Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 17-06 23:27
nee die werken niet samen, het is immers geen tado knop.

Wat wel gebeurd is dat als er een warmtevraag is door een tadothermostaat/knop, dan zal de radiator mee verwarmen (maar dat is met iedere knop/radiator zonder tado aansturing).

ETH0.1 wijzigde deze reactie 02-03-2019 10:09 (27%)

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08-06 18:02
tado schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:47:
[...]

Ja, er lijken nu problemen te zijn met de login voor externe services zoals Google Home, Amazon Alexa, Homey etc..
De developers zijn er op dit moment mee bezig.
@tado Enig idee wanneer ik Siri weer kan gebruiken om mijn Tado te bedienen? Mis het best wel namelijk :X

Edit: spanning van de bridge gehad en nu werkt Siri weer *O*

sijbren wijzigde deze reactie 02-03-2019 21:26 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Vorige week een Tado V3 gehaald bij 50five (250 eur) ter vervanging van mijn cenvax (5000 Floor) thermostaat. https://www.50five.nl/tad...imme-radiatorknoppen.html
Ze vragen gelukkig niet de hoofdprijs voor een V3.
Hier zit een starterkit V3 in met 2 radiatorknoppen en een losse V3P R05 thermostaat.

Van te voren overlegd of de combinatie vloerverwarming (woonkamer) met radiatoren (de rest) zou werken, kreeg keurig advies hierover dat het compatibel en hoefde alleen het thermostaatgedeelte weghalen.

Installatie ging eigenlijk eenvoudig met het stappenplan via internet en was na 30 min geregeld. Eerst twijfel of alles goed was gegaan (twijfel of de klep open ging van de vloerverwarming of niet) maar dit lijkt wel het geval te zijn.

Nu tevreden met de V3, vandaag eens kijken of ik de radiatorknoppen kan installeren. Twijfel nog wel of ik zal upgraden naar de V3+ app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:47
_Richie_ schreef op zondag 3 maart 2019 @ 06:54:
....
Nu tevreden met de V3, vandaag eens kijken of ik de radiatorknoppen kan installeren. Twijfel nog wel of ik zal upgraden naar de V3+ app.
Wacht maar even met die upgrade naar V3+, je gaat eea missen aan functionaliteit die er nog niet in zit. Daar is tado wel mee bezig, maar wanneer de apps gelijk zijn in functionaliteit is nog niet bekend.

Een van die instellingen is het in de app tijdelijk instellen van de verwarming tot het volgende schakel punt, die nu handig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:57
tado schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:16:
Om te onderzoeken of we ook op andere manieren de combinatie van vloerverwarming en radiatoren zouden kunnen ondersteunen zou ik graag in contact komen met klanten die een Slimme Radiatorknop gebruiken om de vloerverwarming aan te sturen. (Slimme Thermostaat bedraad aan ketel in woonkamer, Slimme Radiatorknop op een ventiel die de vloer aanstuurt).

Ik zou graag een DM zien met email, postcode en huisnummer zodat ik uw tado account kan vinden in ons systeem en dan via ons systeem contact op kan nemen met vervolgvragen.

Bij voorbaat dank!

P.S. Ik meen me te herinneren dat er meerdere forum gebruikers zijn met deze opstelling maar mijn zoekopdrachten hebben die eerdere posts helasa niet kunnen vinden.
Ik kan deze opstelling maken over enkele weken, ik heb inmiddels vloerverwarming liggen en loop tegen het 'euvel' aan dat ik eigenlijk graag een losse thermostaat daarvoor zou willen hebben, maar dat die dan op dit moment bedraad zou moeten zijn. Kan wel makkelijk 1 van mijn radiatorknoppen die nu over is op de verdeler zetten, maar vraag me even af in hoeverre dat goed gaat werken?

• _Richie_
  • Niet online
Voor mensen die nog geen tado hebben, de v3+ kost nu 125 euro bij Amazon.
Losse knop kost 54,79 euro.

_Richie_ wijzigde deze reactie 04-03-2019 17:00 (17%)

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:03
Ik heb sinds een paar dagen dat ik geen temperatuurgrafiek meer kan zien. Er staat geen externe toegang. De rest van de app en geofencing werkt nog wel gewoon. Hebben meer mensen hier last van? Volgens de statuspage zij. Er geen problemen.

@tado is dit een bekend probleem?
menzo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:31:
Ik heb sinds een paar dagen dat ik geen temperatuurgrafiek meer kan zien. Er staat geen externe toegang. De rest van de app en geofencing werkt nog wel gewoon. Hebben meer mensen hier last van? Volgens de statuspage zij. Er geen problemen.

@tado is dit een bekend probleem?
Nog geen bekend probleem. Probeer eens de app volledig te verwijderen, opnieuw op te starten en daarna opnieuw te installeren zodat alle cash data opnieuw geladen zullen worden. Mocht dat het niet oplossen graag contact via ons contactformulier met wat screenshots.

• menzo
tado schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:04:
[...]

Nog geen bekend probleem. Probeer eens de app volledig te verwijderen, opnieuw op te starten en daarna opnieuw te installeren zodat alle cash data opnieuw geladen zullen worden. Mocht dat het niet oplossen graag contact via ons contactformulier met wat screenshots.
Dat heeft niet geholpen. Onder welk kopje van het contactformulier zal ik het melden? Foutrapport of een probleem met mijn systeem?

• menzo
tado schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Foutrapport is denk ik het beste.
Gedaan. Ik heb ID 944271 als je het interessant vindt.

• ETH0.1
Situatie:

Ik heb in mijn huis 4 zone's en de volgende tado apparatuur:
- huiskamer, 2 knoppen, 1 thermostaat aan de muur
- keuken, 1 knop
- badkamer, 1 knop
- gastenkamer, 1 knop

Als ik bv in de keuken handmatig aan de knop draai wordt die temperatuur netjes ingesteld, ik zie dit ook terug via de app of de website.

Als ik dit echter in de huiskamer doe (via de muurthermostaat of via een van de knoppen) veranderd er niets in de app of op de website, de temperatuur wordt niet overgenomen en ingesteld. (Als ik het via de app instell werkt dit gewoon prima, dus het is niet een heel groot probleem, maar wel raar)

Ik heb hier een call voor lopen bij Tado, ze zijn er mee bezig dus dat komt vast wel goed, vraag me alleen af of ik de enige ben met dit probleem?

Kunnen jullie in een ruimte met meerdere knoppen en een thermostaat wel handmatig de temperatuur veranderen via 1 van de apparaten?

probleem opgelost door tado :)

• Hendrik Keizer
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19-05 21:34
Werkt de tado ook met een Nefit Trendline CV in combinatie met een Nefit Multiline lucht/water warmtepomp?

• Joost.B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:27
tado schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Moet de huidige thermostaat aan staan om in uw andere ruimtes warmte te krijgen ?

- Als dat het geval is dan moet u zowel de thermostaat als de knoppen in de woonkamer vervangen.
- Als dat niet het geval is dan kunt u inderdaad alleen de thermostaat vervangen en de knoppen in de andere ruimtes.
Conclusie: De thermostaat moet aan staan om alle andere radiatoren te verwarmen.
Wat ik nu heb gedaan is de thermostaat vervangen en alle radiatoren op de begane grond open gezet.
Alle overige radiatoren staan in principe dicht en gaan maar zelden open.

Omdat ik het een te dure oplossing vind op ALLE radiatoren met knoppen uit te voeren (7 stuks) ga ik het zo laten en mijn 3 knoppen voor de radiatoren in de woonkamer verkopen. Mijns inziens voegt het weinig toe om 4 extra knoppen aan te schaffen a 250+ voor radiatoren die zelden aan gaan.

• sgsdebruijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:50
@tado ik vraag hier maar weer aandacht voor case 933780 ik heb nu voor de zoveelste keer dezelfde vragen gesteld waar ik geen reactie op krijg.

Ik wil inzicht in wat jullie instellen en hoe de Tado-oplossing omgaat met setpoint en ruimtetemperaturen nu schakelt mijn warmtepomp veel teveel!!!

Ik ga vanavond maar weer overstappen op Honeywell zolang ik geen fatsoenlijke reactie krijg, ik begin ontevreden te raken, als jullie alles in de hand willen houden dan is het wel prettig om de klant beter te informeren over de gang van zaken / settings die jullie toepassen.

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

sgsdebruijn schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:47:
@tado ik vraag hier maar weer aandacht voor case 933780 ik heb nu voor de zoveelste keer dezelfde vragen gesteld waar ik geen reactie op krijg.

Ik wil inzicht in wat jullie instellen en hoe de Tado-oplossing omgaat met setpoint en ruimtetemperaturen nu schakelt mijn warmtepomp veel teveel!!!

Ik ga vanavond maar weer overstappen op Honeywell zolang ik geen fatsoenlijke reactie krijg, ik begin ontevreden te raken, als jullie alles in de hand willen houden dan is het wel prettig om de klant beter te informeren over de gang van zaken / settings die jullie toepassen.
U stuurt gisteren om 14:00 een email met zeer veel vragen die natuurlijk niet door iedere supportmedewerker beantwoord kunnen worden. (Specifieke vragen over uw specifieke systeem).
U kunt dan niet verwachten dat u binnen 24 uur een antwoord krijgt van een expert.

Via OpenTherm hebben we geen invloed op "aantal start/stops" per uur. Dit is iets wat de ketel/warmtempomp zelf zal regelen.

Ik heb nog altijd sterk het vermoeden dat het eventueel met de warmwatersturing te maken heeft.

Uw vraag staat nog uit bij onze experts maar zoals al eerder gevraagd zouden we graag hebben dat u zelf een relatie gaat zoeken, waarom is er in de nacht geen enkel stroomverbruik ?

Tussen 5:00 en 6:00 was er vanaf tado geen enkele warmtevraag, toch meet u elektrisch verbruik van de warmtepomp. Kan dit komen door een ander schema ? Of een lekkage van warm water ? Buitensensor die invloed kan hebben ?

