What Do You Call An Alligator In A Vest?
Die zegt nu 'operationeel' maar meldde 20 minuten geleden problemen (servers are busy) en ik kon inderdaad niet inloggen. Op dit moment is er volgens my.tado geen connectie als ik mijn systeem probeer te bekijken.
Geef het wat tijd...
[edit] en alles is weer terug. :-) alles bij elkaar zo'n half uurtje geweest, kan erger...
[ Voor 16% gewijzigd door Frost_Azimov op 14-12-2018 10:40 ]
Verwijderd
#metooSanderrr schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:00:
Ik krijg nu iedere keer als ik de app open de vraag of ik de app leuk vind en of ik deze wil beoordelen, blijft maar terug komen, wtf?
grrrrrrrrrrrrrrr
Ik ben aan het spelen met Google Home. Mijn gedachte is dat mijn warm water permanent uit staat. Als ik dan wil douche zeg ik : Hey Google, warm water aan. Dat gaat uitstekend. Hij gaat keurig aan op de temperatuur van de laatste keuze. Maar dan blijft hij ook aan tot ik zeg dat hij uit moet.
Wat ik wil is dat hij bv een half uurtje aan blijft en dan vanzelf uitgaat.
Dat lukt me met handbediening in de app wel. Dan heb ik drie opties. Wachten tot de gebruiker stop kiest. Tot de eerste automatische wisseling of een timer naar keuze.
Ik heb ook al zitten zoeken bij IFTTT naar iets als : If water is on for one hour then water off, maar daar kan ik ook niets vinden
Het is me gelukt. Het is een instelling in het hoofdmenu. Daar geef je op wat de default actie moet zijn bij warm water.
[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 15-12-2018 00:29 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Wat is de reden dat je t warme water uit wil? Tenzij je een water reservoir hebt wat warmgehouden wordt zit hier toch amper tot geen besparing in maar wel hoop minder comfort..Ortep schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:24:
@tado
Ik ben aan het spelen met Google Home. Mijn gedachte is dat mijn warm water permanent uit staat. Als ik dan wil douche zeg ik : Hey Google, warm water aan. Dat gaat uitstekend. Hij gaat keurig aan op de temperatuur van de laatste keuze. Maar dan blijft hij ook aan tot ik zeg dat hij uit moet.
Wat ik wil is dat hij bv een half uurtje aan blijft en dan vanzelf uitgaat.
Dat lukt me met handbediening in de app wel. Dan heb ik drie opties. Wachten tot de gebruiker stop kiest. Tot de eerste automatische wisseling of een timer naar keuze.
Ik heb ook al zitten zoeken bij IFTTT naar iets als : If water is on for one hour then water off, maar daar kan ik ook niets vinden
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Er is geen vermindering van het comfort. Het warme water is alleen voor mijn badkamer. Dus in principe staat hij 23.30 van de 24.00 uur voor niets aan. Alleen met douchen gebruik ik warm water. Op weg naar de badkamer zeggen He Google zet het water aan is geen moeite. Voor ik de kraan open heb is het systeem al warm.Greetoz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:43:
[...]
Wat is de reden dat je t warme water uit wil? Tenzij je een water reservoir hebt wat warmgehouden wordt zit hier toch amper tot geen besparing in maar wel hoop minder comfort..
Ik leef behoorlijk onregelmatig, dus een dag en een nacht schema werkt niet echt voor me.
Het is me trouwens gelukt. Het is een instelling in het hoofdmenu. Daar geef je op wat de default actie moet zijn bij warm water.
Het zal geen honderden kuub gas besparen, maar als het er 10 zijn is het al leuk. Ik heb een tijdje geleden gedurende 48 uur gemeten wat het basis gebruik was om het water warm te houden. Dus verder geen warm water gebruik, ik was 2 dagen niet thuis. Toen kwam ik ruw weg op 18 kuub per jaar. Dat is ongeveer 2% van mijn totale gebruik.
[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 15-12-2018 00:36 ]
Afhankelijk van de ketel die je hebt, kun je ook de ketel zo instellen dat die het water niet warm houdt.Ortep schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 00:28:
[...]
Er is geen vermindering van het comfort. Het warme water is alleen voor mijn badkamer. Dus in principe staat hij 23.30 van de 24.00 uur voor niets aan. Alleen met douchen gebruik ik warm water. Op weg naar de badkamer zeggen He Google zet het water aan is geen moeite. Voor ik de kraan open heb is het systeem al warm.
Ik leef behoorlijk onregelmatig, dus een dag en een nacht schema werkt niet echt voor me.
Het is me trouwens gelukt. Het is een instelling in het hoofdmenu. Daar geef je op wat de default actie moet zijn bij warm water.
Het zal geen honderden kuub gas besparen, maar als het er 10 zijn is het al leuk. Ik heb een tijdje geleden gedurende 48 uur gemeten wat het basis gebruik was om het water warm te houden. Dus verder geen warm water gebruik, ik was 2 dagen niet thuis. Toen kwam ik ruw weg op 18 kuub per jaar. Dat is ongeveer 2% van mijn totale gebruik.
Verwijderd
Ik heb me sinds gisteren een tado v3+ slimme thermostaat en internet bridge aangekocht, als vervanging van mij honeywell cm61 thermostaat (ketel is een vaillant ecotec plus). De installatie heb ik uitgevoerd stap per stap zoals getoond werd in de installation guide. Geen problemen tegen gekomen en bleek meteen gelukt te zijn.
Toch moet er iets fout gelopen zijn. Ik krijg de temperatuur thuis niet meer on der de 24c. De ketel blijft dus continue warm water naar de raditoren sturen, ook al stuur ik de thermostaat op 10c. Ik heb al alles geprobeerd in de app, maar wat ik ook instel, de radiatoren blijven constant warm.
De thermostaat is bedraad. 3 kabels, waarvan de aarding niet was aangesloten op de vorige thermostaat, maar ik nu wel gewoon mee heb aangesloten volgens de instructies.
Iemand een idee wat ik fout gedaan kan hebben gedaan?
Bedankt voor jullie reacties.
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Onze instructies geven nooit aan dat een kabel die niet in de vorige thermostaat was aangesloten nu wel moet worden aangesloten. Ik vrees dat u een fout heeft gemaakt bij het volgen van de instructies. Graag oude thermostaat weer terug aan de muur en foto's sturen van de bedrading in oude thermostaat en hoe u het in de tado had zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:18:
Hey iedereen,
Ik heb me sinds gisteren een tado v3+ slimme thermostaat en internet bridge aangekocht, als vervanging van mij honeywell cm61 thermostaat (ketel is een vaillant ecotec plus). De installatie heb ik uitgevoerd stap per stap zoals getoond werd in de installation guide. Geen problemen tegen gekomen en bleek meteen gelukt te zijn.
Toch moet er iets fout gelopen zijn. Ik krijg de temperatuur thuis niet meer on der de 24c. De ketel blijft dus continue warm water naar de raditoren sturen, ook al stuur ik de thermostaat op 10c. Ik heb al alles geprobeerd in de app, maar wat ik ook instel, de radiatoren blijven constant warm.
De thermostaat is bedraad. 3 kabels, waarvan de aarding niet was aangesloten op de vorige thermostaat, maar ik nu wel gewoon mee heb aangesloten volgens de instructies.
Iemand een idee wat ik fout gedaan kan hebben gedaan?
Bedankt voor jullie reacties.
Tot in de week voordat ik mijn tado kocht wist ik enkel van het bestaan van: aan/uit en moduleren, nu weet ik dat er een hele berg aan protocollen zijn en dat de ene ketel de andere niet is enzovoorts, dit heb ik enkel ontdekt door me echt te gaan verdiepen in de diverse producten.
In de praktijk blijkt dit toch echt wel anders te werken. Er zijn vast een hele hoop klanten die netjes de handleiding volgen, wachten op de aansluit instructies en het product werkt naar behoren, maar er zijn er dus ook een aantal (gezien best nog wel wat reacties op dit forum) welke dit niet doen en ineens is de huiskamer 24 graden.
Misschien is het een idee om de aansluit instructies nog duidelijker te maken (alhoewel dit gemakkelijk genegeerd kan worden) of het product gedeactiveerd te leveren waarbij de klant tijdens de installatie procedure een bericht moet accepteren als men een manuele installatie probeert uit te voeren waarin duidelijk staat dat deze installatie manier niet geadviseerd word. (of zoiets dergelijks)
Een beetje meer fool proof maken van de installatie procedure.
Eigen schuld, gevalletje RTFM. Als je dat doet zijn de instructies van Tado hartstikke duidelijk en werkt het allemaal.ETH0.1 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:15:
@tado misschien toch eens iets mee doen.
Er zijn vast een hele hoop klanten die netjes de handleiding volgen, wachten op de aansluit instructies en het product werkt naar behoren, maar er zijn er dus ook een aantal (gezien best nog wel wat reacties op dit forum) welke dit niet doen en ineens is de huiskamer 24 graden.
[ Voor 45% gewijzigd door Sanderrr op 15-12-2018 10:24 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Dat kan niet bij iedere ketel. Ik heb een Remeha Ace. Die kan dat wel, die heeft echt 10-tallen instelmogelijkheden. Maar niet als hij aangestuurd wordt door een Tado. Dan is aan aan en uit uit en krijg je ook echt geen warm water. Het moet door de Tado worden gedaan.Peatsmoke schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 07:09:
[...]
