Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HGBMason
  • Registratie: januari 2017
  • Niet online
rwba schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Bedankt voor je heldere reactie.

Dat is wel heel erg jammer. De Tado knoppen hebben mijn voorkeur, maar als je 3 thermostaten nodig hebt is dat 360 euro terwijl drie temperatuursensoren misschien 50 euro zouden kosten. Snap dan niet dat Tado zelf geen temperatuursensoren heeft. Beetje onnodig een dure thermostaat te kopen die alleen als "domme" temperatuursensor te gebruiken.
Helemaal mee eens, een slimme wandthermostaat is veel te duur om als aanvullende voeler gebruikt te worden in een zone.
Het is natuurlijk geen gezicht, maar nu ze goedkoper worden zou je ook een extra radiatorkraan op tafel kunnen zetten om de temperatuur in een zone te meten en door te geven aan het systeem. Je gebruikt dan alleen het deel dat je op de basis klikt. Misschien moet je het tijdelijk op een radiator monteren om het te kalibreren en te registreren binnen de zone. In de app kun je aangeven dat deze kraan gebruikt moet worden om de temperatuur te bepalen in de zone. Daarna zet je hem naast je Google Home op tafel.

• rwba
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 08-07 21:41
HGBMason schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:33:
[...]

Helemaal mee eens, een slimme wandthermostaat is veel te duur om als aanvullende voeler gebruikt te worden in een zone.
Het is natuurlijk geen gezicht, maar nu ze goedkoper worden zou je ook een extra radiatorkraan op tafel kunnen zetten om de temperatuur in een zone te meten en door te geven aan het systeem. Je gebruikt dan alleen het deel dat je op de basis klikt. Misschien moet je het tijdelijk op een radiator monteren om het te kalibreren en te registreren binnen de zone. In de app kun je aangeven dat deze kraan gebruikt moet worden om de temperatuur te bepalen in de zone. Daarna zet je hem naast je Google Home op tafel.
Dat is nog best een slim idee, thanks voor de tip!

• Bzztoh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11:34
Ik wilde mijn Atag ONE (ketel ATAG i36EC) vervangen, omdat ik er ontevreden over was. Onder andere op basis van tweakers reviews en dit forum gekozen voor Tado.
Besteld, maar helaas bleek de Tado niet te werken voor mij.

"Helaas is tado° op dit moment niet compatibel met uw verwarmingssysteem.Wij voeren constant onderzoek en ontwikkelingen uit om de compatibiliteit van tado met verschillende verwarmingssystemen te verbeteren, maar we weten nog niet wanneer uw systeem compatibel zal zijn."

Iemand enig idee waarom Tado niet werkt met deze ketel? Hij is nog geen anderhalf jaar oud.

Bzztoh wijzigde deze reactie 12-01-2019 14:41 (0%)
Reden: typefout

• HGBMason
  • Niet online
Bzztoh schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:41:
Ik wilde mijn Atag ONE (ketel ATAG i36EC) vervangen, omdat ik er ontevreden over was. Onder andere op basis van tweakers reviews en dit forum gekozen voor Tado.

"Helaas is tado° op dit moment niet compatibel met uw verwarmingssysteem.Wij voeren constant onderzoek en ontwikkelingen uit om de compatibiliteit van tado met verschillende verwarmingssystemen te verbeteren, maar we weten nog niet wanneer uw systeem compatibel zal zijn."

Iemand enig idee waarom Tado niet werkt met deze ketel? Hij is nog geen anderhalf jaar oud.
Bij mij werkt de combinatie i36ec en Tado. Zie voor de problemen met de benodigde OTLPA adapter (ongeveer 20 euro, zat bij mij standaard al op de ketel) mijn bericht op 18-12-2018. HGBMason in "Tado Smart Thermostat Topic"

HGBMason wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:03 (7%)

Bzztoh schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:41:

Zolang uw ketel een OT adapter heeft (of u die koopt) zodat de ketel geschikt is voor een ATAG WiZe thermostaat dan kan tado ook werken.

U kunt daarna met deze manual (OpenTherm) installeren:
https://www.tado.com/professional-manuals

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:12
Hier valt geregeld de laatste tijd externe verbinding weg en de verbinding tussen bridge en thermostaat.
Hierdoor is tado alleen met de hand te bedienen, erg vervelend!

DaveD

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07-09 10:14
ETH0.1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:52:
Voor de liefhebber:
een 4pack knoppen voor 188 euro
een 2pack knoppen voor 101 euro
Wow, idd een goede deal. Ik ben me nog aan het orienteren wat ik in mijn nieuwe (nieuwbouw) huis wil. Maar twijfel tussen Danfoss LC 13, Netatmo of Tado. Maar met deze prijzen heeft Tado weer een stap voor.

Mijn situatie zal als volgt zijn. Stadsverwarming met op de begane grond alleen vloerverwarming met thermostaat. Bovenverdieping 5 radiatoren (3 slaapkamers, badkamer en zolder) allen direct aangesloten aan de stadsverwarming. Ik bedien de radiatoren dus niet met de thermostaat beneden, deze is alleen voor de vloeverwarming. Boven ook nog een losse verdeler (dus apart van beneden/vloerverwarming) voor de radiatoren.

Mijn plan is om de thermostaatknoppen van alle radiatoren dus te vervangen voor Tado knoppen. Beneden laat ik voor wat het is, aangezien ik geen investering wil doen om een klep op te zetten zodat ik alleen de vloerverwarming kan bedienen. Deze laat ik hoe het is.

Heb ik het goed dat ik dan alleen de radiatorknoppen nodig heb en dan nog een internetbridge erbij? Dan ben ik toch klaar?

En deze actie op Amazon. Is dit tijdelijk of raden jullie mij om nu meteen te kopen? Ik heb ze pas over een maand of drie nodig (en kan ze dan ook pas aansluiten/testen). Net ook gekeken naar een losse internetbridge op mp. Ik zie de v3+ versies en de voornamelijk de v2. Nu neig ik uiteraard altijd naar de nieuwste. Maar door deze topic heen, schijnt v3+ niet altijd beter te hoeven zijn. Wat raden jullie mij op dit moment aan? EDIT: zie in het slot dat er al genoeg staat over de v3+ en v2. Ga toch voor de v3+ (als ik ook daadwerkelijk kies voor Tado).

Daarnaast nog een ding ga google home en domoticz gebruiken in mijn nieuwe woning. Hoe is dit in samenwerking met alleen de tado radiatorknoppen? Zag wel dat de tado thermostaat werkt met domoticz, maar deze ga dus niet gebruiken.

Alvast dank!

• aaajeetee
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:55
Het wordt toch maar eens tijd dat ik hier om hulp ga vragen.

Ik heb een tado smart thermostat hangen, samen met de internet bridge. Deze doen hun werk uitstekend, niks te klagen (opentherm aangesloten).

Nu heb ik onlangs een extensionkit erbij gekocht. Deze heb ik ook opentherm aangesloten en middels een stekker aangesloten en voorzien van 230v.
Deze gepaired met de bridge, alles goed. Op de thermostaat aangegeven dat deze nu draadloos mét extensionkit moet praten (via het settingsmenu op de thermostaat: TS, HC01, HW, mét EX, D01.

Op zich tot nu toe alles nog goed: alle apparaten worden herkend en zijn gekoppeld.

Echter, mijn extensionkit leidt een eigen leven. De CV blijft maar branden en luistert niet naar wat de thermostaat zegt.
Ter illustratie: het is 20.8 graden volgens de thermostaat en ik heb ingesteld dat deze naar 16 moet verlagen (heb ook ‘uit’ geprobeerd). CV blijft branden.

Heb alles al eens opnieuw gestart, inclusief router en het probleem blijft.
Het lampje op de extensionkit zit in ‘normal operation’ mode (aan, fading uit).

Iemand die me hier wat meer over kan vertellen en, liever nog, wat ik fout doe en hoe dit op te lossen?

De bedrading is goed volgens Tado support. In eerste instantie had ik geen 230v en dat gaven zij aan na foto’s te hebben opgestuurd.

