Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Erryt schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:53:
Sinds enkele dagen merk ik dat de radiatoren soms warm zijn, terwijl mijn app zegt dat er geen warmtevraag is (nul vlammetjes). De temperatuur stijgt dan ook gestaag. Zo lijkt aan het einde van de dag in de grafiek van Tado alsof de ketel amper heeft hoeven werken, maar zegt mijn gasleverancier dat ik behoorlijk heb verbruikt. Hebben meer mensen dit probleem? Hoe kan het? En hoe los ik dit op?
Bij mij was het een kapotte driewegklep zijn, als het warm water aan stond op de ketel werden de radiatoren warm.

• Matn
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11-09 11:32
Matn schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:41:
Ik heb een vraag ivm mijn installatie en het gebruik van Tado

Sinds mijn verbouwing ben ik overgeschakeld van radiatoren naar vloerverwarming. Ik heb echter nog een zone met radiatoren waardoor we nu 2 kringen hebben.
Ik hou van het gebruiksgemak van Tado maar het lijkt moeilijk om dit binnen onze huidige opstelling te realiseren.

Even de huidige installatie schetsen:

Ketel: combiketel Remeha calenta 28 C
2 pompgroepen aangesloten op een open verdeler. Deze pompgroepen worden gestuurd door een Cmix module van Remeha waarop 2 OT thermostaten kunnen worden aangesloten of 1 isense
• Eén kring met menggroep voor vloerverwarming
• één directe kring voor radiatoren

Het probleem is dat de Cmix volgens Remeha enkel correct werkt met een isense thermostaat. In theorie kun je volgens de info in de handleiding twee OT thermostaten aansluiten die dan onafhankelijk de 2 kringen aansturen maar het probleem is dat ik nergens kan begrenzen wat de gevraagde aanvoertemperatuur voor het CV water moet zijn.

Ik nam reeds zelf contact op met Remeha en ze ondersteunen dit niet, ze zijn ook erg karig met hun info:

• Ze raden niet aan om 2 andere OT thermostaten te gebruiken omdat je met opentherm verschillende communicaties hebt, advies --> I-sense gebruiken.
• Ik kan de tado volgens hen wel gebruiken via de eerste i-sense op de digitale ingang maar bevelen ze niet aan (is ook wat omslachtig)

Bij de Tado helpdesk hebben ze geen ervaring met de C-mix module, ze zien niet echt problemen buiten het feit dat ik wel de aanvoertemperatuur zou moeten kunnen regelen wat ik nu niet kan en toch ook wel belangrijk is.

Mijn vragen nu:

• Zie ik met deze opstelling beter af van Tado en ga ik terug naar de isense?
• Toevallig mensen met ervaring met de C-mix module van Remeha?
• Wat zijn alternatieven om toch de Tado te kunnen gebruiken, hoe kan dit eventueel anders als je 2
kringen moet aansturen met verschillende warmtevraag (aanvoertemperatuur)?
Is er vanuit Tado enig advies te geven ivm mijn opstelling (Remeha Calenta 28C + C-mix module (2 kringen 1 Lage temperatuur, 1 hoge temperatuur). Andere gebruikservaringen ook welkom natuurlijk.

Voorlopig gebruik ik nog een isense maar zou graag terug het gebruiksgemak van de Tado terughebben.
FabianNL schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:24:
@tado mijn "slimme schema" was vanochtend niet geactiveerd, en volgens de applicatie had mijn tado ook "Geen externe toegang".

Kunnen jullie zien wat het probleem is? Ik heb gewoon internet voor de duidelijkheid en al m'n andere aangesloten IoT apparaten hebben gewoon continu gewerkt. De status pagina van jullie geeft echter ook geen storingen aan...

Ik heb hem nog bewust niet opnieuw opgestart, wellicht willen/kunnen jullie eerst nog iets uitlezen.
Als dit nog een keer voor komt, goed in de app kijken welk apparaat geen verbinding heeft.

Is het de Bridge ? Dan kunt u kijken naar de LED's op de bridge zelf.
https://support.tado.com/...e-kan-het-worden-opgelost-

Is het een ander apparaat ? Dan graag de bridge verplaatsen om een betere RF (868Mhz) verbinding te hebben tussen de bridge en het apparaat wat offline was.

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:59
tado schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Als dit nog een keer voor komt, goed in de app kijken welk apparaat geen verbinding heeft.

Is het de Bridge ? Dan kunt u kijken naar de LED's op de bridge zelf.
https://support.tado.com/...e-kan-het-worden-opgelost-

Is het een ander apparaat ? Dan graag de bridge verplaatsen om een betere RF (868Mhz) verbinding te hebben tussen de bridge en het apparaat wat offline was.
Power en Router branden, de Cloud knippert. Daarom de vraag of jullie kunnen zien wat er aan de hand is, want 's ochtend koud douchen is niet heel fijn O-)
FabianNL schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:40:
[...]

Power en Router branden, de Cloud knippert. Daarom de vraag of jullie kunnen zien wat er aan de hand is, want 's ochtend koud douchen is niet heel fijn O-)
Er is bij ons niets aan de hand: https://status.tado.com/

Ik zou aanraden om de Router een reset te geven, daarna eventueel dit doorlezen:
https://support.tado.com/...knippert-wat-betekent-dat-

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-11 18:44
tado schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:53:
[...]

Er is bij ons niets aan de hand: https://status.tado.com/

Ik zou aanraden om de Router een reset te geven, daarna eventueel dit doorlezen:
https://support.tado.com/...knippert-wat-betekent-dat-
Kunnen jullie duidelijkheid scheppen over de benodigde zoneklep in combinatie met vloerverwarming? Moet deze 220v of 24v zijn?

• koenie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:12
Ik heb dit ook met enige regelmaat (dwz eens in de 8 tot 12 weken) . Bijzonder irritant. De enige oplossing is de bridge van het stroom afhalen en dan 15 a 20 minuten wachten. Alle Tado devices zijn dan offline en moeten eerst reconnecten en dat duurt even.

Ik heb hiervoor zelfs mijn router vervangen, maar dat mocht ook niet baten. Met de v2 Bridge had ik dat probleem niet. Nu met de v3 wel.

@tado is dit een bekend probleem?
FabianNL schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:40:
[...]

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 23:33
Ik wilde deze info even met jullie delen.

Ik had in mijn setup warm water altijd aan staan, ook als we niet thuis zijn. Afgelopen weekend een weekendje weg geweest, dus de verwarming op 15 gezet (is het hele weekend niet aan geweest). Warm water had ik wel aan staan op vrijdag middag.

In de avond dacht ik: Ik doe eens gek en ik zet het warm water uit. eens kijken naar het verschil

Tussen 14:00 (2187,019) en 20:00 (2187,095) heb ik 0,076m3 gas gebruikt, grofweg iedere 3 uur gaat de ketel even aan om de boiler te verwarmen, voor mijn ketel is het verbruik dus 0,025m3 per 3 uur.

Met 8 blokken van 3 uur in een dag kost dit 0,2m3 aan gas om de boiler op temperatuur te houden

http://i67.tinypic.com/2957j8x.jpg

In dezelfde periode op zaterdag 14:00 (2187,105) en 20:00 (2187,108), heb ik maar 0,003m3 gas gebruikt. hier staat de boiler uit en brandt enkel de waakvlam. Over de gehele zaterdag heb ik 0,012m3 aan gas verbruikt
http://i64.tinypic.com/2yyxouu.png

Besparing valt in mijn geval dus wel mee als de ketel uit staat, maar alles is mee genomen :)

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:30
Ik heb nu al een aantal keren dat de automatische afwezigheid niet goed functioneerd.
Alle telefoons die staan geregistreerd zijn fysiek afwezig maar toch geeft de app aan dat een telefoon in huis is en schakeld dus niet in de afwezigheidsstand.