Afhankelijk van de ketel die je hebt, kun je ook de ketel zo instellen dat die het water niet warm houdt.
Maar het 'probleem' is dus opgelost. Gewoon zeggen dat het water aan moet is voldoende voor een half uurtje water nu. Meer dan voldoende om even te douchen.
Dat zou niet werken als je het water bv ook in de keuken nodig hebt. Maar het werkt prima als het warme water alleen voor de douche is.
[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 15-12-2018 10:34 ]
Ik kan daar echter geen instelling voor vinden die op het ww werkt. Heeft iemand een tip om te zorgen dat de thermostaat geen instellingen voor het ww veranderd?
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
U heeft dus helemaal geen tado op dit moment ?superduper schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:45:
Ik kwam bij dit topic omdat wij sinds 3 dagen een nieuwe ATAG i28C ketel hebben, maar problemen ondervinden met de warm water temperatuur. Deze lijkt te blijven steken op 40C, en instellen op 60 op de ketel wordt na korte tijd weer teruggezet naar 40. De vraag is hoe en door wat. Nu werd gesuggereerd dat dit door een slimme TADO thermostaat komt en die hebben wij niet, maar we hebben wel de honeywell chronotherm wireless, die ook via opentherm werkt. (voorbeeld https://www.warmteservice...-met-RF-module/p/37252999)
Ik kan daar echter geen instelling voor vinden die op het ww werkt. Heeft iemand een tip om te zorgen dat de thermostaat geen instellingen voor het ww veranderd?
Ik zou in ieder geval de thermostaat helemaal loskoppelen en kijken of het probleem dan is opgelost.
tado werkt juist wel met uw ketel omdat wij een speciale vendor ID meesturen met het OpenTHerm protocol zodat de ketel denkt dat tado een ATAG thermostaat is. (Wij doen ons voor als een ATAG WiZe thermostaat).
Als uw huidige thermostaat van Honeywell is zonder deze vendor ID dan werkt het inderdaad niet op de juiste manier.
Als u tado daadloos wilt gebruiken heeft u een Slimme Thermostaat starterskit + Extensiekit nodig.
Als u tado bedraad wilt gebruiken heeft u alleen de Slimme Thermostaat starterskit nodig.
Nog tot aankomende donderdag korting via www.tado.com
[ Voor 8% gewijzigd door tado op 15-12-2018 10:53 ]
Klopt helemaal, ik heb de juiste procedure ook gevolgd en het werkt naar behoren.Sanderrr schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:23:
[...]
Eigen schuld, gevalletje RTFM. Als je dat doet zijn de instructies van Tado hartstikke duidelijk en werkt het allemaal.
Wat ik echter wel zie is dat er veel mensen, niet gehinderd door enige kennis, dit soort apparaten aanschaffen en aansluiten, vervolgens de kamer tot 24 graden verwarmd zien worden en dan gaan klagen. Dat moet je als bedrijf ook niet willen. Daarom dat ik de tip gaf om de installatie procedure iets anders te laten zijn zodat mensen bewust zijn van de keuze die ze maken als ze dat apparaat toch aansluiten.
Ik heb sinds 2 maanden ook de Tado thermostaat in huis hangen. Tot vandaag geen problemen gehad.
Vanochtend zou de kachel om 8.30 moeten aanspringen tot 20 graden, maar toen ik beneden kwam rond half 12 was het vrij fris. Nu staat op de Tado een 'Configuration Download' symbool, ik heb alleen geen idee hoe ik die er vanaf krijg. Deze staat er blijkbaar al van voor 8.30 op, omdat er geen warmtevraag is geweest volgens de app. Had de batterij er al uitgehaald maar dat hielp ook niet.
Enig idee wat ik kan doen zodat het weer warm wordt in huis?
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Zet tijdelijk oude thermostaat terug zodat u warmte heeft dit weekend.SumBeam schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:01:
@tado
Ik heb sinds 2 maanden ook de Tado thermostaat in huis hangen. Tot vandaag geen problemen gehad.
Vanochtend zou de kachel om 8.30 moeten aanspringen tot 20 graden, maar toen ik beneden kwam rond half 12 was het vrij fris. Nu staat op de Tado een 'Configuration Download' symbool, ik heb alleen geen idee hoe ik die er vanaf krijg. Deze staat er blijkbaar al van voor 8.30 op, omdat er geen warmtevraag is geweest volgens de app. Had de batterij er al uitgehaald maar dat hielp ook niet.
Enig idee wat ik kan doen zodat het weer warm wordt in huis?
Haal 10 minuten batterijen uit uw tado.
Haal 10 minuten stroom van uw bridge.
Zet daarna alles weer onder stroom en wacht af.
Mocht het vanavond niet opgelost zijn graag contact opnemen via: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Stuur foto's door van uw bedrading in oude thermostaat en in de tado.
Dankjewel voor de snelle reactie.tado schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:10:
[...]
Zet tijdelijk oude thermostaat terug zodat u warmte heeft dit weekend.
Mocht het vanavond niet opgelost zijn graag contact opnemen via: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Heb ze nu een kwartier van de stroom afgehaald, hoop dat dit het heeft verholpen.
Mocht het niet opgelost zijn ga ik een support request inschieten.
Hey TJakeis,TJakeis schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:15:
[...]
De installatie werkt weersafhankelijk, dus ik denk dat de thermostaat voor deze regeling zorgt. Tado had aangegeven om het zo te installeren. Programma op de FW 100 automatisch (aangegeven door Tado) en constant lage temperatuur (eco). Heb al van alles geprobeerd qua voor de hand liggende instellingen op de FW 100, maar kan geen verandering vaststellen. De FW 100 is ingesteld om de temperatuur van de Tado te gebruiken. Deze wordt correct doorgeven aan de FW 100, dat kan ik aflezen. Volgens Tado is er bij hen geen probleem vast te stellen, dus ik ga er van uit dat het mijn installatie is. Tado heeft vandaag een reset uitgevoerd, dus ik bekijk de komende dagen of er wat veranderd is. Daarna desnoods terug naar de oude opstelling en via de tado de temperatuur monitoren. Kijken wat dat doet.
(sorry om een oude reactie te quoten)
Is dit opgelost geraakt bij u? Ik heb een heel gelijkaardig probleem (temperatuur die begint te stijgen zonder enige verklaring) met een gelijkaardige opstelling. Ondertussen in contact met de Tado helpdesk maar dit gaat zeer langzaam.
Hebt u uiteindelijk zelf nog iets moeten doen?
Bedankt!
Ik denk dat het de ketel is die in de winter aanspringt om te voorkomen dat de leidingen bevriezen, maar ben niet zeker. Misschien een verkeerde instelling dus bij de ketel zelf. Heb er niet echt verder naar gekeken. Binnenkort nieuw huis en nieuwe ketel...Witte_200 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:55:
[...]
Hey TJakeis,
(sorry om een oude reactie te quoten)
Is dit opgelost geraakt bij u? Ik heb een heel gelijkaardig probleem (temperatuur die begint te stijgen zonder enige verklaring) met een gelijkaardige opstelling. Ondertussen in contact met de Tado helpdesk maar dit gaat zeer langzaam.
Hebt u uiteindelijk zelf nog iets moeten doen?
Bedankt!
Ik zie in veel reacties van tado de tip om de oude thermostaat terug te hangen. Dit is wel erg kort door de bocht en al helemaal als klanten de tado al twee maanden aan de wand hebben hangen. Jullie verkopen een product icm een service, mensen betalen daar geld voor dus het moet werken. Je kan niet verwachten dat je klant gedurende de verwachte levensduur van de tado (ik ga uit van meer dan 10 jaar) een reserve thermostaat aamhoud.tado schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:10:
[...]
Zet tijdelijk oude thermostaat terug zodat u warmte heeft dit weekend.
Dan nog zijn er mensen die dit schrijven over Tado:jeroen.ijmuiden schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:37:
[...]
Ik zie in veel reacties van tado de tip om de oude thermostaat terug te hangen. Dit is wel erg kort door de bocht en al helemaal als klanten de tado al twee maanden aan de wand hebben hangen. Jullie verkopen een product icm een service, mensen betalen daar geld voor dus het moet werken. Je kan niet verwachten dat je klant gedurende de verwachte levensduur van de tado (ik ga uit van meer dan 10 jaar) een reserve thermostaat aamhoud.
Was het maar waar.... Het lijkt de eredivisie met het advies op maat, maat hoe verder ik mij begin te verdiepen in dit topic, raak ik ervan overtuigd dat het de derde klasse onderafdeling is.Koffie schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:14:
[...]
Alleen is Tado wel een beetje de apple onder dergelijke dingen met zijn krankzinnige prijzen
Het wordt tijd voor een topic bij Kassa!
Dat advies wordt steeds gegeven als het aansluiten van Tado niet lukt, je gooit de oude thermostaat toch niet direct vanuit de muur de prullenbak in?jeroen.ijmuiden schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:37:
[...]
Ik zie in veel reacties van tado de tip om de oude thermostaat terug te hangen. Dit is wel erg kort door de bocht en al helemaal als klanten de tado al twee maanden aan de wand hebben hangen. Jullie verkopen een product icm een service, mensen betalen daar geld voor dus het moet werken. Je kan niet verwachten dat je klant gedurende de verwachte levensduur van de tado (ik ga uit van meer dan 10 jaar) een reserve thermostaat aamhoud.
