Ik heb nu al een tijdje het probleem dat mijn ketel (en daarmee de hele installatie) ineens enorm gaat brommen. Ik begreep van een installateur dat dit waarschijnlijk de pomp van de ketel is die, doordat er maar weinig radiatoren open staan, het water niet goed rond kan pompen. Daarop heb ik het vermogen van de pomp wat teruggedraaid, maar het probleem blijft.
Zodra ik een radiator verder open draai, stopt het. Dit lijkt dus inderdaad te wijzen op te weinig radiatoren open. Echter, ik heb de radiator in de bijkeuken, keuken en hal allemaal een klein stukje open staan. Dat zou, samen met het terugschroeven van de ketel, toch voldoende moeten zijn, lijkt me.
Overigens heb ik ook al eens gemerkt dat het stopt als ik een radiator juist iets verder dicht draai.
Het brommen is vaak heel vroeg in de morgen. Vanmorgen begon dit om 6:40, maar de slimme schema's laten om 6:00 al enkele radiatoren open gaan (huiskamer en badkamer).
Het lijkt er dus op dat de huis- en badkamer vanaf 6:00 (vroege start staat uit) opgewarmd worden. Als deze dan om 6:40 warm zijn, worden de radiatoren dicht gezet. Als de ketel dan nog staat te draaien, zou deze zijn water inderdaad niet kwijt kunnen. De vraag is dan alleen waarom de ketel nog aan staat.
Helaas kan ik in de grafieken in de app (op my.tado.com kan ik deze helemaal niet vinden) niet precies kan zien wanneer de ingestelde temperatuur bereikt wordt.
Iemand enige idee wat ik hier aan zou kunnen doen?
Het zou overigens ook handig zijn als ik in de grafieken de ingestelde temperatuur kan zien. En punt in de tijd kan slepen om de waarden op dat moment te bekijken.
[
Voor 5% gewijzigd door
maikel op 18-02-2019 09:49
]