-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 09:07 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Google WiFi heeft maar 1 poorttado schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:28:
[...]
Zet tado eens direct op de router en niet in de switch (ik hoop dat uw router meer dan 1 poort heeft).
Anders eens contact opnemen met ons. Graag in detail wat u al heeft gedaan en ook alle merk en typenummers van alle componenten in uw netwerk.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Da's inderdaad het geval bij mij ja. Maar ik vind dat niet erg, de woonkamer mag van mij altijd verwarmd worden als er ergens anders warmtebehoefte zou zijn. Ik vind andersom vervelender: dat de slaapkamer de hele avond verwarmd wordt als ik een avondje op de bank zit.Twixie schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:40:
[...]
De vraag is ook wat je momenteel hebt, en ook waarom je je vraag stelt. Het is inderdaad nogal logisch dat het zo werkt, maar er is iets anders dat misschien niet werkt zoals je voor ogen hebt. Namelijk: heb je ook radiatorknoppen in je woonkamer waar je slimme thermostaat hangt ?
Indien niet, heb je namelijk het volgende probleem: als je woonkamer warm genoeg is (of koud mag blijven omdat je bvb hele dag in bed wil liggen), dan zal die kamer ook mee opwarmen op het moment dat de slimme knop in je slaapkamer warmte vraagt.
Dat klopt, maar ik stel om 20.00 de temperatuur in op 22 dan moet ik het aantal uren dat ik dat wil niet laten overlopen met mijn schema. En daar wil ik dus niet over nadenken. Dat moet een optie zijn. Dus tijdelijk de temperatuur verhogen naar 22 totdat het schema in werking treed. Het zat er in en ik wil het graag weer terug!Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:09:
[...]
Sorry, maar dit gebeurt bij mij gewoon zo? Als mijn wijziging afloopt dan valt het systeem terug op het oude schema.
[ Voor 7% gewijzigd door swarm01 op 19-12-2018 11:59 ]
Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat we op de hoogte zijn van het gemis en dat we eraan werken. Ik kan geen tijdslijn geven wanneer we verwachten dit te introduceren in de V3+ app.Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:13:
[...]
Je kon in de oude app instellen dat een wijziging behouden bleef TOT de volgende verandering in het slimme schema. Dus stel ik heb het in de avond wat koud, zet de verwarming op 22. Dan bleef deze 22 tot 2300 wanneer het slimme schema naar 15 ging. Met de nieuwe app moet je een tijdsduur instellen, daarna gaat hij wel naar het schema terug inderdaad.
Maar het is dus wel te verwachten? Ik hoef geen tijdslijn, maar zou wel willen weten of dit met enige zekerheid ondersteund gaat worden.tado schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:03:
[...]
Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat we op de hoogte zijn van het gemis en dat we eraan werken. Ik kan geen tijdslijn geven wanneer we verwachten dit te introduceren in de V3+ app.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
In mijn geval 23,5 uur (28-11 13:10 de wizard doorlopen, 29-11 12:26 instructies ontvangen) . In deze periode gebeuren er 2 dingenKoldur schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:38:
[...]
Maar het is dus wel te verwachten? Ik hoef geen tijdslijn, maar zou wel willen weten of dit met enige zekerheid ondersteund gaat worden.
Tweede vraag, ik had gisteren mijn thermostaat binnen en nu kreeg ik de melding dat ik moet wachten op een specifiek gemaakte instructie. Hoe lang gaat dit op het moment duren? Vind het wel vreemd, heb via de mail eerder gevraagd of de ketel die ik heb compatible is en dat was ja. Had fijn geweest als er meteen bij verteld werd dat er met deze ketel niet een kant en klare instructie is.
Het gaat om een Nefit Trendline ketel, vrij gangbaar model.
[ Voor 4% gewijzigd door ETH0.1 op 19-12-2018 12:52 ]
https://wren.co/join/Devian
jaDevian schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:58:
Kan ik nu een V3 (voor 35-40eur ze ik ze langskomen) bridge aanschaffen (alleen de bridge) en hier later de thermostaat en radiatorknoppen bij kopen terwijl ik op V3 blijf?
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Bedankt voor de tip @jerring1980!jerring1980 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:24:
[...]
@tado zouden jullie nog kunnen kijken naar de vragen van mij en @TorpedoX_88 ?
edit: inmiddels contact gehad met de helpdesk van tado en op zeer korte termijn hebben ze aanpassingen doorgevoerd. Even afwachten hoe het systeem het gaat doen.
@TorpedoX_88 dit raad ik jou dus ook aan ;-)
je wil dus eigenlijk een soort minimum-temp modus. De radiator staat altijd open, maar vraagt alleen warmte aan de ketel als de temp onder minimum-temp komt. Helemaal mooi zou zijn als je dan ook nog een maximum-temp kon opgeven. Er zijn dan 3 mogelijkheden:menn0 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:56:
[...]
Nou ja , volgens mij begrijpt Tado de vraag gewoon niet goed.
De huidige slave mode is inderdaad useless. Maar als er nou een modus zou bestaan laten we hem noemen de free ride modus....
[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 19-12-2018 13:20 ]
Ze gaven aan dat ze nog nooit zon traag systeem hadden gezien (zowel opwarmen als afkoelen) en om die reden lagen bepaalde waarden ver buiten de standaardwaarden van tado lagen. Als het goed is gaat het systeem nu eerder opwarmen en houdt het beter rekening met de overshoot. Dit zal hij aankomende 2-3 weken zelf nog verder/beter aanleren.TorpedoX_88 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:10:
[...]
Bedankt voor de tip @jerring1980!
Weet je toevallig wat er aangepast gaat worden? En of alledrie je "problemen" hiermee opgelost zijn?
Verwijderd
Dag Peatsmoke,Peatsmoke schreef op woensdag 19 december 2018 @ 04:14:
[...]