Ik heb gewoon een lopend abonnement dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.
koenie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:47:
Ik heb dit ook met enige regelmaat (dwz eens in de 8 tot 12 weken) . Bijzonder irritant. De enige oplossing is de bridge van het stroom afhalen en dan 15 a 20 minuten wachten. Alle Tado devices zijn dan offline en moeten eerst reconnecten en dat duurt even.

Ik heb hiervoor zelfs mijn router vervangen, maar dat mocht ook niet baten. Met de v2 Bridge had ik dat probleem niet. Nu met de v3 wel.

@tado is dit een bekend probleem?

[...]
Dit zou een paar maanden terug opgelost moeten zijn met de laatste firmware.
U kunt altijd proberen om er een unmanaged switch tussen de bridge en de router te hangen. Daarnaast zou ik ook aanraden om de 230V naar USB voeding te gebruiken en niet de USB poort van de router zelf.
TR1969 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:29:
Ik heb nu al een aantal keren dat de automatische afwezigheid niet goed functioneerd.
Alle telefoons die staan geregistreerd zijn fysiek afwezig maar toch geeft de app aan dat een telefoon in huis is en schakeld dus niet in de afwezigheidsstand.

Ik heb gewoon een lopend abonnement dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.
Dit is geen fout van onze app (op dit moment geen bugs met geolocatie bekend) maar een fout van de telefoon die onze app niet in de achtergrond laat draaien:

https://support.tado.com/...uring-van-mijn-verwarming-

tado wijzigde deze reactie 27-03-2019 12:13 (35%)

• Grave_
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-11 22:04
ETH0.1 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:57:
Besparing valt in mijn geval dus wel mee als de ketel uit staat, maar alles is mee genomen :)
Je vergelijking klopt niet helemaal. Als je het warm water uit zet verbruik je uiteraard minder. Maar je boiler moet achteraf ook langer branden om het water terug op temperatuur te krijgen.

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:25
Als ik mijn tado weer wil verkopen, moet ik dan alleen de 'mijn woning' in de app verwijderen?

• Frost_Azimov
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17-11 00:17
tado schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Dit zou een paar maanden terug opgelost moeten zijn met de laatste firmware.
Wat is eigenlijk de laatste firmware, en waar kan ik dat zien op de Tado website?

Ik zie dat de meeste van mijn knoppen op versie 54.4 zitten, maar er is er ook een (geupgrade ooit door Tado, want probleempje) die op 54.7 zit.

Mijn thermostaat zit op 54.11 en de bridge op 50.6

Ik had begrepen dat die updates automatisch zouden moeten gaan, maar ik heb er in de paar maanden (heb Tado sinds Nov 18) nog geen gezien bij mijn weten...
Frost_Azimov schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:30:
[...]

Wat is eigenlijk de laatste firmware, en waar kan ik dat zien op de Tado website?

Ik zie dat de meeste van mijn knoppen op versie 54.4 zitten, maar er is er ook een (geupgrade ooit door Tado, want probleempje) die op 54.7 zit.

Mijn thermostaat zit op 54.11 en de bridge op 50.6

Ik had begrepen dat die updates automatisch zouden moeten gaan, maar ik heb er in de paar maanden (heb Tado sinds Nov 18) nog geen gezien bij mijn weten...
Firmware komt automatisch. U hoeft daar niets voor te doen. 50.6 is ook de laatste firmware voor uw type bridge.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
https://status.tado.com/incidents/jytbkdyhd2dm

Some users might experience temporary service unavailability of our apps. That affects both Android, iOS and Web applications.
Posted 2 minutes ago. Mar 29, 2019 - 16:02 CET

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-11 15:15
JBS schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:04:
https://status.tado.com/incidents/jytbkdyhd2dm

Some users might experience temporary service unavailability of our apps. That affects both Android, iOS and Web applications.
Posted 2 minutes ago. Mar 29, 2019 - 16:02 CET
Klopt inderdaad, kom niet in de app (ios) maar Homekit werkt wel gewoon!

• Frost_Azimov
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17-11 00:17
tado schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:43:
[...]

Firmware komt automatisch. U hoeft daar niets voor te doen. 50.6 is ook de laatste firmware voor uw type bridge.
En voor de knoppen? Zo las ik in december dat Peterdebruin al op 54.9 zit... Als zo'n update inderdaad automatisch is, zou dat dan niet al lang gebeurd moeten zijn?

Frost_Azimov wijzigde deze reactie 29-03-2019 21:16 (22%)

• f.h
  • Laatst online: 16-11 14:08
Ik heb gister deze set bij 50Five gekocht.

Die is zojuist binnen gekomen en daar zitten de volgende 2 zaken in:

Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
EAN: 4260328610404
SKU: V3P-ST01-TC-ML-00
Model: Technische specs folder in de verpakking zegt RU01 en http://www.peterdebruin.net/tado.html zegt RU02

Tado Slimme Radiatorknop (Starterskit)
EAN: 4260328610794
SKU: 2SRT01HIB01-TC-BX-03
Model: IB01 (van de Internet Bridge, ik ga de radiatorknoppen niet gebruiken)

Gebaseerd op de informatie op beide Pricewatch pagina's zie ik dat deze sku's vanaf augustus en november 2016 te koop zijn. Ruim voordat de V3+ aangekondigd werd.

Hoe kan ik nu 100% zeker vast stellen dat het hier om V3 en niet V3+ hardware gaat?
Na installatie krijg ik in de app in ieder geval de mogelijkheid om te upgraden naar de V3+ app, ik neem aan dat als ik V3+ hardware had gehad die upgrade optie er niet was geweest?

f.h wijzigde deze reactie 30-03-2019 12:37 (21%)

• wvanommen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 23:53
Na installatie krijg ik in de app in ieder geval de mogelijkheid om te upgraden naar de V3+ app, ik neem aan dat als ik V3+ hardware had gehad die upgrade optie er niet was geweest?
Dit klop inderdaad een V3+ heeft meteen de nieuwe app.

• Sleurhutje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 03-11 08:45
Is er een wezenlijk verschil tussen de horizontale en verticale radiatorknop, anders dan dat de picto's van het huisje, handje en sleutel andersom staan? Bij de meeste webshops is niet aangegeven welke versie het is. Ik heb nu horizontale maar verticaal gemonteerd. Huisje staat nu op z'n kop.

• JBS
  • Niet online
Sleurhutje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:58:
Is er een wezenlijk verschil tussen de horizontale en verticale radiatorknop, anders dan dat de picto's van het huisje, handje en sleutel andersom staan? Bij de meeste webshops is niet aangegeven welke versie het is. Ik heb nu horizontale maar verticaal gemonteerd. Huisje staat nu op z'n kop.
Enkel de oriëntatie van het display. Zie
tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-11 17:16
Ben al een jaar of drie een tevreden gebruiker van een Tado thermostaat en heb hem al diverse keren aangeraden aan vrienden en relaties. Ik kwam er echter via de test deze week op Hardware.info achter dat bij de nieuwe Tado V3+ versie je een abonnement moet afsluiten om geofencing te gebruiken. Ik vind een bedrag van €25 per jaar voor een dergelijke basic functie die gewoon onmisbaar is om de thermostaat echt "smart" te maken werkelijk onzinnig en niet competitief als je ziet dat de Nest geofencing wel gewoon standaard ondersteunt zonder meerprijs. Ik snap ook niet dat het voor Tado handig is dat er diverse app-versies zo in omloop blijven, waarbij vele mensen ervoor kiezen om bij een oudere versie te blijven omdat je moet betalen voor een nieuwere versie die vrijwel geen extra zinnige functionaliteit biedt die een betaalde upgrade kan rechtvaardigen. Ik hoop dat Tado zijn prijsmodel gaat aanpassen, tot die tijd kan ik hem niet aanbevelen t.o.v. de Nest.
RoccoS schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:30:
Ben al een jaar of drie een tevreden gebruiker van een Tado thermostaat en heb hem al diverse keren aangeraden aan vrienden en relaties. Ik kwam er echter via de test deze week op Hardware.info achter dat bij de nieuwe Tado V3+ versie je een abonnement moet afsluiten om geofencing te gebruiken. Ik vind een bedrag van €25 per jaar voor een dergelijke basic functie die gewoon onmisbaar is om de thermostaat echt "smart" te maken werkelijk onzinnig en niet competitief als je ziet dat de Nest geofencing wel gewoon standaard ondersteunt zonder meerprijs. Ik snap ook niet dat het voor Tado handig is dat er diverse app-versies zo in omloop blijven, waarbij vele mensen ervoor kiezen om bij een oudere versie te blijven omdat je moet betalen voor een nieuwere versie die vrijwel geen extra zinnige functionaliteit biedt die een betaalde upgrade kan rechtvaardigen. Ik hoop dat Tado zijn prijsmodel gaat aanpassen, tot die tijd kan ik hem niet aanbevelen t.o.v. de Nest.
Heeft u de rode banner gelezen voordat u uw bericht schreef ? Dit is al vele malen besproken in dit topic.

