• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:32
V3+ is het nieuwe verdienmodel van Tado d.m.v. een abonnementsvorm. Dat wil zeggen dat alle doorontwikkelingen zeer waarschijnlijk op de nieuwe app zullen concentreren. Nieuwe functies op de roadmap zul je dus waarschijnlijk niet ontvangen in V3.

Dat is althans mijn afdronk van het verhaal.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:22
menzo schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:51:
[...]

Als je een V3 (niet plus) hebt heb je geen last van de abonnementsvorm.

[...]

Dan moet je de maximale cv-watertemperatuur op de ketel verhogen naar 75. In de handleiding van je ketel staat hoe dat moet.
In de handleiding van mijn ketel staat (Intergas HRE 28) dat indien er gebruik gemaakt wordt van het opentherm protocool de thermostaat de watertemperatuur regelt. Dit lijkt in de praktijk ook zo te zijn want ik heb de temperatuur inderdaad hoger ingesteld.

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 11:14
lo3k schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:44:
Ik las zojuist in de release notes van iOS app dat V1/V2/V3 users nu kunnen upgraden naar de V3+ app. Ondertussen gebruik ik Tado (V3) al zo'n 2 jaar (2x thermostaat (ivm 2 ketels) + 6 knoppen). Om eerlijk te zijn had ik tot zojuist nog niets gelezen over V3+, dus ik heb mij er even in proberen te verdiepen het afgelopen half uur, op de site van Tado en hier op het forum. Als ik het goed begrijp krijg ik als V3 user voor een "eenmalige aankoop van €19,99" een app die er anders uit ziet? Qua functionaliteit verandert er niks (geo, slim schema, etc.. blijft werken). Alleen de "Klimaatcomfort Skill" zou extra zijn? En die geeft tips over luchtkwaliteit (luchtvochtigheid, verkeer, pollen, etc..)?

Op zich heb ik er geen problemen mee om geld neer te leggen voor een "upgrade" die extra functionaliteiten/diensten toevoegt, maar €20 vind ik wat veel voor wat "tips over de luchtkwaliteit" (ik snap heus wel wanneer ik moet ventileren of juist niet) en "een ander design van de app" (die ik eigenlijk nooit gebruik omdat alles geautomatiseerd is, en ik af en toe handmatig bedien via siri/homekit). Of mis ik iets? Sorry als ik cynisch overkom, maar ik ben oprecht benieuwd wat de meerwaarde voor mij als V3 user is van die V3+ app.
Daarom is het misschien niet slecht om te weten of er een deadline zit op het upgraden.
Zodra er dan toch een handige feature wordt toegevoegd, dat je alsnog kan upgraden voor €20 ...

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:08
Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de 'kleinere' verschillen in de app. Hiervoor werd @millerman_sf al de 'tijdelijke instelling' genoemd. @tado kunnen jullie hier misschien meer informatie over geven? Komt deze functie nog? Zijn er nog andere functies die nog niet werken want dat zou wel mijn keuze voor het nu of later upgraden bepalen...

[ Voor 0% gewijzigd door rabe83 op 29-11-2018 14:28 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
millerman_sf schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:26:
@tado
Nog 2 vragen over de upgrade:
1. Is de mogelijkheid tot upgraden beperkt geldig of blijft die optie voorlopig bestaan?
2. Zijn er functionaliteiten in de nieuwe versie van de app nog niet beschikbaar? Eerder werd gesproken over het ontbreken van een van de opties van tijdelijke aanpassing van temperatuur, meen ik me te herinneren.
1. Blijft voorlopig beschikbaar.
2. Op dit moment missen de volgende features in de V3+ app ten opzichte van de V3 app:

- Manuele modus met duratie "tot volgende automatische modus" is niet beschikbaar voor manuele modus die in de app geactiveerd is. Wel voor manuele modus die op tado apparaten zelf geactiveerd zal worden.

- Volgorde van zones kan nog niet aangepast worden in de app

- "heat request" (die 3 lijntjes) is nog niet te zien per zone. (wel in de grafieken in de vorm van grijswaarden).

Op de midden tot langere termijn zullen deze features weer terugkomen in de V3+ app.

Zoals ik al aangegeven heb: of u voor de upgrade kiest of niet is helemaal aan u. En u hoeft het ook niet vandaag te beslissen. Wacht anders wat ervaringen van mede-gebruikers af.

[ Voor 11% gewijzigd door tado op 29-11-2018 14:42 ]

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:32
Goed om te weten, dan wacht ik sowieso nog even tot 'tot volgende automatische modus' beschikbaar is. Is bekend wanneer deze functies (ongeveer) verwacht worden?

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:31
Moet je per systeem ‘upgraden’? Dus 19,99 voor IOS app en 19,99 voor Android app, of 19,99 in totaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 20:32
FastForwardNL schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:50:
Moet je per systeem ‘upgraden’? Dus 19,99 voor IOS app en 19,99 voor Android app, of 19,99 in totaal?
Tado:
Zodra u de upgrade heeft uitgevoerd, kunnen alle bewoners van uw huis de nieuwe app gebruiken.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
FastForwardNL schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:50:
Je moet natuurlijk helemaal niets. Uiteraard is 19,99 account gebonden. Het zou ontzettend belachelijk zijn als je per app het moet upgraden. Aangezien Tado het volgende meldt: 'Zodra u de upgrade heeft uitgevoerd, kunnen alle bewoners van uw huis de nieuwe app gebruiken.'. Zou ik er vanuit gaan dat het echt eenmalig is, of het nou in de android of ios app is.

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
tado schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:47:
[...]

Voor zover ik weet zijn wij de enige die de plaat verkopen. U kunt misschien voorstellen dat de hoeveelheid achterplaten die we verkopen een fractie is van de rest van onze producten terwijl er toch een ontwerp voor is gemaakt, verpakking transport etc.. Vandaar de relatief hoge prijs.

Binnen Nederland kan de achterplaat gewoon door de brievenbus (met bijbehorende lage verzendkosten), dus misschien een inkoopactie opzetten voor forum leden ?
Als daar behoefte aan is en Tado prijstechnisch misschien ook nog wel zou willen doen, ben ik best bereid om voor het forum er een x-aantal in te kopen. Maar ik pas er bij voorbaat voor om straks met platen te blijven zitten. Dit zou dan puur gebeuren om anderen ook te helpen en zonder enig winstoogmerk van mijn kant. Dat het mij ook geen geld moet kosten, moge ook duidelijk zijn. :)

Maar... Tweakers zou Tweakers niet zijn als iemand met een 3D-printer iets zou kunnen betekenen. We zouden dan op het forum onze eigen lijn kunnen opzetten, met linksonder het logo van Tado en rechtsboven het logo van Tweakers... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Upgrade gedaan, thanks @tado en keep up the good work!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:16
Net de upgrade gedaan. Ik krijg allemaal opties bij waar staat dat er geen instellingen voor aanpassingen zijn dus onder de streep heb ik net voor 20 euro een paar tegeltjes op het homescreen gekocht?

• rabe83
  • Laatst online: 13:08
@tado bedankt voor de uitleg en ik ben uiteraard benieuwd naar de reviews van 'early adapters' die komen van V2/V3 :-)

• Neonl1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-04 16:36
Mag ik vragen wat de gedachte hierachter is? Voor veel (nieuwbouw] huizen in Nederland is het niet zomaar mogelijk om een kabeltje te trekken tussen de thermostaat en de zoneklep. Zeker niet om deze mooi weg te werken.

Goedkoper als de optie met extensiekit is het ook niet. De installateur wist me te vertellen dat deze setup vrij vaak (bij hem iig) voor komt. Als de ondersteuning stopt wat dan? Kan dan de zoneklep niet meer worden aangestuurd?
tado schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:32:
[...]

U kunt eventueel een 2e Thermostaat toevoegen om alleen de zoneklep aan te sturen. Dit werkt op dit moment prima. Hou er wel rekening mee dat dit een "grijs gebied" is en dat er op elk moment een mail kan komen in uw inbox met de mededeling dat deze setup niet meer geschikt is voor tado. Daarom kan ik deze setup ook niet officieel aanraden.