Heb je de handleiding gevolgd bij installatie?
Ja jij voegt nog de optie toe bij bereiken max, kraan dicht. Daar heb ik niks op tegenwoekele schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:17:
Ik heb laatste tijd weer heel erg last van overshoots. Ik stel bijvoorbeeld 18 in, maar hij schiet gewoon door naar 18,9. Hij blijft ook gewoon nog 2 streepjes en daarna 1 streepje verwarmen terwijl de temp allang bereikt is. Moet ik de helpdesk contacten?
[...]
je wil dus eigenlijk een soort minimum-temp modus. De radiator staat altijd open, maar vraagt alleen warmte aan de ketel als de temp onder minimum-temp komt. Helemaal mooi zou zijn als je dan ook nog een maximum-temp kon opgeven. Er zijn dan 3 mogelijkheden:
temp is onder minimum: kraan is open en vraagt warmte
temp is tussen min en max: kraan is open, vraagt geen warmte
temp is boven max: kraan gaat dicht, vraagt geen warmte
prettig voor ruimtes die niet een specifieke temperatuur vereisen, maar gewoon boven een bepaald minimum (en onder een bepaald maximum) moeten zijn, en daar tussenin niet belangrijk genoeg zijn om zelf warmte te vragen van de ketel.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| Function Get-TadoZones { Param( [Parameter(mandatory=$true)][string]$id, [Parameter(mandatory=$true)][string]$creds) #/api/v2/homes/<homeID>/zones $command = 'zones' $baseuri = 'https://my.tado.com/api/v2/homes/' + $id + '/'+ $command $uri = ($baseuri + $creds) $res = Invoke-WebRequest -Uri $uri -Method Get return $res.Content | convertfrom-json } Function Get-TadoCustomerInfo { Param( [Parameter(mandatory=$true)][string]$creds) $baseuri = 'https://my.tado.com/api/v2/me' $uri = ($baseuri + $creds) $res = Invoke-WebRequest -Uri $uri -Method Get return $res.Content | ConvertFrom-Json } Function Get-TadoDevices { Param( [Parameter(mandatory=$true)][string]$id, [Parameter(mandatory=$true)][string]$creds) $command = 'devices' $baseuri = 'https://my.tado.com/api/v2/homes/' + $id + '/'+ $command $uri = ($baseuri + $creds) $res = Invoke-WebRequest -Uri $uri -Method Get return $res.Content | convertfrom-json } Function Get-TadoPlotData { Param( [Parameter(mandatory=$true)][string]$id, [Parameter(mandatory=$true)][string]$zoneid, [Parameter(mandatory=$true)][string]$creds) $baseuri = " https://my.tado.com/api/v2/homes/$id/zones/$zoneid/dayReport?date=" $from = "{0}"-f (Get-date (get-date).AddDays(-7) -Format yyyy-M-dd) $pwdstr = $creds.Replace('?','&') $uri = ($baseuri + $from + $pwdstr) $res = Invoke-WebRequest -Uri $uri -Method Get return $res.Content | convertfrom-json # this is the data we are after #$b.measuredData.insideTemperature.dataPoints #$b.callForHeat.dataIntervals } $username = 'yourusername' $pwd = 'yoursecretpassword' $pwdstr= "?username=$username&password=$pwd" $customer = Get-TadoCustomerInfo -creds $pwdstr $zones = Get-TadoZones -id $customer.homes.id -creds $pwdstr $devices = Get-TadoDevices -id $customer.homes.id -creds $pwdstr $plotdata = Get-TadoPlotData -id $customer.homes.id -creds $pwdstr -zoneid "1" |
Wat is de bron van je installatie handleiding? waar heb je deze vandaan? verkregen via de mail na het doorlopen van de wizard of vna het internet geplukt?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:40:
[...]
Dag Peatsmoke,
Ik heb de handleiding gevolgd, maar nu lijkt het niets te doen.
Hiervoor regelde ik de regelaar met een honeywell Round Wireless.
In de installatie wizard gaf die aan dat ik deze 2 draden in de + en - moest stoppen.
Dit heb ik gedaan, alleen dit werkt zo te zien niet.
Heb je enige idee waarom dit dan niet werkt?
Ik hoor graag jullie reacties
Ah ik ben niet de enige met dit probleem. Overshoots zijn ook van het ene op het andere moment terug. Nu wederom, doeltemperatuur is 19 graden en gemeten 19,3 graden en het ding blijft op 78% doorblaffen. Dit terwijl de temperatuur 1 graad per 4 uur daalt....woekele schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:17:
Ik heb laatste tijd weer heel erg last van overshoots. Ik stel bijvoorbeeld 18 in, maar hij schiet gewoon door naar 18,9. Hij blijft ook gewoon nog 2 streepjes en daarna 1 streepje verwarmen terwijl de temp allang bereikt is. Moet ik de helpdesk contacten?
Kan me voorstellen dat een nieuwbouwhuis + vloerverwarming best wat afwijkt van de standaard configuratie waar de basis instellingen van Tado op gebaseerd zijn. Mag ik trouwens vragen wat de instelling van je thermostaat is voor de maximale temperatuur van de vloerverwarming?jerring1980 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:17:
[...]
Ze gaven aan dat ze nog nooit zon traag systeem hadden gezien (zowel opwarmen als afkoelen) en om die reden lagen bepaalde waarden ver buiten de standaardwaarden van tado lagen. Als het goed is gaat het systeem nu eerder opwarmen en houdt het beter rekening met de overshoot. Dit zal hij aankomende 2-3 weken zelf nog verder/beter aanleren.
De max aanvoertemperatuur hebben ze in tado aangepast.
Al met al ben ik dus zeer tevreden met hoe tado alles heeft opgelost.
Kun je wat specifieker zijn?menaze schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:09:
Net verhuisd en wil nu mijn Tado draadloos gaan gebruiken.
