Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
glennvho schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:17:
De nieuwe Honeywell T9 lijkt mij ook wel interessant, hij heeft ook geofencing: https://t9.honeywellhome.com/

Ik ben wel eens benieuwd hoe deze ten opzichte van de tado zal werken.
Die lijkt enkel losse sensoren te hebben om de temperatuur in verschillende ruimtes te meten, maar niet radiatoren daadwerkelijk per ruimte aan te kunnen sturen?

Hoewel ze 't tekstueel wel over verschillende ruimtes hebben maak ik er niet uit op dat ze daadwerkelijk multi room doen zoals Tado?

JBS wijzigde deze reactie 31-01-2019 20:24 (12%)

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:53

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik ga voor een paar weken naar het buitenland.
Ik heb een v3+. Hoe ga ik deze bijv op 18,5 graden zetten voor die periode? Ik zie nergens die “tot einde gebruiker oid” waar iedereen het over heeft. Alleen voor een uur. Ik heb vloerverwarming dus het moet voor een week of 3. En dan 2 dagen voor thuiskomst weer aan ofzo

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 16-02 23:09
ApC_IcE schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:19:
Ik ga voor een paar weken naar het buitenland.
Ik heb een v3+. Hoe ga ik deze bijv op 18,5 graden zetten voor die periode? Ik zie nergens die “tot einde gebruiker oid” waar iedereen het over heeft. Alleen voor een uur. Ik heb vloerverwarming dus het moet voor een week of 3. En dan 2 dagen voor thuiskomst weer aan ofzo
met een v3+ (neem aan dat je een abonnement hebt) gaat dit automatisch als je de 'away' temperatuur op 18,5 hebt staan. zodra je het huis verlaat gaat de temp terug naar 18,5 en blijft ie op die setting tot dat je terug bent.

2 dagen voordat je terug komt start je de app, zet je de temp op 20, ga je 1 scherm terug naar het overzicht scherm (waar je ook het grafiekje aan kan klikken) en daar sleep je de tijdbalk helemaal naar rechts, de temp blijft dan oneindig op 20 staan.

heb je geen abonnement dan kun je natuurlijk ook de temp op 18,5 zetten en de schuif naar rechts op oneindig zodat hij 3 weken op 18,5 blijft staan.

edit: hoe meer ik er over na denk, hoe minder ik denk dat vloerverwarming en tado auto-away modus geschikt voor elkaar zijn, je wil immers niet dat de vloerverwarming een paar uur stopt met verwarmen als je even weg bent

ETH0.1 wijzigde deze reactie 31-01-2019 22:55 (9%)

• ApC_IcE

ApC_IcE

ETH0.1 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:53:
[...]

met een v3+ (neem aan dat je een abonnement hebt) gaat dit automatisch als je de 'away' temperatuur op 18,5 hebt staan. zodra je het huis verlaat gaat de temp terug naar 18,5 en blijft ie op die setting tot dat je terug bent.

2 dagen voordat je terug komt start je de app, zet je de temp op 20, ga je 1 scherm terug naar het overzicht scherm (waar je ook het grafiekje aan kan klikken) en daar sleep je de tijdbalk helemaal naar rechts, de temp blijft dan oneindig op 20 staan.

heb je geen abonnement dan kun je natuurlijk ook de temp op 18,5 zetten en de schuif naar rechts op oneindig zodat hij 3 weken op 18,5 blijft staan.

edit: hoe meer ik er over na denk, hoe minder ik denk dat vloerverwarming en tado auto-away modus geschikt voor elkaar zijn, je wil immers niet dat de vloerverwarming een paar uur stopt met verwarmen als je even weg bent
Ik gebruik de away functie ook anders. Met een slim schema. Maar ik zou die natuurlijk op 18,5 kunnen zetten idd.

Die oneindig schuif zoek ik. Ik kan alleen een uur doen dat hij begint af te tellen

• ETH0.1
ApC_IcE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:35:
[...]

Die oneindig schuif zoek ik. Ik kan alleen een uur doen dat hij begint af te tellen
vanuit het basis scherm (waar je ook te thuis en klimaatcomfort tegels ziet)

tik op de huiskamer tegel
tik op het grote vlak waar de ingestelde temperatuur staat (waar je ook dat grafiek icoontje ziet)
schuif de temperatuur regelaar omhoog/omlaag naar de gewenste temperatuur
tik buiten het temperatuur inregel veld
(je komt nu weer terug in het scherm met dat grote vlak en de het grafiek icoon, maar nu is er een afteltijd zichtbaar)
daar onder zit een slider om de tijd in te stellen, die sleep je helemaal naar rechts, er staat nu: 'totdat je het annuleert'

• ApC_IcE

ApC_IcE

ETH0.1 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:54:
[...]

vanuit het basis scherm (waar je ook te thuis en klimaatcomfort tegels ziet)

tik op de huiskamer tegel
tik op het grote vlak waar de ingestelde temperatuur staat (waar je ook dat grafiek icoontje ziet)
schuif de temperatuur regelaar omhoog/omlaag naar de gewenste temperatuur
tik buiten het temperatuur inregel veld
(je komt nu weer terug in het scherm met dat grote vlak en de het grafiek icoon, maar nu is er een afteltijd zichtbaar)
daar onder zit een slider om de tijd in te stellen, die sleep je helemaal naar rechts, er staat nu: 'totdat je het annuleert'
[Afbeelding]
Wat goed!! Nooit geweten!
Enorm bedankt. :>

• PeterdeBruin
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-02 09:36
ApC_IcE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:21:
[...]

Wat goed!! Nooit geweten!
Enorm bedankt. :>
Je bent niet de eerste die dit over het hoofd ziet.
Zijn jullie het er mee eens dat de V3+ interface niet alleen minder functionaliteit heeft maar ook ronduit onduidelijker en onhandiger is dan V3?

@ApC_IcE , 2 dagen voor thuiskomst weer inschakelen zou je in IFTTT kunnen voorprogrammeren.

• ApC_IcE

ApC_IcE

PeterdeBruin schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:57:
[...]

Je bent niet de eerste die dit over het hoofd ziet.
Zijn jullie het er mee eens dat de V3+ interface niet alleen minder functionaliteit heeft maar ook ronduit onduidelijker en onhandiger is dan V3?

@ApC_IcE , 2 dagen voor thuiskomst weer inschakelen zou je in IFTTT kunnen voorprogrammeren.
Ik heb nooit de V3 gehad dus dat weet ik niet.
Maar zoals eerder genoemd een vakantiemodus had makkelijker geweest.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:35
Wij hebben interesse in de thermostaten van Tado. Niet zozeer vanwege de uitbreidingsmogelijkheden met extra radiator thermostaten, wel vanwege het feit dat de Tado één van de weinige thermostaten is waar er niet meer negatieve reviews van zijn dan positieve.

Nu willen wij geen spannende dingen. Je energie een beetje monitoren, een slim schema kunnen instellen, van buitenshuis de verwarming aan of uit zetten en de koppeling met Google Home zijn het belangrijkste.

Nu zie ik ook de V2 nog te koop staan. Mijn vraag: is het nog slim deze te kopen? Hoe groot is het risico dat Tado deze over een paar jaar als end of life beschouwt en de app uit de lucht haalt? Dan heb je er weinig meer aan en ik koop een thermostaat niet voor een paar jaar.

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:03:
Nu zie ik ook de V2 nog te koop staan. Mijn vraag: is het nog slim deze te kopen? Hoe groot is het risico dat Tado deze over een paar jaar als end of life beschouwt en de app uit de lucht haalt? Dan heb je er weinig meer aan en ik koop een thermostaat niet voor een paar jaar.
Enige verschil tussen V2 en V3 is Apple HomeKit ondersteuning. Dus als V2 EOL zou worden beschouwd geldt dat ook voor V3. Gezien de problemen die er zijn met V3+ (abo benodigd, mobiele app waar de meningen over verdeeld zijn en functioneel beperkter dan de vorige variant) zou ik een V3 aanraden, of een V2 als je geen interesse hebt in HomeKit.

iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 40GB | Radeon Pro 580 8GB | 1TB SSD | OS X Mojave

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De V2 voldoet prima. Ik heb er net 3 maanden eentje. Je hebt nergens een V3 voor nodig. Tenzij je speciaal iets met Apple wil doen

Het voordeel is dat hij vaak goedkoper is

Ortep wijzigde deze reactie 01-02-2019 20:30 (4%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• D-e-n
@Ortep
@spone
Tnx. Wij zitten hier met twee Google Home mini's dus Apple Homekit is niet nodig inderdaad. Mijn vriendin kan niet wachten om te zeggen "hey Google, verwarming aan!" ;)

Rare vraag misschien: hoe lang gaan die batterijen van de thermostaat in de praktijk eigenlijk mee?

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:13
Wij hebben interesse in de thermostaten van Tado. Niet zozeer vanwege de uitbreidingsmogelijkheden met extra radiator thermostaten, wel vanwege het feit dat de Tado één van de weinige thermostaten is waar er niet meer negatieve reviews van zijn dan positieve.

Nu willen wij geen spannende dingen. Je energie een beetje monitoren, een slim schema kunnen instellen, van buitenshuis de verwarming aan of uit zetten en de koppeling met Google Home zijn het belangrijkste.

Hangt ook een beetje van je ketel af. In mijn geval een Nefit Ecomline HR Excellent, hier werkt alleen de V3+ mee. de V2 en V3 zou ik ook werkend kunnen krijgen, maar dan moet je weer een losse converter aanschaffen.