Wat wel officieel kan: Slimme Thermostaat bedraad aan zoneklep, Extensiekit aan ketel.

• Oysterperpetual
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-01-2021
Mijn Tado thermostaat bleek te zijn aangesloten als aan/uit. Op mijn vraag aan Tado om de situatie als modulerend te krijgen heb ik onderstaand bericht vandaag ontvangen:

Bedankt voor uw bericht.
Met uw ketel is er geen herbedrading nodig aan de ketelzijde. We hebben eenvoudig uw systeem opnieuw geconfigureerd om uw ketel te moduleren (via de OpenTherm-interface). Houd er rekening mee dat uw Slimme Thermostaat nog niet op de nieuwste firmware werkt. Totdat het automatische updateproces is voltooid, werkt uw verwarmingssysteem mogelijk nog niet zoals het hoort.
Raadpleeg ons Helpcentrum voor een groot aantal onderwerpen over onze producten en de app. Laat het ons weten als u nog steeds vragen heeft.
Met vriendelijke groeten,

Sinds ik thuis ben slaat de ketel echter niet meer aan en heb ik 2 boze dochters. De vraag heb ik inmiddels al aan Tado gericht, beantwoording zal echter even duren ben ik bang en het is vrij koud in huis. Wie weet wat ik kan doen? Volstaat het simpele omhangen van de draadjes in de thermostaat van NO/COM naar de - en +? En zo ja, ik heb rood en blauw, wat komt op wat?
Dank!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:54
Oysterperpetual schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:06:
Mijn Tado thermostaat bleek te zijn aangesloten als aan/uit. Op mijn vraag aan Tado om de situatie als modulerend te krijgen heb ik onderstaand bericht vandaag ontvangen:

Bedankt voor uw bericht.
Met uw ketel is er geen herbedrading nodig aan de ketelzijde. We hebben eenvoudig uw systeem opnieuw geconfigureerd om uw ketel te moduleren (via de OpenTherm-interface). Houd er rekening mee dat uw Slimme Thermostaat nog niet op de nieuwste firmware werkt. Totdat het automatische updateproces is voltooid, werkt uw verwarmingssysteem mogelijk nog niet zoals het hoort.
Raadpleeg ons Helpcentrum voor een groot aantal onderwerpen over onze producten en de app. Laat het ons weten als u nog steeds vragen heeft.
Met vriendelijke groeten,

Sinds ik thuis ben slaat de ketel echter niet meer aan en heb ik 2 boze dochters. De vraag heb ik inmiddels al aan Tado gericht, beantwoording zal echter even duren ben ik bang en het is vrij koud in huis. Wie weet wat ik kan doen? Volstaat het simpele omhangen van de draadjes in de thermostaat van NO/COM naar de - en +? En zo ja, ik heb rood en blauw, wat komt op wat?
Dank!
Ook ff controleren of het aan de ketel kant goed is aangesloten voor modulatie. Vaak hoef ie niks te veranderen aan de aansluitingen.

Misschien ff je ketel opnieuw opstarten?

• Oysterperpetual
Volgens Tado is mijn ketel ok voor modulerend. Ik heb echter geen instructies gekregen voor de draadjes in de thermostaat die ik nu als aan/uit heb aangesloten, o.b.v. de aanvankelijke instructies van Tado.
Wellicht door hen vergeten door te geven. Ik lees hier in het forum namelijk dat bij modulerende thermostaat de draadjes op - en + dienen te worden aangesloten. Maar welke kleur komt waar?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:53
Oysterperpetual schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:23:
Volgens Tado is mijn ketel ok voor modulerend. Ik heb echter geen instructies gekregen voor de draadjes in de thermostaat die ik nu als aan/uit heb aangesloten, o.b.v. de aanvankelijke instructies van Tado.
Wellicht door hen vergeten door te geven. Ik lees hier in het forum namelijk dat bij modulerende thermostaat de draadjes op - en + dienen te worden aangesloten. Maar welke kleur komt waar?
Ik heb hetzelfde, ik heb niet het idee dat hij moduleert, maar moest aan de ketel ook niets doen qua draden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laohu
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
tado schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:38:
[...]

- Manuele modus met duratie "tot volgende automatische modus" is niet beschikbaar voor manuele modus die in de app geactiveerd is. Wel voor manuele modus die op tado apparaten zelf geactiveerd zal worden.

[...]

Op de midden tot langere termijn zullen deze features weer terugkomen in de V3+ app.
Ik heb de nieuwe versie van de app gekocht (heb een V3). Ik vind het nogal teleurstellend dat deze basale feature uit de app is verdwenen. Ik kan mijn verwarming nu niet hoger zetten, wetend dat deze bij het slapen gaan automatisch weer lager wordt gezet.

Kennelijk moeten we ook nog lang wachten (misschien pas volgend seizoen?) totdat deze feature weer terug komt in de app. Let dus goed op of je wel echt wilt "upgraden"!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet iemand wat de huidige firmwareversie is van de Tado V3+ ?
Kan het op internet zo 1.2.3 niet vinden.

Edit: Dit omdat HomeKit ook niet lekker werkt, heb de bridge wel in HomeKit maar thermostaat komt niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 29-11-2018 20:48 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MrTre
  • Laatst online: 18-09 12:27
Ik snap de V3+ functies nog niet helemaal.
Op internet (en in verschillende Posts hier) lees ik een aantal functies die ‘nieuw’ zijn in V3+:
-open raam detectie
-geofencing:verwarming uit bij vertrek laatste/weer aan bij aankomst eerste
-rapportages
Grafieken
-nog meer?

Deze functies zitten allemaal in de huidige versie die ik heb.
Als ik wil upgraden, dien ik dan eerst 20 euro te betalen voor v3+ om vervolgens een abonnement af te sluiten voor functies die ik nu al heb? (En waar ik dus niets extra voor betaal?)

Zie ik het verkeerd? Of hoe zit het?
En welke functies zijn écht nieuw die niet in de huidige versie zitten?
Is er een ‘trial’ periode mogelijk?

topic warning gelezen much?

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 30-11-2018 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 04-10 23:26
MrTre schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:14:
Ik snap de V3+ functies nog niet helemaal.
Op internet (en in verschillende Posts hier) lees ik een aantal functies die ‘nieuw’ zijn in V3+:
-open raam detectie
-geofencing:verwarming uit bij vertrek laatste/weer aan bij aankomst eerste
-rapportages
Grafieken
-nog meer?

Deze functies zitten allemaal in de huidige versie die ik heb.
Als ik wil upgraden, dien ik dan eerst 20 euro te betalen voor v3+ om vervolgens een abonnement af te sluiten voor functies die ik nu al heb? (En waar ik dus niets extra voor betaal?)

Zie ik het verkeerd? Of hoe zit het?
Kommop zelf een beetje inlezen kan ook geen kwaad. Als bestaande v3 gebruiker kan je upgraden naar de nieuwe app inderdaad. Je zult dan geen abonnements kosten hebben (ook niet voor geofencing). Je kan ook volledig over opv3+ dan zit je wel aan kosten verbonden voor dingen zoals geofencing.

@tado de functie in de app om iets tot de volgende verandering in het smart schema te laten veranderen is echt wel een basale functie die er ASAP in moet. Het past ook niet in de visie van besparing. Want nu zou de verwarming dus eventueel aan blijven terwijl hij anders weer uit zou gaan......

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Donstil schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:42:

Edit: Dit omdat HomeKit ook niet lekker werkt, heb de bridge wel in HomeKit maar thermostaat komt niet.
Mijn Tado V3+ thermostaat heeft 54.11 op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 23:43
[b]

Maar... Tweakers zou Tweakers niet zijn als iemand met een 3D-printer iets zou kunnen betekenen. We zouden dan op het forum onze eigen lijn kunnen opzetten, met linksonder het logo van Tado en rechtsboven het logo van Tweakers... 8)
Toevallig vandaag hiervoor speciaal wit filament besteld... Moet wel nog een ontwerp maken... .

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Maakt bij OT niet uit!

• MrTre
  • Laatst online: 18-09 12:27
Greetoz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:19:
[...]

