Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
@tado is het (of wordt het) trouwens mogelijk om via manueel instellen op de thermostaat, deze per halve graad in te stellen? nu is dit alleen per volle graad mogelijk, via de app kan ik het zelfs per 0,1graad instellen.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETH0.1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:57:
@tado is het (of wordt het) trouwens mogelijk om via manueel instellen op de thermostaat, deze per halve graad in te stellen? nu is dit alleen per volle graad mogelijk, via de app kan ik het zelfs per 0,1graad instellen.

bedankt
Dit is niet iets waar we aan werken. Het idee is dat de thermostaat zelf alleen voor tijdelijke boost's gebruikt zal worden en alle kleine aanpassingen via de app gedaan zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
tado schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:00:
[...]

Dit is niet iets waar we aan werken. Het idee is dat de thermostaat zelf alleen voor tijdelijke boost's gebruikt zal worden en alle kleine aanpassingen via de app gedaan zullen worden.
Kleine aanpassingen via de app is bij mij alleen mogelijk voor de zone waar ook de wandthermostaat hangt. In de zones met alleen radiatothermostaten kan ik de temperatuur alleen per hele graad regelen. Kan ik dat anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HGBMason schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:03:
[...]

Kleine aanpassingen via de app is bij mij alleen mogelijk voor de zone waar ook de wandthermostaat hangt. In de zones met alleen radiatothermostaten kan ik de temperatuur alleen per hele graad regelen. Kan ik dat anders instellen?
Dit is niet mogelijk zonder extra hardware toe te voegen (U kunt voor elke zone met Slimme Radiatorknoppen overwegen om een Slimme Wandthermsotaat toe te voegen als meetinstrument voor die zone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:35

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Vorige week de V2 besteld naar aanleiding van een eerdere reactie van mij in dit topic.
Afgelopen zaterdag geïnstalleerd in no-time, dat stelde dus bijna letterlijk niets voor.

Handleiding icm wizard was ideaal en ondertussen draait het geheel prima.

Op de 1 of andere wijze blijft de Tado Thermostaat het icoontje Firmware Update aangeven, dit zie je na 1 keer op de knop op het apparaat gedrukt te hebben. Het icoon van de update komt dan direct in het beeld. Is dit normaal?

In principe zou een firmware update maximaal een uur in beslag moeten nemen (volgens de website van Tado). Heeft iemand dit al eerder mee gemaakt en is er een simpele oplossing voor, of hoort het gewoon zo te zijn?

Verder tot nu toe zeker tevreden, app is overzichtelijk en makkelijk (ook voor mijn vrouw :+) en de locatievoorziening werkt ook zeer goed. Bij een radius van buiten 400 meter van de woning schakelt het apparaat automatisch uit en wederom weer in zodra we onderweg naar huis zijn.

Apparaat lijkt ook beter om te gaan met temperatuurdetectie dat voorgaande Chronotherm, het is zelfs lekkerder warm in huis bij gelijke warmte (20,5 graden).

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45
@tado Misschien een stomme vraag, maar ik heb een slimme knop gekocht (niet via jullie maar goedkoper O-) ) en volgens de doos is het een verticale knop. Wtf is het verschil met een horizontale knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KatirZan schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:53:
Vorige week de V2 besteld naar aanleiding van een eerdere reactie van mij in dit topic.
Afgelopen zaterdag geïnstalleerd in no-time, dat stelde dus bijna letterlijk niets voor.

Handleiding icm wizard was ideaal en ondertussen draait het geheel prima.

Op de 1 of andere wijze blijft de Tado Thermostaat het icoontje Firmware Update aangeven, dit zie je na 1 keer op de knop op het apparaat gedrukt te hebben. Het icoon van de update komt dan direct in het beeld. Is dit normaal?

In principe zou een firmware update maximaal een uur in beslag moeten nemen (volgens de website van Tado). Heeft iemand dit al eerder mee gemaakt en is er een simpele oplossing voor, of hoort het gewoon zo te zijn?

Verder tot nu toe zeker tevreden, app is overzichtelijk en makkelijk (ook voor mijn vrouw :+) en de locatievoorziening werkt ook zeer goed. Bij een radius van buiten 400 meter van de woning schakelt het apparaat automatisch uit en wederom weer in zodra we onderweg naar huis zijn.

Apparaat lijkt ook beter om te gaan met temperatuurdetectie dat voorgaande Chronotherm, het is zelfs lekkerder warm in huis bij gelijke warmte (20,5 graden).
Zoals al eerder besproken: De V2 is een zeer lange tijd geleden uit de fabriek gekomen. De firmware die er op zit is daarom vrij oud. Normaal gezien gaan updates meestal binnen 1 uur. Maar voor de eerste update voor de V2 duurt het soms langer (heel soms veel langer). Stuur anders een aanvraag: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl
MuddyMagical schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:29:
@tado Misschien een stomme vraag, maar ik heb een slimme knop gekocht (niet via jullie maar goedkoper O-) ) en volgens de doos is het een verticale knop. Wtf is het verschil met een horizontale knop?
Het enige verschil is dat het display omgedraaid is. Geen enkel verder verschil.

[ Voor 66% gewijzigd door tado op 03-12-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
tado schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:42:
[...]
Het enige verschil is dat het display omgedraaid is. Geen enkel verder verschil.
is het niet zo dat horizontaal de beste meeting geeft omdat bij verticaal de temperatuursensor extra beïnvloed wordt door de opstijgende lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETH0.1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:21:
[...]

is het niet zo dat horizontaal de beste meeting geeft omdat bij verticaal de temperatuursensor extra beïnvloed wordt door de opstijgende lucht?
Ja dat is waar. Maar er is geen verschil tussen de tado vertical en horizontale knoppen behalve het display. (sensor zit ook op exact dezelfde plek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds donderdag mijn tado thermostaat en slimme radiatorknop in huis. Word er beetje wanhopig van. Installeren is simpel, maar zodra ik de ketel weer aanzet begint die als een gek te stoken. En houdt daar niet meer mee op. Als ik de oude thermostaat er weer op zet is er geen enkel probleem. De tado meet de temperatuur prima, alleen blijft domweg doorstoken ook als de ingestelde temperatuur al lang bereikt. (Vandaag zat er bijna 6 graden!! verschil tussen)

De helpdesk is totaal onbereikbaar, ik ben al de hele dag aan het bellen. Ik denk dat ik de boel maar retour ga sturen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is de boel wel goed aangesloten? Wat voor ketel heb je, hoe heb je de connecties aangesloten op zowel de Tado als de ketel? Hoe ziet je setup eruit?

Klinkt een beetje alsof de Tado zit aangesloten op de NC-aansluiting waardoor je in feite de draden van de ketel kortsluit (met als gevolg dat deze continu volle bak staat te stoken).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gewoon volgens de handleiding aangesloten. Op de +/- pool, zo zit hij bij de Honeywell ook. Die werkt prima.

Ik heb een Intergas Kombi Kompakt HR, 5 jaar oud. Heb die ook geselecteerd in de handleiding.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:41:
Ik heb een Intergas Kombi Kompakt HR, 5 jaar oud. Heb die ook geselecteerd in de handleiding.
Heb je de online instructies doorgelopen waarbij je je het type ketel gekozen hebt en je huidige thermostaat?

En daarna heb je gewacht dat tado je thermostaat heeft ingeregeld?

[ Voor 31% gewijzigd door ETH0.1 op 03-12-2018 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt dat inregelen? Het word op een gegeven moment zo smerig warm in huis dat ik de boel maar weer uitzet. Vandaag stookte hij bij 6 graden boven de ingestelde temperatuur gewoon lekker door.

Edit: ik heb hem nu maar weer aangezet en er een paar ramen bij opengezet. Als het aan het einde van de dag niet werkt stuur ik de boel maar retour. Het is mooi spul maar de service is waardeloos, ze zijn gewoon totaal onbereikbaar en reageren ook niet per mail.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

tado schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:31:
[...]

Ja dat is waar. Maar er is geen verschil tussen de tado vertical en horizontale knoppen behalve het display. (sensor zit ook op exact dezelfde plek)
In de shop zie ik geen optie om tussen de twee te kiezen. Hoe weet je zeker welke je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
@Verwijderd In de handleiding van je ketel kom ik tegen:
Let op: De kamerthermostaat in Zone 1 MOET een aan/uit thermostaat zijn, de
kamerthermostaat in Zone 2 MAG een aan/uit of OpenTherm thermostaat zijn.
Er even vanuit gaande dat je 1 zone hebt moet de Tado aan NO en COM zodat je met aan/uit werkt. Waar heb je ze nu op zitten?

