Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 09:07 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
tado schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:28:
[...]

Zet tado eens direct op de router en niet in de switch (ik hoop dat uw router meer dan 1 poort heeft).

Anders eens contact opnemen met ons. Graag in detail wat u al heeft gedaan en ook alle merk en typenummers van alle componenten in uw netwerk.
Google WiFi heeft maar 1 poort ;w

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Twixie schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:40:
[...]

De vraag is ook wat je momenteel hebt, en ook waarom je je vraag stelt. Het is inderdaad nogal logisch dat het zo werkt, maar er is iets anders dat misschien niet werkt zoals je voor ogen hebt. Namelijk: heb je ook radiatorknoppen in je woonkamer waar je slimme thermostaat hangt ?

Indien niet, heb je namelijk het volgende probleem: als je woonkamer warm genoeg is (of koud mag blijven omdat je bvb hele dag in bed wil liggen :)), dan zal die kamer ook mee opwarmen op het moment dat de slimme knop in je slaapkamer warmte vraagt.
Da's inderdaad het geval bij mij ja. Maar ik vind dat niet erg, de woonkamer mag van mij altijd verwarmd worden als er ergens anders warmtebehoefte zou zijn. Ik vind andersom vervelender: dat de slaapkamer de hele avond verwarmd wordt als ik een avondje op de bank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarm01
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 18:26
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:09:
[...]

Sorry, maar dit gebeurt bij mij gewoon zo? Als mijn wijziging afloopt dan valt het systeem terug op het oude schema.
Dat klopt, maar ik stel om 20.00 de temperatuur in op 22 dan moet ik het aantal uren dat ik dat wil niet laten overlopen met mijn schema. En daar wil ik dus niet over nadenken. Dat moet een optie zijn. Dus tijdelijk de temperatuur verhogen naar 22 totdat het schema in werking treed. Het zat er in en ik wil het graag weer terug!

Sorry, zie al dat je het nu begrijpt wat ik bedoel gezien je reactie hier boven! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door swarm01 op 19-12-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:13:
[...]

Je kon in de oude app instellen dat een wijziging behouden bleef TOT de volgende verandering in het slimme schema. Dus stel ik heb het in de avond wat koud, zet de verwarming op 22. Dan bleef deze 22 tot 2300 wanneer het slimme schema naar 15 ging. Met de nieuwe app moet je een tijdsduur instellen, daarna gaat hij wel naar het schema terug inderdaad.
Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat we op de hoogte zijn van het gemis en dat we eraan werken. Ik kan geen tijdslijn geven wanneer we verwachten dit te introduceren in de V3+ app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 09:07 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:50
tado schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:03:
[...]

Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat we op de hoogte zijn van het gemis en dat we eraan werken. Ik kan geen tijdslijn geven wanneer we verwachten dit te introduceren in de V3+ app.
Maar het is dus wel te verwachten? Ik hoef geen tijdslijn, maar zou wel willen weten of dit met enige zekerheid ondersteund gaat worden.

Tweede vraag, ik had gisteren mijn thermostaat binnen en nu kreeg ik de melding dat ik moet wachten op een specifiek gemaakte instructie. Hoe lang gaat dit op het moment duren? Vind het wel vreemd, heb via de mail eerder gevraagd of de ketel die ik heb compatible is en dat was ja. Had fijn geweest als er meteen bij verteld werd dat er met deze ketel niet een kant en klare instructie is.

Het gaat om een Nefit Trendline ketel, vrij gangbaar model.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Koldur schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:38:
[...]

Maar het is dus wel te verwachten? Ik hoef geen tijdslijn, maar zou wel willen weten of dit met enige zekerheid ondersteund gaat worden.

Tweede vraag, ik had gisteren mijn thermostaat binnen en nu kreeg ik de melding dat ik moet wachten op een specifiek gemaakte instructie. Hoe lang gaat dit op het moment duren? Vind het wel vreemd, heb via de mail eerder gevraagd of de ketel die ik heb compatible is en dat was ja. Had fijn geweest als er meteen bij verteld werd dat er met deze ketel niet een kant en klare instructie is.

Het gaat om een Nefit Trendline ketel, vrij gangbaar model.
In mijn geval 23,5 uur (28-11 13:10 de wizard doorlopen, 29-11 12:26 instructies ontvangen) . In deze periode gebeuren er 2 dingen
- je tado wandthermostaat wordt geupdate en ingeregeld voor je ketel (er zijn namelijk meerdere protocollen voor de verschillende ketels, iedere ketel 'spreekt' zijn eigen taal)
- ze passend de instructies aan en je krijgt een 14tal (ongeveer) pagina's met stap voor stap instructies wat en hoe je waar precies moet aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door ETH0.1 op 19-12-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 10:55
Ik overweeg een Tado aan te schaffen (alhoewel ik ga twijfelen omdat je moet betalen voor een werkende geofencing), en heb de volgende situatie thuis:
  • Thermostaat beneden
  • Vloerverwarming beneden
  • beneden een radiator in de hal welke aanslaat als er koude lucht binnenkomt
  • boven een badkamer en een slaapkamer met een enkele radiator
  • de grote slaapkamer met een grote en een kleine radiator/li]
  • een zolder met een radiator
  • een Intergas (HR 28/24?) ketel met buitenthermometer tbv een weersafhankelijke regeling
Tussen de ketel en de thermostaat ligt een opentherm kabel. Radiatoren allemaal voorzien van thermostaatknop.

Ik had de volgende oplossing bedacht:
  • Tado thermostaat beneden, communiceert met de ketel via OpenTherm
  • Vloerverwarming beneden sturen met extensiekit, zodat ik geen extra draden hoef te trekken.
  • beneden een radiator in de hal welke aanslaat als er koude lucht binnenkomt, gewoon dom laten
  • boven een badkamer en een slaapkamer met een enkele radiator, slim maken
  • de grote slaapkamer met een grote (slim maken) en een kleine (dom laten) radiator/li]
  • een zolder met een radiator (slim)
  • een ketel met buitenthermometer tbv een weersafhankelijke regeling
Gaat dit werken, met name de extensiekit een vloerverwarmingspomp aan laten sturen? En gebruikt de Tado die buitentemperatuursensor nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06
Kan ik nu een V3 (voor 35-40eur ze ik ze langskomen) bridge aanschaffen (alleen de bridge) en hier later de thermostaat en radiatorknoppen bij kopen terwijl ik op V3 blijf?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 16:03
Devian schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:58:
Kan ik nu een V3 (voor 35-40eur ze ik ze langskomen) bridge aanschaffen (alleen de bridge) en hier later de thermostaat en radiatorknoppen bij kopen terwijl ik op V3 blijf?
ja

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 20:00
jerring1980 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:24:
[...]

@tado zouden jullie nog kunnen kijken naar de vragen van mij en @TorpedoX_88 ?

edit: inmiddels contact gehad met de helpdesk van tado en op zeer korte termijn hebben ze aanpassingen doorgevoerd. Even afwachten hoe het systeem het gaat doen.

@TorpedoX_88 dit raad ik jou dus ook aan ;-)
Bedankt voor de tip @jerring1980! :)

Weet je toevallig wat er aangepast gaat worden? En of alledrie je "problemen" hiermee opgelost zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb laatste tijd weer heel erg last van overshoots. Ik stel bijvoorbeeld 18 in, maar hij schiet gewoon door naar 18,9. Hij blijft ook gewoon nog 2 streepjes en daarna 1 streepje verwarmen terwijl de temp allang bereikt is. Moet ik de helpdesk contacten?
menn0 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:56:
[...]

Nou ja , volgens mij begrijpt Tado de vraag gewoon niet goed.
De huidige slave mode is inderdaad useless. Maar als er nou een modus zou bestaan laten we hem noemen de free ride modus....
je wil dus eigenlijk een soort minimum-temp modus. De radiator staat altijd open, maar vraagt alleen warmte aan de ketel als de temp onder minimum-temp komt. Helemaal mooi zou zijn als je dan ook nog een maximum-temp kon opgeven. Er zijn dan 3 mogelijkheden:

temp is onder minimum: kraan is open en vraagt warmte
temp is tussen min en max: kraan is open, vraagt geen warmte
temp is boven max: kraan gaat dicht, vraagt geen warmte

prettig voor ruimtes die niet een specifieke temperatuur vereisen, maar gewoon boven een bepaald minimum (en onder een bepaald maximum) moeten zijn, en daar tussenin niet belangrijk genoeg zijn om zelf warmte te vragen van de ketel.

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 19-12-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 11:09
TorpedoX_88 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:10:
[...]