Kommop zelf een beetje inlezen kan ook geen kwaad. Als bestaande v3 gebruiker kan je upgraden naar de nieuwe app inderdaad. Je zult dan geen abonnements kosten hebben (ook niet voor geofencing). Je kan ook volledig over opv3+ dan zit je wel aan kosten verbonden voor dingen zoals geofencing.
Dat heb ik gedaan maar ik wordt er geen wijs uit.. ik vind het echt heel onduidelijk.
Ik heb mijzelf de vraag gesteld: “welke meerwaarde behaal ik als ik upgrade naar v3+ Ten opzichte van v3?(met of zonder abbo vorm)” maar daar kan ik geen duidelijk antwoord op vinden.

Je spreekt tevens jezelf tegen mbt geofencing...
(Geen abbo kosten, ook niet voor geo. Volledig over op v3+ zitten kosten aan voor dingen zoals geofencing)
of zie ik het nou verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-10 22:58
@MrTre Je ziet het idd verkeerd. Lees even wat posts terug zou ik zeggen, o.a. Tado zelf heeft duidelijk aangegeven waar de verschillen zitten. Het is dan aan jou of je (nu) wilt upgraden of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:20
Kunnen we stoppen met dit een upgrade te noemen?

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:31
Ik heb de stappen doorlopen en mijn systeem moet nu nog gecontroleerd worden door de experts van Tado.
Ik hoop dat dit morgen gebeurd is want dan kan ik van het weekend gaan genieten van de Tado V3+.
De opstelling is niet zo bijzonder. de CV ketel is een Nefit HR(C) en de thermostaat beneden is een Nefit Smartline 15.

Ik ben benieuwd. Door jullie wist ik dat ik deze stappen door moest lopen anders had ik het morgen pas gedaan en kon ik het hele weekend wachten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:42:

Doe een HomeKit reset:
1. Verwijder tado uit homekit.
2. Hou de reset knop van de tado Internet Bridge ingedrukt tot de LED's gaan knipperen.
3. Voeg daarna tado opnieuw toe.

Mocht dit niet werken kan het helpen om de hele homekit account te verwijderen en helemaal opnieuw te starten. (en nogmaals de HomeKit Internet Bridge reset knop te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterperpetual
carpebios schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:26:
[...]

Ik heb hetzelfde, ik heb niet het idee dat hij moduleert, maar moest aan de ketel ook niets doen qua draden.
'Slaat' jouw ketel wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:58
JBS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:20:
[...]

Mijn Tado V3+ thermostaat heeft 54.11 op dit moment.
Raar, ik heb een V3 en heb firmware 54.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 09:06 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave317
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-10-2023
Kijk op pagina 2
het maakt niet uit

https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door dave317 op 30-11-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:06:
[...]

Mijn modulerende ketel zit op A en + geloof ik.
A en + gebruiken we voor geen enkele sturing.

Altijd + en - of voor heel exotische sturingen ook de A, + en - (komt zo goed als niet voor in NL)

Ik zou aanraden om tijdelijk oude thermostaat terug te hangen en contact met ons op te nemen. Laat wel alles verbonden met het internet zodat we eventueel toegang hebben tot de data van de Slimme Thermostaat / Bridge
De laatste versie van de professionele installateurs handleiding kan nu hier gedownload worden: https://www.tado.com/professional-manuals

Niet heel veel is aangepast maar er zitten kleine verbeteringen in.

[ Voor 31% gewijzigd door tado op 30-11-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterperpetual
tado schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:27:
[...]

Ik zou aanraden om tijdelijk oude thermostaat terug te hangen en contact met ons op te nemen. Laat wel alles verbonden met het internet zodat we eventueel toegang hebben tot de data van de Slimme Thermostaat / Bridge
Vooralsnog is het niet veel kouder geworden, de temperatuur in Den Haag valt mee ;)
Ik heb gisteren een bericht gestuurd aan Tado met de vraag of er iets dient te gebeuren met mijn bedrading in de thermostaat. De Tado bridge en thermostaat zijn nog verbonden met internet, dus Tado heeft toegang.
Mijn 'zaaknummer' is 6***** en ik hoop eigenlijk deze middag een reactie te ontvangen van Tado.
Mocht u daar invloed op hebben, dan is dat heeeeel fijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik hoop dat ik vanmiddag ook nog bericht krijg. Zou hem graag van het weekend willen installeren, ik heb een vrij standaard setup en heb hem gisteravond ingevuld. Zou erg jammer zijn als er het hele weekend overheen moet om hem alleen te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Tijd voor een update...
Sinds gisterenmiddag aangesloten met de Tado V3+ en de eerste kennismaking geeft geen reden tot kritiek. Mijn kritiek had ik al gespuid en het heeft weinig zin om dat te herhalen. Na het betalen van mijn jaarabonnement is mij eigenlijk nog niet echt duidelijk wat daarvan de meerwaarde is, maar dat zal ook te maken hebben met de app, die ik niet echt logisch in elkaar vindt zitten.
Aangezien ik nog bezig ben met een andere review, heb ik nog genoeg tijd om de Tado beter te leren kennen en mij er een mening over te vormen en er op een later tijdstip een uitgebreide review over te schrijven.
Natuurlijk heb ik Tado meteen gekoppeld aan Domoticz en aan Google Home (NL) om te kijken hoe Tado hiermee samenwerkt. Mijn eerste bevindingen hou ik nog even onder de pet, maar de functionaliteit als gewone 'klokthermostaat met wat extra ifttt functionaliteit' zijn goed.
Verschillende temperatuursensoren in de woonkamer laten zien dat de temperatuur in de woonkamer mooi constant blijft, dus wat dat betreft geen klachten. Tijdens de expeditie om een kerstboom uit te zoeken en inkopen te doen voor de komende dagen, schakelde de thermostaat netjes uit en begon weer te verwarmen toen we bijna thuis waren (ECO stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterperpetual
Ik heb nog geen reactie van Tado ontvangen, noch kreeg ik hen te pakken via de telefoon.
Desalniettemin heb ik de bedrading in mijn Tado-thermostaat aangepast van NO/COM naar - / +.
De ketel doet nu zijn werk en mijn radiatoren worden warm... :)

Nu is het wachten op de update van de firmware van de thermostaat, die staat nog op 20.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Laatst online: 04-10 22:41
Een vraagje met betrekking tot de app en een modulerende ketel. Mijn oude (en nog huidige) thermostaat (chronotherm modulaties) kan 5 standen laten zien: laagstand, 40% 60% 80% en 100%. De tado 3? Welke standen zijn dit? Of werkt dit anders / traploos en geeft het meer een ordegrootte / indicatie? 3 standen moduleren is volgens mij niet heel flexibel dus het zal misschien wat anders inhouden.Weet iemand dit of kan tado hierop reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Physx schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:15:
Een vraagje met betrekking tot de app en een modulerende ketel. Mijn oude (en nog huidige) thermostaat (chronotherm modulaties) kan 5 standen laten zien: laagstand, 40% 60% 80% en 100%. De tado 3? Welke standen zijn dit? Of werkt dit anders / traploos en geeft het meer een ordegrootte / indicatie? 3 standen moduleren is volgens mij niet heel flexibel dus het zal misschien wat anders inhouden.Weet iemand dit of kan tado hierop reageren?
Ik durf niet te zeggen of dat ketelafhankelijk is, maar in de gegevens die ik in Domoticz terug zie, is dat niet aan vaste percentages gebonden. De ene keer zie ik 9%, de andere keer 13% en dan weer eens 81%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Physx schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:15:
Tado laat geen modulatie zien. De vlammetjes tonen voor zover ik begrijp de warmtevraag van de kamer. Volgens mij laat tado helemaal geen info van de ketel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Laatst online: 04-10 22:41
Grave_ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:03:
[...]

