Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-08 23:50

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

JBS schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:11:
Ik krijg regelmatig een open raam melding met het advies de verwarming in die kamer uit te schakelen terwijl de radiatorknop in die kamer helemaal niet aan staat. Herkent iemand dit (V3+)?
Het werkt in ieder geval wel.
Ik heb alleen de thermostaat, maar met het gat nog in de muur voor de afzuigkap (zonder buis) bleef ik die melding (logisch) krijgen.

Nu zit het gat dicht en test ik de open raam functie.
tot nu toe goed.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:08

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ed_L schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:26:
@Donstil

Als je je thermostaat geen voorkeuren ingeeft kan hij ook niet op je reageren. Nest werkt op een ander principe.
Top op heden lijkt mij dat een beter principe, dit voelt ouderwets.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 24-08 22:54
Donstil schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:11:
[...]

het slimme schema moet je inderdaad gebruiken, vervolgens weet de tado of je wel/niet thuis bent via de app op je telefoon en schakelt je ketel lager als je er niet bent.

• nivong
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 24-08 14:11
Frost_Azimov schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:29:
[...]

Ik heb niet geproberd te bruut forcen, maar het ijkt me dat Tado daar wel een timout op heeft gezet na X foute passwoorden. Wat je zegt over precies weten waar iedereen is is niet waar. Als je de API uitleest krijg je iets in de trand van:

code:
1
2
3
tale atHome bearingFromHome                                          relativeDistanceFromHomeFence
----- ------ ---------------                                          -----------------------------
False   True @{degrees=208,555552645255; radians=1,555558636096897}                           0,0

Dus meer een richting.
Weet je dus iedergeval hoe lang de bewoners er over doen om thuis te komen !

Inmiddels lekker alles via hassio laten lopen en die Tado software de deur uit gegooid. Wat een onveilig gedoe allemaal waar je ook nog eens voor moet betalen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Oke ik heb nu het “slimme” schema zitten vullen en hij lijkt nu wat te gaan doen.

Althans de radiatoren worden warm.

Dus laatste vraagje: Waar zie ik in de App of hij aan het verwarmen is?

• cs-tweak
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 31-07 10:46
Donstil schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:55:
Oke ik heb nu het “slimme” schema zitten vullen en hij lijkt nu wat te gaan doen.

Althans de radiatoren worden warm.

Dus laatste vraagje: Waar zie ik in de App of hij aan het verwarmen is?
Dat kan je zien aan het aantal 'vlammetjes' in de app die weergeven hoe hard de verwarming aan slaat.

Overigens, het 'zelflerende' principe van Nest is natuurlijk ook niet zo heel slim. Het is telkens te koud totdat de Nest - op basis van hoe je de verwarming hoger zet - herkent wat voor jou de voorkeurstemperatuur is. Hoewel dat weliswaar anders werkt dan zelf die temperaturen ingeven in het Slimme Schema ben je in principe hetzelfde aan het doen. Met het Slimme Schema heb je echter veel meer controle en is het wat specifieker in te stellen.

• dicespark
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
nivong schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:51:
[...]

Inmiddels lekker alles via hassio laten lopen en die Tado software de deur uit gegooid. Wat een onveilig gedoe allemaal waar je ook nog eens voor moet betalen.
Vanuit Home Assistant oogpunt, zou je dan wel nog een Tado aanbevelen? Maar dus niet persé de v3+, als ik je goed begrijp?

• hessel
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-07 16:26
Donstil schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:11:
[...]

Je stelt idd een hoofd schema in van waneer je. 1. koud wilt hebben /nacht. 2. waneer je het warm wilt hebben /leeft in huis. Via de away mode laat je Tado nu weten, waneer de temperatuur naar beneden mag ivm afwezigheid.

Dit is dus ook een van de reden van de aversie tegen versie v3+ Waar je dus een abbo voor nodig hebt om ea automatische te laten verlopen.

Grutte Pier fansels

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

cs-tweak schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:51:
[...]

Dat kan je zien aan het aantal 'vlammetjes' in de app die weergeven hoe hard de verwarming aan slaat.

Overigens, het 'zelflerende' principe van Nest is natuurlijk ook niet zo heel slim. Het is telkens te koud totdat de Nest - op basis van hoe je de verwarming hoger zet - herkent wat voor jou de voorkeurstemperatuur is.
Aah daar ga in even naar zoeken. Waar moeten die dingen zitten?

Dat tweede heb ik zo nooit ervaren. Gaf uit de doos een betere ervaring dan ik tot nu toe heb in ieder geval.
hessel schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:43:
[...]

Je stelt idd een hoofd schema in van waneer je. 1. koud wilt hebben /nacht. 2. waneer je het warm wilt hebben /leeft in huis. Via de away mode laat je Tado nu weten, waneer de temperatuur naar beneden mag ivm afwezigheid.

Dit is dus ook een van de reden van de aversie tegen versie v3+ Waar je dus een abbo voor nodig hebt om ea automatische te laten verlopen.
Aah ja, nou ik heb dat abo erbij dus dat moet wel goed komen dan.

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

dicespark schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:03:
[...]

Vanuit Home Assistant oogpunt, zou je dan wel nog een Tado aanbevelen? Maar dus niet persé de v3+, als ik je goed begrijp?
Ik gebruik de combinatie tot volle tevredenheid.

• cs-tweak
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 31-07 10:46
Donstil schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:25:
[...]

Aah daar ga in even naar zoeken. Waar moeten die dingen zitten?

Dat tweede heb ik zo nooit ervaren. Gaf uit de doos een betere ervaring dan ik tot nu toe heb in ieder geval.

[...]

Aah ja, nou ik heb dat abo erbij dus dat moet wel goed komen dan.
Zie hier:

https://support.tado.com/hc/nl/articles/115002719763-Wat-betekenen-de-verschillende-symbolen-van-de-warmtevraag-in-de-app-en-in-het-klimaatrapport-

Verder, bedoelde ook niet te zeggen dat Nest niet gebruiksvriendelijk is - maar het zelflerende aspect van de Nest zit dus verstopt in hetgeen je zelf moet aanpassen. Wellicht dat deze automatisch een wat hogere temperatuur neemt hetgeen als prettig wordt ervaren - maar in de werking is er toch weinig verschil (na installatie).

Overigens, ik zou gewoon de Tado website en handleiding eerst eens lezen. Daar staat echt op bijna elke vraag wel een antwoord... Leer je het systeem ook beter kennen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

cs-tweak schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:32:
[...]

Zie hier:

https://support.tado.com/hc/nl/articles/115002719763-Wat-betekenen-de-verschillende-symbolen-van-de-warmtevraag-in-de-app-en-in-het-klimaatrapport-

Verder, bedoelde ook niet te zeggen dat Nest niet gebruiksvriendelijk is - maar het zelflerende aspect van de Nest zit dus verstopt in hetgeen je zelf moet aanpassen. Wellicht dat deze automatisch een wat hogere temperatuur neemt hetgeen als prettig wordt ervaren - maar in de werking is er toch weinig verschil (na installatie).

Overigens, ik zou gewoon de Tado website en handleiding eerst eens lezen. Daar staat echt op bijna elke vraag wel een antwoord... Leer je het systeem ook beter kennen.
Aah duidelijk. Die symbolen heb ik dus nog geen 1x gezien, ook niet nu ik met de hand de verwarming op 25 zet bijvoorbeeld.

Wel krijg ik veel deze foutmelding:

Bedankt voor de hulp zover maar ik heb hem zojuist retour aangemeld bij Amazon

• dragonfly4
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-08 13:17
JBS schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:11:
Ik krijg regelmatig een open raam melding met het advies de verwarming in die kamer uit te schakelen terwijl de radiatorknop in die kamer helemaal niet aan staat. Herkent iemand dit (V3+)?
Ja, ik heb dit dan maar uitgeschakeld :(

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-08 22:52
Donstil schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:52:
Ik woon nu twee weken in mijn nieuwe woning (8 jaar oud) en gebruik daar nu de Tado maar ben nog niet echt te vreden. Ik heb hiervoor een Nest gehad en daar had ik nooit omkijken naar, als het koud was (zelden) draaide ik hem hoger maar het meerendeel van de tijd liet ik hem zijn ding doen en was dat goed.

Nu echter hebben wij het al een paar keer koud gehad en bleek de Tado ook niets te doen.
Ik heb nu het V3+ abonnement afgesloten en is mijn “Kamer” groen geworden, een teken dat Smart assist aan staat als ik het goed begrijp? Toch schiet de instelling nu naar 17,7 graden i.p.v. de een uur geleden ingestelde 20. Waar haalt Tado dit vandaan? Het is mij maar onduidelijk 8)7

Of moet ik echt met de hand een “Slim schema” gaan programmeren? Iets wat een slim schema automatisch niet meer slim maakt 8)7

Edit: Ik heb hem op OpenTherm mocht dat nog iets uitmaken.
Hoe ziet je schema eruit? En hoe heb je een uur geleden de temp ingesteld? Je kiest dan 'tot aan de volgende automatische verandering', 'tot beëindigd door gebruiker' of met een timer. Misschien dat daardoor de temp weer veranderd na een bepaalde tijd of actie?

• ozziestroker1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23-08 21:27
GVR schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:59:
[...]

Hoe ziet je schema eruit? En hoe heb je een uur geleden de temp ingesteld? Je kiest dan 'tot aan de volgende automatische verandering', 'tot beëindigd door gebruiker' of met een timer. Misschien dat daardoor de temp weer veranderd na een bepaalde tijd of actie?
In de V3+ app werkt het zo dat als je de temp aanpast hij dit standaard voor 1 uur doet. Wil je langer moet je de timer balk verschuiven. Helemaal naar rechts is oneindig( gelijk aan eindeigen door gebruiker uit V3). Tot de volgende automatische verandering zit nog niet in de V3+ app.

Je hebt dus wel een slim schema nodig( oke niet nodig maar is wel makkelijker) en vanaf daar kan je verder instellen.

Ik heb ook in dit topic een verhaaltje geschreven over de verschillen tussen de V3 en V3+ app.
Voor de mensen die willen overstappen zou ik dat even lezen. Voor mij de rede om niet over te stappen, jammer genoeg hebben mijn ouder wel de V3+ en die balen.....

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
ozziestroker1 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:44:
[...]

In de V3+ app werkt het zo dat als je de temp aanpast hij dit standaard voor 1 uur doet. Wil je langer moet je de timer balk verschuiven. Helemaal naar rechts is oneindig( gelijk aan eindeigen door gebruiker uit V3). Tot de volgende automatische verandering zit nog niet in de V3+ app.

Je hebt dus wel een slim schema nodig( oke niet nodig maar is wel makkelijker) en vanaf daar kan je verder instellen.

Ik heb ook in dit topic een verhaaltje geschreven over de verschillen tussen de V3 en V3+ app.
Voor de mensen die willen overstappen zou ik dat even lezen. Voor mij de rede om niet over te stappen, jammer genoeg hebben mijn ouder wel de V3+ en die balen.....
Op Ebay en Markplaats staan genoeg V3 en V3+... Gewoon een V3 kopen en de V3+ verkopen. Ben je met gesloten beurs of voor een paar euro klaar. ;)

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• isomis
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-08 18:36
Je belt Tado nu buiten openingstijden en op mails reageren ze ook niet meer. @tado Is Maarten de enige Nederlandse helpdesk medewerk met vakantie? :-)

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

@isomis
tado schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:04:
[...]

##################################################################################

Vanwege de kerstperiode zal ik niet op dit topic aanwezig zijn tot ongeveer 3 januari 2019. Ik wens iedereen fijne feestdagen toe!