Bedankt voor de tip @jerring1980! :)

Weet je toevallig wat er aangepast gaat worden? En of alledrie je "problemen" hiermee opgelost zijn?
Ze gaven aan dat ze nog nooit zon traag systeem hadden gezien (zowel opwarmen als afkoelen) en om die reden lagen bepaalde waarden ver buiten de standaardwaarden van tado lagen. Als het goed is gaat het systeem nu eerder opwarmen en houdt het beter rekening met de overshoot. Dit zal hij aankomende 2-3 weken zelf nog verder/beter aanleren.

De max aanvoertemperatuur hebben ze in tado aangepast.

Al met al ben ik dus zeer tevreden met hoe tado alles heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peatsmoke schreef op woensdag 19 december 2018 @ 04:14:
[...]

Heb je de handleiding gevolgd bij installatie?
Dag Peatsmoke,

Ik heb de handleiding gevolgd, maar nu lijkt het niets te doen.
Hiervoor regelde ik de regelaar met een honeywell Round Wireless.

In de installatie wizard gaf die aan dat ik deze 2 draden in de + en - moest stoppen.
Dit heb ik gedaan, alleen dit werkt zo te zien niet.

Heb je enige idee waarom dit dan niet werkt?

Ik hoor graag jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:22
woekele schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:17:
Ik heb laatste tijd weer heel erg last van overshoots. Ik stel bijvoorbeeld 18 in, maar hij schiet gewoon door naar 18,9. Hij blijft ook gewoon nog 2 streepjes en daarna 1 streepje verwarmen terwijl de temp allang bereikt is. Moet ik de helpdesk contacten?

[...]

je wil dus eigenlijk een soort minimum-temp modus. De radiator staat altijd open, maar vraagt alleen warmte aan de ketel als de temp onder minimum-temp komt. Helemaal mooi zou zijn als je dan ook nog een maximum-temp kon opgeven. Er zijn dan 3 mogelijkheden:

prettig voor ruimtes die niet een specifieke temperatuur vereisen, maar gewoon boven een bepaald minimum (en onder een bepaald maximum) moeten zijn, en daar tussenin niet belangrijk genoeg zijn om zelf warmte te vragen van de ketel.
Ja jij voegt nog de optie toe bij bereiken max, kraan dicht. Daar heb ik niks op tegen :)
Ik zal het nooit echt kunnen bewijzen maar de theorie voor mij is, dat de relatief kleine zolder waar wel op geslapen wordt, zonder echt veel extra te verstoken kan meeliften op warmte in de leidingen die toch al wordt op gewekt voor andere kamers. En voor dit soort ruimtes is dit dus handig. Als je deze instelling op veel radiatoren gaat gebruiken schiet het zijn doel voorbij omdat de ketel dan echt extra aan zal gaan om de kamers die wel echt om warmte vragen toch op de doeltemperatuur te kunnen krijgen.
Immers als overal alles maar open staat zal daar t.o.v. de ruimtes die echt om warmte vragen teveel warmte lekken naar de free ride ruimtes en zal de ketel veel meer werk verzetten dan wanneer de 'free ride' ruimtes met dichte kranen zouden staan.

Hopelijk komt dit op de request lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:43
Voor Tweakers die wat willen proberen met de API en PowerShell, hier een paar voorbeeldjes. Verwacht niet te veel van de code: geen error checking etc. Ik heb juist mijn best gedaan het zo functioneel & simpel mogelijk te houden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
Function Get-TadoZones
{
    Param( [Parameter(mandatory=$true)][string]$id,
        [Parameter(mandatory=$true)][string]$creds)

#/api/v2/homes/<homeID>/zones
 $command = 'zones'
 $baseuri = 'https://my.tado.com/api/v2/homes/' + $id + '/'+ $command
 $uri = ($baseuri + $creds)
 $res = Invoke-WebRequest -Uri $uri -Method Get

return $res.Content | convertfrom-json
}

Function Get-TadoCustomerInfo
{
    Param( [Parameter(mandatory=$true)][string]$creds)

$baseuri = 'https://my.tado.com/api/v2/me'

return $res.Content | ConvertFrom-Json
}

Function Get-TadoDevices
{

$command = 'devices'
    $baseuri = 'https://my.tado.com/api/v2/homes/' + $id + '/'+ $command

}

Function Get-TadoPlotData
{
        [Parameter(mandatory=$true)][string]$zoneid,

$baseuri = " https://my.tado.com/api/v2/homes/$id/zones/$zoneid/dayReport?date="
    $from = "{0}"-f (Get-date (get-date).AddDays(-7) -Format yyyy-M-dd)
    $pwdstr = $creds.Replace('?','&')
    $uri = ($baseuri + $from + $pwdstr)

# this is the data we are after
    #$b.measuredData.insideTemperature.dataPoints
    #$b.callForHeat.dataIntervals
}

$username = 'yourusername'
$pwd = 'yoursecretpassword'
$pwdstr= "?username=$username&password=$pwd"

$customer = Get-TadoCustomerInfo -creds $pwdstr
$zones = Get-TadoZones -id $customer.homes.id -creds $pwdstr
$devices = Get-TadoDevices -id $customer.homes.id -creds $pwdstr
$plotdata = Get-TadoPlotData -id $customer.homes.id -creds $pwdstr -zoneid "1"

De plotdata pakt een datum van vorige week, maar verander naar smaak zou ik zeggen...

De data die je terug krijgt in de variabelen zijn redelijk complexe objects, dus enige PowerShell kennis vereist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:40:
[...]

Dag Peatsmoke,

In de installatie wizard gaf die aan dat ik deze 2 draden in de + en - moest stoppen.

Wat is de bron van je installatie handleiding? waar heb je deze vandaan? verkregen via de mail na het doorlopen van de wizard of vna het internet geplukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:23
Ah ik ben niet de enige met dit probleem. Overshoots zijn ook van het ene op het andere moment terug. Nu wederom, doeltemperatuur is 19 graden en gemeten 19,3 graden en het ding blijft op 78% doorblaffen. Dit terwijl de temperatuur 1 graad per 4 uur daalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 20:00
jerring1980 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:17:
[...]

Ze gaven aan dat ze nog nooit zon traag systeem hadden gezien (zowel opwarmen als afkoelen) en om die reden lagen bepaalde waarden ver buiten de standaardwaarden van tado lagen. Als het goed is gaat het systeem nu eerder opwarmen en houdt het beter rekening met de overshoot. Dit zal hij aankomende 2-3 weken zelf nog verder/beter aanleren.

De max aanvoertemperatuur hebben ze in tado aangepast.

Al met al ben ik dus zeer tevreden met hoe tado alles heeft opgelost.
Kan me voorstellen dat een nieuwbouwhuis + vloerverwarming best wat afwijkt van de standaard configuratie waar de basis instellingen van Tado op gebaseerd zijn. Mag ik trouwens vragen wat de instelling van je thermostaat is voor de maximale temperatuur van de vloerverwarming?

Wat betreft de maximale aanvoertemperatuur, weet iemand of dit verlagen in Tado hetzelfde effect heeft als verlagen op de ketel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Er is vandaag een update van de Tado (Android) app beschikbaar gekomen waarmee V1/V2/V3 gebruikers kunnen upgraden naar de V3+ app.

Zojuist een aantal Tado radiatorknoppen toegevoegd aan mijn bestaande configuratie, complimenten voor de eenvoud van dat proces, mag ook wel eens gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Net verhuisd en wil nu mijn Tado draadloos gaan gebruiken.
Tado laten resetten. Extension Kit gekocht en dacht dit wel even snel te kunnen installeren.

Moet blijkbaar via de helpdesk want keimoeilijk ofzo. Nu al bijna een week bezig.
Ketel is een Intergas HRE 28/24, vrij standaard ketel lijkt mij en moet zeker in de Tado database staan.

Vind ik echt niet kunnen. Erg amateuristisch dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

menaze schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:09:
Net verhuisd en wil nu mijn Tado draadloos gaan gebruiken.
Tado laten resetten. Extension Kit gekocht en dacht dit wel even snel te kunnen installeren.

Moet blijkbaar via de helpdesk want keimoeilijk ofzo. Nu al bijna een week bezig.
Ketel is een Intergas HRE 28/24, vrij standaard ketel lijkt mij en moet zeker in de Tado database staan.

Vind ik echt niet kunnen. Erg amateuristisch dit.
Kun je wat specifieker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Edmin schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:22:
[...]

Kun je wat specifieker zijn?
Lijkt mij toch vrij duidelijk?