• Trzema
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:52
Hallo,

Ik wil mijn V3 Tado setup uitbreiden naar 3 zones. Doel is om twee kinderkamers apart te kunnen verwarmen tijdens spelen/studeren. Allemaal geen probleem lijkt me.

Máár ik wil 1 kinderkamer (zone met twee radiatorknoppen) ook s'nachts op 18 graden houden zonder dat de radiator knoppen steeds open en dicht gaan (dit ivm het geluid). Is het mogelijk om twee zones volledig 'dicht' te zetten én tegelijkertijd 1 zone volledig 'open' te zetten waarbij deze laatste zone alleen de ketel aanstuurt zonder de knoppen in die zone open en dicht te laten gaan?

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:31
D-e-n schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:52:
@Ortep
@spone
Rare vraag misschien: hoe lang gaan die batterijen van de thermostaat in de praktijk eigenlijk mee?
Ik heb hier al drie jaar een v1 hangen en nog nooit de batterijen hoeven te verwisselen :)

• DeAllerlangste
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Ook dit hangt van je ketel af. Heb sinds een jaar een Nefit en hoef sindsdien geen batterijen meer te wisselen. Daarvoor had ik een Intergas van 15 jaar oud en toen was het twee x per jaar raak.
GermanPivo schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:52:
[...]

Ik heb hier al drie jaar een v1 hangen en nog nooit de batterijen hoeven te verwisselen :)

• HGBMason
  • Registratie: januari 2017
  • Niet online
GermanPivo schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:52:
[...]

Bij mij een minder gunstig beeld. In totaal heb ik voor 1 thermostaat en 4 radiatorkranen (3 zones) in precies 2 jaar 21 keer een melding gekregen dat een batterij vervangen diende te worden waarvan 3 x voor de wandthermostaat. Kwaliteit batterijen schijnt wel wat uit te maken, maar heb ik geen inzicht in. Ik gebruik Ikea batterijen.

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:31
Het is weer eens zover... En dat terwijl Tado nota bene zon detecteert. Je zou toch verwachten dat ie dan misschien wel wat rustiger stookt.

https://tweakers.net/ext/f/ipG8SozNKeB8lvosyKqJac9R/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/PZuEyWqnlXUeMzEs96GQbyhO/thumb.jpg

En inmiddels tikken we de 21°C (1°C te hoog) ook weer aan

https://tweakers.net/ext/f/OeBSxkb4RZwavSVM800vDpg8/thumb.jpg

Ik verhuis maar vast naar de woonkamer denk ik. Nadat ik hier boven de verwarming dicht heb moeten draaien omdat het veel te warm werd, weet ik nu al dat de verwarming de komende uren niet meer aanspringt en we boven straks in de kou zitten.

Japperrrr wijzigde deze reactie 03-02-2019 13:36 (36%)

• hessel
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:27
Zon word niet door tado zelf gedetecteerd. Maar door een weer station bij je in de buurt. Dit kan dus enige 10 tal km verder zijn. Kijk dus niet te strikt naar de wolkjes/ zonnetjes rechts boven.

Grutte Pier fansels

• Japperrrr
hessel schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:55:
Zon word niet door tado zelf gedetecteerd. Maar door een weer station bij je in de buurt. Dit kan dus enige 10 tal km verder zijn. Kijk dus niet te strikt naar de wolkjes/ zonnetjes rechts boven.
I know. Ging om het idee, met "detecteren" bedoel ik het detecteren op wat voor manier dan ook (dus ook bijv. weerdata van een server ophalen). De app gaf aan dat de zon scheen, en dat was in dit geval ook zo. Overigens heeft de app het ook vaak fout hoor: wel zon maar niet "detecteren" of geen zon maar wel "detecteren".

Wat me opvalt is dat er gewoon niets gebeurt met deze data. De Tado begint niet eerder te verwarmen als het 5 graden vriest, en stopt ook niet eerder met verwarmen als er zon gedetecteerd wordt. Het hele "smart" gebeuren werkt gewoon niet. Zelflerend is de thermostaat ook absoluut niet, anders zou die overshoot na enkele weken wel weg moeten blijven.

• D-e-n
Detecteren van zon of buitentemperatuur kan ook makkelijk fout gaan. In mijn vorige baan zat ik eens in een pand waarbij de verder nog niet zo slimme thermostaat op basis van een sensor aan de achterkant van het gebouw bepaalde hoeveel de ketel moest gaan stoken. Zaten we in de winter aan de zijkant mooi in de kou als de zon op de muur achter scheen.

• Japperrrr
D-e-n schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:10:
Detecteren van zon of buitentemperatuur kan ook makkelijk fout gaan. In mijn vorige baan zat ik eens in een pand waarbij de verder nog niet zo slimme thermostaat op basis van een sensor aan de achterkant van het gebouw bepaalde hoeveel de ketel moest gaan stoken. Zaten we in de winter aan de zijkant mooi in de kou als de zon op de muur achter scheen.
Klopt. Maar dat is geen fout van de thermostaat, die meet immers alleen in de eigen ruimte. Het gaat er bij de tado om dat het schijnbaar een slimme thermostaat is die data op een nuttige manier inzet. Echter merk ik daar nog niets van. Als de tado nou eerst gewoon op eigen kracht al zonder overshoot zou kunnen verwarmen zou dat al mooi zijn, bedoel, dat is zegmaar de hoofdfunctie van een thermostaat dus daarin falen is wel ernstig. Oh wacht...

Maar wat je dus zou verwachten, is dat het slimme algoritme van tado leert dat wanneer de zon schijnt en het buiten X graden Celsius is, het huis van Jantje hierdoor met factor Y minder snel afkoelt. En dus zou de tado ook iets eerder moeten minderen met stoken naarmate de doeltemperatuur bijna bereikt is. Niet heel vreemd dat ik dit verwacht van een slimme thermostaat met weersintegratie toch?

En om dan terug te komen op je oorspronkelijke opmerking. Mits een fictieve kamer 1 en kamer 2 afzonderlijk verwarmd worden, zou de tado dus ook moeten leren dat bij zonlicht om 11u kamer 1 en kamer 2 respectievelijk wel en niet minder verwarmd hoeven te worden, terwijl dit bij zonlicht 15u juist andersom kan zijn. Nogmaals, dat mag je gewoon verwachten van een slimme thermostaat. En momenteel presteert tado hier gewoon ver ondermaats.

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
hessel schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:55:
Helaas heb je ook op geen enkele manier de mogelijkheid om de data van je eigen weerstation te gebruiken, want dit zit (net als alles eigenlijk) helemaal dichtgetimmerd. De enige mogelijkheid die je nog hebt is middels domotica het eea aan te passen, maar ook daar loop je snel tegen de beperkingen en van Tado op.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:45
Vannacht alweer verbinding verloren met de bridge en daardoor vanochtend geen verwarming en geen warm water... @tado kun je mij vertellen wat ik kan doen zodat jullie Tech support hier naar gaat kijken? Heb eerder al andere switch gebruikt en een aantal apparaten op een andere plek (weg van de bridge) gezet, maar dus toch weer deze storing...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• ETH0.1
dragonfly4 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Zijn dit niet de "oude" knoppen? Nuja 2 maanden wachten is toch geen optie want dan is de winter voorbij :-)
nope, vandaag geleverd, het zijn nieuwere VA02 knoppen _O_ 8)

• jeanpaulh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-02 09:40
Japperrrr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 01:00:
[...]
Maar wat je dus zou verwachten, is dat het slimme algoritme van tado leert dat wanneer de zon schijnt en het buiten X graden Celsius is, het huis van Jantje hierdoor met factor Y minder snel afkoelt. En dus zou de tado ook iets eerder moeten minderen met stoken naarmate de doeltemperatuur bijna bereikt is. Niet heel vreemd dat ik dit verwacht van een slimme thermostaat met weersintegratie toch?
Spijker op de kop!

• D-e-n
@Sanderrr
Mag ik vragen: jij hebt een boiler ofzo? Want bij een ouderwetse HR combiketel is warm water niet afhankelijk van een internet verbinding naar ik aanneem?

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:45
Ik heb snachts het warme water uit staan, en als de verbinding weg valt dan blijft de thermostaat op de laatste instelling staan - in mijn geval dus warm water uit.

Heb deze handmatig weer aan kunnen zetten op de thermostaat (duurde wel even voordat ik bedacht had dat de ketel geen storing had, maar dat het dus de setting bij Tado was) maar probleem is en blijft dat de bridge er af en toe uit gaat.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• lowfi
  • Laatst online: 14:34
Tado nu met korting bij Amazon.de
Sanderrr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:39:
Vannacht alweer verbinding verloren met de bridge en daardoor vanochtend geen verwarming en geen warm water... @tado kun je mij vertellen wat ik kan doen zodat jullie Tech support hier naar gaat kijken? Heb eerder al andere switch gebruikt en een aantal apparaten op een andere plek (weg van de bridge) gezet, maar dus toch weer deze storing...
U kunt zelf nagaan of het de verbinding is tussen de bridge en de thermostaat of dat het de verbinding is tussen de bridge en de servers.

Bij het eerste geval moet u de bridge verplaatsen naar een andere plek. Het liefst zo ver mogelijk van andere elektronische apparaten.