Edit: ah je hebt ze nu op + en - op de Tado zitten, dat is OpenTherm. Die zijn inderdaad permanent verbonden en dan zal je ketel inderdaad blijven stoken.

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 03-12-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het proberen. Ik heb ze precies zo verbonden als in de handleiding staat aangegeven.

Maakt het dan nog uit waar ik de + en - mee verbind?

Veel dank!!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik kan met trouwens voorstellen dat het best frustrerend is als dit soort dingen niet werken. Als het zo bloedheet is, en niks werkt, is het niet echt comfortabel en dat helpt niet mee voor het goede gevoel. Overigens best kansloos dat er blijkbaar momenteel ook via telefoon geen contact met Tado te krijgen is.
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:23:
Nee, dat maakt niet uit. Enige voorwaarde is dat ze met elkaar verbonden worden voor warmtevraag (en dat regelt de thermostaat).

[ Voor 31% gewijzigd door spone op 03-12-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:23:
Ik ga het proberen. Ik heb ze precies zo verbonden als in de handleiding staat aangegeven.

Veel dank!!
Vraag ik me toch af: Waar komt die handleiding vandaan? Via de mail van tado gekregen of op internet gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:58:
[...]

In de shop zie ik geen optie om tussen de twee te kiezen. Hoe weet je zeker welke je krijgt?
Als het er niet bij staat krijgt u normaal gezien de horizontale omdat dat de enige is die we officieel via retail in Benelux verkopen.
ETH0.1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:58:
[...]

Vraag ik me toch af: Waar komt die handleiding vandaan? Via de mail van tado gekregen of op internet gevonden?
Die staan hier: https://www.tado.com/professional-manuals

Zijn alleen bedoeld voor professionele installateurs. Voor eindgebruikers maken we een op maat gemaakte handleiding.

[ Voor 37% gewijzigd door tado op 03-12-2018 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:38
Vandaag uiteindelijk mijn thermostaat V3+ geïnstalleerd en alles lijkt te werken. Ik denk nog wel dat die wat in moet leren, kan dat achteraf nog?
Het was 19.5 graden en wilde even testen dus heb hem toen op 21.0 gezet, hij begon heel snel en bij 20.5 begon de verwarming al af te koelen, toen bleef die hangen op 20.8, toen deed die hem nog maar even heel heet waardoor hij nu uitgeschoten is naar 21.3. Ik heb hem nu weer op 19.5 gezet en de kachel is nu uit, maar ik denk dat die al mooi moduleert alleen hij moet nog het huis kennen met hoe te verwarmen.
Ik kom van een Nefit HRC met een Nefit modulen 15. Moest alleen de nefit module eruit halen bij de C.V. dat was met de handleiding zo gepiept. Klopte precies zoals het was.

Binnenkort maar het abonnement aanschaffen want zonder is die ook niet echt smart meer.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:59:
Vandaag uiteindelijk mijn thermostaat V3+ geïnstalleerd en alles lijkt te werken. Ik denk nog wel dat die wat in moet leren, kan dat achteraf nog?
Het was 19.5 graden en wilde even testen dus heb hem toen op 21.0 gezet, hij begon heel snel en bij 20.5 begon de verwarming al af te koelen, toen bleef die hangen op 20.8, toen deed die hem nog maar even heel heet waardoor hij nu uitgeschoten is naar 21.3. Ik heb hem nu weer op 19.5 gezet en de kachel is nu uit, maar ik denk dat die al mooi moduleert alleen hij moet nog het huis kennen met hoe te verwarmen.
Ik kom van een Nefit HRC met een Nefit modulen 15. Moest alleen de nefit module eruit halen bij de C.V. dat was met de handleiding zo gepiept. Klopte precies zoals het was.

Binnenkort maar het abonnement aanschaffen want zonder is die ook niet echt smart meer.
Kijk het de komende 1-2 weken aan, in principe zou het beter moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Daniel. schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:59:
Het was 19.5 graden en wilde even testen dus heb hem toen op 21.0 gezet, hij begon heel snel en bij 20.5 begon de verwarming al af te koelen, toen bleef die hangen op 20.8, toen deed die hem nog maar even heel heet waardoor hij nu uitgeschoten is naar 21.3.
Bedenk je wel dat je nu een veel nauwkeurigere weergave hebt dan vroeger. Als je hem vroeger op 21 zette, dan werd alles tussen de 20,75 en 21,25 (ik had deze moduline ook en verdenk hem er zelfs van bewust een bredere marge te nemen als ik hem op 21 had staan... dus bv alles tussen de 20,6 en 21,4 werd weergegeven als 21. (met een losse thermometer kon ik wel per 0,1 graad meten, zodoende dat ik hem daar van verdenk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spone schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:29:
Ik kan met trouwens voorstellen dat het best frustrerend is als dit soort dingen niet werken. Als het zo bloedheet is, en niks werkt, is het niet echt comfortabel en dat helpt niet mee voor het goede gevoel. Overigens best kansloos dat er blijkbaar momenteel ook via telefoon geen contact met Tado te krijgen is.
Ontzettend bedankt!! Dit was inderdaad het probleem. Toch bizar, ik heb gewoon stap voor stap de aanwijzingen gevolgd, en daar stond heel duidelijk in dat ik de +/- moest gebruiken. Bij de Honeywell zit het dan ook op dezelfde plek.

Nog altijd zwaar teleurgesteld in de klantenservice van Tado. Dit is echt niet te doen. En ook raar dat er hier nog wel gepost is door Tado. Ik heb wel een mail gekregen, maar daar staan dan 5 wedervragen in. Pak toch gewoon de telefoon op jongens...

Nu eens kijken of het instellen van de radiatorknop lukt.

Edit:
Jammer, toch te vroeg gejuicht. Hij warmt nu ook niet meer op, dus hij stuurt de ketel gewoon niet aan.

Ik ga Tado mailen of ze me morgen willen bellen, anders geef ik dit experiment maar op helaas. Jammer, want het lijkt me zo’n mooi systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
ETH0.1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:18:
[...]
Bedenk je wel dat je nu een veel nauwkeurigere weergave hebt dan vroeger. Als je hem vroeger op 21 zette, dan werd alles tussen de 20,75 en 21,25 (ik had deze moduline ook en verdenk hem er zelfs van bewust een bredere marge te nemen als ik hem op 21 had staan... dus bv alles tussen de 20,6 en 21,4 werd weergegeven als 21. (met een losse thermometer kon ik wel per 0,1 graad meten, zodoende dat ik hem daar van verdenk)
Ik heb meerdere sensoren hier liggen en ik had hem voordat ik hem geïnstalleerd had in een andere kamer liggen, ik merk nu dat de Xiaomi Sensor, die aan een andere muur bevestigd is dan de Tado thermostaat nu waardes geven die veel meer dichter bij elkaar liggen dan toen ik de Tado had geïnstalleerd. Ook heb ik nu de slimme thermostaatknop in de bijkeuken geïnstalleerd(de rest van het huis heeft nog hele oude dus daar moet eerst een thermische knop op voordat ik de slimme knop pas kan gebruiken verder) en die zakt nu ook al langzaam naar de temperatuur van de Xiaomi sensor, vooralsnog tevreden na 6 uur gebruik.
tado schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:21:
[...]
Kijk het de komende 1-2 weken aan, in principe zou het beter moeten worden.
Zie reactie hierboven. Ik heb nog wel een vraag, ik woon redelijk dicht in het centrum en als ik winkel of boodschappen doe, of bij familie zit dan is die 400 meter veelste ruim, ook is mijn sportschool (net gemeten) 120 meter vanaf mijn huis als ik in de gym zit, als ik in de danszaal zit is het 100 meter, is het mogelijk om de afstand van thuis op 75 meter te zetten. Dat is namelijk de ideale afstand en is die ook niet aan als ik aan het sporten ben, kan de telefoon gewoon mooi in het kluisje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:18

bert pit

asdasd

Appie Heijn schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:01:
Hoewel Evohome in de basis een heel mooi systeem was/is. Lees vooral ook de threads op fok eens
http://forum.fok.nl/topic/2422432/8/25, heel veel commentaar is er in ieder geval geweest op het aantal schakelingen per uur. (dit is via tado instelbaar gelukkig)

Centraal temperaturen wijzigen op een display was destijds (6-7 jaar terug) een hele mooie feature. Nu wil/kan je prima op je telefoon/ipad alles wijzigen. Daar onderscheid evohome zich niet meer in.
Dat aantal schakelmomenten kun je op Evohome gewoon instellen. Namelijk 3, 6, 9, of 12 per uur. Blijkbaar is er geluisterd naar klanten die dat graag wilden.