Update: ik heb een remeha quinta 35c en hiervoor een remeha thermostaat die ook middels opentherm was aangesloten.
Ter info: het is inmiddels 21.5 graden, ik heb de cv maar even uitgezet voor nu.

aaajeetee wijzigde deze reactie 12-01-2019 20:02 (9%)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
DaveD1109 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:52:
Hier valt geregeld de laatste tijd externe verbinding weg en de verbinding tussen bridge en thermostaat.
Hierdoor is tado alleen met de hand te bedienen, erg vervelend!
Herken dit niet. Klinkt als een issue binnen je eigen netwerk?

• hardtarget
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:09
aaajeetee schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:32:
Het wordt toch maar eens tijd dat ik hier om hulp ga vragen.

Ik heb een tado smart thermostat hangen, samen met de internet bridge. Deze doen hun werk uitstekend, niks te klagen (opentherm aangesloten).

Nu heb ik onlangs een extensionkit erbij gekocht. Deze heb ik ook opentherm aangesloten en middels een stekker aangesloten en voorzien van 230v.
Deze gepaired met de bridge, alles goed. Op de thermostaat aangegeven dat deze nu draadloos mét extensionkit moet praten (via het settingsmenu op de thermostaat: TS, HC01, HW, mét EX, D01.

Op zich tot nu toe alles nog goed: alle apparaten worden herkend en zijn gekoppeld.

Echter, mijn extensionkit leidt een eigen leven. De CV blijft maar branden en luistert niet naar wat de thermostaat zegt.
Ter illustratie: het is 20.8 graden volgens de thermostaat en ik heb ingesteld dat deze naar 16 moet verlagen (heb ook ‘uit’ geprobeerd). CV blijft branden.

Heb alles al eens opnieuw gestart, inclusief router en het probleem blijft.
Het lampje op de extensionkit zit in ‘normal operation’ mode (aan, fading uit).

Iemand die me hier wat meer over kan vertellen en, liever nog, wat ik fout doe en hoe dit op te lossen?

De bedrading is goed volgens Tado support. In eerste instantie had ik geen 230v en dat gaven zij aan na foto’s te hebben opgestuurd.

Update: ik heb een remeha quinta 35c en hiervoor een remeha thermostaat die ook middels opentherm was aangesloten.
Ter info: het is inmiddels 21.5 graden, ik heb de cv maar even uitgezet voor nu.
Heb je toevallig geen oude firmware op de extension kit?
Heb ik namelijk wel gehad iets van v29.1 of zoiets.
Was te oud, de ketel ging wel aan maar niet meer uit. Na de update was het opgelost.

• aaajeetee
hardtarget schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:51:
[...]

Heb je toevallig geen oude firmware op de extension kit?
Heb ik namelijk wel gehad iets van v29.1 of zoiets.
Was te oud, de ketel ging wel aan maar niet meer uit. Na de update was het opgelost.
Zou kunnen misschien. Weet je toevallig hoe ik de firmware kan updaten?

Ik zal ook even googlen hierover in ieder geval. Bedankt voor in ieder geval een nieuwe richting :)

Update: gaat blijkbaar automatisch. Het klinkt zeer plausibel, ik ga denk ik maar eens met de Tado support mailen om te vragen of zij hier meer over kunnen inzien en evt kunnen forceren.

aaajeetee wijzigde deze reactie 12-01-2019 23:11 (16%)

• hardtarget
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:09
aaajeetee schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 23:05:
[...]

Zou kunnen misschien. Weet je toevallig hoe ik de firmware kan updaten?

Ik zal ook even googlen hierover in ieder geval. Bedankt voor in ieder geval een nieuwe richting :)

Update: gaat blijkbaar automatisch. Het klinkt zeer plausibel, ik ga denk ik maar eens met de Tado support mailen om te vragen of zij hier meer over kunnen inzien en evt kunnen forceren.
Duurde bij mij meer dan 1 week, todat ik het advies kreeg om de kit dichterbij de bride te leggen. Toen had ik de update binnen een paar uur.
Huidige versie is v54.11

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:41
Flinke aanbieding vandaag op amazon.de

Tado V3+ Slimme Thermostaat Starter Kit €117,99
Tado V3+ Slimme Thermostaatknop Starter kit €85,99
Tado V3+ Slimme Thermostaat (zonder bridge) €89,99

https://www.amazon.de/apb...rd_r=HGW87XJJB7YM4F2X2G3X

• aaajeetee
hardtarget schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 23:36:
[...]

Duurde bij mij meer dan 1 week, todat ik het advies kreeg om de kit dichterbij de bride te leggen. Toen had ik de update binnen een paar uur.
Huidige versie is v54.11
De twee liggen op, ik schat, zo’n 30centimeter van elkaar vandaan. Ik denk dat dat wel dichtbij genoeg is :p

Kan ik ergens inzien welke versie mijn kit nu heeft?
Ik zal vandaag de thermostaat weer bekabeld aansluiten en de kit maar even een tijdje aan de stroom laten, en dan volgende week maar weer eens proberen.

Bedankt!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:12
JBS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:14:
[...]
Herken dit niet. Klinkt als een issue binnen je eigen netwerk?
Nooit problemen gehad en heb de tado al 2 jaar.
Nu echter de laatste tijd dat hij geregeld niet meer bereikbaar is via de app.
Zojuist de router opnieuw gestart maar dat mocht niet baten.
Zal zo is verder kijken!

DaveD

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-09 17:18
Ik had hetzelfde, blijkt dat de nieuwe switch die ik eraan gehangen had een beetje brak was, oude switch terug geplaatst en probleem opgelost.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• yzh
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 20:48
-ION- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:25:

Op 50five is een losse Tado Smart Thermostat 72,50€ (met 7% korting, NEWYEAR7 code)

Of is dit een andere versie? Zo ja, wat zijn de verschillen?

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:57
ik snap nu even niet hoe het nu precies zit met tado
Als ik een v3+ set koop moet ik dan auto skills nemen a 3 euro per maand?
Als ik b.v. geofence wil
En als ik een V3 koop en 20 euro upgrade koop dan hoef ik geen abonnement?
Ik kan niet echt een voor/nadeel overzicht vinden op hun site namelijk

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:41
@tado is de lifetime auto assist skill die je kan kopen als je een V2 of V3 hebt gekoppeld aan je account of aan je bridge. M.a.w. kan ik een V2 bridge vervangen door een V3+ bridge voor Apple homekit ondersteuning met behoud van lifetime auto assist?

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
-ION- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:54:
@tado is de lifetime auto assist skill die je kan kopen als je een V2 of V3 hebt gekoppeld aan je account of aan je bridge. M.a.w. kan ik een V2 bridge vervangen door een V3+ bridge voor Apple homekit ondersteuning met behoud van lifetime auto assist?
Het abonnement is gekoppeld aan de bridge, je zou wel een oude V3 bridge kunnen gebruiken voor de homekit.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

yzh schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Op 50five is een losse Tado Smart Thermostat 72,50€ (met 7% korting, NEWYEAR7 code)

Of is dit een andere versie? Zo ja, wat zijn de verschillen?
jij kijkt naar de radiatorknop i.p.v. een thermostaat. Addiotionele thermostaat bij 50five is 129 -7% = 120. Bij amazon nu 90.

woekele wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:15 (10%)

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-09 06:05
-ION- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:25:

Thanks! De starter kit besteld. Met standaard verzending kwam het uiteindelijke bedrag uit op €117,57
Verzendkosten kwamen erbij en daarna ging er nog een korting af, geen idee waarom maar ik vind het prima ;)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
zoeperman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:58:
ik snap nu even niet hoe het nu precies zit met tado
Als ik een v3+ set koop moet ik dan auto skills nemen a 3 euro per maand?
Als ik b.v. geofence wil
En als ik een V3 koop en 20 euro upgrade koop dan hoef ik geen abonnement?
Ik kan niet echt een voor/nadeel overzicht vinden op hun site namelijk
Eerste vraag: klopt
Tweede vraag: klopt wel, maar je hoeft niet perse over naar de nieuwe app: je kunt ook op de oude blijven (ik zit zelf nog op de oude), dat kost niks.