Tado laat geen modulatie zien. De vlammetjes tonen voor zover ik begrijp de warmtevraag van de kamer. Volgens mij laat tado helemaal geen info van de ketel zien.
Kan maar het is dus blijkbaar onduidelijk. En de ketel vlamhoogte is toch een afgeleide van de warmtevraag? Hoe dan ook zou ik graag willen weten hoe dit zit en wat deze vlammetjes betekenen en tot wat ze eventueeel resulteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
@tado Ik heb een V3 met de oude app, als ik upgrade naar de V3+ app en ik installeer in de toekomst een nieuwere tado thermostaat, behoud ik dan de auto-assist skill zonder maandelijks of jaarlijks te moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
wie de nieuwe app wil testen... com.tado.home.ui.screen.HomeActivity is de activity die je moet zien te starten. Iets met androidmanifest.xml en intent filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Grave_ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:03:
[...]

Het zal beslist zo zijn dat je tado het nergens laat zien, via het OT protocol wordt het wel uitgewisseld en krijg je het in standaard Domoticz, gewoon netjes te zien. Het is natuurlijk niet zo secuur als wanneer je de ketel zelf zou monitoren, maar het geeft een goede indruk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qegqKgRjRcCz64pEtO9OOsPn/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Beste,

Zo niet terug kunnen vinden op internet, daarom even een vraag ... Hebben jullie in de app ook een gebruiker genaamd "ho ho ho". Dit gecombineerd met een kerstman in een slee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
M009 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 01:23:
Beste,

Zo niet terug kunnen vinden op internet, daarom even een vraag ... Hebben jullie in de app ook een gebruiker genaamd "ho ho ho". Dit gecombineerd met een kerstman in een slee?
Jep. Xmas Easter Egg? Ik vond het wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik ben al heel, heel lang niet in dit topic geweest en zit nu toch wel met iets...
Ik heb een v3 en moest al een eeuw wachten op de beloofde HomeKit ondersteuning en bridge.

Nu lees ik ineens dat er €19,95 betaald noet gaan worden voor geofencing???
Klopt dit of begrijp ik het verkeerd?
En als ik dit aanschaf zit dat dan aan mijn account verbonden? Niet dat ik weer opnieuw moet betalen bij een switch van iOS naar Android bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door DaveD1109 op 01-12-2018 08:02 ]

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
DaveD1109 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:00:
Ik ben al heel, heel lang niet in dit topic geweest en zit nu toch wel met iets...
Ik heb een v3 en moest al een eeuw wachten op de beloofde HomeKit ondersteuning en bridge.

Nu lees ik ineens dat er €19,95 betaald noet gaan worden voor geofencing???
Klopt dit of begrijp ik het verkeerd?
En als ik dit aanschaf zit dat dan aan mijn account verbonden? Niet dat ik weer opnieuw moet betalen bij een switch van iOS naar Android bijvoorbeeld.
Sorry maar iets beter zelf inlezen graag, deze vraag is al 10x gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Greetoz schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:08:
[...]

Sorry maar iets beter zelf inlezen graag, deze vraag is al 10x gesteld
Sorry hoor maar dat heb ik gedaan en er staan nogal wat verwarrende berichten.
Als ik hier lees dan is het eenmalig €19,95 en kijk ik op de dit van tado staat weer €2,95 maandelijks.
Ook begrijp ik het verschil niet in de geofencing functies van v3 en v3+
En mijn vraag of er bij switch van iOS naar Android weer opnieuw betaald moet worden of niet kon ik niet terugvinden.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik de verkeerde zoektermen heb gebruikt! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
DaveD1109 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:30:
[...]

Sorry hoor maar dat heb ik gedaan en er staan nogal wat verwarrende berichten.
Als ik hier lees dan is het eenmalig €19,95 en kijk ik op de dit van tado staat weer €2,95 maandelijks.
Ook begrijp ik het verschil niet in de geofencing functies van v3 en v3+
En mijn vraag of er bij switch van iOS naar Android weer opnieuw betaald moet worden of niet kon ik niet terugvinden.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik de verkeerde zoektermen heb gebruikt! 8)7
3 pagina's terug:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57258235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marina1977
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-07-2022
Hai ik heb een vraag, waar ik maar niet uitkom.
Ik afgelopen week een tado thermostaat V2 gekocht. Daarnaast heb ik 2 tado radiatorknoppen, studeerkamer en zolder. Ik heb geen stadsverwarming, maar eigen cv. De thermostaat reageert prima op de cv, zet ik de thermostaat hoger slaat de cv aan en gaat verwarmen.
Nu was ik in de veronderstelling, en dat is mij ook bevestigd aan de telefoon, dat de radiatorknoppen ook de cv kunnen aansturen/activeren. Dus als ik in studeerkamer 22 graden wil deze handmatig of per app op 22 graden kan zetten en de cv vervolgens aanslaat.
Het probleem is, dit gebeurt dus niet. Wat zit er dan niet goed, of heb ik het dan niet goed begrepen??
Gisteren is mij aan de telefoon verteld dat het komt omdat ik nog de oude firmware had, deze ia reeds geüpdatet naar 54.11, maar nog steeds reageert de cv niet op radiatorknoppen.

Wat ziet ik ober het hoofd??? Volgens de app is wel alles verbonden, maar er lijkt dus geen verbinding te zijn tussen de knoppen en de thermostaat???? Alle hulp is welkom ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florida
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09 21:58
Hulp gevraagd!

Vandaag geprobeerd de Tado V3+ aan te sluiten op mijn Remeha Calenta 40L combiketel. Deze gebruik ik nu i.c.m. een bedrade Remeha Isense klokthermostaat, waarmee ik ook de temperatuur van tapwater kan bedienen. Daarnaast zit er in/voor op de cv ketel een extra digitaal bedienpaniel waarmee ik ook diverse instellingen kan aanpassen.

Via de app/aansluithulp geprobeerd stap voor stap de tado aan te sluiten. Het pairen van de bridge en de thermostaat ging snel en goed.

Daarna vraagt de aansluithulp wat de huidige bediening is, hiervoor zijn drie opties: alleen kamerthermostaat, kamerthermosstaat i.c.m. een intern bedieningspaneel of alleen een bedieningspaneel.

Ik heb inmiddels al de drie opties geprobeerd, maar na het kiezen van het merk en type thermostaat, bedieningspaneel en cv-ketel verschijnt er continu een pop-up met de tekst; - waarschijnlijk is er IN uw cv-ketel nog een optioneel bedieningspaneel aanwezig-.

Naast het al ingevulde bedieningspaneel is dat dus niet het geval, maar wat ik ook doe, welke opties en types ik ook kies, de pop-up blijft verschijnen. Ik kan nu helaas niet verder.

Heeft iemand eenzelfde ervaring of wellicht tips wat nu te kiezen?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 23:43
Beste,

Zelfs in de windows phone app ;-)

Ik vermoed dat tie met kerst in mijn huis is (hij zit nu in de buitenste cirkel).
Ben benieuwd of de kachel dan ook aangaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Wij hebben vanmiddag de stroom heel even van de bridge en de Ziggo modem afgehaald, maar nu krijgt de bridge geen verbinding met het internet meer, het ledje blijft uit.. Ook zie ik geen activiteitop de netwerkpoort.. van de modem. Ik heb 'm even in een andere poort gestoken die wel werkt, en ook dan geen activiteit, alsof de netwerkpoort van de bridge niet meer werkt... Ooknogmaals de stroom van de bridge af helpt niet..

Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
-DUS- schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:31:
Wij hebben vanmiddag de stroom heel even van de bridge en de Ziggo modem afgehaald, maar nu krijgt de bridge geen verbinding met het internet meer, het ledje blijft uit.. Ook zie ik geen activiteitop de netwerkpoort.. van de modem. Ik heb 'm even in een andere poort gestoken die wel werkt, en ook dan geen activiteit, alsof de netwerkpoort van de bridge niet meer werkt... Ooknogmaals de stroom van de bridge af helpt niet..

Iemand enig idee??
Lijkt op een storing volgens mij?
Heb er namelijk ook last van en de probleem oplosser op de radio site geeft aan dat het vanzelf weer moet gaan werken!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
DaveD1109 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:29:
Lijkt op een storing volgens mij?
Heb er namelijk ook last van en de probleem oplosser op de radio site geeft aan dat het vanzelf weer moet gaan werken!
Ik weet het niet. Hij ligt er al meer als een halve dag uit. Heb meer het vermoeden dat de bridge gaar is is of zo.. en hij is pas twee weken oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
-DUS- schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:08:
[...]