[ Voor 7% gewijzigd door bert pit op 04-12-2018 00:35 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond nog weer een tijdje aan het klooien geweest en het leek te werken. In de eetkamer een radiatorknop geïnstalleerd.

Op dit moment is het in de woonkamer (waar de thermostaat hangt) echter 23,5 Gr terwijl de temperatuur ingesteld staat op 15gr... het gekke is dat de radiatorknop in de eetkamer wél z’n werk doet, want daar is de temperatuur gewoon laag.

Ik heb Tado gister gemaild met het verzoek mij te bellen. Ik hoop maar dat ze dat doen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 14:07
Goedemorgen allemaal

Ik heb het topic een beetje doorgebladerd, niet alles gelezen (262 pagina's 8)7 ) en ben er wel uit dat ik ook aan Tado wil beginnen. Ik vind alleen de investering in ene wel vrij groot en zou dit wat willen spreiden, maar ik heb nog een vraagje (staat wellicht al ergens, maar kon het via zoeken niet echt vinden). Eerst mijn woonsituatie:
  • Huiskamer Thermostaat
  • Huiskamer Houtkachel (hoofdverwarming)
  • Huiskamer Radiator 1
  • Huiskamer Radiator 2
  • Huiskamer Radiator 3
  • Badkamer Radiator 4
  • Hal Radiator 5
  • Slaapkamer 1 Radiator 6
  • Slaapkamer 2 Radiator 7
  • Slaapkamer 3 Radiator 8
  • Eventuele uitbreiding: Zolder Radiator 9 (vorstvrij houden :| )
Als ik nu een Tado thermostaat in de woonkamer hang, en in de badkamer en op slaapkamer 1 een tado knop, dan ga ik er van uit dat de rest "gewoon" via de thermostaat aangestuurd kan worden?
En dat ik langzamerhand knoppen kan vervangen en kamers aan kan maken in de app?

Om te beginnen zal ik dan
1x Slimme Thermostaat - Starterskit V3+
2x Slimme Radiatorknop
bestellen. Dat komt op alweer op 370 eutjes, dat vind ik wel weer mooi zat deze dure maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 10:44
Ik wacht nu al twee weken op een oplossing van Tado helpdesk. Ze negeren mij volkomen. Eerste mail kreeg ik pas na een paar dagen. Ze gaven aan dat ze mijn probleem gingen onderzoeken. Een dikke week later kreeg ik weer een mail dat ze het nog aan het onderzoeken zijn. Uiteindelijk kreeg ik weer een mail met een excuses voor de vertraging en dat het nog langer gaat duren. Sta nu op het punt om mijn rechtsbijstand te gaan inschakelen.

@tado Kan jij nog wat betekenen?

[ Voor 7% gewijzigd door isomis op 04-12-2018 07:23 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat zo hoor stuur ik m’n spulletjes maar terug. En dan maar hopen dat geld terugkrijgen niet net zo’n drama is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
isomis schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:20:
Ik wacht nu al twee weken op een oplossing van Tado helpdesk. Ze negeren mij volkomen. Eerste mail kreeg ik pas na een paar dagen. Ze gaven aan dat ze mijn probleem gingen onderzoeken. Een dikke week later kreeg ik weer een mail dat ze het nog aan het onderzoeken zijn. Uiteindelijk kreeg ik weer een mail met een excuses voor de vertraging en dat het nog langer gaat duren. Sta nu op het punt om mijn rechtsbijstand te gaan inschakelen.

Zolang ze bezig zijn, kan de rechtsbijstand niet zoveel voor je doen, behalve een brief schrijven...
Je moet ook niet te kritisch zijn, want dan wordt je inderdaad genegeerd. Dus in de toekomst alleen maar honing om de mond smeren, dan wordt er wel gereageerd op vragen van je... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopkip
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 17:14
@robkrekel wij hebben ongeveer dezelfde huisindeling. Als je echter maar twee knoppen neemt en de huiskamer niet voorziet van slimme knoppe gaat er bij warmtevraag van bijv. de badkamer ook in de huiskamer verwarmd worden. deze verwarming gaat immers niet dicht omdat er in het huis op één plaats warmtevraag is. wij hebben dus een zone gemaakt huiskamer , badkamer en telkens een slaapkamer. hal enz heeft geen slimme knop en staat gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
isomis schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:20:

Stuur anders het aanvraagnummer door per DM dan neen ik een kijkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 15:11
Vandaag de installatie van mijn nieuwe Nefit ProLine NxT HRC 24 CW4. Hopelijk gaat de tado v3+ installatie ook direct goed :)

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Vraag: Ik heb een Tado thermostaat beneden op 18 graden en in mijn werkkamer een Tado knop op de radiator op 22 graden.
Is het mogelijk dat de ketel warmte gaat leveren als de kamer onder de 22 graden komt maar de thermostaat beneden nog 19 graden is en dus boven de ingestelde temperatuur is?

Ik ben van plan om alle radiatorknoppen te vervangen met Tado, maar wil wel even weten of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
MuddyMagical schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:39:
Vraag: Ik heb een Tado thermostaat beneden op 18 graden en in mijn werkkamer een Tado knop op de radiator op 22 graden.
Is het mogelijk dat de ketel warmte gaat leveren als de kamer onder de 22 graden komt maar de thermostaat beneden nog 19 graden is en dus boven de ingestelde temperatuur is?

Ik ben van plan om alle radiatorknoppen te vervangen met Tado, maar wil wel even weten of dit werkt.
Ja, maar je hebt dan wel tado knoppen nodig in de huiskamer anders warmt je huiskamer gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
ETH0.1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:00:
[...]

Ja, maar je hebt dan wel tado knoppen nodig in de huiskamer anders warmt je huiskamer gewoon mee.
Snap ik. Maar gisteren had ik het als eerder genoemd ingesteld en ik zag in de app wel de warmteaanvraag vanuit de tado knop, maar de ketel ging niet aan dus ik begin een beetje te twijfelen.

@tado Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door MuddyMagical op 04-12-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
sopkip schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:53:
@robkrekel wij hebben ongeveer dezelfde huisindeling. Als je echter maar twee knoppen neemt en de huiskamer niet voorziet van slimme knoppen gaat er bij warmtevraag van bijv. de badkamer ook in de huiskamer verwarmd worden. deze verwarming gaat immers niet dicht omdat er in het huis op één plaats warmtevraag is. wij hebben dus een zone gemaakt huiskamer , badkamer en telkens een slaapkamer. hal enz heeft geen slimme knop en staat gewoon open.
Damn, ja, dat is ook wel logisch.

Dus beter eerst de huiskamer voorzien van knoppen, dit is natuurlijk de grootste ruimte, en dan lift de rest mee als de huiskamer wel warmte nodig heeft, als de houtkachel niet aan staat. Dan is het hetzelfde als de huidige setup met een standaard thermostaat, maar dan "slim".

Mmmm. Even over nadenken wat ik ga doen. Misschien dan 4 knoppen bestellen om ook de badkamer mee te nemen.

Dan verwarmen de huiskamer en badkamer slim, en lift de rest mee. Is ook niet erg, die staan toch bijna dicht nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-09 19:44
Begin volgende week krijgen we eindelijk internet in onze woning en wou dan eindelijk de Tado installeren.
Ik heb al een extension, thermostaat V3 en 4 knoppen in huis.

Nu was ik aan het kijken hoe ik het straks allemaal kan installeren maar de ketel die we hebben hangen (Vaillant ecoTEC plus VCW BE 376/3-5 H R3) lijkt nergens naar boven te komen. Het is een Belgische ketel aangezien ik in België ben gaan wonen.
De verwarming werkt nu samen met een Honeywell CM927.

Mensen ervaring met deze ketel of is het uberaubt niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MuddyMagical schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:01:
[...]

Snap ik. Maar gisteren had ik het als eerder genoemd ingesteld en ik zag in de app wel de warmteaanvraag vanuit de tado knop, maar de ketel ging niet aan dus ik begin een beetje te twijfelen.

@tado Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik denk dat het gaat om een bug. Graag een request bij ons openen (als u die niet al open heeft)
jffry90 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:11:
Begin volgende week krijgen we eindelijk internet in onze woning en wou dan eindelijk de Tado installeren.
Ik heb al een extension, thermostaat V3 en 4 knoppen in huis.