Tado laten resetten. Extension Kit gekocht en dacht dit wel even snel te kunnen installeren.
Moet blijkbaar via de helpdesk want keimoeilijk ofzo. Nu al bijna een week bezig.
Ketel is een Intergas HRE 28/24, vrij standaard ketel lijkt mij en moet zeker in de Tado database staan.
Vind ik echt niet kunnen. Erg amateuristisch dit.
Lijkt mij toch vrij duidelijk?
Ik heb een Intergas Kompact HRE 24/18 en werkte in 1 keer goed.menaze schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:35:
[...]
Lijkt mij toch vrij duidelijk?
Ik wil een Tado thermostaat draadloos verbinden door middel van de Extension Kit met een Intergas HRE 28/24 ketel.
Volgens Tado een configuratie die niet bekent is.
Vervolgens wordt er een ticket aangemaakt, krijgt wat vragen.. beantwoord die.. wacht een paar dagen.. krijg weer een paar vragen.. beantwoord die.. wacht weer een paar dagen.
Krijg dan eindelijk de instructies die eigenlijk gewoon de Tado standaard instructies zijn.
En dan werkt het niet omdat de Thermostaat en Extension Kit beide het heet tapwater willen regelen en dat moet natuurlijk maar één van de twee doen. Lijkt mij een vrij standaard instelling.
En nu natuurlijk weer wachten...
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Zoiets zoek ik ook als instelling. Geen warmtevraag, maar wel op basis van een tijdschema met doeltemperaturen de knop open en dicht laten sturen.woekele schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:17:
je wil dus eigenlijk een soort minimum-temp modus. De radiator staat altijd open, maar vraagt alleen warmte aan de ketel als de temp onder minimum-temp komt. Helemaal mooi zou zijn als je dan ook nog een maximum-temp kon opgeven. Er zijn dan 3 mogelijkheden:
temp is onder minimum: kraan is open en vraagt warmte
temp is tussen min en max: kraan is open, vraagt geen warmte
temp is boven max: kraan gaat dicht, vraagt geen warmte
prettig voor ruimtes die niet een specifieke temperatuur vereisen, maar gewoon boven een bepaald minimum (en onder een bepaald maximum) moeten zijn, en daar tussenin niet belangrijk genoeg zijn om zelf warmte te vragen van de ketel.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Verwijderd
Dag ETH0.1,ETH0.1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:28:
[...]
Wat is de bron van je installatie handleiding? waar heb je deze vandaan? verkregen via de mail na het doorlopen van de wizard of vna het internet geplukt?
Als je de Wizard hebt doorlopen, moet je even contact opnemen met Tado. Als je de handleiding van internet gevolgd hebt, is het een gevalletje RTFM en volg gewoon de wizard.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:40:
[...]
Dag Peatsmoke,
Ik heb de handleiding gevolgd, maar nu lijkt het niets te doen.
Hiervoor regelde ik de regelaar met een honeywell Round Wireless.
In de installatie wizard gaf die aan dat ik deze 2 draden in de + en - moest stoppen.
Dit heb ik gedaan, alleen dit werkt zo te zien niet.
Heb je enige idee waarom dit dan niet werkt?
Ik hoor graag jullie reacties
oude thermostaat aansluiten en contact zoeken met de tado helpdesk, ze zullen je thermostaat voor je inregelen en je installatie instructies geven die passen bij je ketel.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 00:46:
[...]
Dag ETH0.1,
Ik heb de handleiding installateur die ik op internet heb gevonden gebruikt.
In de app en op de website heb ik dus het standaardgedrag ingesteld op Timer - 1:00 Dus als mijn vriendin de temperatuur hoger zet, dan geldt dit dus voor een periode van 1 uur. Daarna wordt het slimme schema dus weer actief.In de tado° Mobile- of Web App kun je het standaardgedrag instellen voor hoe lang een handmatige aansturingsinstellingen actief moet blijven. Dit kan vooral interessant zijn als de commando van een andere bron komt dan van de tado° app (bijvoorbeeld verandering op het apparaat direct of met spraakbediening). Om dit te doen: ga naar Settings en selecteer de bijbehorende Kamer. Druk op “Handmatige bediening op het tado° apparaat” en selecteer de gewenste optie.
XBL: MRE Inc
Ik heb nu met ifttt 2 applets ingesteld. De eerste om alle ruimtes uit te zetten en de 2de om alles terug in AUTO mode te plaatsen. Zo kan ik met een gerust hart op vakantie vertrekken. Er zijn nog veel meer mogelijkheden.tummeke393 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:43:
[...]
Interessant, wist nog niet dat het zo makkelijk met die website kon met TadoIk ging er eigenlijk van uit dat Tado dat soort dingen gewoon goed geregeld (en goed doorgetest) zou hebben. Ik koop deze set niet om zelf nog alles te moeten gaan programmeren, daar zijn genoeg andere velleman kitjes enzo voor.
Laat me als je wilt even weten als je in ifttt hier goede oplossingen voor hebt gevonden!
Volgens mij juist wel. Dat ze weg gaat en de verwarming hierdoor in away-mode gaat is toch juist een automatische verandering?Probleem wat zich kan voordoen is dus dat mijn vriendin via de app de temperatuur op 22 graden zet, dan bv de hele dag weggaat en 's avonds als om 23:00 het slimme schema weer de temperatuur op 18 zet, want de handmatige bediening werkt tot Tot de volgende automatische verandering. Dan heeft dus de hele dag de temperatuur op 22 gestaan terwijl dit niet nodig is geweest. Ik neem aan dat wanneer je weggaat en handmatige bediening staat aan, dat dit niet overruled wordt door het slimme schema toch ?