• zoeperman
  • Laatst online: 16-09 20:57
hmm dan is het niet interessant om een V3+ te kopen ja, aangezien je dan voor leuke functies 3 euro per maand kwijt bent

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 10-09 23:59
zoeperman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:02:
hmm dan is het niet interessant om een V3+ te kopen ja, aangezien je dan voor leuke functies 3 euro per maand kwijt bent
Afhankelijk van hoe je er tegen aan kijkt natuurlijk ;)

Ik heb bewust een v3+ genomen, met abonnement, omdat
- Mijn ketel alleen met een v3+ native ondersteunt word (Nefit Uba branderautomaat)
- Nieuwe ontwikkelingen plaats vinden op v3+
- Je V2/3 koopt as is, ik verwacht daar geen aanpassingen/toevoegingen meer op
- De V2 maart 2015, dus alweer 4 jaar oud (Ik kan zo snel niet vinden hoe oud de V3 is)

Met name de nieuwe ontwikkelingen (roadmap) en Nefit native ketelondersteuning, hebben mij over de streep getrokken om een V3+ te kopen ipv een oudere variant.

en laten we eerlijk wezen, 30 euro/jaar is nu ook weer niet de wereld he ;)

• Xtince
sijbren schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:42:
[...]

Thanks! De starter kit besteld. Met standaard verzending kwam het uiteindelijke bedrag uit op €117,57
Verzendkosten kwamen erbij en daarna ging er nog een korting af, geen idee waarom maar ik vind het prima ;)
Heb nog nooit via amazon.de besteld, maar is het niet zo dat je boven de €30 gratis verzending is? Wil denk ik nu ook de starterkit kopen, maar als er maar een €10 verschil zit met de nederlandse webwinkels vind ik het niet waard om via duitsland te kopen.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

199 vs 118 is meer dan 10 verschil.

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:04
Ik heb mijn Tado gekoppeld aan Google Home.
Klein probleem, Tado heeft besloten ALLE thermostaten toe te voegen.
Dus ik vraag 'Hoe warm is het binnen?'
HOT WATER IS NIET BEREIKBAAR, HET IS BINNEN 20 GRADEN

Ik kan dus niet die Warm water thermostaat eruit halen, heel het nut is dus gewoon weg. Ik krijg steeds te horen dat ie niet beschikbaar is, I dont care :(

• sijbren
Xtince schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:08:
[...]

Heb nog nooit via amazon.de besteld, maar is het niet zo dat je boven de €30 gratis verzending is? Wil denk ik nu ook de starterkit kopen, maar als er maar een €10 verschil zit met de nederlandse webwinkels vind ik het niet waard om via duitsland te kopen.
Durf ik niet te zeggen. Bij mij kwamen er eerst verzendkosten bij maar daarna weer een korting af, waardoor de verzendkosten weer weg waren. Dus in mijn geval geen verzendkosten.

• Xtince
woekele schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:26:
199 vs 118 is meer dan 10 verschil.
Oeps had de andere starterkit begrepen. My bad

• yzh
woekele schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:08:
[...]

jij kijkt naar de radiatorknop i.p.v. een thermostaat. Addiotionele thermostaat bij 50five is 129 -7% = 120. Bij amazon nu 90.
Ahh ic, het is een set met thermostaat en radiator knop. Inderdaad goedkoper bij amazon dan!

Is deze trouwens compatible met een v3 bridge? Aangezien dit een v3+ set is?

yzh wijzigde deze reactie 13-01-2019 18:55 (10%)

• UenJL
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 24-08 09:50
aaajeetee schreef op zondag 13 januari 2019 @ 08:02:
[...]

De twee liggen op, ik schat, zo’n 30centimeter van elkaar vandaan. Ik denk dat dat wel dichtbij genoeg is :p

Kan ik ergens inzien welke versie mijn kit nu heeft?
Ik zal vandaag de thermostaat weer bekabeld aansluiten en de kit maar even een tijdje aan de stroom laten, en dan volgende week maar weer eens proberen.

Bedankt!
Kijk hier maar eens: http://www.peterdebruin.net/tado.html

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

yzh schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:52:
[...]

Ahh ic, het is een set met thermostaat en radiator knop. Inderdaad goedkoper bij amazon dan!

Is deze trouwens compatible met een v3 bridge? Aangezien dit een v3+ set is?
volgens mij kijk je weer naar iets anders dan ik :) het is geen set, maar alleen een additionele thermostaat.
kan ook gewoon in de settings van de app.

woekele wijzigde deze reactie 13-01-2019 20:28 (21%)

• aaajeetee
Thanks. De kit en thermostaat hebben beide de firmware 54.11, de bridge heeft versie 50.6.
Ik weet niet of de versie van de bridge klopt, maar de kit versie lijkt de nieuwste?

• UenJL
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 24-08 09:50
aaajeetee schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:55:
[...]

Thanks. De kit en thermostaat hebben beide de firmware 54.11, de bridge heeft versie 50.6.
Ik weet niet of de versie van de bridge klopt, maar de kit versie lijkt de nieuwste?
Mijn bridge heeft ook 50.6; Mijn Tado heeft versie: 55.0; De Tado thermostaten hebben firmware v 54.4. Of dat de meest actuele versies zijn weet ik eigenlijk niet..

• Xtince
Zojuist ook de bestelling geplaatst voor de starterkit (bridge en radiatorknop) via Amazon. Kon de aanbieding toch niet laten. Wel spijt dat ik gisteren niet de extra radiatorknoppen heb besteld.... Heeft Amazon vaker van deze acties? Heb ze toch pas over een maand of 3 (in mijn nieuwe woning) nodig.

• aaajeetee
Xtince schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:21:
Zojuist ook de bestelling geplaatst voor de starterkit (bridge en radiatorknop) via Amazon. Kon de aanbieding toch niet laten. Wel spijt dat ik gisteren niet de extra radiatorknoppen heb besteld.... Heeft Amazon vaker van deze acties? Heb ze toch pas over een maand of 3 (in mijn nieuwe woning) nodig.
Je zou pepper.com eens in de gaten kunnen houden en een 'alert' op tado kunnen zetten. Er worden wel vaker aanbiedingen voor tado gespot.

• Xtince
aaajeetee schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Je zou pepper.com eens in de gaten kunnen houden en een 'alert' op tado kunnen zetten. Er worden wel vaker aanbiedingen voor tado gespot.
Top, thanks!

• yzh
woekele schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:48:
[...]

volgens mij kijk je weer naar iets anders dan ik :) het is geen set, maar alleen een additionele thermostaat.

[...]

kan ook gewoon in de settings van de app.
Nee toch? Ik heb het over deze

Smart radiator thermostat, op de plaatjes zie je dat er een radiator knop bij zit.

Edit: ik snap waar de verwarring vandaan komt, ik bedoelde internetbridge en radiator knop.

yzh wijzigde deze reactie 13-01-2019 22:06 (9%)

• Xtince
ardvark99 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat het niet verstandig is om alle radiators van tado knoppen te voorzien. tado kan niet meten hoe de doorstroming is van de CV, als bij bijna alle radiotors de knoppen dicht staan, krijg je dit soort rare effecten. Een CV ketel is ook gemaakt om een bepaalde doorstroming te kunnen halen. Het zelfde bereik je in een huis met een CV en handkranen, draai alle kranen dicht, en zet de thermostaat op hoog. Je kan op een of andere manier een bypass maken, maar hoe is denk ik per installatie verschillend.

Bovendien zal de pomp van een CV na ijlen om de opgewarmte wamte kwijt te raken, totdat de warmte van het rondgepomte water in de CV voldoende gedaalt is.

Helemaal de warmte precies geregeld krijg je niet voor elkaar, je moet minstens een paar radiatoren met handmatige (thermische) knoppen regelen, om er voor te zorgen dat de CV niet probeert water te pompen, terwijl alle radiotors dicht staan. Ik heb bv in de keuken vloerverwarming en in de woonkamer een convectorput, die niet door tado geregeld worden. Op de andere radiators zitten of tado knoppen, of handmatige (thermostatische) knoppen. Er is altijd voldoende doorloop, en toch wordt niet elke ruimte altijd verwarmt.
Speelt dit probleem ook bij stadsverwarming? Want was juist wel van plan om alle knoppen te vervangen met een Tado. Maar als daarmee eea ontregeld wordt, doe ik dat liever niet.

• ETH0.1
dragonfly4 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Zijn dit niet de "oude" knoppen? Nuja 2 maanden wachten is toch geen optie want dan is de winter voorbij :-)
Geen idee, als ik op internet ga zoeken kom ik er niet uit.... we komen er achter als ik mijn knoppen geleverd krijg :)

Zie nu wel dat ze van 188 naar 241 zijn gegaan, levertijd staat nu ipv onbekend, nu op ergens tussen 13feb en 26 maart.

Zodra ze binnen zijn vertel ik je of het een VA01 of VA02 is

• ardvark99
  • Nu online
Xtince schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:03:
[...]

Speelt dit probleem ook bij stadsverwarming? Want was juist wel van plan om alle knoppen te vervangen met een Tado. Maar als daarmee eea ontregeld wordt, doe ik dat liever niet.
Ik heb geen ervaring met stadsverwarming, maar ik vermoed dat je daar het probleem niet hebt. Als het goed is kan je nu al alle radiatoren dichtdraaien zonder problemen. Je hebt geen pomp, maar je zit op een netwerk aangesloten zoals het waternet. Er staat gewoon druk op het leiding netwerk, en zo gauw jij een kraan open zet, stroomt er bij jou ook warm water door de radiator.

Een CV installatie thuis is een gesloten systeem, dat werkt anders. De pomp van de CV moet de druk en de warmte kwijt kunnen.

• Xtince
ardvark99 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:24:
[...]

Ik heb geen ervaring met stadsverwarming, maar ik vermoed dat je daar het probleem niet hebt. Als het goed is kan je nu al alle radiatoren dichtdraaien zonder problemen. Je hebt geen pomp, maar je zit op een netwerk aangesloten zoals het waternet. Er staat gewoon druk op het leiding netwerk, en zo gauw jij een kraan open zet, stroomt er bij jou ook warm water door de radiator.

Een CV installatie thuis is een gesloten systeem, dat werkt anders. De pomp van de CV moet de druk en de warmte kwijt kunnen.
Dank voor je snelle reactie! Helder!

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Xtince schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:21:
Amazon.de verkoopt ze zelf voor de normale prijs van €63 nog wat, met prime heb je ze een dag later gratis bezorgd. Aanbiedingen vind je meer wel dan niet, alleen wisselen de leveranciers ervan en om de zoveel tijd komt Tado als dagaanbieding en krijg je 40-50% korting op de adviesprijs.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:17
Vanacht is blijkbaar mijn router uitgevallen. Vanochtend kwam ik beneden en was het maar 18.7 graden in huis. In het slimme schema staat dat hij om 06:00 altijd aan moet staan

Mijn tado is met een draadje direct verbonden met de CV. Hoe kan dit nou? Is dit omdat hij niet de geolocatie van mijn telefoon kon zien en daardoor er maar vanuit ging dat ik niet thuis was en daardoor in de Afwezigmodus ging staan?

• TorpedoX_88
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:11
2stimpy schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:31:
[...]

Ik heb inderdaad een Intergas, de hre36/30.
Op internet kwam ik al een goede uitleg tegen van Roderick.
Zo ben ik nu inderdaad aan het finetunen.

Max temp iets verlaagd naar 70
Start toerental verlaagd van 70 naar 55
Minimale OT vraag op 30 staan nu.
Vermogen verlaagd naar 60%
En pompstand van 3 naar 2 gezet.
Anti pendeltijd van 5 naar 10 minuten gezet.

Vandaag de ketel wat in de gaten gehouden, maar kan geen plofjes of andere rare geluiden ontdekken
Maar hij gaat nog met regelmaat naar stand 1.
Ik heb vandaag een paar keer gezien dat hij op 30 graden brand, maar meestal brandde hij rond de 36 graden vandaag.

Comfort is bij huidige buiten temperaturen nog prima, en het lijkt me nu hij bij dit weer zo laag brandt, dat het dan met kouder weer ook wel goed zal gaan.

Ik zou start toerental nog iets kunnen verlagen, en anti pendeltijd nog verhogen.
Maar dat zorgt er niet meer voor dat hij op stand 1 springt.
Alleen zal door een langere pendeltijd minder vaak gestart worden.

Door de pompstand te verlagen ben ik het geluid in de leidingen zo goed als weg.
Enige nadeel waar ik nu tegen aan loop is dat de vloerverwarming in de badkamer niet meer zo lekker warm is als voorheen, zit nu net op het randje van acceptabel.
Zou je me kunnen vertellen waar die uitleg te vinden is? Ben ook van plan met mijn Intergas aan de slag te gaan om de instellingen wat optimaler te krijgen, want bv dat geluid in de leidingen treed bij mij ook geregeld op.

• Greetoz
  • Laatst online: 17:09
Misha schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:57:
Vanacht is blijkbaar mijn router uitgevallen. Vanochtend kwam ik beneden en was het maar 18.7 graden in huis. In het slimme schema staat dat hij om 06:00 altijd aan moet staan

Mijn tado is met een draadje direct verbonden met de CV. Hoe kan dit nou? Is dit omdat hij niet de geolocatie van mijn telefoon kon zien en daardoor er maar vanuit ging dat ik niet thuis was en daardoor in de Afwezigmodus ging staan?
Als de bridge geen internet verbinding meer heeft bewaard hij de laatste instelling. Dat zal in de nacht waarschijnlijk laag zijn? Je kan zonder internet nog wel handmatig via de thermostaat de verwarming veranderen maar het tijdschema staat bij Tado op de servers. Dit omdat de thermostaat kennelijk niet krachtig genoeg zou zijn (onzin natuurlijk als mijn 100 jaar oude chronoterm het ook lokaal kon opslaan)

• abbeyrules
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:36
TorpedoX_88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Zou je me kunnen vertellen waar die uitleg te vinden is? Ben ook van plan met mijn Intergas aan de slag te gaan om de instellingen wat optimaler te krijgen, want bv dat geluid in de leidingen treed bij mij ook geregeld op.
https://www.vandomburg.ne...l-instellen-en-afregelen/

• TorpedoX_88
Dankjewel, heel nuttig dit!

Ik zie hier ook het verlagen van de CV aanvoertemperatuur weer voorbij komen, waar bij staat dat je dat dan ook moet doen op je thermostaat. Ik heb een Tado, die op dit moment netjes in stappen van 15 graden tussen 40 graden (minimale OT temperatuur op de CV) en 70 graden (maximale CV aanvoertemperatuur) moduleert.

Ik ben nu van plan de CV aanvoertemperatuur naar 60 graden of mss wel 50 graden (beneden alleen vloerverwarming, boven radiatoren die loeiheet worden nu) te verlagen, blijft de Tado dan nog steeds moduleren tussen min en max CV aanvoertemperatuur of moeten er daarvoor ook instellingen op de Tado aangepast worden?
-ION- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:54:
Gekoppeld aan account.
Na de upgrade van de V3 app naar V3+ app (voor 19.99) kunt u zonder problemen een V3+ bridge toevoegen aan uw account zonder dat daar iets aan zal veranderen.

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16:50
tado schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Gekoppeld aan account.
Na de upgrade van de V3 app naar V3+ app (voor 19.99) kunt u zonder problemen een V3+ bridge toevoegen aan uw account zonder dat daar iets aan zal veranderen.
Dit is vast al meermalen gevraagd, maar na upgrade naar v3+ app vanaf V3, hoef ik niet opnieuw maandelijks allerlei kosten te betalen? Die 19.99 is de enige fee?

• ardvark99
  • Nu online
[...]