Graag contact via het aanvraagnummer houden zodat we alle informatie in de juiste aanvraag hebben.

tado wijzigde deze reactie 05-03-2019 16:06 (10%)

• sgsdebruijn
tado schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:00:
[...]

U stuurt gisteren om 14:00 een email met zeer veel vragen die natuurlijk niet door iedere supportmedewerker beantwoord kunnen worden. (Specifieke vragen over uw specifieke systeem).
U kunt dan niet verwachten dat u binnen 24 uur een antwoord krijgt van een expert.

Via OpenTherm hebben we geen invloed op "aantal start/stops" per uur. Dit is iets wat de ketel/warmtempomp zelf zal regelen.

Ik heb nog altijd sterk het vermoeden dat het eventueel met de warmwatersturing te maken heeft.

Uw vraag staat nog uit bij onze experts maar zoals al eerder gevraagd zouden we graag hebben dat u zelf een relatie gaat zoeken, waarom is er in de nacht geen enkel stroomverbruik ?

Tussen 5:00 en 6:00 was er vanaf tado geen enkele warmtevraag, toch meet u elektrisch verbruik van de warmtepomp. Kan dit komen door een ander schema ? Of een lekkage van warm water ? Buitensensor die invloed kan hebben ?

Graag contact via het aanvraagnummer houden zodat we alle informatie in de juiste aanvraag hebben.
Mijn vragen zijn niet van gisteren, dat kunt u terug zien in de correspondentie.
Ik ben wel de vragen gaan verfijnen, uitleggen a.d.v. voorbeelden in de hoop op meer duidelijkheid

sgsdebruijn schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:10:
[...]

Mijn vragen zijn niet van gisteren, dat kunt u terug zien in de correspondentie.
Ik ben wel de vragen gaan verfijnen, uitleggen a.d.v. voorbeelden in de hoop op meer duidelijkheid
Wij hadden geen open vragen uitstaan tot u uw mail gisteren stuurde. U heeft sinds uw oorspronkelijke aanvraag veel andere vragen gesteld in hetzelfde aanvraagsnummer en die vragen zijn beantwoord en daarom was uw aanvraag dicht.

Top voor de toekomst: Mocht u ongerelateerde vragen hebben, altijd een andere aanvraag openen zodat de originele vraag open blijft tot daar een antwoord op is.

Uw ticket staat nu op de juiste expert maar zoals ik al aangegeven heb in mijn vorige antwoord heb ik sterk het vermoeden dat het niet een tado probleem is.

• sgsdebruijn
tado schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Wij hadden geen open vragen uitstaan tot u uw mail gisteren stuurde. U heeft sinds uw oorspronkelijke aanvraag veel andere vragen gesteld in hetzelfde aanvraagsnummer en die vragen zijn beantwoord en daarom was uw aanvraag dicht.

Top voor de toekomst: Mocht u ongerelateerde vragen hebben, altijd een andere aanvraag openen zodat de originele vraag open blijft tot daar een antwoord op is.

Uw ticket staat nu op de juiste expert maar zoals ik al aangegeven heb in mijn vorige antwoord heb ik sterk het vermoeden dat het niet een tado probleem is.
De aanvullende vragen t.o.v. de oorspronkelijke melding zijn naar aanleiding van het 'gedrag' dat de warmtepomp vertoont na overgang naar Tado en het instellen door jullie. Problemen manifisteren zich rond het setpoint, zoals aangegeven in mijn meegestuurde plaatjes met daarin vraagtemp, ruimtetemp en inzicht in pendelgedrag van de wp.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sgsdebruijn
@tado laat ik wel zeggen dat ik het waardeer dat jullie binnen dit forum actief zijn, uiteraard zal ik proberen om dat niet te misbruiken en constructief te blijven 👍

• NLAnaconda
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-06 19:51
zoeperman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:13:
Ik heb sinds 2 dagen een tado, maar hoe ervaren jullie de temperatuurs meting?
Ik heb nu 2 andere thermometers in de kamer gezet en die meten een graad of 2 verschil met wat de tado meet. Ze zijn dan wel niet geijkt maar dat is wel een aardig verschil vindt ik.
Zal van het weekend eens kijken of ik nog een andere thermometer kan vinden, maar je mag van een thermostaat toch wel verwachten dat die goed meet?
Ik ervaar dit ook. Ik heb ook geen geijkte thermometers maar als ik de Tado op 20 graden zet heb ik t gevoel dat het een graad of 18 is. Op 23 graden wordt de temperatuur aangenaam. Dit heb ik op 1 kamer (met zo'n smart radiator knop) de andere kamers voelen wel gewoon aangenaam op 20 graden.

Op zich had ik dit probleem ook met de vorige thermostaat (zo'n analoge) in een andere kamer. Ik maak me er niet zo druk om. Zet ik m gewoon op 23 graden :9

Ik had ook eerst toen ik het net gekocht had rare 'overshoots' of dat de verwarming door bleef stoken terwijl de temperatuur volgens Tado al bereikt was maar dat is nu ook verdwenen. Alles blijft binnen een 0.5 marge boven of onder de ingestelde temperatuur.

Ik ben super tevreden met dit product (mag ook wel eens gezegd worden in zo'n klaag forum :*) )
NLAnaconda schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Ik ervaar dit ook. Ik heb ook geen geijkte thermometers maar als ik de Tado op 20 graden zet heb ik t gevoel dat het een graad of 18 is. Op 23 graden wordt de temperatuur aangenaam. Dit heb ik op 1 kamer (met zo'n smart radiator knop) de andere kamers voelen wel gewoon aangenaam op 20 graden.

Op zich had ik dit probleem ook met de vorige thermostaat (zo'n analoge) in een andere kamer. Ik maak me er niet zo druk om. Zet ik m gewoon op 23 graden :9

Ik had ook eerst toen ik het net gekocht had rare 'overshoots' of dat de verwarming door bleef stoken terwijl de temperatuur volgens Tado al bereikt was maar dat is nu ook verdwenen. Alles blijft binnen een 0.5 marge boven of onder de ingestelde temperatuur.

Ik ben super tevreden met dit product (mag ook wel eens gezegd worden in zo'n klaag forum :*) )
Dank voor uw feedback!
Het is altijd mogelijk om tado te ijken via de "expert instellingen" via my.tado.com

Voor andere mensen die zoeken naar een oplossing:

Om dit probleem te verhelpen, zijn er twee verschillende oplossingen mogelijk:

1. De temperatuurcorrectie veranderen: https://support.tado.com/hc/nl/articles/201587409
2. Een ander apparaat selecteren om de kamertemperatuur te meten.

Als u alleen één tado° apparaat in de kamer heeft, kunt u eventueel een Slimme Thermostaat (https://www.tado.com/nl/p...ionele-slimme-thermostaat) toevoegen als draadloze temperatuursensor voor deze kamer.

Het voordeel hiervan is, dat u de temperatuur met 0,1°C nauwkeurigheid kunt instellen in het Slimme Tijdschema, en dat het functioneert als wandthermostaat, waarmee u de andere apparaten in de kamer kunt aansturen.

Meer hierover kunt u lezen in de volgende artikelen:
https://support.tado.com/hc/nl/articles/115000533786
https://support.tado.com/hc/nl/articles/201587409

• NLAnaconda
@tado bedankt, ik heb de temperatuurcorrectie doorgevoerd.

Nog wel een vraag, waarom werken die knoppen op 1 graad nauwkeurig en de thermostaat op 0.1 graad? Zit daar een slechtere sensor in of iets dergelijks?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje prijzig (en absurd) om € 129 neer te leggen om wel een nauwkeurige temperatuursensor te hebben terwijl er al een sensor in de knop zit. (voor een kamer met maar 1 verwarming)
NLAnaconda schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:20:

Nog wel een vraag, waarom werken die knoppen op 1 graad nauwkeurig en de thermostaat op 0.1 graad? Zit daar een slechtere sensor in of iets dergelijks?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje prijzig (en absurd) om € 129 neer te leggen om wel een nauwkeurige temperatuursensor te hebben terwijl er al een sensor in de knop zit. (voor een kamer met maar 1 verwarming)
U kunt zich natuurlijk voorstellen dat meten direct naast een warme radiator nooit een 0.1 graad nauwkeurige meting zal geven voor de rest van de kamer. Dat, tezamen met het feit dat het display van de Slimme Radiatorknop niet gemaakt is om 0.1 graad weer te geven heeft ertoe geleid dat er een verschil zit tussen Slimme Thermostaat aan de muur en Slimme Radiatorknop.

Er is hardwarematige volgens mij geen verschil tussen de sensor in de Slimme Thermostaat of Slimme Radiatorknop. Via de API kunt u ook de 0.01 gemeten temperatuur uitlezen.

tado wijzigde deze reactie 06-03-2019 11:38 (8%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ETH0.1
NLAnaconda schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:20:

Als ik mijn knop via de api uitlees zie ik wel een temperatuur op 2 digits nauwkeurig (20.59 nu).

@tado het is al vaker gesteld ;) , er zou een simpele variant van de wand thermostaat moeten komen welke je centraal kan ophangen en een heel stuk goedkoper is dan 129 euro..... Idee: Sloop die knop uit elkaar, haal het motor gedeelte er uit, prop het in een nieuw doosjes en klaar (hardware technisch dan) ;)

@NLAnaconda er is een poormans solution, heb ik getest, werkt, alleen is bij een temperatuurs instellings verandering op dat moment niet nauwkeurig. (momenteel niet in gebruik, scriptje draait dus niet)

maak een bash scriptje waarin je:
- lees via de api de huidige temperatuur uit (dit is de actuele temperatuur +/- de offset)
- lees via de api de temperatuur offset uit
- lees de actuele temperatuur uit via een losse sensor (bv een arduino met DHT22)
- doe een rekensommetje van wat de nieuwe temperatuur offset moet zijn
- schrijf via de api de nieuwe offset weg
- herhaal dit iedere 5 minuten

zoals gezegd: werkt wel, maar is niet heel fraai

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-06 20:49
ETH0.1 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:31:
[...]