V1, V2 en V3 klanten hoeven geen abonnement te nemen, ook niet als u ervoor kiest om te upgraden naar de V3+ versie van de app.

Eventueel kunt u deze post lezen voor meer informatie: tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-11 17:16
tado schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:03:
[...]

Heeft u de rode banner gelezen voordat u uw bericht schreef ? Dit is al vele malen besproken in dit topic.

V1, V2 en V3 klanten hoeven geen abonnement te nemen, ook niet als u ervoor kiest om te upgraden naar de V3+ versie van de app.

Eventueel kunt u deze post lezen voor meer informatie: tado in "Tado Smart Thermostat Topic"
Het feit dat jullie het al een keer uitgelegd hebben ontneemt mij niet het recht om mijn mening erover te geven. Ik beschuldig jullie niet van het terughouden of verbergen van informatie, ik hoop alleen dat jullie je prijsmodel gaan aanpassen, mede ook naar aanleiding van de review op hardware.info van afgelopen week. Als jullie geen feedback wensen te ontvangen, dan moet je ook op dit forum niet aanwezig zijn.

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:11
RoccoS schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:35:
[...]

Het feit dat jullie het al een keer uitgelegd hebben ontneemt mij niet het recht om mijn mening erover te geven. Ik beschuldig jullie niet van het terughouden of verbergen van informatie, ik hoop alleen dat jullie je prijsmodel gaan aanpassen, mede ook naar aanleiding van de review op hardware.info van afgelopen week. Als jullie geen feedback wensen te ontvangen, dan moet je ook op dit forum niet aanwezig zijn.
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Pas tijdens de installatie van mijn thermostaatknop liep ik tegen genoemde abonnement aan. Ik heb besloten de boel toch te houden, maar vertik het een abonnement te gaan betalen. Het kost Tado vrijwel zeker een percentage klanten.

• timbe
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-09 09:12
tado schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:03:
[...]

Ik heb nog altijd de oude V3 app.
En vraag me nu af hoe voor anderen de nieuwe V3+ app bevalt?
Wat zijn de voordelen en nadelen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
timbe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:26:
[...]

Ik heb nog altijd de oude V3 app.
En vraag me nu af hoe voor anderen de nieuwe V3+ app bevalt?
Wat zijn de voordelen en nadelen ?
Ervaringen zijn al vaker voorbij gekomen, sindsdien zijn er ook geen zaken veranderd, lees ze even terug in dit topic :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

4tune schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:49:
[...]

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Pas tijdens de installatie van mijn thermostaatknop liep ik tegen genoemde abonnement aan.
Op de website van Tado staat netjes dat je moet betalen voor sommige dingen. Een uitgebreide lijst van wat wel en niet betaald moet worden.

https://www.tado.com/nl/thermostaat-verwarming

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• unrealbe
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-11 22:11
Ik ben van plan om tado thermostaat en slimme radiatorknoppen te kopen. Ik zie op het eerste zicht op de doos wel niet of het V3 of V3+ betreft. Iemand een idee hoe je het verschil zo kan zien?

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
RoccoS schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:35:
[...]

Sorry, maar ik heb wel wat beters te doen dan herhalingen lezen :O

Als je je feedback zo graag kwijt wilt kan je Tado ook direct mailen. Als je dat niet wilt ben je aan het soapboxen en daar is dit topic ook niet voor. Kiezen of delen :z

• unrealbe
unrealbe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:19:
Ik ben van plan om tado thermostaat en slimme radiatorknoppen te kopen. Ik zie op het eerste zicht op de doos wel niet of het V3 of V3+ betreft. Iemand een idee hoe je het verschil zo kan zien?
Laat maar vallen, ik kreeg onderstaande melding van support:

Bedankt voor de informatie die u heeft verstrekt.

Helaas is tado° op dit moment niet compatibel met uw verwarmingssysteem.Wij voeren constant onderzoek en ontwikkelingen uit om de compatibiliteit van tado met verschillende verwarmingssystemen te verbeteren, maar we weten nog niet wanneer uw systeem compatibel zal zijn.

Ik heb gevraagd waarom het dan niet compatibel is, want ik ben de huidige thermostaat redelijk beu.

Hier iemand een idee waarom het niet zou werken?

edit: besturingsunit zou dit zijn:
Viessmann 7450155, lijkt origineel in de cv ketel te zitten maar bij mij in de salon geinstalleerd zijn geweest:
http://www.viessmann.com/.../$file/5588_228_08_97.pdf
Viessmann Trimatik

unrealbe wijzigde deze reactie 04-04-2019 15:00 (26%)

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Klopt het dat de Tado hardcoded DNS-servers heeft? Ik heb een Pi-Hole draaien, en kan de Tado namelijk niet terugvinden. En zo ja, weet iemand welke DNS-servers dat zijn?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Hoe oud is je CV-ketel eigenlijk?

• unrealbe
Silver7 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 06:43:
[...]

Hoe oud is je CV-ketel eigenlijk?
Ongeveer 15 jaar

• Silver7
  • Laatst online: 21:45
Als het nog goed werkt oke...

Maar anders zou je kunnen overwegen om over te stappen naar nieuwe CV-ketel (gas + elektrisch) die ook nog gesupport wordt door TADO.

Dan heb je:
- Feestje met TADO
- Besparingen op gas
- Zuininge cv-ketel

Wel is het een filinke investering.

• unrealbe
Silver7 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:24:
[...]

Als het nog goed werkt oke...

Maar anders zou je kunnen overwegen om over te stappen naar nieuwe CV-ketel (gas + elektrisch) die ook nog gesupport wordt door TADO.

Dan heb je:
- Feestje met TADO
- Besparingen op gas
- Zuininge cv-ketel

Wel is het een filinke investering.
Was ik reeds naar aan het kijken, maar er is kans dat we hier geen tien jaar meer blijven wonen, ik weet niet of het de investering waard gaat zijn. Mijn gemiddeld verbruik is momenteel ook niet overdreven veel.
unrealbe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:30:
[...]

Hier iemand een idee waarom het niet zou werken?
Wij kunnen niet overweg met de sturing van de ketel, waarmee de Trimatik de ketel aanstuurt. De ketel herbedraden naar de aan/uit sturing is een optie, maar dan verlies je de modulerende werking. Dit raden wij in principe daarom niet aan (geven hier ook geen instructies voor).