Hier werkt alles gewoon. Kun je je storing wat specificeren?Sanderrr schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:34:
Ik heb weer storing, wtf
[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 16-12-2018 09:29 ]
Hier werkt alles ook gewoon, incl automatische timer en auto-away. wat voor problemen heb je?Sanderrr schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:34:
Ik heb weer storing, wtf
Ik heb geen storing wtf.Sanderrr schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:34:
Ik heb weer storing, wtf
Wat doet het niet bij je?
Ik heb de bridge geregistreerd en de thermostaat gepaird.
Vervolgens moet ik een ketel selecteren maar ik heb een Intergas Kompact HRE 24/18 uit 2011.
Tado kent hem niet en ik heb zojuist foto's geupload.
En nu?
Daarna kom ik weer in het scherm om een ketel te selecteren ?
Kan ik mijn Tado nou wel of niet gebruiken?
Ik heb een honeywell ronde thermostaat en een modulerende ketel.
Er zit alleen een + en een - op de honeywell. Lijkt me dat die gewoon in de Tado kunnen?
Altijd handig een ketel selecteren bij thermostaat

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 16-12-2018 11:00 ]
Nu loop ik tegen het volgende 1e wereld probleem aan:
De wand thermostaat en de thermostaat knoppen geven ook de luchtvochtigheid weer. Hierin zit een enorme meetafwijking (10%)! Wij schrokken van de lage luchtvochtigheid (volgens Tado), hierop hebben wij toch maar een losse analoge hygrometer aangeschaft, deze gaf (gelukkig) een hogere waarde. Inmiddels heb ik om uit te sluiten dat de losse hygrometer aan afwijking heeft deze kunnen controleren met een andere -geleende- hygrometer.
Conclusie: alle Tado thermostaat(knoppen) geven de luchtvochtigheid 10% te laag aan.
Nu is mij vraag, lopen andere mede Tweakers ook tegen dit probleem aan?
Ik weet dat de temperatuur te corrigeren is in de app, dit kan ik van de vochtigheid niet vinden.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? (ik heb nog geen contact gezocht met Tado, wou eerst dit even jullie reacties afwachten)
Groet Thijs
Verwijderd
Zelfde "probleem" hier. Ook een afwijking van 9.7% gemeten met een geijkte hygrometer. Helaas niet aan te passen in de app. @tado is dit een mogelijkheid die wellicht in de toekomst komt?Thijs-99 schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:55:
Inmiddels lees ik al 1 1/2jaar mee in dit topic en hebben wij een klein jaar nu een Tado thermostaat hangen met 3 thermostaat knoppen. As we speak zijn er nog 3 knoppen nog onderweg. Afgelopen jaar behalve regelmatig een korte verbinding hik geen noemenswaardige problemen gehad.
De wand thermostaat en de thermostaat knoppen geven ook de luchtvochtigheid weer. Hierin zit een enorme meetafwijking (10%)! Wij schrokken van de lage luchtvochtigheid (volgens Tado), hierop hebben wij toch maar een losse analoge hygrometer aangeschaft, deze gaf (gelukkig) een hogere waarde. Inmiddels heb ik om uit te sluiten dat de losse hygrometer aan afwijking heeft deze kunnen controleren met een andere -geleende- hygrometer.
Conclusie: alle Tado thermostaat(knoppen) geven de luchtvochtigheid 10% te laag aan.
Ik weet dat de temperatuur te corrigeren is in de app, dit kan ik van de vochtigheid niet vinden.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? (ik heb nog geen contact gezocht met Tado, wou eerst dit even jullie reacties afwachten)
Groet Thijs
Ook zie ik graag de nieuwe feature voor multi home in de app komen
Multi Home staat op de roadmap (zie https://support.tado.com/...-the-Development-Roadmap-) al is wel onduidelijk wanneer daarop genoemde zaken het licht zullen zien.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:18:
[...]
Zelfde "probleem" hier. Ook een afwijking van 9.7% gemeten met een geijkte hygrometer. Helaas niet aan te passen in de app. @tado is dit een mogelijkheid die wellicht in de toekomst komt?
Ook zie ik graag de nieuwe feature voor multi home in de app komenIk wil namelijk een aanschaffen voor huis #2 alleen heb ik geen zin om 2 accounts te gaan gebruiken...
Ik maak t.a.v. Tado wel zorgen over de toekomst. Een abo voor een thermostaat komt er hier nooit in. Ik ben met mijn ELGA en Intergas helemaal niet geïnteresseerd in allerlei exotische applicaties.
[ Voor 41% gewijzigd door sunnybird op 16-12-2018 11:54 ]
Verder zou ik op de nieuwe app willen overstappen (en daar heb ik ook wel de eenmalige bijdrage voor over), alleen ik gebruik de functie "[handmatige instelling] tot volgende automatische moment" erg vaak, dus helaas kan ik nog niet.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Verwijderd
yes correct had ik gezien, vandaar de vraag ook wanneer hij komtJBS schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:41:
[...]
Multi Home staat op de roadmap (zie https://support.tado.com/...-the-Development-Roadmap-) al is wel onduidelijk wanneer daarop genoemde zaken het licht zullen zien.
verder is het abonnement alleen handig als je het automatisch wilt laten uitzetten van de verwarming als het raam open staat. voor de rest niet echt nuttig.
Ik heb hetzelfde probleem maar Tado kan dit precies niet oplossen. Op dat gebied is Netatmo wel beter.tummeke393 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:52:
Ik ben even benieuwd om te leren hoe andere Tweakers Tado precies gebruiken. Ik heb hem nu een week geinstalleerd en nu goed draaiende na updates en al, maar het idee dat ik er nog niet het maximale uithaal...
Een van de issues is dat mijn vrouw relatief dicht bij huis werkt (~2km hemelsbreed volgens Google Maps). Daardoor verlaagt de afwezigheidstemperatuur bij de balans of comfort stand niet helemaal naar de gewenste 15 graden, maar blijft steken op 16 graden terwijl mijn vrouw de hele dag weg is... Ik zelf werk juist ver weg, waardoor het fijn zou zijn als Tado al vroeg herkent dat ik richting huis beweeg/ in de trein richting huis stap.
Daarnaast hebben we een oud en vrij matig geisoleerd huis en een vrij trage verwarming (Pelletkachel met CV koppeling). Het duurt dus wel even om het huis op te warmen, wat niet bijdraagt aan het comfort als de voorverwarming op ECO moet staan om het probleem hierboven op te lossen. Het zou dus wel fijn zijn als Tado een beetje door heeft wanneer we ongeveer thuis gaan komen. Vooralsnog lijkt het bijna handiger een vast schema te programmeren, omdat ik nu geen controle heb over vanaf wanneer voorverwarmd mag worden (evt op basis van locatie), maar dat gaat niet omdat Tado bij gedetecteerde afwezigheid alleen de verlagingstemperatuur aanhoudt.
Hebben jullie nog tips hoe Tado beter af te stellen? Leert Tado misschien nog van ons ritme? Is het anders mogelijk om per gebruiker een andere instelling voor 'verwarmen voor aankomst' te kiezen (dit kan ik nergens vinden)?
Denk dat ifft wel veel kan oplossen, ik moet het één dezer dagen even uittesten
https://ifttt.com/tado_heating
Thanks! Net 2 knoppen en een extra thermostaat gekocht voor de vloerverwarming!jamiev90 schreef op zondag 16 december 2018 @ 09:55:
Leuke aanbieding bij Amazon.de voor de V3 + versie. €132 inclusief verzending (link)
En de knoppen voor €53. (link)
Heb hem zelf al naar volle tevredenheid een aantal weken in gebruik!
Ik denk dat je wat voorbarig bent in je conclusies...Thijs-99 schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:55:
Inmiddels lees ik al 1 1/2jaar mee in dit topic en hebben wij een klein jaar nu een Tado thermostaat hangen met 3 thermostaat knoppen. As we speak zijn er nog 3 knoppen nog onderweg. Afgelopen jaar behalve regelmatig een korte verbinding hik geen noemenswaardige problemen gehad.
Groet Thijs
Ik heb verschillende temperatuur en hygrometers in huis en de temperatuur en luchtvochtigheid heb ik allemaal gekalibreerd op de temperatuur die de Tado aangeeft. Het was dan weliswaar geen wetenschappelijke opstelling, maar ik heb zowel van de Philips Hue als de Xiaomi temperatuur/hygro-/barometers op de Tado geplaatst.
De temperatuur van de Hue was echt belabberd en week bijna 3°C af van de Tado°, terwijl luchtvochtigheid redelijk overeen kwam. De temperatuur luchtvochtigheid van de Xiaomi (6 stks) kwam op één of twee procent overeen met de waarde van Tado°. Of 6 Chinezen en één Philips geven ook allemaal de foutieve luchtvochtigheid weer, maar dat lijkt mij sterk.
Ik denk dus dat je te maken hebt met een incidenteel slecht Tado° exemplaar, of met een losse hygrometer die ook niet klopt.
Ik ben best kritisch waar ik kritisch kan en mag zijn, maar de temperatuur en luchtvochtigheid wordt goed weergegeven, of ik heb een exemplaar dat toevallig heel goed temperatuur en luchtvochtigheid weergeeft....
Interessant, wist nog niet dat het zo makkelijk met die website kon met Tadodragonfly4 schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:26:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem maar Tado kan dit precies niet oplossen. Op dat gebied is Netatmo wel beter.