Ik wil een Tado thermostaat draadloos verbinden door middel van de Extension Kit met een Intergas HRE 28/24 ketel.

Volgens Tado een configuratie die niet bekent is.
Vervolgens wordt er een ticket aangemaakt, krijgt wat vragen.. beantwoord die.. wacht een paar dagen.. krijg weer een paar vragen.. beantwoord die.. wacht weer een paar dagen.

Krijg dan eindelijk de instructies die eigenlijk gewoon de Tado standaard instructies zijn.
En dan werkt het niet omdat de Thermostaat en Extension Kit beide het heet tapwater willen regelen en dat moet natuurlijk maar één van de twee doen. Lijkt mij een vrij standaard instelling.

En nu natuurlijk weer wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Tado, graag stoppen met jullie gespam de laatste dagen ivm "Alleen tot en met morgen" acties van -20%! Heb jullie mail de afgelopen intussen al 3 keer gehad.

Ik heb intussen wel door dat het niet enkel tot en met morgen is, maar een actie is van meerdere weken :+

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 16:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

menaze schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:35:
[...]

Lijkt mij toch vrij duidelijk?

Ik wil een Tado thermostaat draadloos verbinden door middel van de Extension Kit met een Intergas HRE 28/24 ketel.

Volgens Tado een configuratie die niet bekent is.
Vervolgens wordt er een ticket aangemaakt, krijgt wat vragen.. beantwoord die.. wacht een paar dagen.. krijg weer een paar vragen.. beantwoord die.. wacht weer een paar dagen.

Krijg dan eindelijk de instructies die eigenlijk gewoon de Tado standaard instructies zijn.
En dan werkt het niet omdat de Thermostaat en Extension Kit beide het heet tapwater willen regelen en dat moet natuurlijk maar één van de twee doen. Lijkt mij een vrij standaard instelling.

En nu natuurlijk weer wachten...
Ik heb een Intergas Kompact HRE 24/18 en werkte in 1 keer goed.
Ik heb ook soms wat last van overshoots.
Heb er vloerverwarming op en die staat op 35 graden (verdeler).
Volgens mij moet hij nog wat inleren.

Heb met smart schema 's nachts op 21 en overdag en 's avonds op 22.
Schema is als volgt:
ma - vij
00.00 21graden 08.00 22 graden tot 22.00 en dan weer 21graden
za en zo hetzelfde

Ben nog aan het voelen of dit de goede temp is.
's avonds schiet hij vaak naar 22.5 ongeveer.

Is dit goed zo of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 16:33
Ik ben recent overgestapt op een Tado thermostaat oplossing. V3+ en heb niet gekozen voor Geofencing / abonnement. Blijkt namelijk in praktijk met vloerverwarming toch in het geheel niet functioneel. Ik hoorde van andere hier dat Tado moeite heeft met het doorschieten van de temperatuur van de vloerverwarming. Daar heb ik uiteraard ook last van maar zet de thermostaat gewoon lager.

Maar ik had verwacht dat de Tado oplossing wel een zelflerend zou zijn met de andere ruimte met een gewone radiator. Helaas kom ik toch vaak in mijn werkkamer aan waar de temperatuur 20 graden zou horen te zijn en dat deze toch 21 graden. Waar je zelfs in de app kan zien dat de Tado blijft door verwarmen als de 20 graden is bereikt? Verwacht ik nu teveel of is dit geen zelflerende thermostaat?

En dan de toekomst. Ik zit te denken om een warmtepomp te nemen. Om in de zomer te kunnen gaan koelen als optie. Kan de Tado daar überhaupt mee overweg. Of ben ik de verkeerde route ingeslagen met Tado.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
Zojuist upgrade naar de V3 app, omdat ik begreep dat dit eenmalig 20 euro kost.

Nu lees ik echter ook reacties dat er na een jaar toch betaald moet worden voor de auto assist functionaliteit, terwijl dit met de V2 ingebouwde gratis functionaliteit was.

Hoe zit dit nu? Het is voor mij nog steeds onduidelijk of auto assist gratis is inbegrepen voor gebruikers van een Tado V2 starterskit die de upgrade hebben uitgevoerd naar de V3 app.

---
Heb ook een aantal radiatorknoppen gekocht. Passen deze op een ouderwetse draaiknop installatie van het merk SAR?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:33
Als je de V2 of V3 (niet plus) hebt betaal je eenmalig daarna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tummeke393
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 11:32

Zoiets zoek ik ook als instelling. Geen warmtevraag, maar wel op basis van een tijdschema met doeltemperaturen de knop open en dicht laten sturen.

Nu blijft de woonkamer lekker meestoken met de slaapkamer snachts, terwijl een warmtevraag snachts wat overdreven is wat mij betreft. Alle woonkamerradiatoren slim maken (6 stuks) wordt helaas nogal kostbaar en door omkasting nog lastig te realiseren ook.

Ik vind het eigenlijk wel raar dat je niet per thermostaat kan kiezen of deze een warmtevraag mag veroorzaken of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 22:54
Lekker omslachtig weer. 2 extra thermostaten gekocht om in de eetkamer en babykamer de thermostaatknoppen te bedienen. Toegevoegd aan de zone. Vervolgens melding dat ze meer Info nodig hebben voor de installatie... krijg je deze mail:

Bedankt voor het uitbreiden van uw slimme verwarmingsregeling met een additionele Slimme Thermostaat - we helpen u graag met de installatie! Om u te voorzien van specifieke installatie-instructies, hebben we nog wat meer informatie nodig:

Welke kamerthermostaat of regelaar wenst u te vervangen door deze Slimme Thermostaat? Als u de modelnaam niet kunt vinden, stuur ons dan alstublieft een foto van het apparaat.
Kunt u deze nieuwe zone onafhankelijk van tado° controleren? Dat betekent dat als u de verwarming uit zet op tado°, u nog steeds de verwarming aan kunt zetten met deze kamerthermostaat of regelaar.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Verwijderd

ETH0.1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:28:
[...]

Wat is de bron van je installatie handleiding? waar heb je deze vandaan? verkregen via de mail na het doorlopen van de wizard of vna het internet geplukt?
Dag ETH0.1,

Ik heb de handleiding installateur die ik op internet heb gevonden gebruikt.
Daarvoor heb ik de handleiding gebruikt wanneer ik de Tado thermostaat installeer.

Wat er op dit moment gebeurd is het volgende.
Installatie staat op R01. Wanneer ik de verwarming verhoog, hoor ik de relais omslaan.
En zet de zone klep omhoog ( Open )

Tot hier werkt het goed!!

Wanneer ik de verwarming uitzet, slaat de relais niet om naar uit.
Kabels die vast zijn gemaakt is op COM en NO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:18
Zelf gelukkig nog in het bezit van V3(en 7 radiatorknoppen), en aan de hand daarvan hebben mijn ouders ook Tado aangeschaft.
Dit weekend geïnstalleerd en dat werkte lekker simpel,maar de V3+ app....... niet echt een verbetering. Mijn ouders vinden de app( en ik ook) van de V3+ een stuk slechter.
Paar puntjes van kritiek:
-De temperatuur instellen met de "grote"schuif werkt niet goed met grote vingers. De temperatuur verspringt regelmatig met o,1 graad als je je vinger van het scherm af haalt. De V3 app met gewoon druk knoppen werkt veel vriendelijker.
-Extra handelingen na handmatig de temperatuur instellen. Standaard op een timer en dan de tijdsduur naar oneindig trekken. Tot volgende slim schema wijziging kan nog niet maar komt..... Het zat er in bij V3, waarom is dat niet gelijk ingevoerd bij de V3+ app? Heb er weinig vertrouwen in dat snel komt aangezien> volgend punt...
- Multi home nog steeds niet word ondersteund en al lang op de roadmap staat.
- De warmte vraag word niet meer weergegeven met de 3 kringeltjes.
- Overshoot van temperatuur. 19 graden ingesteld en als het dan 19,1 is nog even extra verwarmen naar 19,5 tot 19,7.

Jammer genoeg was de V3 niet meer leverbaar en zitten mijn ouders nu met een "verbeterde app" die voor hun een stuk minder is verbeterd maar eerder slechter is geworden.

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:40:
[...]

Dag Peatsmoke,

Als je de Wizard hebt doorlopen, moet je even contact opnemen met Tado. Als je de handleiding van internet gevolgd hebt, is het een gevalletje RTFM en volg gewoon de wizard.

• ETH0.1
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 00:46:
[...]