• ThaFlub
  • Laatst online: 13-11 15:53
ondertussen al kleine maand tevreden gebruiker van dit systeem. (3 ruimtes, 4 radiatoren)
is V3+ hardware, heb geen abbo genomen, lijkt voor mij niet de moeite.

paar opmerkingen:
- gezien dat die internetbrigde maar op 10mbit werkt (had hem rechtstreeks in de switch gestoken, maar blijft hetzelfde) lijkt mij ook vreemd voor in 2019. (had minstens 100Mbit verwacht, akkoord de 10Mbit bandbreedte is genoeg, maar toch, waar hebben ze dat gevonden die hardwarechip, want zowat alle IoT toestellen hebben 100Mbit). Is dit bij jullie ook zo?
- je kunt enkel de historiek opvragen via de app, en niet via de website.
- idem voor energiebesparingen.

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:38
Vorige week verhuisd. De Tado bridge ligt nu direct aan de router zonder andere apparaten erbij op een afstand van 3 meter van de thermostaat, maar helaas is vannacht alsnog en alweer de verbinding met de bridge eruit geklapt... Werden dus wederom wakker in een behoorlijk fris huis...

Maandag Tado maar eens bellen want dit kan echt niet meer zo.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Greetoz
  • Laatst online: 22:23
Sanderrr schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 07:10:
Vorige week verhuisd. De Tado bridge ligt nu direct aan de router zonder andere apparaten erbij op een afstand van 3 meter van de thermostaat, maar helaas is vannacht alsnog en alweer de verbinding met de bridge eruit geklapt... Werden dus wederom wakker in een behoorlijk fris huis...

Maandag Tado maar eens bellen want dit kan echt niet meer zo.
Wat bij mij hielp was de bridge horizontaal hangen. Ik weet niet waar je router hangt maar in de gemiddelde meterkast is vrij veel interferentie...

• Sanderrr
Opstelling is: Modem in de woonkamer in bridge modus met daaraan bedraad een Google WiFi puck. Aan de andere kant van de kamer een andere Google WiFi puck, en daaraan zit de Tado bridge direct gekoppeld. Geen enkel ander apparaat in de buurt van de Tado bridge, staat in een lege hoek en op slechts 3 meter van de thermostaat, zonder objecten die ertussen staan.

Altijd als dit gebeurt en ik kijk naar de bridge dan staan de eerste 2 lampjes gewoon aan maar het Cloud lampje knippert. Stroom eraf en weer erop is dan altijd de oplossing.

Is mijn bridge misschien defect dan?

Sanderrr wijzigde deze reactie 06-04-2019 08:29 (7%)

• AapBart
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Sanderrr schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:28:
Opstelling is: Modem in de woonkamer in bridge modus met daaraan bedraad een Google WiFi puck. Aan de andere kant van de kamer een andere Google WiFi puck, en daaraan zit de Tado bridge direct gekoppeld.
Ik kan het mis hebben, maar als je modem in bridge staat, welk apparaatje deelt dan IP-adressen uit aan de apparaten die met je netwerk willen verbinden (dhcp)? Kan zijn dat de wifi puck (mesh) dat doet, maar lijkt me gek, dat is geen router.

• Sanderrr
Google WiFi deelt idd de IP adressen uit, en heb de meeste apparaten (ook de Tado) een vast IP adres gegeven.

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:14

DUX

blijft ook nu voor Oranje

We zijn al eventjes verder sinds de introductie van de 3+ series, met bijhorende app. Ik kan nog altijd overstappen naar de nieuwe app, maar ben nog wat huiverig vanwege de beschrijvingen van het eerste uur. Wat zijn inmiddels de belevingen nu we al wat app-updates verder zijn?

Wat me nog steeds tegen zou staan is het gemis van een tijdelijke handmatige temperatuurinstelling binnen een zone, die bij de eerstvolgende schema-instelling weer goedgezet wordt. Is dat nog steeds afwezig?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 22:59
DUX schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:41:
*knip*
Wat me nog steeds tegen zou staan is het gemis van een tijdelijke handmatige temperatuurinstelling binnen een zone, die bij de eerstvolgende schema-instelling weer goedgezet wordt. Is dat nog steeds afwezig?
Dan zou ik nog even wachten; deze (basale) functie zit er helaas nog steeds niet in.

• ETH0.1
Sanderrr schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:28:

Is mijn bridge misschien defect dan?
Heb je wel een stabiele internet verbinding?

Hang op dezelfde plek als de tado bridge eens een laptop en maak een vpn verbinding (die niet automatisch opnieuw verbinding maakt als de verbinding even weg valt).

Blijft die vpn verbinding wel netjes online als de bridge uit valt?

ps. behoorlijk koud? Misschien iets aan je isolatie doen ;)

Hier was het zaterdag ochtend 19 graden binnen (kachel is gestopt met stoken vrijdag avond 23:00, toen was het 20,8 binnen). Zaterdag is de verwarming nog even aan geweest op minimaal niveau, sinds zaterdag avond is hier geen warmte meer richting de verwarming gegaan

• m3gA
@tado waarom cachen jullie geen lokaal schema? is wel handig als er een grote internetstoring is zoals afgelopen zondag. Moest weer de handleiding opsnorren om te kijken hoe ik alles handmatig moest aanzetten.

• JBS
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:09:
@tado waarom cachen jullie geen lokaal schema? is wel handig als er een grote internetstoring is zoals afgelopen zondag. Moest weer de handleiding opsnorren om te kijken hoe ik alles handmatig moest aanzetten.
Tado heeft aangegeven hier geen focus op te hebben, zie tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:08

Famous

R 400+

Ik heb nu een paar maanden de Tado V3+ en het werkt toch wel heerlijk.
Samenwerking met Siri gaat ook perfect!

Heb geen abonnement genomen, zie de meerwaarde daar niet van in voor mijzelf (snap de commotie erom heen ook niet). Werk nu met een schema wat voor mij prima is.
Als iets uit loopt kan ik hem van afstand bedienen :)

Het enige grote nadeel wat blijft, is dat het niet het ingestelde schema volgt als jij handmatig een handeling doet.
Heb jij gesteld dat hij tot 23:00 moet verwarmen tot 20 graden maar je zet hem tussendoor iets kouder/warmen, blijft die dus de kamer op bijv. 21 graden houden. Dit tot jezelf weer een actie onderneemt.

Het zou veel fijner werken als die het schema vervolgt wanneer er een wijziging zou plaats vinden normaal gesproken.
Ben volgens mij niet de enige die dit graag terug zou zien, hoop elke keer dat het geïmplementeerd wordt maar helaas.. ;(

Xbox live: Ghesous

• JBS
  • Niet online
Famous schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:15:
Het enige grote nadeel wat blijft, is dat het niet het ingestelde schema volgt als jij handmatig een handeling doet.
Heb jij gesteld dat hij tot 23:00 moet verwarmen tot 20 graden maar je zet hem tussendoor iets kouder/warmen, blijft die dus de kamer op bijv. 21 graden houden. Dit tot jezelf weer een actie onderneemt.

Het zou veel fijner werken als die het schema vervolgt wanneer er een wijziging zou plaats vinden normaal gesproken.
Je kunt in de V3+ app ook aangeven voor hoe lang de aanpassing actief moet zijn middels de slider. 'Tot de volgende automatische wijziging' inderdaad helaas niet, maar naast 'oneindig' kun je dus ook een duur kiezen.

En mocht je toevallig Home Assistant gebruiken, zie dan JBS in "Tado Smart Thermostat Topic"

JBS wijzigde deze reactie 08-04-2019 15:23 (7%)

• Famous

Famous

R 400+

JBS schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:22:
[...]
Je kunt in de V3+ app ook aangeven voor hoe lang de aanpassing actief moet zijn middels de slider. 'Tot de volgende automatische wijziging' inderdaad helaas niet, maar naast 'oneindig' kun je dus ook een duur kiezen.

En mocht je toevallig Home Assistant gebruiken, zie dan JBS in "Tado Smart Thermostat Topic"
Klopt, maar ik open de app niet (Home kit ook niet) en een timer.. tja.
Ik zeg het tegen Siri en die verzorgd de temperatuur.