Gekoppeld aan account.
He, dat is nieuw, maar klinkt goed >:) Niet dat ik het nu nodig heb, maar in de toekomst zou het dus betekenen dat ik eventueel mijn V2 bridge kan updaten naar een V3+ bridge, wanneer ik mijn V2 account geupgrade heb naar V3+ app (account) voor 19,99 euro.

Ik dacht dat het account gekoppeld was aan het type bridge, maar op deze manier betekend het dus voor de "oude" gebruikers meer mogelijkheden tot upgraden, zonder vast te komen zitten aan een abonnement.

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:53
[...]

Gekoppeld aan account.
Dus, via Marktplaats een V2 bridge kopen, aansluiten, account upgraden voor 20 euro en vervolgens je eigen V3+ bridge weer aankoppelen? 7(8)7

Serieus, werkt dit zo? Ook met een bestaande V3+ account of moet ik die eerst opzeggen/verwijderen?

FabianNL wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:41 (10%)

Raindeer schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Dit is vast al meermalen gevraagd, maar na upgrade naar v3+ app vanaf V3, hoef ik niet opnieuw maandelijks allerlei kosten te betalen? Die 19.99 is de enige fee?
Exact, 19.99 is inclusief een levenslange upgrade naar auto-assist. Lees de exacte voorwaarden via de "upgrade" button in de app. (nog voordat u definitief 19.99 kan betalen).
FabianNL schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Dus, via Marktplaats een V2 bridge kopen, aansluiten, account upgraden voor 20 euro en vervolgens je eigen V3+ bridge weer aankoppelen? 7(8)7

Serieus, werkt dit zo? Ook met een bestaande V3+ account of moet ik die eerst opzeggen/verwijderen?
Nee, zo werkt het niet. Je kan niet downgraden door V2 hardware toe te voegen.

Je moet een werkend account hebben op een V3 app. Dat betekent een V3 of V2 bridge + een slimme thermostaat/slimme radiatorknop die niet uit een V3+ starterskit komt.

tado wijzigde deze reactie 14-01-2019 11:44 (27%)

• PeterdeBruin
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 31-08 00:05
TorpedoX_88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:11:
[...]

Dankjewel, heel nuttig dit!

Ik zie hier ook het verlagen van de CV aanvoertemperatuur weer voorbij komen, waar bij staat dat je dat dan ook moet doen op je thermostaat. Ik heb een Tado, die op dit moment netjes in stappen van 15 graden tussen 40 graden (minimale OT temperatuur op de CV) en 70 graden (maximale CV aanvoertemperatuur) moduleert.

Ik ben nu van plan de CV aanvoertemperatuur naar 60 graden of mss wel 50 graden (beneden alleen vloerverwarming, boven radiatoren die loeiheet worden nu) te verlagen, blijft de Tado dan nog steeds moduleren tussen min en max CV aanvoertemperatuur of moeten er daarvoor ook instellingen op de Tado aangepast worden?
Nee, in tado hoef je hier niets voor aan te passen. Tado moduleert tussen 0% en 100%, en de CV rekent zelf een aanvoertemperatuur uit.
De minimum aanvoertemperatuur kan ook prima omlaag. Ik heb 'm op 30° staan; met vloerverwarming zou het misschien nog lager kunnen.

• Peatsmoke
  • Niet online
Gelet op de perikelen die er zijn rond Ring en ik hier ook wel vaker lees dat je de gegevens door moet geven, zodat er even door medewerkers gekeken kan worden of bij aanmelding "de ingenieurs je systeem aanpassen", zou ik het wel prettig vinden dat ik bepaal wie er toegang heeft tot mijn gegevens.
Door de antwoorden van @tado lijkt het voor medewerkers een peulenschilletje om even mijn systeem door te lichten of te bekijken. Aan de hand van de gegevens kun je natuurlijk heel makkelijk inzichtelijk krijgen hoe iemands leven eruit ziet en wanneer iemand thuis is.
Hoe kan ik er dus voor zorgen dat niemand van de medewerkers ongevraagd en zonder mijn uitdrukkelijke toestemming in mijn systeem kijkt?

• PeterdeBruin
Kodess schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:33:
Ik heb mijn Tado gekoppeld aan Google Home.
Klein probleem, Tado heeft besloten ALLE thermostaten toe te voegen.
Dus ik vraag 'Hoe warm is het binnen?'
HOT WATER IS NIET BEREIKBAAR, HET IS BINNEN 20 GRADEN

Ik kan dus niet die Warm water thermostaat eruit halen, heel het nut is dus gewoon weg. Ik krijg steeds te horen dat ie niet beschikbaar is, I dont care :(
Daar is door ons gebruikers niets aan te doen helaas.
Ook als je opdracht geeft "Zet de verwarming op xx graden", dan worden ALLE ruimtes op xx graden gezet.
Je kan niet instellen dat je default bv alleen de woonkamer bedoelt en niet de zolder.

• PeterdeBruin
Peatsmoke schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:29:
Gelet op de perikelen die er zijn rond Ring en ik hier ook wel vaker lees dat je de gegevens door moet geven, zodat er even door medewerkers gekeken kan worden of bij aanmelding "de ingenieurs je systeem aanpassen", zou ik het wel prettig vinden dat ik bepaal wie er toegang heeft tot mijn gegevens.
Door de antwoorden van @tado lijkt het voor medewerkers een peulenschilletje om even mijn systeem door te lichten of te bekijken. Aan de hand van de gegevens kun je natuurlijk heel makkelijk inzichtelijk krijgen hoe iemands leven eruit ziet en wanneer iemand thuis is.
Hoe kan ik er dus voor zorgen dat niemand van de medewerkers ongevraagd en zonder mijn uitdrukkelijke toestemming in mijn systeem kijkt?
Niets aan te doen door ons gebruikers; alles loopt via de servers en die kunnen wij niet blokkeren.

• TorpedoX_88
PeterdeBruin schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:29:
[...]

Nee, in tado hoef je hier niets voor aan te passen. Tado moduleert tussen 0% en 100%, en de CV rekent zelf een aanvoertemperatuur uit.
De minimum aanvoertemperatuur kan ook prima omlaag. Ik heb 'm op 30° staan; met vloerverwarming zou het misschien nog lager kunnen.
Heel mooi, ik hoopte al dat het zo zou werken, bedankt voor je reactie!

Dat wil ik ook gaan proberen, want met een T_min op 40C en een T_max op 50C (bijvoorbeeld) valt er weinig te moduleren... :)

Daarnaast staat de T_max van de vloerverwarming ook op 40C, dus een veel hogere T_max van de CV zorgt op dit moment alleen maar voor loeihete radiatoren en (waarschijnlijk) veel pendelen van de CV.

• PeterdeBruin
HGBMason schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:33:
[...]

Dat werkt inderdaad; een eenmaal gekalibreerde knop blijft functioneren als je hem van de radiator af haalt.

• Wkrooshof
  • Laatst online: 10-09 14:35
Mijn scherm werkt niet met, bij een commando/drukken op de knop, flikkert het scherm heel even en gaat het weer uit.

Wat kan ik hier aan doen of moet ik mijn garantie raadplegen?

• HanZwo
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 29-08 12:50
Ik heb m'n nieuwe Tado V3+ kit ook geïnstalleerd, werkt top. Betreft Homekit: zodra ik thuis ben kan ik de verwarming etc. netjes aansturen via zowel de Tado app en de home app van Apple. Alleen zodra ik buiten de deur ben geeft de thermostaat in de home app het welbekende "geen reactie" :'(

@tado Ik heb alles al gedaan wat jullie op je support pagina's hebben beschreven om dit op te lossen, maar geen resultaat.

Hebben jullie nog ideeën hiervoor?