Ja op zich wel, maar ik ben in de veronderstelling dat met automatisch veranderding een verandering in het slimme schema werd bedoeld. Je kan gelijk hebben hoor en dat bij afwezigheid dan de temperatuur alsnog naar Away mode gaat.SvenVis schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:11:
[...]
Volgens mij juist wel. Dat ze weg gaat en de verwarming hierdoor in away-mode gaat is toch juist een automatische verandering?
Sinds de laatste update merk ik dit ook op.MRE-Inc schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:38:
[...]
Ja op zich wel, maar ik ben in de veronderstelling dat met automatisch veranderding een verandering in het slimme schema werd bedoeld. Je kan gelijk hebben hoor en dat bij afwezigheid dan de temperatuur alsnog naar Away mode gaat.
Laat ik het dan anders zeggen. Wanneer mijn vriendin om 9 uur 's ochtends de temperatuur naar 22 graden zet en de instelling staat op: Tot volgende automatische verandering (die is om 23:00u), en ze gaat niet weg, dan staat dus de hele dag de cv 22 graden ingesteld ipv 20. Dat wil ik dus niet.
Klopt, voorheen was het zo:Tjeerdtq schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:08:
[...]
Sinds de laatste update merk ik dit ook op.
Voorheen kon je in de app aangeven Timer + tijdsduur. Na deze tijd gaat de knop terug naar de temperatuur van het schema. Nu staat de app elke keer standaard op Tot beëindigd door gebruiker.
Handmatige bediening heb ik nog niet getest. Deze heb ik ook op timer staan.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Op dit moment alleen te zien in het hoofdscherm.Koldur schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:47:
Zit ik er overheen te kijken, of is het nergens te zien of Tado de ketel aan het stoken is? Ik kon bij de Nefit Easy altijd goed zien of de ketel werd aangestuurd qua warmte of warm water. Ik heb de V3+ en heb het nog nergens kunnen zien. Zeker omdat ik het net nieuw heb aangesloten, zou ik het fijn vinden te kunnen zien of alles goed aangestuurd wordt.
[ Voor 28% gewijzigd door tado op 21-12-2018 11:10 ]
En in de oude app houdt hij de laatst gekozen instelling tegenwoording niet meer vast helaas.Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:13:
[...]
Je kon in de oude app instellen dat een wijziging behouden bleef TOT de volgende verandering in het slimme schema. Dus stel ik heb het in de avond wat koud, zet de verwarming op 22. Dan bleef deze 22 tot 2300 wanneer het slimme schema naar 15 ging. Met de nieuwe app moet je een tijdsduur instellen, daarna gaat hij wel naar het schema terug inderdaad.
PSN: Marselaar
Hoeveel overshoot heb je? Want ik zie soms mensen hier al klagen als de temp 0.3 overshoot. Als hij nou naar 22 verwarmt terwijl je 20 instelt dan snap ik het geklaag wel.woekele schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:36:
gaan jullie dus niks doen aan de overshoots?
Misschien kun je mij nog voor die tijd nog helpen?tado schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:04:
[...]
Vanwege de kerstperiode zal ik niet op dit topic aanwezig zijn tot ongeveer 3 januari 2019. Ik wens iedereen fijne feestdagen toe!
Let ook op dat de rest van onze support niet volledig aanwezig zal zijn tijdens die periode, bij voorbaat dank voor uw begrip en extra geduld:
"Om onze medewerkers tijd te geven om te genieten van de feestdagen met vrienden en familie, zijn onze telefoonlijnen gesloten van maandag 24 december tot en met dinsdag 1 januari 2019."
Hmmm ik heb die ervaring niet. Nu ingesteld op 20c heel even kleine uitschieter naar 20,5 maar was op 20,3 gestopt met verwarmen. Daarna rond de temp tussen de 19,9 en 20.1 gehouden met kleine drop naar 19,8. Ik heb wel radiator knoppen van tado op al mijn radiatoren (behalve 1 die als bypass fungeert). Misschien dat hij dan preciezer kan verwarmen.woekele schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:09:
ingesteld op 18 en hij gaat tot net onder de 19. Het irritante eraan is dat de verwarming daarna behoorlijk lang uit blijft totdat de temp weer bijna is teruggezakt naar 18. Die periode voelt extra koud aan door het flinke afkoelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 21-12-2018 13:59 ]
Wat voor ketel heb je (aan/uit of modulerend en wat voor verwarming heb je hangen (vloerverwarming, convectie, radiatoren)?woekele schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:36:
gaan jullie dus niks doen aan de overshoots?
Ik bedoel dat dat ik een thermostaat aan de muur heb hangen en die meet de temperatuur en stuurt de ketel aan maar in dezelfde ruimte zit ook een tado knop op de radiator. Wellicht is jouw instelling inderdaad verloren gegaan.woekele schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:06:
ik heb ook die knoppen en die houdt hij ook perfect op temperatuur, behalve bij de initiële opwarming( van bijvoorbeeld 15 naar 18) dus. Als het 17 is en je zet hem naar 18, gaat het beter. Het is dus vooral bij grote opwarmingen dat hij er door knalt. Volgens mij heb ik dat een jaar geleden ook gehad en toen contact gehad met helpdesk die de regeling hadden aangepast. Zal die aanpassing verloren zijn gegaan?
Verwijderd
Begrijpelijk dat je de hele zooi de deur uit wil hebben, zeker als ze je met de kerstdagen figuurlijk in de kou laten zitten.menaze schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:50:
[...]
Misschien kun je mij nog voor die tijd nog helpen?
Ben nu al een week bezig om de Extension Kit aan de praat te krijgen.
Heb een veelvoorkomende installatie en begrijp echt niet waarom het allemaal zo lang moet duren.
Na dagen wachten op installatie instructies heb ik nu de volgende error melding:
"RoomUnit is configured to control hot water even though a BoilerUnit is registered. When both devices are present, only the BoilerUnit can control it."