Loop toevallig net de instellingen weer eens door en zie het onderstaande 8)7 8)7
Als ik eraan denk vanavond maar eens testen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pimpbizkitnl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11-11 14:18
sgsdebruijn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:18:
Heeft Tado ook de mogelijkheid om 2 vvw verdelers aan te sturen?
Nog mensen met ervaring met de Tado en Techneco Loria? Elga ervaringen heb ik gelezen.
Ik ga deze setup eind april neerzetten. Dan hoop ik dat het werkt :-) De Tado had ik al, nu komt er eind deze maande een techneco loria WP bij.

• sgsdebruijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-11 11:16
Pimpbizkitnl schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:03:
[...]

Ik ga deze setup eind april neerzetten. Dan hoop ik dat het werkt :-) De Tado had ik al, nu komt er eind deze maande een techneco loria WP bij.
Ga er maar vanuit dat je 100% WAR zal moeten draaien en de thermostaten puur voor ruimtetemp en setpoint temp zal gebruiken en uiteraard klepsturing als je dat gaat toepassen.

WP 1 of 2 zones intern?

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

• Pimpbizkitnl
sgsdebruijn schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:06:
[...]

Ga er maar vanuit dat je 100% WAR zal moeten draaien en de thermostaten puur voor ruimtetemp en setpoint temp zal gebruiken en uiteraard klepsturing als je dat gaat toepassen.

WP 1 of 2 zones intern?
2 zones.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-11 11:16
Weet niet of dat handig is, lees maar het e.e.a. terug van @Boeie met Tado kan je zelf zones creëren met kleppen (bedraad) of radiatorknoppen (draadloos)

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

• Boeie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-11 21:17
@Pimpbizkitnl ik weet niet of je hiermee wegkomt icm de Loria. Zou interessant zijn als je het kunt. Ik draai momenteel een Loria duo met 2-zone systeem, waarbij ik 2 lyric t6r's heb separaat van elkaar. Ben hier niet over te spreken.

Wat heb je precies in je hoofd wat je met de Tado wilt doen? de 2e zone op de WP is een zone die bijmengt van de 1e zone. De 1e zone moet dus ook warmte hebben/draaien wil je iets kunnen met de 2e zone.

Als ik het nogmaals aan zou moeten leggen zou ik geen 2 zones nemen, maar 1 zone met een flink buffervat, hier dan de VVW op koppelen en dit sturen dmv kleppen op de ruimtes (hoewel men zegt dat dit niet fijn werkt, moet het in mijn ogen wel kunnen).

Meer hierover in het WP topic.

All electric, LTV, Loria 6008 Duo 2-zone, 7200WP zuid, Brink WTW Renovent Excellent 400

• DUX

DUX

Famous schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:35:
Loop toevallig net de instellingen weer eens door en zie het onderstaande 8)7 8)7
Als ik eraan denk vanavond maar eens testen!

[Afbeelding]
Wait what? Kan dus misschien toch wel?

• Famous

Famous

R 400+

DUX schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:40:
[...]

Ik denk het wel.
Met mijn stomme kop dacht ik het vanmiddag snel te testen omdat ik vóór het schema thuis was.. doe ik het met een timer van 1 uur ipv Siri 8)7

Durf nog niet te zeggen of het dus ook écht werkt.
Kan, als ik maar bed ga, wel een opdracht geven om de verwarming op 12 graden te zetten, dan weet ik het morgenvroeg :)

Edit:
Nieuw schema aangemaakt en getest, het werkt inderdaad!
Hij gaat door waar het schema normaal zou oppakken, gewoon door een instelling te wijzigen :D

Famous wijzigde deze reactie 09-04-2019 22:33 (12%)

DUX schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:40:
[...]

Er wordt onderscheid gemaakt tussen manuele bediening via:

- de app
- hardware (Smart Home platformen vallen hier ook onder).

Bij V3+ kan bij manuele aanpassingen (hiermee bedoel ik: setpoint op onbepaalde tijd) via de app kan nog niet automatisch het Slimme Schema worden overgenomen, dit kan wel al na manuele aanpassingen via de hardware of via de Smart Home platformen. Onze ontwikkelaars hebben het op hoge prioriteit staan zodat het bij de V3+ ook via de app ook automatisch het Slimme Schema kan worden overgenomen, helaas kunnen wij geen uitspraken doen wanneer dit uitkomt.

tado wijzigde deze reactie 10-04-2019 16:17 (3%)

• DUX

DUX

tado schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:10:
Er wordt onderscheid gemaakt tussen manuele bediening via:

- de app
- hardware (Smart Home platformen vallen hier ook onder).

Bij V3+ kan bij manuele aanpassingen (hiermee bedoel ik: setpoint op onbepaalde tijd) via de app kan nog niet automatisch het Slimme Schema worden overgenomen, dit kan wel al na manuele aanpassingen via de hardware of via de Smart Home platformen. Onze ontwikkelaars hebben het op hoge prioriteit staan zodat het bij de V3+ ook via de app ook automatisch het Slimme Schema kan worden overgenomen, helaas kunnen wij geen uitspraken doen wanneer dit uitkomt.
Dank voor de aanvullende toelichting :) Nou ja, jammer. Dan wil ik nog niet overstappen naar de nieuwe app.

De grijpgrage handen in mijn omgeving verknoeien dan alles waarop ik probeer te besparen (en zetten de instelling voor onbepaalde tijd ook echt op 24 graden). Want: van de roadmap zitten ook de parenting controls er nog niet in.

Op deze manier bekruipt me het gevoel dat de deal voor V2-users eerder zal verdwijnen dan dat deze gewenste functies eindelijk verschijnen.

• Roarrr
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17-11 13:51
Vandaag bij Amazon.de de radiatorknop voor 55.95 aangeschaft als uitbreiding op mijn systeem.

Nu kan ik tenminste de badkamer op temperatuur houden als ik beneden de houtkachel stook.

• ETH0.1
Roarrr schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:26:
Vandaag bij Amazon.de de radiatorknop voor 55.95 aangeschaft als uitbreiding op mijn systeem.

Nu kan ik tenminste de badkamer op temperatuur houden als ik beneden de houtkachel stook.
heb je beneden ook tado knoppen er op zitten?

• Greetoz
ETH0.1 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:01:
[...]

heb je beneden ook tado knoppen er op zitten?
Ik denk dat het door de onafhankelijke houtkachel beneden warm werd waardoor de thermostaat afsloeg en de badkamer dus koud werd. Maar indd nu zal de woonkamer mee stoken met de badkamer, maar met een houtkachel wordt het sowieso wel warm in je woonkamer 😂

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:07
Roarrr schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:26:

Goede aanbieding. 4 knoppen voor 190. Ik twijfel nog steeds of ik het de investering waard vind. De babykamer boven met normale thermostaatknop, en dan soms de thermostaat beneden toch maar even hoger (want hoe vaak komt dat voor?) of toch maar investeren in tado knoppen op de in gebruik zijnde radiatoren...

• Greetoz
GVR schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:41:
[...]

Goede aanbieding. 4 knoppen voor 190. Ik twijfel nog steeds of ik het de investering waard vind. De babykamer boven met normale thermostaatknop, en dan soms de thermostaat beneden toch maar even hoger (want hoe vaak komt dat voor?) of toch maar investeren in tado knoppen op de in gebruik zijnde radiatoren...
Ik heb op alle radiatoren knoppen behalve eentje in de gang, die gebruik is als bypass. Wel moet je voor een nauwkeurige regeling voor bijv een babykamer een extra thermostaat hebben... die heb ik ook in de babykamer en het is echt ideaal. Kamertje is altijd 17,5 graden.

• GVR
Greetoz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 00:16:
[...]

