Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:53:
[...]
Grappig dat je denkt te kunnen bepalen hoe ik wel of niet mag reageren.

Dat bepaal jij niet, gekkie.
Je kritiek is terecht en ik lees het met veel plezier. Ook ik hoor graag alle geluiden.
Maar is het niet een beetje sneu dat je terug moet vallen op getrol over de kerstvakantie van Tado als je blijkbaar geen gehoor krijgt bij de lezers van dit topic?
Ik heb met verbazing gelezen hoe lang het bij tado kan duren voor een ketel werkt. En me met veel concentratie ingelezen aangaande de verschillen tussen V3 en V3+, het abonnement, en alle bijbehorende kosten.
En toen heb ik het ding gekocht. En een abo afgesloten.
Blijf dus vooral waarschuwen maar stop met trollen is mijn advies.

Mijn advies aan jou is dat je eens even terug leest wie voorstelde om niets meer te schrijven over de vakantie (en dat nu weer doet), maar zeker iets te doen aan je woordkeuze en de manier waarop je mensen bejegent. Met termen als "gast" en "gekkie" kom je bij mij niet ver.
ETH0.1 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:00:
[...]
Same here, netjes volgens de instructies verbonden met het internet, online stappen doorlopen, gewacht op de aansluit instructies, geen problemen mee gehad .
Las een paar pagina's terug een zelfde soort negatieve reactie van deze gast, dat de tado's met 'bosjes' op marktplaats staan. zojuist even gekeken, 27 tado's aangeboden in heel nederland, waarvan 11 nieuw verkocht worden door webshops, een aantal oude v2 bridges en wat dubbele advertenties. Dat zijn geen bosjes, dat is pure stemmingsmakerij. Beter blijft hij gewoon weg hier ipv zijn onvrede te blijven herhalen.
Want, dit topic is alleen om te laten zien hoe geweldig Tado wel niet is?
Je trekt wel een erg grote broek aan met je voorstel dat ik maar weg moet blijven. Als je inhoudelijk iets kunt inbrengen tegen de reacties die ik geef, nodig ik je van harte uit dit te doen, in plaats van wat loze kreten te roepen over stemmingmakerij.
MP is een pagina met koop en verkoop, De ene dag zijn er 15 aanbiedingen, terwijl twee dagen later er nog maar 3 zijn. Als je maar op genoeg plaatsen mensen blijft wijzen dat er nog meer dan genoeg V3 bridges te koop staan, worden er ook nog verkocht verkocht, zeker in de weken dat de meeste omzet gedraaid wordt en nu er ook webshops zijn die torenhoge prijzen gaan vragen voor de V3, wetende dat die stukken goedkoper is dan de V3+, over een aantal jaren gezien.
isomis schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:27:
...
Ik begrijp je frustratie en ik probeer er altijd zonder emotie naar te kijken. Wat mij opvalt bij Tado is dat de support erg lang duurt. Je mailt ze en dan duurt het een paar dagen en dan krijg je vaak een vraag. Daarop reageer je en dan duurt het weer een aantal dagen dat je de standaard mail krijgt: wij gaan het onderzoeken. Aan het eind ben je zo een paar weken verder voordat er een oplossing is voor het probleem.
Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat bellen naar de Nederlandse helpdesk een stuk sneller gaat. Grote kans dat je dan Maarten krijgt. Die denkt echt snel in oplossingen, maar hij heeft niet de macht over alles. Op het moment dat hij een probleem moet bespreken met het hoofdkantoor, kom je weer in het circus terecht.
Het is daarom voor mij erg frustrerend om nu tegen het feit aan te lopen dat ze tijdens de kerst dicht zijn. Ik heb wel alles netjes gemaild en ik denk dat ik dit jaar wel 20 mails heb gekregen met allemaal excuses over de vertraging en de problemen. Kortom, ze weten dat de support niet helemaal vlekkeloos loopt.
Ik hoop uiteindelijk nooit meer dit topic te lezen