Nu was ik aan het kijken hoe ik het straks allemaal kan installeren maar de ketel die we hebben hangen (Vaillant ecoTEC plus VCW BE 376/3-5 H R3) lijkt nergens naar boven te komen. Het is een Belgische ketel aangezien ik in België ben gaan wonen.
De verwarming werkt nu samen met een Honeywell CM927.

Mensen ervaring met deze ketel of is het uberaubt niet mogelijk?
Die ketel staat als het goed is gewoon tussen de ketels in onze stap voor stap handleiding via my.tado.com

Zorg dat u niet direct alle nummers invoert maar gewoon "Vaillant ecoTEC plus VCW BE"

Als het niet lukt, kunt u ook selecteren: "Alleen thermostaat" (rechtsonderin de stap voor stap handleiding) en dan alleen de Honeywell CM927 invullen.

[ Voor 52% gewijzigd door tado op 04-12-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 06:38:
Gisteravond nog weer een tijdje aan het klooien geweest en het leek te werken. In de eetkamer een radiatorknop geïnstalleerd.

Op dit moment is het in de woonkamer (waar de thermostaat hangt) echter 23,5 Gr terwijl de temperatuur ingesteld staat op 15gr... het gekke is dat de radiatorknop in de eetkamer wél z’n werk doet, want daar is de temperatuur gewoon laag.
Het is me niet helemaal duidelijk of 'eetkamer' en 'woonkamer' een verschillende ruimte is (in het Vlaams is dat typisch dezelfde ruimte, ook wel living genoemd). Als het verschillende ruimtes zijn: heb je dan wel radiatorknoppen in je woonkamer hangen ?
Zoals ik het nu lees, illustreer jij het probleem dat hier op verschillende posts de laatste dagen ook al vernoemd is: als je multi-zone werkt, dan moet je ook in de zone waar de muurthermostaat hangt óók nog radiatorknoppen installeren. De reden is simpel: de muurthermostaat stuurt de ketel aan voor elke ruimte die warmte vraagt. Dus als je radiatorknop van de eetkamer warmte vraagt, wordt er warm water rondgepompt, maar dan moeten je radiatoren in de woonkamer (die al op temperatuur is) wel dicht staan natuurlijk. Dit kan alleen als je ook daar Tado radiatorknoppen installeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:48
robkrekel schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:13:
[...]
Dus beter eerst de huiskamer voorzien van knoppen, dit is natuurlijk de grootste ruimte, en dan lift de rest mee als de huiskamer wel warmte nodig heeft, als de houtkachel niet aan staat. Dan is het hetzelfde als de huidige setup met een standaard thermostaat, maar dan "slim".
Klopt. Als je niet direct de volle investering wil doen, kan je natuurlijk ook nog een Tado knop achterwege laten in de huiskamer. Die radiator zal dan wel warm worden als het niet echt nodig is (nl. huiskamer mag koud blijven terwijl een andere kamer warmte vraagt) maar ook dat kan je al deels milderen door daar een klassieke radiatorknop te hebben waar je temperatuur op kan instellen in die dus bvb op 20° of zo te zetten (of standje 3, want is vaak gewoon met nummers). Zoals je zelf al aanhaalt zit je dan terug in een oude pre-Tado setup waarbij die radiator naar zijn doeltemperatuur gaat als er van elders warmte gevraagd wordt.
Gezien een huiskamer sowieso in de meeste situaties de ruimte is die het vaakst warm moet zijn, gaat je dat zelfs niet eens zoveel extra kosten in stookkosten.

Hier thuis heb ik ook zones die zo mee piggy-backen. In de toiletten heb ik ook radiators, maar Tado daar is al helemaal onzinnig. Daar hangen dus nog gewoon klassieke thermostaatknoppen die dan op een standje 2.5 staan zodat ze bij koude ook wat mee opwarmen als een andere zone warmte vraagt.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 04-12-2018 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
@tado Ik heb gister en vandaag de thermostaat en mijn ketel uitgelezen (tado gegevens haal ik binnen uit de api, de ketel kan ik niet direct uitlezen maar dit doe ik door temperatuur sensoren op de aanvoer en retour leiding)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28jaavm.png
Als ik mijn tado via de api uitlees zie ik de heating power, dit was gister 1,2 of 4 en de temperatuur van de aanvoer leiding komt niet boven de 35 graden uit.

Zodra er heatingpower gevraagd wordt zie ik dat mijn ketel hier op reageerd en zie ik dit ook terug in de temperatuur van de aanvoerleiding.

Vandaag is het echter een wereld van verschil. (natuurlijk ligt de buiten temperatuur vandaag flink lager dan gister, maar mijn inziens kan dit het verschil in grafiek niet verklaren?)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2livbxs.png

De heatingpower waardes zijn ineens niet meer 1,2,4 maar lijken percentages(?) geworden te zijn, ook zie ik dat er continu heatingpower gevraagd word.

Het lijkt er op alsof de firmware ook veranderd is, ik dacht dat ik gezien had dat ik op 54.11 zat, na de installatie dacht ik 54 gezien te hebben, maar vandaag staat er 55.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETH0.1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:07:
@tado Ik heb gister en vandaag de thermostaat en mijn ketel uitgelezen (tado gegevens haal ik binnen uit de api, de ketel kan ik niet direct uitlezen maar dit doe ik door temperatuur sensoren op de aanvoer en retour leiding)

[Afbeelding]
Als ik mijn tado via de api uitlees zie ik de heating power, dit was gister 1,2 of 4 en de temperatuur van de aanvoer leiding komt niet boven de 35 graden uit.

Zodra er heatingpower gevraagd wordt zie ik dat mijn ketel hier op reageerd en zie ik dit ook terug in de temperatuur van de aanvoerleiding.

Vandaag is het echter een wereld van verschil. (natuurlijk ligt de buiten temperatuur vandaag flink lager dan gister, maar mijn inziens kan dit het verschil in grafiek niet verklaren?)
[Afbeelding]

De heatingpower waardes zijn ineens niet meer 1,2,4 maar lijken percentages(?) geworden te zijn, ook zie ik dat er continu heatingpower gevraagd word.

Het lijkt er op alsof de firmware ook veranderd is, ik dacht dat ik gezien had dat ik op 54.11 zat, na de installatie dacht ik 54 gezien te hebben, maar vandaag staat er 55.0 ?
Mooie grafieken!

Dit zal dan met de FW update te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Hoe maak je dat?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt gewoon niet. Ik word er knettergek van. In alle ruimtes nu de temperatuur ingesteld beneden de daadwerkelijke temperatuur, er kan dus nergens sprake zijn van een warmtevraag. En de ketel blijft maar stoken.

Tado is onbereikbaar en weigert contact op te nemen. Ik heb een mail gehad dat de instellingen zijn aangepast, maar dat doet dus niet wat het moet doen. Hopeloos. Het is mooi spul maar met zulke beroerde service heb je er weinig aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:30:
Het werkt gewoon niet. Ik word er knettergek van. In alle ruimtes nu de temperatuur ingesteld beneden de daadwerkelijke temperatuur, er kan dus nergens sprake zijn van een warmtevraag. En de ketel blijft maar stoken.

Tado is onbereikbaar en weigert contact op te nemen. Ik heb een mail gehad dat de instellingen zijn aangepast, maar dat doet dus niet wat het moet doen. Hopeloos. Het is mooi spul maar met zulke beroerde service heb je er weinig aan.
In de meeste gevallen betekent dit dat er iets fout is met de bedrading na de installatie. Zet tijdelijk oude thermostaat terug, stuur foto's op (per mail) van de bedrading in tado en in uw oude thermostaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ETH0.1
2 technieken voor het ophalen:
- Via een linux command prompt lees ik iedere minuut de diverse waardes uit via de Tado api, deze gooi ik vervolgens in een mysql tabel
- Via een arduino bordje met temperatuursensoren lees ik iedere minuut de temperatuur van mijn aanvoer en retour uit, deze gooi ik ook in een mysql database

Daarnaast heb ik een server met grafana welke de database weer uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 13:30
Zoeken op draadloos geeft nogal veel resultaten...

Situatie: slimme thermostaat met extensiekit.

Is er iemand die deze dan meeneemt naar de plaats waar je bent of moet deze aan de muur bevestigd worden aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 23:43
Ik heb op dit moment de V3 app op mijn windows 10 phone... is er ook een Windows 10 phone app voor de V3+ versie? (ik zie op de site dat er alleen aan Android & Apple gerefereerd wordt)

[ Voor 24% gewijzigd door Frost_Azimov op 04-12-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01:29
Frost_Azimov schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:48:
Ik heb op dit moment de V3 app op mijn windows 10 phone... is er ook een Windows 10 phone app voor de V3+ versie? (ik zie op de site dat er alleen aan Android & Apple gerefereerd wordt)
Nee helaas, Windows 10 en Windows 10 mobile blijven op de versie 3. Updaten naar ver 3+kan alleen op Android en iPhone. Vooral Windows 10 vind ik jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 23:43
ardvark99 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:09:
[...]

Nee helaas, Windows 10 en Windows 10 mobile blijven op de versie 3. Updaten naar ver 3+kan alleen op Android en iPhone. Vooral Windows 10 vind ik jammer...
Jammer, maar wel te begrijpen. Nu vraag ik me vervolgens af hoe lang de upgrade voor een eenmalig bedrag blijft gelden.. Ik zal pas ' overstappen' naar apple wanneer ik (in europa) een dual sim kan kopen, dus dat kan even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Nefit Proline NxT is zojuist geïnstalleerd.. helaas zonder Tado omdat mijn oude ketel er nog in staat. Gelukkig de gratis Nest Thermostat E kunnen installeren.

@tado Wellicht kan je er wat spoed achter zetten? :9
ticketnummer: 679995

[ Voor 20% gewijzigd door aGraPusher op 04-12-2018 16:18 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
tado schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:20:
[...]
Ik denk dat het wel goed gaat komen via onze support.
Ik wacht al 5 weken op een antwoord, denk je dat het nog goed gaat komen?
Het was een heel simpel verzoek; het als slave instellen van de radiatorknoppen, zodat die alleen warmte (kunnen) vragen als de thermostaat zelf dat doet.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dog4life schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:28:
[...]

Ik wacht al 5 weken op een antwoord, denk je dat het nog goed gaat komen?
Het was een heel simpel verzoek; het als slave instellen van de radiatorknoppen, zodat die alleen warmte (kunnen) vragen als de thermostaat zelf dat doet.. :O
Onze technische support heeft nu ongeveer 1 werkdag nodig om een antwoord te sturen. Ik denk dat u misschien een verkeerde keuze heeft gemaakt bij het insturen van uw verzoek en misschien is uw verzoek bij onze administratie beland.

Graag DM met uw requestnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Dubbel post, mobiel flipte.

[ Voor 68% gewijzigd door Daniel. op 04-12-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik zou ook een passieve kamer willen. Ik kan dat in de app niet instellen. Hoe kan ik het regelen. Wil alles slim hebben maar de bijkeuken hoeft alleen te verwarmen als er iets anders verwarmt moet worden. Nu heb ik hem op 8 graden ingesteld maar dat is ook weer niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:18

bert pit

asdasd

Daniel. schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:50:
Ik zou ook een passieve kamer willen. Ik kan dat in de app niet instellen. Hoe kan ik het regelen. Wil alles slim hebben maar de bijkeuken hoeft alleen te verwarmen als er iets anders verwarmd moet worden. Nu heb ik hem op 8 graden ingesteld maar dat is ook weer niet de bedoeling.
Lijkt mij dat je er gewoon een normale thermische knop op zet. Bij elke warmte vraag loop die ruimte dan mee.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
bert pit schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:12:
[...]

Lijkt mij dat je er gewoon een normale thermische knop op zet. Bij elke warmte vraag loop die ruimte dan mee.
Ja dat kan ook gewoon weer, het is de enige plek in het huis waar ik een thermostatische kraan heb staan, in de rest zit nog zo'n "stomme" draaiknop en die vervang je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Wat een geouwehoer om dat ding geïnstalleerd te krijgen zeg.... begin er aardig klaar mee te raken.
Woningen verwijderen en opnieuw de support aanvraag ingediend @tado (680823).

Als hij het morgenvroeg niet doet, hang ik de Nest terug en gaat de tado mooi retour. Twee dagen wachten voordat je je thermostaat kan gebruiken, belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Maken/instellen jullie een schema voor warm water? Ik heb ingesteld van 08:00 tot 22:00 uur. Maar volgens mij moet ik eerst meer onderzoek doen in wanneer we gebruik maken van warm water.

Zo ja, hoe kan ik het dat het beste uitzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Silver7 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:00:
Maken/instellen jullie een schema voor warm water? Ik heb ingesteld van 08:00 tot 22:00 uur. Maar volgens mij moet ik eerst meer onderzoek doen in wanneer we gebruik maken van warm water.

Zo ja, hoe kan ik het dat het beste uitzoeken?
Het schema voor warm water heeft alleen zin als je een boiler hebt of als je de ketel zodanig ingesteld hebt dat hij snel voor warm water zorgt (bij Nefit is dat "Comfort"). In mijn geval (Eco) gaat de brander alleen aan op het moment dat ik warm water vraag (dus de kraan open draai). Dan moet ik wel even iets langer wachten voordat ik warm water heb, maar dat "ongemak" weeg imo niet op tegen het meerverbruik van het "comfort".
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van het leven dat je/jullie voeren en de regelmaat die daarin zit, maar in mijn/ons geval wil/willen ik/we ook wel eens om 5 uur douchen of om 2 uur 's nachts.
Afhankelijk van de afstand ketel tot tappunt is warm water onder de 50°C al snel te koud, bovendien is loop je bij water van onder de 60° het risico op een besmetting met de Legionella-bacterie. Die kans is in een gewoon huishouden niet erg groot, maar als je kleine kinderen, ouderen of anderszins mensen met ene zwakke gezondheid in huis hebt, zou ik het risico niet nemen.
Bij mij staat het dus tussen 22 en 05 uur op 50° en daarbuiten op 60° omdat ik ook wel eens een lekkere hete sop wil maken om te poetsen of keukenmateriaal dat niet in de vaatwasser gaat (koksmessen, keramische- en tefal pannen) af te wassen.
aGraPusher schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:33:
Wat een geouwehoer om dat ding geïnstalleerd te krijgen zeg.... begin er aardig klaar mee te raken.

Als hij het morgenvroeg niet doet, hang ik de Nest terug en gaat de tado mooi retour. Twee dagen wachten voordat je je thermostaat kan gebruiken, belachelijk.
Je hebt helemaal gelijk en begin maar met schroeven dan, want geloof maar niet dat er 's nachts gewerkt wordt door die afdeling. :w

[ Voor 15% gewijzigd door Peatsmoke op 05-12-2018 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Wat is je probleem? Wellicht kunnen je medetweakers helpen? 💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:50:
Ik zou ook een passieve kamer willen. Ik kan dat in de app niet instellen. Hoe kan ik het regelen. Wil alles slim hebben maar de bijkeuken hoeft alleen te verwarmen als er iets anders verwarmt moet worden. Nu heb ik hem op 8 graden ingesteld maar dat is ook weer niet de bedoeling.
Stuur even een bericht met welke kamer er in "slave mode" gezet moet worden. Dan komt het vanzelf goed.

Niemand hoeft perse te wachten op onze instructies. Als u het zelf wilt proberen kunt u het altijd met de professionele installateurs handleiding doen: https://www.tado.com/professional-manuals

Ik zou toch aanraden om even geduld te hebben, zodra u de handleiding te zien krijgt krijgt u hopelijk het gevoel dat het het wachten waard was (met de hoeveelheid details die we in de handleiding stoppen).

[ Voor 24% gewijzigd door tado op 05-12-2018 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 09:06 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Bedankt voor uitleg over warm water. Inmiddels aangepast - overdag 60 en ‘s nachts 55 vanwege kleine.

Overigens....

Waarom krijg ik geen melding/pop-up op mijn iPhone als er een open raam is gedetecteerd is??

Binnen Tado zie ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silver7 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:18:
Bedankt voor uitleg over warm water. Inmiddels aangepast - overdag 60 en ‘s nachts 55 vanwege kleine.

Overigens....

Waarom krijg ik geen melding/pop-up op mijn iPhone als er een open raam is gedetecteerd is??

Binnen Tado zie ik het wel.
Misschien heeft u niet op OK gedrukt toen tado vroeg om push messages te sturen ?

U kunt anders de tado app opnieuw installeren (met een reboot tussen het unistallen en opnieuw installeren), en dan zeker zijn dat u op OK drukt als de app vraagt om push berichten te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
tado schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:40:
[...]

Misschien heeft u niet op OK gedrukt toen tado vroeg om push messages te sturen ?

U kunt anders de tado app opnieuw installeren (met een reboot tussen het unistallen en opnieuw installeren), en dan zeker zijn dat u op OK drukt als de app vraagt om push berichten te kunnen sturen.
Ik wil best app verwijderen, maar ik ben bang dat ik de nieuwste app moet installeren ipv oude versie wat ik NOG niet wil.

Maar overigens, het staat wel aan volgens systeem van iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silver7 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:00:
[...]

Ik wil best app verwijderen, maar ik ben bang dat ik de nieuwste app moet installeren ipv oude versie wat ik NOG niet wil.

Er is geen risico om "automatisch" naar een nieuwe app versie te gaan. Dat moet altijd actief geklikt worden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:32
Silver7 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:00:
[...]

Je kan de app gewoon verwijderen en opnieuw installeren. De enige manier dat je de nieuwe app krijgt is als je bewust kiest voor de eenmalige kosten of als je een nieuwe Tado V3+ koopt en aansluit voordat je je eigen systeem aansluit :+ .

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Gedaan en actief geklikt op “Sta toe”

Alle instellingen en gegevens zijn aanwezig.

We gaan zien of het werkt. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 10:44
Ik heb nu een jaartje ervaring met Tado en mijn advies aan jullie is dat je moet bellen! Vraag naar Maarten, deze jongen weet waarmee hij bezig is en heeft een oplossing gerichte aanpak. Je wilt absoluut niet in een discussie komen met die Engelse technische support. Dit is een gebed zonder eind en kost je een paar jaar van je leven aan stress.

p.s. als je in de wachtrij sta, hang gelijk op. Er zit volgens mij 1 iemand op die helpdesk en dat is Maarten :-) Gewoon even weer terugbellen, na een half uurtje. Dan is hij klaar met bellen :--)

@tado het is volgens mij opgelost en ze gaan bij mij weer twee knoppen vervangen.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-09-2022
Hallo Tado experts, @tado

Heb onlangs een Tado V3+ geïnstalleerd. Ben van plan een abonnement voor auto assist en geolocatie te nemen.

Ik slaap vaak overdag ivm wissel/nachtdienst. Schakelt Locatie Thuis uit wanneer ik mijn IPhone in Flight modus zet?
Of zijn er ook andere automatische opties om dit te regelen?

Ik wil geen kachel aan hebben als ik lig te slapen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Gummertje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:38:
Hallo Tado experts,

Heb onlangs een Tado V3+ geïnstalleerd. Ben van plan een abonnement voor auto assist en geolocatie te nemen.

Ik slaap vaak overdag ivm wissel/nachtdienst. Schakelt Locatie Thuis uit wanneer ik mijn IPhone in Flight modus zet?
Of zijn er ook andere automatische opties om dit te regelen?

Ik wil geen kachel aan hebben als ik lig te slapen vandaar.
Slaap detectie (motion detection?) zou een mooie uitkomst zijn hiervoor. Mooiste zou natuurlijk zijn dat Tado weet dat er iemand in de slaapkamer is, maar dat lijkt me heel lastig te bepalen.

Soort van gelijk 'probleem' hier dus

Als ik naar mijn werk ben en mjin vriendin heeft avonddienst dan slaapt ze lekker uit, maar de ketel gaat dan al wel aan volgens schema, want ze is immers thuis. Als ze slaapt gebruikt ze haar telefoon niet, dus die beweegt niet, ketel kan dan uitblijven.

andere oplossing is een IFTTT waarbij ik kijk of de koffiemachine is gebruikt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly4
dragonfly4 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:42:
Zoeken op draadloos geeft nogal veel resultaten...

Situatie: slimme thermostaat met extensiekit.

Is er iemand die deze dan meeneemt naar de plaats waar je bent of moet deze aan de muur bevestigd worden aub?
@tado Weet jij dit aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5496
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-03-2022
@tado Sinds deze week wordt de locatie van 1 telefoon in ons huishouden niet meer bijgewerkt, deze blijft op 'thuis' staan, zelfs als de telefoon uit staat. Ik heb de Tado sinds mid vorige week, de eerste paar dagen heeft dit gewoon goed gewerkt. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd op deze telefoon en de permissions opnieuw ingesteld, evenals batterij besparing uitgeschakeld. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
U kunt de thermostaat meenemen naar de kamer waar u bent.
U kunt hem ook gewoon aan de muur bevestigen in uw woonkamer.

Hou er rekening mee dat het verplaatsen van de thermostaat niet gelijk is aan individuele controle over elke kamer, daar heeft u echt een oplossing als Slimme Radiatorknoppen voor nodig.
robin5496 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:44:
@tado Sinds deze week wordt de locatie van 1 telefoon in ons huishouden niet meer bijgewerkt, deze blijft op 'thuis' staan, zelfs als de telefoon uit staat. Ik heb de Tado sinds mid vorige week, de eerste paar dagen heeft dit gewoon goed gewerkt. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd op deze telefoon en de permissions opnieuw ingesteld, evenals batterij besparing uitgeschakeld. Hebben jullie hier een oplossing voor?
Onze app werkt op de achtergrond om uw tado°-systeem bij te werken.

Uit ervaring weten we, dat de meeste problemen ontstaan als gevolg van onjuiste instellingen op het apparaat.

Lees alstublieft dit artikel en controleer zorgvuldig of alle instellingen op uw apparaat correct zijn ingesteld. Zorg er ook voor dat u de tadoº-app heeft vrijgesteld van alle batterijbesparende functies of batterijbesparende apps die u gebruikt. Open de tado°-app minstens één keer na elke herstart van de telefoon.

Als de telefooninstellingen al zijn gecontroleerd en in overeenstemming zijn met ons Helpcentrum-advies, maar uw tado° niet naar de thuis / afwezigheidsmodus overschakelt zoals het zou moeten, kan dit mogelijk te wijten zijn aan de locatie van uw huis die niet goed is ingesteld op uw tado°-account. Controleer en corrigeer dit indien nodig:

- Meld u aan bij uw tado°-account via de browser (my.tado.com), niet via de mobiele app.
- Open de optie tado° **Instellingen**.
- Open de optie **Woningdetails**.
- Zorg ervoor dat uw **Thuisadres** correct is.
- Controleer of de blauwe punaise op de kaart precies op uw thuisadres staat. Als u de locatie wil wijzigen, gebruikt u de knop **Mijn thuislocatie handmatig wijzigen** knop onder de kaart en sleept u vervolgens de blauwe pin naar de juiste locatie.
- Bewaar de wijzigingen onderaan het scherm om ze toe te passen.

[ Voor 68% gewijzigd door tado op 05-12-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

tado schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:40:

Uit ervaring weten we, dat de meeste problemen ontstaan als gevolg van onjuiste instellingen op het apparaat.
Naar aanleiding van wat mail correspondentie zou ik graag een ervaren installateur naar mijn aansluiting willen laten kijken. Als nu de (smart) radiatoren boven aanslaan gaat namelijk de vloerverwarming beneden ook mee.

In de app staat daar een mooie optie voor (book a boiler service) waarna Tado in mijn geval 30 installateurs voorgeschoteld. Bij het contacteren van de eerste installateur gaf deze te kennen het hele Tado product niet te kennen. Dit geeft mij geen vertrouwen om de rest ook nog te contacteren.... hoe is deze lijst met installateurs samengesteld en hoe kom ik wel aan een echte Tado specialist?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly4
tado schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:40:
U kunt de thermostaat meenemen naar de kamer waar u bent.
U kunt hem ook gewoon aan de muur bevestigen in uw woonkamer.

Hou er rekening mee dat het verplaatsen van de thermostaat niet gelijk is aan individuele controle over elke kamer, daar heeft u echt een oplossing als Slimme Radiatorknoppen voor nodig.
Dank u wel.

Begrijp ik zeker, is om te beginnen zodat ik niet meteen in elke kamer radiatorkoppen moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeFeCt schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:55:
[...]

Naar aanleiding van wat mail correspondentie zou ik graag een ervaren installateur naar mijn aansluiting willen laten kijken. Als nu de (smart) radiatoren boven aanslaan gaat namelijk de vloerverwarming beneden ook mee.