Ik heb op alle radiatoren knoppen behalve eentje in de gang, die gebruik is als bypass. Wel moet je voor een nauwkeurige regeling voor bijv een babykamer een extra thermostaat hebben... die heb ik ook in de babykamer en het is echt ideaal. Kamertje is altijd 17,5 graden.
Klinkt ideaal ja, wel nog eens 100 (of meer?) investeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greetoz
GVR schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 06:14:
[...]

Klinkt ideaal ja, wel nog eens 100 (of meer?) investeren.
De thermostaat is regelmatig voor minder dan 100 op Amazon te koop. En tja dingen kosten nou eenmaal geld ;-). Voor mij is het de investering waard. Maar het is inderdaad niet goedkoop. Het is gewoon duur om zone regeling in je huis te installeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ETH0.1
Greetoz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:32:
[...]

Ik denk dat het door de onafhankelijke houtkachel beneden warm werd waardoor de thermostaat afsloeg en de badkamer dus koud werd. Maar indd nu zal de woonkamer mee stoken met de badkamer, maar met een houtkachel wordt het sowieso wel warm in je woonkamer 😂
ja dat is logisch, maar de reden waarom ik het vraag is dat als hij beneden geen knoppen heeft en er 1 in de badkamer:
- thermostaat beneden zegt: lekker warm hier, ik heb geen warmte nodig
- badkamerknop zegt: ik heb het koud, zet de cv maar aan

gevolg:
- radiator in de badkamer wordt lekker warm
- radiatoren in de huiskamer ook om dat die niet afgesloten kunnen worden

• rabe83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:31
Ik heb het idee dat de knoppen die op FW 54.4 (va02) en FW 54.12 (va01) zitten een beter (=lager) batterijverbruik hebben dan de knoppen (in dezelfde ruimte) met FW. 54.9 (va01).

• solidsnake380
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-11 16:59
Je kan ook een radiatorknop kalibreren en die dan ergens op de kast of tafel zetten en als thermostaat gebruiken dan ben je voor 55 euro klaar. Je kan die helaas alleen met hele graden instellen.

Is al een keer langsgekomen hier, volgens mij.
Greetoz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:45:
[...]

De thermostaat is regelmatig voor minder dan 100 op Amazon te koop. En tja dingen kosten nou eenmaal geld ;-). Voor mij is het de investering waard. Maar het is inderdaad niet goedkoop. Het is gewoon duur om zone regeling in je huis te installeren.

• robkrekel
  • Laatst online: 15-11 11:42
Greetoz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 00:16:
[...]

Want? Een radiatorknop is niet precies genoeg voor de babykamer? Ik heb zelf namelijk exact hetzelfde idee voor mijn set-up. Ook met de gang als by-pass, en de rest met knoppen.

En ook een houtkachel in de woonkamer, maar dat is voor de babykamer weer niet zo relevant. Wel is de woonkamer als laatste aan de beurt (nog geen thermosstaatknoppen), maar tot die tijd verwarmt ie maar gewoon mee als er boven vraag naar warmte is. In de woonkamer is het toch al lekker warm, kan best een graadje bij :9

• JBS
  • Niet online
robkrekel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:12:
[...]
Want? Een radiatorknop is niet precies genoeg voor de babykamer? Ik heb zelf namelijk exact hetzelfde idee voor mijn set-up. Ook met de gang als by-pass, en de rest met knoppen.
Een radiatorknop meet de temperatuur vlakbij de radiator. Dat is niet altijd niet representatief voor de temperatuur in de ruimte. Je kunt daarvoor wel een afwijking instellen om het verschil in temperatuur bij de radiator en in de ruimte zelf te compenseren zodat de meting van de radiatorknop wel representatief is.

• Roarrr
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17-11 13:51
ETH0.1 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:37:
[...]

ja dat is logisch, maar de reden waarom ik het vraag is dat als hij beneden geen knoppen heeft en er 1 in de badkamer:
- thermostaat beneden zegt: lekker warm hier, ik heb geen warmte nodig
- badkamerknop zegt: ik heb het koud, zet de cv maar aan

gevolg:
- radiator in de badkamer wordt lekker warm
- radiatoren in de huiskamer ook om dat die niet afgesloten kunnen worden
Dit is precies wat mijn "probleem" is.

Tijdelijke oplossing is mijn radiatoren handmatig dichtdraaien in de woonkamer als ik mijn kachel.stook.

Lange termijn oplossing is de aan/uit kranen in de woonkamer ook vervangen.

• robkrekel
  • Laatst online: 15-11 11:42
JBS schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:26:
[...]
Een radiatorknop meet de temperatuur vlakbij de radiator. Dat is niet altijd niet representatief voor de temperatuur in de ruimte. Je kunt daarvoor wel een afwijking instellen om het verschil in temperatuur bij de radiator en in de ruimte zelf te compenseren zodat de meting van de radiatorknop wel representatief is.
Op die manier. Mwah, met een babykamer van 2.4x2.1 meter maakt het niet zo veel uit denk ik :)
Ik hou het in eerste instantie wel op alleen een knop.

• Pimpbizkitnl
Boeie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:09:
@Pimpbizkitnl ik weet niet of je hiermee wegkomt icm de Loria. Zou interessant zijn als je het kunt. Ik draai momenteel een Loria duo met 2-zone systeem, waarbij ik 2 lyric t6r's heb separaat van elkaar. Ben hier niet over te spreken.

Wat heb je precies in je hoofd wat je met de Tado wilt doen? de 2e zone op de WP is een zone die bijmengt van de 1e zone. De 1e zone moet dus ook warmte hebben/draaien wil je iets kunnen met de 2e zone.

Als ik het nogmaals aan zou moeten leggen zou ik geen 2 zones nemen, maar 1 zone met een flink buffervat, hier dan de VVW op koppelen en dit sturen dmv kleppen op de ruimtes (hoewel men zegt dat dit niet fijn werkt, moet het in mijn ogen wel kunnen).

Meer hierover in het WP topic.
Hmm goed punt .Ik ga dit nog even overleggen met de installateur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greetoz
robkrekel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:16:
[...]
Op die manier. Mwah, met een babykamer van 2.4x2.1 meter maakt het niet zo veel uit denk ik :)
Ik hou het in eerste instantie wel op alleen een knop.
Probleem is met die offset instellen dat de offset niet constant is. Als je niet aan t verwarmen bent klopt de temp meting natuurlijk wel maar dan ga je verwarmen op basis van een offset temperatuur.

Nadeel is dat het een beetje een aan uit systeem werd, radiator werd erg warm met als gevolg een overshoot, dan koud, knop dacht dat t nog warm was in de kamer omdat de radiator nog restwarmte afgeeft. Maar de kamer was weer graad koeler. Onze babykamer is ook maar klein maar die 90€ voor de thermostaat was het mij wel waard en geen temperatuur schommelingen meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ETH0.1
Greetoz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:03:
[...]

Probleem is met die offset instellen dat de offset niet constant is. Als je niet aan t verwarmen bent klopt de temp meting natuurlijk wel maar dan ga je verwarmen op basis van een offset temperatuur.

Nadeel is dat het een beetje een aan uit systeem werd, radiator werd erg warm met als gevolg een overshoot, dan koud, knop dacht dat t nog warm was in de kamer omdat de radiator nog restwarmte afgeeft. Maar de kamer was weer graad koeler. Onze babykamer is ook maar klein maar die 90€ voor de thermostaat was het mij wel waard en geen temperatuur schommelingen meer.
en dan is er nog de poormans solution (die ik in gebruik heb ;) )

Ik heb een esp8266 met dht22 sensor voor de actuele temperatuur in de kamer

temp huidige zone uitlezen (dit is de temperatuur inclusief de huidige offset:

code:
1
curl --connect-timeout 10 -s  "https://my.tado.com/api/v2/homes/<home_ID_hier>/zones/<zone_ID_daar>/state" -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tado_token`"

huidige offset uitlezen:

code:
1
curl -s https://my.tado.com/api/v2/devices/<Device_ID_hier>/temperatureOffset -H "Authorization: Bearer $Token" | cut -d'"' -f3 | cut -d':' -f2 | cut -d',' -f1

vervolgens kun je met deze 2 waardes de echt gemeten tado temperatuur berekenen (gemeten tado temp - ingestelde tado offset). Nu weet je wat de tadoknop gemeten heeft, en weet je van je arduino wat de echte temperatuur in de kamer is.