@tado het is al vaker gesteld ;) , er zou een simpele variant van de wand thermostaat moeten komen welke je centraal kan ophangen en een heel stuk goedkoper is dan 129 euro..... Idee: Sloop die knop uit elkaar, haal het motor gedeelte er uit, prop het in een nieuw doosjes en klaar (hardware technisch dan) ;)
Denk dat ze bij tado hier vast bewust van zijn. Ik heb een slaapkamer waarbij de radiatorknop af en toe achter het gordijn hangt. Daardoor krijg je natuurlijk een onjuiste tempratuur meting, maar om voor een slaapkamer een hele thermostaat op te hangen gaat me dan weer wat ver.

Verder heel tevreden over tado mis nog wel wat zaken, maar goed het is een product in ontwikkeling. Daarom ook ingestapt bij de V3 en niet bij de V1.

• ETH0.1
LemonC200 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Ik heb een slaapkamer waarbij de radiatorknop af en toe achter het gordijn hangt. Daardoor krijg je natuurlijk een onjuiste tempratuur meting, maar om voor een slaapkamer een hele thermostaat op te hangen gaat me dan weer wat ver.
Dat is dan ook exact mijn punt, radiator knoppen zitten vrijwel nooit op een goede plek voor een accurate meting. Wat dat betreft zou een goedkopere temp. sensor een zeer welkome aanvulling zijn op het gehele systeem.

Dit zou de zone temperatuur accurater maken, mijn inziens een game changer omdat geen enkele andere aanbieder dit kan.

ETH0.1 wijzigde deze reactie 06-03-2019 12:50 (3%)

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:09
Hoe werkt de open raam detectie exact? Mijn achterdeur staat regelmatig open maar wordt nooit opgemerkt door de Tado. Het is wel 1 ruimte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ETH0.1
m3gA schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:09:
Hoe werkt de open raam detectie exact? Mijn achterdeur staat regelmatig open maar wordt nooit opgemerkt door de Tado. Het is wel 1 ruimte.
tado°’s Open Window Detection recognizes sudden drops in temperature or humidity when a window is opened and turns the heating off to save energy. You can activate or deactivate it for each room in your room settings.

The time to detect an open window depends on the outside temperature and absolute humidity. The detection is fastest at cold ambient temperatures and low absolute humidities.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:09
Vermoed dat ie te ver van de deur afstaat dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLAnaconda
tado schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:26:
[...]

U kunt zich natuurlijk voorstellen dat meten direct naast een warme radiator nooit een 0.1 graad nauwkeurige meting zal geven voor de rest van de kamer.
Makes sense :Y

• tomtommetje
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12:22
Ik werk met 3 zones, 3 thermostaten met een zoneklep en 1 extensiekit.

Wanneer het relais van de thermostaat uitschakelt, schakelt de extensiekit niet direct uit, soms helemaal niet en soms wel (bij 'handmatig verwarming uit' bijvoorbeeld). Het niet of niet direct uitschakelen is niet de bedoeling, want de klep wordt nu gesloten, terwijl de pomp door blijft pompen (er blijft warmtevraag).

Het mooiste is, dat wanneer er geen warmtevraag meer is, de extenkit uitschakelt en x seconden later het relais van de (laatste) thermostaat. Dit werkt nu dus niet zo.

Ik heb deze vraag voorgelegd bij Tado. Dit blijkt een probleem te zijn, maar kan niet zo aangepast worden. Het wordt meegenomen in de ontwikkeling.

Geeft dit bij anderen een probleem?

De ketel blijft nu namelijk doorverwarmen, terwijl die zijn warmte niet kwijt kan. Het lijkt mij dat de basis van de relais-functie zou moeten zijn, dat deze simpel samenwerkt met de extensiekit. Als ze gelijktijdig zouden uitschakelen, zou het al een hele verbetering zijn.

8235Wp PV, 9kW Panasonic T-cap monobloc warmtepomp, 2x24CPC Heatpipes 800L buffer, 2x Clage CEX naverwarmers, Douche-WTW

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:20
Hoe kun je zien wanneer er een firmwareupdate heeft plaatsgevonden op de tado danwel de bridge?

Ik heb sinds kort een vervelende storing met mijn cv-ketel, namelijk soms wel soms geen warm tap water, installateur kan het daadwerkelijke probleem nog niet vinden, heeft al wat zaken vervangen als test, maar een zoektocht op internet geeft aan dat het probleem zich ook voor kan doen met een modulerende thermostaat. Aangezien de Tado al geruime tijd goed heeft gewerkt met mijn ketel zou het probleem niet daar moeten zitten, maar als er een update heeft plaatsgevonden...
BB-One schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:25:
Hoe kun je zien wanneer er een firmwareupdate heeft plaatsgevonden op de tado danwel de bridge?

Ik heb sinds kort een vervelende storing met mijn cv-ketel, namelijk soms wel soms geen warm tap water, installateur kan het daadwerkelijke probleem nog niet vinden, heeft al wat zaken vervangen als test, maar een zoektocht op internet geeft aan dat het probleem zich ook voor kan doen met een modulerende thermostaat. Aangezien de Tado al geruime tijd goed heeft gewerkt met mijn ketel zou het probleem niet daar moeten zitten, maar als er een update heeft plaatsgevonden...
Rond 28.02 is er een update geweest voor de RU02 hardware revisie van onze Slimme Thermostaat.

Haal altijd de tado van de muur bij problemen met warm water. Dan zou de ketel zelf het water moeten regelen en kunt u zien of het aan de sturing ligt of aan de ketel zelf.

Mocht het misschien aan tado liggen, graag contact met exacte tijden en data waar het probleem zich voordeed.

• Davy de Vries
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-06 21:22
Als ik handmatig in de Tado° app de temperatuur verander doet schittermodus zijn werk en laat de thermostaat de animatie zien van de wijziging.

Echter als ik via HomeKit app, Siri of de HomePod een verzoek doe om de temperatuur te veranderen komt er geen animatie op de thermostaat.

Ik heb schittermodus al een keer uit- en aangezet maar geen succes.

Ik denk dat dit een bugje is. Of suggesties om dit op te lossen en te laten werken? En hebben meer mensen last van dit probleem?

Want jullie adverteren er wel enigszins mee: https://www.tado.com/be-nl/lp/apple-homekit 8)7

Davy de Vries wijzigde deze reactie 08-03-2019 10:03 (9%)

Davy de Vries schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:00:
Als ik handmatig in de Tado° app de temperatuur verander doet schittermodus zijn werk en laat de thermostaat de animatie zien van de wijziging.

Echter als ik via HomeKit app, Siri of de HomePod een verzoek doe om de temperatuur te veranderen komt er geen animatie op de thermostaat.

Ik heb schittermodus al een keer uit- en aangezet maar geen succes.

Ik denk dat dit een bugje is. Of suggesties om dit op te lossen en te laten werken? En hebben meer mensen last van dit probleem?

Want jullie adverteren er wel enigszins mee: https://www.tado.com/be-nl/lp/apple-homekit 8)7
Dit is geen bug. De schittermodus werkt niet bij handmatige verandering op de tado apparaten zelf.

Instellingen die u per HomeKit aanpast zien er voor het tado systeem exact gelijk uit als een handmatige aanpassing op het apparaat zelf.

Daarom zal de schittermodus niet werken bij HomeKit.

• BB-One
tado schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:58:
[...]

Rond 28.02 is er een update geweest voor de RU02 hardware revisie van onze Slimme Thermostaat.

Haal altijd de tado van de muur bij problemen met warm water. Dan zou de ketel zelf het water moeten regelen en kunt u zien of het aan de sturing ligt of aan de ketel zelf.

Mocht het misschien aan tado liggen, graag contact met exacte tijden en data waar het probleem zich voordeed.
We gaan testen als het probleem zich (weer) voordoet. Lastige is dat het probleem zich niet altijd voordoet.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:53
Ik moet eigenlijk stilaan eens mijn verwarmingsketel gaan vernieuwen. Is nu nog een warmwater-CV combi van 1997...
Uiteraard is het belangrijk dat Tado (of eender welk slim systeem met per-kamer aansturing) nog goed blijft werken. Zijn er daarom dingen waar ik moet op letten, merken die ik moet vermijden, etc ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ETH0.1
Twixie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:58:
Ik moet eigenlijk stilaan eens mijn verwarmingsketel gaan vernieuwen. Is nu nog een warmwater-CV combi van 1997...
Uiteraard is het belangrijk dat Tado (of eender welk slim systeem met per-kamer aansturing) nog goed blijft werken. Zijn er daarom dingen waar ik moet op letten, merken die ik moet vermijden, etc ?
neem een ketel die opentherm ondersteund, dan zit je wel goed, ketels met een vendor lock zijn lastiger te koppelen

ETH0.1 wijzigde deze reactie 08-03-2019 18:06 (5%)

• Hendrik Keizer
Hendrik Keizer schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:27:
Werkt de tado ook met een Nefit Trendline CV in combinatie met een Nefit Multiline lucht/water warmtepomp?
Heeft niemand hier info over?

• HGBMason
  • Registratie: januari 2017
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:58:
Ik ben tevreden over de combinatie Tado - Atag i36ec, maar de installatie verliep moeizaam! Ik had al een Tado zoneregeling die goed werkte in combinatie met een oude OT ketel die vervangen moest worden. Na de installatie van de nieuwe i36ec (Open Therm) heb ik op het punt gestaan de Tado te vervangen omdat het niet leek te lukken de i36ec te laten communiceren met de Tado. Inmiddels werkt alles al enkele maanden naar behoren (afgezien van de bekende Tado hang-ups).
Zoek in dit forum op i36ec, kijk b.v. bij vrijdag 25 januari 2019 11:18.