Ps: ik kan uiteraard de Tado app gebruiken, maar ik heb juist de vrouw zover dat ze alles via de home app kan doen, en geen losse apps meer hoeft te gebruiken :9. Oftewel, het moet gewoon gaan werken :)

• sijbren
HanZwo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:56:
Ik heb m'n nieuwe Tado V3+ kit ook geïnstalleerd, werkt top. Betreft Homekit: zodra ik thuis ben kan ik de verwarming etc. netjes aansturen via zowel de Tado app en de home app van Apple. Alleen zodra ik buiten de deur ben geeft de thermostaat in de home app het welbekende "geen reactie" :'(

@tado Ik heb alles al gedaan wat jullie op je support pagina's hebben beschreven om dit op te lossen, maar geen resultaat.

Ps: ik kan uiteraard de Tado app gebruiken, maar ik heb juist de vrouw zover dat ze alles via de home app kan doen, en geen losse apps meer hoeft te gebruiken :9. Oftewel, het moet gewoon gaan werken :)
Misschien een stomme vraag, maar heb je een HomeKit hub ingesteld?

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

HanZwo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:56:
Ja, je bent een woning-hub nodig om homekit te kunnen gebruiken buiten je woning. Dat kan o.a. een iPad zijn of een Apple TV: https://support.apple.com/nl-nl/HT207057

BastiaanN

• wouter12345
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:17
Wkrooshof schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:32:
Mijn scherm werkt niet met, bij een commando/drukken op de knop, flikkert het scherm heel even en gaat het weer uit.

Wat kan ik hier aan doen of moet ik mijn garantie raadplegen?
Heb ik ook gehad en bij mij was dat batterijen vervangen, en dan werkte het weer.

• HanZwo
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 29-08 12:50
BastiaanN schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:17:
[...]

Ja, je bent een woning-hub nodig om homekit te kunnen gebruiken buiten je woning. Dat kan o.a. een iPad zijn of een Apple TV: https://support.apple.com/nl-nl/HT207057
I do have _/-\o_ Daarom snap ik het ook niet. Al van alles geprobeert, renamen wifi netwerk, alles op 1 router geprikt etc etc.

HanZwo wijzigde deze reactie 15-01-2019 08:31 (15%)

HanZwo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:30:
[...]

I do have _/-\o_ Daarom snap ik het ook niet. Al van alles geprobeert, renamen wifi netwerk, alles op 1 router geprikt etc etc.
HomeKit is een 100% gesloten systeem. Helaas kan ik niet veel troubleshooten behalve te zeggen dat dit probleem is opgelost bij veel klanten door alles van HomeKit te verwijderen. Meerdere keren een HomeKit reset door te voeren op de bridge:

Graag een factory reset van de HomeKit bridge uitvoeren:
1. Verwijder de bridge uit uw Home App
2. Houd de “Factory Reset” knop meer dan 10 seconden ingedrukt totdat de LED’s knipperen.
3. Voeg de HomeKit bridge weer toe aan uw HomeKit app (zorg ervoor dat uw iOS-apparaat met het zelfde netwerk is verbonden als de internetbridge).

Deze procedure heeft alleen invloed op HomeKit en zal niets veranderen aan uw tado° setup in onze eigen tado° app.

• Florine
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:25
Kan iemand mij vertellen waar ik grafieken/statistieken terugvindt?
Als ik in de app naar 'Instellingen' ga en dan 'Stats & Analytics', dan staat er 'Momenteel zijn er geen instellingen voor Stats & Analytics beschikbaar'.

• ETH0.1
Florine schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:44:
Kan iemand mij vertellen waar ik grafieken/statistieken terugvindt?
Als ik in de app naar 'Instellingen' ga en dan 'Stats & Analytics', dan staat er 'Momenteel zijn er geen instellingen voor Stats & Analytics beschikbaar'.
in de app (voor V3+) klik op de temperatuur van de kamer (om de temperatuur voor de kamer te veranderen) en dan rechts boven in op die 3 balkjes (mini grafiekje)

ETH0.1 wijzigde deze reactie 15-01-2019 12:47 (9%)

• Florine
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:25
ETH0.1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:46:
[...]

in de app (voor V3+) klik op de temperatuur van de kamer (om de temperatuur voor de kamer te veranderen) en dan rechts boven in op die 3 balkjes (mini grafiekje)
Dank voor de snelle reactie, gevonden :-)

• KingsCrown
  • Laatst online: 24-08 12:01
Komen de warmtevraag iconen nog terug? Ik baal een beetje dat ik geupdate heb...

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Ik heb een probleem met een radiator. De Tado valt er continu vanaf na een aantal warmtewisselingen. Heb alles al straks gedraaid maar niks helpt. Tips?

HekkeySE wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:39 (21%)

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

HekkeySE schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:38:
Ik heb een probleem met een radiator. De Tado valt er continu vanaf na een aantal warmtewisselingen. Heb alles al straks gedraaid maar niks helpt. Tips?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
U heeft de grijze versie van de Danfoss RA adapter.
Lees vooral het stukje onderaan ons Danfoss RA adapter artikel: https://support.tado.com/hc/nl/articles/115005464266

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
tado schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:21:
[...]

U heeft de grijze versie van de Danfoss RA adapter.
Lees vooral het stukje onderaan ons Danfoss RA adapter artikel: https://support.tado.com/hc/nl/articles/115005464266
Top! Bedankt. Gelijk aangevraagd.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• godzilla8930
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23-08 16:32
Daarnet mijn Slimme thermostaat geinstalleerd.
Alles ging redelijk vlot nu vraagt hij wel om de bedieningsmodule/controller uit te halen bij mijn ketel. Kan dit geen kwaad voor mijn ketel? Ik zie ook dat mijn ketel via een deel van deze bedieningsmodule het warm water doet.

Type: Vaillant multimatic VRC 450

godzilla8930 wijzigde deze reactie 16-01-2019 18:00 (24%)

• adebruin
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31
HekkeySE schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Mocht dit geen oplossing bieden dan is een niet kunststof RA adapter wellicht een optie. Zie Amazon reacties

• ETH0.1
adebruin schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:17:
[...]

Mocht dit geen oplossing bieden dan is een niet kunststof RA adapter wellicht een optie. Zie Amazon reacties
Als ik de foto's zie, dan laat de kunstofring niet los, de ring blijft zitten, het witte klik gedeelte ook, maar hij laat los bij de batterij? dan heeft een metalen ring ook niet veel zin, of zie ik het verkeerd?

• Morpheus2003
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14-09 15:55
Morpheus2003 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Bedankt voor je reactie. Is het wel slim om dit aan te vragen omdat de thermostaat op de begane grond de vloerverwarming aldaar aanstuurt en de thermostaat boven de radiatoren op de 1ste verdieping en zolder? Gaat het systeem hier correct mee om?
Kan ik op mijn vraag nog een reactie krijgen aub @tado ?

Alvast vriendelijk bedankt!
Morpheus2003 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:22:
[...]

Kan ik op mijn vraag nog een reactie krijgen aub @tado ?

Alvast vriendelijk bedankt!
Als ik u goed begrijp zijn het gewoon 2 losstaande wandthermostaten ? Dus u kan die gewoon vervangen door 2 Slimme Therostaten van tado (1 Slimme Thermostaat starterskit + 1 Slimme Thermostaat)

• Morpheus2003
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14-09 15:55
tado schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:27:
[...]

Als ik u goed begrijp zijn het gewoon 2 losstaande wandthermostaten ? Dus u kan die gewoon vervangen door 2 Slimme Therostaten van tado (1 Slimme Thermostaat starterskit + 1 Slimme Thermostaat)
Klopt, één op de begane grond die de vloerverwarming aldaar aanstuurt en één thermostaat op de eerste verdieping die de eerste verdieping en zolder aanstuurt.

Het grote verschil is dat de thermostaat op de begane grond rechtstreeks is verbonden met de CV ketel maar dit bij de thermostaat op de 1ste verdieping niet mogelijk is. Vandaar mijn vraag of ik de thermostaten draadloos met elkaar kunnen verbinden maar dan wel allebei aparte zones aan blijven sturen of dat ik de wireless module nodig heb om de thermostaat op de 1ste en zolder werkend te krijgen?