Ik weet het niet. Hij ligt er al meer als een halve dag uit. Heb meer het vermoeden dat de bridge gaar is is of zo.. en hij is pas twee weken oud..
Wel raar want ik heb er sinds vanmiddag ook last van.
Gebruik je Android of iOS?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Dit al geprobeerd?

How can I restart the Bridge?
For restarting the Internet Bridge, please press the pairing button, for more than 8 seconds. Keep the button pressed when the device starts pairing until the LEDs turns off. After releasing the button, the device will restart by itself.

The earlier version of the Bridge without the pairing button is restarted by disconnecting the device from power for a couple of seconds and reconnecting it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
DaveD1109 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:18:
Wel raar want ik heb er sinds vanmiddag ook last van.
Gebruik je Android of iOS?
iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
ardvark99 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:28:
Dit al geprobeerd?

How can I restart the Bridge?
For restarting the Internet Bridge, please press the pairing button, for more than 8 seconds. Keep the button pressed when the device starts pairing until the LEDs turns off. After releasing the button, the device will restart by itself.

The earlier version of the Bridge without the pairing button is restarted by disconnecting the device from power for a couple of seconds and reconnecting it.
Ik heb de oudere variant, en yep, heb de stroom er al meerdere malen afgehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
-DUS- schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:50:
[...]

Ik heb de oudere variant, en yep, heb de stroom er al meerdere malen afgehad..
Werkt bij mij ook niet en betreft de nieuwe variant

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de verwarring wel. V3+ wordt aangekondigt met twee nieuwe features: Air Comfort en Auto Assist. Vervolgens wordt Auto-Assist uitgelegd op een manier die overeen komt met wat de oude V3 al heeft en men daar Location Control noemt. En de titel van dat document (waar de app naar linkt als je de V3+ aanbieding bekijkt) heet nota bene "What are the differences between the V3+ app and the V3 app?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
DaveD1109 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:55:
[...]
Werkt bij mij ook niet en betreft de nieuwe variant
Het zal toch niet weer bij Tado zelf liggen..ik heb m nu een paar weken er hij heeft er al twee keer uitgelegen.. dan gaat ie toch echt terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
-DUS- schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:01:
[...]

Het zal toch niet weer bij Tado zelf liggen..ik heb m nu een paar weken er hij heeft er al twee keer uitgelegen.. dan gaat ie toch echt terug..
Ik heb hem weer werkend! Heb de micro usb er 10 minuten af gehad.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
DaveD1109 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:04:
Ik heb hem weer werkend! Heb de micro usb er 10 minuten afgehandeld.
Doe ik dat ook ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
voor wat het waard is, ik heb juist vanmiddag een 3+ startkit aangesloten en alles werkt tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
4tune schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:47:
voor wat het waard is, ik heb juist vanmiddag een 3+ startkit aangesloten en alles werkt tot nu toe goed.
Ik dacht dat je juist moest wachten op je handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Beste,

Tado_humor

Dan zeggen ze in de reclame van VW dat Duitsers geen humor hebben...
(Ik weet ook wel beter, want heb jaren carnaval in Keulen gevierd :+ ).
Daniel. schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:03:
[...]

Ik dacht dat je juist moest wachten op je handleiding.
Is het niet gelukt voor het weekend? Da's shit...

Ik heb al eens eerder geschreven dat ik het een systeem vindt dat heel primitief op mij over komt. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met mijn ondeskundigheid op dit gebied, maar het is wel mijn eerste kennismaking met het product van Tado°. Wat ik nog vreemder vindt is dat ik eerder per e-mail van @tado bericht had gekregen dat het aansluiten gewoon één-op-één kon.
Is daarover al eens eerder tekst en uitleg gevraagd? Anders zou ik @tado wel eens willen vergane of hij dat eens wil doen. Zoveel verschillen in ketels of aansluitvormen zijn er toch niet? Of ik een Nefit (Topline in mijn geval) nu aangesloten is op een Moduline 100, 200, 300 of 400. Hij is en blijft op dezelfde manier (modulerend) aangesloten. Verder vaag ik mij af waarom die -eerder gegeven- individuele adviezen niet gewoon verwerkt kunnen worden in het stappenplan voor nieuwe gebruikers. Dat zou toch gewoon mogelijk moeten zijn. Ik kan me van de andere kant ook niet voorstellen dat ze daar een aantal mensen in dienst houden die eigenlijk niet nodig zijn, maar die indruk wekt het systeem wel op mij.

[ Voor 51% gewijzigd door Peatsmoke op 02-12-2018 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:35
De Tado hier werkte eindelijk eventjes goed. We hebben het een periode beneden heerlijk altijd op de 21 graden gehad. Omdat onze vloerverwarming nieuw is, moet je bij de verdeler de temperatuur in stapjes omhoog doen. Die stond altijd op de 35 graden en daarmee was het keurig 21 graden hier. Een paar dagen geleden dacht ik: ik ben helemaal vergeten om de verdeler weer een stapje hoger te zetten. Dus die zette ik op 40 graden, en sindsdien is het systeem beneden helemaal van het padje af. De ketel lijkt nu nonstop aan te staan. Beneden is het nu al een paar dagen 24 graden, en het koelt maar niet af. In de tado app zie ik dat er niet om warmte wordt gevraagd, maar als ik aan de vloer voel, is er wel degelijk warmte.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jukkie26
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-09 22:01
Heb gisteren geupdate naar v3+ app en nu blijft de verwarming maar stoken .bijv stel de thermostaat in op 18 graden dan word het hier binnen 24 graden voordat ik de update naar v3+heb gedaan deed .mijn tado het perfect heb 20 euro betaald en alleen maar problemen en stress had beter v3 kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 13:30
Beste @tado

Ik heb hiervoor een ticket geopend maar ik moet eerst de Tado kopen vooraleer ik toegang krijg tot de documentatie. Weinig zin om tijd te steken in iets dat misschien nooit zal werken dus misschien kan jij me helpen.

Kan Tado v3+ deze ketel modulerend aansturen aub?

Vaillant ecoTEC plus VCW 376 uit 2010 - Belgisch model.

De oude vaillant calorMATIC VRT 370f thermostaat was aangesloten via de klikmodule vooraan. Nummer 3 & 4 was overbrugd. Nu hangt er een draadloze Netatmo aan, aangesloten op 3 & 4. Maar die hun servers liggen er teveel uit dus ik heb het wel gehad.

Foto moederbord: https://i.imgur.com/HFJMVWf.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HFJMVWf.jpg?1

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
dragonfly4 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:31:
Beste @tado

Ik heb hiervoor een ticket geopend maar ik moet eerst de Tado kopen vooraleer ik toegang krijg tot de documentatie. Weinig zin om tijd te steken in iets dat misschien nooit zal werken dus misschien kan jij me helpen.

Kan Tado v3+ deze ketel modulerend aansturen aub?

Vaillant ecoTEC plus VCW 376 uit 2010 - Belgisch model.

De oude vaillant calorMATIC VRT 370f thermostaat was aangesloten via de klikmodule vooraan. Nummer 3 & 4 was overbrugd. Nu hangt er een draadloze Netatmo aan, aangesloten op 3 & 4. Maar die hun servers liggen er teveel uit dus ik heb het wel gehad.

Foto moederbord: https://i.imgur.com/HFJMVWf.jpg?1

[Afbeelding]

Alvast bedankt voor de info!
Volgens mij vind je hier het antwoord op jouw vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 10:44
Ik vraag mij eigenlijk af of de roadmap van Tado doorgevoerd gaat worden in de V3 app of in de huidige app? De roadmap van een jaar geleden was namelijk de reden voor mij om Tado apparatuur te kopen. Er is eigenlijk nog niks gerealiseerd van die roadmap en om nu een jaar later al te moeten betalen voor een nieuwe app vind ik niet echt van deze tijd en vind ik zeer klantonvriendelijk. Ben ik de enige die hier een bezwaar tegen heeft? De aanschafkosten waren namelijk best hoog.