Bij het 2e geval graag kijken welke LED aan het knipperen is en dan hier kijken: https://support.tado.com/hc/nl/articles/206151036

• Japperrrr
https://tweakers.net/ext/f/N2qzWVsijtYvm64gxKs2btyx/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/D1y7XtP4hkphNzJZALEkDdbS/thumb.jpg

Geen extreme overshoot, maar het blijft gewoon onbegrijpelijk dat de tado vol door blijft stoken als de doeltemperatuur zelfs al is overschreden. In de eerste plaats is dit inefficiënt omdat de CV een hogere temperatuur moet leveren, en ten tweede is dit gewoon niet comfortabel. Boven is het inmiddels weer koud en de vloer in de woonkamer voelt ook niet meer comfortabel warm aan. Ik hoop wel echt dat hier volgend jaar verbetering te zien is. De oude aan/uit Honeywell thermostaat deed het wat dat betreft veel beter. Geen overshoot en gewoon keurig op tijd warm.

En vervolgens gaat de verwarming ook weer niet aan als de temperatuur onder de doeltemperatuur zakt...

https://tweakers.net/ext/f/pPjsQM92FZpDTJwh4ms3lUL4/thumb.jpg

Japperrrr wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:48 (12%)

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hier ook nog behoorlijke overshoots. Gaat een graad over de ingestelde temperatuur heen en duurt daarna ruim een uur voor de verwarming daarna weer een (beetje) aanslaat. Wat moeten we hier mee, Tado-bedrijfsaccount? Dit was een hele tijd niet aan de orde, nu ineens wel. Wat hebben jullie gewijzigd, en waarom? En hoe maken we het ongedaan?

woekele wijzigde deze reactie 04-02-2019 19:56 (12%)

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 18:54
Kort vraagje: is er een verschil in de hardware van de slimme radiatorknoppen tussen v3+ en de rest? Of zijn deze knoppen altijd hetzelfde gebleven? Kan een aantal overnemen, maar diegene zelf heeft/had v2 versie van de hub. Ikzelf heb de v3+

• ETH0.1
Xtince schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:24:
Kort vraagje: is er een verschil in de hardware van de slimme radiatorknoppen tussen v3+ en de rest? Of zijn deze knoppen altijd hetzelfde gebleven? Kan een aantal overnemen, maar diegene zelf heeft/had v2 versie van de hub. Ikzelf heb de v3+
zover ik weet werken beide va01 en va02 knoppen met v3+

de variant die ze nu uitleveren is va02, als die te koop aangeboden worden zit je altijd goed ;)

• Xtince
Ik zag zojuist weer een actie op amazon en heb er nu weer 3 radiatorknoppen gekocht (€54 p stuk). Was bijna even duur als de tweedehandse die ik kon overnemen dus keuze was snel gemaakt.

Heb nu een bridge v3+ en vier radiatorknoppen. Ik ga ze pas over anderhalf maand echt gebruiken/installeren (nieuwbouwwoning). Zal de drie thermostaatknoppen op de bestaande radiatoren vervangen met de tado knoppen. De 4de knop wil ik in de badkamer. Heb een normale designradiator gekocht. Weet eerlijk gezegd niet of deze met een thermostaatknop of een “domme” knop is geleverd (zit nog in verpakking). Maar maakt dat wat uit voor vervangen met de tado knop? Of hebben domme knoppen een andere aansluiting en zou ik wat moeten vervangen? De radiator hangt er nog niet dus zou nu ook meteen het moment zijn om het “tado knop proof” te maken, zodat ik ze zelf achteraf kan vervangen. Hoop dat iemand een antwoord hierop heeft.

• Trzema
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:52
Xtince schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:57:
Of hebben domme knoppen een andere aansluiting en zou ik wat moeten vervangen? De radiator hangt er nog niet dus zou nu ook meteen het moment zijn om het “tado knop proof” te maken, zodat ik ze zelf achteraf kan vervangen. Hoop dat iemand een antwoord hierop heeft.
'Domme' knoppen zijn vaak draaiknoppen, en hebben dus geen pinnetje die door de Tado knop ingedrukt kan worden. Zorg ervoor dat er een thermostaat afsluiter op zit (en bij voorkeur eentje waar de Tado zonder verloop stuk opgeschroefd kan worden)

• Xtince
Trzema schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:17:
[...]

'Domme' knoppen zijn vaak draaiknoppen, en hebben dus geen pinnetje die door de Tado knop ingedrukt kan worden. Zorg ervoor dat er een thermostaat afsluiter op zit (en bij voorkeur eentje waar de Tado zonder verloop stuk opgeschroefd kan worden)
Ok thnx. Hoe weet ik waar de tado zondr verloop op kan? Is er een lijst/code beschikbaar?

• hessel
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:27
#veelgesteldevraag De kop M30 moet zijn.

Grutte Pier fansels

• granturismo5
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:33
Xtince schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:57:
Ik zag zojuist weer een actie op amazon en heb er nu weer 3 radiatorknoppen gekocht (€54 p stuk). Was bijna even duur als de tweedehandse die ik kon overnemen dus keuze was snel gemaakt.

Heb nu een bridge v3+ en vier radiatorknoppen. Ik ga ze pas over anderhalf maand echt gebruiken/installeren (nieuwbouwwoning). Zal de drie thermostaatknoppen op de bestaande radiatoren vervangen met de tado knoppen. De 4de knop wil ik in de badkamer. Heb een normale designradiator gekocht. Weet eerlijk gezegd niet of deze met een thermostaatknop of een “domme” knop is geleverd (zit nog in verpakking). Maar maakt dat wat uit voor vervangen met de tado knop? Of hebben domme knoppen een andere aansluiting en zou ik wat moeten vervangen? De radiator hangt er nog niet dus zou nu ook meteen het moment zijn om het “tado knop proof” te maken, zodat ik ze zelf achteraf kan vervangen. Hoop dat iemand een antwoord hierop heeft.
Was dit slechts een 1daagse actie? Ik zie ze nu niet meer staan op amazon. Heb je nog een link? 54 ps is een prima deal.

• JBS
  • Niet online
granturismo5 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:44:
[...]

Was dit slechts een 1daagse actie? Ik zie ze nu niet meer staan op amazon. Heb je nog een link? 54 ps is een prima deal.
Was inderdaad enkel gisteren en in de loop van de middag waren ze ook door de voorraad heen en was de prijs aangepast naar € 66,41.

• Marcopano
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 13-02 15:47
Sinds een klein weekje van de ICY e-thermostaat overgestapt op Tado, en sindsdien alleen maar ellende met pendelen als de kamertemperatuur bereikt is en in stand moet worden gehouden :(

Ketel is een Itho Kli-Max 2, op standaard instellingen, open-therm aangesloten, maar slaat constant in T1 pendel-beveiliging. Radiatoren staan allemaal open
Marcopano schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:45:
Sinds een klein weekje van de ICY e-thermostaat overgestapt op Tado, en sindsdien alleen maar ellende met pendelen als de kamertemperatuur bereikt is en in stand moet worden gehouden :(

Ketel is een Itho Kli-Max 2, op standaard instellingen, open-therm aangesloten, maar slaat constant in T1 pendel-beveiliging. Radiatoren staan allemaal open
Heeft u al contact opgenomen met: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Weet u zeker dat de ICY OpenTherm sturing deed en niet aan/uit ? De ICY kan namelijk beide.

Gebruikt u nu slimme radiatorknoppen ?
Stuur die informatie via ons contactformulier en we zullen u proberen te helpen.

• Cixelsyd
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14-02 21:34
Sinds kort ben ik ook in het bezit van de Tado radiatorknoppen. In mijn appartement is de CV voor verwarming centraal geregeld, dus de radiatorknoppen geven een beetje meer comfort en controle over de temperatuur van de kamers. Gezien de recente aankoop is het leuk om alles nog even goed in de gaten te houden. Echter valt het volgende me op en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen. Ik kan ook niet gemakkelijk terugvinden of andere hier ook last van hebben.

Wanneer ik op de dag zelf in het overzicht van de kamer kijk, zie ik de temperaturen etc gewoon weergegeven. Maar één of enkele dagen later, is de historie van deze dag ineens verdwenen. Dit gebeurt overigens niet elke dag. Zie ook onderstaande foto's:

Een werkdag, het slimme schema begint netjes op de afgesproken tijd met verwarmen, en ik kom lekker warm thuis :)

Slechts 3 dagen geleden... Een rechte lijn terwijl er die dag gewoon is gestookt door de verwarming. Dit was eerder wel inzichtelijk, nu slechts een vlakke lijn.

Terwijl als we verder terug gaan, er van sommige dagen wel weer data beschikbaar is...

Zijn er meer mensen met dit probleem?

• timbe
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:32
Hallo,

Ik heb eindelijk mijn thermostaat werkend.
Nu wil ik mijn schema voor de verwarming en water instellen.
Maar stel me hier bij zelf wat vragen en ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Naar hoe veel graden laten jullie de temperatuur terug lopen in de nacht?

De water temperatuur staat nu overdag op 55gr en in de nacht uit.
Is 55gr genoeg en zetten hem in de nachten ook volledig uit?

Bedankt alvast voor jullie reactie.

• Xtince
Trzema schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:17:
[...]

Net even een foto gemaakt van de afsluiter van de radiator. Kan je hiermee zeggen dat het wel geschikt zou zijn voor de Tado knoppen?

https://tweakers.net/ext/f/UN9XQatWpENxkd4wYdEDm5EI/thumb.jpg

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:18

Koldur

Virtual Boy

Xtince schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:24:
[...]