Voor de zekerheid; de 2 Tado thermostaten zijn gemonteerd alleen zijn ze op beide plekken niet hetzelfde aan te sluiten. Bij de thermostaat op de eerste verdieping is er geen mogelijkheid om deze rechtstreeks op de CV ketel aan te sluiten. Op de begane grond wel en dit is ook gedaan.

Morpheus2003 wijzigde deze reactie 17-01-2019 09:36 (14%)

Morpheus2003 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:34:
[...]

Klopt, één op de begane grond die de vloerverwarming aldaar aanstuurt en één thermostaat op de eerste verdieping die de eerste verdieping en zolder aanstuurt.

Het grote verschil is dat de thermostaat op de begane grond rechtstreeks is verbonden met de CV ketel maar dit bij de thermostaat op de 1ste verdieping niet mogelijk is. Vandaar mijn vraag of ik de thermostaten draadloos met elkaar kunnen verbinden maar dan wel allebei aparte zones aan blijven sturen of dat ik de wireless module nodig heb om de thermostaat op de 1ste en zolder werkend te krijgen?

Voor de zekerheid; de 2 Tado thermostaten zijn gemonteerd alleen zijn ze op beide plekken niet hetzelfde aan te sluiten. Bij de thermostaat op de eerste verdieping is er geen mogelijkheid om deze rechtstreeks op de CV ketel aan te sluiten. Op de begane grond wel en dit is ook gedaan.
Stuur ons een email met alle exacte merk en typenummers van de huidige thermostaten.

Wij zullen exact dezelfde sturing doen als de huidige thermostaten. Dus als de begane grond aan ketel zit maar boven zit dat niet, doen wij het ook zo.

Eventueel kunt u instellen dat de thermostaat boven ook een warmtevraag moet sturen naar de slimme thermostaat op begane grond. Veel is dus mogelijk.

• sdtg
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-07 12:43
HekkeySE schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Ik heb beide mogen proberen. De grijze is abominabel. Dit witte is jammer genoeg ook van slechte kwaliteit, en liet bij mij los na een aantal dagen. Bestel gelijk de metalen adapters en bespaar jezelf een hoop frustratie. Je kunt ook gaan prutsen en het vermoedelijk met toevoeging van een stukje karton oid in de spleet onder het boutje verhelpen, maar ik raad je aan het gelijk netjes en betrouwbaar op te lossen.

De overige meegeleverde plastic adaptors werken wel perfect, dus snap niet goed waarom ze dit niet eindelijk deftig oplossen. Waarschijnlijk bestellen er velen gelijk de metalen adapters na frustatie met de witte verloopstukken, zonder dat Tado hiervan weet, en blijven ze dit daarom beschouwen als een fix, terwijl het vaak ook nutteloos was.

Zeer jammer dat ze hier zo tekortschieten, maar ik draag ook bij aan het probleem door het niet te melden. Ik heb zelfs al een geretourneerde radiatorknop ontvangen via bol (en daarom zelf ook gelijk teruggestuurd), waar het duidelijk was dat diegene die het geretourneerd had met exact hetzelfde probleem had geworsteld (gebruikssporen op het wit verloopstuk, sporen van gereedschap op de metalen ring, en afgebroken stukje van de draaiknop). Dat was overigens ook schandalig van bol, gezien ik er de hoge hoofdprijs van een nieuwe radiatorknop voor had mogen betalen...

• hessel
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:16
sdtg schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Je kunt ook gaan prutsen en het vermoedelijk met toevoeging van een stukje karton oid in de spleet onder het boutje verhelpen, maar ik raad je aan het gelijk netjes en betrouwbaar op te lossen.
Ik geloof dat het juist andersom is.. Je moet een sleet hebben.. deze kun je juist strakker draaien. Spleet word nu kleiner. Geen spleet betekend dat je max strak draait. maar niet strakker om de pijp klemt. Waar door eerder van de pijp af. Dus karton in spleet zal in je nadeel werken. Ik zou eerder met een ijzerzaag proberen juist de spleet iets breder te maken. Mocht je niet op een vervangend exemplaar kunnen wachten.

Grutte Pier fansels

• PeterdeBruin
KingsCrown schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:04:
Komen de warmtevraag iconen nog terug? Ik baal een beetje dat ik geupdate heb...
Warmtevraag is nu alleen te zien aan de kleine tekst "verwarming naar" die in de plaats komt van "ingesteld op".

Op mijn pagina http://www.peterdebruin.net/tado.html kun je de warmtevraag per ruimte wel precies zien als percentage.
Helaas niet de warmtevraag zoals die naar de ketel doorgegeven wordt; die is niet beschikbaar in de API.

En de Windows-10 app heeft nog de oude UI inclusief warmtegolfjes.

• sdtg
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-07 12:43
hessel schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:57:
[...]

Ik geloof dat het juist andersom is.. Je moet een sleet hebben.. deze kun je juist strakker draaien. Spleet word nu kleiner. Geen spleet betekend dat je max strak draait. maar niet strakker om de pijp klemt. Waar door eerder van de pijp af. Dus karton in spleet zal in je nadeel werken. Ik zou eerder met een ijzerzaag proberen juist de spleet iets breder te maken. Mocht je niet op een vervangend exemplaar kunnen wachten.
Ik herinner het me inderdaad verkeerd, maar het heeft dus ook niet met de spleet te maken volgens onderstaande comment, eerder met de schroefdraad die ontbreekt aan de bovenzijde, wat ik me wel herinner. Heb het zelf alleszins niet geprobeerd, want vond dat het voor zulke relatief dure aankoop gewoon moet werken zonder gepruts.
https://www.reddit.com/r/...diator_thermostat/dspxv0j

• ardvark99
  • Nu online
Ik heb sinds kort een slimme thermische knop geinstalleerd op de badkamer radiator, en had netjes ingesteld dat ie 's morgens vanaf 07:00 de badkamer moet verwarmen. Nu zat ik gisteravond de statistieken te bekijken, en kwam er achter dat de knop om 04:00 begon te verwarmen.
Heb toen de schema's geopend voor deze knop, niets aangepast, maar wel opgeslagen. Vanmorgen startte de knop netjes om 07:00.

Wel vreemd dat de configuratie juist wordt weergegeven, maar de werkelijke starttijd af kan wijken. Voorlopig nog ff in de gaten houden.

• PeterdeBruin
ardvark99 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:51:
Ik heb sinds kort een slimme thermische knop geinstalleerd op de badkamer radiator, en had netjes ingesteld dat ie 's morgens vanaf 07:00 de badkamer moet verwarmen. Nu zat ik gisteravond de statistieken te bekijken, en kwam er achter dat de knop om 04:00 begon te verwarmen.
Heb toen de schema's geopend voor deze knop, niets aangepast, maar wel opgeslagen. Vanmorgen startte de knop netjes om 07:00.

Wel vreemd dat de configuratie juist wordt weergegeven, maar de werkelijke starttijd af kan wijken. Voorlopig nog ff in de gaten houden.
Stond 'vroege start' wellicht ingeschakeld, bij de instellingen van het slimme schema? In dat geval start ie namelijk veel en veel té vroeg.

• ardvark99
  • Nu online
PeterdeBruin schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Stond 'vroege start' wellicht ingeschakeld, bij de instellingen van het slimme schema? In dat geval start ie namelijk veel en veel té vroeg.
Klopt, die instelling heb ik wel gewijzigd, en uit gezet. Maar 3 uur eerder opstarten, da's een behoorlijke bug. De andere knoppen hebben hier geen last van. Dit werkte bij die ene knop eerst wel goed, ik weet niet wanneer dit opgetrden is, kan vanavond nog wel effe verder kijken in de statistieken.

@tado Is dit bekend en wordt er aan gewerkt, of moet ik hier een incident voor aanmaken?
ardvark99 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Klopt, die instelling heb ik wel gewijzigd, en uit gezet. Maar 3 uur eerder opstarten, da's een behoorlijke bug. De andere knoppen hebben hier geen last van. Dit werkte bij die ene knop eerst wel goed, ik weet niet wanneer dit opgetrden is, kan vanavond nog wel effe verder kijken in de statistieken.