Denk dat ifft wel veel kan oplossen, ik moet het één dezer dagen even uittesten
https://ifttt.com/tado_heating
Laat me als je wilt even weten als je in ifttt hier goede oplossingen voor hebt gevonden!
De dingen die je met iftttt zou willen oplossen lukken niet, want de echt interessante dingen heeft Tado dicht getimmerd, omdat ze zich daarmee zelf in de voet schieten, anders verkochten ze geen v3+ abonnement meer. ik heb echter nog steeds mijn hoop gevestigd op mensen die dat weten te omzeilen en dit gaan delen...tummeke393 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:43:
[...]
Interessant, wist nog niet dat het zo makkelijk met die website kon met TadoIk ging er eigenlijk van uit dat Tado dat soort dingen gewoon goed geregeld (en goed doorgetest) zou hebben. Ik koop deze set niet om zelf nog alles te moeten gaan programmeren, daar zijn genoeg andere velleman kitjes enzo voor.
Laat me als je wilt even weten als je in ifttt hier goede oplossingen voor hebt gevonden!
vraagje voor gebruikers hier:
Ik zou graag mijn slaapkamer boven verwarmen met een Tado slimme radiator knop. Ik twijfel wel welke versie ik moet kopen de V3 of V3+ ?
Geofencing lijkt mij wel handig maar in principe kan ik dit via Homekit ook? Is de V3 dan nog zo'n meerwaarde als ik kan geofencen via HK?
Als alles goed gaat komt er later misschien ook wel een slimme thermostaat...
Wat is het doel van de verwarming? dat alleen die kamer warm word? of dat als het hele huis opwarmt, je slaapkamer ook mee gaat verwarmen? En hoe zie je geofencing in het geheel?godzilla8930 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:14:
Hoi,
vraagje voor gebruikers hier:
Ik zou graag mijn slaapkamer boven verwarmen met een Tado slimme radiator knop. Ik twijfel wel welke versie ik moet kopen de V3 of V3+ ?
Geofencing lijkt mij wel handig maar in principe kan ik dit via Homekit ook? Is de V3 dan nog zo'n meerwaarde als ik kan geofencen via HK?
Als alles goed gaat komt er later misschien ook wel een slimme thermostaat...
Met een enkele radiatorknop kun je de cv niet aansturen, dat zal de thermostaat in je huiskamer doen
Nee eigenlijk is het de bedoeling om enkel de kamer te verwarmen. Het hele huis verwarmen is nog niet aan de orde. Ik dacht dat je met een enkele radiatorknop (geen thermostaat dus) ook kon geofencen. Als ik bijvoorbeeld het huis verlaat de temperatuur terug zakt naar mijn gewenste temperatuur.ETH0.1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:44:
[...]
Wat is het doel van de verwarming? dat alleen die kamer warm word? of dat als het hele huis opwarmt, je slaapkamer ook mee gaat verwarmen? En hoe zie je geofencing in het geheel?
Met een enkele radiatorknop kun je de cv niet aansturen, dat zal de thermostaat in je huiskamer doen
Er moet iets zijn om je CV aan te sturen, dus je Woonkamer waar de thermostaat hangt zal er dan ook aan moeten geloven. Je kan niet af met enkel een radiatorknop. De radiatorknop praat met je thermostaat, die weer praat met je CV. Een knop praat niet zelf met de CV.godzilla8930 schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:27:
[...]
Nee eigenlijk is het de bedoeling om enkel de kamer te verwarmen. Het hele huis verwarmen is nog niet aan de orde. Ik dacht dat je met een enkele radiatorknop (geen thermostaat dus) ook kon geofencen. Als ik bijvoorbeeld het huis verlaat de temperatuur terug zakt naar mijn gewenste temperatuur.
Dacht ik algodzilla8930 schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:27:
[...]
Nee eigenlijk is het de bedoeling om enkel de kamer te verwarmen. Het hele huis verwarmen is nog niet aan de orde. Ik dacht dat je met een enkele radiatorknop (geen thermostaat dus) ook kon geofencen. Als ik bijvoorbeeld het huis verlaat de temperatuur terug zakt naar mijn gewenste temperatuur.
1 losse knop kan alleen gebruikt worden om de slaapkamer in te regelen met de aanwezige warmte in de leidingen (staat de huidige thermostaat in de huiskamer op 16, de ketel blijft uit, dan wordt het ook niet warm op je slaapkamer)
Dan maar een tado thermostaat aan de muur in de huiskamer en een tadoknop in je slaapkamer?
Dat gaat werken, maar.is het 21 graden in de huiskamer (huiskamer doel is bereikt, ketel gaat uit) en 16 in de slaapkamer, je zet de slaapkamer op 21, ketel slaat aan want er komt een warmte vraag vanuit de slaapkamer, slaapkamer zal verwarmen tot 21 graden, maar omdat je geen tadoknoppen in je huiskamer hebt zal het daar ook veel warmer worden omdat de radiatoren daar open blijven staan (bv 24 graden) (tenzij je al oudere thermostaat kranen in je huiskamer hebt natuurlijk, maar inregelen en afstemmen daarvan kan heel lastig zijn)
Als je het echt goed wil doen moet je in iedergeval tadoknoppen hebben op de radiatoren in je huiskamer en op je slaapkamer zodat je 'zones' kan maken en je per zone kan bepalen of de radiator aan of uit moet staan.
even een andere vraag: heb je al wel thermostaat kranen in je huis op je radiatoren? anders moet je namelijk het 'ijzerwerk' ook vervangen.
[ Voor 8% gewijzigd door ETH0.1 op 16-12-2018 19:58 ]
Kan best... Ik heb aardig wat ervaring met simpele low cost temp/hygro sensors zoals de DHT11 of DHT22, en als je mazzel hebt zijn ze spot-on. Maar het is idd ook mogelijk wat af te wijken, wat overigens ook in de specs van die dingen staat. Calibreren is dan wel belangrijk. (ja ook voor de luchtvochtigheid)Peatsmoke schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:39:
[...]
Ik ben best kritisch waar ik kritisch kan en mag zijn, maar de temperatuur en luchtvochtigheid wordt goed weergegeven, of ik heb een exemplaar dat toevallig heel goed temperatuur en luchtvochtigheid weergeeft....
ik heb eerlijk gezegd geen idee welke sensors door Tado worden gebruikt, er zijn namelijk ook veel beter types zoals bijvoorbeeld de BME280 van Bosch. Voor de echte Tweaker wat leesmateriaal: http://www.kandrsmith.org...grometers/calib_many.html
@Tado Enig idee welke sensors in de Tado's zitten? (heb geen zin mijn net aangeschafte spulletjes open te maken ;-)
Ik werk binnen een km van mijn woning, mijn vrouw ook ongeveer zoiets.
Werkt het enkel op gps locatie of b.v. wanneer je met je eigen wifi netwerk verbonden bent (als je geen mobiel data abonnement hebt bv.)
Ik heb V3, en daarin kan ik een straal van een paar meter tot kilometers aangeven. Tado lijkt vanaf zo'n 200 meter aan te raden. In mijn ervaring werkt het redelijk precies, maar let wel op dat er ook vaak sprake van een delay is. In de paar minuten dat Tado door heeft waar jij bent kun je al thuis zijn met zulk soort afstanden.zoeperman schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:46:
Hoe nauwkeurig is de aanwezigheid detectie van de tado?
Ik werk binnen een km van mijn woning, mijn vrouw ook ongeveer zoiets.
Werkt het enkel op gps locatie of b.v. wanneer je met je eigen wifi netwerk verbonden bent (als je geen mobiel data abonnement hebt bv.)
In mijn ervaring maakt me dat niet veel uit; ik hoef in ieder geval de kachel niet met de hand te regelen, en tegen de tijd dat ik mijn jas uit heb is de kachel wel warm, en nijn toch wel redelijk geisoleerd huisje heeft die paar graden zo gewonnen.
Mijn afstand staat op 1300 meter (is redelijk groot) maar dat past bij onze 'commutes' en zo 'ziet' Tado me als ik de snelweg afrijd.
Overigens via de Tado REST interface (en op je app als je goed oplet) is ook te zien in welke richting ten opzichte van je huis een persoon is.
[ Voor 0% gewijzigd door Frost_Azimov op 16-12-2018 21:06 . Reden: typo ]
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Ik geef dit advies vaak in het geval dat ik vermoed dat er iets fout is met de bedrading, of als er een firmware update nodig is na de eerste installatie. In dit soort gevallen is het niet fijn om zonder verwarming te zitten en dit geeft ook veel druk om snel tot een oplossing te komen. Deze druk kan je wegnemen door tijdelijk de oude thermostaat terug te hangen, dan werkt de verwarming gewoon en kunnen we samen met de klant tot een oplossing komen zonder dat de klant in een koud huis zit met alle frustraties die dat met zich meebrengt.jeroen.ijmuiden schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:37:
[...]
Helaas heb ik geen informatie over welke sensors er in zitten.Frost_Azimov schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:44:
[...]