• NLAnaconda
Hendrik Keizer schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:30:
[...]

Heeft niemand hier info over?
Support al gevraagd? Overdag op werkdagen kun je op hun site chatten

• The_Woesh
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 18:44

The_Woesh

De man die.....

Wij hebben een grote woonkamer met open keuken.
De keuken wordt verbouwd en in de keuken komt vloerverwarming.
Weet iemand of het nut heeft om ism met de tado thermostaat ook een radiator knop te zetten op de radiator in de woonkamer zodat wij beter samenwerkt met de vloerverwarming? Of gewoon kwestie van goed afstellen en daarna niet meer aanzitten.

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:14

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Vandaag de eerste mail ontvangen dat één van de knoppen ene lege batterij heeft (de eerste van 13 devices). 7 maanden heeft hij het volgehouden. Niet zo veel als gehoopt, wel meer dan gevreesd. Zeker gezien het stookseizoen inmiddels op zijn eind loopt valt het me niet tegen na de meldingen van sommige anderen. Er is echter nog wel wat werk te doen voordat de 2 jaar daadwerkelijk gehaald kan worden!

Ed_L wijzigde deze reactie 10-03-2019 16:46 (3%)

• Hendrik Keizer
NLAnaconda schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:28:
[...]

Support al gevraagd? Overdag op werkdagen kun je op hun site chatten
Nog niet gedaan, dank voor de tip

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ed_L schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:44:
Vandaag de eerste mail ontvangen dat één van de knoppen ene lege batterij heeft (de eerste van 13 devices). 7 maanden heeft hij het volgehouden. Niet zo veel als gehoopt, wel meer dan gevreesd. Zeker gezien het stookseizoen inmiddels op zijn eind loopt valt het me niet tegen na de meldingen van sommige anderen. Er is echter nog wel wat werk te doen voordat de 2 jaar daadwerkelijk gehaald kan worden!
Ik ook. Gek genoeg van een knop die er pas 2 maanden op zit en maximaal 3x verwarmd heeft. Vermoedelijk al gare/bijna lege batterijen uit de fabriek? Een knop in een andere kamer die dagelijks z'n werk sinds oktober vorig jaar doet, heeft nog 'goede' batterijen.

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12-06 07:06
Hier een radiatorknop (slaapkamer) waarbij de batterij het heeft begeven na amper 4 maand.

Vraagje: is het normaal dat als ik de temperatuur verander via HomeKit op Tado, dit altijd manuaal is en zo blijft? Ik zou dit graag tot de volgende automatische 'uurregeling' laten doorgaan.

Ook is het misschien handig om WiFi netwerken toe te voegen waarbij Tado er mag uitgaan dat je -niet- thuis bent, i.p.v. GPS te verstoken.

Nindustries wijzigde deze reactie 11-03-2019 10:08 (71%)

~ beware of misinformation.

• ozziestroker1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik heb ook wat leuks met Tado, heeft iemand anders hier ook last van?

Ik heb 8 radiatorknoppen en een slimme thermostaat. ik kan alles bedienen via 4g maar nu komt het:
volgens de app en tado zelf is de slimme thermostaat niet benaderbaar via internet.
Ik zie als ik de slimme thermostaat open in de app om vervolgens op de 3streepjes te klikken zodat ik de status van de afgelopen uren zie niks staan.
De zon zie ik wel staan, maar dat is alles. Ga ik naar bijv, de slaapkamer zie ik wel het temperatuur overzicht.

Tado is nu al meer dan een week bezig maar heeft geen idee waar het aan ligt. Ik kan dus wel bedienen maar heb geen externe toegang.....

Herkent iemand dit?

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

JBS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:52:
[...]
Ik ook. Gek genoeg van een knop die er pas 2 maanden op zit en maximaal 3x verwarmd heeft. Vermoedelijk al gare/bijna lege batterijen uit de fabriek? Een knop in een andere kamer die dagelijks z'n werk sinds oktober vorig jaar doet, heeft nog 'goede' batterijen.
Kan ook te maken hebben met de bereikbaarheid van je Tado netwerk. Als er voortdurend naar verbinding gezocht moet worden vreet dat energie. Enige dat je nu kunt doen is de batterijen vervangen en kijken of het nu langer blijft draaien.

Nindustries schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Vraagje: is het normaal dat als ik de temperatuur verander via HomeKit op Tado, dit altijd manuaal is en zo blijft? Ik zou dit graag tot de volgende automatische 'uurregeling' laten doorgaan.
Dat is normaal. Alle wijzigingen die niet door het schema gedaan worden zijn 'manual' instellingen. De functionaliteit die jij benoemt zit/zat wel in de 'oude' app. Of hij ook via de API aan te roepen is.... denk het niet.
Ook is het misschien handig om WiFi netwerken toe te voegen waarbij Tado er mag uitgaan dat je -niet- thuis bent, i.p.v. GPS te verstoken.
Wat bedoel je hier precies mee?

Ed_L wijzigde deze reactie 11-03-2019 14:13 (37%)

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

edit: dubbel

Ed_L wijzigde deze reactie 11-03-2019 14:14 (97%)

• hwevers
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-05 07:52
Ed_L schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:09:
[...]

Kan ook te maken hebben met de bereikbaarheid van je Tado netwerk. Als er voortdurend naar verbinding gezocht moet worden vreet dat energie. Enige dat je nu kunt doen is de batterijen vervangen en kijken of het nu langer blijft draaien.

[...]

Dat is normaal. Alle wijzigingen die niet door het schema gedaan worden zijn 'manual' instellingen. De functionaliteit die jij benoemt zit/zat wel in de 'oude' app. Of hij ook via de API aan te roepen is.... denk het niet.

[...]

als je in de Google home app de temperatuur aanpast is dat tot aan het volgende automatische event, net zoals in de "oude" app

henkw

• jeroenvervuren
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:01
Garantie

• Nindustries
  • Laatst online: 12-06 07:06
Ed_L schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:09:
e.g. het WiFi netwerk van het bedrijf toevoegen, dan hoeft je smartphone niet altijd GPS gebruiken om te weten dat je niet thuis bent.

~ beware of misinformation.

• parrish
  • Laatst online: 15-06 22:35
Ik zie dat er een update is van de ios app.

ik heb (nog) niet geupdate naar de nieuwe versie omdat de ervaringen niet zo positief zijn/waren.

Hebben jullie inmiddels meer positieve ervaringen met de V3+ app?

• JBS
  • Niet online
parrish schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:44:
Ik zie dat er een update is van de ios app.

ik heb (nog) niet geupdate naar de nieuwe versie omdat de ervaringen niet zo positief zijn/waren.

Hebben jullie inmiddels meer positieve ervaringen met de V3+ app?
De een aantal maanden geleden besproken missende functionaliteiten ten opzichte van de V3 app missen nog steeds in de V3+ app. Wat dat betreft dus geen voortgang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BB-One
tado schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:58:
[...]

Ok het probleem is duidelijk geworden... Bij de update is er waarschijnlijk een warm water tijd programma actief geworden welke ik absoluut niet zelf heb ingesteld... Vandaar dat er na het uitgaan van de verwarming geen warm water meer beschikbaar was... toevallig zelfde tijd 's avonds, 22 uur. Na het nutteloos vervangen van een transformator en een branderautomaat ik er dus achter ben gekomen dat het dus niet aan de verwarming ligt maar aan het hot water tijd programma. Die ik dus nooit heb ingesteld! Bij deze het uitdrukkelijke verzoek aan @tado om nooit maar dan ook nooit meer ongevraagd een update uit te voeren!! Dan is het herleiden van een dergelijke fout namelijk veel makkelijker.

BB-One wijzigde deze reactie 11-03-2019 22:37 (3%)

• Trzema
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:31
ozziestroker1 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:33:
Ik kan dus wel bedienen maar heb geen externe toegang.....

Herkent iemand dit?
Heb je toevallig een knop die in dezelfde zone als de thermostaat zit uit staan (geen batterijen er in). Ik had hetzelfde, en werd dus veroorzaakt door een knop die ik tijdelijk verwijderd had en waar ik de batterijen uit had gehaald.

• ozziestroker1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:46
Trzema schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:39:
[...]

Heb je toevallig een knop die in dezelfde zone als de thermostaat zit uit staan (geen batterijen er in). Ik had hetzelfde, en werd dus veroorzaakt door een knop die ik tijdelijk verwijderd had en waar ik de batterijen uit had gehaald.
Ik heb 2 knoppen gekoppeld maar die werken beide. Status is goed en ik hoor en voel dat ze werken.

• Xeroxr0x
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:46
NLAnaconda schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:24:
[...]

Vast de modus van Tado om nóg meer energie te besparen. Onder die douche vandaan jij, denkt je thermostaat :P
Grave_ schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:43:
[...]

Zonder abonnement kan je maar 5 minuten douchen _O-
:9
Xeroxr0x schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:54:
Heb sindskort een Tado Smart Thermostat v3+ van een Tweaker overgenomen. Tot dusver tevreden maar ik had vanmiddag tijdens het douchen ineens geen warm water meer en moest via Google Home instrueren om het warme water weer aan te zetten. :+

Ik zag toevallig voordat ik ging douchen het update-icoon op de Tado maar ik kan mij niet voorstellen dat door een update het warme water wegvalt, ben er in ieder geval not amused om en ik zou graag willen weten of dit "op te lossen" is..
@tado enig idee? Ik las dat op 28 februari een update is uitgebracht voor deze hardwarerevisie en dat zal waarschijnlijk dan wel de oorzaak zijn geweest. Ik vind het wel onacceptabel dat een update midden op de dag wordt uitgevoerd en daardoor warm water wegvalt, is het mogelijk in de app een tijdvak te selecteren wanneer updates mogen worden uitgevoerd?
Xeroxr0x schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:02:
[...]

[...]

:9

[...]