Let ook op dat de rest van onze support niet volledig aanwezig zal zijn tijdens die periode, bij voorbaat dank voor uw begrip en extra geduld:
"Om onze medewerkers tijd te geven om te genieten van de feestdagen met vrienden en familie, zijn onze telefoonlijnen gesloten van maandag 24 december tot en met dinsdag 1 januari 2019."

• isomis
Kijk eens aan "niet volledig"! Dus er zwerft nog ergens een werknemer rond die mijn 700 euro aan investering
wilt bekijken als er problemen zijn _/-\o_

Gelukkig zitten zij er wel lekker warmtjes bij tijdens kerst _/-\o_

Van de 9 knoppen zijn er nu al 4 vervangen. Waarvan er nu weer 2 kapot zijn...... Totaal niet bereikbaar en mijn hele complete set retouren is geen optie. Volgende week even tijd besteden aan een aangetekende brief naar dat Duitse hoofdkantoor van ze.

isomis wijzigde deze reactie 27-12-2018 16:10 (37%)

• lucatoni
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-08 13:12
Hallo mensen, sinds kort eigenaar van een mooie set (3 radiator knoppen en een slimme thermostaat). Ik heb echter wel nog een vraag, waar in zowel in dit topic als google nks over kan vinden. Ik zoek de mogelijkheid om handmatige bediening op de radiatorknoppen uit te zetten. Ik heb 2 kleine kinderen en een draai aan de knop is zo gemaakt. Enige wat ik tegenkom op internet is dat de mogelijkheid er is, maar niet hoe ik deze in moet stellen. Kortom, wie kan mij helpen?

• isomis
lucatoni schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:07:
Hallo mensen, sinds kort eigenaar van een mooie set (3 radiator knoppen en een slimme thermostaat). Ik heb echter wel nog een vraag, waar in zowel in dit topic als google nks over kan vinden. Ik zoek de mogelijkheid om handmatige bediening op de radiatorknoppen uit te zetten. Ik heb 2 kleine kinderen en een draai aan de knop is zo gemaakt. Enige wat ik tegenkom op internet is dat de mogelijkheid er is, maar niet hoe ik deze in moet stellen. Kortom, wie kan mij helpen?
In je ruimte kan je dit gebruiken "Handmatige bediening op het tado⁠° apparaat" en dan zet je die "timer" op 00:00. Als je kinderen er dan aanzetten, switch hij gelijk weer terug.

isomis wijzigde deze reactie 27-12-2018 16:17 (4%)

• lucatoni
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-08 13:12
isomis schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:16:
[...]

In je ruimte kan je dit gebruiken "Handmatige bediening op het tado⁠° apparaat" en dan zet je die "timer" op 00:00. Als je kinderen er dan aanzetten, switch hij gelijk weer terug.
Super!!! dat menu al 10x bekeken, want zou het daar verwachten. Maar niet verder nagedacht :) Gelijk even getest en werkt nu perfect. Dank!!

• isomis
lucatoni schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:37:
[...]

Super!!! dat menu al 10x bekeken, want zou het daar verwachten. Maar niet verder nagedacht :) Gelijk even getest en werkt nu perfect. Dank!!
Het is workaround, zelf bedacht. Aangezien het al een dik jaar op de roadmap staat van tado. Wellicht klappen de servers er vanuit.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Kan ik nog iemand blij maken met het setje verloopjes die bij een Tado radiatorknop geleverd wordt? Heb er drie liggen die anders de prullenbak in gaan.

• dicespark
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Na een tijdje 'meespienzen' in dit topic zojuist een Tado 3+ besteld. Er is nog iets meer dan drie uur een bijzonder goede deal bij Amazon.de: Tado v3+ starterkit voor +/- 118€.
https://www.amazon.de/gp/product/B07FZ3P393?psc=1

• abbeyrules
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-08 10:08
dicespark schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:37:
Na een tijdje 'meespienzen' in dit topic zojuist een Tado 3+ besteld. Er is nog iets meer dan drie uur een bijzonder goede deal bij Amazon.de: Tado v3+ starterkit voor +/- 118€.
Tnx, gelijk de trekker overgehaald :)

• nivong
dicespark schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:03:
[...]

Nee totaal niet. Met z wave producten ben je ruim de helft kwijt en houd je het lekker allemaal binnen de deur de data
abbeyrules schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:44:
[...]

Tnx, gelijk de trekker overgehaald :)
Rip haha

nivong wijzigde deze reactie 28-12-2018 12:38 (19%)

• nivong
Dubbel mag weg

nivong wijzigde deze reactie 28-12-2018 12:38 (88%)

• Peatsmoke
  • Niet online
dicespark schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:37:
Dan hoop ik dat je geen Amazon Prime hebt, want ander blijft je thermostaat "tot aan het einde van de welverdiende rust met familie en vrienden tijdens de kerst en nieuwjaar" onbruikbaar. In andere gevallen: gooi je oude thermostaat nog niet weg, maar als je als je mee "gespienzt" hebt, zul je weten waarom.

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Peatsmoke schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 05:30:
[...]

Dan hoop ik dat je geen Amazon Prime hebt, want ander blijft je thermostaat "tot aan het einde van de welverdiende rust met familie en vrienden tijdens de kerst en nieuwjaar" onbruikbaar. In andere gevallen: gooi je oude thermostaat nog niet weg, maar als je als je mee "gespienzt" hebt, zul je weten waarom.
Gast. Ga je elders afreageren. :N

Die van mij deed het in één keer prima dus geen zorgen.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Ik heb problemen met enkele radiator knoppen, vervelend dat het precies de babykamer is. Het zijn de knoppen verst van de bridge maar ze hebben een jaar zonder problemen gefunctioneerd. Ik zie alleen dat dat ook de knoppen zijn die nog op de oudere 49,3 firmware zitten. Is er een manier om een firmware update te triggeren?

Edit: Even knop met nieuwe firmware boven gehangen, die heeft dus daar ook geen ontvangst. Hier is niks veranderd. Als ik de knop 1 meter verplaats gelijk wel ontvangst.. Heel vreemd, aangezien er niks veranderd is in het huis, en de knop een jaar lang connectie heeft gehad. Enige wat erbij is gekomen is een extra thermostaat..

Greetoz wijzigde deze reactie 29-12-2018 11:23 (33%)

• ETH0.1
CurtPoindexter schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 07:09:
[...]

Same here, netjes volgens de instructies verbonden met het internet, online stappen doorlopen, gewacht op de aansluit instructies, geen problemen mee gehad .

Las een paar pagina's terug een zelfde soort negatieve reactie van deze gast, dat de tado's met 'bosjes' op marktplaats staan. zojuist even gekeken, 27 tado's aangeboden in heel nederland, waarvan 11 nieuw verkocht worden door webshops, een aantal oude v2 bridges en wat dubbele advertenties. Dat zijn geen bosjes, dat is pure stemmingsmakerij. Beter blijft hij gewoon weg hier ipv zijn onvrede te blijven herhalen.

• Peatsmoke
  • Niet online
CurtPoindexter schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 07:09:
[...]

Lees het forum eens door zou ik zeggen. Verder heb je de optie, als mijn commentaren jou niet bevallen, om ze niet te lezen of inhoudelijk een discussie aan te gaan. :9
Het forum is niet alleen voor een paar fervente Tadofielen die alles maar pikken en voor lief nemen wat Tado wel of niet doet.

Er zijn genoeg verhalen te lezen van mensen die dagen moesten wachten voordat ze eindelijk eens verder konden met aansluiten. Als ze eindelijk verder mochten bleek het systeem nog niet fatsoenlijk te functioneren.

Bij mij duurde het ook twee dagen en da's voor Tado redelijk vlot, maar idioot langzaam ten opzichte van andere systemen.

In mijn ogen is het een veel te duur betaald systeem dat niet doet wat het belooft te doen en waaraan kosten verbonden zitten die de fabrikant op alle manieren verhult. Zolang Tado blijft volhouden dat het allemaal duidelijk is en de kosten reëel zijn, zal ik mensen blijven waarschuwen om dit systeem niet te kopen, of jij/jullie dat nu zint of niet.

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Peatsmoke schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:08:
[...]

Lees het forum eens door zou ik zeggen. Verder heb je de optie, als mijn commentaren jou niet bevallen, om ze niet te lezen of inhoudelijk een discussie aan te gaan. :9
Het forum is niet alleen voor een paar fervente Tadofielen die alles maar pikken en voor lief nemen wat Tado wel of niet doet.

Er zijn genoeg verhalen te lezen van mensen die dagen moesten wachten voordat ze eindelijk eens verder konden met aansluiten. Als ze eindelijk verder mochten bleek het systeem nog niet fatsoenlijk te functioneren.

Bij mij duurde het ook twee dagen en da's voor Tado redelijk vlot, maar idioot langzaam ten opzichte van andere systemen.

In mijn ogen is het een veel te duur betaald systeem dat niet doet wat het belooft te doen en waaraan kosten verbonden zitten die de fabrikant op alle manieren verhult. Zolang Tado blijft volhouden dat het allemaal duidelijk is en de kosten reëel zijn, zal ik mensen blijven waarschuwen om dit systeem niet te kopen, of jij/jullie dat nu zint of niet.
Grappig dat je denkt te kunnen bepalen hoe ik wel of niet mag reageren. :9 Dat bepaal jij niet, gekkie.

Je kritiek is terecht en ik lees het met veel plezier. Ook ik hoor graag alle geluiden.

Maar is het niet een beetje sneu dat je terug moet vallen op getrol over de kerstvakantie van Tado als je blijkbaar geen gehoor krijgt bij de lezers van dit topic?

Ik heb met verbazing gelezen hoe lang het bij tado kan duren voor een ketel werkt. En me met veel concentratie ingelezen aangaande de verschillen tussen V3 en V3+, het abonnement, en alle bijbehorende kosten.

En toen heb ik het ding gekocht. En een abo afgesloten.

Blijf dus vooral waarschuwen maar stop met trollen is mijn advies. (y)

• isomis
Greetoz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 07:39:
Ik heb problemen met enkele radiator knoppen, vervelend dat het precies de babykamer is. Het zijn de knoppen verst van de bridge maar ze hebben een jaar zonder problemen gefunctioneerd. Ik zie alleen dat dat ook de knoppen zijn die nog op de oudere 49,3 firmware zitten. Is er een manier om een firmware update te triggeren?

Edit: Even knop met nieuwe firmware boven gehangen, die heeft dus daar ook geen ontvangst. Hier is niks veranderd. Als ik de knop 1 meter verplaats gelijk wel ontvangst.. Heel vreemd, aangezien er niks veranderd is in het huis, en de knop een jaar lang connectie heeft gehad. Enige wat erbij is gekomen is een extra thermostaat..
De knoppen waar je problemen mee hebt zijn dit VA01 modelletjes? Zie je naast de reset knop staan. Van mij hebben ook allemaal een jaar gewerkt en daarna begon de ellende.

Nog twee vragen:

1. hebben ze bij jou in het verleden de motor kracht aangepast?
2. gaan je knoppen verwarmen?
[...]

Ik begrijp je frustratie en ik probeer er altijd zonder emotie naar te kijken. Wat mij opvalt bij Tado is dat de support erg lang duurt. Je mailt ze en dan duurt het een paar dagen en dan krijg je vaak een vraag. Daarop reageer je en dan duurt het weer een aantal dagen dat je de standaard mail krijgt: wij gaan het onderzoeken. Aan het eind ben je zo een paar weken verder voordat er een oplossing is voor het probleem.

Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat bellen naar de Nederlandse helpdesk een stuk sneller gaat. Grote kans dat je dan Maarten krijgt. Die denkt echt snel in oplossingen, maar hij heeft niet de macht over alles. Op het moment dat hij een probleem moet bespreken met het hoofdkantoor, kom je weer in het circus terecht.

Het is daarom voor mij erg frustrerend om nu tegen het feit aan te lopen dat ze tijdens de kerst dicht zijn. Ik heb wel alles netjes gemaild en ik denk dat ik dit jaar wel 20 mails heb gekregen met allemaal excuses over de vertraging en de problemen. Kortom, ze weten dat de support niet helemaal vlekkeloos loopt.

Ik hoop uiteindelijk nooit meer dit topic te lezen :) en ik heb beroep gedaan om de terugkeer garantie binnen een jaar. Verwacht ergens half januari een reactie.

isomis wijzigde deze reactie 29-12-2018 19:07 (52%)

• Peatsmoke
  • Niet online
CurtPoindexter schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:53:
[...]

Grappig dat je denkt te kunnen bepalen hoe ik wel of niet mag reageren. :9 Dat bepaal jij niet, gekkie.

Je kritiek is terecht en ik lees het met veel plezier. Ook ik hoor graag alle geluiden.

Maar is het niet een beetje sneu dat je terug moet vallen op getrol over de kerstvakantie van Tado als je blijkbaar geen gehoor krijgt bij de lezers van dit topic?

Ik heb met verbazing gelezen hoe lang het bij tado kan duren voor een ketel werkt. En me met veel concentratie ingelezen aangaande de verschillen tussen V3 en V3+, het abonnement, en alle bijbehorende kosten.

En toen heb ik het ding gekocht. En een abo afgesloten.

Blijf dus vooral waarschuwen maar stop met trollen is mijn advies. (y)
Mijn advies aan jou is dat je eens even terug leest wie voorstelde om niets meer te schrijven over de vakantie (en dat nu weer doet), maar zeker iets te doen aan je woordkeuze en de manier waarop je mensen bejegent. Met termen als "gast" en "gekkie" kom je bij mij niet ver.
ETH0.1 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:00:
[...]

Same here, netjes volgens de instructies verbonden met het internet, online stappen doorlopen, gewacht op de aansluit instructies, geen problemen mee gehad .

Las een paar pagina's terug een zelfde soort negatieve reactie van deze gast, dat de tado's met 'bosjes' op marktplaats staan. zojuist even gekeken, 27 tado's aangeboden in heel nederland, waarvan 11 nieuw verkocht worden door webshops, een aantal oude v2 bridges en wat dubbele advertenties. Dat zijn geen bosjes, dat is pure stemmingsmakerij. Beter blijft hij gewoon weg hier ipv zijn onvrede te blijven herhalen.
Want, dit topic is alleen om te laten zien hoe geweldig Tado wel niet is?
Je trekt wel een erg grote broek aan met je voorstel dat ik maar weg moet blijven. Als je inhoudelijk iets kunt inbrengen tegen de reacties die ik geef, nodig ik je van harte uit dit te doen, in plaats van wat loze kreten te roepen over stemmingmakerij.
MP is een pagina met koop en verkoop, De ene dag zijn er 15 aanbiedingen, terwijl twee dagen later er nog maar 3 zijn. Als je maar op genoeg plaatsen mensen blijft wijzen dat er nog meer dan genoeg V3 bridges te koop staan, worden er ook nog verkocht verkocht, zeker in de weken dat de meeste omzet gedraaid wordt en nu er ook webshops zijn die torenhoge prijzen gaan vragen voor de V3, wetende dat die stukken goedkoper is dan de V3+, over een aantal jaren gezien.
isomis schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:27:
...
Ik begrijp je frustratie en ik probeer er altijd zonder emotie naar te kijken. Wat mij opvalt bij Tado is dat de support erg lang duurt. Je mailt ze en dan duurt het een paar dagen en dan krijg je vaak een vraag. Daarop reageer je en dan duurt het weer een aantal dagen dat je de standaard mail krijgt: wij gaan het onderzoeken. Aan het eind ben je zo een paar weken verder voordat er een oplossing is voor het probleem.

Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat bellen naar de Nederlandse helpdesk een stuk sneller gaat. Grote kans dat je dan Maarten krijgt. Die denkt echt snel in oplossingen, maar hij heeft niet de macht over alles. Op het moment dat hij een probleem moet bespreken met het hoofdkantoor, kom je weer in het circus terecht.

Het is daarom voor mij erg frustrerend om nu tegen het feit aan te lopen dat ze tijdens de kerst dicht zijn. Ik heb wel alles netjes gemaild en ik denk dat ik dit jaar wel 20 mails heb gekregen met allemaal excuses over de vertraging en de problemen. Kortom, ze weten dat de support niet helemaal vlekkeloos loopt.

Ik hoop uiteindelijk nooit meer dit topic te lezen :) en ik heb beroep gedaan om de terugkeer garantie binnen een jaar. Verwacht ergens half januari een reactie.
Frustratie heb ik niet en zeker niet over een futiliteit als een kamerthermostaat... ;)
Het probleem van dit topic is echter dat er veel meer mensen zijn zoals jij: ze kopen een thermostaat van rond de €200 (voordat die met regelmaat voor dumpprijzen reële prijzen op Amazon aangeboden werd) in de veronderstelling een product te kopen zoals omschreven op de website. Als ze de pech hebben de Duitse taal niet voldoende machtig te zijn en alleen op Nederlandse websites lezen, verkeren ze in de veronderstelling een geweldig product te kopen (Op verschillende Duitstalige websites en reviews wordt Tado inmiddels al met de grond gelijk gemaakt en niet in de laatste plaats vanwege de abonnementen). In jouw geval is het al van de zotte dat je 20 mails nodig hebt en het dan nog steeds niet fatsoenlijk functioneert (getuige het feit dat je nu een beroep hebt gedaan op garantie).
Velen haken na één week of uiterlijk maand af en sturen het ding terug of -als dat niet meer gaat- verkopen hun aanwinst "vanwege overstap naar ander systeem of overcompleet" op Marktplaats of Ebay. Vervolgens hoor of zie je die mensen niet meer terug op dit topic en blijft het topic alleen maar de succesverhalen vertellen en de kleine tegenslagen die geweldig opgelost worden door de Nederlandse helpdesk.
Het begint al voor installatie: op de webpagina valt te lezen dat het type ketel dat je hebt, prima werkt met Tado, maar als je aan de installatie begint kom je op een punt waarbij je minimaal twee dagen moet wachten voordat je verder mag gaan (twee dagen wachten op het fiat dat je de + en - mag aansluiten is absuurd). Als je geluk hebt en de wachttijd was maar twee dagen mag je verder gaan met de installatie en heb je (zoals ook in mijn geval) een goed werkende thermostaat.
Pas dan blijkt dat je voor allerlei dingen die op de website staan, een abonnement moet afsluiten. Natuurlijk had je dat ook kunnen lezen ergens in dit topic, maar op de plek waar het moet staan (website en productomschrijving op PDF) staat het nergens. Zelfs als je de zoekfunctie op de webpagina gebruikt, lees je er niets over! Zoiets is geen vergissing, maar dit is opzettelijk misleiden van klanten. Tot zover de zaken die ik al meermaals benoemt heb.

Behalve de kamerthermostaat, verkopen ze bij Tado ook nog een thermostaatkraan, waarvoor je (mits je hem niet weet te vinden op sites waar de dumpprijzen gehanteerd worden) ongeveer €80 mag betalen. Op papier klinkt het allemaal fantastisch dat er ook thermostaatkranen zijn die de verwarming kunnen aansturen, maar de praktijk is hier ook anders. Over de zin en onzin van een dergelijk nauwkeurige kraan aan een verwarming die direct onder een raam hangt, zijn al websites vol geschreven. Daar wil ik het dus niet eens over hebben, maar ook hier vraagt Tado weer de hoofdprijs voor een in product waar heel veel klanten over klagen.
De kranen bevatten twee constructiefouten: er is een hele serie kranen blijft hangen (die worden natuurlijk wel onder garantie vervangen) maar het bevestigingssysteem van de kranen is gewoon inferieur. Als gebruik moet maken van verloopringen, kun je al beter ophouden, maar ook als je die niet gebruikt lees je weet ik hoeveel verhalen van mensen waarbij de knop spontaan van de verwarming valt of dermate los gaat zitten dat hij niet meer functioneert. Ook daarover is het angstvallig stil van de kant van Tado.

Wanneer je als bedrijf hoofdprijzen vraagt voor je producten en de daarbij behorende kwaliteit en services biedt, zullen klanten ook niet snel klagen. Tado levert gewoon niet de service die bij een deze prijzen horen. Als bedrijf kun je het niet maken om helemaal op slot te gaan, zeker niet als je producten levert waarvan mensen afhankelijk zijn. Tado zal zich wellicht verschuilen achter het feit dat dit gebruikelijk is in het meest katholieke en conservatieve deel van Duitsland (Bayern), maar hun afzetmarkt is groter dan Bayern en Duitsland. Voor een deel heeft Tado ook gelijk, want een groot deel van de bedrijven gaat wegens kerst zoveel mogelijk op slot. Dan zijn er nog de vakbonden, die de laatste jaren hun best doen om meer stakingen te organiseren dan hun collega's in Frankrijk. Als bedrijf moet je fluwelen handschoenen gebruiken om bijvoorbeeld werken op zondag mogelijk te maken of tijdens (christelijke) feestdagen.
Niet voor niets zie je steeds meer grote Duitse bedrijven hun callcenters verplaatsen naar Nederland (als voorbeeld noem ik even Mercedes-Benz en Toll Collect), maar er zijn er veel meer (voornamelijk in Venlo en Maastricht).
Het is van de zotte dat je als bedrijf, je klanten laat stikken, juist in een periode dat mensen afhankelijk zijn van je systeem (stookseizoen) en wanneer mensen veel van je producten kopen (kerstcadeaus). Als de Wegenwacht of het callcenter van je reisverzekering, 2 weken tijdens de zomervakantie op slot zou gaan op slot zouden gaan, zou iedereen moord en brand schreeuwen.
Als Tado iets vergelijkbaars doet, schreeuwen mensen hier dat het trollen is als je daarover je ongenoegen uit en dat het sneu is dat je het blijft herhalen als je geen bijval krijgt. 8)7
Wen er maar aan dat er mensen zijn die tegen de stroom in zwemmen en nog harder gaan zwemmen als de stroom sterker wordt.

Over het contact dat ik heb gehad met de Nederlandse helpdesk, klaag ik absoluut niet. Het is het beleid en de misleiding van klanten waarover ik hier (en bij andere daartoe aangewezen instanties) mijn beklag doe. Ik weet ook dat een klantenservice hier niets aan kan veranderen.

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:44
[...]

2e hands Tado gekocht, die nog geregistreerd stond bij Tado. Maandag 24e over gemaild, kreeg gelijk antwoord dat de vorige eigenaar dit moest verwijderen in zijn account. Maandagmiddag terug geantwoord dat dat niet op korte termijn lukte, op 1e kerstdag om 14.00 antwoord van Tado dat ze de thermostaat gederegistreerd hebben.

Ben dus logischerwijs erg tevreden met de snelheid van hun support!

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-08 23:50

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Peatsmoke schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:00:
[...]

Mijn advies aan jou is dat je eens even terug leest wie voorstelde om niets meer te schrijven over de vakantie (en dat nu weer doet), maar zeker iets te doen aan je woordkeuze en de manier waarop je mensen bejegent. Met termen als "gast" en "gekkie" kom je bij mij niet ver.

[...]