Net even een foto gemaakt van de afsluiter van de radiator. Kan je hiermee zeggen dat het wel geschikt zou zijn voor de Tado knoppen?

[Afbeelding]
Die is geschikt!

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Millert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:24
Cixelsyd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:00:

Slechts 3 dagen geleden... Een rechte lijn terwijl er die dag gewoon is gestookt door de verwarming. Dit was eerder wel inzichtelijk, nu slechts een vlakke lijn.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik zie eenzelfde patroon wanneer ik de geschiedenis bekijk van de verwarming. Bijvoorbeeld van 31 januari 08u15 t/m 3 februari 19u45 een vlakke lijn. En verder terug, 21 t/m 27 januari hetzelfde. Alle dagen heeft de verwarming gewon goed gefunctioneerd. Het zit hem in de historie, ik bekijk bijna dagelijks de grafiek en op de dag zelf heb ik het nooit opgemerkt.

• conodihno1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-02 21:33
vlakke lijn heb ik ook last van gehad.
Na contact met tado kreeg ik het volgende:

Beste Marco,

Bedankt voor uw bericht.

Tussen 21 januari en 2 februari 2019 ondervonden we enkele problemen met onze servers.
U kunt daar hier (https://tado.statuspage.io/) meer informatie over vinden.

Op dit moment zijn de gegevens uit die periode niet toegankelijk. We werken aan een oplossing om ze binnenkort weer beschikbaar te maken.

Tot die tijd vragen wij u om uw geduld en danken we u voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Nu online
timbe schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:08:
Hallo,

Ik heb eindelijk mijn thermostaat werkend.
Nu wil ik mijn schema voor de verwarming en water instellen.
Maar stel me hier bij zelf wat vragen en ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Naar hoe veel graden laten jullie de temperatuur terug lopen in de nacht?

De water temperatuur staat nu overdag op 55gr en in de nacht uit.
Is 55gr genoeg en zetten hem in de nachten ook volledig uit?

Bedankt alvast voor jullie reactie.
Ik heb het hele warme water buiten de Tado gehouden. Alles leuk en aardig maar ik heb nu al een paar keer mee gemaakt dat de bridge er uit lag, de servers niet bereikbaar waren e.d. en dan is een koud huis vervelend... niet onder een warme douche kunnen springen is 's ochtends (zonder uit te hoeven vogelen hoe je hem handmatig alsnog aan zet) voor ik naar mijn werk ga vind ik nog veel beroerder.
R2D2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:23:
[...]

Ik heb het hele warme water buiten de Tado gehouden. Alles leuk en aardig maar ik heb nu al een paar keer mee gemaakt dat de bridge er uit lag, de servers niet bereikbaar waren e.d. en dan is een koud huis vervelend... niet onder een warme douche kunnen springen is 's ochtends (zonder uit te hoeven vogelen hoe je hem handmatig alsnog aan zet) voor ik naar mijn werk ga vind ik nog veel beroerder.
Het is altijd mogelijk om zowel verwarming als warm water handmatig aan/uit te zetten via het menu op de Slimme Thermostaat zelf.

• D-e-n
@tado @R2D2
Heeft het met een "ouderwetse" HR-ketel (Quinta 35c in mijn geval) ook überhaupt zin iets met het warm water te regelen? Warm water is dan gewoon op aanvraag.
D-e-n schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:04:
@tado @R2D2
Heeft het met een "ouderwetse" HR-ketel (Quinta 35c in mijn geval) ook überhaupt zin iets met het warm water te regelen? Warm water is dan gewoon op aanvraag.
Bij de meeste combi-ketels heeft het niet heel veel zin om het te regelen. U kunt via de mail vragen of we watersturing uit willen zetten.
https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Of u kunt dit zelf doen via het installateursmenu op uw slimme thermostaat:
https://www.tado.com/professional-manuals

(HWv naar HWx aanpassen, zorg dat u geen andere dingen per ongeluk aanpast)

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Nu online
tado schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:28:
[...]

Het is altijd mogelijk om zowel verwarming als warm water handmatig aan/uit te zetten via het menu op de Slimme Thermostaat zelf.
Klopt maar handig is anders wanneer je klaar staat om onder de douche te springen en dan tot de conclusie komt dat er geen warm water is. ;)

• Marcopano
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 13-02 15:47
tado schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:57:
[...]

Heeft u al contact opgenomen met: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Weet u zeker dat de ICY OpenTherm sturing deed en niet aan/uit ? De ICY kan namelijk beide.

Gebruikt u nu slimme radiatorknoppen ?
Stuur die informatie via ons contactformulier en we zullen u proberen te helpen.
Jazeker, de Itho ketel heeft verschillende aansluitingen voor opentherm en aan/uit.
Er loopt een ticket bij Tado development, blijkbaar is het een complex issue

• NLAnaconda
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:23
Hallo allen,

Ik overweeg een Tado thermostaat en 4 verwarmingskranen aan te schaffen. Maar heb een paar vragen:

Ik werk nu op een kamer boven. Beneden hangt onze thermostaat. Als die is ingesteld op 20 graden en het koelt beneden af dan verwarmt de cv weer naar 20 graden en gaat dan weer uit.
Nu, op mijn kamer boven heb ik dus niets aan dit systeem omdat de cv pas aanslaat als het beneden onder de 20 graden is. Er is geen thermostaat die merkt dat het op mijn kamertje boven 16 graden is.

Is een Tado systeem met slimme kranen hier een oplossing voor? Merkt de kraan op mijn kamer dat het onder de 20 graden is en draait deze vervolgens de kranen beneden dicht en boven open zodat boven verwarmt wordt?

Dan nog een tweede vraag. Ik overweeg ook een Apple homepod aan te schaffen om het huis verder te automatiseren. Hier schijn je toch ook geofencing op in te kunnen stellen? Kun je via de homepod niet het abonnement van Tado omzeilen?

Snap niet dat ze dat achter een subscribtion hebben gezet. Zzzz

Edit: nu ik toch bezig ben. Klopt 't echt dat je aardig energie bespaard? Of is die 31% zo'n theoretische test onder ideale omstandig heden die nooit voorkomen en is de besparing vrijwel nihil?

NLAnaconda wijzigde deze reactie 06-02-2019 19:19 (8%)

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
NLAnaconda schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:01:
Hallo allen,

Ik overweeg een Tado thermostaat en 4 verwarmingskranen aan te schaffen. Maar heb een paar vragen:

Ik werk nu op een kamer boven. Beneden hangt onze thermostaat. Als die is ingesteld op 20 graden en het koelt beneden af dan verwarmt de cv weer naar 20 graden en gaat dan weer uit.
Nu, op mijn kamer boven heb ik dus niets aan dit systeem omdat de cv pas aanslaat als het beneden onder de 20 graden is. Er is geen thermostaat die merkt dat het op mijn kamertje boven 16 graden is.

Is een Tado systeem met slimme kranen hier een oplossing voor? Merkt de kraan op mijn kamer dat het onder de 20 graden is en draait deze vervolgens de kranen beneden dicht en boven open zodat boven verwarmt wordt?

Dan nog een tweede vraag. Ik overweeg ook een Apple homepod aan te schaffen om het huis verder te automatiseren. Hier schijn je toch ook geofencing op in te kunnen stellen? Kun je via de homepod niet het abonnement van Tado omzeilen?

Snap niet dat ze dat achter een subscribtion hebben gezet. Zzzz
Vraag 1: dat klopt, Tado draait je thermostaatkranen elders dicht als je op je kamer boven gaat stoken, indien je op al die radiatoren een Tado kraan hebt. Radiatoren zonder Tado kraan verwarmen gewoon mee, of je moet ze handmatig dicht draaien.

Vraag 2: Homepod is een mooie aanvulling op Apple HomeKit systeem, en werkt tevens als hub voor o.a. automatiseringen. Geofencing gebeurt met je iPhone. Geofencing werkt gewoon zonder apart Tado abonnement, ook met de Tado app.

• NLAnaconda
Bedankt, dat klinkt goed.
Rgerr schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:18:
[...]
Geofencing werkt gewoon zonder apart Tado abonnement, ook met de Tado app.
Maar in de appstore zie ik bij de app van Tado allerlei klachten dat voor geofencing een abonnement afgesloten moet worden van. Ook op deze pagina van de website staat dat geofencing onder 'Auto-Assis' valt en €2,99 per maand kost.

• Rgerr
  • Nu online
NLAnaconda schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:54:

[...]

Maar in de appstore zie ik bij de app van Tado allerlei klachten dat voor geofencing een abonnement afgesloten moet worden van. Ook op deze pagina van de website staat dat geofencing onder 'Auto-Assis' valt en €2,99 per maand kost.
In dat geval kun je geofencing ook gebruiken icm HomeKit en daar je thermostaat mee aansturen. ;)

• sijbren
NLAnaconda schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:54:

[...]

Ik heb de app zonder abonnement. Geofencing werkt inderdaad, maar niet automatisch. In mijn geval krijg ik een push bericht of ik mijn verwarming op "afwezig" wil zetten. Als ik dat wil moet ik daar dus enige moeite voor doen, door mijn telefoon te pakken en dan confirmeren dat ik inderdaad de verwarming op "afwezig" wil zetten. Ik zie, in mijn, geval niet echt de meerwaarde van een abonnement.