@tado enig idee? Ik las dat op 28 februari een update is uitgebracht voor deze hardwarerevisie en dat zal waarschijnlijk dan wel de oorzaak zijn geweest. Ik vind het wel onacceptabel dat een update midden op de dag wordt uitgevoerd en daardoor warm water wegvalt, is het mogelijk in de app een tijdvak te selecteren wanneer updates mogen worden uitgevoerd?
Ik ben nog niet zeker dat dit is gekomen door een update.

Als het water weer werkte door aan Google te vragen om het water aan te zetten betekent dat dat het water dus uit stond. Firmwareupdates hebben geen enkel effect op uw Slimme Schema.

Zolang het niet nogmaals is voorgekomen zou ik me er niet zoveel druk over maken. Mochten er ooit weer problemen zijn kunt u altijd nogmaals contact met ons opnemen.

tado wijzigde deze reactie 12-03-2019 13:30 (9%)

• BB-One
tado schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:24:
[...]

Als het water weer werkte door aan Google te vragen om het water aan te zetten betekent dat dat het water dus uit stond. Firmwareupdates hebben geen enkel effect op uw Slimme Schema.

Zolang het niet nogmaals is voorgekomen zou ik me er niet zoveel druk over maken. Mochten er ooit weer problemen zijn kunt u altijd nogmaals contact met ons opnemen.
Ik maak me er wel druk om: (of beter gezegd ik moet me er helaas wel druk om maken...) zie mijn post van gisteravond:
BB-One schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:30:
[...]

Ok het probleem is duidelijk geworden... Bij de update is er waarschijnlijk een warm water tijd programma actief geworden welke ik absoluut niet zelf heb ingesteld... Vandaar dat er na het uitgaan van de verwarming geen warm water meer beschikbaar was... toevallig zelfde tijd 's avonds, 22 uur. Na het nutteloos vervangen van een transformator en een branderautomaat ik er dus achter ben gekomen dat het dus niet aan de verwarming ligt maar aan het hot water tijd programma. Die ik dus nooit heb ingesteld! Bij deze het uitdrukkelijke verzoek aan @tado om nooit maar dan ook nooit meer ongevraagd een update uit te voeren!! Dan is het herleiden van een dergelijke fout namelijk veel makkelijker.
BB-One schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:08:
[...]

Ik maak me er wel druk om: (of beter gezegd ik moet me er helaas wel druk om maken...) zie mijn post van gisteravond:

[...]
Dat water programma is er altijd geweest sinds de installatie. Dit is niet iets wat we later toevoegen (tenzij u hier specifiek om heeft gevraagd met een request aan onze technische klantendienst). Het warme water programma komt met standaardtijden, net zoals uw verwarmingsprogramma.

Het warme water programma heeft ook niets met een firmware update te maken.

• BB-One
tado schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:41:
[...]

Dat water programma is er altijd geweest sinds de installatie. Dit is niet iets wat we later toevoegen (tenzij u hier specifiek om heeft gevraagd met een request aan onze technische klantendienst). Het warme water programma komt met standaardtijden, net zoals uw verwarmingsprogramma.

Het warme water programma heeft ook niets met een firmware update te maken.
Nee, dat misschien niet maar de firmware update heeft bij mij wel het/een tijdschema geactiveerd...

• Xeroxr0x
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:46
tado schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:24:
[...]

Heb even de grafiek erbij gepakt, lijkt niet aan het schema te hebben gelegen -> https://drive.google.com/...FwJr1Qt1nxxZSu7urR7B/view

Misschien toch een idee om hier verder in te duiken? Betrouwbaarheid is belangrijk voor mij. Is er wellicht een eventlog waar we naar kunnen kijken?

• jeanpaulh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-05 20:18
Xeroxr0x schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 00:24:
[...]

Heb even de grafiek erbij gepakt, lijkt niet aan het schema te hebben gelegen -> https://drive.google.com/...FwJr1Qt1nxxZSu7urR7B/view

Misschien toch een idee om hier verder in te duiken? Betrouwbaarheid is belangrijk voor mij. Is er wellicht een eventlog waar we naar kunnen kijken?
Ik had iets soortgelijks op de 25e naar 26e feb. Toen heeft hij zich ook niet aan het schema gehouden.
Volgens de logging is er bij mij geen firmware update geweest rond die tijd overigens.

• BB-One
jeanpaulh schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:13:
[...]

Ik had iets soortgelijks op de 25e naar 26e feb. Toen heeft hij zich ook niet aan het schema gehouden.
Volgens de logging is er bij mij geen firmware update geweest rond die tijd overigens.
Waar kun je dat log vinden?

• jeanpaulh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-05 20:18
BB-One schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:59:
[...]

Waar kun je dat log vinden?
Ik maak zelf op een systeempje wat logging aan dmv. de API. Het is geen standaard functionaliteit van Tado helaas.

• Motabeatz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:57
Hebben mensen hier Tado radiatorknoppen icm Amazon Alexa? Sinds de 5.4.2 ios update van de Tado app reageert Tado niet meer op mijn Alexa commando’s. Heb ook alles opnieuw gekoppeld, maar helaas geen resultaat

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08-06 18:02
Motabeatz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:55:
Hebben mensen hier Tado radiatorknoppen icm Amazon Alexa? Sinds de 5.4.2 ios update van de Tado app reageert Tado niet meer op mijn Alexa commando’s. Heb ook alles opnieuw gekoppeld, maar helaas geen resultaat
Niet icm Alexa, maar had laatst problemen met Siri. Was toen opgelost door spanning van de bridge te halen. Na het opnieuw opstarten van de bridge werkte alles weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Voor de HASS gebruikers hier: door een wijziging aan de Tado kant zijn er problemen met het HASS component, zie JBS in "Home Assistant - Open source Python3 home automation".
Er zal vast spoedig een fix beschikbaar komen voor HASS.

• Sleurhutje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-06 11:40
Na twee keer een nieuwe slimme thermostaat starterkit ben ik zeer teleurgesteld in het product. De eerste aankoop was via bol.com, voor de normale prijs. Deze set was als nieuw besteld maar bij ontvangst bleek de internet bridge al geregistreerd te zijn door een ander, zaten de batterijen al in de thermostaat en vette vingers in de handleiding. Na contact met bol.com gaat deze dus retour. Vervolgens naar de lokale bouwmarkt en daar de set gehaald voor nog een paar euro meer. In deze set ontbrak de usb-kabel. Die is dus ook retour bouwmarkt gegaan. Ik gok dat vandaag mijn geluksdag is maar ben toch aardig teleurgesteld in het feit dat dichte verpakkingen toch al een keer gebruikt lijken te zijn.

Bij wie zou dit probleem kunnen liggen? Worden geretourneerde items gecontroleerd voordat deze weer op de markt verschijnen?

• ETH0.1
Sleurhutje schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:11:

Bij wie zou dit probleem kunnen liggen? Worden geretourneerde items gecontroleerd voordat deze weer op de markt verschijnen?
Het lijkt mij dat de winkelier (bol/gamma) de producten terug op het schap hebben gelegd,

• JBS
  • Niet online
ETH0.1 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:24:
[...]

Het lijkt mij dat de winkelier (bol/gamma) de producten terug op het schap hebben gelegd,
Inderdaad. Lijkt me eerder een teleurstelling in die winkels dan in Tado.

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:21
Loop anders even naar de Mediamarkt voor € 159,--

• Silver7
  • Laatst online: 18:31
Weet iemand toevallig hoe lang duurt het voordat het geregeld is?

Het gaat om een verzoek om een aanpassing (slave modus)

• ETH0.1
Silver7 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:12:
Weet iemand toevallig hoe lang duurt het voordat het geregeld is?

Het gaat om een verzoek om een aanpassing (slave modus)
Wanneer heb je het verzoek ingediend?

• Silver7
  • Laatst online: 18:31
ETH0.1 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:13:
[...]

Wanneer heb je het verzoek ingediend?
Afgelopen maandag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleurhutje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-06 11:40
4tune schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:27:
Loop anders even naar de Mediamarkt voor € 159,--
Goede tip. Was een stukje rijden maar alsnog eentje gehaald. Met enig wantrouwen gevraagd de verpakking in de winkel te openen maar deze was hagelnieuw. Alles netjes in folie en met de nodige tabs om te verwijderen. Met een paar klikken werkt alles nu. Vertrouwen in Tado zit wel goed. _/-\o_

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
Klopt het dat je via de api niet de tado op aanwezig op afwezig modus kan zetten? Ik zou het helemaal niet erg vinden om daar een abbonement voor aan te schaffen maar wat ik wil is het volgende:

Als ik mijn alarm aanzet (somfy protect) wil ik dat mijn tado op away gaat en al mijn hue lampen uit gaan. Terwijl als ik mijn alarm uit zet, wil ik dat tado weer op home modus gaat.

• JBS
  • Niet online
Limbeckx schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:33:
Klopt het dat je via de api niet de tado op aanwezig op afwezig modus kan zetten? Ik zou het helemaal niet erg vinden om daar een abbonement voor aan te schaffen maar wat ik wil is het volgende:

Als ik mijn alarm aanzet (somfy protect) wil ik dat mijn tado op away gaat en al mijn hue lampen uit gaan. Terwijl als ik mijn alarm uit zet, wil ik dat tado weer op home modus gaat.
Nee, dat kan helaas niet. Wel kun je de temperatuur in zo'n geval omlaag zetten via de API en bij thuiskomst (alarm uit) weer omhoog.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 22:53
JBS schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:38:
[...]
bij thuiskomst (alarm uit) weer omhoog).
Ik zou daarvan maken: bij thuiskomst weer volgens schedule.

Dat je niet manueel op Away kunt zetten is enigszins logisch, want die mode is zo nauw verbonden met geo-locatie dat het manueel overriden ervan de boel snel complex kan maken.

Wat ik echter wel soms mis, en dat ook direct een oplossing zou zijn voor dat Away probleem, is het ondersteunen van meerdere schedules. Als mijn kinderen vakantie hebben, of als ikzelf verlof heb, dan zou ik toch wel op een heel snelle manier een ander verwarmingsschedule willen kunnen toepassen.

