een extra schermpje voor het heet water te regelen in de app. Dan verschijnt deze net zoals een verwarmingszone. Dit kun je aanzetten door het instellingenmenu van de thermostaat door te lopen en het waterkraantje aan te zetten. Vanaf dat moment kun je een schema maken voor de warmwatertemperatuur. Maar aangezien de Intergas van mij geen boiler heeft, maar alleen een directe warmtewisselaar levert dit voor mij geen winst op.
Uit de Intergas handleiding:
Ten behoeve van een snelle levering van warm tapwater is een tapcomfort functie in de branderautomaat
aangebracht. Door deze functie wordt de warmtewisselaar op temperatuur gehouden. De tapcomfort functie kent de volgende instellingen:
Aan: ( LED aan) De tapcomfort functie van het toestel is ingeschakeld. De warmtewisselaar wordt continue warm gehouden. Het toestel levert altijd direct warm water.
Eco: ( LED aan) De tapcomfort functie van het toestel is zelflerend. Het toestel zal zich aanpassen aan het
gebruikspatroon van het warm tapwater. Hierdoor zal de warmtewisselaar alleen op temperatuur gebracht worden in periodes waarin op voorgaande dagen warmwater getapt is.
Uit: (Beide LED’s uit.) De warmtewisselaar wordt niet warm gehouden waardoor de levering van warm tapwater even op zich laat wachten.