Dag ETH0.1,

Ik heb de handleiding installateur die ik op internet heb gevonden gebruikt.
oude thermostaat aansluiten en contact zoeken met de tado helpdesk, ze zullen je thermostaat voor je inregelen en je installatie instructies geven die passen bij je ketel.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 16:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Heb nu sinds begin dit jaar een tado. Werkt allemaal prima, echter nu met de koude dagen wil het wel eens voorkomen dat mijn vriendin handmatig de temperatuur via de app hoger instelt. De standaard instelling in de app bij handmatige bediening staat bij op mijn telefoon (iPhone 7) op Tot de volgende automatische verandering

Nou heb ik op de website van tado gekeken of de standaard optie op Timer gezet kan worden. Dit staat er op hun website:
In de tado° Mobile- of Web App kun je het standaardgedrag instellen voor hoe lang een handmatige aansturingsinstellingen actief moet blijven. Dit kan vooral interessant zijn als de commando van een andere bron komt dan van de tado° app (bijvoorbeeld verandering op het apparaat direct of met spraakbediening). Om dit te doen: ga naar Settings en selecteer de bijbehorende Kamer. Druk op “Handmatige bediening op het tado° apparaat” en selecteer de gewenste optie.
In de app en op de website heb ik dus het standaardgedrag ingesteld op Timer - 1:00 Dus als mijn vriendin de temperatuur hoger zet, dan geldt dit dus voor een periode van 1 uur. Daarna wordt het slimme schema dus weer actief.

In de app zie ik echter deze wijziging niet. Als ik handmatig de temperatuur instel, dan staat nog steeds de optie Tot de volgende automatische verandering als standaard. Ik had verwacht dat dit in de app dan ook standaard op Timer - 1:00 zou staan, maar dat is dus niet zo.

Probleem wat zich kan voordoen is dus dat mijn vriendin via de app de temperatuur op 22 graden zet, dan bv de hele dag weggaat en 's avonds als om 23:00 het slimme schema weer de temperatuur op 18 zet, want de handmatige bediening werkt tot Tot de volgende automatische verandering. Dan heeft dus de hele dag de temperatuur op 22 gestaan terwijl dit niet nodig is geweest. Ik neem aan dat wanneer je weggaat en handmatige bediening staat aan, dat dit niet overruled wordt door het slimme schema toch ?

XBL: MRE Inc

• dragonfly4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 13:30
tummeke393 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:43:
[...]

Interessant, wist nog niet dat het zo makkelijk met die website kon met Tado :) Ik ging er eigenlijk van uit dat Tado dat soort dingen gewoon goed geregeld (en goed doorgetest) zou hebben. Ik koop deze set niet om zelf nog alles te moeten gaan programmeren, daar zijn genoeg andere velleman kitjes enzo voor.

Laat me als je wilt even weten als je in ifttt hier goede oplossingen voor hebt gevonden!
Ik heb nu met ifttt 2 applets ingesteld. De eerste om alle ruimtes uit te zetten en de 2de om alles terug in AUTO mode te plaatsen. Zo kan ik met een gerust hart op vakantie vertrekken. Er zijn nog veel meer mogelijkheden.

https://ifttt.com/tado_heating

Turn heating off
Return to tado° Auto mode

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 10:26
Probleem wat zich kan voordoen is dus dat mijn vriendin via de app de temperatuur op 22 graden zet, dan bv de hele dag weggaat en 's avonds als om 23:00 het slimme schema weer de temperatuur op 18 zet, want de handmatige bediening werkt tot Tot de volgende automatische verandering. Dan heeft dus de hele dag de temperatuur op 22 gestaan terwijl dit niet nodig is geweest. Ik neem aan dat wanneer je weggaat en handmatige bediening staat aan, dat dit niet overruled wordt door het slimme schema toch ?
Volgens mij juist wel. Dat ze weg gaat en de verwarming hierdoor in away-mode gaat is toch juist een automatische verandering?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een tado v2, na het fijne bericht gisterochtend dat de e-thermostaat niet verder gesupport gaat worden/abbo kosten gaat krijgen.

Nu lijkt de temperatuur in huis wel OK (19,8oC in het midden), maar de thermostaat geeft wel erg hoog aan. Heeft iemand hier tips wat ik daaraan kan doen? Zie screenshot hieronder.
Ook is de ketel ineens 32oC en schiet pas naar 77 graden als ik ga douchen zag ik. Klopt dat wel, want bij de e-thermostaat stond hij altijd op iets van 65oC? Kan ik daar ergens in de app (V3) iets aan instellen, of staat dit wel prima zo?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/om11mhsagwciwqz/20181220_132325.jpg?dl=1

• MRE-Inc

MRE-Inc

SvenVis schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:11:
[...]

Volgens mij juist wel. Dat ze weg gaat en de verwarming hierdoor in away-mode gaat is toch juist een automatische verandering?
Ja op zich wel, maar ik ben in de veronderstelling dat met automatisch veranderding een verandering in het slimme schema werd bedoeld. Je kan gelijk hebben hoor en dat bij afwezigheid dan de temperatuur alsnog naar Away mode gaat.

Laat ik het dan anders zeggen. Wanneer mijn vriendin om 9 uur 's ochtends de temperatuur naar 22 graden zet en de instelling staat op: Tot volgende automatische verandering (die is om 23:00u), en ze gaat niet weg, dan staat dus de hele dag de cv 22 graden ingesteld ipv 20. Dat wil ik dus niet.

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 20:49
MRE-Inc schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:38:
[...]

Ja op zich wel, maar ik ben in de veronderstelling dat met automatisch veranderding een verandering in het slimme schema werd bedoeld. Je kan gelijk hebben hoor en dat bij afwezigheid dan de temperatuur alsnog naar Away mode gaat.

Laat ik het dan anders zeggen. Wanneer mijn vriendin om 9 uur 's ochtends de temperatuur naar 22 graden zet en de instelling staat op: Tot volgende automatische verandering (die is om 23:00u), en ze gaat niet weg, dan staat dus de hele dag de cv 22 graden ingesteld ipv 20. Dat wil ik dus niet.
Sinds de laatste update merk ik dit ook op.

Voorheen kon je in de app aangeven Timer + tijdsduur. Na deze tijd gaat de knop terug naar de temperatuur van het schema. Nu staat de app elke keer standaard op Tot beëindigd door gebruiker.

Handmatige bediening heb ik nog niet getest. Deze heb ik ook op timer staan.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Tjeerdtq schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:08:
[...]

Sinds de laatste update merk ik dit ook op.

Voorheen kon je in de app aangeven Timer + tijdsduur. Na deze tijd gaat de knop terug naar de temperatuur van het schema. Nu staat de app elke keer standaard op Tot beëindigd door gebruiker.

Handmatige bediening heb ik nog niet getest. Deze heb ik ook op timer staan.
Klopt, voorheen was het zo:

Slimme schema staat bv op 21 graden
Je opent de app op je telefoon en stelt handmatig de temperatuur in op 22 graden.
Onder in beeld staat dan een venster met Annuleer, Handmatig, Starten met helemaal onderaan de gewenste 3 opties (Tot de volgende automatische verandering/Timer/Tot beeindiging door gebruiker)

Als je in de instellingen van deze bovenstaande 3 opties bv de standaard optie op Timer had gezet, dan stond deze dus altijd op Timer ingesteld als je handmatig de temperatuur aanpast.

Dit is dus niet meer zo en staat altijd de optie: Tot de volgene automatische verandering als standaard ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:50
Zit ik er overheen te kijken, of is het nergens te zien of Tado de ketel aan het stoken is? Ik kon bij de Nefit Easy altijd goed zien of de ketel werd aangestuurd qua warmte of warm water. Ik heb de V3+ en heb het nog nergens kunnen zien. Zeker omdat ik het net nieuw heb aangesloten, zou ik het fijn vinden te kunnen zien of alles goed aangestuurd wordt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:47:
Zit ik er overheen te kijken, of is het nergens te zien of Tado de ketel aan het stoken is? Ik kon bij de Nefit Easy altijd goed zien of de ketel werd aangestuurd qua warmte of warm water. Ik heb de V3+ en heb het nog nergens kunnen zien. Zeker omdat ik het net nieuw heb aangesloten, zou ik het fijn vinden te kunnen zien of alles goed aangestuurd wordt.
Op dit moment alleen te zien in het hoofdscherm.
"Ingesteld op" of "Verwarmt naar"

Daaraan kunt u zien of we warmte vragen of niet.

In de toekomst waarschijnlijk een betere view waar te zien is welke zone warmte vraagt.

##################################################################################

Vanwege de kerstperiode zal ik niet op dit topic aanwezig zijn tot ongeveer 3 januari 2019. Ik wens iedereen fijne feestdagen toe!