Je trekt wel een erg grote broek aan met je voorstel dat ik maar weg moet blijven. Als je inhoudelijk iets kunt inbrengen tegen de reacties die ik geef, nodig ik je van harte uit dit te doen, in plaats van wat loze kreten te roepen over stemmingmakerij.
MP is een pagina met koop en verkoop, De ene dag zijn er 15 aanbiedingen, terwijl twee dagen later er nog maar 3 zijn. Als je maar op genoeg plaatsen mensen blijft wijzen dat er nog meer dan genoeg V3 bridges te koop staan, worden er ook nog verkocht verkocht, zeker in de weken dat de meeste omzet gedraaid wordt en nu er ook webshops zijn die torenhoge prijzen gaan vragen voor de V3, wetende dat die stukken goedkoper is dan de V3+, over een aantal jaren gezien.

[...]

Frustratie heb ik niet en zeker niet over een futiliteit als een kamerthermostaat... ;)
Het probleem van dit topic is echter dat er veel meer mensen zijn zoals jij: ze kopen een thermostaat van rond de €200 (voordat die met regelmaat voor dumpprijzen reële prijzen op Amazon aangeboden werd) in de veronderstelling een product te kopen zoals omschreven op de website. Als ze de pech hebben de Duitse taal niet voldoende machtig te zijn en alleen op Nederlandse websites lezen, verkeren ze in de veronderstelling een geweldig product te kopen (Op verschillende Duitstalige websites en reviews wordt Tado inmiddels al met de grond gelijk gemaakt en niet in de laatste plaats vanwege de abonnementen). In jouw geval is het al van de zotte dat je 20 mails nodig hebt en het dan nog steeds niet fatsoenlijk functioneert (getuige het feit dat je nu een beroep hebt gedaan op garantie).
Velen haken na één week of uiterlijk maand af en sturen het ding terug of -als dat niet meer gaat- verkopen hun aanwinst "vanwege overstap naar ander systeem of overcompleet" op Marktplaats of Ebay. Vervolgens hoor of zie je die mensen niet meer terug op dit topic en blijft het topic alleen maar de succesverhalen vertellen en de kleine tegenslagen die geweldig opgelost worden door de Nederlandse helpdesk.
Het begint al voor installatie: op de webpagina valt te lezen dat het type ketel dat je hebt, prima werkt met Tado, maar als je aan de installatie begint kom je op een punt waarbij je minimaal twee dagen moet wachten voordat je verder mag gaan (twee dagen wachten op het fiat dat je de + en - mag aansluiten is absuurd). Als je geluk hebt en de wachttijd was maar twee dagen mag je verder gaan met de installatie en heb je (zoals ook in mijn geval) een goed werkende thermostaat.
Pas dan blijkt dat je voor allerlei dingen die op de website staan, een abonnement moet afsluiten. Natuurlijk had je dat ook kunnen lezen ergens in dit topic, maar op de plek waar het moet staan (website en productomschrijving op PDF) staat het nergens. Zelfs als je de zoekfunctie op de webpagina gebruikt, lees je er niets over! Zoiets is geen vergissing, maar dit is opzettelijk misleiden van klanten. Tot zover de zaken die ik al meermaals benoemt heb.

Behalve de kamerthermostaat, verkopen ze bij Tado ook nog een thermostaatkraan, waarvoor je (mits je hem niet weet te vinden op sites waar de dumpprijzen gehanteerd worden) ongeveer €80 mag betalen. Op papier klinkt het allemaal fantastisch dat er ook thermostaatkranen zijn die de verwarming kunnen aansturen, maar de praktijk is hier ook anders. Over de zin en onzin van een dergelijk nauwkeurige kraan aan een verwarming die direct onder een raam hangt, zijn al websites vol geschreven. Daar wil ik het dus niet eens over hebben, maar ook hier vraagt Tado weer de hoofdprijs voor een in product waar heel veel klanten over klagen.
De kranen bevatten twee constructiefouten: er is een hele serie kranen blijft hangen (die worden natuurlijk wel onder garantie vervangen) maar het bevestigingssysteem van de kranen is gewoon inferieur. Als gebruik moet maken van verloopringen, kun je al beter ophouden, maar ook als je die niet gebruikt lees je weet ik hoeveel verhalen van mensen waarbij de knop spontaan van de verwarming valt of dermate los gaat zitten dat hij niet meer functioneert. Ook daarover is het angstvallig stil van de kant van Tado.

Wanneer je als bedrijf hoofdprijzen vraagt voor je producten en de daarbij behorende kwaliteit en services biedt, zullen klanten ook niet snel klagen. Tado levert gewoon niet de service die bij een deze prijzen horen. Als bedrijf kun je het niet maken om helemaal op slot te gaan, zeker niet als je producten levert waarvan mensen afhankelijk zijn. Tado zal zich wellicht verschuilen achter het feit dat dit gebruikelijk is in het meest katholieke en conservatieve deel van Duitsland (Bayern), maar hun afzetmarkt is groter dan Bayern en Duitsland. Voor een deel heeft Tado ook gelijk, want een groot deel van de bedrijven gaat wegens kerst zoveel mogelijk op slot. Dan zijn er nog de vakbonden, die de laatste jaren hun best doen om meer stakingen te organiseren dan hun collega's in Frankrijk. Als bedrijf moet je fluwelen handschoenen gebruiken om bijvoorbeeld werken op zondag mogelijk te maken of tijdens (christelijke) feestdagen.
Niet voor niets zie je steeds meer grote Duitse bedrijven hun callcenters verplaatsen naar Nederland (als voorbeeld noem ik even Mercedes-Benz en Toll Collect), maar er zijn er veel meer (voornamelijk in Venlo en Maastricht).
Het is van de zotte dat je als bedrijf, je klanten laat stikken, juist in een periode dat mensen afhankelijk zijn van je systeem (stookseizoen) en wanneer mensen veel van je producten kopen (kerstcadeaus). Als de Wegenwacht of het callcenter van je reisverzekering, 2 weken tijdens de zomervakantie op slot zou gaan op slot zouden gaan, zou iedereen moord en brand schreeuwen.
Als Tado iets vergelijkbaars doet, schreeuwen mensen hier dat het trollen is als je daarover je ongenoegen uit en dat het sneu is dat je het blijft herhalen als je geen bijval krijgt. 8)7
Wen er maar aan dat er mensen zijn die tegen de stroom in zwemmen en nog harder gaan zwemmen als de stroom sterker wordt.

Over het contact dat ik heb gehad met de Nederlandse helpdesk, klaag ik absoluut niet. Het is het beleid en de misleiding van klanten waarover ik hier (en bij andere daartoe aangewezen instanties) mijn beklag doe. Ik weet ook dat een klantenservice hier niets aan kan veranderen.
Ok je hebt je verhaal gedaan. Ik heb het gelezen en kan me best wat er bij voorstellen.
Al moet ik zeggen dat bij mij alles goed verloopt. Ben jij dan een incident of een veelvoorkomend probleem?

Zullen we afspreken dat we dit topic leesbaar houden? Als je ergens inhoudelijk op wilt reageren doe je dat gewoon. Alleen hele lange epistels zijn niet altijd nodig. Ben blij dat je het getypt hebt want alle kanten van het product zijn belangrijk om te lezen.

Ik blijf bij het feit dat ik het een goed systeem vind. Woon hier nog maar net 3 weken en ben benieuwd hoeveel gas ik gebruik.

• ETH0.1
Peatsmoke schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:00:
[...]

[...]

[...]

Je relaas staat vol met onzin, inhoudelijk: Tado is gewoon bereikbaar tijdens deze dagen, er staan geen bosjes op marktplaats, ik heb nog nooit langer dan een dag op antwoord moeten wachten. Verder een hoop geschreeuw maar weinig wol. kortom: goed verhaal, lekker kort , doen we niets mee, mand :')

• isomis
@ETH0.1 Je mag mij dan vertellen hoe? Als ik bel zijn ze gesloten en als ik mail krijg ik pas na een aantal dagen dit antwoord:

Beste ...,

We zijn nog steeds bezig met het verwerken van je aanvraag (704632). Mogelijk duurt dit nog een paar dagen. Wij willen onze excuses aanbieden voor de vertraging. Bij voorbaat dank voor je geduld en begrip.

Jouw tado° Support Team

Ik ben erg benieuwd welke hotline jullie hebben? Mijn mailbox staat overigens vol met dit soort excuses. Staat er toevallig een vinkje achter mijn naam? Valt mij namelijk op dat de support slechter is geworden na mijn review en de introductie van het abbo business model.

Zie ook mijn review op tweakers hierover: productreview: Tado Slimme Radiatorknop (losse knop) review door isomis

Wie o wie kan mij helpen?

isomis wijzigde deze reactie 30-12-2018 11:07 (41%)

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14:14
@Peatsmoke Er staat "Quidquid latine dictum sit, altum videtur..." onder jouw berichten wat zoiets betekend als "mooie woorden maar weinig inhoud". >:)

Ook ik begrijp jou fustratie, en kan je gedeeltelijk gelijk geven dat de support en de informatie die gegeven wordt door tado niet juist en zeker niet compleet is. Of dit bewust gedaan wordt laat ik ter zijde, maar er kan op de website van tado veel verbeterd worden. Laatst nog gezocht wat de verschillende kleuren in de oude app van de verschillende statussen betekenen, met de zoektermen die ik gebruikte heb ik niets gevonden, maar ook geen handleiding daarvan gevonden. Daarin tegen struikel je over informatie die je op dat moment niet nodig hebt.

Maar dat het product niet goed is, ben ik het niet met je eens. Je leest natuurlijk in forums op internet veel berichten van mensen waarbij het mis gaat, maar de installaties die goed gaan lees je niet veel over. En de installatie procedure kan ook verbeterd worden, zodat je minder afhankelijk bent van de supportdesk van tado.

Ik heb mijn tado thermostaat vorig jaar aangeschaft via marktplaats, een V2 met een hele oude firmware versie er op. En die kwam natuurlijk binnen in het weekend. Ik liep daarmee ook tegen de installatie procedure aan, heb toen de installateurs handleiding gevonden, en aan de hand daarvan geprobeerd in te stellen. Dat was op zich geen probleem, alleen de upgrade van de firmware duurde heel lang, waardoor ik de thermostaat niet kon gebruiken tot na het weekend. En dat is ook fustrerend, Maar meer omdat wanneer ik iets aanschaf, het ook gelijk binnen een korte tijd moet werken, en dus niet afhankelijk wil zijn van een supportdesk ;) Na het weekend werkte de thermostaat naar behoren, maar wanneer de procedures beter afgestemd zijn, en een firmware upgrade soepeler verloopt, zou dit voor een hoop nieuwe installaties problemen voorkomen.

Daarna een thermostaat knop aangeschaft, deze bleek een oude versie te zijn, die de kraan niet helemaal dichtdraaide, heb hier netjes een nieuwe voor gekregen van de supportdesk. Inmiddels 2 andere knoppen geinstalleerd sinds 2 weken, die helaas nog op een oudere firmware versie draaien (het lijkt wel of tado die handmatig upgraden, na 2 weken zou je verwachten dat de upgrade inmiddels al gedaan is; van 54.4 naar 54.9) De Windows 10 app ziet trouwens deze knoppen als een thermostaat, niet als knop.

Los van een opstart/installatie probleem en een oude knop, ben ik verder wel te vreden met mijn installatie. Gelukkig had ik ook de juiste kranen (Heimeier) op mijn radiators, dus problemen met de plastic hulpringen heb ik niet. Met mijn oude thermostaat, ook een zogenaamde slimme, de Nefit Easy, waarbij het update beleid nog veel trager was, had ik niet de functionaliteiten die ik nu heb niet.