Kan best... Ik heb aardig wat ervaring met simpele low cost temp/hygro sensors zoals de DHT11 of DHT22, en als je mazzel hebt zijn ze spot-on. Maar het is idd ook mogelijk wat af te wijken, wat overigens ook in de specs van die dingen staat. Calibreren is dan wel belangrijk. (ja ook voor de luchtvochtigheid)
ik heb eerlijk gezegd geen idee welke sensors door Tado worden gebruikt, er zijn namelijk ook veel beter types zoals bijvoorbeeld de BME280 van Bosch. Voor de echte Tweaker wat leesmateriaal: http://www.kandrsmith.org...grometers/calib_many.html
@Tado Enig idee welke sensors in de Tado's zitten? (heb geen zin mijn net aangeschafte spulletjes open te maken ;-)
Ik zal in ieder geval de feedback doorgeven dat we een mogelijkheid toevoegen om tado te ijken met betrekking tot relatieve luchtvochtigheid.
[ Voor 31% gewijzigd door tado op 17-12-2018 08:23 ]
Ik snap het advies en als het ding net hangt ook heel logisch. Waar ik meer verbaasd over was is dat het advies ook gegeven werd aan een klant waar de Tado al 2 maanden aan de muur hangt. Verder heb ik niks te zeuren hoor, thermostaat werkt prima bij mijtado schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:22:
[...]
Ik geef dit advies vaak in het geval dat ik vermoed dat er iets fout is met de bedrading, of als er een firmware update nodig is na de eerste installatie. In dit soort gevallen is het niet fijn om zonder verwarming te zitten en dit geeft ook veel druk om snel tot een oplossing te komen. Deze druk kan je wegnemen door tijdelijk de oude thermostaat terug te hangen, dan werkt de verwarming gewoon en kunnen we samen met de klant tot een oplossing komen zonder dat de klant in een koud huis zit met alle frustraties die dat met zich meebrengt.
Verwijderd
Omdat ze dus echte problemen niet kunne oplossenjeroen.ijmuiden schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:32:
[...]
Ik snap het advies en als het ding net hangt ook heel logisch. Waar ik meer verbaasd over was is dat het advies ook gegeven werd aan een klant waar de Tado al 2 maanden aan de muur hangt. Verder heb ik niks te zeuren hoor, thermostaat werkt prima bij mij
Dat is dus al een hele tijd zo.
Vriend van me Heeft er ook een tijdje gezeur mee icm vloerverwarming ...
De oplossing ligt aan de kabels nou zijn andere thermostaat werkt wel goed alleen die tado rommel niet . Maar volgens Tado ligt dat niet aan hun thermostaat . .....
Bedankt allereerst voor de reacties!ETH0.1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:56:
[...]
Dacht ik al
1 losse knop kan alleen gebruikt worden om de slaapkamer in te regelen met de aanwezige warmte in de leidingen (staat de huidige thermostaat in de huiskamer op 16, de ketel blijft uit, dan wordt het ook niet warm op je slaapkamer)
Dan maar een tado thermostaat aan de muur in de huiskamer en een tadoknop in je slaapkamer?
Dat gaat werken, maar.is het 21 graden in de huiskamer (huiskamer doel is bereikt, ketel gaat uit) en 16 in de slaapkamer, je zet de slaapkamer op 21, ketel slaat aan want er komt een warmte vraag vanuit de slaapkamer, slaapkamer zal verwarmen tot 21 graden, maar omdat je geen tadoknoppen in je huiskamer hebt zal het daar ook veel warmer worden omdat de radiatoren daar open blijven staan (bv 24 graden) (tenzij je al oudere thermostaat kranen in je huiskamer hebt natuurlijk, maar inregelen en afstemmen daarvan kan heel lastig zijn)
Als je het echt goed wil doen moet je in iedergeval tadoknoppen hebben op de radiatoren in je huiskamer en op je slaapkamer zodat je 'zones' kan maken en je per zone kan bepalen of de radiator aan of uit moet staan.
even een andere vraag: heb je al wel thermostaat kranen in je huis op je radiatoren? anders moet je namelijk het 'ijzerwerk' ook vervangen.
De radiator boven heeft een thermostaat kraan (er staan cijfertjes op
Momenteel hebben we nog een simpele Siemens thermostaat. Met deze thermostaat kan ik twee radiatoren aansturen (de ene in onze living en eetplaats). Ik heb boven op onze slaapkamer één radiator die ik manueel moet opendraaien (hij staat altijd op nul). Als ik het goed begrijp, is het dus niet mogelijk om gewoon één radiatorknop aan te kopen en deze te kunnen gebruiken via app tado/HK omdat mijn thermostaat die beneden staat op bijvoorbeeld 16 °C staat? Ik moet dus eigenlijk ook de verwarming beneden hoog zetten om die naar boven te krikken?
Het is de eerste winter in ons nieuw huis dus heb ik eigenlijk nog niet onze verwarming in de kamer kunnen testen.
ik stond gisteravond weer bij de tado die heel trots de temperatuur laat zien als je op de knop drukt en dan uitvalt, oftewel voor mij het teken dat de batterijen bijna leeg zijn. (terwijl de app aangeeft dat het nog gewoon vol is...)
Volgens mij werken oplaadbare batterijen niet goed, je krijgt in iedergeval gelijk de melding dat de batterij leeg is. Als de batterij onder de 1.3 volt komt merk ik al dat de radiatorkraan niet meer goed werkt. Ik koop de LR6 Duracell industrial batterijen groot in, die gaan ongeveer 6-12 maanden mee. (80 stuks voor 25 euro ongeveer).BB-One schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:25:
Gebruikt iemand oplaadbare batterijen in zijn tado? En bevalt het? En welk merk heb je? De grootverbruiker in batterijen in ons huishouden is de tado. Elke twee maand kan ik de batterijen vervangen...
ik stond gisteravond weer bij de tado die heel trots de temperatuur laat zien als je op de knop drukt en dan uitvalt, oftewel voor mij het teken dat de batterijen bijna leeg zijn. (terwijl de app aangeeft dat het nog gewoon vol is...)
Ik heb hier wel eens naar gekeken, issue met oplaadbare batterijen is dat deze in het algemeen 1.2v zijn terwijl LR6 batterijen 1.5v zijn. De thermostaatknoppen hebben 1.5v nodig en werken daarom niet goed met oplaadbare batterijen. De thermostaat zelf heb ik gewoon Eneloops in gedaan en dat werkt tot nu toe goed - in het begin even een melding dat de batterijen bijna leeg waren maar inmiddels werkt dit al een aantal weken prima, en wordt ook aangegeven dat de batterijen vol zijn.Greetoz schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:58:
[...]
Volgens mij werken oplaadbare batterijen niet goed, je krijgt in iedergeval gelijk de melding dat de batterij leeg is. Als de batterij onder de 1.3 volt komt merk ik al dat de radiatorkraan niet meer goed werkt. Ik koop de LR6 Duracell industrial batterijen groot in, die gaan ongeveer 6-12 maanden mee. (80 stuks voor 25 euro ongeveer).
Op internet zijn wel oplaadbare batterijen te vinden met 1.5v (bijvoorbeeld deze) maar die zijn dan eigenlijk weer te duur, dus ik ben nog in dubio. Mocht iemand hier ervaring mee hebben hoor ik het graag.
Edit: die batterijen waar ik naar link lijken ook een eigen oplader nodig te hebben, wat de investering nog wat duurder maakt.
[ Voor 4% gewijzigd door wouter12345 op 17-12-2018 10:18 ]
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Die 1.5V batterijen met USB poort om op te laden hebben we getest maar die zijn helaas onbetrouwbaar in de zin dat ze van 1 dag op de andere 100% leeg zijn en u dus geen waarschuwing krijgt.wouter12345 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:15:
[...]
Ik heb hier wel eens naar gekeken, issue met oplaadbare batterijen is dat deze in het algemeen 1.2v zijn terwijl LR6 batterijen 1.5v zijn. De thermostaatknoppen hebben 1.5v nodig en werken daarom niet goed met oplaadbare batterijen. De thermostaat zelf heb ik gewoon Eneloops in gedaan en dat werkt tot nu toe goed - in het begin even een melding dat de batterijen bijna leeg waren maar inmiddels werkt dit al een aantal weken prima, en wordt ook aangegeven dat de batterijen vol zijn.
Op internet zijn wel oplaadbare batterijen te vinden met 1.5v (bijvoorbeeld deze) maar die zijn dan eigenlijk weer te duur, dus ik ben nog in dubio. Mocht iemand hier ervaring mee hebben hoor ik het graag.
Op zich niet erg, want de meeste mensen hier laten de batterijen nu ook gewoon zitten na de melding dat de batterij leeg is, bij mij gaan ze dan gemiddeld nog wel 1-2 maanden mee.. En als de knop dan niet meer bereikbaar is dan verwissel ik ze.tado schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:18:
[...]
Die 1.5V batterijen met USB poort om op te laden hebben we getest maar die zijn helaas onbetrouwbaar in de zin dat ze van 1 dag op de andere 100% leeg zijn en u dus geen waarschuwing krijgt.
Maar de batterijen van de link zijn geen USB port batterijen...
[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 17-12-2018 10:19 ]
Wellicht dit soort batterijen dan? 1.6v en niet zo duur: Linktado schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:18:
[...]
Die 1.5V batterijen met USB poort om op te laden hebben we getest maar die zijn helaas onbetrouwbaar in de zin dat ze van 1 dag op de andere 100% leeg zijn en u dus geen waarschuwing krijgt.
Wel eigen oplader nodig volgens mij.