Wacht nu alweer 2 dagen wachten op antwoord.
Lijkt mij ook vrij logisch dat maar één van de twee apparaten het heet water regelt.
Vrij slordig bij een handmatige configuratie vanuit Tado.
Ticket is #694416
Als dit met het weekend niet geregeld is stuur ik de Extension Kit en radiatorknoppen terug en zet de thermostaat op Marktplaats.
Hier is al heel veel over gezegd. Als je je van te voren iets in had gelezen had je het ook geweten. Je koopt voor 169 euro op Amazon de thermostaat waarbij een abonnement nodig is (v3+) of voor 217 euro de v3 die ook aanwezigheidsdetectie heeft zonder abonnement. Voor het prijs verschil kan je iig 2,5 jaar abo nemen of je stuurt de huidige terug en koopt de v3 (zonder +).Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 02:07:
Sjonge jonge wat een slechte ervaringen tot nu toe. Tado cadeau gedaan voor mijn vader zijn verjaardag. Ze hadden al een slimme meter hangen van Honeywell. Dan wel niet connected (ouderwetse zelf programmeur). Dus qua gebruik wordt het niet veel beter maar meer wauw gebruikersgemak. Ik had de keuze gemaakt tussen nest, Tado en Honeywell. Na veel informatie gelezen te hebben en het feit dat het een product is wat niet te veel moet opvallen voornamelijk voor de looks gegaan van Tado aangezien hij allemaal het zelfde kon als de rest en met de recente Amazon korting was het een no brainer. Gekocht en vader erg blij. Na alles instellen en gebruiken kwamen we er achter dat je handmatig elke keer moet aangeven dat je niet meer thuis bent. Noem je dit nou slim @tado ? Nee. Dus wat is de optie ? Een abonnement afnemen ! Waarom ? Wie heeft het in z'n hoofd gekregen om een bedrag te vragen per maand voor iets wat je in principe geen extra geld kost voor Tado zelf. Je verwacht dat de 200 euro die de hardware kost (wat prijzig is) alle kosten in zitten. Maar nee je krijgt er iets voor terug wat gewoon doodleuk in de app dit maar achter een paywall. Maar goed so far nog steeds blij.
Na wat googlen toch eens kijken wat andere ervan vinden. Wat blijft mensen met een v2 en v3 hebben schijnbaar de optie om eenmalig 30 euro te betalen voor de zelfde functies. Tado waarom betaal ik nog steeds veel geld voor iets wat al in de v2 zat!?
Wij voelen ons genaaid net zoals heel wat andere mensen op het net. Support gemaild en krijg je een doodleuk antwoord terug dat de features geweldig zijn smet uitleg wat ze doen. Waarop je antwoord dat je dat weet wat ze doen maar graag als nog extra wilt betalen voor iets wat we graag wilde juist. Waarop je weer terug krijgt ja het is geweldig de features en echt de moeite waard om abonnement te nemen. Tado lezen jullie de mail überhaupt ?! Als je ze belt krijg je keer op keer te horen "het is nu erg druk en bel maar andere keer terug".
Wat een support dat dit nog bestaat in 2018. Ik had bijna 3 extra tados gekocht voor bij m'n schoonouders en bij mij thuis maar na dit te hebben meegemaakt blijf ik er ver vanaf. Inmiddels met hassio het allemaal automatisch werkend gekregen wel maar man man man bedenk je 2x voor je dit product aanschaf.
Die vlieger gaat dus niet op, want voor de aanwezigheidsdetectie maakt Tado gebruik van GPS icm met Wifi. Aangezien je die de hele dag moet laten aan staan voor een goede werking van je aanwezigheidsdetectie betaal je dubbel:Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 07:01:
[...]
Dit komt elke keer weer voorbij. Je neemt een dienst af, geen product. Het product is de tado, de dienst is alles er omheen.
Dat is gratis bij andere fabrikanten: je betaalt met je privacy. Bij tado betaal je.
Staat ook gewoon overal vermeld. Ik zie het probleem niet.
ik heb dezelfde setup inderdaad.Greetoz schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:59:
[...]
Ik bedoel dat dat ik een thermostaat aan de muur heb hangen en die meet de temperatuur en stuurt de ketel aan maar in dezelfde ruimte zit ook een tado knop op de radiator. Wellicht is jouw instelling inderdaad verloren gegaan.
Verwijderd
En hoe waarborgt Tado mijn privacy dan? Ze tracker continu waar ik ben. Als ik de API uitlees kan ik precies zien waar iedereen is. Er is geen twee stap verificatie dus een hacker kan gewoon lekker bruut forcen en meteen weten waar iedereen is. Geeft mij dan maar een systeem die alleen kijkt of er iemand in die kamer is waar hij hangt (nest). Als het nou allemaal beter was opgezet had die vlieger misschien op gegaan...Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 07:01:
[...]
Dit komt elke keer weer voorbij. Je neemt een dienst af, geen product. Het product is de tado, de dienst is alles er omheen.
Dat is gratis bij andere fabrikanten: je betaalt met je privacy. Bij tado betaal je.
Staat ook gewoon overal vermeld. Ik zie het probleem niet.