Let ook op dat de rest van onze support niet volledig aanwezig zal zijn tijdens die periode, bij voorbaat dank voor uw begrip en extra geduld:
"Om onze medewerkers tijd te geven om te genieten van de feestdagen met vrienden en familie, zijn onze telefoonlijnen gesloten van maandag 24 december tot en met dinsdag 1 januari 2019."

[ Voor 28% gewijzigd door tado op 21-12-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

gaan jullie dus niks doen aan de overshoots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:13:
[...]

Je kon in de oude app instellen dat een wijziging behouden bleef TOT de volgende verandering in het slimme schema. Dus stel ik heb het in de avond wat koud, zet de verwarming op 22. Dan bleef deze 22 tot 2300 wanneer het slimme schema naar 15 ging. Met de nieuwe app moet je een tijdsduur instellen, daarna gaat hij wel naar het schema terug inderdaad.
En in de oude app houdt hij de laatst gekozen instelling tegenwoording niet meer vast helaas.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
woekele schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:36:
Hoeveel overshoot heb je? Want ik zie soms mensen hier al klagen als de temp 0.3 overshoot. Als hij nou naar 22 verwarmt terwijl je 20 instelt dan snap ik het geklaag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ingesteld op 18 en hij gaat tot net onder de 19. Het irritante eraan is dat de verwarming daarna behoorlijk lang uit blijft totdat de temp weer bijna is teruggezakt naar 18. Die periode voelt extra koud aan door het flinke afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
tado schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:04:
[...]
Vanwege de kerstperiode zal ik niet op dit topic aanwezig zijn tot ongeveer 3 januari 2019. Ik wens iedereen fijne feestdagen toe!

Let ook op dat de rest van onze support niet volledig aanwezig zal zijn tijdens die periode, bij voorbaat dank voor uw begrip en extra geduld:
"Om onze medewerkers tijd te geven om te genieten van de feestdagen met vrienden en familie, zijn onze telefoonlijnen gesloten van maandag 24 december tot en met dinsdag 1 januari 2019."
Misschien kun je mij nog voor die tijd nog helpen?
Ben nu al een week bezig om de Extension Kit aan de praat te krijgen.
Heb een veelvoorkomende installatie en begrijp echt niet waarom het allemaal zo lang moet duren.
Na dagen wachten op installatie instructies heb ik nu de volgende error melding:

"RoomUnit is configured to control hot water even though a BoilerUnit is registered. When both devices are present, only the BoilerUnit can control it."

Wacht nu alweer 2 dagen wachten op antwoord.

Lijkt mij ook vrij logisch dat maar één van de twee apparaten het heet water regelt.
Vrij slordig bij een handmatige configuratie vanuit Tado.

Ticket is #694416

Als dit met het weekend niet geregeld is stuur ik de Extension Kit en radiatorknoppen terug en zet de thermostaat op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
woekele schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:09:
ingesteld op 18 en hij gaat tot net onder de 19. Het irritante eraan is dat de verwarming daarna behoorlijk lang uit blijft totdat de temp weer bijna is teruggezakt naar 18. Die periode voelt extra koud aan door het flinke afkoelen.
Hmmm ik heb die ervaring niet. Nu ingesteld op 20c heel even kleine uitschieter naar 20,5 maar was op 20,3 gestopt met verwarmen. Daarna rond de temp tussen de 19,9 en 20.1 gehouden met kleine drop naar 19,8. Ik heb wel radiator knoppen van tado op al mijn radiatoren (behalve 1 die als bypass fungeert). Misschien dat hij dan preciezer kan verwarmen.

Mijn woonkamer houdt hij zelfs precies tussen de 20.0 en 20,1

[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 21-12-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik heb ook die knoppen en die houdt hij ook perfect op temperatuur, behalve bij de initiële opwarming( van bijvoorbeeld 15 naar 18) dus. Als het 17 is en je zet hem naar 18, gaat het beter. Het is dus vooral bij grote opwarmingen dat hij er door knalt. Volgens mij heb ik dat een jaar geleden ook gehad en toen contact gehad met helpdesk die de regeling hadden aangepast. Zal die aanpassing verloren zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
woekele schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:36:
Wat voor ketel heb je (aan/uit of modulerend en wat voor verwarming heb je hangen (vloerverwarming, convectie, radiatoren)?

Hier is de overshoot zeer klein

0,3max ongeveer (radiatoren en een modulerende ketel)
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/j97fw7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

modulerend. max 60 graden, radiatoren. Na de aanpassing door de support ging het wel goed vorige keer. Ik zal wel vragen die aanpassing opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
woekele schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:06:
ik heb ook die knoppen en die houdt hij ook perfect op temperatuur, behalve bij de initiële opwarming( van bijvoorbeeld 15 naar 18) dus. Als het 17 is en je zet hem naar 18, gaat het beter. Het is dus vooral bij grote opwarmingen dat hij er door knalt. Volgens mij heb ik dat een jaar geleden ook gehad en toen contact gehad met helpdesk die de regeling hadden aangepast. Zal die aanpassing verloren zijn gegaan?
Ik bedoel dat dat ik een thermostaat aan de muur heb hangen en die meet de temperatuur en stuurt de ketel aan maar in dezelfde ruimte zit ook een tado knop op de radiator. Wellicht is jouw instelling inderdaad verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge jonge wat een slechte ervaringen tot nu toe. Tado cadeau gedaan voor mijn vader zijn verjaardag. Ze hadden al een slimme meter hangen van Honeywell. Dan wel niet connected (ouderwetse zelf programmeur). Dus qua gebruik wordt het niet veel beter maar meer wauw gebruikersgemak. Ik had de keuze gemaakt tussen nest, Tado en Honeywell. Na veel informatie gelezen te hebben en het feit dat het een product is wat niet te veel moet opvallen voornamelijk voor de looks gegaan van Tado aangezien hij allemaal het zelfde kon als de rest en met de recente Amazon korting was het een no brainer. Gekocht en vader erg blij. Na alles instellen en gebruiken kwamen we er achter dat je handmatig elke keer moet aangeven dat je niet meer thuis bent. Noem je dit nou slim @tado ? Nee. Dus wat is de optie ? Een abonnement afnemen ! Waarom ? Wie heeft het in z'n hoofd gekregen om een bedrag te vragen per maand voor iets wat je in principe geen extra geld kost voor Tado zelf. Je verwacht dat de 200 euro die de hardware kost (wat prijzig is) alle kosten in zitten. Maar nee je krijgt er iets voor terug wat gewoon doodleuk in de app dit maar achter een paywall. Maar goed so far nog steeds blij.
Na wat googlen toch eens kijken wat andere ervan vinden. Wat blijft mensen met een v2 en v3 hebben schijnbaar de optie om eenmalig 30 euro te betalen voor de zelfde functies. Tado waarom betaal ik nog steeds veel geld voor iets wat al in de v2 zat!?

Wij voelen ons genaaid net zoals heel wat andere mensen op het net. Support gemaild en krijg je een doodleuk antwoord terug dat de features geweldig zijn smet uitleg wat ze doen. Waarop je antwoord dat je dat weet wat ze doen maar graag als nog extra wilt betalen voor iets wat we graag wilde juist. Waarop je weer terug krijgt ja het is geweldig de features en echt de moeite waard om abonnement te nemen. Tado lezen jullie de mail überhaupt ?! Als je ze belt krijg je keer op keer te horen "het is nu erg druk en bel maar andere keer terug".

Wat een support dat dit nog bestaat in 2018. Ik had bijna 3 extra tados gekocht voor bij m'n schoonouders en bij mij thuis maar na dit te hebben meegemaakt blijf ik er ver vanaf. Inmiddels met hassio het allemaal automatisch werkend gekregen wel maar man man man bedenk je 2x voor je dit product aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
menaze schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:50:
[...]

Heb een veelvoorkomende installatie en begrijp echt niet waarom het allemaal zo lang moet duren.
Na dagen wachten op installatie instructies heb ik nu de volgende error melding:

"RoomUnit is configured to control hot water even though a BoilerUnit is registered. When both devices are present, only the BoilerUnit can control it."

Lijkt mij ook vrij logisch dat maar één van de twee apparaten het heet water regelt.