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
Twixie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:25:
[...]

Ik zou daarvan maken: bij thuiskomst weer volgens schedule.

Dat je niet manueel op Away kunt zetten is enigszins logisch, want die mode is zo nauw verbonden met geo-locatie dat het manueel overriden ervan de boel snel complex kan maken.

Wat ik echter wel soms mis, en dat ook direct een oplossing zou zijn voor dat Away probleem, is het ondersteunen van meerdere schedules. Als mijn kinderen vakantie hebben, of als ikzelf verlof heb, dan zou ik toch wel op een heel snelle manier een ander verwarmingsschedule willen kunnen toepassen.
Ik kan mij voorstellen dat het inderdaad snel complex wordt met handmatig op away zetten en meerdere mensen die geo locatie gebruiken.

Wat ik zelf ook mis is inderdaad een aantal templates voor de smart schedules en meerdere kamers in 1 keer op hetzelfde schedule zetten ipv allemaal handmatig aanpassen.

• chrisevd
  • Laatst online: 29-05 11:27
Welwel .. eindelijk alle problemen opgelost door Tado helpdesk. Echt belangrijk om die richtlijnen te volgen. Geen problemen meer met overshoots

chrisevd wijzigde deze reactie 22-03-2019 14:00 (97%)
Reden: update

• DeAllerlangste
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:01
Klinkt als kapotte thermostaatkraan i.p.v. kapotte knop. Enig idee hoe oud de kranen zijn? Houd je hand eens tegen de verwarming wanneer er geen warmtevraag maar wél verwarming plaats vindt. Dat is de makkelijkste test om te zien of de kraan 100% afsluit...
chrisevd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:58:
heel veel overshoots, blijft maar duren
deze week 5 nieuwe radiator kranen gekregen ter vervanging van deze die ik twee maand geleden geinstalleerd heb .. 5 van de 8 kranen bleken niet goed te kalibreren was het antwoord. Maar hiervoor gaf men mij eerst de raad om een bijkomende tado kamerthermostaat aan te schaffen .. 129 euro .. die aankoop was blijkbaar helemaal niet nodig geweest. Ondertussen staan de nieuwe knoppen op de radiatoren maar het systeem blijft vreeselijk overshooting doen. Heb al meerder malen gemeld aan Tado helpdesk, maar de response is ook daar weer pover .. na al die vervangingen wist men mij te vertellen dat het hiet gaat om PID thermostaten .. ja hallo .. alsof ik dat nog niet wist, een verwijzing alweer naar een wikipedia pagina .. en als het blijft duren dan moest ik maar de radiatorknop even vervangen om te kijken of dat zou helpen ... is dat niet om steendood achterover te vallen ????????? Mijn vrouw werkt thuis in een beauty salon; dat brengt met zich mee dat er in de praktijk warmte gevraagd wordt maar in de rest van het huis dan even niet .. vandaar de installatie van tado, maar tot nu, 4 maand verder heb ik nog niks dan problemen gehad .. het duurde meer dan 2 maand om tot de conclusie te komen dat er een calibratieprobleem zat op 5 knoppen .. nu blijkt dat na vervanging van die knoppen het systeem nog helemaal niet naar behoren werkt .. Een keer per dag stuurt klantendienst een antwoord op een gestelde vraag .. op deze manier gaan we weer een paar weken verder zijn voor er zich enige oplossing kan aanbieden niet ???? ik heb zo maar even 1000 euro geinvesteerd in dit systeem en het werkt niet .. het lijkt wel of al principes van het systeem niet werkbaar zijn, laat staan intelligent
Hieronder de stats van de dag van de parktijk waar mijn vrouw werkt, uiteindelijk alles moeten uitschakelen omdat het niet meer te doen was .. ofwel pakke koud ofwel pakke warm maar niks er tussen in ..

Beste Tado support,

Hartelijk dank voor het standaard antwoord rond PID, ik ben zeer op de hoogte van een PID apparaat .. nu nog deftig aan de praat krijgen.

Allereerst toch nog even meegeven dat alle 'defecte' knoppen reeds werden vervangen door de nieuw toegestuurde knoppen.

De kamerthermostaat die werd toegevoegd omdat de knop niet goed werkte in de ruimte "praktijk" staat nog steeds ingesteld als 'measuring device', dus niet de net

vervangen radiatorknop doet de temp metingen maar de de kamerthermostaat. De kamerthermostaat ligt in de uiterste hoek van de kamer op de kast, op een hoogte van 1.5 m

om een optimale temperatuurmeting te kunnen bepalen.

Dat Tado anticipeerd om de temperatuur op een bepaalde hoogte te houden en dat er altijd wat 'overshoot' zal zijn, daar kan ik absoluut inkomen.

Maar de ingestelde temperatuur in de kamer zou toch niet echt met 2 graden mogen verschillen. Er zijn echt veel te veel pieken.

Ik praat nu over de ruimte 'praktijk'.

Even een overzicht van temperatuur in de ruimte praktijk deze morgen ..

07:30 temperatuur is dan 18.5 graden, gemeten door kamerthermostaat, het ingestelde schema van 21.5 graden instelling voor de ruimte begint aan te vangen

07:37 de verwarming draait op volle toeren (er zijn drie "SSS" duidelijk te zien die aangeven dat de warmtevraag op hoogste niveau is), de bereikte temperatuur op dit ogenblik is 19.6 graden

07:40 de verwarming begint minder warmte te vragen (er is nog één "S" teken duidelijk te zien, dus minder warmtevraag, afbouw), de bereikte temperatuur is dan 19.7 graden

07:42 de vraag naar warmte stopt (er zijn geen "S" tekentjes meer waar te nemen, of de radiatorknop dan ook dichtgedraait wordt is mij niet duidelijk, kan je niet afleiden uit de statistieken, de temperatuur op dit ogenblik is 20.1 graden

08:16 er is nog steeds geen vraag naar bijkomende warmte er zijn geen "S" tekentjes te bespeuren (staat de knop dicht??), de temperatuur is dan 22.3, terwijl de gevraagde temperatuur 21.5 graden is in het schema, een overshoot van 1.2 graden, bon, nog acceptabel als dit een éénmalig gebeuren is in de ochtend om de temperatuur constant te houden in de ruimte

08:17 oeps .. een warmte aanvraag ???? (er is duidelijk een "S" tekentje waar te nemen in de statistieken, een vraag naar bijkomende warmte ??????), deze warmte aanvraag duurt exact 2 min tot 08:19. de temperatuur in de ruimte was 22.3

08:19 de warmte vraag verdwijnt weer in de ruimte maar de temperatuur is nu opgelopen naar 22.5 graden

08:47 er is geen enkele warmtevraag meer geweest tussen 08:19 en 08:47, goed zo ? maar de temperatuur in de ruimte is ondertussen wel opgelopen tot 23.3 graden Dat is bijna 2 graden teveel ...

09:52 de temperatuur in de kamer is ondertussen gedaald tot 21.6 graden, een anticipatie van Tado om de temperatuur op 21.5 te houden ? er is weer een "S" teken waar te nemen in de statistieken en dus een warmteaanvraag

08:47 er is geen enkele warmtevraag meer geweest tussen 08:19 en 08:47, goed zo ? maar de temperatuur in de ruimte is ondertussen wel opgelopen tot 23.3 graden Dat is bijna 2 graden teveel ...

09:52 de temperatuur in de kamer is ondertussen gedaald tot 21.6 graden, een anticipatie van Tado om de temperatuur op 21.5 te houden ? er is weer een "S" teken waar te nemen in de statistieken en dus een warmteaanvraag

09:59 er is een bijkomende warmtevraag geweest om 09:53, deze is nog steeds bezig met warmtevraag

10:10 de warmtevraag stopt, de gemeten temperatuur op dat ogenblik is 22.4 graden, alweer een graad teveel, veel te veel om goed te zijn, bedoeling is om de temp op de zelfde hoogte te houden niet om deze plots de lucht te laten inschieten

10:19 er is geen bijkomende warmte meer gevraagd, maar door de vraag naar wamte van 09:59 tot 10:10 is de temperatuur in de ruimte nu zo maar even gestegen naar 23.9 graden

ik heb niet de tijd om dit alles te blijven opvolgen maar uit bovenstaande meetingen en constataties moet toch blijken dat er wat aan de hand is niet?

Voor de ruimte 'woonkamer' kan je en gelijkaardig gedrag waarnemen

Jullie beschikken volgens mij over een pak meer data om die analyses even grondig te bekijken niet ?

Wat is er aan de hand ? Alle deftecte knoppen werden reeds vervangen !!

ticket nummer bij helpdesk is 945160, ik hoop echt dat hier een oplossing voor komt .. ik heb al mijn oude knoppen weggegooid toen ik overgeschakeld ben

• chrisevd
Welwel .. eindelijk alle problemen opgelost door Tado helpdesk. Echt belangrijk om die richtlijnen te volgen. Geen problemen meer met overshoots

chrisevd wijzigde deze reactie 22-03-2019 13:59 (86%)

chrisevd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:16:
de knoppen zijn allemaal nieuw, 5 nieuwe sinds deze week de andere zijn 16 weken oud, de thermostaat in de praktijk is ook maar een maand oud en die in de woonkamer ook 16 weken ofzo ..

met kapotte knop bedoelde ik weldegelijk de tado thermostaatkraan radiator, waarvan er deze week 5 zijn vervangen ...

de kranen sluiten prima af hoor, er is geen warmte lekkage, dicht is dicht

het is alleen als er warmte gevraagd wordt dit veel te lang blijft duren, of zelfs op de meest onlogische momenten (er is al overshoot, systeem stop even en na paar min weer een warmtevraag ..)

ik zit met mijn handen in mijn haar, er komt maar geen oplossing

wat ik nu ook wel heel raar vind is dat de metingen van de thermostaatkranen blijkbaar nog het dichts bij de waarheid liggen volgens mij en dat de kamerthermostaten niet echt correct meten ..

ik heb constant overschoots van 1 tot 2.5 graden
U heeft in die zone zowel een slimme thermostaat als draadloos meetpunt en een slimme radiatorknop.