@tado Als verbeterpunten van de tado (los van het vele werk wat jullie nog kunnen doen aan de website en handleidingen/procedures), zou ik graag de volgende functionaliteiten willen zien (waarvan er enkele ook op de roadmap staan, te lang al), die we zelf kunnen instellen:
  • Per device aan kunnen geven of het een master of slave is (Master stuurd de CV aan, slave volgt de master mits de temperatuur te lag is). Natuurlijk per installatie minstens 1 master verplicht.
  • Per gebruiker aangeven welke devices op home moeten reageren wanneer die gebruiker thuis is (staat op roadmap), default alle devices
  • Slimme schema's kunnen copieren van andere devices, of als schema ander device volgen.
  • Vakantie en/of feestdagen schema's.
  • Het gas verbruik in statistieken/rapportage (natuurlijk afhankelijk van CV en protocol, de Easy gaf dit wel weer)
Dit zijn vooral verbeteringen waar je tegenaan loopt wanneer je meerdere devices in jouw installatie hebt.

Verder hou ik voorlopig de oude app nog, tot dat de nieuwe app ook minstens volledig functioneerd zoals de oude nu. Vooral het tijdelijk aanpassen van de temperatuur tot volgende automatische verandering is een min punt van de nieuwe app.

• Peatsmoke
  • Niet online
ardvark99 schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:44:
@Peatsmoke Er staat "Quidquid latine dictum sit, altum videtur..." onder jouw berichten wat zoiets betekend als "mooie woorden maar weinig inhoud". >:)

Ook ik begrijp jou fustratie, en kan je gedeeltelijk gelijk geven dat de support en de informatie die gegeven wordt door tado niet juist en zeker niet compleet is. Of dit bewust gedaan wordt laat ik ter zijde, maar er kan op de website van tado veel verbeterd worden. Laatst nog gezocht wat de verschillende kleuren in de oude app van de verschillende statussen betekenen, met de zoektermen die ik gebruikte heb ik niets gevonden, maar ook geen handleiding daarvan gevonden. Daarin tegen struikel je over informatie die je op dat moment niet nodig hebt.

Maar dat het product niet goed is, ben ik het niet met je eens. Je leest natuurlijk in forums op internet veel berichten van mensen waarbij het mis gaat, maar de installaties die goed gaan lees je niet veel over. En de installatie procedure kan ook verbeterd worden, zodat je minder afhankelijk bent van de supportdesk van tado.

Ik heb mijn tado thermostaat vorig jaar aangeschaft via marktplaats, een V2 met een hele oude firmware versie er op. En die kwam natuurlijk binnen in het weekend. Ik liep daarmee ook tegen de installatie procedure aan, heb toen de installateurs handleiding gevonden, en aan de hand daarvan geprobeerd in te stellen. Dat was op zich geen probleem, alleen de upgrade van de firmware duurde heel lang, waardoor ik de thermostaat niet kon gebruiken tot na het weekend. En dat is ook fustrerend, Maar meer omdat wanneer ik iets aanschaf, het ook gelijk binnen een korte tijd moet werken, en dus niet afhankelijk wil zijn van een supportdesk ;) Na het weekend werkte de thermostaat naar behoren, maar wanneer de procedures beter afgestemd zijn, en een firmware upgrade soepeler verloopt, zou dit voor een hoop nieuwe installaties problemen voorkomen.

Daarna een thermostaat knop aangeschaft, deze bleek een oude versie te zijn, die de kraan niet helemaal dichtdraaide, heb hier netjes een nieuwe voor gekregen van de supportdesk. Inmiddels 2 andere knoppen geinstalleerd sinds 2 weken, die helaas nog op een oudere firmware versie draaien (het lijkt wel of tado die handmatig upgraden, na 2 weken zou je verwachten dat de upgrade inmiddels al gedaan is; van 54.4 naar 54.9) De Windows 10 app ziet trouwens deze knoppen als een thermostaat, niet als knop.

Los van een opstart/installatie probleem en een oude knop, ben ik verder wel te vreden met mijn installatie. Gelukkig had ik ook de juiste kranen (Heimeier) op mijn radiators, dus problemen met de plastic hulpringen heb ik niet. Met mijn oude thermostaat, ook een zogenaamde slimme, de Nefit Easy, waarbij het update beleid nog veel trager was, had ik niet de functionaliteiten die ik nu heb niet.

@tado Als verbeterpunten van de tado (los van het vele werk wat jullie nog kunnen doen aan de website en handleidingen/procedures), zou ik graag de volgende functionaliteiten willen zien (waarvan er enkele ook op de roadmap staan, te lang al), die we zelf kunnen instellen:
  • Per device aan kunnen geven of het een master of slave is (Master stuurd de CV aan, slave volgt de master mits de temperatuur te lag is). Natuurlijk per installatie minstens 1 master verplicht.
  • Per gebruiker aangeven welke devices op home moeten reageren wanneer die gebruiker thuis is (staat op roadmap), default alle devices
  • Slimme schema's kunnen copieren van andere devices, of als schema ander device volgen.
  • Vakantie en/of feestdagen schema's.
  • Het gas verbruik in statistieken/rapportage (natuurlijk afhankelijk van CV en protocol, de Easy gaf dit wel weer)
Dit zijn vooral verbeteringen waar je tegenaan loopt wanneer je meerdere devices in jouw installatie hebt.

Verder hou ik voorlopig de oude app nog, tot dat de nieuwe app ook minstens volledig functioneerd zoals de oude nu. Vooral het tijdelijk aanpassen van de temperatuur tot volgende automatische verandering is een min punt van de nieuwe app.
Je vrije vertaling behoeft nog wel enige aandacht... ;)

Mijn thermostaat functioneert ook naar behoren, dat is ook niet het punt, maar dat had je al begrepen. :)

Als je een Tado-kraan als slave laat instellen, kun je net zo goed een analoge of goedkope digitale thermostaatkraan. Het voordeel van Tado-kranen tov anderen is juist dat je ze als master kunt gebruiken.

• ardvark99
Peatsmoke schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:03:
[...]

Je vrije vertaling behoeft nog wel enige aandacht... ;)

Mijn thermostaat functioneert ook naar behoren, dat is ook niet het punt, maar dat had je al begrepen. :)

Als je een Tado-kraan als slave laat instellen, kun je net zo goed een analoge of goedkope digitale thermostaatkraan. Het voordeel van Tado-kranen tov anderen is juist dat je ze als master kunt gebruiken.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, mijn ervaring met de analoge kranen is dat die vaak niet helemaal uit gaan, de tado knoppen wel wanneer de temperatuur bereikt is in de ruimte. Daarbij kan die knop natuurlijk door de dames in huis helemaal open gedraait worden, maar natuurlijk niet terug gezet worden.

Maar dat is situatie afhankelijk natuurlijk. Ik heb bv een aanbouw keuken, waar vloerverwarming in ligt, gedeeltelijk, maar ook een radiator hangt. Met de analoge knop draaide de radiator bijna altijd mee in de verwarming, nu hoofdzakelijk alleen 's morgens, en de rest van de dag af en toe even, terwijl de temperatuur nu in de keuken net zo behagenlijk is. De vloerverwarming springt alleen aan als de aanvoer meer dan 40 graden is, dus wanneer de kamer thermostaat warmte vraagt. Dus bij mij mag die knop slave zijn.

Andere situatie bij mij is de zolder kamer van mijn dochter. Die hoeft alleen te verwarmen wanneer zij thuis is, niet wanneer bv ik alleen thuis ben. Deze knop mag van mij master zijn, los van de kamer thermostaat. Dat daarbij de convector put in de woonkamer en de vloerverwarming van de keuken mee draait is niet zo'n probleem.

ardvark99 wijzigde deze reactie 30-12-2018 13:40 (4%)

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
isomis schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:00:
@ETH0.1 Je mag mij dan vertellen hoe? Als ik bel zijn ze gesloten en als ik mail krijg ik pas na een aantal dagen dit antwoord:

Beste ...,

We zijn nog steeds bezig met het verwerken van je aanvraag (704632). Mogelijk duurt dit nog een paar dagen. Wij willen onze excuses aanbieden voor de vertraging. Bij voorbaat dank voor je geduld en begrip.

Jouw tado° Support Team

Ik ben erg benieuwd welke hotline jullie hebben? Mijn mailbox staat overigens vol met dit soort excuses. Staat er toevallig een vinkje achter mijn naam? Valt mij namelijk op dat de support slechter is geworden na mijn review en de introductie van het abbo business model.
Niet getreurd, ik heb ook een ticket open staan (sinds ±18-12) en daar is ook nog geen enkele inhoudelijke reactie op gekomen, alleen de door jou genoemde kansloze excuusmailtjes.

@tado Als jullie de boel dicht gooien is dat een keuze (waar ik iets van vind trouwens), maar communiceer dit dan op z'n minst.

iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 40GB | Radeon Pro 580 8GB | 1TB SSD | OS X Mojave

• isomis
Laten we er maar wat beeld aan toevoegen voor de helpdesk. In het eerste filmpje wilt de pin helemaal niet terug gaan:

YouTube: Tado valve

Een half uur later heb ik een filmpje gemaakt met uitleg en de VA01 vergelijken met de VA02:

YouTube: Tado problemen

Engels liep niet helemaal lekker, maar ik hoop dat Tado mijn problemen nu wel gaat begrijpen. Grappig is dat de knop in het tweede filmpje wel ineens zin heeft om naar binnen te gaan. Dit geeft alleen maar weer hoe onbetrouwbaar de knoppen zijn. Ik zie dat ook terug in de rapportages. Willekeurige momenten van verwarmen of moment het aan het verwarmen is als de app zegt dat hij uit staat.

Voor de duidelijkheid: nieuwe batterijen gebruikt (app bevestigd dat ook), radiatoren werken goed met traditionele knoppen of de VA02 modellen en alle stappen van in de standaard templates van Tado doorlopen.

Het is voor mij duidelijk, de motor van de VA01 heeft problemen.

Kreeg overigens vandaag weer een template antwoord waarvan je bloed gaat koken :'( .

Edit:

Gisteren hebben ze alles op afstand gereset zonder enige uitleg en weer excuses dat ze het druk hebben. Vanochtend zijn er er nog meer knoppen uitgevallen. Ik maak nu maar filmpjes, wellicht dat de helpdesk het nu gaat begrijpen als ze terug zijn van vakantie.

Edit:

Ik heb er een techneut naar laten kijken en wat blijkt nu: de VA01 modellen hebben 1.5v batterijen nodig. 1.4v werkt nog net, maar 1.3v volt niet meer. In de app staat nog de status "goed". Als je er weer versie 1.5v batterijen indoet werkt het weer. Kortom, maandelijks je batterijen vervangen.

isomis wijzigde deze reactie 01-01-2019 12:39 (34%)

• archito
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-08 23:36
Heeft iemand ervaring met het installeren van een radiatorknop waarbij deze zich boven de radiator bevindt? De radiator springt nu elke keer heel even aan, maar de knop detecteert direct de warme lucht van de radiator waardoor de kamertemperatuur naar 24 graden schiet en de radiator dus weer afgesloten wordt.
Buiten dat de ruimte niet warm wordt krijgt de ketel elke keer korte impulsen om aan te gaan wat me niet heel energiezuinig lijkt.

• ozziestroker1
archito schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:55:
Heeft iemand ervaring met het installeren van een radiatorknop waarbij deze zich boven de radiator bevindt? De radiator springt nu elke keer heel even aan, maar de knop detecteert direct de warme lucht van de radiator waardoor de kamertemperatuur naar 24 graden schiet en de radiator dus weer afgesloten wordt.
Buiten dat de ruimte niet warm wordt krijgt de ketel elke keer korte impulsen om aan te gaan wat me niet heel energiezuinig lijkt.
Dat is het probleem als de knop naar boven staat. Ik heb bij 2 radiatoren te aansluiting van boven naar beneden gericht. Probleem was wel dat het systeem leeg moest, maar nu werkt het prima.