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Ook NiZn batterijen hebben we getest. Ze werken prima maar ook hier gaan ze van de ene op andere dag leeg, en het probleem is met NiZn dat als ze onder een bepaald voltage komen ze nooit meer volledig opgeladen kunnen worden en dus "kapot" zijn. En als ze maar 1-2 keer gebruikt kunnen worden is het een vrij grote investering (vooral ook vanwege de speciale lader)wouter12345 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:28:
[...]
Wellicht dit soort batterijen dan? 1.6v en niet zo duur: Link
Wel eigen oplader nodig volgens mij.
NiMH oplaadbare batterijen zijn niet geschikt, geven te weinig spanning.BB-One schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:25:
Gebruikt iemand oplaadbare batterijen in zijn tado? En bevalt het? En welk merk heb je? De grootverbruiker in batterijen in ons huishouden is de tado. Elke twee maand kan ik de batterijen vervangen...
Li-ion oplaadbare batterijen zijn wel geschikt, heeft op dit forum gestaan (Tado Smart Thermostat Topic)
[ Voor 6% gewijzigd door PeterdeBruin op 17-12-2018 10:34 ]
Eerlijk gezegd heb ik ook geen enkel idee welke er bij Xiaomi gebruikt worden, maar ze komen allemaal toch wel akelig bij elkaar in de buurt.Frost_Azimov schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:44:
[...]
Kan best... Ik heb aardig wat ervaring met simpele low cost temp/hygro sensors zoals de DHT11 of DHT22, en als je mazzel hebt zijn ze spot-on. Maar het is idd ook mogelijk wat af te wijken, wat overigens ook in de specs van die dingen staat. Calibreren is dan wel belangrijk. (ja ook voor de luchtvochtigheid)
Peatsmoke schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:39:
[...]
Ik denk dat je wat voorbarig bent in je conclusies...
Ik heb verschillende temperatuur en hygrometers in huis en de temperatuur en luchtvochtigheid heb ik allemaal gekalibreerd op de temperatuur die de Tado aangeeft. Het was dan weliswaar geen wetenschappelijke opstelling, maar ik heb zowel van de Philips Hue als de Xiaomi temperatuur/hygro-/barometers op de Tado geplaatst.
De temperatuur van de Hue was echt belabberd en week bijna 3°C af van de Tado°, terwijl luchtvochtigheid redelijk overeen kwam. De temperatuur luchtvochtigheid van de Xiaomi (6 stks) kwam op één of twee procent overeen met de waarde van Tado°. Of 6 Chinezen en één Philips geven ook allemaal de foutieve luchtvochtigheid weer, maar dat lijkt mij sterk.
Ik denk dus dat je te maken hebt met een incidenteel slecht Tado° exemplaar, of met een losse hygrometer die ook niet klopt.
Dat lijkt me te laat, al hangt het misschien van knop tot knop af. Het eerste dat hier meestal faalt is immers het motortje. En dan merk je ineens dat een kamer warmer begint te worden, zonder dat de kamer warmte vraagt, of omgekeerd dat een kamer niet warmer wordt.Greetoz schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:19:
[...]En als de knop dan niet meer bereikbaar is dan verwissel ik ze.
Verwijderd
Ik vroeg me trouwens af in welke mate de thermostaat effectief leert? Ik heb de optie ‘vroege start’ geactiveerd, en merk dat de thermostaat enkele uren op voorhand reeds de temp verhoogt. leert de thermostaat in die zin dat als het bereiken van de gewenste temperatuur sneller gaat dan gedacht, hij de volgende dag gewoon een uur later start met zijn vroege start?
Is er trouwens enig nut met het gebruik van de geolocatie als je het abonnement niet neemt. Je dient steeds de bevestigen als je het huis verlaat dat je in ‘afwezige modus’ gaat, en steeds te bevestigen wanneer je thuis komt dat de thermostaat terug in gang mag schieten, met als gevolg dat het koud blijft tot je thuis bent, en dan moet wachten op de warmte. Is het niet efficienter om goed na te denken over slimme schema’s en deze enkel manueel aan te passen wanneer je afwijkt van je dagelijkse ritueel? Of zie ik iets volledig over het hoofd?
Gr,
Philippe
Ik heb de tado een paar dagen in gebruik icm met (traag) vloerverwarmingsysteem en goede isolatie (nieuwbouw 2017). Temperatuur zakt nog geen1 graden over 8 uur als het buiten rond het vriespunt zit.
Nu start de tado met vroege start slechts een 5 minuten van tevoren. Echter schat ik in dat hij wel een uur van te voren aan zou kunnen springen. leert hij dit vanzelf bij? Of kan ik hem een stapje helpen in het leerproces?
Verder heb ik te maken met overshoot van ongeveer 0,7 graden. In de app zie ik dat hij zelfs bij een overshoot van 0,2 toch nog warmtevraag doorgeeft aan de ketel. Is het mogelijk om hem aan te leren dat dit waarschijnlijk niet nodig is of leert hij dit zelf?
Verder heb ik nog de vraag: is het beter om in de ketel direct de Tmax (aanvoertemperatuur) in te stellen op 40 graden of kan ik dit beter bij tado zelf aangeven zodat zij dit bij de firmware kunnen zetten?
Dat is wel de bedoeling, ja, maar het werkt niet altijd. In ruimten met alleen radiatorthermostaten werkt het absoluut niet. Als dit een ruimte met wandthermostaat is, en het blijft zo slecht, vraag dan de klantenservice.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:12:
Ik vroeg me trouwens af in welke mate de thermostaat effectief leert? Ik heb de optie ‘vroege start’ geactiveerd, en merk dat de thermostaat enkele uren op voorhand reeds de temp verhoogt. leert de thermostaat in die zin dat als het bereiken van de gewenste temperatuur sneller gaat dan gedacht, hij de volgende dag gewoon een uur later start met zijn vroege start?
Als je meest vaste tijden van huis bent, dan lijkt me dat inderdaad veel praktischer.Is er trouwens enig nut met het gebruik van de geolocatie als je het abonnement niet neemt. Je dient steeds de bevestigen als je het huis verlaat dat je in ‘afwezige modus’ gaat, en steeds te bevestigen wanneer je thuis komt dat de thermostaat terug in gang mag schieten, met als gevolg dat het koud blijft tot je thuis bent, en dan moet wachten op de warmte. Is het niet efficienter om goed na te denken over slimme schema’s en deze enkel manueel aan te passen wanneer je afwijkt van je dagelijkse ritueel? Of zie ik iets volledig over het hoofd?
Maar is het nou zo dat als ik er 1 in slave mode zet, die altijd open staat maar wel het 'verwarm mij' signaal stuurt als de termperatuur zakt beneden een bepaald niveau?
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Het enige wat slave mode doet is dat de Slimme Radiatorknop geen warmte meer kan vragen aan de Slimme Thermostaat. Verder is er geen enkel verschil.menn0 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:20:
@tado In de slecht gedocumenteerde 'slave' mode, heb ik inmiddels begrepen dat tijdblokken niet mogelijk zijn.
Maar is het nou zo dat als ik er 1 in slave mode zet, die altijd open staat maar wel het 'verwarm mij' signaal stuurt als de termperatuur zakt beneden een bepaald niveau?
In de slave modus kan de Slimme Radiatorknop dus alleen de radiator openen of dicht zetten maar heeft geen invloed meer op wanneer de ketel aan staat.
[ Voor 12% gewijzigd door tado op 18-12-2018 13:26 ]
Ik krijg deze week de V3+ binnen, één ding begrijp ik niet.
Wij gaan geen gebruik maken van geofencing, maar willen in ieder geval na een bepaalde tijd iedere nacht (zeg 00:15) de thermostaat door het hele huis op 15 graden hebben en pas weer opwarmen wanneer wij die opdracht geven. Als eenmaal die opdracht is gegeven gaat hij in de manuele modus heb ik gelezen, maar betekent dit dan ook dat hij niet meer automatisch om die ingestelde tijd weer naar 15 graden gaat?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
In de oude app kan dat, daar kan je de temperatuur overiden tot de eerste automatische verandering. In de nieuwe app weet ik niet of deze functie er al in zit.Koldur schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:27:
@tado
Wij gaan geen gebruik maken van geofencing, maar willen in ieder geval na een bepaalde tijd iedere nacht (zeg 00:15) de thermostaat door het hele huis op 15 graden hebben en pas weer opwarmen wanneer wij die opdracht geven. Als eenmaal die opdracht is gegeven gaat hij in de manuele modus heb ik gelezen, maar betekent dit dan ook dat hij niet meer automatisch om die ingestelde tijd weer naar 15 graden gaat?
Klopt, in de V3+ is dat zo. Bij het inschakelen van de manuele modus kun je een tijdsduur kiezen of 'onbeperkt'. Kies je 'onbeperkt', dan blijft die handmatige modus actief totdat je die zelf aanpast of handmatig op 'Annuleren' tikt in de app.Koldur schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:27:
@tado
Dan kun je dus net zo goed een thermostaatkraan van 3 tientjes bij Conrad of de lokale bouwmarkt kopen.tado schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:22:
[...]
Het enige wat slave mode doet is dat de Slimme Radiatorknop geen warmte meer kan vragen aan de Slimme Thermostaat. Verder is er geen enkel verschil.
In de slave modus kan de Slimme Radiatorknop dus alleen de radiator openen of dicht zetten maar heeft geen invloed meer op wanneer de ketel aan staat.