Het lijkt er op dat de Slimme Thermostaat zo goed als boven de radiator hangt. Zodra de Slimme Radiatorknop de radiator aanzet, gaat de temperatuur van de Slimme Thermostaat sneller omhoog dan de temperatuur van de Slimme Radiatorknop. Die informatie vertelt mij dat dat de plek waar de Slimme Thermostaat hangt niet de juiste plek is om de correct referentietemperatuur voor de hele kamer te meten.

Graag de Slimme Thermostaat weer als meetpunt instellen voor die zone, hang die slimme thermostaat op aan een muur waar geen radiator aan zit. Verplaats de Slimme Thermostaat tot u een plek heeft gevonden waar hij een goede meting kan uitvoeren.

Zet eventueel de temperatuurinstelling lager als de kamer te warm is (maar zorg dat u het meetpunt altijd op de draadloze slimme thermostaat heeft ingesteld).

Om eventueel andere tweakers mee te laten denken, graag wat foto's plaatsen die de hele situatie illustreren. (of u kunt die foto's met ons delen via uw support request).

• chrisevd
De kamerthermostaat ligt op 4 m van radiator, am de ganse tijd ... Ik stuur morgen foto's er oor van ganse verhaal.

• Karmusch
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12-04 09:36
@tado
Ik overweeg een Tado systeem aan te schaffen.
Dit gaat circa € 1.700,- kosten een beste investering, vandaar dat ik garantie zoek in onderstaande vragen.

Na bovenstaand gelezen te hebben m.b.t. offline disfunctionaliteit (geen offline app, geen offline tijdschema's, /zonecontrol) en de beleidswitch, zou ik graag wat meer informatie willen.

Komt er en zo ja wanneer in de roadmap komt de offline functionaliteit?
Zodat zowel de app offline bedienbaar is incl. tijdsschema's en zones.

Ik snap dat je via de cloud een abonnement wil aanbieden voor de special features en om de liquiditeit op peil te houden, prima als het dan ook goed werkt.
De basic features dienen toch voor de klant 24/7 voor handen te zijn?

Hoe kijkt Tado hier tegen aan, welke besluiten zijn genomen en welke moeten nog worden genomen, wat is hiervan de planning?

De vraag is vaak gesteld op dit forum, alleen mis ik een ontbrekend officieel antwoord vanuit Tado zelf.
Alvast dank voor het behandelen.
Karmusch schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:59:
@tado
Ik overweeg een Tado systeem aan te schaffen.
Dit gaat circa € 1.700,- kosten een beste investering, vandaar dat ik garantie zoek in onderstaande vragen.

Na bovenstaand gelezen te hebben m.b.t. offline disfunctionaliteit (geen offline app, geen offline tijdschema's, /zonecontrol) en de beleidswitch, zou ik graag wat meer informatie willen.

Komt er en zo ja wanneer in de roadmap komt de offline functionaliteit?
Zodat zowel de app offline bedienbaar is incl. tijdsschema's en zones.

Ik snap dat je via de cloud een abonnement wil aanbieden voor de special features en om de liquiditeit op peil te houden, prima als het dan ook goed werkt.
De basic features dienen toch voor de klant 24/7 voor handen te zijn?

Hoe kijkt Tado hier tegen aan, welke besluiten zijn genomen en welke moeten nog worden genomen, wat is hiervan de planning?

De vraag is vaak gesteld op dit forum, alleen mis ik een ontbrekend officieel antwoord vanuit Tado zelf.
Alvast dank voor het behandelen.
U kunt altijd tado bedienen via de tado Slimme Thermostaat of Slimme Radiatorknop zelf, ook al is uw huis offline.
Daarnaast kunt u altijd via Apple HomeKit alles bedienen, ook als is uw huis offline (ook schema's via Apple HomeKit). Apple HomeKit is volledig onafhankelijk van onze servers.

Daarnaast zien we dat in Europa de stabiliteit van het internet zo hoog is dat het niet hebben van offline schema's meer een theoretisch probleem is dan een probleem wat mensen ervaren na de koop van tado. Daarom zullen we op dit moment onze beperkte tijd van onze ontwikkelaars op andere features richten.

Mocht u, in tegenstelling tot de gemiddelde Nederlander, op dit moment een zeer onstabiele internetverbinding hebben dan zou ik zeker aanraden om naar een ander product te kijken.

Ik hoop dat mijn antwoord u een verdere inkijk heeft gegeven met betrekking tot onze producten.

• Karmusch
tado schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:07:
[...]

U kunt altijd tado bedienen via de tado Slimme Thermostaat of Slimme Radiatorknop zelf, ook al is uw huis offline.
Daarnaast kunt u altijd via Apple HomeKit alles bedienen, ook als is uw huis offline (ook schema's via Apple HomeKit). Apple HomeKit is volledig onafhankelijk van onze servers.

Daarnaast zien we dat in Europa de stabiliteit van het internet zo hoog is dat het niet hebben van offline schema's meer een theoretisch probleem is dan een probleem wat mensen ervaren na de koop van tado. Daarom zullen we op dit moment onze beperkte tijd van onze ontwikkelaars op andere features richten.

Mocht u, in tegenstelling tot de gemiddelde Nederlander, op dit moment een zeer onstabiele internetverbinding hebben dan zou ik zeker aanraden om naar een ander product te kijken.

Ik hoop dat mijn antwoord u een verdere inkijk heeft gegeven met betrekking tot onze producten.
Dank voor uw antwoorden.
Ik snap de thermosstaat offline te gebruiken is.
Over het internet maak ik mij ook geen zorgen om, behalve de servers, back-end systemen van Tado zelf.
Met enige spijt vind ik jammer, dat u niet direct kan antwoorden over het offline topic en daarmee gepaarde planning / roadmap etc. Ik had hierin graag concrete antwoorden gezien.

Mag u daar geen uitspraken over doen of is de offline functionaliteit niet van toepassing?

De oplossing die u biedt is de apple home kit, dat roept bij mij weer meer vragen op?

Werkt dit ook voor Android?
Hoe werkt dit exact?
Zijn hier handleidingen van? complete Userinterface uitleg.
Hoe worden schema's visueel tijdsschema's, ketelgebruik weergegeven?
Wat zijn de delta's t.o.v. de Tado app zelf?

In kader van omdenken, zou Tado dit ook i.p.v. een gebruikersprobleem als kans kunnen zien, om hun marktpositie te vergroten. Als er offline functionaliteit beschikbaar komt is dit denk ik een Unique Selling Point, waarmee meer klanten naar mijn verwachting Tado willen aanschaffen en abonnomeren.

Nogmaals dank voor uw antwoorden.
Ik tracht absolute duidelijkheid te verschaffen met mijn vraagstelling, hopelijk begrijpt u dat.
Karmusch schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:01:
[...]

Dank voor uw antwoorden.
Ik snap de thermosstaat offline te gebruiken is.
Over het internet maak ik mij ook geen zorgen om, behalve de servers, back-end systemen van Tado zelf.
Met enige spijt vind ik jammer, dat u niet direct kan antwoorden over het offline topic en daarmee gepaarde planning / roadmap etc. Ik had hierin graag concrete antwoorden gezien.

Mag u daar geen uitspraken over doen of is de offline functionaliteit niet van toepassing?

De oplossing die u biedt is de apple home kit, dat roept bij mij weer meer vragen op?

Werkt dit ook voor Android?
Hoe werkt dit exact?
Zijn hier handleidingen van? complete Userinterface uitleg.
Hoe worden schema's visueel tijdsschema's, ketelgebruik weergegeven?
Wat zijn de delta's t.o.v. de Tado app zelf?

In kader van omdenken, zou Tado dit ook i.p.v. een gebruikersprobleem als kans kunnen zien, om hun marktpositie te vergroten. Als er offline functionaliteit beschikbaar komt is dit denk ik een Unique Selling Point, waarmee meer klanten naar mijn verwachting Tado willen aanschaffen en abonnomeren.

Nogmaals dank voor uw antwoorden.
Ik tracht absolute duidelijkheid te verschaffen met mijn vraagstelling, hopelijk begrijpt u dat.
Ik snap uw vraag dan misschien niet? Uw internetverbinding is stabiel? Over het algemeen zijn onze servers stabiel (https://status.tado.com/) en met de maandelijkse inkomsten van het optionele Auto-Assist abonnement hebben we een gezond business model om ook toekomstige ondersteuning te kunnen blijven bieden.

Apple Homekit werkt niet op Android. Apple HomeKit is een begrip binnen het Apple ecosysteem en kan beter uitgelegd worden door een Apple gebruiker zelf.

Apple HomeKit heeft bepaalde chips in onze producten waardoor het een directe toegang heeft tot de apparaten. Deze toegang werkt alleen met Apple HomeKit geschikte apparaten (iPhone/iPad etc.)

Op dit moment zien wij de offline beschikbaarheid van schema's niet als een driver voor een overgrote meerderheid van potentiële klanten. Vooral omdat dit in de echte wereld zo goed als geen probleem is omdat de internetverbindingen in NL zeer stabiel zijn. Wij richten onze ontwikkelings-resources liever op de roadmap: https://support.tado.com/...n-the-Development-Roadmap-

tado wijzigde deze reactie 21-03-2019 10:21 (6%)

• Karmusch
tado schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Ik snap uw vraag dan misschien niet? Uw internetverbinding is stabiel? Over het algemeen zijn onze servers stabiel (https://status.tado.com/) en met de maandelijkse inkomsten van het optionele Auto-Assist abonnement hebben we een gezond business model om ook toekomstige ondersteuning te kunnen blijven bieden.