Gaat het slecht met Tado dat je op zo'n manier geld moet binnenhalen? Gelukkig hebben we er wel een kerstman feature bij :*)

[ Voor 11% gewijzigd door isomis op 02-12-2018 16:02 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
@dragonfly4 Hoe heb je dat ticket ingeschoten? Ik heb voor mijn ketel vorige week via de site ( https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl ) optie: 'Ik heb een vraag voordat ik ga kopen'

een vraag ingeschoten of mijn ketel compatible is, en daar gewoon netjes antwoord op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
isomis schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:56:
Ik vraag mij eigenlijk af of de roadmap van Tado doorgevoerd gaat worden in de V3 app of in de huidige app? De roadmap van een jaar geleden was namelijk de reden voor mij om Tado apparatuur te kopen. Er is eigenlijk nog niks gerealiseerd van die roadmap en om nu een jaar later al te moeten betalen voor een nieuwe app vind ik niet echt van deze tijd en vind ik zeer klantonvriendelijk. Ben ik de enige die hier een bezwaar tegen heeft? De aanschafkosten waren namelijk best hoog.

Gaat het slecht met Tado dat je op zo'n manier geld moet binnenhalen? Gelukkig hebben we er wel een kerstman feature bij :*)
Nou, jij als bestaande klant kan het nog afdoen met een éénmalig bedrag. Ik als nieuwe klant (sinds dit weekend) zou elk jaar € 25,-- moeten neertellen voor wat functionaliteit die bij de concurrentie niets extra's kost. De groeten, ik breng m'n aanschaf terug. Die verrotte abonnementsvormen om niets, is heb er een hekel aan. Wie weet wat er in de toekomst nog allemaal aan toe wordt gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 13:47
Eerder deze week de tado V2 aangesloten. En hij werkte naar volle tevredenheid. Nu was de vorige thermostaat een aan/uit thermostaat, dus de V2 in eerste instantie ook aan/uit aangesloten. Vandaag dit in de ketel (intergas HRE36/30) omgezet naar opentherm. Nu blijft hij wanneer de kamer al op of over temperatuur is, toch nog warmte vragen. (Nu bijvoorbeeld staat het programma op een gewenste temp van 25,5. Het is 25,7 en toch is de warmtevraag 2 streepjes). Wanneer ik de wenstemperatuur (ver) terugschroef, stopt de warmtevraag wel.

Is dit normaal? Moet hij opnieuw iets inleren? Of moet er ergens iets gewijzigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
4tune schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:00:
[...]

Nou, jij als bestaande klant kan het nog afdoen met een éénmalig bedrag. Ik als nieuwe klant (sinds dit weekend) zou elk jaar € 25,-- moeten neertellen voor wat functionaliteit die bij de concurrentie niets extra's kost. De groeten, ik breng m'n aanschaf terug. Die verrotte abonnementsvormen om niets, is heb er een hekel aan. Wie weet wat er in de toekomst nog allemaal aan toe wordt gevoegd.
Dat is voor mij nou precies de reden waarom ik juist voor een V3+ ben gegaan tov een V3. Zou het irritant vinden als mijn V3 ineens geen updates meer krijgt oid.

Die €2,99 per maand lig ik dan eigenlijk niet wakker van.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Dreadramon schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:12:
Eerder deze week de tado V2 aangesloten. En hij werkte naar volle tevredenheid. Nu was de vorige thermostaat een aan/uit thermostaat, dus de V2 in eerste instantie ook aan/uit aangesloten. Vandaag dit in de ketel (intergas HRE36/30) omgezet naar opentherm. Nu blijft hij wanneer de kamer al op of over temperatuur is, toch nog warmte vragen. (Nu bijvoorbeeld staat het programma op een gewenste temp van 25,5. Het is 25,7 en toch is de warmtevraag 2 streepjes). Wanneer ik de wenstemperatuur (ver) terugschroef, stopt de warmtevraag wel.

Is dit normaal? Moet hij opnieuw iets inleren? Of moet er ergens iets gewijzigd worden?
Jouw CV moet op een andere manier aangestuurd worden door de thermostaat. Kijk of je aan deze handleiding iets hebt, anders contract opnemen met tado:

https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
4tune schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:00:
[...]

Ik heb juist om die reden de V3+ gekocht, nieuwe functionaliteit komt uit voor betalend klanten op het V3+ systeem. bij V2/3 (zonder upgrade) koop je iets maar komt er later niets extra's voor terug. geen updates, geen nieuwe functionaliteit enzovoorts.

Ik investeer nu een berg geld, stuk of 6 thermostaatkranen, de starterskit, zo'n 550 euro denk ik, dan wil ik er niet over 3 jaar achter komen dat mijn zooi niet meer ondersteund word of dat mijn nieuwe ketel niet kan praten met mijn V2 bridge omdat die functionaliteit er niet in zit (nieuwe versie van OpenTherm bijvoorbeeld). Of dat er geen V2 thermostaat kranen meer leverbaar zijn die ik kan aansluiten op mijn V2 bridge.... en dat dus mijn complete investering waardeloos is geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door ETH0.1 op 02-12-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 13:47
Thanks! Is met daarmee gelukt. Zal het gedrag morgen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
ETH0.1 schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:53:
[...]

Ik heb juist om die reden de V3+ gekocht, nieuwe functionaliteit komt uit voor betalend klanten op het V3+ systeem. bij V2/3 (zonder upgrade) koop je iets maar komt er later niets extra's voor terug. geen updates, geen nieuwe functionaliteit enzovoorts.

Ik investeer nu een berg geld, stuk of 6 thermostaatkranen, de starterskit, zo'n 550 euro denk ik, dan wil ik er niet over 3 jaar achter komen dat mijn zooi niet meer ondersteund word of dat mijn nieuwe ketel niet kan praten met mijn V2 bridge omdat die functionaliteit er niet in zit (nieuwe versie van OpenTherm bijvoorbeeld). Of dat er geen V2 thermostaat kranen meer leverbaar zijn die ik kan aansluiten op mijn V2 bridge.... en dat dus mijn complete investering waardeloos is geworden.
Je draait de boel om. V2 en V3 kosten ook al een berg geld, dat mag wat mij betreft als je in een niche markt opereert. V2 en V3 hadden al een afdoende ondersteuning zonder extra abonnementskosten. Wie garandeert jou dat met deze extra kosten de ondersteuning beter zal worden?

Ik sta een beetje cynisch tegenover bedrijven die denken dat een terugkerende last een goed idee is in een markt waar dat geen gewoonte is, voorbeelden te over. Het kost mij ook de kop niet maar het is de gekozen route die mij dwars zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
ETH0.1 schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:53:
[...]

Zo'n radicale koerswijziging van een bedrijf geeft mij juist helemaal geen vertrouwen dat het goed gaat en blijft gaan met Tado. Imo is zo'n radicale koerswijziging een laatste strohalm, maar ik hoop voor jou en mij dat ik ongelijk heb.
4tune schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:41:
[...]

Je draait de boel om. V2 en V3 kosten ook al een berg geld, dat mag wat mij betreft als je in een niche markt opereert. V2 en V3 hadden al een afdoende ondersteuning zonder extra abonnementskosten. Wie garandeert jou dat met deze extra kosten de ondersteuning beter zal worden?

Ik sta een beetje cynisch tegenover bedrijven die denken dat een terugkerende last een goed idee is in een markt waar dat geen gewoonte is, voorbeelden te over. Het kost mij ook de kop niet maar het is de gekozen route die mij dwars zit.
Vooral je laatste alinea omschrijft precies het gevoel dat er bij ook leeft. Ik had juist gekozen voor een thermostaat waarvoor ik dacht dat er geen abonnementsgeld betaald hoefde te worden. Nu dat toch anders blijkt te zijn, voel ik me toch een beetje beetgenomen (al had ik zelf beter moeten lezen, maar na alles over de V3 gelezen te hebben, dacht ik niet dat men bij de V3+ het roer zo radicaal zou omwerpen).

Tado weet natuurlijk heel goed dat die €25/j voor veel mensen geen issue zal zijn, maar ik vraag me wel af of de servers over 3 of 5 jaar nog online zijn. Tado weet zich nu nl niet meer echt te onderscheiden van Nest, Toon, Honeywell, Ecobee, Nefit/ Bosch of Thermosmart (hoewel die er op punten natuurlijk wel zijn).
Het is mij inmiddels wel duidelijk dat, wanneer er geen abonnementsgeld gevraagd zou gaan worden, de servers heel snel offline zouden zijn (en dan hadden we ook een probleem). De vraag blijft of de servers nu langer bereikbaar zullen blijven, Ik heb er persoonlijk een hard hoofd in, want Tado is toch een onbekende speler op markt en weet zich (door invoering van abonnementsgelden) niet meer voldoende te onderscheiden.

De voorgenomen aankoop van tenminste 5 radiator thermostaten stel ik in ieder geval voorlopig eens even uit omdat het vertrouwen dat dit een duurzame investering zou zijn, even weg is.

[ Voor 21% gewijzigd door Peatsmoke op 03-12-2018 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentienel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 08:18
Beste @tado , medetweakers,

Afgelopen weekend heb ik mijn speciaal v3 gekochte bridge aangesloten met een radiatorknop uit een v3+ pakket. De bridge heb ik als eerste geregistreerd, daarna de radiatorknop. Als ik het goed heb begrepen kunnen we door een v3 bridge te registreren gebruik maken van de oude app. Na installatie kwam ik echter uit in de nieuwe app met als optie een abonnement af te sluiten.
Hoe kan ik alsnog de oude app gebruiken en zijn er meer mensen met dit probleem? Moet ik hiervoor contact opnemen met support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
4tune schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:41:
[...]

Je vergeet hierbij dat de V2/3 ook duurder is in aanschaf dan de V3+, daarbij is het verdienmodel door alleen aanschaf maar wel services onhoudbaar. Als je wel actief support verwacht en updates op de producten, online services enzovoorts is een eenmalige fee simpelweg niet houdbaar.

Dat werkt prima voor een simpel product zoals een magnetron of wasmachine, maar werkt dus niet voor iets wat online services verwacht, dit zie je ook terug bij tv's waar de fabrikanten met smart tv's komen, waarbij de apps ineens niet meer werken omdat er geen updates voor zijn. Het is ook niet dat je samsung kan bellen omdat je problemen hebt met de instelling van je dolby surround systeem. Dat soort producten koop je en krijgen geen(of hooguit de eerste 2 jaar) updates meer.

Bij een slimme thermostaat met online features verwacht ik wel dat ze over 4 jaar nog gewoon werken, dat er updates komen en dat mijn nieuwe ketel wel ondersteund word. Daar heb ik best een bedragje per jaar voor over. (Let wel: het moet niet de spuigaten uitlopen qua kosten, 30 euro is acceptabel, 50 zou bv voor mij al op het randje of er overheen zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 16:12
Waarschijnlijk heb je een radiatorknop uit een v3+ starterspakket aangesloten. Support kan je verder helpen. (Dit is eerder in het forum is besproken)
Sentienel schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:20:

Afgelopen weekend heb ik mijn speciaal v3 gekochte bridge aangesloten met een radiatorknop uit een v3+ pakket. De bridge heb ik als eerste geregistreerd, daarna de radiatorknop. Als ik het goed heb begrepen kunnen we door een v3 bridge te registreren gebruik maken van de oude app. Na installatie kwam ik echter uit in de nieuwe app met als optie een abonnement af te sluiten.
Hoe kan ik alsnog de oude app gebruiken en zijn er meer mensen met dit probleem? Moet ik hiervoor contact opnemen met support?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
Sentienel schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:20:

Je kan geen producten uit V3+ starterpakketten gebruiken zonder over te gaan op de V3+ app... Losse producten (thermostaten en kranen) zijn wel te gebruiken maar dingen uit V3+ starterkits zullen ervoor zorgen dat je automatisch over gaat op de V3+ app plus bijbehorende kosten (gebeurt op basis van serienummer). @tado heeft hier wel eens gezegd dat mensen bij wie dit overkomen is contact kunnen opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 13:30
ETH0.1 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:36:
@dragonfly4 Hoe heb je dat ticket ingeschoten? Ik heb voor mijn ketel vorige week via de site ( https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl ) optie: 'Ik heb een vraag voordat ik ga kopen'

een vraag ingeschoten of mijn ketel compatible is, en daar gewoon netjes antwoord op gekregen.
Ik ook maar kerel bleef veel te vaag.
Om deze ketel modulerend aan te sturen moet er inderdaad wel wat aangepast worden; een bepaalde module moet verwijderd worden. Ik heb daarvoor een (engelstalige) handleiding. Zie bijlage.
Die bijlage ging niet over mijn Belgisch model.
Als je de apparaten binnen krijgt, dan kan je een account aanmaken bij tado.com/start. Creeer een account, registreer de producten en zodoende zal je van ons installatie instructies krijgen. Dit zou voor voor jouw verwarmingssysteem geen probleem moeten zijn.

Gebaseerd op de door jou verstrekte informatie heb je de volgende tado° producten nodig:

1x Slimme Thermostaat - Starterskit (bevat een Internetbridge en een Slimme Thermostaat om te installeren in je referentieruimte)
1x Extensiekit (wordt direct op de ketel aangesloten)
Kon hij dan niet gewoon even de documentatie doorsturen zodat ik het kan controleren voor ik iets koop?

Kennis van me heeft 2 dagen in de koude gezeten. Zijn Tado is pas beginnen werken na remote interventie van Tado support. Zo'n zaken wil ik dus liever vermijden in deze wintermaanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
ETH0.1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:51:
[...]

Je vergeet hierbij dat de V2/3 ook duurder is in aanschaf dan de V3+, daarbij is het verdienmodel door alleen aanschaf maar wel services onhoudbaar. Als je wel actief support verwacht en updates op de producten, online services enzovoorts is een eenmalige fee simpelweg niet houdbaar.

Dat werkt prima voor een simpel product zoals een magnetron of wasmachine, maar werkt dus niet voor iets wat online services verwacht, dit zie je ook terug bij tv's waar de fabrikanten met smart tv's komen, waarbij de apps ineens niet meer werken omdat er geen updates voor zijn. Het is ook niet dat je samsung kan bellen omdat je problemen hebt met de instelling van je dolby surround systeem. Dat soort producten koop je en krijgen geen(of hooguit de eerste 2 jaar) updates meer.

Bij een slimme thermostaat met online features verwacht ik wel dat ze over 4 jaar nog gewoon werken, dat er updates komen en dat mijn nieuwe ketel wel ondersteund word. Daar heb ik best een bedragje per jaar voor over. (Let wel: het moet niet de spuigaten uitlopen qua kosten, 30 euro is acceptabel, 50 zou bv voor mij al op het randje of er overheen zijn)
Mee eens, maar het is wel zeer jammer dat je Tado dus niet zonder die online functionaliteit meer kan gebruiken. Als Tado failliet gaan is er eigenlijk geen alternatief en kan je alles in de prullenbak gooien aangezien de thermostaat niks lokaal kan. Eigenlijk niet nodig voor een product zoals deze die eigenlijk dezelfde levensduur zou moeten hebben als een magnetron of wasmachine.

Hierboven werd gezegd dat er een hoop alternatieven zijn zoals Nest of Toon, maar dat is alleen zo als je geen thermostaat kranen gebruikt. Dan zijn er opeens een hoop minder alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 15:51
Greetoz schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:12:
[...]

Mee eens, maar het is wel zeer jammer dat je Tado dus niet zonder die online functionaliteit meer kan gebruiken. Als Tado failliet gaan is er eigenlijk geen alternatief en kan je alles in de prullenbak gooien aangezien de thermostaat niks lokaal kan. Eigenlijk niet nodig voor een product zoals deze die eigenlijk dezelfde levensduur zou moeten hebben als een magnetron of wasmachine.

Hierboven werd gezegd dat er een hoop alternatieven zijn zoals Nest of Toon, maar dat is alleen zo als je geen thermostaat kranen gebruikt. Dan zijn er opeens een hoop minder alternatieven.
Zolang je een homekit variant hebt, is dit niet waar. Homekit zorgt er namelijk voor dat het onafhankelijk kan en moet werken voordat het de stempel homekit mag dragen. Toen Tado storing had kon ik via homekit de temperatuur nog steeds regelen.