Het zelfstandig aansturen vd ketel is juist één van de pluspunten vd Tado, toch?
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Exact! Daarom adverteren we ook niet met de slave modus en is het geen officiële modus van tado. Toch zijn er sommige klanten die liever de slave modus hebben dan de normale "slimme" modus van tado.Peatsmoke schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:36:
[...]
Dan kun je dus net zo goed een thermostaatkraan van 3 tientjes bij Conrad of de lokale bouwmarkt kopen.
Het zelfstandig aansturen vd ketel is juist één van de pluspunten vd Tado, toch?
Exact dezelfde situatie en vragen hier, kan iemand ons hiermee helpen?jerring1980 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:24:
Ik heb de volgende vragen
Ik heb de tado een paar dagen in gebruik icm met (traag) vloerverwarmingsysteem en goede isolatie (nieuwbouw 2017). Temperatuur zakt nog geen1 graden over 8 uur als het buiten rond het vriespunt zit.
Nu start de tado met vroege start slechts een 5 minuten van tevoren. Echter schat ik in dat hij wel een uur van te voren aan zou kunnen springen. leert hij dit vanzelf bij? Of kan ik hem een stapje helpen in het leerproces?
Verder heb ik te maken met overshoot van ongeveer 0,7 graden. In de app zie ik dat hij zelfs bij een overshoot van 0,2 toch nog warmtevraag doorgeeft aan de ketel. Is het mogelijk om hem aan te leren dat dit waarschijnlijk niet nodig is of leert hij dit zelf?
Verder heb ik nog de vraag: is het beter om in de ketel direct de Tmax (aanvoertemperatuur) in te stellen op 40 graden of kan ik dit beter bij tado zelf aangeven zodat zij dit bij de firmware kunnen zetten?
Een slimme themostaatkraan niet slim gebruiken, is dus niet slim...tado schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:39:
[...]
Exact! Daarom adverteren we ook niet met de slave modus en is het geen officiële modus van tado. Toch zijn er sommige klanten die liever de slave modus hebben dan de normale "slimme" modus van tado.
Ik heb nu een Tado Slimme Thermostaat. Ik wil een Slimme radiatorknop toevoegen in de slaapkamer. Als ik die in de slaapkamer dan op 16 graden instel, en de slimme thermostaat staat op 20 graden zodat de woonkamer lekker warm is - dan draait de radiator in de slaapkamer dicht zodra die 16 graden is, right?
Ik zie niet hoe het anders zou moeten werken maar wil ff zeker weten dat het zo zit
Nou ja , volgens mij begrijpt Tado de vraag gewoon niet goed.tado schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:39:
[...]
Exact! Daarom adverteren we ook niet met de slave modus en is het geen officiële modus van tado. Toch zijn er sommige klanten die liever de slave modus hebben dan de normale "slimme" modus van tado.
De huidige slave mode is inderdaad useless. Maar als er nou een modus zou bestaan laten we hem noemen de free ride modus.... waarbij de kraan altijd open staat, de betreffende radiator dus meelift op het circuleren van warm water door vraag van andere radiatoren zou dat echt een goede feature zijn. En als de temperatuur daalt in die betreffende kamer (denk aan zolder @ night) dan zou die in de free ride modus wel degelijk een signaal sturen naar de ketel om de boel op te warmen.
Ik en anderen zouden deze functie graag asap zien. Op zolder blijven mijn radiatoren helaas dicht terwijl ik ze graag van het reeds warme water zou laten mee profiteren. Terwijl 's avonds alle andere wel lekker dicht gaan en de knoppen op zolder open blijven.
Tijd voor de 'free ride' modus dus. En ja ik snap dat als je dit op alle knoppen zou doen je ketel nog steeds veel te hard zou moeten werken, maar die ene of (lets say max 2) radiatoren laten meeliften is prima!
Klopt helemaalR4NCOR schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:38:
Quick check, want ik kan niet vinden of ik het goed begrijp...
Ik heb nu een Tado Slimme Thermostaat. Ik wil een Slimme radiatorknop toevoegen in de slaapkamer. Als ik die in de slaapkamer dan op 16 graden instel, en de slimme thermostaat staat op 20 graden zodat de woonkamer lekker warm is - dan draait de radiator in de slaapkamer dicht zodra die 16 graden is, right?
Ik zie niet hoe het anders zou moeten werken maar wil ff zeker weten dat het zo zit
De vraag is ook wat je momenteel hebt, en ook waarom je je vraag stelt. Het is inderdaad nogal logisch dat het zo werkt, maar er is iets anders dat misschien niet werkt zoals je voor ogen hebt. Namelijk: heb je ook radiatorknoppen in je woonkamer waar je slimme thermostaat hangt ?R4NCOR schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:38:
Indien niet, heb je namelijk het volgende probleem: als je woonkamer warm genoeg is (of koud mag blijven omdat je bvb hele dag in bed wil liggen
Dat is waarom ik ook nog wacht met kopen. Precies om die reden, naast dat ik nog hele domme draaiknoppen heb moet ik meteen alles vervangen en om er meteen 7 te kopen wordt mij op dit moment iets te duur. Kan niet wachten totdat ik de badkamer of slaapkamer ook apart kan opwarmen. Dat zou echt perfect zijn. Alhoewel het met alleen in de huiskamer nu ook al niet verkeerd is.Twixie schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:40:
[...]Indien niet, heb je namelijk het volgende probleem: als je woonkamer warm genoeg is (of koud mag blijven omdat je bvb hele dag in bed wil liggen), dan zal die kamer ook mee opwarmen op het moment dat de slimme knop in je slaapkamer warmte vraagt.
Inmiddels met zowel ATAG als honeywell gesproken en het lijkt een geval van jammer, wel compatible maar werkt niet.tado schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:51:
[...]
U heeft dus helemaal geen tado op dit moment ?
Ik zou in ieder geval de thermostaat helemaal loskoppelen en kijken of het probleem dan is opgelost.
tado werkt juist wel met uw ketel omdat wij een speciale vendor ID meesturen met het OpenTHerm protocol zodat de ketel denkt dat tado een ATAG thermostaat is. (Wij doen ons voor als een ATAG WiZe thermostaat).
Als uw huidige thermostaat van Honeywell is zonder deze vendor ID dan werkt het inderdaad niet op de juiste manier.
Als u tado daadloos wilt gebruiken heeft u een Slimme Thermostaat starterskit + Extensiekit nodig.
Als u tado bedraad wilt gebruiken heeft u alleen de Slimme Thermostaat starterskit nodig.
Nog tot aankomende donderdag korting via www.tado.com
Dus ik ben op zoek naar een nieuwe draadloze, volledig modulerende thermostaat, volledig compatibel met ATAG i28C
Ik kan maar slecht informatie vinden of de TADO volledig modulerend is, of aan-uit. Kan @tado hier meer over vertellen?
En je geeft aan dat er korting is tot 20 dec? Moet ik die activeren oid, want ik zie in de shop geen bijzondere aanbiedingen op de starterskit + extentiemodule.
De pop-up meldingen werkt alleen in v3+ app en na betaling van 19,99.tado schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:04:
[...]
Er is geen risico om "automatisch" naar een nieuwe app versie te gaan. Dat moet altijd actief geklikt worden in de app.
Wil je dat niet, dan zou je moeten gaan kijken naar IFTT.
Kan het zijn dat er stroomkabels en/of andere storingsbronnen zich dicht in de buurt van de bridge bevinden, ik heb zelf ook wat last gehad van connectie issues en dat werd minder nadat ik de bridge op een andere plek had gehangen. Resterende problemen werden overigens veroorzaakt door een brakke switch.Sanderrr schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:05:
Hey @tado ik heb nu voor de zoveelste keer geen verbinding meer met mijn bridge...is er een logfile ofzo die ik naar jullie kan sturen ter inspectie? Vorige keer heb ik de bridge gereset én de thermostaat opnieuw gepaired, en toen was het opgelost, maar om dat nou iedere 3 dagen te moeten doen...
Na veel gedoe werkt hier een Atag i36c met Tado zoneregeling. Gedoe, omdat mijn Tado thermostaat niet leek te kunnen communiceren als modulerende OT thermostaat met de nieuwe ketel. Aan/uit regeling was geen probleem, maar daar heb je geen modulerend systeem voor gekocht.superduper schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:22:
[...]
Inmiddels met zowel ATAG als honeywell gesproken en het lijkt een geval van jammer, wel compatible maar werkt niet.![]()
Dus ik ben op zoek naar een nieuwe draadloze, volledig modulerende thermostaat, volledig compatibel met ATAG i28C
Ik kan maar slecht informatie vinden of de TADO volledig modulerend is, of aan-uit. Kan @tado hier meer over vertellen?
En je geeft aan dat er korting is tot 20 dec? Moet ik die activeren oid, want ik zie in de shop geen bijzondere aanbiedingen op de starterskit + extentiemodule.
Goede service van Tado, heel geduldig werd alles gedaan om te bereiken dat de slimme thermostaat contact maakte met de i36c ketel. Om een Tado of andere Open Therm thermostaat met de i36c te laten communiceren is een OTLPA module van Atag noodzakelijk tussen de ketel en een OT-thermostaat. (Open Therm Low Power Adapter ongeveer €20). Ik vermoed dat deze bij de i28c ketel ook noodzakelijk is. Het probleem hier kwam door een fout in de OTLPA module die op de ketel zat. Uiteindelijk knipte de monteur van Atag servicedienst iets uit de connector van de module en alles werkte!