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Dat of je kunt een losse thermostaat bijplaatsen. Al is dat een prijzige oplossing.

• archito
ozziestroker1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Dat is het probleem als de knop naar boven staat. Ik heb bij 2 radiatoren te aansluiting van boven naar beneden gericht. Probleem was wel dat het systeem leeg moest, maar nu werkt het prima.
Wat bedoel je precies met gericht? Mijn knop zit horizontaal boven de radiator. De knop moet aan de toevoerzijde zitten toch? Dus ik kan hem niet fatsoenlijk naar de zijkant/onderkant verplaatsen.

Het betreft een radiator in de keuken die voorheen geen knop had en altijd vol open stond. Omdat de keuken veel kleiner is dan de woonkamer betekende dit dat de keuken altijd te warm was. Ik wil de temperatuur in de keuken graag gelijk laten lopen met de woonkamer waar ook de tado thermostaat hangt. Hoe krijg ik dit fatsoenlijk voor elkaar? Toch een 'domme' thermostaatknop eraan schroeven en deze op een lagere stand zetten? Of zijn er ook temperatuuropnemers die ik op een andere plek in de keuken kan hangen?

• ozziestroker1
archito schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Wat bedoel je precies met gericht? Mijn knop zit horizontaal boven de radiator. De knop moet aan de toevoerzijde zitten toch? Dus ik kan hem niet fatsoenlijk naar de zijkant/onderkant verplaatsen.

Het betreft een radiator in de keuken die voorheen geen knop had en altijd vol open stond. Omdat de keuken veel kleiner is dan de woonkamer betekende dit dat de keuken altijd te warm was. Ik wil de temperatuur in de keuken graag gelijk laten lopen met de woonkamer waar ook de tado thermostaat hangt. Hoe krijg ik dit fatsoenlijk voor elkaar? Toch een 'domme' thermostaatknop eraan schroeven en deze op een lagere stand zetten? Of zijn er ook temperatuuropnemers die ik op een andere plek in de keuken kan hangen?
Ik bedoel dat ik ook de oude kraan en dus het schroefdraad waar de tado opgaat naar boven had gericht. Recht boven de leiding dus. Ik heb de aansluiting voor tado (schroefverbinding) welke een knel verbinding bij mij was los gehaald en een halve slag naar beneden gedraaid. Hierdoor pakt de tado niet meer de stijgende warmte en heb ik een reëel beeld mbt de ingestelde temperatuur.

En als je de temperatuur van de keuken gilt laten aansturen door de slimme thermostaat in de woonkamer moet je even wat aanpassen in je app. Als je dat hebt gedaan kan je de tado knop gewoon naar boven laten staan.
Nu staat je keuken als aparte kamer in de app. Als je de kamer (keuken) verwijderd moet je de knop toewijzen aan de kamer waar de slimme thermostaat in staat. Dan is de slimme thermostaat leidend en bediend hij de knop van de keuken.

Ik had een keer de oplossing gevraagd in dit topic, maar typ het nu even want kan het even niet zo snel vinden.
In de V3 app, apparaten> selecteer de keuken knop> selecteer kamer ( ik gok dat je hem keuken hebt genoemd)>selecteer de kamer waar de slimme thermostaat hangt> je krijgt een melding dat je een apparaat wil verplaatsen en als dat het enige apparaat in die kamer was de kamer word verwijderd. Bevestig en klaar.
Om te kijken welk apparaat je temperatuur beslist ga je naar : instellingen > de kamer waar de slimme thermostaat hangt> kopje meting> selecteer meting>kijk of die op de slimme thermostaat staat> zo ja, klaar zo nee de slimme thermostaat selecteren en klaar.

ozziestroker1 wijzigde deze reactie 02-01-2019 10:39 (32%)

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

archito schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Die temperatuursensoren heeft Tado helaas niet. Je zou het wel met andere Home automation kunnen proberen te regelen, maar dat is weer een stap verder. Ook een optie: maak van woonkamer en keuken 1 ruimte in je app.

• ETH0.1
Ed_L schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Die temperatuursensoren heeft Tado helaas niet. Je zou het wel met andere Home automation kunnen proberen te regelen, maar dat is weer een stap verder. Ook een optie: maak van woonkamer en keuken 1 ruimte in je app.
Toch eens tijd dat tado deze losse sensor gaat ontwikkelen _/-\o_
Zou de accuratie van het de ruimte en dus het hele syteem flink verbeteren

Andere optie (geen idee of het werkt 8) ) is op een losse plek in ruimte een thermostaatkraanknop neer te leggen, en die samen in 1 zone te zetten?

ETH0.1 wijzigde deze reactie 02-01-2019 10:48 (5%)

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

ETH0.1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Andere optie (geen idee of het werkt 8) ) is op een losse plek in ruimte een thermostaatkraanknop neer te leggen, en die samen in 1 zone te zetten?
Dat zou ook moeten werken idd. Beetje vreemde optie wel :P

• archito
ozziestroker1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:27:
[...]

En als je de temperatuur van de keuken gilt laten aansturen door de slimme thermostaat in de woonkamer moet je even wat aanpassen in je app.
Slim! Niet aan gedacht, maar heb het nu (tijdelijk) zo ingesteld zoals je beschrijft.

Ik wilde graag de keuken ook los kunnen aansturen zodat ik bijvoorbeeld tijdens het ontbijt voor het werken alleen een warme keuken heb i.p.v. ook de hele woonkamer en 's avonds laat de keuken eerder kan laten afkoelen (er zit een deur tussen woonkamer en keuken). Maar dit is in ieder geval een eerste stap waarmee de radiator in de keuken wellicht beter gemoduleerd wordt t.o.v. altijd vol open.

Overigens heb ik nog 1 knop over, dus die ergens in de ruimte neerleggen is onconventioneel maar misschien toch eens uitproberen. O-)

Wel matig dat Tado geen losse sensoren heeft, een radiatorknop lijkt me per definitie niet helemaal betrouwbaar, ook als deze naast of onder de radiator zit.

archito wijzigde deze reactie 02-01-2019 11:26 (8%)

• ozziestroker1
archito schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Slim! Niet aan gedacht, maar heb het nu (tijdelijk) zo ingesteld zoals je beschrijft.

Ik wilde graag de keuken ook los kunnen aansturen zodat ik bijvoorbeeld tijdens het ontbijt voor het werken alleen een warme keuken heb i.p.v. ook de hele woonkamer en 's avonds laat de keuken eerder kan laten afkoelen (er zit een deur tussen woonkamer en keuken). Maar dit is in ieder geval een eerste stap waarmee de radiator in de keuken wellicht beter gemoduleerd wordt t.o.v. altijd vol open.

Overigens heb ik nog 1 knop over, dus die ergens in de ruimte neerleggen is onconventioneel maar misschien toch eens uitproberen. O-)

Wel matig dat Tado geen losse sensoren heeft, een radiatorknop lijkt me per definitie niet helemaal betrouwbaar, ook als deze naast of onder de radiator zit.
Onconventioneel maar wel leuk om eens te proberen. Ik heb een open keuken en daarom werkt het bij mij zo. Zoals jij nu hebt met een deur is het lastig te regelen via de slimme thermostaat, daar neem je de tado niet voor. Als het met een losse knop niet werkt kan je altijd nog de aansluiting draaien voor een betere waarde. Kost wat moeite en als je pech hebt een bezoekje van een installateur maar dan werkt het wel zoals het bedoelt is.

• TorpedoX_88
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-08 13:56
Ik wil de maximale aanvoertemperatuur van de CV gaan verlagen maar ik zag hier ergens voorbij komen dat dit ook via de Tado kan, weet iemand of hier verschil in zit en zo ja wat beter is met betrekking tot bv moduleren?

• Peatsmoke
  • Niet online
Ed_L schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Dat werkt trouwens prima.
Met Domoticz heb ik een regel gemaakt dat wanneer de temperatuur in de badkamer onder een x aantal graden komt de verwarming aanspringt totdat deze de woonkamer tot een x- aantal graden verwarmd heeft.
Dit kun je natuurlijk met allerlei regels en mitsen en maren uitbreiden als je zou willen.

Ik verwarm in huis ook maar twee ruimtes: de woonkamer/ open keuken en de badkamer. Voor de rest staan alle kranen hier op "0" omdat op mijn slaapkamer 24/7/365 het raam open staat.

Eigenlijk heb ik helemaal geen behoefte aan thermostaatkranen (hoewel ik er een voor de badkamer in overweging heb) maar als ik dan weer lees dat het iedere maand een setje batterijen kost (gedurende het stookseizoen) vrees ik dat het netto rendement daarvan niet eens zo heel groot zal zijn.

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Ik heb nu 11 radiatorknoppen in gebruik, waarvan de oudste 7 er 6 maanden zitten. Batterijen heb ik nog niet hoeven vervangen. Het zal ongetwijfeld waar zijn dat ze niet de beloofde 2 jaar meegaan, maar van maandelijks vervangen, zoals jij beweert, is zeker geen sprake.

• ETH0.1
Ed_L schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:47:
Ik heb nu 11 radiatorknoppen in gebruik, waarvan de oudste 7 er 6 maanden zitten. Batterijen heb ik nog niet hoeven vervangen. Het zal ongetwijfeld waar zijn dat ze niet de beloofde 2 jaar meegaan, maar van maandelijks vervangen, zoals jij beweert, is zeker geen sprake.
Misschien zit er verschil in de versie van de knop VA01 of VA02? Kun je iets zeggen over het schema wat je gebruikt, verander je bv meerdere keren per dag van temperatuur of staan ze altijd op dezelfde stand? zijn het actieve of passieve kranen?

Misschien kunnen we een patroon ontdekken :)

• ardvark99
ETH0.1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:22:
[...]

Misschien zit er verschil in de versie van de knop VA01 of VA02? Kun je iets zeggen over het schema wat je gebruikt, verander je bv meerdere keren per dag van temperatuur of staan ze altijd op dezelfde stand? zijn het actieve of passieve kranen?

Ik heb op zolder een VA01, waarin de originele batterijen nog in zitten sinds november 2017. Alleen 's morgens en 's avonds staat daar de verwarming aan. Moet wel zeggen dat de eerste knop het niet goed deed, en deze door tado vervangen is.

• ETH0.1
ardvark99 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:17:
[...]

Ik heb op zolder een VA01, waarin de originele batterijen nog in zitten sinds november 2017. Alleen 's morgens en 's avonds staat daar de verwarming aan. Moet wel zeggen dat de eerste knop het niet goed deed, en deze door tado vervangen is.
dus 4 schakelingen per dag (bijvoorbeeld:)
07:30 naar 20 graden
08:30 naar 16
18:00 naar 20
23:00 naar 16

en dat 7 dagen per week?

• ardvark99
ETH0.1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:56:
[...]

dus 4 schakelingen per dag (bijvoorbeeld:)
07:30 naar 20 graden
08:30 naar 16
18:00 naar 20
23:00 naar 16

en dat 7 dagen per week?
Ja, zo ongeveer, behalve in het weekend, 2 schakelingen, 's morgens aan, 's avonds uit. In de statistieken zie ik dat de verwarmingen tussendoor maar een paar keer aan gaat, en wanneer de ingestelde temperatuur bereikt is, wordt de knop weer dicht gedraaid.