Wat is nu precies je slechte ervaring? Dat je niet goed ingelezen hebt over het abbo?Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 02:07:
Sjonge jonge wat een slechte ervaringen tot nu toe. Tado cadeau gedaan voor mijn vader zijn verjaardag. Ze hadden al een slimme meter hangen van Honeywell. Dan wel niet connected (ouderwetse zelf programmeur). Dus qua gebruik wordt het niet veel beter maar meer wauw gebruikersgemak. Ik had de keuze gemaakt tussen nest, Tado en Honeywell. Na veel informatie gelezen te hebben en het feit dat het een product is wat niet te veel moet opvallen voornamelijk voor de looks gegaan van Tado aangezien hij allemaal het zelfde kon als de rest en met de recente Amazon korting was het een no brainer. Gekocht en vader erg blij. Na alles instellen en gebruiken kwamen we er achter dat je handmatig elke keer moet aangeven dat je niet meer thuis bent. Noem je dit nou slim @tado ? Nee. Dus wat is de optie ? Een abonnement afnemen ! Waarom ? Wie heeft het in z'n hoofd gekregen om een bedrag te vragen per maand voor iets wat je in principe geen extra geld kost voor Tado zelf. Je verwacht dat de 200 euro die de hardware kost (wat prijzig is) alle kosten in zitten. Maar nee je krijgt er iets voor terug wat gewoon doodleuk in de app dit maar achter een paywall. Maar goed so far nog steeds blij.
Na wat googlen toch eens kijken wat andere ervan vinden. Wat blijft mensen met een v2 en v3 hebben schijnbaar de optie om eenmalig 30 euro te betalen voor de zelfde functies. Tado waarom betaal ik nog steeds veel geld voor iets wat al in de v2 zat!?
Wij voelen ons genaaid net zoals heel wat andere mensen op het net. Support gemaild en krijg je een doodleuk antwoord terug dat de features geweldig zijn smet uitleg wat ze doen. Waarop je antwoord dat je dat weet wat ze doen maar graag als nog extra wilt betalen voor iets wat we graag wilde juist. Waarop je weer terug krijgt ja het is geweldig de features en echt de moeite waard om abonnement te nemen. Tado lezen jullie de mail überhaupt ?! Als je ze belt krijg je keer op keer te horen "het is nu erg druk en bel maar andere keer terug".
Wat een support dat dit nog bestaat in 2018. Ik had bijna 3 extra tados gekocht voor bij m'n schoonouders en bij mij thuis maar na dit te hebben meegemaakt blijf ik er ver vanaf. Inmiddels met hassio het allemaal automatisch werkend gekregen wel maar man man man bedenk je 2x voor je dit product aanschaf.
[ Voor 0% gewijzigd door ApC_IcE op 22-12-2018 12:59 . Reden: typvaut ]
Wat een onzin. Je kan in zowel Android als IOS perfect aangeven welke app wel en geen locatie-gegevens mag gebruiken. Als jij echt zo paranoïde bent, geef dan alleen de Tado app toegang tot locatie.Peatsmoke schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:00:
[...]
- Geld aan Tado
- GPS en Wifi gegevens aan je provider, de softwareleverancier van je telefoon en alle andere derden die je tracken adhv Wifi.
Ik heb de indruk dat je er nu maar wat dingen bijsleurt, omdat je ontgoocheld bent dat er blijkbaar een abonnement vasthangt aan de geofencing. Een USP van Tado is juist dat de instel-temperatuur dynamisch vasthangt aan je afstand tot thuis. Ok, dat is geenszins perfect, maar het is in elk geval beter dan een systeem dat de verwarming helemaal uitdoet als je het huis uit vertrekt en pas aan als je terug thuis komt. Trouwens, als je dat wil, kan je dat ook perfect met IFTTT, volgens mij.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:03:
[...]
En hoe waarborgt Tado mijn privacy dan? Ze tracker continu waar ik ben. Als ik de API uitlees kan ik precies zien waar iedereen is. Er is geen twee stap verificatie dus een hacker kan gewoon lekker bruut forcen en meteen weten waar iedereen is. Geeft mij dan maar een systeem die alleen kijkt of er iemand in die kamer is waar hij hangt (nest). Als het nou allemaal beter was opgezet had die vlieger misschien op gegaan...
[ Voor 51% gewijzigd door Twixie op 22-12-2018 11:47 ]
Jij negeert opzettelijk het punt waar het om draait en dat is dat Tado gewoon klanten misleidt. Dat is ook de bron van alle irritatie en bij sommigen zelfs frustratie. Je lees nergens iets over een abonnement waarvoor je moet betalen. Op de website niet en in de productinformatie op PDF niet.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:11:
[...]
Volgens mij mis je opzettelijk mijn punt. Wat hebben die derde partijen er mee te maken? Die tracken je óók. Dat komt er nog eens bij. Het één sluit het andere niet uit natuurlijk.
Tado heeft ook nog eens een comfort instelling waarbij de verwarming aanslaat als je op weg naar huis bent. Dus dan moet je wel aan de GPS. Dus die vlieger gaat niet op.
Ik neem aan dat dit een veronderstelling is, of heb je een link waaruit blijkt dat bijvoorbeeld Nefit of anderen die data verkopen aan energiebedrijven en telemarketeers. Van de laatste heb je trouwens geen last als je in het bel-mij-niet register staat en (zoals gebruikelijk) een typefoutje maakt bij het invullen van je telefoonnummer.Andere, grote smart thermostaatproviders hebben een heel simpel verdienmodel: vendor lockin door niet mee te gaan in open standaarden en concurrenten de markt uitdrukken door de bijbehorende diensten gratis te maken. Het geld wordt vervolgens verdiend door jouw warmtevraag en aanwezigheid thuis te verkopen aan telemarketeers en energiebedrijven.
Het product bevat de diensten, als je op de website van Tado kijkt:Je koopt geen product: je koopt een dienst waar een product bij zit. En als de dienst gratis is, ben jij het product.
Onze nieuwe Slimme Thermostaat - Starterskit (v3+) is er: meer comfort, eenvoudiger te bedienen en platformconnectiviteit.
Met individuele ruimteregeling en het nieuwe verwarmingsalgoritme kan tado° nog meer besparen op je verwarmingskosten en je leven comfortabeler maken. Een verbeterde thermostaatinterface en de nieuwe slimme schema’s in de app maken je verwarming beheren nog makkelijker.