Ticket is #694416

Als dit met het weekend niet geregeld is stuur ik de Extension Kit en radiatorknoppen terug en zet de thermostaat op Marktplaats.
Begrijpelijk dat je de hele zooi de deur uit wil hebben, zeker als ze je met de kerstdagen figuurlijk in de kou laten zitten.
Op Marktplaats gaat het je toch behoorlijk geld kosten want je ziet ze bij bosjes verkocht worden en er komt nauwelijks of eigenlijk geen reactie op.
Wss lezen die mensen ook allemaal eerst de ervaringen van huidige gebruikers of de ervaringen van mensen die dagen moeten wachten voordat ze de thermostaat mogen aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 02:07:
Sjonge jonge wat een slechte ervaringen tot nu toe. Tado cadeau gedaan voor mijn vader zijn verjaardag. Ze hadden al een slimme meter hangen van Honeywell. Dan wel niet connected (ouderwetse zelf programmeur). Dus qua gebruik wordt het niet veel beter maar meer wauw gebruikersgemak. Ik had de keuze gemaakt tussen nest, Tado en Honeywell. Na veel informatie gelezen te hebben en het feit dat het een product is wat niet te veel moet opvallen voornamelijk voor de looks gegaan van Tado aangezien hij allemaal het zelfde kon als de rest en met de recente Amazon korting was het een no brainer. Gekocht en vader erg blij. Na alles instellen en gebruiken kwamen we er achter dat je handmatig elke keer moet aangeven dat je niet meer thuis bent. Noem je dit nou slim @tado ? Nee. Dus wat is de optie ? Een abonnement afnemen ! Waarom ? Wie heeft het in z'n hoofd gekregen om een bedrag te vragen per maand voor iets wat je in principe geen extra geld kost voor Tado zelf. Je verwacht dat de 200 euro die de hardware kost (wat prijzig is) alle kosten in zitten. Maar nee je krijgt er iets voor terug wat gewoon doodleuk in de app dit maar achter een paywall. Maar goed so far nog steeds blij.
Na wat googlen toch eens kijken wat andere ervan vinden. Wat blijft mensen met een v2 en v3 hebben schijnbaar de optie om eenmalig 30 euro te betalen voor de zelfde functies. Tado waarom betaal ik nog steeds veel geld voor iets wat al in de v2 zat!?

Wij voelen ons genaaid net zoals heel wat andere mensen op het net. Support gemaild en krijg je een doodleuk antwoord terug dat de features geweldig zijn smet uitleg wat ze doen. Waarop je antwoord dat je dat weet wat ze doen maar graag als nog extra wilt betalen voor iets wat we graag wilde juist. Waarop je weer terug krijgt ja het is geweldig de features en echt de moeite waard om abonnement te nemen. Tado lezen jullie de mail überhaupt ?! Als je ze belt krijg je keer op keer te horen "het is nu erg druk en bel maar andere keer terug".

Wat een support dat dit nog bestaat in 2018. Ik had bijna 3 extra tados gekocht voor bij m'n schoonouders en bij mij thuis maar na dit te hebben meegemaakt blijf ik er ver vanaf. Inmiddels met hassio het allemaal automatisch werkend gekregen wel maar man man man bedenk je 2x voor je dit product aanschaf.
Hier is al heel veel over gezegd. Als je je van te voren iets in had gelezen had je het ook geweten. Je koopt voor 169 euro op Amazon de thermostaat waarbij een abonnement nodig is (v3+) of voor 217 euro de v3 die ook aanwezigheidsdetectie heeft zonder abonnement. Voor het prijs verschil kan je iig 2,5 jaar abo nemen of je stuurt de huidige terug en koopt de v3 (zonder +).

Ik ben het ook niet eens met de huidige koers van Tado maar je kan imho niet zeggen dat je dit van te voren niet had kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 07:01:
[...]

Dit komt elke keer weer voorbij. Je neemt een dienst af, geen product. Het product is de tado, de dienst is alles er omheen.

Dat is gratis bij andere fabrikanten: je betaalt met je privacy. Bij tado betaal je.

Staat ook gewoon overal vermeld. Ik zie het probleem niet.
Die vlieger gaat dus niet op, want voor de aanwezigheidsdetectie maakt Tado gebruik van GPS icm met Wifi. Aangezien je die de hele dag moet laten aan staan voor een goede werking van je aanwezigheidsdetectie betaal je dubbel:
  • Geld aan Tado
  • GPS en Wifi gegevens aan je provider, de softwareleverancier van je telefoon en alle andere derden die je tracken adhv Wifi.
Als Tado iets had verzonnen waarbij je geen Wifi of GPS hoefde te gebruiken (bijvoorbeeld zodra je niet ingelogd bent op je eigen netwerk met aangegeven devices) dan had je een punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 09:07 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Greetoz schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:59:
[...]

Ik bedoel dat dat ik een thermostaat aan de muur heb hangen en die meet de temperatuur en stuurt de ketel aan maar in dezelfde ruimte zit ook een tado knop op de radiator. Wellicht is jouw instelling inderdaad verloren gegaan.
ik heb dezelfde setup inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 07:01:
[...]

Dit komt elke keer weer voorbij. Je neemt een dienst af, geen product. Het product is de tado, de dienst is alles er omheen.

Dat is gratis bij andere fabrikanten: je betaalt met je privacy. Bij tado betaal je.

Staat ook gewoon overal vermeld. Ik zie het probleem niet.
En hoe waarborgt Tado mijn privacy dan? Ze tracker continu waar ik ben. Als ik de API uitlees kan ik precies zien waar iedereen is. Er is geen twee stap verificatie dus een hacker kan gewoon lekker bruut forcen en meteen weten waar iedereen is. Geeft mij dan maar een systeem die alleen kijkt of er iemand in die kamer is waar hij hangt (nest). Als het nou allemaal beter was opgezet had die vlieger misschien op gegaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 16:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 02:07:

Wat is nu precies je slechte ervaring? Dat je niet goed ingelezen hebt over het abbo?

Ik heb hier de V3+ en betaal 25 per jaar. Mensen die verwachten dat alles gratis is... meestal als iets gratis is ben je zelf het product.
Zolang tado goed met mijn gegevens omgaat ben ik blij met het systeem. Zij moeten ook kosten maken om alles draaiend te houden lijkt me.

[ Voor 0% gewijzigd door ApC_IcE op 22-12-2018 12:59 . Reden: typvaut ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 17:25
Peatsmoke schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:00:
[...]
  • Geld aan Tado
  • GPS en Wifi gegevens aan je provider, de softwareleverancier van je telefoon en alle andere derden die je tracken adhv Wifi.
Wat een onzin. Je kan in zowel Android als IOS perfect aangeven welke app wel en geen locatie-gegevens mag gebruiken. Als jij echt zo paranoïde bent, geef dan alleen de Tado app toegang tot locatie.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:03:
[...]
En hoe waarborgt Tado mijn privacy dan? Ze tracker continu waar ik ben. Als ik de API uitlees kan ik precies zien waar iedereen is. Er is geen twee stap verificatie dus een hacker kan gewoon lekker bruut forcen en meteen weten waar iedereen is. Geeft mij dan maar een systeem die alleen kijkt of er iemand in die kamer is waar hij hangt (nest). Als het nou allemaal beter was opgezet had die vlieger misschien op gegaan...
Ik heb de indruk dat je er nu maar wat dingen bijsleurt, omdat je ontgoocheld bent dat er blijkbaar een abonnement vasthangt aan de geofencing. Een USP van Tado is juist dat de instel-temperatuur dynamisch vasthangt aan je afstand tot thuis. Ok, dat is geenszins perfect, maar het is in elk geval beter dan een systeem dat de verwarming helemaal uitdoet als je het huis uit vertrekt en pas aan als je terug thuis komt. Trouwens, als je dat wil, kan je dat ook perfect met IFTTT, volgens mij.

[ Voor 51% gewijzigd door Twixie op 22-12-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:11:
[...]

Volgens mij mis je opzettelijk mijn punt. Wat hebben die derde partijen er mee te maken? Die tracken je óók. Dat komt er nog eens bij. Het één sluit het andere niet uit natuurlijk.