• Peatsmoke
  • Niet online
Ed_L schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:47:
Dat beweer ik niet (heb er immers nog geen hangen) die uitspraak is gebaseerd op de ervaring van iemand anders in dit forum.
isomis schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:58:
Ik heb er een techneut naar laten kijken en wat blijkt nu: de VA01 modellen hebben 1.5v batterijen nodig. 1.4v werkt nog net, maar 1.3v volt niet meer. In de app staat nog de status "goed". Als je er weer versie 1.5v batterijen in doet werkt het weer. Kortom, maandelijks je batterijen vervangen.
Verder lijkt het mij ook heel erg afhankelijk van het aantal schakelmomenten, het type afsluiter en isolatiewaarde van de ruimte waar ze hangen.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23-08 08:36
Ik heb nu ongeveer 2,5 maand de Tado hangen en merk dat de bediening op de thermostaat zelf (twee pijltjes) regelmatig dienst weigert. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

• ardvark99
jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:39:
Ik heb nu ongeveer 2,5 maand de Tado hangen en merk dat de bediening op de thermostaat zelf (twee pijltjes) regelmatig dienst weigert. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ik denk dat de meesten, zoals ik, de verwarming niet bedienen via de thermostaat, maar via de app. Heb daar zover ik weet dus geen last van.

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

De pijltjes lijken niet altijd even vlot te reageren. Dart herken ik wel. Dienst weigeren gebeurt echter niet bij mij. Soms geeft de wisseling in het display wat verwarring, omdat er van het huisje naar het handje gegaan wordt of ineens de kraan in beeld verschijnt, maar dat schrijf ik vooral toe aan mijn eigen incompetentie. :P

• JBS
  • Niet online
@jeroen.ijmuiden @ardvark99 @Ed_L Zelf gebruik ik 't ook zelden, maar is 't niet zo dat wanneer je de temperatuur naar boven de ingestelde smart schedule temperatuur wilt instellen, je wat vaker moet drukken om voorbij die temperatuur te gaan? Wellicht wordt dat ervaren als 'weigeren'?

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:33
ETH0.1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:47:
[...]
archito schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:25:
[...]
Daarvoor dienen in principe de muurthermostaten. Die kan je immers ook gebruiken als pure thermostaat voor je ruimte, zonder koppeling naar de ketel, en het staat ook redelijk mooi aan de muur.
Het nadeel is natuurlijk dat die een pak duurder zijn dan de thermostaatknoppen, ook al omdat ze dus ook alle functionaliteit hebben voor het bedienen van de ketel. Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom ze ondertussen geen 'light' versie uitgebracht hebben die puur als thermostaat dient. Zelfs qua productie moet dat toch enorm simpel zijn, zou ik denken.

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

ETH0.1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:22:
[...]

De benedenverdieping (4 zones) zit op een slim schema dat meerdere keren per dag schakelt.
6 (niet 7, sorry) VA01 knoppen 6 maanden. FW 54.9
Thermostaat RU01 6 maanden FW 65.8

Zones 6 t/m 10 zijn handbediend.
5 VA02 1 maand. FW 54.4

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:33
isomis schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:58:
Ik heb er een techneut naar laten kijken en wat blijkt nu: de VA01 modellen hebben 1.5v batterijen nodig. 1.4v werkt nog net, maar 1.3v volt niet meer. In de app staat nog de status "goed". Als je er weer versie 1.5v batterijen indoet werkt het weer. Kortom, maandelijks je batterijen vervangen.
Maandelijks ? Je beheerst alleszins de kunst der overdrijven.
Over het batterij-probleem is al veel geschreven hier, maar zelfs in een zeer actieve ruimte duurt het bij mij in de stookperiode ongeveer 4 maanden eer ik een battery low melding krijg. En dan zit je nog met het 'probleem' dat je de batterijen dan zeker nog een paar maand kunt blijven gebruiken. Ik denk dat ik max. 2x per jaar de batterijen vervang. Dat is zeker nog altijd teveel (zeker als je een hoop knoppen hebt).
Heb overigens ook al bijgehouden hoeveel V ze nodig hebben. De melding komt er overigens bij ongeveer 1.35V. Ook lijkt het erop dat afhankelijk van knop je nog wel een pak lager kan. Wellicht hangt het af van hoeveel weerstand de ventielpin heeft. Heb net een stel batterijen uit mijn knop hier in werkplaats gehaald en die staan nu op 1.27V. En eigenlijk was het zelfs nog niet nodig ze te vervangen, want aansturing werkte nog goed. Ik had de knop verwijderd om te checken of ik een VA01 of 02 had, n.a.v. jouw post. Blijkt nu wel dat de knop niet wil calibreren met te lage batterij, dus wel verplicht om te verwisselen nu :P.

• isomis
Twixie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Maandelijks ? Je beheerst alleszins de kunst der overdrijven.
Over het batterij-probleem is al veel geschreven hier, maar zelfs in een zeer actieve ruimte duurt het bij mij in de stookperiode ongeveer 4 maanden eer ik een battery low melding krijg. En dan zit je nog met het 'probleem' dat je de batterijen dan zeker nog een paar maand kunt blijven gebruiken. Ik denk dat ik max. 2x per jaar de batterijen vervang. Dat is zeker nog altijd teveel (zeker als je een hoop knoppen hebt).
Heb overigens ook al bijgehouden hoeveel V ze nodig hebben. De melding komt er overigens bij ongeveer 1.35V. Ook lijkt het erop dat afhankelijk van knop je nog wel een pak lager kan. Wellicht hangt het af van hoeveel weerstand de ventielpin heeft. Heb net een stel batterijen uit mijn knop hier in werkplaats gehaald en die staan nu op 1.27V. En eigenlijk was het zelfs nog niet nodig ze te vervangen, want aansturing werkte nog goed. Ik had de knop verwijderd om te checken of ik een VA01 of 02 had, n.a.v. jouw post. Blijkt nu wel dat de knop niet wil calibreren met te lage batterij, dus wel verplicht om te verwisselen nu :P.
Ik denk dat het wellicht heeft te maken met de sterkte van je ventielpinnen, zoals je zegt. Waar het mij omging is dat mijn applicatie nog zegt: batterij is goed en de radiator knop zelf zegt met een lichtgevende icon: lege batterij.

Overdrijven doe ik volgens mij niet als er al 4 defect de kant van tado zijn opgegaan.

We lopen hier ook allemaal argumenten aan te leveren, omdat tado verzaakt te reageren via de helpdesk. Als de helpdesk gewoon functioneert, is het hier een stuk rustiger. Toevallig gisteren weer een mail gehad dat ze het echt heel heel druk hebben en dat ze het ontzettend spijt dat ze nog niet kunnen reageren.

isomis schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:32:
@tado wat is eigenlijk het verschil tussen de Model VA01 knoppen en de Model VA02 knoppen? Al mijn defecte knoppen worden namelijk vervangen voor de VA02. Is er een verschil, want de print plaat waar de batterijen ingaan is anders.

Ik krijg het gevoel dat ik daarom ook nooit uitleg krijg wat er nou mis is met de defecte knoppen, omdat de VA01 modellen uiteindelijk allemaal gaan begeven. Ze missen de juiste motorkracht vermoed ik.
VA01 is geproduceerd in EU terwijl de VA02 in China geproduceerd is. Verder is VA02 een andere hardware revisie.

We zijn nu weer richting volle bemanning en werken er hard aan om alle openstaande mails zo snel mogelijk te beantwoorden.

tado wijzigde deze reactie 03-01-2019 15:41 (8%)

• onbeperkt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 04-02 11:19
@jeroen.ijmuiden heb ik ook last van gehad, maar wat blijkt dat je niet moet tappen, maar eerder je vinger wat meer op het pijltje moet laten rusten.

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Iemand een idee hoe ik in de android app de keuze "tot volgende automatische verandering" als vaste optie vast zet?

Elke keer als ik de temperatuur handmatig verander is dat nu "tot de gebruiker beeindigd" Ik word er een beetje gek van...

• Peatsmoke
  • Niet online
BB-One schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:03:
Iemand een idee hoe ik in de android app de keuze "tot volgende automatische verandering" als vaste optie vast zet?

Elke keer als ik de temperatuur handmatig verander is dat nu "tot de gebruiker beeindigd" Ik word er een beetje gek van...
Dat is sinds de laatste update niet meer mogelijk.... 8)7

Er zou wel aan gewerkt worden om het weer terug te krijgen, aldus @tado .

• BB-One
Peatsmoke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:04:
[...]

Dat is sinds de laatste update niet meer mogelijk.... 8)7

Er zou wel aan gewerkt worden om het weer terug te krijgen, aldus @tado .
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, oude versie terugzetten ;) Maar dank lag dus niet aan mij, dat het niet lukte.

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-08 09:46
Ja, dat heb ik bij 1 thermostaat (van de 3). Lijkt ook alleen bij naar boven of beneden (één van de twee) te gebeuren. Uiteindelijk doet hij het wel maar het is wel erg irritant
Inderdaad. Vorige nacht de hele nacht per ongeluk de verwarming aangestaan. :(

Marselaar wijzigde deze reactie 04-01-2019 08:21 (39%)
Reden: quote toegevoegd

• Peatsmoke
  • Niet online
Marselaar schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:18:
[...]
Inderdaad. Vorige nacht de hele nacht per ongeluk de verwarming aangestaan. :(
Je kunt gewoon een tijd ingeven hoe lang de verwarming hoger of juist lager moet staan, dus daar is niet alleen de app debet aan.

• DaveD1109
  • Laatst online: 14:37
Ik krijg vaak de melding dat tado mijn locatie niet kon bepalen. Nu gebruik ik een Android toestel en had daar voorheen met een iPhone geen last van.
Als ik bij de locatie instellingen kijk op mijn toestel staat bij tado wel goedkeuring aangevinkt.
Zie ik iets over het hoofd?

DaveD

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DaveD1109 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:39:
Ik krijg vaak de melding dat tado mijn locatie niet kon bepalen. Nu gebruik ik een Android toestel en had daar voorheen met een iPhone geen last van.
Dat heeft niets met Android te maken. Ik heb hier 3 verschillende android toestellen, Nokia 6.1, Oneplus 5 en een Oneplus 6 en die doen dat prima.

Staat je batterij optimalisatie wel uit voor Tado? Anders gaat hij in slaap

Ortep wijzigde deze reactie 04-01-2019 10:18 (8%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

@tado Hoe kan je een verticale knop bestellen? Ik begrijp dat ze eigenlijk voor de USA markt zijn, maar heb er wel behoefte aan :)

• BB-One
Peatsmoke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Je kunt gewoon een tijd ingeven hoe lang de verwarming hoger of juist lager moet staan, dus daar is niet alleen de app debet aan.
Nou als je gewend bent om op je telefoon om de temperatuur aan te passen en verder niets anders te hoeven doen omdat de app standaard staat ingesteld om dit door te voeren tot de volgende automatische verandering en nu elke keer (!) als je de temp aanpast met aangeven tot de volgende automatische verandering....

Grote kans dat je verwarming aan blijft terwijl je dacht dat ie wel vanzelf uit ging (been there done that... (=midden in de nacht naar beneden om de thermostaat lager te zetten))

• DaveD1109
  • Laatst online: 14:37
Ortep schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:16:
[...]

Dat heeft niets met Android te maken. Ik heb hier 3 verschillende android toestellen, Nokia 6.1, Oneplus 5 en een Oneplus 6 en die doen dat prima.

Staat je batterij optimalisatie wel uit voor Tado? Anders gaat hij in slaap
Dat is dus het rare. Tado staat ingesteld op niet optimaliseren.
Locatie staat aan.
Het enige wat ik net nog wel heb aangezet is dat de app onbeperkt data toegang heeft.