De Slimme Thermostaat van tado° stuurt je verwarming aan op basis van je locatie en verwarmt alleen als je thuis bent. Met de smartphone-app heb je op elk moment controle over je verwarming. Ervaar een nieuw niveau van comfort en bespaar tegelijk energie en tot 31% op je verwarmingskosten.
Ze zijn het zelfs vergeten toe te voegen aan de zoekfunctie die de site heeft:Je lees nergens iets over een abonnement waarvoor je moet betalen. Op de website niet en in de productinformatie op PDF niet.
Pas als je diep gaat graven in de V&A kom je ergens iets tegen dat je moet betalen voor alle diensten waarmee zowel op de website als in de productinformatie geadverteerd wordt.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd, maar zonder succes helaas..woekele schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:44:
Je kan in elk geval de knop opnieuw installeren, dan kalibreert hij opnieuw. Als hij dan alsnog niet goed sluit, is de adapter wellicht toch niet goed. Of de knop niet. Of de radiatorkraan niet.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik had laatst iets wat hier op lijkt; nieuwe knop wilde niet dichtgaan. herhaaldelijk opnieuw gecalibreerd, maar zonder resultaat.miicker schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:07:
[...]
Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd, maar zonder succes helaas..
Ik heb niet geproberd te bruut forcen, maar het ijkt me dat Tado daar wel een timout op heeft gezet na X foute passwoorden. Wat je zegt over precies weten waar iedereen is is niet waar. Als je de API uitleest krijg je iets in de trand van:Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:03:
[...]
En hoe waarborgt Tado mijn privacy dan? Ze tracker continu waar ik ben. Als ik de API uitlees kan ik precies zien waar iedereen is. Er is geen twee stap verificatie dus een hacker kan gewoon lekker bruut forcen en meteen weten waar iedereen is. Geeft mij dan maar een systeem die alleen kijkt of er iemand in die kamer is waar hij hangt (nest). Als het nou allemaal beter was opgezet had die vlieger misschien op gegaan...
1
2
3
| tale atHome bearingFromHome relativeDistanceFromHomeFence ----- ------ --------------- ----------------------------- False True @{degrees=208,555552645255; radians=1,555558636096897} 0,0 |
Ja, al in totaal 4 keer, zelfs twee keer op mijn vakantie. Contact opnemen met Tado, ze zullen je nooit vertellen wat het probleem was, maar ze komen met twee mogelijke oplossingen:miicker schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:11:
Ik had dus laatst het probleem dat de knop van de verwarming af was gevallen. Ik heb toen nieuwe adapters gekregen (ook plastic, mar van aanzienlijk betere kwaliteit). De knop blijft nu wel zitten en het heeft een paar weken goed gewerkt, nu heb ik echter weer het volgende probleem:
De verwarming gaat al ruim een week lang niet meer uit. Ik snap er echt niets van, de verwarming staat uit, je hoort de motor in de knop bewegen, maar toch gaat de verwarming niet uit. Ik heb het idee dat hij wel iets minder aan staat. Vanochtend was het 23 graden.. Ik ben benieuwd wat dit soort dingen met de jaarrekening gaan doen.
Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen (buiten Tado helemaal er uit gooien)
[ Voor 5% gewijzigd door isomis op 23-12-2018 16:49 ]
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
De meegeleverde adapters kunnen nooit alle mogelijkheden dekken die er zijn in radiatoren wereld. De mogelijkheden zijn bijna oneindig. Wat voor knopen zaten erop? Je moet de schroefdraad opmeten. 1.5mm is bijvoorbeeld een lastig maatje.R4NCOR schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:53:
Iemand ervaring met de slimme radiatorknop installeren op dit kraan-type?
[Afbeelding]
Op de zijkant staat “TA” en daaronder “RV40”
Ik krijg het niet voor elkaar met de meegeleverde adapters en de ring zonder adapter is net ietsje te groot :’(
Als ik da zo lees denk ik dat de thermostaat niet vast genoeg heeft gezeten. Werken met ringen en verloopstukken blijft gewoon gepruts. Als je geluk hebt werkt het (een tijd) maar als er ook maar even iets niet goed zit, werkt het gewoon net. Het beste is gewoon kranen monteren waarop je geen verloopstukken nodig hebt.miicker schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:11:
Ik had dus laatst het probleem dat de knop van de verwarming af was gevallen. Ik heb toen nieuwe adapters gekregen (ook plastic, mar van aanzienlijk betere kwaliteit). De knop blijft nu wel zitten en het heeft een paar weken goed gewerkt, nu heb ik echter weer het volgende probleem:
De verwarming gaat al ruim een week lang niet meer uit. Ik snap er echt niets van, de verwarming staat uit, je hoort de motor in de knop bewegen, maar toch gaat de verwarming niet uit. Ik heb het idee dat hij wel iets minder aan staat. Vanochtend was het 23 graden.. Ik ben benieuwd wat dit soort dingen met de jaarrekening gaan doen.
Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen (buiten Tado helemaal er uit gooien)
[ Voor 49% gewijzigd door woekele op 23-12-2018 17:51 ]
Ja onder instellingen en dan bij heating themperatuurcompensatie kiezen.Lars Kremers schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:45:
Ik heb sinds een week dat in mijn Tado V3 heb opgehangen problemen met de temperatuur. Mijn vriendin klaagde steeds dat het koud was en ik vond het ook niet heel warm aanvoelen. Aangezien ik een stuk of 5 temperatuursensoren in de kamer heb hangen kon ik controleren of het ook echt 21 graden in de kamer was. Alle sensoren geven echter 20 graden aan. Ik heb zojuist 2 sensoren bij de thermostaat gezet en deze geven ook een verschil van 1 graad. Met de vorige thermostaat had ik geen verschil waardes. Is er een mogelijkheid om de Tado nog na te kalibreren?