• sijbren
Rgerr schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:55:
[...]

In dat geval kun je geofencing ook gebruiken icm HomeKit en daar je thermostaat mee aansturen. ;)
Hoe zou je dat willen doen dan met Homekit? Volgens mij is het niet mogelijk.

• Rgerr
  • Nu online
sijbren schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:37:
[...]

Hoe zou je dat willen doen dan met Homekit? Volgens mij is het niet mogelijk.
Simpel, thermostaat in HomeKit en HomeKit alles laten regelen. Dus automatiseringen maken waarbij je vertrekt: thermostaat uit. En bij aankomst: thermostaat aan.

• NLAnaconda
sijbren schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:35:
[...]

Ik heb de app zonder abonnement. Geofencing werkt inderdaad, maar niet automatisch. In mijn geval krijg ik een push bericht of ik mijn verwarming op "afwezig" wil zetten. Als ik dat wil moet ik daar dus enige moeite voor doen, door mijn telefoon te pakken en dan confirmeren dat ik inderdaad de verwarming op "afwezig" wil zetten. Ik zie, in mijn, geval niet echt de meerwaarde van een abonnement.
Oke, klinkt als home automation zonder de automation :P. Ik zou het mooi vinden als het ding dat zelf bedacht.
Rgerr schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:40:
[...]

Simpel, thermostaat in HomeKit en HomeKit alles laten regelen. Dus automatiseringen maken waarbij je vertrekt: thermostaat uit. En bij aankomst: thermostaat aan.
Ja zo dacht ik het ook. Maar ik heb nog geen Homekit of Tado. Sinds een dag pas in zitten verdiepen. Klinkt allemaal wel vet. :)

• sijbren
Rgerr schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:40:
[...]

Ja ok, voor vertrekken is dat prima inderdaad. Maar bij aankomst gaat je cv pas stoken als je thuiskomt, dit is niet echt comfortabel. Met het Tado abonnement is dat volgens mij allemaal wat beter geregeld. Volgens mij gaat deze al eerder stoken zodat je in een warm huis thuiskomt. Maar zoals gezegd, daar heb ik zelf geen ervaring mee omdat ik het abonnement niet heb.

• Rgerr
  • Nu online
NLAnaconda schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:48:
[...]

Oke, klinkt als home automation zonder de automation :P. Ik zou het mooi vinden als het ding dat zelf bedacht.

[...]

Ja zo dacht ik het ook. Maar ik heb nog geen Homekit of Tado. Sinds een dag pas in zitten verdiepen. Klinkt allemaal wel vet. :)
Check het Apple HomeKit en Homebridge topic eens. :)
sijbren schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:02:
[...]

Ja ok, voor vertrekken is dat prima inderdaad. Maar bij aankomst gaat je cv pas stoken als je thuiskomt, dit is niet echt comfortabel. Met het Tado abonnement is dat volgens mij allemaal wat beter geregeld. Volgens mij gaat deze al eerder stoken zodat je in een warm huis thuiskomt. Maar zoals gezegd, daar heb ik zelf geen ervaring mee omdat ik het abonnement niet heb.
Ik vind het prima werken zo, enige verschil is inderdaad dat als ik thuis kon de radiatoren nog aan het stoken zijn. Als je het Tado abonnement hebt, zou die kunnen gaan stoken zodra je een bepaalde locatie verlaat en het de gewenste temperatuur is bij aankomst. Gezien je toch van buiten komt, waar het kouder is, merk ik niet dat het nog ‘maar’ 19c is i.p.v. gewenste 20c hoor. ;)

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:12
Rgerr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 06:24:
[...]

Check het Apple HomeKit en Homebridge topic eens. :)

[...]

Ik vind het prima werken zo, enige verschil is inderdaad dat als ik thuis kon de radiatoren nog aan het stoken zijn. Als je het Tado abonnement hebt, zou die kunnen gaan stoken zodra je een bepaalde locatie verlaat en het de gewenste temperatuur is bij aankomst. Gezien je toch van buiten komt, waar het kouder is, merk ik niet dat het nog ‘maar’ 19c is i.p.v. gewenste 20c hoor. ;)
Start met stoken zodra je een bepaalde locatie verlaat? Of zodra je binnen een bepaalde straal vanaf je huis bent?

• Rgerr
  • Nu online
GVR schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:44:
[...]

Start met stoken zodra je een bepaalde locatie verlaat? Of zodra je binnen een bepaalde straal vanaf je huis bent?
Volgens mij kan je in de Tado app je werklocatie instellen, en zodra je die verlaat dat de CV aanspringt. Heb er destijds eens naar gekeken, om de keuze te maken tussen aansturen via Tado of HomeKit, volgens mij was dat het grote verschil.

In HomeKit werken de automatiseringen bij thuiskomst als je in een straal van 300m van je woning komt.

Edit: net even in de app gekeken, kan het nu niet zo weer vinden. Maar vermoed dat het nu in de abonnementsvorm is gestopt...

Rgerr wijzigde deze reactie 07-02-2019 07:57 (9%)

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:12
Rgerr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:50:
[...]

Volgens mij kan je in de Tado app je werklocatie instellen, en zodra je die verlaat dat de CV aanspringt. Heb er destijds eens naar gekeken, om de keuze te maken tussen aansturen via Tado of HomeKit, volgens mij was dat het grote verschil.

In HomeKit werken de automatiseringen bij thuiskomst als je in een straal van 300m van je woning komt.

Edit: net even in de app gekeken, kan het nu niet zo weer vinden. Maar vermoed dat het nu in de abonnementsvorm is gestopt...
Dat is bij de nieuwe tado versie dan, bij de v2 geef ik de thuislocatie in en een straal waarin de verwarming aan moet gaan.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hallo Tado, hoe lang blijf je de berichten over overshoots nog negeren?
woekele schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:04:
Ik wil graag deelnemen aan een constructieve discussie over overshoot maar liever niet op de toon die u nu heeft gezet met uw bericht.

Overshoot kan veel verschillende oorzaken hebben, het is lastig om er algemene uitspraken over te doen behalve dat er in sommige gevallen met tado er te veel overshoot kan zijn. (Net als dat er met andere merken thermostaten ook overshoot of undershoot kan voorkomen)

Mocht er in uw mening te veel overshoot/undershoot zijn in een bepaalde zone dan zal ik blijven aanraden om een email te sturen naar onze technische klantendienst met daarin het serienummer van het apparaat, de exacte tijd en datum dat het gebeurde en dan zullen we kijken of we een oplossing kunnen bieden.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:41
woekele schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:04:
Wat ik merk is dat het in de loop van de tijd steeds beter wordt. Straks wordt het weer warmer buiten kijken hoe die dan reageert, dat zijn allemaal zaken waar hij rekening mee moet houden. Ik heb hem nu zo'n 3 maanden en elke keer gaat het steeds beter.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Joost.B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:19
Sinds maandag eigenaar van een nieuwe woning met standsverwarming. Dus ik had al een aantal Tado radiatorknoppen geregeld maar nu zit ik ook met een thermostaat aan de muur.. (stomweg niet eerder gezien).

Hoe moet ik dit nu aan gaan vliegen?
Joost.B schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:39:
Sinds maandag eigenaar van een nieuwe woning met standsverwarming. Dus ik had al een aantal Tado radiatorknoppen geregeld maar nu zit ik ook met een thermostaat aan de muur.. (stomweg niet eerder gezien).

Hoe moet ik dit nu aan gaan vliegen?
Als ik het goed begrijp heeft u al een starterskit met slimme radiatorknoppen ?

Dan hoeft u alleen maar een losse slimme thermostaat toe te voegen om de wandthermostaat van de stadsverwarming ook te vervangen.
pricewatch: Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)

• Joost.B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:19
tado schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:43:
[...]

Als ik het goed begrijp heeft u al een starterskit met slimme radiatorknoppen ?

Dan hoeft u alleen maar een losse slimme thermostaat toe te voegen om de wandthermostaat van de stadsverwarming ook te vervangen.
pricewatch: Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
Dat is correct.
Ik heb een starterskit en dan 2 losse knoppen (3 radiatoren die ik aan wil sturen).

Bedankt voor je snelle reactie!

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
sijbren schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:02:
[...]

Maar je kan toch een slim schema maken?
Ik maak geen gebruik van het abonnement maar ben nog niet in een koud huis thuisgekomen.

Edit;
Laatst ook allemaal negatieve verhalen op nl.pepper.com toen er een starterskit in de aanbieding was.
Volgens mij weten al die mensen niet dat je het zonder abonnement prima kan gebruiken :)

Famous wijzigde deze reactie 07-02-2019 12:00 (13%)

Xbox live: Ghesous | Golf R20 404PK, 527Nm

Famous schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:53:
[...]

Ik maak geen gebruik van het abonnement maar ben nog niet in een koud huis thuisgekomen.
V3+ app voor V3+ starterskit klanten:
Zonder abonnement op Auto-Assist zal tado niet voorverwarmen en alleen de notificatie weergeven bij het thuiskomen zodat er handmatig naar de thuismodus geschakeld kan worden. Zodra de tado overgaat in thuismodus zal de verwarming aan gaan als dat de instelling is in het slimme schema. Sommige huizen zijn vrij snel opgewarmd en dan is dit natuurlijk een prima oplossing.