DaveD1109 wijzigde deze reactie 04-01-2019 10:52 (11%)

DaveD

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

@tado Ik zit nog even te lezen over de A/C control V2. In de sheets zie ik dat deze via Wifi aangesloten worden. Betekent dat dat ze volledig buiten de rest van het systeem blijven? Waarom is die keuze gemaakt?
Ed_L schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:10:
@tado Ik zit nog even te lezen over de A/C control V2. In de sheets zie ik dat deze via Wifi aangesloten worden. Betekent dat dat ze volledig buiten de rest van het systeem blijven? Waarom is die keuze gemaakt?
De Slimme Aircobesturing is met USB permanent aangesloten aan het lichtnet, daarom kon er voor WLAN gekozen worden en was de bridge niet nodig (ook zou de prijs hoger zijn geweest als er een tado bridge nodig geweest zou zijn).

De Slimme Aircobesturing komt wel gewoon in dezelfde app. Dus zowel airco als verwarming kan in dezelfde tado app.

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

tado schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:26:
[...]

De Slimme Aircobesturing is met USB permanent aangesloten aan het lichtnet,
Ai, wat een deal breaker. Ik begrijp het marketingfotootje waarbij er geen kabel getoond wordt, maar dat hij permanent aan het lichtnet moest hangen was me niet duidelijk. En omdat er een adapter nodig is, zal het niet makkelijk zijn een mooie afwerking op een wandcontactdoor te realiseren.
daarom kon er voor WLAN gekozen worden en was de bridge niet nodig (ook zou de prijs hoger zijn geweest als er een tado bridge nodig geweest zou zijn).
de A/C unit is 50 euro duurder dan een normale thermostaat. Dat vind ik nogal wat. En aangezien het 'gewoon' een universele IR afstandsbediening met temp sensor lijkt te zijn is de prijs moeilijk te billijken. Is een Wifi module + power adapter zoveel goedkoper dan jullie eigen radiomodule? Hier lijkt me nog wel wat value engineering te doen. De radio 868MHz radio chips die ik in mijn IoT devices gebruikte kostte een euro of 7 in bulk. Kleine fee voor de communicatiesoftware erop (als die niet uit eigen development komt) en je bent een heel eind. Al met al lijkt een batterijgedreven variant me niet onhaalbaar. Komt zoiets wellicht ooit beschikbaar?
De Slimme Aircobesturing komt wel gewoon in dezelfde app. Dus zowel airco als verwarming kan in dezelfde tado app.
Kan hij daarmee ook als temp sensor fungeren voor een radiatorknop, zoals een thermostaat dat kan?

Ed_L wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:45 (3%)

• Florine
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03-08 13:35
Ik heb sinds gisteren de Tado V3+ hangen.
Nu heb ik een vraag;

Ik overweeg om boven, op mijn slaapkamer, een slimme radiatorknop te plaatsen.
Echter vraag ik me af of het werkt zoals ik wil;

Scenario:
Ik heb boven 3 slaapkamers. Ik plaats in 2 slaapkamers een slimme radiatorknop.
Die wil ik graag op 20 graden in stellen. Die kamers zijn echter vrij koud dus duren langer totdat ze op temperatuur zijn.
In de woonkamer staat de thermostaat op 21 graden. Waarschijnlijk bereikt die thermostaat sneller 21 graden, dan boven in die 2 slaapkamers 20 graden wordt bereikt.
Stel dat het in de woonkamer al 21 is, maar in de slaapkamers nog 19. Dan blijven die radiatoren op de slaapkamers 'aan' totdat de 20 graden bereikt is... maar.... alle radiatoren in de woonkamer (3 stuks) blijven neem ik aan wel 'doorbranden' zolang het op die 2 slaapkamers boven nog geen 20 graden is, toch?
Want daar zit dan geen slimme radiatorknop op dus die kan Tado dan niet uitschakelen?

• JBS
  • Niet online
Florine schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:43:
Ik heb sinds gisteren de Tado V3+ hangen.
Nu heb ik een vraag;

Ik overweeg om boven, op mijn slaapkamer, een slimme radiatorknop te plaatsen.
Echter vraag ik me af of het werkt zoals ik wil;

Scenario:
Ik heb boven 3 slaapkamers. Ik plaats in 2 slaapkamers een slimme radiatorknop.
Die wil ik graag op 20 graden in stellen. Die kamers zijn echter vrij koud dus duren langer totdat ze op temperatuur zijn.
In de woonkamer staat de thermostaat op 21 graden. Waarschijnlijk bereikt die thermostaat sneller 21 graden, dan boven in die 2 slaapkamers 20 graden wordt bereikt.
Stel dat het in de woonkamer al 21 is, maar in de slaapkamers nog 19. Dan blijven die radiatoren op de slaapkamers 'aan' totdat de 20 graden bereikt is... maar.... alle radiatoren in de woonkamer (3 stuks) blijven neem ik aan wel 'doorbranden' zolang het op die 2 slaapkamers boven nog geen 20 graden is, toch?
Want daar zit dan geen slimme radiatorknop op dus die kan Tado dan niet uitschakelen?
Klopt. Dit zou je kunnen oplossen door de thermostatische kranen in de woonkamer op stand 3 of iets hoger te zetten, wat gelijk staat aan 20/21 graden. Of natuurlijk daar ook Tado knoppen plaatsen ;)

• Florine

Ik heb sinds gisteren de Tado app, maar bij mij werkt dit 'gewoon'.
Ga naar de app,
Klik midden onderin op 'Instellingen'
Ga onder 'ruimtes' naar de ruimte waar je het voor wilt instellen

Hier staat 'Naam van de ruimte' met daaronder de naam van de ruimte.
Dááronder staat de optie om 'Handmatige bediening op het tado apparaat - tot de volgende automatische verandering' aan te zetten.

• Florine
JBS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:46:
[...]
Klopt. Dit zou je kunnen oplossen door de thermostatische kranen in de woonkamer op stand 3 of iets hoger te zetten, wat gelijk staat aan 20/21 graden. Of natuurlijk daar ook Tado knoppen plaatsen ;)
Ja, overal tado knoppen is natuurlijk de beste optie, maar wel prijzig met in totaal 9 radiatoren...

Hoe zit het eigenlijk, meet die knop wel de juiste temperatuur in de ruimte (aangezien deze tegen de verwarming aan zit? lijkt me vrij warm)

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:57
Ed_L schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Ai, wat een deal breaker. Ik begrijp het marketingfotootje waarbij er geen kabel getoond wordt, maar dat hij permanent aan het lichtnet moest hangen was me niet duidelijk. En omdat er een adapter nodig is, zal het niet makkelijk zijn een mooie afwerking op een wandcontactdoor te realiseren.
[Afbeelding]

[...]

de A/C unit is 50 euro duurder dan een normale thermostaat. Dat vind ik nogal wat. En aangezien het 'gewoon' een universele IR afstandsbediening met temp sensor lijkt te zijn is de prijs moeilijk te billijken. Is een Wifi module + power adapter zoveel goedkoper dan jullie eigen radiomodule? Hier lijkt me nog wel wat value engineering te doen. De radio 868MHz radio chips die ik in mijn IoT devices gebruikte kostte een euro of 7 in bulk. Kleine fee voor de communicatiesoftware erop (als die niet uit eigen development komt) en je bent een heel eind. Al met al lijkt een batterijgedreven variant me niet onhaalbaar. Komt zoiets wellicht ooit beschikbaar?

[...]
Kan hij daarmee ook als temp sensor fungeren voor een radiatorknop, zoals een thermostaat dat kan?
Ik schakel mijn LG airco met een RM Mini3 van 11 euro uit China. Werkt prima met google home. Zou het liefst een Tado willen maar ik kan er onvoldoende meermaarde uit halen. De RM Mini wordt goed gesupport en krijgt ook regelmatig firmware updates.

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

m3gA schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:04:
[...]

Ik schakel mijn LG airco met een RM Mini3 van 11 euro uit China. Werkt prima met google home. Zou het liefst een Tado willen maar ik kan er onvoldoende meermaarde uit halen. De RM Mini wordt goed gesupport en krijgt ook regelmatig firmware updates.
Als Home Assistant gebruiker is dat voor mij idd ook een optie.
Ed_L schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:43:
[...]

[Afbeelding]

[...]

[...]
Er komt geen batterij variant.
De USB aansluiting is aan achterkant, er zijn klanten die de stekker mooi hebben kunnen wegwerken in een inbouwdoos.

De Slimme Aircobediening kan niet fungeren als temperatuursensor voor Slimme Radiatorknoppen.

• koenie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:59
@tado

1. kan je de airco en de thermostaat in dezelfde zone plaatsen?
2. Is het mogelijk om een bron (cv of airco) in dezelfde zone als voorkeursapparaat in te stellen. Iets als; als de delta T < 0,5 dan alleen airco anders beide. Zo ja, hoe ziet een dergelijke configuratie er uit?
tado schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:26:
[...]

De Slimme Aircobesturing is met USB permanent aangesloten aan het lichtnet, daarom kon er voor WLAN gekozen worden en was de bridge niet nodig (ook zou de prijs hoger zijn geweest als er een tado bridge nodig geweest zou zijn).

koenie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:31:
@tado

1. kan je de airco en de thermostaat in dezelfde zone plaatsen?
2. Is het mogelijk om een bron (cv of airco) in dezelfde zone als voorkeursapparaat in te stellen. Iets als; als de delta T < 0,5 dan alleen airco anders beide. Zo ja, hoe ziet een dergelijke configuratie er uit?

[...]
1. Nee, zijn 2 aparte zones.
2. Dit soort configuraties zijn niet mogelijk.

• l3art
  • Laatst online: 17:59

l3art

Moderator Mobile
Ik meende dat voorheen in de app als je handmatig de temperatuur instelde en koos voor de optie 'tot de volgende automatische verandering' dan was deze optie bij een volgende handmatige verandering automatisch geselecteerd. Nu spring hij elke keer terug naar 'tot beëindigd door gebruiker'.

Kan dit weer terug naar dat de laast gekozen optie wordt onthouden?

Ander dingetje is dat bij het openen van de app ik nu telkens de melding krijgt dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server. Bij de tweede poging lukt dit wel. Enig idee waardoor dit komt?

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:41
l3art schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:43:
Ik meende dat voorheen in de app als je handmatig de temperatuur instelde en koos voor de optie 'tot de volgende automatische verandering' dan was deze optie bij een volgende handmatige verandering automatisch geselecteerd. Nu spring hij elke keer terug naar 'tot beëindigd door gebruiker'.

Kan dit weer terug naar dat de laast gekozen optie wordt onthouden?

Ander dingetje is dat bij het openen van de app ik nu telkens de melding krijgt dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server. Bij de tweede poging lukt dit wel. Enig idee waardoor dit komt?
Dat eerste probleem merk ik ook.

• martinzweep
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:54
Voor het nieuwjaar de Tado V3+ aangeschaft maar vooralsnog niet aan kunnen sluiten omdat ik wacht op de installatie stappen.
Gisteren wel een mail gekregen waarin ik twee vragen moest beantwoorden. Hopen dat ik dit weekend nog aan de slag kan.

Hebben jullie ook lang moeten wachten hierop?

• JBS
  • Niet online
martinzweep schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:37:
Voor het nieuwjaar de Tado V3+ aangeschaft maar vooralsnog niet aan kunnen sluiten omdat ik wacht op de installatie stappen.
Gisteren wel een mail gekregen waarin ik twee vragen moest beantwoorden. Hopen dat ik dit weekend nog aan de slag kan.

Hebben jullie ook lang moeten wachten hierop?
Zie eerdere berichten. Er was geen c.q. minimale bezetting tijdens de feestdagen en ze werken nu de achterstand weg.
Pagina: 1 ... 70 ... 81 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True