Tado heeft ook nog eens een comfort instelling waarbij de verwarming aanslaat als je op weg naar huis bent. Dus dan moet je wel aan de GPS. Dus die vlieger gaat niet op.
Jij negeert opzettelijk het punt waar het om draait en dat is dat Tado gewoon klanten misleidt. Dat is ook de bron van alle irritatie en bij sommigen zelfs frustratie. Je lees nergens iets over een abonnement waarvoor je moet betalen. Op de website niet en in de productinformatie op PDF niet.
Pas als je diep gaat graven in de V&A kom je ergens iets tegen dat je moet betalen voor alle diensten waarmee zowel op de website als in de productinformatie geadverteerd wordt.
Andere, grote smart thermostaatproviders hebben een heel simpel verdienmodel: vendor lockin door niet mee te gaan in open standaarden en concurrenten de markt uitdrukken door de bijbehorende diensten gratis te maken. Het geld wordt vervolgens verdiend door jouw warmtevraag en aanwezigheid thuis te verkopen aan telemarketeers en energiebedrijven.
Ik neem aan dat dit een veronderstelling is, of heb je een link waaruit blijkt dat bijvoorbeeld Nefit of anderen die data verkopen aan energiebedrijven en telemarketeers. Van de laatste heb je trouwens geen last als je in het bel-mij-niet register staat en (zoals gebruikelijk) een typefoutje maakt bij het invullen van je telefoonnummer.
Je koopt geen product: je koopt een dienst waar een product bij zit. En als de dienst gratis is, ben jij het product.
Het product bevat de diensten, als je op de website van Tado kijkt:
Onze nieuwe Slimme Thermostaat - Starterskit (v3+) is er: meer comfort, eenvoudiger te bedienen en platformconnectiviteit.
Met individuele ruimteregeling en het nieuwe verwarmingsalgoritme kan tado° nog meer besparen op je verwarmingskosten en je leven comfortabeler maken. Een verbeterde thermostaatinterface en de nieuwe slimme schema’s in de app maken je verwarming beheren nog makkelijker.

De Slimme Thermostaat van tado° stuurt je verwarming aan op basis van je locatie en verwarmt alleen als je thuis bent. Met de smartphone-app heb je op elk moment controle over je verwarming. Ervaar een nieuw niveau van comfort en bespaar tegelijk energie en tot 31% op je verwarmingskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 08:43
Je lees nergens iets over een abonnement waarvoor je moet betalen. Op de website niet en in de productinformatie op PDF niet.
Pas als je diep gaat graven in de V&A kom je ergens iets tegen dat je moet betalen voor alle diensten waarmee zowel op de website als in de productinformatie geadverteerd wordt.
Ze zijn het zelfs vergeten toe te voegen aan de zoekfunctie die de site heeft:
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/11shxev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik had dus laatst het probleem dat de knop van de verwarming af was gevallen. Ik heb toen nieuwe adapters gekregen (ook plastic, mar van aanzienlijk betere kwaliteit). De knop blijft nu wel zitten en het heeft een paar weken goed gewerkt, nu heb ik echter weer het volgende probleem:
De verwarming gaat al ruim een week lang niet meer uit. Ik snap er echt niets van, de verwarming staat uit, je hoort de motor in de knop bewegen, maar toch gaat de verwarming niet uit. Ik heb het idee dat hij wel iets minder aan staat. Vanochtend was het 23 graden.. Ik ben benieuwd wat dit soort dingen met de jaarrekening gaan doen.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen (buiten Tado helemaal er uit gooien)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je kan in elk geval de knop opnieuw installeren, dan kalibreert hij opnieuw. Als hij dan alsnog niet goed sluit, is de adapter wellicht toch niet goed. Of de knop niet. Of de radiatorkraan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Iemand ervaring met de slimme radiatorknop installeren op dit kraan-type?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5bp22ow.jpg
Op de zijkant staat “TA” en daaronder “RV40”

Ik krijg het niet voor elkaar met de meegeleverde adapters en de ring zonder adapter is net ietsje te groot :’(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
woekele schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:44:
Je kan in elk geval de knop opnieuw installeren, dan kalibreert hij opnieuw. Als hij dan alsnog niet goed sluit, is de adapter wellicht toch niet goed. Of de knop niet. Of de radiatorkraan niet.
Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd, maar zonder succes helaas..

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frost_Azimov
miicker schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:07:
[...]

Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd, maar zonder succes helaas..
Ik had laatst iets wat hier op lijkt; nieuwe knop wilde niet dichtgaan. herhaaldelijk opnieuw gecalibreerd, maar zonder resultaat.

De helpdesk gemailt & ze hebben blijkbaar toch een aanpassing kunnen doen want hij werk nu wel. Overigens zie ik wel dat de firmware van die knop nu ook geupdate is. (de rest (nog?) niet)

Het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:03:
[...]

Ik heb niet geproberd te bruut forcen, maar het ijkt me dat Tado daar wel een timout op heeft gezet na X foute passwoorden. Wat je zegt over precies weten waar iedereen is is niet waar. Als je de API uitleest krijg je iets in de trand van:

code:
1
2
3
tale atHome bearingFromHome                                          relativeDistanceFromHomeFence
----- ------ ---------------                                          -----------------------------
False   True @{degrees=208,555552645255; radians=1,555558636096897}                           0,0

Dus meer een richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 10:44
miicker schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:11:
Ik had dus laatst het probleem dat de knop van de verwarming af was gevallen. Ik heb toen nieuwe adapters gekregen (ook plastic, mar van aanzienlijk betere kwaliteit). De knop blijft nu wel zitten en het heeft een paar weken goed gewerkt, nu heb ik echter weer het volgende probleem:
De verwarming gaat al ruim een week lang niet meer uit. Ik snap er echt niets van, de verwarming staat uit, je hoort de motor in de knop bewegen, maar toch gaat de verwarming niet uit. Ik heb het idee dat hij wel iets minder aan staat. Vanochtend was het 23 graden.. Ik ben benieuwd wat dit soort dingen met de jaarrekening gaan doen.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen (buiten Tado helemaal er uit gooien)
Ja, al in totaal 4 keer, zelfs twee keer op mijn vakantie. Contact opnemen met Tado, ze zullen je nooit vertellen wat het probleem was, maar ze komen met twee mogelijke oplossingen:
  1. Ze stellen de motor krachtiger in op afstand
  2. Je krijgt een nieuwe knop
Voordat je contact opneemt, adviseer ik even als je twee knoppen hebt om die om te switchen. Kijken of het probleem er nog is.

p.s. je hoeft geen Einstein te zijn om te raden wat het met je energierekening doet als een kraan openstaat _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door isomis op 23-12-2018 16:49 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
R4NCOR schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:53:
Iemand ervaring met de slimme radiatorknop installeren op dit kraan-type?

[Afbeelding]
Op de zijkant staat “TA” en daaronder “RV40”

Ik krijg het niet voor elkaar met de meegeleverde adapters en de ring zonder adapter is net ietsje te groot :’(
De meegeleverde adapters kunnen nooit alle mogelijkheden dekken die er zijn in radiatoren wereld. De mogelijkheden zijn bijna oneindig. Wat voor knopen zaten erop? Je moet de schroefdraad opmeten. 1.5mm is bijvoorbeeld een lastig maatje.

Stuur foto naar Tado en ze helpen je verder met het vinden van de juiste adapters. Kost je zo weer 20 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
miicker schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:11:

Als ik da zo lees denk ik dat de thermostaat niet vast genoeg heeft gezeten. Werken met ringen en verloopstukken blijft gewoon gepruts. Als je geluk hebt werkt het (een tijd) maar als er ook maar even iets niet goed zit, werkt het gewoon net. Het beste is gewoon kranen monteren waarop je geen verloopstukken nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zojuist de Tado betrapt op 'spookbediening'. Ik tikte eenmalig op het ronde knopje om te zien hoe warm het was. Dat liet hij zien. Daarna laat hij zien waar hij op ingesteld staat en dan worden het plus- en min-pijltje actief. Ik was niet eens meer in de buurt, maar toch sprong de gewenste temp ineens een graad hoger, alsof ik hem handmatig een graad hoger had gezet. Vreeeeeemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 13:44
Ik heb sinds een week dat in mijn Tado V3 heb opgehangen problemen met de temperatuur. Mijn vriendin klaagde steeds dat het koud was en ik vond het ook niet heel warm aanvoelen. Aangezien ik een stuk of 5 temperatuursensoren in de kamer heb hangen kon ik controleren of het ook echt 21 graden in de kamer was. Alle sensoren geven echter 20 graden aan. Ik heb zojuist 2 sensoren bij de thermostaat gezet en deze geven ook een verschil van 1 graad. Met de vorige thermostaat had ik geen verschil waardes. Is er een mogelijkheid om de Tado nog na te kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ja kan in de settings van de zone. Temperatuurcorrectie o.i.d.