Je kan op basis van die 2 gegevens de nieuwe offset berekenen, en deze uploaden naar de cloud:

code:
1
curl -s -X PUT https://my.tado.com/api/v2/devices/<Device_ID_daar>/temperatureOffset -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tado_token`" -H "Content-Type: application/json" -d "{'celsius': $NewOffset}"

• Ruvetuve
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:49
Hmm sinds vandaag geeft de Bridge aan dat er geen verbinding is met de Tado servers. Alleen Cloud knippert (ook na herstart).

Meer info: https://support.tado.com/hc/nl/articles/206151036 & https://support.tado.com/hc/nl/articles/115002187083

Ik kan my.tado.com via hetzelfde netwerk wel gewoon bereiken en inloggen.

Als ik de bridge reset (10+sec van stroom haal), doet hij het even, maar kort erna knippert Cloud weer. Rest brand gewoon (Router en Power).

Iemand nog ideeen?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik had laatst de stroom een tijdje uitgeschakeld omdat ik een dimmer ging installeren... daardoor kreeg het modem en de bridge geen stroom. Gevolg: Tado ging ver boven de ingestelde temperatuur stoken. Op de tado-kamer-thermostaat stond dat het 19 moest zijn en dat het al 20+ was en hij bleef maar volop door stoken. Ook alle tado-radiatorkranen stonden open? Wat is normaal tijdens een geen internet/geen bridge-scenario?

• erwinberghuis
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09-11 08:02
Ik wil graag aan de Slimme Thermostaat een nieuw ruimte toewijzen. Hoe kan ik dit het beste doen?

• ray_alcalde
  • Laatst online: 14-11 11:18
Hoi allen,

Ik heb sinds vorige week een nieuwe gasketel (Vaillant ecotec plus vcw 6/5-5). De loodgieter had ook een multimatic v700 voorzien als thermostaat, maar ik had hem ook gevraagd om tado te installeren. Hij heeft dit gedaan (de multimatic zit nu als besturingsunit aan de ketel), en tado thermostaat hangt in de woonkamer. Maar het lijkt me nu dat tado niet helemaal correct werkt. De ruimtes worden niet echt heel warm, ik ben dan gaan kijken naar de ketel zelf, en daar stond dat de temperatuur vh CV water heel laag was (17 graden ofzo). Dit warmt nu wel op, maar heel langzaam, waardoor de radiatoren ook niet voldoende warmte kunnen leveren. In de handleiding van Vaillant vind ik terug dat de reden hiervoor zou zijn dat de externe thermostaat niet correct werkt/ingesteld zou zijn. Weten jullie hier raad mee? Alvast bedankt

Edit: ik merk dat de temp vh CV water op de ketel nooit warmer wordt dan 50 graden, daarna vermindert het snel tot 44 graden ongeveer, en stijgt het terug tot 50-51 graden...

ray_alcalde wijzigde deze reactie 14-04-2019 20:56 (9%)

• LemonC200
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-11 13:02
ray_alcalde schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:37:
Hoi allen,

Ik heb sinds vorige week een nieuwe gasketel (Vaillant ecotec plus vcw 6/5-5). De loodgieter had ook een multimatic v700 voorzien als thermostaat, maar ik had hem ook gevraagd om tado te installeren. Hij heeft dit gedaan (de multimatic zit nu als besturingsunit aan de ketel), en tado thermostaat hangt in de woonkamer. Maar het lijkt me nu dat tado niet helemaal correct werkt. De ruimtes worden niet echt heel warm, ik ben dan gaan kijken naar de ketel zelf, en daar stond dat de temperatuur vh CV water heel laag was (17 graden ofzo). Dit warmt nu wel op, maar heel langzaam, waardoor de radiatoren ook niet voldoende warmte kunnen leveren. In de handleiding van Vaillant vind ik terug dat de reden hiervoor zou zijn dat de externe thermostaat niet correct werkt/ingesteld zou zijn. Weten jullie hier raad mee? Alvast bedankt

Edit: ik merk dat de temp vh CV water op de ketel nooit warmer wordt dan 50 graden, daarna vermindert het snel tot 44 graden ongeveer, en stijgt het terug tot 50-51 graden...
Volgens mij gaat deze setup niet werken. Want de multimac en de tado kunnen niet met elkaar communiceren. Waardoor de CV niet kan worden ingeschakeld. Je moet tado rechtstreeks op je ketel aansluiten.

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17-11 11:08
zo te zien lijkt Tado gewerkt te hebben. Ik kreeg de Nuon Warmte afrekening. Deze lag 12GJ (35%) onder het langjarig gemiddelde en 6GJ (17%) onder vorig jaar, het eerste jaar dat we er een hele winter gebruik van maakten. Als we ervan uit gaan dat dit jaar een uitzonderlijk zacht jaar was, dan lijkt het er op dat Tado ons 6GJ bespaard heeft.

Raindeer wijzigde deze reactie 15-04-2019 19:17 (2%)
Reden: percentages, want absolute getallen zeggen niet genoeg

• JBS
  • Niet online
Kreeg zojuist een mailing.
20% korting op geselecteerde producten. Alleen tot 17.04.2019.
https://www.tado.com/t/nl/breid-je-comfortzone-uit/
Op Amazon.de is bijvoorbeeld de knop overigens zo af en toe in de aanbieding voor een kleine 55 euro, laatste keer afgelopen week.

JBS wijzigde deze reactie 15-04-2019 19:49 (29%)

• daftpunk
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 30-10 15:09
JBS schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:48:
Kreeg zojuist een mailing.
[...]
Hey bedankt! Ik was al een paar dagen op zoek. Ik heb direct gebruik gemaakt van je kortingscode.

• GVR
daftpunk schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:26:
[...]

Hey bedankt! Ik was al een paar dagen op zoek. Ik heb direct gebruik gemaakt van je kortingscode.
Bij de volgende goede Amazon aanbieding ga ik ervoor. Heb via geizhals.eu en de.camelcamelcamel.com een alert ingesteld. Hopelijk werkt dat want na een tijdje vergeet ik toch weer om Amazon.de in de gaten te houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ruvetuve schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:38:
Hmm sinds vandaag geeft de Bridge aan dat er geen verbinding is met de Tado servers. Alleen Cloud knippert (ook na herstart).

Meer info: https://support.tado.com/hc/nl/articles/206151036 & https://support.tado.com/hc/nl/articles/115002187083

Ik kan my.tado.com via hetzelfde netwerk wel gewoon bereiken en inloggen.

Als ik de bridge reset (10+sec van stroom haal), doet hij het even, maar kort erna knippert Cloud weer. Rest brand gewoon (Router en Power).

Iemand nog ideeen?
* Probeer een andere LAN-kabel.
* Loop https://support.tado.com/hc/nl/articles/206151036) nog eens na

Als deze stappen niet hebben geholpen, test dan de bridge op een ander routermodel, bijvoorbeeld op een werkplek of bij een kennis thuis. Als de bridge verbinding maakt, laat de bridge dan verbonden en geef ons het serienummer van de bridge door, zodat we ervoor kunnen zorgen dat de bridge de nieuwste firmware heeft.