@tado Is dit bekend en wordt er aan gewerkt, of moet ik hier een incident voor aanmaken?
Ik denk dat er binnen de komende 1-2 jaar wel aan gewerkt zal gaan worden. Voor nu moet ik helaas vertellen dat de vroege start functie niet optimaal werkt voor alle zones. Daarom staat de optie ook standaard op uit in de instellingen.

• ardvark99
  • Nu online
tado schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Ik denk dat er binnen de komende 1-2 jaar wel aan gewerkt zal gaan worden. Voor nu moet ik helaas vertellen dat de vroege start functie niet optimaal werkt voor alle zones. Daarom staat de optie ook standaard op uit in de instellingen.
Ik heb eens verder gekeken in de stats, eind vorig jaar werkten alle 3 de knoppen volgens de ingestelde schema's, met vervroegd starten, het gaat mis vanaf 2 januari. Eerst een uur te vroeg, wat oploopt tot gisteren 3 uur te vroeg. Aan de stats van bv de woonkamer zie ik daar natuurlijk de temperatuur ook eerder omhoog gaan, omdat die ene knop de cv aanstuurt voor de rest waar geen slimme knoppen op zitten.

Vreemde is dat dit alleen door de weeks misgaat met de knop in de badkamer, in het weekend is een ander schema ingesteld, dit gaat wel goed. De andere 2 knoppen geven geen problemen, daar zit zelfs een oude VA01 tussen, de rest is VA02.

[sarcasme]
En sorry, 1-2 jaar voordat dit opgelost is, terwijl het een bekend probleem is? Dat is het zelfde als zeggen dat alle bugs en functionaliteiten deze eeuw opgeleverd worden...

Wat zijn de werktijden van jullie app ontwikkelaars, of zitten te veel op nu.nl en marktplaats.nl te kijken?
[/sarcasme]

(Ik kon de laatste opmerkingen effe niet laten, sorry.. Er zijn gewoon te veel probleempjes in de app en aan de server kant, die allang opgelost hadden moeten zijn voordat er aan nieuwe functionaliteit gewerkt wordt, of zelfs aan een nieuwe app layout)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

wat ik vreemd vond: na het toevoegen van een additionele thermostaat (als extra sensor) bleef de pairing modus van de bridge actief. Uren later nog steeds. Hoort dat niet automatisch weer uit te gaan?

• Bzztoh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11:34
tado schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Zolang uw ketel een OT adapter heeft (of u die koopt) zodat de ketel geschikt is voor een ATAG WiZe thermostaat dan kan tado ook werken.

U kunt daarna met deze manual (OpenTherm) installeren:
https://www.tado.com/professional-manuals
HGBMason schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:56:
[...]

Bij mij werkt de combinatie i36ec en Tado. Zie voor de problemen met de benodigde OTLPA adapter (ongeveer 20 euro, zat bij mij standaard al op de ketel) mijn bericht op 18-12-2018. HGBMason in "Tado Smart Thermostat Topic"
Beste Tado en HGBMason
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb contact gehad met de Tado support desk (prima support desk) en die vertelden mij hetzelfde als HGBMason. OTLPA adapter kopen en een draad doorknippen in de connector. En een link naar de instructies welke draad door te knippen)
Daar ga ik mezelf niet aan wagen. Het is winter en ik wil niet in de kou zitten met de kinderen. De Tado gaat terug en ik ga op zoek naar een alternatief.

• KingsCrown
  • Laatst online: 24-08 12:01
Op het moment dat mijn TADO slimme radiatorknop een warmtevraag heeft zie ik in de statistieken van de knop de warmtevraag iconen, en de gewijzigde kleur. Helemaal top.

Maar...Op de statistieken van de TADO thermostaat beneden wordt de warmtevraag niet weergegeven, niet in de iconen en niet in de kleur. Terwijl er wel een warmtevraag is verstuurd naar de cv. Is dit door jullie aan te passen?

• HGBMason
  • Niet online
Bzztoh schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:46:
[...]

[...]

Beste Tado en HGBMason
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb contact gehad met de Tado support desk (prima support desk) en die vertelden mij hetzelfde als HGBMason. OTLPA adapter kopen en een draad doorknippen in de connector. En een link naar de instructies welke draad door te knippen)
Daar ga ik mezelf niet aan wagen. Het is winter en ik wil niet in de kou zitten met de kinderen. De Tado gaat terug en ik ga op zoek naar een alternatief.
Het lag niet aan de Tado. Ik kon twee andere merken OT thermostaten proberen i.c.m. de i36ec OTLPA en daarbij was het resultaat hetzelfde: geen communicatie tussen ketel en thermostaat.

• Peatsmoke
  • Niet online
Bzztoh schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:46:
[...]

[...]

Beste Tado en HGBMason
Misschien gewoon een installateur vragen om dat ding op te hangen, dan weet je zeker dat je niet in de kou komt te zitten.

• HGBMason
  • Niet online
Peatsmoke schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 06:34:
[...]

Misschien gewoon een installateur vragen om dat ding op te hangen, dan weet je zeker dat je niet in de kou komt te zitten.
Nou, zelfs de servicemonteur van Atag wist niet onmiddellijk wat hij doen moest ....

• willemvdvliet
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:49
Gisteren is er een nieuwe beta versie uitgekomen met een "redesigned homekit UI" version 5.4.
Als je naar Settings > HomeKit gaat en je drukt op een device heb je de mogelijkheid om een firmware update uit te voeren. Mijn radiatorknoppen een aantal zitten op 54.4 en 54.9 maar no-way dat de firmware bijgewerkt wordt. Is er iemand waarbij dit wel werkt?

• thompouce
  • Laatst online: 15-09 20:04
Is het mogelijk om de Tado niet het warme water te laten besturen? Ik heb hier eigenlijk geen interesse in, en ik heb het gevoel dat het enorm lang duurt voordat ik warm water krijg sinds ik een Tado heb, waardoor ik wil kijken of dit probleem minder wordt als de Tado van het warme water losgekoppeld wordt.

Edit: Ik lees nu in de berichten dat het zou kunnen helpen als Tado voor mij de 'comfort' stand activeert, de eindgebruiker kan dat zelf niet doen? @tado is dat iets wat jullie voor mij kunnen regelen?

thompouce wijzigde deze reactie 18-01-2019 11:21 (25%)

• darkmdmn
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:50
thompouce schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:13:
Is het mogelijk om de Tado niet het warme water te laten besturen? Ik heb hier eigenlijk geen interesse in, en ik heb het gevoel dat het enorm lang duurt voordat ik warm water krijg sinds ik een Tado heb, waardoor ik wil kijken of dit probleem minder wordt als de Tado van het warme water losgekoppeld wordt.

Edit: Ik lees nu in de berichten dat het zou kunnen helpen als Tado voor mij de 'comfort' stand activeert, de eindgebruiker kan dat zelf niet doen? @tado is dat iets wat jullie voor mij kunnen regelen?
Dat moet sowieso kunnen. Toen ik mijn tado installeerde was het warmte water niet geactiveerd en dat heeft de support toen voor mij gedaan. Andersom zou dus ook geen probleem moeten zijn.

• Peatsmoke
  • Niet online
HGBMason schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Nou, zelfs de servicemonteur van Atag wist niet onmiddellijk wat hij doen moest ....
Gekwalificeerd personeel vinden is lastig, blijkt maar weer... ;)
Voor een monteur moet het installeren van een Open Therm module een piece of cake zijn. Als hij daarmee al niet uit de voeten kan, zou ik hem zeker geen reparaties aan je ketel laten uitvoeren. Van zo'n monteur mag je op zijn minst een basiskennis elektro verwachten en dat hij eenvoudige (aansluit) schema's kan lezen.
De man die hier het onderhoud uitvoert is een MBO+ opgeleide werknemer. Met moderne verwarmingssystemen die (deels) voorzien zijn van warmtepompen, zonneboilers en/of andere voorzieningen is een gedegen opleiding in de warnte- en koeltechniek geen overbodige luxe.

Pagina: 1 ... 72 ... 81 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True