en ik heb beroep gedaan om de terugkeer garantie binnen een jaar. Verwacht ergens half januari een reactie.
Frustratie heb ik niet en zeker niet over een futiliteit als een kamerthermostaat...
Het probleem van dit topic is echter dat er veel meer mensen zijn zoals jij: ze kopen een thermostaat van rond de €200 (voordat die met regelmaat voor
dumpprijzen reële prijzen op Amazon aangeboden werd) in de veronderstelling een product te kopen zoals omschreven op de website. Als ze de pech hebben de Duitse taal niet voldoende machtig te zijn en alleen op Nederlandse websites lezen, verkeren ze in de veronderstelling een geweldig product te kopen (Op verschillende Duitstalige websites en reviews wordt Tado inmiddels al met de grond gelijk gemaakt en niet in de laatste plaats vanwege de abonnementen). In jouw geval is het al van de zotte dat je 20 mails nodig hebt en het dan nog steeds niet fatsoenlijk functioneert (getuige het feit dat je nu een beroep hebt gedaan op garantie).
Velen haken na één week of uiterlijk maand af en sturen het ding terug of -als dat niet meer gaat- verkopen hun aanwinst "vanwege overstap naar ander systeem of overcompleet" op Marktplaats of Ebay. Vervolgens hoor of zie je die mensen niet meer terug op dit topic en blijft het topic alleen maar de succesverhalen vertellen en de kleine tegenslagen die geweldig opgelost worden door de Nederlandse helpdesk.
Het begint al voor installatie: op de webpagina valt te lezen dat het type ketel dat je hebt, prima werkt met Tado, maar als je aan de installatie begint kom je op een punt waarbij je minimaal twee dagen moet wachten voordat je verder mag gaan (twee dagen wachten op het fiat dat je de + en - mag aansluiten is absuurd). Als je geluk hebt en de wachttijd was maar twee dagen mag je verder gaan met de installatie en heb je (zoals ook in mijn geval) een goed werkende thermostaat.
Pas dan blijkt dat je voor allerlei dingen die op de website staan, een abonnement moet afsluiten. Natuurlijk had je dat ook kunnen lezen ergens in dit topic, maar op de plek waar het moet staan (website en productomschrijving op PDF) staat het nergens. Zelfs als je de zoekfunctie op de webpagina gebruikt, lees je er niets over! Zoiets is geen vergissing, maar dit is opzettelijk misleiden van klanten. Tot zover de zaken die ik al meermaals benoemt heb.
Behalve de kamerthermostaat, verkopen ze bij Tado ook nog een thermostaatkraan, waarvoor je (mits je hem niet weet te vinden op sites waar de dumpprijzen gehanteerd worden) ongeveer €80 mag betalen. Op papier klinkt het allemaal fantastisch dat er ook thermostaatkranen zijn die de verwarming kunnen aansturen, maar de praktijk is hier ook anders. Over de zin en onzin van een dergelijk nauwkeurige kraan aan een verwarming die direct onder een raam hangt, zijn al websites vol geschreven. Daar wil ik het dus niet eens over hebben, maar ook hier vraagt Tado weer de hoofdprijs voor een in product waar heel veel klanten over klagen.
De kranen bevatten twee constructiefouten: er is een hele serie kranen blijft hangen (die worden natuurlijk wel onder garantie vervangen) maar het bevestigingssysteem van de kranen is gewoon inferieur. Als gebruik moet maken van verloopringen, kun je al beter ophouden, maar ook als je die niet gebruikt lees je weet ik hoeveel verhalen van mensen waarbij de knop spontaan van de verwarming valt of dermate los gaat zitten dat hij niet meer functioneert. Ook daarover is het angstvallig stil van de kant van Tado.
Wanneer je als bedrijf hoofdprijzen vraagt voor je producten en de daarbij behorende kwaliteit en services biedt, zullen klanten ook niet snel klagen. Tado levert gewoon niet de service die bij een deze prijzen horen. Als bedrijf kun je het niet maken om helemaal op slot te gaan, zeker niet als je producten levert waarvan mensen afhankelijk zijn. Tado zal zich wellicht verschuilen achter het feit dat dit gebruikelijk is in het meest katholieke en conservatieve deel van Duitsland (Bayern), maar hun afzetmarkt is groter dan Bayern en Duitsland. Voor een deel heeft Tado ook gelijk, want een groot deel van de bedrijven gaat wegens kerst zoveel mogelijk op slot. Dan zijn er nog de vakbonden, die de laatste jaren hun best doen om meer stakingen te organiseren dan hun collega's in Frankrijk. Als bedrijf moet je fluwelen handschoenen gebruiken om bijvoorbeeld werken op zondag mogelijk te maken of tijdens (christelijke) feestdagen.
Niet voor niets zie je steeds meer grote Duitse bedrijven hun callcenters verplaatsen naar Nederland (als voorbeeld noem ik even Mercedes-Benz en Toll Collect), maar er zijn er veel meer (voornamelijk in Venlo en Maastricht).
Het is van de zotte dat je als bedrijf, je klanten laat stikken, juist in een periode dat mensen afhankelijk zijn van je systeem (stookseizoen) en wanneer mensen veel van je producten kopen (kerstcadeaus). Als de Wegenwacht of het callcenter van je reisverzekering, 2 weken tijdens de zomervakantie op slot zou gaan op slot zouden gaan, zou iedereen moord en brand schreeuwen.
Als Tado iets vergelijkbaars doet, schreeuwen mensen hier dat het trollen is als je daarover je ongenoegen uit en dat het sneu is dat je het blijft herhalen als je geen bijval krijgt.
Wen er maar aan dat er mensen zijn die tegen de stroom in zwemmen en nog harder gaan zwemmen als de stroom sterker wordt.
Over het contact dat ik heb gehad met de Nederlandse helpdesk, klaag ik absoluut niet. Het is het beleid en de misleiding van klanten waarover ik hier (en bij andere daartoe aangewezen instanties) mijn beklag doe. Ik weet ook dat een klantenservice hier niets aan kan veranderen.