[ Voor 49% gewijzigd door woekele op 23-12-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
Lars Kremers schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:45:
Ik heb sinds een week dat in mijn Tado V3 heb opgehangen problemen met de temperatuur. Mijn vriendin klaagde steeds dat het koud was en ik vond het ook niet heel warm aanvoelen. Aangezien ik een stuk of 5 temperatuursensoren in de kamer heb hangen kon ik controleren of het ook echt 21 graden in de kamer was. Alle sensoren geven echter 20 graden aan. Ik heb zojuist 2 sensoren bij de thermostaat gezet en deze geven ook een verschil van 1 graad. Met de vorige thermostaat had ik geen verschil waardes. Is er een mogelijkheid om de Tado nog na te kalibreren?
Ja onder instellingen en dan bij heating themperatuurcompensatie kiezen.

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:14
woekele schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:25:
Zojuist de Tado betrapt op 'spookbediening'. Ik tikte eenmalig op het ronde knopje om te zien hoe warm het was. Dat liet hij zien. Daarna laat hij zien waar hij op ingesteld staat en dan worden het plus- en min-pijltje actief. Ik was niet eens meer in de buurt, maar toch sprong de gewenste temp ineens een graad hoger, alsof ik hem handmatig een graad hoger had gezet. Vreeeeeemd.
Ik had dit bijna iedere keer. Ook een nieuwe thermostaat deed dit. Dit was in april al. Toen wisten ze me al te vertellen dat een nieuwe versie dit probleem zou oplossen. Toen de v3+ uitkwam heb ik dus opnieuw een uitwisseling gevraagd en het probleem was idd opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 13:44
DaveD1109 schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:52:
[...]

Ja onder instellingen en dan bij heating themperatuurcompensatie kiezen.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Grave_ schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:56:
[...]

Ik had dit bijna iedere keer. Ook een nieuwe thermostaat deed dit. Dit was in april al. Toen wisten ze me al te vertellen dat een nieuwe versie dit probleem zou oplossen. Toen de v3+ uitkwam heb ik dus opnieuw een uitwisseling gevraagd en het probleem was idd opgelost.
Dus jij kreeg toen een V3+ ter vervangen van.. een V3 of V2?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:14
DaveD1109 schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:26:
[...]

Dus jij kreeg toen een V3+ ter vervangen van.. een V3 of V2?
V3. Ik kreeg de keuze. Alles retour en geld terug. Extensiekit er tussen of wachten op een nieuwe hardware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Grave_ schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:33:
[...]

V3. Ik kreeg de keuze. Alles retour en geld terug. Extensiekit er tussen of wachten op een nieuwe hardware versie.
Oke! Heb het probleem namelijk ook. Gebruik nu enkel de app.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ok, als mn bridge V3 blijft, zou het niet uit moeten maken dat de thermostaat V3+ is, toch? :) Dan ga ik ook een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Sinds gisteren doet mijn @tado V3 thermostaat erg vreemd, hij geeft maar 1 streepje verwarming weer en hij moduleerd niet meer goed lijkt het wel. Ik heb een Nefit EcomLine met UBA 4001 met een iRT -> EMS converter van Bosch en dit werkte sinds de installatie van ongeveer een maand terug perfect.

Dit is de normale situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LLiREq0sBvJryFS14JrYtRfH/full.png

En dit is de situatie nu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sqNYdE04FULlrhDKWAHapecF/full.png

Wat ik al heb geprobeerd:
  1. Stekker van ketel eruit en in erin gedaan
  2. Stekker van de Bosch converter eruit en erin gedaan
  3. Instellingen op de tado opnieuw doorlopen, maar die stond nog zoals deze hoort te staan voor Nefit EMS
Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Laatst online: 01-10 09:51
Ik heb vandaag de tado geïnstalleerd en vraag me af of je ergens kan zien dat de ketel aan springt. Op de oude thermostaten zag je dan een vlammetje.
In de handleiding online staat dat je de knop een paar keer moet indrukken totdat het verwarming icoontje ziet maar bij mij komt alleen de handmodus en watertemperatuur voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

in de app sowieso. Als je geen V3+ hebt zie je 1,2 of 3 vlammetjes. Bij de V3+ weet ik het niet

[ Voor 69% gewijzigd door woekele op 23-12-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:03
woekele schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:30:
in de app sowieso. Als je geen V3+ hebt zie je 1,2 of 3 vlammetjes. Bij de V3+ weet ik het niet
0 tot 4 in het overzicht.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

In de V3+ app zie jij 0 tot 4 wat de mate van warmtevraag aangeeft? Waar zie je dat? Ik zie 't namelijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:03
JBS schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:00:
[...]
In de V3+ app zie jij 0 tot 4 wat de mate van warmtevraag aangeeft? Waar zie je dat? Ik zie 't namelijk niet..
Je kan dit vinden bij je grafiek wat in de geschiedenis laat zien. Je ziet het inderdaad niet op het startscherm.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menaze schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:50:
[...]

Ticket is #694416

Ik zie dat het probleem afgelopen vrijdag is opgelost voor u. Nogmaals excuses voor het ongemak.
-ION- schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:42:
Sinds gisteren doet mijn @tado V3 thermostaat erg vreemd, hij geeft maar 1 streepje verwarming weer en hij moduleerd niet meer goed lijkt het wel. Ik heb een Nefit EcomLine met UBA 4001 met een iRT -> EMS converter van Bosch en dit werkte sinds de installatie van ongeveer een maand terug perfect.

Dit is de normale situatie
[Afbeelding]

En dit is de situatie nu
[Afbeelding]

Wat ik al heb geprobeerd:
  1. Stekker van ketel eruit en in erin gedaan
  2. Stekker van de Bosch converter eruit en erin gedaan
  3. Instellingen op de tado opnieuw doorlopen, maar die stond nog zoals deze hoort te staan voor Nefit EMS
Wat kan het probleem zijn?
Ik heb vanaf hier geen toegang tot uw account. Graag een aanvraag openen bij onze technische klantendienst. https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

[ Voor 34% gewijzigd door tado op 24-12-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
@tado wat is eigenlijk het verschil tussen de Model VA01 knoppen en de Model VA02 knoppen? Al mijn defecte knoppen worden namelijk vervangen voor de VA02. Is er een verschil, want de print plaat waar de batterijen ingaan is anders.

Ik krijg het gevoel dat ik daarom ook nooit uitleg krijg wat er nou mis is met de defecte knoppen, omdat de VA01 modellen uiteindelijk allemaal gaan begeven. Ze missen de juiste motorkracht vermoed ik.

[ Voor 30% gewijzigd door isomis op 24-12-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
-ION- schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:42:
Ik kan je niet helpen met het probleem, maar tado kan nu ook native praten met je UBA brander, zonder tussenkomst van de convertor (hiervoor zul je de tado helpdesk moeten contacten)

Ik doe dat met mijn tado en mijn Nefit Economy HRC24 ketel waar ook een UBA 4001 branderautomaat in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 28-09 21:45
ETH0.1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:20:
[...]

Ik kan je niet helpen met het probleem, maar tado kan nu ook native praten met je UBA brander, zonder tussenkomst van de convertor (hiervoor zul je de tado helpdesk moeten contacten)

Ik doe dat met mijn tado en mijn Nefit Economy HRC24 ketel waar ook een UBA 4001 branderautomaat in zit.
Is dat met een V3 of V3+ thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik woon nu twee weken in mijn nieuwe woning (8 jaar oud) en gebruik daar nu de Tado maar ben nog niet echt te vreden. Ik heb hiervoor een Nest gehad en daar had ik nooit omkijken naar, als het koud was (zelden) draaide ik hem hoger maar het meerendeel van de tijd liet ik hem zijn ding doen en was dat goed.

Nu echter hebben wij het al een paar keer koud gehad en bleek de Tado ook niets te doen.
Ik heb nu het V3+ abonnement afgesloten en is mijn “Kamer” groen geworden, een teken dat Smart assist aan staat als ik het goed begrijp? Toch schiet de instelling nu naar 17,7 graden i.p.v. de een uur geleden ingestelde 20. Waar haalt Tado dit vandaan? Het is mij maar onduidelijk 8)7

Of moet ik echt met de hand een “Slim schema” gaan programmeren? Iets wat een slim schema automatisch niet meer slim maakt 8)7

Edit: Ik heb hem op OpenTherm mocht dat nog iets uitmaken.

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 25-12-2018 01:30 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik krijg regelmatig een open raam melding met het advies de verwarming in die kamer uit te schakelen terwijl de radiatorknop in die kamer helemaal niet aan staat. Herkent iemand dit (V3+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@Donstil

Als je je thermostaat geen voorkeuren ingeeft kan hij ook niet op je reageren. Nest werkt op een ander principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
-ION- schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:31:
[...]

Is dat met een V3 of V3+ thermostaat?
v3+, Nefit uba is een V3+ only optie zover ik weet
Pagina: 1 ... 69 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!