In de app staat daar een mooie optie voor (book a boiler service) waarna Tado in mijn geval 30 installateurs voorgeschoteld. Bij het contacteren van de eerste installateur gaf deze te kennen het hele Tado product niet te kennen. Dit geeft mij geen vertrouwen om de rest ook nog te contacteren.... hoe is deze lijst met installateurs samengesteld en hoe kom ik wel aan een echte Tado specialist?
De enige landelijke specialist die ik op dit moment kan aanraden is www.wifithermsotaten.nl maar in principe kan elke installateur de benodigde zoneklep installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonfly4
tado schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:08:
[...]

De enige landelijke specialist die ik op dit moment kan aanraden is www.wifithermsotaten.nl maar in principe kan elke installateur de benodigde zoneklep installeren.
URL werkt niet, dit is de juiste: https://wifithermostaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik krijg nu deze reactie terug, ik denk dat ik een verkeerde afdeling heb benaderd.
Bedankt voor uw bericht. Wij stellen het zeer op prijs dat u gebruik maakt van tado° en dat u de tijd hebt genomen om ons te helpen een beter product te maken voor iedereen

Uw feedback helpt ons te bepalen wat we moeten veranderen, over welke features we zouden moeten nadenken en wat we verder zouden moeten ontwikkelen.

We krijgen veel aanvragen en het is mogelijk dat we ze niet allemaal meteen kunnen beantwoorden, maar we kunnen u verzekeren dat we elke feedback lezen en in overweging nemen.

Onze actuele ontwikkelingsroadmap kunt u in onze Helpdesk vinden: https://support.tado.com/hc/nl/articles/205505299
Ik vroeg of er een zone in "slave mode" kon worden gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel. op 05-12-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:21:
Ik krijg nu deze reactie terug, ik denk dat ik een verkeerde afdeling heb benaderd.

[...]

Ik vroeg of er een zone in "slave mode" kon worden gezet.
Jep, dit krijgt u terug als u een "feature request" doet.

U heeft gewoon een technische vraag, niet een feature request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15
tado schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:49:
[...]

Jep, dit krijgt u terug als u een "feature request" doet.

U heeft gewoon een technische vraag, niet een feature request.
lekker klantvriendelijk, 1 loket :O

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
[
robin5496 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:44:
Dat had ik ook...
Heb mijn vrouw eruit gegooid....

Uit de app... App op haar telefoon verwijderd, opnieuw opgestart...
Uitnodiging verstuurd, opnieuw toegevoegd en toen was het beter, maar het is nog steeds niet ideaal...
ETH0.1 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:55:
[...]

Slaap detectie (motion detection?) zou een mooie uitkomst zijn hiervoor. Mooiste zou natuurlijk zijn dat Tado weet dat er iemand in de slaapkamer is, maar dat lijkt me heel lastig te bepalen.

Soort van gelijk 'probleem' hier dus

Als ik naar mijn werk ben en mjin vriendin heeft avonddienst dan slaapt ze lekker uit, maar de ketel gaat dan al wel aan volgens schema, want ze is immers thuis. Als ze slaapt gebruikt ze haar telefoon niet, dus die beweegt niet, ketel kan dan uitblijven.

andere oplossing is een IFTTT waarbij ik kijk of de koffiemachine is gebruikt 8)
Zie je dan ook als ik het nachtlampje aan jouw kant aanmaak? ;) ;) ;) :+

Motion detection is ook niet ideaal want als je één keer opstaat om te pissen...

In geval van nachtdienst zou ik ervoor kiezen om het programma handmatig te overrulen tot de tijd dat je denkt op te staan. In de tijd dat ik nog (wisseldiensten) werkte, heb ik altijd een klokthermostaat gebruikt, maar die bediende ik in 95% vd gevallen dat ding met de hand.
Op wisseldiensten zijn zelfs de meest slimme thermostaten nog niet berekend. Het wachten is op een thermostaat die je kunt koppelen aan je agenda, maar volgens mij kan dat (nog) niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Peatsmoke op 05-12-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
EOSfoto schreef op maandag 3 december 2018 @ 06:10:
[...]

Zo'n radicale koerswijziging van een bedrijf geeft mij juist helemaal geen vertrouwen dat het goed gaat en blijft gaan met Tado. Imo is zo'n radicale koerswijziging een laatste strohalm, maar ik hoop voor jou en mij dat ik ongelijk heb.

[...]

Vooral je laatste alinea omschrijft precies het gevoel dat er bij ook leeft. Ik had juist gekozen voor een thermostaat waarvoor ik dacht dat er geen abonnementsgeld betaald hoefde te worden. Nu dat toch anders blijkt te zijn, voel ik me toch een beetje beetgenomen (al had ik zelf beter moeten lezen, maar na alles over de V3 gelezen te hebben, dacht ik niet dat men bij de V3+ het roer zo radicaal zou omwerpen).

Tado weet natuurlijk heel goed dat die €25/j voor veel mensen geen issue zal zijn, maar ik vraag me wel af of de servers over 3 of 5 jaar nog online zijn. Tado weet zich nu nl niet meer echt te onderscheiden van Nest, Toon, Honeywell, Ecobee, Nefit/ Bosch of Thermosmart (hoewel die er op punten natuurlijk wel zijn).
Het is mij inmiddels wel duidelijk dat, wanneer er geen abonnementsgeld gevraagd zou gaan worden, de servers heel snel offline zouden zijn (en dan hadden we ook een probleem). De vraag blijft of de servers nu langer bereikbaar zullen blijven, Ik heb er persoonlijk een hard hoofd in, want Tado is toch een onbekende speler op markt en weet zich (door invoering van abonnementsgelden) niet meer voldoende te onderscheiden.

De voorgenomen aankoop van tenminste 5 radiator thermostaten stel ik in ieder geval voorlopig eens even uit omdat het vertrouwen dat dit een duurzame investering zou zijn, even weg is.
Herkenbaar gevoel. Heb vandaag even onderzoek gedaan naar de financiële status en het blijkt dat vrij recent Amazon en enkele andere partijen een investering van ca. 45mln hebben gedaan in Tado.

Nu schat ik in dat Amazon dit niet zou doen als je er geen vertrouwen in zouden hebben..... Voor mij was dit in elk geval een positief signaal waardoor ik nog wel vertrouwen houd in Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 23:32
PeterdeBruin schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:33:
[...]

Dat is wel heel extreem. Je hebt Wifi thuis?
Het lijkt er op dat je telefoon switcht tussen twee zendmasten, en Tado de wifi negeert.
Heb je al geprobeerd bij instellingen de grootte van je woongebied te verhogen? Dat zou moeten helpen.

Let er verder op dat Samsungs tegenwoordig twee batterij-optimalisaties hebben; Tado moet in beide als niet-geoptimaliseerd aangemerkt worden.
  • De bekende zit onder Instellingen, Apparaatonderhoud, Batterij, Niet-gecontroleerde apps.
  • De tweede zit bijna onvindbaar onder Instellingen, Apps, menu oproepen (=terugtoets vasthouden), Speciale toegang, batterijverbruik optimaliseren. Deze stopt, heb ik de indruk, apps die 7 dagen op de achtergrond hebben gedraaid zonder gebruikt te worden.
Hallo,

Ik heb nog steeds een probleem met de Samsung s9 van mijn vrouw. Na een x-aantal dagen geen gebruik van de App gaat haar telefoon op afwezig.
Ik heb bovenstaande stappen nagelopen. Heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
DonNL schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:48:
[...]
Hallo,

Ik heb nog steeds een probleem met de Samsung s9 van mijn vrouw. Na een x-aantal dagen geen gebruik van de App gaat haar telefoon op afwezig.
Bij ons gebeurde hetzelfde.
Er bleken nog veel meer systeem-services te zijn die in hetzelfde menu (Instellingen, Apps, menuknop rechtsboven, Speciale toegang, Batterijverbruik optimaliseren) "geoptimaliseerd" worden.
Ik heb, als ik me goed herinner, alle services die beginnen met "com.google" of "com.android" e.d. vrijgesteld van optimalisatie. Sindsdien werkt ie vlekkeloos, op de Samsung A3 2016 van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 21:59
Sinds een aantal dagen vol tevredenheid aan het genieten van mijn tado-setup (1 slimme thermostaat, 2 radiatorknoppen, extensionkit).

Wel heb ik echter moeite met het monteren van de knop op een thermostaatkraan van Plieger. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 21:01
Vandaag heeft de ketel continue aangestaan en de kamertemperatuur is gestegen naar 24 graden, terwijl er geen warmtevraag was (thermostaat stond ingesteld op 20 graden). Enig idee hoe dit kon gebeuren? Ik heb maar de stekker van de ketel eruit getrokken.... Ik heb alleen een thermostaat icm Intergas HREco en geen slimme radiatorknoppen. Overigens zie ik de onderstaande melding.

Ik heb het nu ongeveer een week gebruikt zonder echte problemen, dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/G7Z3qS7/F01-E615-C-E825-42-D3-8107-ADC50-AD6-F804.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qJ7pDjg/79-E43-CE9-A2-B3-422-F-BE7-C-78-D44-A648908.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Tremio op 05-12-2018 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ooglenz1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07-2022
Alle mensen die problemen hebben met blijven verwarmen van de kamer.

Heb je een slimme radiatorknop geinstalleerd in een andere kamer? Zo ja, zit deze wel strak aangesloten zodat tado deze verwamring kan uitzetten?

Zo nee dan zal namelijk de verwarming maximaal blijven verwarmen en dus warmte vragen, gevolg is dat je inde woonkamer dus ook warmte krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
DonNL schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:48:
[...]

Hallo,

Ga naar instellingen-->Apparaatonderhoud-->Batterij--->drie puntjes-->Geavanceerde instellingen-->Energieverbruik App-->ongeberuikte apps sluimeren---> Uit (radicaal) of naar bijvoorbeeld 7dgn.

Kijk onder Batterij even of Tado daar niet aangevinkt staat.

Alles van Google en/of Android vrijstellen zou ik niet doen, want dan gebruikt gewoon teveel batterij en heeft ook andere ongewenste bij-effecten.
Tremio schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:35:
Vandaag heeft de ketel continue aangestaan en de kamertemperatuur is gestegen naar 24 graden, terwijl er geen warmtevraag was (thermostaat stond ingesteld op 20 graden). Enig idee hoe dit kon gebeuren? Ik heb maar de stekker van de ketel eruit getrokken.... Ik heb alleen een thermostaat icm Intergas HREco en geen slimme radiatorknoppen. Overigens zie ik de onderstaande melding.

Ik heb het nu ongeveer een week gebruikt zonder echte problemen, dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Da's lekker! Goed voor de gemiddelde besparing van deze maand! :+

Het symbool betekend: Configuratie Download Het apparaat download zijn configuratie instellingen...

Uitleg over symbolen vd radiatorknop vindt je trouwens hier.

[ Voor 44% gewijzigd door Peatsmoke op 06-12-2018 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
robkrekel schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:13:
[...]Misschien dan 4 knoppen bestellen om ook de badkamer mee te nemen.

Dan verwarmen de huiskamer en badkamer slim, en lift de rest mee. Is ook niet erg, die staan toch bijna dicht nu.
Inmiddels zijn er 4 knoppen onderweg uit Duitsland, en via bol een thermostaat en extra knop (kon niet wachten :P ) al binnen gehad. Alleen ff één dingetje over het hoofd gezien. Er zitten nog helemaal geen thermostaatknoppen in mijn woning, dus die moeten eerst even vervangen worden |:(

Thermostaat wel aangesloten, appeltje eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10 16:57
Sinds gisteravond problemen met de thermostaat.
Geen “geen externe toegang” zie foto’s.
De thermostaat heeft zelfs 1x ten onrechte de handel uitgeschakeld.

Weet iemand de oorzaak?

https://www.mupload.nl/img/ssl5wbd.jpeg

https://www.mupload.nl/img/qyi7d7.jpeg

SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
robkrekel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:02:
[...]
Inmiddels zijn er 4 knoppen onderweg uit Duitsland, en via bol een thermostaat en extra knop (kon niet wachten :P ) al binnen gehad. Alleen ff één dingetje over het hoofd gezien. Er zitten nog helemaal geen thermostaatknoppen in mijn woning, dus die moeten eerst even vervangen worden |:(

Thermostaat wel aangesloten, appeltje eitje.
Als er geen knoppen zitten, zou ik eerst eens even een goede installateur vragen om de situatie te bekijken voordat je straks je hele installatie ontregeld hebt.

Als er wel gewone knoppen zitten, zou je die gewoon kunnen vervangen door de knoppen van Tado (aldus de installatie instructie).

[ Voor 9% gewijzigd door Peatsmoke op 06-12-2018 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:37:
[...]

Als er geen knoppen zitten, zou ik eerst eens even een goede installateur vragen om de situatie te bekijken voordat je straks je hele installatie ontregeld hebt.

Als er wel gewone knoppen zitten, zou je die gewoon kunnen vervangen door de knoppen van Tado (aldus de installatie instructie).
Mijn zwager is monteur, dus dat komt wel goed. Het gaat natuurlijk om de kraan zelf, niet de knop. Zoiets dus https://www.cv-shop.nl/th...aks-verkeerd-danfoss.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 23:32
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 00:16:
[...]

Ga naar instellingen-->Apparaatonderhoud-->Batterij--->drie puntjes-->Geavanceerde instellingen-->Energieverbruik App-->ongeberuikte apps sluimeren---> Uit (radicaal) of naar bijvoorbeeld 7dgn.

Kijk onder Batterij even of Tado daar niet aangevinkt staat.

Alles van Google en/of Android vrijstellen zou ik niet doen, want dan gebruikt gewoon teveel batterij en heeft ook andere ongewenste bij-effecten.

[...]

Da's lekker! Goed voor de gemiddelde besparing van deze maand! :+

Het symbool betekend: Configuratie Download Het apparaat download zijn configuratie instellingen...

Uitleg over symbolen vd radiatorknop vindt je trouwens hier.
Thanks! Ga ik proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 06:14
robkrekel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:44:
[...]
Mijn zwager is monteur, dus dat komt wel goed. Het gaat natuurlijk om de kraan zelf, niet de knop. Zoiets dus https://www.cv-shop.nl/th...aks-verkeerd-danfoss.html
Laat dan wel onmiddellijk kranen met M30 zetten. Scheelt weer een hoop gedoe met adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 21:01
Tremio schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou, net de ketel weer aangesloten en hij begint weer te verwarmen zonder dat er een warmtevraag is. Ongelovelijk. Nog het hetzelfde icoontje op de Tado (onderste foto) en is ie dus al de hele nacht aan het downloaden. Waar gaat het mis? Heeft tot nu toe goed gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4TzbDDC/C40-C6-F63-B0-B5-4-FF7-99-A2-F3792-CB728-B2.png

[ Voor 4% gewijzigd door Tremio op 06-12-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chip2710 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:21:
Sinds gisteravond problemen met de thermostaat.
Geen “geen externe toegang” zie foto’s.
De thermostaat heeft zelfs 1x ten onrechte de handel uitgeschakeld.

Weet iemand de oorzaak?

https://www.mupload.nl/img/ssl5wbd.jpeg

https://www.mupload.nl/img/qyi7d7.jpeg
Al uw tado°-verwarmingsapparaten maken verbinding met uw centrale tado° Bridge. Deze Bridge wordt meestal aangesloten op uw internetrouter. Op dit moment lijkt de draadloze verbinding tussen uw apparaat en de Bridge niet stabiel te zijn. Controleer het volgende:

1. Pak een langere internetkabel en verplaats de tado° Bridge zodanig, dat de afstand tussen de bridge en andere elektronische apparaten minimaal 1 meter is. U kunt ook proberen om de bridge op een centrale plek in huis te plaatsen.
2. De antenne in de Bridge is vlak, waardoor de oriëntatie van de bridge een grote invloed heeft op het bereik. Probeer de bridge 90 graden te draaien.
3. tado° werkt op de 868Mhz frequentie. Er kunnen andere apparaten in uw huishouden zijn die ook op deze frequentie werken. Als dit het geval is, verplaats deze apparaten dan zo ver mogelijk van de tado°-apparaten.
Tremio schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:52:
[...]

Nou, net de ketel weer aangesloten en hij begint weer te verwarmen zonder dat er een warmtevraag is. Ongelovelijk. Nog het hetzelfde icoontje op de Tado (onderste foto) en is ie dus al de hele nacht aan het downloaden. Waar gaat het mis? Heeft tot nu toe goed gewerkt.

[Afbeelding]
1. Zet stroom van uw ketel uit.
2. Haal batterijen uit uw tado apparaten voor minimaal 10 minuten
3. Haal ook de bridge van de stroom voor minimaal 10 minuten.
4. Zet alles weer aan en wacht minimaal 1 uur.

Opgelost ?

Zo niet, stuur dan een bericht naar: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

[ Voor 23% gewijzigd door tado op 06-12-2018 08:57 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!