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ETH0.1
dragonfly4 schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:10:

Kennis van me heeft 2 dagen in de koude gezeten. Zijn Tado is pas beginnen werken na remote interventie van Tado support. Zo'n zaken wil ik dus liever vermijden in deze wintermaanden :)
Dan heeft je kennis de handleiding niet goed gevolgd ;) 8) :+

- Doorloop het stappenplan online
- Sluit de homebridge aan
- Activeer de thermostaat
- Kies je ketel, huidige thermostaat enzovoorts in de online wizard
- Wacht totdat Tado je aansluit instructies stuurt
- Tado zal je thermostaat/bridge inregelen voor jouw ketel
- Na het ontvangen van de instructies over jouw setup hoe wat/waar aan te sluiten
- Koppel de huidige thermostaat los
- Sluit die shit volgens de instructies aan en je bent binnen klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door ETH0.1 op 03-12-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
gekke-gerrit schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:15:
[...]

Zolang je een homekit variant hebt, is dit niet waar. Homekit zorgt er namelijk voor dat het onafhankelijk kan en moet werken voordat het de stempel homekit mag dragen. Toen Tado storing had kon ik via homekit de temperatuur nog steeds regelen.
Dat is natuurlijk alleen waar als je een Apple ecosysteem gebruikt.. Anders mag je nog even daar geld aan gaan uitgeven. En als Apple daar iets in gaat veranderen over een aantal jaar en Tado is failliet dan kan dat ook gewoon stoppen met werken. Veel ALS natuurlijk maar je zou bij een basaal iets als een thermostaat niet afhankelijk moeten zijn van 3rd parties..voor de basis functionaliteit. Trouwens, tenzij je echt een fixed homekit hub heb is Tado eigenlijk niet bruikbaar via homekit, bij mij waren telkens alle devices niet meer bereikbaar na een aantal dagen op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 09:06 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:35:
[...]

Hoe krijg ik de tado nou wakker tijdens de vroege dienst? Ik heb een afspraak in mijn agenda om 06:00 (de vroege dienst). IFTTT kan daar niet op triggeren om 04:30 (alleen het moment zelf). Wie heeft tips?
zelf iets scripten met de api die ze hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 09:06 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:35:
[...]

Just door geld te betalen ben ik zelf wat zekerder van mijn zaak. Google heeft wel vaker hardware zonder pardon gebrickt. Kan het voorbeeld helaas niet vinden.

Een andere case die ik heb is ook wellicht leuk. Af en toe heb ik vroege dienst. Dan mag ik om 04:30 opstaan en ben ik om 05:30 de deur uit. Dit is uiteraard lekker onregelmatig en niet te plannen.

Als ik geen vroege dienst heb is het normale programma voldoende.

Hoe krijg ik de tado nou wakker tijdens de vroege dienst? Ik heb een afspraak in mijn agenda om 06:00 (de vroege dienst). IFTTT kan daar niet op triggeren om 04:30 (alleen het moment zelf). Wie heeft tips?
Kan je IFTTT een calendar entry laten maken om 04:30 als je een calendar entry maakt om 06:00 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:02
@tado Misschien kijk ik er overheen, maar is er een makkelijke manier om een hercalibratie uit te voeren van een thermostaatknop? Ik had 1 knop die niet meer helemaal dichtging waardoor het soms wel 22 graden werd op de studeerkamer, terwijl die ingesteld staat op 16. Nou vindt de kat dat niet erg, maar een beetje zonde is het wel :+

Ik heb nu maar de batterijen verwijderd en opnieuw geplaatst, maar misschien is het een idee om dat vanuit de app te kunnen forceren?

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 03-12-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:43:
[...]

Staat daar iets formeels van op papier?
http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/
is de beste bron daarvoor

sorry voor de lap code :$
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# security token opvragen
curl --connect-timeout 10 -s "https://my.tado.com/oauth/token" -d client_id=public-api-preview -d client_secret=4HJGRffVR8xb3XdEUQpjgZ1VplJi6Xgw -d grant_type=password -d scope=home.user -d username=username_hier -d password=passwoord_daar | perl -pe 's/^.*"access_token"\s*:\s*"([^"]*).*/$1/' > /tmp/tado_token

#home_id ophalen
curl --connect-timeout 10 -s "https://my.tado.com/api/v2/me" -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tado_token`"

#zones ophalen:
curl --connect-timeout 10 -s  "https://my.tado.com/api/v2/homes/<homeid>/zones/0/state" -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tado_token`" 
curl --connect-timeout 10 -s  "https://my.tado.com/api/v2/homes/<homeid>/zones/1/state" -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tado_token`" 

# gebruik ik zelf niet, maar hiermee kun je de temperatuur instellen
$ curl -X PUT "https://my.tado.com/api/v2/homes/<homeID>/zones/<zoneID>/overlay" -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tadotoken`" -H "Content-Type:application/json;charset=UTF-8" --data-binary '{"setting":{"type":"HEATING","power":"ON","temperature":{"celsius":21}},"termination":{"type":"MANUAL"}}'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-ION- schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:11:
@tado Ik heb een V3 met de oude app, als ik upgrade naar de V3+ app en ik installeer in de toekomst een nieuwere tado thermostaat, behoud ik dan de auto-assist skill zonder maandelijks of jaarlijks te moeten betalen?
Ja, als u nu de eenmalige upgrade uitvoert naar V3+ (19.99) dan kunt u daarna gewoon V3+ producten toevoegen zonder de levenslange upgrade van Auto-Assist te verliezen.
lolgast schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:48:
@tado Misschien kijk ik er overheen, maar is er een makkelijke manier om een hercalibratie uit te voeren van een thermostaatknop? Ik had 1 knop die niet meer helemaal dichtging waardoor het soms wel 22 graden werd op de studeerkamer, terwijl die ingesteld staat op 16. Nou vindt de kat dat niet erg, maar een beetje zonde is het wel :+

Ik heb nu maar de batterijen verwijderd en opnieuw geplaatst, maar misschien is het een idee om dat vanuit de app te kunnen forceren?
Voor u is de enige manier om tijdelijk de batterijen er uit te halen.
Mocht het probleem zich vaker voordoen, even contact opnemen met onze support en het serienummer van de betreffende knop meesturen.
ETH0.1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:50:
[...]

http://blog.scphillips.com/posts/2017/01/the-tado-api-v2/
is de beste bron daarvoor

sorry voor de lap code :$
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# security token opvragen
curl --connect-timeout 10 -s "https://my.tado.com/oauth/token" -d client_id=public-api-preview -d client_secret=4HJGRffVR8xb3XdEUQpjgZ1VplJi6Xgw -d grant_type=password -d scope=home.user -d username=username_hier -d password=passwoord_daar | perl -pe 's/^.*"access_token"\s*:\s*"([^"]*).*/$1/' > /tmp/tado_token

#home_id ophalen
curl --connect-timeout 10 -s "https://my.tado.com/api/v2/me" -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tado_token`"

#zones ophalen:
curl --connect-timeout 10 -s  "https://my.tado.com/api/v2/homes/<homeid>/zones/0/state" -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tado_token`" 
curl --connect-timeout 10 -s  "https://my.tado.com/api/v2/homes/<homeid>/zones/1/state" -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tado_token`" 

# gebruik ik zelf niet, maar hiermee kun je de temperatuur instellen
$ curl -X PUT "https://my.tado.com/api/v2/homes/<homeID>/zones/<zoneID>/overlay" -H "Authorization: Bearer `cat /tmp/tadotoken`" -H "Content-Type:application/json;charset=UTF-8" --data-binary '{"setting":{"type":"HEATING","power":"ON","temperature":{"celsius":21}},"termination":{"type":"MANUAL"}}'
Om mijn post van 15 november te herhalen:

Dit is op dit moment de beste documentatie van onze API:
https://www.openhab.org/addons/bindings/tado/
En:
https://github.com/openha...rc/main/api/tado-api.yaml

[ Voor 59% gewijzigd door tado op 03-12-2018 10:59 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!