Zodra u een abonnement op Auto-Assist afsluit krijgt u meerdere opties om te zorgen dat tado zal voorverwarmen. Voorverwarmen kan op uit, eco, balance of comfortstand gezet worden.

tado wijzigde deze reactie 07-02-2019 12:01 (13%)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
tado schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:00:
[...]

V3+ app voor V3+ starterskit klanten:
Zonder abonnement op Auto-Assist zal tado niet voorverwarmen en alleen de notificatie weergeven bij het thuiskomen zodat er handmatig naar de thuismodus geschakeld kan worden.

Zodra u een abonnement op Auto-Assist afsluit krijgt u meerdere opties om te zorgen dat tado zal voorverwarmen. Voorverwarmen kan op uit, eco, balance of comfortstand gezet worden.
Ik weet dat er meer functionaliteit bijkomt maar acht het niet nodig met de V3+.
Mijn appartement wordt 15/16 graden met dit weer wanneer de verwarming uit staat.
Slim schema gemaakt als volgt;

Maandag tot vrijdag
- 22:30 tot 16:00 verwarmen tot 14 graden
- 16:00 tot 23:00 verwarmen tot 21 graden

Zaterdag
- 0:00 tot 08:00 verwarmen tot 14 graden
- 08:00 tot 0:00 verwarmen tot 21 graden

Zondag
- 0:00 tot 09:00 verwarmen tot 14 graden
- 09:00 tot 23:00 verwarmen tot 21 graden

Op deze manier heb ik de extra functionaliteit niet nodig.
En als ik bijvoorbeeld zaterdagavond elders ben krijg ik bij vertrek een push melding en kan ik het op afwezig zetten -> verwarming uit. :)

Edit
Plaatje wellicht duidelijker;
https://tweakers.net/ext/f/qEGR0S34aoDd1tQiQxwQ1PKi/thumb.png

Famous wijzigde deze reactie 07-02-2019 12:11 (7%)

Xbox live: Ghesous | Golf R20 404PK, 527Nm

• Japperrrr
tado schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:18:
[...]

Ik wil graag deelnemen aan een constructieve discussie over overshoot maar liever niet op de toon die u nu heeft gezet met uw bericht.

Overshoot kan veel verschillende oorzaken hebben, het is lastig om er algemene uitspraken over te doen behalve dat er in sommige gevallen met tado er te veel overshoot kan zijn. (Net als dat er met andere merken thermostaten ook overshoot of undershoot kan voorkomen)

Mocht er in uw mening te veel overshoot/undershoot zijn in een bepaalde zone dan zal ik blijven aanraden om een email te sturen naar onze technische klantendienst met daarin het serienummer van het apparaat, de exacte tijd en datum dat het gebeurde en dan zullen we kijken of we een oplossing kunnen bieden.

Er zijn sinds vorige week 10 posts geplaatst met betrekking tot overshoots. Daarop is 0 keer gereageerd, terwijl er geen sprake is van een nare toon en de problemen uitgebreid uitgelegd worden. Vanuit de community worden er dus wel degelijk pogingen tot dialoog ondernomen, maar helaas krijgen we hier vanuit Tado geen feedback op. Dat Woekele uiteindelijk de aandacht trekt met vetgedrukte letters is dan ook een noodkreet en geen aanval. Erg jammer dat het wel als aanval wordt gezien, evenals de eerdere berichten met betrekking tot overshoot.

Vanmorgen hadden wij hier weer 0.6°C overshoot, waardoor het boven nu wederom koud is. Ik zou het persoonlijk erg waarderen als u de moeite neemt om de berichten van afgelopen dagen door te lezen en vervolgens met een technisch inhoudelijk antwoord komt. Wij Tweakers houden van techniek en als het niet goed werkt zoeken we graag naar manieren om het te tweaken zodat het wel of beter werkt. Het vreemdste punt blijft voor mij dat het lijkt alsof tado niet leert van eerdere overshoots. De componenten "traagheid" en "vermogen" lijken niet in jullie algoritme terug te komen. Het lijkt zelfs op een simpele PID regeling zonder enig zelflerend vermogen. Nu denk ik niet dat dit het geval is, dus ik zou graag horen hoe het dan wel werkt, waarom de overshoots blijven voorkomen en wat eraan gedaan kan worden.

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:11

KhaZ

Alfa Romeo

Japperrrr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:27:
[...]

Er zijn sinds vorige week 10 posts geplaatst met betrekking tot overshoots. Daarop is 0 keer gereageerd, terwijl er geen sprake is van een nare toon en de problemen uitgebreid uitgelegd worden. Vanuit de community worden er dus wel degelijk pogingen tot dialoog ondernomen, maar helaas krijgen we hier vanuit Tado geen feedback op. Dat Woekele uiteindelijk de aandacht trekt met vetgedrukte letters is dan ook een noodkreet en geen aanval. Erg jammer dat het wel als aanval wordt gezien, evenals de eerdere berichten met betrekking tot overshoot.

Vanmorgen hadden wij hier weer 0.6°C overshoot, waardoor het boven nu wederom koud is. Ik zou het persoonlijk erg waarderen als u de moeite neemt om de berichten van afgelopen dagen door te lezen en vervolgens met een technisch inhoudelijk antwoord komt. Wij Tweakers houden van techniek en als het niet goed werkt zoeken we graag naar manieren om het te tweaken zodat het wel of beter werkt. Het vreemdste punt blijft voor mij dat het lijkt alsof tado niet leert van eerdere overshoots. De componenten "traagheid" en "vermogen" lijken niet in jullie algoritme terug te komen. Het lijkt zelfs op een simpele PID regeling zonder enig zelflerend vermogen. Nu denk ik niet dat dit het geval is, dus ik zou graag horen hoe het dan wel werkt, waarom de overshoots blijven voorkomen en wat eraan gedaan kan worden.
@tado Ik heb hier ook een maand last van gehad zo'n jaar terug na de aanschaf. De overshoots komen alleen voor als het temperuurverschil groot is. Bijv 's nachts wordt het huis 18gr. Als 21gr 's ochtends gewenst is, is er nadien een overshoot naar 21.5gr of 22gr.

Als workaround heb ik het zo opgelost: 's ochtends vroeg (om 6u30 bijv.) heb ik 1 blok van een kwartier toegevoegd met een gewenste temp van bijvoorbeeld 20gr. Dan hoeft een half uur of een uur later een kleiner temperatuurverschil overbrugd te worden en is het overshoot probleem niet aanwezig, dan is het zoals het hoort.

• Japperrrr
Afgekoeld tot slechts 19.3°C, om 6u zou het 19.5°C moeten zijn (niet heel verkeerd dus) en er is sprake van een sterke neerwaartse trend
https://tweakers.net/ext/f/RcZNCQN9HlBFXvCDdL2KLB8l/thumb.jpg

Toch slaagt de tado erin om de temperatuur nog tot 19.1°C te laten zakken, terwijl het systeem zou moeten weten dat er een traagheid in de vloerverwarming zit en dat er bovendien sprake was van een dalende trend. Probleem 1 is dus: tado ziet de dalende trend niet. Probleem 2 als volgt: tado houdt geen rekening met traagheid van systeem want begint te laat met verwarmen.
https://tweakers.net/ext/f/dgitUesVPNcTVrcuDaia9jbo/thumb.jpg

Omdat de tado geen rekening houdt met traagheid denkt ie bovendien dat het verstandig is om met een stijgende trend richting 19.5°C nog een standje hoger te gaan verwarmen, om daar vrolijk mee door te gaan tot en met 19.7°C. Het gevolg is een overshoot tot 20.1°C terwijl om 6u de temperatuur slechts 0.2°C afweek van de target. Probleem 2 is hier deels de veroorzaker. Echter, probleem 3: tado kent het vermogen van de verwarming niet. Probleem 4: tado herkent de stijgende trend niet. Probleem 5: tado stookt volop door als de target al bereikt is.
https://tweakers.net/ext/f/APkoplGaHHZ7NlngeWAsMLA0/thumb.jpg

• Dreadramon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:09
Japperrrr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:38:
Afgekoeld tot slechts 19.3°C, om 6u zou het 19.5°C moeten zijn (niet heel verkeerd dus) en er is sprake van een sterke neerwaartse trend
[Afbeelding]

Toch slaagt de tado erin om de temperatuur nog tot 19.1°C te laten zakken, terwijl het systeem zou moeten weten dat er een traagheid in de vloerverwarming zit en dat er bovendien sprake was van een dalende trend. Probleem 1 is dus: tado ziet de dalende trend niet. Probleem 2 als volgt: tado houdt geen rekening met traagheid van systeem want begint te laat met verwarmen.
[Afbeelding]

Omdat de tado geen rekening houdt met traagheid denkt ie bovendien dat het verstandig is om met een stijgende trend richting 19.5°C nog een standje hoger te gaan verwarmen, om daar vrolijk mee door te gaan tot en met 19.7°C. Het gevolg is een overshoot tot 20.1°C terwijl om 6u de temperatuur slechts 0.2°C afweek van de target. Probleem 2 is hier deels de veroorzaker. Echter, probleem 3: tado kent het vermogen van de verwarming niet. Probleem 4: tado herkent de stijgende trend niet. Probleem 5: tado stookt volop door als de target al bereikt is.
[Afbeelding]
Precies dit valt me bij ons met vloerverwarmingssysteem ook op. Ik had verwacht dat Tado dit nog zou leren, maar na 3 maanden zit er niet veel verbetering in.