DaveD
Ik had dit bijna iedere keer. Ook een nieuwe thermostaat deed dit. Dit was in april al. Toen wisten ze me al te vertellen dat een nieuwe versie dit probleem zou oplossen. Toen de v3+ uitkwam heb ik dus opnieuw een uitwisseling gevraagd en het probleem was idd opgelost.woekele schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:25:
Zojuist de Tado betrapt op 'spookbediening'. Ik tikte eenmalig op het ronde knopje om te zien hoe warm het was. Dat liet hij zien. Daarna laat hij zien waar hij op ingesteld staat en dan worden het plus- en min-pijltje actief. Ik was niet eens meer in de buurt, maar toch sprong de gewenste temp ineens een graad hoger, alsof ik hem handmatig een graad hoger had gezet. Vreeeeeemd.
Dank!DaveD1109 schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:52:
[...]
Ja onder instellingen en dan bij heating themperatuurcompensatie kiezen.
Dus jij kreeg toen een V3+ ter vervangen van.. een V3 of V2?Grave_ schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:56:
[...]
Ik had dit bijna iedere keer. Ook een nieuwe thermostaat deed dit. Dit was in april al. Toen wisten ze me al te vertellen dat een nieuwe versie dit probleem zou oplossen. Toen de v3+ uitkwam heb ik dus opnieuw een uitwisseling gevraagd en het probleem was idd opgelost.
DaveD
V3. Ik kreeg de keuze. Alles retour en geld terug. Extensiekit er tussen of wachten op een nieuwe hardware versie.DaveD1109 schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:26:
[...]
Dus jij kreeg toen een V3+ ter vervangen van.. een V3 of V2?
Oke! Heb het probleem namelijk ook. Gebruik nu enkel de app.Grave_ schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:33:
[...]
V3. Ik kreeg de keuze. Alles retour en geld terug. Extensiekit er tussen of wachten op een nieuwe hardware versie.
DaveD
[ Voor 69% gewijzigd door woekele op 23-12-2018 20:30 ]
0 tot 4 in het overzicht.woekele schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:30:
in de app sowieso. Als je geen V3+ hebt zie je 1,2 of 3 vlammetjes. Bij de V3+ weet ik het niet
In de V3+ app zie jij 0 tot 4 wat de mate van warmtevraag aangeeft? Waar zie je dat? Ik zie 't namelijk niet..
Je kan dit vinden bij je grafiek wat in de geschiedenis laat zien. Je ziet het inderdaad niet op het startscherm.JBS schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:00:
[...]
In de V3+ app zie jij 0 tot 4 wat de mate van warmtevraag aangeeft? Waar zie je dat? Ik zie 't namelijk niet..
Ik zie dat het probleem afgelopen vrijdag is opgelost voor u. Nogmaals excuses voor het ongemak.menaze schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:50:
[...]
Misschien kun je mij nog voor die tijd nog helpen?
Ben nu al een week bezig om de Extension Kit aan de praat te krijgen.
Heb een veelvoorkomende installatie en begrijp echt niet waarom het allemaal zo lang moet duren.
Na dagen wachten op installatie instructies heb ik nu de volgende error melding:
"RoomUnit is configured to control hot water even though a BoilerUnit is registered. When both devices are present, only the BoilerUnit can control it."
Wacht nu alweer 2 dagen wachten op antwoord.
Lijkt mij ook vrij logisch dat maar één van de twee apparaten het heet water regelt.
Vrij slordig bij een handmatige configuratie vanuit Tado.
Ticket is #694416
Als dit met het weekend niet geregeld is stuur ik de Extension Kit en radiatorknoppen terug en zet de thermostaat op Marktplaats.
Ik heb vanaf hier geen toegang tot uw account. Graag een aanvraag openen bij onze technische klantendienst. https://support.tado.com/hc/nl/requests/new-ION- schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:42:
Sinds gisteren doet mijn @tado V3 thermostaat erg vreemd, hij geeft maar 1 streepje verwarming weer en hij moduleerd niet meer goed lijkt het wel. Ik heb een Nefit EcomLine met UBA 4001 met een iRT -> EMS converter van Bosch en dit werkte sinds de installatie van ongeveer een maand terug perfect.
Dit is de normale situatie
[Afbeelding]
En dit is de situatie nu
[Afbeelding]
Wat ik al heb geprobeerd:Wat kan het probleem zijn?
- Stekker van ketel eruit en in erin gedaan
- Stekker van de Bosch converter eruit en erin gedaan
- Instellingen op de tado opnieuw doorlopen, maar die stond nog zoals deze hoort te staan voor Nefit EMS
[ Voor 34% gewijzigd door tado op 24-12-2018 10:25 ]
[ Voor 30% gewijzigd door isomis op 24-12-2018 23:36 ]
Ik kan je niet helpen met het probleem, maar tado kan nu ook native praten met je UBA brander, zonder tussenkomst van de convertor (hiervoor zul je de tado helpdesk moeten contacten)-ION- schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:42:
Sinds gisteren doet mijn @tado V3 thermostaat erg vreemd, hij geeft maar 1 streepje verwarming weer en hij moduleerd niet meer goed lijkt het wel. Ik heb een Nefit EcomLine met UBA 4001 met een iRT -> EMS converter van Bosch en dit werkte sinds de installatie van ongeveer een maand terug perfect.
Is dat met een V3 of V3+ thermostaat?ETH0.1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:20:
[...]
Ik kan je niet helpen met het probleem, maar tado kan nu ook native praten met je UBA brander, zonder tussenkomst van de convertor (hiervoor zul je de tado helpdesk moeten contacten)
Ik doe dat met mijn tado en mijn Nefit Economy HRC24 ketel waar ook een UBA 4001 branderautomaat in zit.
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 25-12-2018 01:30 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
v3+, Nefit uba is een V3+ only optie zover ik weet
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq