Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
Chip2710 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:21:
Sinds gisteravond problemen met de thermostaat.
Geen “geen externe toegang” zie foto’s.
De thermostaat heeft zelfs 1x ten onrechte de handel uitgeschakeld.

Weet iemand de oorzaak?

https://www.mupload.nl/img/ssl5wbd.jpeg

https://www.mupload.nl/img/qyi7d7.jpeg
Ik heb dit vorige week ook gehad, bij mij was de oorzaak te zwakke batterijen in de thermostaat. Die vervangen voor nieuwe LR03 batterijen en sindsdien geen probleem meer gehad. Misschien het onderzoeken waard :) Ik heb een thermostaatkraan die de ketel niet mag aansturen en die was wel uit te lezen in de app, waardoor ik al snel niet de bridge verdacht :)

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 06-12-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tremio schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:52:
[...]

Nou, net de ketel weer aangesloten en hij begint weer te verwarmen zonder dat er een warmtevraag is. Ongelovelijk. Nog het hetzelfde icoontje op de Tado (onderste foto) en is ie dus al de hele nacht aan het downloaden. Waar gaat het mis? Heeft tot nu toe goed gewerkt.

[Afbeelding]
Weet je zeker dat niet één van de draadjes los gegaan is? *Edit: je had een configuratie download... 8)7
Wat dat betreft is de gebruiksaanwijzing ook we een beetje vaag: je moet natuurlijk dat gele karton verwijderen alvorens je de draadjes in + en - vast gaat zetten. Doe je dat niet, dan zitten de draadjes niet goed vast en kunnen ze los schieten. Allemaal logisch, maar als je capaciteiten ergens anders liggen dan in de praktische techniek, zou je dat kaartje makkelijk laten zitten.

Wellicht zijn er zelfs mensen hier op het forum die het kaartje nog mooi hebben laten zitten.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:01
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:55:
[...]

Weet je zeker dat niet één van de draadjes los gegaan is? *Edit: je had een configuratie download... 8)7
Wat dat betreft is de gebruiksaanwijzing ook we een beetje vaag: je moet natuurlijk dat gele karton verwijderen alvorens je de draadjes in + en - vast gaat zetten. Doe je dat niet, dan zitten de draadjes niet goed vast en kunnen ze los schieten. Allemaal logisch, maar als je capaciteiten ergens anders liggen dan in de praktische techniek, zou je dat kaartje makkelijk laten zitten.

Wellicht zijn er zelfs mensen hier op het forum die het kaartje nog mooi hebben laten zitten.... ;)
Ik heb geen configuratie gedownload, dat is vanzelf gegaan. Het heeft goed gewerkt, waarbij ik alles in de app kon zien en aanpassen. Ik zal vanavond ook de draadjes eens controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 14:07
Grave_ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:52:
[...]

Laat dan wel onmiddellijk kranen met M30 zetten. Scheelt weer een hoop gedoe met adapters.
Goeie tip, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxr king
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:59
Beste, boven heb ik op de slaapkamers de Tado thermostaat knoppen gemonteerd, bij de ketel heb ik een tado thermostaat gemonteerd. Het enigste wat ik wil is dat als ik een willekeurige radiator knop aanzet de ketel gaat branden (de thermostaat zou dan het doorgeef luik moeten zijn). Hoe moet ik instellen dat de de radiatorknop dit signaal doorgeeft? Volgens de site zou zoiets moeten kunnen. Beneden verdieping is volledig gescheiden dus hoef verder geen vragen over kleppen....

De helpdesk al een paar keer gemaild, maar krijg enkel terug uw systeem is daarvoor geschikt met vervolgens een link naar de site met het materiaal. Nou dat zit er inmiddels aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zxr king schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:58:
Beste, boven heb ik op de slaapkamers de Tado thermostaat knoppen gemonteerd, bij de ketel heb ik een tado thermostaat gemonteerd. Het enigste wat ik wil is dat als ik een willekeurige radiator knop aanzet de ketel gaat branden (de thermostaat zou dan het doorgeef luik moeten zijn). Hoe moet ik instellen dat de de radiatorknop dit signaal doorgeeft? Volgens de site zou zoiets moeten kunnen. Beneden verdieping is volledig gescheiden dus hoef verder geen vragen over kleppen....

De helpdesk al een paar keer gemaild, maar krijg enkel terug uw systeem is daarvoor geschikt met vervolgens een link naar de site met het materiaal. Nou dat zit er inmiddels aan :-)
Het zou automatisch zo ingesteld moeten zijn.
Als dat niet het geval is nogmaals contact opnemen maar dan wel selecteren dat u een technische vraag heeft. Niet een vraag voor het kopen. Die vragen komen namelijk bij de sales afdeling en niet bij de technische support.

[ Voor 4% gewijzigd door tado op 06-12-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
robkrekel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:02:
[...]
Inmiddels zijn er 4 knoppen onderweg uit Duitsland, en via bol een thermostaat en extra knop (kon niet wachten :P ) al binnen gehad. Alleen ff één dingetje over het hoofd gezien. Er zitten nog helemaal geen thermostaatknoppen in mijn woning, dus die moeten eerst even vervangen worden |:(

Thermostaat wel aangesloten, appeltje eitje.
Ik had het ook, je kunt zelf doen, maar ik heb door loodgieter laten doen en hij was in zijn eentje wel even zoet mee met 6 radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:11
Tado v3+ is inmiddels geinstalleerd!
Vannacht bezig geweest om de boel waterzijdig in te regelen. Verschil tussen aanvoer en retour is nu circa 21 graden en aanvoer staat ingesteld op 70.

Hopelijk ga ik veel energie besparen.. vorig jaar 1766m3 verstookt voor mijn 72m2 appartementje.

Klopt het dat het langer duurt om me woning op temperatuur te krijgen door het moduleren? Kan ik hierdoor de afwezigheidstemp hoger laten of verbruik ik dan alsnog veel gas?

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:37
aGraPusher schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:49:
Tado v3+ is inmiddels geinstalleerd!
Vannacht bezig geweest om de boel waterzijdig in te regelen. Verschil tussen aanvoer en retour is nu circa 21 graden en aanvoer staat ingesteld op 70.

Hopelijk ga ik veel energie besparen.. vorig jaar 1766m3 verstookt voor mijn 72m2 appartementje.

Klopt het dat het langer duurt om me woning op temperatuur te krijgen door het moduleren? Kan ik hierdoor de afwezigheidstemp hoger laten of verbruik ik dan alsnog veel gas?
Dat het langer zou duren om de woning op temperatuur te krijgen klopt volgens mij niet. Ik heb altijd verlaging naar 17,5°C en wanneer ik thuis kom dan gaat hij gewoon op maximum stoken tot hij bijna zijn doeltemperatuur bereikt heeft. Dus enkel het laatste stuk van een halve graad gaat hij soms al moduleren.
Het voordeel is dat je met een modulerende thermostaat minder koude gevoel zult hebben want hij houdt de temperatuur mooier op peil dan een aan/uit. Dat verschil merkte ik toch heel hard in het begin, veel meer comfort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 14:07
Silver7 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:27:
[...]

Ik had het ook, je kunt zelf doen, maar ik heb door loodgieter laten doen en hij was in zijn eentje wel even zoet mee met 6 radiatoren
Ik ben bang dat de hele cv leeg moet. Ach, ik heb nog wel wat zwakkere punten in het systeem, kunnen we die ook even aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zxr king
tado schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:25:
[...]

Het zou automatisch zo ingesteld moeten zijn.
Als dat niet het geval is nogmaals contact opnemen maar dan wel selecteren dat u een technische vraag heeft. Niet een vraag voor het kopen. Die vragen komen namelijk bij de sales afdeling en niet bij de technische support.
Kan je ook instellen op welke thermostaat hij moet reageren, ik heb beneden namelijk ook een paar Tado thermostaten hangen (5 stuks) aan de muur :X i.v.m. een zone-regeling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:57
[quote]tado schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:55:
[...]

Al uw tado°-verwarmingsapparaten maken verbinding met uw centrale tado° Bridge. Deze Bridge wordt meestal aangesloten op uw internetrouter. Op dit moment lijkt de draadloze verbinding tussen uw apparaat en de Bridge niet stabiel te zijn. Controleer het volgende:

1. Pak een langere internetkabel en verplaats de tado° Bridge zodanig, dat de afstand tussen de bridge en andere elektronische apparaten minimaal 1 meter is. U kunt ook proberen om de bridge op een centrale plek in huis te plaatsen.
2. De antenne in de Bridge is vlak, waardoor de oriëntatie van de bridge een grote invloed heeft op het bereik. Probeer de bridge 90 graden te draaien.
3. tado° werkt op de 868Mhz frequentie. Er kunnen andere apparaten in uw huishouden zijn die ook op deze frequentie werken. Als dit het geval is, verplaats deze apparaten dan zo ver mogelijk van de tado°-apparaten.

[...]

Bedankt voor de reactie.
In de meterkast is ook een ICS van klik aan Klik uit geplaatst, zelfde frequentie....
Vreemd, de bridge zit er al een maand in en nu openbaart zich dit probleem.
Inmiddels de bridge een beetje verplaatst, kijken of dit de oorzaak is geweest.

SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:41
glennvho schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:05:
[...]

Dat het langer zou duren om de woning op temperatuur te krijgen klopt volgens mij niet. Ik heb altijd verlaging naar 17,5°C en wanneer ik thuis kom dan gaat hij gewoon op maximum stoken tot hij bijna zijn doeltemperatuur bereikt heeft. Dus enkel het laatste stuk van een halve graad gaat hij soms al moduleren.
Het voordeel is dat je met een modulerende thermostaat minder koude gevoel zult hebben want hij houdt de temperatuur mooier op peil dan een aan/uit. Dat verschil merkte ik toch heel hard in het begin, veel meer comfort. :)
Dit lijkt mij niet te kloppen. Als ik het goed begrijp dan is de PID regeling niet alleen temp afhankelijk maar kijkt de ketel ook naar opgenomen vermogen (aanvoer en retour) en opqarmcurve.Anders zou de tado bij een traag
Reagerend systeem zoals vloerverwarming blijven pompen. Het systeem zou wat slimmer moeten zijn als wat jij hier claimt. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Physx schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:35:
[...]

Dit lijkt mij niet te kloppen. Als ik het goed begrijp dan is de PID regeling niet alleen temp afhankelijk maar kijkt de ketel ook naar opgenomen vermogen (aanvoer en retour) en opqarmcurve.Anders zou de tado bij een traag
Reagerend systeem zoals vloerverwarming blijven pompen. Het systeem zou wat slimmer moeten zijn als wat jij hier claimt. Weet iemand hoe dit zit?
Laat ik even gokken... Ik denk dat dit afhankelijk is van de temperatuur die Tado moet overbruggen en de tijd die hij (of is het een zij ;) ) daarvoor heeft. Als de Tado "weet" dat je een uur doet over het thuiskomen, zal hij met een lager vermogen beginnen te stoken, dan dat hij uit ervaring weet dat je van werk tot thuis een half uur nodig hebt.
Het lijkt me ook afhankelijk van buitentemperatuur en soort verwarming (radiators of vloerverwarming). De laatste is eigenlijk toch al meer geschikt voor constantere temperaturen (bijv. iemand die altijd thuis is), terwijl radiators meer geschikt zijn om te werken in omgevingen waar veel temperatuursveranderingen mogen zijn (bijvoorbeeld huishouden waar je alleen tussen 6-8 en 17-22 verwarming nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
@tado Waarom is er gekozen om in de app de temperatuur van de thermostaatknoppen alleen in hele graden weer te geven, terwijl ik hem wel met 1 decimaal uit de API krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 21:59
lolgast schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:57:
[...]
Ik heb een thermostaatkraan die de ketel niet mag aansturen en die was wel uit te lezen in de app, waardoor ik al snel niet de bridge verdacht :)
Hoe stel je in dat een thermostaatkraan de ketel niet mag aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
KWOAD schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:44:
[...]

Verzoekje sturen naar Tado :F Maar het is nou eenmaal de enige manier blijkbaar, vraag me niet waarom

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 06-12-2018 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:41
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:20:
[...]

Laat ik even gokken... Ik denk dat dit afhankelijk is van de temperatuur die Tado moet overbruggen en de tijd die hij (of is het een zij ;) ) daarvoor heeft. Als de Tado "weet" dat je een uur doet over het thuiskomen, zal hij met een lager vermogen beginnen te stoken, dan dat hij uit ervaring weet dat je van werk tot thuis een half uur nodig hebt.
Het lijkt me ook afhankelijk van buitentemperatuur en soort verwarming (radiators of vloerverwarming). De laatste is eigenlijk toch al meer geschikt voor constantere temperaturen (bijv. iemand die altijd thuis is), terwijl radiators meer geschikt zijn om te werken in omgevingen waar veel temperatuursveranderingen mogen zijn (bijvoorbeeld huishouden waar je alleen tussen 6-8 en 17-22 verwarming nodig hebt.
Feit blijft dat als de vloer / verwarming de wamte niet kwijt kan dat het zinloos is om max te verwarmen als je relatief snel thuis bent. Ik dacht altijd dat modulerende ketels naar de ideale delta t terug regelden / zo laag als mogelijk om de temp te bereiken

[ Voor 3% gewijzigd door Physx op 06-12-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 20:03
KWOAD schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:44:
[...]

Die van mij is vandaag ingesteld en ben benieuwd hoe het werkt.
Volgensmij moet ik hem in de app op een temperatuur zetten en gaat die uit als die die temperatuur heeft bereikt of een andere kamer die de temperatuur heeft bereikt dan gaat die ook uit. Maar ik zie dat die niet alleen meer aangaat als die te koud is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxr king
Is er eigenlijk een mogelijkheid om de volgorde van de ruimtes aan te passen in de v3+, het is geen ramp maar voor mijn woning staat alles niet echt logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 21:01
tado schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:55:
[...]

Al uw tado°-verwarmingsapparaten maken verbinding met uw centrale tado° Bridge. Deze Bridge wordt meestal aangesloten op uw internetrouter. Op dit moment lijkt de draadloze verbinding tussen uw apparaat en de Bridge niet stabiel te zijn. Controleer het volgende:

1. Pak een langere internetkabel en verplaats de tado° Bridge zodanig, dat de afstand tussen de bridge en andere elektronische apparaten minimaal 1 meter is. U kunt ook proberen om de bridge op een centrale plek in huis te plaatsen.
2. De antenne in de Bridge is vlak, waardoor de oriëntatie van de bridge een grote invloed heeft op het bereik. Probeer de bridge 90 graden te draaien.
3. tado° werkt op de 868Mhz frequentie. Er kunnen andere apparaten in uw huishouden zijn die ook op deze frequentie werken. Als dit het geval is, verplaats deze apparaten dan zo ver mogelijk van de tado°-apparaten.

[...]

1. Zet stroom van uw ketel uit.
2. Haal batterijen uit uw tado apparaten voor minimaal 10 minuten
3. Haal ook de bridge van de stroom voor minimaal 10 minuten.
4. Zet alles weer aan en wacht minimaal 1 uur.

Opgelost ?

Zo niet, stuur dan een bericht naar: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
Op de een of andere manier zijn alle foutmeldingen weg, maar nu heb ik het volgende. De tado app geeft aan dat het 27.1 graden is, op de thermostaat zelf staat er 25.2. Hoe kan dit?

Update: en weer begint de ketel te stoken en de leidingen worden warmer. Ik hang maar de oude thermostaat terug. Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

Update 2: de oude thermostaat hangt weer en werkt vlekkenloos (simpele honeywell round connected modulation zonder poespas). Ik wacht nog op een reactie op mijn ticket en anders gaat de Tado weer retour.

Update 3: Honeywell Round Connected doet wat die moet doen, heeft de hele nacht prima zijn werk gedaan. In de ochtend stond er op de niet aangesloten Tado thermostaat nog steeds 25.2 graden. De Tado flipt 'm.

[ Voor 14% gewijzigd door Tremio op 07-12-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiQu1D
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:11
Goed om te weten is dat de eenmalige license fee van 20 euro alleen voor v2, v3 bridges geldig is. De subscription is gekoppeld aan de bridge en niet aan je account.

Plaats je een v3+ Bridge (upgrade) dan vervalt ook de mogelijkheid voor die eenmalige fee (niet meer in de app beschikbaar)

Maw. Als je ooit de bridge gaat upgraden mag je de maandelijkse/jaarlijkse abo alsnog gaan betalen.

Bron (tado’s reactie in de reacties): https://www.tado.com/t/en...ated-new-v3plus-products/
Tado° Team
October 25, 2018 at 8:32 am
Hi Lukas,
the app-upgrade is linked to the bridge – in case your V3 bridge breaks, you could always contact us and we will find a solution
Ps. Ivm tado’s bovenstaande reactie heb ik een ticket hierover ingestuurd (683534), deze staat nog open. @tado

Update 07-12: Tado heeft mijn app teruggezet naar v3 zodat ik de eenmalige fee upgrade mag uitvoeren. Prima geregeld!

[ Voor 6% gewijzigd door LiQu1D op 07-12-2018 11:04 ]

Failure is part of the process. You don't know where you're vulnerable until your fail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Physx schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:21:
[...]

Feit blijft dat als de vloer / verwarming de wamte niet kwijt kan dat het zinloos is om max te verwarmen als je relatief snel thuis bent. Ik dacht altijd dat modulerende ketels naar de ideale delta t terug regelden / zo laag als mogelijk om de temp te bereiken
Die warmte kan de leiding door de vloer wel kwijt, maar de warmte heeft even nodig om aan de juiste kant beginnen uit te stralen. Het beton onder de leiding is meestal veel dikker dan daarboven en voordat je dat helemaal opgewarmd hebt tot het punt da de verwarming de warmte onvoldoende kwijt komt, ben je wel even verder.

Volgens mij ben jij juist de gene die de ideale ΔT, waterzijdig moet inregelen, maar dat kan ik ook best mis hebben.

[ Voor 79% gewijzigd door Peatsmoke op 07-12-2018 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koenvn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:41:
@tado Waarom is er gekozen om in de app de temperatuur van de thermostaatknoppen alleen in hele graden weer te geven, terwijl ik hem wel met 1 decimaal uit de API krijg?
Het heeft met 2 dingen te maken:
1. Het display op de Slimme Radiatorknop kan geen decimalen weergeven.
2. Meetpunt naast een radiator is nooit ideaal, tonen van decimalen geeft een vals gevoel van een accurate meting.
zxr king schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:27:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om de volgorde van de ruimtes aan te passen in de v3+, het is geen ramp maar voor mijn woning staat alles niet echt logisch
Deze feature zal in de toekomst toegevoegd worden aan de V3+ app.
Tremio schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:29:
[...]

Op de een of andere manier zijn alle foutmeldingen weg, maar nu heb ik het volgende. De tado app geeft aan dat het 27.1 graden is, op de thermostaat zelf staat er 25.2. Hoe kan dit?

Update: en weer begint de ketel te stoken en de leidingen worden warmer. Ik hang maar de oude thermostaat terug. Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

Update 2: de oude thermostaat hangt weer en werkt vlekkenloos (simpele honeywell round connected modulation zonder poespas). Ik wacht nog op een reactie op mijn ticket en anders gaat de Tado weer retour.

Update 3: Honeywell Round Connected doet wat die moet doen, heeft de hele nacht prima zijn werk gedaan. In de ochtend stond er op de niet aangesloten Tado thermostaat nog steeds 25.2 graden. De Tado flipt 'm.
Op welke firmware zit tado ? Heeft u toevallig een V2 gekocht die op firmware onder de 30.X zit ?
In ieder geval even contact opnemen met onze technische klantendienst. Bij voorkeur per mail: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
LiQu1D schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:38:
Goed om te weten is dat de eenmalige license fee van 20 euro alleen voor v2, v3 bridges geldig is. De subscription is gekoppeld aan de bridge en niet aan je account.

Plaats je een v3+ Bridge (upgrade) dan vervalt ook de mogelijkheid voor die eenmalige fee (niet meer in de app beschikbaar)

Maw. Als je ooit de bridge gaat upgraden mag je de maandelijkse/jaarlijkse abo alsnog gaan betalen.

Bron (tado’s reactie in de reacties): https://www.tado.com/t/en...ated-new-v3plus-products/

[...]

Ps. Ivm tado’s bovenstaande reactie heb ik een ticket hierover ingestuurd (683534), deze staat nog open. @tado
Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven in dit topic, zodra u de lifetime upgrade doet van 19.99 kunt u alle V3+ producten toevoegen zonder naar een abonnement te gaan.
Binnen garantie van uw V2 of V3 producten zullen we uw bridge uitwisselen met een bridge die niet de upgrade naar V3+ app zal triggeren.

Er is dus niet echt een risico in mijn opzicht.

[ Voor 86% gewijzigd door tado op 07-12-2018 08:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:51:
[...]
.......... 2. Meetpunt naast een radiator is nooit ideaal.......
Precies, en daarom had er al lang een losse Tado sensor moeten zijn die op een betere plek in de zone de temperatuur meet en doorgeeft aan de radiatorknop. Tado raadt aan daar een extra wandthermostaat voor te gebruiken, maar die zijn toch veel te duur voor zoiets simpels. Als je het zelf in elkaar knutselt kost een sensor + wifi of andere zender + batterijvoeding bijna niets. Alleen kun je niet rechtstreeks de metingen van de sensor aan het Tado systeem doorgeven en moet je dus weer ingewikkelde constructies met IFTTT, Domoticz of iets dergelijks bedenken. (Voor de knutselaar: https://achtenveertig.nl/?p=326)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenvn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
HGBMason schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:43:
[...]

Precies, en daarom had er al lang een losse Tado sensor moeten zijn die op een betere plek in de zone de temperatuur meet en doorgeeft aan de radiatorknop. Tado raadt aan daar een extra wandthermostaat voor te gebruiken, maar die zijn toch veel te duur voor zoiets simpels. Als je het zelf in elkaar knutselt kost een sensor + wifi of andere zender + batterijvoeding bijna niets. Alleen kun je niet rechtstreeks de metingen van de sensor aan het Tado systeem doorgeven en moet je dus weer ingewikkelde constructies met IFTTT, Domoticz of iets dergelijks bedenken. (Voor de knutselaar: https://achtenveertig.nl/?p=326)
Precies; dat zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiQu1D
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:11
[...]
Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven in dit topic, zodra u de lifetime upgrade doet van 19.99 kunt u alle V3+ producten toevoegen zonder naar een abonnement te gaan.
Binnen garantie van uw V2 of V3 producten zullen we uw bridge uitwisselen met een bridge die niet de upgrade naar V3+ app zal triggeren.

Er is dus niet echt een risico in mijn opzicht.
Zoals ik al aangaf verdwijnt de eenmalige fee optie binnen de app zodra je de v3+ bridge installeert en de v2 of v3 daarmee vervangt.

Echter heeft jullie support afdeling het inmiddels goed opgepakt door de app (of bridge) terug te zetten in versie zodat je alsnog de eenmalige fee optie ziet. 👍

Failure is part of the process. You don't know where you're vulnerable until your fail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
HGBMason schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:43:
[...]

hier sluit ik mij bij aan, smal kastje wat voor 40 euro ofzo te koop is, geen knopjes of iets dergelijks nodig (of hooguit 1 voor de actuele temperatuur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:14
[...]

Het heeft met 2 dingen te maken:
1. Het display op de Slimme Radiatorknop kan geen decimalen weergeven.
2. Meetpunt naast een radiator is nooit ideaal, tonen van decimalen geeft een vals gevoel van een accurate meting.
Ook ik zou graag de radiatorknoppen met decimalen willen instellen.

1. Ik kijk nooit op de radiatorknoppen. Net zoals we voor bijna alles in de app moeten zijn en niet op de kamerthermostaat moeten kijken.
2. Ik heb convectoren (niet in een put) waarbij de meting (bij mij) wel goed overeenkomt met de werkelijke temperatuur. Er is namelijk geen stralingswarmte bij convectoren en de knoppen zitten niet in de directe luchtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
ETH0.1 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:11:
[...]

hier sluit ik mij bij aan, smal kastje wat voor 40 euro ofzo te koop is, geen knopjes of iets dergelijks nodig (of hooguit 1 voor de actuele temperatuur)
Maximaal 50 euro heb ik er ook voor over. Zoiets kost niets, zie sensoren van Xiaomi. Mijn thermosstaat staat ook tegen een wand aan die veel langer warm blijft dan wat de temperatuur midden in de kamer is. Alleen hoger dan 19 kan ik hem niet zetten want het wordt dan echt heel warm en bijna afkoelen doet die wand niet.

Mijn thermosstaat kraan staat in slaven mode en is nu helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
Zojuist de v3+ thermostaat in de woonkamer geïnstalleerd. Ik heb in de woonkamer vloerverwarming en op de 1ste en zolder een aparte thermostaat (daar ga ik zo mijn 2de Tado thermostaat installeren) met 5 radiatoren verdeeld over 3 slaapmakers en een zolder.

Ik vraag mij af wat ik nu beneden nog moet instellen? Een slim schema lijkt mij niet handig want volgens mij moet je vloerverwarming altijd op één temperatuur laten dus die heb ik 24/7 op 21 graden ingesteld.

CV ketel is een Intergas Xtreme 36.

Iemand nog tips/suggesties? Ook voor de 1ste en zolder?

Alvast bedankt.

Ps. kan het scherm op de thermostaat altijd aan met temperatuurweergave?

[ Voor 6% gewijzigd door Morpheus2003 op 07-12-2018 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Externe temperatuursensor zou heel gewenst zijn hier! Alleen vind ik 50 euro nog bizar veel. Xiaomi verkoopt die dingen voor 15 euro, het dubbele lijkt me dan wel de max om de merknaam Tado erop geprint te krijgen...
Daniel. schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:55:
[...]

Maximaal 50 euro heb ik er ook voor over. Zoiets kost niets, zie sensoren van Xiaomi. Mijn thermosstaat staat ook tegen een wand aan die veel langer warm blijft dan wat de temperatuur midden in de kamer is. Alleen hoger dan 19 kan ik hem niet zetten want het wordt dan echt heel warm en bijna afkoelen doet die wand niet.

Mijn thermosstaat kraan staat in slaven mode en is nu helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Vreemde dingen op mijn Tado vandaag. Van 17 naar 21 naar *uit* naar 15 graden terwijl er niemand thuis was. (En de kinderen geen toegang hadden tot de telefoons).

Iemand anders al zoiets meegemaakt? Zijn die dingen al eens gehackt?

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
PJKs schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:56:
Vreemde dingen op mijn Tado vandaag. Van 17 naar 21 naar *uit* naar 15 graden terwijl er niemand thuis was. (En de kinderen geen toegang hadden tot de telefoons).

Gehackt lijkt me heel eerlijk gezegd sterk, als dat al zo zou zijn, dan zouden er veel meer mensen last van hebben.

Misschien dat er ooit een soort van logfile komt (of is die er al? ) waarin te zien is wat waar wanneer ingesteld word. (auto away assistant, mobile-xyz manual set, manual input op thermostaat-x)

[ Voor 0% gewijzigd door ETH0.1 op 09-12-2018 12:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:42
Ben al even poosje aan het bladeren, maar ik kan het niet vinden; wat is nu het verschil tussen ‘Locatiegebaseeerde controle’ in de gratis app en de ‘Auto-assist Skill’ in de 19,99 euro kostende app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 20:32
Hen3s schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:55:
Ben al even poosje aan het bladeren, maar ik kan het niet vinden; wat is nu het verschil tussen ‘Locatiegebaseeerde controle’ in de gratis app en de ‘Auto-assist Skill’ in de 19,99 euro kostende app?
niets. kort door de bocht dan.
Auto-assist houdt niet alleen locatiegebaseerd in, die kijkt ook naar de lucht kwaliteit etc, dus die geeft aan of het verstandig is de ramen te sluiten enzo
Voor tado als bedrijf? Op het eerste verliezen ze geld. Op het tweede maken ze winst.

[ Voor 27% gewijzigd door Kodess op 09-12-2018 20:48 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

toevallig had ik gisteren ook dat hij ineens naar 20 was gesprongen. Ik dacht dat vriendin misschien per ongeluk aan een radiatorknop had gedraaid, maar ze ontkent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 23:43
Vraagje, misschien herkent iemand dit:

Ik heb een smart thermometer en 5 'kranen' van Tado.
Als ik in de web interface kijk, ik ga naar 'settings' en ik kies een device, dan zie ik een optie: 'measuring device'. Het lijkt me duidelijk: zo kun je bijvoorbeeld de slimme thermostaat de 'meester' maken zodat een 'kraan' in dezelfde kamer de temperatuur van de thermostaat gebruikt en zijn eigen readings negeert.

Wanneer ik echter op zo'n kraan de thermostaat als measuring device wil 'setten' dan krijg ik een error message: "device RU123456789 is already leader of the zone Thermostat (discr: 2)"

(terwijl ik het menu duidelijk weergegeven is dat dit niet het geval is, want daat staat het ID van de kraan gewoon vermeld.)

Verder valt het me op dat alle kranen de thermostaat als 'secondary' vermeld hebben, behalve de badkamen (en laat dat nu net het eerste device zijn wat ik heb geconfigureerd, nog voor dat de thermostaat geconfigureerd was, want daar was wat hulp van Tado bij nodig.

Enig idee wat hier loos is? (overigens heb ik Tado afgelopen donderdag al een mailtje gestuurd met de vraag of ze de devices in de keuken en living naar de thermostaat willen laten luisteren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:04
@Frost_Azimov
heb pas dezelfde vraag gesteld.
hier even knippen plakken gedaan met de reactie van andere users die bij mij werkte:

PeterdeBruin schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:29:
[...]
Het zit in het app-menu (V3) onder 'Apparaten', niet onder 'Instellingen'.
Ik denk dat je de apparaten eerst moet verwijderen en daarna aan de juiste zone toevoegen.
(of misschien is eerst verwijderen niet nodig).
Of concreet:
* in het hamburger-menu linksboven, heb je eerst een lijst van zones. Daaronder zit de optie 'apparaten'.
* Klik op apparaten, en klik dan op het apparaat dat je van zone wil veranderen.
* Vervolgens zie je daar 'Kamer' met de huidige zone, en daarop klikken laat je toe van een andere te kiezen.
Zeker niet nodig om te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Laatst online: 03-10 23:43
[b]
Of concreet:
* in het hamburger-menu linksboven, heb je eerst een lijst van zones. Daaronder zit de optie 'apparaten'.
* Klik op apparaten, en klik dan op het apparaat dat je van zone wil veranderen.
* Vervolgens zie je daar 'Kamer' met de huidige zone, en daarop klikken laat je toe van een andere te kiezen.
Zeker niet nodig om te verwijderen.
Potverdorie... Die had ik nog niet gevonden... Ik was er steeds vanuit gegaan dat als je daarop klikt je de naam kan veranderen... Maar daar zit dus een hele andere functie achter!

Ik denk dat het nu wel gaat werken, bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
ETH0.1 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:02:
[...]

Gehackt lijkt me heel eerlijk gezegd sterk, als dat al zo zou zijn, dan zouden er veel meer mensen last van hebben.

Misschien dat er ooit een soort van logfile komt (of is die er al? ) waarin te zien is wat waar wanneer ingesteld word. (auto away assistant, mobile-xyz manual set, manual input op thermostaat-x)
Als je de firewall en route rinstellingen fatsoenlijk geconfigureerd hebt, is het nagenoeg onmogelijk.
Hen3s schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:55:
€20 en desinformatie over wel of niet gelucht hebben, want dat klopt de helft van de tijd niet. Als je de verwarming uit hebt staan en de voor en achterdeur tegen elkaar open zet, beweert Tado doodleuk dat het zeker al x uren geleden is dat je gelucht hebt. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Peatsmoke op 10-12-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Sinds Black Friday in het bezit van een set van de Thermostaat v3, Bridge en Extensiekit :) . Zondag eindelijk tijd kunnen nemen om aan de gang te gaan, maar na 5 minuten had ik al een melding te pakken dat ik niet door moest gaan en dat men contact op zou nemen :(

Nu krijg ik zojuist mail met de vraag hoe mijn huidige thermostaat aangesloten moet worden, dit terwijl die bij hen gewoon in het systeem staat :?

Ik begin een beetje koudwatervrees te krijgen, of is dat ongegrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
zAo schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:52:
Sinds Black Friday in het bezit van een set van de Thermostaat v3, Bridge en Extensiekit :) . Zondag eindelijk tijd kunnen nemen om aan de gang te gaan, maar na 5 minuten had ik al een melding te pakken dat ik niet door moest gaan en dat men contact op zou nemen :(

Nu krijg ik zojuist mail met de vraag hoe mijn huidige thermostaat aangesloten moet worden, dit terwijl die bij hen gewoon in het systeem staat :?

Ik begin een beetje koudwatervrees te krijgen, of is dat ongegrond?
Dat hun handleiding, dat 'weet' wil niet zeggen dat de supportmedewerker dat ook moet weten. Getuige de opties waar ik uit kon kiezen, zijn er nogal wat verschillende mogelijkheden.

Ik lees best wat problemen in dit topic, toch heb ik een vlekkeloze installatie achter de rug. (V3+ bridge en 1 kraan). Handleiding op maat werkte perfect, al moest ik wel even zoeken voor ik exact mijn thermostaat terugvond (er zijn veel verschillende ronde Honeywell's). Zal vast helpen dat de Remeha Avanta die wij hebben behalve modulatie verder weinig bijzonders heeft.

Tado draait hier nu een goede week en het bevalt ons heel goed. We hebben de thermostaat beneden in de woonkamer en geen tado-kranen op de radiatoren. Alleen een van de slaapkamer radiatoren. Wellicht dat we t.z.t. alle radiatoren slim willen maken, maar helaas hebben we veel gewone kranen, dus het vervangen is los van de investering dan ook nog best een klusje omdat overal nog thermostaatkranen op moeten.

Op en aanmerkingen:
  • Persoonlijk had ik simpele automatische kranen met een aparte ruimte thermostaat per ruimte mooier gevonden.
  • Wat meer inzage opties, alleen in de app kan je een redelijk basic grafiekje oproepen (of via de API informatie ophalen, maar wat meer opties online had wel gemogen)
  • Thermostaat via API bereikbaar en niet direct offline (los van de knoppen) vind ik ook wel jammer, maar wist ik van te voren.
Maar goed, nog maar iets meer dan een week in gebruik, dus wie weet hoe ik er over enkele maanden naar kijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik heb een aantal jaar al een Tado en nu moet ik eens gaan betalen voor een upgrade.. vind datr wel een beetje gek eerlijk gezegd.. ook nog eens 20 euro :|

Als het nou een paar euro was, oke.. maar 20??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
ID-College schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:44:
Ik heb een aantal jaar al een Tado en nu moet ik eens gaan betalen voor een upgrade.. vind datr wel een beetje gek eerlijk gezegd.. ook nog eens 20 euro :|

Als het nou een paar euro was, oke.. maar 20??
Je hoeft niets te betalen, de oude app blijft werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vandaag mijn vervangende knop binnen gekregen (van één knop liep de stelring stroef) en ik zag dat de bijgeleverde adapterringen nu wit zijn ipv dat lelijke grijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
De firmware van 4 van mijn 6 radiatorknoppen is de afgelopen week bijgewerkt van 49.3 naar 54.9.
Twee knoppen (en niet de oudste) zitten na bijna een week nog steeds op 49.3; dat updates binnen enkele uren binnen zijn klopt niet.

Ik heb eens getest of het vervelende issue dat "Vroege start" op de knoppen niet naar behoren werkt, nu is opgelost, maar dat lijkt niet het geval.
Voor een opwarming van 2,5 graad, werd de doeltemperatuur 50 minuten te vroeg bereikt.
Dit was de badkamer; in een grotere ruimte zal het ws nog veel erger zijn (maar die zit nog op 49.3).

NB Op mijn Tado° State pagina kun je o.a. een overzicht van al je firmware-versies zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Ik heb de update naar de V3+ app aangeschaft; hier wat bevindingen.
Deze betreffen de Android-app; de Windows-10-app is nog ongewijzigd, de iOS-app ken ik niet.
De V3+ web-app is min of meer hetzelfde als de Android-app, maar op https://my.tado.com/webapp/ is de oude V3 web-app nog te benaderen.

Als startscherm krijg je nu een overzicht met een blokje per ruimte (zone), en blokjes voor "Klimaatcomfort", "Geolocatie", "Energiebesparingen" en "Verwarmingsketel reparatiediensten".
In de ruimte-blokjes staat in grote cijfers de huidige temperatuur, en héél erg klein de doeltemperatuur.
Bij die laatste staat in de Android-app ook heel klein "Ingesteld op" maar in de web-app "Verander naar". In de web-app ontbreekt ook het blokje "Energiebesparingen".

Als je een ruimte aantikt kom je in een scherm waar juist heel groot de doeltemperatuur staat, en klein onderaan de huidige temperatuur en vochtigheid. Ook hier in nog kleinere letters aangegeven wat wat is. Niet bepaald duidelijk allemaal.
De warmtegolfjes, ooit vlammetjes, die voorheen per ruimte in 3 niveau's de warmtevraag aangaven, zijn verdwenen!
In plaats daarvan is er in het startscherm een heel kleine tekst "Verwarming naar ..." die in de plaats komt van "Ingesteld op ...". De mate van verwarming wordt niet meer aangegeven.
Vanaf het ruimte-scherm kun je ook met een knop middenin naar het "slimme schema" en rechtsbovenin naar de temperatuurgrafiek. Die zijn allebei ongewijzigd. De web-app heeft nog steeds geen grafieken.
Boven de 'Slimme schema'-knop staat, als de ruimte een schema volgt, de eerstvolgende doeltemperatuurwijziging aangegeven; dat is nieuw.
Als Tado in afwezigheidsmodus is, staat dat feit hier helemaal niet meer aangegeven. Het plaatje dat de relatieve locatie van de gebruikers aanduidde, is alleen nog te vinden achter het blokje 'Geolocatie' in het startscherm.

Als je die doeltemperatuur aantikt kom je in een scherm waar met een heel brede schuif (zo breed dat ie er niet als een schuif uitziet) de doeltemperatuur aangepast kan worden. Er staat geen enkele tekst bij, behalve de huidige doeltemperatuur. Ondanks de grootte is ie niet makkelijk te bedienen.
Als je de schuif verschuift en dan aantikt gaat de aangepaste doeltemperatuur ogenblikkelijk in, en kun je pas dan met een schuifje de tijdsduur instellen, alleen per 5 minuten maar boven de 45 minuten alleen nog per kwartier.
Je kan dus geen tijdsduur meer intikken. Als je niet zo'n vaste vinger hebt is het niet goed te doen.
De mogelijkheid om de aangepaste temperatuur te laten gelden tot de volgende programma-verandering, is helemaal verdwenen.
Als je de brede schuif verschuift en dan teruggaat zonder hem ook nog aan te tikken, gaat de aangepaste temperatuur helemaal níet in, en wordt er ook niet gewaarschuwd!
De web-app heeft geen schuiven en nog wel de optie 'tot de volgende verandering'.

Je kunt niet meer tussen de verschillende ruimtes 'swipen'; je moet altijd eerst terug naar het startscherm en dan een andere ruimte aantikken. Dus als je zoals ik wegens onregelmatige werktijden zeer regelmatig de programmering van meerdere ruimtes moet aanpassen, ben je nog meer aan het tikken dan voorheen: twee keer tikken om van het slimme schema naar het startscherm te gaan, en nog twee keer om in het slimme schema van de volgende ruimte te komen. (Tado, kan het swipen terugkomen? En ook swipen tussen de slimme-schema-schermpjes van de ruimtes alstublieft.)

Het nieuwe "Klimaatcomfort" scherm geeft op een schaal van 0-100 aan hoe de buitenluchtkwaliteit zou moeten zijn. Waar dat op gebaseerd is is niet duidelijk.
En verder in een anders vormgegeven overzicht met plaatje de temperatuur en vochtigheid per ruimte, en of er open ramen gedetecteerd zijn geweest. Het is zo ruim vormgegeven dat je flink moet swipen om alles te zien.

De "instellingen" beginnen nu met een lijst van 7 "skills", elk met een prachtig kleurig icoontje. Als je ze aantikt blijkt er bij 5 van de 7 "momenteel" nog niets in te stellen; alleen "Geolocatie" en "Open Raam Detectie" hebben dezelfde instellingen als voorheen.
Daaronder, na swipen, kleurloos dezelfde overige instellingen als voorheen.

Dat de app nu start met een overzicht van de verschillende ruimtes is een verbetering, maar voor de rest vind ik het vooral achteruitgang.

[ Voor 20% gewijzigd door PeterdeBruin op 14-12-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:37
PeterdeBruin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:43:

Als startscherm krijg je nu een overzicht met een blokje per ruimte (zone), en blokjes voor "Klimaatcomfort", "Geolocatie", "Energiebesparingen" en "Verwarmingsketel reparatiediensten".
In de zone-blokjes staat in grote cijfers de huidige temperatuur, en héél erg klein de doeltemperatuur.
Bij die laatste staat in de Android-app ook heel klein "Ingesteld op" maar in de web-app "Verander naar". In de web-app ontbreekt ook het blokje "Energiebesparingen".

Als je een ruimte aantikt kom je in een scherm waar juist heel groot de doeltemperatuur staat, en klein onderaan de huidige temperatuur en vochtigheid. Ook hier in nog kleinere letters aangegeven wat wat is. Niet bepaald duidelijk allemaal.
Behalve de vochtigheid geeft dit scherm geen extra informatie.

Als je die doeltemperatuur aantikt kom je in een scherm waar met een heel grote schuif (zo groot dat ie er niet als een schuif uitziet) de doeltemperatuur aangepast kan worden. Er staat geen enkele tekst bij, behalve de huidige doeltemperatuur.
Als je de schuif aantikt gaat de aangepaste doeltemperatuur ogenblikkelijk in, en kun je vervolgens met een schuifje de tijdsduur instellen, alleen per 5 minuten maar boven de 45 minuten alleen nog per kwartier.
Je kan dus geen tijdsduur meer intikken.
De mogelijkheid om de aangepaste temperatuur te laten gelden tot de volgende programma-verandering, is helemaal verdwenen.

Vanaf het ruimte scherm kun je ook met een knop middenin naar het "slimme schema" en rechtsbovenin naar de temperatuurgrafiek. Die zijn allebei ongewijzigd. De web-app heeft nog steeds geen grafieken.

Je kunt niet meer tussen de verschillende ruimtes 'swipen'; je moet altijd eerst terug naar het startscherm en dan een andere ruimte aantikken. Dus als je zoals ik wegens onregelmatige werktijden zeer regelmatig de programmering van meerdere ruimtes moet aanpassen, ben je nog meer aan het tikken dan voorheen: twee keer tikken om van het slimme schema naar het hoofdscherm te gaan, en nog twee keer om in het slimme schema van de volgende ruimte te komen. (Tado, kan het swipen terugkomen? En ook swipen tussen de slimme-schema-schermpjes van de ruimtes alstublieft.)

Het "Klimaatcomfort" scherm geeft op een schaal van 0-100 aan hoe de buitenluchtkwaliteit zou moeten zijn. Waar dat op gebaseerd is is niet duidelijk.
En verder in een anders vormgegeven overzicht de temperatuur en vochtigheid per ruimte, en of er open ramen gedetecteerd zijn geweest. Het is zo ruim vormgegeven dat je flink moet swipen om alles te zien.

De "instellingen" beginnen nu met een lijst van 7 "skills", elk met een prachtig kleurig icoontje. Als je ze aantikt blijkt er bij 5 van de 7 nog niets in te stellen; alleen "Geolocatie" en "Open Raam Detectie" hebben dezelfde instellingen als voorheen.
Daaronder kleurloos dezelfde overige instellingen als voorheen.

Dat er nu een overzicht is van de verschillende ruimtes is een verbetering, maar voor de rest vind ik het vooral achteruitgang.
Bedankt Peter, nu krijg ik nog maar eens bevestigt dat ik de update gewoon niet moet uitvoeren.
Jammer dat je niet je geld kan terugvragen en naar een v3 terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeterdeBruin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:52:
De firmware van 4 van mijn 6 radiatorknoppen is de afgelopen week bijgewerkt van 49.3 naar 54.9.
Twee knoppen (en niet de oudste) zitten na bijna een week nog steeds op 49.3; dat updates binnen enkele uren binnen zijn klopt niet.

Ik heb eens getest of het vervelende issue dat "Vroege start" op de knoppen niet naar behoren werkt, nu is opgelost, maar dat lijkt niet het geval.
Voor een opwarming van 2,5 graad, werd de doeltemperatuur 50 minuten te vroeg bereikt.
Dit was de badkamer; in een grotere ruimte zal het ws nog veel erger zijn (maar die zit nog op 49.3).

NB Op mijn Tado° State pagina kun je o.a. een overzicht van al je firmware-versies zien.
Vroege start zit niet in de Firmware maar zit op onze server. Mochten we de feature verbeteren zal dat dus niet van een firmware-update afhangen.

We doen nu staggered roll-outs van firmwares. Het is dus normaal dat er een paar op een oudere zitten. Niets om u zorgen over te maken. De rest zal de update krijgen in de komende weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
tado schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:27:
[...]
Vroege start zit niet in de Firmware maar zit op onze server.
Waarom maakt die server dan onderscheid tussen ruimten met een thermostaat en ruimten met alleen slimme knoppen?
Rekent ie voor ruimtes met alleen slimme knoppen ook intern misschien alleen in hele graden en maakt ie daardoor enorme afrondfouten? ;(
En dat al twee jaar lang.

Wat ook zou kunnen verbeteren in de 'Vroege start', is dat ie ruimten langzamer op zou kunnen warmen dan met 100%. Als gegeven is dat op een bepaalde tijd een bepaalde temperatuur bereikt moet zijn, zou hij vroeger kunnen starten dan noodzakelijk en dan niet met 100% verwarmen maar met 60% bijvoorbeeld; dat zou (afhankelijk van de buitentemperatuur, en alleen bij installaties met een eigen ketel) dikwijls een stuk zuiniger zijn.

Ook zonder vroege start zou ik in de programmering willen kunnen aangeven dat er ('s avonds bijvoorbeeld) langzaam opgewarmd mag worden. Dat zou zowel comfortabeler als zuiniger zijn.
Nu programmeer ik vaak in dat de temperatuur in stapjes oploopt, wat meer werk is voor mij, maar ook betekent dat de radiatorknoppen zichzelf vaker open en dicht moeten draaien dan wanneer er continu langzaam opgewarmd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:48
PeterdeBruin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:07:
[...]
Rekent ie voor ruimtes met alleen slimme knoppen ook intern misschien alleen in hele graden en maakt ie daardoor enorme afrondfouten? ;(
En dat al twee jaar lang.
Ik heb al altijd vermoed dat die knoppen hardware-matig maar tot op een graad nauwkeurig werken. Er is totaal geen andere reden te bedenken waarom in de app zowel huidige als doel-temperatuur maar in hele graden getoond worden. De grafiek toont daarentegen wel tot op 0.1 graad, maar ik ga er van uit dat ze daar valsspelen en bvb een gemiddelde over 10 voorbije meetwaarden tonen. Met enkel hele graden zou de grafiek er enorm blokkerig uitzien.

Dat die vroege start niet deftig werkt, kan toch echt niet te wijten zijn aan die afrondfouten. Hier trouwens ook het grootste probleem met de badkamer. Natuurlijk wellicht ook omdat het daar meest opvalt, aangezien die maar een uurtje een bepaalde doeltemperatuur heeft, en de rest van de dag koud mag blijven. Staat ingesteld voor 23 graden om 6u30, maar ook vandaag was het om 5u38 al 23 graden. Nog vreemder is dat hij altijd nog blijft doorstoken (welliswaar maar op 2 of 1 golfje) zelfs al is de doeltemperatuur al bereikt. Uiteindelijk bereikte mijn badkamer 23.8 graden om 7u13. En om 7u20, tien minuten voor het einde van het tijdsslot, zie ik hem alweer wat bijstoken terwijl de temperatuur dan nog altijd 23.5 graden is ?!

Ik vind het overigens ook slecht in de grafiek dat je ingesteld tijdslot getoond wordt mét vroege start erbij. Ik zou veel liever hebben dat die tijdslots gewoon die zijn die je zelf geprogrammeerd hebt. Als je ziet dat er al verwarmd wordt in aanloop naar dat slot, weet je ook zelf wel dat het door vroege start is. Nu lijkt het of ik een slot geprogrammeerd hebt dat al om 3u30 begint, terwijl het slot daadwerkelijk 6u30-7u30 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 12:31
Ik heb een aantal maanden geleden een Tado thermostaat gekocht (zonder HomeKit ondersteuning).
Nu zie ik in de app dat er een update is.
Je zou zeggen dat je die gewoon kunt downloaden, maar er moet €20 voor betaald worden!

https://support.tado.com/...et-de-V2-V3-Starterskits-

Bizar dat ze dit op deze manier doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
tado schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:27:
[...]

Vroege start zit niet in de Firmware maar zit op onze server. Mochten we de feature verbeteren zal dat dus niet van een firmware-update afhangen.

We doen nu staggered roll-outs van firmwares. Het is dus normaal dat er een paar op een oudere zitten. Niets om u zorgen over te maken. De rest zal de update krijgen in de komende weken.
Is er ergens een changelog van de fw updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 10:44

Allemaal al meegemaakt. Na een reset van tado werkte het weer en zonder verdere uitleg.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Lowizi schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:03:
Ik heb een aantal maanden geleden een Tado thermostaat gekocht (zonder HomeKit ondersteuning).
Nu zie ik in de app dat er een update is.
Je zou zeggen dat je die gewoon kunt downloaden, maar er moet €20 voor betaald worden!

https://support.tado.com/...et-de-V2-V3-Starterskits-

Bizar dat ze dit op deze manier doen.
Lees eens wat er hier al weken besproken is en wat er op de website staat. Je hoeft niet te updaten je _mag_ updaten. Ook zonder update blijft alles gewoon werken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
isomis schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:51:
[...]

Allemaal al meegemaakt. Na een reset van tado werkte het weer en zonder verdere uitleg.
Het zou heel mooi zijn als Tado een bericht zou sturen ruim voor er een update plaatsvindt. Hier was het ook weer raak. Ketel bleef actief terwijl ik geen warmtevraag vanuit de app of het programma kon zien. Na een reset gekeken of er ook een update was geweest. Ja dus. Ik kan geen andere verklaring voor het branden van de ketel bedenken, vooral ook omdat het al een keer of wat eerder is voorgekomen bij updates. Samenhang lijkt mij waarschijnlijk omdat spontane ketelactiviteiten hier verder niet voorkomen. Misschien kan @tado hier iets over zeggen? Is er een verklaring? Ik moet er niet aan denken dat er een update is als ik een paar dagen niet thuis ben.
Snel onderzoek door Tado wijst uit dat de storing niet samenhing met de firmware update, deze was al een paar dagen eerder uitgevoerd. Misschien haperde een radiatorkraan.

[ Voor 9% gewijzigd door HGBMason op 13-12-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HGBMason schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:29:
[...]

Het zou heel mooi zijn als Tado een bericht zou sturen ruim voor er een update plaatsvindt. Hier was het ook weer raak. Ketel bleef actief terwijl ik geen warmtevraag vanuit de app of het programma kon zien. Na een reset gekeken of er ook een update was geweest. Ja dus. Ik kan geen andere verklaring voor het branden van de ketel bedenken, vooral ook omdat het al een keer of wat eerder is voorgekomen bij updates. Samenhang lijkt mij waarschijnlijk omdat spontane ketelactiviteiten hier verder niet voorkomen. Misschien kan @tado hier iets over zeggen? Is er een verklaring? Ik moet er niet aan denken dat er een update is als ik een paar dagen niet thuis ben.
Ik kan precies zien wanneer een update op uw tado gezet is. Graag een uitgebreid rapport met exacte data+tijden doorsturen naar onze support en dan kunnen we kijken of het met de update te maken heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
tado schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:34:
[...]

Ik kan precies zien wanneer een update op uw tado gezet is. Graag een uitgebreid rapport met exacte data+tijden doorsturen naar onze support en dan kunnen we kijken of het met de update te maken heeft gehad.
Dank voor de snelle reactie! Ik stuur de gegevens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterdeBruin
PeterdeBruin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:43:

In de zone-blokjes staat in grote cijfers de huidige temperatuur, en héél erg klein de doeltemperatuur.

Behalve de vochtigheid geeft dit scherm geen extra informatie.

Als je die doeltemperatuur aantikt kom je in een scherm waar met een heel grote schuif (zo groot dat ie er niet als een schuif uitziet) de doeltemperatuur aangepast kan worden. Er staat geen enkele tekst bij, behalve de huidige doeltemperatuur.
Als je de schuif verschuift en dan aantikt gaat de aangepaste doeltemperatuur ogenblikkelijk in, en kun je pas dan met een schuifje de tijdsduur instellen, alleen per 5 minuten maar boven de 45 minuten alleen nog per kwartier.
Je kan dus geen tijdsduur meer intikken.
Als je de schuif verschuift en dan teruggaat zonder hem nog eens aan te tikken, gaat de aangepaste temperatuur helemaal níet in, en wordt er ook niet gewaarschuwd.

Vanaf het ruimte scherm kun je ook met een knop middenin naar het "slimme schema" en rechtsbovenin naar de temperatuurgrafiek. Die zijn allebei ongewijzigd. De web-app heeft nog steeds geen grafieken.

Je kunt niet meer tussen de verschillende ruimtes 'swipen'; je moet altijd eerst terug naar het startscherm en dan een andere ruimte aantikken. Dus als je zoals ik wegens onregelmatige werktijden zeer regelmatig de programmering van meerdere ruimtes moet aanpassen, ben je nog meer aan het tikken dan voorheen: twee keer tikken om van het slimme schema naar het hoofdscherm te gaan, en nog twee keer om in het slimme schema van de volgende ruimte te komen. (Tado, kan het swipen terugkomen? En ook swipen tussen de slimme-schema-schermpjes van de ruimtes alstublieft.)

Het "Klimaatcomfort" scherm geeft op een schaal van 0-100 aan hoe de buitenluchtkwaliteit zou moeten zijn. Waar dat op gebaseerd is is niet duidelijk.
En verder in een anders vormgegeven overzicht de temperatuur en vochtigheid per ruimte, en of er open ramen gedetecteerd zijn geweest. Het is zo ruim vormgegeven dat je flink moet swipen om alles te zien.

De "instellingen" beginnen nu met een lijst van 7 "skills", elk met een prachtig kleurig icoontje. Als je ze aantikt blijkt er bij 5 van de 7 nog niets in te stellen; alleen "Geolocatie" en "Open Raam Detectie" hebben dezelfde instellingen als voorheen.
Daaronder kleurloos dezelfde overige instellingen als voorheen.

Dat er nu een overzicht is van de verschillende ruimtes is een verbetering, maar voor de rest vind ik het vooral achteruitgang.
O, en de warmtegolfjes, voorheen vlammetjes, die per ruimte in 3 niveau's de warmtevraag aangaven, zijn nu verdwenen!
In plaats daarvan is er in het overzichtsscherm een heel kleine tekst "Verwarming naar ..." die in de plaats komt van "Ingesteld op ...". De mate van verwarming wordt niet meer aangegeven.

Voorlopig niet doen, deze betaalde downgrade, is mijn advies.

Update: De Windows 10 app is ongewijzigd gebleven, inclusief golfjes, en hier kan ik nog een temperatuur instellen "tot de volgende verandering".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Tado weer eens down, ik ben blij met m'n houtkachel want sinds m'n 'slimme' thermostaat kom ik toch nog regelmatig in een koud huis...

Ik dit geval een cloud error in de app en dus geen verwarming totdat ik daar net zelf achter kwam...

Het lijkt erop dat tado niet alleen onder druk van hun investeerders het businessmodel moet wijzigen, maar ondertussen ook hun infra niet op orde heeft voor de groei die ze willen halen. Begint wat repetitief te worden ieder stook seizoen

[ Voor 60% gewijzigd door Sander op 11-12-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Ik heb ook de nieuwe app gekocht echter is de temperatuur lastiger in te stellen dan in de vorige app als ik eerlijk ben. Als ik de temperatuur op 21.5 graden wil zetten loop ik de pielen met die schuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Sander schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:35:
Tado weer eens down, ik ben blij met m'n houtkachel want sinds m'n 'slimme' thermostaat kom ik toch nog regelmatig in een koud huis...

Ik dit geval een cloud error in de app en dus geen verwarming totdat ik daar net zelf achter kwam...

Het lijkt erop dat tado niet alleen onder druk van hun investeerders het businessmodel moet wijzigen, maar ondertussen ook hun infra niet op orde heeft voor de groei die ze willen halen. Begint wat repetitief te worden ieder stook seizoen
Hier niets aan de hand; dit zal geen cloud error zijn lijkt mij, maar een lokaal connectieprobleem in je systeem.
Kijk eens op http://www.peterdebruin.net/tado.html; als je gegevens krijgt dan werkt de cloud wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sander schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:35:

De hele dag geen enkel probleem hier. Ik ben bang dat er bij je eigen netwerk een probleem zit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20

RHE123

Edubits

Op het moment dat @Sander het probleem had kreeg ik ook enkele minuten lang niet of nauwelijks verbinding met Tado. De API gaf 50x response. Was gelukkig van korte duur!

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
Ortep schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:03:
[...]

De hele dag geen enkel probleem hier. Ik ben bang dat er bij je eigen netwerk een probleem zit.
Vanuit mijn view is er wel een 'storing' geweest, maar niet zo dramatisch als wat @Sander beweerd
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5lyqzo.png

Hier stond de thermostaat op 20 graden ingesteld sinds 19:00, vervolgens zie ik die temperaturen netjes via de api (grafiek) terug, om 20:29 heb ik nog goede data vanuit de api terug, dan valt het even weg en om 20:40 is het weer terug.

Waarschijnlijk als je op dat moment thuis komt is het inderdaad niet warm vanwege die kleine storing. zo dramatisch is dat nu ook weer niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
RHE123 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:25:
Op het moment dat @Sander het probleem had kreeg ik ook enkele minuten lang niet of nauwelijks verbinding met Tado. De API gaf 50x response. Was gelukkig van korte duur!
Ik heb met meerdere endpoints en services gecheckt, het was zeker een glitch op dat moment waarbij alles echt down was, maar ik zag ook dat eerdere switches van thuis komen niet doorkwamen in mijn homeassistent history. API werkte dus wel maar gedurende 2 uur was mijn locatie al niet geüpdatet naar thuis in Tado (hass en andere apps die daar wat mee doen wel.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferbke
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-05-2023
Hallo

Ook ik had gisteren rond 20:35 even moeite om te connecteren...Duurde 10 minuten en was terug OK.
Wel even schrikken dat dit dus echt kan gebeuren. Ik had er niet echt bij stil gestaan dat alles in de cloud draaide...
Een andere vraag. Is er een mogelijkheid om via tado de temperatuur van het ketelwater in te stellen? Ik heb momenteel geen WAR die dat zou kunnen regelen maar blijkbaar kan dit toch voor een serieuze besparing zorgen. Nu beslist tado zelf hoe warm het ketelwater mag worden (vb. 55° zie ik dikwijls opduiken). Wat zijn trouwens de mogelijke temperaturen die tado vraagt? Ik vind die info niet terug.
Verder zou ik het ook fijn vinden moest je tado kunnen instellen dat in een bepaald slim programma 'rustig' mag gestookt worden en dat het geen probleem is dat een temperatuur niet tijdig wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 13:30
Tado v3+ geïnstalleerd adhv de instructies. Alles vlot verlopen en zeer uitgebreid uitgelegd! Er is wel nog een probleem met de CV dus ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen :-(

Ik heb nog geen abo genomen. Kan ik mijn huis ook manueel in AWAY mode plaatsen of kan dat enkel via de Geofencing optie aub?

Bij Netatmo heb je een knop die alles AWAY plaatst en daar kan je ook aangeven tot wanneer die actief is.

[ Voor 11% gewijzigd door dragonfly4 op 12-12-2018 21:42 . Reden: werkt toch niet naar behoren ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
dragonfly4 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:58:
Tado v3+ geïnstalleerd adhv de instructies. Alles vlot verlopen en zeer uitgebreid uitgelegd! Er is wel nog een probleem met de CV dus ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen :-(

Ik heb nog geen abo genomen. Kan ik mijn huis ook manueel in AWAY mode plaatsen of kan dat enkel via de Geofencing optie aub?

Bij Netatmo heb je een knop die alles AWAY plaatst en daar kan je ook aangeven tot wanneer die actief is.
Manueel in away zetten kan niet, dit gaat automatisch via geo-fencing. Wel kan je natuurlijk op elk gewenst moment de temperatuur aanpassen, de verwarming uitzetten of een automatische verandering (volgens je schema). Dit allemaal kun je dan weer instellen op een timer (Verwarming uit voor 30 minutem), tot de volgende automatische verandering volgens je schema of tot je dit zelf weer uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
PeterdeBruin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:33:
[...]

O, en de warmtegolfjes, voorheen vlammetjes, die per ruimte in 3 niveau's de warmtevraag aangaven, zijn nu verdwenen!
In plaats daarvan is er in het overzichtsscherm een heel kleine tekst "Verwarming naar ..." die in de plaats komt van "Ingesteld op ...". De mate van verwarming wordt niet meer aangegeven.

Voorlopig niet doen, deze betaalde downgrade, is mijn advies.

Update: De Windows 10 app is ongewijzigd gebleven, inclusief golfjes, en hier kan ik nog een temperatuur instellen "tot de volgende verandering".
Het is in mijn ogen ook waanzin dat die optie eruit gehaald is.
De hele update lijkt ook meer gebaseerd te zijn op form over factor, want zoals je zelf ook al schreef is het nagenoeg onmogelijk om de verwarming, snel op een xx graden in te stellen. Niet dat het in de praktijk veel uitmaakt of ie op 20,1, 20 of 19,9 staat.
Alleen vandaag aanbiedingen die ook interessant zijn voor bestaande klanten. Zeker de multi-packs van de Slimme Radiatorknoppen kunnen interessant zijn.
https://www.tado.com/nl/producten

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2w3nsro.png

Daarnaast de hele komende week ook kortingen op onze starter kits en op speciale bundels:

• dragonfly4
Lap, 2 dagen te vroeg gekocht ;(

• dragonfly4
cs-tweak schreef op donderdag 13 december 2018 @ 01:35:
[...]

Manueel in away zetten kan niet, dit gaat automatisch via geo-fencing. Wel kan je natuurlijk op elk gewenst moment de temperatuur aanpassen, de verwarming uitzetten of een automatische verandering (volgens je schema). Dit allemaal kun je dan weer instellen op een timer (Verwarming uit voor 30 minutem), tot de volgende automatische verandering volgens je schema of tot je dit zelf weer uitzet.
Bedankt en ik kan het inderdaad manueel regelen maar als je 5 zones hebt ben je wel even bezig.

Hoe zou jij dit dan oplossen? Je gaat op weekend en weet niet wanneer je terug thuis bent. Geofencing staat standaard op 400m dus als we thuis komen zal het huis nog koud zijn.

Vroeger stond de (Netatmo) thermostaat in away mode, moment dat we vertrekken en nog 1-2u moeten rijden ging away uit en was het huis lekker warm toen we thuiskwamen.

Kan je die away die ingesteld werd met geofencing dan overrulen met 1 klik?

Bijna alle online info en YouTube videos gaan nog over de oude app dus moeilijk om zo'n info te vinden over v3+.

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb sinds vanochtend geen verbinding met Tado, meer mensen hier last van?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Sanderrr schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:45:
Nee, verbinding is hier gewoon in orde

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
tado schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:53:
Alleen vandaag aanbiedingen die ook interessant zijn voor bestaande klanten. Zeker de multi-packs van de Slimme Radiatorknoppen kunnen interessant zijn.

[Afbeelding]

Daarnaast de hele komende week ook kortingen op onze starter kits en op speciale bundels:
Is er als nieuwe klant uberhaubt nog een mogelijkheid om een V3 kit te krijgen?
Overwoog eerder om een kit aan te schaffen maar de maandelijkse bijdragen weerhouden mij ervan.
Nu er met korting gestrooid wordt wil ik het nog wel een keer overwegen maar ik wil alle functionaliteit zonder maandelijkse vastigheid. Wat kun jij aanbevelen? :)

• Sanderrr
JBS schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:51:
[...]
Nee, verbinding is hier gewoon in orde
Mhm, zie dat de bridge geen verbinding maakt met mn Google Wifi pucks, daar gaat dus iets mis.

Joost.B schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:53:
[...]

Overwoog eerder om een kit aan te schaffen maar de maandelijkse bijdragen weerhouden mij ervan.
Nu er met korting gestrooid wordt wil ik het nog wel een keer overwegen maar ik wil alle functionaliteit zonder maandelijkse vastigheid. Wat kun jij aanbevelen? :)
V1,V2 en V3 produceren we niet meer. Eventueel zijn er nog 1-2 shops waar u ze kunt vinden. Wij verkopen alleen nog V3+ en ook aan shops leveren we alleen nog V3+

Lees mijn eerdere reacties hier:
tado in "Tado Smart Thermostat Topic"
En hier:
tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

V2 lijkt nog (heel even) verkrijgbaar:
pricewatch: Tado Smart Thermostat

V3 zo goed als uitverkocht:
pricewatch: Tado Slimme Thermostaat V3

V3+ is goed leverbaar:
pricewatch: Tado Slimme Thermostaat V3+

En vandaag dus met extra korting via onze eigen webshop:
Sanderrr schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:45:
U kunt altijd zelf nagaan of er iets "groters" aan de hand is: https://tado.statuspage.io/

In uw geval zou ik met dit artikel beginnen: https://support.tado.com/hc/nl/articles/206151036

[ Voor 69% gewijzigd door tado op 13-12-2018 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45
LET OP: Op het moment 20% korting op Tado.com. In de mail staat dat het alleen vandaag is, maar via de site gewoon tot 20 December!
Dus, traaaaggg :+

[ Voor 9% gewijzigd door MuddyMagical op 13-12-2018 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 23:23
MuddyMagical schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:11:
LET OP: Op het moment 20% korting op Tado.com. In de mail staat dat het alleen vandaag is, maar via de site gewoon tot 20 December!
Dus, traaaaggg :+
Ja heeel traag maar bij kleine aanschaf ook duur. Ik wilde een thermostaatknop bestellen, 64 euro in de actie maar komt 10 euro verzendkosten bij...... Laat dan maar :/

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bij mij zijn er inmiddels 6 extra knoppen onderweg :) Daarmee maak ik all radiatoren in huis slim, m.u.v. 2 stuks (toilet in de hal en de hoofdbadkamer). Ik zet ook een knop op mijn convector, maar die is nu nog van een kraan voorzien. Dat wordt dus even klussen.

Komend voorjaar wellicht ook maar eens de A/C controllers proberen :)

• KWOAD
Bij Amazon kan je de knoppen krijgen € 62,80. Dat is verder geen aanbieding en inclusief verzendkosten.

[ Voor 21% gewijzigd door KWOAD op 13-12-2018 13:11 ]

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

KWOAD schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:11:
Bij Amazon kan je de knoppen krijgen € 62,80. Dat is verder geen aanbieding en inclusief verzendkosten.
https://www.amazon.de/Tad...6099&sr=8-3&keywords=tado

Dat is dan de vertikale versie....anders dat het huistekentje en de graden zijn omgedraaid in vergelijking met de horizontale versie lijkt mij dat het niets uitmaakt of je de vertikale versie horizontaal installeert?

• Daniel.
alwinus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:06:
[...]

Dat is dan de vertikale versie....anders dat het huistekentje en de graden zijn omgedraaid in vergelijking met de horizontale versie lijkt mij dat het niets uitmaakt of je de vertikale versie horizontaal installeert?
Die heb ik nodig op 1 knop. Nu moet ik mijn hoofd scheef houden.

• KWOAD
[...]
Klopt, verder heb ik geen verschil gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
dragonfly4 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:53:
[...]

Bedankt en ik kan het inderdaad manueel regelen maar als je 5 zones hebt ben je wel even bezig.

Hoe zou jij dit dan oplossen? Je gaat op weekend en weet niet wanneer je terug thuis bent. Geofencing staat standaard op 400m dus als we thuis komen zal het huis nog koud zijn.

Vroeger stond de (Netatmo) thermostaat in away mode, moment dat we vertrekken en nog 1-2u moeten rijden ging away uit en was het huis lekker warm toen we thuiskwamen.

Kan je die away die ingesteld werd met geofencing dan overrulen met 1 klik?

Bijna alle online info en YouTube videos gaan nog over de oude app dus moeilijk om zo'n info te vinden over v3+.
Volgens mij kan de klantenservice van Tado de geo-fence afstand voor je aanpassen. Mocht je dit dus anders willen dan de standaard dan kan je dat volgens mij via een support-ticket regelen en passen zij dit voor je aan.

Zelf heb ik slechts 1 zone, maar ik snap dat dit lastiger is om voor 5 zones te gaan aanpassen - of daar iets voor is bedacht in de eigen app weet ik eigenlijk niet. Je zou natuurlijk, indien je bijvoorbeeld Apple Homekit gebruikt, wel een 'scene' kunnen maken waardoor alle verwarmingszones gaan verwarmen.

Verder is het verschil in V3 en V3+ op dit moment volgens mij vooral cosmetisch - dat wat je in de 'oude' V3 app kan zou andersom ook moeten kunnen in de V3+.

Aangezien je vragen vrij specifiek zijn voor jouw situatie zou ik aanraden gewoon een ticket aan te maken bij Tado, die hebben natuurlijk beter overzicht -> https://support.tado.com/hc/nl
[...]

Het enige verschil tussen horizontale en verticale Slimme Radiatorknop is de oriëntatie van het display.
cs-tweak schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:29:
[...]

Volgens mij kan de klantenservice van Tado de geo-fence afstand voor je aanpassen. Mocht je dit dus anders willen dan de standaard dan kan je dat volgens mij via een support-ticket regelen en passen zij dit voor je aan.

Zelf heb ik slechts 1 zone, maar ik snap dat dit lastiger is om voor 5 zones te gaan aanpassen - of daar iets voor is bedacht in de eigen app weet ik eigenlijk niet. Je zou natuurlijk, indien je bijvoorbeeld Apple Homekit gebruikt, wel een 'scene' kunnen maken waardoor alle verwarmingszones gaan verwarmen.

Verder is het verschil in V3 en V3+ op dit moment volgens mij vooral cosmetisch - dat wat je in de 'oude' V3 app kan zou andersom ook moeten kunnen in de V3+.

Aangezien je vragen vrij specifiek zijn voor jouw situatie zou ik aanraden gewoon een ticket aan te maken bij Tado, die hebben natuurlijk beter overzicht -> https://support.tado.com/hc/nl
U kunt zelf uw "home" radius aanpassen via my.tado.com en dan instellingen.

[ Voor 21% gewijzigd door tado op 13-12-2018 14:33 ]

• HGBMason
  • Niet online
HGBMason schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:29:
[...]

Snel onderzoek door Tado wijst uit dat de storing niet samenhing met de firmware update, deze was al een paar dagen eerder uitgevoerd. Misschien haperde een radiatorkraan.

• tummeke393
  • Laatst online: 01-09 11:32
Ik ben even benieuwd om te leren hoe andere Tweakers Tado precies gebruiken. Ik heb hem nu een week geinstalleerd en nu goed draaiende na updates en al, maar het idee dat ik er nog niet het maximale uithaal...

Een van de issues is dat mijn vrouw relatief dicht bij huis werkt (~2km hemelsbreed volgens Google Maps). Daardoor verlaagt de afwezigheidstemperatuur bij de balans of comfort stand niet helemaal naar de gewenste 15 graden, maar blijft steken op 16 graden terwijl mijn vrouw de hele dag weg is... Ik zelf werk juist ver weg, waardoor het fijn zou zijn als Tado al vroeg herkent dat ik richting huis beweeg/ in de trein richting huis stap.

Daarnaast hebben we een oud en vrij matig geisoleerd huis en een vrij trage verwarming (Pelletkachel met CV koppeling). Het duurt dus wel even om het huis op te warmen, wat niet bijdraagt aan het comfort als de voorverwarming op ECO moet staan om het probleem hierboven op te lossen. Het zou dus wel fijn zijn als Tado een beetje door heeft wanneer we ongeveer thuis gaan komen. Vooralsnog lijkt het bijna handiger een vast schema te programmeren, omdat ik nu geen controle heb over vanaf wanneer voorverwarmd mag worden (evt op basis van locatie), maar dat gaat niet omdat Tado bij gedetecteerde afwezigheid alleen de verlagingstemperatuur aanhoudt.

Hebben jullie nog tips hoe Tado beter af te stellen? Leert Tado misschien nog van ons ritme? Is het anders mogelijk om per gebruiker een andere instelling voor 'verwarmen voor aankomst' te kiezen (dit kan ik nergens vinden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Joost.B schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:53:
[...]

Op marktplaats en Ebay zijn ze volop verkrijgbaar...

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
tummeke393 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:52:
Heb en jullie nog tips hoe Tado beter af te stellen? Leert Tado misschien nog van ons ritme? Is het anders mogelijk om per gebruiker een andere instelling voor 'verwarmen voor aankomst' te kiezen (dit kan ik nergens vinden)?
Als je een slecht geïsoleerd huis met trage verwarming hebt is het niet echt handig om de temperatuur te laten zakken tot 15°c.

Het duurt dan veel te lang om het huis op te warmen.
En doordat de wanden koud blijven zal je de kamertemperatuur vaak hoger moeten zetten om een beetje comfort te krijgen.

Het kan in praktijk betekenen dat je meer energie verbruikt bij een verlaging naar 15°c dan bij een verlaging naar 17°c.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik krijg nu iedere keer als ik de app open de vraag of ik de app leuk vind en of ik deze wil beoordelen, blijft maar terug komen, wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
NB Mijn review van de V3+ app-update heeft diverse aanvullingen gekregen.

Onder andere dat de V3 web-app ook voor V3+ -eigenaren nog te gebruiken is op het adres https://my.tado.com/webapp/ !

De V3+ web-app staat op https://my.tado.com/app/nl/main/ ; misschien is die ook wel die is niet te gebruiken door V3-eigenaren.

[ Voor 10% gewijzigd door PeterdeBruin op 14-12-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18

bonyuri

Investigator!

@tado als ik gebruik wil maken van de relais op de thermostaat zelf om mijn vloerverwarmingspomp aan te sturen, moet er dan nog iets geactiveerd worden?
Ik heb nu alles aangesloten zitten, maar de relais blijft open :(

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18

bonyuri

Investigator!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tummeke393
  • Laatst online: 01-09 11:32
PeterdeBruin schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:27:
De V3+ web-app staat op https://my.tado.com/app/nl/main/ ; misschien is die ook wel te gebruiken door V3-eigenaren. Wil iemand met V3 het eens proberen?
Hier lukt dat niet. Krijg een foutmelding, "Please contact customer support".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:03
Tadown?

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:15
Ja. Kan niet inloggen. Homekit werkt wel, zo lijkt het.

[ Voor 10% gewijzigd door Napsju op 14-12-2018 10:19 ]

Lekker!

Pagina: 1 ... 67 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!