Als het probleem dan nog niet verholpen is, neem dan contact met ons op (via
https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl) en laat ons het volgende weten:

* wat is het merk en model van uw router? (stuur een foto van de sticker op de router)
woekele schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:02:
ik had laatst de stroom een tijdje uitgeschakeld omdat ik een dimmer ging installeren... daardoor kreeg het modem en de bridge geen stroom. Gevolg: Tado ging ver boven de ingestelde temperatuur stoken. Op de tado-kamer-thermostaat stond dat het 19 moest zijn en dat het al 20+ was en hij bleef maar volop door stoken. Ook alle tado-radiatorkranen stonden open? Wat is normaal tijdens een geen internet/geen bridge-scenario?
De laatste stand zou moeten worden overgenomen. Eventueel contact opnemen met Technisch Support via:
https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
erwinberghuis schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:56:
Ik wil graag aan de Slimme Thermostaat een nieuw ruimte toewijzen. Hoe kan ik dit het beste doen?
Eventueel Slimme Radiatorknoppen uit de zone verwijderen die niet meer relevant zijn, verander de naam van de zone. Als er een configuratie moet worden gewijzigd van welke knoppen gelinked moeten worden aan deze thermostaat, neem dan contact op met Technisch Support.

https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
ray_alcalde schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:37:
Hoi allen,

Volgens mij gaat deze setup niet werken. Want de multimac en de tado kunnen niet met elkaar communiceren. Waardoor de CV niet kan worden ingeschakeld. Je moet tado rechtstreeks op je ketel aansluiten.
tado° dient inderdaad direct op de ketel te worden aangesloten (kan helaas niet communiceren met de multimatic v700)

• SkyFlyer
  • Laatst online: 10-11 22:46
In de 20% paasactie toch maar flink ingeslagen en het huis per ruimte gaan regelen.

Allereerst @tado ook gebeld en ingesproken (vanwege drukte), op de bestelling zit een Quarto en losse thermostaat knop. De losse thermostaat knop werd op de email bevestiging een verticaal mounted. Heb dit niet zelf aangegeven en nog geen reacties van je collega's. Alles zal gewoon horizontaal gemonteerd worden. (Heb daar juist dit weekend 'hoek verkeerd' thermostaat kranen voor gemonteerd, zodat de thermostaat niet in het verlengde van de afvoerbuis zit).

Ten tweede heb ik voor de vloerverwarming voor een gangbare setup gekozen, dan eerder in dit forum besproken:

In de CV ruimte splits de leiding in een groep die via zolder door het huis gaat en een groep die via de kelder door het huis gaat. Op die laatste groep zit nu na de verbouwing alleen nog de vloerverwarming van de benedenverdieping. De hal heb ik afgeknepen op het verdeelblok en deze loopt mee met de woonkamer/keuken waar de kamerthermostaat (bedraad) hangt.

Ipv de zonneklep voor het verdeelblok, ga ik de zonneklep nu direct in de CV ruimte plaatsen. (Effectief dezelfde leiding, alleen dichter bij CV).

Vervolgens de (tado)thermostaat afkoppelen van de CV en aansluiten op de zonneklep. Op de CV de extensie kit aansluiten. Daarmee heb ik volgens mij de woonkamer/keuken geregeld. Vervolgens de slaapkamers met de Tado radiator knoppen.

In de badkamer doe ik iets moeilijker, omdat het een verticale design radiator is, met de aansluiting bovenin. (Thermostaatknop kan dus niet de ruimte meten) Hier heb ik een thermostaat knop voor besteld + extra Tado kamer thermostaat. De kamerthermostaat komt op een goede plek te hangen, een die kan de radiator knop dan aansturen.

Heb ik dan ergens een denkfout gemaakt?

@tado Nog een praktische vraag: Met het omhangen van de huidige kamerthermostaat van CV naar klep + aansluiten extensiekit, zal de nodige instellingen gewijzigd moeten worden. Kan ik dit zelf doen via het installatie menu?

En @tado kan je met de 2 thermostaten beide het warme water regelen (Opentherm Domestic Hot Water), of moet je daarvoor 1 kiezen?

• Ruvetuve
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:49
tado schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:43:
[...]

* Probeer een andere LAN-kabel.
* Loop https://support.tado.com/hc/nl/articles/206151036) nog eens na

Als deze stappen niet hebben geholpen, test dan de bridge op een ander routermodel, bijvoorbeeld op een werkplek of bij een kennis thuis. Als de bridge verbinding maakt, laat de bridge dan verbonden en geef ons het serienummer van de bridge door, zodat we ervoor kunnen zorgen dat de bridge de nieuwste firmware heeft.

Als het probleem dan nog niet verholpen is, neem dan contact met ons op (via
https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl) en laat ons het volgende weten:

* wat is het merk en model van uw router? (stuur een foto van de sticker op de router)
Hij werkte een paar dagen weer nadat ik de stappen nog eens had doorlopen.

Inmiddels weer hetzelfde probleem. Nu 30 sec gerest en hij werkt weer.

Ik zal nu de volgende acties doorlopen
  • Router reset
  • Als het nogsteeds voorkomt open ik een nieuw ticket met Router gegevens

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:22
Ik heb zojuist de Tado geïnstalleerd. Heb alleen het probleem dat hij precies het omgekeerde doet. Als ik hem uit wil zetten qua verwarmen, dan gaat de verwarming vol aan. Het is hier binnen dus ondertussen 24 graden...

Heb de verwarming nu op 25 graden gezet, nu gaat hij uit. Lijkt erop dat hij precies t omgekeerde doet van wat hij zou moeten doen.

Wat heb ik verkeerd gedaan?
  • Tado V2
  • Intergas Kompakt HRE 28 24 A

G33st wijzigde deze reactie 20-04-2019 13:12 (30%)

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:35

Koldur

Virtual Boy

G33st schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:35:
Ik heb zojuist de Tado geïnstalleerd. Heb alleen het probleem dat hij precies het omgekeerde doet. Als ik hem uit wil zetten qua verwarmen, dan gaat de verwarming vol aan. Het is hier binnen dus ondertussen 24 graden...

Wat voor ketel heb je, welke versie thermostaat heb je? Zonder meer informatie kan niemand je helpen.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:22
Koldur schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:39:
[...]

Wat voor ketel heb je, welke versie thermostaat heb je? Zonder meer informatie kan niemand je helpen.
Excuus, heb het toegevoegd.

• SkyFlyer
  • Laatst online: 10-11 22:46
G33st schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:35:

Heb de verwarming nu op 25 graden gezet, nu gaat hij uit. Lijkt erop dat hij precies t omgekeerde doet van wat hij zou moeten doen.

• Tado V2
  • Intergas Kompakt HRE 28 24 A
Staat de ketel op Opentherm aansluiting en heb je de + en - voor Opentherm goed aangesloten?

Het lijkt erop dat je hem als relais aan/ hebt aangesloten. Deze variant kent twee soorten NO (Normally Open) en NC (Normally Closed). Zoals de naam al aangeeft, doen deze precies het tegenovergestelde, de één geeft 'aan' contact bij warmte vraag, de ander heeft 'geen' contact bij warmte vraag.

Kun je een fotootje plaatsen van de aansluiting van de bedrading?

Als je relais gebruikt, zou het dus simpelweg NO een COM gebruiken zijn ipv NC en COM ( of Visa versa).

Beste oplossing is om je ketel aan te sturen via Opentherm, maar daar moet je meestal in de ketel zelf ook de contacten veranderen, als die nu op relais staat.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Het wordt weer warmer en mijn oude thermostaat zetten we dan in een soort van zuinige zomerstand waarbij de verwarming in de ochtend niet direct aansloeg om het van 19 graden op te warmen naar de 20 die in het schema stond. Dat gebeurde in de loop van de dag zonder verwarming ook wel.

Ik merk dat de Tado bij de eerste zomerse dagen 's ochtends nog wel een warmtevraag naar de ketel stuurde: warm het op tot 20. Voor ons dus onnodig: de zon staat op het huis en het wordt in de loop van de dag makkelijk 21. Daar hoeft 's ochtends echt de verwarming niet voor aan.

Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe zou dit moeten werken?
Pagina: 1 ... 78 ... 85 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True