Apple Homekit werkt niet op Android. Apple HomeKit is een begrip binnen het Apple ecosysteem en kan beter uitgelegd worden door een Apple gebruiker zelf.

Apple HomeKit heeft bepaalde chips in onze producten waardoor het een directe toegang heeft tot de apparaten. Deze toegang werkt alleen met Apple HomeKit geschikte apparaten (iPhone/iPad etc.)

Op dit moment zien wij de offline beschikbaarheid van schema's niet als een driver voor een overgrote meerderheid van potentiële klanten. Vooral omdat dit in de echte wereld zo goed als geen probleem is omdat de internetverbindingen in NL zeer stabiel zijn. Wij richten onze ontwikkelings-resources liever op de roadmap: https://support.tado.com/...n-the-Development-Roadmap-
Mijn internet is stabiel
Mijn vraag m.b.t. android had ik niet goed gesteld, zijn er ook Android oplossingen naast iOS, maar uit uw antwoord kan ik afleiden dat dit nu alleen voor Apple geldt.

Dank voor uw eerlijke antwoord, dat offline er niet komt athans voor nu.

@tado Rest mij nog wel de vragen, hoe Apple home kit werkt?
Ik vind hier minimale informatie van.
  • Hoe werkt dit exact?
  • Zijn hier handleidingen van? complete Userinterface uitleg.
  • Hoe worden schema's visueel tijdsschema's, ketelgebruik weergegeven?
  • Wat zijn de delta's t.o.v. de Tado app zelf?
Met name het visuele inzicht in zones, tijdsschema's en verbruiken is belangrijk.
Ik vind namelijk, dat ik een goed onafhankelijk fallback systeem bij een dergelijk te nemen investering essentieel is, zeker omdat het een primaire levensbehoefe betreft.
Wellicht hebben mede tweakers ook al ervaringen m.b.t. Apple Home Kit -> Tado aansturing.
Karmusch schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:32:
[...]

Mijn internet is stabiel
Mijn vraag m.b.t. android had ik niet goed gesteld, zijn er ook Android oplossingen naast iOS, maar uit uw antwoord kan ik afleiden dat dit nu alleen voor Apple geldt.

Dank voor uw eerlijke antwoord, dat offline er niet komt athans voor nu.

@tado Rest mij nog wel de vragen, hoe Apple home kit werkt?
Ik vind hier minimale informatie van.
  • Hoe werkt dit exact?
  • Zijn hier handleidingen van? complete Userinterface uitleg.
  • Hoe worden schema's visueel tijdsschema's, ketelgebruik weergegeven?
  • Wat zijn de delta's t.o.v. de Tado app zelf?
Met name het visuele inzicht in zones, tijdsschema's en verbruiken is belangrijk.
Ik vind namelijk, dat ik een goed onafhankelijk fallback systeem bij een dergelijk te nemen investering essentieel is, zeker omdat het een primaire levensbehoefe betreft.
Wellicht hebben mede tweakers ook al ervaringen m.b.t. Apple Home Kit -> Tado aansturing.
Zoals ik aangaf, hoe HomeKit exact werkt is iets wat andere HomeKit gebruikers met tado beter kunnen aangeven.

U kunt ook zelf beginnen door dit door te lezen:
https://www.macrumors.com...etting-started-beginners/
Of hier: https://www.apple.com/lae/ios/home/

Dit is echt een app die door Apple zelf ontwikkeld is en ook de ondersteuning verloopt via Apple zelf.

• BB-One
tado schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:19:
[...]

(...)

Het probleem is niet hoe vaak 'internet' uitvalt maar belangrijker is wat de gevolgen zijn als het gebeurd, maar dat terzijde.

Overigens is het uitvallen niet alleen afhankelijk van jullie servers, maar ook afhankelijk van:
- Internetprovider
- Modem bij klant
- Router bij klant
- Elektriciteitvoorziening (groep waar bridge op is aangesloten valt uit)

Als je al deze 'kansen' meeneemt is het wellicht een heel ander verhaal en dan zou een offline schema bijzonder goed uitkomen, om de risico's en de gevolgen drastisch te beperken. Maar ik begrijp uit de weerstand vanuit Tado dat men niet weet hoe dat in het product (softwarematig of wellicht fysiek?) kunnen implementeren.

(mijn inschatting: er is bij het ontwerp van de thermostaat geen rekening gehouden met een dergelijke wens, thermostaat is niets meer dan een thermometer die een aan/uit stand kent, net zoals dat er geen oplaad mogelijkheid voor de batterijen is ingebouwd)
BB-One schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Het probleem is niet hoe vaak 'internet' uitvalt maar belangrijker is wat de gevolgen zijn als het gebeurd, maar dat terzijde.

Overigens is het uitvallen niet alleen afhankelijk van jullie servers, maar ook afhankelijk van:
- Internetprovider
- Modem bij klant
- Router bij klant
- Elektriciteitvoorziening (groep waar bridge op is aangesloten valt uit)

Als je al deze 'kansen' meeneemt is het wellicht een heel ander verhaal en dan zou een offline schema bijzonder goed uitkomen, om de risico's en de gevolgen drastisch te beperken. Maar ik begrijp uit de weerstand vanuit Tado dat men niet weet hoe dat in het product (softwarematig of wellicht fysiek?) kunnen implementeren.

(mijn inschatting: er is bij het ontwerp van de thermostaat geen rekening gehouden met een dergelijke wens, thermostaat is niets meer dan een thermometer die een aan/uit stand kent, net zoals dat er geen oplaad mogelijkheid voor de batterijen is ingebouwd)
Alle controlestrategie voor verwarming en warm water zit in de Slimme Thermostaat ingebouwd, dus behalve weersvoorspelling is de tado Slimme Thermostaat wel iets meer dan een domme aan/uit thermostaat, zelfs zonder toegang tot het internet.

Daarnaast volgt de thermostaat nog altijd de laatst ingestelde temperatuur, hij blijft dus niet permanent aan of uit commando geven aan de ketel.

Ook al lijkt het misschien triviaal om een intern schema toe te voegen, kan ik verzekeren dat de reden dat het nu op deze manier is geïmplementeerd niet met kunde van onze ontwikkelaars te maken heeft maar met capaciteiten en bepaalde nadelen (batterijtijd, RF communicatie etc..) die aan een andere implementatie kleven.

• BB-One
tado schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Alle controlestrategie voor verwarming en warm water zit in de Slimme Thermostaat ingebouwd, dus behalve weersvoorspelling is de tado Slimme Thermostaat wel iets meer dan een domme aan/uit thermostaat, zelfs zonder toegang tot het internet.

Daarnaast volgt de thermostaat nog altijd de laatst ingestelde temperatuur, hij blijft dus niet permanent aan of uit commando geven aan de ketel.

Ook al lijkt het misschien triviaal om een intern schema toe te voegen, kan ik verzekeren dat de reden dat het nu op deze manier is geïmplementeerd niet met kunde van onze ontwikkelaars te maken heeft maar met capaciteiten en bepaalde nadelen (batterijtijd, RF communicatie etc..) die aan een andere implementatie kleven.
Denk dat bij een intern tijdschema er juist veel minder communicatie moet plaatsvinden. Alleen bij aanpassingen online moet er 'gecommuniceerd' worden ipv nu bij elke schakeling... Maar dat is een discussie die nergens toe leidt, want het kan ook zijn dat er wellicht meer communicatie moet plaatsvinden bij een intern tijdschema. Maar dat zou geen enkel probleem zijn geweest als er een oplaad mogelijkheid voor de batterijen was geweest... en in mijn optiek blijft dat echt wel een failure by design al was het alleen maar uit milieu oogpunt (en niet het hoogst irritante kleine schroefje eruit en er weer in moeten draaien (ik heb het schroefje ondertussen al weggegooid scheelt elke 2-3 maanden weer veel gevloek en getier van mij...)

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-06 10:17
Ik heb in dit topic veel gelezen over de Tado in combinatie met een zoneklep. Maakt het nog uit voor Tado of dit een 220v of een 24v klep is eigenlijk? Dat kon ik dan weer niet zo vinden.

• Erryt
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11-06 21:16
Sinds enkele dagen merk ik dat de radiatoren soms warm zijn, terwijl mijn app zegt dat er geen warmtevraag is (nul vlammetjes). De temperatuur stijgt dan ook gestaag. Zo lijkt aan het einde van de dag in de grafiek van Tado alsof de ketel amper heeft hoeven werken, maar zegt mijn gasleverancier dat ik behoorlijk heb verbruikt. Hebben meer mensen dit probleem? Hoe kan het? En hoe los ik dit op?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grave_
  • Laatst online: 15-06 13:03
Erryt schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:53:
Sinds enkele dagen merk ik dat de radiatoren soms warm zijn, terwijl mijn app zegt dat er geen warmtevraag is (nul vlammetjes). De temperatuur stijgt dan ook gestaag. Zo lijkt aan het einde van de dag in de grafiek van Tado alsof de ketel amper heeft hoeven werken, maar zegt mijn gasleverancier dat ik behoorlijk heb verbruikt. Hebben meer mensen dit probleem? Hoe kan het? En hoe los ik dit op?
Heb ik ook al last van gehad. Ik heb toen de batterijen eens uit de knop gehaald en terug erin gestoken. Daarna was het in orde. Hopelijk gebeurt dit niet te vaak... Of liever gewoon niet meer.

• FabianNL
  • Nu online
@tado mijn "slimme schema" was vanochtend niet geactiveerd, en volgens de applicatie had mijn tado ook "Geen externe toegang".

Kunnen jullie zien wat het probleem is? Ik heb gewoon internet voor de duidelijkheid en al m'n andere aangesloten IoT apparaten hebben gewoon continu gewerkt. De status pagina van jullie geeft echter ook geen storingen aan...

Ik heb hem nog bewust niet opnieuw opgestart, wellicht willen/kunnen jullie eerst nog iets uitlezen.
Pagina: 1 ... 77 ... 80 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True