Mhm heb wel net een nieuwe switch neer gezet, en daarop de bridge, Homey, Hue en Google WiFi op aangesloten, zal eens gaan proberen!ArisB schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:31:
[...]
Kan het zijn dat er stroomkabels en/of andere storingsbronnen zich dicht in de buurt van de bridge bevinden, ik heb zelf ook wat last gehad van connectie issues en dat werd minder nadat ik de bridge op een andere plek had gehangen. Resterende problemen werden overigens veroorzaakt door een brakke switch.
Verwijderd
Ik ben een nieuwe klant bij Tado en heb een slimme thermostaat starters kit gekocht,
Ik ben bezig geweest met mijn slimme thermostaat v3+.
In mijn regio hebben wij geen gas en dus geen cv ketel.
Er is in mijn regio sprake van een stadsverwarming
Ik wil graag mijn vloerverwarming aansluiten aan de slimme termostaat v3+
Ik heb de onderstaande klepregelaar.
https://www.caleffi.com/n...entiel-met-adapter-642622
Op dit moment heb ik een blauwe draad en rode draad.
Ik krijg de regelaar niet aan de praat.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de handleiding gevolgd bij installatie?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:48:
Beste Tado gebruikers,
Ik ben een nieuwe klant bij Tado en heb een slimme thermostaat starters kit gekocht,
Ik ben bezig geweest met mijn slimme thermostaat v3+.
In mijn regio hebben wij geen gas en dus geen cv ketel.
Er is in mijn regio sprake van een stadsverwarming
Ik wil graag mijn vloerverwarming aansluiten aan de slimme termostaat v3+
Ik heb de onderstaande klepregelaar.
https://www.caleffi.com/n...entiel-met-adapter-642622
Op dit moment heb ik een blauwe draad en rode draad.
Ik krijg de regelaar niet aan de praat.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Uit ervaring weet ik dat het een instelling moet zijn op uw router. Gebruik de LED's om te achterhalen welke instelling waarschijnlijk fout staat:Sanderrr schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:05:
Hey @tado ik heb nu voor de zoveelste keer geen verbinding meer met mijn bridge...is er een logfile ofzo die ik naar jullie kan sturen ter inspectie? Vorige keer heb ik de bridge gereset én de thermostaat opnieuw gepaired, en toen was het opgelost, maar om dat nou iedere 3 dagen te moeten doen...
https://support.tado.com/...-kan-het-worden-opgelost-
Mochten alle LED's blijven branden als u geen verbinding heeft tot uw thermostaat dan is het waarschijnlijk de draadloze verbinding tussen de thermostaat en bridge. Dan raden we altijd aan om de bridge met een langere LAN kabel aan de router aan te sluiten en hem te verplaatsen. Het liefst verder weg van andere elektronica.
Sinds ik over ben naar V3+ begin ik toch spijt te krijgen van mijn overstap naar deze versie. Uiteraard ziet het er allemaal mooi uit, maar wat ik nu het meeste mis is de derde optie om vanuit een handmatige aanpassing van de temperatuur te laten stoppen tot het moment van je automatische schema
Als ik bv de temp om 20.00 handmatig instel op bv 22.0 en mijn automatische schema staat ingesteld om op 23.00 de temp weer op 18.0 te zetten, ik dus handmatig dit moet instellen. Dit lijkt mij dus echt niet de bedoeling. Is hier binnen korte tijd een oplossing voor?? Of heeft iemand een handige tip.
Als ik vooraf had geweten dat dit verschil tussen de twee versies aanwezig was, was ik zeker niet over gestapt.
Dat is een optie die ik zelf veel gebruik (heb niet de V3+ versie). Maar goed dat ik dit hier nu lees, dan stop ik meteen met overwegen om de upgrade te doen.swarm01 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:29:
Ook ik ben inmiddels een jaar in het bezit van Tado en was tot op heden een tevreden gebruiker.
Sinds ik over ben naar V3+ begin ik toch spijt te krijgen van mijn overstap naar deze versie. Uiteraard ziet het er allemaal mooi uit, maar wat ik nu het meeste mis is de derde optie om vanuit een handmatige aanpassing van de temperatuur te laten stoppen tot het moment van je automatische schema
Als ik bv de temp om 20.00 handmatig instel op bv 22.0 en mijn automatische schema staat ingesteld om op 23.00 de temp weer op 18.0 te zetten, ik dus handmatig dit moet instellen. Dit lijkt mij dus echt niet de bedoeling. Is hier binnen korte tijd een oplossing voor?? Of heeft iemand een handige tip.
Als ik vooraf had geweten dat dit verschil tussen de twee versies aanwezig was, was ik zeker niet over gestapt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
@tado zouden jullie nog kunnen kijken naar de vragen van mij en @TorpedoX_88 ?jerring1980 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:24:
Ik heb de volgende vragen
edit: inmiddels contact gehad met de helpdesk van tado en op zeer korte termijn hebben ze aanpassingen doorgevoerd. Even afwachten hoe het systeem het gaat doen.
@TorpedoX_88 dit raad ik jou dus ook aan ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door jerring1980 op 19-12-2018 10:30 ]
Dank voor de reactie. Hierboven werd gezegd dat het ook de switch kan zijn en die heb ik 3 weken geleden wel vervangen (van 4 naar 8 poorten) en sindsdien er vaker last van, dus daar ga ik ook naar kijken.tado schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:10:
[...]
Uit ervaring weet ik dat het een instelling moet zijn op uw router. Gebruik de LED's om te achterhalen welke instelling waarschijnlijk fout staat:
https://support.tado.com/...-kan-het-worden-opgelost-
Mochten alle LED's blijven branden als u geen verbinding heeft tot uw thermostaat dan is het waarschijnlijk de draadloze verbinding tussen de thermostaat en bridge. Dan raden we altijd aan om de bridge met een langere LAN kabel aan de router aan te sluiten en hem te verplaatsen. Het liefst verder weg van andere elektronica.
Als ik de storing heb dan branden Power en Router normaal maar Cloud knippert. Reboot en re-pairen werkt dan als oplossing maar niet ideaal. In de stappen genoemd in het artikel https://support.tado.com/hc/nl/articles/115002187083 is alles OK maar heb ik de laatste (Google DNS) nog niet geprobeerd. Zal even kijken of dat andere gevolgen kan hebben en hoe ik dat precies moet doen. en ik heb Google Wifi die automatisch al op Google's DNS ingesteld staat, dus dat kan het ook niet zijn. Help?
[ Voor 4% gewijzigd door Sanderrr op 19-12-2018 09:37 ]
- tado
- Niet online
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Zet tado eens direct op de router en niet in de switch (ik hoop dat uw router meer dan 1 poort heeft).Sanderrr schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:33:
[...]
Dank voor de reactie. Hierboven werd gezegd dat het ook de switch kan zijn en die heb ik 3 weken geleden wel vervangen (van 4 naar 8 poorten) en sindsdien er vaker last van, dus daar ga ik ook naar kijken.
Als ik de storing heb dan branden Power en Router normaal maar Cloud knippert. Reboot en re-pairen werkt dan als oplossing maar niet ideaal. In de stappen genoemd in het artikel https://support.tado.com/hc/nl/articles/115002187083 is alles OK maar heb ik de laatste (Google DNS) nog niet geprobeerd. Zal even kijken of dat andere gevolgen kan hebben en hoe ik dat precies moet doen. en ik heb Google Wifi die automatisch al op Google's DNS ingesteld staat, dus dat kan het ook niet zijn. Help?
Anders eens contact opnemen met ons. Graag in detail wat u al heeft gedaan en ook alle merk en typenummers van alle componenten in uw netwerk.
@tadoswarm01 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:29:
Dit is voor mij ook een absolute no-go om naar V3+ te gaan. Ik wil perse dat het systeem automatisch terug valt op wat 'normaal' is.
Wordt hier nog wat aan gedaan?
Ik heb de bride al eens enkele seconden zonder stroom gezet, smartphone herstart, ... voorlopig zonder succes.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Mss weet @tado de oplossing?
Hier is een maand geleden ook een discusie over geweest, kan bepaalde instellingen zijn van de telefoon. Ligt aan merk, type en versie OS, tado is er als het goed is mee bezig, lees effe vanaf:3svb schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:50:
Probleem: Tado V2 (oude app) denkt steeds dat mijn vrouw thuis aanwezig is. Haar toestel staat dan ook in het midden van de "Tado-circels". De kerstman in de tweede ;-)
Ik heb de bride al eens enkele seconden zonder stroom gezet, smartphone herstart, ... voorlopig zonder succes.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Mss weet @tado de oplossing?
PeterdeBruin in "Tado Smart Thermostat Topic"
Je kon in de oude app instellen dat een wijziging behouden bleef TOT de volgende verandering in het slimme schema. Dus stel ik heb het in de avond wat koud, zet de verwarming op 22. Dan bleef deze 22 tot 2300 wanneer het slimme schema naar 15 ging. Met de nieuwe app moet je een tijdsduur instellen, daarna gaat hij wel naar het schema terug inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:09:
[...]
Sorry, maar dit gebeurt bij mij gewoon zo? Als mijn wijziging afloopt dan valt het systeem terug op het oude schema.
Dit topic is gesloten.
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!