• Joris-Jansen
  • Registratie: november 2017
  • Nu online
Ik snap de warm water functie van tado niet zo. Dit gaat toch over tapwater? Dit staat bij mij op 55 graden, maar in de grafiek gaat hij af en toe aan op de momenten dat wij geen water gebruiken. Erg vreemd.

Iemand meer info over?
Dreadramon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Precies dit valt me bij ons met vloerverwarmingssysteem ook op. Ik had verwacht dat Tado dit nog zou leren, maar na 3 maanden zit er niet veel verbetering in.
Natuurlijk kunnen we het hier bespreken maar om echte uitspraken te doen over uw specifieke geval is het handig om toegang te hebben tot de ruwe data van uw verwarmingssysteem. En die toegang heb ik alleen als u direct contact met ons opneemt.

Joris-Jansen schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:29:
Ik snap de warm water functie van tado niet zo. Dit gaat toch over tapwater? Dit staat bij mij op 55 graden, maar in de grafiek gaat hij af en toe aan op de momenten dat wij geen water gebruiken. Erg vreemd.

Iemand meer info over?
Dit kan het warmhouden zijn van een klein buffervat of van de warmtewisselaar in uw combi-ketel.

tado wijzigde deze reactie 07-02-2019 15:39 (27%)

• jeanpaulh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-02 09:40
Natuurlijk kunnen we het hier bespreken maar om echte uitspraken te doen over uw specifieke geval is het handig om toegang te hebben tot de ruwe data van uw verwarmingssysteem.
Ik denk dat er vele mede-tweakers geinteresseerd zijn in de algemene werking; ik in ieder geval wel.

Het is een PID-regelaar, maar welke parameters worden meegenomen?
Hoe werkt het zelf-lerende proces in grote lijnen?
Over welke termijn wordt data meegenomen in die berekening?
Hoe werkt de geo-locatie grofweg; is dit gewoon x-afstand = y-graden verlaging of is het slimmer?
Kunnen de parameters van de PID-regelaar maximaal x% van de standaard afwijken of is het volledig zelflerend?
Wordt elke ruimte apart berekend, of gelden de parameters voor alle ruimtes binnen 1 account?

Dus: brand los!
jeanpaulh schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:30:
[...]

Ik denk dat er vele mede-tweakers geinteresseerd zijn in de algemene werking; ik in ieder geval wel.

Het is een PID-regelaar, maar welke parameters worden meegenomen?
Hoe werkt het zelf-lerende proces in grote lijnen?
Over welke termijn wordt data meegenomen in die berekening?
Hoe werkt de geo-locatie grofweg; is dit gewoon x-afstand = y-graden verlaging of is het slimmer?
Kunnen de parameters van de PID-regelaar maximaal x% van de standaard afwijken of is het volledig zelflerend?
Wordt elke ruimte apart berekend, of gelden de parameters voor alle ruimtes binnen 1 account?

Dus: brand los!
Ik snap de interesse. Helaas kan ik hier niet dieper op ingaan omdat dit uiteindelijk de kern van het product is en we genoeg concurrenten hebben die maar al te graag meekijken.

De laatste vraag kan ik beantwoorden door te zeggen dat elke zone een aparte berekening heeft. Elke kamer is anders met totaal afwijkende verwarmingsgradienten.

• Japperrrr
De verwarming hier is al vanaf half 11 vanmorgen uitgeschakeld als gevolg van een overshoot, en dat gebeurt gewoon elke dag. Er wordt geadverteerd met termen als "Slimme Thermostaat", "comfortabel en gezond klimaat" en een "besparing van 31% op de energierekening". Nu hangt hier een hele mooie Intergas HRE modulerence CV aan de muur, maar die begint 's ochtends veel te laat te loeien (comfort omlaag) en loeit vervolgens te lang door, om daarna uren lang geen gebruik te maken van de modulerende functie (comfort omlaag en hogere energierekening).

Waar ik me echter aan stoor is dat er wordt gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat klanten contact moeten opnemen met de klantenservice om een goed werkend systeem te krijgen. Onze jaren '50 vrijstaande woning is representief voor een zeer grote groep woningen in Nederland. Voorzien van gasgestookte centrale verwarming en vloerverwarming op de benedenvloer, aangelegd tijdens een verbouwing. Het vermogen van de CV is ruim voldoende om het huis zelfs met -20°C op temperatuur te houden, dus daar ligt het niet aan. De 10 jaar oude Honeywell thermostaat had er dan ook geen moeite mee om de woonkamer op tijd warm te hebben en tevens warm te houden.

Nu zegt tado dus doodleuk: neem contact op met de klantenservice en we gaan per individueel geval bekijken welke aanpassingen er gedaan moeten worden. Dat is gewoon geen werkbare situatie en verre van normaal. Laten we de discussie daarom wat anders voeren, de stapjes wat verkleinen. Kunnen we het erover eens zijn dat het algoritme van tado niet helemaal lekker functioneert? Immers, onze woning is een doodgewone vrijstaande woning zoals je die in Nederland overal vindt, en schijnbaar is de tado zonder custom aanpassingen niet in staat de temperatuur onder controle te houden.

Het erkennen van een probleem is een sterk gebaar en geen zwaktebod, zeker niet voor een start-up. Ik zou erg waarderen als er zou worden toegegeven dat het niet goed functioneert, met de boodschap dat er op structurele wijze aan gewerkt wordt. Het probleem afdoen als uitzondering en vervolgens als normaalste zaak van de wereld klanten aanraden contact op te nemen met de klantenservice wekt bij mij juist meer argwaan op en doet mij vermoeden dat tado de zaakjes helemaal niet zo lekker op orde heeft als de website doet geloven. Het draagt absoluut niet bij aan vertrouwen in een goede structurele oplossing.

Als Tweaker ben ik ook zeker wel bereid om onze thermostaat beschikbaar te stellen voor experimentele algoritmes, mits er de mogelijkheid bestaat om een test op eigen initiatief af te breken when the shit hits the fan en de wijzigingen inzichtelijk zijn (changelog). Ik zou zeggen, erken de problemen, en grijp de kansen die je hier op Tweakers toegeworpen krijgt om een oplossing te vinden. Met mij zijn er waarschijnlijk nog vele anderen die ook niet vies zijn van wat experimentjes.

Overigens heb ik persoonlijk niks tegen de persoon achter het tado account. Sterker nog, ik vind het heel mooi om te zien hoe een medewerker van tado die extra mile nastreeft door persoonlijke ondersteuning te bieden aan Tweakers. Ik kan soms misschien wat bot overkomen, maar ik beschrijf dat zelf liever als recht voor zijn raap zijn en scherp uit te hoek kunnen komen. Al met al, kudos voor tado en no hard feelings, we willen allebei graag dat het goed functioneert :*)

Japperrrr wijzigde deze reactie 07-02-2019 17:23 (6%)

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Japperrrr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:16:

Nu zegt tado dus doodleuk: neem contact op met de klantenservice en we gaan per individueel geval bekijken welke aanpassingen er gedaan moeten worden. Dat is gewoon geen werkbare situatie en verre van normaal. Laten we de discussie daarom wat anders voeren, de stapjes wat verkleinen. Kunnen we het erover eens zijn dat het algoritme van tado niet helemaal lekker functioneert? Immers, onze woning is een doodgewone vrijstaande woning zoals je die in Nederland overal vindt, en schijnbaar is de tado zonder custom aanpassingen niet in staat de temperatuur onder controle te houden.
3x raden hoe algoritmes verbetert kunnen worden: op basis van het bekijken van unieke/individuele situaties.
Als Tado geen idee heeft wat de data is waarop jouw tado-device moet werken, dan kunnen ze de algoritmes daar niet op aanpassen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Japperrrr
Rob schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:30:
[...]
3x raden hoe algoritmes verbetert kunnen worden: op basis van het bekijken van unieke/individuele situaties.
Als Tado geen idee heeft wat de data is waarop jouw tado-device moet werken, dan kunnen ze de algoritmes daar niet op aanpassen.
Dat weten ze wel, want ik heb een tijdje terug al contact opgenomen met de klantenservice en de hele situatie uitgelegd. Helaas krijg je dan een min of meer standaard antwoord, namelijk dat er twee parameters zijn aangepast en zie maar of het beter werkt. Als er hier in huis sprake was van een unieke situatie die niet kan worden afgevangen met het standaard algoritme, fair enough, maar dat is niet zo. De tado kan gewoon niet omgaan met vloerverwarming en dat zou een hoge prio moeten krijgen in de roadmap. Ondanks dat ik de moeite van tado om mijn individuele probleem te verhelpen zeer waardeer, is twee parameters aanpassen hier zeker niet de juiste (structurele) oplossing.

En zonder dat het probleem erkend wordt gaat die structurele oplossing er ook niet komen vrees ik.

Japperrrr wijzigde deze reactie 07-02-2019 17:36 (29%)

• sijbren
Famous schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:53:
[...]

Edit;
Laatst ook allemaal negatieve verhalen op nl.pepper.com toen er een starterskit in de aanbieding was.
Volgens mij weten al die mensen niet dat je het zonder abonnement prima kan gebruiken :)
Ik gebruik inderdaad ook een slim schema, dus kom inderdaad ook nooit in een koud huis thuis. Tot op heden heb ik ook geen behoefte aan de betaalde versie van de V3+ app. Die enkele keer dat ik het nodig zou hebben doe ik het nu gewoon handmatig ;)

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

@tado Ik krijg het gevoel dat de optie "temperatuur aanpassen tot volgend smartschedule moment" er expres uit gesloopt is om mensen tot het abonnement te dwingen. Het is belachelijk dat een dergelijke simpele feature er niet meer in zit en dit is voor jullie heel simpel er weer in te maken.

Als deze feature niet snel terugkomt, dan zal ik onder de wettelijke voorwaarden het product terug sturen en volledige restitutie verwachten. Het is niet toegestaan dergelijke basisfunctionaliteit gaandeweg eruit te halen. Misschien dat ik te snel oordeel, maar kan mij geen één goede reden bedenken waarom deze feature niet zou kunnen werken. Er zijn voor klanten totaal geen nadelige gevolgen met deze feature.
In de beta is de optie er helemaal uit, waar het in de normale versie er nog wel in zat maar simpelweg niet werkte.

Het smartschedule moment gebruiken is super handig voor ons om op deze manier er zeker van te zijn dat de ketel niet door blijft stoken in bijvoorbeeld de nacht.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• D-e-n
Koldur schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:46:
@tado Ik krijg het gevoel dat de optie "temperatuur aanpassen tot volgend smartschedule moment" er expres uit gesloopt is om mensen tot het abonnement te dwingen.
Hier schrik ik nu wel van. We hebben er net eentje binnen (V3+ met een aanbieding) maar op deze manier heeft het wellicht überhaupt geen nut aan de installatie te beginnen. Want als er iets is dat we met onze oude domme thermostaat al gebruiken is het dat wel.

Op zeker dat mijn partner de temperatuur een keer een graadje hoger zet en we dat vergeten als we naar bed gaan.

@tado
Klopt dit?

D-e-n wijzigde deze reactie 07-02-2019 21:06 (11%)

• JBS
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:02:
[...]

Hier schrik ik nu wel van. We hebben er net eentje binnen (V3+ met een aanbieding) maar op deze manier heeft het wellicht überhaupt geen nut aan de installatie te beginnen. Want als er iets is dat we met onze oude domme thermostaat al gebruiken is het dat wel.

Op zeker dat mijn partner de temperatuur een keer een graadje hoger zet en we dat vergeten als we naar bed gaan.

@tado
Klopt dit?
Ja dat klopt, tenminste, de optie ontbreekt in de V3+ app. Op de thermostaat en radiatorknop zelf is deze optie wel beschikbaar.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:41
D-e-n schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:02:
[...]

@tado
Klopt dit?
Je kan nog wel altijd de timer instellen dat als je het met de hand doet het voor een uur actief is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Daniel. schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Je kan nog wel altijd de timer instellen dat als je het met de hand doet het voor een uur actief is.
Wat natuurlijk enorm onhandig is, het is heel bijzonder dat het omschakelen naar smartschema niet meer kan.

• D-e-n
Daniel. schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Tnx. Hoe moet ik me dat voorstellen in de app? Een scherm met een temperatuur en een timer?

• JBS
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:20:
[...]

Tnx. Hoe moet ik me dat voorstellen in de app? Een scherm met een temperatuur en een timer?
Zie bijvoorbeeld
ETH0.1 in "Tado Smart Thermostat Topic"

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15-02 21:39
Japperrrr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:16:
De verwarming hier is al vanaf half 11 vanmorgen uitgeschakeld als gevolg van een overshoot, en dat gebeurt gewoon elke dag. Er wordt geadverteerd met termen als "Slimme Thermostaat", "comfortabel en gezond klimaat" en een "besparing van 31% op de energierekening". Nu hangt hier een hele mooie Intergas HRE modulerence CV aan de muur, maar die begint 's ochtends veel te laat te loeien (comfort omlaag) en loeit vervolgens te lang door, om daarna uren lang geen gebruik te maken van de modulerende functie (comfort omlaag en hogere energierekening).

Waar ik me echter aan stoor is dat er wordt gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat klanten contact moeten opnemen met de klantenservice om een goed werkend systeem te krijgen. Onze jaren '50 vrijstaande woning is representief voor een zeer grote groep woningen in Nederland. Voorzien van gasgestookte centrale verwarming en vloerverwarming op de benedenvloer, aangelegd tijdens een verbouwing. Het vermogen van de CV is ruim voldoende om het huis zelfs met -20°C op temperatuur te houden, dus daar ligt het niet aan. De 10 jaar oude Honeywell thermostaat had er dan ook geen moeite mee om de woonkamer op tijd warm te hebben en tevens warm te houden.

Het erkennen van een probleem is een sterk gebaar en geen zwaktebod, zeker niet voor een start-up. Ik zou erg waarderen als er zou worden toegegeven dat het niet goed functioneert, met de boodschap dat er op structurele wijze aan gewerkt wordt. Het probleem afdoen als uitzondering en vervolgens als normaalste zaak van de wereld klanten aanraden contact op te nemen met de klantenservice wekt bij mij juist meer argwaan op en doet mij vermoeden dat tado de zaakjes helemaal niet zo lekker op orde heeft als de website doet geloven. Het draagt absoluut niet bij aan vertrouwen in een goede structurele oplossing.

Als Tweaker ben ik ook zeker wel bereid om onze thermostaat beschikbaar te stellen voor experimentele algoritmes, mits er de mogelijkheid bestaat om een test op eigen initiatief af te breken when the shit hits the fan en de wijzigingen inzichtelijk zijn (changelog). Ik zou zeggen, erken de problemen, en grijp de kansen die je hier op Tweakers toegeworpen krijgt om een oplossing te vinden. Met mij zijn er waarschijnlijk nog vele anderen die ook niet vies zijn van wat experimentjes.

Overigens heb ik persoonlijk niks tegen de persoon achter het tado account. Sterker nog, ik vind het heel mooi om te zien hoe een medewerker van tado die extra mile nastreeft door persoonlijke ondersteuning te bieden aan Tweakers. Ik kan soms misschien wat bot overkomen, maar ik beschrijf dat zelf liever als recht voor zijn raap zijn en scherp uit te hoek kunnen komen. Al met al, kudos voor tado en no hard feelings, we willen allebei graag dat het goed functioneert :*)
Reken er maar niet op dat dingen structureel worden opgepakt, ik krijg al 2 jaar meldingen dat de batterijen van mijn thermostaatknop helaas toch een stuk eerder leeg zijn dan verwacht en dat hier aan gewerkt wordt... Toch gaan ze nog steeds 1 voor 1 iedere paar maanden leeg en verandert er tot op heden niks. Het jammere is dat alternatieven voor Tado ook niet zaligmakend zijn en dat ik daarom nog niet over wil stappen, dus nu maar wachten op een alternatief.

• sijbren
Koldur schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:20:
[...]

Wat natuurlijk enorm onhandig is, het is heel bijzonder dat het omschakelen naar smartschema niet meer kan.
Ik pas de temperatuur daarom ook vaak aan middels Siri op mijn iPhone of Apple watch. Op die manier wordt de temperatuur aangepast tot het volgende schakelmoment van je slimme schema. En zit je niet te klooien met de timer enz.

• D-e-n
sijbren schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:17:
[...]

Ik pas de temperatuur daarom ook vaak aan middels Siri op mijn iPhone of Apple watch. Op die manier wordt de temperatuur aangepast tot het volgende schakelmoment van je slimme schema. En zit je niet te klooien met de timer enz.
Maar wat is dan het verschil met het veranderen van de temperatuur in de app zoals @Koldur aangeeft?

Ik kan me drie manieren bedenken waarop je het schema overruled door een temperatuur op te geven:
1) in de app
2) via spraak (siri, alexa, google)
3) via de thermostaat aan de muur

Zit daar dan dus verschil tussen? Gewenst is uiteraard dat standaard het schema weer wordt opgepakt. Misschien kan @tado daar antwoord op geven.

D-e-n wijzigde deze reactie 07-02-2019 22:33 (4%)

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18:42
Je vergeet de my tado website nog te noemen. Daar kan je nog wel wijzigingen maken tot het volgende automatisch moment van omschakelen

• NLAnaconda
Vandaag een leuke chat met een medewerker op de Tado website.

- Ik zei dat ik aan het orienteren was en vroeg me af of geofencing nou wel of niet achter een abonnement zat.
- Die medewerker vertelde me dat dat zo was voor V3+.
- Ik zei dat ik een beetje baalde dat ik een duur product zou gaan kopen om het vervolgens pas met een abonnement volledig kon gaan gebruiken.
- Zegt die medewerker, nou dan koop je toch de V3, die kan vrijwel hetzelfde maar dan zonder abonnement.
- Ik: Huh? Waarom heet het dan V3+, dan zou het toch V3- moeten heten?
- Zij: "Haha, Yes I have to partially agree with you about that. But it is for me impossible to change anything about it but if I were you, I would buy the V3".

Oke 8)7

Ik heb het idee dat Tado het subscription verdien model als extra melk }:O is gaan zien zonder daarmee eigenlijk extra toegevoegde waarde te creëren.

Nadeel, waar vind je nog zo'n V3 in combinatie met 4 radiator knoppen.
De V3+ met 4 knoppen is op 50five € 459,40
De V3 met 4 knoppen is € 555,30
Voor die € 100 verschil heb je dan weer een aardig tijdje een subscription... :O

Tado lacht het laatst :z
Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True